Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE Persco: Informateurs over mislukken Paars+

babbelenmetbea.jpg En dan schakelen we even over naar het paleis van Hare Majesteit de Overblijfmoeder alwaar informateurs Rosenthal en Wallage uitleg geven over de farce die Paars + heet. Lag Cohen echt dwars als een Nicaraguaans staatshoofd? Vertikte Peggold het om rondjes + bittergarnituur te betalen? Waarom bleven Mark en Femke zo lang weg van het toilet? Vragen, vragen en nog eens vragen. LIVESTREAM!

Reaguursels

Inloggen

Hölzenbein | 22-07-10 | 22:47
Doet mij deugt, kan nu rustig slapen, goedenacht gewenst.

toetanchamon | 23-07-10 | 00:07

toetanchamon | 22-07-10 | 10:42
Ik snap hem volkomen zwitsaltje. Ziet u nou wel, het gaat wel, normaal Nederlands schrijven. Goed zo!

Hölzenbein | 22-07-10 | 22:47

La Vie En Rose | 22-07-10 | 16:14
In ieder geval geen zuiplappen, vrouwenmishandelaars en ander crapuul, maar goed dat begrijpt u niet want PVVers hebben geen planken maar bielzen voor het hoofd.

Hölzenbein | 22-07-10 | 22:45

Hölzenbein | 22-07-10 | 04:46
Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig, waaruit blijkt.....
Hölzenbein | 22-07-10 | 09:12
Bij GroenLinks lopen daarentegen figuren rond......
Ik spreek niet van een balk maar een biels in uw oog.

La Vie En Rose | 22-07-10 | 16:14

Wallage, ook zo,n enge linkse fascist, toen Pim Fortuin werd doodgeschoten maakte die klootzak een dansje, afscheid feestje in Groningen koste honderden duizenden Euroos! lid van banen club P.v.d.A.

baanaru | 22-07-10 | 13:08

@La Vie En Rose | 22-07-10 | 00:46 en Links is de duivel! | 22-07-10 | 00:51
Dank u wel.

@Hölzenbein | 22-07-10 | 00:38
Dat het overleg vast loopt, oké tot daar aan toe.
Als je Lubbers in huis haalt (CDA in hart en nieren) dan is de kans verschoten op een eerlijk en zuiver over legen tussen alle partijen.
Het land is ziek en heeft hulp nodig, laat ik zeggen suikerziekte, Alle zoete praatjes, zoete broodjes en alles wat zoet is, is niet goed voor dit land.
De suiker komt uit de pot van het CDA, de patiënt(het land/volk) heeft aangegeven geen suiker meer te willen, omdat het niet goed gaat.
Die diagnose is gesteld met de verkiezingen, Zolang Bea niet snapt dat suiker slecht is voor iemand met suikerziekte en de kans groot word in een hypo te belanden met dit land.
Je onderhandeld dan niet meer met de suikerpot op tafel en wat doet Bea? die giet de suikerpot leeg in onze strot.
Snapt u deze ook niet?
Alsof de imam het nieuwe bestuur voor het COC mag samen stellen.

toetanchamon | 22-07-10 | 10:42

La Vie En Rose | 21-07-10 | 17:54
Ik hoop dat er zo veel als mogelijk aan gedaan wordt om de PVV buiten de regering te houden want een partij die het heeft over kopvoddentax die spoort niet. Met aan de top zuiplappen, vrouwenmishandelaars en ander crapuul. Over 'vertekend beeld van de werkelijkheid' gesproken, u en uw partij heeft dat! Zoals gezegd die gasten sporen niet. Elke andere regeringscoalitie is beter dan met die imbecielen.

Hölzenbein | 22-07-10 | 09:12

Heerlijk, weg met die linkse shit.

Voigt | 22-07-10 | 08:05

@ Hölzenbrein
lol. Je hebt gelijk, ik ben het ook ergens wel met je eens maar bijt je niet zo vast in je eigen gedachtengoed. Ik zou het ook liever anders zien, maar het is zoals het is.

Ik probeer alleen te zeggen dat de PVV een kans moet krijgen. Niet omdat IK het wil, sterker nog, alles liever dan dat!

Psyco_ | 22-07-10 | 06:41

Het lijkt wel een hoerenkot met al dat aan- en afrijdend heerenbezoek.

wachtmeester de bruy | 22-07-10 | 06:39

Psyco_ | 22-07-10 | 00:51
Dat wil zeggen dat meer dan 90% van de bevolking iets anders gekozen heeft dan PVV. Waar hebben we het dan over? Kap dat PVV geleuter gewoon eens mensen.

Hölzenbein | 22-07-10 | 04:48

La Vie En Rose | 22-07-10 | 01:01
"De boot, de Groene Draak is zeker vernoemd na, ze zal wel vuur spugen deze dagen,(niet te hopen dat de schilder bezig is)" is dus een comment die men moet snappen? Kom op zeg, het is niet eens Nederlands wat er staat, het is een onzin-zin.

Hölzenbein | 22-07-10 | 04:46

La Vie En Rose | 22-07-10 | 01:01
Ben ik niet, maar goed dat is uw mening. Maar uw comments lezend heeft u geen vertekend beeld van de werkelijkheid. Droom maar verder.

Hölzenbein | 22-07-10 | 04:43

Lubbers:
- verdedigde Tariq Ramadan's idiote uitspraken.
- Vindt de vrouwenrechten in Iran een goed voorbeeld voor de islamitische wereld.
- gelooft heilig in de klimaat-hoax.
- is voorstander van positieve discriminatie
- vindt alle kritiek op islam 'xenofoob' of 'racistisch', ook terechte kritiek.
- wil de grenzen opengooien, zonder de consequenties te begrijpen.

Dat Beatrix hem als informateur aanstelt, is dus een gevaarlijke coup, want de kiezers van de grootse partij en de grootste winnaar zijn het hier helemaal niet mee eens.

tipo | 22-07-10 | 02:16

Lol! Lubbers is nu informateur!

Specy | 22-07-10 | 01:18

Links is de duivel! | 22-07-10 | 00:51
Dat heeft u mooi uitgelegd. Zo ingewikkeld vond ik het overigens niet. Maar Hölzenbein is in de ban van GroenLinks zo las ik op een andere draad en erg onder de indruk van wat GL de afgelopen jaren als oppositiepartij heeft gepresteerd.
Als je zo'n vertekend beeld van de werkelijkheid hebt dan snap je zo'n comment ook niet.:)

La Vie En Rose | 22-07-10 | 01:01

Niet echt verrassend dat paars+ geklapt is. Het zal wel uitdraaien op CDA-VVD-PvdA. Dat is kudt voor de PvdA, omdat ze dan gelyncht worden door de andere linkschmenschen. Maar uiteindelijk zullen ze wel toegeven, "in het landsbelang". Of anders een minderheidskabinet CDA-VVD met gedoogsteun van PVV.
Het zou goed zijn als ze eindelijk eens serieus gingen praten over VVD-PVV-CDA. Rutte heeft Wilders al zeven keer uitgenodigd. Maar ja, Verhagen wil niet met de PVV praten omdat zijn partij dan in tweeën scheurt. En Wilders wil niet met Rutte als Verhagen er niet bij zit. Het is een soort papier-steen-schaar-probleem.

Links is de duivel! | 22-07-10 | 00:58

@Hölzenbein:
Da's toch niet zo moeilijk? Trix heeft een beautje (cadeautje van het volk toen ze 18 werd, inclusief levenslang onderhoud van de boot) en dat heet de Groene Draeck. Was wat gedoe over omdat ze tot vorig jaar belachelijk hoge onderhoudskosten declareerde. Sindsdien is het bedrag drie ton (of zo iets) naar beneden bijgesteld.
Verder staat Trix bekend om haar opvliegend karakter. Toet suggereert dat ze nu woedend vuurspuwt als een Groene Draeck, omdat het zo'n tyfuszooi is met de formatie en omdat ze bang is dat Wilders mee gaat regeren.
Een beetje ingewikkeld grapje, dat dan weer wel.

Links is de duivel! | 22-07-10 | 00:51

@Hölzenbrein

Ik herhaal graag dat ik zeker niet voor de PVV ben.
Wat ik wel graag zie gebeuren is dat ze eens serieus worden genomen. Leuk of niet, bijna 10% van de bevolking heeft deze partij gekozen.

Psyco_ | 22-07-10 | 00:51

Hölzenbein | 22-07-10 | 00:38
Ja, ik!

La Vie En Rose | 22-07-10 | 00:46

toetanchamon | 22-07-10 | 00:06
Is er iemand in de zaal die begrijpt wat toetanchamon hier schrijft? Vooral in de eerste zin.

Hölzenbein | 22-07-10 | 00:38

Femke geeft de VVD de schuld. Makkelijk voor een ex-PVDA' om dat te doen. Ome Cohen heeft dat vast nog even ge smst om zeker te weten dat het laatste vlaagje onafhankelijkheid ook weg ebt bij deze dame. Zonde.

De PVDA de kast in, Geert aan de macht! (niet mijn persoonlijke voorkeur, maar verdiend heeft hij het wel..

Psyco_ | 22-07-10 | 00:21

Tup en Joep.

Hölzenbein | 22-07-10 | 00:19

De boot, de Groene Draak is zeker vernoemd na, ze zal wel vuur spugen deze dagen,(niet te hopen dat de schilder bezig is)
Dan haal je als laatste strohalm Lubbers in huis.
Er zijn mensen bang en alles wordt uit de kast gehaald.

toetanchamon | 22-07-10 | 00:06

aarom bleven Mark en Femke zo lang weg van het toilet?
.
@ Brusselmans: Dat zal echt niet op een schandaal uitgelopen zijn hoor. In Duitsland heeft Angela Merkel al gezegd dat ze blij is dat Nederland, met Rutte, ook een Vrouwelijke Premier heeft.

Ik ben niet zo geemancipeerd. Ik heb Liever Neelie Smit Kroes_!

Burgerlijke ongehoor | 21-07-10 | 22:01

Alsof Maxime niet allang aan het mailen is met Geert, Mark en Kees.
Op Aruba hebben ze ook al internets.

tipo | 21-07-10 | 21:55

@fritsspits 21:42
Het ligt anno 2010 niet voor de hand om met vergadertafels en al dan niet lege stoelen in een 'geheim' zaaltje te gaan zitten, aan de hand genomen door een langzaam sprekende vazal van de koningin, met een kleffe boterham met kaas tussen de middag en irritante persmuskieten voor de deur?

Gewoon een beetje een principedocumentjes op en neer mailen naar elkaar, totdat iedereen er wat mee kan. En dat dan in de kroeg afpilsen.

Zo gaat dat in de echte wereld toch ook?

tipo | 21-07-10 | 21:53

En Maxime Verhagen wacht rustig af op vakantie tot zijn partij bij de nieuwe verkiezingen nog minder zetels haalt......

Drs_C | 21-07-10 | 21:52

Wilders zou al terug komen van Vakantie. Hij wilde helaas niet zeggen waar hij was, maar na intensief speurwerk heb ik vast kunnen stellen dat hij niet "All inclusief" in Turkije zit_!

Burgerlijke ongehoor | 21-07-10 | 21:50

tipo | 21-07-10 | 21:39

Je doet je naam eer aan gezien de beeldvorming die je schetst. Ik had het zelfde visioen en kan er eerlijk gezegd ook het beste mee leven.

fritsspits | 21-07-10 | 21:42

Rutte gaat nu zelf een concept-regeringsprogramma schrijven. Deze mailt ie naar het vakantieadres in Aruba van Verhagen en een cc’tje naar Wilders’ geheime huis in Limburg en Van der Staaijs camping op de Veluwe. Gedrie-en sturen ze het concept-programma terug met correcties. Vervolgens brouwt Rutte daar een ontwerp-regeringprogramma van en mailt die naar Verhagen, Wilders en Van der Staaij ter accordering. Dan wordt het regeringsprogramma definitief.

Vrijdag kan er al een rechts kabinet zijn, zonder dat de Fractieleiders in 1 ruimte hoeven te zitten.

tipo | 21-07-10 | 21:39

Heads or Tails | 21-07-10 | 21:19
Schieten doe ik niet aan mee en ze mogen van mij vrij op Rottumerplaat gaan wonen. Wel na inlevering van 99% van hun bezittingen dan.
En religie hou ik er sowieso buiten. Dat maakt zaken alleen maar onnodig ingewikkeld.

Bos Hout | 21-07-10 | 21:29

@Heads or Tails | 21-07-10 | 21:19
Ach, de planning zou ik best op me willen nemen, maar heb weinig ervaring met wat dan ook dodelijker als een klein kaliber handwapen. En zelfs daar niet veel mee als een enkele avond op de schietbaan...
Maar blijkbaar heeft u kennissen in een ander circuit, ik verleen dan ook graag mijn medewerking. Ik smeer wel broodjes en zorg voor bier en whiskey naderhand.
Overigens hoeft de fami van mij niet meegenomen te worden in het strijdplan, we hebben na het herinrichten wel wat geld over om dit lachwekkende instituut in stand te houden. Een beetje gekkigheid mag toch wel?

An die ARBEIT | 21-07-10 | 21:28

An die ARBEIT | 21-07-10 | 21:14
De revolutie is gepland op 24 juli, des ochtends om 11:17, en begint met het afschieten van de koninklijke fami... met een gezamenlijk ontbijt dus en vervolgens met het opblazen van alle kamerleden van de PvdA, herstel: met het uitnodigen voor een goed gesprek met die kamerleden etc.

Als vanzelfsprekend worden daarna alle moskeeën naar Allah gebombard... ik bedoel dat er dan iemand van het Leger des Heils komt praten over de ukkemene.

We moeten ergens beginnen, toch?

Heads or Tails | 21-07-10 | 21:19

Het begint er op te lijken dat misschien een volksopstand of oldschool revolutie de enige manier is om dit land weer op orde te krijgen. Helaas is het ons al zo in ons hoofd gestampt dat "dat soort dingen hier niet meer gebeuren ", dus gebeurt het vervolgens ook niet. Ik zie mezelf in ieder geval niet in de komende 20 jaar een revolutie op stand zetten... We zijn een mak volk geworden, of dat nou bewust is gedaan, of dat het gewoon een product van onze Westerlijke levenswijze. Daar verandert de uitkomst van dit formatiecircus niks aan.

An die ARBEIT | 21-07-10 | 21:14

@De La Puerco | 21-07-10 | 19:19
Overigens is de eerste zin ook niet van mij. Wel wat beter uw huiswerk doen ;)

An die ARBEIT | 21-07-10 | 21:06

@De La Puerco | 21-07-10 | 19:19
Ik vraag me af waarom u nu alsnog op me reageert. Het begint ondertussen een beetje op stalken te lijken... En het feit dat u denkt dat uw mening van enige waarde voor mij is verraad ook wel weer een stukje van wie u bent. U vindt zichzelf in ieder geval vrij belangrijk meen ik :)

Ondertussen mag u van mij als "de grote De la Puerco" wel die semi-ban veranderen in een perma-ban. Heb ik ook geen last meer van u... Win-win toch?

An die ARBEIT | 21-07-10 | 21:03

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 20:34
Gewoon geen regering en parlement is misschien wel het beste. JP mag zonder bevoegdheden op de tent passen en een raad van twee of max (!) drie wijze reaguurders breken stap-voor-stap alle niet kerntaken van de overheid af. Beslissingen worden hier gepubliceerd en als er binnen een dag geen zinnige verbeterpuntjes op komen dan gebeurt het gewoon.
De politiek brengen we met een toneel-CAO onder bij Joop vd Ende Producties, zodat we de oudere generatie in theaters en via de publieke tv toch nog een gevoel van herkenning kunnen geven.
En dan gaan we weer met vakantie. 1 augustus moet kunnen zeg ik.

Bos Hout | 21-07-10 | 20:58

Rammstein | 21-07-10 | 19:58
LOL. Persoonlijk vermoed ik dat jij en ik sneller tot een formatie zouden komen dan al die parmantige met zichzelf ingenomen achterbakse hanen, denk jij ook niet?

*tijdelijk out is*

La Vie En Rose | 21-07-10 | 20:42

Heads or Tails | 21-07-10 | 20:22
Beter tieperdetiepen dan tegen een naald aan driften met een Swiftje.

Die waarde op handelsmissies hebben ze zeker gehad, alleen heb ik ontdekt hoe dat met name voor eigen gewin is ingezet. Dat, plus die onzinnige geheimhouding waarin ze hun familiebedrijf mogen uitbouwen plus de feitelijke macht die ze met benoemingen van de ambtelijke en bestuurlijke top hebben plus de grote invloed - groter dan het parlement en zelfs de minister - binnen 'onze nationale bank' maken dat het van mij ook over mag zijn.
En dan graag nog een keer een echt (dus niet overheids-)onderzoek naar Bernhards handel en wandel. Wij zijn daar per saldo namelijk bepaald niet wijzer van geworden, denk ik.

Bos Hout | 21-07-10 | 20:36

En nu.
Ja, wat nu ?
De mensen moeten dus, ongeacht of we het willen, het kabinet krijgen waar ze uiteindelijk voor gekozen hebben.
Maar, beste Tjeen, hebben we écht alles geprobeerd ?
Is er niet nog een + die we uit de hoed kunnen toveren?
Nee poppedop, dat lukt niet.
Sorry.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 20:34

OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 19:51
Zeg oom agent, u zit wel errug om aandacht verlegen is het niet?
U reageerde op mijn comment van 17:54 uur, 1e gedeelte. Heb ik het over Groen Links? Lees uw volgende reacties en die van mij nog eens terug. LEZEN hè?
Enfin, met OomAgentFactcheck winnen we de oorlog niet -dat moge duidelijk zijn.

www.youtube.com/watch?v=Ek44tW0Dqig

La Vie En Rose | 21-07-10 | 20:33

@Widtvoet

Het is inderdaad lastig. Misschien is het een idee nog om het regeerakkoord van 2002 van stal te halen tussen de VVD-CDA en LPF. Ondanks dat het sociaal economisch beleid van de PVV erg verschilt van de LPF.

Nederland verdient deze situatie vind ik. Hoewel ik niet rechts ben had ik waarschijnlijk( mocht ik toen de leeftijd hebben) in 2002 op Fortuyn gestemd. Op de persoon. Ik ben het niet helemaal met de inhoud eens. Was bedoel ik. Dat geeft allemaal niet.

Een groep ontevreden mensen heeft ook recht op een mening. En Fortuyn vertolkte dat op een slimme en wetenschappelijke manier. Een grove schande hoe die man is behandeld. Wat hij zei was zoveel genuanceerder dan Wilders.

Nederland heeft nu straf. Eerst door de populist Wilders( die delen van het SP programma overneemt) en alleen maar loopt te bleren, janken en te miauwen. En vooral NIET wil regeren.

Ik heb medelijden met de voormalig LPF stemmers die nu op de PVV stemmen. Die zullen wel weemoed hebben. Vooral als je kijkt wat voor enorme chaos het nu is. Wat een drama.

Insure | 21-07-10 | 20:31

politiek is niet alleen acteren voor lelijke mensen, het is tevens SLECHT acteren van lelijke mensen.

Patrick Zweedsey | 21-07-10 | 20:28

Er gaat gebeuren wat links wil, niet wat de stemmers willen...

Graftak | 21-07-10 | 20:26

Als iemand erg lang weg blijft van het toilet betekent waarschijnlijk dat hij (of zij) weinig drinkt. Ook heeft hij hoogstwaarschijnlijk geen diarree. Het is dat of hij zit gewoon in z'n broek te pissen.

Dat dit moge bijdragen aan het beantwoorden van één van die vele vragen.

huisregelneef | 21-07-10 | 20:25

Bos Hout | 21-07-10 | 20:06
Er wordt wel eens gedacht dat we bijzonder veel hebben aan het huis van Oranje (om die weerzinwekkende troep inteeltkoppen even zo aan te duiden), bijvoorbeeld in het geval van handelsmissies. Waar zouden we zijn zonder Bernhard? Goed, die is dan doodt. Waar zouden we zijn zonder WA? Gehgehgeh.

Er zijn ook landen die het zonder die flauwekul moeten doen (Zwitserland, Duitsland, Frankrijk etc.) en die het ook uitstekend redden. Wij kunnen bijzonder goed zonder het huis van Oranje. Hoe eerder die troep opsodemietert, hoe beter het is.

Dat gelul over de betekenis van Oranje voor onze economie - just a load of crap. 't Is een sprookje dat je elke keer weer hoort van Oranjeliefhebbers; doorgaans zeer geborneerde eikels die eigenlijk ook wel weten dat het totaal gestoord is om een monarchie te hebben zoals wie die hebben en waarin het 'staatshoofd' een andere dan zuiver ceremoniële rol vervult.

Dat stuit mij allemaal mateloos tegen de borst. Mensen die lid zijn van een Oranjevereniging kun je maar het beste beschouwen als imbecielen die, net als destijds Wilhelmina, als een haas moven als de nood aan de man is. Folkloristische fascisten, meer is er niet bij. Als zij zich al zo graag verbonden willen weten met iets hogers (iets lagers is er bij dat gepeupel natuurlijk niet), laten ze dan gewoon op zondag naar hun kankerkerkje of -moskee gaan. Wij hebben niks aan bukkers, wat men er verder bij de Partij van de Arabieren ook van mag denken.

Enfin, 't zijn dingen die iedereen wel weet - je vraagt je soms af waarom je het allemaal tieperdetiept, fucking obvious as it is.

Heads or Tails | 21-07-10 | 20:22

Heads or Tails | 21-07-10 | 20:03
Heerlijk.
Al dit moois terwijl je, zoals menig één, ook kunt volstaan met:
Leve de Replubliek !

I luv nuance.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 20:20

Bos Hout | 21-07-10 | 20:00
Op en top man dus.
Lijkt haar vader wel.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 20:18

Rammstein | 21-07-10 | 20:06
We wachten seven af dan. Zoiets webzoek je ook niet zo maar.

Bos Hout | 21-07-10 | 20:09

Van mij mag CDA,VVD en PvdA, troostprijs voor Cohen, wereldkampioen theedrinker, mag van mij premier worden.
Geert heeft mijn voorkeur, maar die kan niks waarmaken.

geert

Quuick & Dirty | 21-07-10 | 20:07

Heads or Tails | 21-07-10 | 20:03
Het komt allemaal weer wat rottig je strot uit, maar verder: goed dat je er bent!
Biertje?

Bos Hout | 21-07-10 | 20:06

Bos Hout | 21-07-10 | 20:04
Dat moet je aan seven vragen. Ik geloof wel dat er een gelijkwaardige site ist.

Rammstein | 21-07-10 | 20:06

OT, maar bedenk ik het zo maar toevallig: is er niet een Duitse GeenStijl waar we wat topics mee kunnen uitwisselen? Voetbal, auto's, stukje geschiedenis, van die dingen zeg maar.

Bos Hout | 21-07-10 | 20:04

Het enige wat totaal stuitend in dit topic is, is niet de mislukking van de formatie, maar het kale feit dat Beatrix in dit alles nog een functie heeft.

Zij is niet gekozen, stamt niet eens af van Willem van Oranje (wel van een familie van zakkenvullers en bovendien betekent zo'n afstamming ook nog eens drie keer niks - de zoon van een seriemoordenaar hang je ook niet op etc.) en zij zou beter gisteren dan vandaag abdiceren. Zij zou zich moeten schamen dat ze zo totaal ongegeneerd doet alsof zij een door godt aangewezen rol vervult in ons staatsbestel. Dat alles a fortiori voor het waterhoofd dat haar in de toekomst zal opvolgen - om nog maar te zwijgen van die ingetrouwde golddigger.

Het land zal er niet beter op worden als die piepeltjes van Oranje opsodemieteren naar Mozambique, maar 't zou in elk geval niet meer zo principieel ondemocratisch zijn - wat je verder ook tegen de democratie mag hebben (en dat is nogal wat in NL). Suriname lijkt me ook wel een toplocatie voor die ruifvreters. Jammer dat de kannibalen daar zo ongeveer zijn uitgestorven.

Als men dan toch te bescheten is om een kiesdrempel in te voeren, halveer dan de 2e Kamer. As it is gaat het alleen maar om verdelen en heersen. Vandaar ook dat Beatrix geen enkele moeite heeft met de massa-import van kansloos stemvee voor de PvdA.

Dat wordt wel eens vergeten, dat zij een PvdA-erT is, zij het een PvdA-ert die is vrijgesteld van belastingheffing en by far de meest weerzinwekkende salonsocialist is die ons land kent.

Hebben we dat, RVD? Zoeken jullie asap een andere baan, gore lakeien dat jullie d'r bestaan! Laffe teckels, miserabele tyfushoeren etc.

Zo dan, het eerste comment is weer eens genuanceerd - 't gaat me steeds meer tegenstaan, die nuance.

Heads or Tails | 21-07-10 | 20:03

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:52
Absoluut. En daarna een rijke Hollandse trouwen om dan auch alles frei zu bekommen.

Bos Hout | 21-07-10 | 20:00

La Vie En Rose | 21-07-10 | 19:46
Yeppers ! Bis bis bis !! Noch einmal bitte ! Faster, fáster !!!
Kijk, met die instelling heb je zo een kabinettecke.

Rammstein | 21-07-10 | 19:58

Bos Hout | 21-07-10 | 19:48
Het zit in dat " bekommen hatten "
Ik weet het zeker.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:52

@ la Vie.. \
hebben we t nu over groenlinks of de sp? ^^

Of de combinatie van de twee/drie + d66 die toendertijd hun regeerplannen aan elkaar hebben aangepast om te zorgen dat iedereen sp ging stemmen?

iig, fact check klopt hoor, de partij waarover we het hebben alleen niet ^^

OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 19:51

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:33
Arme Claus. Hij had wat minder ondernemerstalent dan zijn voorganger-gemaal, terwijl ze vanuit hun jeugd toch dezelfde basisprinzipien bekommen hatten.

Bos Hout | 21-07-10 | 19:48

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:33
Ja, la maar ;)

Rammstein | 21-07-10 | 19:40
Je bent toch niet B......? Nee dat kan niet.
Leuk gehad?

La Vie En Rose | 21-07-10 | 19:46

@Ashtrey 19:26

Is ook wel zo maar allejezus zeg, verdom je het nou om de taal een beetje fatsoenlijk te leren of heb je er gewoon de kapaciteiten niet voor? Als je al dat achterlijke gebrabbel hier in Rotterdam op straat hoort vrees ik doorgaans dat beide zaken een rol spelen. Voor mijn korte vakantie op verzoek van een allochtone vriendin de skriptie van haar broer(tje) doorgenomen. Hebben we het godverdomme over een jonge in Nederland geboren en getogen vent die daarmee een titel in de wacht slepen gaat. Werkelijk, de honden lusten er geen brood van. Barstensvol spel- maar met name taalfouten, totaal onlogische zinnen, onzinnige argumenten die op geen enkele manier de getrokken konklusies ondersteunen etc. etc. Hans Dorrestijn zong het decennia geleden al: "dat hele onderwijs ligt plat, daar in de stad, daar in die grote grote stad". En het gaat van kwaad tot erger. Telkens maar weer de lat naar beneden schoppen opdat ook onze nieuwe vrienden "een eerlijke kans" krijgen. Verloedering alom. Tenenkrommend.

Zou het nieuwe kabinet sieren nu eindelijk eens werkelijk vol in te zetten op edukatie.

widtvoet ® | 21-07-10 | 19:42

La Vie En Rose | 21-07-10 | 19:32
Nou, ik breek er mijn vakantie voor af !

Rammstein | 21-07-10 | 19:40

@ De La Puerco

Wat ik zei, als de Wilders echt de verantwoordelijkheid had gewild was hij wel meteen met de VVD aan tafel gaan zitten.
Maar hij stelde meteen een eis waarvan het duidelijk was dat die niet ingewilligd ging worden.
De andere partijen hebben tenminste om tafel gezeten. Maar waren inderdaad te laf om allemaal genoeg water bij de wijn te doen.

LukraakS | 21-07-10 | 19:36

LOL@widtvoet ® | 21-07-10 | 19:26
Kijk het niet vaak, maar na vanavond ga ik mijn kijkfrequentie toch es wat opschroeven... Ooh Pee Ess Sayy... ;)

Ashtrey | 21-07-10 | 19:33

Bos Hout | 21-07-10 | 19:11
Verdorie, jij hebt een forse indruk op Claus gemaakt.
Ik wed dat jij toen ook geen stropdas droeg.
;)
La Vie En Rose | 21-07-10 | 19:26
Hou het maar op intu... intuï... laat maar.
Ghe.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:33

Rammstein | 21-07-10 | 19:26
Zo jammer hè, ook dat paars+ niet door is gegaan:D

La Vie En Rose | 21-07-10 | 19:32

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:48
Dat heb je goed gezien Teun.;)

La Vie En Rose | 21-07-10 | 19:26

@Ashtrey 19:08

Suffelaar, es uh ef ef... Man man man. Ga ik vaker kijken dat programma.

widtvoet ® | 21-07-10 | 19:26

widtvoet ® | 21-07-10 | 19:24
K zal eerlijk zijn ik kende het woord 'puizen' niet, goed ze staan er toch maar! #repscet!

Ashtrey | 21-07-10 | 19:26

La Vie En Rose | 21-07-10 | 19:19
Ik ben er weer, maar ik had al een kabinet verwacht.

Rammstein | 21-07-10 | 19:26

LukraakS | 21-07-10 | 19:12
Dat gaat voor vele partijen op, als de PVV dan toch zegt, wij willen wel verantwoordelijkheid nemen, waarom hen dat dan niet gunnen, de rest durft kennelijk niet.

De La Puerco | 21-07-10 | 19:25

@Ashtrey 19:07

Humor idd. Je verwacht dat 't gaat komen en het komt. Zal wel een managementfunktie ergens bij één of andere gesubsidieerde instelling bekleden. Dat "puizen" was dan weer wel mooi gevonden bij de weg.

widtvoet ® | 21-07-10 | 19:24

Elke dag groeit onze staatsschuld met 100 miljoen euro omdat er niet geregeerd (lees bezuinigd) wordt.
Wilders komt terug van zijn vakantie... gaat hij het land redden dan?

Terpen-tijn | 21-07-10 | 19:22

Rammstein | 21-07-10 | 19:16
Ha rammie, leuk dat je er weer bent!

La Vie En Rose | 21-07-10 | 19:19

@An die Arbeit

Hieronder een langdradige bloemlezing van uw bijdragen in deze topic:

Ga jij eens lekker knikkeren, tollen of diabolowen.
-
* Last alu-hoedje vast aan babyhoofd Tiki *
-
We kunnen u niet kwalijk nemen, Zwitsalleke.
-
Waar ziet u dat ik hem haat :) Ben het niet met al zijn punten eens, maar ook niet met al zijn punten oneens... Ach goed, waarom zou ik me ook aan u verklaren eigenlijk...
-
U leest links, ik schreef linx.. Dat is een variant op " linksch ", maar dan geschreven door iemand die zich ergert aan het constante gebruik van de SCH in een poging om grappig te zijn...
-
Net als altijd geheel beside the point, niet grappig en egocentrisch. Tjonge jonge, wie of wat is u eigenlijk. Ga uitgebreid praten met je therapeut, maar wat je ook doet, blijf hier weg met uw nietszeggende comments.

De La Puerco | 21-07-10 | 19:19

reageerbuis | 21-07-10 | 19:14
Last van een vroege-avond-lul ?

Rammstein | 21-07-10 | 19:16

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:10
Ik den dat mijnheer Halsema alleen maar zegt: "je hebt gelijk schatje". (en wacht tot ze haar hielen heeft geligt en de overbuurvrouw een veeg geeft).

reageerbuis | 21-07-10 | 19:14

OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 18:50
Sjongejonge... In 2006 ging de SP van 9 naar 26 zetels en werd daarmee de 3e grootste partij, net zoals de PVV dat nu is.
nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverk...
Zie rechterblokje. Zeg het er maar bij want voor een OomAgentFactcheck bent u een beroerde factchekkerT!;)

La Vie En Rose | 21-07-10 | 19:13

Alsof Geert echt in een rechtse coalitie wil waarin hij niet de baas is.
Als hij dat echt wilde was hij wel meteen met Rutte in gesprek gegaan.
Maar hij weet best dat een rechts kabinet nu dingen moet doen die bij het volk helemaal niet goed gaan vallen qua bezuinigingen en kortingen.
En dat daarbij een groot deel van zijn huidige kiezers er zwaar op achteruit zullen gaan, waardoor hij bij de volgende verkiezingen weer een mini partijtje zou hebben.
Fijn de vermoorde onschuld spelen, in oppositie zitten, de volgende regering de zooi op laten ruimen en daarna winnen is voor hem veel verstandiger.

LukraakS | 21-07-10 | 19:12

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:58
Bea en Claus begonnen hun regeerperiode in Fords Europese topmodel de blauwe Granada 2.8i Glsi Ghia (of zoiets). Heb zelf nog Claus nog een stevige hand gegeven toen ze ook door ons dorp kwamen met de intro-toer en IN die auto zaten. Je weet hoe het verder is gegaan met dat handje van 'm.
Bea ging overigens snel over op de verlengde en verhoogde Scorpio en de laatste jaren faxt ze vanuit de Volvo (100% Ford ook.)

Bos Hout | 21-07-10 | 19:11

JanRap | 21-07-10 | 18:21
Volgens de linkse partijen wordt het volk angst ingeboezemd door de PVV standpunten. Helaas zijn het gewoon de feiten wat rechts aanvoert en wil oplossen, de ongebreidelde immigratie en onvermogen van politici breekt het land verschrikkelijk op.
Hier gaat het gevecht over in de politiek en waar ze behalve Wilders allemaal als de dood zijn om dit te erkennen, Verhagen voorop.
Het volk 'het gepeupel' zou ze allemaal alinea recta naar huis moeten kunnen sturen, een schandelijke vertoning.

lanex | 21-07-10 | 19:11

ADO-Le-Cent | 21-07-10 | 16:59

+1 LOL
Zo is het en niet anders. EU NEE, PvdA NEE, CDA NEE. Old boys network NEE.

ecologiste | 21-07-10 | 19:11

*douchen*

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:10

reageerbuis | 21-07-10 | 19:09
Die geeft het aanrecht een lel en zegt verder niets ofzo ?

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:10

Brakke Obama | 21-07-10 | 19:07
Inderdaad.
Als je dood bent, ben je koel.
;)

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:09

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:51 Een echte vent geeft zijn vrouw een lel en verbant haar naar het aanrecht. Maar mijnheer Halsema weet het weer beter.

reageerbuis | 21-07-10 | 19:09

Pluken hahahahah

Ashtrey | 21-07-10 | 19:08

widtvoet ® | 21-07-10 | 19:06
Ik had de 'k' toch echt niet verwacht gezien de versie.
Eerder een 'n' .

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:07

Rammstein | 21-07-10 | 19:00
Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:01
Vlamingen zijn cool, vandaag vieren ze de laatste nationale feestdag op 21 juli.

Brakke Obama | 21-07-10 | 19:07

widtvoet ® | 21-07-10 | 19:06
Peopen? ;)

Ashtrey | 21-07-10 | 19:07

[OT] LOL@ allochtonenlingo op Staats 1, eerste woord: "kikkers" k i k e r s [/OT]

widtvoet ® | 21-07-10 | 19:06

LOL@Teun&Rammstein.

Ashtrey | 21-07-10 | 19:04

Misschien ben ik dom, maar iedereen, inclusief Rutte, die nu over een middenkabinet praat, lult toch uit zijn nek?
.
PvdA en VVD kwamen er niet uit en het lag niet direct aan GL en D66. Waarom zouden die 2 er nu wel uitkomen met het CDA? Ofwel: Combinatie PvdA en VVD is niet mogelijk DUS moeten ze eerst PVV-CDA en VVD onderzoeken

Bubba | 21-07-10 | 19:04

Nep Fransen.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:02

Kelder-lovers.

Rammstein | 21-07-10 | 19:02

Oja, Belgen bestaan niet.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:01

Baron de laclou | 21-07-10 | 18:59
Belgen zijn net dolfijnen, die lachen ook om niets.

Rammstein | 21-07-10 | 19:00

Baron de laclou | 21-07-10 | 18:59
Wij liggen al jaren dubbel.
Wat den Zuiderburen betreft.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 19:00

Op het terras in o.a. Antwerpen liggen ze helemaal dubbel om die stoethaspels daar in Den Haag.

Baron de laclou | 21-07-10 | 18:59

Bos Hout | 21-07-10 | 18:56
Was het geen Ford Taunus ?
Machtige auto.
Dáár kon je pas wat vage bekenden in kwijt als je ging stappen.
www.histomobile.com/histomob/internet/...

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:58

Bos Hout | 21-07-10 | 18:56
Ach, die Alpenkreuzert !!!

Rammstein | 21-07-10 | 18:58

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:51
ANP: "De Rijksvoorlichtingsdienst wilde niet zeggen of de vorstin in het buitenland was."
De Ford Granada met caravan is bij Venlo alweer landinwaarts gesignaleerd.

Bos Hout | 21-07-10 | 18:56

Is het nou de bedoeling dat die hele poppenkast herhaald wordt met andere poppetjes die ook niet niet in, met elkaar, in een coalitie willen zitten?
.
In dat geval kun je mijnsinsziens beter per direct nieuwe verkiezingen uitschrijven. Niet dat het helpt maar het is in ieder geval een meer zinvolle vorm van onzinnige bezigheidstherapie.

Geitenwollensokjuhz | 21-07-10 | 18:55

Een echte vent breekt zijn vakansie af voor het landsbelang.
Zo doe je dat.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:51

La Vie En Rose | 21-07-10 | 18:37

jazeker.

www.europa-nu.nl/id/vhnnmt7mr5zs/groen...

1 zetel verlies, dus ze behaalde een morele overwinning?
of heb ik het weer fout?

OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 18:50

Tiki | 21-07-10 | 18:46
Doehoei, neem je Geertje mee en we zullen zeker vergeten dat je langskwam.

Bos Hout | 21-07-10 | 18:49

Tiki | 21-07-10 | 18:46
Wel woord houden hè ?

Rammstein | 21-07-10 | 18:48

Ashtrey | 21-07-10 | 18:40
Precies.
La vie is een vrouw mét ballen.
;)

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:48

Tiki | 21-07-10 | 18:46
Dag rare snuitster!

Ashtrey | 21-07-10 | 18:48

JanRap | 21-07-10 | 18:38
Ja, dat zou verrassend zijn zeg.
Top idee !

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:46

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 18:46

omdat_ik_het_zeg | 21-07-10 | 18:41
die blauwe envelop valt nog onder het belastingregime van de toenmalige regering.

JanRap | 21-07-10 | 18:46

Big Ern | 21-07-10 | 18:37
We kunnen er niet omheen, maar ik zal voortaan wel meer rekening houden met etenstijden bij dit soort verwijzingen. Dus vervang Dijksma svp door Hamer.

Bos Hout | 21-07-10 | 18:44

Dat gepraat aldoor hak nou eens een knoop door!!
OT:Geert je had beloofd dat de belastingen naar beneden zouden gaan wat moet ik met een blauwe envelop op men tafel van 4 cijfers??.3cijfers a.u.b anders wil ik mijn stem terug!

omdat_ik_het_zeg | 21-07-10 | 18:41

Tiki | 21-07-10 | 18:38
Jongeman? Foei!
La vie kom er maar in!

Ashtrey | 21-07-10 | 18:40

@Teun
héhéhé

Ik kan ook niet ff een paar maandjes weg hè?
*iets met de wereld draait door mompelen doet*

Big Ern | 21-07-10 | 18:38

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 18:38

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:34
Misschien dat zich hier 'nieuw jargon' ontwikkelt, zoals 'jeaud' en 'negert'.

JanRap | 21-07-10 | 18:38

Bos Hout | 21-07-10 | 18:35
Gatverdegatver.
Ik was dat dikke volgescheten worstenvel net vergeten eigenlijk.

Je wordt bedankt...

Big Ern | 21-07-10 | 18:37

OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 18:33
Zucht... Wat denkt u? Zeggen de parlementsverkiezingen in 2006 u iets?

La Vie En Rose | 21-07-10 | 18:37

Big Ern | 21-07-10 | 18:35
Ik weet niet of de poes deaud is.
( Zelfstandige Zonder Poes )

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:36

En wéér niet gelukt.

Rammstein | 21-07-10 | 18:36

@Teun&Tray
Ow...

Is ze ZZP'er geworden ofzeau?

Big Ern | 21-07-10 | 18:35

Ashtrey | 21-07-10 | 18:30
dikke LOL.

Bos Hout | 21-07-10 | 18:34

Big Ern | 21-07-10 | 18:32
Met 'dt' was tie nóg mooier geweest.
;

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:34

widtvoet ® | 21-07-10 | 18:22
ah foutje, lange dag geweest, sp gl..

@ la vie, dus de gemeenteraads verkiezingen?

OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 18:33

Big Ern | 21-07-10 | 18:29
Zeau af en toe is ze nog weleens hier heur. Zeer sporadisch, met name op den Tweet actief.

Ashtrey | 21-07-10 | 18:33

Aangenaamd?!?

*Teun een knipoog geeft*

@Teunis
Hier heb je een taalwondertje te pakken Teun, wat ik je brom.

Big Ern | 21-07-10 | 18:32

Big Ern | 21-07-10 | 18:29
Twitter, volgens mij.
Vraag het Jaap. die weet het vast wel.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:31

Tiki | 21-07-10 | 18:16
De laatste zin van mijn comment van 18:23 uur geldt vanzelfsprekend ook voor jou!

La Vie En Rose | 21-07-10 | 18:29

@Capt. J.T. Spaulding | 21-07-10 | 16:36

MIsschien wist je het nog niet, maar Mozart is al lang overleden hoor.
Overigens, in die tijd werden grenzen nog niet gesloten voor andersdenkenden. Dus al had Mozart het muzikaal talent van een pissebed, dan nog was hij overal in Europa de grens overgelaten.

Mulimans | 21-07-10 | 18:29

Waar is Elisabeth2, die van die rooie eigenlijk gebleven??

Iemand??

Big Ern | 21-07-10 | 18:29

Tiki | 21-07-10 | 18:25
Aangenaam.
OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 18:25
Yes we Can !

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:28

deministerpresident | 21-07-10 | 18:26
Leuk joh.

Ashtrey | 21-07-10 | 18:28

@ La vie en rose.

Te laat.

OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 18:28

whahaha

Suukelaars!

Big Ern | 21-07-10 | 18:27

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 18:27

Vanuit Bouterseland groet ik bananenkoninkrijk Nederland. Je kunt wel merken dat Suriname een kolonie geweest is van Nederland, de kiezers hier zijn net zo dom als in NL. Haha

deministerpresident | 21-07-10 | 18:26

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 18:25

@ Teun en Tiki,

Teun is Loes, Loes is Hansl, Hansl is Rob , Rob is Klaas , Klaas is Osama en This is the wonderful world of teh internets!

OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 18:25

OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 18:17
Ik bedoelde niet de afgelopen verkiezingen maar de vorige verkiezingen. Daar zal Femke ook naar hebben verwezen Dat snapte volgens mij iedereen hier, behalve u.
Dag oom agent factcheck, (what's in a name)
Gaat henen en vermenigvuldig u niet!;)

La Vie En Rose | 21-07-10 | 18:23

Tiki | 21-07-10 | 18:21
Teun.

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:22

@OomAgentFatcheck 18:17

Femke bij de SP tegenwoordig? En dat met tien zetels (uitslag: SP 15, GL 10)? Joh.

widtvoet ® | 21-07-10 | 18:22

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 18:21

Er zijn dingen die ik met mijn boerenverstand niet begrijp:
Hoe KAN Maxime Verhagen domweg weigeren te onderhandelen met VVD / PVV?
Zijn daar geen spelregels voor, dat de formatie de kiezersuitslag dient te volgen?
Waar halen PvdA (grote linkse loser) en de linkse splinterpartijen D66 en GL de brutaliteit vandaan om met hun ellebogen vóór te dringen?
Waarom trekt de koningin een blik formateurs open, die allemaal van linkse signatuur zijn?

JanRap | 21-07-10 | 18:21

@MysteryQuest | 21-07-10 | 18:13
U beticht links van het hebben van een ruggengraat!?!
Zelden zoveel satire in zo'n kort reaguursel gespot.

Chiant | 21-07-10 | 18:21

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 18:20

Nieuwe ronde, rieënne vaa pluu.

Wie is Tiki btw ?

Teun van het Tuinpad | 21-07-10 | 18:19

@La Vie en Rose
"de vorige verkiezingen was de SP de winnaar met ik dacht hetzelfde aantal zetels als nu de PVV "

Je m'excuse maar euh.. mag ik even.. dank je..
In de laatste "speech" van Femke opperde ze dat de Sp nog nooit zo een grote overwinning heeft behaald. Dus volgens de Sp zelf zijn ze nog nooit zo groot als nu geweest. 10 stoeltjes. that's it.

"(geen zin om het op te zoeken). " je bedoelt: (geen zin om te zoeken, want het bestaat niet) "

factcheck uit...
dag dag..

OomAgentFactcheck. | 21-07-10 | 18:17

Tiki | 21-07-10 | 18:16
Tiki u bent uhm. *hard wegrennen doet*

Ashtrey | 21-07-10 | 18:17

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 18:16

De VVD zag de peilingen en was weg, lijkt me niet zo moeilijk. Links had al op veel terreinen toegegeven, maar goed, bij de VVD hebben ze zeer slappe knieën, dus die passen prima bij het CDA en PVV.

MysteryQuest | 21-07-10 | 18:13

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 18:12

seven | 21-07-10 | 17:53
Maar blijven ze ook weg? That's the question. De onderste helft zit in Frankrijk op de camping en de hoogste schaaldieren vieren lekker Bertolli-reclamespotje in Toscane.

Bos Hout | 21-07-10 | 18:08

@Insure 17:42

Ah. U doelde en doelt op een minderheidskabinet van VVD-PVV danwel VVD-CDA met gedoogsteun van het CDA resp. de PVV. Zeg dat dan meteen.

Lijkt me geenszins aannemelijk. Zeker die eerste variant niet. Wilders is me daar gek. Die wil graag regeren maar niet in een konstruktie waarbij hij telkens door de oppositie en een CDA'er of wat geblokkeerd kan worden. Geert weet bovendien dondersgoed dat hij met een regering waaraan zijn partij niet deelneemt voorlopig slapend rijk kan worden, hoe die er ook uitziet. Tweede variant zal hij wellicht wel voor te porren zijn (heeft er NB. nog voor de verkiezingen zelf op gezinspeeld) maar dat lijkt me voor zowel Rutte als het CDA geen serieuze optie. De VVD wordt dan verder leeggevreten door hetzij Geert, hetzij D66 en het CDA schiet er weinig mee op daar (ook) zij dan kontinu op meerdere fronten tegelijk zal moeten vechten voor gelegenheidskoalities. Maargoed, wie weet. Het uitschrijven van nieuwe verkiezingen lijkt me iets dat nagenoeg elke partij op dit moment wil voorkomen (behalve de PVV, de SP en misschien de CU). Enig reele breiwerk dat overblijft is dan mi. toch zo'n ellendig midden- of eigenlijk nationaal kabinet van VVD-PvdA-CDA. Volgens de buurtchinees ook de meest voor de hand liggende uitkomst overigens (anderhalf maal de hoeveelheid ingezette rijsttafelbonnen).

widtvoet ® | 21-07-10 | 18:07

An die ARBEIT | 21-07-10 | 17:59
Die reactie had ik nog niet gelezen. Heb geen grijze roodstaart papegaai thuis ;)
.
Tiki | 21-07-10 | 17:59
Ga jij eens lekker knikkeren, tollen of diabolowen.
*even spelletjes uit de oude doos gehaald*

La Vie En Rose | 21-07-10 | 18:07

Dan kan ik daar rekening mee houden.

Bos Hout | 21-07-10 | 18:06

Hebben ze al wel een meerderheid voor het vervangen van het staatshoofd door voorlopig een president?

Bos Hout | 21-07-10 | 18:05

@Tiki | 21-07-10 | 18:01
Of reageren op uw hersenspinsels zou u alleen het idee geven dat u serieus genomen wordt....

Dat willen we natuurlijk voorkomen ;)

An die ARBEIT | 21-07-10 | 18:03

LOL@fittie @An die ARBEIT, @La Vie En Rose, @Tiki

Chiant | 21-07-10 | 18:03

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 18:01

@La Vie En Rose | 21-07-10 | 17:54
* Pakt hardhandig nog even alu-hoedje terug *

U heeft niet goed geluisterd naar Tiki (babyhoofd)...

Hij heeft toch net duidelijk uitgelegd dat de Illuminatie daar wel voor gaat zorgen.

* Last alu-hoedje vast aan babyhoofd Tiki *

An die ARBEIT | 21-07-10 | 17:59

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 17:59

Tiki | 21-07-10 | 17:48
Owh, u heeft een dubbele agenda met uw eerdere verneukeratieve comments. En waarom moet Geert dan beveiligd worden en tegen wie dan wel?
Op het overige van je plemsel ga ik niet eens in#te dom voor woorden!

La Vie En Rose | 21-07-10 | 17:59

@seven | 21-07-10 | 17:53
Zo is dat. Gewoon 4 jaar lang proberen te formeren en dan nieuwe verkiezingen. Enige nadeel: Balkenende blijft demissionair premier en het demissionaire kabinet is er eentje van CDA en CU. Alleen daarom al is het wenselijk dat er voor de volgende verkiezingen toch iets van een liberaal rompkabinetje komt.

koerbagh ® | 21-07-10 | 17:58

ROGL | 21-07-10 | 16:37
"Ik hoop dat het leger de boel overneemt! ...."
Ja hoorrr, en dan met Karremens in bevel.

JanRap | 21-07-10 | 17:58

@denoorman | 21-07-10 | 17:48
Het kan nog veel eenvoudiger:
In de wet opnemen dat een Nederlander slechts één nationaliteit heeft: de Nederlandse.

Chiant | 21-07-10 | 17:57

@An die

HET u... Tijd om naar huis te gaan denk ik...

* moet nog wel even * :S

An die ARBEIT | 21-07-10 | 17:56

@Tiki | 21-07-10 | 17:48
Getik(i)t.

Art Vandelay Ultor | 21-07-10 | 17:56

@Tiki | 21-07-10 | 17:48
We kunnen u niet kwalijk nemen, Zwitsalleke.

* Geeft alu-hoedje *

An die ARBEIT | 21-07-10 | 17:54

Tiki | 21-07-10 | 17:33
Dat ontkent ook niemand maar dat is geen garantie dat je dan ook mee kan gaan regeren. Bij de vorige verkiezingen was de SP de winnaar met ik dacht hetzelfde aantal zetels als nu de PVV (geen zin om het op te zoeken). Die is vakkundig door het CDA afgevoerd. Bovendien heb ik het vermoeden dat van bovenaf (Beatrix en consorten) er van alles aan zal worden gedaan om de PVV buiten de regering te houden, of zo'n regering te formeren om het volk tevreden te stellen maar het binnen 1 jaar te laten vallen.

De PVV, waarop ook ik heb gestemd heeft mi nog onvoldoende kwalitatief goede mensen om ministersposten te bemannen, of ze moeten een paar deskundige sympathisanten achter de hand hebben. Je weet het nooit met slimme Geert ;)

La Vie En Rose | 21-07-10 | 17:54

Geen missionair kabinet, bijna alle ambtenaren vakantie en het land draait toch gewoon door. Anarcho-kapitalisme werkt!

seven | 21-07-10 | 17:53

@ Parsons

Dat begrijp ik. Natuurlijk is het allemaal wel spel, maar ze spelen nu echt met stemmen van mensen en helemaal eerlijk is het niet. Maar het is het toneelstuk daar heeft u gelijk in.

Als ik Rutte was dan zou ik snel een meerderheid vinden voor de bezuinigingen. Dus dat er ieder geval voor 1 September een begroting kan worden gemaakt. Die saneringen zijn het aller belangrijkste.

Wallage en Rosenthal zijn verder een aanfluiting. Ik denk dat Geenstijl Members het nog beter hadden gekund. Ze hadden Rutte meteen een proeve van een regeerakkoord moeten laten schrijven.

Of de VVD en het CDA een kernkabinet laten vormen. Al is het maar tijdelijk. Ik moest daarom ook lachen om de campagne tussen het CDA en de VVD. Dat ze elkaar aanvielen. Die partijen hebben in een week een kabinet. Dat lukte in de tijd van Wiegel en van Agt ook. En nu zeker. CDA en VVD is het zelfde. De een zijn liberale en de ander zijn christenen. Dat is het verschil.

Insure | 21-07-10 | 17:49

1e regel in het nieuwe rechtse regeerakkoord. Geen politieke functies meer voor mensen met een dubbel paspoort. Dubbel paspoort is dubbele loyalitieit. Wil iemand zich kandidaat stellen voor tweede kamer of gemeenteraad. Prima, eerst turkse of marokkaanse paspoort inleveren. Zo moeilijk is dat niet. We maken uiteraard een uitzondering voor alle mensen binnen de EU. 2e regel, geen stemrecht meer voor mensen met 2 paspoorten waarvan 1 buiten de EU. Lijkt me makkelijk te regelen. Het is kiezen of delen!

denoorman | 21-07-10 | 17:48

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 17:48

En dan nu concreet gaan kijken naar een extra-parlementair kernkabinet met ten hoogste 7 ministeries en tenminste de helft aan regelneverijbrij producerende beleidsambtenaren ten opzichte van nu:
- Ministerie van Algemene zaken, Media en Publieksvoorlichting
- Ministerie van Binnenlandse Zaken en Justitie
- Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn, Sport en Milieu
- Ministerie van Buitenlandse Zaken, Defensie en Ontwikkelingssamenwerking
- Ministerie van Verkeer, Waterstaat, Ruimtelijke Ordening, Volkshuisvesting en Landbouw
- Ministerie van Onderwijs, Wetenschap, Werkgelegenheid en Sociale Zaken
- Ministerie van Financiën en Economische Zaken
Overtollige beleidsambtenaren direct laten afvloeien, desnoods de WW in. Dat kost een stuk minder dan al die bureaucratie die zij dagelijks over ons uitstorten.
Alleen nog even de juiste bewindspersonen zien te vinden bij de juiste posten. Ik ga voor Mw. Neelie Kroes op MinAZMPV en Prof. Dr. Bob Smalhout op MinVWSM. De heer Camiel Eurlings mag van mij terugkeren op MinVWROVhVL. Fractievoorzitters blijven in de Kamer.

Chiant | 21-07-10 | 17:47

Een 4 partijen-coalitie alleen toestaan, als een 3 partijen-coalitie mathematisch niet mogelijk is. Misschien niet heel democratisch, maar dat is NL sowieso niet.

Brakke Obama | 21-07-10 | 17:44

@An die ARBEIT | 21-07-10 | 17:28
Een mooi vogeltje zei : Idolatie ;)

An die ARBEIT | 21-07-10 | 17:43

@Widtvoet

Heel simpel. Bij politiek moet je een beetje tussen de regels door lezen. PVV en CDA willen niet met elkaar regeren, maar gedogen hebben ze volgens mij niet uitgesloten.

CDA kan gedogen( dat zou zelfs voordelig voor het CDA werken, stel dat een VVD-PVV minderheidskabinet uit elkaar valt, dan is het voor het CDA flink cashen) of de PVV kan dat doen. In een meerderheidskabinet zie ik ze niet zitten. De PVV en het CDA liggen zo ver uit elkaar. Maar op dossiers elkaar gedogen zie ik wel zitten. En ik denk Rutte ook.

Rutte kan dat ook prima naar zijn sociaal liberale achterban verkopen. Dan loopt die niet over naar D66. Verhagen kan dat doen naar zijn "oude" aanhang en dus is iedereen tevreden.

Insure | 21-07-10 | 17:42

No worries mensen, het land is gered, paars komt er niet. Femke kan weer 4 jaar de kamer in. Famke is een dovende ster, we kennen haar debattechnieken nu wel en haar vrouwelijke charme is ook tanende. We gaan kijken naar een zure vrouw van middelbare leeftijd met een rokersgezicht en opvliegers. Famke ga toch lekker in je riante huis zitten (leve de hypotheekrenteaftrek), rij met je partner in die extreem vervuilende oldtimer. Good luck, we bellen!

denoorman | 21-07-10 | 17:41

@nachtschilder | 21-07-10 | 17:31
Waar ziet u dat ik hem haat :) Ben het niet met al zijn punten eens, maar ook niet met al zijn punten oneens... Ach goed, waarom zou ik me ook aan u verklaren eigenlijk...

@Tiki | 21-07-10 | 17:33
Dat je een hoop stemmen krijgt, is toch nog geen prestatie qua dingen die hij voor elkaar heeft gekregen? Wat heeft hij tot nu bereikt, voor ons land that is
?

An die ARBEIT | 21-07-10 | 17:37

@Insure 17:31

Waarom spreekt u nu steeds van een minderheidskabinet? CDA 21, VVD 31 en PVV 24 maakt samen 76 zetels. Of is er iets veranderd in de tussentijd?

widtvoet ® | 21-07-10 | 17:37

@elcid Nee maar Maurice de Hond en TNS nipo geven hetzelfde beeld dat de PVV aan het stijgen is en kiezers wegrennen van de VVD omdat hij aan paars plus wilde beginnen. Daarbuiten waren er ook verschillende geluiden binnen de partij die veel druk hebben gezet op Rutten.

konhetnietlaten | 21-07-10 | 17:35

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 17:33

@Insure | 21-07-10 | 17:22
Aan tafel moeten hun? En dan Rutte ergens van betichten? Wat we nu zien is niets meer en niets minder dan een normale formatieperiode. Zo werkt die onzin nu eenmaal. Op z'n vroegst hebben we in november een soort regering.

Parsons | 21-07-10 | 17:31

@ An die ARBEIT | 21-07-10 | 17:28

ach.. bij jou is het blinde haat.. next :)

nachtschilder | 21-07-10 | 17:31

@ Sliptong

Dat valt wel mee. We hebben het hier over landspolitiek en wat de partijen doen is partijpolitiek bedrijven. In Boxmeer hebben bijvoorbeeld de SP en de VVD samen gewerkt. Omdat het moest. Kan landelijk ook.

Ik vind het onbegrijpelijk dat partijen elkaar( in deze politieke situatie) uitsluiten. Met het uitsluiten van de SP en de PVV heb je nog maar 111 zetels over. Ja dan wordt het inderdaad moeilijk.

---------------------

Ik zie een minderheidskabinet van PVV/VVD en CDA wel zitten. Ik ben niet rechts, maar ik vind wel dat er iets aan immigratie moet worden gedaan. En het belangrijkste , er zitten 2 winnaars in,. Niet op de manier van de PVV misschien, maar er moet iets gedaan worden. Dat is ook een misverstand op deze site. Dat iedereen die links is voor het binnen laten van horde asielzoekers is.

Het Deense model lijkt me goed. Ik denk dat de PVV over 4 jaar dan de grootste is. Omdat het nieuwe kabinet impopulaire besluiten moet nemen is de kans realistisch dat VVD en CDA kiezers gaan weg lopen. Dat doen kiezers nu eenmaal bij impopulaire besluiten.

Dan ben je wel de grootste maar dan heb je geen meerderheid. In theorie hoeft er maar 1 zetel te verschuiven. Dus PVV aanhang juich nog niet te vroeg, want de kater over 4 jaar kan heel groot zijn.

Dan ben je wel de grootste maar heb je geen meerderheid. Ik zie de linkse aanhang van het CDA nog wel overstappen naar CU en PVDA tegen die tijd. Het wordt spannend dus.

Insure | 21-07-10 | 17:31

@Tiki | 21-07-10 | 17:25
En waar baseert u op dat Geert WEL iets gaat presteren? Zijn er eerder geleverde resultaten waar u dat op baseert? Of is gewoon blinde idolisatie? Heeft een poster van hem? Ik ken nog iemand die broodtrommels met z'n gezicht er op verkoopt...

Enlighten me, please!

An die ARBEIT | 21-07-10 | 17:28

@Sliptong | 21-07-10 | 17:13
De laatste zin in mijn vorige reaguursel was inderdaad niet helemaal correct. De koffie was nog niet klaar.
De politiek krijgt teveel eer voor het draaiende houden van het land. Tot nu toe zijn ze vooral goed gebleken in het herverdelen van de flinke geldberg. En ze vinden het zo leuk dat ze daarover weken, zo niet maanden gaan kibbelen.

blinde kip | 21-07-10 | 17:28

-weggejorist-

Tiki | 21-07-10 | 17:25

@kapotte_stofzuiger | 21-07-10 | 16:34

is dat niet gewoon VVD ?

3,14mel | 21-07-10 | 17:24

Dit is nog eens lekker thuiskomen na een lang weekend Engeland. Verkiezingen. Next.

Don Quijote | 21-07-10 | 17:23

@ Parsons

Dat is begrijpelijk, maar kan je van de PVDA en GL verwachten dat ze 8 miljard extra aan saneringen weerstaan? In de zorg en sociale zekerheid. Dat is net zoiets als met de PVV in een kabinet stappen, waar de PVV gedwongen wordt om asielzoekers een generaal pardon te geven.

Rutte heeft belachelijke eisen gesteld. Ik begrijp dat hier PVV stemmers zitten, maar PVDA/GL en D66 hebben samen 50 zetels. Dat mag je ook niet negeren. Als je zo'n eis hebt dan ben je er zeker van dat het ontploft. Dat was het doel van Rutte.

Je bestuurt een land. DIt is geen tijd voor eigen politiek gewin. Het is sowieso belachelijk dat Verhagen, Wilders en Cohen eisen stellen. Aan tafel moeten hun! Elk uur van de dag dat er is moet er geknokt worden voor een kabinet. Het is even geen tijd voor breekpunten.

Insure | 21-07-10 | 17:22

nachtschilder | 21-07-10 | 17:18

Een hoop ergenis.

brutus68 | 21-07-10 | 17:20

wat kosten nou 2 van die boven de mensheid verheven fossielen ? .. per uur ?

nachtschilder | 21-07-10 | 17:18

-weggejorist-

R0tterdam | 21-07-10 | 17:18

@koerbagh ® | 21-07-10 | 16:51
U leest links, ik schreef linx.. Dat is een variant op " linksch ", maar dan geschreven door iemand die zich ergert aan het constante gebruik van de SCH in een poging om grappig te zijn...

An die ARBEIT | 21-07-10 | 17:17

@Frederik Vijf | 21-07-10 | 16:36
Statler & Waldorf

Chiant | 21-07-10 | 17:16

't Begint hier aardig op België te lijken...

Jerry Nick | 21-07-10 | 17:16

@Sliptong | 21-07-10 | 17:04 Dat is idd misschien ook een optie. Wat zijn de zetelverhoudingen voor een extreem links kabinet? Trouwens wel grappig dat die rechtse zich zo in de voeten hebben geschoten dan.

Uni-burger | 21-07-10 | 17:15

@Sliptong | 21-07-10 | 17:11
LOL
zeepjes rapen kreng

ratseflats | 21-07-10 | 17:14

@zum kotzen | 21-07-10 | 17:09
Ik had het CDA er inderdaad bijgeteld. Stom maar niet geheel onmogelijk. What's next? Nieuwe verkiezingen? Dat zal ook geen aardverschuiving opleveren. Wilders wellicht de grootste en niemand wil met hem regeren. Terug bij af. Nederland: België 2.0.

Sliptong | 21-07-10 | 17:13

Noem me gek maar had dat paars+ best een kans willen geven, gaat er uiteindelijk om wie waar komt te zitten, geef Femke een wortel en laat haar lekker gek doen. VVD CDA PVDA, twee religieuze partijen. PVV VVD CDA, nog steeds 1. VVD GL D66 PVDA 1 religieuze partij, en drie liberale die de PVDA kunnen beteugelen. Er is ook nog zo iets als privacy.

Bokito ergo sum | 21-07-10 | 17:13

zum kotzen | 21-07-10 | 17:09

Vergeet de Christen Unie niet. Ook een mogelijke partner in een links kabinet.

brutus68 | 21-07-10 | 17:12

@konhetnietlaten:
Volgens de peilingen stonden meer mensen achter een Paars-plus-coalitie dan achter een rechtse coalitie.
Dus waar je die onzin vandaan haalt dat 'het volk maar 1 coalitie wil', namelijk over rechts dat is klinkklare onzin. Als ik mij goed meen te herinneren zat het rond zo'n 20% die achter die coalitie stond.
En de gekleurde GeenStijl-polls zijn niet hetzelfde als de peilingen.

Elcid | 21-07-10 | 17:12

@ratseflats | 21-07-10 | 17:09
Hé je hebt de shifttoets gevonden. Goedzo. Nu nog leren je billen af te vegen na het poepen en je bent helemaal het heertje.

Sliptong | 21-07-10 | 17:11

@blinde kip | 21-07-10 | 16:58
En zij zullen u nog veel meer afdoen (ik laat even in het midden of dit grammaticaal correct is). De problemen zullen niet worden opgelost, de lasten zullen alleen maar toenemen (u bent immers een crimineel omdat u een auto en huist heeft) en Nederland zal verder verpauperen omdat men de politie nog verder uitkleed. De zo beminde multi-culti staat zal een Dar Al-Harb voor de islam worden. Geheel volgens plan.

Sliptong | 21-07-10 | 17:09

@Sliptong | 21-07-10 | 17:04

Hoe dan? PvdA = 30, SP = 15, GL = 10, D'66 (niet eens echt links) = 10

Links komt op 55 zetels, met D'66 erbij (alsof die ooit met de SP kunnen samenwerken) 65. Nog veel te weinig voor een coalitie. Als Cohen een links kabinet wil, kan hij niet om het CDA heen. En dat is nou net de partij waarmee Cohen niet wil samenwerken in een middencoalitie van VVD, CDA en PvdA. Denk je dat Verhagen dan een links kabinet mogelijk gaat maken?

zum kotzen | 21-07-10 | 17:09

-weggejorist-

ratseflats | 21-07-10 | 17:09

Toepasselijk muziekje als tussendoortje.

brutus68 | 21-07-10 | 17:08

Zo. Dat was 'm dan. Zijn we weer veel wijzer van geworden.

widtvoet ® | 21-07-10 | 17:08

@ ADO-Le-Cent | 21-07-10 | 16:59
Ik meen dit stukje eerder gelezen te hebben. Kan dat?

Pa Cartwright | 21-07-10 | 17:08

BolleGijs | 21-07-10 | 17:06
Het zijn wel politici he.. of had je wat anders verwacht?

Kookviool | 21-07-10 | 17:07

@konhetnietlaten | 21-07-10 | 17:05
Wat dat met een bange Rutte heeft te maken weet niemand, maar dat kabinet gaat er inderdaad komen. Ergens in november staan ze op de trappen bij de koningin (de hoer). In maart zal dit kabinet historisch worden afgeslacht bij de verkiezingen.

Parsons | 21-07-10 | 17:07

widtvoet ® | 21-07-10 | 17:03
Ja, schoonheid is hier écht wel prioriteit nr. 1.

*naar zolder sjokt met touw uit schaamte*

ADO-Le-Cent | 21-07-10 | 17:06

Wat een verspilling van tijd die persco...

ze praten heel veel, maar zeggen vrijwel niets

BolleGijs | 21-07-10 | 17:06

-weggejorist-

Broodje schaamlip | 21-07-10 | 17:05

@henkojenko | 21-07-10 | 17:00

Het is nog erger, duik maar eens in zijn PvdA verleden.

azijnseiker | 21-07-10 | 17:05

Wat een gelul allemaal Rutte is simpelweg bang geworden toen de peiling terugliepen voor de VVD. Het volk wil maar 1 coalitie VVD-PVV-CDA en daar moet men als politiek antwoord opgeven hoe slecht het ook is voor het land.

konhetnietlaten | 21-07-10 | 17:05

gewoon een extra verloren dag (6 weken kabinetloos).

Brakke Obama | 21-07-10 | 17:05

Sliptong | 21-07-10 | 17:04 Daar ben ik ook bang voor

Bokito ergo sum | 21-07-10 | 17:05

@CoffeePatch | 21-07-10 | 16:57
Van FSC hout. Maar dat zegt ook niet meer zoveel.

Sliptong | 21-07-10 | 17:04

@Uni-burger | 21-07-10 | 16:56
Herverkiezingen? Cohen krijgt straks het stokje en er zal een extreem links kabinet komen. DA's zo klaar als een klontje.

Sliptong | 21-07-10 | 17:04

@ADO-Le-Cent 16:59

Fraaie tegel!

(Verder niet om te zeiken oid. maar het handelt hier om INformateurs. Foutje dat afdoet aan de schoonheid van je post.)

widtvoet ® | 21-07-10 | 17:03

@Insure | 21-07-10 | 16:52
Zo'n beetje iedereen wordt genegeerd. We zitten met een moeilijke uitslag veroorzaakt door dat er teveel partijen zijn in dit land. Voor iedere scheet wordt een partij opgericht. Misschien dat het gaat veranderen in de toekomst.

Sliptong | 21-07-10 | 17:02

@ADO-Le-Cent | 21-07-10 | 16:59 : Mwa, das redelijk waar ja.

Frederik Vijf | 21-07-10 | 17:01

Wallage. Vreselijke man met een net zo groot ego als zn oren.

henkojenko | 21-07-10 | 17:00


Formateurs dienen motie van wantrouwen in tegen bevolking.

Nu aan alle kanten de integriteit van de overheid in twijfel is getrokken zullen Wallage en Rosenthal vanavond hoogstwaarschijnlijk het vertrouwen in de bevolking opzeggen.
'Paerlen voor de zwijnen', zo verwoordt een woordvoerder van het demissionaire kabinet de situatie. 'Nu na het AOW debat uit onderzoek na onderzoek blijkt dat de bevolking niet achter de handelwijze van het een te vormen coalitie staat, begint bij de volksvertegenwoordiging duidelijk te worden dat de bevolking niet in staat is een correcte mening te vormen. Eerlijk gezegd valt met een dergelijke bevolking niet te werken en wij hopen dat de bevolking op korte termijn in staat is haar mening te herzien'.

D66 en diverse andere partijen, hebben al aangegeven zich aan de zijde van het de formateurs te scharen. 'Volksvertegenwoordiging werkt alleen als vertegenwoordiger en vertegenwoordigde binnen een breed scala aan standpunten overeenstemming hebben en dat is bij deze bevolking niet het geval. Het volk heeft geen flauw benul van wat er onder politici leeft, aldus een verbolgen Verhagen, die dreigt de handdoek in de ring te gooien. De formateurs, zullen op aandringen van koningin Beatrix waarschijnlijk een motie van wantrouwen tegen de bevolking indienen. Als deze motie een meerderheid haalt en de bevolking niet te kennen geeft, haar mening te herzien, zullen 'drastische maatregelen' genomen worden, zo voorspellen bronnen rond het Binnenhof.
.

ADO-Le-Cent | 21-07-10 | 16:59

Persconferentie: "U leest het eindverslag maar, tot ziens"
Komt op hetzelfde neer als deze poppenkast.

azijnseiker | 21-07-10 | 16:59

Insure | 21-07-10 | 16:52
Als Rutte zou hebben toegegeven aan de programma's van PVDA etc. dan zou dat kiezersbedrog zijn geweest. en hoezo bedrog? PVDA etc. konden toch wel verwachten dat Rutte niet zomaar naar hun pijpen zou gaan dansen?

Schaatser | 21-07-10 | 16:58

@Insure | 21-07-10 | 16:52
Ben gestopt met lezen na je opmerking over D66.

Parsons | 21-07-10 | 16:58

@ gommetje | 21-07-10 | 16:53
Wellicht. Maar heb je het goed – niet onbelangrijk – gelezen?

Pa Cartwright | 21-07-10 | 16:58

@Sliptong | 21-07-10 | 16:49
Ik hoop ook niet dat ze in een nieuwe formatie alsnog opduiken. Ze willen zo graag laten zien hoe groen ze wel niet zijn dat dat niet goed kan uitvallen. En komt nog bij dat als ze niet zoveel willen bezuinigen als het VVD er dus ergens meer geld opgehaald moet worden. Juist in deze tijd moet eens gekeken worden naar diegene die het over de balk smijt en niet de burger die nog wat gespaard heeft. Ze hebben zwaar afgedaan bij mij.

blinde kip | 21-07-10 | 16:58

Weinig nieuws.

Zeeschuimer | 21-07-10 | 16:58

En dan mag nu Bea weer leuk zelf een informateur aanwijzen nadat ze overleg heeft gepleegd met diverse links vrindjes. Ook nu zal ze weer dwingend richting links afslaan als het volk haar niet eens netjes van de troon stoot.

Gelukkig is er dankzij internet nu wat meer aandacht voor de merkwaardige rol die we aan Bea hebben toegekend. Het is tijd om dit voor eens en altijd ongedaan te maken en het vorstenhuis een grote schop te geven.

Leve de Republiek der 1 Nederlanden (ach goed vroeger waren het er 7). En ook graag alle centjes terug aan het volk en Bea achter de kassa bij de lidl.

GerMonster | 21-07-10 | 16:58

ADO-Le-Cent | 21-07-10 | 16:47
Wat een domme opmerking. Er zijn simpelweg gewoon teveel partijen. Daar kan de kiezer toch niets aan doen. Ik zou ervoor pleiten dat er 3 partijen in Nederland komen. Een rechtse partij (VVD en PVV), een linkse partij (PvdA, SP en GL) en een middenpartij (CDA, CU en misschien D66).
Het probleem is dat de politiek niet meer om het vergezicht draait, maar om futiliteiten. Dan krijg je dus een versnipperd politiek landschap met partijen die voortkomen uit een andere partij vanwege een klein meningsverschil. Wat dat betreft kunnen we wel wat leren van Engelse/Amerikaanse variant.

Kookviool | 21-07-10 | 16:57

Duurzame piketpaaltjes, dat had Femke toch moeten aanspreken.

CoffeePatch | 21-07-10 | 16:57

Slim van de pvda om op herverkiezingen aan te sturen.

Uni-burger | 21-07-10 | 16:56

@White Lightning | 21-07-10 | 16:49
Zo'n piketpaaltje mag wat mij betreft door Wallage heen. Heeft ie ook een houvast.

Sliptong | 21-07-10 | 16:55

Verkiezingen nu !

Oyibo | 21-07-10 | 16:55

@ADO-Le-Cent | 21-07-10 | 16:47
En wat is de reden die daaraan ten grondslag ligt? Juistem: links Nederland.

Parsons | 21-07-10 | 16:55

goudendraak | 21-07-10 | 16:36
Nooit gehoord van ene administrator, auteur van deze opinie, wel van de media op deze site. Dat zegt genoeg. Mij in elk geval wel...

An die ARBEIT | 21-07-10 | 16:42
Ik meen met bovenstaande aan de eerste zin van uw comment te hebben voldaan.:)

La Vie En Rose | 21-07-10 | 16:55

@ratseflats | 21-07-10 | 16:44
Je zou jezelf kunnen afvragen: wat doe ik hier en waarom? Wil ik een bijdrage leveren of ben ik hier om peop te spuien. Maar ja, dat zal wel wishful thinking zijn.

Sliptong | 21-07-10 | 16:54

Alssof we daar naar gaan kijken. Laat ze een regering vormen, hebben we meer aan, stelletje slechte B-acteurs.

Bos Hout | 21-07-10 | 16:54

Drie keer hulde voor @Insure

Jackettie | 21-07-10 | 16:53

wat een gelul achteraf allemaal , is Geert nu al gebeld ? laat hem het voortouw nemen .. dat kan gewoon niet anders. echt de meest logische stap want de rest komt er niet uit. en weer dat lache en knipogen he op die persconferentie he, walgelijke kwallen.

Baron de laclou | 21-07-10 | 16:53

@goudendraak.
Sneu hoor.
Komt door mensen die dit soort artikeltjes voor zoete koek slikken, dat de hele maatschappij in elkaar dondert.

gommetje | 21-07-10 | 16:53

@Insure 16:52

Een minderheidskabinet?

widtvoet ® | 21-07-10 | 16:53

@brutus68 | 21-07-10 | 16:45
Precies wat volgens mij een beetje de opzet is. Excuses nog voor het ontbreken van de benodigde leestekens maar u begreep het ;)

Sliptong | 21-07-10 | 16:53

Ik denk een minderheidskabinet van VVD/PVV en CDA. Ik weet niet in welke volgorde. Ik vind sowieso dat de PVV in een kabinet moet. Niet omdat ik aanhanger van die partij ben, maar als je zoveel wint is dat noodzakelijk.

Verder vind ik dat Rutte bedrog heeft gepleegd. Zeg dan gewoon dat je geen Paars plus wilt. Maar als je 18 Miljard wilt bezuinigen en PVDA en GL willen 10 Miljard en ook nog die miljarden op zorg en sociale zekerheid wilt halen, dan weet je dat PVDA en GL dat niet doen. Dan kunnen ze zich zelf beter opheffen( zal het grootste gedeelte hier wel leuk vinden) en meteen maar hun zetels weg geven aan de SP.

Ik heb op D66 gestemd en ruim 3 miljoen mensen hebben op de PVDA,GL en D66 gestemd en die krijgen een 2 weken lang durende farce omdat Rutte faket dat hij wil praten maar dan zulke enorme eisen stelt dat hij nooit gaat lukken. Ik had ook nooit op D66 gestemd als er dermate gesneden moest worden op sociale zekerheid en zorg. Als Paars+ was ontstaan zoals de VVD dat wou.

Ik weet niet wat erger is. Genegeerd worden of dit toneelstuk. Het enige doel van Rutte was om door te gaan naar het middenkabinet en alle andere varianten dood te onderhandelen. Waardoor het CDA wel mee MOET doen aan een rechts kabinet.

Insure | 21-07-10 | 16:52

@Pa Cartwright | 21-07-10 | 16:46
It's in the name.

Sliptong | 21-07-10 | 16:51

@White Lightning | 21-07-10 | 16:49
Die gaan zo hop naar beneden met een perskaart
geloof me

ratseflats | 21-07-10 | 16:51

@An die ARBEIT | 21-07-10 | 16:42
Tja, hoe zou het toch komen dat mensen een Antifa-website als links zouden bestempelen...

koerbagh ® | 21-07-10 | 16:51

Malle Mark. As if.

Sliptong | 21-07-10 | 16:50

Ik ga voor een zakenkabinet met Kim Holland, Theo Heuft, Johan Cruyff, Holleeder, Bram M. en nog wat gepeupel van laag allooi.

Biff Eagleburger | 21-07-10 | 16:50

ADO-Le-Cent | 21-07-10 | 16:47

Feitelijk gezien is dat zo, ja. Maar soms is het beter om dingen niet uit te spreken. Uit de snavel van Wallage komt het wat arrogant over.

brutus68 | 21-07-10 | 16:49

@blinde kip | 21-07-10 | 16:43
Wat groen links telkens vergeet is dat zij met die maatregelen telkens de gewone man en vrouw, zeg maar de Henken & Ingrids, benadelen. Die kunnen al die groene druk niet aan. De bedrijven gaan gewoon door en de overheid heeft weer extra gecashed. Wat ze daar voor gaan doen is duidelijk: de alsmaar oplopende personeels- en faalkosten financieren. Groen links: leuk als groen geweten maar toch echt geen regeringspartij. Op lokaal niveau maken ze er een grote soap van. Hoe moet dat landelijk wel niet?

Sliptong | 21-07-10 | 16:49

-weggejorist-

White Lightning | 21-07-10 | 16:49

Rutte had wat water bij de wijn moeten en aan het werk moeten gaan. We zouden toch al voor 1 juli een kabinet hebben. 1 juli 2011?

Jackettie | 21-07-10 | 16:49

Godjongejezus. Ga nou eens regeren in plaats van weken te miepen over minieme puntjes in de verkiezingsprogramma's.

dodehoekspiegel | 21-07-10 | 16:48

@Pa Cartwright | 21-07-10 | 16:45
Ook Flats heeft liefde nodig.
Flats wordt gepest om zijn zwitsal.

ratseflats | 21-07-10 | 16:48

Femke twettert dat een kabinet van -God verhoede het- PvdA, CDA, GroenLinks, SP en D66 ook nog tot de mogelijkheden behoort. Het worden spannende tijden...

La Vie En Rose | 21-07-10 | 16:47

brutus68 | 21-07-10 | 16:42
Wallage heeft gelijk.
Vanwege het idiote stemgedrag van velen, zitten ze nu met een mission impossible.
De conclusie moet dan ook zijn dat het Nederlandse volk niet tot verenigbare standpunten kan komen.

ADO-Le-Cent | 21-07-10 | 16:47

@ woefdrammer | 21-07-10 | 16:44
Wat is er zo sneu aan dat stukje dan? Na het aandachtig gelezen te hebben, kan ik vooralsnog weinig feitelijke onjuistheden ontwaren. Jij wel?

Pa Cartwright | 21-07-10 | 16:46

Eindelijk goed geluid bij de stream.

Zeeschuimer | 21-07-10 | 16:46

Sliptong | 21-07-10 | 16:43

Die kans is niet denkbeeldig.Als Rutte er niet in slaagt om een kabinet in elkaar te flansen krijgt Cohen de opdracht.

brutus68 | 21-07-10 | 16:45

@brutus68 | 21-07-10 | 16:42
Of all people.

Sliptong | 21-07-10 | 16:45

@ ratseflats | 21-07-10 | 16:44
Wa's er aan het handje?

Pa Cartwright | 21-07-10 | 16:45

@mezelf
Met een 'd'! Tijd voor koffie dus.

blinde kip | 21-07-10 | 16:45

goudendraak | 21-07-10 | 16:36

Ga je nu die link naar dat sneue braakseltje onder iedere posting plempen ??

woefdrammer | 21-07-10 | 16:44

-weggejorist-

ratseflats | 21-07-10 | 16:44

paars+ heette. Een centrum coalitie is al geblokkeerd door Ché Cohen. Volgens mij gaat het stokje nu redelijk snel over naar Job en zal er een extreem links kabinet komen. En we willen toch geen extreem mensen in dit land? Fascisten zijn het, allemaal.

Sliptong | 21-07-10 | 16:43

Ik ben eerlijk gezegd verbaast dat de VVD tegen rekeningrijden is. Waarschijnlijk teveel ondernemers die zichzelf uit de markt prijzen als ze het doorberekenen in de prijs en dus een verlies moeten nemen wanneer het ingevoerd wordt.
Dat Groenlinks voor is dan weer geen verrassing. De baas (lees: subsidie afhankelijke markt) zal het ook wel weer vergoeden.

blinde kip | 21-07-10 | 16:43

Volgens Wallage is het dus de schuld van de kiezer. Je moet maar durven.

brutus68 | 21-07-10 | 16:42

goudendraak | 21-07-10 | 16:36
De link zal door veel mensen hier wel als linx worden bestempeld, en is dan ook wel een beetje eenzijdig bekeken, maar er zit wat in.. Point taken ;)

An die ARBEIT | 21-07-10 | 16:42

Is de schuld van de harde campagne, haha.

Brakke Obama | 21-07-10 | 16:41

Op naar Bruin 1

vlietinho | 21-07-10 | 16:38

non-valeurs united gathered at Bea's crib.....

woefdrammer | 21-07-10 | 16:38

Ik hoop dat het leger de boel overneemt! VIVA LA REVOLUTION!

ROGL | 21-07-10 | 16:37

-En ik sluit jou uit spamhoerrr weggejorist en opgerot. -

goudendraak | 21-07-10 | 16:36

Het zou zo maar eens kunnen dat Verhagen alsnog in een kabinet, bestaande uit VVD, PVV, CDA gaat deelnemen.
Onder het mom van het landsbelang.

Karel Kruizenruiker | 21-07-10 | 16:36

@ Dhr. H. Baum | 21-07-10 | 16:32
Gaat ontegenzeggelijk wél humor voor lekker te lachen opleveren.

Pa Cartwright | 21-07-10 | 16:36

Nieuwe verkiezingen, PVV grootste partij, lachen als Mozart dan één van zijn buitenlandse reizen maakt en toegang wordt geweigerd

Capt. J.T. Spaulding | 21-07-10 | 16:36

Peppi & kokki

Frederik Vijf | 21-07-10 | 16:36

op naar paars plusplus (paarsplus met CDA)... als het aan Cohen ligt tenminste... Koekje erbij?

doesitblend? | 21-07-10 | 16:35

En maar lachen om die Belgen...

widtvoet ® | 21-07-10 | 16:35

Zakenkabinet, 10 tot 12 experts zonder ideologische onzin.

kapotte_stofzuiger | 21-07-10 | 16:34

Nieuwe verkiezingen, PVV grootste partij, en lachen terwijl alles weer instort :)

An die ARBEIT | 21-07-10 | 16:33

Nieuwe verkiezingen, PVV grootste partij en dan maar hopen dat het goed komt..

Dhr. H. Baum | 21-07-10 | 16:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl