Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Antillianen crimineler dan Marokkanen

palmtteee.png Pijnlijke evaluatie van het Bestuurlijk Arrangement Antillianengemeenten. Dat is ambtenaars voor een poging de oververtegenwoordiging van Antilliaanse jongeren bij criminaliteit, werkloosheid en voortijdig schoolverlaten tegen te gaan. 44 miljoen koste dit all-in arrangementje en het resultaat is heel verrassend; het aandeel bankzitters en draaideurcriminelen is niet gedaald maar juist gestegen! Auw. Toch zonde van die sloten aan Rijks- en gemeentesubsidie waarmee de Nederlandse gemeenten met meer dan 2% Antillianen een ‘actieprogramma’ ontwikkelden. Een willekeurige passage: 'Het Antillianenprobleem is taaier dan het Marokkanenprobleem. Antillianen steken er in de criminaliteitscijfers met kop en schouders bovenuit’. Duidelijke taal. Tot zover de analyse. Kom er nu maar in met die keiharde conclusies, onafhankelijk onderzoeker en PvdA-lid Tomislav Tudjman: ‘Er is nog altijd gebrek aan regie en samenwerking in de aanpak, iedereen vindt telkens opnieuw weer het wiel uit. Ook is de Antilliaanse gemeenschap na al die jaren nog altijd niet voldoende betrokken bij het beleid’. Goed, het ligt dus allemaal weer aan iedereen behalve die hangmatjongeren zelf. Als die Antilliaanse gemeenschap onder goede regie - wij stellen John Leerdam voor - hadden meegebabbeld dan werkten ze nu allemaal 80 uur in de week. Maar er is hoop, voor de periode 2010-2013 is 36 miljoen gereserveerd. Dan komt het vast wel goed!

Reaguursels

Inloggen

Ik kreeg anderhalf jaar geleden op me werk uit het niets van een gefrustreerd antiliaans ventje van 19 * die net een half jaar in nederland was * uit sint maarten, 2 klappen vol in me gezicht zonder ik ook maar enig de kans kreeg om me te kunnen verdedigen op een hele laffe manier en ik nog nooit klappen had gehad. Gevolg voortand eruit en die is er dan wel weer terug ingezet maar je begrijpt het zelf wel geloof ik

n1x | 25-07-10 | 17:04

Ooit was ik getuige van een ruzie tussen een Marokaan en Antilliaan.
De Marokaan trok daarbij wild zwaaiend een groot slagersmes, die overigens weinig indruk maakte op de Antilliaan die op zijn beurt een doorgeladen pistool trok. De Marokaan schrok hevig en sneed zichzelf in zijn hand en liet vervolgens het nogal grote mes vallen, de Antilliaan zag zijn kans schoon en schoot vervolgens in zijn eigen voet omdat hij het schiettuig niet goed kon hanteren omdat hij blijkbaar onder invloed was van enkel niet nader te noemen veelkleurige pillen.
Beiden zijn door de sterke arm op een heteluchtballon gezet en richting eigen geboorteplaats heengezonden, helaas zijn de twee kemphanen over de zwaarbewaakte grens tussen belgiè en luilekkerland weer teruggekomen.

herodus | 25-07-10 | 10:20

Ja maar we hebben maar 10 Antillianen en 100.000 ...

Da was ik nie... | 25-07-10 | 03:58

die lui zijn als een gezwel aan ons land.

onze goedgevigheid en tolerantie worden zover uitgebuit dat we straks
toch echt een fuhrer nodig hebben om nederlanders te beschermen tegen dit onkruid

denken jullie daar maar eens over na

Dr.Phlox | 24-07-10 | 23:01

@despecialist; sikkelcelziekte is ook gekoppeld aan etniciteit. Het gevaar van racisme zit 'm niet in het benoemen en erkennen van problemen. Door die zenuwachtige houding wordt er al decennia lang doorgemedderd waardoor het minimaal twee generaties duurt voordat een allochtoon volledig integreert.
En ja, voor het gemak beschouw ik antillianen oom maar even als allochtoon.

Donderman | 24-07-10 | 21:36

schendstok | 24-07-10 | 20:55
Hehe. Ach ja, dezelfde kortzichtigheid die je vaak onder de reaguurders in dit soort topics aantreft zie je overal ter wereld. Ik zie ook niet zo veel verschil tussen de PVV en Pueblo Soberano in dat opzicht.

despecialist | 24-07-10 | 21:10

Geert! Geert!! GEERT!!!! Hellup! Hellup! Vlug, vlug, voor het te laat is!

Wijze Uil | 24-07-10 | 20:59

bier, whiskey, rum, water, koffie, thee. Het zijn soms net mensen, weet je?

schendstok | 24-07-10 | 20:55

-weggejorist-

boxertje | 24-07-10 | 20:29

Avant | 24-07-10 | 19:54
Gezien uw kansloze reactie neem ik aan dat u nog nooit op de antillen bent geweest ?

despecialist | 24-07-10 | 20:05

De kop had moeten luiden: "Antillianen nog crimineler dan Marokkanen". Gefeliciteerd Antillen afval, een hele prestatie!
En nog komt vrijwel niemand in Den Haag eens op 't idee om onze grenzen eens dicht te gooien om zo in ieder geval de toestroom van nog meer criminelen te stoppen. Nee, ze geven liever meer miljarden aan die door en door corrupte en verkankerde Antillen.

Misschien worden veel bureaucraten financieel beter van de allochtonen-ellende? Iets met subsidies, en vetbetaalde baantjes en zo.

Avant | 24-07-10 | 19:54

In Nederland is vooral alles-wat-niet-deugt-onder-het-kleed-vegen-en-bedekken-met-de-mantel-der-liefde-maar-wel-een-grote-bek-over-anderen-opzetten groot.

schendstok | 24-07-10 | 18:40

Donderman | 24-07-10 | 17:46
"Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je een probleem niet zou mogen koppelen aan een bevolkingsgroep". Als je dat gevaar niet ziet dan heb je niet goed opgelet tijdens je geschiedenis lessen. Zoals je zelf al stelt, zijn het juist vaak arme, kansloze jongeren die van de Antillen in NL worden gedumpt. Dat DIE groep problemen geeft is uiteraard niet meer dan logisch. Echter wordt het gevaarlijk als je dat dan gaat koppelen aan etniciteit.

despecialist | 24-07-10 | 18:39

schendstok | 24-07-10 | 17:32
Je kan die kleinschaligheid ook juist andersom zien: doordat NL veel groter is, zullen verhoudingsgewijs in *absolute* aantallen de fraudezaken al snel groter zijn en daardoor vaker in het nieuws. Natuurlijk snap ik je punt over de kleinschaligheid wel, maar overtuigd ben ik nog zeker niet. In Nederland heerst er gewoon toch een ietwat andere cultuur op dat vlak. Overigens ben ik het wel met je eens dat de gemiddelde reaguurder, onder stemmingmakerij van bijvoorbeeld de Brinkman, het dan wel weer een stuk zuurder inziet dan dat het echt hier is.

despecialist | 24-07-10 | 18:33

En daar is Kwatz dan. Weer een voorbeeld van een plempsel die de eigenaar onbetaalbaar belachelijk maakt omdat ie laat zien te reaguren vanuit de onderbuik. In plaats van naar de anus, ging het naar zijn vingers die er dan dat keuteltje uit wist te wurmen. U staat er dan toch maar weer mooi op, op GS, met uw floddertje van 17:48.

schendstok | 24-07-10 | 18:07


janeedantoch | 24-07-10 | 17:16 Toch is er erg veel literatuur over te vinden van vele vooraanstaande wetenschappers, tot nobelprijswinnaars aan toe.

Het is het laatste en grootste taboe waar de mensheid mee kampt. Leuke docu voor mogenvroeg: www.dailymotion.com/video/xb9i7a_race-...

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 18:02

Hugo Chavez ... kompt der maar in...
De drijvende vuilnisbeltjes zijn gratis... alleen het trash krijg je er ook bij !

Kwatz | 24-07-10 | 17:48

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je een probleem niet zou mogen koppelen aan een bevolkingsgroep. De enige manier om een probleem op te lossen is door eerst het probleem te onderkennen. Als er veel criminaliteit voorkomt onder een groep antillianen, en ik denk zelfs dat de meeste daarvan uit Curacao komen. Ik rijd bijna dagelijks wel langs waar relatief veel antillianen woont. Het is een groep die opvalt omdat ze veel op straat is. Ook valt op dat deze groep zich vaak crimineel gedraagt. Zeker als je het vergelijkt met autochtonen. Dan hebben we het natuurlijk wel over een specifieke groep antillianen.
Overigens bestrijd ik dat de meeste criminele antillianen in Nederland geboren zijn. De meesten komen gewoon naar Nederland omdat ze mogen kiezen tussen celstraf daar, of een uitkering hier. Vaak hebben ze twee woonplaatsen waardoor deze groep criminele antillianen vaak moeilijk te vinden is. Als ze iemand kapotschieten in Den Helder worden ze ook meestal opgepakt in Rotterdam waar ze logeren bij een tante of een nicht.

Donderman | 24-07-10 | 17:46

Ze stinken tenminste niet. Dat kan je van Marokkanen niet zeggen. :)

Jippie | 24-07-10 | 17:46

@ despecialist: ik ken ook mensen uit het hoge ambtelijke niveau in NL, en geloof me .... corruptie komt ook daar voor. Dat je het niet merkt wil niet zeggen dat het er niet is. Kijk naar de bouwfraude, naar klokkeluider Ad Bos. Wat ik wil zeggen: kijk hoe de overheid (bestuur, maar ook de rechterlijke macht) zich in duizenden bochten wringt om het beeld van geen corruptie op hoog niveau in NL in stand te houden. En als dat ten koste van enkele personen moet gaan (Ad Bos) dan moet dat maar.

De corruptie op de eilanden is veel meer zicht- en merkbaar vanwege de kleinschaligheid van de samenlevingen op de eilanden en de nauwe (familie)banden die men heeft met elkaar. Het is ook heel moeilijk om dat te doorbreken, want het wordt zelfs van de bestuurder verwacht dat ie dat doet. Anders kan die nooit gekozen worden. Je met niet alleen de politicus beschuldigen, maar ook diens electoraat dat vindt dat die politicus zich aan hen verplicht heeft.

schendstok | 24-07-10 | 17:32

@ Hamertje Tik (nogmaals): Wat heerlijk dat je toch altijd weer kunt bogen op je hardnekkig voortdurende vooroordelen. Stel je voor dat je eens inzicht in deze zaken kreeg. Liever niet he. Hoef je je mening niet bij te stellen en je niet te schamen voor de kortzichtigheid en onverschilligheid waarmee je je eerder hierover een mening vormde. En om je laatste vraag te beantwoorden: Wat is eigen initiatief? Iets wat men in het Caribisch gedeelte van het eiland niet heeft geleerd te ontwikkelen omdat de kolonist namelijk altijd de touwtjes in handen had. Want geloof me: zeker tot de autonomie in 1954 was het de lokale bevolking VERBODEN hoge bepalende functies te verkrijgen op bestuurlijk vlak. Was het VERBODEN om eigen lokale radiozenders te hebben om de lokale bevolking te informeren. Was het blanke NL vrouwen VERBODEN lokale mannen te huwen, op straffe van afnemen van NLpaspoort. Het zijn zomaar wat voorbeelden. Ik hoef u natuurlijk niet te vermelden van wie die VERBODEN kwamen. (is het toevallig dat 'apartheid' een Nederlandstalig woord is??) Ik ben het eens als men zegt dat de lokale bevolking zich niet kan blijven schuilen achter het slavernij/koloniaal verleden. (het is ook slechts een beperkt gedeelte van de bevolking die dit doet uit gemakzucht. Net zoals je Europese blanke Nederlanders in NL hebt die maar al te gemakkelijk hun handje bij de overheid ophouden omdat ze te beroerd zijn om voor die paar Euro's meer te gaan werken) Maar je kunt je ogen ook niet sluiten voor het verleden en op z'n minst proberen te begrijpen waarom dingen op de Antillen gaan zoals ze gaan. Het is zo gemakkelijk om vanuit je luie stoel in NL maar te beweren hoe het moet, hoe ze moeten zijn, en liefst precies zoals jij, want jij bent de norm. Maar nogmaals ...... kom eens een kijkje nemen hier, buiten de toeristengebieden, probeer eens inzicht te krijgen en vorm je dan een mening.

schendstok | 24-07-10 | 17:20

schendstok | 24-07-10 | 17:06
Dat er in Nederland corruptie voorkomt, dat trekt niemand in twijfel. Dat het op de eilanden echter een stuk erger is, dat gevoel heb ik wel. De friends+family cultuur is een stuk groter hier dan in Nederland. Ik heb ook familie en vrienden op hoge ambtelijke plekken in Nederland, heb daar nooit ook maar iets van corruptie gemerkt. Dat is hier op de eilanden toch wel heel anders, ik kan je legio voorbeelden geven, maar die ken je ook vast zelf wel.

despecialist | 24-07-10 | 17:18

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 17:09
google is je vriend
nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

racisme dus. per definitie. Je hebt het niet over discriminatie, dat is puur het onderscheid maken op een of andere grond. je hebt het ook niet over verschillende culturen, dat blijkt in iedere geval niet uit je vorige post.

even voor de goede orde: ik zeg dit niet om te schelden. misschien zijn er wel heel goede redenen om de theorie van het racisme aan te hangen. Er ligt een groot taboe op racisme, en daarom wordt ras nooit als verklarende variable in sociale kwesties onderzocht. Maar feit blijft dat ik nog nooit van een studie heb gehoord die de racisme-these (dat verschillende rassen verschillende talenten toekent) onderbouwt.

janeedantoch | 24-07-10 | 17:16


janeedantoch | 24-07-10 | 16:09 Je haalt racisme en discriminatie door elkaar.

Ik geef namelijk geen waarde-oordeel. Dat maak jij ervan. Ik stel alleen maar vast.

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 17:09

@ miko: Door de kleinschaligheid van de eilanden zit je overal bovenop en zie je gewoon veel meer. In NL is net zo corruptie, vriendendienstjes etc.... Op gemeenteniveau, maar zelfs ook op hoger niveau. Bedrijf Hollandia mocht de bruggen bouwen. Hollandia in handen van familie van ........ destijds premier Lubbers. Of destijd bij het invoeren van max. snelheid 100 km op de snelwegen. Moest er op die stukken om de 25m op de vangrail van die gele 100km bordjes geplaatst worden. Fabriek was eigendom van familie van toenmalig minister van verkeer: Neelie Smit-Kroes. (Zoals ze toen nog heette) Ik geloof dat er ook onfrisse geuren hangen rond het aannemers bedrijf van de man van Annemarie Jorritsma. Voor corruptie heb je altijd 2 partijen nodig. Heel vaak zie je dat de andere partij als het om corruptie op de eilanden gaat dus de Europese kant is. Het gaat er mij eigenlijk om dat Antillen/Aruba altijd gezien worden als nesten van corruptie door mensen die menen dat Nederland zo brandschoon is op dit gebied. Vanuit Nederland wordt dan met de bekende vinger gewezen, terwijl Nederland bepaald ook niet brandschoon is op dit gebied. Pot verwijt ketel dat ie zwart ziet. Nogmaals: Als je over de rotzooi in iemands tuintje blert, kijk eerst eens hoe je eigen tuintje er bij staat.

schendstok | 24-07-10 | 17:06

@ Hamertje Tik; U heeft mijn plempsel goed gelezen?

schendstok | 24-07-10 | 16:57

schendstok | 24-07-10 | 15:53
ik onderschrijf je betoog op vele punten maar moet toch stellen dat coruptie op de antillen een stuk hoger is dan in Nederland.Hoewel ik zelf nooit direct hoef te betalen voor een overheidsdienst is vooral het informele circuit. Wie gunt wie. Maar goed het overgrote deel van de Nederlanders schuift elkaar daar de lekkere hapjes toe. Het gaat er niet om of je capabel bent maar vooral wie je kent en wit zijn is dan een voordeel.
despecialist | 24-07-10 | 16:13
Waarom denk je dat er zoveel "consultents" rondlopen op Curacao? Nederlandse soepsidies die lekker opgesoupeerd worden door een stropdas elite met het verstand van een lolo di Awa. Maar zolang 'verder onderzoek vereist' is gaat men lekker door.

miko | 24-07-10 | 16:50

Het linke van het geld sturen is dat het geld uiteindelijk weer besteed wordt aan bedrijven uit het land waar het geld vandaag komt. Is hier op Antillen ook zo. NL stuurt geld voor projecten. Die nemen weer af van leveranciers uit ......... jawel, Nederland.

schendstok | 24-07-10 | 16:49

Schendstok: wat heerlijk toch dat je nog altijd kunt terugpakken op de slavernij. Dat is 150 jaar geleden! En je kunt afvragen hoe al die nazaten er aan toe waren geweest als er geen slavernij was geweest. Ga meer eens kijken in Afrika - de inwoners van Overzee vullen hun zakken op een grove manier. En maar kalgen, want ja, eigen initiatief, wat is dat.

Hamertje Tik | 24-07-10 | 16:47

kraait er geen haan meer naar, excuses.

Eagle_Eye | 24-07-10 | 16:30

@despecialist | 24-07-10 | 16:13<br />
Dat is niet zozeer een linkse fout, maar een Westerse fout. Heel het vrije Westen stuurt al decennia geld naar allerlei achtergestelde gebieden, maar zodra het hier de landgrenzen raakt kraait er geen haan meer na. Wij hebben onze sociale plicht vervuld, laat de zielige mensjes het maar verder oplossen. Zo gaat er al jaren miljarden naar corrupte regeringsleiders en krijgt het hulpbehoevende volk niets, waardoor je dus de vicieuze creëert zoals we die nu kennen (zielig, geld, zielig, geld)

Eagle_Eye | 24-07-10 | 16:23

Criminaliteit is een industrie waar veel geld mee gemoeid is. Als je criminaliteit dus echt aanpakt, pak je ook een complete industrie aan waar veel banen en veel geld mee gemoeid zijn/is.<br/>
Criminaliteit: politie, justitie, advocatenkantoren, gevangenissen inclusief personeel, welzijnswerkers, reclassering, maatschappelijk werkers, sociaal werkers, ME, arrestatieteams, en wat ik nog meer mis. Je bent wel gek als je de problemen oplost, dan ben je of je baan of je subsidiegeld kwijt.

Eagle_Eye | 24-07-10 | 16:19

schendstok | 24-07-10 | 16:09
Ook valt overigens Nederland zelf verwijten te maken. Ik sprak een tijdje terug iemand die al heel lang op Curacao woont en die persoon zei: "Nederland stuurt geld en vervolgens kijken ze niet wat er met dat geld gebeurt, wat wil je dan, dat is toch vragen om problemen". En zo is het. Weer typisch een linkse fout. Prima dat er vanwege het koloniale verleden hulp geboden wordt aan de eilanden, maar doe het dan wel GOED.

despecialist | 24-07-10 | 16:13

Ik woon al 13 jaar op Aruba en heb regeringen olv beide partijen meegemaakt. Geloof me, ook onder de groene partij komt het voor. Alleen op ander vlak, en veel intelligenter, dus gevaarlijk want minder opvallend. Ook de groene partij ken veel 'Family & friends'.

schendstok | 24-07-10 | 16:09

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 14:46
ehm nee. of beweer je nu eerst dat amerika een cultuur is (allemaal amerikanen) en vervolgens zijn er toch slimme en domme culturen binnen de VS? Volgens mij probeer je te bewijzen dat IQ gedifferentieerd is over verschillende genetische groepen. wat overigens, per definitie, racisme is.

mijn kritiek is dat intelligent, slim en dom subjectieve categorieen zijn, die alleen geldigheid hebben binnen een cultuur. In onze westerse cultuur wordt intelligentie afgemeten aan de elite. Hoe meer je lijkt op de elite, hoe slimmer je bent, want hoe slimmer je bent, hoe meer waarschijnlijk je deel kan uitmaken van die elite. Overigens vinden steeds meer sociale wetenschappers het een-dimensionale IQ cijfer te mager om uitspraken over intelligentie te doen.

In andere culturen definieert de elite zich anders. en wordt intelligentie dus ook anders gemeten.

Om je stelling werkelijk te testen zou je moeten kijken naar geadopteerde kinderen (bijvoorkeur geadopteerd direct na geboorte) uit een andere cultuur en vergelijken met geadopteerde kinderen uit dezelfde cultuur. Dat is vast onderzocht, ik weet niet wat er uit zou komen. Maar het lijkt mij sterk dat kinderen afkomstig van uit een andere cultuur dan significant slechter presteren.

janeedantoch | 24-07-10 | 16:09

schendstok | 24-07-10 | 15:53
Mwoaaah. Dat punt van die corruptie onderschat je toch wel. Ik woon zelf op Aruba sinds 1.5 jaar en de verhalen die over de oude regering hoort, die zijn vaak niet mis ! Gelukkig gaat het wel enorm de goede kant op, ik heb zelf in die 1.5 jaar ook niks van corruptie gemerkt en je hoort links en rechts dat de nieuwe president, Eman, het een stuk beter doet op dat vlak.

despecialist | 24-07-10 | 15:56

Het is ronduit stuitend te zien dat zoveel plempsels hier doorweven zijn van vooroordelen en een gebrek aan kennis en verstand van zaken. Een fatale combinatie en oorzaak van vele reacties hier die bij enig vermogen tot zelfreflectie bij teruglezen je ogen uit je kop zouden moeten branden van schaamte. Ik noem geen namen, maar wie de schoen passe die trekke hem aan. En dat zijn dan diegenen die Curacao nauwelijks van Aruba weten te onderscheiden, en het zelfs voor het gemak nog op de grote hoop Suriname durven te gooien. Die met geluiden komen als 'geef die eilanden aan Chavez', maar niet weten dat het gebied al deel uitmaakte van het Koninkrijk nog voor Brabant en Limburg.

Het zou goed zijn als het Caribisch gedeelte van het Koninkrijk de geschiedenis een beetje naast zich neer kon leggen om verder te kunnen gaan en dat het Europees gedeelte van het Koninkrijk zich eens wat bewuster van die geschiedenis zou zijn om verder te kunnen. Natuurlijk is het koloniaal verleden belangrijk en bepalend voor hoe de cultuur nu is. Immers tijdens de slavernij was het verboden om families en gezinnen te stichten. Kinderen werden in veel gevallen snel weggehaald bij de moeder, en de vaders waren slechts goed om meer slaven te produceren en verder niet. Je kunt de nakomelingen nu dus niet verwijten dat ze niet een familieleven leiden naar Europees model.

Inderdaad komen er nog altijd meer Antillianen/Arubanen naar NL om te studeren dan om crimineel te doen.

Ik ken wel Antillianen en hun nazaten die in Nederland een normaal arbeidzaam leven leiden, waar menig Nederlandse lutser die zijn hand ophoudt nog een voorbeeld aan kan nemen.

Dat mensen van Afrikaanse origine gemiddeld een lager IQ zouden hebben dan Europeanen is natuurlijk quatsch van de bovenste plank. Ik zou de IQ vergelijkingen wel eens willen zien als Europeanen door Afrikanen ontwikkelde IQtesten zouden moeten maken. Overigens gaan er percentueel nog altijd meer Antillianen/Arubanen naar HBO/WO-onderwijs (9%), dan Nederlanders (rond de 5%).

De hele 'Antillianenproblematiek' (zowel op de eilanden als in Nederland) komt door de slappe 'pappen-nathouden-' aanpak van de NL-regering gedurende decennia lang. Te bang om misstanden aan te pakken om dan beschuldigd te worden van 'neo-kolonialisme' of discriminatie. Nederland is te lang de zachte heelmeester geweest die voor de stinkende wonden heeft gezorgd waar we nu mee te maken hebben. Zie bijvoorbeeld dat wolf in schaapskleren John Leerdam jarenlang voor de PvdA(llochtonen) schaamteloos de Antillen kon vertegenwoordigen in de Nederlandse volksvertegenwoordiging. Zolang Nederland zich door de Antillen in de luren laten leggen zullen de problemen blijven voortbestaan.

Arme Miguel Pourier (wat een aimabele man, heb hem zelf ooit ontmoet en gesproken; de beschaafdheid zelve. Daar zou menig blanke Hollander een voorbeeld aan kunnen nemen). Wat is die door de NLregering (paars; Gijs de Vries)) belazerd. Allerlei gelden zouden vrijkomen voor aanpak van lokale misstanden als hij als toenmalig premier het ambtenarenapparaat op Antillen zou afslanken.

De vermeende corruptie hier op de eilanden, waar vanuit NL altijd zo met de beschuldigende vinger wordt gewezen, is niet anders dan de corruptie in NL op gemeenteniveau. Dat is echt de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet. Hoeveel grote fraudes heeft NL niet gekend de laatste jaren? (o.a. bouwfraude) Hoevaak lees je niet dat in een of andere regio in NL een foute politieagent is gepakt, een douanier of Marrechauchee op Schiphol die betrokken is bij drugssmokkel. Kijk eerst eens in je eigen tuintje, voordat je over de rommel in de tuin van een ander begint.

U wist dat een vooraanstaand Nederlandse oncoloog (Pinedo) een Antilliaan is? Nee natuurlijk. Want succesvolle Antiliianen worden in de NLmedia ineens als Nederlander omschreven. Zullen we het maar niet over de Arubaan Boy Ecury en de Antilliaan George Maduro hebben die als jonge studenten in WO II hun verzetsdaden ten faveure van het vaderland ook met hun leven hebben moeten betalen?

Het is allemaal niet zo eenvoudig en zwart-wit als velen in hun plempsels wel willen doen geloven. Ik zou zeggen; kom eerst eens hier naar toe om een inzicht te krijgen en het reilen en zeilen in dit gebied. Informeer je eerst eens voordat je meent een reactie te moeten neerplempen. Weet je, als je die reaguurgsels van die Hollanders (temninste dat neem ik aan) allemaal leest krijg je zo'n last van plaatsvervangende schaamte omdat het Hollanders zo ontiegelijk kortzichtig en dom afschildert. En trouwens, ook de eventuele reacties op mijn reaguursel.

schendstok | 24-07-10 | 15:53

ratseflats | 24-07-10 | 10:54
Ga eens op Curacao in het slavernij museum kijken, 100% zeker dat je je kapot schaamt. Wat onze voorouders daar hebben gedaan, daar was Hitler niks bij. Goed, daar kunnen wij verder niks aan doen en het helpt niemand om in zo'n verleden te blijven hangen maar ik kan 't wel enigszins begrijpen.
Verder: via bepaalde trajecten haalt NL zelf de kanslozen jongeren van de eilanden naar NL. Gek he, dat die in de criminaliteit vervallen als je die niet HEEL goed gaat begeleiden. Weer zo typisch van links. Halfbakken maatregelen zonder over gevolgen na te denken.

despecialist | 24-07-10 | 15:35

Sabroso | 24-07-10 | 14:37
Wil jij dan ook werken als een allochtoon in de watten wordt gelegd,geld krijgen,al zit je met 7 man in een woning.Een autochtoon mag per woning maar 1 uitkering krijgen,anders wordt je gekort.Maar bij Allochtone geld dat niet,ouders krijgen alle twee eenuitkering en als de kinderen 16 jaar of ouder zijn krijgen die het ook dus 4 kinderen en ouders 6 x beuren.Bij een autochtoon is dat niet het geval.

jezuz | 24-07-10 | 15:22

@ Sabroso

'Diversiteit' leidt tot slechtere leerprestaties, verklaart de toegenomen misdaad in ons land en is in strijd met de in september 2007 aangenomen Verklaring over de Rechten van Inheemse Volken waarin gedwongen assimilatie of de vernietiging van unieke etniciteiten en culturen wordt veroordeeld. Dit geldt dus ook voor blanke
Europeïde volkeren, wier culturen en recessieve genen bedreigd worden door de massa- immigratie uit de Derde Wereld.

www.telegraaf.nl/binnenland/6976530/__...

www.charlesdarwinresearch.org/Dutch.pd...

www.racialcompact.com/whomgodsdestroy....

GodfriedVanBouillon | 24-07-10 | 15:18

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 14:46
ehm... ik neem maar even aan dat Aziaten goed uit de testen komen?

MisPixy | 24-07-10 | 15:03


@ Sabroso, all comments: vind je het erg als ik openlijk ga twijfelen aan je 2 uni titels?

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 14:48


janeedantoch | 24-07-10 | 14:33 De stellingen die je aanhaalt zijn allang achterhaald gelukkig.

Hier wat interpretatievoer voor je, de Amerikaanse SAT uitslagen van de afgelopen 17 jaar. Allemaal Amerikanen... upload.wikimedia.org/wikipedia/commons... Volgens mij haal ik nu in één klap je hele betoog onderuit? Of je stelling zou moeten zijn: de éne cultuur maakt je slim, de andere dom. Ik sta niet achter die stelling natuurlijk, maar het zou wel de SAT uitslagen kunnen verklaren :)

(PS Ik ben absoluut geen racist, ik ben een realist en ben getrouwd met een Aziaat (R.A. Nijenrode).

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 14:46

@ Sabroso | 24-07-10 | 14:37
Dat komt door het doorgeschoten socio-klimaat in Nederland. Deze waanzinnige, door socialisten opgelegde verzorgingsstaat heeft niet alleen gezorgd voor de toestroom van zeer grote groepen kansarme en onaangepaste immigranten, maar ook inderdaad voor een klimaat waarin te veel autochtonen kunnen 'kiezen' tussen werken en een uitkering. Vandaar dat bv. Polen hier de asperges uit de grond steken i.p.v. werkloze autochtonen. Dat probleem is eenvoudig op te lossen: wie werk weigert krijgt geen korting op de uitkering maar krijgt helemaal geen uitkering.

Crusher | 24-07-10 | 14:43

@ mezelf correctie +t geld = geldt

Sabroso | 24-07-10 | 14:41

@Crusher | 24-07-10 | 14:25
hear hear!!

Rest In Privacy | 24-07-10 | 14:40

@Crusher | 24-07-10 | 14:25 , ik heb het ook helemaal gezien met de parasiterenden, door deze mensen wordt er zoveel belasting op mijn salaris geheven.

Ik ben ook voor een maatschappij waar geld, wie niet werkt vreet niet, zo wordt mijn belastingtarief flink verlaagd en hoef ik geen werkschuwen te onderhouden.

En werkschuwen in de ruimste zin van het woord, dus al die witten die parasiteren, mogen ook als de bliksem aan het werk gezet worden.

Ik vraag me nou af, al die Nederlandse witte werkschuwen, zijn die nou ook Antillianen, en moeten die dan ook een enkeltje de Antillen krijgen?

Hoe komt het dat er zoveel witte Nederlandse autochtone werkschuwen zijn?

Sabroso | 24-07-10 | 14:37

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 14:24
interculturele vergelijkingen van IQ-gemiddelden zijn sowieso kul. Intelligentie is een geen absoluut gegeven, maar is gerelateerd aan de vaardigheden die de sociale omgeving van iemand vraagt. Daarbij is de IQ-test, en vergelijkbare "testen", deel van onze sociale omgeving, en zijn we allemaal meer of minder getraind op het maken van testen zoals IQ-testen.

Als je meet dat in afrika het IQ een standaard deviatie lager ligt dan in westerse landen, heb je alleen maar vast gesteld dat de sociale omstandigheden dermate verschillend zijn dat ze totaal verschillende intellectuele vaardigheden vragen.
Maar om dat vast te stellen hadden we sowieso geen onderzoek nodig, of wel soms?

janeedantoch | 24-07-10 | 14:33

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 14:24

Hoewel je me nu natuurlijk op zeer effectieve wijze hebt beledigd, danwel op mijn plaats gezet en de mond gesnoerd door mij alle munitie te ontnemen, kan ik een glimlach toch niet nalaten.

Waarvan acte

(Ik vergeef het mijn buurvrouw onmiddelijk zij kan er dus kennelijk niets aan doen, haar bevoorrechte positie ten spijt)

MisPixy | 24-07-10 | 14:32

@Willianus Wortelus | 24-07-10 | 14:24, jij behoort dus tot de groep die extreem ondergemiddeld scoort.

Als je nou zo door blijft zeuren krijg ik mijn folders vandaag niet op tijd in de brievenbus hoor.

Sabroso | 24-07-10 | 14:28

@ Sabroso
Wat er bij jou blijkbaar niet in wil is leren inzien dat veel mensen in Nederland klaar zijn met de grote groepen mensen die parasiteren op de Nederlandse samenleving en dat deze Nederlanders de zalvende woorden van de linkse kerk meer dan zat zijn. De beste oplossing is om deze parasiterende groepen te verplaatsen naar een omgeving die beter bij hun cultuur past. Zo passen mensen die Antilliaans bloed hebben, maar in Nederland geboren zijn en zich zeer Antilliaans gedragen (lui, werkloos en crimineel) beter op de Antillen. Het hoeft dus helemaal geen probleem te zijn dat deze mensen hier geboren zijn, als er maar voldoende politieke wil is komt deze oplossing vroeg of laat, ik persoonlijk hoop op vroeg.

Crusher | 24-07-10 | 14:25

verhouding = verhouden

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 14:25


MisPixy | 24-07-10 | 13:57 Beste Miss Pixy, (En Sabroso mag meelezen)

De standaardverdeling van verschillen in intelligentie verhouding zich naar de Gauss-curve. Dat wil zeggen dat 50% hoger dan gemiddeld scoort, en 50% lager dan gemiddeld. Zie plaatje: 91.90.147.125/iqtestclub/bild/gauss.gi...

Ergo: statistisch gezien komen in elke bevolkingsgroep gevallen voor die extreem bovengemiddeld scoren en extreem ondergemiddeld.

ik wil je bedanken voor de bevestiging hiervan.

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 14:24

@Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 13:53, wat deed men met heksen in Europa enkele honderden jaren geleden?

Is dat veel anders dan het huidige Nigeria?

"Op verschillende manieren werd getest of iemand een heks was voor men tot vervolging overging. Een heks zou van nature buitengewoon licht zijn en daardoor op water kunnen blijven drijven. Een vrouw die verdacht werd van hekserij werd in het water geworpen. Bleef zij drijven dan was bewezen dat zij een heks was en kwam zij uiteindelijk op de brandstapel terecht. Bleef zij niet drijven, dan was daarmee haar onschuld bewezen. Meestal was het dan te laat en was zij verdronken.

Bij een andere test werd van de weegschaal gebruik gemaakt. Een heks zou minder wegen dan haar lengte boven een meter in kilo's. De verdachte moest zich onder toezicht uitkleden om te kijken of zij geen gewichten in haar kleding verborgen had. Vervolgens kreeg zij een wit gewaad aan waarin zij gewogen werd. Bekend is de zogenaamde heksenwaag in Oudewater, die ook vandaag de dag nog, zij het als museum, is te bezichtigen.

Bij een andere heksentest werden pinnen in de verdachte gestoken. De verdachte moest dan de plekken aanwijzen. Mensen met veel eelt voelden de pin dus niet goed en konden daardoor de plek niet aanwijzen, waaruit geconcludeerd werd dat het een heks betrof."

Tja, en witten zijn superieur toch? "intelligentie en suprematie van de westerse cultuur."

Sabroso | 24-07-10 | 14:20

@miko | 24-07-10 | 14:07
Daarom komt Lubbers nu ook 'zijn karwei afmaken'
;)

Rest In Privacy | 24-07-10 | 14:16

Nee Sabroso, je snapt het toch wel?
Joran is NATUURLIJK Antiliaan want daar opgegroeid en naar school gegaan.. dat maakt hem tot Antiliaan.

volgens mij ... Een Zeeuw is het in ieder geval niet want die zijn zuinig

MisPixy | 24-07-10 | 14:15

@Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 14:00, jij maakt een domme fout, door deze mensen niet als Nederlanders te zien, dat is hun nationaliteit.

Ik heb ook natuurlijk een Antilliaanse cultuur, ik ben niet groot gebracht met klompendansen en spijkerspoepen, etc.

Maar cultuur is geen nationaliteit, dat probeer ik je duidelijk te maken, en het schijnt niet bij je door te dringen.

Hebben alle Nederlanders dezelfde cultuur? Nee toch?

Rotterdammers zijn toch totaal verschillend dan zeg maar Zeelanders of Friezen?

Dus als ik een wit kind onderdompel in de Antilliaanse cultuur dan is dat wit kind geen doodgewone Nederlandsche jugend maar een Antilliaan?

Dus Joran van der Sloot, was is hij volgens jou theorietje? Antilliaan?

Sabroso | 24-07-10 | 14:10

lion@night | 24-07-10 | 13:59
Gast arbeiders??Pvda koker?De grote imigratie van Riffijnen vond toch echt in de jaren tachtig plaats.En wie waren er toen ook weer aan de macht? Alleen daarom zou de CDA een lifetime ban moeten krijgen voor deze situatie, en dan vooral de huidige formateur!

miko | 24-07-10 | 14:07

@ Crusher
Liever geen Surinamers , doe maar wat lieden uit Friesland ofzo.

MisPixy | 24-07-10 | 14:04

@Willianus Wortelus | 24-07-10 | 13:51, ik heb al een fijn leven. De vraag is, heb jij een fijn leven dat je racistische argumenten moet gebruiken om je *goed* te voelen?

Nou ja, veel succes straks toegewenst met het vakkenvullen en het rondbrengen van de folders.

Sabroso | 24-07-10 | 14:03

@ Sabroso
Joran mogen ze van mij laten verkrachten door een paar potige Surinamers.

Crusher | 24-07-10 | 14:03

Sabroso | 24-07-10 | 13:53
Ik draaf helemaal niet door: jij plaatst een stelling, en ik haal die onderuit. Zolang die kinderen opgroeien in een Antilliaanse cultuur is er nog altijd sprake van Antillianen in plaats van doodgewone Nederlandsche jugend. Jij maakt de vergelijking, en ik trek die lijn enkel door. Hence de relevantie.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 14:00

@Crusher, dus dat slaat dus in principe op bijna een ieder. Dus de crimineel achtigen die op Joran van der Sloot lijken, vallen dus dan ook onder de zeg maar ongewone Nederlanders.

Hmmm, je zit schaakmat he?

Sabroso | 24-07-10 | 14:00

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 13:26
Jammer voor jou dat Antillianen niet allemaal zoewart zijn.Je hebt er ook duidelijk geen kaas van gegeten.En ja je hebt gelijk de school resultaten zijn niet goed maar je generalisaties raken ook kant nog wal. Er komen namelijk nog altijd meer antillianen om te studeren naar Nederland dan dat ze voor een uitkering komen.De massa migratie naar nederland was zo rond het jaar tweeduizend op zijn toppunt.Deze werd mede veroorzaakt omdat het tweede kabinet pourier door Nederland ,ondanks duidelijke afspraken, werd genaaid (paars II) met als gevolg grote werkeloosheid,stijgende criminaliteit en massa imigratie. Hoezo deksel,neus? Als ik een zakentransactie niet goed afwerk en mijn producten worden halverwege gedumpt moet ik ook niet janken.

miko | 24-07-10 | 14:00

@miko | 24-07-10 | 13:50
scroll even verder naar mijn post van 10:34.

Het gaat in het heden niet meer om het verleden, er dienen NU adequate maatregelen genomen te worden (gastarbeiders en alle gevolgen daarvan komen overigens uit de PvdA koker)

En die adequate maatregelen kunnen niet door de PvdA genomen worden, zoals illuvatar heel mooi omschrijft (zie mijn post van 10.34).

Rest In Privacy | 24-07-10 | 13:59

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 13:26

Indien wat je aangeeft correct is.. moeten we helemaal een diepe buiging maken voor de medemens vn voormalig afrikaanse afkomst en in het bijzonder voor de "riffijnen" met een titel.
(Ik zal tegen mijn blonde autochtone uitkeringstrekkende buurvrouw met 3 kinderen van 3 vaders zeggen, dat haar iq per definitie, in ieder geval 1 standaarddeviatie hoger ligt dan die van mij . En haar vriendlijk verzoeken om die luie noord-hollandse blonde reet te verheffen en haar voordeel te doen met die enorme voorsprong die ze op mij heeft.)

MisPixy | 24-07-10 | 13:57

@afdankert, ik hecht geen waarde aan racistische theorietjes, dus als jij die informatie een wetenschappelijke waarde geeft, zegt meer over jouw verstandelijkvermogen dat heel erg beknopt is.

Sabroso | 24-07-10 | 13:55

@ Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 13:48, laat de Friezen dat niet horen, die willen zich al heel lang afscheiden van Nederland. Pas op, straks wordt het hier net zoals Baskenland met de ETA.

Trouwens het gaat in deze niet om zelfbestuur, maar naar deze Nederlandse criminele jongeen, want dat zijn ze. Dus in je enthousiasme draaf je een beetje door, om het over zelfbestuur en kolonialisme te hebben. Dat is hoofdstuk 2 en heeft niets te maken met het onderwerp.

Sabroso | 24-07-10 | 13:53

Sabroso | 24-07-10 | 13:45
Watson, van Watson & Crick, de ontdekkers van de moleculaire structuur van DNA, heeft wel ooit zoiets gezegd. Het staat natuurlijk buiten kijf dat afkomst er wel degelijk toe doet, maar dan in context van culturele achtergrond. Gisteren wel een docu gezien over hekserij in Nigeria, met het tranentrekkende verhaal over vrouwen die worden afgeranseld wegens vermeende hekserij, en dan geloof je toch op den duur echt wel in je eigen intelligentie en suprematie van de westerse cultuur.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 13:53

Sabroso | 24-07-10 | 13:43
Typisch dat jou dat uitgelegd moet worden, want het antwoord staat reeds in de post waarop je reageert. Maar ik ben de beroertste niet, dus voor jou een extra uitleg:
- de meeste Nederlanders zijn niet lui
- de meeste Nederlanders werken en hebben dus geen uitkering
- de meeste Nederlanders zijn niet crimineel actief
Is het nu een beetje duidelijk knul?

Crusher | 24-07-10 | 13:52


Sabroso | 24-07-10 | 13:45 Beste Sabroso, ik wens je een fijn leven!

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 13:51

@LijstG | 24-07-10 | 13:48
Bij de koningin.
:)

Rest In Privacy | 24-07-10 | 13:50

@Sabroso | 24-07-10 | 13:45
Helaas voor jou, maar Willianus Wortelus heeft gelijk.
Zelf heb ik deze informatie ook elders (onderzoek) gelezen.
Zo heb je toch weer iets geleerd!

afdankert | 24-07-10 | 13:50

lion@night | 24-07-10 | 10:16
Meeste regelingen zijn echter wel gemaakt in de tijd dat we een VVD CDA (bakellende III) kabinet hadden. Maar het is leuker om altijd de schuld aan de PVDA te geven. Geeft niet hoor als het allemaal te ingewikkeld is voor je.

miko | 24-07-10 | 13:50

Ze snappen totaal niet dat ze Antilliaan net als Rotterdammer, Volendammers, Fries, etc moeten zien.
Sabroso | 24-07-10 | 13:04
Rotterdammers, Volendammers en Friezen vragen dan ook niet om zelfbestuur, terwijl ze de zaak financieel lopen te flessen. Dan komen ze stante pede onder curatele van het Rijk te staan. Maar probeer dat maar eens te doen met de Antillen: ben je meteen een kolonialist.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 13:48

@lion@night | 24-07-10 | 10:34

Waar is de CDA-dokter?

LijstG | 24-07-10 | 13:48

of zijn dat Zeeuwen? @ PVVRULEZ | 24-07-10

MisPixy | 24-07-10 | 13:46

of je nou door een marokkaan, een antilliaan of een graaiende PvdA'er bestolen wordt: maakt dat nog wat uit dan?

Snelle Gerrit | 24-07-10 | 13:46

@Willianus Wortelus | 24-07-10 | 13:42, geloof je die nonsense echt, dat Europeanen slimmer zijn dan mensen van zeg maar Afrikaanse afkomst?

Tja, ...... wie maakt zich zelf belachelijk.

Vertel, wat is de hoogste opleiding die je genoten hebt?

Sabroso | 24-07-10 | 13:45

PVVRULEZ | 24-07-10 | 13:37
Ben even in verwarring over wat je punt nou is?

MisPixy | 24-07-10 | 13:44

@Crusher | 24-07-10 | 13:34 , wat zijn gewone Nederlanders?

Hoe zien die er uit?

Sabroso | 24-07-10 | 13:43


Sabroso | 24-07-10 | 13:32 Beste Sabroso, nu breekt me de klomp.

Je gaat me toch niet vertellen dat ik iemand met twee universitaire titels (kuch) de begrippen standaardafwijking en standaarddeviatie moet gaan uitleggen?

Daarmee zou je jezelf echt belachelijk maken.

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 13:42

sorry idd je hebt gelijk lig nog half te slapen.. ach t is vakantie excuses

Henk003 | 24-07-10 | 13:41

@Henk003 | 24-07-10 | 13:33, dan is er een typefout in je paspoort, want bij mij staat er P NLD Nederlandse. Dus kijk nog een keer naar je paspoort er staat geen Nederlands, of iemand heeft die "e" opgegeten/

En natuurlijk bij geboorteplaats staat er Aruba.

Sabroso | 24-07-10 | 13:40

@Henk003 | 24-07-10 | 13:33

*zucht*
dat is precies wat ik zeg in mijn comment van 13:23

of was jouw reactie bedoeld voor reaguurder BeSure?

Rest In Privacy | 24-07-10 | 13:37

-weggejorist en opgerot-

PVVRULEZ | 24-07-10 | 13:37

"Antillianen crimineler dan Marokkanen"?? Ik geloof er geen zak van. Marokkanen worden gewoon minder gepakt, ze zijn beter in het vak.

jimbrowski | 24-07-10 | 13:36

@ Sabroso | 24-07-10 | 13:04
Je kan nog zo hard je best doen om dat tuig gelijk te trekken met gewone Nederlanders, maar je ontkomt niet aan een paar feiten:
- ze zijn bijna allemaal lui
- ze werken bijna allemaal niet en hebben dus een uitkering
- een aanzienlijk deel verdient de kost met criminaliteit
Dit lijken mij voldoende redenen om deze mensen te verbannen naar een eiland, ook al komen ze oorspronkelijk niet van dat eiland.

Crusher | 24-07-10 | 13:34

op mijn paspoort staat nationaliteit Nederlands geen Hollands @ lion@night

Henk003 | 24-07-10 | 13:33

Soms vraag ik me af of ik het wel goed lees: "Maar er is hoop, voor de periode 2010-2013 is 36 miljoen gereserveerd."
Is het niet makkelijker / goedkoper die kleine groep een flinke oprotpremie te geven en ze naar hun moederland te sturen..? Wie gaat er nou per regeringsperiode (of keer op keer) 36 miljoen in die mensen steken terwijl ze 'al voor minder' miljonair kunnen zijn?
Kan aan mij liggen, maar ik vat het niet meer helemaal. Het lijkt wel alsof we helemaal niet van die problemen af willen...

afdankert | 24-07-10 | 13:33

@Willianus Wortelus | 24-07-10 | 13:26, daar ben ik het niet met je eens, want hoe kom ik dan aan mijn twee universitaire titels?

Hoe dan zijn er zoveel anderen die ook uit de Antillen vandaan komen die ook hoog opgeleid zijn, terwijl er zoveel witten zijn die niet hoger scoren dan een VMBO-tje?

Dus geen domme racistische argumenten gebruiken, staat leuker op Stormfront waar het gros als vakkenvuller bij de AH werkt, hoogsthaalbare baan na het VMBO.

Zullen we proberen het niveau op Geenstijl hoger te houden dan Stormfront?

Sabroso | 24-07-10 | 13:32

@janeedantoch | 24-07-10 | 13:06
zie mijn comment van 13:23

Rest In Privacy | 24-07-10 | 13:29

-weggejorist-

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 13:26

@Madcobra | 24-07-10 | 12:59
Ik zal nu niet flauw gaan doen, maar reëel.
BeSure (11:27) zegt: Vergeet niet dat de Antillen gewoon Holland zijn.

Dit klopt niet.
Net zoals de Antilliaanse nationaliteit bestaat de 'Hollandse' nationaliteit ook niet.
Het is de Nederlandse nationaliteit van het Koninkrijk der Nederlanden waartoe de Antillen ook behoren.
Er bestaat een Hollandse identiteit, maar geen nationaliteit.
Dat was mijn punt, niets meer en niets minder.

Rest In Privacy | 24-07-10 | 13:23

@Lion@night
Dus we zijn het eens? :)

Ik geloof wel in het Chinese systeem. Gaat daar perfect op voor criminelen, junks, raperts etc... aufleinen und abknallen.

PS
tuut tuut tuut, doe wat je moet doen Ruud. Rechts met je kadaver

SerTheFun | 24-07-10 | 13:19

@Truttebol | 24-07-10 | 12:33:

"Rangehen rangehen
Immer Schritt auf Schritt
Und Schritt auf'n andern Schritt
Immer ran
Das geht ein, zwei, drei los! Ran! Rangehen!"

JAWOHL!!!

Le Magic Prout | 24-07-10 | 13:19

Dat Antillianen crimineler zijn dan Marokkanen was al eerder bekend:
www.wodc.nl/images/ca07-04_volledige_t...
(pdf alert, pagina 14 voor totalen)

Het probleem is ook niet één religie (let je even op, PVV?), maar verschillende culturen die op de beschavingsladder onderaan bungelen. De grote hypocritie is dat de lokale correcten alle culturen hebben gelijkgeschakeld, en vervolgens iedere mix als verrijking heeft geponeerd.

@Herr Panzer | 24-07-10 | 12:44
Misschien is multiculti helemaal niet utopisch, maar een welbewuste aanval op de Westerse cultuur? Onderschat de machtshonger en het cynisme van socialisten nooit.
Net zoals socialisten een hekel hebben aan Westerse religie, is iedere niet-Westerse cultuur een 'verrijking'. Zowel de autochtone cultuur als religie moesten verwateren, om het bindmiddel in de maatschappij weg te krijgen, en zodoende makkelijker hun heilstaat te stichten. In die zin is multiculti dan ook zeer succesvol.

Zware Guy | 24-07-10 | 13:18

Boellie | 24-07-10 | 12:25
Mensenhandel is van alle tijden, migratie ook - in ancient Rome had je ook Griekse wijken bijv die als ze te brutaal werden een "lesje" kregen (slachting) of de Joden in Egypte bijv, dit omdat er arbeidskrachten nodig waren, ook toen natuurlijk maar werden slaven genoemd maar werden betaald al dan niet in natura- bovendien zo lees ik waren het de Arabieren en hun collegastammen die ze aanleverden dus waarom weigerden die dan niet? Met de "kennis" van nu naar het verleden kijken met linksche moraliteit dus, heeft geen zin, Halschema praat dan ook nooit maar predikt met vuurspugende rondtollende ogen omdat zij werkelijk in haar linksche aannames gelooft, en dat kan dus niet kloppen. Waarom vragen de Joden geen geld van Egypte?
De gastabeider van nu is naar dit land gehaald maar willen zelf blijven, om het land over te nemen ( dit zal uiteindelijk gebeuren net als in de oudheid) dus ook hier kloppen die linksche aannames NIET

langzalzeleve | 24-07-10 | 13:17

Hey BeSure, wat was je vorige nickname hier?

Crusher | 24-07-10 | 13:10

@Danny3960, dat hangt er van af, in sommige landen krijg je de nationaliteit van het land waar je geboren bent, dus zou dat kind dubbele nationaliteit kunnen hebben.

Een Nederlander die geboren wordt in de VS, is zowel yanki als Nederlander.

Maar er bestaat geen Antilliaanse nationaliteit, dus een kind dat hier in Nederland geboren wordt is daarom geen Antilliaan maar Nederlander.

Trouwens de ouders zijn ook Nederlanders, want Antillianen hebben van geboorte maar 1 nationaliteit en dat is de Nederlandse.

Antilliaan is slechts een plaats aanduiding net als Rotterdammer, Fries, etc. geen nationaliteit, snap je het nu? Of is het kwartje ergens in het luchtledige blijven hangen?

Sabroso | 24-07-10 | 13:10

lion@night | 24-07-10 | 12:49
je enige argument richting BeSure is dat hij de Antillianen Hollands noemt, terwijl dat technisch "nederlands" is. Niet inhoudelijk dus. Vervolgens gaat het over zwitsals en peop, en denk ik dat ik je houding in dezen terecht infantiel mag noemen. Daarbij blijft 12:23 een cirkelredering. Geeft niks, hebben we allemaal wel eens last van.

janeedantoch | 24-07-10 | 13:06

verdomme ik g ook dingen slopen en stelen zodat ik kei harde subsidie krijg. welkom in nederland. Hard werkende mensen krijgen niets en de criminelen alles.

Henk003 | 24-07-10 | 13:05

@Madcobra, het gros van de witte Nederlanders denkt dat er een Antilliaanse nationaliteit bestaat en of dat we dubbele nationaliteit hebben en ook nog een ander paspoort.

Het is te merken dat dit dom wit gespuis de PVV loopt te papegaaien.
Ze snappen totaal niet dat ze Antilliaan net als Rotterdammer, Volendammers, Fries, etc moeten zien.

Trouwens de zogenaamde "Antillianen" die hier in Nederland crimineel zijn, zijn grotendeels in Nederland geboren, dus zijn ze eigenlijk niet eens Antillianen.

Sabroso | 24-07-10 | 13:04

Sabroso | 24-07-10 | 12:39
En trouwens het gros van de Antillianen die in Nederland crimineel is, is hier in Nederland geboren, dus eigenlijk zijn ze niet eens Antillianen. Een kind van een Rotterdammer die in Amsterdam geboren wordt noem je toch ook geen Rotterdammer?

Wacht even, dus een kind van een Nederlander in Spanje geboren is geen Nederlander maar een Spanjaard????

DANNY3960 | 24-07-10 | 13:03

@lion@night
Ik ben op Curacao geboren, en in mijn paspoort staat dat ik een Nederlandse nationaliteit heb. Het begrip Antiliaan is ontstaan om een groep te identificeren, want er bestaat GEEN Antilliaanse nationaliteit.

Dus wie praat er hier onzin?

Madcobra | 24-07-10 | 12:59

Deze mannen hebben in de gouden eeuw al hardgenoeg gewerkt voor de blanke man, nu komen ze hun loon incasseren!

Balleman | 24-07-10 | 12:59

De paarse methode: zet geld (van anderen natuurlijk) op de begroting en beschouw het probleem als opgelost. Wat is regeren toch makkelijk.

Guido | 24-07-10 | 12:50

@janeedantoch | 24-07-10 | 12:39
een ctrl+f'je om te tellen is geen oprechte intentie om de discussielijn te begrijpen.
Je haakt in op de uitspraak 'je praat peop'
Prima, die vrijheid heb je.
Maar wees dan ook zo sportief om je in de kern van het verhaal te verdiepen en te begrijpen waar de discussie over/op (in)gaat.

Rest In Privacy | 24-07-10 | 12:49

great... als crimineel ben je echt wel beter af dan als brave burger in Hellanda... Ik moet knettrhard werken voor mn geld en de niet zo brave burgertjes Krijgen gewoon 36 miljoen..... Hetzelfde principe als.. beroof en bank/pleeg een moord en je krijgt onderdak, vermaak, verlof, begeleiding, .. hockey wedstrijdjes, uitkeringen , 36 miljoen.. etc!!! And you know what... itz gettin worse!!!

bartje88je | 24-07-10 | 12:46

Ja,de PvdA heeft onnoemelijk veel leed op hun geweten door die utopische muticul er met alle macht door te willen duwen.
Veel mensen zijn hiedoor al het slachtoffer geworden en eingelijk wij allemaal want het heeft ons al bakken vol met geld gekost (wat ook nog eens in een bodemloze put wordt gesmeten) die wij allemaal van onze belastingcentjes hebben moeten betalen.Ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat al dit geld beter besteed was geweest aan onze ouderen die het land op hebben gebouwd en die nu vaak in verzorgingstehuizen weg liggen te kwijnen.Een niet gering aantal mensen heeft de opgedrongen multicul zelfs met de dood moeten bekopen en velen met lichamelijk letsel,al dan niet blijvend van aard.Ik denk dat het aantal mensen die er psychische klachten aan over hebben gehouden,zoal bv van een gewapende overval,nog vele malen groter is.
De PvdA zou aangeklaagd moeten worden vanwege misdaden tegen de mensheid.

Herr Panzer | 24-07-10 | 12:44

Ik snap dat jij dat moeilijk kan verkroppen.
BeSure | 24-07-10 | 12:30 |

Waar lees jij dat in één van comments?
Show me!

Nu ga je overigens wel verstandiger praten, bijna dan.
De Antillen horen bij het KONINKRIJK der Nederlanden, net zoals Nederland overigens.
Maar dat maakt een Antilliaan qua nationaliteit nog geen - zoals jij beweert - een Hollander.

Rest In Privacy | 24-07-10 | 12:43

@Boellie | 24-07-10 | 12:25 Onjuist. Die mensen zijn voor een groot deel al lang terug. Wat er nu hier zit, heeft voor het overgrote deel nooit gewerkt en is zeker niet door Nederlandse ondernemers gehaald. Even een paar cijfers?

Eind 1974 woonden er 30 duizend Marokkanen en 54 duizend Turken in Nederland, merendeels gastarbeiders, maar ook vrouwen en kinderen van gastarbeiders (cijfers: WRR, 1979: 93-95).

Na de wervingsstop (1975) was de algemene verwachting, dat het aantal Turken en Marokkanen geleidelijk aan weer zou afnemen omdat arbeidsmigranten weer naar hun herkomstland zouden terugkeren. Dit was ten dele ook waar. Een groot deel van de eerste gastarbeiders waren eind jaren ’60 inderdaad weer vertrokken. Dit gold echter vooral voor Spanjaarden en Italianen, en veel minder voor Turken en Marokkanen (Lakeman, 1999: 105).

Ondanks de gestaakte werving van gastarbeiders werden deze laatste twee groepen door gezinshereniging en gezinsvorming steeds groter. Gezinshereniging houdt in dat Nederlandse ingezetenen hun in het buitenland wonende partners en kinderen laten overkomen.

Gezinsvorming betekent dat Nederlandse ingezetenen een nieuwe partner in het buitenland vinden en vervolgens laten overkomen. Zo trouwen in Nederland wonende Turkse en Marokkaanse jongeren nog steeds in meerderheid met een partner uit het herkomstland (Hooghiemstra, 2003). Gezinsvorming (of huwelijksmigratie) is momenteel de meest voorkomende soort migratie in Nederland.


vraagstaart | 24-07-10 | 12:42

-weggejorist-

PVVRULEZ | 24-07-10 | 12:39

lion@night | 24-07-10 | 12:33
je bedoelt de 4 varianten van "je praat peop" die je al eerder hebt opgeborreld?
Overigens doen je vorige reacties niks af aan de eenvoud en schoonheid van je cirkelredenering hoor! u is een artiest!

janeedantoch | 24-07-10 | 12:39

Dat van het slavernij trauma is pure onzin. Je kunt geen trauma hebben van iets wat je niet mee hebt gemaakt. Ik ben zelf Antilliaan, ben Arubaan en heb nooit last gehad van ene trauma.

Wie beweert last te hebben van de slavernij zoekt alleen maar een zeer goedkoop excuus.

Ik heb nooit mijn handen opgehouden en ook geen strafblad en ook nooit geblowd. Ik heb altijd mijn best op school gedaan en heb daarom nu ook twee universitaire titels waar ik de vruchten van pluk. Tja, tijdens je studie een beetje minder feesten, die “emotionele schade” haal je in wanneer je afgestudeerd bent.
Hoeveel witte Nederlanders hebben een universitaire titel?
@Nacho_Vidal | 24-07-10 | 10:15

Als men niet uit school zou droppen, drop-outs, en geen stoere gast zou willen spelen door de hele dag met een djonko in de smoel te lopen zouden ze het ook ver kunnen schoppen.

Wat deze mensen wel ontbreekt, is structuur in de familie. Een overschot aan tienermoeders, vaders die de benen nemen en zich nooit meer over hun kroost bekommeren. Die kinderen die uit zo een situatie geboren worden hebben natuurlijk meer kans om crimineel gedrag te vertonen, en gaan verder met hetzelfde patroon van de ouders, weer een andere generatie tienermoeders, school drop-outs want mama is niet verder gekomen dan groep 8, papa hebben ze twee keer zien hangen op straat en daarna was zijn post adres Bijlmer bajes. Hoe kunnen deze mensen dan een voorbeeld zijn voor kinderen?

Daar moeten de onderzoekers zich op richten en daar de verbeteringen aanbrengen en geen onzin uitkraaien dat het door de slavernij komt.

De slavernij is sinds 1 juli 1863 afgeschaft, hoe kan het dan van invloed zijn op een persoon die 20 jaar geleden geboren is.

Gelukkig vertonen niet al de Antillianen dit losbandig gedrag, want er zijn heel veel goed opgeleide Antillianen te vinden.

Oh ja, nog wat de domme commenters hier die wellicht niet hoger dan een VMBO-tje gescoord hebben moeten ophouden met hun domme reacties dat de eilanden maar zo snel mogelijk aan Venezuela verkocht moeten worden.
Nederland mag best wat meer investeren in die eilanden, want er is voldoende leeggeroofd door Nederland.

En oh ja, Antillianen worden als Nederlanders geboren.

En trouwens het gros van de Antillianen die in Nederland crimineel is, is hier in Nederland geboren, dus eigenlijk zijn ze niet eens Antillianen. Een kind van een Rotterdammer die in Amsterdam geboren wordt noem je toch ook geen Rotterdammer?

Sabroso | 24-07-10 | 12:39

-weggejorist-

PVVRULEZ | 24-07-10 | 12:37

@janeedantoch | 24-07-10 | 12:29
lees even het punt waar het om draait in plaats van het feit dat je mee gaat blaten zonder dat je op de hoogte bent van de kern van het betoog.

Rest In Privacy | 24-07-10 | 12:33

BeSure | 24-07-10 | 12:25
Waarom willen sommige landen een vinger in de Afghaanse pap hebben? Heus niet omdat het er stikt van natuurlijke rijkdommen. Idem dito voor de Benedenwindse Eilanden als springplank naar Z-Amerika.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 12:33

Joh, doe zoals ik: zet wat vintage Nina Hagen op en het kan je geen bal meer schelen. Ik geniet. Rangehn!

Truttebol | 24-07-10 | 12:33

@Boellie | 24-07-10 | 12:16 Zeker. Gelukkig is dat criminele gedrag dan tòch onze schuld.

Zo kun je er nog een paar bedenken:
* als de voorouders niet Nederlands Indië hadden gekoloniseerd, was er geen enkel probleem geweest met Molukkers en hoefden we geen sateh te eten.
* als de voorouders Nederland niet hadden ingepolderd, was Almere niet zo'n criminele stad.

Zo kun je met die redenering iedereen ontslaan van enige verantwoordelijkheid voor het eigen gedrag: het is allemaal toch eigenlijk best wel de schuld van die vermaledijde voorouders, de staat, de multinationals, verzin het maar.

Heerlijk gevoel. Ik als Antilliaan ben een 'dader' maar eigenlijk slachtoffer omdat ik een collectief gedeeld trauma meetors omdat Kunta Kinte 200 jaar geleden als slaaf is verkocht.

En alle Nederlanders van nu zijn daar schuldig aan. fantastisch.

vraagstaart | 24-07-10 | 12:31

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 12:30


Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:41 Dat weet ik, dat weet jij, maar dat weet geen enkele Antilliaan.

Wat ik me weleens afvraag: hoe komt het toch dat wanneer er een natuurramp als daar is een aardbeving de Aziaten na twee minuten al de zooi gaan opruimen terwijl in landen als Haïti de bevolking apatisch voor zich uit gaat kijken en niets doet.

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 12:30

Zeer verbazingwekkend! Not..

Ik ben erg relativerend maar wat die Antillianen hier komen doen is me echt een raadsel.

evaQ8 | 24-07-10 | 12:30

lion@night | 24-07-10 | 12:23
ah! de cirkel-redenering. Jij praat peop, want ikheb zojuist vastgesteld dat je peop praat. wat een prachtig argument.
maar lion, ik denk dat je nog een achterlijker comment kan plaatsen.
Doe je best!

janeedantoch | 24-07-10 | 12:29


En de Friezen dan..? Zijn dat ook gewoon Nederlanders?
of toch gewoon Friezen Nederlanders? Zijn Nederlanders ook Friezen of toch niet..

Moeilijk hoor.. erg lastig

MisPixy | 24-07-10 | 12:28

PVVRULEZ | 24-07-10 | 12:20
Zeeuwen zijn toch gewoon Nederlanders...
Maar zijn Nederlanders ook Zeeuwen?

MisPixy | 24-07-10 | 12:27

PVVRULEZ | 24-07-10 | 12:20
PVVRULEZ | 24-07-10 | 12:14
Het is laag en goedkoop, zoals jij de reputatie van de rechtse reaguurder te grabbel gooit.
hou maar op, linkse infiltrant die je er bent. Hier op GS weten we heus wel dat rechtse mensen niet zo dom zijn.

janeedantoch | 24-07-10 | 12:27

@langzalzeleve | 24-07-10 | 12:19,

Tja je kunt wel zeggen dat de Nederlandese slavenhandel onzin is, maar daar ligt wel de kern van de huidige Antilianen problematiek.
Zelfde verhaal met het Mocro en Turruk volk. Zijn die niet eigenhandig door NL ondernemers in hun landen van herkomst opgehaald?
Gewoonweg geldelijke hebzucht!

Boellie | 24-07-10 | 12:25

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 12:25

Dit wist ik al. Het is zelf nog erger.
Antillianen plegen twee keer zo veel misdrijven als de nummer twee op de ranglijst. Ze plegen meer misdrijven dan Marokkanen en Autochtone Nederlanders bijelkaar

Claude Jacques | 24-07-10 | 12:25

@BeSure | 24-07-10 | 12:13
Met welke oneliner ik kom?
Deze:

Je praat peop!

jouw meest prominente *kuch* inhoudelijk reacties:
- "Vergeet niet dat de Antillen gewoon Holland zijn"
zie: nl.wikipedia.org/wiki/Holland

- Dus de kop had kunnen zijn:
Hollanders crimineler dan Marokkanen.
zie : content1c.omroep.nl/33132bf11f1076e5c6...

-" De antillianen zijn net zo Hollands als jij bent".
zie punt 1. Totale onzin wat je hier zegt.


Rest In Privacy | 24-07-10 | 12:23

Boellie | 24-07-10 | 12:16
Inderdaad, het feit dat dat toen gebeurde, stelt ze nu niet in staat om, met de toen gemaakte winst (door nederland die ze nu terugkrijgen als subsidie), een poot uit te steken en alles te doen wat de ontwikkeling van de mensheid schaadt. Ze zijn tenslotte invalide..

O2Consumer | 24-07-10 | 12:22

BeSure | 24-07-10 | 11:58
Maakt niet uit, als je je oude fiets verkoopt maakt het je toch ook niet uit of de volgende eigenaar fietsenmaker, schroothandelaar of velofetishist is?

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 12:22

En het is allemaal de schuld van de babyboomers!!

DANNY3960 | 24-07-10 | 12:22

-weggejorist-

PVVRULEZ | 24-07-10 | 12:20

Nog eens 36 miljoen aan linksche hobbies, wanneer houdt dit eens op? Die hele integratiemaffia houdt gewoon zichzelf aan het werk, die Antillianen doen er niet toe, stuur ze terug en ze doen niks meer. Die lachen zich nu gek over de imbeciele multiculturele linksche cultuur in Mederland, het bewijs dat niet zij maar wij fout zijn. Slavernijverhaal ? Onzin, is door linksch bewustzijn pas ontstaan dus daar moeten we van af

langzalzeleve | 24-07-10 | 12:19

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 12:19

Tja.. er waren geen Antilianengemeenten geweest als de voorouders niet aan mensenhandel hadden gedaan.

Boellie | 24-07-10 | 12:16

-weggejorist-

PVVRULEZ | 24-07-10 | 12:14

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 12:13

Antillianen zijn gewoon nederlanders.

lanex | 24-07-10 | 12:13

En weet je wat nog het leuke is ? Ik zie in Rotterdam Marokkanen en Antillianen steeds vaker met elkaar omgaan. Die kunnen nog veel van elkaar leren. Dus dat zal een spetterende combinatie worden waar we nog veel van zullen horen. Op naar een volgend incidentje zou ik zeggen.

Dick Laurent | 24-07-10 | 12:12

@Coffeepatch, er lopen inderdaad Antillianen rond met een doorgeladen pipo in hun broek. Die schieten je al lek als je je hond uit laat. www.denhelderactueel.nl/21/07/2010/sch...

Donderman | 24-07-10 | 12:08

@BeSure | 24-07-10 | 11:57
Lezen en begrijpen is ook een vak, moeilijk hé?

Rest In Privacy | 24-07-10 | 12:08

Maar ze hebben wel gevoel voor ritme! Behalve Kempie dan, die moet deaud.

mindless | 24-07-10 | 12:07

Ik word er echt doodziek van om, als je dus zo'n rapport gaat doorlezen, te zien waar onze belastingcentjes naar toe gaan. 44 Miljoen euro naar dit soort projecten ? Echt schandalige geldverspilling. Ik durf keihard te stellen dat dit soort projecten maar met 1 reden worden opgezet: Het betalen van een zo groot mogelijke groep ambtenaren voor het doen van kompleet zinloze bullshit (want "werk" kun je dit echt niet noemen).
En het gekke is: Honderdduizenden mensen lezen dagelijks op o.a. GS en Spitsnieuws van dit soort wanpraktijken. En we doen HELEMAAL NIETS. We gaan gewoon verder met onze dagelijkse beslommeringen. On ge loof lijk.

JohnBoyKiller | 24-07-10 | 12:07

En Janeedantoch snapt het inderdaad.

K. Laagzang | 24-07-10 | 12:01

Geenstijl rocks. Maar de PVV reaguurders zijn eng. Zolang je over bevolkingsgroepen spreekt alszijnde rattenplagen, dan ben je een vieze rascist die niks anders doet dan een onderscheid maken tussen opper en untermenschen. Bah.

Zo gek vind ik die Stormfront vergelijking niet. Moet je kijken hoe het hier wemelt van de zogenaamde hardwerkende blanken die o zo correct leven en niets wensen in te leveren van hun eerlijk vergaarde ICT-er salarisje. Ik ben ook blank, hardwerkend, goed opgeleid en zat van alle hoge lasten. Maar het laatste dat ik doe, is mezelf boven anderen plaatsen zoals Wilders doet. Hij heeft vast een marokkanen trauma van zijn Mavo tijd. Domme man.

K. Laagzang | 24-07-10 | 12:00

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:59

Ooit komt de dag dat de ontdekker van luiheids-gen (met daarop het hangmat-allel) in politieke correctheid gesmoord moet worden.

Nee dus! | 24-07-10 | 11:59

De heer Tudjman van het RISBO.
RISBO?
Weer zo'n adviesbureau, dat (goeddeels) draait op onze belastingcenten?
Met directeuren van pakweg € 15.000 in de maand of zo?
Met uurtarieven van € 150,00 - € 200,00 per uur?
Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat die uurtarieven her en der wel aan het dalende zijn. Desalnietemin...
Ave, Evocatus

Evocatus | 24-07-10 | 11:59

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:58

Ivoren Toren | 24-07-10 | 11:30
De PVV stelt dat het door de Islam komt dat straatjongeren crimineel gedrag vertonen. Hier is een aanzienlijke groep jongeren die behoorlijk crimineel weet te zijn zonder dat daar een imam aan te pas komt. Sterker nog, het blijkt dat juist hogeropgeleide marokkanen en turken zich meer als moslim profileren. zou mij niks verbazen als de gemiddelde straatmarokkaan nog nooit een koran heeft opengeslagen.
Om straatcriminaliteit aan te pakken moet je dus wat anders doen dan hoofddoekjes en moskeeen verbieden. Ik denk dat hangjongeren op straat hangen omdat ze zich de krullen in hun konthaar vervelen. Omdat het flauwe VMBO-onderwijs geen uitdaging en geen toekomst biedt. En omdat op irrationele wijze alle vormen van culturele identiteit tot taboe zijn verklaard, behalve als dat de nederlandse culterele identiteit is.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:41
nee natuurlijk. antillianen zijn eigenlijk gastarbeiders die na het aflopen van hun contract op de suikerrietplantage niet het fatsoen hadden om weer terug te gaan naar hun eigen land.

HardwerkendeBlanke | 24-07-10 | 11:35
die linkse rakkers van de west indische compagnie ook. en maar subsidie slurpen en de wereld verbeteren. pff. het wordt tijd dat geert wilders ze eens de waarheid zegt.

PVVRULEZ | 24-07-10 | 11:43
maar goed dat jij geen flauw benul van de waarheid hebt, he. Is stukken veiliger zeiken.

janeedantoch | 24-07-10 | 11:58

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:57

BeSure | 24-07-10 | 11:53
Chavez heeft heel zeker interesse, de Yanks ook. Genoeg gegadigden dus.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:53

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:53

Jan Boule | 24-07-10 | 11:42
Paul Zakkevoller is een van de grootste opportunisten die er rondloopt, en ik heb zo'n donkergroen vermoeden dat Fem (Halsema red.) helemaal niet zo blij is met zijn baantje bij de IKON.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:52

Alles maar dan ook alles is terug te voeren naar het waardeloze slappe en inconsequente beleid dat nederland en zijn bestuurders voorstaan.
Ik kan niet wachten totdat deze idiote verzorgingsstaat op de schop gaat, de goede d.w.z. de hardwerkende en 'echt'' zieke nederlander moet hier abnormaal voor boeten.
Wat is de bedoeling van dit stuk Van Koetsveld, aandacht van de marrokkanenprobleem afleiden?

lanex | 24-07-10 | 11:49

@BeSure | 24-07-10 | 11:39
Dat Wilders beveiligd moet worden is een gevolg van.
Beveiliging is een noodzaak geworden in Nederland wegens een volstrekt incapabel justitieel apparaat.
Maar, gezien uw eerdere comment, gaat dit boven uw verstandsvermogen.
Dus ik houd het kort.

Rest In Privacy | 24-07-10 | 11:49

lion@night | 24-07-10 | 11:47
Mogge !

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 11:47

@Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 11:45
ROFLOL!
Morge Teun!

Rest In Privacy | 24-07-10 | 11:47

vraagstaart | 24-07-10 | 11:43
*doet bubbling dansje*

nee's nix

Nacho_Vidal | 24-07-10 | 11:45

@BeSure | 24-07-10 | 11:37

Ga eens heel snel terug naar school!!
Zo kom je nooit van je zwitsal af.

Rest In Privacy | 24-07-10 | 11:45

ro8in | 24-07-10 | 11:28
Probeer Buienradar eens.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 11:45

-weggejorist-

PVVRULEZ | 24-07-10 | 11:43

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:43

@Nacho_Vidal | 24-07-10 | 11:39 dat was

vraagstaart | 24-07-10 | 11:43

Mijnheer , 11.18
eerwaarde , vriendelijk dank voor de verwijzijng naar de column van Pieter Siebelt.
Deze doorwrochte analyse geeft een verhelderend maar tevens een ontluisterend beeld van figuren als Bertus Hendriks die bij de publieke omroep nog steeds wordt gepresenteerd als Midden Oosten deskundige maar net als de andere figuren genoemd door Siebelt rabiate anti-semieten zijn en uit dien hoofde zichzelf in hun onderhoud kunnen voorzien. Ook "nuttige idioten" -zo noende Lenin in de 20-er jaren companen die voor hem het communisme verspreidden in het Westen- zoals Gretta Duyssenberg en Dries van Agt zijn in wezen apert anti-semitiisch door hun gedragingen en hun geschriften.
Hendriks wil niet , zo zegt Siebelt, aan zijn verleden worden herinnerd maar opvallend is dat bijvoorbeeld een figuur als Paul Rosenmúller, Maoíst van het eerste uur en Pol Pot feliciterend met zijn successen, salonfháhig is en meer dan regelmatig bij de publieke omroep te zien is als bijv. journalist bij de Ikon met zijn geveinsde interesse voor de personen die hij interviewt. ( zie de tenenkrommende reportage bij de Nederlandse militairen in Afghanistan ).

Jan Boule | 24-07-10 | 11:42

BeSure | 24-07-10 | 11:37
Volkomen vrij van Hollandsche smetten dus.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:42

ROFLOL @ "onafhankelijk onderzoeker en PvdA-lid"

koerbagh ® | 24-07-10 | 11:41

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 11:35
Alsof iedere Antilliaan daar is gekomen omdat zijn voorouders daar als slaaf naartoe zijn verscheept. Zelfs als dat het geval is kunnen ze beter de nazaten van de negerstammen die hun voorouders gevangen nam en tot slaaf maakte.
Nederlanders, Portugezen en Spanjolen waren veel te soft om op expeditie in de bush te gaan, en waren als de dood om uit hun geriefelijke forten te komen en hun mooie kantkragen te bevuilen. Dan kochten ze hun "koopwaar" liever van de Arabieren en negerstammen.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:41

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:41

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:39

vraagstaart | 24-07-10 | 11:10
Bubbling en Grinden is niets vergeleken met het oer-Hollandse hakken!

Nacho_Vidal | 24-07-10 | 11:39

Atillianen die wèl werken doen dat trouwens allemaal zwart.

vraagstaart | 24-07-10 | 11:39

<cynical mode>Misschien, misschien, misschien is het een idee om maar eens een bekeringsprogramma op te zetten voor criminele antillianen. Als marokkanen minder crimineel zijn, komt dat door de louterende invloed van religie...
Hier zie ik goede mogelijkheden voor succesvolle projecten:

-antillianen worden minder crimineel;

-marokkanen krijgen een baan als religieus verzorger eventueel als onderdeel van een reclasseringstraject;

-het christensociale maatschappelijk middenveld kan het management op zich nemen;

-een derde geldstroom vanuit saudi arabia en de golfstaten is geregeld;

-de burger mag betalen;</cynical mode>

Pierrepoint | 24-07-10 | 11:38

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:37

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:37

BeSure | 24-07-10 | 11:27

argument van het kaliber "maar in de bijbel staan ook slechte dingen dus de koran is lief"

Zihua | 24-07-10 | 11:37

BeSure | 24-07-10 | 11:27
Ik ben geen "Hollander", en wens ook niet voor zoiets vuils te worden uitgemaakt.
Ik ben Nederlander, maar dat is iets heel anders. Vlamingen zijn in dat opzicht ook Nederlanders.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:36

@ro8in | 24-07-10 | 11:28
u bent blijkbaar meer voor de doofpotcultuur?

Rest In Privacy | 24-07-10 | 11:36

-weggejorist-

PVVRULEZ | 24-07-10 | 11:35


Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:12 Ik heb me zojuist het leplazerus gezocht naar een filmpje waarin een hoge Antilliaan er heilig van overtuigd was dat ELKE Antilliaan één miljoen euro moest krijgen van de nederlandse staat. Dat staat op Youtube.

Als genoegdoening voor de slavernij. Echt waar.

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 11:35

-weggejorist-

HardwerkendeBlanke | 24-07-10 | 11:35

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:34


Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:12 Khalid Muhammad, Bouterse, Mugabe, allemaal één pot nat.

Narcisten met grootheidswaanzin. Die bouwen niks op. Die breken alleen maar af.

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 11:33

@BeSure | 24-07-10 | 11:27
Dat is wel heel kortzichtig wat je hier neer plempt.
Er wordt gereageerd op onderzoekresultaten.
Dat deze ten nadele uitpakken voor de onderzochte groep is dus een onderbouwd feit.

En sinds wanneer zijn de Nederlandse én Antilliaanse de 'Hollandse' nationaliteit?

Rest In Privacy | 24-07-10 | 11:32

Dan is het Marokkanenprobleem dus makkelijk op te lossen, mooi.

geensteelo | 24-07-10 | 11:30

BeSure | 24-07-10 | 11:27
De islamitische cultuur is niet de enige bron van alle kwaad hoor. Dat heeft Wilders ook nooit gezegd. Wel dat het _een_ bron van kwaad is. En daar doet dit onderzoek ook niks aan af.

Ivoren Toren | 24-07-10 | 11:30

Verplaatsen van het probleem is geen oplossing.

Moeder Gans | 24-07-10 | 11:30

Het begint hier echt een soort Stormfront blog te worden.

ro8in | 24-07-10 | 11:28

-weggejorist-

BeSure | 24-07-10 | 11:27

vraagstaart | 24-07-10 | 11:11
nee.

janeedantoch | 24-07-10 | 11:18

@Stassy&Dennis | 24-07-10 | 11:15
Dennis en/of Stassy, ga 's deaud.

Perineum | 24-07-10 | 11:17

Stassy&Dennis | 24-07-10 | 11:15
Doe niet zo gek. Iedereen met een beetje zaagsel in zijn kop is hier allang vertrokken.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:16

-weggejorist-

Stassy&Dennis | 24-07-10 | 11:15

@Democratuur | 24-07-10 | 11:08
over 10 jaar?
Vindt u, om eens voorbeelden te noemen, Kanaleneiland of de Bijlmer nog bewoonbaar voor normale mensen?

Rest In Privacy | 24-07-10 | 11:13

Als je naar de goed naar de CV kijkt van die goede man zie je dat hij eigenlijk niet veel meer kan dan rapportjes presenteren en doorschuiven en vragen stellen. Maar hij voelt wel feilloos aan wat je als allochtoon in je mars moet hebben EN in je CV om door de knuffelende goegemeente als voorbeeld gesteld te worden als toonbeld van intergratie.

Gimmy Moore | 24-07-10 | 11:12

geeft die miljoenen aan de slachtoffers van deze kloodtzakken.

Stassy&Dennis | 24-07-10 | 11:12

janeedantoch | 24-07-10 | 11:10 Nooit van Mohammed Braafheid gehoord?

vraagstaart | 24-07-10 | 11:11

Ze kunnen natuurlijk wel goed dansen. Dat mag ook wel eens worden gezegd.

vraagstaart | 24-07-10 | 11:10

Ik dacht juist dat het allemaal door de islam kwam?

janeedantoch | 24-07-10 | 11:10

AUB PVV en VVD, maak hier HEEL rap een einde aan... zover we niet al naar de klote zijn gaat het op deze manier niet veel langer meer duren. Zonder verandering is Nederland binnen 10 jaar onbewoonbaar voor normale mensen zonder zwaar bewapend over straat te gaan.

Democratuur | 24-07-10 | 11:08


Bisschop Gijsen | 24-07-10 | 11:05 Helemaal waar. Niks aan toe te voegen.

Ja één ding: Kwakoe!

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 11:08

lion@night | 24-07-10 | 11:03
Ze denken wel aan de kindertjes. Wel goed dat ze later tot inzicht kwamen dat het heel verkeerd was geweest dat te doen: "De PvdA wilde bekijken of het toch mogelijk was om een verbod op de partij te bewerkstellingen, op 24 juli spraken de Tweede-Kamerleden Khadija Arib en Niesco Dubbelboer hun zorgen over de partij uit."
*Spreekt zorgen uit over PvdA, en doet suggestie gerechtelijk onderzoek te doen naar nepotisme en corruptie door partijleden*

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:08

Zo snel mogelijk een dealtje sluiten met Venezuela, vragen wat ze voor die eilanden willen hebben, strik erom, klaar! Voordat er nog meer hangmattuig hier naar toe komt.

Karel Kruizenruiker | 24-07-10 | 11:07


Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:46 Wat ik denk doet er niet toe. Het gaat erom wat de Antilliaan denkt. En die denkt niet zo best over blanken.

Elke Antilliaan is ervan overtuigd dat elke blanke hem wil uitbuiten.

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 11:07

@ratseflats | 24-07-10 | 10:54 Vooral leuk dat die 'daders' tussen kwoots staan: het zijn dus eigenlik geen 'daders'.

Dit linkse kunstje zie je al heel lang. Ik ben ooit eens neergestoken door een stel 'daders' (kwoots van het Eindhovens Dagblad, ook zo'n links georienteerd lekker objectief blad) die eigenlijk geen daders waren maar werkloze jeugd: dus slachtoffers van de kapitalistiese samenleving waar ik als scholier dus eigenlijk de èchte dader was: tenslotte was ik niet werkeloos, nietwaar?

Deze arme werkloze jongeren kampten ook met een kollektief trauma waar de opbouw- en straathoekwerkers hun handen meer dan vol aan hadden: in de ene hand een sjekkie en in de andere een kop koffie dus. En maar ouwehoeren dat de 'daders' het allemaal ook niet konden helpen, maar dat er meer subsidie moest komen.

We schrijven 1975. Het gajes dat van onze centen gebruik maakt om onze maatschappij om te zagen is nog steeds hetzelfde.

vraagstaart | 24-07-10 | 11:07

Ja 31 juli kun je weer een stukje cultuurverrijking zien in Rotterdam tijdens het IKEA zomerfestival/carnaval , trillende kondten, lillend vrouwenvlees, coole Antillianen en Suri's.
Mes, steek, pijn.
Daar doe je het toch allemaal voor.
Gewoon door blijven fokken, geen werk, geen opleiding, geen huis, maar de meisjes zijn oma op hun 30e, hebben dan 6 kinderen van 6 verschillende vaders.
Cultuurclash tussen creoolse/caraibische cultuur en calvinistische werk/schuld cultuur tegenover pluk de dag/leef nu.

Bisschop Gijsen | 24-07-10 | 11:05

@lion@night | 24-07-10 | 11:03
2x 'in mijn ogen'... niet netjes
scusi...

Rest In Privacy | 24-07-10 | 11:04

@Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:55
in mijn ogen zijn dat ook figuren met ernstig afwijkend schadelijk gedrag en is in mijn ogen zware misdaad. Beesten zijn het.

Rest In Privacy | 24-07-10 | 11:03

Zou een leer/werkproject niets zijn voor ze?
In de houtindustrie (oerwoud) waar bomen gerooid moeten worden (wel FSC,want GL leest mee) gebruiken ze vaak olifanten om de bomen te verslepen en een paar toezichthouders om de boel in de gaten te houden. Kunnen die krimi-antillianen die bomen niet verslepen met de olifanten als bestuurders van het project?

lichtpunt | 24-07-10 | 11:02

Kaas de Vies | 24-07-10 | 10:58
Moet je eens proberen om Berlusconi de portemonnee te laten trekken om herstelbetalingen te doen voor de campagne van de Bataven. Hij lacht je vierkant uit, en zal je een nachtje met zijn RAI-meisjes laten spelen omdat je hem zoveel te lachen gaf, maar meer heus niet.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 11:02

-weggejorist-

Dr. U.I. Loor | 24-07-10 | 11:01

@ratseflats | 24-07-10 | 10:54
Jezus waar halen ze het vandaan.
Ik heb ook nog steeds een trauma toen de Romeinen mijn overoveroveroveroverovergrootmoeder's haren afknipte voor pruiken, en loekie onze huisleeuw in de Arena gooiden.

Kaas de Vies | 24-07-10 | 10:58

@Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:52
Dat is de PvdA samenvatting voor verwerking in een tweet of sms.
Wel handig idd!

Rest In Privacy | 24-07-10 | 10:58

@Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:36 Ik word er idd kotsmisselijk van. Helaas waakt joris, zodat ik hier niet kan opschrijven wat ik echt denk over dit tuig.

vraagstaart | 24-07-10 | 10:56

lion@night | 24-07-10 | 10:53
"Iedereen telt mee..."
Inderdaad, iedereen telt mee, ook pedo's: nl.wikipedia.org/wiki/Edward_Brongersma

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:55

"Verder ervaart een deel
van de Antillianen een collectief trauma uit het slavernijverleden. Dit is een
ongeheelde en ongedeelde psychische verwonding, die generaties aan elkaar
overdragen. Het trauma kan van slachtoffers 'daders' maken."
Quote uit het rapport: hóe komt zo'n onderzoeker erbij?
Is dit upgraden naar een hoger plan of zo?

ratseflats | 24-07-10 | 10:54

Blue Leader | 24-07-10 | 10:51
Helabah, Peter Siebelt is een onderzoeksjournalist die gerespecteerd dient te worden, omdat hij het aandurft om eens goed in de NGO-peop te roeren. Nu kun je zien hoezeer het stinkt, dat zelfs coalitiebesprekingen gegijzeld worden door die lui.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:54

@SerTheFun | 24-07-10 | 10:45
We worden zelf slachtoffer door het o zo geprijsde 'mensenrechten'
En ineens is elke moordenaar, kinderverkrachter, roofovervallen ook een mens en heeft dus rechten.
Komen we weer bij de PvdA; 'iedereen telt mee'
Vicieuze cirkel dus waar we op deze wijze nooit uit zullen komen.

Bovengenoemde types zijn in mijn ogen geen mensen, maar beesten. Letterlijk.
En we hebben beduidend minder moeite om rigoureuze maatregelen te treffen om inheemse diersoorten te beschermen tegen agressieve uitheemse soorten.
De laatste worden dan gewoon kalt gesteld.

Maar zodra het om het om het homo sapiens rijk gaat, bibberen diezelfde bestuurders en zien ze geen andere oplossingen dan zakken vol met geld te spenderen, daarbij hopend dat het probleem minder wordt, maar wetende dat het zeer waarschijnlijk geen blijvende oplossing is.

Rest In Privacy | 24-07-10 | 10:53

lion@night | 24-07-10 | 10:34
Jawel, het kan nog bondiger: "Infaam en Abject".

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:52

Kleine investering voor een groter doel

Waxli | 24-07-10 | 10:52

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:36
Zo'n gast mag gewoon vrij hier rondlopen. Idd, kotz. Wat een psychopaat!

Blue Leader | 24-07-10 | 10:51

Geert, ze roepen je weer ..

nachtschilder | 24-07-10 | 10:49

Valt het dus nog mee met de Finnen achteraf. Weer een zorg minder

*JTR* | 24-07-10 | 10:48

Had iemand al gezegd dat alleen Tarzan pro lianen is?

vraagstaart | 24-07-10 | 10:48

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 10:43
Kun je nog beter ambtenaar worden zou ik zo denken...

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:48

@broodje frikandel | 24-07-10 | 10:32
Goeie link. Citaat:
"Hij [Ruud Lubbers] is ook betrokken bij de Nationale Commissie voor internationale samenwerking en Duurzame Ontwikkeling (NCDO) die over de periode 2007-2010 128,4 miljoen euro overheidsgeld mag incasseren."

Zo wordt er met ons geld gesmeten. Voor dat geld hadden we dus bijna 3 jaar lang deze * kuch * schattige cultuurverrijkende Antillianen kunnen pamperen.

Organon laat men kapot gaan, maar de zinloze subsidies blijven stromen. Allemaal voor de hobbies van de CDA/linkse maffia, waar overigens ook een deel van de VVD bij hoort.

Fijnstoffer | 24-07-10 | 10:47

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 10:43
Wat hebben de blanken gedaan op de Antillen, behalve rum stoken, vraag ik me nu echt af?

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:46

En zo zie je maar... verkiezingen of niet, 36 miljoen gaat linea rectum over de balk. Een Chinees zou zeggen: "Jullie doen het helemaakl verkeerd, wij schieten ze geweaun deaud"

SerTheFun | 24-07-10 | 10:45

Begon me daar al zorgen te maken zeg, gelukkig wordt er toch weer geld in gepompt want anders was al die moeite natuurlijk voor niets geweest.

ZupahKerk | 24-07-10 | 10:43


Antillianen hebben zeer weinig energie. Hard Werken voor Centen valt dus al meteen af. Bovendien... werken voor blanken... met dat steeds maar weer opgerakelde slavernij verleden van ze? Nee, dat gaan ze dus mooi niet doen.

Blijft de criminaliteit over. Maarja. Die luiheid. Hoe krijg je in een kwartiertje zoveel mogelijk doekoe bij elkaar om een week door te komen? Juist. Meerdere kleine vergrijpjes is niet interessant. Dus zware criminaliteit.

Het is allemaal zo simpel.

Willianus Wortelus | 24-07-10 | 10:43

"Met 36 miljoen komt het vast wel goed" Over de eerdere 100 miljoen hoor ik weinig meer??
Met 360 miljoen komt het niet vast wel goed.... maar komt het goed.
Kwestie van de AOW verder opschroefen naar 70 jaar,,,er blijft dan zelfs nog 1 miljard over,die gebruikt kan worden voor de verdere immigratie en de generaal-pardon regeling die daar weer uit voort vloed..(kosten 1e pardon al 1,1 miljard. Beraamd was 55 miljoen door de linkse rekenaars van de PVDA?)
Ik ga mijn kouseband uit de oven halen voordat die zo zwart is dat ie schoenen aantrekt en een uitkering gaat aanvragen??

The real Flex | 24-07-10 | 10:38

-weggejorist-

banneniszeauu2009 | 24-07-10 | 10:36

Voor alle mensen die echt eens over hun nek willen gaan bij een overdaad aan opportunisme (gelieve eigen teiltje mee te nemen) petersiebelt.wordpress.com/

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:36

Reaguurder illuvatar vatte het beleid van Nederland ten aanzien van haar multiculturele problemen onlangs briljant samen in één tegel.
Bij deze een repost, alle credits voor illuvatar;

Patient: "Dokter, ik heb last van een gezwel"
.
PVV Dokter: "het is terminaal, maar nog in een vroeg stadium, als we radicaal snijden dan kunnen we het geheel weghalen en het lichaam weer gezond laten worden."
VVD dokter: "Euh, dat ziet er niet goed uit, hier neem een burrel. We kijken eerst even of je economisch nog van vuldoende waarde bent um het te behandelen."
CU-dokter: "Aanstaande zondag zullen we voor genezing bidden."
Pvdd: "Ja, dat kan alleen genezen door dierproeven, dus dat wordt afscheid nemen, doei!"
D66 dokter: "Geen idee, ik zal dit samen met mijn overige collega's moeten bekijken."
GL-dokter: "Ja kijk eens, al die onderzoeken kosten ontzettend veel stroom, als u nou een testament zou opmaken en uw erfenis aan een groen- of ontwikkelingsdoel zou schenken zou u uw enorme footprint kunnen verkleinen"
PvdA dokter: Ach het valt allemaal best mee, voorlopig valt er nog prima mee te leven, als het uit mocht gaan zaaien, wat we zullen proberen tegen te gaan door regelmatig thee te drinken, en indien de gezwellen, die een meerwaarde kunnen zijn voor uw lichaam als u ze maar de kans geeft, toch voor overlast zorgen, dan dienen we wat pijnstillers toe die ervoor zorgen dat het rechtse zenuwstelsel en het afweersysteem, dat we ongewenst achten, wordt lamgelegd, vervolgens passen we alternatieve geneesmethoden toe door veel te experimenteren en door transplantaties van importgezwellen die we door het geven van voldoende voedingsbodem en het creëren van een ideale leefomgeving ten koste van de gezonde weefsels, gaan we er vanuit dat de gezwellen zich een plaats in uw lichaam kunnen aanmeten. De gezonde cellen zullen zich op den duur moeten aanpassen en zodoende wordt een prachtige smeltkroes van diversiteit tot stand gebracht.

----------------

Beter kun je Pvda-aanpak van multiculturele problemen bijna niet verwoorden.

Rest In Privacy | 24-07-10 | 10:34

Doe es ff een dubbele 't' in "koste", daarna lees ik wel verder.

Discus | 24-07-10 | 10:32

Het gaat er niet om "wie" er crimineler is.. maar "dat" ze crimineel zijn.

Schooier | 24-07-10 | 10:31

Dat gaan die Mocro's vast niet pikken.

Blue Leader | 24-07-10 | 10:31

-weggejorist-

FreshClash | 24-07-10 | 10:30

@lion@night | 24-07-10 | 10:25
Havertong is een Suri. die hebben meer problemen met het democratisch Bouterse-denken.

Arend Jan B. | 24-07-10 | 10:29

En nu ga ik werken

*out*

Nacho_Vidal | 24-07-10 | 10:28

fuckje | 24-07-10 | 10:23
Zinloze figuren, waar je geen fuck aan hebt!

Nacho_Vidal | 24-07-10 | 10:28

Kijk, het is natuurlijk vervelend voor Dhr.J.C. maar Anti's lusten nou eenmaal niet graag een bakkie thee.
En dan wordt het natuurlijk moeilijk om een polderoplossing te vinden.

wicman | 24-07-10 | 10:26

@Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:22

Oeweet je jonguh.... welke dushi?

Rest In Privacy | 24-07-10 | 10:25

@Nacho_Vidal |10:19
Gestopt met hun " opleiding " na groep 3, verslaafd aan van alles op hun 10e, meer kan ik er niet van maken.

fuckje | 24-07-10 | 10:23

lion@night | 24-07-10 | 10:16
Lach maar, als Gerda Havertong dit leest zul je minder hard lachen!

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:22

Een hele bestuurslaag voor Antillianencriminaliteit? Moet toch niet gekker worden met de instandhouding van de werkgelegenheid...

Arend Jan B. | 24-07-10 | 10:21

importschot | 24-07-10 | 10:18
Mensen oppakken kost geld, bonnen schrijven levert geld op. Dus maak het sommetje maar, en weet waar de prioriteiten liggen.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 10:20

Alleen Bonaire, Sint-Eustatius en Saba worden bijzondere gemeenten. Maar volgens mij kunnen mensen van al die eilanden (incl. Aruba) al vrij naar NL komen...

Graaf Kinterslaas | 24-07-10 | 10:19

fuckje | 24-07-10 | 10:17
Inderdaad. Walgelijk

Nacho_Vidal | 24-07-10 | 10:19

Hoe kan dat dan? Antillianen klungelen wat in hun eentje in de marge en Marokkanen kunnen een misdrijf alleen met 25 man tegelijk plegen?

Telegraafhoerrr | 24-07-10 | 10:19

Beide groepen het land uit schoppen. Is het meteen rustiger. Politie houd tijd over en scheelt bakken met geld.

importschot | 24-07-10 | 10:18

'oewonen en oewerken jonguh'

Lol. Oewonen.

Laat dat oewerken maar zitten.

Nacho_Vidal | 24-07-10 | 10:17

Antillianen ken ik alleen maar van de tv, programma's als " Op de bon ", waarin ze zonder vervoersbewijs reizen en dan bijna onverstaanbaar repsect eisen en niet aangeraakt willen worden, weetje.

fuckje | 24-07-10 | 10:17

Het leuke van alles is dat binnenkort, zodra Bonaire, Curacao en de bovenwindse Antillen gemeenten van Nederland worden, onbeperkt reizen dus mogelijk is.
Dus er zullen ongetwijfeld meer Antillianen naar Nederland komen om te 'oewonen en oewerken jonguh'

Nederland maakt het zichzelf knap lastig door niet te doen wat het juist zo moeten doen; adequaat, hard en doeltreffend optreden tegen al dit gajes.
Maar ja, Pvda hé....

Rest In Privacy | 24-07-10 | 10:16

O o ... feiten die niet in het (s)linkse straatje passen. Die feiten zullen dan wel heel snel als racistisch worden getypeerd en in een grote doofpot worden gestopt.

De multickul heilstaat NeeDDRland moet en zal een succes worden.

James Lastig | 24-07-10 | 10:15

Ik ken bijna geen enkele Antiliaan met een normale baan :)

Nacho_Vidal | 24-07-10 | 10:15

Je kunt moeilijk verwachten dat een Antilliaan gaat werken. Dat gaat er gewoon niet in zitten.Als we dat nu als uitgangspunt nemen.

azijnseikerT | 24-07-10 | 10:15

lol, hangmatjongeren...

Dikkie dik | 24-07-10 | 10:14

aardwetenschappe.....

Varreke | 24-07-10 | 10:14

Scagnetti | 24-07-10 | 10:10 Een beetje Antilliaan drinkt geen thee maar baco's

reageerbuis | 24-07-10 | 10:14

Lubbers ga over rechts, en snel een beetje!

Strange Glue | 24-07-10 | 10:14

Kun je nòg crimineler zijn?
Ze bedoelen zeker luier in hun criminele activiteten.

grote haas | 24-07-10 | 10:13

Dus nu moeten we overal palmbomen gaan aanleggen in plaats van moskeeën.
We kunnen natuurlijk ook een pirateneiland voor ze aan de kust opwerken.

Kaas de Vies | 24-07-10 | 10:11

Kunnen ze niet voor 36 miljoen aan vliegtickets kopen? Enkeltjes.

Tarah Levasseur | 24-07-10 | 10:11

Dus geen theedrinken maar...?

Scagnetti | 24-07-10 | 10:10

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland