Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland dumpt gristenpolitiek. GS spreekt God

godhaatholland.jpeg Als de TK2010 iets duidelijk hebben gemaakt, dan is het wel dat Nederland het even helemaal heeft gehad met religieus geïnspireerde politiek. GeenStijl zocht grootverliezer God de Vader op en vroeg hem om een reactie. Mijnheer de Vader, hoe voelt dat nou, snoeihard inleveren? "Dat valt inderdaad niet mee. We hadden dit totaal niet verwacht." Hoe valt deze verpulvering te verklaren? Christelijk NL is gedecimeerd tot 28 zetels. "Geen idee. We hadden al het geloof in een goede afloop. Er kon eigenlijk niks mis gaan". Pardon? De peilingen beloofden anders niets goeds. "Peilingen zijn onzin beste man. Denkt u dat ik de aarde in een weekje had kunnen bouwen op basis van peilingen?" Nee dat niet, maar.. "Mannen als Jan Peter Balkenende en Andre Rouvoet zijn het beste dat Nederland ooit is overkomen." Dat gelooft toch niemand? "Dat is juist het hele probleem! Niemand gelooft meer iets in dit goddeloze kutland!" Wij geloven anders dat Nederland best even zonder u kan. "Oh ja? Hoe moet het dan met de winkeltijdenwet? Dat is van levensbelang. En de stamceldiscussie. En die flikkers op onze scholen! Babymoordenaars! Schaamhaar meten! Euthanasie! Dit land is gedoemd! Gedoemd zeg ik u!!!!" (Gedurende deze hysterische tirade lazert God van zijn wolk) Tot zo ver God de verliezer. Terug naar de aarde.

Reaguursels

Inloggen

-1.. Beetje oppassen met wat je zegt, je verliest zo waarschijnlijk veel lezers..

Kakkert | 11-06-10 | 20:12

4nonymous | 10-06-10 | 16:35
Nonsens. Je aanname 'complexe systemen waarvan we het ontstaan wel kunnen waarnemen worden altijd gecreeerd' zegt mij niks. Waarom moet alles een oorzaak hebben? Hoe bekrompen, je doet jezelf tekort.

Detlev Tarnowitz | 10-06-10 | 23:53

Wat een zielig topic van Brusselmans. -1
Jezus Christus altijd +100

Typisch. Verruil allah met God en je hebt talloze bedreigingen.
Niet dat beledigen de trend moet worden in dit land, maar ik begrijp heel goed dat Nederland massaal voor de PVV heeft gekozen.

Jordert | 10-06-10 | 23:18

4nonymous | 10-06-10 | 16:35
Je hebt gelijk hoor: complexiteit en het leven kan natuurlijk alleen maar ontstaan door een entiteit die nóg complexer is. Right. Jammer dat je zelf te verblindt bent dat je de stupiditeit van je stellingen niet meer ziet.

deMike | 10-06-10 | 23:16

Ik ga dit bovenstaande niet allemaal lezen, maar Brusselmans: God is een God van liefde, maar dit gaat echt te ver! Ik ga jou niets toewensen, maar ooit moet je je verantwoorden! Dat zul je nu ontkennen, schat ik zo in.
.
Doe eens eenzelfde topic met Allah i.p.v. God, raad ik je aan!
.
Voor nu: Johannes 3, vers 16!

redelijk toch | 10-06-10 | 22:12

Al die secularisatie en verheerlijking van wetenschap komt uit Islamitisch Spanje en is daarna door de Franse Intellectuelen (rond/voor/na Napoleon) omgezet in een strijd tegen het domme Katholicisme (van die tijd). En ja, er zijn een groot aantal Moslim voorgangers en 'leiders' die dezelfde trekken van die tijd vertonen, maar zelfs in ons 'geseculariseerde' Westen kunnen wij ons niet gedragen. Dus of je nou in God gelooft of niet, je kan enkel óf een goed persoon zijn óf niet. Er tussen in hangen kan ook, maar of dat dan als 'goed' bestembelt kan worden is maar de vraag.

En nog ff een 'tussen 2 haakjes': De 'straatterreur gassies' zijn geen Moslims, dat zeggen zij misschien alleen, of denken jullie misschien alleen, maar een echte Moslim leest liever de Qur'an, dan dat deze 'buiten gaat lopen spelen'. Daarnaast vraag ik me überhaupt af of iemand anders dan een Profeet wel een Jîhâd mag uitroepen. Goddelijke oorlogen worden uitgeroepen door God en niemand anders kan deze uitroepen.

Dus een ieder die Jîhâd uitroept, zal eerst moeten bewijzen dat dit ingegeven is door God. Dit zal niemand kunnen behalve een Profeet en daar Jezus de enige echte Profeet zal zijn, na Mohammed, die nog op Aarde komt kan niemand het. En daar, zoals iedereen in Islam het nu ziet en waarvan God heeft gezegd dat je de tijd pas ziet als hij er is, Jezus pas komt als het een zooitje is hier op Aarde (lees: ergste oorlog ever) zal er nooit een Jîhâd kunnen worden uitgeroepen door een Moslim. De laatste echte Jihad zal uitgeroepen worden door de Anti-Christ. De Jîhâd waar iedereen het nu over heeft is niks anders dan Fitna (een Worsteling).

Mensen moet eerst eens lezen voordat ze wat zeggen, anders krijg je oorlogen.

Glitch | 10-06-10 | 21:09

Voor al die gasten die zeggen dat het maar goed is dat dit stukje over God gaat en niet over Allah, dat is gewoon dezelfde hoor... In het Frans zou het 'Dieu' zijn, anderen hebben het over Jehovah, in het Arabisch toevallig 'Allah'. De Koran is hoogstwaarschijnlijk door christelijke monniken samengesteld om het Abrahamisme/monotheïsme gangbaar te maken onder de lokale bevolking, zelfde verhalen, zelfde hoofdrolspelers, zelfde onderdrukkingsmechanismen, maar dan meer aangepast aan de lokale tradities.

pips | 10-06-10 | 18:53

@ 4nonymous | 10-06-10 | 16:35

Lol! U heeft de zaken netjes en overzichtelijk uitgeschreven, mijn dank hiervoor.
Ben het bovendien roerend met u eens...

jumboot | 10-06-10 | 17:35

Haleluja! Amen en opgebokt!
Ik had me van kant gemaakt als ze weer bovenaan zouden komen

lilluke halve hoan | 10-06-10 | 17:26

4nonymous | 10-06-10 | 16:35
Stel die jongen niet zulke moeilijke vragen en verdiep je zelf wat meer in de materie, zie hier bijv www.ikhebeenvraag.be/vraag/10191

Cirkelred | 10-06-10 | 16:58

Mr Dutch | 10-06-10 | 15:22
Er is ook geen empirisch bewijs dat jouw hersens bestaan. Het bestaan van jouw hersens is evendun bewezen (totaal niet) als het bestaan van roze kabouters.
Toch nemen we het bestaan van jouw hersens aan omdat je in staat bent reaguursels hier neer te plempen.

Net zo nemen "we" - kijkend naar de wereld om ons heen - aan dat er een schepper bestaat. Dit aangezien
1.) levenloze materie niet uit zichzelf ontstaat
2.) levenloze materie geen levende cellen voortbrengt
3.) zelfs veel eenvoudigere complexe systemen dan leven niet vanzelf ontstaan -> complexe systemen waarvan we het ontstaan wel kunnen waarnemen worden altijd gecreeerd

Wil jij wat anders geloven, fine, je mag immers geloven wat je wilt. Wil het wetenschap noemen, en anderen op dat geloof van je afzeiken? Presenteer dan svp bewijzen voor punt 1, 2 en 3, en bezorg jezelf daarmee meerdere nobelprijzen, want deze zijn geen van 3en ooit waargenomen, laat staan ooit bewezen. En zodoende noemen we die uitgangspunten niet alleen onwaarschijnlijk, maar ook onwetenschappelijk. Snapt u?

4nonymous | 10-06-10 | 16:35

-1

Grubie | 10-06-10 | 16:16

Kunnen alle gelovigen niet in 1 land gaan wonen dan kan de rest van de wereld bevolking eindelijk eens in vrede leven en genieten van alle leuke dingen die zij vanuit hun waanzin en bekrompen achterhaalde gedachten alleen maar verboden willen hebben.

Longstreet | 10-06-10 | 16:16

Einde van de Domheid | 10-06-10 | 14:34
Voor die groep is dat waar. Die groep is ervan overtuigd dé groep te zijn en dé waarheid in pacht te hebben. Voor een samenleving die ook aan andere groepen met hún waarheden ruimte geeft kan en mag die waarheid naar mijn stellige overtuiging geen meerwaarde vertegenwoordigen. De seculiere staat zoals wij die kennen heeft die consequentie echter nooit willen trekken en heeft bepaalde religieuze groepen 'for old times sake' dat kleine beetje meerwaarde gegund, zo lang er door die groepen maar niet echt misbruik van gemaakt werd. Een soort ruil. "Ik gun jou je waarheid als je mijn seculiere macht niet rechtstreeks bedreigt." Dat is een wankel evenwicht want telkens opnieuw claimen priesters, dominees en nu ook imams méér dan waar ze recht op hebben, willen ze méér gelijk zijn dan een ander omdat ze menen gelijk te hebben.

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 15:48

Elmauro | 10-06-10 | 15:28

Dat kan ik in heel wat woorden uitleggen en zelfs samenvatten, moahr ik hou het hierbij aangezien jij de 'god of the gaps' schijnt aan te hangen. ; geweten, behandel anderen op de manier dat jij zelf ook behandelt wilt worden, opvoeding. En ja, weliswaar heeft georganiseerde religie gezorgd dat veel mensen bepaalde moralen opgelegd kregen voor het goede, maar er is ook veel slechtheid uit religie voortgekomen.

Mr Dutch | 10-06-10 | 15:41

Cirkelred | 10-06-10 | 15:18
Ik bedoelde natuurlijk rationeel.
Wat ik verder vindt is dat het geloof als oplichting gekwalificeerd kan worden (art. 326 Sr.). Denk dan bijvoorbeeld aan het doneren van geld na afloop van een kerkdienst. Elke dominee wordt wat mij betreft ervan verdacht dat hij 'door een of meer listige kunstgrepen en/of door een samenweefsel van verdichtsels' de boel heeft belazerd, als hij het doet voorkomen alsof er een God bestaat. Dat weet hij namelijk ook niet, maar wat als deze niet bestaat. Dan was het product, de dienst, niet conform de verwachtingen. Voor het terugkrijgen van geld is het waarschijnlijk echter te laat. Daarom maar vervolgen volgens de bepalingen van het Strafrecht.

Cirkelred | 10-06-10 | 15:38

LOL @ topic...

da wizard | 10-06-10 | 15:29

@Mr Dutch | 10-06-10 | 15:22
leg maar eens uit waar moraal dan vandaan komt.

Elmauro | 10-06-10 | 15:28

Wanneer Nederland het even helemaal gehad heeft met religieus geïnspireerde politiek waarom heeft de PvdA dan toch nog 30 zetels gehaald.
Kans is toch groot dat de partij van Allah gaat regeren.

NSA | 10-06-10 | 15:28

@steile helling | 10-06-10 | 14:52: We staan al in de bijbel maar hebben het nog niet door.

Klopt: openbaringen 20:11 en 12 : Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.

M.a.w. Johannes krijgt een kijkje in de toekomst en ziet daar in het visioen jouw gezicht tussen al die mensen die staan te wachten om geoordeeld te worden naar hun werken.

vers 15 verteld er nog bij wat er gebeurt met diegenen die worden geoordeeld naar hun werken (oftwel die niet in het boek van het leven staan):
"Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid."

Elmauro | 10-06-10 | 15:23

Elmauro | 10-06-10 | 15:07
Er is geen empirisch bewijs dat er een god zou bestaan. Het bestaan van een god is evendun bewezen ( totaal niet ) als het bestaan van roze kabouters. En moraal komt niet van god; ik raad je aan een paar boeken/wetenschappelijke publicaties te lezen of in ieder geval even verder te kijken dan je blindmakende geloof. bah.

Mr Dutch | 10-06-10 | 15:22

Elmauro | 10-06-10 | 15:07
ecologiste | 10-06-10 | 12:11
De volgende bezuinigingsmaatregel: geld christelijke basisscholen afnemen. Kennelijk leren de mensen daar niet rationaal denken en op de openbare basisschool is iedereen welkom, zonder kwalificatie of vreemde blikken van gelovigen t.o.v. ongelovigen zoals men hen zondag vaak ziet openbaren.

Cirkelred | 10-06-10 | 15:18

Wilders heeft zijn eerste "breekpunt" (de AOW-leeftijd) al opgegeven, nog voordat de onderhandelingen al zijn begonnen.
Een grote schijnvertoning!
De VVD heeft destijds de rivaliteit tussen Heinsbroek en Bomhoff aangewakkerd om de LPF de nek om te draaien en het erfgoed van Fortuyn te kapen.
Dat weet GW bliksems goed en er is geen geblondeerde haar op zijn hoofd die er daarom ook maar aan denkt om zitting te nemen in een kabinet waarin de VVD de boventoon zal voeren, want dat is op termijn de kus des doods voor zijn beweging.
Zich de slachtofferrol van 'uitgestotene" aanmeten en daarna nog een paar jaar oppositie voeren tegen een instabiel paars III levert hem ongetwijfeld nog meer electorale winst op en dan heeft hij alle troeven in de hand.
Onderwijl hoop ik zelf op een krachtig herstel van de confessionele politiek.

Ab Sconditus | 10-06-10 | 15:14

@Frits5088 | 10-06-10 | 15:10
oh, dus als er niets in het wetboek van strafrecht stond over pedofilie, dan zou je het gewoon acceptabel vinden.

Elmauro | 10-06-10 | 15:13

Ik vraag me af waar je vandaan haalt wat wel of niet rechtvaardig is als er geen hogere macht dan onszelf is die dat voor ons heeft bepaald.
Elmauro | 10-06-10 | 15:07

wetboek van strafrecht

Frits5088 | 10-06-10 | 15:10

Wat ik zo bijzonder vind is al die mensen die hier zo hard roepen dat God niet bestaat. Diezelfde mensen roepen namelijk bij een topic over een pedofiel of verkrachter om het hardst wat voor straffen zij moeten krijgen. Ik vraag me af waar je vandaan haalt wat wel of niet rechtvaardig is als er geen hogere macht dan onszelf is die dat voor ons heeft bepaald.

Elmauro | 10-06-10 | 15:07

Ver beneden de maat dit artikel. Overbodig. Het geeft blijk van grote onkunde en onwetendheid. Dat het CDA zo slecht uit de verkiezing komt heeft niets met het Christendom te maken maar alles met Balkenende. De doorsnee CDA stemmer was die man gewoon zat en is wat anders gaan kiezen. De kerken stromen op veel plaatsen vol, zo vol dat er zelfs in grote loodsen op industrieterreinen gekerkt wordt. Maar dat ziet de redactie waarschijnlijk niet of beter nog, het past niet in hun straatje want het is helemaal in om Christenen af te zeiken. Je zou de cijfers van de pinksteropwekking eens moeten bekijken en het enige wat jullie kunnen is spotten.
Amen.

zetberg | 10-06-10 | 14:59

God ziet Nederland en schud zijn hoofd.
Wacht maar holland is de draak die uit de zee opreist,
zoals mijn gristenvreinden zeggen.
We staan al in de bijbel maar hebben het nog niet door.

steile helling | 10-06-10 | 14:52

Ik ben voor securalisme! Top dit!

WorkingStudent | 10-06-10 | 14:51

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 12:31
Je replied altijd feilloos NAAST de woorden die ik aan je richt.
Een heel betoog over homo's.
Daar gaat het niet om.
Als er een groep binnen een groep is die zegt: 'Wij ZIJN de groep'.
Dan hoeft dat toch niet waar te zijn?
Dat is de basis van al je betogen.

Einde van de Domheid | 10-06-10 | 14:34

Bakschuif | 10-06-10 | 13:45
Vraag het Haar gewoon.

Einde van de Domheid | 10-06-10 | 14:30

LaMeR | 10-06-10 | 12:52
Evolutie is inderdaad grotendeels bewezen: leven kan zich aanpassen aan veranderende omstandigheden. De evolutieTHEORIE daarintegen moet zich toch echt nog beginnen te bewijzen. Vooral dat stuk waarin ongedefinieerde eencelligen zichzelf gedurende pak 'm beet 4mld jaar "upgraden" tot volwaardig mens.

Gaan we het voor alle gemak even niet hebben over abiogenese, ofwel het stuk waarin betreffende ongedefinieerde eencelligen spontaan ontstaan in levenloze materie.

Atheisme i.c.m. geloof in de evolutietheorie vergt een oneindig veel sterker geloof dan geloof in een schepper. Je gelooft dan namelijk defacto in zaken die wij om ons heen absoluut niet zien gebeuren.
Creeeren van complexe systemen, dat gebeurd nou net elke dag. Je typt je berichtjes op zo'n complex systeem (dat ondanks de intelligentie erachter verre inferieur is aan zelfs maar de allereenvoudigste levende cel).

4nonymous | 10-06-10 | 14:29

-1 stukje slaat nergens op

Ongekroonde Koning | 10-06-10 | 14:28

ecologiste | 10-06-10 | 12:11
Goede post.
Eerste lijstje dat niet sneu is.

Einde van de Domheid | 10-06-10 | 14:23

Haha sterk stukje, lang leve de scheiding van kerk en staat!

Koning Blerf | 10-06-10 | 14:20

He Brusselmans, ben je nou zo slim of lijk je maar zo?
Denk je nu echt dat het bij het CDA om God is gegaan de laatste jaren?
Bij de GU wel. Net als de SGP. Maar het CDA ging het alleen over macht in een vooral protestants-gristelijk Donner-sausje. Ja, donderde die laatste nu ook maar eens van zijn wolk.
Als iets duidelijk wordt over gristelijke politiek, dan is het dit: de kiezers hebben door dat het gristelijke geen zak uitmaakt bij wat ze stemmen. En dus kun je net zo goed op een andere partij stemmen die niet de naam heeft, maar meer doet wat je van ze verwacht. En dus stemmen sociaal-gristenen SP, en anti-islam-gristenen PVV. Of rijke gristenen VVD voor de hiepoteek. De gristelijke stemmers hebben God er gewoon buiten gelaten. Zoals ze altijd al deden, ook toen ze CDA stemden. Want al die 'vreselijke' dingen die je nu aan Gods mening toeschrijft, zijn binnen het CDA ook allang geen probleem meer.

Serafijn Lampion | 10-06-10 | 14:14

God heeft zojuist kwaad het Vaticaan stukgetrapt en is vervolgens afgetreden. Hij heeft er geen zin meer an.

FirstAnnual | 10-06-10 | 14:11

@ecologiste | 10-06-10 | 13:43 Ik hoop het ook, maar bezuinigen op ambtenaren is altijd een hele lastige klus geweest. Het volk kan gewoon niet meer leven met een kleine overheid want bij elk incident (vuurwerkramp, falend toezicht jeugdzorg etc. etc.) verwacht het volk dat de overheid ingrijpt en controle instelt.

witwas | 10-06-10 | 14:05

Urk – Een verwarde man heeft zich deze middag gemeld bij de politie. Hij zei van schrik van een wolk te zijn afgevallen, nadat hij door ene B. Russelmans was aangesproken. Hij zegt normaal altijd van de wolken neer te kunnen kijken op de wereld. Vervolgens zei de man die compleet ontoerekeningsvatbaar moet worden verklaard, dat hij iedereen in de wereld tegelijk kan horen bidden en trouw naar de kerk dan wel moskee ziet gaan. Erg logisch vond de politie dit alles niet klinken aangezien er ook dagen zijn dat er geen wolkje aan de lucht is. Nu waren er wel enkele wolken zichtbaar in de lucht. Tot zover zou de theorie opgaan. Verder bewijsmateriaal kan gevonden worden op het door de man aangewezen tot zover betrouwbare internet(http://www.biblepicturegallery.com/Pictures/Apologetics/God%20pointing%20at%20us%20from%20a%20cloud%20ca.htm)

De man leek echter ook niet door te hebben dat het slechts een tekening betrof met daarbij een nietszeggende tekst. Iets dat door iedere gek bedacht kan zijn.

Cirkelred | 10-06-10 | 13:56

tering stemming daalt maar het niveau van Brusselgans ook, en dan ben ik nog niet eens gelovig...

naatholweg | 10-06-10 | 13:48

en wat zegt God de Moeder ervan....?

Bakschuif | 10-06-10 | 13:45

witwas | 10-06-10 | 13:22

Het is die groep die zo gepakt is die werd bespeeld door VVD en vooral CDA. Als je iets wilt doen aan de huizenmarkt moet je mensen eerst het vertrouwen geven dat er rechtvaardig wordt ingegrepen en VVD en CDA hebben dat vals gedaan.
We hebben vooral goedkope grond nodig maar dat willen de ambtenaren niet want dan kunnen hu salarissen niet meer betaald worden. Maar ze hebben al jaren veel te veel salaris gekregen. Ik hoop dat Rutte het ambtenarenapparaat flink laat inleveren. In ieder geval miljarden per jaar en dan kunen ze nog alemaal aan het werk blijven maar dan voor minder kosten en voor een efficientere overheid.

ecologiste | 10-06-10 | 13:43

+1 ff genoeg gehad van geloof :) Het beste zou zijn als ze het gewoon helemaal uit de politiek trappen...

bladieblabla | 10-06-10 | 13:38

Wat ik probeer uit te leggen is dat we geen zekerheid hebben als we niet kunnen bewijzen wat er de seconde voor de oerknal gebeurde. Ontkenners van God zijn net zo achtelijk als degene die zeker zijn van het bestaan van een schepper. Daarom heet het ook `geloof`, anders hadden we het wel `bewijs` genoemd. Amen.

LaMeR | 10-06-10 | 12:52

Daarom noem ik het 'overtuiging' en jij 'geloof'. Er is bewijs genoeg op deze aardbol, je moet het alleen zelf testen/onderzoeken, want niemand anders kan die shit voor je doen. Net zoals niemand anders je kan vertellen wat goede en slechte emoties zijn, moet je zelf uitzoeken!

Glitch | 10-06-10 | 13:28

grappig dat duidelijk is dat de schrijver God helemaal niet kent. alsof God zich druk maakt over winkeltijden op zondag!

Ruud Arentsen | 10-06-10 | 13:27

-1, Brusselmans kopieert Wilders. Anti-Islam wordt Anti-Christendom...

jumboot | 10-06-10 | 13:22

@ecologiste | 10-06-10 | 12:47 Oké duidelijk. Ik was even bang dat je mensen die in de afgelopen 10 jaar een huis gekocht hebben, daarvoor dankzij de HRA en grondspeculatie de hoofdprijs betaalden, als profiteurs van de woningmarkt wilde betitelen. Overigens is de HRA al flink beperkt:
- maximaal 30 jaar HRA
- overwinst bij verkoop in nieuwe huis investeren, anders voor dat deel geen HRA

witwas | 10-06-10 | 13:22

Waag het eens zo'n stukje over Allah te schrijven. Kun je de komende jaren in een kogel vrij vest naar je werk....

Stropdasje | 10-06-10 | 13:11

Beschimp het christelijk democratisch gedachtegoed zoveel als je wilt, nu het nog kan. Over een klein half jaar zullen we weer naar die good old Balkenende terug verlangen als we op weg zijn naar de stembus.

heureux bleu | 10-06-10 | 13:10

@Avondambtenaar
Ah de mythe van de Joods-Christelijke cultuur (net zoiets als de Christelijk-Islamitische cultuur..). Wat bedoelt men daar toch mee.. De vervolging van de Joden door de inquisitie? Het eeuwenlange christelijke anti-semitisme? de beeldenstorm? de verzuiling waarin je niet omging met mensen uit de andere zuil? alleen katholieke of grefo kranten leest? het idee van twee geloven op 1 kussen, daar slaapt de duivel tussen? Het oude testament?

Of bedoelt men solidariteit, vrijheid, gelijkwaardigheid, gerechtigheid en democratie? Oh nee.. dat was de Verlichting, het socialisme en het humanisme..

Plorp | 10-06-10 | 13:04

Ieder land krijgt wat het verdient, verder bemoeit God zich niet met zoiets triviaals als politiek.

Dr.Zeldenrust | 10-06-10 | 13:02

@vander F | 10-06-10 | 12:08
Dat het AOW standpunt van de PVV geen handige keuze was begrijp ik ook wel maar als je het op deze manier van de daken schreeuwt:
- Volkskrant: bit.ly/dwQ5JN
- Telegraaf: bit.ly/9KN7Jc
dan maakt het op zijn zachtst gezegd geen betrouwbare indruk als je op de ochtend na de verkiezingen op eens 180° draait.

Fluffball | 10-06-10 | 12:58

Schuil bij Hem, anders is het oordeel schrikkelijk!

Psalm 2:10-12:

Daarom, koningen, wees verstandig,
wees gewaarschuwd, leiders van de aarde.
Onderwerp u, toon de HEER uw ontzag,
breng hem bevend uw hulde.
Bewijs eer aan zijn zoon met een kus,
anders ontvlamt zijn woede, en uw weg loopt dood,
want bij het geringste ontsteekt hij in toorn.
Gelukkig wie schuilen bij hem.

Sendis | 10-06-10 | 12:58

Mailman | 10-06-10 | 12:48

Zeer zeker en naast sociale problemen (ik vind trouwens dat mensen voordat ze kinderen op de wereld zetten eens goed nadenken of ze het wel aan kunnen) ook de ecologische én economische problemen. I feite zijn sociale en ecologische problemen ook een economisch probleem of gaan dat worden. Vandaar dar we ze alle drie slim moeten aanpakken en een manier om te sturen is sbsidies geven maar dan niet zoals het CDA en de PvdA (en VVD, D66) dat gedaan hebben door hun bevriende netwerken de opdrachten te gunnen voor geld dat vooral in de zakken van glibberige figuren verdween en waarbij het echte doel: beter en duurzamer milieu, sociale situatie en betere economie voor het publiek niet gehaald werd.

ecologiste | 10-06-10 | 12:58

Godsdienst en politiek hebben ook geen hout met elkaar te maken. Politiek gaat over hoe de burger in de maatschappij staat. Godsdienst voor diegenen die te bang zijn om zelf na te gaan denken.

Antitheïst | 10-06-10 | 12:57

Luc.21:25-28

25 Dan zullen er tekenen zijn aan de zon en de maan en de sterren, en op aarde zullen de volken sidderen van angst voor het gebulder en het geweld van de zee; 26 de mensen worden onmachtig van angst voor wat er met de wereld zal gebeuren, want de hemelse machten zullen wankelen. 27 Maar dan zullen ze op een wolk de Mensenzoon zien komen, bekleed met macht en grote luister. 28 Wanneer dat alles staat te gebeuren, richt je dan op en hef je hoofd, want jullie verlossing is nabij!’

BermBom | 10-06-10 | 12:52

Ha, eindelijk! God spreekt Nederlands. Heeft de inburgeringscursus toch zijn nut gehad.
En zijn in nederlands gestelde boodschap aan JP, PietHein en Ernst luidt:
" MET een orthodoxe geloofsopvatting kun je niet functioneren in een beschaafde samenleving!"

Mr. Bator | 10-06-10 | 12:52

Semi grappige topic, nieuwswaarde 0.0. Evolutie is inderdaad op enkele kleine puntjes na bewezen, houd je alleen de vraag over waar de materie vandaan komt om de oerknal te bewerkstelligen. En mocht die massa spontaan ontstaan zijn, rest de vraag... waarom is het niet eerder gebeurd dan plus-min. 14 miljard jaar geleden. Er is een kans van 50% dat het spul geschapen is, en dat God de uitzondering op de regel is door er altijd al geweest te zijn. Misschien had Freud gelijk en is God nu dood, wellicht hebben de atheisten gelijk en heeft hij nooit bestaan en is de big bang spontaan ingezet. Wat ik probeer uit te leggen is dat we geen zekerheid hebben als we niet kunnen bewijzen wat er de seconde voor de oerknal gebeurde. Ontkenners van God zijn net zo achtelijk als degene die zeker zijn van het bestaan van een schepper. Daarom heet het ook `geloof`, anders hadden we het wel `bewijs` genoemd. Amen.

LaMeR | 10-06-10 | 12:52

ecologiste | 10-06-10 | 12:41
Mee eens, maar subsidies en regelgeving moeten dan vooral ingezet worden om belangrijke sociale problemen op te lossen. Nu zijn er veel te veel onbelangrijke instanties die subsidies krijgen die echt niet nodig zijn.

Mailman | 10-06-10 | 12:48

vander F | 10-06-10 | 11:59
Ik denk dat het tijd word dat jij je ogen eens open gaat doen en misschien is een paar weken het leven van een niet in dit land gewenst persoon mee maakt. Ik denk dat je dan heel anders tegen dingen aan gaat kijken en je diep gaat schamen op de stem die je gisteren hebt uitgebracht. Maarja helaas zijn de meeste mensen zoals jij kunnen alleen maar hun eigen kant van het verhaal zien en hebben blijkbaar moeite met het inleven in een ander.

ro8in | 10-06-10 | 12:48

@witwas | 10-06-10 | 12:28

Er zit wat in. Anderzijds, wat hebben de mensen aan een partij waar ze omwille van een breekpunt op stemmen, omdat dat een heilig thema voor ze is, maar die partij dat vervolgens voor de steminkt goed en wel droog is afzwakt om mee te mogen doen. Vertegenwoordigd een partij dan haar kiezers, of wil ze koste wat het kost regeren?

McMe | 10-06-10 | 12:47

God Zelf | 10-06-10 | 12:37
Stoer hoor om vanachter je computer dit soort flauwekul op te schrijven, stumper.

F.Fluitketel | 10-06-10 | 12:47

Je logica klopt niet Brusselmans: Dat CDA, Christenunie en SGP zichzelf aan God linken wil uiteraard niet zeggen dat God zich andersom ook aan hun linkt. Theocratie != Democratie en die 2 zullen ook nooit gelijk zijn.
God zou toch uitermate te betreuren zijn als hij betrokken zou zijn bij de trieste puinhoop welke 'Democratische politiek' heet.

4nonymous | 10-06-10 | 12:47

witwas | 10-06-10 | 12:15

Banken hebben geprofiteerd, kopers van vóór 1989 tot ver in de 1990's hebben geprofiteerd, huurders hebben niet geprofiteerd tenzij ze huursubsidie of huurtoeslag kregen, kopers van na bepaald jaar hebben ook niet of nauwelijks meer geprofiteerd. Dus de meerwaarde die verzilverd is door banken en kopers (waarvan sommigen nu huren) met terugwerkende kracht binnenhalen en daarmee het leed van de anderen verzachten en meteen daarna HPA afschaffen boven 250-350 (al naar gelang de regio). Corporaties verplichten de meerwaarde te verdisconteren met de huurders va die wonngen van de afgelopen 30 jaar.

ecologiste | 10-06-10 | 12:47

Zo'n verhaaltje over de profeet Mohammed of over Allah en er was een pakketje bommen of poederbrieven bij GS terecht gekomen :')

Rick200SX | 10-06-10 | 12:46

[email protected] | 10-06-10 | 11:34
Bij sommige ondernemers is het meer nooit vol, 't is maar wat je belangrijker vindt.

F.Fluitketel | 10-06-10 | 12:45

Sorry God.

klinkklaar | 10-06-10 | 12:44

@Mailman | 10-06-10 | 11:56
Het redden van de banken was nodig voor het redden van jouw en mijn spaargeld. Als dat niet was gebeurt was de economie volledig ingestort. Dat is teveel is betaald is kennis achteraf. (en dus laf)
De laatste 3 kabinetten waar de VVD in zat zijn gevallen, de laatste 2 kabinetten waar de PvdA in zat zijn gevallen, de laatste 2 kabinetten waar D66 in zat zijn gevallen, en de laatste 3 kabinetten waar het CDA in zat zijn gevallen.
Het vallen van kabinetten is helemaal neit zo erg. Dat wordt ontzettend opgeklopt. Het is uberhaupt een wonder dat Balkenende in de afgelopen 8 jaar (ws. de meest moeilijke periode na de 2e wereldoorlog) zo lang zo stabiel heeft kunnen regeren.
En trouwens, Rutte/Verdonk crisis, Van Aertsen/Wilders crisis, Hamer/Bos crisis, vdLaan/Pechtold crisis. VVD, PvdA en D66 zijn partijen die de afgelopen jaren intern overhoop lagen! En dan klagen over Balkenende?
Weet je wat het probleem is, de kritiek op het CDA en Balkenende is allemaal zo ontzettend ondoordacht. Er is geen reflectie over gegaan.
Nederland begint een volk zonder reflectie te worden.
Net als met die onzin nu dat gelovigen geen politiek zouden moeten bedrijven. Het is zo ontzettend ondoordacht en dom.
We worden een roeptoeter volk.
 
Maar je hebt gelijk, dat NL er goed voor staat wil niet zeggen dat het beter kan.
En er is best wat voor te zeggen dat Balkenende nu wordt opgevolgd door Rutte.
Maar de bak strond die deze man over zich heen krijgt staat op geen enkele manier in verhouding tot wat hij heeft gedaan.
Het is gewoon schandalig hoe NL omgaat met een premier die zich 8 jaar het vuur uit de sloffen heeft gelopen voor het land. Een integer en net politicus.
Iemand die zichtbaar heeft bijgedragen aan een sterker NL.
En Nederland, het zeikland bij uitstek, serveert hem af alsof hij grof vuil is.
 
Om nog niet te beginnen over het feit dat steeds minder mensen begrijpen dat je het politiek met iemand oneens kan zijn, maar hem dan nog steeds als mens kan waarderen, en je bij hem dan ook nog positieve dingen kunt zien.
Het is allemaal zwart wit aan't worden. Verplichte les: als je een PvdA'er bent, schrijf 10 goede eigenschappen van Geert en de PVV op. Als je pro-Rutte bent: schrijf verplicht 10 goede eigenschappen van Roemer en de SP op.
Zou je het kunnen, of ben je als mens echt zo dom om te denken dat je politieke tegenstander 100% dom en evil is?

Rho'd Berth | 10-06-10 | 12:44

Mac The Ripper | 10-06-10 | 12:40
Nooit. Dat zou blasfemie zijn. De gruwel...!

God Zelf | 10-06-10 | 12:43

Misschien heeft god zich wel van ons afgewend in plaats van andersom en heeft ie persoonlijk de christelijke patijen laten verliezen. Die macht heeft hij natuurlijk als de almachtige.
Het enige wat de vertegenwoordigers en dienaars van God op aarde (priesters dominees en dergelijk ander gespuis) namelijk doen is zich vergrijpen aan kleine koorknaapjes. Dat was niet volgens de instructies die De Heer had aangekondigd.
God had genoeg van de rechtzaken en de smartegelden die hij moest betalen.
Ook zijn portomonnee raakt een keer leeg.

klinkklaar | 10-06-10 | 12:43

Allah heeft anders nog een flinke vinger in de pap bij de op één na grootste partij van Nederland. Ik weet niet wat erger is...

Jippie | 10-06-10 | 12:43

Ik denk zomaar dat God, in de gedaante van Jezus, overal op zou willen stemmen, maar nou juist niet op de gevestigde 'christelijke' partijen.

Jezus mag een malle hippie zijn geweest, zo schijnheilig was-ie nou ook weer niet - hij runt trouwens een drukbezochte coffeeshop, locatie geheim en verder 'nur für Verrückte'.

Heads or Tails | 10-06-10 | 12:42

God bestaat niet, geloof ik. Next!

Derzug | 10-06-10 | 12:42

Mailman | 10-06-10 | 12:23

Helemaal mee eens. Wel kan m.i. regelgeving en publieke subsidie een goed middel zijn om bepaalde private initiatieven te stimuleren voor verbetering van publieke diensten maar dan niet als een imperatief en niet bureaucratisch.

ecologiste | 10-06-10 | 12:41

Hoe kan ik dit anders schrijven? Nou?
God Zelf | 10-06-10 | 12:37

Gewoon nick verzinnen, en jezelf uitgeven voor een ander.

Mac The Ripper | 10-06-10 | 12:40

Hallo een reactie van mij!
Het duurde ff. Was namelijk van me wolk gepleurd. Dat dee me Goverdomme pijn zeg. Wat een vlerk trouwens die Brusselmas.
Maarreeuh... Ik kan me echt niet druk maken om die kleizielige christenhuftertjes die denken dat ze het alleenrecht op moraal hebben. Ausradieren! Voor de ongelovigen onder u: zoals jullie zien besta ik dus echt. Hoe kan ik dit anders schrijven? Nou?

God Zelf | 10-06-10 | 12:37

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 12:31

Wauw en weer zo'n peak reactie. U bent weer goed op dreef.

ecologiste | 10-06-10 | 12:35

@Klinkklaar 12:19
Er wordt hier anders genoeg gevloekt.

deoudererijperevrouw | 10-06-10 | 12:31

Snikkeldrift | 10-06-10 | 12:24

Geweldig hè? En dan die heerlijke gitaarsolo van ingehouden woede op het laatst. FZ nog steeds actueel en prachtig 'product' van de joods-christelijke cultuur (als positieve externaliteit that is).

ecologiste | 10-06-10 | 12:31

Einde van de Domheid | 10-06-10 | 12:09
Als een homo beweert dat zijn geaardheid een Waarheid is die door de Enige God is geopenbaard en dat het daarom zijn taak is om die Waarheid over de aarde te verspreiden totdat eenieder homo is, en als alle andere homo's zeggen diezelfde Enige God te aanbidden en óók te vinden dat die Waarheid over de wereld verspreid moet worden, dan heeft de homobeweging toch een klein probleempje als ze beweert dat die Waarheid méér waard is dan andere waarheden. En dan heeft die homobeweging een groot probleem als die homo uit naam van die Enige God ook nog eens meent te mogen overgaan tot terroristische daden.
Maar een geaardheid is volhgens mij geen waarheid. Een terroristische homo is volgens mij iemand die terroristisch is en toevallig ook homo, zonder dat het een verband houdt met het ander. Ik weet dat je het niet zo hebt op relnichten, maar het COC is vooralsnog geen kerkgenootschap met een Heilig Boek.
Wij hebben de schriftgeleerden te veel macht gegund, tot in de grondrechten toe, we hebben ze niet echt recht in hun gezicht durven zeggen dat hun waarheid slechts hún waarheid is, en dat ze zich nergens op kunnen laten voorstaan als het gaat om grondrechten. En dat kleine beetje extra ruimte hebben ze maximaal benut, tot in de vorming van confessionele partijen toe. Niemand die het lef heeft om hen die illusie te ontnemen, niemand. Het lijkt erop dat we nog steeds bang zijn voor een wederopstanding.

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 12:31

-weggejorist-

AY | 10-06-10 | 12:30

Wat een gelul Pruttelmans. Wat is er in 's hemelsnaam Christelijk aan het CDA, behalve de C in de naam. Nou nou God heeft verloren, slaat echt helemaal nergens op.

Leonidas | 10-06-10 | 12:30

Mailman | 10-06-10 | 12:27: het FSM grijpt niet in bij domme keuzes van de mens, vrije keuze en zo, dus dat moet een beetje gestuurd worden. Al het goede komt van boven, al het slechte doen we zelf cq Beelzebub. Buying a stairway to heaven heeft er ook nog wat mee te maken.

Snikkeldrift | 10-06-10 | 12:30

Ab Sconditus | 10-06-10 | 12:24
Een scherpe inhoudelijke analyse. Ik ben bang dat u gelijk gaat krijgen.

lingo star | 10-06-10 | 12:29

Ab Sconditus | 10-06-10 | 12:24

Ik ben geen fan van de SGP maar als ik u zo hoor dan was het beter voor NL dat niet het CDA maar de SGP 8 jaar lang de scepter had gezwaaid. Jullie hebben tenminste ruggengraat en dat kun je van de glibberige CDA-ers en PvdA-ers niet zeggen.
Als goede raad zou ik de bijdrage van Flodder 12:24 eens lezen. Echt zo kan het ook en toch kunt u zonder enig gevaar in alle tolerantie naar de kerk gaan die u wil.

ecologiste | 10-06-10 | 12:29

@McMe | 10-06-10 | 12:25 Aan de ene kant heb je gelijk. Aan de andere kant is het toch ook wel een goede zet van Wilders, waarmee hij toch ook laat zien dat hij zijn kiezers serieus neemt. Wat had je aan je stem gehad als hij door zijn breekpunt tot de oppositie was veroordeeld? Dan had hij waarschijnlijk dezelfde weg bewandeld als de SP: wel groot in de kamer maar je hebt er niets aan.

witwas | 10-06-10 | 12:28

Ik snap trouwens sowieso niet waarom de christelijken een partij op hebben gericht, want alles gaat toch allemaal zoals Hij dat wil, dus waarom je met Zijn werk bemoeien?

Mailman | 10-06-10 | 12:27

@vander F | 10-06-10 | 12:17

Ik begrijp prima dat de politiek zo in elkaar zit, maar kan het schijnheil van GS en Wilders niet verdragen. Had een andere partij dit gedaan, dan was de wereld te klein geweest.
Een breekpunt is een kei- en keiharde belofte aan de kiezer dat je op 1 punt geen concessies doet. Kiezers die dat het belangrijkste thema vinden stemmen zo op jou. Het is onvoorstelbaar schijnheilig om een breekpunt te gebruiken als goedkoop trucje om stemmen binnen te harken, en alweer te draaien terwijl de stemmen amper geteld zijn.

McMe | 10-06-10 | 12:25

ecologiste | 10-06-10 | 12:18: ha, thanx! Tijdje geleden dat ik Zappa heb gehoord :)

Snikkeldrift | 10-06-10 | 12:24

Wat een fijngevoeligheid in de draad. Die zie je nu nooit als een andere god of religie belachelijk wordt gemaakt. Wat een schijnheilen. God is dood in de politiek en dat is een goede zaak. Al voel ik wel medelijden met gelovigen die meer en meer de worsteling met zichzelf aan moeten gaan. Weg houvast. Maar dat ze gerust zijn. Een geweten, normen en waarden, kan ook goed zonder God. En al die intolerantie jegens homo's kan dan ook gelijk achterwege blijven.

Flodder | 10-06-10 | 12:24

Brusselmans;
Ik zou je graag over een jaar of drie nog eens willen horen als Rutte en paars III van dit land een asociaal zooitje hebben gemaakt, met torenhoge belastingen op alles wat het leven nog een beetje leuk maakt (Gr. Links), een eigen risico op de gezondheidszorg, waar iedereen ziek van wordt (D66), de huren zo de lucht in zijn gepompt dat wonen voor zowel kopers als huurders onbetaalbaar is geworden ten gunste van de hypotheekbanken (VVD) en de islamisering van Nederland gewoon doorgaat (PvdA).

Een SGP-er.

Ab Sconditus | 10-06-10 | 12:24

ecologiste | 10-06-10 | 12:11
Goede start

Verzorgingsstaat is prima, maar wel alleen voor de mensen die het echt nodig hebben. Alle onnodige subsidies mee stoppen zodat de belasting flink verlaagd kan worden en mensen meer uit te geven hebben. Kunnen ze zelf bepalen of ze het geld over hebben voor een kunstuitvoering en hoeft dat niet gesubsidieerd te worden door de belastingbetaler. ww-uitkering inkorten zodat mensen sneller op zoek gaan naar een nieuwe baan. Ontslagrecht versoepelen zodat het ook eenvoudiger en aantrekkelijker wordt om mensen in dienst te nemen. Door de vergrijzing hebben we iedereen nodig om te werken om er voor te zorgen dat we onze verzorgingsstaat over tien jaar nog steeds kunnen betalen.

Mailman | 10-06-10 | 12:23

Breekpunten zijn de nieuwe lijmpunten.

Brakke Obama | 10-06-10 | 12:23

... kijk, en dit vind ik dan dus weer een beetje jammer van GS...

HennyHenny | 10-06-10 | 12:22

Kom maar op met die bliksem dan! Kom dan!

Achterdocht | 10-06-10 | 12:19

Godnondeju!!!!! Godverdomme!!!
Betekent dit dit dat we nu eindlijk ronduit mogen vloeken.
Zit nog steeds te wachten op de eerste islamitische vloekwoorden.
KWALLAH GE HAK BAL!!!!!!

klinkklaar | 10-06-10 | 12:19

@witwas | 10-06-10 | 12:14 ,
exact, uitvreters hun gang laten gaan is een van de grootste bedreigingen voor solidariteit in dit land.

vander F | 10-06-10 | 12:18

look what we have done :(

God looked down from heaven shook his head and wept
his flock had gone astray wolves mingling with sheep
you tried to save man once by sending down a son
but the bastards nailed him up and laughed at what they'd done

You gang raped mother nature I love a virgins cry
blood poured from the earth she suffered and she died
rusty scissors still in hand you castrated father time
feed his balls to the hounds that drink his cum like wine

God Is Dead

You've taken all my precious gifts
I gave unto you life from by breath
you a product of my love
your gratitude shown in my death

Chorus

The devil has taken your spirit
keeps it chained up in the night
tells you that evil is good
but you will never see the light

Chorus

Eat his body drink his blood then we'll sing our song of love

Now you come crawling on your hands and knees
you beg for forgiveness suck me till I bleed
and for your transgressions heretical blasphemy
the punishment is damnation you'll burn interminably

Look what you've done to nature
and what you 've done to time
there's no more room in hell
your sinners you steal what is mine

Chorus

Now the dead walk the earth
there's nowhere to hide
the devil and his disciples
rejoice my suicide

Chorus

Bustin' heads breaking legs smashin' faces spreading hate
screaming out this can't be real
broken bottles chains and knifes bats and pipes to end your life
crush you beneath my wheels

And of course no regret give me freedom or give me death
you're flirting with disaster
riding wild running free no one's gonna govern me

Send "God Is Dead" Ringtone to your Cell

Zuitschuip | 10-06-10 | 12:18

@McMe | 10-06-10 | 12:12 ,
hoezo?
Dit is f*cking politics meneer,
zo gaat dat spelletje nu eenmaal.
Maar je hebt een beetje bijdraaien omwille van macht en wild rondtollen uit machteloosheid.

vander F | 10-06-10 | 12:17

@ecologiste | 10-06-10 | 12:11 Wat bedoel je met degene die wel en niet geprofiteerd hebben van de huizenmarkt?

witwas | 10-06-10 | 12:15

Wel luisteren als je met God aan het praten bent hè.

Outtakes uit 'the Reminder' (i.e. the Qur'an), "which reminds you of the Event".

Surah 39:

15: And when hurt touches man, he cries out to his Lord, turning to him in repentence. But, when He bestows a favour upon him from Himself, he forgets that which he cried for before and he sets up rivals to God, in order to mislead others from His Path. Say (to them): "Take pleasure in your disbelieve for a while: surely you are of the dwellers of the Fire!"

Surah 41:

25: And We have assigned for them intimate companions (in this world), who have made fair-seeming to them what was before them and what was behind them. And the Word (i.e. the torment of Hell) is justified against them as it was justified against those who were among the previous generations of jinn and men that had passed before them. Indeed they (all) were the losers.

Surah 30:

2: The Romans have been defeated.
3: In the nearest land, and they, after their defeat will be victorious.
4: Within three to nine years. The decision of the matter, before and after (these events) is only with God. And on that Day, the believers will rejoice (at the victory).
5: With the help of God. He helps whom He wills and He is the All-Mighty, the Most Merciful.
6: A Promise of God, and God fails not in His Promise, but most men know not.
7: They know only the outside appearance of the life of the world, and they are heedless of the Hereafter.

Glitch | 10-06-10 | 12:14

@RedBill | 10-06-10 | 12:04 Ik zie twee soorten onrendabelen, degene die niet anders kunnen en degene die er voor gekozen hebben. Als we die laatste groep weten te pakken kunnen we de eerste ontzien.

witwas | 10-06-10 | 12:14

En God zag dat het goed was...

Goedzo | 10-06-10 | 12:13

@Joostmaghetweten 11:04
.
you get my point!

yokiamy | 10-06-10 | 12:12

@Multiflauwekulti | 10-06-10 | 11:47
@vander F | 10-06-10 | 11:54

Dit is wel het typische Haagse gedraai (© GS-tokkiepubliek) waar GeenStijl zich tegen afzet, als het tenminste om een linkse partij gaat.

McMe | 10-06-10 | 12:12

Mailman | 10-06-10 | 11:56
OK.
1. banken echt aanpakken
2. immigratie echt aanpakken
3. huizenmarkt gezond maken op een rechtvaardige manier dus zowel huurders en kopers die NIET geprofiteerd hebben te ontzien en die WEL geprofiteerd hebben de HPA-rekening laten betalen
4. ambtenarensalarissen zwaar korten
5. ambtenarenmachtsmannetjes de bons geven
5 iedereen die kan en wil werken werk gunnen en die niet willen dubbelpapsoort (klinkt beter als dubbelpaspoort) afpakken en terugsturen naar moederland en sowieso elke NL-er die niet wil meedoen krijgt nooit meer dan het absolute minimum
6 klassenjustitie afschaffen
7 EU alleen de hoognodige zaken laten regelen en daar ook ambtenarenapparaat zeer flink korten
8 bouwmaffia alsnog die 24,5 miljard fraude laten terugbetalen
9 onderwijs weer als vroeger dus leraar heeft het voor het zegen en geen managers
10 farmaceutische industrie monopolies afpakken
11.....

ecologiste | 10-06-10 | 12:11

De partijen die voor verhoging van de AOW leeftijd zijn hebben 100+ zetels behaald. Geert is gewoon tot inkeer gekomen. Maar het was natuurlijk wel een beetje dom om juist hiervan een breekpunt te maken. In zoverre is wel sprake van kiezersbedrog.

witwas | 10-06-10 | 12:11

Dit is helemaal niet grappig. En ik ben geen Christen. Het is cliche en al honderd keer veel beter gedaan.

Brusselmans, blijf maar lekker bij azijnpissen op de Azijnbode. Dat kan je veel beter.

Goed lezen! | 10-06-10 | 12:09

CDA wordt nog steeds genoemd als kandidaat voor de regering, god is dus een beetje voorbarig.

@RedBill | 10-06-10 | 12:04
Schei toch uit met die 'xenofobie'. Ik zit niet te wachten op taliban en aanverwanten, voor de rest zal het me aan m'n reet roesten. En dat geldt voor het leeuwendeel van Nederland. Islam is door de mainstreampartijen te lang vertroeteld als iets moois en kostbaars en bijzonders, terwijl het gewoon een ordinaire ideologie is. Dit is het resultaat

Stir Glenfarclas II | 10-06-10 | 12:09

kleine correctie:
Schoorsteenveger | 10-06-10 | 11:25
Als ik nou homo zou zijn, en ik zou een weerzinwekkende terroristische daad begaan. Dan is dat voor een andere homo toch geen reden om met zijn geaardheid te stoppen?
MAW je kunt de schriftgeleerden en taliban van de kerk, cda en islam toch niet toekennen dat ze de oorspronkelijke religie zijn.
Als je duivel zou zijn.... (OK a-religieus dan: Als je zoveel mogelijk geld en macht naar je toe zou willen trekken....) Zou je dan niet doen wat zij doen?

Einde van de Domheid | 10-06-10 | 12:09

ophoeren met heel dat god gebeuren!

nickjuh | 10-06-10 | 12:09

@Fluffball | 10-06-10 | 11:59 ,
ach welnee, alle partijen spelen het voor de verkiezingen hard,
hoog inzetten en dan, gezien het eeuwige coalitie gedoe in dit land, zoveel mogelijk proberen te verzilveren.

Ik weet niet of je de politiek in dit land de laatste 40 jaar een beetje gevolgd hebt,
maar zo te horen heb je werkelijk geen idee waar het om draait in coalitieland.

vander F | 10-06-10 | 12:08

Ze krijgen nu de rekening gepresenteerd veur jarenlang wanbeleid, simple as that.

Ashtrey | 10-06-10 | 12:08

Voor de muzikale (alhoewel menigeen die kwalificatie van het volgende niet zal delen) omlijsting in dit topic presenteer ik: www.youtube.com/watch?v=r2Rxbnjrm7o

Snikkeldrift | 10-06-10 | 12:07

En jawel hoor, Godslasterlijk epistel op GS van ..... Brusselmans. Arme ziel.
Ik zal bidden voor je behoud.

IWAB | 10-06-10 | 12:07

Zouden onze lieve geloofsbroeders lijden onder het imago dat geloven voor iedereen lijden is ook al ben je heiden?

Terpen-tijn | 10-06-10 | 12:07

koolteer | 10-06-10 | 11:57
Had dat gevoel gisteravond wel toen de PvdA op de verkiezingsdag 'ineens' de achterstand had omgezet in een voorsprong van een zetel. Nu lijkt het me toch wel echt zo dat VVD de grootste gaat worden, of ze moeten nog wat gaan schuiven met de restzetel en de lijstverbinding.

Mailman | 10-06-10 | 12:07

Nou dit voorspelt wat voor POWNED, blij dat ik daar geen cent aan heb uitgegeven...

kw_nl | 10-06-10 | 12:06

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 11:25
Als ik nou homo zou zijn, en ik zou een weerzinwekkende terroristische daad plegen. Dan is dat voor een andere homo toch geen reden om met zijn geaardheid te stoppen?
MAW je kunt de schriftgeleerden en taliban van de kerk, cda en islam toch niet verwijten dat ze de oorspronkelijke religie zijn.
Als je duivel zou zijn.... (OK a-religieus dan: Als je zoveel mogelijk geld en macht naar je toe zou willen trekken....) Zou je dan niet doen wat zij doen?

Einde van de Domheid | 10-06-10 | 12:05

@kattenmepper | 10-06-10 | 12:01 ,
hij zegt dat hij mee wil regeren,
dat lijkt me meer een punt dan zeuren over iets wat nog ver in de toekomst ligt.

vander F | 10-06-10 | 12:05

ComiC-Player | 10-06-10 | 11:43
Als jij dit humor vindt en dit het GS niveau blijft zie je mij hier idd niet veel meer. Maar ik gun GS zijn foutjes, niemand is perfect nietwaar?

henkojenko | 10-06-10 | 12:04

Ik maak me zorgen over NL. 9-6: De dag dat denken in het algemeen belang werd ingeruild voor individualisme, egoïsme en xenofobie.
Ik maak me geen illusies: dit zal zijn wat het merendeel van de kiezers wil, maar ik vraag me af of de onrendabelen door hebben wat op lange termijn de gevolgen van deze keuze zijn. Ik houd mijn hart vast.

RedBill | 10-06-10 | 12:04

vander F | 10-06-10 | 11:54
Juist, aow is niet boeiend, aan breekpunten kun je vasthouden op het moment dat je ook de zetelaantallen bezit die nodig zijn om dat breekpunt door te kunnen duwen. Er waren te weinig zetels om de rem op de massa immigratie in te ruilen voor de aow. Als er geen kabinet komt met de pvv dan zal wilders duidelijk moeten kunnen uitleggen dat het de vvd was, die haar standpunten rond om de immigratie van kanslozen verkwanselde. Dit was de beste zet die hij kon doen om direct de druk op rutte op te voeren.

repulse | 10-06-10 | 12:03

@Bigi Bana Boy | 10-06-10 | 11:50 ,
heerlijke kerel die Dalrymple,
verdomd sociale vent maar dan wel met z'n ogen open.
Iets wat je socialisten en knuffelculturalisten niet kunt verwijten.

vander F | 10-06-10 | 12:03

Scheiding van kerk en staat. (punt) Een land regeren kan gewoon zonder kerkelijke inmenging.

keikoud | 10-06-10 | 12:02

Kinderachtig dit zeg.

MisterDaan | 10-06-10 | 12:02

Rob van Roos | 10-06-10 | 11:42
hahaha??so wath?vvd-pvv-cda daaaag pvda!da's pas hahaha.

OSS4ever | 10-06-10 | 12:02

Logisch toch. Wie gelooft er nu nog in iets dat niet bestaat. Dat is toch ook dom. De meeste gelovigen geloven omdat hun ouders geloofden en zij hen niet willen teleurstellen of geindoctrineerd zijn.

Willem4246 | 10-06-10 | 12:02

Heerlijk. Eindelijk weer gewoon winkelen op straat, aborteren als je wilt, en eindelijk eindelijk eindelijk vervolging van pedofiele priesters.

2emeREP | 10-06-10 | 12:01

De 7 jaren van de magere koeien staan voor de deur, vooral voor de uitkeringsgerechtigden.

deoudererijperevrouw | 10-06-10 | 12:01

Betrouwbare Jongen die Wilders.
De stemmen zijn geteld en ineens is 65 jaar AOW geen breekpunt meer
Blijft een politicus die Wilders. Draaikont?

kattenmepper | 10-06-10 | 12:01

P A A R S

2emeREP | 10-06-10 | 12:01

misschien heeft god wel gewonnen en werden zijn waardes verwaarloosd door de gristeljke elite??

S.Hole | 10-06-10 | 12:00

@vander F | 10-06-10 | 11:54
Je zal maar op de PVV gestemd hebben omdat je het eens was met zijn AOW standpunt. Wat mij betreft is dit gewoon kiezersbedrog!

Fluffball | 10-06-10 | 11:59

@ro8in | 10-06-10 | 11:56 ,
heeft geen hol met racisme te maken,
Nederland is echt een van de minst racistische landen op deez aard,
wat je kunt weten als je de wereld her en der hebt bereisd.

vander F | 10-06-10 | 11:59

Yeah bitch rutte 4 president

aspergie | 10-06-10 | 11:59

Hahaha wat een leuk stuk. Not! Breng s NIEUWS

henkojenko | 10-06-10 | 11:59

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 11:25
Epic comment.

wakkere_nederlander | 10-06-10 | 11:58

@
mohammed is een homofiel, lalalala, een vieze pedo, lalala
Jan Kaas | 10-06-10 | 11:49

Held!!

Gist | 10-06-10 | 11:58

@Zuitschuip
Inderdaad Zuitschuip... dat ik me met jouw soort verbonden moet voelen omdat wij toevallig van 't zelfde stukje aarde komen, gaat mij ook drie haltes te ver. De aversie is dus wederzijds, zeg maar....

beetjerechts | 10-06-10 | 11:57

Fortuijnlijk | 10-06-10 | 11:53
Grappig, net toen ik las wat je schreef dacht ik dat ik Allah hoorde. Hij zei: 'Ik heb een verschrikkelijk groots budget gezet op anti-terrorisme en intel wereldwijd. Legers, geheime diensten, spionage. Dat er af en toe een clown als WIlders doet alsof hij daarbij hoort, daar kan Ik ook niets aan doen. Vrije Wil.....

Einde van de Domheid | 10-06-10 | 11:57

@rara | 10-06-10 | 11:51 ,
of gewoon een beetje dom,
maar dat spreekt ook vanzelf.

vander F | 10-06-10 | 11:57

@Mailman | 10-06-10 | 11:51
Ergens zou het me niet verbazen als het zo zou gaan. Het gros van de PvdA-ers leeft (al dan niet werkend) van belastinggeld, zij hebben er dan ook het meeste belang bij als Cohen de coalitie mag vormen. Best een eng idee dat de stembiljetten beheerd worden door 'linkshandigen'.......

koolteer | 10-06-10 | 11:57

Rho'd Berth | 10-06-10 | 11:50

Zo kun je er natuurlijk ook naar kijken. Ik zie een land waar niet ingegrepen is bij de banken waar het kon (overname ABN-AMRO) met als gevolg dat we miljarden bij moesten leggen en in drie jaar tijd een begrotingstekort hebben gekregen waar we minimaal vijf jaar over gaan doen om het weer in normale proporties terug te brengen.
Het land werd geleid door een premier die er geen een keer in is geslaagd zijn kabinet bij elkaar te houden en elke keer liet vallen en hier geen seconde verantwoordelijkheid voor durfde te nemen. Hij is toch met de partijen in zee gegaan, hij heeft toch ja gezegd tegen een coalitie? We kunnen wel zeggen dat het door de LPF kwam, maar Balk had dan gewoon nee moeten zeggen en een ander kiezen.
En tuurlijk staan andere landen er slechter voor, maar moeten we daarom alles maar goed vinden? Nog wat extra immigranten aannemen? Nog meer taxpoet weggeven omdat we het zo goed doen? Er moet nu ingegrepen worden voor de toekomst. Andere landen moeten die keuze ook maken of eindigen als Griekenland. Dan beter nu nog redelijk sociaal ingrijpen dan nog een paar jaar wachten en echt keihard in te moeten grijpen.

Mailman | 10-06-10 | 11:56

Van gristenen naar rascisten wordt steeds mooier hier. En ik maar denken dat Nederlanders best oke zijn.

ro8in | 10-06-10 | 11:56

@Brusselmans: Als je nou zo intelligent bent, waarom probeer je dan niet één niveau dieper te kijken naar beweegredenen van christenen en verlaag je jezelf tot goedkope rioolcabaret? Alles verbieden is totaal niet waar het over gaat, maar blijkbaar snap je dat nog niet zo goed.
GS noemt zichzelf tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Mag van mij zo blijven. Ik wist niet dat respectloos daar eigenlijk nog aan toegevoegd moet worden.

Sydneylover | 10-06-10 | 11:56

@koolteer | 10-06-10 | 11:46
Marrakesh?

Zuitschuip | 10-06-10 | 11:55

@ro8in | 10-06-10 | 11:51
Dank je.

Sliptong | 10-06-10 | 11:55

Allemachtig wat een god-fans in de panelen zeg.

@McMe | 10-06-10 | 11:45 ,
draaien?
Geert wil regeren,
vasthouden aan breekpunt = sowieso niet meeregeren.

Gewoon een pragmatische zet,
moet elke partij die wil regeren,
bij de PvdA doen ze niet anders,
om maar mee te kunnen regeren.

vander F | 10-06-10 | 11:54

God hates people with brains.

Brakke Obama | 10-06-10 | 11:53

Godward | 10-06-10 | 11:37
Dus als je de westerse cultuur haat, wat hang je dan aan? Oosterse? Islam? Of haat je alle culturen? Wat onmogelijk is, want culturen maken ons tot mensen.

Dat doet de PVV inderdaad, en dat vergeten erg veel mensen. Daarom kan een kabinet van CDA + VVD + PVV in mijn optiek best veel goeds doen.

Nederland is, om bij Rho'd Berth aan te sluiten, verwend. Alles moet maar beter, en nooit nemen we genoeg bij wat minder. PestNederland, ik denk erover om te migreren.

Avondambtenaar | 10-06-10 | 11:53

Ja... Nieuwsgehalte?
Het is een beetje smakeloos, GeenStijl gaat overal ver in, maar een 'gesprek' als dit met Allah zie ik hier nog niet snel verschijnen. Kritiek op christendom = fantastisch, vrijheid, blijheid. Maar dit is een beetje jammer...

Fortuijnlijk | 10-06-10 | 11:53

ho ho, ik tel er dertig: meisje thieme, d'r ark en d'r zevendedagsadventisme mogen wat mij betreft ook naar de g-side.

geurtje | 10-06-10 | 11:53

Wat een hoop gevoelige gelovige teentjes nog onder de reaguurders.
Dit is GeenStijl mensen. Nuttigen met een korrel zout aanbevolen.
Probeer even op de pointe te focussen.

Reaguurbuisje | 10-06-10 | 11:53

Gist | 10-06-10 | 11:46
Tijden mijn gesprek met Mohammed bij het vernemen van de uitslag van de PVV viel Mohammed van zijn wolk van een (maagdelijk) kind.
Ik discrimineer niet, alle geloof is naief en onzin.

Brakke Obama | 10-06-10 | 11:52

Aktivist | 10-06-10 | 11:45

Wat Aktivist zegt.

number one | 10-06-10 | 11:52

Congratz aan de PVV fanclub. Jullie krijgen wat jullie verdienen.

ro8in | 10-06-10 | 11:51

Lekker afgeven op de christenen en op God, hele vent hoor om dit zo neer te typen!

Beetje jammer en kinderachtig tegelijk...

te-echt | 10-06-10 | 11:51

koolteer | 10-06-10 | 11:46

Ben daar wel bang voor. Volgens NOS missen er nog drie gemeentes. Uitslag komt dinsdag pas, waarschijnlijk denken ze dat iedereen door het WK de verkiezingen al lang vergeten is en kunnen ze Cohen ineens aan de zege helpen.

Mailman | 10-06-10 | 11:51

@beetjerechts | 10-06-10 | 11:47
nee sukkel dit is GeenStijl.
een site van een stelletje laat-pubers of sloom -pubers.
Eigenlijk zijn het allemaal baby-boomers in de ontkenningsfase.
en by the way... waarom ben je eigenlijk nog niet opgedonderd uit dit land?
Al dat gedreig van ik ga...

GA DAN !!! en neem een roeibootje voor de zekerheid.

Zuitschuip | 10-06-10 | 11:51

GS legt nu God woorden in de mond, maar dat doen alle christenen en moslims ook. Maar dan dagelijks, en met het doel om macht over anderen uit te oefenen. Iedere christen of moslim die boos is over dit stuk is gewoon hypocriet.

rara | 10-06-10 | 11:51

@beetjerechts | 10-06-10 | 11:47
nee sukkel dit is GeenStijl.
een site van een stelletje laat-pubers of sloom -pubers.
Eigenlijk zijn het allemaal baby-boomers in de ontkenningsfase.
en by the way... waarom ben je eigenlijk nog niet opgedonderd uit dit land?
Al dat gedreig van ik ga...

GA DAN !!! en neem een roeibootje voor de zekerheid.

Zuitschuip | 10-06-10 | 11:51

Lees Dalrymple's boek "Beschaving, of wat ervan over is" en tel dan nog maar een keer jullie zegeningen. Linkschmenschen en progressieve liberalen hebben sinds de jaren 70 de condities geschapen voor de puinhopen waarin we nu zitten. Ik ben zelf tamelijk anti-klerikaal maar heb net zo de schurft aan diegenen die verantwoordelijk zijn voor de puinhopen van Nederland. Want dat dit land moreel failliet is mag duidelijk zijn.

Bigi Bana Boy | 10-06-10 | 11:50

Winkels open op zondag is hardstikke prima.
Euthenasie, homohuwelijk, etc. Goed dat NL een democratie heeft, moet je als christen niet tegen zijn.
Het probleem is dat Nederland er relatief ontzettend goed voorstaat in Europa, vrij lage staatsschuld, vrij laag tekort, goede rente, betrouwbaar en stabiel. Allemaal te danken aan 8 jaar JPB (en natuurlijk 8 jaar paars en 12 jaar Lubbers).
Nederland heeft een premier die integer is, stabiel, eerlijk, gedreven, niet machtsgeil, etc.
Kortom, geen enkele reden om van koers te veranderen en de boel overhoop te gooien. En wat doet NL? Een verkiezingsuitslag alsof we hier Griekse problemen hebben. Allemaal pissen over JPB alsof hij een Berlusconi is.

De verkiezingsuitslag staat in een totaal contrast met hoe NL er voor staat.
Het gaat gewoon nergens over. Nederland is Balkenende moe? Tsja, na zo'n media offensief tegen Balkenende van karaktermoord en stemmingmakerij is dat niet zo gek. Maar is het terecht? Nee. Het slaat helemaal nergens op. De Nederlandse kiezer is een verschrikkelijk verwend pestventje.
Maar goed, het was dan wel weer spannend vanacht, en dat was dan wel weer leuk. Ben benieuwd hoe Rutte het gaat doen. het moet voor hem demotiverend zijn dat hoe goed hij het ook doet, over een paar jaar wordt hij toch uitgepist door een paar grote bekken met weinig verstand.
Succes Mark, ik ben blij dat de VVD uiteindelijk aan het langste eind trok.

Rho'd Berth | 10-06-10 | 11:50

Wat is dit nou weer voor een kansloos uit je duim gezogen verhaaltje.
Ik snap wel dat dit grappig bedoeld is en je de uitslag van de verkiezingen wil benadrukken, maar Brusselmans, je kan beter!

nsfw | 10-06-10 | 11:50

Nou nog dat socialistisch geloof aanpakken.... wie spreken we daar eigenlijk op aan?

azijnseiker | 10-06-10 | 11:50

Wel een heel slecht stuk.

Generaal Pardon | 10-06-10 | 11:50

Een klassieke fout is overigens dat 'zeggen dat je met God geassocieerd bent' nog niet betekent DAT je met God geassocieerd bent.
Dat zou GS inmiddels moeten weten, hakbars en pedopriesters ZEGGEN dat namelijk ook.

Einde van de Domheid | 10-06-10 | 11:50

vooralsnog heb ik liever met god van doen dan met allah en zijn kornuiten..

Demonische Eend | 10-06-10 | 11:50

Zuitschuip | 10-06-10 | 11:47
Geert Windvaan

Rob van Roos | 10-06-10 | 11:50

@Gist | 10-06-10 | 11:46
mohammed is een homofiel, lalalala, een vieze pedo, lalala

Jan Kaas | 10-06-10 | 11:49

Brusselmans.
Dit is een vrijzinnig stukje.
Je legt God worden in de mond.
Toch is dit nog geen 10% van de beledignigen die Greet de ether in slingert.

Einde van de Domheid | 10-06-10 | 11:48

-weggejorist-

LSSAHKGA | 10-06-10 | 11:48

Is het Wouter Wilders of is het Geert Bos?

Zuitschuip | 10-06-10 | 11:47

@ McMe | 10-06-10 | 11:45
McSchaap/Geit... volgens oud gebruik plempt GS doordeweeks circa ieder uur, of zoveel eerder of later als het ze belieft. Voor up-to-date shit bestaat nu.nl (bijvoorbeeld).

Multiflauwekulti | 10-06-10 | 11:47

ja en wat is daar aan nieuws

een van de | 10-06-10 | 11:47

Als bovenstaande bagger de mening en houding is van de overgrote meerderheid Nederlanders, vertrek ik liever naar 't buitenland en zal ik er geen traan om laten als een enorme zondvloed dit volk verzwelgt. Wat een haat zeg. In elk geval mooi dat al die gristenbashers het zo goed met zichzelf hebben getroffen. Overigens heb ik de (gereformeerde) kerk jaren geleden al de rug toegekeerd, maar dit terzijde.

beetjerechts | 10-06-10 | 11:47

Jammer en niet nodig.

Bijthond | 10-06-10 | 11:47

@Mailman | 10-06-10 | 11:44
Hm, zou er een fictieve gemeente zijn om Cohen nog snel twee zetels extra te kunnen geven?

koolteer | 10-06-10 | 11:46

+1 we hebben toch ook geen speciale atheïstenpartij

Roel Driesvink | 10-06-10 | 11:46

ecologiste | 10-06-10 | 11:34
Ik ben er echt van overtuigd dat het CDA-drama méér zegt over de houdbaarheidsdatum van God dan over de houdbaarheidsdatum van Balkenende.

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 11:46

Wat zijn we toch allemaal stoere atheistjes dat we dit zomaar durven zeggen! Moet je eens zo over mohammed schrijven. dan ben je een held.

Gist | 10-06-10 | 11:46

OT: GS maakt geen melding van draaierij Wilders, of rijkelijk laat. Typisch.

McMe | 10-06-10 | 11:45

smakeloos/flauw

aapinator | 10-06-10 | 11:45

300 style uitschreeuw: Blasfemie !

mental K | 10-06-10 | 11:45

Inderdaad, Nederland kan heel goed zonder en stel stijfburgerlijke gereformeerde regelneukers en schaamhaartellers.
Ook kan Nederland heel goed zonder haatbaarden, oud-burgemeesters van A'dam die vinden dat religie mensen verbindt en kleuterneuqende pastoors en dominees.
God is dood. Zijn lijk verspreidt al minstens sinds 6 augustus 1945 een ondraaglijke stank.

Aktivist | 10-06-10 | 11:45

@ koolteer | 10-06-10 | 11:38

Loppersum (Groningen) en Loenen (Utrecht)

Kolonel Van Heutsz | 10-06-10 | 11:44

FAIL: This thread is worthless

Inflammatorist | 10-06-10 | 11:44

Flauw

Willem Heitinga | 10-06-10 | 11:44

koolteer | 10-06-10 | 11:38

Vraag ik mij ook af. Helaas is uitslagensite niet zo snel met invullen grootste partijen dus is het nog een beetje zoeken. NOS heeft het trouwens over 431 gemeenten.

Mailman | 10-06-10 | 11:44

Als je afkeurend op dit stukje gereageerd hebt, ben je

A: een gristen
B: een gristenvriend
C: Een humorloze 'alles bij elkaar houden' PvdA'er.

Met andere woorden, dan hoor je hier niet thuis.

ComiC-Player | 10-06-10 | 11:43

Wilders draait. O nee, hij nuanceert zijn standpunt.

landlopertje | 10-06-10 | 11:43

Sliptong | 10-06-10 | 11:35

De burgers mochten 1 dag even meedoen en nu hebben we niets meer te vertellen, ja dankzij GS kunnen we in ieder geval gelukkig nog onze gal spuien en hopen dat de publieke opinie kantelt maar wie trkken er aan de touwtjes? Dat zijn en blijven de gevestigde partijen lees de gevestigde netwerken die elkaar hadn- en spandiensten leveren en als je daar niet toebehoort mag je opkrassen, zoals bijv. die PVV-er ik eet zijn naam niet meer- die werd ontslagen.

ecologiste | 10-06-10 | 11:42

een beetje respect is wel op zijn plaats

rocky117 | 10-06-10 | 11:42

Aan alle reacties te zien, vooral de afkeurende, is het een bijzonder goed stukje.

pensionado | 10-06-10 | 11:41

God zendt nu zijn plagen. Rutte is daar één van.

Xinicus | 10-06-10 | 11:41

Heb je niks beters?
erg flauw en zinloos

watsinneneem | 10-06-10 | 11:40

Wilders is anders ook een relinutjob met z'n Nederland is een Joods-Christelijke samenleving...

__dictatuur | 10-06-10 | 11:39

God is dood.
Allah kan ook inpakken.

van Nazareth | 10-06-10 | 11:39

Gelovige vrouwen dragen tenminste nog rokken.

snap_shootert | 10-06-10 | 11:38

God bashen, altijd +1

De Bondscoach | 10-06-10 | 11:38

Ik heb veel leedvermaak gehad toen ik die sneue carrieremakertjes zag bij de afscheidsrede van JPB. Hij trommelt express jogeren op om zo meer elan uit te stralen. JPB de manipulatuur en die carrierejongeren zullen nu zker extra veel naar de kerk gaan om te bidden of toch uitkijke naar D66 of ja waarom niet de PvdA? Iedereen weet toch dat zowel PvdA als CDA een banenmachine is gecovered door een mooipraterij om maar zoveel mogelijk goedgelovigen te vangen?

ecologiste | 10-06-10 | 11:38

Aan alle reacties te zien, vooral de afkeurende, is het een bijzonder goed stukje.

pensionado | 10-06-10 | 11:37

@ Avondambtenaar (11:26): Je begrijpt het niet. Je bent geen volwaardige GS-reaguurder als je de westerse cultuur niet haat. Dat is heel belangrijk om in de gaten te houden. Hoe dan ook, GS is een beetje dom, want ze ontkennen steeds dat de PVV meer opkomt voor de joods-christelijke cultuur dan het CDA en de CU. Dat maakt dus ruim 50 zetels. Maar goed, nu hebben de multiculti-homo-atheïsten van VVD/PvdA/D66/GL de kans om het beter te doen. De hoogste tijd voor GS en Joop.nl om te fuseren.

Godward | 10-06-10 | 11:37

Jazz87 | 10-06-10 | 11:35
Het valt deze keer nog mee, normaal gesproken swaffelen we hem...

repulse | 10-06-10 | 11:36

@Angelica | 10-06-10 | 11:11

JAHAAA, dat vergeten de meeste mensen gemakshalve dan maar weer.
Goed punt !

Zuitschuip | 10-06-10 | 11:36

Lolrant.

H4x TBH. | 10-06-10 | 11:36

God die zomaar van zijn wolk aflazert? Nee hoor, Theo gaf 'm een zetje .

landlopertje | 10-06-10 | 11:35

Landgenoten, ik wil u bedanken voor uw keuze. Pimplepaars!

Sjef in de bijstand | 10-06-10 | 11:35

God woorden in de mond leggen, jullie komen jezelf nog wel een keer tegen GS

Jazz87 | 10-06-10 | 11:35

@mokum4all | 10-06-10 | 11:31
Vannacht en de weken voor gisteren zei iedereen wat anders. Breekpunten bestaan niet in dit poldermodel. Iedereen heeft ze geformuleerd, iedereen komt er op terug in grijze terminologie en het grootste gedeelte van het electoraat is het dan allang weer vergeten. Geert gaat na 2020 voor 66. Geen 67. Zoiets. Er wordt zometeen zoveel water bij de wijn gedaan dat er alleen nog maar water zal zijn.

Sliptong | 10-06-10 | 11:35

@F.Fluitketel | 10-06-10 | 11:22
Ik weet niet wat voor ondernemer u bent, maar even het volgende.

Als winkelier zijnde in een winkelstraat; wat is het nut om een maandag open te zijn?
Uitgestorven winkelstraten; kosten-baten analyse; deze dag kost de ondernemer geld. Want wel personeel inroosteren, maar weinig inkomsten.
Dan de zondag; grote drukte in winkelstraten op koopzondag. Kosten-baten analyse; personeel kost iets meer wegens toeslagen, maar daar staat een (zeer) goede omzet tegenover.
Waarom dan krampachtig een winkel open gooien op een troosteloze maandag?

@bloemis | 10-06-10 | 11:23 "Een land waar zoveel mogelijk is"? Je bedoelt zeker een land waar de vrijheid van meningsuiting aan banden wordt gelegd, waar Theo van Gogh wordt vermoord, waar cartoontekenaars worden bedreigd of gearresteerd, een land met No go area's etc. etc. Ik woon ook in een gebied zonder overlast van buitenlanders, maar ik lees wel eens wat en uit de grote lijn die ontstaat trek ik mijn conclusies. Jij kijkt niet verder dan je eigen straat en zolang het daar maar goed gaat maakt het je verder allemaal niets uit.

witwas | 10-06-10 | 11:34

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 11:25

Man man man wat een treffende reactie. Staande applaus!!
Zo kan ook de discussie transparanter worden in de 2e Kamer.

ecologiste | 10-06-10 | 11:34

Hahahaaa.
Het is maar goed, met zo'n verhaal, dat gristenen niet zo snel ploffen als moslims.

porcodio | 10-06-10 | 11:33

Alle schaamhaarkijkers, gristenleugenaars en judassen, het zijn godslasteraars van de bovenste plank en loopjongens van de puriteinen die NL alleen maar verzwakken. Men zal moeten zorgen dat heel rap politiek en kerk voor altijd worden gescheiden.

Megalomaantje | 10-06-10 | 11:32

@Brussel: leuk!

Sliptong | 10-06-10 | 11:32

De SGP is gelukkig stabiel gebleven.

lingo star | 10-06-10 | 11:32

Leuk stukje.

TisNieZoMoeilijk | 10-06-10 | 11:31

Zelfs in Urk hebben ze verloren.... SGP, CU en CDA samen nog maar 84 procent van de stemmen. Was vier jaar geleden nog 92 procent.

Voordeel van Urk is wel dat de PvdA maar 0,6 procent van de stemmen heeft.

Mailman | 10-06-10 | 11:31

Eh, nee. Ik ben niet onder de indruk van dit artikel Brusselmans, sorry

Klukkluk | 10-06-10 | 11:31

BREKEND Wilders laat breekpunt AOW vallen, straks in Jnl 12u : "Ik ga een evt coaltitie met de PVV niet kapot laten gaan op dat punt".
Vannacht zei hij nog iets anders, maar who cares. Die kopvoddentax komt er ook nooit.

mokum4all | 10-06-10 | 11:31

Iwmac | 10-06-10 | 11:29
Dat is volgens mij hetzelfde.

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 11:30

Requiescat in pace | 10-06-10 | 11:25
Tskja, een linkje naar God is niet zo gemakkelijk natuurlijk. Daar moet je priester, dominee of imam voor zijn.

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 11:29

Wat een stompzinnig kleuterartikel zeg, wat een pijnlijke poging om grappig te zijn.

Tinusutrecht | 10-06-10 | 11:29

Volgens mij hebben we het niet gehad met God, maar eerder met de mensen die in de naam van God hun eigen onwrikbaar gedachtengoed door andersmans strot proberen te duwen.

Iwmac | 10-06-10 | 11:29

Dus nog eben heel kort: fuck drugs = fuck god en dan roep je het over jezelf af. kijk ook even hoeveel reacties zich al richten op Brusselmans.
Mensen die geloven in het CDA zijn schijnheilige rakkers die voor de buitenwereld spelen alsof ze zich houden aan de tien geboden en nog meer, maar ondertussen alleen maar HPA willen.

ecologiste | 10-06-10 | 11:28

Mens kan zo veel beter zonder God en daar gaat hopelijk Rutte zich voor in zetten.

De Monarchist | 10-06-10 | 11:28

@bloemis | 10-06-10 | 11:23
jij zal nooit vechten voor dit land, maar bij de eerste de beste oorlog capituleren of proberen het uit te praten onder een kopje thee.

Het gros van de stemmen voor PVV zijn gedaan door mensen die bang zijn dat Nederland en Nederlandse cultuur en taal zonder enige slag wordt uitgeleverd aan Europa/Allah/de multiculturele samenleving. Heeft meestal niet direct iets te maken met kutmarokkaantjes...

Jan Kaas | 10-06-10 | 11:28

Where is your God now?

Disneyland | 10-06-10 | 11:28

Wientjes heeft gelijk. Het is een slagveld en Nederland dreigt onbestuurbaar te worden. Ik zou echter daarom liever een nationaal kabinet zien ipv een krachteloze en door niemand gewenste coalitie. Bijzondere tijden vragen bijzondere maatregelen en een besluiteloze ruziecoalitie zou rampzalig zijn op dit moment. Verder pelit ik voor een kiesdrempel van 5 à 10% en later misschien zelf een winner takes it all conctructie. Want dat polderen werkt niet meer anno 2010. Niemand wil Paars en een coalitie met het zwaar aangeschoten CDA en de PVV is ook ten dode opgeschreven. Verder zijn er geen geloofwaardige alternatieven.
Rutte, toon inzicht, leiderschap en moed en kies voor een zakenkabinet derhalve.

Bigi Bana Boy | 10-06-10 | 11:27

Gaan de winkels nu wel op zondag open?

Zeldzame Zaadstengel | 10-06-10 | 11:27

Het pamperen heeft echt zijn voordelen anders was de pvda net zo groot gweest als het cda.

yes | 10-06-10 | 11:27

wakkere_nederlander | 10-06-10 | 11:20
Juist, en zodra we dat doen, komt het goed met Nederland. Want dan hebben we over, atheistische politiek. Partijen die dat aanhangen zijn zo ongeveer: de SP, GL en de VVD. En die samen gaan het totaal maken in Nederland. Dan komt het echt goed. Hulde voor je geweldige politieke analyse.

Gisteravond heeft blijkbaar 1/6 van de stemmers laten blijken dat ze de joods-christelijke cultuur willen behouden in Nederland, door middel van de PVV. En dan gaan we hier die christelijke cultuur afzeiken? Overigens komt die 1/6 van een hoop reaguurders, dus ik begrijp de consternatie hier niet?

Natuurlijk kun je het oneens zijn met christelijke politiek, maar onze totale achtergrond, onze mentaliteit en een deel van de verzorginggsstaat die we nu hebben komt voort uit deze religie. Dus we hebben er een hoop aan te danken.

Avondambtenaar | 10-06-10 | 11:26

Gristuhn | 10-06-10 | 11:15
Geloven en preken doe je in de kerk en niet in de politiek.

Rob van Roos | 10-06-10 | 11:26

@hanz71 | 10-06-10 | 11:07
goeie !!!!

Zuitschuip | 10-06-10 | 11:26

Dit krijg je als Brusselman, Mutsaerts en Pritt alles voor hun rekening moeten nemen. Zo slecht. Waar zijn Van Pruisen en die Bart Bladibla gebleven? Het water staat GS tot aan de lippen.

Randy McRanderson | 10-06-10 | 11:25

Joost Maghetweten | 10-06-10 | 11:04
Dat is het grote probleem dus. We hebben het gehad met God, we hebben het eigenlijk al lang gehad met God, maar we hebben nooit de knoop door willen hakken, we hebben God gedoogd, we hebben 'm vrij rond laten lopen en 'm de eer gegund onze normen en waarden, ons fatsoen te hebben aangedragen. In Balkenende zagen we acht jaar lang de verkramping, de poging van God om méér te zijn dan een historisch artefact, méér te zijn dan een op stervens na dood opperwezen.
Maar dat lukt 'm niet meer. En waarom lukt dat nu helemaal niet meer? Waarom lopen we nu in drommen weg bij het CDA? Omdat de intolerante, betweterige, verwijtende, bijtende, afwijzende Islam ons een spiegel voorhoudt, ons laat zien hoe het hier nog niet zo lang geleden was, hoe verstikkend en vrijheidsberovend een Waarheid is.
Wat we niet weten is hoe we na God ook De Verhevene terzijde kunnen schuiven, hoe we ook hem onschadelijk kunnen maken, hoe we ook hem alle hoop kunnen ontnemen dat hij de macht kan grijpen. En waarom weten we dat niet? Omdat we God nooit echt afgeserveerd hebben. We zijn te tolerant geweest jegens God, hebben hem de illusie nooit willen ontnemen dat hij echt bestaat.
Het wordt tijd dat we dat eens doen, dat we onze moraal lossnijden van God en zijn Waarheid. Zo gauw we dat doen komt er een nieuw en beter evenwicht tussen onze grondrechten en wordt 'vrijheid van godsdienst' tot datgene wat het zou moeten zijn, namelijk vrijheid om de eigen godsdienst te kiezen en te belijden, maar expliciet níet de vrijheid om vanuit die positie méér of anders te mogen dan iemand die die godsdienst niet aanhangt.

Schoorsteenveger | 10-06-10 | 11:25

Ja, wel leuk. Beetje voorspelbaar, maar ik moest glimlachen.

Overigens wel zeldzaam dat GS zo'n lang stuk schrijft zonder een enkel linkje. Lijkt inderdaad meer op een essay ofzo.

Requiescat in pace | 10-06-10 | 11:25

@Joost Maghetweten | 10-06-10 | 11:04
dat deed hij eigenlijk ook.

Zuitschuip | 10-06-10 | 11:24

Nu gelijk via een grondwetswijziging een verbod op alle partijen invoeren die een religieuze grondslag hebben. Moet kunnen, scheelt ook een toekomstige moslimpartij. Hoeven de paranoïde medemensen ook niet meer bang te zijn voor een sharia.

Rob van Roos | 10-06-10 | 11:24

het is de eigen schuld van het CDA- Naief als ze al jaren zijn= het kabinet met de PVDA - steeds weer in het zak gezet door die rooien en dan die ROUVOET die zich moet profileren en zich altijd moest afzetten tegen het CDA.Ze zijn al jaren gewaarschuwd ook door mij . Toen ik lid van die club werd en een kennismaking meeting had in Utrecht voor het congres olv Bruls ( burgervader Venlo nu) werd al de boodschap door de nieuwe leden aangedragen.Stel je niet zo dociel op t.o de Media en de linkse kerk.Meerdere deelnemers waarschuwden tegen de Woningcorporaties en wat er allemaal mis was.NIETS mee gedaan.Een bestuur dat niet zichtbaar was.de aanpak van het IRAKdossier ingepakt door de onbetrouwbare BOS-die nu wel president van de Ned.Bank zal worden.En dan de onbeschaamdheid van die lul De Vries , die met zijn maitresse naar de verkjeizingen komt.De CDA zit echt in de prut aangezien de partij overheersd wordt door de Mannen-Broeders.RK ( niet zo recht in de leer)komt niet aan de bak en gaat dan naar VVD en PVDA.De blunder was om JP weer te laten gaan voor een vijfde termijn. Mensen met een beetje verstand nemen dat niet en open doel voor de oppositie om de club af te maken.

frenchy | 10-06-10 | 11:24

Gaap, dat had ik zelfs beter gedaan.

Rho'd Berth | 10-06-10 | 11:24

Volgens mij hadden jullie Jack de Vries aan de lijn. God heeft me namelijk laten weten dat Hij erg blij is dat het hypocriete CDA heeft verloren.

rara | 10-06-10 | 11:23

Luister God, bedankt voor de aarde, water, vrouwen en zo, maar nu kunnen we het wel zelf.

Jan Kaas | 10-06-10 | 11:23

en God deed zijn Allah-masker weer op en maakt zijn rentree via de achterdeur.
Hallo, daar ben ik weer.
Dezelfde bullshit met een ander jasje.
gezellig hè ?

Zuitschuip | 10-06-10 | 11:23

Echt de meest verschrikkelijke uitslag die denkbaar was. Weg met Limburg! Waar moet het heen met dit land als mensen zich zo laten leiden door dom sentiment. Plekken waar bijna geen buitenlander te vinden is. Echt bizar. Partijen die dit land tot een enorm succes hebben gemaakt worden afgestraft door verwende burgers, die bang zijn dat een anders ze iets afpakt. Nog maar te zwijgen over het wegzetten van mensen die toevallig iets anders geloven dan de meeste mensen hier. Alsof we daar last van hebben. Ik woon in een grote stad, waar het prima samenleven is, maar de provincie met al die bekrompen angsthazen mogen ze wat mijn betreft afschaffen. We verliezen ook ons aanzien in het buitenland als plek waar heel veel mogelijk is. Triest, triest, triest. Maar ik blijf vechten voor dit land.

bloemis | 10-06-10 | 11:23

Fuck het geloof, verbieden alles.

Evildutch | 10-06-10 | 11:23

Brusselmans, sodemieter op, dit slaat werkelijk nergens op, je mag ver gaan wat mij betreft maar vind het nu een brug te ver.
Veel werknemers die werkzaam zijn in winkels zullen het betreuren dat de christelijke partijen verdwenen zijn, zij kunnen uitkijken naar een 6 of 7 daagse werkweek, ben zelf ondernemer en heb altijd de zondagse rust toegejuicht en zal dat zo houden.
De mens is al zo gejaagd en gestrest en verdient daarom ook rust, kunnen ze nog wat met de kids ondernemen waar ze door de week geen tijd voor hebben.

F.Fluitketel | 10-06-10 | 11:22

Nee, niet leuk.

Hellsmurfje | 10-06-10 | 11:22

CDA, SGP en/of CU staan niet gelijk aan god.

Huflind | 10-06-10 | 11:21

Niet te hard van stapel lopen Brusselmans.

Als de Haagse hopjes weer 'eens' zijn uitgekotst, kunnen we weleens te maken krijgen met de bebaarde ''geitenwollensokken' versie van God en die is großer und starker.

Fuhrer Richthofen | 10-06-10 | 11:21

Niet zo'n beste bijdrage. Beetje laag.

Soms wat opstandig | 10-06-10 | 11:21

Wordt Brusselmans betaald voor het schrijven van deze onzin?
Waar kan ik solliciteren?

wurly | 10-06-10 | 11:21

Die nare vent | 10-06-10 | 11:04
G-T-F-O.

einschtein | 10-06-10 | 11:21

Wat Kamisei zegt. My thoughts exactly ..

Sastronaut | 10-06-10 | 11:20

Gristuhn | 10-06-10 | 11:15
Jij bent echt een Christen he?
En je bent echt beledigd LOL!
God bestaat niet vriend!
Hoe ik dat weet?
We hebben god gisteren weggestemd:
God heet voortaan allah.
En allah bestaat ook niet.
Maar die stemmen we over 4 jaar weg :-)

wakkere_nederlander | 10-06-10 | 11:20

Godt heeft geweaun z'n billemaatje Allah naar voren geschoven in de vorm van de PvdA. Nu die nog minimaliseren en we zijn van het religezever af.

koolteer | 10-06-10 | 11:20

HaHa +1! God straft meteen en stuurt de gristenen en moslims, via de kiezers, naar huis. Futiliteiten maken geen indruk en de kiezer straft binnen 4 jaar met een hamerslag van thor.

Stroopdoos | 10-06-10 | 11:20

Geen linkje, toch leuk geschreven. Je komt nog wel ergens, Brusselmans.

VictorMancini | 10-06-10 | 11:20

En JPB heeft het over zichzelf afgeroepen: FUCK DRUGS maar beste man u weet toch "Godsdienst is opium van het volk" (Karl Marx). Dus waarom dan erop spugen sukkel? U weet toch:
"Gij zult den Naam des HEEREN, uws Gods, niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden dengene, die Zijn Naam ijdellijk gebruikt" (Deuteronomium 5:11).

ecologiste | 10-06-10 | 11:20

Naar goed GS gebruik:
God, ga es deaud

Tobi | 10-06-10 | 11:19

klasos1967 | 10-06-10 | 11:16
werkt dus wel,posters in arabieren taal??best zorgelijk.

OSS4ever | 10-06-10 | 11:19

Kijk, ik noemde het moment dat Bakellende zijn afscheid bekend maakte al mijn electoraal orgasme van de avond, maar dit stukje van Brusselmans is nodeloos blasfemisch. Straks heb je het CDA toch weer nodig om een kabinet te kunnen vormen...

Veenkolonie | 10-06-10 | 11:19

Beetje klein gedacht heur. Is gods wil en hoort allemaal bij het grote plan: net doen of je dood bent om vervolgens dodelijk toeslaan wanneer de vijand onachtzaam is.
Tssssss, dat jullie dat niet zien!

copal | 10-06-10 | 11:19

Eej GeenStijl,

Beetje kansloos om zo te praten natuurlijk. Laat iedereen lekker zelf weten wat hij/zijn geloofd. En heb dan ook eens het lef in je klote om zo over Allah te schrijven. Maar nee, dat durven jullie niet omdat de moslims jullie dan een bommetje verkopen.

Gristuhn | 10-06-10 | 11:15

Staat Geenstijl met een wapen je te dwingen iets te denken? Dit is vrijheid van meningsuiting, zielig persoon. Geenstijl laat ook iedereen zelf weten wat hij/ZIJ geloofT.

U heeft zeker PvdA gestemd?

Kamisei | 10-06-10 | 11:18

Hulde, voorwaar een schoon satirisch stukje!

ouwe_trekpop | 10-06-10 | 11:18

Gristen partijen down.
Zorgwekkender is de opkomst van de partij van de afvalligen, oftewel de Partij van de Allah.

Goedzo. God bestaat toch niet!

Kolenschopper | 10-06-10 | 11:17

Multiflauwekulti | 10-06-10 | 11:07
Gristenen liggen al meer dan 2000 jaar onder een steen.

lieverdeauddanreaud | 10-06-10 | 11:17

Was het maar. De werkelijkheid is helaas anders. De PvdA is een moslimpartij geworden. Nou mag iedereen geloven wat ie wil, maar godsdienst hoort achter de voordeur thuis en niet in de samenleving. Maar de linkse kerk blijft gewoon haar stemvee met soepsidie kopen. Binnenlands ontwikkelingshulp kan je het noemen. Doek dat circus op en je hebt de helft van je bezuinigingen gevonden. Doet alleen wel pijn bij de politieke klasse die hun sinterklaasspelletjes worden afgenomen. Denkt u nou echt dat dit gaat gebeuren?

minimá-armezusvan.. | 10-06-10 | 11:17

Life is wasted on the living.

StijlvolRechts | 10-06-10 | 11:17

ach 2 weesgegroetjes,en alles is vergeven en vergeten.

OSS4ever | 10-06-10 | 11:17

@ Arbi | 10-06-10 | 11:13
Ehhhrmmm... je zit hier niet de krant te lezen he. Het is een blog. En Brusseldinges mag daar op knallen wat hem uitkomt. Als Brusselhoofd meent met God gesproken te hebben en hij wenscht daar melding van te maken... so be it.
Het Reformatorisch Dagblad is de volgende kruisi(gi)ng linksaf, trouwens. Geen dank.

Multiflauwekulti | 10-06-10 | 11:17

Nederland dumpt gristenpolitiek !! Ja en ruilt die in voor een nog achterlijker geloof ... de Islam ... het hart van De Partij Voor De Allochtonen met als grote leider Job ( de RAT ) Cohen . GVD 30 zetels voor die stront partij , wat een verspilling .

klasos1967 | 10-06-10 | 11:16

LOL @ pic
Tekst een beetje jammer, had leuker gekunt.

lieverdeauddanreaud | 10-06-10 | 11:16

Functioneer maar een eind heen met je geloof, maar doe dat thuis of in een tochtige tent op een industrieterrein. Nog leuker dan dat de VVD de grootste is geworden is dat die gristenhonden zijn gedecimeerd.

Rest In Privacy | 10-06-10 | 11:15

Eej GeenStijl,

Beetje kansloos om zo te praten natuurlijk. Laat iedereen lekker zelf weten wat hij/zijn geloofd. En heb dan ook eens het lef in je klote om zo over Allah te schrijven. Maar nee, dat durven jullie niet omdat de moslims jullie dan een bommetje verkopen.

Gristuhn | 10-06-10 | 11:15

GOD IS DOOD

KingBee | 10-06-10 | 11:15

LOL @ tag: helemaal niets in de kerk

mottrotski | 10-06-10 | 11:15

Dat zijn nog 28 zetels te veel.
Geen partijen met een sprookjesbasis meer.

Vuurwezel | 10-06-10 | 11:14

Hij zal inderdaad wel teleurgesteld zijn +1

keizer_frits | 10-06-10 | 11:14

Stamcellen kunnen al worden gehaald uit bestaande cellen, de techniek wordt al wereldwijd toegepast. Zie Elsevier een aantal weken terug, of dit artikel wat ik er online van terug kan vinden: www.elsevier.nl/web/10228577/Nieuws/We...

Het is niet langer noodzakelijk ze uit foetussen e.d. te halen.
(Wat overigens slechts gebeurde bij ongeboren kinderen (miskramen e.d.), dus waar praatten we over anyways?)

Kamisei | 10-06-10 | 11:14

Dit is niet nodig. De katholieken hebben hun heil al geseculariseerd, de protestanten hangen met afscheurende nagels aan hun zieltogende partijen.

pensionado | 10-06-10 | 11:14

Wat kinderachtig en inferieur stukje journalistiek. Om te huilen dit.

Arbi | 10-06-10 | 11:13

-weggejorist-

Herr-Flick 2.0 | 10-06-10 | 11:13

@ Norm | 10-06-10 | 11:12
Je was er niet bij. En dat is de basis van ieder geloof.

Multiflauwekulti | 10-06-10 | 11:13

Prima zo. Eerste het geloof, de religies en dan meteen ook alle mythes. Dat je van kei en keihard werken rijk wordt, dat Geert een fascist is, dat het onderwijs veel meer geld nodig heeft, dat de niet-westerse immigranten allemaal graag willen meewerken aan de opbouw van NL, dat banken betrouwbaar zijn, dat corpraties er zijn voor de hurders, dat GL echt voor het milieu is, dat de overheid je beste vriend is, dat de politie er is om boeven te vangen, dat de tv er is om ons goed te informeren.....

ecologiste | 10-06-10 | 11:13

Hallelujah!!!!!

Sastronaut | 10-06-10 | 11:13

Brusselmans dit is niet fair, je weet dat God zich niet kan verdedigen.
Hij bestaat namelijk niet, de ueberlutser.

Brakke Obama | 10-06-10 | 11:12

Over God gesproken... hoe zou Cohen gevloekt hebben?

Multiflauwekulti | 10-06-10 | 11:12

Niet zo gek dat de christelijke partijen verliezen, steeds meer mensen zijn ongelovig en de immigranten zijn vaak moslim. Nederland is ook gewoon Balkenellende moe.

vip33 | 10-06-10 | 11:12

En dit moet ik geloven??!??

Norm | 10-06-10 | 11:12

Je zou trouwens met de winst voor de PVV ook kunnen vaststellen dat de christelijk-joodse cultuur een forse sprint maakt.

Angelica | 10-06-10 | 11:11

Ik krijg net binnen dat Mohammed Geert feliciteert met zijn behaalde winst van 15
zetels, is getekend Mohammed de Grote!

ServerGenius | 10-06-10 | 11:11

had kunnen schapen?

De Koreaanse Slet | 10-06-10 | 11:11

Als we nu ook nog de pvda kunnen dumpen.........

Karel Kruizenruiker | 10-06-10 | 11:11

Hoe je het ook bekijkt:
Ik heb persoonlijk liever een Gristen regering dan een Islamitische regering.
Gezien het grote verlies van eerstegenoemde lijkt me een aanstaande opkomst van moslimpartijen niet geheel ondenkbaar.
In dat geval ben ik wel heel snel vertrokken uit NL.

M_K | 10-06-10 | 11:11

Godmiljaardenondeju!

Brakke Obama | 10-06-10 | 11:10

Iemand nog meegekregen dat Ahmed Marcouch de felicitaties aan de PVV niet uit zijn strot kon krijgen? Zelfs Femke kon het! En dat sierde haar wel, moet ik zeggen.

Ollecram | 10-06-10 | 11:10

God lazert van zijn wolk.
Ik neem aan dat hij toen niet vloekte.

winterpeen | 10-06-10 | 11:10

Eigenlijk niet eens de moeite waard om te reageren zo flauw.

Angelica | 10-06-10 | 11:10

Ga ook even bij Allah langs Brusselmans en feliciteer hem meteen met zijn 30 zetels. Je vindt hem op de rode wolk die de Partij van de Allah heet.

wakkere_nederlander | 10-06-10 | 11:09

Hell yeah! Amen 2 that.

G-unite | 10-06-10 | 11:09

God is outdated, god hates fax.

Brakke Obama | 10-06-10 | 11:09

Meneer Brusselmans, u bent een blasfemische heiden.

pollodepiemel | 10-06-10 | 11:09

zal vast ergens nog een maria beeldje hebben staan te janken

peetd2 | 10-06-10 | 11:09

Goedkope journalistiek dit, GS profileert zich altijd als super atheïst.
Als ze het uitkomt gaat men echter spontaan in gesprek...

j.fietsbel | 10-06-10 | 11:08

Brusseldinges.
Ons gesprek zou geheim blijven!

bananen zijn gezond | 10-06-10 | 11:08

Alle kerken ombouwen tot winkels en kartbanan
Openingstijden 24-7

HalalBal | 10-06-10 | 11:08

Heeft u Allah ook even gevraagd hoe het met de modoms is?
Modom ja, ik schrap per vandaag het woordt slim uit moslim.

James Lastig | 10-06-10 | 11:08

dussss

geen nieuws ofzo?

*gaat weer verder met neuspeuteren*

johan902 | 10-06-10 | 11:08

Knap dat jullie de beste man zo snel te pakken hebben gekregen!

The prosecutor | 10-06-10 | 11:08

haha

Schultenbrauert | 10-06-10 | 11:08

Ik piste bijna in m'n broek gister toen Rouvoet in z'n eerste reactie zei: "Ik had er meer van gehoopt." Skitterend!!!

gozahtje | 10-06-10 | 11:08

Ik zou toch eerst wel even het audiotapje willen horen, voordat ik inhoudelijk ga reaguren.

fuckje | 10-06-10 | 11:07

Beste GOD leer van JP.
Er is een tijd van komen er is een tijd van gaan.

HalalBal | 10-06-10 | 11:07

"Totaal niet verwacht."
De volgende die dat roept moet zich laten nazien. Dan heb je écht de afgelopen paar jaar onder een steen gelegen als je helemaal niets van de onvrede hebt gemerkt. En geloof me... in de komende dagen gaan er daadwerkelijk mensen roepen dat ze niet kunnen geloven wat er nu toch voor opmerkelijks is gebeurd.

Multiflauwekulti | 10-06-10 | 11:07

"Nederland het even helemaal heeft gehad met religieus geïnspireerde politiek"

U vergist zich GS. Geert heeft gewonnen en voor zover ik me kan herinneren is die partij wel degelijk op religie gestoeld!

hanz71 | 10-06-10 | 11:07

"... gehad met religieus geïnspireerde politiek"
Oja, waarom is de PvdA dan nog zo groot?

Harry Turtle | 10-06-10 | 11:06

In charge now:
[ ] god
[x] FSM

Ræven | 10-06-10 | 11:06

God hates us all! (and he should!)

haile selassie I | 10-06-10 | 11:06

Oei, ik heb mijn duikpak vast aangetrokken. God gaat dit vast niet pikken.

The project | 10-06-10 | 11:06

Brusselmans: Go to Hell

F.Fluitketel | 10-06-10 | 11:06

Zou me niks verbazen als God gewoon in de regering komt in de vorm van het CDA. Kan me niet voorstellen dat iemand met deze PvdA wil regeren.

Symmachus | 10-06-10 | 11:06

niet leuk, eerder makkelijk

Bichon Frisé | 10-06-10 | 11:06

*Ziet in de verte een nieuwe zondvloed aankomen*

Ræven | 10-06-10 | 11:05

had kunnen schapen?

pijnstiller | 10-06-10 | 11:05

flauwwwwww

more beer (cd /pub) | 10-06-10 | 11:05

in ieder geval beter dan de solidariteitsprincipes die door de PvdA / SP etc. steeds worden bovengehaald om een Sinterklaaspolitiek uit te voeren zonder enige visie die verder reikt dan de volgende verkiezing.

Je Verzint Het Niet | 10-06-10 | 11:04

Amen

bravvour | 10-06-10 | 11:04

@brusselmans,
moet je eens proberen te schrijven over Allah, kan je lachen...

Joost Maghetweten | 10-06-10 | 11:04

-1

Haassje | 10-06-10 | 11:04

God heeft de aarde in zes dagen geschapen (schijnt...)

Die nare vent | 10-06-10 | 11:04

instant classic!!

theos | 10-06-10 | 11:03

GS, je pol slaat nu nergens meer op.

hersenschade | 10-06-10 | 11:03

Duuuuuusss...

verpauperaar | 10-06-10 | 11:03

Amen

vander F | 10-06-10 | 11:03

Wat heb jij ook te zoeken daar bij god, brusselmans?

ibot touch | 10-06-10 | 11:03

Holland hates God...

dodehoekspiegel | 10-06-10 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken