Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam safe haven onder Job Cohen

happypeoplehappy.png Hahaa smerige rechtse gehandicaptenfuckers! Nu hebben we jullie tuk. Hoe vaak hebben we Rutte en Wilders de afgelopen weken niet horen brullen over de onveiligheid in Amsterdam die onder Job Cohen zou zijn toegenomen? Ongeveer iedere dag. Maar wat blijkt? Amsterdam is helemaal niet onveiliger. Au contraire: Onder de bezielende leiding van stotterkoning Job is de hoofdstad juist veranderd in een oase van rust, geborgenheid en veiligheid. Kijk maar op Jolo's Pielie Pagina, die haar info weer ontleent uit de (voor de verandering een x niet uitgelekte) AD Misdaad Meter: Amsterdam veiliger onder Cohen. "Er waren 17 procent minder straatroven, een kwart minder vernielingen, minder diefstallen uit auto's, schuurtjes of garages en minder gevallen van zakkenrollen. Wel waren er meer overvallen, meer woninginbraken en meer gevallen van bedreiging" Nou dat stelt allemaal niks voor toch? U weet: Onveiligheid zit tussen uw oren. Een stad is dus veiliger met meer overvallen/inbraken/bedreigingen en minder zakkenrollers/vernielingen en tasjesdieven. Het zal wel aan ons liggen. Maar liever dat ze onze auto leegroven (met de parkeertarieven in 020 staat die bak toch nooit lang op een plek) of de boel slopen dan dat ons huis wordt leeg getrokken of dat we de plaatselijke avondwinkelier in een plas bloed aantreffen. Evenzogoed zegt de PvdA tegen Amsterdammers: Stop met zeuren want het is officieel: Amsterdam is een grote gezellige bloementuin.

Reaguursels

Inloggen

de burgemeester gaat over de openbare orde, de hoofdofficier van justitie gaat over opsporing. Dus als het veiliger is geworden in de stad omdat er minder criminaliteit is gepleegd is dat niet de (alleen) verdienste van den burgemeester

de vicevoorzitter | 30-05-10 | 22:04

Ik doe nooit meer aangifte omdat dit zinloos is, terwijl ik wel steeds meer om aan te geven heb.

css.... | 30-05-10 | 14:17

Het is toch wel een beetje zielig om te lezen, hoe GeenStijl sommige partijen echt niet kan hebben...

evaQ8 | 29-05-10 | 21:08

Bij de vigerende wetgeving (van CDA+PvdA+CU, of VVD+CDA+PVV, U name it) is er relatief wenig te doen tegen deze onzin.
Vraagje: hoe kan een stadsbestuur verhinderen dat een willekeurige nigga zijn pipa trekt en de dichtstbijzijnde sigarenboer binnenloopt om wat fun money voor het weekend te scoren!? Ik vraag het U af.
Dus daar is J. Cohen in goed gezelschap - ook in 010, 030 enz. staat men met de mond vol tanden! Ja wacht ff, dat de dienders bij een brandje of een incidentje alles laten vallen en met z'n 20'en op 1 locatie samenklonteren om eens lekker bij te praten - is onze arme Job ook dáárvoor verantwoordelijk?
*
Tja, mensen, wat gebeurt daar eigenlijk - in al die politiebureau's? De koffie is gratis, de toetsenborden zijn geduldig, Uw aangifte wordt aangenomen (als de pet ernaar staat, anders "mutatie" en manipulatie...)
Het moet een benauwend gevoel zijn als bestuuder dat je wordt afgerekend op de plichtsvervulling van agenten en leerling-agentjes...
*
Maar ja... ook weer waar: if you pay peanuts, you get monkeys... Terug naar de topic: gaat slecht in 020? Gaat veel beter in 030. 010. 040. True or not true.
NOT TRUE. Next.

Prlwytzkofsky | 29-05-10 | 18:35

"Au contraire!" Kudos +1, Brusselmans! Au contraire, indeed!

Prlwytzkofsky | 29-05-10 | 18:22

Als er niets meer gemeld wordt uit pure frustratie omdat ze toch alleen maar op automobilistenjacht gaan, dan lost het probleem zich vanzelf op! Ook een beetje dezelfde struisvogelpolitiek die straks onder premier Rooibos voor de grote Marokkaanse pestilentie zal gaan gelden: 'Ssssssst! Niets meer over zeggen, dan gaat het vanmzelf weg!'

Wijze Uil | 29-05-10 | 08:51

@Stijlloze bezoeker | 28-05-10 | 11:40
Goed nieuws over de PvdA op Geenstijl is net zoiets als vloeken in de kerk

Amsterdance | 28-05-10 | 22:00

Statistieken; met 1 voet in koud & de ander in heet- water heb ik het gemiddeld aangenaam. --pfff Hang wat kralen in je auto en je komt overal mee weg, bontkraag en je brommert alles voorbij, De mensen durven/willen geen aangifte meer doen.

am*dam | 28-05-10 | 21:35

Joh, als het je niet bevalt hier tieft je toch lekker op naar Purmerend of Almere.

dugo | 28-05-10 | 20:06

Een afname van de criminaliteit met 100% krijgt ook G Wilders of M Rutte niet voor elkaar hoor. Gelukkig ziet GS hier weer een stok in om links mee te slaan.

nietsist | 28-05-10 | 18:37

nogmaals,... de mandarijnen maken het zich gemakkelijk,en zoete lieve gerritje lees wij moet afrekenen.meneer ceauhean vraagt respect voor onze niewe nederlanders,maar is dat respect wederzijds. retorische vraag.

bruce welles | 28-05-10 | 18:34

@ seven | 28-05-10 | 11:50
Je hebt gelijk. Ik vermoed dat niet het aantal 'incidenten' is gedaald, maar het aantal aangiftes omdat de teleurgestelde burger dondersgoed weet dat je het voor niets doet en nog de kans loopt om opgezocht te worden ook....

rincewindrules | 28-05-10 | 18:19

Wat men bedoeld is dat er minder aangifte wordt gedaan. Want iedereen weet onderhand wel dat men met die aangiftes de kont afveegt. En zo lijkt Amsterdam weer een stuk veiliger en kan er fors op blauw worden bezuinigd aangezien men daar toch niets te doen heeft.

Angelica | 28-05-10 | 17:54

En zo is het. Heerlijke stad. Al die provincialen die maar bang gemaakt worden en bang maken. Kom kijken. Amsterdam houdt van de wereld, de wereld houdt van Amsterdam. Kom op Cohen! Een paar stottertjes minder en we worden wereldkampioen. Stem PvdA!

bloemis | 28-05-10 | 17:07

Die kop in het AD had natuurlijk moeten zijn:
"Aangiftebereidheid Amsterdam afgenomen onder Cohen"

harbi | 28-05-10 | 15:02

Maak het lastig of onmogelijk of verklaar vooraf tegen de aangever dat er wegens capaciteitsgebrek niets met de aangifte gedaan zal worden (zoals in 010, 020 en veel andere door policor politici bestuurde gemeentes) om aangiften te doen en zie, de statistische veiligheid in de stad neemt met sprongen toe, net als de gewelddadigheid tegen de aldus vogelvrij verklaarde burgers.

TriestGeval | 28-05-10 | 14:33

17% minder aangiftes zou er moeten staan. Door dat boterzachte beleid word het een stuk minder aantrekkelijk aangifte te doen. Aangezien je de dader bij het verlaten van het bureau tegen het lijf kunt lopen

Galeislaaf | 28-05-10 | 14:26

Een 'gevoel' van veiligheid. Gevoel is een emotie en emotie is iets dat in onze prachtige hoofdstad allang is uitgeschakeld.
Waarvan akte!

Kobus Kloothamer | 28-05-10 | 14:18

hoe blind stom naief incompetent wil je t hebben? stem ceauhean!

bruce welles | 28-05-10 | 14:12

Sjuul met zijn dikke kop heeft GeenStijl goed onder zijn vette duim. Elke dag is het weer raak, PVDA bashen. Ik ga niet op die partij stemmen, maar om van alles maar de PVDA de schuld te geven wordt ik dood moe.

Stakkert | 28-05-10 | 13:38

Safe Haven for criminals?

Lardeerik | 28-05-10 | 13:28

Brusselmans, geluk dat het vrijdag is, jij bent hard aan het weekend toe...

hezzalwel | 28-05-10 | 13:28

Safety first! *snel zoeken gaat naar betaalbare hut aan Grachtengordel*

Viezevoozert | 28-05-10 | 13:27

Echte een reclame slogan:
20% minder vet. ( minder dan wat? )
30% meer inhoud ( meer dan wat ? )
17 % minder ( vergeleken met wanneer ??)

BBmetR | 28-05-10 | 13:18

Politici trekken (bewust) de verkeerde conclussies!
Bijvoorbeeld de cijfers van het aantal aangiftes dat gedaan worden. Minder aangiftes is volgens politici minder criminaliteit, terwijl het in werkelijkheid inhoudt dat burgers/bedrijven geen aangiftes meer doen, omdat er niets mee gebeurt.
Het is momenteel voor een ondernemer voordeliger om de schade voor lief te nemen, want anders ben je de spullen kwijt en 1,5 uur een betaalde verkoper (degene die de vermissing ontdekte) die ook nog eens geen omzet maakt!
Daarom worden er minder aangiftes gedaan!!

gozahtje | 28-05-10 | 13:07

De islam is nogal duidelijk in wat haar ambities zijn. Wereld dominantie.
Als je een beetje op de hoogte zou zijn zou je dat weten.
Het feit dat jij over alu hoedjes begint geeft meer aan hoe dom en ongeinformeerd jij bent.
solidstate | 28-05-10 | 12:56
Of jij bent gewoon een bang mannetje. Ik gok op het laatste.

mokum4all | 28-05-10 | 13:07

Volgens links is het dan inderdaad veiliger geworden. Het slopen en leegroven van je huis is namelijk niet belangrijk volgens hippies. Bezittingen zijn niets waard en daar dien je er zo min mogelijk van te hebben. Het is dus mooi meegenomen dat ze allemaal worden meegenomen door buitenlandse Robin Hood's!

Semper Pecunia | 28-05-10 | 12:59

@ nogeentjedan | 28-05-10 | 12:40
De islam is nogal duidelijk in wat haar ambities zijn. Wereld dominantie.
Als je een beetje op de hoogte zou zijn zou je dat weten.
Het feit dat jij over alu hoedjes begint geeft meer aan hoe dom en ongeinformeerd jij bent.

solidstate | 28-05-10 | 12:56

Wat is dit toch een "goed nieuws site"

Lardeerik | 28-05-10 | 12:51

Woon nu een jaar in Amsterdam en voel me veilig! Dus wat betreft het'gevoel' klopt het was Cohen zegt!

effevrijetijd | 28-05-10 | 12:48

Als ze in Amsterdam nou alleen nog aangifte opnemen van moord is de stad helemaal safe. Want in totaal slechts pak 'm beet 20 aangiften per jaar! Je moet wel een enorme deathwish hebben wil je tegenwoordig nog aangifte doen. Voor je het weet staat Ahgmet met zijn 40 kornuiten voor je deur. Met dank aan de hen door de politie in het Arabisch toegezonden aangifte incluis jouw NAW. Nee dank u.

PreventiefRuimen | 28-05-10 | 12:46

@italian bastard | 28-05-10 | 12:35
Precies. Alleen 75% van de stemgerechtigden die ook daadwerkelijk gaan stemmen leest dit allemaal niet, verdiept zich niet, begrijpt geen snars van alle cijfers etc. Die "denken": sympathieke vent die J00b. Inhoud? Who cares. Totdat ze het in de portemewallet gaan voelen. En daar gokt de pvda op. Overigens geldt dit ook voor alle andere partijen. Christenen stemmen CDA, SGP of CU, Linksen stemmen GL, SP, pvda of D'66 en rechts stemt CDA, VVD of PVV. Dus meer vanuit een gevoel dan vanuit een gedachtegang.

Sliptong | 28-05-10 | 12:45

Ashtrey | 28-05-10 | 12:23
Ook veel H. schulden, want dat trekt zo lekker af.

Ookmooi | 28-05-10 | 12:41

http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2010_factsheets_1

TisNieZoMoeilijk | 28-05-10 | 12:41

Wat mokum4all | 28-05-10 | 12:28 zegt.
En ja, ik heb wel op hem gestemd.

nogeentjedan | 28-05-10 | 12:41

@witwas | 28-05-10 | 12:01
Dat liet ik nog maar even buiten beschouwing.
Even een beetje rekenen met deze .pdf:
374.399 alochtonen in Adam (westers en niet-westers)
Waarvan 18% Marokkaans = 67.392

2500 Opgepakte Marokkanen met een pakkans van ~20%= 12.500 criminelen en crimineeltjes. En dat is dus 18,5%, ofwel ongeveer 1/5.
Een beetje kort door de bocht miscchien, maar laat het 1/7 of 1/8 zijn. Dan spreek je toch echt niet meer over een KLEINE minderheid die het verpest voor de rest. de spreek je over een STRUCTUREEL probleem.

TisNieZoMoeilijk | 28-05-10 | 12:41

@solidstate | 28-05-10 | 12:24
Vergeet je aluhoedje niet!

nogeentjedan | 28-05-10 | 12:40

@solidstate | 28-05-10 | 12:24
Dan heeft hij waarschijnlijk vrijstelling middels de vrijstellingfatwa want meneer mag publiekelijk zijn steun aan heaumeaux betuigen. Gaan ze tegenwoordig zo ver of dit een babylonische spraakverwarring tussen Marokkaanse *huhum* geestelijken?

Sliptong | 28-05-10 | 12:40

Hoe zit het dan met potenrammen, geen cijfers van?. Zal zeker ook minder zijn geworden, zijn al weggegaan om hun veiligheid. Gaat prima daar.

Rumors | 28-05-10 | 12:38

Hou een sop met Amsterdam afzeiken, jullie dorp, da's pas top!

Sir EnemA | 28-05-10 | 12:36

Tis wel lachen bij die Joop: ze weten van gekheid niet wat ze moeten schrijven om een rechts kabinet zwart te maken. Ze weten dat ze Pvda/Vara-baantjesmachine kwijtraken bij Rutte/Wilders. Tis zo eenvoudig te doorzien!

italian bastard | 28-05-10 | 12:35

Geenstijl is goed op dreef vandaag; al 4 topics die de linkse kerk ontkrachten!
(sieneke was ook een pvda hoax)

ROGL | 28-05-10 | 12:32

Rammstein | 28-05-10 | 12:07

Leuk. Ik zie net dat naast Rammstein ook Motorhead speelt.
Heb zelf een typhushekel aan mensenmassa's en ga dus zeker niet maar wens jou vette pret.

zovoklets | 28-05-10 | 12:32

@henriette | 28-05-10 | 12:06
Een aangifte m.b.t. economische delicten zoals diefstal, vernieling e.d. is niets anders meer dan een formeel stuk wat de verzekering nodig heeft om te kunnen uitkeren. Blijkbaar krijg je in 020 geen respons hier op. Bij ons werd ik keurig gebeld of alles was opgelost (schade e.d.) maar dat ze de zaak hadden gesloten vanwege te weinig aanknopingspunten. Geen wijkagent gestuurd of iemand misschien iets had gezien of gehoord en extra patrouille, niets. Nu gin g het om een diefstal vanuit mijn leaseauto (raam stuk/ tas weg; tas overigens later teruggevonden door oplettende buurtbewoners dus terug gehad). maar toch. Bij ons in de regio is er sprake van een inbraakgolf. Doen ze er iets aan? Nee hoor. Alleen even de buren vragen of ze wat gezien hebben, verzekering keert uit, onvervangbare spullen weg who gives a fuck. Misschien als je mazzel hebt, doen ze wat als je in elkaar getimmerd bent. Misdaadstatistieken zijn de goorste leugens die er zijn. Vooral als er politiek gewin valt te behalen.

Sliptong | 28-05-10 | 12:30

*Houdt het dan nooit op?* verzuchten doet...

HenkKlaasWimJan | 28-05-10 | 12:29

koerbagh ® | 28-05-10 | 11:55
OK, got that: dus het aantal daders per overval neemt toe, oftewel de efficiëntie per overvaller neemt af. Dat dan weer wel, de lafaards.

JanRap | 28-05-10 | 12:29

Rammstein | 28-05-10 | 12:07
Speelt Rammstein op Pinkpop dan?

zovoklets | 28-05-10 | 12:28

solidstate | 28-05-10 | 12:24
Ja, blaat maar, joh, het is nooit goed he. Niemand heeft het tuig waar hier terecht zo op wordt gescholden, zo had aangepakt als hij. Sterker nog, hij begon en Cohen volgde, niet andersom. En nee, ik heb niet op hem gestemd.

mokum4all | 28-05-10 | 12:28

Biep | 28-05-10 | 12:02
Oke jij voelt je veilig, ik ben veilig ( berekend met kansen.)
Fair deal?

magentaplacenta | 28-05-10 | 12:26

Toch vreemd dat ik op de PvdA zal stemmen.

Maar goed, mijn onderbuik zegt dat dat voor iedereen het beste is.

zovoklets | 28-05-10 | 12:25

@ mokum4all | 28-05-10 | 12:18
Marcouch is een wolf in schaaps kleren.
Een moslimbroederschapper met een islam agenda.

solidstate | 28-05-10 | 12:24

Ookmooi | 28-05-10 | 12:21
Lalalalala.... GELD!?

Ashtrey | 28-05-10 | 12:23

Ik ben me de afgelopen jaren in A'dam zeker niet onveiliger gaan voelen. Fiets en loop regelmatig door grote delen van de stad.
Ben wat langer dan gemiddeld en bezoek 2a3 p.w. een sportschool, fietsen en voertuigen staan inpandig geparkeerd, dat dan weer wel.
Stoor me eigenlijk het meest aan blowen op straat en bedelende zwervers.

Ookmooi | 28-05-10 | 12:21

Naar aanleiding van de opmerkingen van Wilders richting cohen dat het een dreigment was aan nederland om hetzelfde te doen als in amsterdam is het nu wel heel erg "toevallig" dat dit nu met veel bombarie gepresenteerd wordt.

De pravda en youssef goebbels praktijken van de PVDA(llah) kennen wederom geen grenzen.

solidstate | 28-05-10 | 12:19

Minder straatroven en zakkenrollers, meer overvallen.
Minder vernielingen, meer bedreigingen.
Minder diefstallen uit auto's, schuurtjes of garages meer woninginbraken.

Je kan het zo mooi maken als je wil, dit is gewoon meer criminaliteit direct jegens of dichtbij personen.

Zealot | 28-05-10 | 12:18

Jeanjacques | 28-05-10 | 12:16
Erg OT, misplaatst, maar vooral naief.

Superior Bastard | 28-05-10 | 12:18

Cohen heeft de harde aanpak van de politie en Marcouch nadrukkelijk gesteund. Met effect. Ik heb er gemengde gevoelens over; er zijn idd veel foute gastjes van de straat gehaald, dat is waar. Maar die andere helft die gewoon naar school/werk gaat, wordt hier ook constant van de weg gehaald voor controles. Probeer me wel eens voor te stellen hoe ik daar op zou reageren.

mokum4all | 28-05-10 | 12:18

Amsterdam heeft in iedere geval de beste voetbalclub

Jeanjacques | 28-05-10 | 12:16


Meten is weten !!
Alleen niets is zo makkelijk te manipuleren als cijfers :)

Ad Telenooie | 28-05-10 | 12:16

Rammstein | 28-05-10 | 12:07
Groeten aan titsme? tsk tsk ;) Pinkpop = Landgraaf = Limburg.
* Viel Spaß *

seven | 28-05-10 | 12:16

Onveiligheid zit ook tussen de oren, en het gros van het volk is te dom om in te zien dat de media hen gek maakt.

Er zijn dan ook mensen die tendentieuze berichtgeving op een site als GS dan ook ECHT serieus nemen, ipv te snappen dat het maar wat gezellig azijnpissen op alles en nog wat is.

Het enige reeele probleem is dat bepaalde groepjes Marokkanen en Antillianen, ondanks dat ze met vrij weinig man zijn, zo ONTZETTEND veel gezeik veroorzaken. Je hoeft misschien maar 1.000 man om te leggen om Amsterdam net zo veilig te maken als bijvoorbeeld Franekeradeel ofzo.

Ratzenberger1985 | 28-05-10 | 12:15

Mensen doen geen aangifte meer, de politie zegt zelf dat het geen zin heeft want ze mogen van Softe Job niet stigmatiseren...
Mensen, laat je niets wijs maken: uw veiligheid interesseert een linkse politicus geen ruk. Het gaat hem enkel om zijn eigen vetbetaalde baantje.

lekker wijf | 28-05-10 | 12:15

Bertie Wooster | 28-05-10 | 11:34
Het moet zijn: lies, DAMNED lies and statistics.

Krachtmeester | 28-05-10 | 12:15

Nou, dat is toch wel nieuws,
ik wist niet dat hier in 020 iemand nog aangifte deed;
Zeau 2009...........

vliegende knorrepot | 28-05-10 | 12:11

Sloober | 28-05-10 | 12:07
Eén woord: Televaag.

Superior Bastard | 28-05-10 | 12:10

Rammstein | 28-05-10 | 12:07
ontopic, godverdomme! ;-)

Biep | 28-05-10 | 12:10

Rammstein | 28-05-10 | 12:07
Have fun!

Ashtrey | 28-05-10 | 12:09

Hey-ho, hey-ho, to Pinkpop, here we go !
Groetjes aan Titsme !
*haifisch!*

Rammstein | 28-05-10 | 12:07

-weggejorist en opgerot-

Sloober | 28-05-10 | 12:07

Van diefstallen uit auto's kun je volgens mij alleen online aangifte doen. Dat ondervonden wij toen wij als niet randstedelijke boeren er een dagje waren. Volgens de eigenaar van het autoruitenreparatiebedrijf ging die elektronische aangifte rechtstreeks in een blackhole. Dat bevestigden meerdere mensen die ook gedwongen waren die zaak aan te doen. Je hoorde er nooit meer wat van. Het had volgens die mensen geen zin om online aangifte te doen. Wij waren de eersten die die dag online aangifte deden, terwijl de zaak vol zat. Wellicht is het beter om de cijfers niet te baseren op aangiftes, maar op cijfers van autoruitfabrikanten ed.

henriette | 28-05-10 | 12:06

Zoals van hem gewend slaat seven | 28-05-10 | 11:50 weer eens de spijkerT op zijn kop. Aangifte? Levensgevaarlijk!!

Stroopdoos | 28-05-10 | 12:06

seven | 28-05-10 | 12:03
Inderdaad, al die (on) veiligheidscijfers zijn gebaseert op de aangifte. Doe je geen aangifte, dan is er niets gebeurt.
Je moet dus altijd aangifte doen,óók als de politie daar geen zin in heeft.

Biep | 28-05-10 | 12:06

BlitzFlicker | 28-05-10 | 12:00
"Gemiddeld wordt slechts 28 procent van de delicten aangegeven bij de politie. (…) Dit blijkt uit enquêtegegevens over aangiftegedrag. De bereidheid tot aangifte hangt sterk af van het soort delict. Zo geven slachtoffers van autodiefstal dit bijna altijd aan: 91 procent. Ook vermogensdelicten als inbraak, diefstal uit auto en diefstal met geweld worden relatief vaak aangegeven. Bij geweldsdelicten ligt het aandeel gemiddeld lager" cbs

seven | 28-05-10 | 12:03

magentaplacenta | 28-05-10 | 11:33
Zeker wel: ook veiligheid is een gevoel, dommie.

Biep | 28-05-10 | 12:02

PvdA is going down, mayday mayday...

azijnseikerT | 28-05-10 | 12:01

@TisNieZoMoeilijk | 28-05-10 | 11:48 2.400 en nog wat aangehouden Marokkanen!!! En dat met een pakkans van misschien 20% of minder.

witwas | 28-05-10 | 12:01

Tja wat verwacht je van een door een jood geleide moslimpartij? Geen kritische mening over rovende, intimiderende straatterroristen in ieder geval. Je moet als Nederlander wel te weinig zuurstof hebben gehad bij de geboorte om PvdA te stemmen. Ze behartigen de belangen van Nederlanders namenlijk niet. Even een tweede wereldoorlog vergelijking zoals links altijd doet: Waarvoor was Anton Mussert ook alweer veroordeeld? "Hulpverlening aan de vijand, poging om Nederland onder vreemde heerschappij te brengen."

Randy McRanderson | 28-05-10 | 12:01

bacardi-cola | 28-05-10 | 11:38
Een 13-jarige fin, forensic evidence all over the place en de familie beweert dat om een complot gaat, jaja, hoop dat rechter daar toch echt niet intrapt.

60CX | 28-05-10 | 12:01

@Ariel | 28-05-10 | 11:40
Ja hoor, trek maar lekker de oorlog erbij joh. Medewerker van de Zemblaredactie?

durdave | 28-05-10 | 12:00

Het onderzoek zal gebaseerd zijn op het aantal allochtone inwoners.
Ja, dan kloppen de cijfers wel. Marokkanen voelen zich nu veel veliger.
Politiecommissaris is weggepest.

Boomschade | 28-05-10 | 12:00

@ Canarie | 28-05-10 | 11:55
Je hebt gelijk, het is veel moeilijker om hier werk te vinden, gelukkig is het mij gelukt

The Nameless | 28-05-10 | 12:00

Hoe is het eigenlijk met die neergestoken verkopert?

An die ARBEIT | 28-05-10 | 12:00

@seven | 28-05-10 | 11:50
Die cijfers tellen voor heel Nederland en staan buiten de cijfers voor stedelijk gebied/Amsterdam. Dat geweld incidenten het afgelopen decennium gestegen zijn klopt doordat hier meer aandacht voor is gekomen. Kroeggevechten worden vaker geregistreerd en de politie heeft meer aandacht gekregen voor ruzies binnen de zware criminaliteit.

Daarnaast is de bevolking het afgelopen decennium ook flink gestegen. Dat de criminaliteit gedaald/gelijk gebleven is is daardoor uitzonderlijker. De aangifte bereidheid van de Nederlander was trouwens nooit erg hoog. Dat kent vele oorzaken, hoewel de politie op dit moment een campagne is gestart om deze omhoog te krijgen.

BlitzFlicker | 28-05-10 | 12:00

Woordvoerder PvdA: "Kijkt, as je thuis neergestoken wordt, en je gaat dood, heb dat twee voordelen:
- Je hoeft er je huis niet voor uit;
- Je hoeft niet tot je 67e door te werken!"
Zouden die dalende cijfers wellicht te maken hebben met de afname van de aangiften, omdat de polisie het niet aanneemt, of de gelatenheid van de gemiddelde Amsterdamert/tourist?

funkyd | 28-05-10 | 12:00

@sjaakdeslinksesul|11:52
Onze problemen hebben we allemaal te danken aan die geyle oude vrouwtjes van 91 en ouder.

fuckje | 28-05-10 | 11:59

Nu Job er niet meer is om ze áán de thee en derhalve ván de straat te houden merk je vanzelf dat geen van zijn maatregelen duurzaam effect heeft gehad

Napeauleon | 28-05-10 | 11:58

AD spint er ook op los. AD is via de persgroep/pcm bezit van stichting democratie en media, een stichting die weer van de pvda is.

seven | 28-05-10 | 11:58

AD en PvdA twee handen op een buik.

websenior | 28-05-10 | 11:58

sinds de wallen zo drastisch zijn ingekort is amsterdam toch helemaal niks meer

inzaghii | 28-05-10 | 11:58

Ach, in Spits las ik eergisteren ook cijfers dat het veiliger was. Oftewel 'de' cijfers spreken elkaar tegen. Ik weet niet wat ik moet geloven en houd de waarheid in het midden. Vind het wel knap dat GS altijd zekere weet dat ze het meest negatieve moeten geloven. Als het over PvdA gaat tenminste...

Pimponator | 28-05-10 | 11:57

Gisteren was plasterk weer op tv om Cohen weer positief te brengen. Hij moest er zelf door schreeuwen en liet die van het Cda niet uitspreken. Triest hoe de Pvda nu bezig is.

reade romke | 28-05-10 | 11:56

@The Nameless | 28-05-10 | 11:53
Ja, maar ik heb graag werk. En dat hebben ze niet zoveel daar.. Anders wist ik het ook wel.

Canarie | 28-05-10 | 11:55

Met hoeveel procent is onder Cohen het aantal niet aangegeven misdrijven gestegen omdat politie en justitie er toch geen fluit aan doen? O ja, dat cijfer hebben we niet, ik vermoed dat het vele 10-tallen procenten bedraagt.

faz | 28-05-10 | 11:55

Oud nieuws overigens.

Arrabinekoeterine | 28-05-10 | 11:55

@JanRap | 28-05-10 | 11:48
Wat is daar vreemd aan? Meer bendevorming, meer overvallen door meerdere daders.

koerbagh ® | 28-05-10 | 11:55

Voor mijn gevoel van veiligheid heb ik liever wat meer onopgemerkte diefstallen dan overvallen, inbraken en geweldsdelicten. Maar dat zal wel aan mij liggen dan. Als Fransisco van Jole daar anders over denkt dan zal hij wel gelijk hebben. Jolo heeft immers altijd gelijk, ook (of liever: juist) als hij dat niet heeft.

koerbagh ® | 28-05-10 | 11:53

Hé jij, hierrrrr met die centen en geen aangifte want we weten waar je huis woont...

illuvatar | 28-05-10 | 11:53

en daarom ben ik lekker verhuisd van het pittoreske Slotervaart naar het rustige Drenthe

The Nameless | 28-05-10 | 11:53

Ik ben altijd benieuwd hoe de Jolo's onder ons zouden reageren als ze zelf eens het slachtoffer van criminaliteit zouden zijn. Het mooist zou zijn als zijn ivoren toren zou worden gestolen.
Misselijkmakend mannetje.

Superior Bastard | 28-05-10 | 11:52

Wanneer zijn de verkiezingen afgelopen? Begin dat geouwehoer behoorlijk zat te raken. Ga toch neuken! Doe je tenminste eens wat leuks.

Zyxtraal | 28-05-10 | 11:52

woon al mijn hele leven in Amsterdam, eerst in Oost, daarna in Bos en Lommer en nu in de Bijlmer. Ik wil niet zeggen dat er niets gebeurd, en ik zal ook niet ontkennen dat er problemen zijn maar zelfs mijn vriendin gaat hier savonds rustig over straat..

Het is natuurlijk voor een grootdeel beeldvorming. Doet me een beetje denken aan mijn nichtje, ze komt ui Long beach california. Dezelfde stad als Snoop dogg en zijn rappende gangsternegerts die doen alsof het retegevaarlijk is en de glock scontinu knallen. Zelfs haar oma gaat daar 's avonds alleen over straat.

neemt niet weg dat ze tegen de problemen die er zijn veeeeeel harder moeten optreden. Keiharde repressie en geen bloemen wieden als taakstraf,
Riool uitbaggeren moeten ze, ontleen daar maar eens status aan. "Ewa sahbi, ik heb vandaag tot mijn knieen in de stront gestaan jeweetoch"

Johnny de Baas | 28-05-10 | 11:52

De Propaganda wordt weer zorgvuldig gedoseerd....
Ik verwacht volgende week nog meer van dit soort zorgvuldig geredigeerde en getimede proza... Doet het altijd goed onder de Volkskrant lezerts.

WillemWordtWakker | 28-05-10 | 11:51

fuckje | 28-05-10 | 11:50
De boze buitenwereld. En van die gemene oude vrouwtjes.

sjaakdeslinksesul | 28-05-10 | 11:51

Ja inderdaad onveiligheids gevoel & angst zit tussen de oren.
Daat kan je prachtig mee spelen om doelen mee te bereiken.
En dat weten overheid, media, politiek, en bedrijfsleven al heel erg lang.

Bertus Brulbroek | 28-05-10 | 11:51

Alleen zwakken van geest en lichaam voelen zich onveilig. Bezoek eens een sportschool.

Rob van Roos | 28-05-10 | 11:51

Inderdaad, Geweld stijgt wel.
Een fietsendiefstal is ook criminaliteit maar geen geweld. Geweld een onderdeel van de criminaliteit.
Alle cijfers op een rij statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D... en de bovenste 3 tabellen laten zien dat het afgelopen decennium de totale criminaliteit weliswaar daalde, maar het geweld toenam. Als je een en ander een weging zou geven zou je geweldsmisdrijven x maal zwaarder moeten wegen dan een fietsendiefstal en dan zou zo soort gewogen indicatie denk ik ook stijgen. statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

Wat de cijfers echt zeggen is de vraag, omdat steeds minder mensen aangifte doen en de feitelijke toename van deze cijfers nog groter is. Slechts 28 procent aangifte In 2008 was een kwart van de Nederlandse inwoners slachtoffer van een delict. Gemiddeld wordt slechts 28 procent van de delicten aangegeven bij de politie. (…) Dit blijkt uit enquêtegegevens over aangiftegedrag. De bereidheid tot aangifte hangt sterk af van het soort delict. Zo geven slachtoffers van autodiefstal dit bijna altijd aan: 91 procent. Ook vermogensdelicten als inbraak, diefstal uit auto en diefstal met geweld worden relatief vaak aangegeven. Bij geweldsdelicten ligt het aandeel gemiddeld lager www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/veilighei...

Het is daarbij de ook de vraag of mensen nog wel aangifte durven te doen in een land waar de dader na je aangifte kan lezen in het dossier waar je woont, en na een paar uur weer buiten het politiebureau staat. Of in het beste geval na een paar weken of maanden weer vrij is en verhaal komt halen. Hoevaak komt het niet voor dat politieagenten mensen adviseren om maar geen aangifte te doen. Zelfs het weigeren van het opnemen van een aangifte komt zeer regelmatig voor, alsmede het afdoen van een potentiele aangifte als melding die dan totaal verdwijnt en nooit meer in de cijfers is terug te vinden.

seven | 28-05-10 | 11:50

@bacardi-cola |11:38
Heel typerend bericht idd. Het ligt altijd aan iemand anders, nooit aan jezelf.

fuckje | 28-05-10 | 11:50

Gelul! Ik hoor net op BNR van een OM-goof dat overvallen zijn toegenomen met iets van 16% en het aantal daders met 26%. Statistisch een vreemde dispariteit trouwens.

JanRap | 28-05-10 | 11:48

Dat is dan een ander amsterdam waar ik woon:
mei 2009: fiets gejat voor mn huis
augustus 2009: auto open gebroken (in "afgesloten" garage), radio en zonnebril weg
april 2010: ingebroken: spaarpot, laptop, oude telefoon etc. weg

nou nou nou wat veilig jolo

the_self | 28-05-10 | 11:48

"Amsterdam telt in absolute aantallen de meeste Marokkaanse criminelen: 2497 op een totaal van 14.844 aangehouden misdadigers."

1 op de 6 incidenten. Incidenten...

TisNieZoMoeilijk | 28-05-10 | 11:48

Job cohen: een wereld vol wonderen

Dominodayfreak | 28-05-10 | 11:46

Amsterdam wordt al sinds 1612 - met een korte onderbreking in de jaren 1940 - veiliger. Daar spelen allemaal processen een rol in en Job Cohen alleen heeft daar weinig mee te maken.

BlitzFlicker | 28-05-10 | 11:46

Barbabob | 28-05-10 | 11:41

roflol

Alleen de poppetjes veranderen. Jouw koopkracht gaat gewoon plus of min 0,5%. That's it.

zovoklets | 28-05-10 | 11:45

Veilig? Bloementuin? Gezellig? Amsterdam? Je zou eens naar hier moeten komen. 't Is dat mijn buurvrouw hier woont, maar anders was dit een paradijs. Waar? Tietentreklullebroek!

Zyxtraal | 28-05-10 | 11:44

Intellectueel | 28-05-10 | 11:41
Ja joh, stel je eens voor zeg ... dat je de gemiddelde werkende burger eens iets te zeggen liet hebben. Daar moet je toch niet aan denken he ?

Bigi Bana Boy | 28-05-10 | 11:44

Stijlloze bezoeker | 28-05-10 | 11:40
Leuk, maar dat zegt niets zolang je niet ook vermeldt op welke criteria Mercer toetst, toch ?

Bigi Bana Boy | 28-05-10 | 11:42

En heel Nederland zal onder de PVDA kapot gaan, en als jullie VVD stemmen krijg je de PVDA erbij, denk toch na en stem PVV voor echte verandering

Barbabob | 28-05-10 | 11:41

Wat is het toch ook altijd een heerlijke zeik-cultuur hier op geenstijl. Als de gemiddelde reaguurder het in dit land voor het zeggen had, zou Nederland binnen de kortste keren degraderen tot bananenrepubliek

Intellectueel | 28-05-10 | 11:41

Ik vind het nix die pvda, en ook cohen niet. ik stuur 'm iedere dag naar huis op stemopkop

vanierland | 28-05-10 | 11:40

-weggejorist-

Ariel | 28-05-10 | 11:40

Eat your hart out, Brusselmans;

"Amsterdam blijft op 12 na meest leefbare stad
woensdag 26 mei 2010 | 08:18

Tekstgrootte

ANP
AMSTERDAM (ANP) - Amsterdam staat op nummer dertien in de jaarlijkse top van meest leefbare steden ter wereld. Dat becijferde adviesbureau Mercer. Ook in de voorgaande jaren belandde de Nederlandse hoofdstad op die plek in de internationale ranglijst.

Wenen (Oostenrijk) voert, net als vorig jaar, de lijst aan. Gevolgd door Zürich en Genève (Zwitserland). Bagdad staat traditiegetrouw onderaan de lijst van 221 steden."

Stijlloze bezoeker | 28-05-10 | 11:40

"Amsterdam heiliger onder Cohen".

Krachtmeester | 28-05-10 | 11:38

BREKEND! Aangiftes in Amsterdam drastisch afgenomen! Waarom? Kost bergen tijd, stress, zelfs geld en levert geen RUK op! Ze investeren liever in andere vormen van bescherming.

Stroopdoos | 28-05-10 | 11:38

Ik voel mij overigens persoonlijk de laatste jaren veel veiliger sinds de politie de laatste paar jaren zo keihard optreedt tegen schurken die vijf kilometer te hard naar hun werk rijden. Het doet mij deugt dat ze daar zoveel manuren in stoppen.

Bigi Bana Boy | 28-05-10 | 11:38

Veiligheid op papier of de werkelijke veiligheid. Ben blij niet in het westen te wonen. Hier jatten de tokkies hooguit een autoradio.

Rooie2005 | 28-05-10 | 11:38

Ja, de linkse propaganda machine draait weer op volle toeren.
Gisteren was Plasterk een poging aan het doen Cohen recht te lullen. Wat een treurige vertoning was dat.

Lompe Loel | 28-05-10 | 11:38

Jaren geleden dat ik in Amsterdam was. Voor mijn part zijn er dagelijks massa-slachtingen, boeiuh.

zovoklets | 28-05-10 | 11:38

Opgepoetste cijfers?

ZDEV | 28-05-10 | 11:36

Een goede linksche dooddoener was vroeger altijd dat wie zich onveilig voelde, een andere krant moest gaan lezen.

Bigi Bana Boy | 28-05-10 | 11:36

Elke dag een anti PvdA bericht. Je krijgt bijna het idee dat Geenstijl een politieke agenda heeft.

mocroflavour | 28-05-10 | 11:36

Hebben we het hier niet over een saFe haven?

Schild | 28-05-10 | 11:35

Hoe zat het ook weer met al die bouwputten, verzakkingen, overschreden budgetten van Noord-Zuidlijnen etc?

De Stramme Kabouter | 28-05-10 | 11:35

Lies, big lies, statistics.

Bertie Wooster | 28-05-10 | 11:34

Als de politie geen tijd heeft om de aangifte op te nemen als u langskomt, dan is het probleem vanzelf opgelost voor de statistieken.

Het meisje van Yde | 28-05-10 | 11:34

Veiligheid is geen gevoel.

magentaplacenta | 28-05-10 | 11:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken