Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Iedereen houdt van doekoe. Ook op de Antillen

UshiEilanddingenenzo.png Nog een paar maanden geduld, dan zijn we niet langer één met de corrupte boevennesten tropische vakantieparadijzen Curaçao en Sint Maarten. Vanaf oktober mogen de twee eilanden zelfstandig landje spelen. Probleem; aan de eisen die zijn gesteld door Nederland is alleen op z’n Antilliaans voldaan. Niet dus. Het politieapparaat heeft niveautje stadswacht, gevangenis Bon Futuro lijkt een filiaal van Castro Castro en de hangmatambtenaren op Sint Maarten zijn voortdurend hun dossiers kwijt. Precies wat zakenman Jacob Gelt Dekker al jaren roept dus. Hilarische reactie vanuit Oewillemstad, door adviseur van de Antilliaanse regering De Haseth: ‘Wat een onzin al die eisen. Neem de gevangenis. Sinds 1994 probeert Nederland daar schoon schip te maken. Laat ik nuchter vaststellen dat al die Nederlandse heisa niet geleid heeft tot een modelgevangenis'. Da’s nuchtere logica op z’n Antilliaans. Waarom eisen stellen, als we er toch niet aan voldoen? VVD-senator Van Kappen vat de hele situatie nog eens kort & krachtig voor u samen: ‘De afspraak was: eerst aan de eisen voldoen, dan maken wij de Antillen schuldenvrij en worden het autonome landen binnen het koninkrijk, Maar we hebben laten gebeuren dat het financiële deel is geregeld en men zich daar niet aan de andere afspraken houdt’. Hoe naïef wil je het hebben? Maar goed, vandaag nieuwe ronde nieuwe prijzen. Zet em op JC!

Reaguursels

Inloggen

don de jager gooit wat vissies op het hakblok voor nederland.

lidlbier | 10-07-10 | 22:02

okee hunnie roepen diescriemienasie wij roepen helluppen maar wie vult z'n zakken?

lidlbier | 10-07-10 | 22:00

toch apart dat de ambtenaren die extreme declaratie bedragen accepteren hierover opeens op hun fluitje gaan blazen, ze worden toch niet gediscriminegert. die eiland bewoners?

lidlbier | 10-07-10 | 21:56

gelegenheid maakt de dief.

lidlbier | 10-07-10 | 21:49

@Principaute | 09-07-10 | 19:29
Aruba en de Antillen hadden ook bestaan zonder de slavernij. alleen zou er dan nog de oorspronkelijke bewoning leven. nog een verschrikkelijke gebeurtenis door de slavernij. En hoe goed vind je de leefomstandigheden in Haïti trouwens? Dat waren ook allemaal negerslaven.

LiebeMan | 10-07-10 | 18:24


the wanderer | 09-07-10 | 22:55 De Seychellen zwart? Huh?

Ik ben er een paar keer geweest. Goed duiken daaro. Veel supermooie mixen van negers met chinezen en koelies. Bestuur van de Seychellen ligt in handen van blanken, vooral Fransen. Bestuur van de dagelijkse handel en wandel op 't eiland gebeurt door vrouwen.

Willianus Wortelus | 10-07-10 | 14:36

Beetje krom; wel autonome zelfstandigheid eisen, maar ondertussen wel de ww hand ophouden. M.a.w. het blijven gewoon klaplopers, want we hebben er niets anders dan geld ingepompt zonder dat er voor er wat zichtbaars voor terugkwam.... (en fuck off met je slavernij mantra uit 17xx) Tenzij er mee Antilliaanse crimineeltjes in Rotterdam bedoeld worden ....

hader | 10-07-10 | 13:42

Wow!
Ze hebben ons geflest?
Het was een foute deal?
Nee toch, wie had dat nu aan zien komen?! :O

Pax | 10-07-10 | 12:11

@Abugreip | 10-07-10 | 09:37
Ik zeg: DOEN!

Gewoon wat grondstoffen van waarde meenemen als betaling en dan dan laten zitten

Televaag | 10-07-10 | 10:00

Kunnen we die hele eilandengroep niet gewoon op marktplaats zetten voor eur 1?

Abugreip | 10-07-10 | 09:37

wel leuk dat er JC de Jager staat , en vervolgens Jan Kees de Jager,
wat kan mij het nou schelen een C of een K

tissumnetniet | 10-07-10 | 02:46

Ik zou het liefste alle Antillen volledige vrijheid BUITEN het Koninkrijk willen geven. Dan wil ik zelfs alle schulden kwijtschelden, en kunnen ze met een schone lei helemaal opnieuw beginnen. Onafhankelijkheid, net als Suriname.

Maar dan ook niet meer zeuren over visumloos verblijf in Nederland, recht op uitkering alhier voor werkschuw tuig en financiele ondersteuning voor die corrupte bodemloze put.

Lepanto | 10-07-10 | 00:23

timmie; 16:20
de Seychellen!!!

the wanderer | 09-07-10 | 22:55

Wat een moeilijk gedoe. Gewoon niet door laten gaan en die eilanden op Ebay gooien. Weet je wat al die grond waard is? Sow.

deuZigeZelluf | 09-07-10 | 22:17

@Willianus Wortelus | 09-07-10 | 21:43
Narf.

Sliptong | 09-07-10 | 22:16

pai=papi

Torquemada | 09-07-10 | 22:14

Bon Hopi di pai swa

Torquemada | 09-07-10 | 22:12


Heee, ik ben weggejorist! Vaag! Dat is alweer een hele poos geleden.
Terwijl mijn comment, in tegenstelling tot een dozijn zeer hatelijke en gemeende comments hierboven, toch heel duidelijk ironisch bedoeld was.

Maargoed. Ik kan wel tegen een stootje gelukkig. Ik ben alleen niet zo flauw om bij anderen op NSB knopjes te gaan drukken.

Willianus Wortelus | 09-07-10 | 21:43

Tapu | 09-07-10 | 19:16
Ze willen op dit moment denk ik wel onafhankelijkheid, tot het moment dat ze merken wat het werkelijk inhoudt als wij de geldkraan dichtdraaien.

my anal pony | 09-07-10 | 20:03

Als wij criminele, werk- en kans-loze Antillianen terug mogen sturen zoals ze dat op de Antillen ook met werkloze Nederlanders doen vind ik alles best.

Ariel | 09-07-10 | 19:41

LiebeMan | 09-07-10 | 16:48
Als mensen beginnen met " ga geen peop praten" dan weet ik al genoeg..
Feit blijft dat geheel Afrika een puinhoop is, en dat zou niet anders zijn geweest als we het niet hadden gekoloniseerd.. Daarnaast had Aruba etc.. en Suriname nooit bestaan als er geen kolonisatie had plaats gevonden, plus het waren trouwens negers, die andere negers te koop aanboden aan de blanken.. we zijn er niet met ons musket op gaan jagen oid.

Principaute | 09-07-10 | 19:29

@kadushi | 09-07-10 | 18:09 : Julllie willen helemaal geen onafhankeijkheid, want dat kunnen jullie niet aan. Zonder Nederlandse expertise en belastinggeld kunnen jullie helemaal niets.

Tapu | 09-07-10 | 19:16

@Timnie | 09-07-10 | 16:20 : Kan wel een paar landen in de Caribbean opnoemen. St Kitts and Nevis bijvoorbeeld. Of Barbados, of Trinidad and Tobago.

Tapu | 09-07-10 | 19:14

We zijn nooit een geweest met de Nederlandse Antillen (als bestuurlijke entiteit) dat was als geheel een apart land in het koninkrijk. Maar wel een hele inefficiënte bestuurslaag. Daar zijn we wel mooi vanaf nu.

mayor_pickwick | 09-07-10 | 19:00

Hallo we hebben al eeuwen een Gouverneur We zij al jaren een kolonie van Nederland We willen onze ONAFHANKELIJKHEID Nederland wil ons dat niet geven.
Mijn mening is als je niks van het onderwerrp weet moet je geen meining geven anders lul je uit je nek Wie de schoen past trekt hem aan

kadushi | 09-07-10 | 18:09

Wat heeft Chavez eigenlijk voor die zes eilandjes over?
Verkopen aan Chavez en daar wegwezen is de beste oplossing.

MAD1950 | 09-07-10 | 18:04

Beetje beleid Ijsland he.
Weten dat ze niet terugbetalen en toch een lening afsluiten.Probleem tijdelijk opgelost. Verontwaardigd zijn als de afspraken niet worden nagekomen en hopsakee we gaan weer verder.

Dulf | 09-07-10 | 17:09

Willianus Wortelus | 09-07-10 | 16:06
iets met hypocriet?

Brakke Obama | 09-07-10 | 16:56

Afsteken, strikje erom en aan Hugo Chavez geven. Probleem opgelost.

The Keymaker | 09-07-10 | 16:54

@Principaute | 09-07-10 | 15:45

Onzin. als europa afrika niet had gekoloniseerd had alles er heel anders uit gezien. stop met peop praten. iets is niet waar tot het tegendeel bewezen is. (joden zaten achter aanslagen 11 sept!) (chemtrails etc)

LiebeMan | 09-07-10 | 16:48

@seven | 09-07-10 | 15:21
Haha mooi gevonden. toch was dat toch nét geen slavernij.

LiebeMan | 09-07-10 | 16:45

@De Rechterhand | 09-07-10 | 15:19
Goh.. over dooddoeners gesproken.

LiebeMan | 09-07-10 | 16:44


Zelfs op Tobago zijn ze slimmer dan op de Antillen. En maar klagen over de Nederlanders. Steek de hand toch eens in eigen boezem mensen.

Willianus Wortelus | 09-07-10 | 16:37


seven | 09-07-10 | 16:16 Lezen Seven. Er staat in de tijd van de VOC.

Willianus Wortelus | 09-07-10 | 16:25

Ze KUNNEN het gewoon niet. Het zit volgens mij in hun genen om er een corrupt potje van te maken. Noem 1 "zwart" land dat het prima voor elkaar heeft. Mensen, een klein eilandje besturen, hoe moeilijk kan dat zijn.

Timnie | 09-07-10 | 16:20

5% dus door NL, 95% door andere Europese landen.

seven | 09-07-10 | 16:18

Willianus Wortelus | 09-07-10 | 16:06
De VOC verscheepte ook geen slaven, dat deed de WIC. 5% vd slaven die vanuit Afrika naar Noord of Zuid Amerika (incl. eilanden en Suriname) door Europa zijn verscheept waren door N, Spanjaarden, Engelsen of Fransen proberen. Er is door Nederlanders vooral verlies geleden met de slavenhandel..(zie wiki)

seven | 09-07-10 | 16:16

-weggejorist-

Willianus Wortelus | 09-07-10 | 16:06

Principaute | 09-07-10 | 15:45
Surnima=Suriname..
Voor de slimmerikken onder ons.

Principaute | 09-07-10 | 15:49

Trap ze godverdomme gewoon uit het koninkrijk dan! Hoe moeilijk kan het zijn?!?

Nietvoordekat | 09-07-10 | 15:47

LiebeMan | 09-07-10 | 14:54
Wil je het ontkennen dan? Feit is dat eilandjes zoals Aruba hun bestaansrecht er aan over hebben gehouden, dito geldt voor Surnima..
Maarja, ik begrijp dat het een harde stelling is, maar probeer het maar eens te ontkennen, of ontkrachten..
Ik denk dat je er een zware dobber aan zult hebben...

Principaute | 09-07-10 | 15:45

Afstoten die kolererotsen.

En-el Hak | 09-07-10 | 15:44

oab | 09-07-10 | 15:26
Ach ja, mensen en vooral de redactie hier weten het verschil niet tussen Surinaams en Antilliaans.

psycho_3 | 09-07-10 | 15:35

Op de Antillen heet doekoe 'plaka'.

oab | 09-07-10 | 15:26

18 antillianen in dienst
ziekteverzuim 1.7 %
Te laat nihil
Overwerk?? Nooit een probleem

miko | 09-07-10 | 15:23

LiebeMan | 09-07-10 | 15:13
Vrijwel het grootste deel van Europa heeft ooit hun eigen bevolking tot slaaf gemakt.
Het grootse deel van de Europeanen was in een bepaalde tijd slaaf. nl.wikipedia.org/wiki/Lijfeigenschap

seven | 09-07-10 | 15:21

@LiebeMan | 09-07-10 | 14:54
@seven | 09-07-10 | 15:10

Dat was TOEN, nu is nu.

De Rechterhand | 09-07-10 | 15:19

@Brakke Obama | 09-07-10 | 15:04
Jazeker! :-) Ook mooie bar en meestal een fijne BBQ in de buurt. Wat wil je nog meer? Bier, BBQ en vrouwen.

Zeldzame Zaadstengel | 09-07-10 | 15:13

@seven | 09-07-10 | 15:10
Ja. Dat maakt het er niet beter op. in het jodendom (4000 jaar oud) wordt ook beschreven hoe men om moet gaan met slaven.

LiebeMan | 09-07-10 | 15:13

LiebeMan | 09-07-10 | 14:54
Wist je dat slavernij een al bestaand Afrikaans en Arabisch systeem was? De westerse landen namen dat gebruik over. Het aantal slaven van westerlingen was vele vele malen minder dan bv de aantallen die Afrikanen en Arabieren verhandelde en tot slaaf maakte.

" In 1863 werden in Suriname, onze belangrijkste slavenstaat in de West, de kanonnen van het fort Zeelandia afgeschoten om de bevrijding van naar schatting vijfendertigduizend mensen die nog in slavernij leefden aan te kondigen. Ongeveer twaalfduizend mensen werden op de Antillen in vrijheid gesteld."
(..)
"Aan het eind van de zestiende en het begin van de zeventiende eeuw voeren individuele Nederlandse schepen regelmatig op de Westkust van Afrika. Daar raakten ze bekend met de in Afrika bestaande slavernij en met de winsten die de handel in tot slaven gemaakte Afrikanen kon opleveren."
www.kb.nl/dossiers/slavernij/slavernij...

"In Afrika bestaat slavernij en slavenhandel duizenden jaren, tot op de dag van vandaag"

"De Arabische Afrikaanse slavenhandel is ouder dan de Europese en heeft eveneens een zeer grote omvang gekend. De Arabisch Afrikaanse slavenhandel startte rond de 6e eeuw n. Chr. en eindigde in de 20e eeuw. Exacte cijfers over het aantal gevangengenomen Afrikanen zijn niet voor handen, schattingen liggen tussen de 15 en 28 miljoen mensen. De Arabieren haalden hun Afrikaanse slaven uit Noord- en Oost-Afrika (het Westen richtte zich op West-Afrika). Zanzibar was een bekend centrum voor slavenhandel. Het was in de Arabische wereld gebruikelijk dat bij rivaliserende stammen die met elkaar in conflict raakten de ‘winnaar’ de mannen doodde en de vrouwen en kinderen tot bezit maakten. Dat was in conflicten tussen Arabieren en Afrikanen niet anders. De buitgemaakte vrouwen en kinderen werden per schip of middels een karavaan (lopend) naar de Arabische wereld gebracht. Zo'n 60 procent van de door de Arabieren veroverde Afrikaanse slaven stierf tijdens dit transport.(..) In de islamitische tradities staat beschreven hoe reeds de stichter van de islam, Mohammed, slaven maakte bij zijn overmeestering van Medina. "

". In totaal verscheepte Nederland, d.w.z. de WIC en diverse particulieren rond de 450.000 slaven vanaf de Afrikaanse kust, vooral het fort Elmina speelde een cruciale rol, op een totaal van naar schatting 10 tot 11 miljoen slaven. Nederland was een middelgrote speler op dit gebied en uniek in de zin dat geen enkel land zoveel verlies heeft geleden met de slavenhandel." nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij#Slaver...

seven | 09-07-10 | 15:10

@Nacho_Vidal | 09-07-10 | 15:03
In dat geval heeft u een aantal opties:

-Plotseling ziek worden en naar huis gaan
-doen alsof u werkt maar eigenlijk reaguren
-Arbeiten

of als het echt niet anders kan

Naar de wc gaan en fappen.

LiebeMan | 09-07-10 | 15:09

Zeldzame Zaadstengel | 09-07-10 | 15:00
Een paradijs waar al je wensen kunnen uitkomen. Je moet wel van Colombiaans houden.

Brakke Obama | 09-07-10 | 15:04

LiebeMan | 09-07-10 | 15:03
Arbeiten, maar er is geen fuck te doen met dit weer..

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 15:03

@Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:58
dus...

LiebeMan | 09-07-10 | 15:03

@seven | 09-07-10 | 14:56
over de situatie van de slaven in amerika :

Hoe slecht het leven was, blijkt uit de botten die werden opgegraven. De helft van de 419 skeletten was van kinderen. Veel waren ondervoed en vertoonden de sporen van zwaar werk. Slechts een enkeling kreeg grafgiften mee en die waren vaak schamel van aard.

bron: nos.nl/artikel/141433-slaven-new-york-...

LiebeMan | 09-07-10 | 15:02

@Brakke Obama | 09-07-10 | 14:54
Mooi parardijs op dat eiland. Moeten ze hier ook eens maken... top!

Zeldzame Zaadstengel | 09-07-10 | 15:00

LiebeMan | 09-07-10 | 14:54
klopt

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:58

LiebeMan | 09-07-10 | 14:54
Vergelijk eens het huidige welvaartsniveau van de herkomstlanden in Afrika en de welvaart op de Antillen.

seven | 09-07-10 | 14:56

Dus weer een hele grote groep met dubbele paspoorten erbij.
Ik zeg ( laten kiezen ) doen !

De Rechterhand | 09-07-10 | 14:55

Zeldzame Zaadstengel | 09-07-10 | 14:41
Goldmembers onderelkaar?

Brakke Obama | 09-07-10 | 14:54

@Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:50
Volgens mij is het een site waar mensen met zulke maffe ideeën als Principaute het beste terecht kunnen. Ik ga niet eens inhoudelijk in op zijn stelling. Het is gewoon te gek voor woorden wat hij zegt.

LiebeMan | 09-07-10 | 14:54

TEAB paar eilanden met hypotheek bezwaard.

seven | 09-07-10 | 14:53

Druk maken (om spelling).

Brakke Obama | 09-07-10 | 14:52

Zo en nu hebben we wel weer genoeg gezeikt over de antillen.

Mailbu Cola iemand???

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:51

Sowieso belachelijk dat NL de schulden van dat roversnest op zich heeft genomen.
Sir Hackalot | 09-07-10 | 13:53

Zolang ik er nog op vakantie kan vind ik alles best.
ArthuA | 09-07-10 | 13:56

Gewoon even 2 willekeurige reacties die wel het niveau neerzetten over het 1 dimensionale denkniveau over deze kwestie. Selectief hypocriete verontwaardiging allemaal

hanz71 | 09-07-10 | 14:51

Ashtrey | 09-07-10 | 14:46
Door te inversteren in huizen voor de Marokkanen en Turken op de Antillen hebben we hier minder overlast. En daarbij Antillen en Marokkanen gaan niet samen word knokken probleem lost zich van zelf op!

Het kost misschien veel maar uit eindelijk krijgen we er hoop voor terug.

Henk003 | 09-07-10 | 14:50

In de tropen wordt je vanzelf energiezuinig, noem het lui als je wilt. Hollandse gejaagdheid hou je hier niet (lang) vol. Stress is ook niet goed, dus loop niet zo te rennen en je op te jagen.
Maar je liever druk om 'profiteurs' zonder Nederlands paspoort.

Brakke Obama | 09-07-10 | 14:50

LiebeMan | 09-07-10 | 14:46
Stormfront, dat is toch die site voor redbull drinkers en petjesdragers?

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:50

Principaute | 09-07-10 | 14:43
Dat is wel een heel gewaagde stelling.
Bovendien leg je causale verbanden die er niet zijn.

Mijnheer Pastoor | 09-07-10 | 14:49

@eerstneukendanpraten 14:42

Alles op z'n tijd. Verandering van spijs doet immers eten.

widtvoet ® | 09-07-10 | 14:48

Henk003 | 09-07-10 | 14:45
We zijn toch zeker gekkie Henkie niet?

Ashtrey | 09-07-10 | 14:46

@Principaute | 09-07-10 | 14:43
Ga eens terug naar stormfront.org

LiebeMan | 09-07-10 | 14:46

@eerstneukendanpraten | 09-07-10 | 14:42
Ach doe eens rustig tegen henk. vandaag viert hij dat hij precies een maand reaguurder is.

LiebeMan | 09-07-10 | 14:45

Principaute | 09-07-10 | 14:43
Moeilijk te zeggen, dan zou je heel extreem kunnen stellen dat we er zonder Hitler ook niet allemaal zouden zijn geweest.

Maargoed, de waarheid is soms hard

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:45

Goed idee zeldzame zaadstengel.

Maar kunnen we de Antillen niet gewoon houden nederland heeft al land te kort.
Kunnen we er niet gewoon 100duizend krappe appartamentjes neer gooie voor de vriendelijke gast arbeiders uit Nederland? Marokkanen, Turken ga zo maar door kunnen ze lekker stoeien met de antilianen.

Henk003 | 09-07-10 | 14:45

omwenteling | 09-07-10 | 14:39

*applaudisseert*

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:44

-weggejorist-

Principaute | 09-07-10 | 14:43

@DutchWax 14:34
Slavernij bestaat wereldwijd nog steeds.
Doe je oogkleppen eens af en informeer jezelf wat beter voordat je dergelijke uitspraken doet.
*geen grinnik en geen [!]*

necrosis | 09-07-10 | 14:43

Henk003 | 09-07-10 | 14:39

Lekkere vrouwen? Als je van die vleesklompen met cup H houdt, dan wel!

eerstneukendanpraten | 09-07-10 | 14:42

Wat jammer nu toch dat die intellektuele PvdA'er (bril én vlinderdas) van een Leerdam het veld heeft moeten ruimen. Had ongetwijfeld veel zinnigs kunnen debiteren over deze kwestie.

widtvoet ® | 09-07-10 | 14:41

@Henk003 | 09-07-10 | 14:39
U doelt op Campo Alegre? Maken we daar gewoon een eiland van!

Zeldzame Zaadstengel | 09-07-10 | 14:41

de Antillen moeten we gedeeltelijk gewoon blijven houden ik bedoel daarmee dus alleen al die lekkere vrouwen.

Henk003 | 09-07-10 | 14:39

Ze gaan het gewoon afbetalen en creperen maar tot het einde der dagen. Stelletje rasprofiteurs. Ik weiger te betalen voor een stel uitvreters die niks anders kunnen dan in de zon liggen en feesten en alle verplichtingen afdoen met een jankverhaal over slavenhandel. De mensen die nu op onze kosten zitten te vegeteren hebben totaal geen recht van spreken over slavenhandel, ze weten niet eens wat vrijwillig werk is, laat staan onvrijwillige arbeid.

Het is godverdomme altijd hetzelfde met die totaal misplaatste schuldgevoelens van de blank Nederlanders. Oh, wat waren wij vroeger gemeen en oh wat hebben die gekleurde medemensen het zwaar. In Afrika hebben ze het zwaar, maar daar hoor je die jankerts van de Antillen nooit over, het is altijd ikke ikke ikke.

Ik zal graag 10 van de 40 uur per week werken (het zal ondertussen wel meer zijn) om oude vandagen en gehandicapten en dergelijke te ondersteunen en te zorgen dat zij een mooi leven hebben. Maar uitvreters en profiteurs dus niet. De pensioengerechtigde leeftijd kan wel naar 80 als we maar moeten blijven werken om het luie bestaan van al die anderen te financieren. In Nederland stikt het al van die smerige parasieten waarvan sommige zelfs tonnen per jaar binnen sleuren. De idioten die vroeger werkeloos waren hebben nu prachtige verzonnen baantjes binnen de overheid en semi-overheid. En tel daar nog eens die honderdduizenden werkschuwe allochtonen en tokkies bij op... En daar op die eilanden is het helemaal te schandalig voor woorden.

Ik ben liever vandaag dan morgen verlost van die corrupte bende maar ze betalen alles terug, tot de laatste cent!

omwenteling | 09-07-10 | 14:39

@An die ARBEIT | 09-07-10 | 14:38
Volgens mij is het chronisch. U moet er dus mee zien te leven.

LiebeMan | 09-07-10 | 14:39

necrosis | 09-07-10 | 14:34
Maar daarom loopt het economisch ook een stukje beter hier.

Als je alles op zijn beloop doet en vervolgens anderhalf uur later op komt dagen dan afgesproken wordt het gewoon een puinbak.

Het is trouwens onbeleefd. Maar goed. Elke cultuur is weer anders he.

Zelf een stronthekel aan laatkomen en laatkomers.

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:39

Overigens wacht ik met mijn mening omtrent het bovenstaande tot de grote Anti dit toppik van repliek heeft voorzien.

Ashtrey | 09-07-10 | 14:39

Tja,.. das toch logisch.
Gewoon heel logisch, dat je het wel moet snappen.
Want er is geen speld tussen te krijgen, ik doe niet wat ik afspreek,
maar ik eis wel dat jij je aan jou afspraken houdt.. en als je dat niet doet, dan komen we met een vliegtuigje over en gaan we moeilijk doen in de tweede kamer.
Gewoon de normaalste zaak van de wereld, zelf geen eigen verantwoording willen afleggen, maar wel willen cashen.. Zo gaat dat, waarom denk je dat anders al die politieke, lees economische, lees paradijs vluchtelingen naar Nederland komen..
Eenmaal binnen de landgrenzen en het "chillen" kan beginnen, de werkende autochtone bevolking zorgt wel voor de centen.. en je kan gaan "chillen" met een legale joint in je muil.. biertje of Baco erbij.. wat wil je nog meer, allemaal gewoon heel logisch..

Principaute | 09-07-10 | 14:39

@Zeldzame Zaadstengel 14:37

Nope. Doelde met name op afspraken die in het bordeel werden gemaakt.

widtvoet ® | 09-07-10 | 14:38

@LiebeMan | 09-07-10 | 14:32
Daar heeft u wel vaker last van. Kijk even na of die steen nergens de circulatie naar uw hoofd afknelt...

An die ARBEIT | 09-07-10 | 14:38

@widtvoet ® | 09-07-10 | 14:34
U sprak alleen de vrouwen die de uitkering op uw kantoor kwamen halen?

Zeldzame Zaadstengel | 09-07-10 | 14:37

Met Antilliaanse vrouwen is het eigenlijk doorgaans best prima afspraken maken nu ik de eigen ervaringen eens laat passeren. Tzijn met name de mannen die zich weinig gelegen laten liggen aan overeengekomen zaken.

widtvoet ® | 09-07-10 | 14:34

@Nacho_Vidal 14:16
Zó stipt hoeft het natuurlijk ook weer niet maar ik hecht wel waarde aan dergelijke afspraken.
Mijn werkgever vroeg mij ooit te beginnen op Zondagavond 22:30 ipv mijn gebruikelijke 3:30 Maandagmorgen vanwege feestdagen.
Als ik "ja" zeg, rekent mijn werkgever er op dat ik op tijd kom, niemand die zal huilen als ik om 22:40 kom, maar úren later komen doe je gewoon niet.
Als je je niet aan je afspraken kan houden, maak ze dan gewoon niet.
Scheelt een hoop gezeik.

necrosis | 09-07-10 | 14:34

Landje PIK is toch niet meer van deze tijd? NEEderland is het land dat als laatste de slavernij heeft afgeschaft en heeft in 2010 ook nog steeds kolonies. Tel daar nog het gedateerde koningshuis op en je beseft dat NEEderland een paar 100 jaar achter loopt op de rest van de wereld.

DutchWax | 09-07-10 | 14:34

Brakke Obama | 09-07-10 | 14:28
Na eerst de boel aan gort te hebben geschoten met de scheepskanons natuurlijk.

Mijnheer Pastoor | 09-07-10 | 14:32

@An die ARBEIT | 09-07-10 | 14:23
Volgens mij een hele grote zware steen. Ik heb namelijk geen idee waar u op doelt.

LiebeMan | 09-07-10 | 14:32

@necrosis | 09-07-10 | 14:21
Ja.

LiebeMan | 09-07-10 | 14:31

Mijnheer Pastoor | 09-07-10 | 14:23
Het schijnt dat ze daar ook altijd aan land gingen om eens goed te schijten.

Brakke Obama | 09-07-10 | 14:28

@ Karel Kruizenruiker
Zo denk ik ook van Limburg,mijnen zijn al ontwonnen ,ze spreken liever de taal van de voormalige vijand,komen niet graag boven de rivieren,er zijn heel onrendabelen daar.Wat hebben we eraan ?

Antilliano | 09-07-10 | 14:26

seven | 09-07-10 | 14:23
Kijk, jij snapt het.

*nu echt werken*

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:26

@necrosis 14:15

Heel herkenbaar. Toch is daar uiteraard altijd de uitzondering die de regel bevestigt. Vorige week een sollicitatiegesprek met een Antilliaanse (ivm. verzorging ouders dit en dat): schreef eerst een keurige brief, goed gedokumenteerd CV erbij etc. Haar telefonisch uitgenodigd voor een gesprek en wel om zes uur ivm. eigen werktijden. Staat die schat toch stipt zes uur 's ochtends voor de deur! Mooie, frisse, intelligente, warme meid trouwens. Negentig procent kans dat zij die baan krijgt.

widtvoet ® | 09-07-10 | 14:26

De narrige kabouter | 09-07-10 | 14:22
Zoiets heet schuldgevoel. Leidt tot misplaatst neo-kolonialisme, een houding die vele malen bedenkelijker is dan de houding van de koloniaal.

Schoorsteenveger | 09-07-10 | 14:24

necrosis | 09-07-10 | 14:23
lol

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:24

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:11
Het verhaal is nog ietjes anders. Je vriend geeft geld uit als water, koopt dure auto's, dure huizen, drinkt, feestjes etc, werkt amper. Hij komt krap te zitten en de hardwerkende zuinige vriend red zijn vriend continue met geld, dan weer een gift, dan weer een 'lening'. Je vriend blijft feesten en spenden en je springt nog tig keer bij. Op een dag stel je voor dat je uit elkaar wilt, meer afstand zeg maar. Je stelt ook voor om wat eigendom te verkopen om wat af te lossen. Je vriend wil extra geld om daarmee akkoord te gaan, spreekt over scheiding, alimentatie achtige verplichtingen. De opbrengst van verkoop ziet je vriend als eigen opbrengst, dat hij daarvoor ook geleend had, zeg maar een hypo is hij vergeten. Je wilt nu echt van hem af en je geeft een afkoopsom maar daarna als dat geld ook binnen is komt hij terug op de afspraak en blijft.
Soko Soko.

seven | 09-07-10 | 14:23

@LiebeMan | 09-07-10 | 13:50
Onder wat voor steen leeft u?

An die ARBEIT | 09-07-10 | 14:23

Brakke Obama | 09-07-10 | 14:21
Jawel, die is er wel. Ergens begin 19e eeuw hebben de Nederlanders enkele keren tesamen met de Britten zeeroversnesten aldaar uitgerookt.

Mijnheer Pastoor | 09-07-10 | 14:23

@Nacho_Vidal 14:18
Pappa?
*grinnik*

necrosis | 09-07-10 | 14:23

Misschien een mooie plek, veur Wim-Lex om een vakantie stulpje te bouwen, of nee, een compleet Villa Park veur de mensen van stand! Dat zal ze helpen, toch?
Ohw wacht...

Ashtrey | 09-07-10 | 14:23

Geld lenen aan landen die bankroet zijn, andere kansarme landen schuldenvrij stellen...

Zaten we niet in een CRISIS?

An die ARBEIT | 09-07-10 | 14:22

Superior Bastard | 09-07-10 | 14:19
Betalen voor niet-volbrachte werkzaamheden?
Dan wachte ik wel even hoor.

kleingrutter | 09-07-10 | 14:22

Is het niet echt Nederlands? Dat met twee maten meten? Nee, niet de witte- maar de bruine medemens dient altijd en eeuwig te worden ontzien en met fluwelen handschoenen te worden aangepakt, want we hebben nog zoveel boter op ons hoofd als we naar het verleden kijken met onze schepen vol slaven. Tegelijkertijd is juist deze opstelling - bij nadenken - eerder denigrerend t.o.v. bruinen te noemen. Want eigenlijk toont men hiermee dat men de bruine niet voor vol aanziet: ze hebben nu eenmaal niet de kennis, de kunde en de mentaliteit die wij wel bezitten. We moeten hen daarom niet lastigvallen. Ze doen toch immers wat ze kunnen? Blindheid gepaard aan ongewilde botheid gepaard aan slimme bruinen die van blindheid en botheid profiteren. Aan die blindheid van de witte man in Nederland kunnen zij toch niets doen? Had je maar moeten zien dat het fout ging. En aan de botheid van de Nederlander ergert men zich - gespeeld - groen en geel. Want men weet dat daarmee altijd wel weer bepaalde concessies kunnen worden verkregen. Jaja, ons zijn best dom.

De narrige kabouter | 09-07-10 | 14:22

Relativeren kun je leren, de Antillen + Aruba kosten minder dan Nederlandse grote steden, maar er wonen meer mensen met (enkel) een Nederlands paspoort. Er is een historische band met Caraïben, maar niet met (Noord)Afrika.

Brakke Obama | 09-07-10 | 14:21

@LiebeMan 13:50
Is dat niet Dushi, het alter-ego van het merk Wendy van Dijk (C, R en TM)?

necrosis | 09-07-10 | 14:21

Toedeloe! Zoek het maar z.s.m. uit op die eilanden. Wordt de hoogste tijd!

Zeldzame Zaadstengel | 09-07-10 | 14:21

Bovenstaand verhaal doet me eraan herinneren dat ik mijn aannemer nog moet betalen voor zijn niet-volbrachte werkzaamheden.
*Internetbankeren opstart*

Superior Bastard | 09-07-10 | 14:19

*weer werken gaat*

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:19

LiebeMan | 09-07-10 | 14:17
Toendertijd wel. Maar komop man. Lachen toch.

Volgende dag kreeg ik gelijk een kind in mijn armen gedrukt. (al die meiden hebben op die leeftijd al 2 of drie kinderen)

Maargoed, gelukkig wist nog wel waar de voordeur zat. Heb gezegd dat ik ff peuken moest halen.

Toedeledokie!

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:18

@azijnseikerT | 09-07-10 | 14:02
Hoezo niet accoord gaan?!?
Een verantwoordelijke ouder trapt zijn kind toch ook het huis uit als ie op z'n 25e nog steeds zelf niet gegaan is?
Gewoon 1 oktober, lijntje verbreken.

koeberg | 09-07-10 | 14:17

@Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:15
Aha, en uw leeftijd komt overeen met dat joch met het kuifje?

LiebeMan | 09-07-10 | 14:17

necrosis | 09-07-10 | 14:15
Dat van dat op tijd komen is algemeen bekend. Wij Nederlanders zijn gewoon heel stipt

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:16

LiebeMan | 09-07-10 | 14:14
http://www.cslacker.com/images/file/mediums/nobility.jpg

Zo ongeveer

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:15

Niets ten nadele van (goede) Antillianen, het zijn vriendelijke en gastvrije mensen.
Alleen is afspraken maken een complete ramp.
Ik heb mijn ex-buurman (een goede Antilliaan) regelmatig geholpen met klusjes in huis, maar wanneer je afspreekt om 14:00 wordt het niet eerder dan 15:30, zijn de benodigde materialen nog niet niet gekocht en duren klusjes waar ik normaal gesproken een half uur over doe ruim 3 uur.
Maar eerlijk is eerlijk, die man kan geweldig koken en na de klus samen eten en een biertje nuttigen.
En verder zie ik het nut niet in van een onafhankelijke staat binnen het koninkrijk der Nederlanden.
Iets zegt me dat ze dan nog steeds geld willen maar er helemaal geen verantwoording meer voor gaan afleggen, voor zover ze dat al deden.
Gewoon de geldkraan potdicht draaien en zien wat er gebeurt, ze kunnen genoeg verdienen aan het toerisme, moeten ze alleen wat actiever worden.

necrosis | 09-07-10 | 14:15

"wat zeur je nou. geld weggeven is toch goed" paarse regenten op het pluche spelen sinterklaas in de west.

minimá-armezusvan.. | 09-07-10 | 14:14

@Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:11
Haha

*visualiseert*

LiebeMan | 09-07-10 | 14:14

Jongens, niet boos oeworden. Er schijnt hier een tropisch Slochteren te liggen op de Koninkrijkszeebodem. Dat wordt weer koloniaal profiteren. En het strand hier is echt veel beter dan Den Haag - Scheviningen. Ik zal wel zorgen dat het niet te erg uit de hand loopt.

Brakke Obama | 09-07-10 | 14:13

Weer 2,5 a 3 miljard down. En dat voor iets meer dan 200.000 inwoners, zeg maar Almere.

seven | 09-07-10 | 14:11

LiebeMan | 09-07-10 | 14:09
Geil en heel dronken

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:11

En weer een overwinning voor het socialisme!

Loeki Knol | 09-07-10 | 14:11

Als je een een vriend hebt die op zich wel aardig is, maar constant om geld vraagt, en wil lenen. Dan verbreek je toch ook de relatie?

Of ben ik nou gek?

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:11

Autonome landen binnen het Koninkrijk? Onder curatele stellen zul je bedoelen!
Per direct een gouverneur aanstellen om orde op zaken te stellen...

Mijnheer Pastoor | 09-07-10 | 14:09

@Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:08
U moet wel heel wanhopig geweest zijn. What the hell were you thinking?

LiebeMan | 09-07-10 | 14:09

Laten we van die andere belastingparadijzen trouwens ook maar een autonoom landje maken (Ttexel, Vlieland,Terschelling,Ameland,s\Schiermonnikoog,) Ik weet al een mooie vlag. Iets met een TV en een tas.

LiebeMan | 09-07-10 | 14:08

LiebeMan | 09-07-10 | 13:50
Been there done that.

En nee, ik ga niet terug

Nacho_Vidal | 09-07-10 | 14:08

Hé, een thuistopic. Wisten jullie trouwens al dat de premier van Aruba (Mike Eman) samen met Balkie naar de finale gaat? (een aantal passagiers van KLM had 'vrijwillig' hun plaats afgestaan).

Brakke Obama | 09-07-10 | 14:05

Moet even denken aan een zwager van me die er een tijdje op Curacao gewoond heeft. Hij zou er (weliswaar tegen een zeer gematigd tarief) gewoon belasting moeten betalen, maar hij heeft er 6 jaar gewoond en nog geen dubbeltje belasting betaald. M.a.w. die hangmatambtenaren zijn zelfs te beroerd om op de meest eenvoudige manier om aan geld te komen. Zelfs dat is teveel gevraagd... Afzinken en diep ook ... daar in de buurt schijnt er een olielekje te zijn... kunnen ze toch nog van enige waarde zijn.

Karel Kruizenruiker | 09-07-10 | 14:04

Oewillemstad, haha

transistor | 09-07-10 | 14:04

"Probleem; aan de eisen die zijn gesteld door Nederland is alleen op z’n Antilliaans voldaan. Niet dus."

Goedgekeurd! VanKoetsveld mag erin.

Trumple | 09-07-10 | 14:03

Antillen zijn erg vermoeiend en duur. Die zakkenvullende corruptocraten lachen zich inwendig een kriek over die domme schuld betalende Nederlanders die bang zijn voor het r-woord en zich altijd maar weer aan afspraken houden.
Afsnijden en dumpen dat rudimentaire corrupte aanhangsel. Dus.

Fijnstoffer | 09-07-10 | 14:03

@Multiflauwekulti | 09-07-10 | 13:58
Idd, kunnen we dan aub het refo-eiland Tholen ook opdoeken? ;)

chevyeddy | 09-07-10 | 14:02

@=koeberg | 09-07-10 | 13:58

Omdat die landen wel de lusten willen maar niet de lasten. Ze zulleen daar dus niet mee akkoord gaan.

azijnseikerT | 09-07-10 | 14:02

Conan de Rabarber | 09-07-10 | 13:56
LOL, "ik zie helemaal geen zwemparadijs!" *mijmert over oude kutreclames op tv

ChillBill | 09-07-10 | 14:02

@koeberg | 09-07-10 | 13:58
eensch, zo. nu eerst een Coebergh.(eventueel op een tropisch eiland als saba of st. Eustachius.Bevordert de locale economie he. )

LiebeMan | 09-07-10 | 14:01

Hugo Chavez, maak er wat moois van.

Osdorpertje | 09-07-10 | 14:01

wat koeberg | 09-07-10 | 13:58 zegt; al mogen ze van mij de schulden nog steeds terug betalen… Schulden blijven schulden…

playboii | 09-07-10 | 14:01

koeberg | 09-07-10 | 13:58
Eensch. Stop eruit trekken en laten zinken.

Superior Bastard | 09-07-10 | 14:01

Over hoeveel Antillianen hebben we 't hier eigenlijk?

widtvoet ® | 09-07-10 | 14:01

VanKoetsveld? Het wordt steeds gekker...

Ikzitopjelip | 09-07-10 | 14:00

Wat ik nog nooit begrepen heb is: waarom maken we de Antillen niet gewoon schuldenvrij en worden het autonome landen BUITEN het koninkrijk? Zonder eisen.

Of in gewone taal: hou dat geld dat je ons nog schuldig bent maar lekker en zoek het zelf uit.

koeberg | 09-07-10 | 13:58

Wat is er mis met wél & nu loskoppelen en de schuld laten inlossen?
We hebben eilanden genoeg, we kunnen wel wat missen.

Multiflauwekulti | 09-07-10 | 13:58

Opheffen en verkopen aan CenterParcs.

Conan de Rabarber | 09-07-10 | 13:56

Zolang ik er nog op vakantie kan vind ik alles best.

ArthuA | 09-07-10 | 13:56

Maar laat de chicka's met rust, mensen. Daar wil the Dude nog iets langer van genieten!

Lebowski Achiever | 09-07-10 | 13:55

LiebeMan | 09-07-10 | 13:50
Dat is Wendy die een Antilliaanse wil voorstellen naar ik begrepen heb.
OT/
Afspraken en de Antillen gaan niet echt samen.

kleingrutter | 09-07-10 | 13:54

Sowieso belachelijk dat NL de schulden van dat roversnest op zich heeft genomen.

Sir Hackalot | 09-07-10 | 13:53

LiebeMan | 09-07-10 | 13:50

ik, maar ik voel me dan ook niet zo lekker de airco hier is kaput.

Natte Tosti | 09-07-10 | 13:52

wie zou die dikke suri op de pica doen?

LiebeMan | 09-07-10 | 13:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken