Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rechtsfilosofieprof: schoentjes uit tijdens ontruiming

mosques-shoes2.jpgEn de trofee voor 'Geflipte GekMalloot van het jaar' gaat dit keer naarrr: Wibren van der Burg, hoogleraar rechtsfilosofie(!) te Rotterdam. Op zijn persoonlijke weblog mag Wibren graag wat in de ruimte filosoferen over recht & onrecht in ons mooie Nederlandje en stelt hij misstanden bij politie en justitie aan de kaak. Meest recente drol: het RESPECTLOZE gedrag van de gemeente Amsterdam inzake de geplande ontruiming van de Aya Sofia moskee aan de Postjesweg. Burgemeester Asscher heeft namelijk aangegeven dat het zomaar zou kunnen gebeuren dat tijdens die aktie enkele 'moskeeregels' overtreden kunnen worden. Zo is de pliesie bijvoorbeeld niet voornemens de schoenen uit te trekken tijdens de inval. En dat vindt professor Van der Burg dus zeer VERNEDEREND, voor zowel de islam als alle Nederlandse moslims. Ja, het staat er echt. Hallo lekker gek wereldvreemd boekenwurmpie, doe 'es wakker worden. Het is een ontruiming, een p.o.l.i.t.i.e. i.n.v.a.l. What's next? Even dreadlocks zetten alvorens een kraakpandje schoon te vegen? Met de pliesie-Harley richting Hell's Angels? (Oh nee slecht voorbeeld.) Drie Schultenbrau's achterover slaan tijdens het zwerver-ruimen op zondagochtend? Maarja. Wibren van der Burg hoort dan ook tot de categorie mensen die vinden dat de scheiding tussen kerk en staat 'onvoldoende recht doet aan de belangen van religieuze groepen'. Daaaaag Wibren.

Reaguursels

Inloggen

Schaamtelijk dat zo'n knurft zich filosoof mag noemen. Lult links en rechts wat aan over humanisme, vrijheid van religie en 'normen en waarden' en wordt daar nota bene nog voor beloond met een dikke leerstoel ook. Iedere boerenknecht kan dat, maar deze held vangt er dik voor. Dat rechtsfilosofie überhaupt naar een contradictio in terminis riekt is één ding, maar dat deze imbeciel dan ook nog zonder blikken of blozen zijn titeltje als denkmeneer mag gebruiken om zijn schemerlicht en public te doen schijnen zou op straffe van een onmiddellijk ontslag moeten staan.

Ach neen | 26-06-10 | 18:25

-weggejorist-

kalashni-love | 26-06-10 | 14:55

Wat jammer toch dat over het algemeen behoorlijk wat geschifte geesten onze Nederlandse universiteiten bevolken. Het lijkt endemisch. Helaas kun je er slechts in ergernis om glimlachen als ze weer met een stinkend hersenbroedsel voor de dag komen, en op Geenstijl je mening geven natuurlijk. Zo'n prof echter beperkt zich voor wat de reacties betreft die zijn opvattingen oproepen slechts tot de academia en wat men daar van zijn opvattingen vindt.

De narrige kabouter | 25-06-10 | 13:45

Respectloos en provocerend vind ik dat je als muzelman in een Christelijk land een moskeet noemt naar een van de Christenen gejatte kathedraal in Constantinopel.

wachtmeester de bruy | 25-06-10 | 06:58

Tijdens de ramadan geen broodkruimeltjes in de mondhoeken s.v.p. Is erg respectloos. Trouwens, dat begrip Respect.... ach laat maar..

salsaparilla | 25-06-10 | 06:32

wat . een . idioot .

increment | 25-06-10 | 01:04

En 4 weken voordat je een moslim aanspreekt geen varkensvlees eten of alcohol drinken. Er zou nog eens een molecuul rondom je kunnen zweven....

Obelix | 25-06-10 | 00:25

Mogen zeker ook geen vrouwelijke en homosexuele agenten mee doen aan die inval. Stel je voor, heel de moskee 'ontheiligd'. Ik stem ervoor een kudde varkens die moskee in te jagen. Heeft meteen niemand het meer over die schoenen. En hopla, probleem opgelost. Goed toch?

gommetje | 24-06-10 | 22:54

@Basje1738 | 24-06-10 | 19:25
Hear, hear. Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Ik word al misselijk van dat superieure etiketje dat "gelovigen" zichzelf opplakken. Laten we het in de toekomst slechts hebben over "ongelovigen" (zoals ik) en "bijgelovigen" (dwaallichten). Dan is in taalkundig opzicht de lading in elk geval redelijk eerlijk verdeeld.

Magnum Force | 24-06-10 | 21:36

1 foto van professor Wibren van der Burg zegt meer dan 1.000 woorden
Typisch jaren 80 figuur, geindoctrineerd door SP, Groen Links etc.
www.remonstranten.org/agenda/agevdburg...

drs Marcel van Dam j | 24-06-10 | 21:25

Als de pliesie in "hun" landen ergens binnevalt houden ze ook hun laarzen aan.
Wat een gelul weer.
Nederland tolereert zich de markt uit zo.

Linke Joop | 24-06-10 | 19:47

Veel gelovigen zijn tokkies in hun denken en hun doen. Niet allemaal hoor, het zijn vooral de fanatieke gelovigen die weinig met de rest van de wereld te maken denken te hebben. Veruit de meeste fanatieke gelovigen, Islamitisch, Christelijk, Joods of wat dan ook, vinden zichzelf beter dan mensen die dat geloof niet aanhangen. Ze willen een bijzondere positie in de maatschappij en de rechtspraak. Ze schreeuwen als ze bij hun kerk, midden in het centrum van de stad, betaald moeten parkeren zoals iedereen dat moet. Ze schreeuwen als de Nederlandse anti-discriminatiewetgeving op hen wordt toegepast (SGP).Ze schreeuwen als minaretten niet hoog genoeg mogen (Hoe hoog mogen Christelijke en Joodse kerken en symbolen eigenlijk in het midden-oosten? Oh nee, die zouden toch maar worden vertrapt of in brand gestoken en de bijbehorende anders-gelovigen erbij) en ze schreeuwen dus ook moord en brand als ze na ongelooflijk veel geduld van de woningcorporatie echt alle krediet verspeeld hebben en op straat worden gezet. Welcome to the real world. Als we gelovigen extra speciaal moeten gaan behandelen moeten we iedere Assepoester-adept en alle andere gekken met een onbetrouwbaar sprookjesboek ook bijzondere rechten toekennen. Mafkezen zijn het. Bovendien, die gelovigen discrimineren zelf homoseksuelen, vrouwen, andersdenkenden... Uitsluiting, zwartmaken, anti-preken, mishandeling, noem het allemaal maar op. Daar ga ik sowieso geen respect voor opbrengen.

Basje1738 | 24-06-10 | 19:25

Wibren van der Burg, hoogleraar rechtsfilosofie

nou laten we hem aub ontruimen. onderbroek de mond in en wegsturen. Diploma zeker gekregen bij aankoop van een pakje boter deze aap.

Xandrino | 24-06-10 | 19:18

@ Ekkoe | 24-06-10 | 18:54
Ach, u was dus een Geenstijl bezoeker van hoogopgeleid Nederland, nog voordat het hier zo druk werd met laagopgeleide tokkies ? (De gebruikelijke opening van iemand van Linksche signatuur, even de eigen morele superioriteit onderstrepen voor het terzake komen.) Nou, ik heb het stuk goed gelezen en laat ik dan even mijn laagopgeleide gal spuwen op uw slappe gelul, oh sorry betoog. Dit is Nederland en bij een ontruiming trekt de politie niet zijn schoenen uit of welke andere kleding dan ook. En mochten er vrouwelijke agenten bij betrokken zijn, dan zullen die geen hoofddoek dragen of burka en zullen zij zich vrijelijk begeven in vertrekken die eigenlijk alleen voor haatbaarden waren bedoelt. Wen maar vast aan deze verschrikkelijk disproportionele schofferingen en vernedering Ekkoe. Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 24-06-10 | 19:12

Gelovigen zuigen. Daarbij houden ze ook geen rekening met ongelovigen.

caspert79 | 24-06-10 | 19:01

Stoor me altijd een beetje aan het feitjes verdraaien van GeenStijl. Deze site stond (voor hij net zo overbevolkt werd als ons land) bekent als een site voor hoogopgeleid Nederland. Daar mogen we toch wel enige principes van verwachten.

Voor diegene die de moeite genomen hebben het stuk daadwerkelijk te lezen:
"De ernst van het politieoptreden moet in verhouding staan tot de situatie. Iemand die door rood licht rijdt, wordt niet met geweld van zijn fiets gesleurd. Gelovigen zo sterk schofferen als in dit geval, mag de politie alleen in uiterste noodzaak. Natuurlijk kan blijken dat er actief verzet wordt gepleegd, en dan kan de politie vermoedelijk niet anders. Maar al bij voorbaat verklaren dat men zelfs met de meest vreedzame vorm van lijdzaam verzet overgaat tot in de ogen van moslims respectloos optreden en dus tot disproportioneel zware middelen, dat gaat te ver."

Het gaat hier niet om een INVAL, maar om een ONTRUIMING die mogelijk gewoon verdig gaat verlopen. Probeer het te vergelijken met het volgende: Je hebt een regel dat je in huis je schoenen uit doet voor je de kamer in loopt. Politie komt om een boete met je te bespreken en als je ze vriendelijk vraagt hun schoenen uit te doen weigeren ze.

Dat is wat hier het geval is. Heel, heel zwak, GeenStijl, maar zolang de achterban maar lekker gal kan spuwen zal het wel goed zijn.

Ekkoe | 24-06-10 | 18:54

Gewoon schoenen aanhouden, honden inzetten, schaften met een broodje ham tijdens de ontruiming en afbraak.

Wel denk ik dat de haattempel helemaal niet ontruimd gaat worden:

. pvda burgermeester

. de Nederlandse overheid is bang en heeft respect voor de islam.

uw toegenegen,

de tandarts | 24-06-10 | 18:48

NEE-nee-neeeeeeee!! Ik wil deze godverdomde onzin niet meer horen!!
Ik zeg: platgooien die handel!

grote haas | 24-06-10 | 18:47

Ja terecht hoor.. toen ze laatst bij een kennis van mijn ma aan de deur stonden veegde ze netjes hun voeten alvorens binnen te stormen en het huis te doorzoeken.. Was overigens een praxis gevalletje (lees: verkeerd huis) lutsers..

*Sarcasme spat van het scherm*

I-Xyzyx-I | 24-06-10 | 18:34

wahhaahaaaa
ik zie die pliesie al eerst hun schoenen uitdoen
en dan met de niet gelijke sokken met gaten de wapenstok hanteren
we zijn zóóóó goed bezig Nederland hahahahahaha!!!!!

skaik | 24-06-10 | 18:30

Geef mij: Twee stoelen, een tafel, twee glazen, één fles jonge jenever, een kamer en vijf minuten van zijn waardevolle tijd. Er zijn twee uitkomsten. 1. Heertje Filosoofje valt van zijn geloof. 2. Ik ren binnen 30 sec, al biddend en huilend, de kamer uit. In beide gevallen wint Nederland.

Bert Vogels | 24-06-10 | 18:13

Vrouwelijke agenten mogen ook niet naar binnen. Mannelijke agenten dienen besneden te zijn.

gladstoned66 | 24-06-10 | 18:06

@borderlijntje | 24-06-10 | 17:57

Allah? Wie is dat, een stripfiguur uit de Donald Duck?

Mike Gaatjeniksaan | 24-06-10 | 18:00

anderzijds: eerst zes weken dezelfde sokken aanhouden en plastic schoenen dragen, en dan Allah tijdens de ontruiming even jouw respect laten ruiken...

borderlijntje | 24-06-10 | 17:57

mijn zwakbegaafde buurjongen van 5 kan denk ik ook wel hoogleraar rechtsfilosofie worden onderhand

borderlijntje | 24-06-10 | 17:56

Hadden ze op tijd betaald danwel op tijd de boel zelf ontruimd zou er geen inval hoeven plaatsvinden.

Tiepgeit | 24-06-10 | 17:56

Nou dit vind ik wel het meest absurde bericht sinds tijden. Ik werd wat licht in mijn hoofd toen ik het las en dit gevoel maakt nu plaats voor een snel indalende woedekoliek,.... ik moet mijzelf beschermen en hier niet meer komen lezen hoe een deel van NLD langzaam maar zeker niet meer te redden is. De GGZ gaat het drukker krijgen de komende jaren.

Jokkebrok | 24-06-10 | 17:50

laat me raden, meneer stemt PvdA?

Wat heeft die gast een steek los man, hoe verzin je het.

S. Quentin Quale | 24-06-10 | 17:48

Wibren = cultuurrelativist = oorzaak van een hoop problemen nu.

Zuurkool met Worst | 24-06-10 | 17:44

Ik en mijn volk vind het zeer vernederend om belasting te betalen. Niet meer innen dus!

Ariel | 24-06-10 | 17:35

Hé Wibren, ga eens in Somalië of Afganistan rechtsfilosofie geven! Wel je hoofd afzetten voordat je het land binnen loopt. Nou ja, anders doen de locals het wel voor je. Daaaaag!

Mike Gaatjeniksaan | 24-06-10 | 17:22

geen filosoof toch?!

harrybarry | 24-06-10 | 17:21

Kan iemand even een stukje gaan rijden met die "professor". Misschien dat ie in bepaalde wijken zijn mening kan nuanceren. Smerig links tuig.

funkyd | 24-06-10 | 17:18

En wie behartigt dan de belangen van de niet religieuzen ? Of is dat toch een beetje inferieur volk. Dan zie ik me verplicht in kabouters te gaan geloven....
Is Ramadan net weg, krijg je er zo'n malloot voor terug...

Monkeyman | 24-06-10 | 17:16

achterlijke malloot

klein_broertje | 24-06-10 | 17:13

Wat een idioot; als mensen hun schoentjes uit willen doen in hun huis of gebouw, dan is dat hun eigen vrij keuze. Een politie ontruiming heeft hier helemaal niks mee te maken. De brandweer of ambulancepersoneel hoeft ook niet z'n schoenen uit te doen, omdat een paar godsdienstgestoorden dat zélf graag doen.

cabbit | 24-06-10 | 17:11

@donjon | 24-06-10 | 16:55

.... overals te infiltreren.
Haha
Moet natuurlijk overal te infiltreren zijn en als het overalls waren moest het dus met dubbele l.
Waren het maar overalls dan hadden we er geen last van.

Rest In Privacy | 24-06-10 | 17:06

eerst ejaculeren voordat illegale prostituees opgepakt mogen worden?

Nu even serieus, wat is dit voor een mafkees? ons aanpassen aan die schreeuwende intolerante misdadige minderheid? wat haalt ie in zijn hoofd?

LiebeMan | 24-06-10 | 17:05

Als je dan nagaat dat deze zogenaamde wetenschapper maandelijks minstens € 6.800 bruto op zijn giro krijgt.
Let wel van onze belasting-centen.

Ella | 24-06-10 | 16:58

Gelukkig mag je dit soort dingen in Nederland denken en schrijven. Gelukkig hoeft niemand zich daar iets van aan te trekken. Doe dat dan ook gewoon niet. Klaar.

Jerry Nick | 24-06-10 | 16:56

Je ziet overal in universiteiten, de media en in de ambtenarenwereld een heel hoog pvda gehalte.
Gevolg van de oproep van den Uyl destijds om zo veel mogelijk overals te infiltreren

Rest In Privacy | 24-06-10 | 16:55

Sliptong | 24-06-10 | 16:46
Ik had zijn adres van zijn eigen site.
Mag niet van Joris.

Ella | 24-06-10 | 16:52

-weggejorist-

michaelgielkens | 24-06-10 | 16:52

Sliptong | 24-06-10 | 16:45
En expats dan? Die schijnen het wel te kunnen...

gozahtje | 24-06-10 | 16:52

Sliptong | 24-06-10 | 16:46
Graag gedaan.
Dit ''soort'' moet geconfronteerd worden met de gevolgen van hun wanstaltige daden.

Ella | 24-06-10 | 16:49

Wibren van der Burg, hoogleraar rechtsfilosofie.
Aan dit soort ''wetenschappers'' gaat NL ten onder.
Hij ook een voorstander van de sharia.

''Behalve Nederlands recht moeten rechters soms ook buitenlands recht toepassen. De rechtbank Utrecht neemt een Iraakse wet uit 1959 ter hand om over een bruidsschat te beslissen.''

Ella | 24-06-10 | 16:48

@Ella | 24-06-10 | 16:44
Builenpest welteverstaan! Bedankt voor de NAW. * briefje tikken gaat *

Sliptong | 24-06-10 | 16:46

@gozahtje | 24-06-10 | 16:42
[rode roos modus aan] Ja maar velen zijn hier geboren en zijn dus Nederlander. Die kun je niet terugsturen. DIe hebben hier vrienden, gaan hier naar school, werken hier. Kortom, dragen hun steentje bij aan onze samenleving. [rode roos modus uit]

Sliptong | 24-06-10 | 16:45

-weggejorist-

Ella | 24-06-10 | 16:44

En nu hup, wi(e)b(e)ren. Deze meneer is lid van de anarchisten vereniging. Uit op totale anarchie door reli malloten in het zadel te helpen. Zou meneer ook zo reageren als de Gemeente dreigt een brandgevaarlijke kerk op zondag tijdens de mis te ontruimen? Vast niet. Het recht op samenzijn in die moskee is van rechtswege verlopen Wibren of was je dat even vergeten? Voor de rest verbiedt de Arbo-wet het werken zonder schoenen door de politie. Ga je schamen idioot. In de filosofie heb je genieën en volslagen idioten. U mag uzelf tot de laatste rekenen.

Sliptong | 24-06-10 | 16:43

boerenvla | 24-06-10 | 16:39
Ik vind het vreemd dat je wel mensen kan halen (en dan ook nog uit berggebieden waar de civilisering nog niet is toegeslagen), maar dat je deze mensen (of hun kiddo's) niet zou kunnen terug sturen. De heenweg is een moeilijkere overgang geweest dan de terugweg!!

gozahtje | 24-06-10 | 16:42

Je huur niet betalen en je niet aan de wet houden geeft ook niet echt blijk van het rekening houden met seculiere gevoeligheden.

sjaakdeslinksesul | 24-06-10 | 16:41

@Antitheïst | 24-06-10 | 16:35
Hij is geen vriend van de wijsheid maar een sprookjesvriend.
.
__________

Sp.ookjesvriend, liefhebber van het sprookje 'Duizend en een Klacht'.
Maar die klachten hoort hij niet als kamergeleerde.
Wereldvreemde wereldverslechteraar.

Rest In Privacy | 24-06-10 | 16:40

therealshowstopper.wordpress.com/2009/...
.
Kerstpakketten met wijn en Varkens-paté Mag ook niet van hem.
.
Walchelijk dit soort zogenaamde wetenschappers die volkomen ten onder gaan aan hun Multiculturele-Dystopie.
En hij wil ons meeslepen in zijn val.

Ella | 24-06-10 | 16:39

Nog steeds jammer dat we mensen niet naar een of ander (nu nog) onbewoond eiland kunnen sturen !
Zeker zo'n flippo met een LOI cursus rechten ofzo ?!
Waarom moeten de Hollanders zich altijd maar weer aanpassen aan die (extremistische) jankende moslims ?!

boerenvla | 24-06-10 | 16:39

Ik wil ook een boek waar ik naar kan wijzen als ik onzin uitkraam of volkomen belachelijke dingen doe... Helaas heb ik de pech ongelovig te zijn, dan wordt er 0 rekening met je gehouden en heb jij met alles en iedereen rekening te houden!

gozahtje | 24-06-10 | 16:38

Hij is geen vriend van de wijsheid maar een sprookjesvriend.

Antitheïst | 24-06-10 | 16:35

Dhimmytude.
Dit soort 'mensen' leveren NL uit aan de idioten.
Onze kinderen zijn hem dankbaar............ maar niet echt.
Waarom doet hij zo bang?
Wedden dat er in de andere media niks over dit te horen is: gewoon wéér zoiets, je weet toch, je wordt blasé.
Niet doen.

ratseflats | 24-06-10 | 16:33

De politie wordt gedwongen de schoenen uit te doen en........
de aanwezige moslima's dreigen de schoenloze politieambtenaren daarna met borstvoeding.

Rest In Privacy | 24-06-10 | 16:32

Tssss tgggg ken je geschiedenis GS, scheiding kerk en staat is ten eerste ontstaan op dat de overheid zich niet met de kerk bemoeie....

hfakker | 24-06-10 | 16:23

Deze "professor" leeft van subsidie en vergiftigd de geesten van onze studenten. Zet eens even gauw uit zijn beroep!

Vogelbeest | 24-06-10 | 16:19

Deze dwaas lijdt aan wereldvreemdheid.
Ruk 'm achter z'n boekemwurmen vandaan en schop 'm de straat op, het echte leven in.

Fijnstoffer | 24-06-10 | 16:13

Aufmachen!

Hölzenbein | 24-06-10 | 16:13

Haha ende loll @ invallen met dreads!!! Mooi stukje Muts!

Joberman | 24-06-10 | 16:12

Schandaal ook dat die agenten dadelijk met voorhuid die moskee binnenlopen. Respectloos! Job, doe er wat aan!

MB79 | 24-06-10 | 16:05

Een synagoge is ook heilig, maar daar denkt een niet nader te bepalen bevolkingsgroep in Amsterdam-West heel anders over. Zo anders zelfs, dat de synagoge aldaar onherkenbaar gemaakt dient te worden uit angst voor vernieling, bedreiging en meer van dat soort zegeningen van de multi-culturele samenleving (jaja ... oude tijden herleven!).
Waarom hoor ik Wibren daar niet over klagen??

kinky winky | 24-06-10 | 16:02

Deze man is knotsknettergek.

hellothere | 24-06-10 | 16:00

De broeders (RK),die dit Broederhuis 6 jaar geleden verlieten,hadden heel wat nobeler
bedoelingen dan de broeders (Milli G.)nu.Wakker worden.

noly | 24-06-10 | 15:56

Nog 4 dagen dan is het 28 juni, de dag van de waarheid. Zouden onze politiesulletjes de moskee durven ingaan met hun kistjes. Asscher zal zich wel vergist hebben, een oud bericht van 2 jaar geleden.

bosbaan | 24-06-10 | 15:53

En wat betreft het uittrekken van schoenen betreft: kijk maar wat de deurwaarder in dit stripje overkomt: olle-berg.com/bailiff.html

Rest In Privacy | 24-06-10 | 15:53

Dit land begint op een soort openlucht inrichting te lijken. De ene malloot is nog niet geweest of de volgende laat zijn "intellectuele" excrementen al weer ergens neerdalen. Opvallend, dat al die excrementen nooit ten gunste zijn van Nederland en/of Hollandse mensen.

Vigil | 24-06-10 | 15:49

De Hells Angels accepteren geen homo's in hun clubhuis.

Dus als de ME bij een inval alle homo's op het hoofdkantoor houdt, toont de politie tenminste gepast respect voor die motorclub.

Rest In Privacy | 24-06-10 | 15:46

ik zou eerst nog met mijn schoenen door een varkensstal lopen

Terpetijnzeikert | 24-06-10 | 15:45

Dan ga ik een kerk oprichten met entreegeld, zonder broeken en hopen dat de politie invalt.

Je baas | 24-06-10 | 15:45

Zou wel een gewelcig beeld opleveren: politie op sokken tijdens een inval in een moskee.

Gezellig! | 24-06-10 | 15:44

De eerste bezuining op onderwijs kunnen we in Rotterdam zo meepakken. En waarschijnlijk zijn er nog wel 500 andere onderkruipers.

Hamertje Tik | 24-06-10 | 15:42

De temperatuur stijgt en blijkbaar heeft dan hallucinerend effect bij enkelen.
Om te beginnen bij Marcouch, (Amsterdam komt straks pleinen te kort aangezien elk groep/soort/volk zijn plein gaat opeisen), die kudtrefo's (u mag geen tv kijken), en nu nog eens een compleet gestoorde hoogleraar.

Al vaker is gebleken is dat de definitie van hoogleraar voor sommigen letterlijk dient te worden genomen; die leven boven de werkelijkheid en zien de essentiële zaken niet meer.

Té 'doorgeleerd' is ook niet goed.

Rest In Privacy | 24-06-10 | 15:42

Als ze er nou flink veeltraan en/of andere gas(sen)-granaten naar binnen knallen. Die pvda'ers blij en de rest van nederland blij!!

zeefert | 24-06-10 | 15:42

"Even dreadlocks zetten alvorens een kraakpandje schoon te vegen? Met de pliesie-Harley richting Hell's Angels? (Oh nee slecht voorbeeld.) Drie Schultenbrau's achterover slaan tijdens het zwerver-ruimen op zondagochtend?"

Het lijkt me toch vrij logisch dat deze vergelijking geen hout snijdt? Respect hebben voor iemands religie is wat anders dan je er mee identificeren. En nee, ik stem niet links. Alleen als de nood echt aan de man is (bv brand) mogen die schoenen wat mij betreft.

savieu | 24-06-10 | 15:40

Gelukkig voor de linksmensen en knuffelallochtonen wordt ome Eberhard de nieuwe burgemeester van Islamsterdam. Dus zal het goede voorstel van vriend Asscher wel weer niet doorgaan. Als ik Lodewijk was, zou ik mijn rug recht houden en de pliessie gewoon met geheven laarzen de plaats delict laten betreden.

SecretService | 24-06-10 | 15:39

Je Verzint Het Niet | 24-06-10 | 15:08
Ik ben uiteraard een groot fan van krakers en hells angels, en die mogen natuurlijk wel blijven zitten in een pand waar ze niet gewenst zijn. Uiteraard heeft de politie respect te hebben voor de wensen en grillen van deze mensen.
/sarcasme

Nietvoordekat | 24-06-10 | 15:39

Wellicht volkomen debiel van deze prof. mongol.. echter heeft hij wel het volste recht om dergelijke dingen te boeren, volgens het recht: Vrijheid van meningsuiting.. Pas als de mongol er een rechtzaak tegen aan plempt... moet je oppassen..

Principaute | 24-06-10 | 15:38

Nou weet ik waar de zinsnede: "een op handen zijnde inval" voor staat.
Overigens, dit kan alleen weer bij ons in Nederland: een inval welke ze al maanden van tevoren aankondigen.
Verrassingselement ? Waar zoeken ze naar dan?

freddy 225 | 24-06-10 | 15:34

Het erge is dat er geluisterd word naar dit soort onzin. Bij de SP en GL krijgen dit soort mensen dus gewoon een plaats in de kamer.

paulus1973 | 24-06-10 | 15:33

haha geniaal, pas dit eens toe op een ontruiming op een nudisten strand.

kut kakker | 24-06-10 | 15:33

iter | 24-06-10 | 15:30
Wat denk je zelf; eerst schoenen/laarzen uit.......

EVAD1ST | 24-06-10 | 15:33

linkse rechtsfilosofie veroorzaakt kortsluiting

hetluis | 24-06-10 | 15:32

-weggejorist-

lijn5 | 24-06-10 | 15:31

Typisch geval van te veel thee drinken.

lijn5 | 24-06-10 | 15:31

Is op de politieacademie ook een issue geweest hoorde ik van een bevriende agent: Ga je als buurtagent of in welke andere rol ook (noodhulp =surveillancevoertuigbemanning), met je schoenen aan bij moslims naar binnen of trek je ze uit?

Ik zeg aanhouden! Legt een (buurt)agent bij gewetensbezwaarden of pacifisten zijn wapen ook op het schoenenkastje in de hal? Als hij een incident via zijn porto doorkrijgt moet ie zich dan eerst aankleden? Er staan zelfs straffen op als ze zonder stropdas lopen maar schoenen uittrekken is geen probleem. Rot een eind op zeg.

casagrande | 24-06-10 | 15:30

stel er is brand en de brandweer moet te pas komen ?

iter | 24-06-10 | 15:30

Wat een uiterst mal linksch mensch. Rechtsfilosofie.. tsja.. zeer waarschijnlijk ook een theedrinker en kennelijk lang niet meer buiten geweest.

snap_shootert | 24-06-10 | 15:29

Dit soort idioten lopen er tegenwoordig volop op de Erasmus. Het is de laatste jaren echt een extreem links bolwerk geworden. Door heel het complex waren borden opgesteld met "GreenEUR", een hopeloos project dat zou moeten oproepen tot groen beleid. In het parkje op Woudesteijn hangt een anti-Wilders sticker op de lantaarnpaal. Er hangen posters van Job Cohen in de boekenwinkel. Nog niet zo gek lang geleden stonden een stelletje mafketels "De Socialist" uit te delen. Zelfs bij de economische faculteit, normaal gesproken toch het baken van weldenkende, rechtse geesten, is het helemaal hopeloos. Daar hebben ze Friedman opzij gezet voor het, al een halve eeuw achterhaalde, gedachtegoed van Keynes en hebben ze dit jaar als klap op de vuurpijl een mannenhatende feministe in dienst genomen. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat ik me diep schaam voor wat er allemaal gebeurt op "mijn universiteitje"...

Semper Pecunia | 24-06-10 | 15:28

De politie staat toch boven religie? Toch? Of niet? Straks staat er ergens in de Koran ook nog dat moslims niet opgepakt mogen worden in niet Arabische landen. Leegruimen dat pand en vlug!

Jax | 24-06-10 | 15:26

Tis mij allang duidelijk, dat sinds die Maarten van Rossum over Neerlands schermen dwaalt, het NL hoogleraarschap ook niet meer is, wat het ooit heeft voorgesteld!

william7055 | 24-06-10 | 15:25

ymmv | 24-06-10 | 15:19
En wat is er volgens de Linkse Gutmensen dan mis met roomblanke mensen?

Graftak | 24-06-10 | 15:23

Bij het slopen moeten ze dat ook op sokken doen?
Die moskee moet weg dus is het geen moskee meer.

Service | 24-06-10 | 15:23

Graftak | 24-06-10 | 15:11
Linkse Gutmenschen houden pas op met het boetedoen voor ons koloniaal verleden als de witte Nederlander een minderheid is geworden in eigen land. Dit is een voorproefje.

ymmv | 24-06-10 | 15:19

@zeg maar jansen | 24-06-10 | 14:37
Als er brand is dan staat er een heel riedeltje reli-freaks te jammeren dat de beste brandweerman maar heel gauw die brand moet blussen omdat hij anders kassiewijle gaat. Hem hierbij dusdanig hinderend dat hij niet aan bluswerkzaamheden toekomt.

TisNieZoMoeilijk | 24-06-10 | 15:18

Het is toch wat, haha.

keppie1.0 | 24-06-10 | 15:17

Maar gekheid op stokjes: @ Wibren, ga eens wieberen

OoO | 24-06-10 | 15:17

Deze meneer vergeet even voor het gemak dat op gerechtelijk bevel het pand in december 2009 al verlaten had moeten worden, en dus eigenlijk al 6 maanden niet meer de bestemming "moskee" heeft.
Oorzaak en gevolg:Zelf niet de huur betaald. Gevolg: Ontruiming.
Wat is daar zo moeilijk aan?

Weeraanmelden | 24-06-10 | 15:17

Wanneer komt Volkert van der Graaf weer vrij? Lijkt me een typisch klusje voor hem.

OoO | 24-06-10 | 15:16

Hoewel ik zijn punt onderschrijf dat er respect moet zijn voor alle verschillende groepen is dit dikke onzin.

Op het moment dat de rechter bepaald dat het pand moet worden opgeleverd is het geen moskee meer. Of de religieuze afsluiting nu heeft plaatsgevonden of niet.
.
.
Dit soort dingen hoor je nu nooit over Nederlandse kerken=Anti-immigratiebewijs 1001.

Fietstas | 24-06-10 | 15:15

Wat een moron!!!
Overigens mogen ongelovige honden de moskeet überhaupt niet betreden, AFAIK.
Dus met of zonder schoenen doet dan al niet eens meer terzake.
.
Wellicht dat die moslims reden tot klagen hebben als er hondenstront onder de betreffende zolen zou zitten, maar anders moeten ze gewoon hun muil houden!

McPhart | 24-06-10 | 15:14

Graftak | 24-06-10 | 15:11
U kent geen buitenlanders? Of wilt u met uw comment iets anders zeggen?

Superior Bastard | 24-06-10 | 15:14

Scheiding van kerk en staat moet gewoon keihard gehandhaafd worden door de overheid. Zo van; in NL mag iedereen geloven wat hij/zij wilt. Maar als verantwoordelijke overheid wijzen wij u er op dat het allemaal verzinsels zijn. En dat u er goed aandoet het niet te serieus te nemen!

Widukinn | 24-06-10 | 15:12

Wat een held op sokken die Wibren van der Burg.

steile helling | 24-06-10 | 15:12

Er staan 10 mensen op zijn pagina. Van de 10 zijn er maar TWEE (!!) Nederlands.

Graftak | 24-06-10 | 15:11

Aha... dus logisch nadenken is niet meer van toepassing bij (rechts)filosofie? Of is dit soms zo'n boefje die je met absurde stellingen aan het denken probeert te zetten?

ivar | 24-06-10 | 15:11

Een week van te voren baard laten staan en hallal bammetje mee voor de lunch. En voortaan bij een inval in een sexclub broek bij binnenkomst aan de kapstok aub.

Tjemig | 24-06-10 | 15:11

Politie dwingen eerst hun schoentjes uit te trekken? Wat een idioot idee zeg. Schoenen zijn beschermende kleding. Het zou waarschijnlijk tegen de ARBO regels ingaan om dat af te dwingen. Wat nou als de terroristjes besluiten om de vloer te bestrooien met glasscherven of voetangels? Tuuuuurlijk, laten we onze ordetroepen vooral extra kwetsbaar maken!

malle_eppie | 24-06-10 | 15:08

Marcus Porcius Cato | 24-06-10 | 14:59

lol @ ministek. Vond vorige week op een zolder eigen ministek-werk terug van 30+ jr terug. Het was een voetballer met zijn voet OP de bal. Een klassieke ausputzer die een stukje totaalvoetbal uitbeeldt, zeg maar.

Bos Hout | 24-06-10 | 15:08

@Nietvoordekat | 24-06-10 | 15:03
En dat geldt dan enkel voor moslims, maar niet voor krakerTs of Hells AngelTs of de eerste de beste Rotterdammer wiens huis door Rotterdamse Pandgestapo (nep-politie) wordt bezocht .... zie www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/01/...

Je Verzint Het Niet | 24-06-10 | 15:08

@Marcus Porcius Cato | 24-06-10 | 15:02
Als je je daar al druk over moet gaan maken.

Had ook in Utrecht kunnen gaan studeren, maar dát is pas een kudtstad.

Art Vandelay Ultor | 24-06-10 | 15:03

Dat de moslims de moskee gewoon vredig verlaten, in plaats van dat ze er uit geschopt moeten worden, is geen optie?

Nietvoordekat | 24-06-10 | 15:03

@ Art Vandelay Ultor | 24-06-10 | 14:59
Ik vind het inderdaad knap dat u het volhoud in dat gekkenhuis. Het getuigt van onverzettelijkheid. Toch zou ik het niet aan de grote klok hangen als ik u was.

Marcus Porcius Cato | 24-06-10 | 15:02

Ehm, mag ik m'n schoenen wel aan laten als ik de heer van der Burg een schop onder z'n hol verkoop?

fritsspits | 24-06-10 | 15:00

@Prof. D.A.H. Vintik | 24-06-10 | 14:47
Nee, enkel met lederen kleding en een leren petje ... en natuurlijk met een met vaseline ingesmeerde gummy knuppel ...

Je Verzint Het Niet | 24-06-10 | 15:00

Ik heb aardig wat moskeeën bezocht, maar dat was in het Midden Oosten en Marokko. Hier heb ik -vreemd genoeg- niet die behoefte.
Wij laten ons hier dagelijks beledigen, maar zijn wel bang voor een eventuele, mogelijke wenkbrouwfronsing van achterlijke religieuzen.

Brakke Obama | 24-06-10 | 15:00

@Einde van de Domheid | 24-06-10 | 14:57 En hoe komt die maffe prof daar dan terecht als de EUR zo toppie is? Ik zou echt geen risico nemen en maar niet vertellen dat je daar studeert. De mensen zouden je eens kunnen uitlachen.

lijn5 | 24-06-10 | 15:00

@ Je Verzint Het Niet | 24-06-10 | 14:54
Ja, o.k., wereldkampioen rummikub dan ? Ministek ? Boter kaas en eieren ? Welke analogie moet ik dan bedenken ? Nou ja, dit artikeltje van Geenstijl maakt wel duidelijk op welk nivo in de stratosfeer dhr. Wibren van der Burg zweeft. Ik hoop voor de man dat hij binnenkort weer eens land op de planeet aarde en een cursus filosofie voor beginners bij Teleac gaat volgen.

Marcus Porcius Cato | 24-06-10 | 14:59

Einde van de Domheid | 24-06-10 | 14:55
dat = die aantoont dat.
Mediawerkelijkheid VS feitelijke werkelijkheid.

Einde van de Domheid | 24-06-10 | 14:59

heeft niet zoveel met links-zijn te maken denk ik, maar meer met het feit dat hij zelf een reli is. (voorzitter van de remonstrantse broederschap).

de christen-reli's zitten in een rare spagaat: eigenlijk willen ze helemaal geen moslims, maar als ze wetten goedkeuren die het mogelijk maken om de islam en aanverwante zaken aan te pakken, zijn ze zelf als volgende aan de beurt...

Ballenman | 24-06-10 | 14:59

Je Verzint Het Niet | 24-06-10 | 14:56
Hoeft niet, want dat is nou juist leven.

Bos Hout | 24-06-10 | 14:59

@Marcus Porcius Cato | 24-06-10 | 14:53
Ik ga dit jaar toch echt afstuderen op de RU.

Los van de kwaliteit van deze uni vind ik het toch wel iets van een prestatie dat ik het zo lang heb volgehouden in dat linkse bolwerk. Wellicht heeft het geholpen dat ik niet in het Havanna aan de Waal ben gaan wonen.

Art Vandelay Ultor | 24-06-10 | 14:59

Dat moslimgenootschap heeft al jaren de huur niet betaald. De rechter heeft beslist dat deze groep er uit gezet moet worden, al meer dan een jaar geleden. Dat wil dus zeggen dat er al meer dan een jaar geen sprake meer is van een moskee, hooguit van een ruimte waar mensen een godsdientoefening houden. Er is dus geen enkele reden de schoenen uit te trekken met het risico daar aangevallen te worden door een stelletje verhitte moslims, die zoals altijd vinden onheus behandeld te worden.

nu even niet | 24-06-10 | 14:59

@Randy McRanderson | 24-06-10 | 14:51

Hahaha! En dan had je zeker nog niet eens je mond opengedaan?

Prof. D.A.H. Vintik | 24-06-10 | 14:58

Wordt meneer soms ook betaald door de Wereldbank?
Het schijnt dus dat er voor elke asieleiser betaald wordt door het land van herkomst.
Je moet de stroom dan dus wel tevreden houden, niewaaj?

Katla | 24-06-10 | 14:58

Marcus Porcius Cato | 24-06-10 | 14:53
Hou toch op man.
Erasmus is een topuniversiteit.

Einde van de Domheid | 24-06-10 | 14:57

Weer zo'n gestoorde linkse wegkijker en waterdrager van het islamfascisme.

Hanxie | 24-06-10 | 14:56

Ik kan wel raden welke partij deze man stemt. En hoe we zijn politieke kleur kunnen definiëren.

Hockey | 24-06-10 | 14:56

@Bos Hout | 24-06-10 | 14:38
is Niksisme ook af te leren ?

Je Verzint Het Niet | 24-06-10 | 14:56

Koekoek..

loonslaaf_69 | 24-06-10 | 14:56

@Marcus Portius Cato 14:53

Toe maar.

widtvoet ® | 24-06-10 | 14:56

@atm0s | 24-06-10 | 14:55
U is een echte waaghals.

Art Vandelay Ultor | 24-06-10 | 14:56

@Stiften: voor dat soort nuanceringen heb ik al een abonnement op een dode bomenpost.

Yitsan | 24-06-10 | 14:56

Als er een conflict is en een uitzetting is er welbeschouwd geen sprake meer van een Moskee. Gebruikers dienen een eventuele rituele afsluiting zelf tijdig te organiseren en zijn OP moment van ontruiming technisch gezien gewoon burgers die huisvredebreuk of erfbreuk plegen. Goed dat er iemand is die daaraan denkt, dat levert weer een foto in de wereldpers minder op dat Nederland nu echt knettergek is geworden.

Einde van de Domheid | 24-06-10 | 14:55

@Art Vandelay Ultor | 24-06-10 | 14:51

Dezelfde lucht ademen?

Ik waag dat sterk te betwijfelen.

Zowel letterlijk als figuurlijk gesproken.

atm0s | 24-06-10 | 14:55

Die gasten treden zelf de wet met de voet en zetten anderen graag een hak. Dus.. niet zo relimoralistisch janken filosoofje.

Causa Sui | 24-06-10 | 14:55

Heb me wel eens laten vertellen dat er landen zijn waar men voor dergelijke 'wetenschapperts' psychiatrische klinieken heeft.
'Links geöriënteerde' landen dus, dat dan weer wel.

Frederik Puntdroad | 24-06-10 | 14:54

Wat een geflipte, wereldvreemde, doorgeschoten malloot zeg. Ik weet het, weinig verheffend, weinig inhoudelijk, maar heb er echt even geen andere woorden voor.

KlunsJohannus | 24-06-10 | 14:54

@Marcus Porcius Cato | 24-06-10 | 14:53
Daamee doet u curling spelers duidelijk veels te kort of te veel eer voor de anderen

Je Verzint Het Niet | 24-06-10 | 14:54

*Sokken met stalen neuzen breien gaat*

Jackanders | 24-06-10 | 14:54

we kunnen natuurlijk ook een schoenenvrij plein maken in Amsterdam ... of lokschoenen inzettten ?!?!?

Je Verzint Het Niet | 24-06-10 | 14:53

Ja hoor, dat dacht ik wel,... de Erasmus Universiteit Rotterdam. Na de Radboud Universiteit waarschijnlijk de laagst aangeschreven universiteit van nederland. Als je daar hoogleraar wordt (of afgestudeerd bent) kun je het beter geheimhouden. Dat lijkt me ongeveer hetzelfde als wereldkampioen curling zijn ofzo. Bepaald niet iets om trots op te zijn.

Marcus Porcius Cato | 24-06-10 | 14:53

Jawohl herr Rammstein :] Alles gaat gut hier

Lokitor | 24-06-10 | 14:53

Walgelijk dat zo'n persoon hoogleraar kan zijn. Weg met deze gek. Wetenschap = gezond verstand, objectiviteit, en kritisch toetsen. Religie is dingen klakkeloos aannemen en is dus precies het tegenovergestelde van wetenschap.

Korreltje Zout | 24-06-10 | 14:52

Moslims hebben nooit schoenen aan ... ze zijn zo snel op hun teentjes getrapt :-(

Je Verzint Het Niet | 24-06-10 | 14:52

Op de site van Wibren van der Burg staat "Recht in de multiculturele samenleving". Foutje, want als je de artikelen leest wordt er toch echt "Gebukt voor de multicultis" bedoeld.

ymmv | 24-06-10 | 14:52

Met school moesten we ooit naar de opendag van een moskee. Ik stond binnen 5 minuten weer buiten de poort. Ik kon niet veel uit de schrapende keelklanken opmaken maar kennelijk was ik niet compliant met een regeltje van meneer allah. Die man stelt meer regels aan hoe je je moet gedragen in een gebouw dan de brandweer.

Randy McRanderson | 24-06-10 | 14:51

Ik word zo treurig van het gegeven dat er dit soort personen zijn die dezelfde lucht ademen als ik. Al die kostbare zuurstof, wat een verspilling.

Ik ga maar even gauw de herhaling van VI Oranje kijken om weer uit mijn sombere bui te komen.

Art Vandelay Ultor | 24-06-10 | 14:51

OP het ogenblik van de ontruiming is het juridisch gezien geen moskee meer, maar gewoon en hoop stenen, dus er geen enkele reden om de schoenen uit te doen. Bovendien mag in mijn ogen een overheid niet meegaan in wensen wbt godsdienst om neutraliteit te garanderen. Dus die Rotterdamse kamerfilosoof kan wel inpakken.

lijn5 | 24-06-10 | 14:50

Lokitor | 24-06-10 | 14:48
Gaat-ie ?

Rammstein | 24-06-10 | 14:50

Waarom moet een overheid repspetct opbrengen voor illegale godshuizen van mensen die weigeren om zich aan gemaakte afspraken te houden?

rara | 24-06-10 | 14:50

dan ook geen moslims meer met bomschoenen in vliegtuigen laten.

Je Verzint Het Niet | 24-06-10 | 14:50

daarentegen zullen ze wel met een op hun leuter gespietste geit binnenvallen

hetluis | 24-06-10 | 14:50

Ha en dit allemaal over de ruggen van die arme Moslims. Foei foei foei

Bill_Gates | 24-06-10 | 14:50

Kan iemand die Asscher eens even bij de tijd ''helpen". Mijn God, waar gaat dat heen?

Snorry! | 24-06-10 | 14:50

Jahaaaajaaaa het kan dag na dag keer op keer toch nog net effe iets gekker in nederland.
Die linkschmenschen und die geloofschmongols maken het viel zu bont in niederland! Tijd um zie allemaal ein grosse rotshopf zu verkaufen!

Lokitor | 24-06-10 | 14:48

Het is ongelooflijk aan het worden in dit land.

Het gezag is hier de baas stelletje burgerlijk ongehoorzame haatbaardjes! De wet gaat voor jullie geloof. Dat noemen wij secularisatie. Allah's wet is niet de onze. Wij hebben een wetboek en dat is leading, dat heeft ons honderden jaren gekost om het zover te krijgen. We laten niet toe dat jullie dit in 50 jaar volledig omdraaien. Ook al fokken jullie in rap tempo een moslim meerderheid bij elkaar.

barbarossa72 | 24-06-10 | 14:48

Er zijn landen waar dit probleem niet speelt.
Daar loopt de politie altijd op blote voeten.

Brakke Obama | 24-06-10 | 14:48

wie neerlands bloed door den aadren vloeit.....

ome sjors | 24-06-10 | 14:47

Speltip 13: Trek altijd uw schoenen uit bij het betreden van een moskee.

Lord Dude | 24-06-10 | 14:47

@mokum4all | 24-06-10 | 14:41
juist wel invallen tijdens het gebed, dan heb je meteen de de halve Moslimbroederschap te pakken
O wacht deze club is niet verboden omdat ze hun wereldveroveringsplan "vreedzaam" willen uitvoeren

dr. Sin | 24-06-10 | 14:46

@witwas | 24-06-10 | 14:44
Of gewoon een hogedrukspuit met varkensbloed er op zetten, dan rennen ze vanzelf naar buiten.

koolteer | 24-06-10 | 14:45

Wibren, jongen, doe mij wat van dat spul dat jij door de neusgaten ragt, in de aderen pompt of op een andere manier in het lichaam vlamt! Lijkt me heerlijk om een tijdje wereldvreemd te zijn!

koyt | 24-06-10 | 14:45

Geenstijl geeft niet weer wat Van Den Burg stelt, maar Van Den Burg gaat niet precies in op wat Asscher zei. Van Den Burg merkt namelijk op dat het van de overheid onfatsoenlijk is om al bij voorbaat te weigeren de schoenen uit te trekken. Hiermee heeft hij een punt. Echter is dit niet wat Asscher heeft gezegd. Hij stelt namelijk dat er scenario's denkbaar zijn waarin het noodzakelijk is om de schoenen niet uit te trekken. Dat houdt in dat er ook scenario's denkbaar zijn dat de schoenen wel worden uitgetrokken. Wat dat betreft zoekt Van Den Burg dus vooral naar een situatie waarin hij weer het slechte en discriminerende beleid van de overheid aan de kaak kan stellen; iets dat totaal niet aan de orde is.

Stiften | 24-06-10 | 14:44

Waarom wordt überhaupt de moeite genomen de moskee te ontruimen? De sloophamer kan zo toch ook wel zijn werk doen? Eerste tikje de voordeur eruit, 5 minuten wachten om iedereen de gelegenheid te geven te vetrekken en dan plat met die zooi. Wie dan nog niet geluisterd heeft moet maar voelen.

witwas | 24-06-10 | 14:44

op een studentensociëteit je niet aan de mores houden levert je een klap met de vlakke hand in het gezicht. moet je je als politie-agent ook maar aan de eeuwenoude studententraditites houden. dus ja, met jas aan de sociëteit kan je een braspartij opleveren. bied je vervolgens geen drank aan kan je een klap van het sociëteitsbestuur incasseren. maar dat is gewoon een kwestie van respect voor elkaars feestje hebben, doen we niet moeilijk over..

two ball cane | 24-06-10 | 14:44

Mijn geloof zegt dat Generaal Pardon geliquideerd moet worden.

fuckje | 24-06-10 | 14:43

Oke, schoenen uit in de moskee, maar dan ook hoofddoekjes af in openbare functie.

Het waait wel over! | 24-06-10 | 14:43

Wat heeft Nederland zich allemaal op de hals gehaald, de afgelopen 50 jaar.
En dat Leute het nog steeds niet willen inzien, dat deel dan dat zich nog immer een rad voor de ogen laat draaien.
Can't we all just NOT get along ?

Rammstein | 24-06-10 | 14:43

"De godsdienstvrijheid is in Nederland een grondrecht en daarom mag de politie godsdienstoefeningen niet verstoren." Überlol. Ik kan dus het lokale tankstation overvallen en als de pliesie me wil komen halen, keihard tot het vliegende spaghettimonster gaan bidden. Mogen ze me niet meenemen, want godsdienstoefening. Dat geloof gaat nog eens heel groot worden....

koolteer | 24-06-10 | 14:42

barbarossa72 | 24-06-10 | 14:39
Een Goelag, toe maar. Waar kennen we dat ook alweer van?

Superior Bastard | 24-06-10 | 14:42

@ barbarossa72 | 24-06-10 | 14:40

Oelala. Ik wilde bewust niet generaliseren in mijn comment. Dank voor de aanvulling.

Bijthond | 24-06-10 | 14:42

barbarossa72 | 24-06-10 | 14:40 Nee, een typefout.

zeg maar jansen | 24-06-10 | 14:41

Niet tijdens het gebed binnenvallen, soit. Maar je schoenen uittrekken... pfff, straks moeten de mannelijke en vrouwelijke agenten nog via aparte deurtjes binnenkomen van deze prof.

mokum4all | 24-06-10 | 14:41

Ken die hele vent niet dus ik doe me diploma toch nog maar niet bij het vuil.

_ILT_ | 24-06-10 | 14:41

"Het is respektloos om vrouwelijke, homoseksuele of Joodse agenten in te zetten tijdens een inval in- of ontruiming van een moskee."

Nee: keppeltje op.
Ja: keppeltje af.

widtvoet ® | 24-06-10 | 14:41

Gewoon staalneusschoenen uittrekken en ermee gaan gooien. Win-win.

Superior Bastard | 24-06-10 | 14:41

Als je onvoldoende je (zwaar gesubsidieerde) studeerkamertje op de uni verlaat, kan je de voeling met de realiteit-van-alledag wel eensch een beetje verliezen. Hè, professorandus ?

baba4oog | 24-06-10 | 14:40

Ga 's snel wieberen met je verhaal!

Cummunist | 24-06-10 | 14:40

@ Bijthond | 24-06-10 | 14:38

'nutteloze buitelanders'.. is dat geen pleonasme?

barbarossa72 | 24-06-10 | 14:40

Oh, dus de politie moet respect hebben voor een organisatie die op haar beurt een bindende uitspraak van de rechter niet respecteert. Het is zeker nog niet in het koppie van het Moskee-bestuur opgekomen dat ze helemaal geen politie aan de deur krijgen als ze de boel gewoon tijdig ontruimen.

witwas | 24-06-10 | 14:40

Die mag ook geen WK meer kijken van god.
Man man man. Krijgt deze idioot ook subsidie?

dosis | 24-06-10 | 14:39

Op een lijn met die saoedische haatbaarden die een stuk of 15 kleine meisjes levend lieten verbranden omdat de brandweer niet naar binnen mocht en de meisjes niet naar buiten. Ze droegen namelijk geen hoofddoek op dat moment, ies haram

drijflijk | 24-06-10 | 14:39

Wat een halve linkse zool zeg!

Ik stel voor dat we voor dit soort mensen een Nederlandse Goelag inrichten, waar we- na het aantreden van een rechst kabinet- deze meneer een paar jaar verplicht laten 'afkoelen'.

barbarossa72 | 24-06-10 | 14:39

Voordeel van een multiculti-ontruiming is wel dat je straffeloos alle aanwezige vrouwen in elkaar mag slaan, zolang het maar met de vlakke hand gebeurd.

Zware Guy | 24-06-10 | 14:39

Schoenen van varkensleer gelieve eerst in hondenstront te deppen eer de 'moskee' te betreden.

Brakke Obama | 24-06-10 | 14:39

Religie is aangeleerd en daarom ook af te leren. Als iedereen dat doet zijn we een hoop gezeik kwijt.

Bos Hout | 24-06-10 | 14:38

Korte metten met zulke gasten. Alle opruiers, stelerts, moordenaars, en nutteloze buitenlanders het land uit schoppen en deze gasten er met een rotgang achteraan trappen. Bah. Wereldvreemde figuren.

Bijthond | 24-06-10 | 14:38

LOL, bij mij thuis zijn wapens, pepperspray, bonnenboekjes, handboeien, kleding en ademhalen helemaal taboe, dat is voor mij beledigend. Willen jullie daar ff rekening mee houden?

ThijsDoetRaar | 24-06-10 | 14:38

Deze man is sinds 1968 niet meer buiten geweest??

Molly-Bolly | 24-06-10 | 14:37

Dus als er brand is moet de brandweerman bij de deur zijn laarzen uit doen?

zeg maar jansen | 24-06-10 | 14:37

Stempt zeker PvdA.

Lord Dude | 24-06-10 | 14:37

Gaan ze ook met schoenen naar elkaar gooien tijdens ontruiming? Weer eens wat anders dan stenen als met voetbal!

Krie | 24-06-10 | 14:36

Politieschoenen bij de deur !

galbak | 24-06-10 | 14:36

Kortom: geen rechtsfilosofieprof maar een linksfilosofieprof.

Nee dus! | 24-06-10 | 14:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl