Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schandalig. Een theehuis in het Theo van Goghpark

theogoghdood.jpg Gisteren gezien in Het Parool. Deze advertentie van lokale boven ons gestelden van de deelgemeente Stadsdeel Oost (020 Elatikstan voor intimi) in Amsterdam. Men zoekt een "ontwikkelaar voor een theehuis met terras in Theo van Goghpark." Geen grap. Het is godallejezuskudtmohammed echt waar. Een heus theehuis in het Theo van Goghpark. Advertentie HIERRR online. Eerst theedrinkerbestrijder Bolle Gogh in z'n rug van z'n fiets afknallen, vervolgens afslachten, met datzelfde mes een onverholen boodschap op zijn lijf prikken. En dan nu doodleuk een "theehuis" faciliteren in een of andere sneue groenvoorziening die Zijn Naam draagt? Het kan ook altijd smeriger in Dit is Nederland. What's next? Wakker Dier in Palazzo di Pietro? Een madrassa op Ground Zero?

Reaguursels

Inloggen

Aha een verzamelplek voor Engelse criminelen die steeds meer in 020 hun plek zien.
www.blikopnieuws.nl/bericht/87356/Enge...
Die Engelsen toch! Maar ja, beter dan een Marokkaans theehuis, want daar zijn er te veel van. Differentiatie in aanbod is altijd aan te bevelen!

Imprimatur | 28-06-10 | 10:20

Ik lust wel een kopje thee.

TisNieZoMoeilijk | 28-06-10 | 09:37

Dat wordt thee drinken in het Theohuis.
Of onze muzelmannen dat willen?
Ik stel voor om er dan doornappel-thee te schenken met veel halalucinaties.
Kun je lachen met

donjon | 27-06-10 | 10:11

belachelijk

AmericanDad | 27-06-10 | 07:21

Van mij mag ut.
Een theehuis omringd deur een ondoordringbaar cactuswoud.

wachtmeester de bruy | 27-06-10 | 06:11

doen alle moslims klaarkomen op zagen van kelen van andere mensen?
de keel doorzagen van een geweldloze criticaster kan alleen maar het werk zijn van een moslimduivel.

willemlust | 27-06-10 | 03:33

Ironisch idd: een theehuis in het Theopark. In de 'Horecavoorziening Theo van Goghpark' wordt door de opvrolijkers aan alles gedacht, behalve of een theehuis ook recht doet aan de naamgever. Niemand die kennelijk zei: oké, theehuis zeg je? Had Van Gogh daar wat mee? Was dat zo'n fervent theedrinker? Altijd gedacht dat ie meer van de spiritualiën was. Trouwens, nog een agendapuntje: betekent theedrinken in 't hedendaags taalgebruik niet ook iets als pappen en nathouden; de lieve vrede bewaren; meegaand sussen, buigen, toegeven en bukken? Enne, schreef Van Gogh over een dergelijke houding geen vlammende pamfletten, onder andere geadresseerd aan übertheïneliefhebber Job Cohen? Dat ie daar niks van moest weten, van al dat theedrinken?
Niemand aan gedacht. Schijnbaar, kennelijk, blijkbaar. Of misschien ook wel. Elatik, op een toon alsof Van Gogh geen hekel aan d'r had en vice versa: "Theo zou om dergelijke ironie smakelijk kunnen lachen." Mogelijk, ja. Maar toch: Van Gogh en thee, nee, dat wringt. Dat zijn geen grappen meer, hè.

Adalgar | 27-06-10 | 02:16

Pritt Stift: Who fucking cares.

Kruip maar snel terug in de aars van Wilders.

Raptor | 27-06-10 | 02:06

Theehuis in het Van Goghpark? Een shagpaleis lijkt me voor de hand liggender. Kan Van der Laan als nieuwe Amstelpipo een sigaret roken met lastige burgers. Wel goede vloei gebruiken, om "de boel bij elkaar te houden".

langeremweg | 27-06-10 | 00:17

Humanoïd | 26-06-10 | 10:37
Doei.

funkyd | 26-06-10 | 23:37

Overigens, het is een puur gevalletje semantiek. Als ze het een 'uitspanning', 'prieel' of zelfs 'lunchroom' hadden genoemd was er niks aan de hand.
Mensen als 'Lijn5', die schijnbaar geprogrammeerd is om als klein maar buitengewoon vervelend robotje andermans non-existente standpunten te verdedigen, zouden dan ook nooit getriggerd worden het internet te bevuilen met hun volslagen raaskallerij.

Wat dies meer zij | 26-06-10 | 23:28

Jij hebt het over tegestander. Ik heb gristenen nog nooi gehoord over lager dan varkens. Nou vind ik varkens ook levende wezens en in sommige gevallen kan je beter met varkens te maken hebben dan met mensen, maar zoals wij niet mogen generaliseren mogen ook moslims dat niet en daar hoor je niemand over.

doof potje | 26-06-10 | 23:25

Die moskee op ground Zero is dan wél weer serieus.

Wisten lullie dat niet van GeenStijl? Een madrassa? Veel wildere hebben hullie.

Xuul | 26-06-10 | 23:19

@ Gimmy Moore | 26-06-10 | 22:44
Helemaal mee eens (met beide reacties). Islamieten beschuldigen van tunnelvisie en radicalisme, en dan zelf moord en brand schreeuwen om iets als dit.
Het leukste? Als Pritt Stift de door hem genoemde bronnen even had gelezen had hij zijn hele stukje gelijk kunnen backspacen. De stuiptrekkingen van langzaam stervende helden, en wij mogen de laatste zuchtjes horen.

Wat dies meer zij | 26-06-10 | 23:10

Je moet er ook met de kinderen naar toe kunnen en dan 1001 keer liever een theehuis dan een McDonalds

Gimmy Moore | 26-06-10 | 22:45

@Wat dies meer zij

Je hebt best wel een beetje gelijk. Het Vondel park heeft ook een theehuis en dat breken we ook niet af omdat dat 'toegeven' zou zijn of zo,

Gimmy Moore | 26-06-10 | 22:44

Mike Oxlong | 26-06-10 | 11:09
Driewerf hoera en hulde! Een perfecte omschrijving van wat ik al tijden denk.

Dit theehuis-gezever is exemplarisch voor de totale degeneratie van Geenstijl. Ik geniet nog dagelijks van jullie heerlijke schrijfstijl, maar kijk met lede ogen toe hoe het eens zo sterke initiatief afglijdt tot een banaal zeiklog. Er was een tijd dat hoor en wederhoor terecht het paradepaardje van GS was, inmiddels is zelfs de meest vergezochte en feiteloze theorie genoeg voor een sneu en zielig stukje zeikproza.
De klok horen jullie wel, helaas is het belangrijker de pagina's te vullen dan even te kijken hoe het met de klepel gesteld is.

Wat dies meer zij | 26-06-10 | 22:39

@doof potje
In de gebieden waar gristenen wonen wordt de tegenstander ook als lager beschouwd. Onveilige buurten heeft met armoede te maken meer dan met geloof.

Itastijl | 26-06-10 | 22:20

ALLAH Goddomme, ik mis die van Gogh nog steeds, hopelijk is de eerste dooie jood ook een bekende nl-er, maar goed daar heeft Cohen met z n clubje teveel verdienende randdebielen toch geen probleem mee, nogmaals bedankt pvda.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-10 | 22:10

Het verschil is wel dat de gristenen zich voornamelijk ophouden in "hun" kleine gebiedjes en anderen niet uitmaken voor lager dan varkens en ook geen hele buurten onveilig maken.

doof potje | 26-06-10 | 22:05

-weggejorist-

jackson365 | 26-06-10 | 22:02

@Timnie
We zitten op dezelfde lijn dus. ;)
We zitten opgescheept met een bekend probleem zoals je zegt.
Niets meer niets minder.

Itastijl | 26-06-10 | 21:55

feel_the_peace | 26-06-10 | 21:07

GS: tendentieus, ongefundeerd, enz.....
miss goed de onderwerpen niet té seri te nemen?

pritt heeft wat moeite met website vullen
das al enige tijd zo
geef toe: baanbrekend zijn kan onmogelijk elke dag
dus deze site_vulling gewoon nemen zoals het bedoeld is

varkensrollade | 26-06-10 | 21:28

Lees het bericht goed. Er wordt gewoon gezocht naar een goed horeca-plan in dit park. In het Vondelpark heb je het Blauwe Theehuis. Daar zit iedereen, ja echt iedereen gezellig naast elkaar een bakkie te doen. Nu willen ze zoiets kopieren in dit park. Niks aan de hand, in 020 noemen wij dat gewoon een leuk tentje voor iedereen (lees goed: vooral voor jongeren/kinderen... niks mis mee lijkt me), maar aangezien de meeste GS-ers ver buiten het bewoonde deel van NL wonen heeft alles wat ook maar in de buurt komt van een mogelijke moslim meteen het effect van een rode lap op een stier. Kom op, dat is zoooooo 1990!!! doe normaal en welkom in 2010.

feel_the_peace | 26-06-10 | 21:07

@ Itastijl
Je hebt helemaal gelijk, ik wilde alleen de hypocrisie aantonen van de Islamitische wereld. Maar goed, deze is uiteraard ook in de Christelijke wereld aan te geven, maar daar zitten we simpelweg al mee opgescheept.

Timnie | 26-06-10 | 21:04

Simon1 | 26-06-10 | 20:38

chill gast!
NL is nog steeds een prachtig land
er gaan helaas een aantal dingen flink mis
fight 2 improve

varkensrollade | 26-06-10 | 20:48

Wahahahhahahahaha @ Xandrino | 26-06-10 | 16:41

LOL, jij bent er ook zo een die denkt dat de mensheid in toom wordt gehouden door chemtrails. En dat ze tegenwoordig ook met onzichtbare chemtrails werken gezien de chemtrails-vrije lucht van een aantal weken geleden.
Pfffffffff, prutser. LOL.

Benman | 26-06-10 | 20:45

Ik ga dit tyfus land steeds meer haten
Alles kan hier echt onbegrijpelijk
De PVV stemmers worden gewoon op een zijspoor gezet
Ik weet echt niet waar dit kut land mee bezig is

Simon1 | 26-06-10 | 20:38

Ik zou zeggen, Ayaan Hirsi Ali kom een keer op de thee!

der MM | 26-06-10 | 19:29

mmm tijd om pritt een andere baan te gaan laten zoeken zo te zien. als thee tegenwoordig al te links is voor gs... doorgedraaide hysterische toon van die gast ook... shockblog is 1 ding, tbsblog wat anders...

somersault | 26-06-10 | 19:29

Het Vondelpark heeft al 70 (sinds 1937) jaar een theehuis: "Het Blauwe Theehuis", wereldberoemd in Amsterdam en omstreken.
Ik denk dat het theehuis in 't Van Goghpark geïnspireerd is op dit idee. www.blauwetheehuis.nl/

Xuul | 26-06-10 | 19:20

Een theehuisje en een geitenneukerskinderboerderij.

Mokum Kosher | 26-06-10 | 19:15

pips | 26-06-10 | 17:02

dat we niet álles te horen krijgen, klopt
daarom juist ruimte voor de meest bizarre complot_theorieën

weinig mensen realiseren zich dat terrorisme tegenwoordig
vooral erg professioneel is
en dat er heel veel (olie)geld achter schuilt als financieringsbron
tjah, its a fucked up world

varkensrollade | 26-06-10 | 19:10

Ach Amsterdam is al opgegeven, het valt niet meer te redden, gelukkig woon ik er ver vandaan.

Malibu Stacy | 26-06-10 | 18:34

Wat is er mis met een theehuis ? Of begrijp ik iets niet, is dit alleen bedoeld voor moslims.

Canninefaatje | 26-06-10 | 18:30

Het is toch een grof schandaal; een theehuis in een park bouwen.. Wat wordt de volgende stap; een kinderboerderij met schapen? God beware me, nu een theehuis, en over 2 jaar volgt de koffiebar ernaast. Geert los het op!

hetiskoffietijd | 26-06-10 | 18:16

Een theehuis is niet hetzelfde als een turks koffiehuis.
Theo had niets tegen thee, al dronk hij liever wat sterkers.
Geert heeft iets tegen thee.
Dat turkse koffiehuis houden we tegoed voor het toekomstige Geert Wilders park...

Pvvpooier | 26-06-10 | 18:12

Ik hou wel van een kopje thee. Suiker hoeft niet.

jopperdepopper | 26-06-10 | 18:05

Al wat goed doet en voedt op wat men doet en oplicht in gloed en alleen te voet of in een stoet altijd beboet met veradelijke moed en dat al voor een joet alleen maar omdat men zegt dat ....

20thcenturyjesus | 26-06-10 | 18:03

En maar volhouden dat Geert Wilders ongelijk heeft

doof potje | 26-06-10 | 18:02

In New York schijnt een goeie project ontwikkelaar te zitten die nog even moet wachten met bouwen, misschien heeft hij tijd ?

Sticks & Stones

20thcenturyjesus | 26-06-10 | 17:59

Moslims zijn goor,wie veegt er nu zijn gore reet af met blote hand? Brrr. En op dat theehuis zit ik ook niet te wachten. Prettig weekeind nog.

Nifelheim | 26-06-10 | 17:38

@lijn5. De spanjaarden en Italianen vinden honden ook onhygienisch en of dat uit religie komt of uit cultuur dat weet ik niet zo. Hetzelfde als de hoofdoekjes. De ene zegt dat het geloof ze zover brengt en de ander zegt dat het culturele onzin is.
De verschillen zijn dus niet zo groot tussen culturen/religies.

Itastijl | 26-06-10 | 17:29

Ik vind dit alles een beetje onnodig moslim kutten, op z'n tijd is dat leuk maar vandaag even niet. sorry

Bert Vogels | 26-06-10 | 17:27

@Itastijl | 26-06-10 | 16:26 Zeg dat er dan bij. Het verschil is natuurlijk wel dat de spanjaarden het doen omdat ze honden onhygienisch vinden, en moslims laten geen honden toe omdat het niet mag van hun geloof, haram en zo. Als kaffer ben ik ook haram, dus heb ik een beetje meegevoel met honden. Ze zijn mijn voorland bij deze moslims.

lijn5 | 26-06-10 | 17:17

varkensrollade | 26-06-10 | 16:46
de 'officiële lezing' is ook niet meer dan een complottheorie hoor...

pips | 26-06-10 | 17:02

Xandrino | 26-06-10 | 16:41
Het heeft helemaal geen zin om het over hersens te hebben als we over moslims praten. Net zoals het geen zin heeft om over hersens te praten als we over christenen praten. De mogelijkheid om zelf te denken is bij deze mensen helaas al op jonge leeftijd ontnomen, net als hun mannelijkheid hen wordt ontnomen door een slager. Geloof en hersens hebben net zoveel met elkaar te maken als stemmen en gaan stemmen voor je toekomst in Nederland. Begrijpt iemand het nog? Juist, hersens.

Jelster | 26-06-10 | 16:59

@Xandrino | 26-06-10 | 16:41
Niet iedereen schijnbaar.. Was NORAD uitgeschakeld dan ? Of waren ze voorzichtig met passagiersvliegtuigen uit de lucht schieten ? Heeft bin laden het hele feest geregiseerd ? Denk het niet.. wellicht een paar tips gegeven hier en daar.

Zet uw meesterlijke brein anders even hierop,was het een inside job.. waren het luchtbalonnen,of waren het de duitsers in hun haunebu? Of groene mannetjes?
www.youtube.com/watch?v=oQmbGMWlL7w

de grote Anti | 26-06-10 | 16:58

hier een paar voorbeelden van etablissementen die zouden voldoen aan het in de advertentie geschetste profiel (voor gezinnen met kinderen en met ruimte voor sport en recreatie)
www.ponthoeve.nl/
dierenweideterapel.wordpress.com/theeh...
duidelijk broeinesten van volkschvreemde activiteiten!

pips | 26-06-10 | 16:56

varkensrollade | 26-06-10 | 16:46
Precies: enge mannen met baarden hebben drie torens met vrije valsnelheid kaarsrecht de grond in laten zakken. Blijf het knap vinden.
Gelukkig gelooft de meerderheid van de wereld het al een tijdje niet meer.
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2c...

Bos Hout | 26-06-10 | 16:55

Xandrino | 26-06-10 | 16:41

heeft u daar echt uitleg over nodig?
dan vrees ik toch het ergste voor de inhoud van uw hersenpan

tjah, onderzoek heeft uitgewezen dat juist bij de minder_bedeelden qua iq
complot_theorieën populair zijn

varkensrollade | 26-06-10 | 16:46

solidstate | 26-06-10 | 10:24

moslims zijn zeker verantwoordelijk voor 11 september? Ook een erwt als hersenen? Je eigen overheid heeft het medegefinancieerd en lachen je nu uit met je onzin uitspraken. Leg jij maar eens uit hoe een moslim in een grot het hele luchtafweersysteem á 20 miljard dollar per jaar nl. NORAD heeft weten uitschakelen. Ik zal lang wachten wat daar kun je geen antwoord op geven. 11 september is een 100% inside job en iedereen in deze wereld met enige hersenen groter dan een erwt weet dit.

Xandrino | 26-06-10 | 16:41

Tja,zo wilde mijn ex nooit een bbq set in de achtertuin.. Dus sloeg ik haar twee blauwe ogen,maakte het weer goed met een bloem en een knuffel,en nu vind ze de bbq in de achtertuin ook helemaal geweldig !
Ze zei tegen mij 'Goh,je had helemaal gelijk.Ik wist gewoon niet wat ik wel of niet leuk vond.. Dankjewel voor het openen van mijn ogen'

de grote Anti | 26-06-10 | 16:36

ik ga voor het hollandse alternatief van een theehuis, een zuipkeet in het Theo-van Gogh park. Wie wilt me helpen dit plan op te zetten?

LiebeMan | 26-06-10 | 16:30

@lijn5. Ik geef alleen een paar voorbeelden van (joods-christelijke) landen waar ook niet al te lief tegen dieren wordt gedaan.

Itastijl | 26-06-10 | 16:26

Dat kopvod mens heeft wel lef hoor.Een park,wat vernoemd is naar een vermoorde Nederlander door een Allochtone Islamiet uit haar geiten neukende maker is toch van de pot gerukt.Dat kopvod mens moet opzouten en oprotten naar dat Islamitische van die op ouwe gek van geitenneukers maker van dat kopvod mens.

jezuz | 26-06-10 | 16:24

@Itastijl | 26-06-10 | 16:07 Oh, dus wat ze in Spanje doen moeten we ook maar gaan doen. Zullen de stieren wel fijn vinden.

lijn5 | 26-06-10 | 16:24

@lijn5 Ze worden door onbetrouwbare olie sjeiks gefinancieerd dus een eigen webpagina kunnen ze wel laten bouwen.
Honden mogen in landen als Spanje en Italie ook bijna nergens binnen gelaten. Helemaal niet waar er gegeten wordt.

Itastijl | 26-06-10 | 16:07

@Jan Boule | 26-06-10 | 15:51 Als je goed zoekt en de weg weet vind je nog wel een oud-hollands theehuis, maar het worden er relatief wel steeds minder. Waakzaamheid is daarom geboden. BTW Mogen er nog wel honden binnen als er een moslim in het Ijburgse theehuis is? Is er al iets van bekend?

lijn5 | 26-06-10 | 16:00

in de 20-er jaren werd in een weiland In Leiden een redelijk groot bos aangelegd, inderdaad "het Leidse Hout" als een werklozenproject. In het park werd een kleine dierentuin aangelegd met herten en loopvogels en werd er inderdaad een Theehuis gebouwd.
Voor de oorlog en ook nu nog is dit Theehuis een heerlijk toevluchtsoord voor de Leidenaars en Oegstgeestenaren om daar met hun kinderen ( of niet) een heerlijke kop koffie te drinken en iets te eten. De naam van de uitspanning is Het Theehuis. Dit etablissement heeft derhalve geen enkele associatie met theedrinkende ( werkeloze ) moslimmannen die daar hun tijd zitten te verdoen.
Ook in het programma van van Ijburg staat geen enkele verwijzing naar de nieuwe betekenis van het woord "theehuis". De eisen zijn zo stringend wat betreft bouwmaterialen, architectonische uitvoering, aan te leveren voedsel en milieutechnisch beheer dat een Islamitische uitbater geen schijn van kans heeft zich daar te vestigen.

Jan Boule | 26-06-10 | 15:51

-weggejorist-
Ik doe het zelf maar alvast.

Tapioca pudding | 26-06-10 | 15:46

gara | 26-06-10 | 14:53 kleine Hitlertjes

Mooie term. Spijker op kop enzo.

Mislich | 26-06-10 | 15:45

gamb25 | 26-06-10 | 15:13 die foto is een beetje respectloos

Normaal wel, maar hier kan dat gewoon zonder nadenken geplaatst worden hoor. Voor goede smaak of iets dergelijks moet je echt ergens anders zijn.

Mislich | 26-06-10 | 15:43

@Parsons
Aluhoedje? Angsthaas?

Niekler | 26-06-10 | 15:39

die foto is een beetje respectloos

gamb25 | 26-06-10 | 15:13

heeft job al gesolliciteerd?

hetluis | 26-06-10 | 15:09

@Conan de Rabarber | 26-06-10 | 14:32
Hmmm, binnenkort soortgelijke berichten in Volkskrant en Telegraaf, vrees ik.
Waarbij het VK-artikel ons erop zal wijzen, dat een gelukkig samenleven ook kleine offers zal vergen van de tolerante. "Dat respect heeft de intolerante toch zeker wel afgedwongen, nietwaar?".
Na een paar maanden verdwijnen deze berichten van de voorpagina en verschuiven naar pagina 17, het is immers geen nieuws meer.
Te triest voor woorden.

Zie ook het verheugende filmpje van @Fijnstoffer van 10:47.
En wij maar zeuren over de benodigde parkeervergunning en ontheffing openingstijdenbesluit.

HY78 | 26-06-10 | 15:04

@gara | 26-06-10 | 14:53 Leuk geprobeerd: alleen de rijke witte theehuizen kunnen een webpage betalen, dus vind je alleen witte theehuizen met google. Loop eens door een 'kansenwijk' en tel dan nog eens. Werk je soms bij het CPB? Die kunnen ook zo unbiased tellen.

lijn5 | 26-06-10 | 15:00

Haha, Neerland op zijn smalst. Daar komt het domme volk weer aan hoor, niet nadenkende en vooral elkaar naschreeuwen. Hoeveel van al die kleine Hitlertjes hierboven me woont daadwerkelijk in Amsterdam óf ook maar enigszins in de buurt van het park?

Tering zeg, via een theehuis in een park naar Islamhaat. Man man man, wat een volk. Ik zou toch gaarne zien dat al die mensen die zo hard schreeuwen over verloedering van 'onze cultuur' zelf wat meer kennis zouden tonen ten aanzien van die cultuur. Je bent toch écht wel enorm debiel als je direct een Marokkaans theehuis ziet, wanneer het, voor Nederland zeer normale, theehuis wordt bedoelt. Mocht u nóg niet overtuigd zijn van uw eigen culturele theehuizen-achtergrond; google dan gewoon eens op 'theehuis'.

U ziet vrijwel géén 'Islamitsche' of 'Marrokaanse' theehuizen, maar wél vele theehuizen door het gehele land heen. Maar goed, we weten natuurlijk allemaal dat google wordt beheerst door linkse landverraders die maar al te graag ons land willen weggeven aan de Islamisten!

gara | 26-06-10 | 14:53

@Conan de Rabarber | 26-06-10 | 14:32
Dat is het ook, maar dat dis dus écht wat anders.

Boer in 020 | 26-06-10 | 14:52

@Conan de Rabarber | 26-06-10 | 14:32
In de UK zijn ze zo mogelijk nog meer de weg kwijt dan wij hier.

Parsons | 26-06-10 | 14:52

Verband Mohammed B. en theehuiseigenaar? Juist. Vergezocht dit topic? Neuhhhh. Hoe kom ik daar nou weer bij? Blijft "lachen" deze hersenverweekte topics. Pilletje anyone?

Mislich | 26-06-10 | 14:50

@ Hesselbollah | 26-06-10 | 14:21

U bedoelde: koran?

freddy 225 | 26-06-10 | 14:28

lol

Hesselbollah | 26-06-10 | 14:49

@Timnie.
De religieuze waanzin van de ene group verwijder je niet door de waanzin van de andere group aan te moedigen.
500jaar geleden hadden we problemen met de spanjaarden, zweden, fransen, duitsers... nu zijn we joods-chriselijke vrienden.... migratie kent Nederland al eeuwen en de daarbij komende problemen / achterstandswijken.

Itastijl | 26-06-10 | 14:48

Goede ideeen de laatste 2 pritt. Ik steun ze 100%

conny_mus | 26-06-10 | 14:48

Er is geen "next stop". Het is een continu proces.

Lord of the Flies | 26-06-10 | 14:46

* Alvast ontwerpje maken doet met hockey-veld erbij *

freddy 225 | 26-06-10 | 14:33

@Hesselbollah | 26-06-10 | 14:21
Dat denk ik dus ook. En vooral om al die mensen die er zo'n punt van maken.

jimbrowski | 26-06-10 | 14:33

Als het een koffieshop zou worden, is het dan wel goed? Wat een gelul zeg!

jimbrowski | 26-06-10 | 14:30

@ Itastijl
Ik zou me in een Islamitisch land ook niet in een Christelijke kerk durven te begeven.

Timnie | 26-06-10 | 14:29

Duidelijk toch? Langzaam maar zeker winnen ze terrein en wij laten het gelaten gebeuren. Ook ik zeg straks 'ik stond erbij en keer ernaar'.
75 jaar geleden hadden we ook een recessie en allerlei andere problemen, en ook toen stonden we erbij en keken ernaar. Niet dat dat van toen helemaal te vergelijken is met wat er nu aan de gang is maar ik wil alleen daarmee aangeven dat we als een stel 'makke schapen' naar de slacht gebracht worden. (Om maar bepaalde toepasselijke termen te gebruiken.) We laten ons halal ... uhhhh.... helemaal inpakken.

Benman | 26-06-10 | 14:29

@ Hesselbollah | 26-06-10 | 14:21

U bedoelde: koran?

freddy 225 | 26-06-10 | 14:28

koren op de molen van Theo. Hij zou zich slap lachen

Hesselbollah | 26-06-10 | 14:21

Wat een stom zeikstuk weer.

Uriël Fack | 26-06-10 | 14:11

heksje8888 | 26-06-10 | 14:01
Ja, maar jij bent totaal oninteressant.
Dat is het verschil.

Rammstein | 26-06-10 | 14:05

@Dundunbanza | 26-06-10 | 10:34 :
Als jij niet komt zal het met het white trash wel meevallen lijkt me, leipe flapdrol.

ReligionSucks | 26-06-10 | 14:04

"Het Theo van Goghpark op IJburg is populair bij gezinnen met kinderen jonger dan 18 jaar"
Gezinnen met kinderen ouder dan 18 jaar zijn verrassend vaak niet samen op pad.

Brakke Obama | 26-06-10 | 14:04

nou én ???? ik drink iedere dag thee.....

heksje8888 | 26-06-10 | 14:01

zonder woorden , hersenloos of ronduit brutaal en wederom de macht van links

Baron de laclou | 26-06-10 | 13:53

watsinneneem | 26-06-10 | 13:46
En een Coke machine ?

Rammstein | 26-06-10 | 13:50

Drs.. Gelul | 26-06-10 | 13:41
Ik vind dat er best een beetje rekening gehouden mag worden met de manier waarop en de reden waarom meneer van Gogh is omgebracht en dat doet men op deze manier totaal niet.

Rammstein | 26-06-10 | 13:48

De nieuwe regering hoeft niet 100 dagen te gaan toeren, 3 dagen zijn genoeg.
Dag 1: Brussel, Dag 2: Parijs, Dag 3: Londen.
Lekker groen met de trein en vooral doorvragen naar de belangrijkste problemen in die steden.

Brakke Obama | 26-06-10 | 13:47

Rammstein | 26-06-10 | 13:23
Hier heb je zo'n getallenman. Gaat aardig ver en diep vimeo.com/12646494

Bos Hout | 26-06-10 | 13:46

een wijnbar had beter geweest

watsinneneem | 26-06-10 | 13:46

Rammstein | 26-06-10 | 13:23
Niets is toeval, totdat je het zelf zo noemt. Ik ben met die vraag op zich ook niet zo bezig. Met getallen soms wel en da's vaak verrassend leuk.

Bos Hout | 26-06-10 | 13:44

Een Shisha-bar in het PVV-kantoor?

Galaick | 26-06-10 | 13:43

En het Blauwe Theehuis in het Vondelpark dan? Wat maakt mij het nou uit of Corrie of Hassan mijn thee zet? Hassan kan waarschijnlijk lekkerder thee zetten. Van die straffe zwarte thee of muntthee met een berg suiker dr in. Lekker. Laat maar komen. Ik woon vlakbij het Theopark dus ik word klant.

Drs.. Gelul | 26-06-10 | 13:41

Het thee drinken kan beginnen!
(Ik dacht dat VVD de grootste was?)

Winaart | 26-06-10 | 13:36

@Withnail en de PVV wou 100% samenwerken met de PVDA. (?)

Itastijl | 26-06-10 | 13:35

jah stempt allen wildurts mensuh!!!!!1111oneone
ff afkoelen: Drenthe staat vol met theehuizen, niks met mohammedanen te maken

JVeen | 26-06-10 | 13:33

1 woord: geniaal (stukje)

held op het internet | 26-06-10 | 13:32

@Timnie

Door een communicatiestoring binnen het politbureau is slechts een deel van de slogan op de verkiezingsposters terecht gekomen. De volledige slogan van de PvdA luidt : Iedereen telt mee, behalve de PVV !

Withnail | 26-06-10 | 13:29

"Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Yvonne van K., telefoon (020) 253 4 xxx of e-mail y.van.k(xxx)@oost.amsterdam.nl"
Haar maandagochtend zal 'interessant' zijn, al is de kans bijzonder groot dat het een deeltijdmiep (max 18 uur) is.

Brakke Obama | 26-06-10 | 13:28

Bos Hout | 26-06-10 | 13:10
Er zijn wel meer van die berekeningen. Puur toeval.

Nou, protesteren dan maar. Net zoals er geprotesteerd wordt tegen een mosque op Ground Zero.

Rammstein | 26-06-10 | 13:23

@Bos Hout
OK. Zijn dood wordt wel vaak gelinkt met andere verhalen.
@Timnie
Wil je kerken bouwen om ze dan leeg te laten staan?

Itastijl | 26-06-10 | 13:23

Punt is, dit soort smerig tuig helpt Wilders nog groter te worden zodat ze nog harder kunnen roepen dat ze worden gediscrimineerd. Maar ik heb een idee. Voor elke traditionele moskee die hier men plaatst, mogen wij een Christelijke kerk ervoor terug in eigen land, iedereen telt mee, toch?

Timnie | 26-06-10 | 13:17

@ CumGranoSalis | 26-06-10 | 12:21
Uw reactie raakt kant noch wal. Bent u dronken?

Korreltje Zout | 26-06-10 | 13:16

Itastijl | 26-06-10 | 12:45
Heb hier de Telegraaf van de dag erna nog. Daar staat het als curiositeit genoemd.

Bos Hout | 26-06-10 | 13:10

Dat zeg ik ..... PVV
en ''ze'' geven de pvv niet de kans om te regeren en zodoende vergaat NL als nog
en ''onze'' koningin lacht ons toe de ''onze'' toekomstige konig ook met z'n moffenkop en zijn vrouw die de dochter van een massamoordernaar is.
Logisch ... net als die kartmoslima
Logisch dat ze gem. 10 kinderen per gezin hebben met kindertoeslag
waarvoor ik zonder kinderen mag werken.
Niet dat ik geen kinderen wil maar ik wil niet dat een ander voor hun werkt
en ik heb er nog geen geld voor.
Logisch dat ze allemaal moddervet zijn en extra kosten voor de gezondheidszorg
en dat ik daarvoor nu 8x meer betaal voor minder zorg.
Logisch dat we tijdens economische crisis 7 miljard euro per jaar
daar nog aan uit geven.
Logisch dat je een theehuis in het Theo van Gogh park zet.
Zet er gelijk een moskee bij, dan hoeven ze niet zo ver te lopen met hun jurken over straat.
Vrede op aarde, maar sommige mogen van mij gelijk gaan.

Jabalinero | 26-06-10 | 13:09

-weggejorist-

Beroeps KaKKert | 26-06-10 | 13:08

Ach, het is een theehuis. Niets mis mee. Vanaf september 2010 is het eerste wat je ziet als je Utrecht binnen rijdt, niet meer de Domtoren maar dit[url=http://www.lombox.nl/wonen/nieuwbouw/kopvanlombok.html ]gebouw[/url]
Maar dat valt eigenlijk niet meer op in de grote [url=http://www.islaam.nu/moskee.utrecht/ ]massa[/url]

Paardenworst | 26-06-10 | 13:06

Daar zit je dan met je PVV aanhang GS, toch heel ander volk

misti | 26-06-10 | 13:05

@CumGranoSalis

Wat jammer dat u niet weet wat een Godwin is, terwijl u er de mond wel zo van vol heeft. Typisch gevalletje van klok en klepel bij u...

Withnail | 26-06-10 | 13:05

Waar je je druk om kan maken. Tsk.

OrakelvanDelft | 26-06-10 | 13:04

Zelfs zonder Cohen gaat de waanzin door!

joemiejas | 26-06-10 | 12:53

zolang er een varkenskop boven de ingang van het theehuis hangt vind ik het prima

flunkerT | 26-06-10 | 12:47

Tja. Iedereen die zegt dat een theehuis niet meer is dan dat, juist in het TvG park, die is bezig Nederland kapot te maken met zijn naieve houding.
Ziek makend.
Douw je kop maar verder in het zand en doe maar of er niets aan de hand is.

gommetje | 26-06-10 | 12:46

*Wenst theehuis ernstige termietenrot toe*

Tobi | 26-06-10 | 12:46

-weggejorist-

Femtex | 26-06-10 | 12:45

@Bos Hout | 26-06-10 | 12:36
911 Dagen na Pim was dit.

Pim werd niet vermoord door een Arabier.

Itastijl | 26-06-10 | 12:45

Postuum een hereniging met je vijand is toch het mooiste wat er is.?

Joop Toonen7110 | 26-06-10 | 12:44

@Parsons.
Intolerant zijn voor de foute mensen, binnen de group theedrinkers, is goed wat mij betreft. Maar men is hier op voorhand al overtuigd dat daar een group terroristen gaan zitten.

Itastijl | 26-06-10 | 12:44

tergend | 26-06-10 | 12:25
je slaat hier toch wel de plank mis. Een dode bij een bankoverval is niet te vergelijken met een dode in naam van Allah omdat de vermoorde wat zei dat de moordenaar niet kon verteren.

polt | 26-06-10 | 12:43

mamma5506 | 26-06-10 | 12:39

Voor een stelletjes brallerige amateuristische, groezelige cliniclowntjes.
Maar dat is het mooie van een democratie, ook op dat soort dom droesel mag je stemmen.
Om dan vervolgens boos en verbaasd te doen dat er niets uitkomt is weer een heel ander verhaal.

CumGranoSalis | 26-06-10 | 12:41

De pvda faciliteert het nieuwe fascisme.

Sanglier | 26-06-10 | 12:40

Withnail | 26-06-10 | 12:38

En daar zijn de Godwins alweer.
Hoe megalomaan kun je zijn om een dikke kunstenaar te koppelen aan Auschwitz?

CumGranoSalis | 26-06-10 | 12:39

dat links tuig had voor de verkiezingen alles in kannen en kruiken.
1,5 miljoen mensen hebben gestemd en waarvoor?

mamma5506 | 26-06-10 | 12:39

@tergend

U heeft helemaal gelijk. Misschien heeft u ook nog wat aardige ideetjes waarmee we Auschwitz wat kunnen opleuken ? Een partycentrum wellicht ?

Withnail | 26-06-10 | 12:38

@GormSuil | 26-06-10 | 12:34
Que?

Parsons | 26-06-10 | 12:36

911 Dagen na Pim was dit.

Bos Hout | 26-06-10 | 12:36

@Itastijl | 26-06-10 | 12:22
En dat is precies wat er mis is met Nederland. We gaan hier ten onder aan onze zogenaamde tolerantie. We zijn namelijk vooral tolerant voor intoleranten.

Parsons | 26-06-10 | 12:34

@Parsons Ik hoop toch niet dat de gemiddelde Nederlander de zelfde onderbuikgevoelens dragen als de gemiddelde Amerikaan toch? Gelukkig spamt hier doorgaans de gemiddelde PVVer :-o

GormSuil | 26-06-10 | 12:34

Ashtrey | 26-06-10 | 12:23
*kuch*
Zegt genoeg, me dunkt.
;)

Teun van het Tuinpad | 26-06-10 | 12:32

Itastijl | 26-06-10 | 12:22
Nee u begrijpt me verkeerd, de kracht van NL is inderdaad haar tolerantie aspect, maar tezamen met een drive for perfection.
Zie het als een groei der beschaving, klagen is slechts een vehikel om de volgende trede der evolutie te kunnen beklimmen.
Waar zouden we zijn zonder een lekker potje afgeven danwel zeiken op zaken die ons niet aanstaan?
Goed, we hebben het hier (bijna) allemaal goed, laten we dat vooral zo houden.

Ashtrey | 26-06-10 | 12:30

kan die foto weg, ik vond Theo vaak o.k. en word er onpasselijk van.

oedivats | 26-06-10 | 12:30

@tergend | 26-06-10 | 12:25
Ja, zo is een moskee naast Ground Zero ook maar een gebouw.

Parsons | 26-06-10 | 12:28

Wat kan het mij boeien wat ze daar neerzetten? Al is het een moskee met een jaarlijks islamitisch festival, het kan mij echt niet boeien. Het is maar een locatie, puur omdat er één mafkees is geweest die daar iemand wenste te vermoorden vanwege zijn religieuze overtuigingen maakt het nog geen bijzondere locatie. Of mogen we straks ook geen Rabeaubank meer neerzetten op plekken waar iemand is vermoord tijdens een beroving? Geen zinloze beeldjes meer voor mensen die het slachtoffer zijn geworden van zinloos geweld? Doe toch normaal.'Schandalig'-roepers, leuk dat je een tyfushekel aan de islam hebt, dat is jouw mening, maar als je door die haat zaken niet een beetje objectief kan bekijken, dan ben je gewoon net zo fout bezig als die fanatieke islamitische mafkezen.

tergend | 26-06-10 | 12:25

Pas op! Gezinnen met kinderen jonger dan 18 jaar!
Theo van Gogh maakte er zijn levenswerk van om daartegen te waarschuwen!
Goed dat GS ons daartegen waarschuwt!
NOG SCHANDALIGER: Voorzieningen voor recreatie en sport!!!
Vooral dat laatste is natuurlijk helemaal niet in de geest van van Gogh!
Bedankt GS, blijft waakzaam!!

pips | 26-06-10 | 12:25

@flunkerT

Da's handig ! Kan ik met u ook een contract afsluiten voor de levering van varkensgehakt aan het McDonalds restaurant dat ik bovenop de ka'aba ga openen ?

Withnail | 26-06-10 | 12:24

Teun van het Tuinpad | 26-06-10 | 12:19
Rest mij slechts de vraag; reaukt u weer?
;)

Ashtrey | 26-06-10 | 12:23

@ashtray.
Door de zeik mentaliteit? volgens mij is de tolerantie mentaliteit een van onze krachten geweest. Er zijn wat problemen ins ons landje maar overdrijven is een kunst geworden.

Itastijl | 26-06-10 | 12:22

Korreltje Zout | 26-06-10 | 12:19

Newbie? uhm.... ik kwam hier al toen racekevert hier nog bagger schreef.
En de mensen die die mening niet delen hoeven dus enkel maar instemmend te knikken toch.
Of neem jij aanstoot aan alles wat je op je pad tegenkomt??

CumGranoSalis | 26-06-10 | 12:21

@michiel | 26-06-10 | 12:17
Sneu.

Parsons | 26-06-10 | 12:21

Mag er wel gerookt worden in het theehuis ?

Teun van het Tuinpad | 26-06-10 | 12:19

gekke_gerrit | 26-06-10 | 12:16
Schande?

Ashtrey | 26-06-10 | 12:19

-weggejorist-

Beroeps KaKKert | 26-06-10 | 12:19

@ CumGranoSalis | 26-06-10 | 12:08
FYI: de commenters zijn nogal divers en - in dit geval - danig verdeeld over dit onderwerp. U maakt de newbiefout om alle reaguurders over een kam te scheren. Omdat u dit blijkbaar gemist heeft leg ik het even uit: veel van de lieden die u 'onderbuik tokkies' en 'zeurpietjes' noemt nemen afstand van dit zeurtopic. Lees ze nog eens rustig door dan komt dit inzicht vanzelf.

Korreltje Zout | 26-06-10 | 12:19

Trap de Sollicitant eruit, Mike Oxlong erin, en alles sal reg kom

DeRoyVanZuipensteijn | 26-06-10 | 12:17

michiel | 26-06-10 | 11:29
Ben ik nou gecensureerd omdat jullie het woord 'sukkel' zo hevig beladen vinden, of omdat ik de mening van de schrijver niet deel?

img94.imageshack.us/img94/2350/capture...

michiel | 26-06-10 | 12:17

John McClane | 26-06-10 | 12:09
Wat je zegt!

Schoorsteenveger | 26-06-10 | 12:16

Wat een Schande en een afgang van de gemeente!!!

Geen woorden voor

gekke_gerrit | 26-06-10 | 12:16

*varkensboerderij in Mekka beginnen gaat*

flunkerT | 26-06-10 | 12:15

Beroeps KaKKert | 26-06-10 | 12:12

Ik ga niet helemaal naar een ambassade om een stem uit te brengen voor die bananenrepubliek van jullie.
En ik had wellicht wel PVV gestemd, omdat dat de enige manier is om van die mafketels af te komen. Nu ze buiten de regering zijn gehouden moet je nog tijden lang dat achterlijke gejammer van die gasten aanhoren.
Makkelijker was geweest om ze drie maanden in de regering gehad te hebben om ze vervolgens nooit meer terug te zien.

CumGranoSalis | 26-06-10 | 12:15

Wat is t probleem... The show must go on.

Moedereter | 26-06-10 | 12:14

Alle kritiek op Pritt Stift wordt weggejorist.
Het lijkt hier Noord-Korea wel.

Dundunbanza | 26-06-10 | 12:14

@Fijnstoffer | 26-06-10 | 10:47
Ik heb dat filmpje hoofdschuddend zitten te bekijken.

Parsons | 26-06-10 | 12:14

Itastijl | 26-06-10 | 12:08
So I see, ik begrijp uw mening. Toch is NL groot en welvarend geworden juist door deze mentaliteit, volgens mij.

Ashtrey | 26-06-10 | 12:12

-weggejorist-

Beroeps KaKKert | 26-06-10 | 12:12

De post van Mike Oxlong | 26-06-10 | 11:09 mag als laatste worden toegevoegd aan de stijlloze klassiekers, en dan kan de tent dicht. Het liefst met alle zwitzalletjes nog binnen.

John McClane | 26-06-10 | 12:09

@Ashtray. Ben een geremigreerde Nederlander. Bijna 10 jaar terug op vaderlandse grond.

Itastijl | 26-06-10 | 12:08

Ik zie niet wat er mis is met een theehuis daar. Had net zogoed een smoothie-bar kunnen zijn, of een patatkraam. Overdreven gechargeerd topic. Waar ik me wél aan erger zijn al die zogenaamde 'culturele stichtingen', die niets anders zijn dan koffie/theehuizen voor de 'nieuwe Nederlanders', alleen hier binnen een straal van 200 meter zitten er al zeker vier. Het werkt ganz einfach : noem je koffiehuis een 'culturele stichting' en gelijk er achteraan een soepsidieclaim die op het juiste bureau belandt, en klaar ben je! Lekker de hele dag een beetje kaarten, tric- traccen en ouwehoeren en de kaaskop betaalt het gebouw en de koffie ( en hoest en passant ook nog even de uitkering op ). Opvallend is ook het aantal jonge bontkraagjes die met grote tassen naar binnen gaan en er zonder tas weer na 2 minuten uitkomen...

bello | 26-06-10 | 12:08

Korreltje Zout | 26-06-10 | 12:05

Pfffft, nou omdat je het zo lief vraagt, ga ik even op mijn knietjes zitten.
Lees eerst het artikel eens en daarna de vele door emo en angst ingegeven plempsels van de onderbuik tokkie's alhier.
Tel vervolgens het geheel bij elkaar op, neem daar de modus van, deel dit weer door 3.5 en je weet tegen wie mijn post gericht was.

CumGranoSalis | 26-06-10 | 12:08

@ CumGranoSalis | 26-06-10 | 11:46
Nee. Er valt nu eenmaal weinig begrijpend te lezen aan uw post. Mijn vraag staat nog steeds doch mijn interesse in het antwoord is inmiddels flink gedaald door uw agressieve ontwijkende reactie.

Korreltje Zout | 26-06-10 | 12:05

Itastijl | 26-06-10 | 11:59
En hoelang woont u al in ons prachtige klaaglandje?

Ashtrey | 26-06-10 | 12:03

@Mike Oxlong | 26-06-10 | 11:09

Juist ! Dat oeverloze geblaat begint nu een baard te krijgen. Het is een theehuis ! Geen gebedsruimte. Gezinnen drinken daar thee, ze gaan niet op een kleedje liggen om te bidden naar Mekka. En ja thee drinken heeft een beetje een beladen betekenis in Amsterdam maar allejezus...... grow up !

inquisitor | 26-06-10 | 12:03

Thee is inmiddels een fout product geworden voor een bepaalde group NLers.

Itastijl | 26-06-10 | 12:03

Theo zou hier geen enkel probleem mee hebben, steun trekkende PVV honden wel. Ga eens werken, paupers!

Valentino Pussy | 26-06-10 | 12:01

Man-Bijt-Kont | 26-06-10 | 11:56
Eens, maar een schaap is nooit weg...
*kaplaarzen alvast aantrekken doet*

Ashtrey | 26-06-10 | 12:00

@sjef van oeckel
Het land is altijd een klaagland geweest. Wel triest om zoveel gejank te zien in dit rijk land. De verwende medelanders moeten eens buiten de grenzen gaan kijken. 100% betutteling is wat het volk blijkbaar wil. 300m coffeeshop - 100m moskee - 100m kerk - 400m patatzaak - 10m mcdonalds - etc.

Itastijl | 26-06-10 | 11:59

Huh ik lees nergens dat hier een theehuis van islamofobische aard moest komen of mis ik ergens een linkje. Of zijn Chinese theehuizen ook bij voorbaat verboten? Dat had Mao ook al voor elkaar een jaar of vijftig geleden. Nou ik kom wel gewoon jasmijnthee halen in t Theo van Gogh park. Met wat Chinese opera gillend op de achtergrond. En als er alleen barazeh koekjes bij geserveerd worden is tot ook goed. Wat een slap gelul allemaal op de zaterdagochtend zeg. Ligt de rest van de redactie al op t strand of zo?

GormSuil | 26-06-10 | 11:56

-weggejorist-

Man-Bijt-Kont | 26-06-10 | 11:56

-weggejorist-

Beroeps KaKKert | 26-06-10 | 11:54

@ lijn5 | 26-06-10 | 11:22 "Hoe lang heb je er over gegoogled"

gezien de tijd tussen mijn posts toch gauw een dag of drie..... Maar uuuhhh het blauwe theehuis kun je ook gewoon bezoeken hoor als Amsterdammer.....

@ conqueror | 26-06-10 | 11:24
Je hebt gelijk, halal tomaten en Turks brood, daarnaast zitten er elke dag tientallen Turken onder het genot van een waterpijpje de koran te lezen. De slopershamer voor de underground moskee "het Blauwe Theehuis" en wel nu!!!! ;-)

ox | 26-06-10 | 11:54

Het meest vervelende is nog wel dat GS denkt dat dit echt leuk is, dat de bange zeikerds hier weer kunnen huilen, en dat het lang geleden is dat GS er echt toe deed.
Waar is dat echt scherpe weblog gebleven, eigenlijk?

captainobvious | 26-06-10 | 11:53

Ik heb geen probleem met een theehuis daar zolang er maar aparte ruimtes zijn voor mannen en vrouwen.

Willem H. | 26-06-10 | 11:53

@ Mike Oxlong | 26-06-10 | 11:09

HULDE!

Humanoïd | 26-06-10 | 11:51

arme yvonne, haar mailbox zal wel vol zitten na het w-end...

Vitamine C | 26-06-10 | 11:50

lijn5 | 26-06-10 | 11:29
Hou es op je angst te etalleren, is vermoeiend. Theehuis = theehuis, alle nachtmerries die jij daarbij hebt mag je voor jezelf houden.

mokum4all | 26-06-10 | 11:50

Mazzeltov | 26-06-10 | 11:43
Die is mooi en raak. Theo had erom gelachen.

Strotgrondel | 26-06-10 | 11:49

@Mike Oxlong | 26-06-10 | 11:09
Mooi geschreven en het klopt ook nog.

Amsterdance | 26-06-10 | 11:47

@ Mazzeltov | 26-06-10 | 11:43
Dit is een zeer toepasselijk beeld.
Volgens mij heeft gregorius dit al een tijd geleden gemaakt.
Voorspellende gaven.

solidstate | 26-06-10 | 11:46

Korreltje Zout | 26-06-10 | 11:44

Begrijpend lezen en het concept blog en reaguren zijn te hoog gegrepen voor u?

CumGranoSalis | 26-06-10 | 11:46

Korreltje Zout | 26-06-10 | 11:37
Ik denk dat een door de meerderheid van de stadsdeelraad aangestelde commissie van wijzen besloten heeft om in het kader van wederzijdse verzoening en samen-zijn, samen-doen de schrijver en filmmaker Van Gogh te herdenken met een zandvlakte met twee lelijke beelden in het kader van de BKR, waarop kinderen uit alle sociale lagen van de bevolking elkaar gaan ontmoeten en met elkaar leren omgaan.
www.vkblog.nl/bericht/284852/Een_verdr...

sjaakdeslinksesul | 26-06-10 | 11:46

Houd Pritt niet van thee ofzo?

Robert Irving III | 26-06-10 | 11:45

@ CumGranoSalis | 26-06-10 | 11:21
Tegen wie heb je het eigenlijk? Of gewoon tegen iedereen, de wereld?

Korreltje Zout | 26-06-10 | 11:44

@Dundunbanza | 26-06-10 | 10:38:

en die 50+ % niet-Westerse allochtonen in uw mooie stad zijn natuurlijk allemaal open minded kosmopolieten.

Le Magic Prout | 26-06-10 | 11:44

Feels bad man

PimDePratendePinguin | 26-06-10 | 11:43

Zolang zijn naam blijft rondspoken in de wereld van de levende;
*we dopen dit gebouw tot het Thee-O-van-Gogh theehuis*

Ashtrey | 26-06-10 | 11:41

Ach, Theo, het enige wat hij bereikt heeft, is aantonen dat roken niet dodelijk hoeft te zijn.

RoodMutsje | 26-06-10 | 11:41

Mike Oxlong | 26-06-10 | 11:09
I Second that motion.

michiel | 26-06-10 | 11:40

Thee is niet het symbool van moslims, het is het symbool van mensen die boos zijn op moslims, zodat ze wat hebben om op te spugen. Met andere woorden: beetje vergezocht, dit topic.

Boer in 020 | 26-06-10 | 11:39

Theo van Gogh mag al blij zijn dat er überhaupt een park naar hem vernoemd is. Een beetje teveel eer, maar goed. Als ik daar vervolgens wil pissen dan pis ik toch ook niet op z'n nagedachtenis? Nou dan.

Datkanikvéélbeter! | 26-06-10 | 11:39

@Mike Oxlong | 26-06-10 | 11:09
Helemaal mee eens!

zaklamp | 26-06-10 | 11:39

@ polt | 26-06-10 | 11:33
Denk daar nu een pvda stadsdeelraad en figuren als fatima elatik bij en de associatie met cairo en de moslimbroederschap ligt er.
thewestistheverybest.punt.nl/?id=51254...

solidstate | 26-06-10 | 11:39

Mag ik één Thee eau van Gogh alstublieft?

Jackanders | 26-06-10 | 11:38

@ sjaakdeslinksesul | 26-06-10 | 11:25
Een hoop cliches indeed, maar dat ene theehuis tegenhouden gaat het tij niet keren. Ondanks alles associeer ik thee drinken -gelukkig- nog steeds met beschaving en normale mensen. Wat mij verbaast is dat er uberhaupt een Theo van Gogh park is, zeker in zo'n links bolwerk.

Korreltje Zout | 26-06-10 | 11:37

Mike Oxlong | 26-06-10 | 11:09
hear! hear!

janeedantoch | 26-06-10 | 11:36

lijn5 | 26-06-10 | 11:32

Wil je de associatie's die de nog werkende synapsjes in jouw brein leggen niet aan anderen opleggen? Dank U.
Wat moet jij een kutleven hebben met zoveel spoken, draken en angst.
Fuhrer Balkenende heeft zijn werk goed gedaan de afgelopen jaren.

CumGranoSalis | 26-06-10 | 11:36

Wat Theo er stuitender aan gevonden had, is dat je er niet mag roken.

Perineum | 26-06-10 | 11:35

Hölzenbein | 26-06-10 | 11:31
Goed plan! Ga ik ook doen :)

polt | 26-06-10 | 11:34

lijn5 | 26-06-10 | 11:32
dat ligt niet in een park.

polt | 26-06-10 | 11:33

lijn5 | 26-06-10 | 11:29
jij associeert dat. Ik associeer een theehuis in een bosrijke of parkachtige omgeving met Frankrijk en de jaren 20/30. Niet met Cairo en de moslim broederschap.

polt | 26-06-10 | 11:33

Ik zie het probleem ook echt niet. Gaat ook koffie zetten. Boeien!

Hölzenbein | 26-06-10 | 11:31

@John McClane | 26-06-10 | 11:28 Of ze nou in panden zitten of in oude bunkers, maakt nix uit: het zijn theehuizen. Het woord theehuis associeren we met haatbaard en oude kerels met snor. In die zin is het artikel helemaal niet een 'bij voobaat' bashen van moslims, maar gewoon realiteit.

lijn5 | 26-06-10 | 11:29

Het begon al met zijn slacht zonder verdoving, en let maar op, in de kinderboerderij van dat park zijn ook geen biggetjes. Stop de halalisering van de naam Van Gogh!

Detlev Tarnowitz | 26-06-10 | 11:29

-weggejorist-

michiel | 26-06-10 | 11:29

Er is maar een associatie met theehuis en dat is ronde blauwe theehuis in het Vondelpark.
Niets mis mee.

Einde van de Domheid | 26-06-10 | 11:29

Maakt het voor de politie wel zeer makkelijker om daar straks dan drugsdealers en illegalen op te pakken ... dat dan weer wel ...
www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?...

Je Verzint Het Niet | 26-06-10 | 11:28

@lijn5 | 26-06-10 | 11:22. Dommie. Dat zijn theehuizen die gewoon in panden in woonwijken zitten. Dat is niet het type dat in een park wordt geplaatst door een projectontwikkelaar. Blijf zelf ook denken.

John McClane | 26-06-10 | 11:28

Ik zie geen probleem, op voorwaarde natuurlijk dat ik in dat theehuis behalve thee ook een glas bier met een varkenskotelet kan bestellen.

Whimpysinger | 26-06-10 | 11:28

Je Verzint Het Niet | 26-06-10 | 11:26

Ook voor jou is lezen en op linkjes klikken een hele opgave.

CumGranoSalis | 26-06-10 | 11:27

als er dan toch een theehuis moet komen kan het geen kwaad om een grote foto van Theo van Gogh bij de ingang van het Theehuis op te hangen, zodat de bezoekers weten naar wie het parkje genoemd is.

Onderbuik | 26-06-10 | 11:27

Eeh theehuis smerig?
HAd je het laatste topic gisteren op GS moeten zien.

Einde van de Domheid | 26-06-10 | 11:27

Wordt dit dan een Marokaans theehuis enkel voor mannen ... of ook voor vrouwen?

Je Verzint Het Niet | 26-06-10 | 11:26

@Koos Knak | 26-06-10 | 11:23 Alle thee is opgekocht door de vijand Job BV. Dus..

lijn5 | 26-06-10 | 11:25

Korreltje Zout | 26-06-10 | 11:15
In een vreselijke Amsterdamse nieuwbouwwijk met 70% GL-stemmende bakfiets-yuppen en de van overheidswege aangevuld met 30% onrendabelen wordt onder de bezielende leiding van stadsdeelvoorzitster Fatima Elatik met behulp van subsidies een klimaatneutraal theehuis neergeplempt, die alle inwoners van de wijk bij elkaar moet gaan brengen. Hoeveel clichés passen nog in die ene zin.
Als ze zijn nagedachtenis echt een plezier willen doen dan halen ze zijn naam van dat park.

sjaakdeslinksesul | 26-06-10 | 11:25

ox | 26-06-10 | 11:17
Kijk eens op de menukaart ;-)

conqueror | 26-06-10 | 11:24

Zeg Pritt, heb je een kater of zo? Mag ik straks geen thee meer drinken omdat ik dan "met de vijand heul" of zo iets?

Koos Knak | 26-06-10 | 11:23

@ox | 26-06-10 | 11:17 Hoe lang heb je er over gegoogled om toch nog een wit theehuis te vinden in A'dam? De andere duizendeneen theehuizen zijn volkomen onbegaanbaar voor een onbesnedene. Dus laten we eerlijk zijn: het woord theehuis associeren we heden met haatbaard en oude kerels met snor. In die zin is het artikel helemaal niet een 'bij voobaat' bashen van moslims, maar gewoon realiteit.

lijn5 | 26-06-10 | 11:22

Zeurpietjes.
Laten we heel Amsterdam-Oost en meteen ook maar het Media-Park volledig afgrendelen en een soort Stalinistische vereringstempels van maken.
Stelletje emo-tokkies.

CumGranoSalis | 26-06-10 | 11:21

Vind u van de GS redactie nou ook niet dat uwes een beetje aan het doorslaan bent? Wat is er mis met een theehuis? In Doorn op de Utrechtse heuvelrug staat er al heel lang een zonder dat er enige connectie is met hakbarren of fundamentalisme in het algemeen, zo ook in Rheinauwen. Dit is een artikeltje van de soort gillen om te gillen, blaten om te blaten. Slaat werkelijk helemaal nergens op, ga u diep, maar dan ook héél diep schamen. Wat een zielige vertoning.

Wantrouwende Burger | 26-06-10 | 11:20

-weggejorist-

Cooliyo | 26-06-10 | 11:19

PrittStift bedoelt dat de meeste etablissementen die zich 'theehuis' noemen meestal gerund worden door Marokkanen. Daar is op zich niets mis mee, maar in de praktijk komt er veel ellende van.

Strotgrondel | 26-06-10 | 11:19

Als symbool van verzoening komt dit te vroeg.
Het heeft er alle schijn van dat veel mensen in NLD krampachtig een clash proberen te voorkomen. Hoewel ik hier ook niet op zit te wachten lijkt het mij toch wijs om mij op het onvermijdelijke voor te bereiden en een grens te stellen " tot hier en niet verder" .
Die grens ligt voor mij bij uitingen van religie in openbare functies en is overschreden.

Jokkebrok | 26-06-10 | 11:18

@ lijn5 | 26-06-10 | 11:12

Haal eens een kopje thee in het Vondelpark www.blauwetheehuis.nl/ en wellicht ook interessant om mijn post van 11:14 even te lezen. Moslims bashen altijd leuk, hou ik zelf erg van....., maar niet bij voorbaat!

ox | 26-06-10 | 11:17

wat een matige meuk hier de laatste tijd

misti | 26-06-10 | 11:17

Dat heet islamisatie, next!

Blue Leader | 26-06-10 | 11:17

Fijnstoffer | 26-06-10 | 11:07
Mensen van allerlei pluimage zonder (fysieke, sociale) scheidslijnen wonen op plezierige wijze door elkaar.
www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...

sjaakdeslinksesul | 26-06-10 | 11:17

@Strotgrondel | 26-06-10 | 11:08. Amsterdam groot genoeg voor je?

John McClane | 26-06-10 | 11:15

@ Mike Oxlong | 26-06-10 | 11:09
Helemaal mee eens. Ik zie ook wat u ziet en vind ook wat u vindt.

Korreltje Zout | 26-06-10 | 11:15

Als er maar niet zoveel allochtonen in dat theehuis komen :(

deadnotsleeping | 26-06-10 | 11:15

Was het nodig GS, om die feauteau te plaatsen?

Zelfreinigend | 26-06-10 | 11:15

En uhhhh oh ja, de vergunning is natuurlijk al lang vergeven net zoals met de "strandtent" Blijburg toendertijd, dochter van een politicus hé, ijbrug.nl/ijburg/tiki-view_forum_threa... , dus dan zit je altijd goed in de bananenrepubliek Nederland.....

ox | 26-06-10 | 11:14

Gosh. Wat een non-issue. En dan ook nog dat bepaalde reaguurders het nodig vinden om het te vergelijken van het plaatsen van een moskee op Ground Zero dat in handen is van gasten met connecties met de Moslim Broederschap en de moskee de naam Cordoba wilt geven.

Het was een issue geweest als een salafistische moslim een theehuis er doelbewust ging neerzetten en het de naam Mohammed B. ging geven.

Maar dat is niet zo. En verder wat Lord Dude zegt.

polt | 26-06-10 | 11:14

Open dan een jodekoekenstal genaamd 'het keppeltje' tegenover een moskee, met korting voor begunstigers van Varkens in Nood. Dat zou ik bijvoorbeeld wel stijlloos vinden.

Korreltje Zout | 26-06-10 | 11:13

of de koningin op een Max Havelaarmunt ?

EH3761 | 26-06-10 | 11:13

@ox | 26-06-10 | 11:10 Tuurlijk joh: al die andere theehuizen zijn ook openbaar, maar er zitten alleen haatbaarden. Ga er maar fijn tussen zitten, maar zet je keppeltje wel even eesrt af.

lijn5 | 26-06-10 | 11:12

Wat een onzin van GeenStijl. Net of een theehuis altijd door moslims wordt gestart. En als het moslims zijn wat dan nog? Net of elke moslim schuldig is aan de moord op Theo van Gogh.

Mozambique | 26-06-10 | 11:12

Als ze er nou een moskee zouden bouwen :-( maar een theehuis *zucht*

endofdays | 26-06-10 | 11:12

Theo's Smoking Room lijkt me een stuk beter...

070 | 26-06-10 | 11:11

Als het een theehuis wordt als in het vondelpark in Amsterdam (blauwe theehuis) dan is het een geweldig idee.

Lord Dude | 26-06-10 | 11:10

Uit het aanbestedings pdf-je:

"Onder “het Theehuis” wordt het volgende verstaan: het te ontwikkelen
horecapunt moet een zelfstandige horecavoorziening zijn. Het gaat dus
uitdrukkelijk en uitsluitend om een horecafunctie die geen besloten karakter
mag hebben."

Wat is nu precies het probleem?

ox | 26-06-10 | 11:10

Voor die gasten buigen ze als knipmessen en 1,5 miljoen Nederlanders kunnen de typhus krijgen. Kudtland.

Vindefin | 26-06-10 | 11:09

Beste Geenstijl.

Als trouwe bezoeker en regelmatige ietwat gematigde reaguurder moet mij even van het hart dat het oude Geenstijl, het relevante en bij tijd en wijle messcherpe Geenstijl, de alom geprezen schaamluis in de patchuli van menig hotemetoot met overdreven geldingsdrang is afgegleden tot een ongeleide voetzoeker die met een futloze "plop" nog hier een daar wat van de oude glorie probeert te restaureren. Het is niet voor niets dat de meeste Stijloze klassiekers van al weer wat jaartjes geleden stammen en er sinds 2008 geen bijgekomen is. Niets is erger dan de teloorgang te moeten aanschouwen van iets dat er ooit toe deed. Geenstijl, de viriele rebel van weleer is nu een mopperende tandeloze impotente zwerver omgeven met een onmiskenbare odeur van verschraald bier en oude zeik. Cynisme en uit gekauwde stijl figuurtjes hebben de richting en humor verdrongen. Doe er wat aan of kap er gewoon mee.

Mike Oxlong | 26-06-10 | 11:09

hmmm, die madrassa op ground zero is al gepland.

Daran | 26-06-10 | 11:08

@ StijlSchrijver | 26-06-10 | 10:58
De combinatie amsterdamse stadsdeelraden, theehuis, deze bullshit
"Voor IJburg geldt het besluit “Wijk zonder Scheidslijnen”. Mensen van
allerlei pluimage zonder (fysieke, sociale) scheidslijnen wonen op plezierige
wijze door elkaar." en de onbedwingbare behoefte van moslims om op een vijand van de islam's "graf" te gaan dansen dwingen mij tot het trekken van bepaalde conclusies. Meestal worden die achteraf volledig bevestigd.

solidstate | 26-06-10 | 11:08

John McClane | 26-06-10 | 10:59
Woon jij in 'n grote stad? Vast niet. Ik hoef niet na te denken wat dat betreft, ik observeer. Jij bent heerlijk naïef. Houden zo!

Strotgrondel | 26-06-10 | 11:08

Kom op zeg, een theehuis is per definitie niet een hok vol haatbaarden met een waterpijp, het had net zo goed koffiehuis of frisdrankhuis kunnen heten.

Deheer Bennie Tapper | 26-06-10 | 11:08

Kan je er ook softdrugs kopen.

winterpeen | 26-06-10 | 11:07

@sjaakdeslinksesul | 26-06-10 | 10:59
+1
De policorre shit druipt er van af; en dan weten we wel waar het op uitdraait in islamsterdam. Diep droevig dat velen niet doorhebben dat Pritt deze lijnen doortrekt.

Fijnstoffer | 26-06-10 | 11:07

Not my cup of thea, dit topic. Ik laat mij niet opjutten. De verontwaardiging wordt er met de nekharen bijgesleept. Thee werd al vele eeuwen gedronken door retebeschaafde mensen voordat het een negatieve naam kreeg door die landverradende Cohen. Liever een theehuis dan een luidruchtige kroeg of een sneue snackbar. Dus.

Korreltje Zout | 26-06-10 | 11:07

Als cohen zelf nu de moord had gepleegd, dan zou een theehuis idd bijzonder ongepast zijn.

Jan Passant mk2 | 26-06-10 | 11:07

Een 'Oud Hollandsche Poffertjestent" dan? Waar je ook thee kunt drinken?

zeg maar jansen | 26-06-10 | 11:07

Net zoals het museumplein geen plein (meer) is

Je Verzint Het Niet | 26-06-10 | 11:05

@ZegMaar | 26-06-10 | 11:03 Laten we allemaal binnen blijven!

Uni-burger | 26-06-10 | 11:05

Als ik van Gogh zijn stukjes goed herinner dan had hij problemen met de extreme uitwassen van de Islam. Dat is wat anders dan hem een theedrinkerbestrijder noemen. Hij werkte ook gewoon met Marokkaanse jongeren in een film. Snap heel dit topic niet dus.

karmahead | 26-06-10 | 11:05

Ongehoord!
Straks gaan ze nog spotprenten maken van Theo van Gogh!
Nog iets anders te janken op deze zonnige zaterdag?

ZegMaar | 26-06-10 | 11:03

@Korreltje Zout | 26-06-10 | 11:00 Een ritueel geslacht varken. Theetje erbij?

Uni-burger | 26-06-10 | 11:03

Ik zoek een projectontwikkelaar voor een Duits bierfeest in Westerbork.

Fallus Erectus | 26-06-10 | 11:02

De muzzelmannen/vrouwen mogen hun zin krijgen. Op 1 voorwaarde.
Dat de Kaa'ba mag worden omgebouwd tot biertent met geblondeerde
hoeren.

Withaar | 26-06-10 | 11:02

Zou me niks verbazen als onze Job een van de initiatief nemers is .

NijnOz | 26-06-10 | 11:01

Het Theo van Gogh park, dat is bijna net zo erg als het Willy Dobbe plantsoen. Met of zonder theehuis.

Enfin, nu kunnen ze het nog een theohuis gaan noemen.

zeg maar jansen | 26-06-10 | 11:01

Call me a zeikerd, maar die foto, moet dat nou?

Korreltje Zout | 26-06-10 | 11:00

Dat ze die vlakte überhaupt een park durven te noemen....

Democratuur | 26-06-10 | 11:00

@Strotgrondel | 26-06-10 | 10:57. Dat soort theehuizen vergt geen "ontwikkelaar". Denk es na.

John McClane | 26-06-10 | 10:59

[email protected]:
Voor IJburg geldt het besluit “Wijk zonder Scheidslijnen”. Mensen van
allerlei pluimage zonder (fysieke, sociale) scheidslijnen wonen op plezierige
wijze door elkaar. Deelnemers geven bij het indienen van de prijsvraag aan of
en op welke wijze zij hieraan zullen voldoen.
.
De realisatie van de horecavoorziening in het Theo van Goghpark is een
invulling van deze samenwerking en moet een voorbeeld zijn van duurzaam
bouwen. Naast klimaatneutraal bouwen voert Stadsdeel Oost ook actief beleid
om duurzaam te bouwen door duurzame materialen te gebruiken, afval te
scheiden en de grondstofkringlopen te sluiten (C2C).
.
Parkeren in het park is niet toegestaan. Ontheffing kan worden verleend voor
het bereiken van het nog te ontwikkelen pand ten behoeve van laden en lossen.
.
Oh oh, dat mes wordt nog eens een stuk dieper in zijn buik gedrukt door Stadsdeel Oost.

sjaakdeslinksesul | 26-06-10 | 10:59

Hahahahaha, theehuis heeft niks met de moslim medemens te maken. Pritt slaat zwaar door. Wat een onzin! artikel. Maar de reacties van de bange medemens zoals Solidstate slaan echt alles. Theehuizen bestaan al zolang in Nederland heeft helemaal niks te maken met welk geloof dan ook. Ik weet zeker dat Theo er graag een een theetje of koffietje had genuttigd. Ik ken genoeg Marokkanen uit Amsterdam die van Gogh persoonlijk kenden en met hem een biertje dronken en een jointje rookte, dus hou op aub.

StijlSchrijver | 26-06-10 | 10:58

Ik drink geen thee en kom zo min mogelijk in Rabat aan de Amstel..... [/care]

woefdrammer | 26-06-10 | 10:58

Een park naar Theo van Gogh vernoemen, daar is het al begonnen. Van oudsher horen er theehuizen in Nederlandse parken namelijk. Dat er ook een in het Theo van Goghpark zou kunnen komen is dan eigenlijk onvermijdelijk.

Maar goed, noemen we het een koffiehuis. Of is dat dan weer te Haags?

zeg maar jansen | 26-06-10 | 10:57

Ga zo door GS, overal een haat-topic van maken. De mensen in de buurt zullen blij zijn met een theehuis ipv een kroeg waar de plaatselijke alcoholisten hun verzamelpunt van maken, zoals in het Oosterpark.

mokum4all | 26-06-10 | 10:57

Ik denk dat er voor een hoop GS-reaguurders een soort "Simplified GS" moet komen. En dan doel ik dus op de reaguurders die blind de link leggen tussen theehuis en islamisering. Jullie zijn dom. Oliedom. VMBO niveau of lager. LTS zwakstroom, net niet gehaald.

John McClane | 26-06-10 | 10:57

John McClane | 26-06-10 | 10:47
Dat ziet er idyllisch uit zeg! Maar de waarheid is hard, het gemiddelde 'theehuis' ziet er vandaag de dag iets anders uit.

Strotgrondel | 26-06-10 | 10:57

Het zal er wel druk worden..

Morkovich | 26-06-10 | 10:56

Ik ben gek op thee! Thee liefhebbers worden weer flink gedemoniseerd.

Herbert Mossad | 26-06-10 | 10:56

Hitler dronk ook thee

janeedantoch | 26-06-10 | 10:56

-weggejorist-

Dundunbanza | 26-06-10 | 10:54

*Blij dat er geen moskee komt*

Arend Jan B. | 26-06-10 | 10:53

Lekker sarcastisch stuk Pritt. Al die regilio "mr groundzero himself" tuur's helemaal op de kast! Welkom bij de progressieve linksmensen. Hahaha

Uni-burger | 26-06-10 | 10:53

Nou nou, Nederland wordt erger met de dag. Goed gevonden hoor, Pritt *kuch*

Zeeschuimer | 26-06-10 | 10:52

mooi he, dat het domme volk er weer lekker intrapt.... ik hou wel van thee!

pdrdj | 26-06-10 | 10:52

Wat een lozerstuk zeg. Bespaar ons deze onzin aub pritstift.

splijtzwam | 26-06-10 | 10:52

Op een deel van IJburg zijn de straten en zo vernoemd naar filmmakers en regisseurs (B Haanstra bijv.). Dus dat lijkt me de reden dat dat dat park zeau heet. <maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q...>

Daar kan de biculturele stadsdeelvoorzitster F.Elati(o)k weinig aan doen.

pijnstiller | 26-06-10 | 10:52

Maarre... wie zegt dat het niet om een Japans theehuis gaat?

En-el Hak | 26-06-10 | 10:52

Gaat dit niet over Joden dan...

Xinicus | 26-06-10 | 10:51

Doe dan maar gelijk een halal slager ...

Je Verzint Het Niet | 26-06-10 | 10:50

En dus? Wat is de moraal van dit artikel? Moet ik nu ergens verontwaardigd over zijn ofzo?

Asmodean | 26-06-10 | 10:50

@ Stir Glenfarclas II | 26-06-10 | 10:42
Deze deel raden zijn bevolkt door verrijkers met hun eigen agenda.
Ik denk niet dat ze hetzelfde idee over een theehuis hebben als wat er hier vroeger onder verstaan werd.

solidstate | 26-06-10 | 10:49

Dit is overdreven. "Thee drinken" is maar een beeldpraak hoor. Het bouwen van een theehuis heeft niks met beleidskeuzes te maken.

Arrabinekoeterine | 26-06-10 | 10:49

lang leve het tuig van de pvda die dit soort dingen toelaat met als rede dat het toch moet kunnen in multi culti nederland.
en nu zit die ex burgervader van amsterdam ook al bijna op het pluche in den haag, en moet alles weer kunnen i multi culti nederland tewijl er op rechts gewonnen was.

robert-05-06-65 | 26-06-10 | 10:49

Disneyland | 26-06-10 | 10:39
Jazeker. Er zijn enkel besnorde mannen met verlopen colbertjes te vinden, die nogal wezenloos uit hun ogen staren. En maar thee lurken hè. Sigaretje erbij.
Your worst nightmare!

Strotgrondel | 26-06-10 | 10:48

Moet je zeker ook je schoenen uitdoen als je thee wilt drinken.

Je Verzint Het Niet | 26-06-10 | 10:48

Weet PS niet wat een theehuis is, of neemt hij de reaguurders in maling?
Voor de zwitzals, dit zijn theehuizen: www.google.nl/images?hl=nl&q=theeh...

Erg he?

John McClane | 26-06-10 | 10:47

Hoezo wordt het comment: 'Dikke care' weggejorist? Slaat toch op zijn/haar mening (die niet aanstootgevend is) over het artikel en die mag hij/'zij toch geven?

qerstman | 26-06-10 | 10:47

@nsl | 26-06-10 | 10:35
Precies. Wij ouwehoeren aleen maar. Effectief gebeurt er niets en krijgt de slaam vrij baan. Engeland loopt iets voor. In het kielzog van de gematigden volgt dit:
vladtepesblog.com/?p=23464
En na afloop van het islamistische intimidatiefeest, lekker thee drinken in het Theo van Gogh park, en lachen om die bange dhimmi's die zich zonder slag of stoot hun vrijheid en hun land laten ontnemen.

Fijnstoffer | 26-06-10 | 10:47

Pritt is met het verkeerde been uit bed gestapt en helemaal de weg kwijt. Of moeten we dit zien als een grappig bedoeld stukje?

woppo | 26-06-10 | 10:46

-weggejorist-

Beroeps KaKKert | 26-06-10 | 10:46

is gewoon engelse thee natuurlijk...

nietjesmasientje | 26-06-10 | 10:46

Oh wat zijn we geschokt! En wat is het weer kudt. Oh wat speelde Oranje slecht. Nederland begint langzaam aan klaagland #1 te worden. Als er een rokerscafé in het park was gekomen was dat geen nieuws geweest. Waarom zou er dan geen theehuis mogen komen? Volgens mij zijn de bezoekers van een nog eventueel te bouwen theehuis niet verantwoordelijk voor de daad van één gek.

sjef van oeckel | 26-06-10 | 10:45

Een theehuis heeft niets met de Islam te maken, het is een plek, waar mensen kunnen samenkomen - zoek op google naar het Blauwe Theehuis, dan weet je waar ik het over heb...

Meteen aan het steigeren, triest!

Adam1979 | 26-06-10 | 10:45

@BozeMan | 26-06-10 | 10:43
Hero-de-hakbijl-Brinkman is ook net wakker geworden met een giga kater.

Dundunbanza | 26-06-10 | 10:45

Kom op zeg Pritt, dit is toch geheel GS-onwaardig? Zo maak je het er natuurlijk ook naar om een rechts medium genoemd te worden i.p.v. het zo nagestreefde objectieve medium.

qerstman | 26-06-10 | 10:44

Van der Laan!
Doe er wat aan!!

fuckje | 26-06-10 | 10:44

@Sottotteke | 26-06-10 | 10:39
Er was een tijdje geleden wel ophef over een houseparty in het plaatsje Oswiecim. Men vond het niet gepast dat de lokale jeugd daar ging feesten omdat het plaatsje zo dicht bij het kamp ligt en het de verduitste naam Auschwitz draagt.

JoranVanderdood | 26-06-10 | 10:44

Wel eentje met witbier en rose mag ik hopen..

dugo | 26-06-10 | 10:44

Voordeel is dat je geen criminele achtergrond mag hebben om het Theehuis te mogen bouwen. Hiermee valt 54% van de Marokkanen gelijk af.

BozeMan | 26-06-10 | 10:43

@Beroeps KaKKert | 26-06-10 | 10:41
Ben je wel eens in de hoofdstad geweest, Calimero?

Dundunbanza | 26-06-10 | 10:43

Grappig om te zien dat er toch weer mensen zijn die happen. In een echt stadspark hoort een theehuis.

Stir Glenfarclas II | 26-06-10 | 10:42

schandalig! Alle thee dient verboden te worden. Het is schandalig dat aan personeel in stadsdeelkantoren nog thee wordt geserveerd, ook supermarktketens zouden verkoop van thee onmiddellijk moeten stopzetten. Ook moet er economische blokkade komen, gericht op theeproducerende landen. Thee, Bleeegh!

scepticusss | 26-06-10 | 10:42

@ Disneyland | 26-06-10 | 10:39
Dat geen hoax en dat hoort niet op of nabij ground zero.

De islam is onderwerping en jihad.
De enige plek waar dat hoort is in de woestijn rond mekka.

solidstate | 26-06-10 | 10:41

-weggejorist-

Beroeps KaKKert | 26-06-10 | 10:41

Kom op he, tis geen moskee.
Beetje laf artikeltje dat snel getypt is voordat schijver weer de zon in wil.

Kopschimmel | 26-06-10 | 10:39

Die moskee op ground zero is een dikke hoax. Die moskee wordt 2 blokken verderop gebouwd.
-
Een theehuis, is dat islamitisch?

Disneyland | 26-06-10 | 10:39

Kan me er niet druk om maken. Maar ik frons misschien pas bij een Bierfest in Auschwitz.

Sottotteke | 26-06-10 | 10:39

Wááát? Een heus theehuis? Schandalig! Kamervragen, spoedberaad in de Trêveszaal, nee: uitstel van de G20-top! Wat zeg ik: de ME eropaf!

Leviathan | 26-06-10 | 10:38

Een kroeg met uitgebreide rookmogelijkheden was idd meer op zijn plaats geweest.

de veteraan | 26-06-10 | 10:38

Wedden dat de boertjes uit de provincie er meer moeite mee hebben als de Amsterdammers zelf?

Dundunbanza | 26-06-10 | 10:38

De islamisering is nie waar nie.

roodisgroot | 26-06-10 | 10:37

Je moet wat te zeiken hebben om dit website'je vol te kakken

Zaaddonor | 26-06-10 | 10:37

-weggejorist-

jeezyweezy | 26-06-10 | 10:37

Waarom is Geenstijl zo zouteloos geworden? Wanneer komen er weer Bussumse schooljuffen, poepetende retards uit d'n provincie, poll-fucks en anderszins noemenswaardig te noemen acties? Wat was 5 jaar geleden die slogan die je hier altijd tegenkwam? Klonk als:

NIET LINKS, NIET RECHTS, MAAR GEWOON GEEN STIJL

Vroegah...
/* druipt af naar de intarwebz */

Humanoïd | 26-06-10 | 10:37

Maak er dan meteen 'n coffeeshop van. Veel verschil maakt 't niet en dan kan ik gezwellig er 'n zacht polmpje smoken met de maroccaanse medemens. Jeweettog!

Strotgrondel | 26-06-10 | 10:36

ik zie het probleem niet, komt wellicht omdat ik nog geen koffie heb gehad *gaat zetten*

ambsterdammetje | 26-06-10 | 10:36

necrosis | 26-06-10 | 10:31
Doe eens een gokje.

Libertanimal | 26-06-10 | 10:36

pin eeh theo zou dit niet zo gewild hebben?

BjdeB | 26-06-10 | 10:36

Belachelijk toch? Een thee huisje, kan het nog erger?

keppie1.0 | 26-06-10 | 10:36

EnnesBee | 26-06-10 | 10:29
Ik vind het juist "goed" van GS om deze foto te plaatsen.
De waarheid is soms gruwelijk en dat was deze daad ook. Het is soms beter weer even met de realiteit geconfronteerd te worden in plaats van dat het in de vergetelheid komt te geraken.
Door die foto zie ik het juiste perspectief weergegeven en wordt de moord in de juiste context geplaatst: Een afslachting door een moslim midden op straat op klaarlichte dag.

kleingrutter | 26-06-10 | 10:35

Dit is een provocatie van dezelfde soort als die moskeet nabij Ground Zero. Waarom zijn mensen toch ziende blind en horende doof?

Toine Tussenbeen | 26-06-10 | 10:35

tja, met onze ik-eerst, mensenrechten neuzelende, door democratie versplinterde, nergens meer in gelovende, hedonistische bevolking gaan we echt geen weerstand bieden tegen de slaam hoor, zeur maar lekker door. De enige organisatie die ooit effectief weerstand heeft geboden tegen de volgelingen van mahomet is de katholieke kerk, en da's alweer een tijdje geleden.

nsl | 26-06-10 | 10:35

Of een Amsterdamse Marokkaan burgemeester maken van de stad van Pim!!!
oh...wacht...

Ikdus | 26-06-10 | 10:35

-weggejorist-

Bloodzone | 26-06-10 | 10:35

@lanex | 26-06-10 | 10:30
Is het Theo van Goghpark soms verboden voor alle moslims?
Is het park alleen te betreden voor white trash?
Mag er over 10 jaar wel een theehuis in het park komen?
Of over 100 jaar? Of pas over 200 jaar?
Wat een infantiel denkpatroon weer van Pritt Stift!

Dundunbanza | 26-06-10 | 10:34

Een beetje als de Ground Zero moskee.

TooledForTrouble | 26-06-10 | 10:34

-weggejorist-

Bloodzone | 26-06-10 | 10:34

Of een formule 1 hotel bij de naald in Apeldoorn!

gfree | 26-06-10 | 10:33

Het nummer staat in de advertentie erbij waar je je ideeen/bezwaren kwijt kunt.
Doen en eventueel nieuwe ideeen aandragen.
Voorstel 1
Drinkgelach waar wijn en bier geschonken wordt en de koran
op de wc hangt als het papier op is.

solidstate | 26-06-10 | 10:32

Wat gaat et worden een oldskoolstyle NL theehuis of een Newskoolstyle multicultishittheehuis that,s the question tog?

william7055 | 26-06-10 | 10:31

Reeds lang voordat er ook maar één muzelman ooit voet gezet had in ons vaderland, was er al een "theehuis" op den zuidelijke wandelweg waar nu het WTC is ongeveer. En in het bosplan, en aan de ringvaart bij Amstelveen en in Artis en in het Vondelpark.....
Soms kun je ook doorschieten in je stukjes Pritt.... zwak, uiterst zwak

Opa-Buiswater | 26-06-10 | 10:31

Als iemand hiervan de humor had ingezien was het Theo van Gogh wel en nu predikt GS credo's die we recent vooral van Grijs I kenden: fatsoen, kortzichtigheid en recht doen aan sociaalculturele gevoeligheden.

Slau | 26-06-10 | 10:31

@Libertanimal 10:25
Maar je punt is.......

necrosis | 26-06-10 | 10:31

Yep, dit is nederland pvda land. kots.....

Slipsnifter | 26-06-10 | 10:31

Aan moraalridders gaat dit land nog eens naar de kleauten.

Dundunbanza | 26-06-10 | 10:30

Is dit park niet genoemd naar de 19e eeuwse kunsthandelaar Theo van Gogh, de overgrootvader van onze Theo en broer van de wereldberoemde schilder Vincent van Gogh?

JoranVanderdood | 26-06-10 | 10:30

Wat moslims bashen, dit deugt toch niet.
Met gaaaaapen steek je je kop in het zand, te lui om echt te reageren??
Een schandalige vertoning, en weer in amsterdam.

lanex | 26-06-10 | 10:30

Schandalig dat GS die foto afbeeld. Moet dat? Waar is jullie gevoel gebleven?

EnnesBee | 26-06-10 | 10:29

/spuit11

frickY | 26-06-10 | 10:29

What's Next; moskee op Ground Zero.

frickY | 26-06-10 | 10:29

kleingrutter, je neemt me de woorden uit de mond. In een woord schandalig.

Barbertjehangt | 26-06-10 | 10:28

Ik zie liever een kinderboerderij met veel varkentjes.

threewing | 26-06-10 | 10:28

Dus.... er mag nooit meer, maar dan ook helemaal nooit meer een theehuis bij het Theo van Gogh park gebouwd worden? En, hoezo zijn dit moslims?
Hoe serieus moeten we dit bericht nemen op de Sarcasm-O-Meter van GeenStijl?
Hoeveel boze reaguurders ventileren hieronder hun frustratie om niks?
Vragen, vragen, vragen....

SvennusMax | 26-06-10 | 10:27

Duh, palazo di pietro is toevallig afgelopen week door de nieuwe eigenaar kaal gesloopt, en verbouwd naar eigen smaak.

captainobvious | 26-06-10 | 10:27

Wat verschrikkelijk!!! Straks willen ze nog een bratwurst bar in het anne frank huis!!!!

gfree | 26-06-10 | 10:27

Zijn dit dezelfde mensen die een moskee willen op Ground Zero?
Die gasten hebben totaal geen empatie.

kleingrutter | 26-06-10 | 10:27

ALs je er gewoon mag roken vindt Theo het niet erg.

EnnesBee | 26-06-10 | 10:27

-weggejorist-

Dundunbanza | 26-06-10 | 10:25

Whats new?? Alle kerken worden al omgebouwd tot moskeen!

meneer Q | 26-06-10 | 10:25

Ik kots op die Engelsen!

Libertanimal | 26-06-10 | 10:25

Schaamteloos zijn we al een poosje voorbij, bizar!

Maaknieuitjoh! | 26-06-10 | 10:24

Net als een moskee op ground zero.
Deze moslim kolonisten zijn zo langzamerhand door de ratten besnuffeld.
Dit gaat alle fatsoen te buiten.

solidstate | 26-06-10 | 10:24

Nee, next is een moskee op ground zero.

Stroopdoos | 26-06-10 | 10:24

-weggejorist-

PowerKiWii | 26-06-10 | 10:23

-weggejorist-

zarium | 26-06-10 | 10:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken