
In de categorie 'waargebeurde verhalen': dagblad Trouw (krant. met letters.) presenteert vandaag een stemwijzer voor analfabeten. Geen geintje. Waar iedere opleving van de PVV in de peilingen voor fatsoenlijk links al aanleiding is te pleiten voor een stem-examen (te dom = doei stemrecht!) is dit initiatief natuurlijk louter sympathiek en extreem broodnodig. Want ook allochtoonse vrouwen voor wie Jip & Janneke taal nog te ingewikkeld is moeten gewoon kunnen meebeslissen. Ook leuk voor visueel ingestelde hoogsensitieve nieuwetijdskinderen, dus...
klikkie klik!
Reaguursels
Inloggen<h1> als je niet kan lezen, heb je geen stemrecht! </h1>
< h1 > < /h1 > leer lezen klunsen!
Het is toch te gek van woorden wel naar Nederland komen geld vangen (totaal kost dit 7,2 miljard met dank aan die pvda met hun gedoog beleid) en dan ook nog eens stemmen. Waar is Nederland mee bezig.
Ik denk dat analfabetisme en geen Nederlands kunnen spreken, lezen en schrijven hier door elkaar gegooid worden. Ik kan me moeilijk voorstellen hoe een analfabeet wel op een computer deze test kan doen. Gelet op de tendentieuze tekeningen is dit meer een propaganda dingetje voor linksche parteien en hun stemvee.
Wat een geluk, nu kunnen 90% van de GS reaguurders ook stemmen.
"Buurman kunt u mij even mijn uitslag voorlezen"
-weggejorist-
-weggejorist-
welke test ik ook doe , ze komen allemaal op rita verdonk uit
Dan liever toch StomWijzer.
haha wat enig !
En wat een hoerige site, krijg niet eens advies :S
Heeft geheel niets te maken met integratie en bovendien niet door de Imam's goed bevonden.
Mijn google translate zegt dat die site geschreven is in het Noors.
Lawl!
Waarom moeite doen om deze mensen naar de stembus te krijgen? Als je godverrdoeme nog niet niet de moeite neemt om de taal van je thuisland te leren verdien je het stemrecht simpelweg niet.
Er zijn nog steeds veel meer autochtone analfabeten... De gezondheidszorg is jaarlijks 61 miljoen euro kwijt aan laaggeletterdheid. Op het terrein van de sociale zekerheid gaat het om 456 miljoen euro. Justitie betaalt jaarlijks 19,5 miljoen euro aan laaggeletterdheid. - tja....
Laaggeletterdheid- stichting lezen&schrijven-
"In Nederland zijn naar schatting anderhalf miljoen mensen laaggeletterd. Van deze anderhalf miljoen mensen is één miljoen autochtoon en een half miljoen allochtoon. Van de één miljoen autochtonen is een kwart vrijwel geheel ongeletterd." Tis toch wat!!!
In Utrecht zit 16 procent van de laaggeletterden!! dan doet Cuba het beter, whahahha... ps zweden is nog slechter dan NL.... Nice movie!
Zo'n gek idee is het ook weer niet mensen. Niet als je bedenkt dat naast de biculurele medelander ook mensen met bijvoorbeeld het downsyndroon mogen stemmen.
Eingelijk vind ik dat vreemd, laat dan nog liever een puber van 14 kiezen...
Maargoed, politiek correct gezien heeft elke volwassene stemrecht, ook schizofrenen, psychoten en degenen met een IQ van 40.
/mike de boer modus/
LACHEN.
/out
Ik kom uit in het lege gedeelte tussen D66 en de VVD. Gelukkig wordt de uitslag iets duidelijker zodra ik minder belangrijke punten niet mee laat tellen. VVD all the way.
Nergens mee eens is PVDA. lol
Pvv is niet links en niet rechts, enkel conservatief:')
Okekidoki, CU. *PROEST* Alle audio en/of visueel gehandicapten worden genaaid. Ook dat nog.
Heb voor de test eens alles behalve direct financieel gerelateerde zaken zo radicaal mogelijk ingevuld. Resultaat: Links van het midden... Is dit toeval of pure manipulatie?
Alles op neutraal ingevuld,.... CU is de uitkomst... hihi..
Wie heeft deze bagger gefinancierd eigenlijk?
Wet openbaarheid van bestuur maar weer tevoorschijn haalt.
Stemmen is voor islamieten haram.
Een goede moslim stemt niet want stemmen slaan op wetten van de isfidel.
Moslims laat zien dat joeliie als moslims ergens voor staan.
Maak een statement en stem NIET.
STEMMEN IES HARAM.
ik baal ervan dat ik telkens op TON uitkom.
Ik vind die visuele kieswijzer nogal tendentieus, kunnen ze er geen visuele bijsluiter bijvoegen... ben wel benieuwd hoe ze dat zouden visualiseren.....
Ongelofelijk. Ik snap niet dat die mensen mogen stemmen. Hoe weten zei nou wat goed is voor dit land als ze de taal niet eens beheersen?
Wimpel | 25-05-10 | 10:15
Moet je nu eens je eigen plempsel teruglezen... -1
En dan krijg je een uitslag waar geen touw aan vast te knopen is!
@Ariel | 25-05-10 | 15:24
Ik dacht dat dat juist voor de PVV gold?! Ik snap het langzaamaan echt niet meer...
Lijkt me een pvda actie? Zij moeten het toch vooral hebben van debielen en analfabeten.
grierhenk | 25-05-10 | 14:46
Whaha kom alweer op het zelfde uit pvda pvdd bah doorgestoken kaart.
zo een stemwijzer is overigens uitstekend.
er zijn 100.000en analfabeten in dit land, waarvan 100.000en autochtone nederlanders.
@borderlijntje | 25-05-10 | 14:48
rechts is iets totaal anders dan conservatief...
ook veel linksmensen zijn conservatief tenslotte.
net zoals heel veel rechtsmensen niets moeten hebben van conservatieven als Rita of Geert.
lol
als je om en om helemaal eens/helemaal niet mee eens stemt kom je op d66
Deze stemwijzer is veel beter en eenvoudiger: therealshowstopper.files.wordpress.com...
Oh wacht: het is die redenering van: je hebt rechts (= erg), conservatief (= erg), of rechts-conservatief (= ergerg). Vroeger had je maar één kans om naar de Goelag gestuurd te worden, tegenwoordig twee. Was ik even vergeten.
Deze stemwijzer is nog veel mooier en eenvoudiger:
babalin.com/kieskompas/
Een rare cirkel met partij-icoontjes als uitslag? Ik denk dat ik geholpen moet worden in het stemhokje, want hier kan ik niks mee.
PVDA of partij voor de dieren WTF
Is er ook een kieswijzer inclusief verkiezingsbeloften die onhaalbaar c.q. gebroken gaan worden?
Ik denk niet dat die gristelijke Trouw hiermee de CU en SGP aan extra stemmen helpt.
Wel treffend in beeld gebracht, ze kwamen met lege handen hier en vertrekken na jaren procederen op onze kosten met een zo te zien welgevuld rugzakje.....
@Merlot | 25-05-10 | 13:40
Beangstigend maar waar. En het sluit perfect aan op wat je een stukje hoger zei over het oprukkende fascisme. Niet denken, ja knikken.
TisNieZoMoeilijk | 25-05-10 | 13:37
ALs je leest wat er staat en zelf nadenkt, zoals jij net deed, kom je meestál niet op een linkse partij uit.
Het gaat erom dat de groep mensen die niet (meer) zelf nadenkt, in plaats daarvan maar wat napraat, en zich laat leiden door beeldvorming (zoals die plaatjes), juist wél naar de linkse partijen wordt getrokken.
Tot hun eigen verderf overigens, maar leg ze dat maar eens uit.
@Merlot | 25-05-10 | 12:33
Ik heb niet echt naar de plaatjes gekeken, maar gewoon de vragen gelezen. Toen kwam de PVV uit op nr. 1. Deze infantiele stemwijzer is dus niet geheel socialistisch waterdicht. Als mensen met ietwat verstand gewoon lezen ipv kijken komen ze evengoed op een reëele uitkomst uit.
De plaatjes spelen wel heel erg in op de onderbuik, iets dat Wilders altijd verweten wordt.
Heh, gellukig ben ik silm gnoeg om platjes te kieken. Dus kwam ook de beste premier dr uit. Geert for President!!!
Weer de CU GVD!
Oei VVD, toch maar PVV stemmen.
test gedaan: pvv! toppie!
Is het toeval dat ik SP als uitslag krijg, met direct daaronder een reclame van sponsor "Marijnissen, bureau voor training en advies"?
Test voor gecertificeerde plaatmongeaulen, maar dan wel een woord als 'expliciet' erin gebruiken. Handig!!
Vind het wel grappig dat ze de stelling zo ontzettend hebben versimpeld met de plaates, audio etc. en dat men dan vervolgens op een onbegrijpelijke grafiek uitkomt waarna je nog niet weet welke partij bij je past.
Ik ben anaal-fabeet. Maar ook hier snap ik werkelijk niks van...
Ik ben met stomheid geslagen, dat dit kan. Wat zal het volgende zijn? Stembiljetten met een afbeelding van Cohen, met een kopje thee op sokkevoeten in de moskee?
Oja en op de achtergrond staat een halal-proof schaap.
Wat is er eigenlijk mis met het idee om vanaf de twaalfde t/m de achttiende verjaardag ieder jaar een IQ-test te doen? Wie daarbij gemiddeld onder de 80 scoort, mag niet meespelen in onze democratie. Wie niet in staat is te begrijpen waar het over gaat, mag er ook niet over meebeslissen.
Trouw dat is de krant van Fuckje
En hoe komen deze analfabeten op deze website? Typen word lastig..
Maar affijn; de plaatjes laten weer eens pijnlijk duidelijk zien, hoe de socialisten al decennialang de meest beinvloedbaren onder ons hersendrillen.
Rechtse politiegenten wijzen snikkende moslima's en zielige gehandicapten over de grens.
Homo's zijn a l l e m a a l leernichten.
Een felxibele arbeidsmarkt wil zeggen: smerige kapitalisten die mensen zomaar op straat gooien.
De JSF is gelijk aan een bos wegwaaiend geld.
(Met dank aan Dennis voor de cpmmentaren op de plaatjes)
En dat allemaal onder het mom "onafhankelijk" natuurlijk.
Volgens mij moet je echt bar en boos stom zijn om dáár in te trappen.
.
Heerlijk hoe die plaatjes meer suggereren dan er in de tekst staat.
Nederland.....
Laat me raden, een linkse site? Wat een onzin! Niet kunnen lezen/schrijven, dan niet stemmen!
@bo-oz | 25-05-10 | 12:08 : Alsof wij bussen eenbeners wegsturen?!?
De La Puerco | 25-05-10 | 12:02
Als je mijn plempsel goed had gelezen, had je gezien dat brieven met taalfouten nog steeds kunnen leiden tot een gesprek. Wie er in dat gesprek echter blijk van geeft het belang van verzorgd taalgebruik niet te zien, mag weer vertrekken. Engels is in de meeste gevallen ook prima als voertaal, zolang ook dat maar correct is. Uiteindelijk gaat het om professionele communicatie. Taal is daarbij van levensbelang. Wie dat niet snapt, komt bij mij niet door de selectie. Voorts ben ik geen leraar Nederlands maar informaticus.
In plaats van dat je doorgelinkt wordt naar een snelcursus lezen/schrijven, krijg je zowaar een onnozele stemwijzer voor je kiezen..
Typisch toch weer dat alles aangepast moet worden aan de halsstarrigen. De enige 'analfabeet' die hier hoort te zijn, is te dom om te stemmen, ofwel net het land binnengekomen, en dus evenmin stemgerechtigd.
.
De Mensheid gaat aan Domheid ten onder! Lang leve de polarisatie!
dit ding moet wel door de PVDA zijn gemaakt
Omg.
Er komt uit dat ik op OF wilders moet stemmen OF op cu..
Lekkere tegenpolen zijn dat..
@ADO-Le-Cent | 25-05-10 | 11:42
Trouwens een geinig systeem de klanten snappen het toch niet ;-)
Maar mag ik dan wel hier nog even blijven reageren?
Dat plaatje roept bij mij bij voorbaat al een volmondig "Eens" op... en ik weet nog niet eens wat de vraagstelling is! Wellicht wordt wel gevraagd: "Het moet niet-westerse allochtonen worden afgeraden gedurende de eerste twee jaar van hun verblijf te werken, zodat ze eerst kunnen uitrusten van hun lange reis"
@oddfellow151 | 25-05-10 | 11:42
Not stupid, was inderdaad een beetje een warrig plempsel. De strekking van het verhaal is dat u een beetje liep te zeuren :)
Zware Majesteit | 25-05-10 | 11:57
Mag van u als leraar Nederlands ook verwacht worden ergens anders verstand als van uw vakgebied te hebben. In uw beperkte visie, wijst u dus ook alle Indische ingenieurs, vanwege taalproblemen, af.
Brilliante comic was goed voor mijn dagenlijke dosic kantuur humor...
wat, geen comic, serieus ???
*weet opeens weer warom ik niet meer in NL woont*
Multiflauwekulti | 25-05-10 | 11:46
Ik zie nu al regelmatig brieven van pas afgestudeerde universitaire ingenieurs voorbij komen. Wie in zijn brief formuleringen hanteert als "op me stage", maakt nog wel kans op een gesprek. Wie tijdens dat gesprek laat blijken het belang van verzorgd taalgebruik niet te zien, mag echter direct vertrekken. Een universitair afgestudeerde die zich schriftelijk van VMBO-taalgebruik bedient, brengt alleen maar reputatieschade toe aan de organisatie. Ook van mensen met een zogenaamde wiskundeknobbel mag enig niveau op andere gebieden verwacht worden.
Multiflauwekulti | 25-05-10 | 11:48
Alhoewel men daarvoor nu een patente oplossing heeft, gewoon een xbox in het stemhokje met een tekenfilm.
Alweer VVD, hoe doe ik dat toch iedere keer?
Sanglier | 25-05-10 | 11:42
Goed dat je het zegt...
Ik was weer helemaal vergeten een nieuwe voorraad Pécharmant te bestellen!
*snel naar www.chateau-de-tiregand.com surfen doet*
Zware Majesteit | 25-05-10 | 11:42
Eerst het onderwijs compleet verkloten (om iedereen gelijk te maken), om daarna op de resultaten af te geven, is zo achterhaald Mevr. Jekkelien Kramer.
Arrabinekoeterine | 25-05-10 | 10:38
Hulde voor uw plempsel. Gebrek aan humor, dat is het inderdaad.
Wat een stom idee, democratie. Wie vond het een goed idee om (theoretisch) de (domme) meederheid meer politieke invloed te geven dan de intellectuelen? Wie vindt het een goed idee om huisvrouwen of reaguurders mee te laten beslissen over de --details-- van het defensie beleid? Die losers verspillen hun tijd aan onzin als idols & roddelprogramma's/bladen en hebben zeer waarschijnlijk geen enkele vorm van organisatie of strategie bestudeerd.
Die stemwijzers zijn ook 3x niks. Veel van die onderwerpen zijn afhankelijk van hoe het in de praktijk wordt toegepast. De duivel zit in de details.
@ De La Puerco | 25-05-10 | 11:45
Alwaar ze het verrekte stembiljet niet kunnen lezen... staat er weer drie man in het hokje...
@ Zware Majesteit | 25-05-10 | 11:42
En over 8 jaar stuurt 'ie mij een sollicitatiebrief en wordt 'ie keihard afgewezen vanwege de "taal fouten" zoals hij dat noemt.
Iemand die te dom voor woorden is, kan wel onder curatele worden gesteld met betrekking tot zijn financiele handelen, maar mag rustig door de SP/PVDA in bussen worden geladen om naar het stem bureau te worden gebracht. Een grof schandaal.
nance | 25-05-10 | 11:30
Klopt.
Fascisme is het denkbeeld dat de organisatie van de samenleving voornamelijk in Staatshand moet zijn (collectivisme).
En dat tegen mensen die er anders over denken, héél hard opgetreden moet worden.
Iedereen kan zelf zien, welke partijen anno 2010 het meest aan die beschrijving voldoen.
@Wimpel
".. weten zei..", ".. me hoofd.." Het VWO is ook niet meer wat het geweest is. En in september ga je zeker naar de universiteit, lid worden van een vereniging voor narcisten met een Führercomplex, en dan met een biertje in de hand en een aardappel in de keel afgeven op arbeiders, burgers en al die analfabeten die op het HBO een cursus volgen? U moet nog bijzonder veel leren.
De man met de hoed | 25-05-10 | 11:37
Meer info: nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Kor...
Heau even | 25-05-10 | 10:30
Wanneer is iemand geschikt om een stem te mogen hebben ?. Onder de 18 mag je niet stemmen, maar een mongool met het IQ van zijn schoenmaat, maar 18+, mag wel zijn verzorger in het verzorgingstehuis machtigen (om op de SP) te gaan stemmen. Zit toch geen enkele logica in.
Gewoon het IQ als getal achter het BSN zetten en minder dan 3 aanvullende cijfers is geen stemrecht of recht op wat dan ook.
Want dan kan het BSN-IQ niet ingevoerd worden in de systemen.
Symmachus | 25-05-10 | 11:10
Sorry man, call me stupid, maar ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.
Ik heb hier geen woorden voor... *proest*
Ah ik kom in een leeg gebied uit, daarom weet ik dus niet waar op te stemmen.
Daarnaast, de PVV op de conservatieve middenmoot plaatsen maakt voor mij het hele ding ongeloofwaardig, aangezien de PVV naar mijn mening toch echt aan de rechterkant hoort met hun hoofdpunten als immigratiestop en verbieden van de islam.
Zojuist binnen: Geert Wilders meest eerlijke politicus van Nederland.
Frederik Vijf | 25-05-10 | 11:25
wat is nu je punt??
In de roos... bovenop het CDA. Balkie zet 'm op!
De La Puerco | 25-05-10 | 11:31
Ojee... En nu? Stemrecht kwijt?
Sanglier | 25-05-10 | 11:32
Ik inhoudelijk reaguren? 'Kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb...
hahahaha hoe typisch weer, ik vraag voortaan ook overal invulhulp, wist je dat daar mensen overal voor rondlopen en dat je dat niks kost? Beter nog, ik stuur alles ongeopend door, ik is dom. Mijn god.
Wimpel | 25-05-10 | 10:51
Dat je geen ervaring hebt met mensen die niet kunnen lezen en schrijven kan ik je niet aanrekenen. Maar dat je analfabetisme direct koppelt aan domheid en/of een gebrek aan politiek inzicht is ronduit triest.
@Quacka | 25-05-10 | 10:31
Moet u het geluid ook even aanzetten. Dan worden die zinnen eronder voorgelezen. Voor de analfabeten dus...
De man met de hoed | 25-05-10 | 11:24
Tuurlijk weet ik wat mijn nick betekent, Corsica is mijn favoriete vakantiebestemming, vandaar. U reageerde op een bericht en dan ga ik ervan uit dat dat inhoudelijk bedoeld is.
De man met de hoed | 25-05-10 | 11:24
Pas op !, u heeft in uw plempsel een W vergeten te typen en volgens enige taal puristen hier heeft u nu geen recht meer op een mening, dit in tegenstelling tot volslagen analfabeten, die geholpen worden door hun SP verzorger, c.q. gemachtigde.
@ Velocity | 25-05-10 | 10:20
je hebt helemaal gelijk.. ik vindt het ook irri.
Volgens de gelinkte stemwijzer kom ik uit bij PvdA, groen links, Partij voor de dieren of D66. Mag wel wezen, maar ik ga toch echt PVV stemmen. Klaarblijkelijk stelt de stemwijzer niet de kernvragen
@Merlot:
helemaal gelijk. Bovendien had Fascisme meer met Mussolini te maken. De Nederlandse Fascistische partij was de eerste die door de duitsers verboden wed.
Tot vervelens toe zeg ik het maar weer: Het fascisme is helemaal terug, maar het noemt zich anti-fascisme
Symmachus | 25-05-10 | 11:12
Als jij denkt dat fascisme iets met Duitsers te maken heeft, dan zal het (weer?) voor je neus staan zonder dat je het hebt zien aankomen.
De tranformatie van democratie naar politiek-corporatistische maatschappij is namelijk al een héél eind gevorderd.
Onder de bezielende leiding van onze schattige sesjaaldemekraate, wiens democratische gehalte ongeveer even hoog is als de "democratische" D in DDR.
(Vertikaal, staats/partijpolitiek gestuurd corporatisme = fascisme. Echt waar. Ook al hebben onze lieve soosjalistiese vrienden ons de afgelopen 60 jaar voorgehouden, dat een "fascist" iemand is die het niet eens is met de PvdA/GroenLinks).
.
@Kyoka | 25-05-10 | 11:22
Deels klopt dat ook, economisch gezien. Al denk ik dat het Kieskompas ook een beetje overdrijft. Linkse hobbies en subsidies aan willen pakken is nou niet bepaald een links standpunt.
En het erge is..
Dit is gemaakt voor de Henken en Ingrids én voor Ali's en Fatima's in ons land.
Zo verdebiliseerd zijn we intussen.
dan toch maar SGP stemmen? met de hulp van de here.
Multiflauwekulti | 25-05-10 | 11:20
*mompelt iets van: paarlen voor de zwijnen*
@propper1000 | 25-05-10 | 11:22 : Een domme PVV-er (zoals u inschat) of een gemiddeld Nederlandsch burger die er genoeg van heeft is net zo dom of intelligent als een geindoctrineerde Pvda-stemgeit.
Sanglier | 25-05-10 | 11:19
U weet niet wat u nick betekent?
Ik ben er dol op en in Frankrijk jaag ik er jaarlijks op in september/oktober...
Ik ben linkshandig en dat is dan ook het enige linkse aan mij...
Handige toevoeging! Lijkt me goed toepasbaar voor de gemiddelde PVV aanhang
Volgens die wijzert is PVV linkser dan D66 en CDA.
-weggejorist-
Ik vond de stomwijzer.nl een stuk duidelijker, ik hoop maar dat daar snel een 2e kamerupdate van komt.
Wel aardig om te zien dat de partijen die alles willen weggeven waar we sinds de wederopbouw voor hebben gezwoegd ´progressief´ worden genoemd in het diagram.
Alles wegsinterklazen heet blijkbaar vooruitgang.
@ De La Puerco | 25-05-10 | 11:15
... tenusa! Daar weet Wimpel alles van. Hij heeft vanmiddag examen Wiskunde. Zegt 'ie.
Voor de rest heb ik geen idee wat je nu eigenlijk tegen me wilt zeggen. Neem alsjeblieft niet de moeite jezelf te verklaren.
De La Puerco | 25-05-10 | 11:15
Ik gok op hypocriedt
De man met de hoed | 25-05-10 | 10:44
Komt u niet verder dan het ventileren van uw mening over iemand die zijn mening onderbouwt of is er ook sprake van enige intellectuele onderbouwing van uw mening?
Laat me raden: u bent links en u vindt dat analfabeten moeten worden geholpen bij het uitoefenen van hun stemrecht, ongeveer zoals bij de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam gebeurde.
OoO | 25-05-10 | 11:17
Ja, ja, ik zag het ook wel. Ik typ te snel... EINDRESULTAAT moet zijn resultaat...
En dat heeft VWO gehad. Eerstnogeenkeerlezendanplempen dus!
Merlot | 25-05-10 | 11:09
Als analfabeet snap je dat toch niet, zonder begeleiding door je SP stemmende verzorger.
@ Wimpel | 25-05-10 | 10:58
Dat denk ik ook wel. Maar nooit zo veel als jij en zeker niet als je op analfabeten loopt te zeiken. "Taal fout" is trouwens taalfout, maar dit terzijde. Anders vind je taal namelijk fout. En zo fout is taal helemaal niet. Tenzij het door jou als zodanig wordt gebruikt.
Succes met je examen en nooit meer jokken tegen Rector Reflector.
OT
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland... Hebben we deze club niet eerder besproken hier?
@Merlot | 25-05-10 | 11:14
Precies, GeenStijl beeldt die zielige kindertjes rechts nog niet eens af.
uiteindelijke eindresultaat!
eerstneukendanpraten | 25-05-10 | 11:12
...
Dat ding loopt direct na de eerste vraag al vast, komt waarschijnlijk al rook uit de serverT...
Multiflauwekulti | 25-05-10 | 10:54
Enerzijds toejuichen, dat ook de analfabeten verleidt worden om te stemmen, anderzijds fulmineren, dat kleine taal foutjes het recht om een mening te ventileren te niet doen. Daar is een woord voor en het begint met hypo.....
Dat plaatje, met die hardvochtige politieagent die allemaal zielige, gehandicapte en onder hun boerka snikkende mensen wegstuurt!
On-be-taal-baar!
Dit is hoe "onafhankelijk" zo'n kiesdinges dan precies is.
Leni Riefenstahl zou er rode konen van gekregen hebben!
Plaatje was waarheidsgetrouwer geweest, als de "zielige asielzoeker" kerngezond, en vergezeld van zijn gratis Nederlandse advocaat, voor 5 rechtbanken had gestaan die allemaal NEE zeiden.
.
Symmachus | 25-05-10 | 11:12
Je was me een slag voor... Ja, die bruinhemden, wanneer gaan we daar nu een keer een eind aan maken? Ist schon so lange her...
D666 volgens de vrolijk gekleurde stemwijzer.
Te dom voor woorden gewoon...
Dat hebben die Amerikanen dan toch beter voor elkaar; je leert de taal maar anders wordt je never nooit legale immigrant.
no money for education, housing or food but there is plenty of gas in their BMW's!
Wimpel | 25-05-10 | 11:06
Misschien ben je in Nederlands gewoon wat minder goed dan in de exacte vakken. Succes in ieder geval met de rest van examens, kan het me nog herinneren uit mijn tijd dat het best wel spannend was, maar een beetje spanning is wel goed voor het uiteindelijke eindresultaat!
@Merlot | 25-05-10 | 11:08
[godwin-alert]
En het nieuwe volkslied begint dan met de aanhef "The banners high.."?
[/godwin-alert]
=)
@oddfellow151 | 25-05-10 | 11:07
Ook al vind ik "Flatgebouw Nederland" een uitgekookt en zeer waar stuk, heb ik toch een redelijke schijthekel aan dit soort Calimero-posts. Ga zelf lekker lintjes doorknippen als een echte baan je niet bevalt.
Bert M. | 25-05-10 | 11:05
Je moet natuurlijk wel even op "uitslag" klikken, slimbo.
Niet zo gek natuurlijk, met al die talentvolle jongens en meisjes van de p.v.v.
Overigens ben ik voor censuskiesrecht.
Wie betaalt bepaalt.
En voor de EU: stemrecht naar gelang afdracht.
Wie relatief het meest betaalt, bepaalt het meest.
Kunnen we het EU-Parlement verplaatsen naar Bonn, en de voertaal erin Duits maken.
.
Plaatje van vraag 18 is humor: Ma Flodder heeft zelfs sigaar in haar mond! lol
Wimpel | 25-05-10 | 11:06
Succes met uw examen vanmiddag.
Fijnstoffer | 25-05-10 | 10:35
Sorry, hoor maar de kwalificatie 'goedsullig' gaat me te ver.
Mensen die zoals je zelf zegt 'jouw einde' betekenen kan je echt niet goedsullig noemen.
Erica Terpstra is goedsullig, Joop Braakhekke, die zwemmeisjes van de estafette, Arie Boomsma, allemaal goedsullig, maar PvdA lutsers die de toekomst van ons land in gevaar brengen, zijn dat niet.
Dat zijn de jongens en meisjes die op het schoolplein niet konden voetballen, ook niet artistiek waren en te stom waren om nerd te worden.
En nu als wraak proberen om het leven van die mensen die ze graag hadden willen zijn, zuur te maken.
Als na een paar jaar afzien in een openbare functie, het schip met geld dan binnen is, een villa in Laren aanschaffen, een lange neus maken en een duivelse lach laten schateren.
laten we er vooral voor zorgen dat analfabeten, onaangepasten, laaggeschoolden en dromers een bepalende stem krijgen. Dan gaat het vanzelf helemaal goedkomen. Let maar op.
@Frankster001 | 25-05-10 | 10:17
zie www.stemexamen.nl
Rector Reflector | 25-05-10 | 11:04
U gelooft mij niet? Ik heb ook geen enkele manier om het aan te tonen inderdaad, maar gek genoeg is het echt zo.
Wimpel | 25-05-10 | 11:03
Dank je.. een duidelijker bindend stem advies tegen de partijen die de afgelopen 20 jaar het onderwijs hebben verkloot kan je niet wensen....
Ructor Reflector | 25-05-10 | 10:18
Ja, maar analfabeten kunnen natuurlijk maar zeer beperkt redeneren, omdat ze over veel te weinig achtergrond informatie beschikken. Voor de PVDA(nalfabeten) met haar zeer eenvoudig programma (Afgunstig=stem op ons) natuurlijk een onontbeerlijk stuk achterban.
Het ironische is dat je zonder de tekst die stomme plaatjes nog steeds niet snapt. Er moet dus gewoon iemand bij die je voorleest, zoals op de site. Wat een gedoe....
Als uitslag krijg ik een mooi egaal blauw schermpje.....
Dan mogen ze dit plaatje i45.tinypic.com/2q24gg8.jpg naast het knopje van de PVDA op de stemmachine of biljet plakken.....
Tsja, het blijft een merkwaardig verschijnsel.
Als "het volk" PvdA stemt zijn het bovenstebeste slachtoffers van het kapitalisme,w aar dringend voor opgekomen moet worden.
Als "het volk" kort daarop wat anders stemt, zijn het opeens domme, fascistische bruinhemden die zich uit allerlei angsten door hun onderbuik laten leiden.
Zo te zien hoeven we ons niet zozeer zorgen te maken over bedenkelijke sentimenten onder "het volk".
Maar eerder over bedenkelijke sentimenten onder de Boven Ons Gestelden.
Ik moest eerst de tekst lezen om te begrijpen wat ze bedoelden met die plaatjes. Wellicht zou je als niet-analfabeet zo'n stemwijzer met een onbekende taal als onderschrift moeten maken, kijken of je er dan nog uitkomt.
Wimpel | 25-05-10 | 11:03
Jokkebrok!
Chill | 25-05-10 | 11:01
Analfabetisme betekent niet dat je de taal niet begrijpt of spreekt.
U reaguurt vanuit de onderbuik. Dat is exact de plaats waar poep wordt opgeslagen en via de endeldarm naar buiten wordt getransporteerd.
VWO. En ik ga nu weer verder met wiskunde-b, want dat examen heb ik straks.
Multiflauwekulti | 25-05-10 | 10:54
Wees gerust, hij is toch nog niet stemgerechtigd, mag pas vanaf 18 jaar.
En wat het topic betreft ben ik van mening dat iedere poging meer mensen naar de stembus te krijgen niet altijd een verbetering oplevert...
Als je de taal niet kent woon je duidelijk nog niet lang genoeg in Nederland.
En als je wel al jaren in Nederland woont, moet je maar terug naar je eigen land als je niet eens de taal wilt leren.
Krissy | 25-05-10 | 10:58
Typisch gevalletje van vrijheid van meningsuiting.
ik snap de plaatjes niet :P
@ Wimpel | 25-05-10 | 10:58
Ja, iedere Nederlander maakt wel eens taal- en/of typefouten. Maar het is nogal dom om dat te doen terwijl je loopt te zeiken op analfabeten. Daarom maar even de vraag, op welk schoolniveau heeft u examen Nederlands gedaan?
*opzicht
Zeau, de PvdA is wel heel erg naar links opgeschoven.
Voor de rest komt er bij mij gewoon VVD uit, dus kappen maar met dat gejank over een "links complot".
Wat me wel opvalt is dat D'66 als enorm "progressief" uit de bus komt. Het enige wat me in dat opzich opviel is dat hun partijprogramma voor 50% uit gewauwel over CO2 bestaat. Ik noem dat liever "een trendwatch-FAIL" dan "progressief", en het verloop in de peilingen wijst dat ook uit.
Wimpel heeft het nog steeds niet door: in elk reaguursel van hem aangaande dit topic zit wel een taalfout.
Het grootste gedeelte van de PVV'ers is toch ook analfabeet?
CYFAWS | 25-05-10 | 10:20
Huh..,??? Een vraagje linkse schattebout, is dit nu een discriminerende of een beledigende opmerking? Of een opmerking gestaafd met cijfertjes?
Multiflauwekulti | 25-05-10 | 10:54
Het lijkt mij dat iedere Nederlander wel taal foutjes maakt. Nobody is perfect. En als mensen op mij reageren zeg ik er graag iets op terug.
GOEDVERDOEME, ik ben tot vraag 5 gekomen en toen irriteerde ik me zó ontzettend aan het feit dat de plaatjes volstrekt onduidelijk zijn zonder het onderschrift (handig joh, voor analfabeten) dat ik 'm weggeklikt heb.
Wat een ongelofelijk faalinitiatief!
@ Wimpel | 25-05-10 | 10:51
Flikker 's op. Ik heb drie comments van je gelezen in dit topic en alledrie bevatten ze taal- en/of begripsfouten. Je beheerst de Nederlandse taal zelf dus niet. Trek je conclusies, dombo.
Velocity | 25-05-10 | 10:20
D66 is geen linkse partij beste jongen. D66 is een progressieve sociaal-LIBERALE partij. Maar zeker niet links.
"Want ook allochtoonse vrouwen voor wie Jip & Janneke taal nog te ingewikkeld is moeten gewoon kunnen meebeslissen." => mogen die dan zomaar stemmen van hun vent?
hmmm,
Hoe vindt een analfabeet de knop met 'Start' of eh.. hoe tiept de url in???
Stemadvies aan analfabeten; stem niet!
De serfurt doet ut weer. Wat belachelijk met die duimpjes enzo.
Het is weer duidelijk uit welke hoek deze kieswijzer komt.
1sokkie | 25-05-10 | 10:47
Haha! Zo chill altijd hoe zwitsals worden aangevallen. Wat ik met mijn reactie bedoelde is dat ik me niet voor kan stellen dat mensen die de taal niet eens beheersen voldoende kennis hebben over politiek dat ze mee mogen stemmen. Ik neem aan dat u slim genoeg bent om nu wel te begrijpen wat ik bedoel, maar het kan best zijn dat u het daarentegen niet mee eens bent.
1sokkie | 25-05-10 | 10:47
Wimpel heeft nog geen stemrecht.
vaagheid, ik krijg alsnog een redelijk links stemadvies, voor mijn doen...
Wimpel | 25-05-10 | 10:15
Ongelofelijk dat mensen met een Zwitsal stemrecht hebben. Die n0obs weten toch helemaal niet wat goed is voor het land.
project van de Vrije Universiteit. Je weet wel, dat intellectuele bolwerk voor functioneel ongeletterden.
@Arrabinekoeterine | 25-05-10 | 10:38
LOL, dat viel me ook op inderdaad. En het is tevens de Alma Mater van Bos, Balkenende en Rouvoet.
Hahahah die blonde kerel op plaatje 1 lijkt wel erg op Wilders :P
zabbiman | 25-05-10 | 10:40
F5'en en doorgaan.
Ik moet op een leeg lichtblauw scherm stemmen? kutsite.
Rechts conservatief...
Wat doet het CDA aan de kant van de PVV/VVD? Sorry, maar die moeten gewoon naast de PvdA staan hoor, niet in de rechtse hoek.
Balsaq | 25-05-10 | 10:42
Toch een beetje dat Zwitserleven vasthouden ;-).
Nog een stemadvies, maar je moet wel Nederlands kunnen lezen!
www.gregoriusnekschot.nl/blog/index.ph...
Sanglier | 25-05-10 | 10:41
Wat ben je toch een zwijn...
Server reaukt nu inderdaad. Gek he, als je het overal in de media loopt te promoten?
Heau even | 25-05-10 | 10:39
Bejaarden zijn doorgaans bang voor verandering en daarom stemmen zij op de partij waar ze altijd op hebben gestemd. Met het CDA tot gevolg.
Volgens dat kieskompas komt er niet één partij ook maar in de buurt van wat ik wil.
Werkt prima hoor: ik kwam netjes bij de VVD uit.
Rector Reflector | 25-05-10 | 10:23
Gelukkig heb ik Nederlands al gehad:P En ja de uitslag daar zit ik ook nog niet heel erg om te springen..
Ik ben bij de eerste vraag afgehaakt. Er zit nogal een verschil tussen discrimineren op basis van iemands genetische code of op basis van iemands keuzen die hij of zij maakt gedurende zijn of haar leven.
Waar is de piratenpartij in de uitslag gebleven???
Vreemd dat die er niet bij staat, ze doen toch mee deze verkiezingen?
Waarom hebben analfabeten stemrecht? Als je niet in staat bent om een partijprogramma te lezen kun je geen oordeel vormen over de inhoud en word je afhankelijk van - en gegarandeerd beïnvloed door - de interpretatie van partijprogramma's door een of andere redactie. Analfabeten zijn onoordeelkundig en behoren daarom geen stemrecht te hebben.
Arrabinekoeterine | 25-05-10 | 10:38
Wellicht een idee om het goede voorbeeld te laten zien in uw plempsels.
Okee, gedaan, VVD weer.
Server is stukgemaakt. Stommerd, ik wou klik doen :(
Tjongejonge.... die eerste stelling al. Je mag dus alleen voor de vrijheid van kritiek op religie zijn als je óók accepteert dat Imams roepen dat Joden Satansknechten zijn, dat homo's head first van de dom moeten worden geworpen en dat ongesluierde vrouwen er gewoon om vragen om genomen te worden.
Overigens ging de wijzer bij mij na vraag 10 ofzo al stuk....
Rector Reflector | 25-05-10 | 10:34
Ghe ghe, dat had u 20 jaar geleden mijn oma van 92 moeten vertellen. Die had de grond met u aangeveegd. Woordelijk dan. ;-)
Het probleem met GS is, de laatste tijd, het gebrek aan humor. Van Pruisen die het als een dagtaak ziet de PvdA te bestrijden, in plaats van te doen waar GS goed voor is: mensen doen grinniken. Ook hier wordt weer eens een schot voor open doel gemist. Kieskompas is een project van de Vrije Universiteit. Je weet wel, dat intellectuele bolwerk voor functioneel ongeletterden.
Laat me raden.... daar komt altijd PvdA uit als stemadvies.
Servertje rookt.
@ Rector Reflector | 25-05-10 | 10:18
Doorgaans zijn ze alleen minder goed ingelezen.
Fijnstoffer | 25-05-10 | 10:35
RIP dan maar alvast.
Analfabeet = allochtoon? Er zijn in Nederland een miljoen functioneel analfabeten, en het grootste deel daarvan is autochtoon.
@Koosalagoopagoop | 25-05-10 | 10:19
Te simpel. Was het maar zo simpel.
De islam stelt bijvoorbeeld dat ik minderwaardig ben en dood moet, omdat ik de islam niet geloof. Mensen die een dergelijke bekrompen ideologie aanhangen en/of propageren, hoort niet thuis in Nederland, en horen zeker geen stemrecht te hebben. Hun overwinning betekent mijn einde.
Volgens mij vergeten vele goedsullige sukkels, waaronder Job Cohen, dat nogal vaak.
En een stemdrempel lijkt me inderdaad een goed idee. Als mensen zomaar op een knopje gaan drukken dan is de uitslag niet echt bepaald eerlijk xD.
En mensen die op een partij stemmen 'omdat mijn opa daar ook altijd op stemde' krijgen op 9 juni een stemijzer: om hun voeten wel te verstaan, zodat ze het huis niet uit kunnen.
Heau even | 25-05-10 | 10:31
Zo ben ik van menibng dat bejaarden het stemrecht ook ontnomen dient te worden.
Een kind mag ook niet stemmen.
LOLwut?!? VVD extreem rechts?
Net zo achterlijk als de normale stemwijzer..
enorm bekrompen one-liners beoordelen, en op basis daarvan op een partij stemmen.. het is nog maar net iets minder erg dan zij die op een partij stemmen enkel vanwege een persoon...
Blaat
fuckje | 25-05-10 | 10:32
Als ik een papegaai had, had ik hetzelfde gezegd.
Zoals gewoonlijk kom ik weer terecht op D66, het is jammer dat het zulke lege figuren zijn anders had ik er wel voor gegaan. De stellingen waren een beetje subjectief trouwens...
Heau even | 25-05-10 | 10:30
Geen speld tussen te krijgen.
Hoewel sommige lutserts daar anders over denken.
@ Wimpel
Jij bent de laatste die commentaar mag leveren met je taalbeheersing! Lees je tekst nog eens na en zoek de fout!
Trouwens, goed initiatief!
Onze papegaai vond dit stompzinnig.
Die drempel om te stemmen ben ik trouwens voor. Puur ethisch en democratisch gezien zou het natuurlijk nooit kunnen en mogen, maar dromen over het idee mag altijd.
*weg droomt bij het idee*
LOL, check dat plaatje bij die stelling over kinderbijslag.
Met alle respect, maar zonder de zinnen eronder zou ik nog niet weten wat te antwoorden.
Dan zie je wilders over allochtonen praten en je ziet daarnaast een imam over homoliefde praten... En daar moet je dan uithalen dat je voor of tegen vrijheid van meningsuiting bent.
Dit is juist goed. Het wel of niet geletterd zijn zegt niets, maar dan ook niets, over iemands intellect of vermogen tot beredeneren. Veel mensen vergissen zich er in, maar de hoeveelheid analfabeten en mensen die moeite hebben met lezen en schrijven valt niet te onderschatten. En veel mensen weten het niet, maar die kleuren op trams, naast het lijnnummer, zijn bijvoorbeeld speciaal voor die mensen bedoeld.
Waarom dus niet een stemwijzer op een dergelijke manier vormgeven? Over de inhoud kan je discussiëren (links = per definitie progressief? Pardon?), maar het initiatief kan ik alleen maar toejuichen.
ideaal voor mensen zoals ik.
Bomba Chipolata | 25-05-10 | 10:27 - LOL
krrr krr.... failed to load party positions..... bliep
Bomba Chipolata | 25-05-10 | 10:27
Duidelijk gevalletje van de cijfertjes niet paraat hebben...
"iedereen mag zeggen wat ie wilt, ook al leidt dat tot discriminatie"
Vrijheid van meningsuiting is 1 ding: Iedereen mag zeggen wat ie wil! Discriminatie is een ander. Discriminatie heeft geen link met het uiten van een mening, maar met wetgeving en uitvoering van akties.. Je kan ze dus helemaal niet in 1 zin plempen!
Was ik net lekker de analfabeten stemwijzer aan het invullen, gaat de servert weer in rook op. Geachte mede Geenstijlers, mag ik aub mijn stemwijzert afmaken?
Ik heb 30x geen mening ingevuld en kreeg het advies om op Job Cohen/PVDA te stemmen.
lol @ kinderbijslagpica ...
Dit is NIET om analfabeten over de stemdrempel te lokken maar duidelijk om zoveel mogelijk allochtonen op links te laten stemmen. Dit is het wanhopigste wanhoopsproduct om het onderste uit de kan te halen sinds de flessenlikker. ( jeugdsentimenten.net/wordpress/wp-cont... )
@ Pica; bye bye zwaai zwaai.
Whahahaha alle linkse zielen krijgen een hartverknettering bij het zien van die picca en alle weldenkende kijken en zeggen tsja zo hoort het gewoon.
Al dat gepeupel wat niet wil integreren mag eigenlijk helemaal geen stemrecht hebben. Mag wel een wetje voor worden aangepast, eerste 20 jaar geen recht op sociale zekerheden en geen stemrecht en geen politieke functies en met terugwerkende kracht aub.
@ Velocity | 25-05-10 | 10:20
Omdat jij het niet begrijpt. Waar staat bij jou D66 in het partijengrafiekje dan?
kut site. stemdrempel ben ik helemaal voor!
*brandlucht ruiken doet*
ServerT?
Valt DIT nou onder die 1.7 miljard cultuur steun? Bezuinigen dunkt me.
Wimpel | 25-05-10 | 10:20
Inderdaad, want het is MIJN hoofd, niet ME hoofd.
Sterkte met de examens en dan met name met de uitslag daarvan.
Het zijn meestal de laaggeschoolden, zeg maar het PvdA-stemvolk, dat dit nodig heeft.
CYFAWS | 25-05-10 | 10:20
wat?
Bomba Chipolata | 25-05-10 | 10:20
Noemt u uitgerekend de dames die WEL op een redelijke wijze een plaatsje in de samenleving hebben afgedwongen.
rfhgjdsklsg =D
----
Vertaling: Eindelijk!
Je hebt nou eenmaal domme mensen die deugen en domme mensen die niet deugen. De laatste categorie maak je verdacht, de eerste categorie pak je met fluwelen handschoentjes aan.
Waarom is een rechtse partij bij dit soort stemwijzer altijd per definitie conservatief? Ik erger me er kapot aan dat linkse partij heel het label ''progressief'' hebben opgeëist.
Het grootste gedeelte van de PVV'ers is toch ook analfabeet?
"Soeske & Wieske en het Kloerraike Kiesjkompasj"?
Rector Reflector | 25-05-10 | 10:18
Zit met m'n examen wiskunde in me hoofd denk ik. Ga ik rare dingen zeggen;)
klvn re8ty43 98ank4 unafds vn; [
/analfabeet modus off
Leuk voor de Meiden van Halal.
Kunnen ze eindelijk een stemwijzer invullen die ze begrijpen.
LOL@zwarte dildo met rugzakje
Alsof analfabeten een abonnement op de krant hebben duh.
zag ik nou een tekening die verdacht veel leek op mohammed :|
En we hebben weer een server op rookpauze gestuurd.
OT: Dom, en jammer.
@a.n.alvabeet | 25-05-10 | 10:18
ben blij voor je man!
Hey hey, ik vind dit wel goed die plaatjes illustreren meer dan wat er staat in text. Bijvoorbeeld dat als er totale vrijheid van meningsuiting bestaat, dat dit dan ook voor IEDEREEN geldt, ook die mensen die het niet met je eens zijn. Volgens mij vergeten velen dat nogal vaak.
Fijn dat de server waarop die meuk staat nu al kapot is...
Wimpel | 25-05-10 | 10:15
Lutsert, analfabeten kunnen doorgaans wel denken en beredeneren.
Zou u ook eens moeten doen.
Begrijpelijk, deze groep groeit gestaag. Hoezee veur alle laagvoorhoofdigen.
Jesus wat is die site traag!
Niet allemaal tegelijk anders krijgen we nog rook.
EINDELIJK!
stem-examen: ik ben voor!
Laat al die Tokkies maar eens bewijzen dat ze überhaupt weten waar het over gaat.
Haha, heb me vanmorgen doodgelachen. Dacht eerst dat de rubriek strips uitgebreid was maarja..
(disclaimer: trouw was niet mijn keuze)
Dit is werkelijk te dom om inhoudelijk een reactie op te geven. Ik doe het dus ook maar niet.
Ongelofelijk. Ik snap niet dat die mensen mogen stemmen. Hoe weten zei nou wat goed is voor dit land als ze de taal niet eens beheersen?
REAGEER OOK