Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MAFIFA delete doelpunt Engeland uit samenvatting

1014281_3f6e2613.jpg Dat de FIFA onder leiding van Sepp Blatter een grote criminele organisatie is die alleen bestaat door het omkopen van Afrikaanse landen behoeft geen betoog. Dat de ubercapo uit Zwitserland behalve in de skybox eveneens plaatsneemt achter de regieknoppen van het WK in Zuid Afrika is nieuw. Bekijk HIER even de officiële samenvatting van Duitsland - Engeland van gisteren op de website van de FIFA. Mooie pot. Geweldig voetbal. Er lijkt alleen iets in te ontbreken. Maar wat? Even denken... Oh ja, natuurlijk! De grandioze scheidsrechterlijke blunder waardoor Engeland een glaszuiver doelpunt werd onthouden en waarover ongeveer de gehele wereldbevolking zich dezer dagen boos maakt. Hoe zielig kan je als miljardenbusiness zijn? Iedereen heeft het vandaag over die goal. Zelfs onze blinde opoe van 105 zag dat die bal een halve meter over de lijn was. En dan delete de FIFA uitgerekend die beelden uit de samenvatting. Denken ze in Zürich dat iedereen debiel is of zo? Wat is het volgende Blatter? Een totaalverbod op herhalingen?

Reaguursels

Inloggen

Het gaat om geld mensen, geld, niets meer en niets minder.

De Rechterhand | 29-06-10 | 10:34

Hey, link is deaud.

HJDB | 29-06-10 | 08:23

flikker op: met je fifazela, aars op je toeter!

ookprobleemmetdrank! | 29-06-10 | 03:22

Duitsland is de terechte winnaar van deze wedstrijd. Laten we dat voorop stellen. Inderdaad een enorme blunder van de assistent scheidsrechter: deze had dit doelpunt moeten zien. Natuurlijk een nog grotere blunder van de leidsman himself. Maar die corrupte oude zak van een Blatter dient operatief uit de FIFA verwijderd te worden met inbegrip van zijn jaknikkende vazallen. Na dit WK gaat eindelijk het meest corrupte en vooral autistische (sorry voor hen die ermee behept zijn) op de schop en hopelijk zal niet een Platini de volgende in rij zijn. Graag eerlijk voetbal. Brood en eerlijke spelen graag. Pieter van Vollenhoven kan, wat mij betreft, samen met Neelie Kroes op uitstekende wijze de nieuwe en eerlijke FIFA een gezicht geven.
Nederland - Brazilie: 4-2.

QZNYWRLD | 29-06-10 | 02:33

Teringleirtjes. Wordt tijd voor een een beetje technologie.

Quincy Jones | 29-06-10 | 02:21

Chinese toestanden weer. "Neu hoor, nooit gebeurd!"

Henk Houthakker | 28-06-10 | 22:00

bij volgend fifa toernooi moeten alle landen/clubs/teams bedanken en niet meedoen en zelf toernooi opzetten en verkopen aan alle tv kanalen. dag blatter

epsilone | 28-06-10 | 21:58

Laat het wk maar naar Nederland komen dan zal ik mee gaan protesteren tegen die mafioso en reken maar dat ze geen winkel, restaurant, friettent of iets sluiten in de buurt van een stadion ze zijn nog al gek als ze het doen.
Nederland mag dan wel op een bananen republiek lijken maar gek zijn we niet!

menotyou | 28-06-10 | 21:53

The MAFIFA does not rule football, it owns football as it does politicians.
Ik ga sowieso geen voetbal kijken. Zou een leuke sport kunnen zijn ware het dat het een puur commercieel miljardenspektakel is geworden waar belangen zwaarder wegen dan de sport zelf. Geld verdienen moeten we allemaal en daar is ook niets mis mee maar de voetballerij steekt me de laatste jaren teveel en ik heb de interesse erin verloren.

Benman | 28-06-10 | 15:52

On-ge-lo-fe-lijk gewoon. Opschorten die handel.

WeesFatsoenlijk | 28-06-10 | 15:49

Haal die corrupte bende alsjeblieft niet hiernaartoe in 2018! Gatverdamme, die mafifa die alle touwtjes in handen heeft tijdens zo'n WK.

TypeR | 28-06-10 | 15:42

Echt te zielig voor woorden die FIFA. Waarom ga ik vanmiddag eigenlijk nog kijken?

Nifelheim | 28-06-10 | 15:26

Ach, allemaal toeval ! Net zoals dat 'we' vanmiddag een kaarttrekgrage scheidsrechter hebben, terwijl we al 5 gele kaarten hebben. Ik durf nu al te zeggen dat we 4 onnodige gele kaarten gaan krijgen......

Als het aan de FIFA ligt, komt er gewoon een finale Brazilië - Spanje. Niet voor niets zijn beide landen in de groepsfase 2 keer goed weggekomen (Alhoewel Kaka flink 'genaaid' werd......)

Twansel75 | 28-06-10 | 14:42

@Publius: 1x was wel duidelijk hoor...

Rest In Privacy | 28-06-10 | 14:41

Fuck FIFA. Ik ben wel klaar met dat WK. Waardeloos voetbal omdat er zo nodig een nieuwe bal moet worden geïntroduceerd, onschuldige meisjes in het gevang gooien en dan weigeren om TV beelden toe te staan. Jongens, het was leuk dat voetbal, dank voor die mooie jaren, but its time to move on. En Blatter: vuile zakkenvuller met je schijnheilige kop, fuck you too.

Rest In Privacy | 28-06-10 | 14:41

@ Jaimy Fox | 28-06-10 | 12:59

je zou toch verwachten dat dat al gebeurd was he.. damn ziek word ik hier van, wat een ergernis iedere keer weer.. als de grote 5 Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië uit de FIFA stappen is het over en sluiten...

krem | 28-06-10 | 14:38

Fuck FIFA. Ik ben wel klaar met dat WK. Waardeloos voetbal omdat er zo nodig een nieuwe bal moet worden geïntroduceerd, onschuldige meisjes in het gevang gooien en dan weigeren om TV beelden toe te staan. Jongens, het was leuk dat voetbal, dank voor die mooie jaren, but its time to move on. En Blatter: vuile zakkenvuller met je schijnheilige kop, fuck you too.

Rest In Privacy | 28-06-10 | 14:37

een totaalverbod op herhalingen bestaat al in de stadions hoor.. alleen ging het gisteren tijden Arg-Mex even mis en kwam de buitenspelgoal toch op de grote schermen in het stadion, het schijnt dat de editor nu ergens in een put buiten Soweto ligt..

krem | 28-06-10 | 14:33

Met de miljarden paupers achter zich, is de FIFA machtiger dan God.
kapotte_stofzuiger | 28-06-10 | 10:07

ROFLOL... het lijkt de PVV wel

hanz71 | 28-06-10 | 14:10

@Roeieber:

als je over een paar jaar nóg met een pletterpet zit te kijken (oké, eigenlijk nu ook al) dan vraag je erom om met TV en al de vuilstort opgemikt te worden...

Caveman48 | 28-06-10 | 14:06

@Geen Punt:

ik wis
jij wist
enz...

/NL taalnazi

Caveman48 | 28-06-10 | 14:03

@gerardlenorman | 28-06-10 | 11:44

Ik zal dat maar als compliment opvatten hè?!

Caveman48 | 28-06-10 | 13:58

De Mafifa komt over een paar jaar controleren of je thuis niet met een pletterpet op Bavaria drinkend voor de TV naar het voetbal zit te kijken.

*Ding dong* "shit wie belt er nou aan onder het voetbal!" , "Dag meneer ik ben van de Mafifa, ff checken, Oh een pletterpet, Bavaria en geen KIA voor de deur, mag niet he, hier die TV, Prettige dag verder"

Hoop dat dat WK niet naar NL komt, corrupt gedoe.

Roeieber | 28-06-10 | 13:50

Er wordt gedaan alsof de scheidsrechter/grensrechter maar die laatste mag je niet meerekenen omdat ie ALTIJD de scheidsrechter volgt wat ie ook " ziet", hij " ziet " alleen wat de scheids "ziet", niet zou zien wat iedereen ziet, 2 m buitenspel, 1 m over de doellijn, hands (de franse scheids moest er hard om lachen maar floot er niet voor). Hij ziet dit nl WEL of anders de grensrechter maar dat maakt niet uit en dus is de vraag waarom ie niet fluit veel interessanter. Scheidsrechters bestaan niet, ze zien alleen wat ze willen zien, het zijn dus gewoon politici en die boodschap is hun zonnenklaar door de weigering v Blater om aan hun leiden een einde te maken. " Keep up the good work, lads" Ik had al ver voor de aanvang voorspeld dat het toernooi helemaal niks met voetbal te maken zal hebben maar alles met de willekeur van de " scheidsrechters" . Die beslistten de wedstrijd al voor 75%, dat is nu 90 geworden

langzalzeleve | 28-06-10 | 13:31

-weggejorist-

ROCA | 28-06-10 | 13:27

Redactie, waarom geen update?

Verder blijft het buitenspel van Argentinië bij het eerste doelpunt tegen Mexico zwaar onder belicht.

"Wat maakte het uit of je met 4-2 of met 4-1 uit een toernooi gewerkt wordt?" @ Vogelbeest.

Als je voor de rust op 2 - 2 komt, dan begin je heel anders aan de tweede helft dan wanneer je met 2 - 1 begint. Beetje domme opmerking dus.

character55 | 28-06-10 | 13:26

Gewoon als grote landen uit de FIFA stappen en een eigen bond oprichten. Kijken hoe snel FIFA dan zwicht.

Jaimy Fox | 28-06-10 | 12:59

Je moet voor de wedstrijd plaksel op je arm aanbrengen en die lichte strandbal eraan laten plakken en meenemen naar het strafschop gebied en dan met een smash in de goal slaan! En vervolgens verwonderd kijken waarom het geen goal is!

michzelluf | 28-06-10 | 12:49

Ja en gaat de fifa wel zeggen van: Fair play! eetc etc

Er klopt hier geen moer van!

Dakpanmaker | 28-06-10 | 12:41

"delete"?

/schoolmeester aan
ik delete (stam)
jij/hij deletet (stam +t)
/schoolmeester uit

Geen Punt | 28-06-10 | 12:41

Trieste bedoeling die FIFA...

Frantique | 28-06-10 | 12:32

grskywalker | 28-06-10 | 12:29

Idd, jij ook al!

michzelluf | 28-06-10 | 12:32

@Professor Barabas | 28-06-10 | 12:24 Hoe je veel kan verdienen? Nou, je organiseert een toernooi in Zuid-Afrika. Je toucheert € 1,9 miljard aan reclame- en televisiegelden. Je laat het organiserend land de infrastructuur en stadions betalen. Hier en daar deel je wat geld uit aan winstpremies etc. Uiteidenlijk sluis je € 1 miljard nettowinst door naar je eigen bankrekening in Zwitserland. Vergeleken bij de FIFA zijn de Chinezen die wedstrijden beïnvloeden door scheidsrechters om te kopen hele, hele kleine kruimelboefjes.

witwas | 28-06-10 | 12:31

viel me op dat die bal op de binnenkant lat van mexico in het argentijnse doel gewoon helemaal geen herhaling waard was ?

grskywalker | 28-06-10 | 12:29

da wizard | 28-06-10 | 10:05
wellicht dat de wedstrijd geheel anders was verlopen als het wel was goedgekeurd.... lijkt er op dat het WK allang gekocht is.... wie zal het meest er voor neergelegd hebben? Nederland denk ik niet want het mag geen cent teveel kosten, behalve als het over migratie, AWBZ en of banken in de lucht houden gaat natuurlijk...

All | 28-06-10 | 12:27

Zoals jullie weten was voor het toernooi al bepaald wie er wereldkampioen moet worden. Iedereen binnen de Fifa helpt zo een handje mee. Hoe kan je anders veel verdienen?

Professor Barabas | 28-06-10 | 12:24

vraagstaart | 28-06-10 | 12:11

Uitgaande van dat NA de eerste wereldkampioen er nog elf keer achter elkaar perfect stuivertje wordt gewisseld komt ik uit op een kans van een 1/2 tot de macht elf...

eerstneukendanpraten | 28-06-10 | 12:22

Biff Eagleburger | 28-06-10 | 12:13

Ik heb gewoon moeite met leugenaars en huichelaars...

michzelluf | 28-06-10 | 12:19

Zolang voetballers en hun clubs niets doen (staken) zal het zo blijven zoals het is. Deze man heeft namelijk zoveel schijt in zijn ogen zitten dat hij ze niet meer open krijgt.

niet waar | 28-06-10 | 12:19

Linkie werkt niet meer. Fifa server dead? Tja, het is een technisch hulpmiddel hè. Bij de Fifa kan dat niet.

Boomschade | 28-06-10 | 12:19

Link was de heletijd al dood. :P

Dakpanmaker | 28-06-10 | 12:16

Nu is de link dood, voelt als propaganda!

zyloen | 28-06-10 | 12:16

@Vraagstaart

Argentinië en Uruguay hebben de afgelopen wk's niet echt goed gedaan. Als ik het me goed herinner.

Dakpanmaker | 28-06-10 | 12:15

hubiex dk | 28-06-10 | 12:13
Sja we zijn een waterland dus we hebben wat met boten.

Hölzenbein | 28-06-10 | 12:14

@michzelluf | 28-06-10 | 11:46

Ach natuurlijk. En ik heb de wedstrijd ook helemaal niet gezien en het zou volkomen logisch zijn dat Noord-Korea met 0-7 had moeten winnen. Wat moet jouw leven vermoeiend zijn als je overal een samenzwering achter ziet.
Chill. The. Fuck. Out.

Biff Eagleburger | 28-06-10 | 12:13

Nederland gaat straks ook de boot in door die prutsers.

hubiex dk | 28-06-10 | 12:13

kan = kans

En uitgaande van een gelijke kwaliteit Europa / Zuid-Amerika bij alle toernooien, dat is.

vraagstaart | 28-06-10 | 12:12

FIFA zit bij mijn weten in Nyon, niet Zurich.

Zieke Hond | 28-06-10 | 12:11

@michzelluf | 28-06-10 | 11:57 50%. Wel zo of niet zo, 50/50 dus.

/serious mode on Je hebt gelijk, deze is wel heel erg euh... toevallig. Ik kom overigens op 0,048828% uit.

Maw 99,951172% kan dat er is gesjoemeld.


vraagstaart | 28-06-10 | 12:11

Waarom gaat de Engelse regering er zich eigenlijk niet mee bemoeien?

Fransen zouden dat namelijk allang gedaan hebben...

Dakpanmaker | 28-06-10 | 12:11

michzelluf | 28-06-10 | 11:26

Misschien omdat de Engelsen in 1966 eerst al Portugal met Eusebio hadden verslagen met hulp van de arbitrage om de plaats van de wedstrijd ineens te verplaatsen van Liverpool naar London.

ecologiste | 28-06-10 | 12:09

Oei oei oei, het verwijderen van de geschiedenis... Aan welk boek doet me dat toch denken?

echwaarjoh | 28-06-10 | 12:07

@ Iedereen die mij @

We moeten wel de hoop erin houden!
En als als we in de Finale komen moeten we volgens mijn poule tegen die oosterburen. Maarja, na Brazilië vliegen we er wel weer uit zoals iedereen denkt.

Dakpanmaker | 28-06-10 | 12:05

nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioensc...

Mooi om te zien dat België in 2002 toch nog de Fair play prijs heeft gekregen, ondanks de afgekeurde goal van Wilmots... tegen Brazilie

michzelluf | 28-06-10 | 12:03

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:52

1. Eerst moeten we vandaag vechten tegen de scheidsrechter om geen kaarten op te lopen.... en proberen te winnen van Slowakije...

2. Dan moeten we waarschijnlijk vechten tegen Brazilië en de scheidsrechter en de FIFA...

3. Als we dat overleven krijgen we Uruguay en de scheidsrechter van de FIFA

Trouwens de kans is heel groot dat het Zuid-Amerika gaat worden...

michzelluf | 28-06-10 | 12:01

2006 Europa
2002 Zuid-Amerika
1998 Europa
1994 Zuid-Amerika
1990 Europa
1986 Zuid-Amerika
1982 Europa
1978 Zuid-Amerika
1974 Europa
1970 Zuid-Europa
1966 Europa
1962 Zuid-Amerika

Doe daar eens een kans berekening op.... hoe groot is de kans dat zoiets ontstaat??????????

michzelluf | 28-06-10 | 11:57

Het lijkt de FIA wel...

Dafman | 28-06-10 | 11:55

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:52
Als Nederland niet arrogant is dan zou het kunnen lukken. Maar ach, zal wel weer niet lukken.

Hölzenbein | 28-06-10 | 11:54

Corrupte teringzooi.
Moet die scheids eens proberen met een stadium vol hooligans.

vernes | 28-06-10 | 11:54

Aha zo.

Zit een logisch verband in. Er moet verandering in komen!

2010 = Europa (NEDERLAND)

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:52

Wat een prutsers

Braakbal | 28-06-10 | 11:52

The U.K.,
was Fi-Fa-Fucked yesterday!

Treurig varken | 28-06-10 | 11:51

Dat de kampioen uit dat continent komt en dat het steeds keurig afgewisseld is...

michzelluf | 28-06-10 | 11:51

@Michzelluf

Nou dat rijtje met continenten? Ik snap het niet echt...

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:50

@Haricovert | 28-06-10 | 11:47 Je kan je fout ook toegeven en zorgen voor verbetering. Voor een autofabriek is een terugroepactie wegens een constructiefout meestal goede publiciteit.

witwas | 28-06-10 | 11:49

Logisch dat ze het niet vermelden. Alles moet rooskleurig gebracht worden, dus gaat de FIFA echt niet hun eigen fouten breeduit tonen op de eigen website.

Is dat niet de manier waarop alle bedrijven te werk gaan?

Haricovert | 28-06-10 | 11:47

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:46

Waarmee?

michzelluf | 28-06-10 | 11:47

@michzelluf

Wat bedoel je daar mee?

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:46

gerardlenorman | 28-06-10 | 11:44
Wat, die tokkie van Borst ook al hier?

Hölzenbein | 28-06-10 | 11:46

Biff Eagleburger | 28-06-10 | 11:43

Een 'gok' idd omdat het logisch is.. daarom denk je er niet over na.

michzelluf | 28-06-10 | 11:46

Cavaman48-. 10:47.-10:49.,.en 10:44.,.. ben jij het hugo.B.Je schrijft zoals praat,.

gerardlenorman | 28-06-10 | 11:44

@michzelluf | 28-06-10 | 11:26

Het is maar een gok. maar ik denk omdat ze veel beter kunnen voetballen Noord-Korea.

Biff Eagleburger | 28-06-10 | 11:43

Brazilie, Argentinie of Uruguay

michzelluf | 28-06-10 | 11:42

De FIFA is niet te vertrouwen. Hier dus ook niet. Zuid Afrikanen mogen hun spulletjes niet in de buurt van de stadions verkopen (duh, ze zijn geen sponsor). Mc en Coca mogen dat wel. Wat een schurftige maffia is het.

Hölzenbein | 28-06-10 | 11:42

-weggejorist-

michzelluf | 28-06-10 | 11:41

DNA | 28-06-10 | 11:38
precies,bij studio sport zomer,sprak jack al over censuur op den top.

ron78 | 28-06-10 | 11:41

michzelluf | 28-06-10 | 11:33
Ok dat kan,ben niet de minste om toe te geven.
Bij dit wk zit er niet zo op als in 06,
maar vertel is die statistiek dan.

ron78 | 28-06-10 | 11:39

@Caveman48

Ik ben zelf ook eigenlijk voorstander er van, maar als maar een paar landen het doen zoals Nederland en Denenmarken bereik je er niet echt iets mee. Maar als Engeland en Duitsland ook nog mee doen, dat bereik je idd wat!

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:39

michzelluf | 28-06-10 | 11:35
Daar hoef ik me niet meer in te verdiepen. Hoe los je het op, is de vraag.

Heau even | 28-06-10 | 11:36

Heau even | 28-06-10 | 11:33

Corporatisme heet dat... verdiep je op de website van www.vrijspreker.nl

michzelluf | 28-06-10 | 11:35

@Dakpanmaker:

Je kan het ook omdraaien: als een goed deel van de grote landen/clubs de FIFA boycot heeft de FIFA geen aansprekende toernooien meer.
Goed georganiseerde boycot, in combinatie met opstarten van een nieuwe, betere competitie met betere regels (zie mijn eerdere post) en de FIFA is uitgespeeld.
Uiteindelijk zijn het namelijk de spelers en de clubs die de échte macht hebben.

Caveman48 | 28-06-10 | 11:34

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:28
En dat is precies het probleem: De financiële belangen zijn te groot geworden.

Heau even | 28-06-10 | 11:33

ron78 | 28-06-10 | 11:30

Wissel kan nog steeds gelijk hebben...

Als je in 80% van de gevallen de scheids meekrijgt... dat wordt door het volk niet opgemerkt..100% is uiteraard lomp...

Maar je weet de statistiek rondom de wereldkampioen?

michzelluf | 28-06-10 | 11:33

@Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:28 Nee je hoeft Fifa niet te boycotten, dat win je nooit, net als het plan om een alternatieve bond op te richten. Maar niemand kan je verplichten om een toernooi te organiseren. Als de grote landen (zeg maar met meer dan 10 stadions met 40.000 plaatsen) een blok vormen en zich niet meer kandidaat stellen dan zal Fifa op de knieën moeten.

witwas | 28-06-10 | 11:32

Helemaal correct!

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:31

Fifa heeft voor deze zaken advies ingewonnen bij de Noord Koreaanse delegatie.
Moet zeggen het werkt wel....

Drecks | 28-06-10 | 11:31

Oei, oei, oei dat is echt stom. En dat terwijl zo'n afgekeurd doelpunt juist zorgt voor de charme van voetbal! Passie! Voor discussie, en boze fans, en boze spelers. En tackles vanachteren. Passie my ass. Net of de charme van het amateurvoetbal zit in het feit dat je op zondagochtend een of andere mongol van de tegenpartij als grensrechter hebt, die keer op keer je spitsen afvlagt bij een gevaarlijke tegenaanval. En als je daar iets van zegt krijg je een klap op je bakkes of rood. Passie ja. Niets zorgt voor zoveel verbroedering als samen een herhaling bekijken en zien dat het zo IS. Klaar en weer verder. Op naar de volgende beenbreuk met een vleugje passievrucht. Lekker!

Valentijn Schuinsmaa | 28-06-10 | 11:30

michzelluf | 28-06-10 | 11:26
Nou frankrijk knikkerde brazilië er uit in 06
En wat wissel zegt is dat brazilië altijd de scheids mee heeft.
Dat is dus onzin.Maar er zal heus wel een scheids tussen zitten die partijdig fluit.

ron78 | 28-06-10 | 11:30

@Witwas

Gewoon de fifa boycotten dus?
Lijkt mij geen goed idee want dan spelen de Nederlandse clubs misschien geen Europees voetbal meer en lopen veel geld mis.

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:28

bbbachstra | 28-06-10 | 11:26

En waarom heeft Portugal met 7-0 kunnen winnen?

michzelluf | 28-06-10 | 11:26

Als je de fifa gaat hacken krijg je interpol en alle narigheid achter je aan. Uitstekende tactiek die ze voeren @ FIFA angstcultuur aanjagen kijk maar naar die bavaria(sl()ts) praktijken

Vrees | 28-06-10 | 11:26

ron78 | 28-06-10 | 11:19

Dus Wissel heeft gelijk...

Iedere 4 jaar is er een switch tussen Zuid-Amerika en Europa...

Ga maar na..

michzelluf | 28-06-10 | 11:26

Nu begrijp je ook waarom Noord Korea mee mocht doen. Dat land lijkt zo lekker veel op de FIFA. Geweldig dat ze denken dat dit kan in 2010. Wie willen ze voor de gek houden?

bbbachstra | 28-06-10 | 11:26

Tja wat wil je, de FIFA heeft een uitstekende democratie, de stemmen van Aruba, Anguilla en Antigua tellen even zwaar als die van Duitsland, Engeland en Spanje. De grote landen hebben mijns inziens maar één machtsmiddel en dat is gewoon niet meer inschrijven op de organisatie van het WK en andere grote toernooien. Gaat Blatter met zijn WK-circus maar lekker op Aruba zitten.

witwas | 28-06-10 | 11:22

Herstel link werkt wel. FF de adresbalk selecteren en dan op enter rammen.

Incognito1991 | 28-06-10 | 11:21

framboos knobbel
Nee. Puur om marketing en commerciele redenen

ik denk het niet Ghana-vs. Waar valt voor de fifa meer geld te halen. ik denk de vs en die liggen eruit, balen voor budweiser.

dolffie | 28-06-10 | 11:21

Spoorwissel | 28-06-10 | 11:11

Ja idd... en vandaag is het de dag van gele kaarten om NL te verzwakken!

michzelluf | 28-06-10 | 11:21

Wie gaat de fifasite hacken? Zou wel geniaal voor Gs zijn...

Dakpanmaker | 28-06-10 | 11:20

Spoorwissel | 28-06-10 | 11:11
uhm wk 2006 brazilië vs frankrijk 0-1 ;)

ron78 | 28-06-10 | 11:19

ymmv | 28-06-10 | 10:31

Kan iemand de site van FIFA hacken en de waarheid er op plaatsen?

michzelluf | 28-06-10 | 11:19

En daar hebben we het totaalverbod. Krijg direct een 404 pagina als ik op de link klik...

Incognito1991 | 28-06-10 | 11:18

De FIFA heeft een gigantische machtpositie weten te creeren. Ze hebben het voor elkaar weten te krijgen dat de meeste landen een uitlaatklep hebben gekregen om geen oorlogen meer te voeren. Rinus had een vooruitziende blik. Elke voetbalbond in Europa is afhankelijk van de Fifa, en steeds meer landen worden er afhankelijk van. Regeringen weten dit, en ze vinden het goed. Doe je iets wat de FIFA niet leuk vind, dan kun je het shuffelen. De FIFA is zo corrupt als wat. Nederland zal nooit wereldkampioen worden. Never! Niet om onze voetbalkwaliteiten of om ons eigen falen. Nee. Puur om marketing en commerciele redenen. Ik ga aan de prozak. Dat werkt beter dan chips en bier.
Die video op fifa.com werkte bij mij wel. Schandalig. Gewoon weggemoffeld.

Framboosknobbel | 28-06-10 | 11:12

Daarom verliezen we ook van Brazilie, FIFA heeft gewoon een vinger in de pap bij alle wedstrijden. Brazxilie heeft altijd, op elk WK, de arbitrage mee.

Spoorwissel | 28-06-10 | 11:11

Geloof me: Zwitsers zijn opportunistisch en corrupt. ALLES wijkt voor poen.
Of het om crimineel geld gaat of het Nazi goud, voor Zwitsers maakt het geen bal uit.

Masturwasbeer | 28-06-10 | 11:10

F. von Zeikhoven | 28-06-10 | 11:03
Natuurlijk ook Europa heeft boter op zijn hoofd en Zwitserse bankrekeningen, maar Blatter moet gewoon weg en die hele FIFA puinhoop incl. deals met Adidas en tv uitzendrechten, omkooppraktijken moet opnieuw bekeken worden.

lingo star | 28-06-10 | 11:08

@ Heau even | 28-06-10 | 11:05
Zoiets, en bankgeheim enzeau en altijd weer leuk niet meewerkende overheid...

F. von Zeikhoven | 28-06-10 | 11:08

@Caveman48 | 28-06-10 | 11:00
Jawohl, Herr Obersturmbahnfuhrer Caveman48! Je kunt het niet helpen, als het over Duitsers gaat, schiet je op een gegeven moment toch weer in de Allo Allo-mode.

En-el Hak | 28-06-10 | 11:06

@ Rho'd Berth | 28-06-10 | 10:09
Dat wil ik ook wel eens zien inderdaad! Werd gewoon doodgezwegen! Toegegeven, er gebeurde veel op dat moment, maar normaal wordt zo'n bijna-doelpunt 4 keer herhaald, en nu opeens nergens!

Tiel | 28-06-10 | 11:06

@Taaie-Neuskoek | 28-06-10 | 10:59 Maakt niet uit verder. Ik kon me niet meer herinneren of het gisteren nou een doeltrap was of niet, door de vraag van Lakrwa begon ik te twijfelen. Vroeger in de A2 kregen wij trouwens genadeloos op onze kop als een uittrap van de keeper achter onze verdediging viel. Zo'n bal is 2 of 3 seconden onderweg en moet je altijd hebben. Zeker als je een kopsterke centrale verdediger als Terry bent.

witwas | 28-06-10 | 11:06

F. von Zeikhoven | 28-06-10 | 11:03
Omdat ze zwemmen in het geld en het daarom kunnen betalen...?

Heau even | 28-06-10 | 11:05

@ lingo star | 28-06-10 | 11:01
Waarom denk je dat de FIFA in Geneve huist....

F. von Zeikhoven | 28-06-10 | 11:03

zeg maar jansen | 28-06-10 | 10:54
Ik denk dat als meer journalisten er volop induiken als de Europese landen eisen stellen dan kunnen ze de FIFA bende ontslaan en bv. Beckenbauer benoemen, dat zou al heel wat beter zijn.

lingo star | 28-06-10 | 11:01

Fair play.

Bijthond | 28-06-10 | 11:00

@En-el Hak:
NEIN! Es ist 'die' Mannschaft! Ordnung muss sein!

Caveman48 | 28-06-10 | 11:00

Alles wordt gezuiverd van Blattsfemie!

Oergoed! | 28-06-10 | 10:59

lol lekker krampachtig weer van de fifa.
Zo te zien vinden ze dieplinken niet fijn..

80 | 28-06-10 | 10:59

@witwas | 28-06-10 | 10:54
Met uittrap bedoelde ik dan ook een 'achterbal' of goalkick, omdat de trap van Neuer ook een goalkick was.
Entschuldigung bitte.

Taaie-Neuskoek | 28-06-10 | 10:59

@ Rho'd Berth | 28-06-10 | 10:09

Dat viel mij ook op!!!

Burgess | 28-06-10 | 10:59

Tijd voor het oprichten van een alternatieve voetbalbond lijkt me. Laat die Zwitsers dan maar lekker rondkloten in een stel derdewereldlanden.

Symmachus | 28-06-10 | 10:58

@Caveman48 | 28-06-10 | 10:49
Klar! Aber ist es nicht 'der Mannschaft' statt 'die Mannschaft'?
Lekker wichtig. Natuurlijk moeten arbiters zich kunnen bedienen van beelden, de sport zou erop vooruit gaan. Verder ben ik blij dat het vreselijke Engeland naar haar eiland is teruggejaagd.

En-el Hak | 28-06-10 | 10:57

witwas | 28-06-10 | 10:54 Buitenspel of zaalvoetbal. Ik denk dat de meesten wel weten wat nu precies wat is.
Zo'n ferme uittrap kan in een zaal helemaal niet namelijk.

zeg maar jansen | 28-06-10 | 10:56

Romantiek he.

Maxima_Vulva | 28-06-10 | 10:56

zeg maar jansen | 28-06-10 | 10:47
vervolg
Ik bedoel de staat stelt de regels maar houdt zich er zelf niet aan of zorgt dat ze zich er niet aan hoeft te houden door een rechter aan te stellen die de andere kant op kijkt. En dan kun je nog zo'n goede advocaat hebben uiteindelijk winnen de wegkijkers, de anonieme ambtelijke medewerkersclub die orders uitvoeren. Wat heb je aan regels als jij je er wel aan moet houden maar de gepriviligeerden niet?

ecologiste | 28-06-10 | 10:56

@helemaalnicks | 28-06-10 | 10:52 Een 'goalkick' is een achterbal die genomen wordt als de aanvallende partij de bal over de achterlijn heeft gespeeld. Deze uittrap kan door de keeper genomen worden maar net zo goed door een speler.
Een gewone uittrap van de keeper, nadat hij bijvoorbeeld een redding heeft verricht, kan wel degelijk buitenspel zijn.

witwas | 28-06-10 | 10:54

lingo star | 28-06-10 | 10:52 Nederland zou kunnen staken, als het Fransen waren geweest. Maar het zijn geen Fransen, dus staken ze niet en gaat het spelletje gewoon verder.
(Als de Fifa hier meeleest verliest Nederland vanmiddag, zo zijn ze gewoon.)

zeg maar jansen | 28-06-10 | 10:54

als het 2-2 was geworden,dan had het een heel andere wedstrijd geworden,en had misschien wel duitsland na huis kunnen gaan..... Fifa met zijn censuur bah!!

ron78 | 28-06-10 | 10:53

Caveman48 | 28-06-10 | 10:44
Mooi boek en als je daarmee klaar bent lees dan het vervolg nl. Andrew Jennings Vals spel. Met die twee boeken weet je wat voor schurkenstreken Blatter en co uithalen. Het is echt schaamteloos, NL moet daar niet aan meewerken geen WK met Blatter !

lingo star | 28-06-10 | 10:52

die beweert dat een uittrap van de keeper nooit buitenspel kan zijn. Dat is geen neuskoek maar lulkoek.
witwas | 28-06-10 | 10:48
Je zit ernaast. Dit komt uit het officiele rulebook van de fifa (2010-2011) uit het kopje "offside"
There is no offside offence if a player receives the ball directly from:
• a goal kick

helemaalnicks | 28-06-10 | 10:52

@Terpen-tijn | 28-06-10 | 10:49 Helemaal gelijk, en daar komt nog bij dat het 3e en 4e doelpunt van Duitsers genadeloze counters waren. Bij een 2-2 stand had Engeland nooit zoveel risico genomen en zeker 2 of 3 mensen meer achterin gehouden.

witwas | 28-06-10 | 10:51

Volgens Jack van Gelder heeft de Fifa 4 van de 8 stemmen om grote beslissingen te nemen en de andere 4 stemmen liggen bij een adviesorgaan van oude 'wijze' Heren uit Engeland, Schotland, Ierland en Wales. Je hebt 6 stemmen nodig om een plan erdoorheen te krijgen...

gozahtje | 28-06-10 | 10:50

@zeg maar jansen: er staan anders wel vier cornervlaggen, met masten...

Caveman48 | 28-06-10 | 10:50

@atb | 28-06-10 | 10:07
"
" en de 1-0 van Argentinië?

Dikke LOL. In de samenvatting op de mafifa website wordt die goal een keer getoond (vanaf het middenstandpunt), per slot van rekening kunnen ze niet om dat doelpunt heen. Maar *geen* herhaling, wel uiteraard van alle andere doelpunten (ieder twee keer herhaald, dus in totaal van drie verschillende camerastandpunten). Hoe obviously kun je 'dom' zijn als fifa?

smoelwerk | 28-06-10 | 10:50

@En-el Hak:

da hast du recht. Die Mannschaft war viel besser, aber es händelt sich hier um's Prinzip...

Caveman48 | 28-06-10 | 10:49

Sommigen hier zijn van mening dat het afgekeurde doelpunt GEEN invloed had op de uitslag aangezien Duitsland toch sterker was...
Hoe dom!
Engeland maakte in die fase twee goals in een paar minuten, het hadden er misschien ook wel vier kunnen worden.
Het maakt namelijk geen zak uit wie er sterker is of was... doelpunten tellen en daarom is deze wedstrijd verneukt door de FIfa (scheids)

Terpen-tijn | 28-06-10 | 10:49

Caveman48 | 28-06-10 | 10:47 Nou, nog een verschil dan: Bij voetbal kun je elkaar niet de hersens inslaan met een stick.

zeg maar jansen | 28-06-10 | 10:49

@helemaalnicks | 28-06-10 | 10:44 Ik heb niet zo scherp gekeken, maar reageerde op de uitspraak van Taaie-Neuskoek | 28-06-10 | 10:29 die beweert dat een uittrap van de keeper nooit buitenspel kan zijn. Dat is geen neuskoek maar lulkoek.

witwas | 28-06-10 | 10:48

Zeik niet over dat doelpunt, Deutschland war besser! Deutsland! Deutschland! Deutschland!

En-el Hak | 28-06-10 | 10:48

Videotechnologie is makkelijk in te voeren zonder het spel vaak te onderbreken wanneer het alleen wordt gebruikt in drie situaties: wel/niet buitenspel als er een goal uitkomt, overtreding in het strafschopgebied en bal wel/niet over doellijn. Is toch belachelijk dat de hele sport professioneel is en de arbitrage van amateurniveau. Tennis is er stukken op vooruitgegaan met behulpvan technologie.

zooishettoch | 28-06-10 | 10:48

zeg maar jansen | 28-06-10 | 10:43

Had ik Bram maar als partner in the case against the state. Bram is my man. maar the state en Blatter cs set the rules (die overigens slechts gelden voor hun tegenstanders).

ecologiste | 28-06-10 | 10:47

@zeg maar jansen:

Joh, meen je dat?

Weet je wat ook een verschil is tussen voetbal en ijshockey? Bij de laatste sport is er NOOIT discussie over de vraag of het een goal was of niet. Lijkt me niet meer dan logisch bij een sport waarin miljoenen -miljarden?- omgaan en dus voor het voetbal ook interessant...

Caveman48 | 28-06-10 | 10:47

Maar aangezien van Marwijk de pest aan risico's heeft zal hij vanmiddag wel Affelay opstellen voor Van der Vaart en geen Elia. Bij een eventuele schorsing van De Jong zal hij Schaars daar wel neer zetten. Brrrrr.

witwas | 28-06-10 | 10:46

Oh, en omdat het nog steeds niet gefixt is:
FIX DIE LINK GS!!!!!
Het is .html, niet .htm, zoals al door meerdere mensen hierboven laten zien is.
Prutsers...

Taaie-Neuskoek | 28-06-10 | 10:44

witwas | 28-06-10 | 10:34
Het was een doeltrap. Wel op blijven letten. Uit een doeltrap kan geen buitenspel ontstaan zeg je zelf.
"maar wat is er tegen dat aan te passen."
Van alles. 4e official extra taken geven lijkt me zinloos. 4e official thuis laten en vervangen door een robot (hij houdt immers alleen een bordje omhoog bij een wissel/na 45 minuten). Grensrechters achter een pc-tje aan de kant zetten en goed op laten letten op buitenspel/bal buiten de lijn situaties. Op die manier bespaar je meer kosten dan de camera's kosten. Ik vind het altijd ook zo zielig. Doe je helemaal scheidsrechtersexamen, en dan ben je eindelijk op het wk, en dan sta je daar als een of andere jan lul met een vlaggetje te zwaaien.

helemaalnicks | 28-06-10 | 10:44

En dan nog het argument dat het het spel 'spannend maakt' en dat invoeren van techniek de ziel van het voetbal aantast.
Neen, dikke bejaarde malloot, als er IETS is dat het spel aantast dan is dat wel het feit dat (Spaanse, Engelse en Italiaanse) clubs die technisch failliet zijn spelers kopen voor tientallen miljoenen, terwijl in Nederland clubs worden uitgesloten van competitie als ze ook maar één euro tekort komen.

Voor iedereen een leestip: David Yallop, 'de voetbalmaffia: de corrupte spelletjes van de FIFA' of -oorspronkelijk- 'How they stole the game'. Ontluisterend.

Caveman48 | 28-06-10 | 10:44

@Dreverhaven | 28-06-10 | 10:40 Ik zou De Zeeuw geen verzwakking vinden op de plek van Nigel de Jong. Brengt meer voetbal in de ploeg en meer verrassing door af en toe ook loopacties naar voren te maken. Een beetje zoals Bradley bij VS.

witwas | 28-06-10 | 10:43

Caveman48 | 28-06-10 | 10:39
Ik vind de suggestie van v. Gaal beter: na 90 minuten doorspelen, en iedere 5 (of 10) minuten moeten de teams 1 man van het veld halen, totdat er 5 man per team op het veld staan. Spelen in blokken van 20 minutes, als er dan een ongelijke stand is aan het eind van de 20 minuten, dan heeft één team gewonnen.
Lijkt me een best aardig idee.

Taaie-Neuskoek | 28-06-10 | 10:43

ecologiste | 28-06-10 | 10:38 Jouw partner heet zeker geen Bram?

zeg maar jansen | 28-06-10 | 10:43

vond die van argentinie nog erger

bestgeil | 28-06-10 | 10:42

Caveman48 | 28-06-10 | 10:39 Voetbal is geen ijshockey. Zo spelen ze op gras en niet op ijs. Ze hebben geen schaatsen maar noppen. Het is een heel ander spelletje, met andere regels.

zeg maar jansen | 28-06-10 | 10:42

Die lelijke Heinekenpetjes zijn intussen ook verboden, al kan dit op puur esthetische gronden zijn.

Stir Glenfarclas II | 28-06-10 | 10:42

Tabula Rasa | 28-06-10 | 10:26
Je bent lekker vlot.

Sanglier | 28-06-10 | 10:40

Ashtrey | 28-06-10 | 10:35
Vanmiddag is geen probleem, ik hoop alleen niet dat we straks met Braafheid en de Zeeuw tegen Brazilie moeten spelen.

Dreverhaven | 28-06-10 | 10:40

FIFA = CDA; ontkennen en verbieden.

Korreltje Zout | 28-06-10 | 10:40

Waarom zet men de FIFA niet gewoon buitenspel en start met een nieuwe bond een verbeterde competitie? Kunnen ze meteen een aantal andere aanpassingen doen die het spel interessanter maken, zoals:

- Zuivere speeltijd invoeren van 2x30 min;
- Buitenspel automatisch detecteren (de TU Twente heeft hiervoor in de jaren '90 al een waterdicht systeem ontwikkeld)
- Een belletje/lampje op het doel voor als de bal de lijn is gepasseerd (dat hebben ze bij ijshockey al dertig jaar of zo)
- Videojury van drie of vijf man. In de tijd die nu aan gejammer wordt besteed kunnen zij de -vermeende- overtreding analyseren en de scheids via zijn oortje laten weten hoe en wat.
- Terugspelen op eigen helft = ingooi tegenstander op middenlijn -> stimuleert aanvallend spel
- Afschaffen penalties. In plaats daarvan verlengen tot de stand ongelijk is. Om vermoeidheid te ondervangen één extra wissel per verlenging toestaan.

Caveman48 | 28-06-10 | 10:39

Ashtrey | 28-06-10 | 10:31
Mijn inspiratie komt dan ook enkel voort uit de grootheid van Kee. ;-)

Heau even | 28-06-10 | 10:39

Passie kweken met onrechtvaardigheid en zo het publiek toch "het gevoel" geven te leven. Valse gevoelens fake passie en een verwrongen rechtvaardigheid. Kijk even hoe Wilders er buiten wordt gehouden. Politiek en FIFA- voetbal is 1 pot... nat. Wij mogen 1x in de 4 jr stemmen en daarna op de tribune zitten en bek houden als het aan Blatter Bakellende, Bos cs. ligt (waarom altijd weer die B va Bush, Barroso, Blair,..), maar gelukkig kunnen we wel via GS onze gal spuwen om de frustratie weg te praten. Hulde aan GS!

ecologiste | 28-06-10 | 10:38

Ik denk dat ik hem eerder dood wens dan Osama Bin laden... Kut Blatter!

gozahtje | 28-06-10 | 10:38

@Joris

Die url heb ik uit de dikke virtuele duim gezogen, uiteraard loop ik hier geen vage streams te promoten.

oppie | 28-06-10 | 10:38

Noord koreaanse tafelreeltje!!

Vrees | 28-06-10 | 10:37

Ik hoop dat in de finale een vergelijkbare situatie zich voordoet. Dan is het snel gedaan met Blatter en consorten, als dat nu al niet het geval is.

Sydneylover | 28-06-10 | 10:36

Er is maar één manier dit op te lossen en daar discussiëren ze al tijden over en dat is gewoon video beelden gebruiken ter controle maar dan razend snel zodat de scheids er over ingelicht kan worden zonder dat de boel uit de hand loopt. Zo voorkom je het afkeuren of toezeggen van doelpunten.

Wel moeten ze het systeem waterdicht maken zodat er geen fraude mee gepleegd mag worden en dus hard aanpakken en hoge straffen.

Zo had het doelpunt van Fabiano afgekeurd kunnen worden vanwege dubble hands bal in één actie. Doelpunt afkeuren bij Argentinië want het was dik buiten spel.

Doelpunt toekennen aan Engeland want bal was dik over de lijn.
Bij Italië een dik twijfel geval maar volgens mij was het raak.

Systeem zo maken dat het van alle kanten bekeken kan worden.

Misschien zijn sensoren in de doelpalen en lat en in de bal ook een goede uit komst in deze combinatie. Zo lijkt het mij helemaal waterdicht.

Raffael77 | 28-06-10 | 10:36

@helemaalnicks | 28-06-10 | 10:30 Ja, zo zijn nu de regels, maar wat is er tegen dat aan te passen. De 4e official bekijkt de herhaling, als hij twijfelt blijft de beslissing van de scheidsrechter geldend. Als er geen twijfel mogelijk is, wordt de beslissing aangepast.

witwas | 28-06-10 | 10:36

kapotte_stofzuiger | 28-06-10 | 10:07

In tegenstelling tot de mafifa bestaat god helegaar niet.

neemjemoederindemali | 28-06-10 | 10:35

Dreverhaven | 28-06-10 | 10:31
Laten we nou niet al te ver vooruit lopen op de zaakjes.
Persoonlijk gok ik op een klinkende overwinning van onze leeuwen, we moeten tenslotte die slowaken niet meer credits geven dan ze verdienen.
NL wint met een 3-0 denk ik zeau maar...

Ashtrey | 28-06-10 | 10:35

BRUSSELMANS je mag geen fotootjes jatten van www.ongein.nl

padapa-pa.. | 28-06-10 | 10:35

@Lakrwa | 28-06-10 | 10:30 Geeft niet dat je die regel niet kent, want hij bestaat niet. Bij de volgende spelhervattingen is nooit sprake van buitenspel: inworp, hoekschop en doeltrap (achterbal dus). Een uittrap uit de handen van de keeper kan wel degelijk buitenspel opleveren. Overigens meende ik te zien dat aan de rechterkant een speler dik buitenspel stond (Mueller?) maar Klose niet.

witwas | 28-06-10 | 10:34

Niveau van dit WK blattert met de dag af./

Sliptong | 28-06-10 | 10:34

En wat doen we er aan? Niets. Duitsland terecht gewonnen. Vanmiddag Nederland. Eerder weg. Prima. Blunder vergeten.

Sliptong | 28-06-10 | 10:33

De FIFA heeft veel trekken van een dictatoriaal systeem. Dat blijkt niet alleen hier maar ook de Bavaria babes hebben daar wat van zichtbaar gemaakt. Denk ook aan de Zuid Afrikanen die echt geen blikjes Heineken rond het stadium mogen verkopen. De wetgeving die ook NL graag wil aanpassen als men genegen is hier het WK te organiseren. Maar we zijn er zelf bij en kunnen ze gewoon wegstemmen. Opzouten!

Simon_GS | 28-06-10 | 10:33

Dit is een schande. Eerst de 2-2 van Engeland: gewoon een zuiver doelpunt dat iedereen gezien heeft!

Daarna: de tweede goal van Argentinie: MEGA offside! Schandalig. Dan had deze wedstrijd echt een andere wending KUNNEN hebben.

En let op: vanmiddag wordt Nederland weer genaaid door een arbitrale dwaling.
Zal me niks verbazen.
Gewoon boycotten dat WK.

Blatter wil Duitsland als kampioen, en hij gaat er alles aan doen om dat te laten gebeuren.

barbarossa72 | 28-06-10 | 10:33

De opzet van de Fifa is altijd redelijk duidelijk, de finale moet gaan tussen Brazilie (dat om onduidelijke redenen nog steeds van de samba voetbal mythe profiteert) en een commercieel aantrekkelijk Europees land (dus niet Nederland). Vanmiddag mogen Slowaakse houthakkers dus flink los gaan op het Nederlands elftal terwijl de Spaanse scheidsrechter alvast weet wie hij bij Nederland een kaart moet aannaaien.

Dreverhaven | 28-06-10 | 10:31

-Weggeblattert-

zeg maar jansen | 28-06-10 | 10:31

Heau even | 28-06-10 | 10:15
Uitstekend idee.
Ter verduidelijking; Kee keek en zag dat het goed was!

Ashtrey | 28-06-10 | 10:31

De FIFA is een logge en dogmatische organisatie, doorspekt met vriendjespolitiek en wars van enige vernieuwing, ook al schreeuwt de hele wereld daarom.

Eigenlijk lijken ze wel wat op de PvdA.

Caveman48 | 28-06-10 | 10:30

Slim van ze, over 200 jaar heeft niemand het hier meer over.

Harry Turtle | 28-06-10 | 10:30

Taaie-Neuskoek | 28-06-10 | 10:29
Oké! Die regel wist ik niet. Bedankt voor de uitleg!

Lakrwa | 28-06-10 | 10:30

witwas | 28-06-10 | 10:20
Als de 4e official het wel goed gezien had, dan had hij het nog niet mogen zeggen. Zo zijn de regels. Alleen de scheidsrechter mag de beslissing nemen, eventueel in overleg met de grensrechter(s).
KapiteinClaus | 28-06-10 | 10:19
Sepp Blatter is 76. Mijn oma is iets ouder, maar heeft geen idee wat voor een technologie er tegenwoordig bestaat. Ik denk dat Blatter hetzelfde is wat dat betreft. Hij heeft niet eens gekeken hoe zoiets zou werken. Dat kun je zien aan de argumenten die hij tegen gebruik van beelden opwerpt. Eerst was het "het menselijke aspect", oftewel, dan zouden scheidsrechters een minder boeiende baan hebben oid. Toen was het te duur. Nu is het de emotie/passie (ie: geweld). Hij heeft geen idee. Hij zegt nee omdat het kan. Volgens mij vind hij het gewoon grappig dat alles van hem is, dat iedereen a wil, en dat hij gewoon b door kan drukken.

helemaalnicks | 28-06-10 | 10:30

En dit is nieuws want ....?

Andersom dag | 28-06-10 | 10:30

KaiserSoza | 28-06-10 | 10:24
Zeker, dat kijk ik regelmatig! Fantastisch systeem, maar ik was in mijn plempsel op zoek naar een soort van compromis voor mensen die niet aan video assistance willen.

Heau even | 28-06-10 | 10:29

Ook de handbalploeg van Brazilië zou wat goaltjes gaan missen als de techniek zou worden gebruikt.

Fijnstoffer | 28-06-10 | 10:29

@ Lakrwa | 28-06-10 | 10:25
Uittrap van de keeper kan nooit buitenspel zijn, staat duidelijk in de fifa regels.

Taaie-Neuskoek | 28-06-10 | 10:29

Ja, linkje is dood, maar jullie kunnen toch ff zelf zoeken? Jezus zeg.

Brinkster | 28-06-10 | 10:28

Een paar weken geleden werd een documentaire herhaald waarin werd uitgelegd hoe die Blatter elk jaar miljoenen in eigen zak steekt en zijn staf zo verwend met geld en dure hotels dat ze daarover zwijgen. En zo'n Nederlandse bobo die zeer gerirriteerd reageert als ze hem over Blatter aanspreken. "Ja hoor eens willen we nu hier een WK of niet? Dan zullen we het toch echt via die man moeten doen".

Nou ik wil dus echt geen WK hier, we kunnen het geld beter meteen verbranden.

Rebrabar | 28-06-10 | 10:27

Overigens ben ik van mening dat Duitsland volkomen terecht gewonnen heeft.
Een eventuele gelijkmaker van die Engelsen was hooguit een laatste stuiptrekking geweest. Kansloos elftal is dat tegenwoordig.

Roderick van Avezath | 28-06-10 | 10:26

Hier FIFA's standpunt omtrent video-hulp.
Deze kwoot is echt leuk voor Engelse en Mexicaanse supporters: "Fans love to debate any given incident in a game. It is part of the human nature of our sport."

@ 00:00:01 | 28-06-10 | 10:25

Uit het fifa wedstrijdverslag:

"Meetings between these two sides often provide talking points and this one's came 60 seconds later when Lampard's shot from the edge of the box struck the underside of the crossbar and bounced down, with the referee ruling the ball had not crossed the goalline."

Mafia!

Roderick van Avezath | 28-06-10 | 10:25

Heeft iemand ook toevallig beelden vanuit andere hoeken van de eerste goal van Duitsland? Ik durf te zweren dat het buitenspel was. Maar ze laten alleen de pass van de keeper vanuit de camera achter de keeper zien. Volgensmij stond Klose gewoon 3 meter buitenspel

Lakrwa | 28-06-10 | 10:25

@Heau even | 28-06-10 | 10:15

Wel eens rugby gekeken?

KaiserSoza | 28-06-10 | 10:24

Laten ze maar snel beginnen met het toestaan van videobeelden tijdens de wedstrijd. Dan staat Ajax tijdens de rust van iedere wedstrijd met 10 man omdat Suarez rood heeft gekregen na 2 schwalbes...

Klokkie | 28-06-10 | 10:24

Ik denk dat beslissingen overgelaten moeten worden aan de techniek. Als je beelden gaat bekijken, dan kan daar ook nog weer discussie over bestaan.

azijnseikerT | 28-06-10 | 10:23

@ mezelf, ik ben traag..

Padathir | 28-06-10 | 10:23

Het zou van lef getuigen als Ned en Bel hun kandidatuur introkken. Zo'n wanvertoning wil je toch niet in je land organiseren. Maar ja, KNVB en lef ...

witwas | 28-06-10 | 10:23

FIFA maakt echt een slechte indruk deze WK. En dit alleen maar om de centen en macht. Dikke Fail!

Stroopdoos | 28-06-10 | 10:23

Had nog steeds niets geholpen.

quadtuning | 28-06-10 | 10:23

slecht zeg, verkeerde link geven. Maak van .htm eens heel snel .html en zie daar. Oke de "goal" is nog steeds verdwenen, maar we hebben beeld.

Padathir | 28-06-10 | 10:21

Volgens mij heeft de FIFA hier kundig gebruik gemaakt van technologische hulpmiddelen om het doelpunt uit de samenvatting te verwijderen.
Ze kunnen het wel, dus.

Zijkweif | 28-06-10 | 10:21

-weggejorist-

fredje1971 | 28-06-10 | 10:21

Hoe? Wat? Welke goal?

Zyprexa20mg | 28-06-10 | 10:21

@@ 00:00:01 | 28-06-10 | 10:11 Beslissingen waarover je kan discussiëren moet je gewoon aan de scheidsrechter overlaten. Een goede schwalbe hoort (helaas) ook bij voetbal en als dat een penalty oplevert dan is dat misschien jammer, maar niets aan te doen. Over de blunders van gisteren valt echter niet te discussiëren, het één was een zuiver doelpunt, het ander overduidelijk buitenspel. De vierde official had hier binnen 10 seconden uitsluitsel over kunnen geven en dan hadden beide wedstrijden een eerlijker verloop gekregen. Ik ga haast denken dat er een omkoopschandaal van jewelste aan de gang is en dat de scheidsrechters opdracht hadden om Arg en Dui tegen elkaar in de kwartfinale te brengen.

witwas | 28-06-10 | 10:20

De FIFA begint wel een heel eng totalitair clubje te worden met die rare streken die ze de laatste tijd uithalen.
*kijkt ondertussen angstig uit het raam of er een busje FIFA officials in blazers in de straat staat*.

Dunnepoep | 28-06-10 | 10:20

Wie zegt dat de FIFA klooit met de samenvatting? Misschien zaten er dankzij Engelse hooli-nerds wel fake-beelden in de live-uitzending.

bintang | 28-06-10 | 10:20

Dit gaat nergens meer over. Fuck de FIFA.

Feroy | 28-06-10 | 10:20

Ik vraag me vooral af waarom Blatter niet aan videobeelden wil. Wat is erop tegen? Vaag gezever over het 'menselijke' aspect zeggen niemand iets als het om een WK gaat. In het tennis innoveren ze wel met de zgn. hawkeye, waarom bij het voetbal dan niet? Ik kan ook niet bedenken welk politiek belang Blatter hiermee heeft.

KapiteinClaus | 28-06-10 | 10:19

Het ontkennen van de waarheid is dus niet alleen een Nederlands ding

zeefert | 28-06-10 | 10:18

in de tekstuele samenvatting van beide wedstrijden van gisteren ook geen woord over de blunders. En comments met verwijzingen naar die blunders worden vakkundig gecensureerd.

Mr. Blisster | 28-06-10 | 10:18

Jee, het is nog waar ook... en dan wel een paar andere, mindere, kansen in de samenvatting laten zitten. FIFA prutst weer lekker een eind weg.

Requiescat in pace | 28-06-10 | 10:17

Overigens moeten we wel oppassen dat we ouwe Sepp niet te boos maken...
Een paar oranje jurkjes hebben er al toe geleid dat we vandaag een scheidsrechter hebben die er persoonlijk voor zal zorgen dat we kwartfinale met een half B-team moeten gaan spelen.

Novius | 28-06-10 | 10:15

Ik zeg, pas het systeem toe dat wordt gebruikt bij het tennis.
Elk team krijgt drie 'challenges' per wedstrijd om beslissingen aan te vechten. Wordt het team in het gelijk gesteld, dan behoudt het de drie challenges. Had de scheids gelijk, dan gaat er één challenge af. Op deze manier ontstaat er een prima balans tussen het 'leuke' aan het spel zonder altijd videobeelden te gebruiken, en het 'eerlijke' aan het spel omdat foutieve beslissingen snel bekeken en hersteld kunnen worden.

Maar Blatter vindt zijn eigen mening belangrijker.

Heau even | 28-06-10 | 10:15

Engeland had de goal moet opeisen tijdens de rust. En zoniet, douchen, tasje pakken en nog even zwaaien naar Don Blatter. Anno 2010 kunnen dit soort scheidsrechterlijke dwalingen gewoonweg niet meer. Goal zat. Quadruple fucking period.

Biff Eagleburger | 28-06-10 | 10:13

Moet een L achter html link fifa

indeklit | 28-06-10 | 10:13

Engeland had zeker gewonnen als het op dat moment 2-2 geworden was.
Dan haddan ze niet blind hoeven aanvalles waardoor het 3e en 4e doelpunt van Duitsland viel.
Alle landen moeten de koppen bij elkaar steken en de WFA oprichten (World Football Association) en daarmee hun eigen programma opstellen buiten de FIFA om. Alleen op die manier krijg je die prostaat-hooligans aan het schijten....

Klokkie | 28-06-10 | 10:13

We gaan weer terug naar MINDER camera's in het stadion. Als je het niet kunt zien, kun je er ook niet over zeiken. Verder worden beelden voortaan vertraagd uitgezonden, zodat alle enigszins dubieuze momenten er nog even uitgeknipt kunnen worden.
Sepp heeft gewoon even overlegd met Kim Yong Il en daar werkt het prima. In Noord-Korea denkt iedereen dat ze gelijk hebben gespeeld tegen Brazillie en Portugal en dat de selectie compleet is teruggekeerd.

Novius | 28-06-10 | 10:13

@vogelbeest

het maakt wel degelijk uit of je met 2-2 of met 2-1 gaat rusten. Duitsland ging counteren omdat de engelse moesten komen, dat was met een 2-2 stand wel anders geweest.

Eddie_Vedder | 28-06-10 | 10:12

De BBC liet gisteren al beelden zien van een hardop lachende S. Blatter in het publiek. Hij was zo'n beetje de enige persoon in het stadion die er de humor van in zag.
Ook leuk leesvoer is de in maart 2010 afgegeven verklaring van FIFA waarom er geen gebruik gemaak hoeft te worden. O.a. een stelling dat het voor het kijkerspubliek het 'zo leuk' is om te discusiëren over de beslissingen van grens- en scheidsrechters.

@ 00:00:01 | 28-06-10 | 10:11

filmpie deaud

Dordt | 28-06-10 | 10:10

Raar. Zoiets verwacht je niet bij de wereldspelen van het nobele Voetbal.

Jan Passant mk2 | 28-06-10 | 10:10

Interesseert met niets

The schoenveter | 28-06-10 | 10:10

Fifail !

necrosis | 28-06-10 | 10:10

Dat krijg je als je elk corrupt land een stem geeft.

azijnseikerT | 28-06-10 | 10:10

The following page is unavailable:
www.fifa.com/worldcup/highlights/video...

Why is this happening?
The page you are looking for may have been updated recently or moved to a different section.

If the page no longer contains relevant information it may have been deleted.
You may have accidentally typed out the web address incorrectly.

mmmmm, weggejorst of smeult de FIFA serverT? FIFA moet gewoon effe normaal doen, en erkennen dat het geen 1974 meer is.

bello | 28-06-10 | 10:10

Wat maakte het uit of je met 4-2 of met 4-1 uit een toernooi gewerkt wordt?

Vogelbeest | 28-06-10 | 10:10

Hij doetutnie

Bunkspam | 28-06-10 | 10:10

Ik stel voor dat we het hele voetbal opdoeken. Komt niks dan ellende van.

lutseklutser | 28-06-10 | 10:09

Vlak voor Mexico de 3-1 maakte gisteren, werd een bal van Mexico van de lijn gehaald door een Argentijnse verdediger. Dat leek mij ook een doelpunt. Het werd niet meer herhaald, geen alternatieve shots, en zelfs de commentator had het er niet over. Weet iemand waar de beelden van dat bijna-doelpunt zijn? Ik wil nog 'ns goed kijken of dat niet ook een gevalletje oeps was. Het was een aantal minuten voor de 3-1 van Mexico.

Rho'd Berth | 28-06-10 | 10:09

Blatter is 76 geloof ik, nog even geduld ..

Jackanders | 28-06-10 | 10:09

Voor al uw klachten: @seppblatter luistert graag naar u.

Eek the Cat | 28-06-10 | 10:09

Voor de lijn, achter de lijn, Maradona heeft het allemaal meegemaakt. Snif snuif

welkenaam? | 28-06-10 | 10:09

-weggejorist-

Broekenpoeper | 28-06-10 | 10:08

ze hadden op de videoscreens in het stadion ook de herhaling waarin het duidelijk bleek te zijn dat de bal over lijn was, daarna ging het beeld echter vrij snel op zwart lol.

cumshaft | 28-06-10 | 10:08

Ze kunnen deleten, wegjorrisen, erasen wat ze willen de wereld heeft haar oordeel al uitgebracht. Videobeelden kom er maar in!

Ashtrey | 28-06-10 | 10:08

Dat is helemaal belachelijk. De FIFA-stream herhaalde de beelden tenminste nog wel... een heleboel keer.

Requiescat in pace | 28-06-10 | 10:08

-weggejorist-

oppie | 28-06-10 | 10:07

en de 1-0 van Argentinië?

atb | 28-06-10 | 10:07

Met de miljarden paupers achter zich, is de FIFA machtiger dan God.

kapotte_stofzuiger | 28-06-10 | 10:07

Je verbazing verbaast mij, Brusselmans.

Tennessee Whiskey | 28-06-10 | 10:07

Samenvatting is nu al off line gehaald.

Stroopdoos | 28-06-10 | 10:06

Page is al offline, of video verwijderd zeg maar!

sjonkanon | 28-06-10 | 10:06

Link naar fifa werkt niet..

Fredrick | 28-06-10 | 10:06

Zou me niks verbazen als we Noord-Korea in de kwartfinales weer miraculeus terugzien. Money makes the FIFA go round!

godsammekrake | 28-06-10 | 10:06

Straks mag je ook al niet meer in oranje jurkjes op de tribunes zitten!

Tevekind | 28-06-10 | 10:05

Dan komen ze nog 2 doelpunten te kort...

da wizard | 28-06-10 | 10:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken