
Zo alles doet het weer. Precies op tijd om even flink pissig te worden om ergernis numero een over de politie: Het bonnenquotum. Wie dacht dat deze smerige prestatiecontracten bij de lange arm der wet afgeschaft waren. Echt niet dus. De politie in Gelderland bijvoorbeeld is uiterst teleurgesteld in de nieuwe criminaliteitscijfers. Zo blijken de agentjes in 2009 veel minder boetes uitgeschreven te hebben dan was afgesproken. Het zouden er minimaal 105 moeten zijn maar het werden er slechts 78. Foei stoute boeven! Wees eens niet zo lief! Aanhoudingen precies hetzelfde. In plaats van de plechtig beloofde 6.741 arrestanten kwamen de eenstrepers met een luizige 4.921 zware jongens aankakken. De boys van het korps zitten helemaal stuk door deze
tegenvaller. Een anonieme diender:
"We bekeuren gewoon niet goed. Het tempo is te laag. De boeven zijn stug & goed georganiseerd. We kwamen gewoon niet aan opschrijven toe. Als die eerste bekeuring wel lukt krijg je een hele andere dag." Gelukkig neemt het aantal aangiften fors af, hetgeen *kuch* duidelijk een lagere criminaliteit verklaart. Ook het op tijd komen bij levensbedreigende situaties is knudde: 75% in plaats van 85%. Ondanks de financiële problemen lostte het korps wel meer geweldszaken, verkrachtingen en andere zedendelicten op.
Reaguursels
Inloggenin corrupte derdewereldlanden (waaronder Marokko) is het criminaliteitscijfer verrassend laag. De aangiftebereidheid ook
Aan mij ligt het niet. Ik hoef maar naar m'n auto te kijken en ik heb al een prent te pakken.
Robocop als concept was geniaal: hoe zou privatisering een politiemacht beinvloeden, wanneer ze financieel afhankelijk was van misdaad.
Nu, voila! Het enige wat mist is een cyborg bonnen-uitschrijvert... maar Paul Verhoeven, komt er maar in!
Schreven ze maar meer bonnen uit. Op die momenten zijn ze tenminste geen onschuldige burgers aan het mishandelen/doden.
105 boetes per jaar is, uit gaande van 46 werkweken van 5 dagen:230 werkdagen,
dus 1 bon op 2 werkdagen.
Ik zit dagelijks op de weg voor mijn werk,
er is probleemloos enkele bonnen per dag te schrijven voor bumperkleven,
bellen in de auto, bij invoegstroken gekken die tot het laatste centimetertje hun automobiel voor die van jou willen zetten, malloten die je links voorbij komen blazen en 50 meter verder tot de conclusie komen dat ze rechts uitmoeten voegen op de afslag en vol op hun rem gaan staan, enz.enz.enz.
Wat doen deze agenten de hele dag??????????????????
en ik bedoel dus niet bekeuren bij 56 km per uur waar je 50 mag rijden!
ach ja, van de week nog, politie busje breed over het fietspad gezet en maar scootertjes bekeuren. Toen we er wat van zeiden kregen we een grote bek van de 'heren' wijzend op de stoep dat 'we er toch langs konden'.
Gelukkig herrinnerde we ons nog hun stijlloze aktie bij het station Nijmegen en stapte we netjes af. Zuur dat ze keken...... weer een bon gemist.
of ga bekeuren bu 49 km/u ipv 51. Succes gegarandeerd. Even net iets verkeerd afstellen, geen agenten meer agenten achter bosjes/bomen/hegjes. Doen ze al.... wilde U zegen !?!?
Het bonnenquotum is als een virus voor de vrijheid. Als iedereen braaf doet, moeten er nieuwe regels komen, waardoor er meer bonnen uitgeschreven kunnen worden, omdat het moet i.v.m. begrotingsgaten. Wanneer gaat de politie eindelijk weer echte criminaliteit aanpakken? Of is dat soms te duur?
welke lutsers hebben dan ook bedacht dat 'bonnenquota' een goeie prestatie index is voor de politie??
Brusselmans weet niet niet zoveel van beleidskwesties af van de politie. Zeikt liever over iets waar ie nog nooit aan heeft deel genomen. Met een air alsof meneer alles al heeft meegemaakt. En als hij bij de politie zou werken het allemaal anders zou zijn.
Weet je Brussel. Bel ze ook gewoon niet als je ze nodig hebt ok? Gewoon niet meer doen joh.
je ken in 0031 beter krimineel zijn, want dan word je door je mede overheidskriminelen beschermt.
want oei oei !, als oom SStaatSSagent de kaSSa niet goed doet vullen iSS het bukken geblazen voor oom agent.
Dat die (laffe) "anonieme diender nog de moeite neemt om te klagen,met z'n 1400 eurootjes per maand netto...
Dat geschaarde caravannetje zal wel van hém zijn.
Oh, je bedoelt dat ze meer moeten gaan flitsen en extra mensen moeten arresteren die met een biertje bij het voetbalstadion lopen? Opgefokte marokkaantjes aanpakken is er niet bij..
Brusselmannetje, de ágentjes' gaan niet over het beleid! Schrijf daar gauw een stuk over.
@ gnrjanus | 08-07-10 | 14:34 : Ik heb al serieus overwogen zwaar crimineel te gaan worden. Volgens mij is dat in Nederland per saldo rendabeler dan de brave burger uithangen.
@ Jerry Nick, @ Lepanto.
het is inderdaad belachelijk hoe hier gewerkt wordt en wat kunnen we er tegen doen niets.... Maar als er ergens wat ernstigs gebeurd dan zijn ze natuurlijk nergens te vinden de mannen in het blauw. Als zou nou inderdaad eens echte boeven vangen of mensen die wel ernstige delicten plegen dan zou de wereld al een klein beetje beter zijn in mijn ogen.
Maar tot die tijd totaal geen respect voor de man of die law!
Die hele quota zijn een compleet krankzinnig systeem. I.p.v. op één dag één échte boef te vangen lopen ze nu de hele dag burgertjes te pesten met bonnetjes voor een paar kilometer te hard rijden. Maar, ja: quotum halen hè..? Dinsdagnacht op een absurde tijd weer 'ns aangehouden voor alcoholcontrole. Nederland - Urugay, hè..? Lekker makkelijk scoren: óók voor Oom Agent want 'quotum'. Oranje T-Shirt, 'dus die zal wel gezopen hebben'. Geen druppel, want ik moest werken. Krijgt je weer zo'n vooringenomen zeiksnor: "Oh, u heeft inderdaad niets gedronken..!" Nee, lul: jij drinkt toch ook niet tijdens je werk of wel soms..?
Het lijkt erop dat de zero-tolerance aanpak alleen ingezet wordt bij de niet als ernstig gevoelde delicten gepleegd door niet als gevaarlijk aan te merken "criminelen". Binenkort hebben wij een land wat nog geen kilometertje te hard durft te rijden en alleen maar parkeert waar dat mag van hogerhand, en waar zelfs de driewielertjes niet op de stoep rijden. Dat toont dan ontzettend veilig in de statistieken, maar boeven vangen doen ze nog steeds niet.
@ITEACHYOU | 08-07-10 | 13:34
Ik zou 'em weleens hier in willen zien rondlopen:
www.cafepress.co.uk/didimakeulaugh.610...
MBA cultuur bij de pliesie: rood vakje in spreadsheet = niet goed = geen bonus = geen streep er bij. Targets moeten gehaald worden. Diezelfde spreadsheet wordt aangepast als blijkt dat de cijfers niet haalbaar zijn. Verander de uitgangspunten et voila: Nederland is weer een stukje veiliger.
Nou ik ben anders best crimineel bezig geweest met 7 Km te hard gereden te hebben en een prent ontvangen te hebben van 39 euro..
tjonge jonge jonge... Ooh wie heb ik ervoor moeten vermoorden! wie heb ik ervoor moeten aanrijden.... wie zijn/haar leven heb ik in gevaar gebracht...
miss had ik wel jeuk aan mn voet dat ik per ongeluk het gas pedaal beetje intrapte... of ik haalde een tractor in die geen 50 kan rijden...
@ITEACHYOU | 08-07-10 | 13:43
Gelukkig is toegeven dat je fout zat een kwaliteit die de gemiddelde Nederlander niet bezit
-weggejorist-
-weggejorist-
Principaute | 08-07-10 | 13:45
Banken, geldwagens, vermogende mensen etc etc etc.
Woordvoerder heeft teveel voetbal gekeken: "Als die eerste bekeuring wel lukt krijg je een hele andere dag" klinkt als "Als het eerste doelpunt snel valt, krijg je een heel andere wedstrijd"
Rustig verder slapen, er is dus niets aan de hand in het (midden-)oosten van het land.
ITEACHYOU | 08-07-10 | 13:34
De grote crimineel overvalt geen winkel.. of pompstation.. daar heb je als "brave" burger ook amper last van, die zitten meer in de drugs en vrouwen handel etc..
hanz71 | 08-07-10 | 13:19
Lol, ik spreek jou wel weer als je een boete hebt gekregen omdat je je kliko 5 minuten te vroeg op straat hebt gezet (60 euro) , of omdat je moest uitwijken voor rommel op de weg en daarom een paar meter vluchtstrook meepakt (200 euro) of wanneer je door oranje rijd en die agent blijft beweren dat het rood was (160 euro+ 6 euro administratiekosten) ADMINISTRATIEKOSTEN hahahahahahaha, ik zie de discussie al voor me : nee joh dat kunnen we niet maken, weer de boetes verhogen, dan krijgen we het plebs tegen ons, weet je wat? Ze zijn dom genoeg, dus we noemen het een opslag i.v.m. administratie. Of nee, nog beter administratiekosten....... En dan die Plooij elke week op TV. Zie hier nl.wikipedia.org/wiki/Koos_Plooij;
zijn afstudeerscriptie ging over strafbare godslastering !!!!! De pietlut
An die ARBEIT | 08-07-10 | 13:19
Deels waar natuurlijk, want dan had iemand dat joch allang voor zijn kloten geschoten.. Maar kinderen dienen geen wapens te hebben, en er ook niet zomaar aan te kunnen komen.. verantwoordelijk ligt ook deels bij de ouders.
--
Maar ergens ben ik het met je eens, maar dan zouden er ook totaal geen wapens moeten zijn.. want nu klopt er ook geen hol van,..
Die gene die het niet zouden mogen hebben, hebben er juist wel 1..
Kreeg net weer een brief uit Leeuwarden in de bus. Voor goddomme zogenaamd foutparkeren recht voor mijn eigen kantoor. Kudt, kudter, politie.
An die ARBEIT | 08-07-10 | 13:19
Bush is dat deze man?
earthhopenetwork.net/bush%20art/dumb_b...
Principaute | 08-07-10 | 13:02
Voor de "kleine"criminelen heb je waarschijnlijk gelijk. Die schrik je wel af. de grotere criminelen komen echter aan met grotere wapens als ze weten dat jij een wapen hebt.
@Andie werkt 13:19
Sorry, moest Virginia Tech zijn...
Jaaaaa, minder boetes!!! En wie gaat nou het te kort aanzuiveren? Pliesies ontslaan? Nog minder bekeurings. Pliesies meer op (on) oplosbare zaken zetten? Kost geld!! Ik weet het ook nie meer. Moeilijk hoor dit soort problemen.
Dan ligt Nijmegen zeker niet meer in Gelderland... als je daar min-één kilometer te hard rijdt, heb je al een bon te pakken. Ik ken iemand die keurig rijdt, maar elke maand tegen de 10 bekeuringen krijgt. Daar hoef je niks voor te doen, behalve gewoon met het verkeer mee te rijden om geen ongelukken te maken. Waag het niet! 50,1? FLITS!
Dat wordt nog wat als GroenLinks in de regering komt. We zijn gewaarschuwd. Al die steden waar GL dik in het bestuur zit, worden een hel voor automobilisten. Straks heel Nederland. Red ons van Paars-plus. Dan wordt het dik in de min voor iedereen.
@ITEACHYOU 13:11
Eens, het is met name het systeem dat totaal verworden en losgezongen van de eigenlijke doelstellingen is. Probleem ligt niet zozeer bij de man of vrouw in de blauwe buffelkelding die voor een karig salaris ook maar uit dient te voeren wat opgedragen wordt.
Dikke LOL @ dat privatiseren trouwens. Dalijk een paar procent provisie op elke uitgeschreven bon en aan 't end van het jaar een volledig verzorgde vakantie voor twee personen naar de tropen voor de number one binnenharkerT.
@Principaute | 08-07-10 | 13:02
Agree to disagree. Nog wel 1 vraag:
Toen daar in Columbia, bij ( volgens mij ) de meest recente school-shooting in de U.S een student een stuk of weet-ik-veel andere kinders doodschoot, was G.W Bush's eerste reactie:
"If everybody owned a gun, this would not have happened."
Wat vind je daar van :)?
Superior Bastard | 08-07-10 | 12:04
En het is zo simpel. Vervang het (kuch) "moeilijke" werkwoord door het werkwoord lopen en je ziet direkt of het stam+t is of dat het voltooid deelwoord dient te worden gebruikt.
een prestatiecontract..... hum..... misschien iets voor GS-redacteuren?
En verder....@ghettogangstah | 08-07-10 | 13:14 Eindelijk een intelligente reactie ipv die onderbuikroepers
@iedereen:
niet zo zeiken, ik heb liever dat de politie iedereen zoveel mogelijk bekeurt die daar recht op heeft dan dat IK meer moet betalen voor andere belastingen ter compensatie. Het geld moet namelijk toch ergens vandaan komen en je HOEFT geen bekeuring te krijgen?!
Je kunt het feitelijk de korpsen niet kwalijk nemen wnat ze worden eenvoudigweg keihard afgerekend aan het einde van het jaar als ze hun quota niet halen. Het is de idiote regelgeving rond de financiering van de politie waar het probleem zit. De waanzin begint bij Binnenlandse Zaken.
widtvoet ® | 08-07-10 | 13:01
De politietop doet gewoon niet genoeg om hun dienders op een positievere manier te promoten. De mannen en vrouwen op straat willen wel, maar hebben de middelen niet. Ben je als agent een keer coulant omdat je zelf ook inziet dat een boete geven op dat moment uitsluitend dient ter spekking van de kas en dan krijg je commentaar van de top omdat zij hun financiele doelstelling niet behalen. Weet je wat, we gaan ook de politie privatiseren, bountyhunters inzetten.
flikken worden gewoon dommer & trager..
Hee GS verwijder trouwens die goedkope tokkie spam eens van de advertentiebanner!
En glashard blijven ontkennen dat er een quotum is als Flats weer eens een bon krijgt voor het tegen een pliesiewagen zeiken.
An die ARBEIT | 08-07-10 | 12:53
Uiteraard alleen met vergunning.. en strenger handhaven.
Maar elk crimineeltje weet bij voorbaat al dat elke winkel-/pompbediende weerloos is..
Ik durf te wedden dat als je je eigen Spas 12 richt op zo'n hufter dat ze sneller afdruipen.. maargoed, meningen blijven verdeeld..
Of totaal zero wapens, of iedereen 1.. maar niet zoals nu dat de crimineel er wel 1 heeft en de brave burger geen.
@ITEACHYOU 12:38
Ze zijn ook niet allemaal even kwaad bij de hermandad. Afgelopen zondag per ongeluk naar die wielrenners wezen kijken (jottum wat een leuqe twee plus acht sekonden waren dat!) in Zeeland. Tientallen wagens fout geparkeerd (écht fout dus zodanig dat er op sommige stukken even een uur of wat helemaal geen verkeer meer mogelijk was) en maar een handjevol bonnen onder de wissers... zonder uitzondering op bolides met Duits kenteken. Kijk, dan steek je als brave burgerT nog gewoon eens een duim omhoog naar een passerende diender.
-weggejorist-
Kudo's voor politie Gelderland. Toont aan dat als je dus minder tijd stopt in het schrijven van lullige bekeuringen, je meer tijd over hebt om geweldszaken en verkrachtingen op te lossen.
Kunnen ze hier in Naarden nog wat van leren.
Hulde aan de Politie Gelderland. In ieder geval één corps dat het snapt. Nu nog uw poot stijf houden als die lutsers uit Den Haag straks komen zeuren.
@Principaute | 08-07-10 | 12:46
En jij denkt dus dat door meer wapens op straat te brengen, het veiliger wordt? Meer guns op straat, is minder guns op je voorhoofd?
Het is op het moment nog vrij lastig om aan een goed werkend wapen te komen in het Nederlandse circuit, en wie er wel 1 weet te bemachtigen moet daar over het algemeen toch nog een paar honderd euro voor neertellen, voor schone wapens in ieder geval. Overspoel het land met wapens, dan zal net als in Amerika de prijs in het illegale circuit dalen, en elke wanna-be binnenkort met een gun op zak lopen, just like in the good ol' U.S of A..
Wordt dus niet wildplassen bij de zomerfeesten, en met de taxi naar huis...
TisNieZoMoeilijk | 08-07-10 | 12:46
Natuurlijk moet je daar respect voor hebben, maar als je 99% zeker weet dat er toch niet twee gehandicapten tegelijk willen parkeren in 2 minuten tijd......
Blijft echter terecht als ik er 1 had gehad... zuur, maar terecht.
Een raadsel! wie zijn de aardigste volk van de aarde?
-weggejorist-
An die ARBEIT | 08-07-10 | 12:37
Bullshit argument, je moet jezelf gelijkwaardig kunnen verdedigen, want een kogel stomp je niet met je vuisten uit de lucht.. En een crimineel heeft nou eenmaal altijd een wapen.. en steeds vaker krijg je een gun gericht tegen je voorhoofd.. vraag maar aan diverse winkel/ pompstation eigenaren..
"Als die eerste bekeuring wel lukt krijg je een hele andere dag."
WTF? Zijn ze in de leer gegaan bij onze voetballertjes of zo? Media-training gehad?
"Als die bal in het doel gaat krijg je een hele andere wedstrijd."
Is geenstijl nog steeds kapot?
@ITEACHYOU | 08-07-10 | 12:44
Netjes van ze. Volgens mij is dat normaal 110% een bekeuring, want je moet wel respect hebben voor gehandicapten. Ik waag het er bij mij maar niet op. Liever 5 rondjes rijden...
Causaal verband. Zucht, hierop reageren maakt dan ik nog meer hartkloppingen krijg van de politie.
Driekwart van de verkeerspolitie naar de gewone politie.
Spellingscheck voor GS, lijkt SN wel.
TisNieZoMoeilijk | 08-07-10 | 12:42
1 minuut parkeren op een gehandicapte plek waar er twee van zijn naast elkaar en nooit iemand staat. Domme actie van me ik weet het.
verklaard en lostte
Doornen in het oog, Brusselmans, doornen in het oog.
@ITEACHYOU | 08-07-10 | 12:38
Rood licht of bellen?
@aga | 08-07-10 | 12:39
Je stoort me...
En wat doe je dan, dan ga je natuurlijk collega's lopen treiteren want, als je de burger niet kan naaien dan moet je iemand anders naaien. Ongediciplineerd zooitje!
Ga boeven vangen! Zo. Dat is eruit.
@aga | 08-07-10 | 12:37
Fantastische redeneertrant is dat ja. Dank voor de glimlach.
aga | 08-07-10 | 12:37
U heeft dus een lul van 25 cm.?
@Ironish naakthuisje
details graag: boobytrap, vewondingen etc..
-weggejorist-
Wat ben je voor agent als je niet meer dan 78 bonnen per jaar kan schrijven? Dat zijn er gemiddeld 78/240 = 0,3250 per dag. 10 minuten per dag op de snelweg en je hebt er al twee te pakken. Overigens politie van Zaandam, mijn hartelijke dank voor het matsen van gisteren, anders had ik een bon van 160,- aan me reet hangen. Nogmaals hulde aan de Zaandamse politie voor hun coulante opstelling. Mag ook wel eens gezegd worden.
-weggejorist-
@Principaute | 08-07-10 | 12:35
Inderdaad, want in de U.S is het toch zooooo veilig...
@ aga | 08-07-10 | 12:32
Toch leuk voor je dat ze tegenwoordig internet en kompjoeters hebben in die gesloten inrichtingen. Gefeliciteerd hoor.
Principaute | 08-07-10 | 12:35
Nee, juist zeer sterfelijk lijkt me.
@Ironisch Naakthuisje | 08-07-10 | 12:32
Ik neem aan dat u nu dan dus vast zit?
Zo te zien hebben ze daar in Gelderland tijd over.
www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaa...
Ach, niks nieuws onder de zon. Helaas geen coalitie op rechts, want links gaat hier vrolijk mee verder, of erger nog, ze breiden de ellende alleen maar uit!!!
laseren op een weg waar je de verkeersveiligheid totaal niet mee verbeterd... grrrrr
@aga | 08-07-10 | 12:32
Vooral met factor 60 blijven smeren! Hoedje op en onder die parasol blijven hoor.
Het wordt tijd dat we burgers ook wapens mogen hebben, zoals in de USofA..
want elke crimineel heeft er toch een en om je zelf toch nog een beetje behoorlijk te kunnen verdedigen, kan je uiteraard niet achterblijven.
-
Of maak ik me weer eens ontsterfelijk?
@aga | 08-07-10 | 12:32
Ik neem aan dat u niet vrijwillig opgenomen bent?
"De boeven zijn stug & goed georganiseerd. We kwamen gewoon niet aan opschrijven toe." En dan hebben we het over automobilisten, hoor. Over 8 km te hard, hoor. Echte criminaliteit: ongeveer 18% komt voor de rechter, en dan hoef ik het niet te hebben over de strafmaat. Toch?
Ach, ik probeer altijd als goed burger te leven, maar wanneer het gaat om eigen bescherming van lijf en goederen, neem ik sinds een tijdje het heft in eigen hand.
Heb nu tegen inbraak een aantal bobytraps rond het huis en het werkt.
Laatste poging tot inbraak heeft het boefje niet goed gedaan: voor de rest van z'n leven halve lichaam verlamd (vernomen van kennis die in ziekenhuis werkt waar hij naar toe is gebracht). Hoort niet, weet ik, maar geeft me wel een veilig gevoel.
-weggejorist-
zeg maar jansen | 08-07-10 | 12:28
Je bedoelt dat de gemiddelde pvv-stemmer, die uit vaderlandstrots op die partij stemt, dit over het algemeen in zeer gebrekkig Nederlands duidelijk maakt?
zeg maar jansen | 08-07-10 | 12:28
As joe mar begreip wad R wort bedultd...
@aga | 08-07-10 | 12:22
Blijf uit de zon vandaag!
Superior Bastard | 08-07-10 | 12:26 Maar we hadden begin Juni al vastgesteld samen dat het ook te maken had met stemgedrag? Dan is het genetisch en daarmee een handicap. Is er al een subsidie voor?
Dat is dus het probleem. als die eerste bekeuring niet lukt zitten ze de rest van de dag in een dal. Daarentegen als de eerste beroving niet lukt dan gaat meneer crimineel vrolijk verder.... Een beetje tegenslag moet je tegenkunnen meneer agent, neem een voorbeeld aan het Nederlands elftal tegen Braziliie.... Gvd als in Nederland op zou geven bij de eerste tegenslag 's morgens dan zouden er geeneens files zijn!
@aga | 08-07-10 | 12:22
Leave Adam alone! Het was allemaal Eva's schuld...
Verwerpelijke vrommens ook altijd....
zeg maar jansen | 08-07-10 | 12:21
Eerder iemand die correct taalgebruik op waarde weet te schatten, hier nog één.
-weggejorist-
aga | 08-07-10 | 12:22 Mooi argument, de erfzonde, jaja.
@S. Quentin Quale
Ongeveer net zo vreemd als zogenaamd tegen tabak zijn, maar het gebruik alsnog flink verspreiden en uitmelken met accijns.
Ongeveer net zo vreemd als geld naar instanties wegsluisen voor drugsbestrijding en ondertussen iedereen aan de alcohol helpen (wederom met flink accijns), om later weer geld weg te sluisen naar instanties die mensen met drankproblemen helpen..
Het is tenminste geen Amerika, waar oorlogen worden begonnen om miljardencontracten aan particuliere militaire bedrijven aan te bieden waar HEEL TOEVALLIG ieder lid van de presidentiele administratie aandeelhouder van is, net zoals ze allemaal aandeelhouder zijn in het oliebedrijf waar de natuurlijke bronnen vervolgens naar "herverdeeld" worden..
Het enige verschil tussen het Westen en de Soviet Unie is dat de Soviet Unie geen bullshit om hun corrupte praktijken spon :(
aga | 08-07-10 | 12:17
*Net weer op de stoel zit*
Heb je er nog een paar?
-weggejorist-
Dat verklaart het, Gisteren kreeg nog iemand hier een bekeuring voor het oprijden van een lege parkeerplaats.
Tja zo'n ding had blijkbaar een in en uitgang, de 2 meter dat je dus de verkeerde kant in gaat is reiden in de verkeerde richting op een eenrichtingsweg.
Kosten? 60 Euri.
En dan nog gelukkig kijken ook bij het uitschrijven.
prefsmaster | 08-07-10 | 12:20 Jij bent dus wat ze hier een taalnazi noemen?
verklaarD ... mooie SpitsNiewskwaliteit nu op de voorpagina.
-weggejorist-
william7055 | 08-07-10 | 12:18 Precies. Hetzelfde corps. De misdaad kort bij, én in, eigen huis en nog niet oplossen.
Als heel Nederland zich een maand lang aan de wet zou houden, zou dit land volgens mij failliet gaan...
Toch vreemd dat een economie gedragen wordt door verwacht crimineel gedrag.
@illuvatar | 08-07-10 | 12:15
Die zal ondertussen wel versleten zijn....
* Reikt liniaal aan *
Is dat niet dat korps waar agentjes pesten tot bedrijfcultuur is verheven, verklaart wellicht deze toch ietwat gefrustreerde houding inzake.
Ik heb zelf wat dienders als kennissen, die verhalen zijn werkelijk onvoorstelbaar. Je kunt overigens vast wel raden uit welke hoek de meeste ellende komt.
Juist ja, Marokkanen, gevolg door Turken en daarna wat Joego's en aanvullend de tokkie-kaaskop.
Ook in het nieuws uitgebreid aan de orde geweest, denk aan de doodrijdende, verpleegster- en redacteurbedreigende scooterklootzakjes, Culemborg, Ede, Zutphen.... voornamelijk Rif-apen.
En wat fijn dat de vooruitzichten minstens zo leuk zijn... o o o wat ben ik blij met de immigranten en hun cultuurverrijkingen, echt hoor... ik hou van Holland.
*NOT*
-weggejorist-
Ik schaam me voor mijn stad, maarja, dat krijg je wanneer links het merendeel heeft in het bestuur...
Gaan we weer. Dit onderwerp wordt je schijtziek van (en niet dat het hier op GS gepost wordt, maar het feit dat de politie elke keer zo in het nieuws moet komen)
Gewoon niet zeuren die gasten
Anders verzinnen we er toch een paar absurde wetten bij die half Nederland al schendt?
Waar is Ab Klink?
@weesgegroet | 08-07-10 | 12:11
Dat zijn die serverproblemen hè?
*met rietje eens heel hard op blote billen Brusselmans tetst*
Binnenkort zullen er meer boetes geschreven worden als de dikkerdjes zijn afgevalen na de aanstaande Fittest.
Nu kunnen de meesten niet met hun dikke volgevreten lijven
op tijd uit hun dienstwagen komen om een bonnetje te schrijven.
Te voet achtervolgen zit er nu meestal al helemaal niet in.
GOdver-de-godver :
www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland...
Excuses voor de OT, ben nog een beetje beduusd van de chaos vanmorgen...
-weggejorist-
Beetje dom die politie daar. Wat verdien je nou aan boeven enverkrachters als over heid? Niks dat kost toch alleen maar geld duh.
Gewoon oma haar verkeerd geparkeerde rollator aanpakken!
In ons dorp(gelderland achterhoek) is het zelfs zo slecht dát we 2 beveiligers(burgers) hebben in plaats van politie.
*Gooit ' naar boven *
*kuch* duidelijk een lagere criminaliteit verklaarD
wat leluk!
OT: De Pvda loopt weer te draaien in Groningen.. Geef ons gewoon een WK scherm op de Grote Markt !!
Politieagenten zijn dus gewoon veredelde belastingheffers!
Een bonnenquotum is natuurlijk een enorm gotspe. De politie als verlengstuk van de belastingdienst. Hoe corrupt wil je het hebben?
Brusselmans server rookt nog na....
Zo, 25 reacties. Kom op met dat nieuwe onderwerp. Nu.
Als alles het weer doet, heeft Brusselmans weer de gelegenheid om aan zijn spelling te werken.
Gewoon fuckin' d/t-fouten op GeenStijl. O, o, o.
Die anonieme diender, is dat Wesley Snijplank zondag na 22.00 uur?
@ Klassikl | 08-07-10 | 12:06
"kan"... van het werkwoord "kannen".
Inderdaad... als agent kun je niet veel goeds doen, zelfs niet virtueel.
Ook weer een markt geworden, een branche dat geen markt is...
Bijzonder ergerlijk inderdaad als mensen hun werk niet naar behoren doen. Dan heb je mensen in dienst die duur zijn opgeleid en intern verder zijn getraind, een alleszins redelijk salaris ontvangen en ook nog gratis voor hen uitonderhandelde arbeidsvoorwaarden genieten. En dan toch niet doen wat er van je wordt verwacht. Net zo irritant als een blogschrijver die "lostte" schrijft.
Blijkt maar weer eens, als agent kan je nooit iets goeds doen.
Op het eind van het stukje was de zin op, Brusselmans?
Het werken op targets is niet goed voor de eindklant. Het scoren is immers belangrijker dan het dienen. In de financiële dienstverlening is het beoordelen op behaalde productie bijna bij wet verboden. Bijzonder toch dat de wethandhavers een tegengestelde lijn volgen.
de boeven *proest* dat stond er toch niet echt in hoop ik voor ze...
in de jaren 90 waren er veel van die slechte sciencefiction films over een compleet absurde maatschappij in de nabije toekomst, waar het ethische bewustzijn volstrekt de verkeerde kant opgelopen is. Zo'n soort maatschappij is Nederland nu in de werkelijkheid.
verklaarT Brusselmans.
*Bon uitschrijfdt*
Doen we 't weer?
Omgekeerde wereld...
Ik pleit ervoor dat iedereen zich een jaar lang aan de geldende wetten houdt, dan kan je pas echt lachen.
Zijn de kogels al op trouwens?
"Het aantal aangiften (31.152) nam fors af. Dat komt door de dalende criminaliteit". Aha, het aantal aangiftes nam fors af, gelukkig weten we meteen waardoor dat komt: De criminaliteit is namelijk fors gedaald. Dat is nogal logisch. Wat moet het anders zijn ? Het zal toch niet zo zijn dat niemand in een aangifte nog enig heil ziet ? Nee, die mogelijkheid wordt niet eens overwogen.
Dus minder peanuts en meer echte boeven gevangen? Hulde!
Zo zie je maar: al die aandacht voor het kruimelwerk zorgt ervoor dat het echte werk blijft liggen.
Welkom terug. Ook namens de rest van de familie.
Klinkt juist als een korps dat z'n werk goed doet:
-veel minder boetes uitgeschreven
-Ondanks de financiële problemen lostte het korps wel meer geweldszaken, verkrachtingen en andere zedendelicten op.
Dat is het soort boevenvangwerk dat de politie -HOORT- te doen.
Tja... dat bonnen schrijven... het is net ketchup.... als het één keer loopt dan loopt het.
*tegen hoofd op Ronaldo voodoo-popje piekt*
Bekeuren en arresteren waar nodig. Quota slaan nergens op...
Meh als politie doe je het nooit goed. Bonnenquota is ook door de politiek opgesteld en met de komst van VVD gaat die vast omhoog dankzij Fred Teef.
Nou, met z'n allen maar even gaan rellen daar dan!?
*doet pakken wapen*
REAGEER OOK