Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezellie lunchen met PaarsPlus

bammetjepaars.jpg Groot en brekend nieuws over de vorming van PaarsPlus. Uit het ANP geknipt voor u: "Paars plus blijft lunchen." Echt waar, komt heet binnen via de ANP-feed. Kijk maar. Dat malle ANP ook. Elke dag peopen die journalistiek studerende bijbeuners in Rijswijk de meest nuttige nieuwsfeitjes uit. Zoals dagelijks de leukste quotes via twitter, de leukste politieke quotes via twitter, de interessantste tweets van de dag en natuurlijk dagelijks het nieuwsoverzicht uit binnenlandse papieren media (soort welingeruktekringen.nl maar dan mét leesbare zinnen). Edoch, nu heeft het ANP een keer een scoop, komen ze niet door met de details. Wat wij dus willen weten: wat nuttigt paars plus bij de lunch? Zijn de kadetjes besmeerd met Becel? Hoeveel klontjes duwt Uri Rosenthal in zijn koffie? Is er alleen ham en kaas of gaan we op de rosbief-filet americain toer? Eten ze bij GroenLinks inderdaad limatahin/kokosbrood/bebogeen/marmite op hun bammetjes? Kan ruzie over wie de laatste waldkorn geitenkaas-rucola mag paars plus maken of breken? Neemt Mark Rutte zijn eigen bammetjes mee? Vragen, vragen, vragen. Iets anders, toch leuk: petitie tekenen tegen paars plus ( pre-emptive mirror). Wij zeggen: doen! Tenzij u straks boekjes getiteld De puinhopen van 16 jaar paars bij De Slegte wilt zien liggen.

Reaguursels

Inloggen

Stemmen heeft geen zin. De oude, regenteske elite komt toch steeds weer terug. Pauperman voorman Cohen gaan in negatieve zin geschiedenis schrijven. Drees zou zich uit woede voor deze volksverlakker omdraaien in zijn graf.

snap_shootert | 22-06-10 | 13:30

Dat deze dag nog mocht komen: GS endorses the ChristenHonden!

F'Shizzle | 22-06-10 | 12:30

Voor meer leuke tweets, kijk ook eens op www.tweetvddag.nl !

Tweetvddag! | 22-06-10 | 12:18

Ik heb gestemd! Laat de handel maar klappen.
Malieveld, spandoeken... iemand?

Westbreker | 22-06-10 | 09:42

@griek1

Dat is wel wat Pechtold altijd gezegd heeft.

probatio | 21-06-10 | 23:09

waar stem ik tegen geenpaarsplus?

de salonsocialist | 21-06-10 | 20:24

Het tekenen van die petitie zal daarbij echt helpen...

Daarbij denk ik dat Pechtold in de Kamer zal blijven als Paars+ er komt.

griek1 | 21-06-10 | 19:57

Zo, heb ik mijn goede daad voor vandaag weer gedaan door die petitie te tekenen; je moet er toch niet aan denken pechtoldje 16 jaar als vice-premier te hebben.

fjordman | 21-06-10 | 19:08

Als de VVD hieraan gaat deelnemen raken ze stemmen kwijt.
Als ze de linkse rakkers het laten uitzoeken komen de stemmen voor rechts pas echt op gang.

Tip:
Rutte, trek je terug.
Kijk vanuit de oppositie hoe het linkse gedoe omvalt en zie de VVD 2x zo groot terugkeren tijdens de volgende verkiezingen (over hooguit een jaartje ofzo).

Ga ik gedurende die tijd even een jaartje emigreren ofzo tot we weer een kabinet (MET de VVD) krijgen die wel weet hoe het moet.

TheEngineer | 21-06-10 | 18:38

Neem dan ook eens een abo op een echt persbureau.

dubbert | 21-06-10 | 18:37

Kan ik ergens tekenen tegen VVD + PvdA + CDA? Als er één kabinet garant staat voor stagnatie en besluiteloosheid is het dat wel.

MAD1950 | 21-06-10 | 18:20

Paars Plus moet er 100% zeker komen! De meest instabiele coalitie mogelijk.
Een half jaar onderhandelen, en na dat andere half jaar slaan ze elkaar de kop in en mogen we weer naar de stembus! Waar we pas écht bang voor moeten zijn, is een oersaaie degelijke (vooruitschuivende) coalitie VVD/CDA/PVDA, die houden met gemak 3 jaar elkaars handje vast!

kersenflap | 21-06-10 | 18:14

VVD in de uitverkoop, totale sell out van Mark en de rest van de spencermannetjes. Leve de rechtse handelsgeest!

toomanymoneymen | 21-06-10 | 17:26

dat form is nogal gevoellig voor pollfucking merk ik.

sufkut | 21-06-10 | 16:40

Ik zou de petitie geen CDA tekenen. ook al heeft het natuurlijk helemaal geen zin omdat we deze maand al hebben gestemd en vvd stemmers krijgen echt geen extra stem om ook nog de coalitie naar hun keuze te vormen.

Gerrit van Appel | 21-06-10 | 16:36

De minpunten die ze daar noemen maken me juist voor Paars+. Dit zijn duidelijk CDA'ers.

keppie1.0 | 21-06-10 | 16:22

Dit is dus de dag dat de Nederlandse kiezer massaal genaaid wordt door de plucheklevers en de immer betwetende linkschmensch i.s.m HM Beatrix, dat dan weer wel. Wilders magnie.

Stroopdoos | 21-06-10 | 16:20

Danjel | 21-06-10 | 15:47 Terug naar de speeltuin jij! Schreeuwlelijk.

Stroopdoos | 21-06-10 | 16:16

Volgens mij verschillen GL en D66 minder in partijprogramma van de VVD dan de PVDA. Die verschillen moeten toch weg worden gewerkt in een VVD-CDA-PVDA coalitie, dus dat zie ik niet als struikelblok. PVDA-CDA zie ik wel als probleem, dus als mogelijkheden hou je over:
- PVV-VVD-CDA (een paar dagen praten is geen serieuze poging; het lijkt Almere wel)
- VVD-CDA + gedoogsteun
- VVD-D66-PVDA-GL

pinokkio | 21-06-10 | 16:16

@Danjel | 21-06-10 | 15:47

CAPS = #fail = doei!

Biff Eagleburger | 21-06-10 | 16:10

*snel petitie tekenen gaat doen*

Viezevoozert | 21-06-10 | 16:04

-weggejorist-

Danjel | 21-06-10 | 15:47

Probeer het maar! Nog een keer paars zal er voor zorgen dat alle VVD-stemmers (waaronder Semper) overlopen naar de PVV. Waardoor Wilders bij de volgende verkiezingen wederom een verdubbeling van het aantal zetels zal realiseren. Ben benieuwd of dat cordon sanitaire van de gevestigde partijen dan nog steeds mogelijk zal blijven.

Semper Pecunia | 21-06-10 | 15:45

nee pvv gaat nederland naar beter tijden brengen *schaterlachje doet*

Balleman | 21-06-10 | 15:40

@Stoicist | 21-06-10 | 15:20
Ad stap1) Musea kunnen ook donateurs nemen zoals het Gugenheimmuseum. Fleur Agema heeft de Academie voor de Bouwkunst gedaan, dus een hekel aan kunst kan het niet zijn. Wellicht is het de gedachte, dat kunstenaars als Rembrand, Frans Hals, Mondriaan en Vincent van Gogh ook nooit subsidie kregen. En toch best ver zijn gekomen met hun kunst. De Rijksoverheid geeft niet direct subsidie aan voetbalclubs, dat doen gemeentes. Daar gaat deze formatie niet over. Huursubsidie valt onder stap 2, maar enkel pas nadat de bezuinigingen van stap 1 zijn ingeboekt.
Ad stap2) Als je echt denkt dat er voldoende geld is, dan houdt het al snel op. Dat dachten de Grieken ook. En de PvdA en Groen Links denken dat ook. Bovendien geloven PvdA en GL in belastingverhoging en de PVV niet. De motivatie om de PvdA en GL uit vak K te houden is dus ruim voldoende, omdat de slagroom door particulier geld betaald moet worden, door de belasting niet te verhogen.

Het is zo simpel.

tipo | 21-06-10 | 15:34

-weggejorist-

www.hao123.com413434 | 21-06-10 | 15:24

mark.s | 21-06-10 | 13:56
Heb jij ook de tweets gelezen met 'geslaagt'? Dan snap je hoe het slagings% gelijk blijft: het niveau daalt elk jaar. Ik zit ook in onderwijs, dus kan het weten.
Lekker knutselen bij verzorging, techniek en dat soort prulvakken..

loonslaaf_69 | 21-06-10 | 15:23

Het wordt tijd de kies leeftijd weer terug naar 21 te brengen.
Dan zijn die linkse partijen nergens meer.

Moi2 | 21-06-10 | 15:22

tipo | 21-06-10 | 15:01

Ad stap1) Zonder dat iemand er een boterham om eet? Nou laten we dat eens bekijken. Bv subsidies. De PVV wil zo'n beetje de hele kunstsector wegsaneren. Waarom? Omdat kunst links is? Omdat meneer Geert en mevrouw Fleur niet van opera houden? Ach, je zou maar in die sector werkzaam zijn. En als we dan toch zo op subisdies zijn, dan ook maar meteen alle subsidies aanpakken, niet? Dan ook van menig sportvereniging, de lokale harmonie, driekwart van het betaalde voetbal. Ook allemaal linkse hobbies toch? Huursubsidie dan ook maar meteen afschaffen. Linkse hobbie niet waar? Als je de huur niet kunt betalen lekker bij je ouders blijven wonen. Scheelt ook meteen in de woningnood.
ad stap 2) De enige motivatie voor Wilders om in een kabinet te gaan zitten is om de PvdA er buiten te houden. Letterlijk zijn woorden. Dat is nauwelijks een basis om een regeerakkoord op te baseren. Want zodra het echt gaat bijten, en de peilingen teruglopen, rent Wilders weg voor de verantwoordelijkheid.
En wees gerust er is echt voldoende geld voor een bescheiden plak cake, met een toefje slagroom.

Stoicist | 21-06-10 | 15:20

@Ex-prostituee 14:43
Volgens mij heb je tegen het zere been van Joris geschopt.
*zwaait*

necrosis | 21-06-10 | 15:09

@JanVergoor | 21-06-10 | 14:39
Ooit wel eens van klussenbedrijven gehoord? 2-3 man die met een bus de hele week langs particulieren gaan om overal klusjes van 2-3 uur tot een paar dagen werk te doen. Even zoeken, even kennis maken, je er van verzekeren dat je niet met een stel amateuristische beunhazen van doen hebt.
Maar juist die bedrijfjes ondervinden hevige concurrentie van, vaak zwart opererende, Oost-europese beunhazen

TisNieZoMoeilijk | 21-06-10 | 15:09

@JanVergoor | 21-06-10 | 14:39
Dan vraag je het toch echt aan de verkeerde. Voor mijn badkamer had ik binnen twee weken drie offertes. Twee weken na accoord begonnen, en een week later klaar.

koolteer | 21-06-10 | 15:03

@Stoicist | 21-06-10 | 14:51
ad stap 1) Dit lijstje scheelt structureel meer dan 15 miljard/jaar, zonder dat iemand in NL er een boterham minder om eet.
ad stap 2) Dus is er nog 15 miljard/jaar structurele bezuiniging noodzakelijk op de verzorgingsstaat. Dat gaat wel pijn doen, maar in ieder geval minder pijn dan bezuinigen op de verzorgingsstaat met instandhouding van linkse hobbies.

Vertelt u mij anders, waarom we slagroom op de cake nodig hebben, als we slechts geld hebben voor een halve cake zonder slagroom?

tipo | 21-06-10 | 15:01

@plaklul | 21-06-10 | 14:47
Is natuurlijk leuk enzeau, maar in principe bestaat het electoraat van elke partij voor meer dan de helft uit tokkies. Alleen al omdat 80% van de Nederlanders tokkie zijn. Sowieso ben ik van mening dat intellect vrij weinig te maken heeft met je visie op de maatschappij. Sommige mensen zijn gewoon wereldvreemd en stemmen links, daar leg ik me gewoon bij neer. Ik weet dan ook dat onze huidige beschaving niet gebouwd is door een stel marginale linksdenkers, maar door patriotten en filosofen.

Prins_Bernhard | 21-06-10 | 14:55

tipo | 21-06-10 | 14:40

ad stap 1) altijd het fantasieloze uitgemolken wilders rechtse hobby lijstje, zonder ook maar ooit te vertellen wat de consequenties zullen zijn.
ad stap 2) Rutte zal wel gek zijn met die aartsdraaikont Wilders in een kabinet te gaan zitten. Die verkoopt naast zijn principes ook nog zijn moeder om op het Haagse pluche te zitten, waar hij als zogenaamde outsider als zo'n 15 jaar aan vastgeplakt zit. Over vreten uit de staatruif gesproken!

Stoicist | 21-06-10 | 14:51

Prins_Bernhard | 21-06-10 | 14:34
Geachte prins, ik maak natuurlijk een karikatuur van de PVV-aanhang. Net zoals er in veel comments een karikatuur gemaakt wordt van 'paars', 'de pvda', ga zo maar door. Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend, weet u wel!

plaklul | 21-06-10 | 14:47

necrosis | 21-06-10 | 14:18
Het is inderdaad zo dat bij vergaderingen hoogopgeleide CDA-ers aanwezig zijn en dat dit bij de VVD minder het geval is. Bij de JOVD zag ik veel HBO-jongeren, schreeuwerTs en bij het CDA zijn de jongeren meer academisch, inhoudelijk.
Een anekdote waar ik nog lang om heb gelachen, wil ik hier wel vertellen. We waren met 10 personen tijdens een vergadering van de JOVD in het zuiden. Op een gegeven moment zei de Groningse afgevaardigde van de JOVD (student) dat hij de hele vergadering ongeldig kon verklaren, op een officiele toon, ik weet niet meer precies waarom. Een VVD-er uit een dorp zei: Wie ben jij dan wel? LOL. Ik heb daar nog lang om moeten lachen, want die student uit Groningen had een aantal uren in de trein gezeten om de Limburgse JOVD-ers te helpen met hun vergadering. Hij werd dus aangevallen, want de Limburgers houden niet van academici met officiele regels.

juriste | 21-06-10 | 14:46

Ja hoor nu liggen de Christenen weer overhoop. Hier word ik zó links van.

HonderdEnEen | 21-06-10 | 14:44

-weggejorist-

ex-prostituee | 21-06-10 | 14:43

@bob_richter | 21-06-10 | 14:29
De deal tussen PVV en VVD is vrij eenvoudig:
stap 1: - eerst de pijnloze overbodige uitgaven van de overheid schrappen (PO, ontwikkelinghulp, klimaatbeleid, kilometerheffing, kansloze immigratie, subsidieland, etc.)
stap 2: - dan pas kijken welke pijnlijke maatregelen in de verzorgingsstaat moet worden gemaakt om de Staatsschuld binnen 40 jaar terug te kunnen betalen.

Daar gaan Wilders en Rutte uitkomen, gezien de stappen die ze al (voor)genomen hebben.

Alleen is er geen enkele derde partij daartoe bereid, omdat het CDA te links is (en dus potverteert op kosten van hun kinderen in tegenspraak met het CDA-ideaal van goed rentmeesterschap).

Nederland heeft een linkse meerderheid, omdat het CDA links is.

tipo | 21-06-10 | 14:40

Brakke Obama | 21-06-10 | 14:38
Wordt in ieder geval minuspvv.

Hölzenbein | 21-06-10 | 14:40

@koolteer | 21-06-10 | 14:35
Niet helemaal waar.
Als je je badkamer wilt laten verbouwen en hier en daar een offerte *probeert* aan te vragen lachen ze je uit. Wat denk je wel als particulier dat je hun "bedrijf" kunt vermoeien met zulke kleine opdrachten... Of ze hebben over een maand of 6 wel eens tijd voor je.

JanVergoor | 21-06-10 | 14:39

zal wel paars plusminus worden

Brakke Obama | 21-06-10 | 14:38

@mevr.i | 21-06-10 | 14:26
Dat polen e.d. wel het werk willen doen dat wij niet willen doen, dat klopt niet helemaal.
Een nederlandse stucadoor bijvoorbeeld, moet garantie geven, moet omzetbelasting betalen, moet aangesloten zijn bij zijn brancheorganisatie, moet zichzelf verzekeren, etc. etc. Ergo, van elke vierkante meter die hij stuct gaat ruim de helft op aan vaste lasten.

De gemiddelde pool heeft al deze kosten niet en kan daardoor zwaar onder de reguliere prijs gaan zitten en er evengoed meer aan overhouden. Het grootste deel van wat ze hier verdienen wordt besteed in hun thuisland, dus het is ook nog eens een moneydrain voor onze economie.

Voor vrijwel elke baan in Nederland zijn er nederlanders te vinden, alleen moet een Nederlander in deze maatschappij simpelweg meer verdienen om aan zijn verplichtingen te kunnen voldoen.

koolteer | 21-06-10 | 14:35

Wat zijn toch die puinhopen waar iedereen het over heeft? Volgens mij hebben wij helemaal niets te zeiken. Als je vindt dat dit land een puinhoop is dan moet je nodig eens leren relatieveren. *mopelt iets over natuurampen,oorlog en hongersnood*

Niekler | 21-06-10 | 14:34

''En dat de PVV een partij is van bange, kleinburgerlijke, xenofobe mensen en de VVD..... ehhh... niet?''
plaklul | 21-06-10 | 14:22
/
Ach gossie, geen degelijke argumenten kunnen vinden in je kokosnoot?
Maar goed, to return the ''moddergooi'' favor, kleinburgerlijk vind je vooral in de VVD, ordinair winkelierspartijtje. En xenofoob kan je de PVV niet noemen, aangezien veel fractieleden een buitenlandse vrouw/man hebben inclusief Geert.
Ook stemmen veel niet-moslim allochtonen op de PVV, met name mensen uit voormalig Nederlands-Indie. Waarschijnlijk stemmen er meer allochtonen op de PVV dan op de VVD. Waarom? Nou omdat zij die in de onderlaag van de bevolking zitten, autochtoon en allochtoon, te maken hebben met vervelende muselmannen. Blijkbaar reden genoeg om van immigratie/integratie het belangrijkste criterium te maken bij het stemmen. Daarom kwam ook de PVV niet op 18 maar op 24, en de VVD niet op 37 maar op 31.

Prins_Bernhard | 21-06-10 | 14:34

Je zou eens aan een willekeurig voormalig Oostblokland moeten gaan uitleggen wat wij verstaan onder de term "puinhoop" in de politiek. Ze zullen je vierkant uitlachen en vragen waar je je in hemelsnaam druk om maakt.

Sperti | 21-06-10 | 14:34

Beste Bert, in dit stadium is het niet meer of minder dan de beste van alle kwaden te kiezen. Het land dient bestuurt te worden. Of wil je dat we, net als de Belgen, maanden gaan keuvelen tot er een symptoomcoalitie gevormd wordt?

Hoegaatie? | 21-06-10 | 14:33

Zinloze bedoeling. Paars+ komt er toch niet.

Parsons | 21-06-10 | 14:32

mevr.i | 21-06-10 | 14:26
iets met leren van fouten uit het verleden?

Brakke Obama | 21-06-10 | 14:30

koolteer | 21-06-10 | 14:18
Overal waar de overheid er een zootje van maakt, gaan mensen de zaken zelf organiseren. Dat is nu al aan de gang en dat zal de toekomst van het onderwijs zijn. Je kunt dan op je klompen aanvoelen wat er gaat gebeuren: het verschil tussen de bovenkant en onderkant wordt nog groter.

*out*

harry pikkel | 21-06-10 | 14:30

Hopelijk gaan ze dood aan dat eten.

-Emile- | 21-06-10 | 14:30

@mevr.i | 21-06-10 | 14:26
Hunnie concureren ons kapot met lage tarieven, dat is dan weer de andere kant van het verhaal. Ik denk dat veel werkelozen in Nederland werk zouden hebben als wij niet overspoeld werden door goedkope Oost-Europese arbeiders. Maarja, vrijheid van verkeer van mens en goederen. Lang leve de EU!

Die Polen staan overigens volledig los van wat mark.s bedoelt.

TisNieZoMoeilijk | 21-06-10 | 14:29

@tipo:
Op economisch gebied na dan. Socialisten vs. Liberalen, pft.

bob_richter | 21-06-10 | 14:29

blinde kip | 21-06-10 | 14:23
maar we vinden wel dat we heel goed zijn (dat is dan ook het probleem). In Vlaanderen zeggen ze: als het niet in de bijbel had gestaan, dan zouden de Hollanders nog beweren dat jezus een Hollander was.

Brakke Obama | 21-06-10 | 14:28

Dodo12 | 21-06-10 | 14:22
geenpaarsplus.nl is duidelijk een gereformeerde reli-site, gehost bij een internetprovider in het hart van de biblebelt. De zoveelste geenstijl #FAIL.

+1

vlietinho | 21-06-10 | 14:28

Haha, BertBrussen in z'n felle PvdA-GL haat support een reli-fundi.

bob_richter | 21-06-10 | 14:28

@bloodzone; niet "bewijslast" maar "bewijskracht". Verder heeft een verklaring de bewijskracht die de rechter daar aan toekent: "De waardering van het bewijs is aan het oordeel van de rechter overgelaten, tenzij de wet anders bepaalt." (art. 152 RV) Ook na 10 jaar. Dat Cohen jood is, doet daar niets aan af. Sterker nog; draagt alleen maar bij aan de geur van deze kwestie.

thispissesmeoff | 21-06-10 | 14:28

@ANP. ik ga ff schijten.

Claude Jacque | 21-06-10 | 14:27

@tipo 14:23

Ik denk dat dat nu net niet juist is. Die overeenstemming is er maar heel beperkt.

mark twain | 21-06-10 | 14:26

@mark.s | 21-06-10 | 14:22
Het zit allemaal veel ingewikkelder in elkaar, maar aan het einde van de streep heeft Nederland (zowel overheid als bedrijfsleven) niks verdient aan haar koloniale verleden. Dat is een fabel die allang is doorgeprikt.

tipo | 21-06-10 | 14:26

@TisNieZoMoeilijk
We hebben er zeker wel op verdiend!!
Moeten is een groot woord maar ik vind wel dat we open moeten staan voor immigranten. Denk aan de Polen. Hun doen het werk dat wij niet willen doen? Wat zouden wij zonder ze moeten?

mevr.i | 21-06-10 | 14:26

@mark.s | 21-06-10 | 14:15
We hebben hier een van de laagste percentages onderzoekers per bevolkingshoofd in Europa, in schril contrast met de hoeveelheid geld wat hier omgaat. Nederland is al jaren geen kenniseconomie meer.
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/...

blinde kip | 21-06-10 | 14:23

Die petitie is vrij kansloos want er zit geen emailcontrole op. Dus gewoon volspammen dat ding met verzonnen namen en emailadressen!

d_2k | 21-06-10 | 14:23

@mevr.i 14:18
Daarom is de PVV en de VVD ook zo een mooi koppel. De VVD heeft het hoogste percentage hoogopgeleiden onder hun electoraat en de PVV het hoogste percentage laagopgeleiden. En toch kunnen ze samen optrekken in een kabinet op de meeste onderwerpen.

tipo | 21-06-10 | 14:23

Nu cda-vvd-pvv geen doorgang kan vinden, is paars plus het minst erge alternatief. Het land moet geregeerd worden en mensen stemmen toch altijd anders dan ik zou graag willen zien, dus dan maar paars plus.

websenior | 21-06-10 | 14:23

@ Tipo

Nederlandse bedrijven zijn rijk geworden van Suriname en Indie. De spoorwegen zijn betaald met het geld van Nederlands-Indie! Dus ja, we hebben erop verdiend, de staat niet, wel de bedrijven. De kapitalisten en commercierle instellingen dus!

mark.s | 21-06-10 | 14:22

jij we moeten mensen latten immigreren, dat zijn we aan onze stand verplicht. We hebben onze rijkdom niet zelf verdiend. Leer je geschiedenislessen! En de kenniseconomie zakt niet steeds verder weg, dat klopt gewoon niet.
@mark.s | 21-06-10 | 14:15

Ik sta er versteld van dat jij denkt dat we mensen naar Nederland MOETEN laten immigreren vanwege onze geschiedenis. We zouden onze rijkdom niet zelf verdiend hebben?! Daar zakt mijn broek echt vanaf.
Als jij Nederlands koloniale verleden een vrij brief vindt om onbeperkt kansloze immigranten, uitvreters en criminelen van allerlei pluimage in Nederland toe te laten, dan ben je ziek in je hoofd.

En ja, de kenniseconomie is wel degelijk weg aan het zakken, wat denk jij nou?!

TisNieZoMoeilijk | 21-06-10 | 14:22

Le pique-nique violet.

Schoorsteenveger | 21-06-10 | 14:22

@plaklul 14:15
Stemmen vóór paars+ doe je op Joop.nl.
Doe ze vooral NIET de groeten van mij.

necrosis | 21-06-10 | 14:22

Prins_Bernhard | 21-06-10 | 14:18
En dat de PVV een partij is van bange, kleinburgerlijke, xenofobe mensen en de VVD..... ehhh... niet?

plaklul | 21-06-10 | 14:22

geenpaarsplus.nl is duidelijk een gereformeerde reli-site, gehost bij een internetprovider in het hart van de biblebelt. De zoveelste geenstijl #FAIL.

Dodo12 | 21-06-10 | 14:22

@harry pikkel 14:18

Zo'n nieuw te ontwerpen flatgebouw moet ook wel tenminste overeind blijven staan als het eens wat harder waait.

mark twain | 21-06-10 | 14:22

Ben tegen deze combo. Maar dat komt niet door Groen Links of D66. Het is de PvdA waar ik me zorgen over maak. Die Cohen vertrouw ik toch echt voor geen meter.

Het probleem is echter dat ik ook totaal geen vertrouwen heb in een coalitie van VVD, CDA en PVV. Ik denk dat dat ook een gegarandeerde ramp zou worden.

Het is het CDA dat de VVD veroordeeld tot dat linkse tuig.

FetteBees | 21-06-10 | 14:21

en wat kost dit allemaal, krijgen wij ook gratis broodjes, femke, die met die valse lach wil natuurlijk onbespoten en klimaat neutrale broodjes en dat allemaal van onze belastingcenten, een grof schandaal en dat terwijl wilders zijn eigen brood met spinnen en groene zeep mee nam gemaakt door zijn arme oostblok vrouw omdat ze niet meer fantasie had en geen geld ter beschikking had¡¡

van lith de jeude | 21-06-10 | 14:21

@Mark.S
Inderdaad! Grote woorden maar weinig daden

mevr.i | 21-06-10 | 14:21

Wat voor broodje ze eten? broodje halalvlees met een kopje thee erbij.

Service | 21-06-10 | 14:20

@Bigi Bana Boy 14:17
Zo is het maar net.

mark twain | 21-06-10 | 14:20

@mark.s | 21-06-10 | 14:15
We zijn niet aan onze stand verplicht om geld te lenen op kosten van onze kinderen en daar nu Sinterklaas van te gaan spelen. Het geld wat we nu aan kansloze immigratie en ontwikkelingshulp uitgeven is allemaal geleend geld. Geleend van onze ongeboren kinderen.

We hebben de rest van ons geld wel zelf verdient, op wat Marshallhulp, gasbaten en onze geografisch gunstige ligging na.

Of dacht je dat Nederland ook maar iets verdient heeft aan Suriname? Waarom denk je dat we Suriname onafhankelijk hebben laten worden?

tipo | 21-06-10 | 14:20

Aars plus, voor al uw toekomstnachtmerries.

Rest In Privacy | 21-06-10 | 14:19

mark twain | 21-06-10 | 14:12
Dat idee heb ik ook. Het voordeel is dat je daar wel logisch moet leren redeneren, terwijl een cultureel antropoloog, om maar eens richting te noemen, academicus kan worden zonder ook maar de basisprincipes van de logica te kennen. Voorbeelden daarvan komen hier regelmatig voorbij.

harry pikkel | 21-06-10 | 14:18

@McMuffin | 21-06-10 | 14:16
Het enige verschil tussen de VVD en de PVV, is dat de één een werkgevers en de ander een werknemers partij is. Of dat één van beide nou ''rechtser'' maakt, betwijfel ik.

Prins_Bernhard | 21-06-10 | 14:18

PVV is ook niet voor niets de partij die eigenlijk niet wil regeren, ze hebben het alleen slim bedekt!

mark.s | 21-06-10 | 14:18

@mevr.i 13:58
Dat moet je aan juriste vragen, een hardcore CDA'er die sopt op BakEllende, overal is geweest, alles heeft gezien en alles weet.
Oh, en nieuw hier? of ben je een oudgediende met de 20ste nick na evenzoveel bans?
In ieder geval aangenaam, ik ben necrosis en mijn persoontje is het best te omschrijven als "loved by thousands, hated by millions"

necrosis | 21-06-10 | 14:18

@harry pikkel | 21-06-10 | 14:08
Mevr. Teer zit eveneens in het onderwijs. Er gaat vrijwel geen kwartaal voorbij waarin er geen ambtenaar/minister een nieuw stokpaardje bedenkt dat veel geld en tijd kost maar niks oplevert. Als er ergens naar de waan van de dag geregeerd wordt is dat wel in het voortgezet en universitair onderwijs.

Het enige waar nog geen enkele instantie op gekomen is, is het onderwijs twee jaar met rust laten om daarna te evalueren en aan te passen waar nodig. Wellicht heeft het er iets mee te maken dat in 0031 per leraar twee keer zoveel managers zijn als in bijv. Noorwegen. In het bedrijfsleven zou het onderwijs een topzware organisatie genoemd worden. Een situatie die op de lange duur onhoudbaar is voor degenen op de werkvloer.

koolteer | 21-06-10 | 14:18

De kloof tussen hoog- en laagopgeleiden heeft de laatste decennia voor een nieuw soort klassenmaatschappij gezorgd. Doordat de politieke elite louter uit hoogopgeleiden bestaat, voelen laagopgeleiden zich niet langer vertegenwoordigd door traditionele politieke partijen zoals de PvdA, de VVD en het CDA. De PVV is bij uitstek een partij van lager- en middelbaaropgeleiden!

mevr.i | 21-06-10 | 14:18

mevr.i | 21-06-10 | 14:03
Als u het CDA als rechts wil zien heeft u gelijk. Ik persoonlijk zie dat niet zo.
Dat Nederlands dus rechts gekozen heeft is in hoge mate discutabel.

Bigi Bana Boy | 21-06-10 | 14:17

@plaklul | 21-06-10 | 14:15
In de hel, samen met Joop Den Uyl en Hans Dijkstal.

Prins_Bernhard | 21-06-10 | 14:16

@Discus
Gezien de verkiezingsuitslagen en de grote winst van de PVV, die buiten hun immigratiebeleid meer een links-conservatieve dan rechtse partij zijn, denk ik erg veel.

McMuffin | 21-06-10 | 14:16

Ik ben er voor dat PVV-VVD-CDA moet regeren. Jedes volk wählt seinen führer, nietwaar? Dus ook de rechtse lutsertjes hier in Nederland. Laat rechts dus maar tegen de muur lopen. Ik geef ze dan drie maanden en we hebben dan weer verkiezingen. Dus over welke puinhopen hebben we het eigenlijk? Die, die we hadden met 8 jaar Balkenende of die drie maanden die misschien nog komen met PVV-VVD-CDA? Ach we zien het wel. Komt u maar.

Hölzenbein | 21-06-10 | 14:16

@JanVergoor
Ik ben het helemaal met je eens. Fortuyn schreef het boek denk ik voornamelijk uit eigen belang,

mevr.i | 21-06-10 | 14:15

@mevr.i | 21-06-10 | 14:03
als je alleen zwart wit kan denken is het duidelijk...

zaklamp | 21-06-10 | 14:15

McMuffin | 21-06-10 | 14:11
Investeren is een dooddoener, de vraag is hoe je investeert. Wie gaat de leraren opleiden, hoe gaan ze dat doen, hoe zorg je ervoor dat er weer meer persoonlijke aandacht voor een leerling is en hoe bestrijd je diploma-inflatie in een situatie waarin scholen met elkaar concurreren? Ik heb het allemaal nog niet gehoord.

harry pikkel | 21-06-10 | 14:15

Wat een waardeloze site, slecht beargumenteerd! Waar kan ik stemmen VOOR paars plus?

plaklul | 21-06-10 | 14:15

@ Tipo,

jij we moeten mensen latten immigreren, dat zijn we aan onze stand verplicht. We hebben onze rijkdom niet zelf verdiend. Leer je geschiedenislessen! En de kenniseconomie zakt niet steeds verder weg, dat klopt gewoon niet.

mark.s | 21-06-10 | 14:15

-weggejorist-

Bloodzone | 21-06-10 | 14:13

Waar is eigenlijk het buzzword TRANSPARANTIE gebleven?

noly | 21-06-10 | 14:12

@harry pikkel 14:08
Met dat beta onderwijs zal het nog wel redelijk gaan. Men heeft bij die vakken niks aan halve kennis, want halve kennis is daar überhaupt geen kennis. .

mark twain | 21-06-10 | 14:12

Jeuzus, wat een slechte site. En wat een inhoudsloze argumenten; welke inmiddels ruim 30.000 debielen hebben - op basis van de gegeven argumenten - gestemd?

Discus | 21-06-10 | 14:11

@harry pikkel
Rede te meer voor een paars+ kabinet, 4 partijen met de bereidheid te investeren en innoveren in het Nederlandse onderwijs systeem. Want zoals je al duidelijk illustreerd, is dit hard nodig.

McMuffin | 21-06-10 | 14:11

@mark.s 14:05
Nederland zakt weg als kenniseconomie, zonder minstens drie universiteiten in de wereld top tien. Als we onze gasbaten daar aan besteed hadden, ipv aan kansloze uitkeringen aan kanlsoze immigranten, dan hadden we nu een beter uitgangspunt.

Paars+ kiest liever voor kanslozen immigratie en niet voor excellent onderwijs voor de allerslimsten van deze wereld.

Nee, iedereen moet slagen. Iedereen is gelijk. BS.

tipo | 21-06-10 | 14:10

Die petitie is zo te zien opgesteld door een oerconservatieve, zwaar gereformeerde en homofobe VVD symphatisant. Overigens laat ieder kabinet volgens de oppositie een puinhoop achter dus ik vind de hele discussie over wel of geen Paars+ een beetje lood op oud ijzer. Als de diverse partijen er op hoofdlijnen min of meer uit kunnen komen laat ze dan alsjeblieft gaan regeren. Uiteindelijk heeft toch geen enkele partij het perfecte antwoord op alle denkbare problemen , daar is de Nederlandse samenleving veel te gefragmenteerd voor.

Fluffball | 21-06-10 | 14:09

@mc Muffin
het feit dat de heer Pim Fortuyn en de heer Wilders het zo ver kunnen schoppen is inderdaad te danken aan het hedendaagse populisme maar ook aan de ontevredenheid dat leeft onder de burgers. Ik zie het als een protest tegen de gevestigde orde

mevr.i | 21-06-10 | 14:09

mark.s | 21-06-10 | 13:56
Als de eisen steeds naar beneden worden bijgesteld, dan blijft het slagingspercentage gelijk. Diploma-inflatie. Middelbare scholieren krijgen veel te weinig persoonlijke aandacht, goedwillende leraren zitten gevangen in een niet-functionerend systeem. Met als gevolg dat veel 16-jarigen nog geen fatsoenlijke zin op papier kunnen krijgen. Vanaf het hoger onderwijs wordt het helemaal een drama, omdat scholen met cijfers goochelen om maar zo veel mogelijk afgestudeerden krijgen. Ik heb afstudeerscripties op academisch niveau waarin 70% gecopy-paste is en waar nog steeds kop noch staart in viel te ontdekken. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Het Nederlandse onderwijs is een fabriek geworden, met kwaliteit heeft het weinig te maken. Dan heb ik het vooral over alpha-studies, beta kan ik niet over oordelen.

harry pikkel | 21-06-10 | 14:08

@ d_2k

Wta bedoel je? Ik ben geen PvdA stemmer, als je dat soms denkt?

mark.s | 21-06-10 | 14:08

@mezelf
Paars zonder plus natuurlijk.

koolteer | 21-06-10 | 14:08

@blinde kip
Voor winst hoort 'als' te staan. Wel zo duidelijk, blinde.

blinde kip | 21-06-10 | 14:07

En waarom schreef Fortuyn over de puinhopen van paars? Omdat hij tijdens paars van zijn club, de PvdA, afstapte om voor zichzelf te beginnen.
Ex-rokers zijn de felste anti-rokers, zo zullen ex-PvdA-ers dan ook wel de felste anti-PvdA-ers zijn.

JanVergoor | 21-06-10 | 14:07

@MDA | 21-06-10 | 14:04
In geen enkele regeringsperiode ging het zo goed met de wereldeconomie als tijdens paars plus. Met de wind meefietsen kan iedereen.

koolteer | 21-06-10 | 14:07

@Tocqueville Esque
Niet helemaal, het feit dat de heer Pim Fortuyn, evenals de heer Wilders op dit moment het zo ver heeft kunnen schoppen, is te danken aan het hedendaagse polulisme.

De definitie van populisme:

Populisme is eerder een politieke stijl dan een ideologie. Het is een discours waar het volk centraal staat; een communicatiewijze die door eender welke ideologische stroming gebruikt kan worden om haar boodschap over te brengen. Ze gaat uit van de onderdrukking van de bevolking door een elite die de staat beheerst, en wil aldus naar een samenleving waar het volk de staat beheert en de staat zo geen instrument van onderdrukking meer kan zijn. Hierbij refereert ze constant aan de economische en sociale status van de "gewone man".

Herkenbaar?

McMuffin | 21-06-10 | 14:06

Ha hahaha, daaag Geert, ga maar lekker op vakantie naar Valkenburg (als ze je daar wel willen hebben).

puntertje | 21-06-10 | 14:06

Ik ken slechts de rokende puinhopen van de LPF.

mark twain | 21-06-10 | 14:06

@ Tipo,

wel opvallend dat Nederland nog steeds een sterke kenniseconomie heeft. Nederland moet het van de dienstverlening en het verkopen van kennis hebben. Wat al jaren goed gaat (cbs.nl). Kennelijk heeft het onderwijs genoeg resultaat om de economie goed te laten draaien.

Inderdaad, andere universiteitern zijn beter dan de Nederlandse, maar het concrete rendement is bij de Nederlandse hoger!

mark.s | 21-06-10 | 14:05

VVD moet gewoon lekker in de oppositie gaan, dan hebben ze over een jaar (hooguit een paar jaar) de CDA niet meer nodig voor P-VV-D-1.

Brakke Obama | 21-06-10 | 14:04

@Bblinde kip | 21-06-10 | 13:58: In geen enkele regeringsperiode is de staatsschuld zo hard teruggelopen als onde paars. Nou jij weer.

MDA | 21-06-10 | 14:04

@mark.s | 21-06-10 | 13:49
Een rat vindt een riool ook niet stinken ...

d_2k | 21-06-10 | 14:04

Het volk heeft voor rechts gekozen: 78 zetels. Slechts 72 zetels zijn voor links. Duidelijk toch? Asjeblieft geen paars.

mevr.i | 21-06-10 | 14:03

De puinhopen van paars bestaan wel degelijk. Hiermee bedoelde Fortuyn het gebrek aan gemeenschapszin als gevolg van de oppervlakkige koehandel tussen de betrokken politieke partijen. Alleen al het feit dat een partij als de LPF heeft kunnen opkomen is hier al een uiting van.

Tocqueville Esque | 21-06-10 | 14:02

@mark.s | 21-06-10 | 13:56
Slagingspercentages zeggen ook niks over de kwaliteit van onderwijs, want de slagingskansen kunnen worden bijgesteld.

Vergelijk de kwaliteit van Nederlandse universiteiten met de rest van de wereld en je schrikt je rot: www.arwu.org/Country2009Main.jsp?param...

tipo | 21-06-10 | 14:02

@blinde kip
Kun je die zin even opnieuw formuleren, want ik snap niet echt wat je wilt zeggen...

McMuffin | 21-06-10 | 14:02

ik heb geen vvd gestemd om een kabinet met groenlinks te krijgen

watsinneneem | 21-06-10 | 14:00

[Site: Paarsplus]
# D66 en GroenLinks zijn agressieve voorstanders van het gelijkheidsdenken. waarom?
Gezien de agressiviveit waarmee o.a. D66 het homobeleid wil uitzetten, willen ze blijkbaar dat iedereen hetzelfde gaat denken als zij. Eigen keuzes mogen niet meer gemaakt worden, en dat terwijl ze het zeggen dat iedereen zijn eigen keuze moet kunnen maken. De vrijheid om anders te denken verdwijnt langzaam maar zeker.
[/]
[Site: Paarsplus]
# Vrijheid van onderwijs en godsdienst staan op de tocht waarom?
Vooral D66 en GroenLinks hebben al aangegeven dat scholen in de toekomst niet meer hun eigen aannemingsbeleid mogen voeren. Scholen zullen verplicht worden iedere leerling en leraar te accepteren. De PvdA is de partij waarvan de partijvoorzitter opriep om kerkdiensten te verstoren. Het is duidelijk dat deze partij het niet OK vindt dat kerken bepaalde regels hanteren voor hun leden. Gek genoeg is dat bij de islam geen enkel probleem.
[/]

Op dat puntje dat Islam buiten schot blijft na, kan ik niet zeggen dat ik het met de eigenaar van de site eens ben. Zit achter deze site soms een homohatende reli-troll?

killingdjef | 21-06-10 | 14:00

Inderdaad, geen CDA, die zitten al te lang in het centrum van de macht. Waarbij ze de staatsschuld hebben laten oplopen!

mark.s | 21-06-10 | 14:00

Om 12:47 u. had ik de lunch al uitgebreid beschreven op Spitsnieuws.....

fuckje | 21-06-10 | 14:00

Ik moet Mark S. hier ondersteunen in zijn standpunt. Het is vreemd dat er telkens geproken wordt over deze zogenaamde puinhopen. De enige reden waarom er van deze puinhopen gesproken wordt, is omdat Pim Fortuyn een boek heeft geschreven en het in de publiciteit wist te krijgen.

Wat veel mensen echter niet weten, is dat op hetzelfde moment dat het boek van Fortuyn uitkwam in NL, de NY times een artikel publiceerde over hoe goed het paarse kabinet in Nederland functioneerde. Maar daar had in NL niemand meer aandacht voor.

McMuffin | 21-06-10 | 13:59

@MDA | 21-06-10 | 13:48
Heel simpel: Als je na veel bezuinigingen in de jaren 80 wat geld overhoudt dat bedoeld is om de gigantische schulden van je land af te betalen, ineens gaat zien winst, heb je Paars.

blinde kip | 21-06-10 | 13:58

Zullen we nou *eindelijk* eens zonder het CDA gaan regeren?

mevr.i | 21-06-10 | 13:58

Honey I know, I know, I know that times are changing
It's time we all reach out for something new
That means you too
You say you want to be a leader
But you can't seem to make up your mind
I think you better close it
And let me guide you to the purple rain

Purple rain purple rain
Purple rain purple rain
Purple rain purple rain

Brakke Obama | 21-06-10 | 13:58

@ Tipo

Wat dan wel? De slagingspercentages zijn gelijk gebleven! Dus puinhopen van Paars is simpelweg een kreet van rechts, wat velen nu maar roepen (waaronder jij), terwijl ze niet weten wat die puinhopen zijn. Voor zover daar sprake van is!

mark.s | 21-06-10 | 13:56

blinde kip | 21-06-10 | 13:32

Ja dat weet ze zeker wel ... Afrika en andere ontwikkelingslanden.

doskabouter | 21-06-10 | 13:55

@mark.s | 21-06-10 | 13:52
Schooluitval en lerarentekort is geen maat voor de kwaliteit van onderwijs.

tipo | 21-06-10 | 13:54

Tip aan Rutte: als je er op staat de VVD te vernietigen, maak gewoon een afspraak bij de notaris, da's sneller en goedkoper dan 'paars plus'.

Tocqueville Esque | 21-06-10 | 13:53

Was het niet de VVD die het langste in de Balkenende puinhopen geregeerd heeft? Nou dan duurt het deze keer geen 16 jaar, dus we hoeven niet bang te zijn dat er boekjes bij De Slegte komen.

Hölzenbein | 21-06-10 | 13:53

@ Je opmoer

Wat doe jij op internet? Wat heeft dit ermee te maken?

mark.s | 21-06-10 | 13:53

@MDA | 21-06-10 | 13:48
Die puinhopen liggen in het slechtste onderwijs sinds jaren en in de slechtste oplossingspercentages van de politie ooit en in de langste wachtlijsten in de zorg.

Dat is na 8 jaar Balkenende iets verbeterd.

tipo | 21-06-10 | 13:53

@ Tipo

Hoezo verpesten? In de periode van Paars was de schooltuival %% lager en het lerarentekort 10% dus hoezo verpesten?

mark.s | 21-06-10 | 13:52

@Japannert
De meeste mensen stemmen niet op de PVV omdat deze 'rechts' is, maar slechts omdat deze zich voordoet als daadwerkelijk daadkrachtig.

duffeknol | 21-06-10 | 13:52

Uri is Joods... Job is Joods... 'T zal wel geen broodje warme beenham zijn denk ik zo....
Broodje Falafel en rooibos?

je opmoer | 21-06-10 | 13:51

Dat zijn geen al te frisse initiatiefnemers daar bij geenpaarsplus.nl. Lees die waarom-linkjes maar eens. Ben geen voorstander van paarspluche maar 't klinkt beter als een antihomo-grefo regering.

Conan de Rabarber | 21-06-10 | 13:51

@Bertbrussen
"Tenzij u straks boekjes getiteld De puinhopen van 16 jaar paars bij De Slegte wilt zien liggen."
Nee doen we niet want daar liggen de boekjes "De puinhopen van 4 kabinetten Balkenende" al. Zou bijna zeggen 16 jaar, maar hij heeft er maar de helft voor nodig gehad om ons achter te laten met de puinhopen.

Hölzenbein | 21-06-10 | 13:51

En ik snap nog steeds alle mensen niet die zeggen een rechtse regering te willen maar op de PVV hebben gestemd. De PVV is geen echte rechtse partij en staat lijnrecht tegenover de liberale basisprincipes van de VVD. Als je een rechtse regering had willen hebben had je op de VVD moeten stemmen en niet op een clown-partij als de PVV, dan hadden we misschien een leuke VVD-CDA-D66 coalitie kunnen vormen o.l.v Rutte. Je had van te voren kunnen weten dat niemand met de PVV wil samenwerken, dus een volledig weggegooide stem. Niet rechts, niet liberaal, onmogelijk en nutteloos.

Ik ben voor paars+ bij gebrek aan beter. De PvdA is nog altijd een gematigd linkse partij, de D66 zit precies in het midden, GL is wel wat erger maar daar wil ik alleen het groen van en niet het links. Zolang de VVD maar de leiding houdt en we als geheel dus een stapje naar rechts/liberaal gaan t.o.v. de vorige kabinetten vind ik als VVD-er paars+ prima.

Japannert | 21-06-10 | 13:50

@ waar de wind waait

Verhagen wil niet vriend, begrijp je de politiek wel?

mark.s | 21-06-10 | 13:50

Dat kon wel eens een dure lunch worden voor de hardwerkende belastingbetalende Nederlander.

zeg maar jansen | 21-06-10 | 13:50

@mark.s 13:45
Ja, maar dan is het verpesten van het onderwijs ook een vooruitgang te noemen.

tipo | 21-06-10 | 13:49

Als paars zo slecht is, wat is dan wel goed? Een coalitie van CDA, PVV en SP?

Darmschurft | 21-06-10 | 13:49

Vooral in de laatste "waarom's" komt de gristelijke anti-homo aap uit de mouw. Brrr, enge mensen van die site en domme mensen die deze gristenfundamtalistische anti-homo petitie menen te moeten steunen uit een soort nostalgisch verlangen naar Pim Fortuyn (die als uitgesproken bruinwerker vast heel populair was bij de makers van deze petitie). Doe eens uitzoeken wie er achter die petitie zit geenstijl.

Bossche vader | 21-06-10 | 13:49

Laffe vegetarische broodjes met thee, veel verder komt roodmin niet. Rutte moet snel deze formaliteit afhandelen en nog vanavond een biertje met braadworst gaan nuttigen met Verhagen en Wilders.

WaarDeWindWaait | 21-06-10 | 13:49

Die puinhopen waren er ook niet echt, dat is typisch een liberaal lulverhaal!

mark.s | 21-06-10 | 13:49

Kan iemand mij nou eens uitleggen wat de puinhopen van paars nou precies zijn? Ik woonde en werkte in NL ten tijde van paars, en met mij ging het best prima in die tijd. Kan iemand mij concreet vertellen waar die puinhopen precies liggen?

MDA | 21-06-10 | 13:48

je moet politici niet kiezen op de problemen die ze zeggen op te lossen. je moet ze kiezen op de problemen die ze gaan laten liggen.

two ball cane | 21-06-10 | 13:46

Wikipedia heerst:
Paars is een roodachtig blauwe (of blauwachtig rode) kleur waarvan de grenzen niet duidelijk vastliggen.
nl.wikipedia.org/wiki/Paars

Brakke Obama | 21-06-10 | 13:46

De jaren dat CDA niet in de regering zat was het leuk en gezellig in nederland en was ik er trots op Nederlander te zijn.

mevr.i | 21-06-10 | 13:46

@ Tipo

Is dat zo? Kijk naar Paars, PvdA heeft wel wat vooruitgang geboekt, het hoeft niet goed te zijn, het is wel vooruitgang. Dus PvdA kan wel vooruigang bewerkstelligen!

mark.s | 21-06-10 | 13:45

Bélgië !!!!!! Bélgië !!!!!!

Rammstein | 21-06-10 | 13:44

Japannert | 21-06-10 | 13:39
Eensch, maar het investerings en ondernemingsklimaat is in Nederland is tot nu toe, al het gejammer en geklaag ten spijt, prima geweest. Onze economie heeft jaren heel goed gelopen en is inderdaad zo robuust, dat moeten we JP nageven, dat we tot nu toe vergeleken met andere landen de storm heel aardig uitzingen. Want het kan nog veel erger. Dus ik denk dat het wel meevalt met ons. We zijn best concurrerend op dit moment en doen het helemaal niet zo slecht.

Bigi Bana Boy | 21-06-10 | 13:44

Wat een onzin:
"D66 en GroenLinks zijn agressieve voorstanders van het gelijkheidsdenken. waarom?
Gezien de agressiviveit waarmee o.a. D66 het homobeleid wil uitzetten, willen ze blijkbaar dat iedereen hetzelfde gaat denken als zij. Eigen keuzes mogen niet meer gemaakt worden, en dat terwijl ze het zeggen dat iedereen zijn eigen keuze moet kunnen maken. De vrijheid om anders te denken verdwijnt langzaam maar zeker."

Sowieso moet Bert ongezien de tiefus krijgen...

Dokterhuis | 21-06-10 | 13:44

rodejo69 | 21-06-10 | 13:39

Inderdaad, je denkt op een fatsoenlijke partij te stemmen (VVD), die in ieder geval tot regeringsdeelname bereid is en geen onzin over hoofddoekjes verkondigd, blijkt die zich straks geheel te laten verduurzamen. Hoop dat het niet zover komt.

The Evil One | 21-06-10 | 13:43

Welnee, GeenStijl, Mark Rutte neemt zijn eigen "Bammetjes" niet mee. Daarom gaat het ook niet lukken met dat Paars Plus...

Arend Jan B. | 21-06-10 | 13:43

@ Taaie-Neuskoek,

D66 & GL kunnen hun sociale agenda er niet door drukken met een VVD, de VVD wil dit niet. Als grootste partij moet je dat ook niet willen, dat kost je kiezers!

mark.s | 21-06-10 | 13:43

Paars plus kan niet jongens. Rutte wil niet zoveel gaan toegeven. En groen links zou zich laten kennen als ze in zo'n coalitie stappen, dan blijft er niets van je groen over, en linjks zijn ze al niet (sociaal-economisch zelfs liberaal, rechts dus).

mark.s | 21-06-10 | 13:42

@da wizard | 21-06-10 | 13:40
Dat geldt ook voor Groen Links en de PvdA.

tipo | 21-06-10 | 13:41

Vooruitgang kun je niet bewerkstelligen met een kabinet waar het CDA in zit...

da wizard | 21-06-10 | 13:40

Is een sociaal-conservatief initiatief - alleen al het woord 'gelijkheidsdenken' doet bij mij belletjes rinkelen.
Het zou juist erg goed zijn als D66 en GL hun sociale agenda door kunnen drukken, met de financiële kennis van de VVD.
'Vrijheid van onderwijs' m'n aarsch, dat kan net zo goed 'vrijheid voor homofobie' heten.
De Grissstenen hebben nu slechts 20% van de zetels, en moeten zich dus ook proportioneel stil houden.

Taaie-Neuskoek | 21-06-10 | 13:40

Goverdomme, kokosbrood! Verkopen ze dat nog?

*maakt boodschappenlijstje*

Biff Eagleburger | 21-06-10 | 13:40

zwetsert | 21-06-10 | 13:36
Zal best, maar dan nog komt die VVD-PVV-CDA coalitie er niet. Want waarom zou het CDA dan wél ineens mee gaan doen ? Dream on.

Bigi Bana Boy | 21-06-10 | 13:39

@Bigi Bana Boy | 21-06-10 | 13:34
Dat zie je toch verkeerd. Het maakt voor onze concurrentiepositie wel degelijk uit wat voor regering er komt. Eentje die bedrijven de vrijheid laat en innovatie bevorderd, of eentje die het bedrijfsleven betutteld en belastingen en regels oplegt. Vergeet ook niet hoeveel wij afhankelijk zijn van buitenlandse investeringen in Nederland, daar is een stabiel politiek klimaat voor nodig. Met een mongool als Wilders in de regering is er wel een stukje stabiliteit en respect in het buitenland weg.

Japannert | 21-06-10 | 13:39

@Phoib 13:32
Geen anti-homo-site, maar een site die het particulieren toelaat om over (het praktiseren van) homoseksualiteit anders te oordelen dan de D66 of Groen Links. Of juist hetzelfde, dat is om het even.

Klassiek liberalisme is ook moeilijk te begrijpen met een egalitaire bril der gelijkgeschakelde gedachten op.

tipo | 21-06-10 | 13:39

Dat wordt een ramp voor Nederland. Dan kan ik mijn loon gaan inleveren voor de hobby clubjes van; Partij voor de Armoe, Demonen-666 en Groen Slinks.
Dan hou ik op met werken.
Had ik maar op de PVV gestemd ipv die andere.

rodejo69 | 21-06-10 | 13:39

Wat leuk GeenStijl promoot een christelijk initiatief! :)

Vic | 21-06-10 | 13:39

Zo, lekker gestemPt TEGEN paars+ (paars pluche?).
Al was het maar om die verschrikkelijke Halsema/ GL in de oppositie te houden.
Ze dragen niets bij aan een stabiele economie en hun groengeleuter zal menig netto belastingbetalerT extra Halsematax gaan kosten (je weet wel, alles voor het miljeu).
*teiltje*

necrosis | 21-06-10 | 13:39

Een stem voor de VVD blijkt een stem voor de PvdA: ja lieve VVD-stemmertjes daar had je nu eerder over moeten nadenken.
VVD leek beschaafd rechts, maar uiteindelijk krijgen we weer PvdA beleid.

Brakke Obama | 21-06-10 | 13:38

Tégen???? Ik ben juist voor! VVD moet iets inbinden, maar dan krijgen we ook een prachtig en krachtig stabiel kabinet.

Willem4246 | 21-06-10 | 13:38

Beter voor idereen: Paars Plus. En hou eens op met die onzin over de Puinhopen van Paars. De Ravage van het CDA das pas erug!
Paars Plus Voor een leuker Nederland!

vandiedingenja | 21-06-10 | 13:38

Volgens mij zou paars+ best een interessante regering kunnen worden: 1x rechts, 1x midden, 2x links, 3x liberaal, 3x voor beperking hypotheekrenteaftrek, 3x voor arbeidsrechthervorming. Met een beetje mixen van de verkiezingsprogramma's en een algemene aanpak van de criminaliteit zonder daarbij in discriminatie te vervallen, kan daar een heel aardig regeeraccoord uit komen.

pinokkio | 21-06-10 | 13:38

Als je over 16 jaar echt puinhopen wilt zien, moet je kiezen voor de doldwaze VS-imitatoren VVD + PVV + CDA. Wat heet puinhopen? Een geestelijke woestenij!

Niks zo stupide, zo kortzichtig als louter rechts.

Het CDA | 21-06-10 | 13:38

Paars plus gaat het toch niet worden. Rutte zal dit wel te ' links' vinden. Ondanks dat er geen echte linkse partij te bekennen is. Dit is nou links lullen en rechts vullen!

mark.s | 21-06-10 | 13:37

-weggejorist-

zwetsert | 21-06-10 | 13:36

Wat een drukte allemaal.
Welk 'redelijk' alternatief zien jullie dan zitten?

JanVergoor | 21-06-10 | 13:36

Wat een kansloze petitie. Het wordt eens tijd dat de scheiding tussen kerk en staat ook in het onderwijs wordt doorgetrokken, weg met bijzonder onderwijs als institutie.

Problemen vooruitschuiven zal nooit kunnen met deze coalitie, de standpunten van D66 bieden een balanspunt. Hervormen van arbeids-, woon en huizenmarkt en ook slagen maken op de duurzaamheid/milieu. Ik ben voor paars plus, maar wel een gedecideerd paars plus dat de koe bij de horens vat. En dat zit echt in de kaarten, grootste angst heb ik voor PvdA met die halfslachtige beslissingen.

Verloren_onschuld | 21-06-10 | 13:36

Nogmaal voor een exporteconomie als de onze maakt het niet zo veel uit wat voor kabinet er zit, zolang men de loonkosten en het oplopende tekort op de begroting maar in de gaten houdt. Voor de rest wordt onze economie in het buitenland bepaald. Voor de migratiecasus is het natuurlijk wel weer een heel ander verhaal al is ook daar onder Europese wetgeving lang niet zo veel mogelijk als men het wel wil doen geloven.

Bigi Bana Boy | 21-06-10 | 13:34

Ja flikker op, ga geen relipetisie tekenen, hoe tegen paars plus ik ook ben.

RobbieG | 21-06-10 | 13:33

Paars plus: een regenboog dus. Alles wat nodig is om maar niet naar de kiezer te hoeven luisteren. Hoewel het alternatief natuurlijk ook allang is ingelijfd: misdaadjournalist.web-log.nl/files/wil... Mooi voorbeeld van opposames.

thispissesmeoff | 21-06-10 | 13:33

Laat die mensen fijn een hapje eten samen.

Henry | 21-06-10 | 13:32

Een beetje een anti-homo site: "Gezien de agressiviveit waarmee o.a. D66 het homobeleid wil uitzetten". De helft van de argumenten gaat over homo's. Beetje rare site.

Phoib | 21-06-10 | 13:32

Wat een achterlijke petitie trouwens.
Zeker door die homohaters van het CDA in elkaar geknutseld...

da wizard | 21-06-10 | 13:32

Ik ben vooral bang voor Halsema. Die wil iets te graag regeren na al die jaren wachten. Weet ze nog wel dat er een land gered moet worden? En kan Pechtold ook weleens denken aan zaken die er echt toe doen naast wat bestuurlijk gepruts? Leuk ook die plannetjes om de huren vrij te laten. Studenten die D66 stemmen, de brief met de verhoging valt binnenkort bij jullie in de bus.

blinde kip | 21-06-10 | 13:32

Goedzo. Paarsplus is de enige redelijke optie voor de VVD en voor Nederland. Ik ben er voor!

Japannert | 21-06-10 | 13:31

Hmm, hoe was het ook weer... "Geenstijl is links noch rechts". Jullie neigen wel erg naar rechts moet ik zeggen de laatste tijd. Hekel aan PvdA ok, maar nu wordt het een beetje Televaag-mening-napraten.

tittn | 21-06-10 | 13:31

Nee Bert, De mamma van Mark smeert zijn boterhammen...

da wizard | 21-06-10 | 13:30

Wel een beetje een kwabbernoot-site met typo's, maar mijn handtekening hebben ze!

Oergoed! | 21-06-10 | 13:30

paars mijn aars

Brakke Obama | 21-06-10 | 13:30

Petities tekenen is natuurlijk eigenlijk iets dat Groen Linksch altijd doet uit armoede. Ik teken nooit petities, zelfs niet als ik het er eigenlijk hardgrondig mee eens ben zoals in dit geval. Paars plus.... the horror... the horror...

Marcus Porcius Cato | 21-06-10 | 13:30

Heh, bij het 'waarom' verwachtte ik toch wel echt onderdelen uit het partijprogramma. En wat is er slecht aan 'Scholen zullen verplicht worden iedere leerling en leraar te accepteren.'? Vrijheid van onderwijs moet juist gelden voor de burger!

bob_richter | 21-06-10 | 13:29

CDA Spamhoer! "Vrijheid van onderwijs en godsdienst staan op de tocht"

kapotte_stofzuiger | 21-06-10 | 13:29

Waar kan ik een petitie tekenen vóór Paars Plus? Gekleurde berichtgeving, help!

Bozsma | 21-06-10 | 13:28

Welke coaltitie ook, different names, same bullshit. Petitiemakers zijn huilies

rjeggens | 21-06-10 | 13:28

Ik dacht dat de moeder nog elke dag de broodjes smeerde voor Mark? Dat vertelde de PvdA me!

lijpeeijpe | 21-06-10 | 13:28

Tja, veel interessanter nieuws zal er de komende periode ook wel niet te melden zijn over ons aanstaande kabinet. We gaan nog terug verlangen naar Harry Potter.

mokum | 21-06-10 | 13:27

Als paars plus er komt, kost dit de VVD heeeeeel veel stemmers en leden.

Flounder123 | 21-06-10 | 13:27

Dat het ANP nonnieuws brengt, betekent niet dat Bert B. het dan ook maar moet doen.

Korreltje Zout | 21-06-10 | 13:27

Paars+ is het nieuwe poepbruin.

blinde kip | 21-06-10 | 13:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken