Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Harde cijfers. NPO is een rabiaat PvdA-bolwerk

pvdabolwerk477.jpgOpmerkelijk statistiekje. Tests bewijzen het. De Nederlandse Publieke Omroep is een rabiaat links PvdA-bolwerk. Oké, wij wisten het al. Toch goed het nu eens duidelijk gevisualiseerd te krijgen met een staafdiagrammetje. Sinds 18 februari 2010 zagen we negentig (90!) PvdA-politici bij 1VDWDDNWNOVAPWBHMROIO en KVDB. Yes we Felix. (Hat tip: @pimsonepouse)

Reaguursels

Inloggen

En welke zijn er bij RTL 4 vertegenwoordigd?

TonyM | 27-05-10 | 14:17

Hier het verschil tussen NPO en 2ekamerzetelverdeling.

partij:npo:zetels:norm:+/-:1procent:procentverschil
trots 2 0 0 2 0 999999
d66 23 3 5.1 17.9 0.05 350.98
pvda 90 33 56.1 33.9 0.56 60.43
gl 17 7 11.9 5.1 0.12 42.86
cu 13 6 10.2 2.8 0.1 27.45
vvd 36 22 37.4 -1.4 0.37 -3.74
pvdd 3 2 3.4 -0.4 0.03 -11.76
cda 46 41 69.7 -23.7 0.7 -34
sp 19 25 42.5 -23.5 0.43 -55.29
pvv 6 9 15.3 -9.3 0.15 -60.78
sgp 0 2 3.4 -3.4 0.03 -100

En hier, ter lering ende vermeack, het verschil tussen NPO en de huidige peiling van Maurice.

partij:npo:peil:norm:+/-:1procent:procentverschil
trots 2 0 0 2 0 999999
pvda 90 29 49.3 40.7 0.49 82.56
d66 23 9 15.3 7.7 0.15 50.33
cda 46 25 42.5 3.5 0.43 8.24
sp 19 11 18.7 0.3 0.19 1.6
cu 13 8 13.6 -0.6 0.14 -4.41
gl 17 11 18.7 -1.7 0.19 -9.09
pvdd 3 2 3.4 -0.4 0.03 -11.76
vvd 36 36 61.2 -25.2 0.61 -41.18
pvv 6 17 28.9 -22.9 0.29 -79.24
sgp 0 2 3.4 -3.4 0.03 -100

Mijn advies aan de NPO:
ontsla 2 trotsers, 41 pvdaers, 8 d66ers, en 3 cdaers.
Neem dan 3 sgpers, 23 pvvers, 25 vvders, 2 glers, en een cuer aan.

OF! Noem jezelf niet langer een afspiegeling van de samenleving, en geef gewoon toe dat de NPO het volk 'een bepaalde kant' op wil sturen.

BasKoning | 27-05-10 | 07:24

Waarom mis ik stevast de SGP in dit soort lijstjes?

sneuhoor | 27-05-10 | 06:21

Los uit 't Duits vertaald: Vertrouw geen enkele statistiek waar je niet zelf aan gerommeld hebt.

Al zal deze wel ongeveer kloppen ;P

PauperPanda | 26-05-10 | 23:36

Het vervelende is, dat de publieke omroep inderdaad één groot PVDA bolwerk is. Neem "DWDD": alle tussenfilmpjes in het rood. Als er nieuws is over aanstaande verkiezingen, dan wordt de kaart van NL altijd voorzien van rode potloodstrepen. Om over Pauw en Witteman en de rooie rakkers die ze telkens uitnodigen nog maar te zwijgen...

Struikrover09 | 26-05-10 | 22:44

@ mezelf. Geert bij 'het elfde uur' was december 2009 en telde dus niet mee... Tijd gaat snel.

DasUnterMensch | 26-05-10 | 22:34

@ brienenoord | 26-05-10 | 13:28 en alle andere die roepen dat Wilders zelf toch niet wil (overigens was hij nog niet zo lang geleden bij "het elfde uur"). Ik weet niet of als 1 specifieke politici 2 keer ergens is het dan als 2 of als een keert telt (gezien de 90 moet het wel per keer tellen, maar als je de zin leest heeft het betrekking op de persoon, niet het aantal keer.. berekenen ze dan ook PvdA prominenten mee?). Maar als het als 1 keer geld dan zit Geert er al bij. Is het per keer dan mogen jullie bij de PVV er nog 5 bij tellen van mij. Verandert echter niet zo veel aan het geen dat GeenStijl hier wilt aantonen.

DasUnterMensch | 26-05-10 | 22:31

Waarom verbaast me dit nou niet.
.
Die zes PVV-ers zullen vast 3x Fleur en 3x Hero zijn.

altijd wakker | 26-05-10 | 19:52

De La Puerco | 26-05-10 | 16:08
Ik denk dat je mijn comment dan nog maar eens moet lezen.
Punt gaat volledig aan je voorbij blijkbaar.
Partisan hackery? of gewoon niet zo snugger?
in ieder geval: #FAIL!

Mr_Robson | 26-05-10 | 19:10

TV wordt gemaakt door ontwikkelde mensen, en ontwikkelde mensen stemmen vaker iets nuttigs.

nietsist | 26-05-10 | 18:54

MarieTruus | 26-05-10 | 18:27
De definitie van rechts en links is (deels ook vanwege laterale verbanden met de begrippen progressief en conservatief) arbitrair dus ik denk niet dat iemand hier de waarheid in pacht heeft. Maar ben wel benieuwd waarom je van mening bent dat D66 rechtser is dan de VVD en PVV.

MacReady | 26-05-10 | 18:34

En ook grappig dat mensen D66 als 'links' bestempelen. D66 is zelfs niet 'centrum'.
.
D66 is rechtser dan VVD & PVV bij elkaar. Maar niemand leest een programma. Niemand lijkt zich te verdiepen in de werkelijke programmapunten en wensen.

MarieTruus | 26-05-10 | 18:27

Grappig dat sommigen reageren over het feit dat Wilders niet naar PenW
gaat, omdat het een linkse kliek is, en daarom de PVV in het statistiekje
laag staat.
.
Is de PVV dan écht het enige dat jullie opvalt aan dit statistiekje?
.
Zijn jullie zó gefocust op de PVV, dat jullie niet opvalt, dat het CDA, D66,
Groenlinks, SP en al die andere partijen óók veel minder zijn uitgenodigd?
.
Het verschil tussen de PvdA en ál die anderen, is gewoon opzichtig groot!
.
Heeft dus niets met de PVV te maken. Gaat dit itempje ook niet over.
.
Doe die haat-bril eens af en doe eens normaal ofzo.. :)

MarieTruus | 26-05-10 | 18:23

Helder. En dus overduidelijk anders dan wat de VARA enige weken geleden in haar gids publiceerde. Wel ben ik van mening dat als D66 centrum is, dat ook zou moeten gelden voor CDA. Al is dat uiteraard een geheel andere discussie.

Hoe dan ook: dank voor deze geste. Hopelijk vormt dit en voorgaande aanleiding voor serieus, gedegen onderzoek.

the_lizard_king | 26-05-10 | 18:16

the_lizard_king | 26-05-10 | 16:57
Geste dan maar. De cijfers van P&W en K&VB over april en mei 2010.
Links 16 politici (PVDA 8, GL 3, PvdD 2, SP 3), centrum 2 (D66), rechts 26 (CDA 9, VVD 7, CU 5, PVV 3, SGP 2). Niet meegerekend op rechts: OpenVLD (Vlaamse liberalen) 1 en 2 oud politici van de VVD.
-
Zelfs al zouden we D66 als links bestempelen, dan nog lijkt me de verhouding niet in het voordeel van links uitvallen.

MacReady | 26-05-10 | 17:35

De La Puerco | 26-05-10 | 16:56
Laatste zin nog maar een keer: Grafiekje geeft keurig weer wie er in beeld kwam maar geenszins wie er benaderd is. Of men doorgaans 'he lul' als aanhef op de uitnodigingen heeft staan dat weet ik niet.

harold3604 | 26-05-10 | 17:33

Ook daarom PVV.

funkyd | 26-05-10 | 17:30

komt misschien ook omdat de verschillende omroepen geen rekening houden met elkaar en dat de ene omroep meer zendtijd heeft dan de andere en die toevallig vaak een PvdAnus uitnodigd.. neemt niet weg dat het niet netjes is..

Beer301 | 26-05-10 | 17:27

@alsermaarBieris | 26-05-10 | 17:07
as is gebrande turf, bovendien zou het slechts een fractie schelen.

Onderbuik | 26-05-10 | 17:24

Is natuurlijk geen argument. Aan uitzendingen van RTL betalen we, anders dan als commerciële consument, geen stuiver mee.

the_lizard_king | 26-05-10 | 17:19

en dan nog durven de wittemannetjes en de rosemullertjes te ontkennen dat er linksche indoctrinatie plaatsvind in Nederland...

Onderbuik | 26-05-10 | 17:19

Ach bij RTL is het weer het omgekeerde....

snoorhoff | 26-05-10 | 17:18

Als je DWDD met zijn Felix Rottenberg niet zou meetellen, zou het er waarschijnlijk heel anders uitzien...

alsermaarBieris | 26-05-10 | 17:07

MacReady | 26-05-10 | 16:48

Jammer, ik had er graag - en zelfs onbevooroordeeld, mijn zwitsalhoofdje pleit plots wellicht voor me - kennis van genomen. Reden dat ik twijfel is een grafiek (tja..) in de VARA-gids, die juist liet zien dat KvdB in absolute zin nog linkser was in haar gastenbeleid dan P&W.

Uw reactie bevat overigens wel een grappige aanname in deze context. Met een beetje goede wil zou je daarin een mooie parallel kunnen zien met links/rechts en redenen om uitnodigingen aan te nemen/te weigeren. Maar dat terzijde.

the_lizard_king | 26-05-10 | 16:57

harold3604 | 26-05-10 | 16:51
Dus uitnodigingen ('he lul, je bent uitgenodigd om jezelf belachelijk te laten maken') moeten ook in de statistiek verwerkt worden.

De La Puerco | 26-05-10 | 16:56

MacReady | 26-05-10 | 16:48

U roept dus maar iets, zonder dat feitelijk te onderbouwen.

De La Puerco | 26-05-10 | 16:53

@Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:30
@Napolejong | 26-05-10 | 13:31
@VictorvanZuydewijn | 26-05-10 | 13:27
Op de uitschieter van de PvdA na zijn de cijfers zetelgerelateerd. Tevens zal er ongetwijfeld een verband zijn met de meest recente peilingen en het feit dat de PvdA het vorige kabinet heeft opgeblazen. VictorvanZuydewijn heeft gelijk als het gaat om bijvoorbeeld Wilders die structureel niet komt opdagen. Grafiekje geeft keurig weer wie er in beeld kwam maar geenszins wie er benaderd is.

harold3604 | 26-05-10 | 16:51

malashenko | 26-05-10 | 16:39
Zodra de PVDA stopt met manipuleren en bedriegen hou ik op om daarover kritisch te zijn. Akkoord ?

De La Puerco | 26-05-10 | 16:51

the_lizard_king | 26-05-10 | 16:41
Conclusies o.b.v. de constatering laat ik over aan de voorbarigen hierboven. Cijfers mag je zelf invullen, want ik heb niet de illusie dat als ik cijfers noem mijn woord ineens wel wordt geloofd. Over sympathie gesproken.

MacReady | 26-05-10 | 16:48

Het zou dan misschien wel zo sympathiek zijn om dat ook in aantallen, percentages of anderszins (doe eens gek: maak 'n grafiekje..) weer te geven. Bespaart mij en anderen tijd en moeite en zou in positieve zin bijdragen aan een inhoudelijke discussie. Want nogmaals: ik ken de uitkomst nog niet en twijfel nog altijd aan de conclusie.

the_lizard_king | 26-05-10 | 16:41

Wanneer houden jullie eens op met janken voor de pvda? Het lijkt soms wel een obsessie.

malashenko | 26-05-10 | 16:39

the_lizard_king | 26-05-10 | 16:34
Dat was geen conclusie maar een feitelijke constatering mijnerzijds. Die constatering kun je zoals aangegeven zelf ook eenvoudig doen.

MacReady | 26-05-10 | 16:35

@MacReady: ".. de uitkomst is de tegenovergestelde. Ik begrijp dat wel."

Die uitkomst ken ik vooralsnog niet. En zoals gezegd: ik ben er allesbehalve zeker van dat ie een volledig ander beeld zal laten zien.

the_lizard_king | 26-05-10 | 16:34

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Oftwel: Don't bite the hand that feeds.

Het is helaas zo dat veel mensen dit niet weten omdat ze alleen de publieke omroep kijken, de volkskrant, HP de tijd en/of VN lezen en vervolgens denken dat ze weten wat er zoal speelt in NL (sorry Pa).

WillemWordtWakker | 26-05-10 | 16:32

@Mephaistos: aan uw reacties te zien, kijkt u om welke reden dan ook op velen neer. Op andere reaguurders, op SBS-kijkers, op PVV-stemmers, misschien zelfs wel op Jip en/of Janneke. U woont of werkt niet toevallig in een ivoren toren?

the_lizard_king | 26-05-10 | 16:31

De La Puerco | 26-05-10 | 16:21
Even over je feiten. Een grafiek is pas een feit als de bron is te verifiëren. Laat dat het geval zijn. Ik geef de maker van de grafiek het voordeel van de twijfel en heb de onderliggende informatie niet in z'n geheel controleerd. Iedereen die hier een berichtje kan achterlaten is ook in de gelegenheid naar de websites van P&W en K&VB te surfen. Daar kun je de feiten die ik noemde t.a.v. de periode april en mei ook eenvoudig controleren.
Conclusies die je vervolgens verbindt aan deze informatie zijn geheel voor eigen rekening.
-
the_lizard_king | 26-05-10 | 16:23
Welke conclusie?

MacReady | 26-05-10 | 16:30

Voor iederen die bang is dat Wilders niet wil komen opdagen: "Er speelt een veiligheidsprobleem. En er zijn nog 8 andere parlementariers van de PVVdie kunnen worden uitgenodigd. Met de PvdA zien we ook steeds een andere grafkop.
Lutserts!

rectormagnificus | 26-05-10 | 16:24

@MacReady: ik zou dat (in het licht van eerder genoemde kanttekeningen) tot op zekere hoogte kunnen begrijpen. Ware het niet dat ik ernstig twijfel aan uw ietwat voorbarige conclusie. En nu?

the_lizard_king | 26-05-10 | 16:23

Mephaistos | 26-05-10 | 16:17

Kon de PO nooit een budget vinden voor zo een onderzoek ?, bevreemdend.

De La Puerco | 26-05-10 | 16:23

@De La Puerco | 26-05-10 | 16:19
U vervalt echter slechts in persoonlijke aanvallen die niets met het onderwerp te maken hebben en ontwijkt de vragen die ik stel. De boom die u probeert op te zetten lijkt tot nu toe nog het meest op een kasplantje. Dat we het niet eens zijn vind ik juist een voordeel, wat valt er anders te bediscussiëren?

Wazzzah | 26-05-10 | 16:22

MacReady | 26-05-10 | 16:18

Laten wij uitgaan van de feiten die voor ons liggen. Er is een statistiek, die duidelijk PO-PVDA clientalisme verraadt en er is geen statistiek die op het tegenovergestelde duidt.

De La Puerco | 26-05-10 | 16:21

Wazzzah | 26-05-10 | 16:16

Ben toch al een poosje bezig een boom met u op te zetten, dat ik het niet met u eens ben, is een andere zaak.

De La Puerco | 26-05-10 | 16:19

De La Puerco | 26-05-10 | 16:15
Bovenstaand grafiekje heeft evenveel waarde als een grafiekje op basis van de periode die ik noemde, edoch de uitkomst is het tegenovergestelde. Ik begrijp dat wel.

MacReady | 26-05-10 | 16:18

Wat ik eerder opmerkte:
Je kunt pas 'bashen' zoals hier veelvuldig wordt gedaan als je ditzelfde overzicht zou hebben over de afgelopen jaren o.i.d. Dán weet je zeker een eventuele trend te pakken te hebben in plaats van een toevallige opleving van de media-aandacht.
Mephaistos | 26-05-10 | 14:40

Daarna komt hetzelfde nog meerdere malen terug: hoe Jip-en-Janneke moet het worden uitgelegd vooraleer alle boe-roeperts en PPV-stemmers het snappen?

Mephaistos | 26-05-10 | 16:17

@De La Puerco | 26-05-10 | 16:14
Puur voor mijn interesse, bent u toevallig niet in staat om normaal te discussiëren omdat degelijke argumenten voor de onzin die u uitkraamt niet te vinden zijn?

Wazzzah | 26-05-10 | 16:16

MacReady | 26-05-10 | 16:13

Tja, heel overtuigend, maar hoe is zo een statistiekje dan toch mogelijk, je begrijpt het niet he.

De La Puerco | 26-05-10 | 16:15

Wazzzah | 26-05-10 | 16:13

Puur voor mijn interesse, bent u toevallig links ?

De La Puerco | 26-05-10 | 16:14

De La Puerco | 26-05-10 | 16:03
Omdat je het zelf blijkbaar lastig vindt, alvast een hint: meer rechts (VVD, Christelijken, PVV) dan links (PvdA, SP, GL, PvdD) onder de politieke genodigden. Nu graag je conclusie op basis van dát gegeven.

MacReady | 26-05-10 | 16:13

@Einde van de Domheid | 26-05-10 | 15:34
Na alle voorbeelden van nepotisme, corruptie, belangenverstrengeling tussen de VARA/PvdA/EU/../Herfkens/Lennart Booij kliekjes komt u met dit soort tegels. Er is niks sociaals aan het werken in de publieke sector, er is niks sociaals aan het blokkeren van de vooruitgang door de hang naar een almachtige burocratie, er is niks sociaals aan lippendienst over "sterke schoulders" maar tegelijkertijd binnenharken van zoveel mogelijke publieke gelden. Het enige wat de linksmens beter beheerst is de agitprop (de PvdA is vol trots dat ze het canvassen van Obama overnemen, alle nieuwe campagne-trucjes zijn welkom), maar moreel en economisch is links in West-Europa al decennialang falliet. Zelfs met de vele vertakkingen in media en wetenschap wordt dit steeds duidelijker.

Zware Guy | 26-05-10 | 16:13

@De La Puerco | 26-05-10 | 16:12
Oké, dooddoener. Bedankt voor het opgeven.

Wazzzah | 26-05-10 | 16:13

Wazzzah | 26-05-10 | 16:09

Shit he, dat dat statistiekje iets anders uitwijst. Zijn er overigens zulk soort aanwijzingen, dat de PO niet links is ? niet te vinden he ?, jammer he ?

De La Puerco | 26-05-10 | 16:12

@De La Puerco | 26-05-10 | 16:01
1: Verzaking van Tros/Avro: ja, en? Wat lette rechts om daar wat aan te doen dan?
2: Samenvoeging NOS en VARA, ik neem aan dat u op NOVA doelt? Ga daar maar eens een statistiekje van maken om te kijken of ze links of rechts zijn... Succes, tot nog toe heeft je verhaal weinig fundament.

Wazzzah | 26-05-10 | 16:09

Mr_Robson | 26-05-10 | 16:03

De PO is, zoals jij stelt, links en dat is de schuld van rechts. Duidelijk.

De La Puerco | 26-05-10 | 16:08

De La Puerco | 26-05-10 | 15:57

Jouw nutteloze (en onjuiste) bewering in combinatie met dit non-staatje zijn een mooie self fulfilling prophecy
'Ik ga niet naar de publieken, zijn allemaal eng links'
En vervolgens miepen dat de PO zo weinig rechtse mensen als gasten heeft en dat ze daarom links zijn.

Denk na voordat je comment.......

Mr_Robson | 26-05-10 | 16:03

MacReady | 26-05-10 | 15:57

Het loopt als een Eend, het zwemt als een Eend, het kwaakt als een Eend, he shit het is een Eend.

De La Puerco | 26-05-10 | 16:03

Wazzzah | 26-05-10 | 15:57

De Tros en de Avro waren destijds beslist niet links, maar in de loop der jaren heeft het overheidsgeld de boel gecorrumpeerd. Het samenvoegen van NOS en VARA heeft de VARA daarbij ook nog eens gepromoveerd tot de belangrijkste propaganda zuil.

De La Puerco | 26-05-10 | 16:01

PvdA-ers hoeven ook niet te werken. Dossier kennis van Cohen is van een belabberd niveau.

Patrick Zweedsey | 26-05-10 | 15:59

De La Puerco | 26-05-10 | 15:53
Je conclusie is niet geheel onverwacht voorbarig en onjuist.
Maar als je je empirisch onderzoek hoog acht, verzoek ik je alle politieke gasten van P&W en K&VB sinds eh.. bijv. begin april tot vandaag op een rij te zetten. Ik ben alvast benieuwd wat je eruit gaat concluderen.

MacReady | 26-05-10 | 15:57

Mr_Robson | 26-05-10 | 15:53

Wilders weigert op te treden voor socialistische vuur peletons.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:57

@De La Puerco | 26-05-10 | 15:53
Is het de schuld van de VARA dat "rechts"-Nederland nooit de moeite heeft genomen om een plaats in het publieke bestel te verwerven? Daarnaast is echt alle moeite om u te overtuigen te veel als u deze grafiek ook maar enige waarde toe kent. Jaja, zelfs populisme kan je verprutsen als je het te doorzichtig maakt.

Wazzzah | 26-05-10 | 15:57

MacReady | 26-05-10 | 15:50

Ik trok de conclusie, dat u de alom duidelijke links georienteerdheid van de PO, waarvan de statistiek het zoveelste bewijs/aanwijzing is wenst te bagatelliseren. Al eens gehoord van empirisch onderzoek dmv gewoon kijken.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:53

Je kan het ook interpreteren dat PvdA'ers hun beleid wat meer bereid zijn toe te lichten of verdedigen. Zo weigert Wilders iedere uitnodiging van alle programma's (bang voor kritische journalisten of zoiets?).
Kortom Geenstijl, een erg doorzichtige en kansloze hoax.
Kom maar met een Staatje met het aantal uitgenodigde gasten, naar ratio van de nieuwswaarde die deze op dat moment hadden.... Dan pas gaan we discussieren

Tot die tijd #fail

Mr_Robson | 26-05-10 | 15:53

@De La Puerco | 26-05-10 | 15:42
Zie je wel? Euhm, ja, ik zeg het toch zelf?

An die ARBEIT | 26-05-10 | 15:50

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 15:34

Meneer de finale Domheid is zelf niet zo bijster betrokken kennelijk. Uw oorverdovende stilte kan toch niet het voorbeeld zijn van Jobs betrokkenheid.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:50

De La Puerco | 26-05-10 | 15:47
Je leest conclusies die ik niet trek. Knap.

MacReady | 26-05-10 | 15:50

MacReady | 26-05-10 | 15:43
U bent wel volhardend, hulde. De PO is niet links georienteerd, kan niet, al die linkserts op TV zijn kiezers-.... errr.... gezichtsbedrog.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:47

the_lizard_king | 26-05-10 | 15:35
Nee, dat vind ik niet. De enige manier om bovenstaande vervuiling te filteren uit het gemiddelde, is het kiezen van een lange periode. Met korte periodes kun je in de statistiek alle kanten uit en altijd je gelijk krijgen.
-
Als de genoemde programma's louter als platform dienden voor het voeren van campagne, dan was er nog iets te zeggen voor de gekozen datum, maar gezien de specifieke issues die dagelijks voorbij komen is dat niet aan de orde.

MacReady | 26-05-10 | 15:43

An die ARBEIT | 26-05-10 | 15:40

Zie je wel, Geenstijl besteed wel heel eerlijk ook veel tijd en moeite aan de PVDA, dit in tegenstelling tot de PO.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:42

@baatstra | 26-05-10 | 15:20

Nja, het is ook geen complete kolder, ik denk als we zo'n grafiekje zouden krijgen over " artikelen op geenstijl, welke politieke partijen " krijg je een enorme piek in PvdA en PVV topics, waarvan de 1e vaak negatief getint en de 2e positief getint zijn.

An die ARBEIT | 26-05-10 | 15:40

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 15:34
Geef eens een voorbeeld m.b.t. betrokkenheid, zaken die dus goed, belangrijk of noodzakelijk zijn. Betrek Job Cohen in dat voorbeeld.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:40

@Einde van de Domheid | 26-05-10 | 15:34
Waanzin. De gemiddelde rechtsmens kiest voor datgene dat 'goed, belangrijk of noodzakelijk' is in zijn of haar ogen.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 15:39

En zo zijn er nog wel 100 zaken op- of aan te merken. Toch is deze periode ook weer niet heel gek, gezien het feit dat er verkiezingen waren én aan zitten te komen - vind je niet?

the_lizard_king | 26-05-10 | 15:35

Wazzzah | 26-05-10 | 15:25
Maakt de PO onrendabele programma's ? Jeetje hoe is dat mogelijk met zoveel subsidie.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:35

@MacReady | 26-05-10 | 15:30
De toevoeging van DWDD, een programma dat helemaal niet pretendeert objectief te zijn, van de VARA is, veel gasten heeft en ook nog eens dagelijks wordt uitgezonden, lijkt me ook redelijk tegen het debiele aanschurken....

Wazzzah | 26-05-10 | 15:34

Krachtmeester | 26-05-10 | 15:05
Krachtmeester, ga fijn bij GS of Sonepousse solliciteren.
(Zou u werk zoeken...)
U praat als hen.
Even de TV op voor HAiti is nou niet direct wat ik onder betrokkenheid versta.
Betrokkenheid is dingen doen omdat die goed, belangrijk of noodzakelijk zijn.
De gemiddelde rechtsmens kiest toch over het algemeen voor dingen die lekker zijn.

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 15:34

Overigens, het grafiekje had mij wellicht iets gezegd als het betrekking had gehad op een periode van een paar jaar. De select gekozen datum maakt het bij voorbaat waardeloos.

MacReady | 26-05-10 | 15:30

Beetje offtopic, ik vond de kieslijst voor 9 Juni in mijn brievenbus.
CDA (lijst 1) heeft maar liefst 75 (!!!) kandidaten.
Mijn eerste reactie: moehahahahahaha!
En wat is in de naam van FSM "partij voor mens en spirit"?

necrosis | 26-05-10 | 15:29

Volgens mij is het als je links-rechts indeeld het echt niet bevooroordeeld links... En tja de PVDA komt veel voor NIKS aan te doen... leuke lui altijd :). En dhr. Wilders weigert natuurlijk te komen dus dat is niet gek!

JOPWND | 26-05-10 | 15:29

Wilders zit namelijk alleen in de kamer voor de PVV. daarom zijn er geen andere gasten uit te nodigen behalve Wilders.... think.....
Cohen kan namelijk wel 90 keer komen. De 1e keer als Knuffelaar, 2e als burgemeester. 3e keer als oud burgemeester 4e keer als premierskandidaat 5e keer als enz. enz
Stopt de slinksche verzuyling die als het mom van pluriformiteit een emmer diaree aan het bijvullen is!!

rectormagnificus | 26-05-10 | 15:28

the_lizard_king | 26-05-10 | 15:27
Ben zelf niet zo van de lange stof, maar wilde het voorbeeld toch graag noemen.

MacReady | 26-05-10 | 15:28

@Pa Cartwright | 26-05-10 | 15:25
Gaten in de markt zullen worden opgevuld, ook door de commerciële.

Wel reclameblokken dan, dat is wel kudt.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 15:27

@MacReady: goed verhaal, al had het ook in de helft van de tekst gekund. Want inderdaad, bij KvdB zijn wat meer rechtse en christelijke politici te zien - hoe verrassend. En ja, PvdA heeft een nieuwe leider. Zal je zelfs nog meer helpen: een voormalig voorman van D66 is vrij recent overleden, zal vast en zeker aan de oververtegenwoordiging van die partij hebben bijgedragen.

Desondanks zegt dit tamelijk eenvoudige grafiekje wel degelijk iets. En roept het op z'n minst de vraag op om er eens serieus onderzoek naar te doen.

the_lizard_king | 26-05-10 | 15:27

@De La Puerco | 26-05-10 | 15:22
Omdat de PO ook onrendabele, maar wel belangrijke programma's mogelijk maakt. Je moet er toch ook niet aan denken dat louter de commerciëlen het aanbod bepalen... Dat er bezuinigd kan worden lijkt me duidelijk.

Wazzzah | 26-05-10 | 15:25

@ De La Puerco | 26-05-10 | 15:22
SBS6 actienieuws of 5inhetland geeft jou afdoende politieke, economische, maatschappelijke, name it, verdieping? Mooi man.

Pa Cartwright | 26-05-10 | 15:25

Wazzzah | 26-05-10 | 15:21
Wat is er mis mee om de PO af te schaffen, leuke bezuiniging immers.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:22

@De La Puerco | 26-05-10 | 15:17
De links/rechts verhouding zal wel weer goed komen met Powned en Wnl. Dit grafiekje zal altijd pulp blijven.

Wazzzah | 26-05-10 | 15:21

had wouter bos ook maar even moeten overleggen met pauw & witteman wanneer het kabinet op te blazen, nu volgen de verkiezingen in hun zomerreces, niet zo slim, woutert

hetluis | 26-05-10 | 15:21

Je Verzint Het Niet | 26-05-10 | 15:12
Tja, aan Job kritische vragen stellen, zonder dat ie de antwoorden van te voren heeft ingestudeerd heeft ook niet zoveel zin. Zo een constante riedel van 'deze cijfers/feiten heb ik even niet paraat', is gewoon niet erg interessante TV.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:21

Ja en geenstijl is een pvv/vvd bolwerk. boeiend.

JDulop | 26-05-10 | 15:11

Komen ze nooit meer vanaf van dat imago.
Kleeft ook al aan Powned..... nou,ben je mooi klaar mee

baatstra | 26-05-10 | 15:20

@Wazzzah | 26-05-10 | 15:08

Het is duidelijk, het is een pulp statistiek en de PO is gewoon keihard rechts georienteerd, kan niet anders met zulke salarissen.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:17

JDulop | 26-05-10 | 15:11
Aan geenstijl betalen pvda-stemmers niets, ik betaal wel voor pvda propaganda, BOEIEND IDD. Ik kan niet wachten op het moment dat Wilders Cohen weer afmaakt.

rsd87-- | 26-05-10 | 15:13

Heb het grafiekje voor de gein even 90 graden op z'n kant gezet en ontwaarde meteen de vorm van een - Diederik, lees je mee? - h.o.c.k.e.y.s.t.i.c.k.
Dat KAN geen toeval zijn!

Krachtmeester | 26-05-10 | 15:13

@brienenoord | 26-05-10 | 13:28
Inderdaad:
Job wordt geen kritische vragen gesteld en van te voren waarschijnlijk al ingelicht over de vragen en voorzien van antwoorden .... Geert zal voor het blok worden gezet.

Je Verzint Het Niet | 26-05-10 | 15:12

Ja en geenstijl is een pvv/vvd bolwerk. boeiend.

JDulop | 26-05-10 | 15:11

Orangensaft | 26-05-10 | 13:27
De PVV is dan ook de enige partij die dat afwijst. zoals je ziet zijn de andere partijen ook ondervertegenwoordigd...

Klaas Appelmelk | 26-05-10 | 15:11

Haha, "Zo'n paal, en dan niks klaarmaken" Mooi.

Orangensaft | 26-05-10 | 15:09

Harde cijfers... Ga iemand anders lastig vallen met je boterzachte pulpstatistiek.

Wazzzah | 26-05-10 | 15:08

@ De La Puerco | 26-05-10 | 15:03
Geen idee. Ik bracht louter de statistische validiteit van dat diagrammetje te berde. Een avondje wezenloos naar de pit koekeloeren, zegt mij niet zo veel.

Pa Cartwright | 26-05-10 | 15:08

@bLaatstra | 26-05-10 | 15:02

Inderdaad, goed gezegd, de PVDA is helemaal niet links.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:06

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:27
De grootste kauweflul die ik ooit heb gelezen.
0031 kent eigenlijk helegaar geen klassiek 'rechtse' mensen zoals je die in Zuid-Europese, Oost-Europese of Zuid-Amerikaanse landen wel hebt: verreweg de meeste Nederlanders hebben - ongeacht hun partijvoorkeur - een sociale instelling en vinden het volkomen normaal om medemensen in nood te helpen. Zowel Cohenstemmers als Femkevolgers als Wilderskiezers maken volgaarne geld over als er een aardbeving in Haïti is en helpen volgaarne bij een buurtfeest - daar schort het dus niet aan hier.

De politieke discussie in Nederland gaat er vaak over wat "sociaal" nu eigenlijk is:
Is het sociaal om zieken te helpen (100%: JA)?
Is het sociaal om volkomen gezonde mensen voor allerlei onzin zoals taalcursussen te soepsidiëren (30%: JA, 70%: NEE)?
Is het sociaal om werkende burgers extra te belasten zodat er nog meer semi-ambtenaren in de zelfverzonnen zieligheidsindustrie kunnen worden aangenomen (20%: JA, 80%: NEE)?
Die discussie is nog lang niet afgerond.

Krachtmeester | 26-05-10 | 15:05

Ben benieuwd of de PO ook van rechtse sympathieën zou worden beticht als bijv. de VVD een kabinet opblaast en vervolgens veel punten scoort in de peilingen na een grote leiderschapswisseltruc (N.B. het gros van de PvdA politici uit bovenstaande grafiek kwam voorbij gedurende de eerste weken na het opblazen en het vervangen van Bos door Cohen, daarna maakte o.a. de VVD een inhaalslag op tv waarbij de peilingen ook een belangrijke rol speelden), dientengevolge veelvuldig wordt uitgenodigd, onderwijl voorman Cohen en vele van zijn consorten weigerend acte de presence te geven bij het gros van de programma's.
-
Mooi staaltje redeneren naar de uitkomst. Diegenen die bijv. afgelopen weken P&W en K&VB hebben gevolgd, weten dat rechts meer dan goed was vertegenwoordigd (VVD, Christelijken en zelfs een enkele licht recalcitrante PVV'er in de vorm van Hero).
-
Bashen van de PO, prima, maar doe het dan goed en niet met drogredenaties op basis van halfbakken statistiek.

MacReady | 26-05-10 | 15:04

Pa Cartwright | 26-05-10 | 15:00

U slaat de spijker op zijn kop. Ik wist het wel, al die linkserts op TV is gewoon gezichtsbedrog.

De La Puerco | 26-05-10 | 15:03

Verdonk zal het wel in haar filmpje gebruiken dit grafiekje en aantonen en hard schreeuwend roepen....."is echt waar hoor,deze grafiek zegt alles,is heel deskundig gemaakt"

Wat een triest groepje mensen woont er in Nederland,de burgerlijke stompzinnigheid en achterlijkheid druipt ervan af en dat wil aan anderen voorschrijven hoe zich te gedragen.

baatstra | 26-05-10 | 15:02

Gaat POWNED nog 'ns wat doen aan deze soort statistieken ?

Pierus | 26-05-10 | 15:01

@ Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:40
Ok, afspiegeling it is, voor nu. Inhoudsanalyse is echter lang geen sinecure. Welke context, duur en intensiteit van de exposure, et cetera et cetera.

Dus wát zijn de methodologische grondslagen geweest? Louter 'neuzen tellen'? Smeuïg diagrammetje dan hoor, maar statistisch volkomen onbeduidend natuurlijk.

Pa Cartwright | 26-05-10 | 15:00

@baatstra | 26-05-10 | 14:56
En dat is de enige inkomstenbron?

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:59

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:53
Mijn punt (voor de duidelijkheid) gaat over manipulate van statistieken.
Het hoofd van Wilders verschijnt vaker dan wie ook op de PO terwijl hij vertikt te komen. En nog zeurt Sonepousse... K? *out*

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:58

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:53

Ik weet niet of u het weet,maar omroepen hebben leden,die betalen lidmaatschapsgeld

baatstra | 26-05-10 | 14:56

De partijen die het meest hebben uit te leggen zie je gewoon het meest.

Pierus | 26-05-10 | 14:55

Het is big business. Een slimmerd als Ton van Dijk denkt na hoe hij deze groep kan exploiteren:
www.bnr.nl...

Detlev Tarnowitz | 26-05-10 | 14:24
-------------------

Dat is geen business dat is ons eigen geld die we via een omweg weer ophalen.

Dat is rondpompen van geld dat de schijn heeft van inkomsten en ondertussen de islam fascilliteren met een omroep.
Ze hebben hun eigen haatzenders (satelliet zenders en bijna alle publieke omroepen) al dus we hoeven hier geen aparte bezetters TV te hebben.
Nog zo een youssef goebbels propaganda omroep erbij.
Nee never.

solidstate | 26-05-10 | 14:54

@Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:51
Wordt de Volkskrant gefinancierd met belastinggeld?

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:53

Volkskrant is dus een rabiaat rechtse krant.
*PVV kamervragen afwacht...*

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:52

De volkskrant schrijft 1.5 keer vaker over Wilders dan over Cohen.
(Voor jou Pim Sonepousse, met liefde!)

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:51

@fleurtje | 26-05-10 | 14:27
Helemaal mee eens. Weg met de onnozelheid! Weg met het geldverslindende zichzelf verheerlijkend monster dat de PO heet. Waar alleen mensen welkom zijn van een bepaalde naam. Waar voetballers bijkans vergoddelijkt worden, waar de grootste domheid de hoogste prijzen incasseert. Waar de mens vernederd wordt terwijl hij denkt te genieten. Waar de mens verleid wordt met mooie praatjes en veel bling bling. Waar de grootste schreeuwlelijkers als ware wijzen worden geprezen. Weg ermee.

AntiSoof | 26-05-10 | 14:51

Haha, dit plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

keppie1.0 | 26-05-10 | 14:50

"".... negentig (90!) PvdA-politici bij....""

lekker misleidend stukje, doe nu nog eens zo'n staafdieadienges maar dan met de uren exposure die elke partij heeft gekregen.

(ik voorzie een piek bij o.s de PVV)

backpack | 26-05-10 | 14:50

@baatstra | 26-05-10 | 14:46
Ahhahaha gast ik wil die drugs ook!

Symmachus | 26-05-10 | 14:49

Maar om nog eens op die cijfers terug te komen, als ik het goed begrijp gaat het hier om unieke personen, niet om het aantal optredens.
Ik vind dit eigenlijk nog wel meevallen, zoals Symmachus al opmerkte, bij de GR2010 kwamen er 5 per dag, en dat alléén al bij DWDD. Een grafiek van aantal optredens zou er veel erger uitzien, dus Sonepouse, tjap tjap.
Verder hebben we het hier alléén over politici, van de overige meeblaat-gasten in deze programma's is het merendeel ook van twijfelachtig allooi, of zoals EvdD het omschrijft:'meer betrokken'.

oddfellow151 | 26-05-10 | 14:48

@baatstra | 26-05-10 | 14:46
"Lijkt wel alsof we in het Hitlertijdperk zitten... die had ook zo de ziekte er in op linkse mensen.
Hij liet sociaal democraten met plezier ophangen in Berlijn,openlijk te aanschouwen voor iedereen
Griezelige ontwikkelingen."

lolwut?

Are you for real?

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:47

@Superior Bastard | 26-05-10 | 14:24
Laat ik een case in point nemen: DWDD. Dat is loepzuivere propaganda, bij de gemeenteraadsverkiezingen kwamen er vijf (5!) PvdA-ers opdraven en werd al het andere van links tot rechts met koddige YouTube-filmpjes belachelijk gemaakt.
Het was werkelijk genant, en van een kotswekkende Riefenstahl-achtige slinksheid ook. Want het overgrote deel van de bevolking "vindt het toch zo'n grappig programma, met al die leuke cabaretiers en filmpjes enzo". Maar ondertussen dus wel even mooi die boodschap erdoor drukken. Walgelijk en eng, dat vind ik ervan. Bij de commercielen zouden ze zoiets nooit doen, omdat het op de lange termijn behoorlijke imagoschade op kan leveren. Maar de Vara heeft dankzij jou en mij geld zat.

Symmachus | 26-05-10 | 14:30

Wat is dit voor achterlijks?
Omroepen en de programma's die zij maken mogen toch uitnodigen wie ze willen.
Het wordt steeds gekker hier.... en dat statistiekje zegt werkelijk helemaal niets.... als je alles goed wil vastleggen komt er heel wat meer bij kijken dan één zo''n nietszeggend en niets onderbouwend statistiekje.
Lijkt wel alsof we in het Hitlertijdperk zitten... die had ook zo de ziekte er in op linkse mensen.
Hij liet sociaal democraten met plezier ophangen in Berlijn,openlijk te aanschouwen voor iedereen
Griezelige ontwikkelingen.

baatstra | 26-05-10 | 14:46

"Rabiaat"
Wat betekent dat eigenlijk?

Zeddegeizot | 26-05-10 | 14:45

Merlot | 26-05-10 | 14:34
JA, dreiwerf ja.
Haal maar eens een face recognition programma over alle PO uitzendingen van afgelopen maand(en). De foto van Wilders zal vaker opduiken dan iedere andere.
Sonepousse manipuleert EEN enkele vorm van waarneming.
En dat lijkt op acquisitie, ja.

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:42

Logisch: De VARA heeft een platform en zoekt daar gasten uit eigen achterban. PVV stemmers kijken toch meer naar SBS6, VVD-ers naar de TROS maar zitten daar respectievelijk opgescheept met programma's over koken danwel Jan SMit op je buurtcamping. Oftewel: het gaat niet om de gastenkeuze, maar om programma's waar eventuele gasten terecht kunnen. De VARA zal het op zijn beurt boeien wat een type als Agema of Thieme te zeggen heeft en zoekt gasten uit eigen parochie. ALs dergelijke prorgramma's bij andere zenders - met eigen politieke achterban - ontbreken, tja... maar trek dan hier niet een scheve conclusie.

looprekje | 26-05-10 | 14:42

Volledig eens met
Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:39

Mephaistos | 26-05-10 | 14:41

necrosis | 26-05-10 | 14:34
Mmm, het is ook verwart, daar het werkwoord verwarren is.
Niet verwarden, dus geen 'dt'.
Wat een prutsers.

Rector Reflector | 26-05-10 | 14:41

@Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:36
Eh?

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:41

necrosis | 26-05-10 | 14:34
Hoewel het m.i. ook achterlijk klinkt, is 'datums' even juist als 'data'.
Zie ook de online Van Dale ;)

Aan diegenen die menen in mij een spindoctor o.i.d. van de PvdA te moeten zien: ten onrechte. Mijns inziens is de PvdA ook te veel in de aandacht, enige punt dat ik maak is dat dit te begrijpen is gezien de vele gebeurtenissen in en rond die partij de afgelopen maanden.

Je kunt pas 'bashen' zoals hier veelvuldig wordt gedaan als je ditzelfde overzicht zou hebben over de afgelopen jaren o.i.d. Dán weet je zeker een eventuele trend te pakken te hebben in plaats van een toevallige opleving van de media-aandacht.

Mephaistos | 26-05-10 | 14:40

@Pa Cartwright | 26-05-10 | 14:35
Afspiegelen naar rato van het huidige aantal zetels mag ook. Ik ga niet zeggen dat dat een voorgeschreven taak is, maar als ze toch politieke stromingen gaan belichten dan moeten ze dat zonder onevenredige voorkeur doen. Het is toch logisch dat er een stuk evenredigheid in moet zitten, aangezien de PO wordt betaald door iedereen en niet voor het merendeel door PvdA-stemmers? Nou, die evenredigheid ontbreekt op het moment totaal en dat vind ik niet kunnen.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:40

Pim Fortuyn meed ook debatten, bijvoorbeeld met de SP. Kun je ook zeggen dat hij weinig op TV was.
Pim Sonepousse, dat el cheapo beeldmerk van Wilders (blond/rood, luider kanniet) verschijnt vaker in alle leaders en trailers voor politieke programma's dan wie ook.
Eigenlijk zou de PO moeten vertikken om nog langer naar dit soort debiliserende praatjes te luisteren. DE NPO KNIPMEST al voor dit soort onzinnige verwijten!

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:39

@De La Puerco | 26-05-10 | 14:36
Waar leest u dat mij dat bevreemd? Het zegt alleen iets over de relevantie van dit grafiekje.

An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:38

nu nog cohen elke dag voor de verkiezing minimaal 1x en wij winnen
kom socialisten sluit de rijen
met een stem op rood winnen wij

harob | 26-05-10 | 14:38

@necrosis | 26-05-10 | 14:34
nee hoor, necrosis treedt op als te weinig gezond bloed (bv door een te hoog zuur gehalte) het weefsel bereikt en dientengevolge afsterft.

wilikniet | 26-05-10 | 14:37

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:36
Van mij mag het.

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:36

Links,,, nee het is vooral een PvdA bolwerk ..

1oog | 26-05-10 | 14:36

An die ARBEIT | 26-05-10 | 13:30

Ja, Geert Wilders heeft geweigerd uit zijn beschermende hechtenis te komen om zich op te stellen voor de rode executie peletons. Waarom dit u kennelijk bevreemd zegt meer over u als over hem.

De La Puerco | 26-05-10 | 14:36

Oja Pim Sonepousse, Wilders wordt overal uitgenodigd maar komt nergens.
Weer zo'n voorbeeld van 1 keer nietsdoen/huilen en twee keer winst.
Als hij vertikt te komen is zijn statistiek lager.
Hij weet dat debatteren hem stemmen kost.
Fijn Pim dat je uit zo'n statistiek een heel andere conclusie trekt.

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:36

@Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:32
Rechtse mensen zijn minder betrokken met andere mensen?
Rechtse mensen zijn minder betrokken met leven???
Rechtse mensen zijn minder betrokken met kinderen??????

Raarrr.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:36

@ Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:05
Ok. Dan gaat het dus om het criterium: de afspiegelingsnorm versus de openheidsnorm. In casu, een optimale afstemming tussen media en de samenleving (naar rato dus, een spiegel) versus 'equal access' (alle politiek stromingen krijgen évenveel zendtijd, komen evenredig aan bod.

Rest de vraag of hier nog steeds een voorgeschreven taak voor de PO ligt.

Pa Cartwright | 26-05-10 | 14:35

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:31
Worden de cijfers daar anders van?

Merlot | 26-05-10 | 14:34

@wilikniet 14:23
Je verwardt mijn nick met necrofilie en Clairy is nog lang niet dood.
@delcapo 14:24
Datums?
Meervoud van datum: data!
You fail!
@delcapo 14:26
Als ik google op delcapo krijg ik nul hits, Clairy heeft er ietsje meer....
*drukt duim op neus en zwaait met vingers*

necrosis | 26-05-10 | 14:34

@Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:30
U was me net voor, hulde.

Symmachus | 26-05-10 | 14:34

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:30
Mensen, leven, kinderen, dat soort dingen....

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:32

@Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:30
Daar kom je nu mee!

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:31

Pim Sonepousse is leverancier van Powned.
Effectief is GS broodheer van PS.

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:31

@Superior Bastard | 26-05-10 | 14:24
Laat ik een case in point nemen: DWDD. Dat is loepzuivere propaganda, bij de gemeenteraadsverkiezingen kwamen er vijf (5!) PvdA-ers opdraven en werd al het andere van links tot rechts met koddige YouTube-filmpjes belachelijk gemaakt.
Het was werkelijk genant, en van een kotswekkende Riefenstahl-achtige slinksheid ook. Want het overgrote deel van de bevolking "vindt het toch zo'n grappig programma, met al die leuke cabaretiers en filmpjes enzo". Maar ondertussen dus wel even mooi die boodschap erdoor drukken. Walgelijk en eng, dat vind ik ervan. Bij de commercielen zouden ze zoiets nooit doen, omdat het op de lange termijn behoorlijke imagoschade op kan leveren. Maar de Vara heeft dankzij jou en mij geld zat.

Symmachus | 26-05-10 | 14:30

Waarom staat de sgp niet in dit statistiekje? Zag Bas van der Vlies toch echt bij K&vdB.

delcapo | 26-05-10 | 14:30

@wilikniet | 26-05-10 | 14:18

Ik ben niet gecharmeerd van ongegrond bashen, ongeacht het onderwerp van bashing. Vind het een beetje goedkoop.

An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:30

@Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:27
Betrokken bij wat? Kan mevrouw EvdD wellicht wat duidelijker zijn?

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:30

@ wilikniet | 26-05-10 | 14:12

Onderbouwen dat PVV stemmers en TROS kijkers van eenzelfde twijfelachtig allooi zijn? Ga voor de grap eens naar het programma Undercover in Nederland kijken, of de wakkere krant lezen, maar word nou niet ineens serieus. Mugolifant.

Orangensaft | 26-05-10 | 14:30

OK skip mijn vorige opmerking. DWDD maakt het veel te bont.
Maar dat was altijd al een vervelend en slecht programma.
Hun PvdA spam is voor de rest van NL de rode lijkwade.

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:30

Krachtmeester | 26-05-10 | 14:26
Hij kan beter optreden bij het rad van fortuin, bordjes draaien, het rad draaien. Dat werk.

Detlev Tarnowitz | 26-05-10 | 14:30

Lijkt me logisch... | 26-05-10 | 14:18
Als de telling klopt, klopt-ie! Heb je geen wetenschap voor nodig.

Bos Hout | 26-05-10 | 14:29

Nog altijd veel te veel VVD-ers.

Marcel4899 | 26-05-10 | 14:28

Ahh nee die ouwe taart. Gatver. Die is zelfs al te oud voor omroep max.

delcapo | 26-05-10 | 14:28

Stekker trekken uit de publieke omroep,scheelt veel geld,en ergenis.Voor welk programma wat ze uitzenden zou u thuisblijven?Zonder keus wordt je geld afgepakt,om dit rooie tuig te onderhouden.Klantvriendelijk is hun totaal vreemd.We zullen eens kijken of zij zichzelf kunnen bedruipen zonder steun.Als je een bedrijf hebt stuurt de regering geen geld, alleen belastigaanslagen.

fleurtje | 26-05-10 | 14:27

Niets is zo manipuleerbaar als statistieken.
Dezelfde statistieken tonen ook aan dat rechtse stemmers:
Zich niet thuisvoelen in teamoperaties.
Geen uitdaging zien in een semi-overheidsinstelling.
De publieke zaak niet of minder willen dienen en de voorkeur geven aan eigen portemonnee.
Geen betrokkenheid hebben bij volkscultuur.
Etc.
Statistieken, het is maar net wat je ervan maakt.
Mevrouw EvdD zegt dat betrokken mensen per definitie dungezaaid zijn te rechterzijde.

Einde van de Domheid | 26-05-10 | 14:27

@Der Kaiser 14:21
Job Cohen bij Lingo?
Da's gemeen, hij kan het nooit winnen zonder alle antwoorden van te voren in te studeren/ spiekbriefje/ autocue.
Trouwens, Lingo was toch Balkie's favoriet?

necrosis | 26-05-10 | 14:26

Wie is Clairy? Googelen gaat...

delcapo | 26-05-10 | 14:26

Der Kaiser | 26-05-10 | 14:21

LOL!

"Cohen: D.R.A.A.I."
*harde bromtoon*
"Nee Henk & Ingrid, da's dus fout!"

Krachtmeester | 26-05-10 | 14:26

@wilikniet | 26-05-10 | 14:23
Dude. Ew.

Symmachus | 26-05-10 | 14:24

solidstate | 26-05-10 | 14:15
Het is big business. Een slimmerd als Ton van Dijk denkt na hoe hij deze groep kan exploiteren:
www.bnr.nl/artikel/14694836/er-komt-ni...

Detlev Tarnowitz | 26-05-10 | 14:24

[offtopic] Wat is dat voor waardeloze reclame hieronder van grolsch? De grolsch koel hotline ruilt uw lauwe bier om voor koud grolsch bier. Klinkt leuk maar geld alleen op speciale datums en alleen in een bepaalde gemeente. En de datums zijn al verstreken! Fail.

delcapo | 26-05-10 | 14:24

Symmachus | 26-05-10 | 14:08
Ik begrijp het prima, ook bij de PO worden programma's, op prime time, van de buis gehaald als er geen hond naar kijkt. Reclameinkomsten zijn ook voor de PO onmisbaar.

Superior Bastard | 26-05-10 | 14:24

@necrosis | 26-05-10 | 14:21
Ik heb geen stemadvies nodig, heur ;)

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:23

@necrosis | 26-05-10 | 14:21
u liefde voor clairy verklaart uw nick (of andersom)

wilikniet | 26-05-10 | 14:23

@Art Vandelay Ultor 14:05
Daarom: stem PVV, die wil de PO (die schijnbaar 800 Mio per jaar kost) kleiner maken in zenderaantal (één vind ik genoeg).
Wellicht is dat ook de reden dat Geert niet echt welkom is bij de "publieken", zij zien in hem waarschijnlijk een botte saneerder die aan hun salaris/ pensioen loopt te zagen.
Verder mogen Ikon, rkk, npo, nmo, eo en tros opzouten en hansworsten als paul de Leeuw gehalveerd in salaris.
Ik vind het wel best, zolang ze maar van Clairy afblijven, voor mij de enige reden om PO te kijken.
*grinnikT *

necrosis | 26-05-10 | 14:21

Mag ik hieruit opmaken dat de kans steeds groter wordt dat we Job Cohen nog een keer te gast bij Lingo zien?

Der Kaiser | 26-05-10 | 14:21

@kanaltijd | 26-05-10 | 13:28
GS wordt niet van ons belastinggeld betaald...

Bill le Koek | 26-05-10 | 14:20

Mephaistos | 26-05-10 | 13:58
Dat ligt er veel te dik bovenop hé.
Deze cijfers helemaal recht lullen is onbegonnen werk man.
Proberen eerst nou maar eens de helft weg te bagatelliseren, misschien dat 23% van de reaguurders dáár wel intrapt.

oddfellow151 | 26-05-10 | 14:19

Wat mij betreft had PvdA 180x op mogen draven; job is een flop en dat kunnen ook z'n linkscollega's niet meer recht lullen.

Tolenquatz | 26-05-10 | 14:19

80% van deze tv tijd is anti propaganda voor PvDA met die Cohen en andere kneuzen die een onhoudbaar program proberen te verdedigen.
.
Waar maken wij ons druk om?

dzncknmbsttnt | 26-05-10 | 14:18

@An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:17
kreeg het idee dat u daar niet zo van gecharmeerd was

wilikniet | 26-05-10 | 14:18

Lekker wetenschappelijk...

Lijkt me logisch... | 26-05-10 | 14:18

Dit grafiekje geeft alleen het aantal op tv actieve politici weer. Conclusies trekken mag altijd.

Overwinnaar | 26-05-10 | 14:05
Je meent het, wat anders? het aantal poffertjes dat de lijsttrekkers van de partijen in het 3e kwartaal van 2009 hebben verorberd?

rsd87-- | 26-05-10 | 14:18

@An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:16
Zie: Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:01

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:17

@14:16
Sorry, niet compleet ZONDER

An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:17

@Krachtmeester | 26-05-10 | 14:15
was een mooi optreden toch van jc? ROTFL. als die zo doorgaat blijft er weinig pvda over om te bashen

wilikniet | 26-05-10 | 14:17

@wilikniet | 26-05-10 | 14:15
Niks, hoezo?

An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:17

@Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:14
Nope, alleen is dit grafiekje niet compleet met het aantal uitnodigingen er naast. Als andere partijen geen plaats WILLEN nemen aan tafel, krijg je natuurlijk zo'n grafiek.. Best logisch..

An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:16

Gratis canvasleunstoelen, dat 'product' maken Matthijs & Felix, Jeroen & Paul en Andries & Thijs.
En bij de eerste de beste gelegenheid dat de dames en heren PvdA-docterandussen geen gratis canvasleunstoel ter beschikking hebben, zakt men door het ijs - zie Cohen bij RTL.

Krachtmeester | 26-05-10 | 14:15

@An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:12
en wat is er mis met pvda bashen? ze verdienen het toch met hun gedraai. zijn misschien wel zovaak in de media om uit te leggen waarom er nu weer wat veranderd is

wilikniet | 26-05-10 | 14:15

@ Tobi | 26-05-10 | 14:00
Aan functies zoals hoofd NOS journaal en top functies binnen de omroep zou een beperking van een aantal jaren moeten zitten. Carel kuyl moet weg trouwens.
Het probleem is alleen dat de gehele omroep inclusief techneuten zo vergiftigd en geinfiltreerd is door pvda zombies dat je er bijna niet meer zonder kunt.

De techneuten van de montage en de regisseurs hebben bijna allemaal een pvda multiculti filter voor en zij bepalen wat de nederlander te zien krijgt. Die als eerste vervangen.
Op stalinistische youssef goebbelsachtige wijze wordt de gemiddelde kijker de utopie van het multiculti islam onderworpen maatschappij voorgeschoteld.
De hoofddoekjes vliegen je om de oren bij niet gerelateerde onderwerpen om dit te normaliseren voor het plebs.
We moeten er allemaal rijp voor gemaakt worden onderworpen te worden aan de islam en dat wordt op allerlei wijze zichtbaar. Je moet je er alleen van bewust worden en weten waar je op moet letten. Zum kotsen !!!!

solidstate | 26-05-10 | 14:15

@Orangensaft | 26-05-10 | 14:11
Sterker nog, gisteren bij Nova werd Job He-le-maal kapot gemaakt.. Dat kan toch helemaal niet?!

An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:14

@An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:12
Ik en - zoals te lezen valt - velen met mij vinden van wel.

En dan durf jij stellig te beweren dat het niet geslaagd IS? Is dat zo? Welke autoriteit bezit jij om dat te bepalen. Kennen jij een Mephaistos elkaar?

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:14

Ik denk dat Chiel Montagne één van de twee Trotsers is. Nu die andere nog.

Biff Eagleburger | 26-05-10 | 14:14

Rechtse politicie willen niet zo, ik zou Geert wel af en toe willen zien op TV maar ik denk dat hij niet vuurvast is. Na 3 keer is hij af en opgebrand. Jammer dat dat nog niet is gebeurd

rottmans | 26-05-10 | 14:13

@Mephaistos | 26-05-10 | 14:06
Iedereen die logisch kan denken komt bij eenzelfde conclusie en dat is toevallig jouw conclusie? Daahaag.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:12

Beetje net als dat alle Amerikaanse networks voor de presidentsverkiezingen Obama veel positiever voorspiegelden dan McCain, behalve.... Fox News die ze beiden even vaak positief/negatief op de buis bracht.

_ILT_ | 26-05-10 | 14:12

@Orangensaft | 26-05-10 | 14:11
doe eens onderbouwen. LUL.

wilikniet | 26-05-10 | 14:12

@Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:09

Het enige punt van dit artikel is PvdA bashen, wat dus niet vakkundig is gedaan.

An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:12

Is er ook zo'n staatje van politici bij Harry Mens?

e.claudius | 26-05-10 | 14:12

Mooie select gekozen datum. Dat de PvdA het kabinet heeft opgeblazen en derhalve de weken daarna meer aandacht kreeg (ook bij de niet publieken...) zien we voor het gemak maar even over het hoofd.

MacReady | 26-05-10 | 14:12

*gaaaap* . o O (PVV)

Mijnbescheidenmening | 26-05-10 | 14:12

Mogen we ook zo'n diagrammetje zien van de werkers in de ontwikkelingshulp.
Dat zal nog wel een sterker scheefgetrokken PvdA beeld opleveren, want andermans geld uitgeven daar geilen die PvdA'ers op.

havertje | 26-05-10 | 14:12

@ Napolejong | 26-05-10 | 13:31

Ja maar NOU EN? Je wilt toch niet beweren dat rechts te weinig media-aandacht krijgt? Ze weten zich prima te manifesteren. En ook ik zie regelmatig bij de PO PvdA lieden langskomen maar stem er niet op; en ik denk dat meer mensen dat doen. Bovendien denk ik dat PVV stemmers toch niet naar de PO kijken, afgezien van de TROS natuurlijk.

Orangensaft | 26-05-10 | 14:11

Heeft TROTS twee politici?

Detlev Tarnowitz | 26-05-10 | 14:11

Maar ondertussen wel 'mooie' programmaatjes maken over de ondemocratische media-perikelen van Berlusconi & hoe erg dat toch is. Benieuwd hoeveel van die non-descripte betweters een fanfoto van Blowjob Cohen op hun projectbureautje hebben staan...

Le Magic Prout | 26-05-10 | 14:10

@Mephaistos | 26-05-10 | 13:58
ik zeg domme opmerking, net onder de steen vandaan? of digitenne uitgeband?

wilikniet | 26-05-10 | 14:10

Heeft iemand de deur open laten staan voor Pritt om in te schoppen?
Overigens hebben ze zichzelf ook een keer bestudeerd en kwamen toen tot deze schokkende conclusies: www.eenvandaag.nl/weblogs/post/32731
Namelijk nog veel interessanter is de politieke voorkeur van journalisten, maar dat mag niet onderzocht worden van de PO. (Als je het afkort, dan klinkt het zo grappig...)

Hooijstra | 26-05-10 | 14:09

@mezelf: commerciele

Symmachus | 26-05-10 | 14:09

@An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:07
Waarmee je het punt van dit topic blijft ontwijken. Je doet maar.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:09

@Superior Bastard | 26-05-10 | 13:57
Want de politieke omroep wordt afgerekend op commereciele criteria? Volgens mij snap jij het niet helemaal.

Symmachus | 26-05-10 | 14:08

@Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:32
Schandaal! Dat wou je zeggen? Wat ik wil zeggen is dat er bepaalde partijen bij zitten die niet gebaat zijn bij " gratis zendtijd " omdat ze dan antwoorden moeten geven op moeilijke vragen, zoals Fritsma heel mooi heeft gedemonstreerd tijdens z'n optreden bij Pauw en Witteman.

An die ARBEIT | 26-05-10 | 14:07

@Mephaistos | 26-05-10 | 13:58 : Nee dat stelselmatige geflirt op de DWDD met Pvda en VARA. Zelfs SP en GL zie je daar nooit.

Frederik Vijf | 26-05-10 | 14:06

@ Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:03

Ik zeg: je klets maar een eind weg.
Feit blijft dat iedereen die logisch redeneert op eenzelfde conclusie uitkomt.

Mephaistos | 26-05-10 | 14:06

@Pa Cartwright | 26-05-10 | 14:01
Waarom zou dat niet relevant zijn? De PO moet alle Nederlanders dienen en moet dus zorgen dat er geen voorkeur voor een bepaalde partij ontstaat. Het is allemaal gratis zendtijd (promotie/profilering) voor de PvdA, betaald door alle belastingbetalers. In mijn optiek kan dat gewoon niet.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:05

Dit grafiekje geeft alleen het aantal op tv actieve politici weer. Conclusies trekken mag altijd.

Overwinnaar | 26-05-10 | 14:05

@Mephaistos | 26-05-10 | 13:58
Ik zeg: jij bent een (erg slechte) spindoctor.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:03

@ Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:50
True. Echter, is dat relevant? Mijns inziens niet. Het gaat om een significante oververtegenwoordiging van één politieke partij.

Pa Cartwright | 26-05-10 | 14:01

Het communisme is in elkaar gedonderd omdat het van binnen verrot was.

Nu volgt de pvda om dezelfde oorzaak.

Quuick & Dirty | 26-05-10 | 14:01

@VictorvanZuydewijn | 26-05-10 | 13:52
Je bent wel heel naief als je denkt dat VVD, CDA en PvdA even vaak worden uitgenodigd, maar dat die eerste twee zo vaak uitnodigingen - gratis zendtijd! - naast zich neerleggen dat ze tezamen nog niet eens even vaak op de PO te zien zijn dan de PvdA in zijn eentje. Héél naief.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 14:01

Ik kan me voorstellen dat álle partijen, inclusief de niet-PvdA Linkse, aan die PvdA overheersing wel een einde willen maken
Na de verkiezingen maar eens de NPO flink door elkaar schudden dus

Tobi | 26-05-10 | 14:00

"oververtegenwoordiging pvda" ja.. tuurlijk.

PvdA is gewoon excessief veel in het nieuws geweest (aftreden Bos, aantreden Cohen, recente programmawijzigingen etc.), dus zie je ze ook meer op televisie terug: danwel om tekst en uitleg te geven danwel om kritiek te ontvangen.

Je ziet dat CDA en VVD ook redelijk aanwezig zijn...
VVD vanwege het nieuws cq. de geruchten over de premierskandidaat, en CDA vanwege.... ?
Trots op Nederland valt geen zinnig woord over te melden, dus die partij blijft dan ook onderbelicht... tja. Logisch.

Wat de PVV betreft: die weigeren idd stelselmatig om ergens aan te schuiven, Hero Brinkman als positieve uitzondering.. logisch dat de PVV hier dus ook niet echt hoog scoort.

Ik zeg categorie spijkers op laag water zoeken, mensen...

Mephaistos | 26-05-10 | 13:58

Fijnstoffer | 26-05-10 | 13:53
De Avro met Regelrecht. Gepresenteert door niet bepaald linksche politici. De Tros met Wim Bosboom(wel ex-Vara trouwens, of is ie imiddels ook allang deaud?) als naäpert van GBJ Hilterman?

brienenoord | 26-05-10 | 13:58

Als er nou niemand naar keek was het snel afgelopen met deze programma's. Blijkbaar willen de kijkers, onder wie ongetwijfeld een groot aantal reaguurders, deze gasten graag zien.
Tip: Kijk niet, erger u niet.

Superior Bastard | 26-05-10 | 13:57

Leuke VVD ad hier aan de zijkant!

Stijlvol stijlloos | 26-05-10 | 13:57

@Caveman48 | 26-05-10 | 13:53
Dat kan wel kloppen. Luister veel naar BNR. Daar was Pechtold ook lange tijd dagelijkse kost. Het zal er ook mee te maken hebben gehad dat hij Wilders 'tegenspraak' gaf met z'n policorre gezwets.

Fijnstoffer | 26-05-10 | 13:57

Den Ouwe Rukkert | 26-05-10 | 13:52
Iets met Rotterdam?

brienenoord | 26-05-10 | 13:55

@ Den Ouwe Rukkert | 26-05-10 | 13:52
MROIO = Meer Rooien Op Interessante wijze Opgeleukt

Zeldzame Zaadstengel | 26-05-10 | 13:55

brienenoord | 26-05-10 | 13:47
De Tros is helemaal niks. Behalve bloedirritant.

Markies de Schade | 26-05-10 | 13:54

Linkse partijen geven subsidie.

Zo moeilijk is het toch niet.

Vogelbeest | 26-05-10 | 13:53

brienenoord | 26-05-10 | 13:47
Ik merk niks van rechtsigheid. En ze doen niets om tegenwicht te bieden. Schuldig door passiviteit.

Fijnstoffer | 26-05-10 | 13:53

Gecorrigeerd naar aantal zetels in de Kamer nu (gasten/zetels):

CDA 1,12
PvdA 2,73
VVD 1,71
D66 7,67
PVV 0,67
GL 1,89
CU 2,17
SP 0,76
TON 2
PvdD 1,5

Conclusie: CDA, PVV en in zekere mate de SP worden genegeerd (of willen niet meedoen ), en D66 is een tijd lang troetelkindje geweest.

Caveman48 | 26-05-10 | 13:53

@ Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:28
Dat is niet zo vreemd, GL wil toch een aardige reorganisatie bij de PO door voeren.

Voor de rest natuurlijk wel weer een open deur

KrentCanyon | 26-05-10 | 13:52

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:30 Jij hebt het over 'mogen promoten'. En dat is dus iets dat je niet weet. Misschien mag de rest (inclusief Wilders) net zo vaak`maar willen ze niet... Dat is niet af te leiden uit het grafiekje. De enige manier om erachter te komen wie zichzelf mogen promoten is door inzicht in de uitnodigingen...

Maar ja, dit is makkelijk scoren voor makkelijke mensen. (En ik stem zelf niet links, ik heb een grafhekel aan alles dat aan socialisme ruikt).

VictorvanZuydewijn | 26-05-10 | 13:52

"1VDWDDNWNOVAPWBHMROIO en KVDB"
Waar staat MROIO voor? De rest heb ik al ontcijferd...

Den Ouwe Rukkert | 26-05-10 | 13:52

Een grafiek zonder bron....

vies | 26-05-10 | 13:51

@1sokkie | 26-05-10 | 13:45
Nee, sok. Wegblijven lijkt beter. Je zult eens een eerlijke vraag krijgen, en gelegenheid om eerlijk te antwoorden. Kleine kans bij lieden als Pauw en Witteman. Die treden eerder op als inquisiteur dan als eerlijke interviewer. Kijk nog eens op Yuotube na hoe men met Janmaat en Fortuyn is omgesprongen. Zum kotzen.

Fijnstoffer | 26-05-10 | 13:51

@Pa Cartwright | 26-05-10 | 13:35
Onzin. Die zenders liggen niet aan het belastinggeldinfuus.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:50

Jeltje en Wim, kunnen jullie het de mensen hier nog 1x komen uitleggen?

Zeldzame Zaadstengel | 26-05-10 | 13:50

Meneer Wilders hoeft niet in dit soort abjecte programma's te gaan zitten. De dagelijkse news headlines en opsporing verzocht tonen het gelijk van de man aan. De PvdA moet er constant mensen op uit sturen om ons aan te praten dat het gewelding is om een niets aan de samenleving bijdragend agressief woestijnvolk binnen je landsgrenzen te hebben.

Randy McRanderson | 26-05-10 | 13:49

@TabulaRasa | 26-05-10 | 13:40
Dat is pure speculatie. Doet niets af aan het feit dat het op *dit moment* belachelijk is hoe de PO te werk gaat. Pure PvdA-propaganda betaald van de belastingcenten van iedere belastingbetalende Nederlanders. Het merendeel daarvan stemt overigens geen PvdA...

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:48

Maakte zich iemand hier druk over een negatief stemadvies van de KRO? Maak je maar druk over dit soort KGB-tactieken! Die rooie rakkers leren het nooit af. Ze denken nog altijd in termen van 'wij zijn de staatstelevisie'. Nova en Pauw+Witteman... net de ouderwetse Pravda.

Serafijn Lampion | 26-05-10 | 13:48

Onzin, als wilders weigert bij de PO te verschijnen.
Die zes optredens van de PVV zijn waarschijnlijk zes maal Hero Brinkman geweest.
Kom nou.

Koekje-dr-bij? | 26-05-10 | 13:47

Fijnstoffer | 26-05-10 | 13:46
Je kunt van alles roepen, maar toch niet beweren, dat Tros en Avro linksig zijn?

brienenoord | 26-05-10 | 13:47

@Barbabob | 26-05-10 | 13:32
en wat krijg je erbij als je PVV stemt? Of ga je er vanuit dat de PVV zo groot wordt dat ze een een kamermeerderheid halen?

Steil_lozer | 26-05-10 | 13:47

@eerstneukendanpraten | 26-05-10 | 13:41
Wilt u dat a.u.b. NOOIT WEER doen (pvda chicky).
-
Godsamme mijn libido heeft hier nog 3 weken last van

Feiten | 26-05-10 | 13:46

pompen of verzuipen | 26-05-10 | 13:44
-
Wilders ja of nee is geen discussie. Hij kan prima in de oppositie maar heeft zondag weer eens bewezen zichzelf volledig te diskwalificeren voor enige vorm van leiderschap.
-
Wel moet worden gezegd, hij benoemt de problemen en dat brengt ook andere partijen in beweging. Hij heeft dus wél een functie, maar niet als premier/leider/etc.

Kas | 26-05-10 | 13:46

En ondanks de hulp die van alle kanten toeschiet gaat de pvda de verkiezingen verliezen.

Sanglier | 26-05-10 | 13:46

@1nfidel | 26-05-10 | 13:37
+1

De NPO moet anders. Gelukkig komen Wakker Nederland en Powned eraan.
Minder linksige redacties bij NOS, KRO, NCRV, AVRO en TROS zou ook geen kwaad kunnen. En er kan best een zender weg.

Fijnstoffer | 26-05-10 | 13:46

Ja en RTL en SBS zijn VVD-CDA bolwerken. Boeie.

Hanky74 | 26-05-10 | 13:45

PVV even uit de statistieken verwijderen. Die leggen zelf 90% van alle uitnodigingen naast zich neer. Je zult eens een kritische vraag krijgen.

1sokkie | 26-05-10 | 13:45

GS is een VDD/PVV bolwerk, who cares...
kanaltijd | 26-05-10 | 13:28
-
Neen, u slaat de plank mis. GS wordt (nog) niet betaald door belastinggeld, de publieke omroep wel. Als geheel zou de publieke omroep (de naam zegt het al) een evenwichtig beeld moeten geven; dit is niet het geval zoals nu blijkt.

Kas | 26-05-10 | 13:44

-weggejorist-

pompen of verzuipen | 26-05-10 | 13:44

Julien Sorel | 26-05-10 | 13:40

hahaha je laat je zo kennen. Alleen als de cijfers (je weet wel die liegen niet !) in je voordeel zijn dan geloof je ze pas. En anders zijn ze door gefrustreerde mannetjes gemaakt

Kssst, ga gauw heen zwitsal en verander je nick in struisvogel. Lutser. Ga maar gauw de cijfertjes van CPB van je partijtje doornemen voordat ze weer veranderen.

25TaLife | 26-05-10 | 13:44

@Barbabob | 26-05-10 | 13:32
Wat denk je dat er gaat gebeuren als de pvv de grootste partij van NL zou worden.... helemaal niets.
-
De pvv is in een onmogelijke hoek gezet en doet daar soms zelf ook aan mee.
-
pvv als grootste betekent dat geen enkele partij met hen in de regering wil stappen (kun je arrogant noemen, aan de andere kant worden partijen die dat wel doen de volgende keer hierop afgerekend door de kiezer).
-
Al zou pvv alleen regeren (minderheidskabinet en dan moet er nog veel gewonnen worden), dan heb je vrij snel iedereen in staking en andere vormen van tegenwerking.
-
Net als linkse mensen streef je dus een ideaal na die niet haalbaar is.
-
Als je slim bent stem je idd vvd, zoals vele anderen hier. Waarom: omdat ze een goed economisch program hebben en omdat ze kansarme migratie (lees moslims) aan banden gaan leggen.
-
Mogelijk dat vvd met de pvda MOET regeren. Dit komt dan doordat pvv kiezers vasthouden aan hun onhandige keuze en vvd niet voldoende sterk maken.
-
Een grote vvd houdt de mogelijkheid om met CDA en D66 te regeren.... zelfs met GL is een optie om die vervelende pvda buiten de deur te houden.
-
Al deze partijen (behalve pvda) zijn dus slimmere keuzes dan kiezen voor de pvv.

Feiten | 26-05-10 | 13:44

wakkere_nederlander | 26-05-10 | 13:36

Oh nee, God behoede ons! The horror...

eerstneukendanpraten | 26-05-10 | 13:44

1 publieke omroep: 12u lang Linkse zooi, 12u lang PowNed

quief | 26-05-10 | 13:43

Als Felix Rottenberg 4 keer per week in DWDD opdraaft, is dat dan geteld als 1 PvdA-politicus of als 4 PvdA-optredens?

zum kotzen | 26-05-10 | 13:43

God Zelf | 26-05-10 | 13:41

Jij als God hebt natuurlijk altijd gelijk!

eerstneukendanpraten | 26-05-10 | 13:42

Hallo GS, dit is de gemiddelde PVDA-ert inmiddels ook wel opgevallen. Op het totaal doet de PVDA 35,29% van alle gasten leveren btw. Maar misschien worden de mensen er uiteindelijk geweaun PVDA moe van. Of men moet ieder keer dit lekkere PVDA-chicky uitnodigen: www.elsevier.nl/upload/7017371e-6c9c-4...

eerstneukendanpraten | 26-05-10 | 13:41

We hebben het hier over de PUIBLIEKE omroep he...
Waar we allemaal dik poen voor moeten betalen. Die objectief dient te zijn. Waar iemand als Wilders zich als volksvertegenwoordiger ook welkom moet voelen(PVV'ers betalen nl ook belasting) .
Wat RTL enzovoorts doet moeten ze zelf weten, die betalen alles uit eigen zak.

God Zelf | 26-05-10 | 13:41

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:30
Niet dat ik dit niet raar vind, maar aan de andere kant heeft Plasterk wel Powned en WNL toegelaten. Dus over een jaartje zal deze tabel wel weer (wat) meer zijn rechtgetrokken.

TabulaRasa | 26-05-10 | 13:40

Harde cijfers van wie? Een gefrusteerd rechts mannetje?

Julien Sorel | 26-05-10 | 13:40

Lachen: Job (lees: Diederik) is nu aan het bloggen geslagen met als titel "Waar het debat over moet gaan."
Ben bang voor Job dat het vanavond ergens anders over gaat. Getuigt wel van lef als-ie vanavond in Carré weer mee probeert te praten.

Bos Hout | 26-05-10 | 13:39

is de paus katholiek?

watisdit | 26-05-10 | 13:39

John McClane | 26-05-10 | 13:34
Zo is dat! Al dat gezeik altijd met die cijfers. Als je zoals jij wat dieper op de zaak ingaat en met echte argumenten komt, dan zie je maar weer dat cijfers geen ruk voorstellen.

oddfellow151 | 26-05-10 | 13:39

1nfidel | 26-05-10 | 13:37
Beetje intolerant, vind je niet?

brienenoord | 26-05-10 | 13:39

Die lage balk van GL verbaast me zeer. Ik hoef de TV immers maar aan te zetten of ik zie Femke met 'r kaken op elkaar.

Mr. Blisster | 26-05-10 | 13:38

Volgens hetzelfde onderzoek zijn er vaker aan de kerk gelieerde mensen aanwezig bij de KRO, RKK en EO, dan dat er atheïsten worden uitgenodigd.

TabulaRasa | 26-05-10 | 13:38

Zo ook de enquete onder onderwijspersoneel. Enige linkse cq PvdAvoorkeur is daar wel te zien (zie laatste Onderwijsblad). En ja , kan mw Weestgegroet nog steeds niet over krijgen naar de right side.

Weest gegroet | 26-05-10 | 13:37

Die verzuiling is eerder een verhuiling, ze hebben blijkbaar een broertje dood aan de vrije maatschappij. DDR is er niets bij.

Frederik Vijf | 26-05-10 | 13:37

Aan alle zwitsalhoofdjes hier die door de PvdA worden betaald om te reaguren en te spindokteren: het gaat om de evenwichtige verhouding. De helft van het aantal politici van één partij, en niet eens de grootste, is een gotspe. Dat jullie grote roerganger Joppie (ja van die saus, en ook van het tv programma de Bus) jammerlijk faalt wordt blijkbaar gecompenseerd door overmatige propaganda via de staatsomroep, en stiekem gereaguur hier van het campagneteam om alles positief te spinnen. Hee redactie, doe eens een IP ban doen voor het PvdA HQ?

1nfidel | 26-05-10 | 13:37

Water is nat.
Zo werkt het nu eenmaal in deze wereld.

Heau even | 26-05-10 | 13:36

Ik schrok even want ik dacht dat dit de laatste peilingen waren...

wakkere_nederlander | 26-05-10 | 13:36

Wat een pavlov hondjes hierboven zeg .

Pfff zodra er ook maar iets over de pvda gezegd wordt komen ze direct met een anti pvv reactie alsof cda/vvd/d66 gewoon niet bestaan.

25TaLife | 26-05-10 | 13:35

Voor een écht valide vergelijk dient men natuurlijk tevens alle commerciële zenders mee te nemen, en vervolgens deze naar rato van thematisch relevante zendtijd mee te wegen.

Pa Cartwright | 26-05-10 | 13:35

@ Boer in 020 | 26-05-10 | 13:30
Een Meulenbeltje, tja.
Overigens weerhoudt alleen de lay-out van haar weblog mij er al van ook maar iets wat ze schrijft te lezen.

Orangensaft | 26-05-10 | 13:34

Als TROTS zich met de PvdA wil meten, moet Rita Verdonk dagelijks in ieder programma verschijnen. Oftewel, dit moet ook nog even afgezet worden tegen de grootte van de partijen, en zoals eerder gezegd, het aantal uitnodigingen.
En dan zal waarschijnlijk alsnog blijken dat links oververtegenwoordigd is, maar dan klopt het wat beter.

John McClane | 26-05-10 | 13:34

Sowieso al meer dan twee keer zoveel CDA-ers, en dat zijn dan de runners-up.
Stop de subsidie op de publieke omroepen maar, per direct.

zeg maar jansen | 26-05-10 | 13:33

Er is nog maar één redding voor de PvdA, maar die ga ik lekker niet vertellen.

Bos Hout | 26-05-10 | 13:32

@An die ARBEIT | 26-05-10 | 13:30
Het is dus juist een schandaal dat de PO onevenredig vaak PvdA'ers vraagt. Dáár gaat het om!

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:32

Mensen ik ben bang dat veel reaguurders opschuiven van de PVV naar de VVD, vorig jaar was het sentiment hier anders. Vergeet niet wat je erbij krijgt als je VVD stemt. (waarschijnlijk Cohen) De PVV staat voor echte verandering.

Barbabob | 26-05-10 | 13:32

Hoezo wil de pvv niet? Zag Hero Brinkman toch een paar keer bij PW en DWDD?? Dus als ze gevraagd worden komen ze wel blijkbaar.

Dejive | 26-05-10 | 13:31

De PVDA heeft natuurlijk ook elke keer wat uit te leggen als ze weer eens een fout maken.

Steil_lozer | 26-05-10 | 13:31

Goh!

Frederik Vijf | 26-05-10 | 13:31

@ Alle PVV zeikertjes hierboven. Kijk dan eens naar verschil pvda en cda/vvd/d66 ????

25TaLife | 26-05-10 | 13:31

@VictorvanZuydewijn | 26-05-10 | 13:27
@Orangensaft | 26-05-10 | 13:27
@brienenoord | 26-05-10 | 13:28
Het gaat niet om de ondervertegenwoordiging van de PVV, maar om de oververtegenwoordiging van de PvdA

Napolejong | 26-05-10 | 13:31

Tja, de rest wil niet.

de Mesmaeker | 26-05-10 | 13:31

Mja maar ik zag gisteren ook hoe Frans Bromet tevergeefs wat PVV-ers probeerde te interviewen (in Almere), maar die willen of durven niet, ja dan schiet het ook niet op, het moet wel een beetje van 2 kanten komen. Wilders wil ook niet in die programma's verschijnen dus dan moet je ook niet zeuren dat hij er niet te zien is.

Robert Irving III | 26-05-10 | 13:30

Misschien hadden al die niet PvdA-ers wel geen zin...

Chris666 | 26-05-10 | 13:30

Ja, klopt er zijn er veel meer op TV geweest, en zal ongetwijfeld ook vaker aan PvdA'ers gevraagd zijn aan tafel te komen zitten als aan de rest. Maar er wordt hier dus geen rekening mee gehouden dat, b.v de PVV, erg vaak nee heeft gezegd tegen de uitnodigingen...

An die ARBEIT | 26-05-10 | 13:30

@VictorvanZuydewijn | 26-05-10 | 13:27
Ow en daarom komt de PvdA hoger dan CDA en VDD tezamen? Tief toch een eind op. Niemand had het over een vergelijking met Wilders, man. Er was slecht de constatering dat de PvdA idioot vaak zichzelf mag promoten op de drie zenders die door ALLE Nederlandse burgers worden gefinancierd.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:30

@Orangensaft | 26-05-10 | 13:27
Precies.
Overigens, laten we hopen dat Anja Meulenbelt dit topic niet leest! Voor je het weet is het verdwenen van je computer....

Boer in 020 | 26-05-10 | 13:30

Ik wens niet langer aan dit abjecte tafareel bij te dragen.
Staafdiagrammetjes ftw by the way, zitten geen woorden spaans bij.

Randy McRanderson | 26-05-10 | 13:29

toevoeging op mezelf: Een veel interessanter staatje zou zijn waarin de uitnodigingen naar voren komen. Die PVDA'ers zijn misschien wel aandachtsgeile publiciteits hoeren die nooit 'Nee' zeggen...

VictorvanZuydewijn | 26-05-10 | 13:29

Mooi,
bevestiging van de beweringen, echter een glas een plas enz . Wordt helaas toch geen drol mee gedaan :(. De illusie dat dit ooit gaat veranderen heb ik lang geleden al opgegeven en de NPO bestaat ben ik bang over 40 jaar nog steeds om ons te bestoken met hun propaganda.

25TaLife | 26-05-10 | 13:29

water = nat
gras = groen
staatsomroep = ........

woefdrammer | 26-05-10 | 13:28

so, ze stemmen erop, en nu?

GS is een VDD/PVV bolwerk, who cares...

kanaltijd | 26-05-10 | 13:28

De belangen liegen er niet om. Extremisten!

Stroopdoos | 26-05-10 | 13:28

En hoe zit het bij andere tvzenders? RTL bv?

Martinspire | 26-05-10 | 13:28

Geert wil toch zelluf niet naar P&W?

brienenoord | 26-05-10 | 13:28

Kijkcijferdingetje?

djm | 26-05-10 | 13:28

Wat staat GL laag, dat verbaast me dan weer wel.

Art Vandelay Ultor | 26-05-10 | 13:28

Hoewel veel programma's Wilders wel willen ontvangen, maar hij hen niet wil. Dan moet je als Wilders-aanhanger ook niet piepen natuurlijk

Orangensaft | 26-05-10 | 13:27

Uhm, is er in het staatje ook rekening mee gehouden dat dhr Wilders helemaal niet wenst te komen in die programma's? Dat hij uitnodiging na uitnodiging naast zich neerlegt?

Dus om hier nou een beetje huilie te gaan doen lijkt me ietwat ongepast...

VictorvanZuydewijn | 26-05-10 | 13:27

Er wordt niet eens meer moeite gedaan om optisch ook maar enigszins onpartijdig te lijken.

Nee dus! | 26-05-10 | 13:27

Communistische Propaganda herleeft! Argh...

debully | 26-05-10 | 13:26

Echt verrassend is het natuurlijk niet.

Orangensaft | 26-05-10 | 13:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl