Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Giel Beelen maakt refokinders kapot

helpmeamen.jpg U bent zich er nog niet van bewust maar de bekende shockjock gezapige radiobabbelaar Giel Beelen heeft honderden zo niet duizenden reformatorische basisschoolleerlingen ernstig gekwetst. Dankzij Giel Beelen lopen kindertjes van net 11 de rest van hun leven met krassen op hun ziel. Deze scholiertjes werden tijdens het maken van hun Cito-luistertoets geconfronteerd met een geluidsfragment waarin een vloekende Giel Beelen was te horen. Oepsie! De oortjes werden rood en de zieltjes inktzwart op de Ebenhaezerschool. Reden voor homohatend onderwijsland eens met de mensen van Cito om de tafel te gaan zitten want het begint nu gierend uit de klauwen te lopen. Zo worden de geïndoctrineerde zieltjes niet alleen ongewild blootgesteld aan vloekende DJ's maar ook aan verschrikkelijke terreur als "sport op zondag, dans, drama en popmuziek". Daar moet je toch niet aan denken dat je kind anno 2010 op de hoogte is van vulgaire perversiteiten als dans en drama. Straks vergeet de refospruit helemaal bang en ongelukkig te zijn. Wil je dat? Nee, dat wil je niet he? Gelukkig heeft Cito alle respect voor deze abjecte vormen van onderwijs want het Cito houdt graag rekening met alle gezindten. Ja mensen, je blijft lachen met artikeltje 23.

Reaguursels

Inloggen

Soms wat opstandig | 08-07-10 | 11:01 Gek dat ik wat twijffel op dit moment?

Niet doen, gewoon twijfelen met één f.

Xinicus | 09-07-10 | 06:55

Jezus, kinderen klaarstomen, dat gaat me echt te ver. Hoe pervers kan het hier worden?

Hallodag | 08-07-10 | 20:18

Kinderen moet je klaar stomen voor de maatschappij, ze weerbaar maken, dat lukt niet als je net doet alsof godslastering niet bestaat. Laat de kinders er maar aan wennen voor ze in de grote mensen wereld terecht komen en er achter komen dat de aarde niet plat is en god de zelfde geestelijke waarde heeft als sinterklaas.

cognitieve dissonant | 08-07-10 | 16:58

Rectificatie, BertBrussen dus.
Sorry Brussemans!

Bram Puzze | 08-07-10 | 13:41

Ongezien de Typhus voor Brusslemans!

Bram Puzze | 08-07-10 | 13:39

Het is toch gewoon beschaaft om niet te vloeken? Hoeven we toch niet direct de Refo's allemaal weer te beledigen. Kom in actie komen tegen die paarse kliek. En die mijnheer Rutte, die je op zijn woord kan geloven?!?. Gek dat ik wat twijffel op dit moment?

Soms wat opstandig | 08-07-10 | 11:01

Volgens Metro luidde de vloek van Beelen: 'Oh God, Oh God'.

Ik ben diep gekwetst.

Beelenkamp | 08-07-10 | 09:14

Heb even de site bekeken, veel hoeren, maar geen lekkere teven.

Ironisch Naakthuisje | 08-07-10 | 01:54

van Beele wordt toch iedereen doodziek, als ik die stem hoor zap ik door. Wat een ongelooflijke eikel. Een omhooggevallen cultuurbarbaar met totaal geen respect voor wie of wat dan ook. Kotsen moet ik van Beele. En wat cito betreft: belachelijk om een vloekende Beele in te zetten. Vloeken is helemaal niet nodig. Iemand die te pas en te onpas vloekt heb ik niet zo hoog zitten. Als je met de hamer op je duim ramt kan ik me voorstellen dat er een s1 uitflapt. Hooguit dan. Voor de rest is het zeer onfatsoenlijk.

zetberg | 08-07-10 | 01:34

Die naam alleen al, Arie Geneugelijk van christelijke basisschool Eben Haëzer.
De juffen mogen er ook zijn, dikbebrild, achter in de vijftig of lelijk en net 19, maar dan wel al getrouwd he, allemaal "mevrouw".
Aanwas voor het indoctrinatieschooltje moet wel veilig gesteld worden.
Niet dat hier gevloekt wordt, (en dat in een familie vol bouwvakkers)
Giel mag van mijn part met zijn tienervriendinnetje op een onbewoond eiland gaat zitten, en het liefst nooit meer terugkomt.
Maar ##$"^ ! (grutjes) wat een koppen zeg !

tiepmiep | 08-07-10 | 01:24

Wie o wie wil zijn kind wel blootstellen aan Giel Beelen??????????????
Dat doe je je kind niet aan!!!!!!!!!

klein_broertje | 07-07-10 | 23:51

Die Cito-toetsen horen naar mijn mening in de catacomben van de Mechelse aardsbischop, waar die grefo's hun eigen kinderschendingen ook altijd kwijt kunnen.

Hallodag | 07-07-10 | 23:00

Ook voor niet-christelijke basisschoolkindjes vind ik het laten horen van vloeken ongepast. En trouwens, waarom gebruikt CITO een tekst van Giel Beelen, i.p.v. iets van Radio 1. Of van G.B.J. Hiltermann, nog educatiever.

Guido | 07-07-10 | 22:48

Geloof in je jezelf en elk ander geloof lekker thuis belijden zonder een ander er mee lastig te vallen. Geloven zijn de baarmoeders van alle oorlogen ;-(

splintersprinter | 07-07-10 | 20:58

Alle christenen, moslims, joden en ander akelig geloven tuig het land uit!

Niekler | 07-07-10 | 20:24

-weggejorist-

aga | 07-07-10 | 20:14

-weggejorist-

aga | 07-07-10 | 20:07

-weggejorist-

aga | 07-07-10 | 20:06

Fail.
De link is naar site van Eben Haëzer in Oud-Beijerland.
In de andere link wordt gesproken van de Eben Haëzer in Lekkerkerk.
Een goede research is het halve werk.

Matthias Hazebroek | 07-07-10 | 20:03

@petethemeat1
Het erge is dat wij daar belasting voor betalen, voor die indoctrinatie.

Lucky Hassan III | 07-07-10 | 19:46

Waarom moeten die refo's altijd atheïsten bashen? :( Mag je nu als Atheïst ook al niet meer vloeken? Ze filteren voor kinderen zodanig internet dat het lijkt alsof Atheïsme niet bestaat en ik maar belastingcentjes betalen voor die misselijke ventjes. Ik (en jullie) heb(ben) zelfs meebetaald aan de domeinnaam www.godverdomme.nl, die de gristelijke overheid heeft weggekaapt omdat blijkbaar niemand een site mag maken over een verzoek aan de Heere om je te laten verdoemen.

Lucky Hassan III | 07-07-10 | 19:43

Ut moet godverdomme niet gekker worden!

Peatsmoke | 07-07-10 | 19:42

ik heb net ff op die website zitten kijken, het is echt heel erg wat er staat:

Het kind is een door God geschapen wezen, bestaande uit ziel en lichaam, dat vanwege de ongehoorzaamheid van onze voorouders Adam en Eva in het paradijs, van nature dood ligt in zonden en misdaden. Daardoor is het kind onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Het gevolg daarvan is dat de kinderen in het Rijk Gods niet kunnen komen, tenzij zij van nieuws geboren worden. Dit houdt voor de praktijk van onderwijs en opvoeding in dat er sprake is van een tweetal accenten. Enerzijds leggen we de nadruk op de ellendige staat waarin elk kind door de geboorte uit zondige ouders van nature verkeert

petethemeat1 | 07-07-10 | 19:30

--neus-- | 07-07-10 | 18:24
Ongewassen Giel De-beelen ... = een over het paard getilde eikel die nog steeds bang is om uit de kast te komen !
Afzeiken van anderen doe je als je jezelf wil beschermen !
check 1e link www.google.nl/search?hl=nl&source=...

hauwz | 07-07-10 | 19:19

Jammer dat die religieuze scholen waar ze kinderen voor de rest van hun leven verknippen nog steeds bestaan in Nederland.

henkdekanarie | 07-07-10 | 18:28

Giel is een Über LUL en een kotsbak. Met zijn stomme slappe geouwehoer.

--neus-- | 07-07-10 | 18:24

Wat een kwalijk artikeltje, Bert. Lees de columns van Spruyt er de christelijke cultuur doet ons vaderlandje geen goed.

propper1000 | 07-07-10 | 18:02

Gelukkig word men op deze manier wel klaargestoomd voor de samenleving.
Zo kom ik nooit iemand tegen die mij een gereformeerde kloothommel noemt. Of wat dacht je van *ik durf het bijna niet te zeggen* rotzak?! Nee, in de grote mensenwereld is iedereen beleefd en beschaafd.

Zo, terug naar het leren van die kutherkansing.

Zephyro | 07-07-10 | 17:22

Dat geloof enzo moest maar ´s verboten worden.

Linke Joop | 07-07-10 | 17:05

@Principaute | 07-07-10 | 16:07
Nee, atheïst tot op de dag van vandaag. Ik heb het vermoeden dat de hardste roepers over "gristenen" en "grefo's" zelf een christelijke jeugd achter de rug hebben en daar met wrok op terugkijken.

Whimpysinger | 07-07-10 | 16:51

@kneuterzak | 07-07-10 | 14:18

whahahah, inderdaad! Eng volk. Heb eens een firewall moeten installeren op zo'n refoschool en het URL filter moeten instellen op een whitelist ipv blacklist. Kindertjes mochten heel het internet nauwelijks gebruiken. Alleen maar pro-gristen sites. Eng...

Fokko Flip | 07-07-10 | 16:23

-weggejorist-

Cooliyo | 07-07-10 | 16:22

beste mensen,

ouderen hebben een voorbeeld functie naar kinderen,
ik ben er voorstander van dat ouderen, in aanwezigheid van kinderen, zo min mogelijk vloeken en ander asociaal gedrag vertonen. Immers, kinderen kopieren alles en daarna zeggen ze dit misschien tegen U, wat u vast niet wil, want dan zijn mijn kinderen niet goed opgevoed.
Daarom: geen enkele reden om jonge kinderen doelbewust te confronteren met gevloek en ander asociaal taalgebruik.

Dus in dit heeft deze school helemaal gelijk.
En als wij willen dat de omgangsvormen in dit land niet verder achteruit hollen,
laten we dan beginnen om ervoor te zorgen dat in ieder geval onze kinderen gevrijwaard blijven van vloeken, etc.etc.etc.

realisticus dutch | 07-07-10 | 16:16

Whimpysinger | 07-07-10 | 15:46
En zeker daarna bekeerd tot het geloof?

Principaute | 07-07-10 | 16:07

Het dagelijks afzeiken van gereformeerden op GS mag best een onsje minder. Dat zeg ik als geboren en getogen atheïst.

Whimpysinger | 07-07-10 | 15:46

Tuig van de richel is het.. die geloofsfanaten.

Principaute | 07-07-10 | 15:39

Sport op Zondag 11 Juli 2010 moet verboTen worden!
Want de grefo's + kroost eisen dat alle oranjefans op die dag naar "een blote man aan een kruis in een kerk" gaan kijken!
.
Ik verwacht dan ook dat de WK-kijkcijfers op deze dag des heere tot nul zullen dalen!
Bah, TV kijken op zondag naar godenzonen die oranje- i.p.v. zwarte kousen dragen.

Mr. Bator | 07-07-10 | 15:32

@herodus | 07-07-10 | 15:23

Het feit dat uw zoon 8en haalde, betekende niet dat hij op landelijk niveau net zo goed scoorde, dit is geheel afhankelijk van de kwaliteit van de basisschool... Dat terzijde snap ik de kritiek op de CITO wel ;)

An die ARBEIT | 07-07-10 | 15:32

Giel Beelen= mijn inziens niet debet aan zo,n CITO toets die niet door de beugel kan. Ik heb nog nooit een hoge pet van zo,n CITO toets gehad. Mijn zoon werd niet op de HAVO toegelaten vanwege een slechte CITO toets terwijl zijn rapport cijfers niet lager dan een 8 waren. Hij heeft toen maar eerst MAVO toen MEAO en vervolgens Hoge School Brabant gedaan en heeft inmiddels een academische titel. Dus wieberen met die CITO toets totaal overbodig.

herodus | 07-07-10 | 15:23

Goed, what's next... een boekverbranding omdat er in Nederlandse literatuur veelvuldig wordt gevloekt?

brunswijk | 07-07-10 | 15:21

@Mister Crabs | 07-07-10 | 15:12
Sow, Lucifer zal wel even een dansje hebben gedaan toen 'ie die CITO onder ogen kreeg!

Schande! Blasfemie! * Rouwvoet modus/off*

An die ARBEIT | 07-07-10 | 15:19

@Serafijn Lampion | 07-07-10 | 14:24
Het tegenovergestelde van liefde is niet haat, maar onverschilligheid....

Moet je op een tegeltje en zetten, en aan de muur hangen op het toilet. Moet er bijna spontaan van skaiten namelijk.

An die ARBEIT | 07-07-10 | 15:14

Moet ie eens doen over moslims. Wordt ie 1 ontslagen door zijn baas en 2 als halalvlees bereid.
Kortom: durf je wel, zo lekker eenzijdig misbruik te maken van je podium Mongiel?

Dulf | 07-07-10 | 15:13

@An die ARBEIT | 07-07-10 | 14:50
Nope, sorry, weet ook niet meer dan het nieuws me verteld. Heb nog even gegoogle'd, maar kom ook niet verder.
Wel vond ik nog een linkje met nog meer klachten - cito mag volgens de grefo's ook niet praten over sport op een zondag: www.puttenaer.nl/page/Inter-nationaal/...

Mister Crabs | 07-07-10 | 15:12

Fijne sgool man! Misschien wel iets voor die kleine van mij.
"2.2. Visie op het kind en de doop.
Het kind is een door God geschapen wezen, bestaande uit ziel en lichaam, dat vanwege de ongehoorzaamheid van onze voorouders Adam en Eva in het paradijs, van nature dood ligt in zonden en misdaden. Daardoor is het kind onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Het gevolg daarvan is dat de kinderen in het Rijk Gods niet kunnen komen, tenzij zij van nieuws geboren worden. Dit houdt voor de praktijk van onderwijs en opvoeding in dat er sprake is van een tweetal accenten. Enerzijds leggen we de nadruk op de ellendige staat waarin elk kind door de geboorte uit zondige ouders van nature verkeert. Anderzijds wordt er gewezen op de noodzaak en mogelijkheid van wedergeboorte en bekering tot God op grond van het volbrachte werk van Christus."

sjaakdaak | 07-07-10 | 15:11

@Serafijn Lampion | 07-07-10 | 14:24
waar het hart vol van is...

LiebeMan | 07-07-10 | 15:05

Reformatorisch of niet Chiel is altijd asociaal en vloeken is dat ook. Trouwens hij moet die vieze mond eens poetsen , puistenhoofd

jaap1423 | 07-07-10 | 15:00

@Mister Crabs | 07-07-10 | 14:48

U lijkt op de hoogte, kunt u mijn laatste post beantwoorden?

An die ARBEIT | 07-07-10 | 14:50

Weet iemand trouwens welke gore taal er precies werd geuit? Gezien de overgevoeligheid van de gemiddelde Gristen-Fundi kan het hier best over een Godsamme'tje gaan ofzo...

An die ARBEIT | 07-07-10 | 14:49

Ahh, daar is ons aller gristenhater Bert weer. Ik zit al sinds ik dit vanmorgen las te wachten tot Bert zijn dagelijkse ongenuanceerde gristenbash ging posten.

Ik ben 't eigenlijk wel met ze eens. Dat je af en toe boos word, en krachttermen gebruikt, prima. Maar dat hoeft toch niet in een examen voor schooljeugd opgenomen te worden, of het nou enge ziektes zijn of vloeken. Wat het klagen betreft zijn deze grefo's nog redelijk lief: maak een examenvraag van mohammed (knor) en 't kost je je hand. (Bron: www.news.com.au/breaking-news/indian-t... )

Mister Crabs | 07-07-10 | 14:48

-weggejorist-

Paarse Broekhoest | 07-07-10 | 14:46

Zucht, wat moet hier van zeggen. Zoals eerder gezegd is mijn moeders kant van de familie geheel refo, sommigen zelf refo-vrijgemaakt. Geen t.v thuis, dat soort quatsch. Toch functioneren die kinders allemaal goed, en is het merendeel ook gewoon gezellig en op z'n minst redelijk intelligent ( iets wat ik nogsteeds niet helemaal kan bevatten overigens ).

Er zou een gulden middenweg moeten zijn, als het over onderwerpen zoals beschreven in dit artikel staat. Zou, zeg ik bewust, want die is er niet, aangezien een gelovige nu eenmaal WEET dat zijn waarheid de enige is. En aangezien dat het geval is, moeten ze dan maar accepteren dat het merendeel van de bevolking hun waarheid NIET als DE waarheid ziet en ze zich zullen moeten aanpassen aan de maatstaven van de menigte. En terecht. We zitten niet meer in de middeleeuwen...

An die ARBEIT | 07-07-10 | 14:43

Ze hebben gewoon een punt. Maar omdat het punt door een grefo wordt gemaakt, is het ineens belachelijk. Mwoah, lijkt me wat flauw.

jekalemoeder.nl | 07-07-10 | 14:43

wtf is gb ?

DrVandy | 07-07-10 | 14:39

ITEACHYOU | 07-07-10 | 14:29
Ik vond de film leuker (het boek beter).
En we weten toch zeker wel zeker dat Monique van de Ven in die tijd menig refo-fapper (ongewild) heeft bijgestaan tijdens de sessie?!

Die refo-fappers die nu dat schooltje runnen dus hè?

Napeauleon | 07-07-10 | 14:38

Hey een Giel & Gristen-bash topic, beetje vreemde combi maar op een dag als vandaag goed te behappen.

Ashtrey | 07-07-10 | 14:38

Mijn duocollega (groep 7) op de Eben-Haezerschool (maar niet die van de link) had er ook al melding van gedaan.

Het is toch te zot voor woorden dat een bedrijf als Cito zulk taalgebruik nodig heeft. Alsof het tekort aan normale woorden moet vervangen worden door gevloek.
Niet zo zeer Bielen heeft, vind ik, weer eens onjuist gehandeld, maar Cito. Want die brengt de vloek (bewust, want ze controleren de teksten echt wel) naar 11-jarigen.
En waarom zitten die 11-jarigen op school? Om vloeken te leren?

Cito: pak dan gewoon een normale tekst of persoon die wel kan praten zonder onnodig gevloek.

eeuwigheidswaarde | 07-07-10 | 14:37

Zeldzame Zaadstengel | 07-07-10 | 14:31

Dat is inderdaad een goeie was ik nog niet opgekomen. Kan goed zijn voor de potentie.

Ga meteen naar de poelier.

Kruiddamp | 07-07-10 | 14:35

-weggejorist-

Paarse Broekhoest | 07-07-10 | 14:34

@kneuterzak | 07-07-10 | 14:18

Zijn wel erg veel Paans hoofden.... gezellig familieonderonsje op die school? Hoe heet dat ook al weer als je van alles met familie- en gezinsleden doet.... Ben het ff kwijt. Maar je krijgt er wel rare koppen van.

Turambar | 07-07-10 | 14:33

Serafijn Lampion | 07-07-10 | 14:24

Ga jij eens fijn verschillig aan een touwtje bungelen. Ik wordt een beetje moe van jouw bakvispraatjes.

homunculus | 07-07-10 | 14:33

@Kruiddamp | 07-07-10 | 14:29
Zit me net te bedenken dat je een moeilijk en kort leven hebt, als je een kip in Suriname bent. Ben even bellen met Marianne.

Zeldzame Zaadstengel | 07-07-10 | 14:32

Op de site van de school staat te lezen "Uiteraard kan een website de werkelijkheid nooit echt weergeven" en dat las ik nog niet eerder.

juriste | 07-07-10 | 14:32

@Kruiddamp | 07-07-10 | 14:29
Wipkip

Zeldzame Zaadstengel | 07-07-10 | 14:31

Kruiddamp | 07-07-10 | 14:29

Dode Kip

ITEACHYOU | 07-07-10 | 14:30

Napeauleon | 07-07-10 | 14:28

Wat dacht je van Turks Fruit?

ITEACHYOU | 07-07-10 | 14:29

-weggejorist-

Kruiddamp | 07-07-10 | 14:29

ITEACHYOU | 07-07-10 | 14:24
Ik wilde net wat citeren van Louis Paul Boon of Heere Heeresma.
Verplichte kost geweest notabene, nou ja, de eerste dan.

Napeauleon | 07-07-10 | 14:28

ITEACHYOU | 07-07-10 | 14:24
Ik wilde net wat citeren van Louis Paul Boon of Heere Heeresma.
Verplichte kost geweest notabene, nou ja, de eerste dan.

Napeauleon | 07-07-10 | 14:28

@Nacho_Vidal | 07-07-10 | 14:25
God nog an toe!

Zeldzame Zaadstengel | 07-07-10 | 14:27

Al leest die Giel Jip en Janneke voor, je krijgt er spontaan gierende hersenrot van.
En gevloek in onderwijsmateriaal hoort natuurlijk niet, daar hebben die debiele refo's voor deze keer gelijk in.

Strotgrondel | 07-07-10 | 14:25


Zeldzame Zaadstengel | 07-07-10 | 14:24
lol @ nick

Smeerpijpen zijn het

Nacho_Vidal | 07-07-10 | 14:25

@ LiebeMan | 07-07-10 | 14:14

GS komt zelf niet door de bejubelde Godblock heen, want hoe vaak hier over God en godsdienst wordt gesproken. Al is het in het negatieve, bij de EO krijgt de Heere minder aandacht.
Ik denk altijd: al die spugende atheisten zijn er blijkbaar nog steeds niet klaar mee. Het tegenovergestelde van liefde is niet haat, maar onverschilligheid.

Serafijn Lampion | 07-07-10 | 14:24

Giel Beelen = omhooggevalen DJ met een krentenbaard. Hoe ging dat vloeken eigenlijk? Was het zoiets als, Godverdomme of vieze vuile teringhoer met je uitgemergelde tieten? Overigens staat er in menig Nederlands boek dat op de literatuurlijsten voorkomt genoeg gevloek om de hele kerk en haar navolgelingen (in) op de kast te krijgen.

ITEACHYOU | 07-07-10 | 14:24

@Nacho_Vidal | 07-07-10 | 14:23
Degeneratie? Dat heet gewoon "neuqen als je ouder bent". Niets meer en minder!

Zeldzame Zaadstengel | 07-07-10 | 14:24

Lijkt me toch dat zo'n leraar die toets eerst van te voren zelf doet en als er dan iets 'schokkends' te horen of lezen valt, deze niet aan z'n leerlingen voorschoteld..
Blijkbaar zijn de leraren dus zo laks, dat ze zich niet eens meer zelf voorbereiden op zo'n toets.

S. Quentin Quale | 07-07-10 | 14:24

Giel heeft iets met kindertjes. Heb ik niet iets gelezen over het volblaffen van een meisje (die nu zijn vriendin is) op een leeftijd waar de pliesie niet heppeidepeppie van wordt?

eerstneukendanpraten | 07-07-10 | 14:24

Giel wie ??

Repelzteeltje | 07-07-10 | 14:23

Refo's maken zichzelf trouwens wel kapot. Op hun 43 nog zwanger van hun 12e kind. Dat kan toch nooit goed gaan?

Degeneratie noemen ze dat

Nacho_Vidal | 07-07-10 | 14:23

@kneuterzak | 07-07-10 | 14:18
Mevr. J. Los.... waarvan los? Gooi je haar los!

Zeldzame Zaadstengel | 07-07-10 | 14:22

kw_nl | 07-07-10 | 14:17
Dat 'Dikke'
Is dat op basis van de viscositeit of op grond van de omvang?
En wat geldt hierbij als referentie?
\OT
Als er gevloekt wordt op de radio dan is dat wat er gebeurt. Als je op school kids wat bij wil brengen, een beeld van de samenleving, het leren formuleren van een mening daarover, dan kun je toch niet met gekuisde versies aan de slag?

Napeauleon | 07-07-10 | 14:22

- semi of topic -

Hé Stir Glenfarclas II, hoe ziet het weekend weer eruit? Kunnen we de speedo uit de kast halen? Kan ik de Revo's hier weer irriteren door op zondag met de boot te gaan varen.

keikoud | 07-07-10 | 14:20

De refoscholen hebben groot gelijk!

Ouddorp | 07-07-10 | 14:20

kneuterzak | 07-07-10 | 14:18
Haha, die ene heet zelfs: H. Monster

ilse | 07-07-10 | 14:20

Prachtig stukkie. Pak ze, Bert!

Randfiguur | 07-07-10 | 14:19

Vloeken hoort ook bij deze maatschappij, ik vind het erger dat ze kinderen van 11 naar Giel laten luisteren. Vloeken horen ze bij Spongebob tegenwoordig ook wel

ilse | 07-07-10 | 14:18

Dikke bullshit dat je in een toets een DJ laat vloeken of andere scheldwoorden laat gebruiken. Wat een onzin, we kunnen toch wel een beetje het goede voorbeeld geven...

kw_nl | 07-07-10 | 14:17

"Tot hiertoe heeft de Heere ons geholpen".
Ja, en dat moet onderhand maar eens afgelopen zijn als het om algemene voor het hele land geldende toetsen gaat. Je ziet de bui alweer hangen. Geef die gristenen meteen hun zin, en vevolgens moet de CITO-toest ook nog koosjer en halal zijn.

Schoorsteenveger | 07-07-10 | 14:17

Laat die sukkel toch eens een keer gaan werken voor zijn centen.

jasser | 07-07-10 | 14:15

Giel is zo overschat... en totaal niet leuk.

Viezevoozert | 07-07-10 | 14:14

@Echt He! 14:00
Zwartekouskerkers van ver in de 30 en slechts 2 kinderen?
Dat kan niet kloppen, dat hadden er minstens 12 moeten zijn.
Wat moet je als ouders zonder televee, internet, kroeg en een sociaal leven dan doen behalve neuqen zonder pil en condoom?

necrosis | 07-07-10 | 14:14

Pa Cartwright | 07-07-10 | 14:06
U denkt erg snel in beelden.
Ik zal er rekening mee houden.
Of toch niet.
:)

Napeauleon | 07-07-10 | 14:14

@Dr. Steylloos | 07-07-10 | 14:02
Tijd voor de Godblock denk ik.

LiebeMan | 07-07-10 | 14:14

@kleingrutter | 07-07-10 | 13:54
Ervaring?

LiebeMan | 07-07-10 | 14:13

Wellicht is de beste optie dat de scholen die moeite hebben met bepaald CITO materiaal dit zelf censureren. In de audio fragmenten adviseren wij een duidelijke 'piep'. In de gestencilde documenten voldoet een stevige zwarte 'marker' of 'stift' om de evt. aanwezige godslasterlijke taal te verhullen.

Namens CITO bedankt voor het zelfstandig meedenken.

Met godvrezende groet en DV enzo
Dhr. G. V. D. Vangodlos

*zucht*

keikoud | 07-07-10 | 14:11

@homunculus | 07-07-10 | 13:52
Ik zie geen probleem. uitleg a.u.b.

LiebeMan | 07-07-10 | 14:11

Ik kan niet kiezen. Grefo's -1 en Giel Beelen -1. Volgend probleem dus, godverdomme alstublieft.

Niet voor Jan | 07-07-10 | 14:11

Opdoeken, religieus gebaseerd onderwijs is iets voor achtergestelde samenlevingen. en hopelijk rekent onze overheid ons daar niet toe.

Blaat1984 | 07-07-10 | 14:10

@necrosis | 07-07-10 | 14:08

Yvette, Yvonne, een hoer is een hoer en je vergeet nog wel eens wat met een kater.

Biff Eagleburger | 07-07-10 | 14:09

Echt He! | 07-07-10 | 14:00

Het is werkelijk een mensonterend drama.

homunculus | 07-07-10 | 14:09

Geen sport op Zondag?
Ik wil die griffffo's wel eens een poging zien doen om Zondag a.s. de wereldcupfinale NL- X (DEU of ESP) tegen te houden of de uitzending in NL uit te laten stellen tot Maandag.
Dan breekt de pleuris uit en gaat de hele NL biblebelt in vlammen op.
*hooivork en fakkel gereedhoudt*0
@Biff Eagleburger 13:52
Bedoel je die ex-crackhoer die nu "in den heere" is en AIDS kan genezen?
Die heet Yvette, geen Yvonne!

necrosis | 07-07-10 | 14:08

Laat ze eens een serie op de VRT kijken, al dat gegodverdomme heeft daar geen enkel gevolg, behalve dat de kerk daar nu -terecht- keihard aangepakt wordt.
Tijd voor een boekverslag voor school:
www.scholieren.com/boekverslagen/30099...

Brakke Obama | 07-07-10 | 14:06

@ Napeauleon | 07-07-10 | 14:02
Ssssjeeeeessssussss, bij Elohim, ik dacht éven dat ik spontaan onwel ging worden.

Pa Cartwright | 07-07-10 | 14:06

Ze moeten gewoon een artikel in de wet zetten dat Giel zn stem niet meer mag laten horen op de radio en zn verschrikkelijke rotkop niet meer op tv mag laten zien. Probleem opgelost. En de gereformeerde scholen vinden wel wat anders om volledig op los te gaan

ilse | 07-07-10 | 14:05

Giel is gewoonweg een verschrikkelijk irritant mannetje. Microfoon zo diep mogelijk in zijn bakkes proppen. Ghehe, tekst bij pica is top!

Zeldzame Zaadstengel | 07-07-10 | 14:04

Pa Cartwright | 07-07-10 | 14:00
Nee, da's Roel van Velzen, de verwarring treedt vaker op.
Wesley is 22 cm.
Vraag maar aan Jack

Napeauleon | 07-07-10 | 14:02

Die regel van de maand ook: "Eerbied voor God is het grootste gebod"
Ik krijg echt kotsneigingen als ik dat soort indoctrinatie van kinderzieltjes zie, bah

Rest In Privacy | 07-07-10 | 14:02

Dames, het is Giel!
Dat u het maar weet..

hanzebal | 07-07-10 | 14:01

Begrijp ik het nu goed?

Woont Wesley Sneijder in de slip van Giel Beelen?!

Pa Cartwright | 07-07-10 | 14:00

Ik heb zwartekousenkerk buren. Stelletje van laat in de 30 met 2 kinderen. Aardige mensen. Heb geen last van dat ze hun geloof proberen op te dringen. Ik vind het wel zielig voor die kinderen. Geen TV, geen internet, alleen een radio die in de woonkamer staat.

Echt He! | 07-07-10 | 14:00

Chiel Beelen is - hoe vervelend ik het ook vind - onderdeel van onze samenleving.
Op school dient je te worden bijgebracht waaruit onze samenleving bestaat, hoe ze zich ontwikkelt, wie daarvoor mede verantwoordelijk zijn en op welke manier.

Leer ermee omgaan of begin een sekte in Arizona (of op Flevoland, mij best)

Napeauleon | 07-07-10 | 14:00

Brrrr wat ben ik blij dat ik afscheid heb genomen van de Geref. gemeenschap..

pwman | 07-07-10 | 13:59

"Voor het Cito is het bij luisterteksten het moeilijkst rekening te houden met christelijke scholen."
Best moeilijk inderdaad, om teksten/fragmenten uit te kiezen waarin niet gevloekt wordt... :X

Korakal | 07-07-10 | 13:57

@The Evil One | 07-07-10 | 13:46
Ik ben ook niet van de dogma's; het valt mij alleen op dat Bert B. vaak stukjes plempt over Christenen.

van der g | 07-07-10 | 13:57

OT
LiebeMan | 07-07-10 | 13:48
Ik hou niet van sex op radio of tv. Je valt er zo gauw af.

kleingrutter | 07-07-10 | 13:54

Niet omwille van ref-kinderzieltjes, maar gaat niet IEDEREEN spontaan over zijn nek van Giel Beelen? Hoe kan CITO dát nou kinderen aandoen die allemaal willen slagen voor hun toets? Schandalig!
Het wordt tijd dat er ook eens flink wordt bezuinigd op radio en ranzige dj's. Wat die verdienen is meestal ook wel boven de balkenendenorm en aangezien tout Holland zich tegenwoordig doof laat maken door mp3spelers en ip*ds, hebben we zanikende lolbroeken die tussen de muziek doorkletsen ook niet meer nodig.

Serafijn Lampion | 07-07-10 | 13:52

@LiebeMan | 07-07-10 | 13:48

Dat was Ivonne Lont en zie wat er van haar is geworden na die gebeurtenis.

Biff Eagleburger | 07-07-10 | 13:52

LiebeMan | 07-07-10 | 13:48

Maak daar eens een nederlandse zin van.

homunculus | 07-07-10 | 13:52

@An die ARBEIT | 07-07-10 | 13:04 www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/07/... (Kijk, redakzie is scherp. Even overhevelen.)
Okay, ik laat die bal bij jou. Tot die tijd zou de redakzie zich met gekromde penis kunnen gaan inlezen op refoweb.nl... Of als je echt een Moderne bent -!pdf-ULURD!- www.refoanders.nl...
Contradictio in terminis. Ik lig met de ass op 't strand.

-opgejorist- | 07-07-10 | 13:51

Sorry hoor, maar als ik het nodig vind dat mijn kinderen hun vocabulaire uitbreiden met de nodige vloekwoorden dan zorg ik daar zelf wel voor. Daar heb ik hun (in dit geval openbare) school niet voor nodig. Bij hoge uitzondering +1 voor de refo's.

witwas | 07-07-10 | 13:51

Decennialang waren er geen vragen over evolutie in de Biologie-examens, omdat achterlijke Christenen dat niet wilden (en bedankt he, CDA!). Kan ons onderwijs eindelijk eens volwassen worden en gewoon geen rekening meer houden met het altijd beledigde, vrijheidsbeperkende en IQ-verlagende religeuze malloten?

Korreltje Zout | 07-07-10 | 13:51

tsja maar hij heeft zich ook live laten afzuigen door een hoertje op de radio.

LiebeMan | 07-07-10 | 13:48

Chielllllll

Je bent een lul en volgens mij stink je naar salami uit je bek.

Nacho_Vidal | 07-07-10 | 13:47

van der g | 07-07-10 | 13:42

Wellicht dat mensen die rationeel nadenken niet willen geloven in een sprookjesboek met een opperwezen waarvan het bestaan nooit is aangetoond, waar aparte scholen voor worden opgezet en dat je zelfs via de politiek (in een land met scheiding tussen kerk en staat) door je strot geduwd krijgt, daarom misschien?

The Evil One | 07-07-10 | 13:46

Artikel 23, in retrospect, is wel heel erg duur betaald door uitruil met het algemeen kiesrecht. Algemeen kiesrecht zou er toch wel gekomen zijn, maar zoiets als een artikel 23 vind je in vrijwel geen enkel land. Kortzichtige liberalen. En het algemeen kiesrecht is ook al een farce vergeleken met het censuskiesrecht.

lijn5 | 07-07-10 | 13:46

En we buigen weer voor achterlijke Christenen. Ik vind vloeken een zwaktebod, en het hoort wat mij betreft ook beslist niet thuis op een examen, maar buigen voor Christenen zou uitgesloten moeten zijn. Sowieso blijf ik van mening dat het verboden zou moeten zijn om kinderen een religieuze opvoeding te geven. Ik zie het als een gevaarlijke drug. Laat kinderen als ze 18 zijn er zelf maar over beslissen.

Korreltje Zout | 07-07-10 | 13:45

Iemand linkje naar het beruchte fragment? Ik durf me er best aan bloot te stellen.

waazug | 07-07-10 | 13:45

Ik kan dit niet zien. Ik heb zo'n godfiltert. Of het de link is stuk, dat kan ook. Anyway, ik lees de samenvatting wel een keer.

Canis Spurcus | 07-07-10 | 13:44

@Vic | 07-07-10 | 13:41
Wat is dat nou weer voor een flauwekul. Natuurlijk moet je af en toe eens flink vloeken. Bijvoorbeeld wanneer Nederland in blessuretijd een goal tegen krijgt en vervolgens bij de aftrap als een stel 6de-klassers die aftrap volledig verprutst.

TisNieZoMoeilijk | 07-07-10 | 13:44

Piet Pielemuis | 07-07-10 | 13:42
Verwarrend; heeft Wesley in de broek van Giel gezeten?

hanzebal | 07-07-10 | 13:43

- Edit: probeer het eens on topic? -

van der g | 07-07-10 | 13:42

Ja, de schrik van een blatende DJ zorgt natuurlijk voor tien minpunten op de uiteindelijke uitslag. Waardoor de kinderen weer op laag onderwijs belanden. Maargoed, Godt heeft het zo gewild.

Zeeschuimer | 07-07-10 | 13:42

Tim | 07-07-10 | 13:39
Nee, gekkie. Ik zou niet durven.

hanzebal | 07-07-10 | 13:42

hanzebal | 07-07-10 | 13:38
Nee dat is dan weer de lengte van Wesley Sneijder

Piet Pielemuis | 07-07-10 | 13:42

Misschien zijn die refoscholen wel heel beschaafd en is Giel Beelen met zijn commentaar onbeschoft.

lingo star | 07-07-10 | 13:41

Bullshit. Waarom zou je kinderen vloeken leren? heeft niks met christelijk of niet christelijk te maken. moet je gewoon niet doen.

Vic | 07-07-10 | 13:41

Giel is ook niet om aan te horen.

Lord Dude | 07-07-10 | 13:39

Punt hebben ze wel, als is het met de verkeerde motivatie. Als we een beetje beschaafde jeugd willen hebben (die nu ver te zoeken is) moet je natuurlijk niet toetsen verrijken met scheldende DJ's.

Stienesss | 07-07-10 | 13:39

hanzebal | 07-07-10 | 13:38
Noem je Wesley Sneijder nou een lul?

Tim | 07-07-10 | 13:39

Refokinders zijn al kapot. Hebben de ouders al gedaan.

BozeMan | 07-07-10 | 13:39

beetje op je woorden letten is toch niet zo moeilijk? Daarbij is iedere reden om Beelen voortaan niet meer te 'gebruiken' een goede, wat mij betreft!

R-W | 07-07-10 | 13:39

Ach, gelukkig heeft hij een lul van 32 centimeter.
Confabulator | 07-07-10 | 13:37
Bij mijn weten is dat toch echt maar 22 cm.

hanzebal | 07-07-10 | 13:38

Misschien moet Giel als compensatie een week lang zonder eten en drinken in het Glazen Kruis blijven zitten...

Klokkie | 07-07-10 | 13:37

Ach, gelukkig heeft hij een lul van 32 centimeter.

Confabulator | 07-07-10 | 13:37

O Neen Toch.

shaaque | 07-07-10 | 13:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken