Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat voor een burgemeester is Eberhard van der Laan?

jobgewoontheeeberhard.jpg Wordt het eindelijk de gummiknuppel of toch maar weer thee met een koekje? Eberhard van der Laan kan voorgoed uit de schaduw van Job Cohen stappen door, zoals hij zelf belooft, "keihard op te treden tegen homogeweld" in Amsterdam-West. De eerste stap heeft hij al gezet: er worden direct meer straatcoaches ingezet...Suiker er in Eberhard?

Reaguursels

Inloggen

Het lijkt me allemaal vrij simpel. Het tuig harder straffen en ten allen tijde op laten draaien voor eventuele schade. Kunnen ze het niet zelf dan betalen de ouders. Na drie keer in de fout: wederom straffen, paspoort innemen en terugsturen naar land van herkomst in geval van dubbele nationaliteit natuurlijk. Kan me nog herinneren wanneer ik een ruit vernielde met straatvoetbal, dat ik eerst een klap voor m'n harses kreeg van m'n vader en daarbij de schade zelf mocht betalen. Ik ben er in ieder geval geen slechter mens van geworden.

Poepdrol43 | 18-07-10 | 18:58

Hamsterwang Eberhard kon wel eens flink z'n zakken gaan vullen:
Eerst zo'n tinnefmarokkaan aanhouden om zich vervolgens direkt als z'n advocaat aan te bieden.

R.B.Scott | 17-07-10 | 11:50

hij en cohen zijn twee ratten van het ergste soort.en heel die tering pvda

mamma5506 | 17-07-10 | 09:32

Die homo is ook niet echt slim. Keer op keer worden zijn sloten dichtgekit en wat doet meneer? Die plaatst er nog maar wat extra sloten bij!

Anders nog? | 17-07-10 | 01:57

doe mij maar een bitterkoekje,Eberhard

kees hoeksteen | 17-07-10 | 01:10

GS doe es bekendmaken die straat!.. Hoe opener hoe beter voor ons,
hoe geniepiger hoe beter voor dat schorem!..

Eucalypta56 | 16-07-10 | 22:47

Toppunt van geduldig zijn = een Marokkaan met een kopje thee doodknuffelen en hem dan met een theelepeltje begraven.

Pteranodon | 16-07-10 | 22:30

Keihard optreden = thee in de bajes.

Pteranodon | 16-07-10 | 22:29

Keihard optreden = koekje van eigen deeg.

Pteranodon | 16-07-10 | 22:28

Keihard optreden = kokend hete thee in je gezicht.

Pteranodon | 16-07-10 | 22:28

Keihard optreden=Geen koekje bij de thee.

sgt.dickhead | 16-07-10 | 22:11

In Almere rijden er nu ook iedere keer straatcoaches rond. Op zich wel rustgevend, alle hangjongeren zijn even verdwenen als de dubbel gevoerde stalen rossen met antie-lek banden met de gamma gereedschapskoffer achterop langs komen met hun zonnebrillen en zwarte legerbroeken en krullende draden langs hun lichaam naar portofoons en sneaky oortjes
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar wat er in die gamma koffertjes achterop zit.
Handboeien? Een fles thee? Een voetbal met een fluitje? Een zakje met 2 sneetjes brood? EHBO spullen? Bandeplakmateriaal? Een gummiknuppel? Weggeefcondooms? Folders tegen SOA's? Lokkeppeltjes of Lokhomokleren ? Iets anders wat met lokken te maken heeft? Tegoedbonnen voor de McDonalds? Een geel bonnenboekje met pen? Reserve accus voor hun portofoons? Rubber handschoenen? WC rollen voor noodstoppen?

Wie het weet, graag MELDEN !

Rest In Privacy | 16-07-10 | 20:30

Hölzenbein | 16-07-10 | 12:56
Hoe dom kan een mens zijn!

raster | 16-07-10 | 19:49

De pvda heeft een oplossing voor het moslimgeweld tegen homos: gewoon diep buigen: voor de moslims!

BasKoning | 16-07-10 | 17:37

het is een Pvdallochtonen praatje,ze kunnen niets anders doen daar in amsterdam.Het moet zo gaan,thee drinken en lullen over die stomme autochtonen.De islamiten hebben gelijk,geen homo's in de islamitische wijken.De PVDAllochtoontjes is het daar helemaal mee eens.Ook v/d Laan.

jezuz | 16-07-10 | 15:28

is een pvda er dus het word weer niks.

bekijket | 16-07-10 | 14:56

Hölzenbein

Waarom zit jij danop GeenStijl? Zeker omdat jij ook zo intelligent bent...... als jij het allemaal zo goed weet leer dan eerst eens goed Nederlands schrijven!!! Het is niet Bij de way.... maar by the way. Over slap lullen gesproken.....

fidelio | 16-07-10 | 14:30

doenormaal! | 16-07-10 | 14:08
Ja joh zwitsaltje. Natuurlijk.

Hölzenbein | 16-07-10 | 14:24

Alweer een PvdA'er... Bah! Hypocriete landverraders

doenormaal! | 16-07-10 | 14:08

Ben ik nou de enige die het amusant vind dat het woord allochtoon of marokaan nergens in de reportage genoemd wordt, maar dat de reaguurders het nergens anders over hebben? :) Je zou bijna gaan denken dat radicale christenen en andere autochtone klootzakken niks tegen homo's hebben. Was het maar zo'n feest.

deadnotsleeping | 16-07-10 | 13:43

Een straatcoach werkt alleen om die kleine randdebieltjes een duw in de juiste richting te geven. Het echte marokkaanse tuig luistert niet naar zo'n straatcoach, ziet het zelfs als een lachwekkende truc om hen iets aan te leren, en gaat gewoon door met vernielen en beledigen. De enige optie is de politie erop af sturen en no-nonsense straffen geven. Dat geeft niet alleen een goed signaal naar mensen in de wijk, maar heeft waarschijnlijk nog effect op die berberbolletjes ook.

Rest In Privacy | 16-07-10 | 13:11

Zijn toetreding tot het Politburo vd PvdAllo (minister) heeft hem deze functie bezorgd, echter ook na zn radicale bekering tot het Job Cohennisme, hij is dus perfect voor onze hoofdstad

langzalzeleve | 16-07-10 | 13:10

het inzetten van straatcoaches blijkt trouwens redelijk goed te werken dus geen reden om er denigrerend over te doen

WeesFatsoenlijk | 16-07-10 | 13:09

Le Magic Prout | 16-07-10 | 12:37
Nou...

Hölzenbein | 16-07-10 | 12:58

raster | 16-07-10 | 12:25
Ja en toch gek dat het op een zetel na de grootste partij van Nederland is. M.a.w. jij begrijpt het ook niet echt.

Hölzenbein | 16-07-10 | 12:56

aan de manier van praten merk je al dat hij een lulhannes is.
en hij is bang voor echte maatregelen. cohen in het kwadraat. jammer.

eddiekallie | 16-07-10 | 12:54

@Lepanto | 16-07-10 | 10:34:

geen enkele ouder? Wat een gelul. Ik heb (goden zij dank) geen kinderen, maar de ENIGE bottom line moet toch zijn dat kinderen zo legitiem mogelijk zo gelukkig mogelijk worden? Het zou me werkelijk aan mijn rug roesten of ze homo, hetero of bi waren. Of van honden hielden. Of van katten. Of van beiden. Of de kleur blauw niet konden waarderen. Of een hekel hadden aan spruitjes.

Le Magic Prout | 16-07-10 | 12:46

Alleen al bij het zien van die uilenbek van Eberhard van der Laan krijg ik al de kriebels. Vies mannetje is het...

Drs. D. | 16-07-10 | 12:38

Homo of niet; iedere niet-Marokkaan krijgt het vroeg of laat moeilijk in Bos du Lombre.

van der g | 16-07-10 | 12:37

@Hölzenbein | 16-07-10 | 10:20:

BertBrussen is mijns inziens toch echt veel te intelligent & niet beroepsgedeformeerd genoeg om zich te vereenzelvigen met alle diep gezonken domme herhalingen van lijdend voorwerp PvdA.

Le Magic Prout | 16-07-10 | 12:37

Bange shit. Het wordt tijd om eens mensen uit te gaan zetten, Nederlands of niet. Om een groot deel van Amsterdam kan al een muur, hoef je ze niet meer uit te zetten. Kan het niveau weer eens omhoog in dit aftakelende land.

Antitheïst | 16-07-10 | 12:33

Who cares? GS = GrachtengordelStem ?

Hapax | 16-07-10 | 12:26

Hölzenbein | 16-07-10 | 11:32
De PvdA heeft niet gewonnen maar 3 zetels verloren!

raster | 16-07-10 | 12:25

Ho Mo ?

Louwe Pis | 16-07-10 | 12:23

En als dat niet helpt, stuurt hij TWEE straatcoaches

BasKoning | 16-07-10 | 12:22

Sommige van mijn beste vrienden kennen homo's.

@ 00:00:01 | 16-07-10 | 12:13

Parsons | 16-07-10 | 11:55
Helaas voor jou is geen enkel van mijn woorden gelogen. Zijn gewoon feiten, dus wen er maar aan.

Hölzenbein | 16-07-10 | 12:01

@Hölzenbein | 16-07-10 | 11:50
Ah, dus de winnaar is eigenlijk de verliezer. Logisch. Dan kan ik met een gerust hart weer wat uitkeringen gaan verdienen. Mooi man! *out*

Parsons | 16-07-10 | 11:55

Parsons | 16-07-10 | 11:46
Daar gaat het niet om. Feit is dat de PvdA tweede grootste partij van Nederland is DIRECT na de VVD met maar een zetel verschil. Dáár gaat het om. PVV en alle andere partijen zijn de verliezers ook al hebben ze zetels gewonnen tegenover vorige keer. Simpel toch, maar dat weet jij Parsons.

Hölzenbein | 16-07-10 | 11:50

En natuurlijk weer een GeenStijl stukje over Thee drinken? En waarom? Omdat GeenStijl niets anders weet te zeggen. Blegh. De goede satirische stukjes zijn reeds tijden verleden tijd. Het gaat nu alleen nog maar om tieten en theedrinken. Steeds meer reaguurders van het 1e uur vertrekken, omdat ze de baard zat zijn, die GeenStijl ontwikkeld. GeenStijl is op de retour en een ieder die dat zegt wordt op Stalinistische wijze weggejorist of afgezeken. De redactieleden van het eerste uur zijn of vertrokken of inspiratieloos geraakt. Ofwel, duidelijk weer. GeenStijl is op haar retour.

topcat | 16-07-10 | 11:49

@Hölzenbein | 16-07-10 | 11:32
Met hoeveel zetels verlies ook alweer?

Parsons | 16-07-10 | 11:46

In Marokko pakt men het tenminste.
Eberhard is net als zijn voorganger een THEE-ZAK

R.E. Actie | 16-07-10 | 11:45

Heb er geen vertrouwen in zal wel net zo'n bijdehand zijn als zijn voorganger theedrinker.

Dr Lambiek | 16-07-10 | 11:44

Lief van al die mensen dat ze mensen als Geert Wilders zoveel zetels gunnen...
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon zelf hun partijprogramma aanpassen, maarja, straks verliezen ze zetels en ´´dat kan toch echt niet´´. In de regering zitten is natuurlijk belangrijker dan regeren. Snap ik ook wel hoor........

kleine pier | 16-07-10 | 11:39

In de strijd tegen Al Qaida hebben onze luchtmobiele straatcoaches anders grote successen geboekt volgens van Middelkoop.

Bigi Bana Boy | 16-07-10 | 11:38

Ik heb uit betrouwbare brom dat Eberhart geen suiker in de thee drinkt...

An die ARBEIT | 16-07-10 | 11:34

fidelio | 16-07-10 | 11:18
En wie is dan volgens jou de tegenpool hier van? Je lult toch ook maar slap of niet? Bij de way, tot op een zetel na hééft Cohen gewonnen, direct na de VVD.

Hölzenbein | 16-07-10 | 11:32

En welke groep mensen doen dit???

Braakbal | 16-07-10 | 11:30

HardwerkendeBlanke | 16-07-10 | 11:12
Aan je nick te zien werk jij niet erg hard.

Hölzenbein | 16-07-10 | 11:24

Zoals zij allemaal zijn bij de PvdA......... slap lullen en zakken vullen....... tegen jou zeggen dat JIJ het moet doen en zelf geen ene mallemoer doen. Wacht maar af, dit is van hetzelfde laken en pak als zijn voorganger. De grootste waffel maar geen daden. Kijk hoe Cohen zich gedraagt in de kabinetsvorming.... stuitend gewoon. Of hij gewonnen heeft. Maar zulke dingen werken toch meestal als een boemerang..... eens word je er op afgerekend. Al duurt dat wel heel erg lang. Amsterdam die mooie stad....... helemaal naar de gallemiese gebracht. Het tuig is daar de baas.

fidelio | 16-07-10 | 11:18

Moi2 | 16-07-10 | 10:42
Ja, en al die andere PvdAllah-politici.
.
Ach ja, de Amsterdamse Ella-Vogel-Pestwijken zijn al jaren in handen van de Rob Oudkerk- en Job Cohen-Marokkanen.
Het gaat om 17 Amsterdamse buurten waar deze 'Kutmarokkanen' al jaren hun gewelddadige terreur uitageren.
.
nl.wikipedia.org/wiki/Rob_Oudkerk#Affa...
.
'Kutmarokkanen'
.
Op de avond van de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2002 kwam Oudkerk in opspraak, doordat hij - zich er niet van bewust dat er een microfoon van het televisieprogramma TweeVandaag aan stond - in een onderonsje met burgemeester van de gemeente Amsterdam Job Cohen de term kutmarokkanen bezigde.
"Wat zou er gebeurd zijn als we hier een soort Fortuyn hadden?" vroeg Cohen aan Oudkerk.
"Hetzelfde, antwoordde Oudkerk, "Want het zijn wel kutmarokkanen - zo kan je dat niet zeggen".
Cohen benadrukte hierop: "ónze kutmarokkanen...".
.
webcache.googleusercontent.com/search?...
.
Amsterdam heeft de door Vogelaar aangewezen 'krachtwijken' (Noord, Oost, Bos en Lommer, Nieuw-West en de Bijlmer) onderverdeeld in 17 buurten die de komende jaren aangepakt worden.
Het geld daarvoor komt van het Rijk, de gemeente en de woningcorporaties.

Ella | 16-07-10 | 11:16

-weggejorist-

HardwerkendeBlanke | 16-07-10 | 11:12

PvdA is de agressor in politiek Nederland.

Patrick Zweedsey | 16-07-10 | 11:01

En we beginnen van voren af aan!
Den Haag is verantwoordelijk voor het Amsterdamse spektakel.
baron von 8zilinder | 16-07-10 | 09:52 Juist ja LOL.

lanex | 16-07-10 | 11:01

@ojédiaré | 16-07-10 | 10:39: "De meeste ouders zijn voornamelijk bang dat hun kind op de geestelijke capaciteiten van een Kwikfitmedewerker zal blijven steken." Wat zullen jouw ouders het zwaar hebben gehad. Moehahaha.

Rest In Privacy | 16-07-10 | 10:58

Ik geloof wel dat hij voornemens is op keihard op te treden tegen homohaters.
Uit welingelichte bron: Eberhard is zelf ook een poepdrukker. (Overigens niet beledigend bedoeld, maar wel waar.)

grote haas | 16-07-10 | 10:53

@mezelf

Corpsballen, natuurlijk. Corpsballen en koorknapen.

kapoerewiet | 16-07-10 | 10:49

@vpilf

Precies, en het feit dat PvdA ouderwets groot wordt in die uitgewoonde toeristenbouwput bewijst ook wel dat ze de connectie met de rest van het land, wat zeg ik, de buitenwereld zijn verloren. Ik heb er 20 jaar gewoond, maar ben al een tijdje weg, tot m'n opluchting. Elke keer als ik er weer zijn moet, frappeert mij het ons-kent-ons geneuzel en de stilstand. Alleen provincialen en koorballen die zich er ooit een weg naartoe hebben gebaand zijn er nu niet weg te slaan, maar als je een echte stad wil zien, moet je toch echt naar Berlijn, Londen of Parijs.

kapoerewiet | 16-07-10 | 10:47

Van der Laan is PvdA en PvdA laat nu echt al jaren zien geen enkel probleem op te kunnen lossen.
En toch laten ze steeds zien dat het niet oplossen van problemen ook heel veel geld kan kosten.

Moi2 | 16-07-10 | 10:42

@Lepanto | 16-07-10 | 10:34
U bent een van de homovrienden van reaguurder Avalon?
De meeste ouders zijn voornamelijk bang dat hun kind op de geestelijke capaciteiten van een Kwikfitmedewerker zal blijven steken. Dat zijn pragmatische mannetjes die er van overtuigd zijn dat de wereld bestaat uit banden en bouten, verder is er niets.

(p.s. Avalon | 16-07-10 | 10:09, lees maar, het staat er echt!)

ojédiaré | 16-07-10 | 10:39

-weggejorist-

roflmaowpimp | 16-07-10 | 10:35

@Avalon | 16-07-10 | 10:31
Ik mag slechts hopen dat uw maagband vervelend knelt.

ojédiaré | 16-07-10 | 10:34

Homobashen door marokkanenen wordt niet aangepakt omdat ook de autochtone Nederlanders homoseksualiteit ook maar tot zekere hoogte accepteren. Een overdreven nichterige of opvallende homo wordt niet op prijs gesteld, al is hij misschien wel geschikt om de draak mee teafkeuring, alleen is het niet fysiek gewelddadig.

We keuren het homobashen meer af vanwege het g steken. Maar dat is geen acceptatie. Het is nog steeds eweld, wat we nog erger vinden dan homoseksualiteit, dan vanwege hun religieuze insteek in de afkeuring en minachting van homo's. Want in alle eerlijkheid: die hebben wij ook.
Geen enkele ouder staat te juichen als zijn kind komt zeggen dat hij of zij op iemand van hetzelfde geslacht valt.

Lepanto | 16-07-10 | 10:34

@ojédiaré | 16-07-10 | 10:26: u is een beetje dom. * zetje richting speeltuin geeft *

Rest In Privacy | 16-07-10 | 10:31

Wat jullie vergeten is dat een Burgemeester een 'uitvoerende' taak heeft en geen bepalende taak. Hij of zij kan alleen zoveel als hem wettelijk toestaat. Je moet dus in Den Haag zijn met je klachten. Maar dan kun je lang wachten. Het is dus aan de samenleving zelf om dit probleem op te lossen.

Kruiddamp | 16-07-10 | 10:30

Evenharddoordelaan, gaat dus niet gebeuren. Graag groene thee....

Beffklepper | 16-07-10 | 10:30

Het gaat nog veel beroerder worden, de berberapen beginnen zo onderhand ook politieke invloed te krijgen:
www.telegraaf.nl/binnenland/7184505/__...
Aan de andere kant willen we dit blijkbaar zelf, op mijn werk laatst nog zo'n randdebiele PvdA stemmer: "Ja ik heb niet naar de stemwijzer gekeken, stel je voor dat ik op een foute partij terecht kom!"
Om eerlijk te zijn interesseert het me ook geen flikker meer, ik heb een koopwoning, werk in een bedrijf waar we principieel geen marokkanen over de vloer willen en mijn dochter gaat naar een katholieke school (geef toe dat hier ook zekere risico's aan zijn verbonden..).
Zoek het verder maar uit.

de veteraan | 16-07-10 | 10:28

De naam alleen al, Eberhart.

neveragain | 16-07-10 | 10:27

@Avalon 10.14
Hier mijn verslag mbt uw plempsel:
afkeer
past niet in het ideale beeld
veel weerstand tegen
mensen willen dat niet zien (Ik kan daar wel inkomen)
bedreiging van de normen en waarden
pervers
homosexualiteit is een afwijking
gruwen van parades en homofestijnen
homo's moeten binnen mijn sociale wetten blijven
**
So goet?

ojédiaré | 16-07-10 | 10:26

-weggejorist-

Gimmy Moore | 16-07-10 | 10:24

@ojédiaré | 16-07-10 | 10:17: gezien je 'samenvatting': inderdaad, je hebt er niets van begrepen. En over gestoord gesproken: lees je reaguursel van 10.06 nog eens na.

Rest In Privacy | 16-07-10 | 10:23

@zelluf
Geschoeid dan natuurlijk, rukker.

FreshClash | 16-07-10 | 10:23

Een werkkamp op militaire leest geschoeit. Dat is hetv enige wat helpt. Vernedering ter lering.

FreshClash | 16-07-10 | 10:22

Ik wacht nog altijd op de dag dat de PVDA mij gaat uitleggen welke meerwaarde voor ons land het ongebreideld importeren van dit tuig heeft.... afgezien van een paar vreettentjes..... iemand een antwoord? Want als je op de PVDA moet wachten dan kan het nog wel even duren....

Fatwabuster | 16-07-10 | 10:20

Voor de rest nog wat interessants Brussen? Sjonge jonge hoe diep kan je zinken door steeds maar in (domme) herhaling te vallen?

Hölzenbein | 16-07-10 | 10:20

@Avalon | 16-07-10 | 10:14
Ik begrijp u gestoorde plempsel wel hoor! U is goed, rest moet fluisteren.
U bent toch niet van deze wereld of gaat deze hopelijk snel verlaten?

ojédiaré | 16-07-10 | 10:17

tipo | 16-07-10 | 09:48
"Bij de PvdA komen ze echt van een andere planeet."
Ik zou liever zeggen dat ze uit een ander tijdsgewricht komen dat nu niet meer relevant is. PvdA was leuk toen 'de factor arbeid' zo erg mogelijk uitgebuit werd, om daar wat aan te doen. Oftewel om Jan met de Pet te emanciperen, maar dat is nu echt passé.

JanRap | 16-07-10 | 10:17

@ojédiaré | 16-07-10 | 10:12: gezien het niveau van je comments alhier verbaast het me niet dat je mijn post niet begrijpt.

Rest In Privacy | 16-07-10 | 10:14


- Edit: rot lekker op. Joop.nl staat open voor al je gejammer aks de stukjes je hier niet bevallen. Volgende keer op de persoon spelen = ban. -

daniel37 | 16-07-10 | 10:13

@Avalon | 16-07-10 | 10:09
Who needs homohaterz met reaguurders zoals u?

ojédiaré | 16-07-10 | 10:12

Het zal nog tientallen jaren duren voordat homosexualiteit echt wordt geaccepteerd in Nederland. Als het er al van komt. De afkeer van homosexualiteit heeft niet alleen religieuze achtergronden, maar ook sociale. Het past niet in het ideale beeld dat veel mensen van de man / vrouw hebben, het druist er regelrecht tegenin. In de trend dat de sexualiteit de slaapkamer en zelfs het huis heeft verlaten, is ook homosexualiteit prominent aanwezig geworden in het straatbeeld. Dat hier veel weerstand tegen bestaat, is evident. Veel mensen willen het niet zien, vinden het een bedreiging van de normen en waarden of zelfs pervers. Ik kan daar wel inkomen. Homosexualiteit wordt door veel homo’s -al dan niet bewust- voorgesteld als zijnde een ideaal dat moet worden gepromoot. En daar wordt de grens overschreden. Homosexualiteit is een afwijking, waarmee ik zeker niemand veroordeel. Afwijkingen zijn prima, kunnen zelfs smaakmaker zijn. Homo’s moeten de zaak echter niet forceren, maar gewoon ‘hun ding’ doen. Ik heb homo’s in mijn vriendenkring die gruwen van parades en homofestijnen. Hun boodschap: zodra je je als homo beweegt binnen de ‘wetten van wat sociaal aanvaard is’, zal de acceptatie van homo’s uiteindelijk steviger worden verankerd in de samenleving.

Rest In Privacy | 16-07-10 | 10:09

Met een pvda burgervader in je stad ben je mooi de lul, nergens verstand van en pappen en nathouden. In onze huidige bi-culturele sameneving hebben we behoefte aan bikkels van agenten, niet aan zachte heelmeesters. En dan te bedenken dat paars+ al bijna rond is. De pvda zou in de internationale rechtbank in den haag aangeklaagd dienen te worden voor volksverraad en grootschalige fraude. Maar ja, eurabie, het wordt niks als we met oogkleppen op doorgaan onder het mom van 'het komt ooit goed'. Het komt pas goed als nederland een kalifaat is vrees ik.

baron von 8zilinder | 16-07-10 | 10:09

UberharDt van der Laan heeft zojuist een grote dikke voorbinddildo omgegespt en gaat daarna (omgeving van het Centraal Station) Heaumeaubashers KEIhard in hun reeDt neuqen!

ojédiaré | 16-07-10 | 10:06

Ik weet niet of ik de enige ben maar ik denk dat die man sowieso niet lang burgemeester zal zijn. Hij ziet er nou niet echt uit als Hollandsch Welvaren. Eigenlijk ziet hij er uit alsof hij iets onder de leden heeft.
Erg ongezonde uitstraling. Ik ga me bijna zorgen maken, bijna..

Larissadepissa | 16-07-10 | 10:04

Een reden dat Marokkanen zo tekeer gaan in Amsterdam is dat deze stad de hoofdstad is. Zij, de Marokkanen, denken dat als zij de hoofdstad kunnen overheersen, de rest van het land op klompensokjes volgt. Wat ook zo is. Een andere, nauw verwante reden is dat Amsterdam het kloppend hart is van de Nederlandse cultuur en dat
(Islam-) terroristen altijd zullen proberen om een hogere cultuur in het hart te treffen. Voorts wordt het deze schimmige figuren - schimmig omdat zij zo extreem op elkaar willen lijken - wel heel gemakkelijk gemaakt door links, al jaren de heersende politieke richting aldaar en waarvan de vertegenwoordigers net zo extreem vaag zijn omdat ook zij hun wezenlijke wilszwakte verbergen achter wezelachtig, leugenachtig collectivistisch gedrag.

BillyTheCad | 16-07-10 | 10:03

@raster | 16-07-10 | 09:55
Mooi subtiel cynisme van jou.
De relatie tussen prestatie en beloning is in dit land al lang verleden tijd. En Welten valt onder een PvdA-burgemeester; dus dan weten we wel hoe laat het is.

Fijnstoffer | 16-07-10 | 10:00

We moeten af van benoemde burgemeesters, want ook dit figuur had nooit verkozen geworden.

GerMonster | 16-07-10 | 09:59

Eberhard kan een voorbeeld nemen aan Geert die echt voorwaarts gaat (nu weer met zijn IFA), de progressiviteit van E. is hetzelfde liedje van Cohen maar dan twee keer zo hard gezongen. Iedereen weet wanneer je na zo lange tijd niets bereikt dat je het op een andere manier moet proberen maar niet de dino's van de PvdA, natuurlijk niet want ze willen het probleem niet zien en denken dat het vanzelf over zal gaan. Ze blijven de bal rondspelen zonder te scoren terwijl de tegenstander ondertussen het stadium afbreekt.

ecologiste | 16-07-10 | 09:58

@baron von 8zilinder | 16-07-10 | 09:52
LOL. Men doet inderdaad alsof hier een opmerkelijke ontdekking is gedaan.

Fijnstoffer | 16-07-10 | 09:57

Amsterdam heeft een van de hoogst betaalde politiecommissarisen van ons land.
Die moet toch wel een idee hebben hoe je zoiets moet aanpakken.

raster | 16-07-10 | 09:55

Het gebruikelijke "Festival of Fools" www.volkskrant.nl/archief_gratis/artic...
Betonkop/tor Van het Padje af kan zo optreden als attractie.
"Vijf keer begaat hij dezelfde misser. Clowns hebben geen geheugen, de klassieke pias is niet alleen zo lachwekkend omdat we zijn vergissingen feilloos herkennen, maar vooral ook omdat hij telkens opnieuw in de val loopt." Need I say more ?

said_fred | 16-07-10 | 09:52

Waarom zou een pvda burgervader hard optreden tegen zijn eigen kiezers? Dat zou zetel verlies opleveren! Een vvd'er gaat zich toch ook niet hardmaken voor meer venootschaps belastingen om ondernemers tegen zich te laten keren? Grappig dat nrc next vannmorgen met onthulend nieuws kwam: in wijken met veel nieuwe nederlanders stemt men vooral pvda. No shit sherlock!

baron von 8zilinder | 16-07-10 | 09:52

Nog even en de straatcoach stuurt de buurtregisseur op de overlastgevers af. Nou, dat gaat een pittig gesprek worden.

tipo | 16-07-10 | 09:51

Maar het gaat dus na jaren en jaren verder de verkeerde nu eindelijk de goede kant op in 020? Er wordt flink doorgepakt bij het bestrijden van overlastgevers, straatterroristen worden snoeihard beetgepakt, slachtoffers van strukturele tribale agressie worden serieus genomen en beschermd, de zoete thee en fluwelen wantjes zijn ingeruild voor sterke koggie met een scheut tabasko en werkhandschoenen, ouders worden keihard verantwoordelijk gehouden voor de wan- en misdaden van hun losgeslagen kroost etc. etc.

Nou mooi dan. Ben geen Amsterdammer maar deze positieve wending van labbekakkerig wegkijken, ontkennen en de boel op z'n beloop laten naar hard optreden gun ik de inwoners van onze Kapitaal van harte. Gefeliciteerd luitjes met jullie nieuwe burgemeester!

widtvoet ® | 16-07-10 | 09:51

Wat voor burgemeester is Eberhard v/d Laan??? Wat een vraag.
Hij is van de pvda, wat denken jullie zelf ??

Karel Kruizenruiker | 16-07-10 | 09:50

Bij de PvdA komen ze echt van een andere planeet.

tipo | 16-07-10 | 09:48

Is er in +31 niet ergens een stekje waar we ala Vluyteskraal Aandeleblok iets kunnen gaan beginnen?

Docta | 16-07-10 | 09:48

Dit soort jochie's moet je oppakken en voor een half jaar in een heropvoedingskamp in de woestijn zetten. Leren overleven, leren omgaan met mensen en met harde hand aanpakken. Onder begeleiding van goed getrainde homofiele begeleiders. Wanneer ze daar aan voldaan hebben, hier het volgende halfjaar ter beschikking stellen van de regering. Werken in dienst van mensen en er niet voor betaald krijgen. Zorgen voor ouderen, gehandicapten en in dienst van de homofiele gemeenschap. Lukt dat niet, terug naar land waar ze vandaan komen en voorgoed het Nederlandse burgerschap afnemen inclusief het gehele gezin. Dat is verantwoordelijkheid bij brengen.

Meri59 | 16-07-10 | 09:47

Reken er maar op dat deze drol ook niks doet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lees op www.nu.nl/politiek/2293900/stemgedrag-...

"De PvdA is dan weer erg populair onder allochtonen. Zo staat het stembureau met relatief de meeste PvdA-stemmers volgens de krant in de buurt waar ook de meeste niet-westerse allochtonen wonen."

Het is dus de knuppel of weer het pluche , ze kijken wel uit bij de PVDA.
Gewoon stil zitten en hopen dat het over gaat .
Blijft de stelregel van de PVDA.
Dat zie je in de straatvervuiling, criminaliteit etc. etc.

hansvanvoren | 16-07-10 | 09:45

Wat ondersteunde steekwoorden:
handtasje, baksteen, bewusteloos, uitwonen, foto's, haram.

kapotte_stofzuiger | 16-07-10 | 09:41

witwas | 16-07-10 | 09:30
Ik zou verdomde goed om me heen kijken wat normale mensen doen en proberen zo snel mogelijk 'in te blenden'. En effe stiekumpjes vragen aan iemand hoeveel jaar geleden het nu al is dat het koningshuis is afgeschaft. Verder zou ik een intellectuele discussie aangaan met iemand die beweert dat men in 2010 nog steeds in een geocentrisch zonnestelsel geloofde, omdat men toen nog steeds van zonsopgang en zonsondergang sprak.

JanRap | 16-07-10 | 09:40

Wat een daadkracht van Eberhard. Knalt direct een blik straatcoaches er tegenaan. De kraan stroomt voluit, maar geen nood, daar is Eberhard al om te dweilen.
Maar moet die kraan dan niet dicht?
- Edit: neen, niet naar spammen. -
Nee, daar blijft hij van af, want dat willen zijn PvdA-kiezers zo.

Fijnstoffer | 16-07-10 | 09:40

Iemand een link naar het betreffende AT5 item? Wil het gehele interview/docu wel eens zien.

- Edit: staat gewoon in het artikel. Op de rode zinnen klikken aub. -

Dimitry | 16-07-10 | 09:40

*vloekt op iPad voor tiepgedoe*

ZDEV | 16-07-10 | 09:38

Straatcoa h is gewoon een mkderne term voor jongerenwerker. Dat tuig lacht je dan toch gewoon uit. Knapen oppakken en de ouders hun uitkeringen, kinderbijslag en huursubsidie afnemen als ze hun kroost niet onder de duim kunnen houden.

ZDEV | 16-07-10 | 09:38

Marokkanen zijn per definitie PvdA-ers. Pak van de Ander.
vd Laan is vertegenwoordiger bij de Partij van de Arabieren
.
Het houdt elkaar in stand met onze belastingcentjes mensen.

Gemeentes willen wel centjes voor allochtonenbeleid maar geen verantwoording afleggen. Marokko flikkert (;-0) christenen gewoon uit land uit, zonder discussie. Wilders mag weer (Inspire) openlijk met de dood bedreigd worden maar islamitische organisaties nemen geen openlijke afstand.
.
Er zijn te veel mensen die hopen dat het goed komt. Hoop is een uitgestelde teleurstelling. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Dulf | 16-07-10 | 09:36

Begin bij de kern van het probleem en stop immigratie. Tegelijkertijd begin je met het opvoeden van de helaas al aanwezige immigranten. Hoe wil je dit soort dingen oplossen als je de jaarlijkse instroom van tienduizenden nieuwe probleemgevallen niet stopt?

Fietstas | 16-07-10 | 09:36

De problemen met deze Marrokanen zullen nog wel een tijd aanhouden en de ergernis zal in omvang toenemen totdat er geen ontkomen meer aan is en er uiteindelijk wel harde maatregelen getroffen moeten worden. Het softe beleid t.o.v. Marrokanenprobleem en het islamknuffelen zal uiteindelijk de valkuil voor de PvdA worden. De publieke opninie is al aan het keren, Nederland raakt islam-moe.

SirHC | 16-07-10 | 09:35

erberhart( ik vind dat hij eerst is naar de kapper moet want dat permanent kan echt niet) heeft verstand van zaken want hij kent zelf ook wel een paar homo's en hij heeft veel bekenden onder de moslims nee dat komt dik voor elkaar
linkse eberhart heeft alles onder controle een kopje thee, een subsidietje hier een subsidietje daar, tunneltje een poosje dicht, met buurtcoachje lullen moskeetje steunen monumentje bekladden (incidentje) nee de de stad is er voor iedereen en eberhartje heeft alles onder controle
toch

harob | 16-07-10 | 09:34

Eberhard zegt ook dat de politie het aan het onderzoeken is ... dat heeft tijd nodig maar je vraagt je wel af waarom dit na 3 van dergelijke incidenten in één straat nog niet wat doortastender gebeurt is. We zullen zien maar het is inderdaad zo dat Eberhard steeds gezegd heeft dat hij duidelijker grenzen wil gaan stellen dus dat moet hij nu maar eens waarmaken.

Simon_GS | 16-07-10 | 09:34

-weggejorist-

Cooliyo | 16-07-10 | 09:34

Krijgen de slachtoffers ook hulp of is dat alleen weggelegd voor het tuig ?
*zal wel weer moeilijke jeugd zijn*

Lord Dude | 16-07-10 | 09:32

@JanRap | 16-07-10 | 09:22 En wat zou jij doen in 2710? Zo snel mogelijk aanpassen, 700 jaar kennis inhalen en zorgen dat men niet kan merken dat je eigenlijk uit een achterlijke geschiedenis komt? Of een WK voetbal gaan organiseren, vuurwerk afsteken op oudejaarsavond en zeuren over klimaatverandering (om maar eens wat achterlijke dingen van onze samenleving te noemen)? Oh ja, en een uitkering aanvragen natuurlijk.

witwas | 16-07-10 | 09:30

Superior Bastard | 16-07-10 | 09:27
Daar ben je anders nooit op te betrappen..... azijnblaasje.

woefdrammer | 16-07-10 | 09:29

Die agressieve handtassen ook altijd.

Sliptong | 16-07-10 | 09:28

@JanRap | 16-07-10 | 09:22

Ja laten we ze teledeporteren.

azijnseikerT | 16-07-10 | 09:27

woefdrammer | 16-07-10 | 09:20
Hulde voor het ontdekken van mijn cynisme, helder licht.

Superior Bastard | 16-07-10 | 09:27

@JanRap 9:17
Een PvdA'er het voordeel van de twijfel geven?
Ben jij op je achterhoofd gevallen?

necrosis | 16-07-10 | 09:25

't Is dus voor die mocro's net zo een ervaring als wat wij zouden voelen wanneer we naar het jaar 2710 geteleporteerd zouden worden. Dan doen wij misschien ook dingen, die in een tijdsgewricht dat 700 jaar verder is, helemaal 'not done' zijn.
Wel spannend als je daarover filosofeert.

JanRap | 16-07-10 | 09:22

Straatcoaches. De biostabil van de samenleving.

G-unite | 16-07-10 | 09:22

Veel beloven weinig geven doet de dwaze kiezers in vreugde leven.

william7055 | 16-07-10 | 09:21

Respect voor Jan dat ie niet verhuist. Het is de hoogste tijd dat iemand daar ingrijpt, dat zelfs de politie het niet serieus neemt is ronduit schandalig te noemen.

Emsarrev | 16-07-10 | 09:20

Eberhard van der Laan is een integer man. Niet geschikt als burgemeester, maar integer.

Superior Bastard | 16-07-10 | 09:06

Weet je wie ook zo'n integer mensch was.......?
die rara terrorist Wijnand Duyvendak, welliswaar terrorist maar wel integer....

woefdrammer | 16-07-10 | 09:20

Straatcoaches... Is er ooit bewezen dat het het probleem oplost, of is dit gewoon een plakbandje om de scheuren in de samenleving tijdelijk bij elkaar te houden?

gozahtje | 16-07-10 | 09:19

@James Lastig | 16-07-10 | 09:17
Wanneer is de PvdA ooit opgekomen voor homo's? Is mij nooit iets van gebleken. daar wilden ze hun handen toen al niet aan branden.

Eucalyptas | 16-07-10 | 09:19

Die PvdA bestuurders zijn zelf allemaal het doodschoppen niet waard. Hier, in Utrecht zit ook al zo'n galbak die alles naar de klote helpt en z'n eigen burgers wantrouwd.'

Hanxie | 16-07-10 | 09:19

@Echt He! | 16-07-10 | 09:03
Vroeger kwam de PvdA op voor de verdrukte homo's
Maar de homo's zijn inmiddels 'ge-emancipeerd' en dus niet meer automatisch PvdA stemmers. Dus heeft de PvdA zich nu maar op de Marokkanen gericht, daar zijn er immers veel meer van dan homo's.

Zo blijft de PvdA in het pluche. Dat mag best een paar homo's het leven kosten.

James Lastig | 16-07-10 | 09:17

Ik dacht dat vd Laan juist niet van plan was om thee te drinken.
Als er shit aan de knikker is, kun je wel eens bij hem op de koffie komen, en dat is andere koek. Geef 'm het voordeel van de twijfel.

JanRap | 16-07-10 | 09:17

vpilf | 16-07-10 | 09:10
Ssssssssst... dat weten zij toch niet.. (houden zo!).

Watler | 16-07-10 | 09:17

PvdA: Zonder geweld maar met bakken geld!

Roel Driesvink | 16-07-10 | 09:17

Kun je na gaan wat voor droevig volk marokkanen zijn. Ze moeten gecoached worden zodat ze hopelijk in gaan zien dat meisjes lastigvallen en navigatiesystemen stelen geen normaal gedrag is. Ze komen uit zo'n middeleeuwse cultuur dat we ze de meest voor de hand liggende zaken bij moeten brengen. Het valt niet mee he om in een land te wonen waar we ons wel ontwikkeld hebben sinds het jaar 1300. Zo'n achterlijk volk moet je toch niet in je land willen hebben man.

Randy McRanderson | 16-07-10 | 09:16

Ben je een voetbal supporter dan worden er aparte wetten voor je gemaakt, ben je een marokkaan dan krijg je eerst een clubhuis met ps3, trapveldjes, straatcoaches en weet ik veel wat om hen maar niet de cel in te donderen en een stigmatiserend gevoel te geven. Hou nou eens op met pamperen, pleur overlast gevers, wat voor ras dan ook eens keihard de cel in!

KurtRussel | 16-07-10 | 09:16

Het probleem zal niet eerder opgelost zijn dan dat de laatste homo uit Amsterdam is vertrokken. Klinkt misschien wrang en cynisch maar het is echt niet anders. We zijn fucked.

witwas | 16-07-10 | 09:14

vpilf | 16-07-10 | 09:10
In Vroomshoop gebeurt zo weinig.

James St John Smythe | 16-07-10 | 09:13

Klaas Jan mocht tijdens de rondvaart eventjes de ambtsketting omhebben. Lijkt mij ook een betere burgervader: "de HUNTelaar"!

Normpje | 16-07-10 | 09:13

Hebben ze daar geen buurtvaders?

raster | 16-07-10 | 09:12

Of nog beter, buurtvaders. Hier in Osdorp mogen Marokkaanse vaders op kosten van het stadsdeel gratis koffie drinken in het PaMaKi huis om zo toezicht te houden. Er gebeurt niks en het levert niks op, maar op papier staat het goed.

Osdorpertje | 16-07-10 | 09:12

*Blij is dat hij niet in 020 woont*
Zou er zelf nog niet dood gevonden willen worden

Halfvol-glas | 16-07-10 | 09:11

Is er eigenlijk al gebleken dat de kosten verslindende straatcoaches enig effect hebben ?

Lord Dude | 16-07-10 | 09:11

Waarom zoveel Amsterdam/AT5 nieuws op Geenstijl?.... Wat kan mij het schelen wat daar gebeurd... Nederland is groter dan alleen Amsterdam.
-edit nee hoor-

vpilf | 16-07-10 | 09:10

Dus alweer een pappen-en-nat-houden burgemeester!

joemiejas | 16-07-10 | 09:06

Wat juist nodig is, is een straattrainer. Die jongens kun je coachen tot je er bij neer valt. Je moet ze juist trainen, discipline bijbrengen.

azijnseikerT | 16-07-10 | 09:06

Eberhard van der Laan is een integer man. Niet geschikt als burgemeester, maar integer.

Superior Bastard | 16-07-10 | 09:06

De homo's die ik ken zijn gewoon aardige mensen. Ik vind de term "homogeweld" dan ook behoorlijk generaliserend.

John McClane | 16-07-10 | 09:06

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

raster | 16-07-10 | 09:06

Misschien kan hij overleggen met zijn collega en tevens partijgenoot die zo geweldig werk doet in Utrecht.

Lord Dude | 16-07-10 | 09:05

Wanneer paars- klapt, volgt deze man JC ook op?

Mastermattie | 16-07-10 | 09:04

Eerst tot vervelens toe herhalen dat er in Amsterdam niks deugt en dat de burgemeester theedrinkt, en dan een plaatje posten waarin iemand je napraat. Goed begin van de dag Bert. Gebeurt er verder nog wat op twitter?

Cookie8022 | 16-07-10 | 09:03

Van lokale theedrinker tot nationale theedrinker. Snap niet dat PvdA stemmers hier geen gevaar in zien.

Echt He! | 16-07-10 | 09:03

Weer een softie als burgervader.

Lord Dude | 16-07-10 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken