Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Festival gaat NL klaarstomen voor EU-uitbreiding

Iek?Briljante timing. Terwijl Europa op instorten staat heeft de Europese Commissie in haar onmetelijke wijsheid besloten dat NU – niet eerder, niet later - de geesten in 0031 rijp moeten worden gemaakt voor uitbreiding van de EU. Nee, geen grap mensen. Dat rijpmaken van de geesten gaat geschieden door een soort, wat zullen we zeggen, Zuidoost-Europese pasar malam. Want u wilt wel graag serieus worden genomen. Quote uit het persbericht: Een festival met muziek, film en literatuur uit Zuidoost-Europa moet de eurosceptische Nederlanders warm maken voor de uitbreiding van de Europese Unie (EU). De Europese Commissie koos, naast Oostenrijk, Zuid-Duitsland en België, ons land uit voor het evenement ‘Southeast-Europe: A Cultural Journey’. Uit onderzoek is gebleken dat hier de weerstand tegen uitbreiding van de EU met de voormalig Joegoslavische landen, Turkije en Albanië het grootst is. Een festival, welja. Zo moet de tienkoppige Macedonische zigeunerbrass band Kocani Orkestar u gaan overtuigen van het nut van toetreding tot de EU van landen die er nóg miserabeler voor staan dan Griekenland. Right. En anders is daar de Servische cult-icoon Rambo Amadeus (WTF?) wel om u over de streep te trekken. Dat Europa gaat nog eens heel groot worden.

Reaguursels

Inloggen

@ Hrvat | 18-05-10 | 09:46
Ik had het over autochtone Serven, niet over Turken of geottomaniseerden waar jij blijkbaar mee in de war bent.

wachtmeester de bruy | 19-05-10 | 07:18

Niet om lullig te doen, maar waarom staat er bij dit artikel een feauteautje van Kees van Kooten in zijn rol als uiterst beschaafde en intelligente allochtoon? Die man speelde in die sketchjes van Koot en Bie altijd de nette man tegenover de boertige onbeholpen hollander.

Groenteboer(Bie) : "Enne, moet ie nog apies? He? Nou? Wij lekka lekka Apies eten vanaaf?"
Allochtoon(Van Kooten) : "Ja, doet u mij ook maar 1 kilo aardappelen meneer. Maar dan niet geschild want dat is gezonder."

Is dit soms het enige feauteautje dat jullie durven te publiceren of zeau?

TM | 18-05-10 | 16:42

@Bascii | 18-05-10 | 09:41
mooiweermarinier | 18-05-10 | 09:48

Naar verwachting, geweldig inhoudelijke reacties.

Onderschepper | 18-05-10 | 13:07

@Jeen | 18-05-10 | 08:47

Weet jij hoe diep de EU-vuist in de reet zit bij deze landen? In tegenstelling tot Bulgarije en Roemenie die vanwege de Donau en de haven in Constanta erbij mochten voordat alles op orde was, worden aan deze landen aanzienlijk striktere eisen gesteld (en gecontroleerd). Daarnaast is het niet alsof ze binnen nu en 20 jaar aan de Euro zijn of zo, dus waar zeik je over?

Onderschepper | 18-05-10 | 13:06

Jongens niet zo zeuren, een euro die minder waard is dan een dollar is uitstekend voor onze export! Laat maar komen dat festival!

bo-oz | 18-05-10 | 12:42

Ben helemaal klaar met de EU. Was in principe altijd erg pro Europa maar het bevalt mij steeds minder. En die Balkan zooi wil ik er NIET bij hebben. Dit gaat voor mij een hele belangrijke factor worden in wat in ga stemmen binnenkort.

Bigi Bana Boy | 18-05-10 | 11:19

hey 'onderschepper' ,.aan het solliciteren bij de p.v.d.a.????

mooiweermarinier | 18-05-10 | 09:48

wachtmeester de bruy | 18-05-10 | 08:22
de serviers zijn er bekend om vanalles te claimen wat niet van hun is.

Hrvat | 18-05-10 | 09:46

9 juni heeft u het zelf in de hand,.ik weet het al p.v.v.

mooiweermarinier | 18-05-10 | 09:44

Onderschepper | 18-05-10 | 04:57
Zo hee, jij weet dingen! Wat kijk ik nu tegen jou op. Genius! Ouwe rasondernemer! Econoom! Handelsmagnaat!

Bascii | 18-05-10 | 09:41

het zijn weer die linkse intellectuelen die ons mooie europa kapot maken door het te verkwanselen aan die lui van de balkan, het is een complot en alles is doorgestoken kaart, mijn vriendin is laatst ook bij me weggegaan voor een pvda-er, zo'n geilaard met haar, en nu heb ik alleen nog een toetsenbord en die eu-uitbreiding en mijn suzuki swift

christiaan weijts | 18-05-10 | 09:33

Zodat we nog meer geld in een bodemloze put gaan gooien? Wat een stelletje kanslozen!

Wilders kom er maar in ..

Fl0r1s | 18-05-10 | 08:48

Onderschepper | 18-05-10 | 04:57
Meneer de pruts ondermemert wil er graag nog meer instabiele economieen bij?

Jeen | 18-05-10 | 08:47

Volges Mohammed mag je niet dansen en zingen, dat wordt een probleem voor het feest met de Turken.

nu even niet | 18-05-10 | 08:44

Zo jammer! | 17-05-10 | 19:41
Is iedereen met een afwijkende mening ineens een linkschmensch? Of zit je met je eigen mening gewoon extreem ver naar rechts?

Mr_Robson | 18-05-10 | 08:44

"Rijpmaken der geesten"... daar gaan we weer hoor.
Noah Chomski heeft hiervoor al gewaarschuwd in zijn boek "Fabricating Consent".
Kut-ideeën van regeringen moeten eerst "ingemasserd" worden, opdat het volk er uiteindelijk in meegaat.

JanRap | 18-05-10 | 08:42

oprotten met europa,word doodziek van die uitzuigers in brussel.

skafloc | 18-05-10 | 08:13

leuk is dat er voor het lobbyen en oplichten van noord europeanen er WEL zat geld is.

poli | 18-05-10 | 08:13

@ pennestront | 18-05-10 | 05:16
Het ten onrechte verguisde Geldersche Sieneke bezoekt in heur songfestivalliedje allerlei Europese hoofdsteden en Ankara zit daar niet bij.
Ze heeft meer geografische kennis dan Pechtold en consorten.
Gisteren op tv een hilarisch uitzending van het programma De Slag Om Brussel.
Het ging over een salade en waar deze salade (de Shopska salade) oorspronkelijk vandaan komt.
Servië of Bulgarije.
Bulgarije is lid (?) van de EU en gaat deze salade in Brussel claimen als zijnde een typisch Bulgaars gerecht.
Volgens de niet bij de EU behorende Serven (?) die deze salade niet in Brussel kunnen claimen als zijnde een typisch Servisch gerecht is de Bulgaarse keuken een Turks/Arabische keuken.
Ik ga voor de Servische Shopska salade.


wachtmeester de bruy | 18-05-10 | 08:07

BaH bAH bAH KUCH KUCH en dan te bedenken dat we al 10 jaar geen Dynamo Open Air meer in Eindhoven hebben, vanwege de broedplaats van een of ander k*tvogeltje, en omdat er verder geen vergunningen meer werden verstrekt...

En dan krijg je 10 jaar later RAMBO AMADEUS voor je kiezen (dat is pas teringherrie)

WaltherP99 | 18-05-10 | 08:00

Kunnen ze Arkan niet als ambassadeur sturen?

azijnseikerT | 18-05-10 | 07:59

Valt het trouwens iemand op dat iedere keer als EU-president Guust Flater met z'n breedbekkop op tv komt, die mafkees van een Barrosso er als een ware Hekking bovenop blijft zitten? Wie is er nou president van de EU? www.youtube.com/watch?v=J1QTlKYNe80 Tijd dat die megalomane Portugees gaat wieberen. Zelfde geldt voor die trekpop van Rompuy trouwens. De EU is handig, want al 65 jaar geen oorlog meer tussen Europese landen. En da's sinds het instorten van het Imperium Romanum in de vijfde eeuw niet meer voorgekomen. De EU heeft dus wel degelijk zin. Maar maak er gewoon een Incorporated ofzeau van, en trap al die raamambtenaren een staatsfraudeurs liever gisteren dan vandaag terug naar hun eigen speeltuin? Zonder ontslagvergoeding uiteraard...

F. von Zeikhoven | 18-05-10 | 07:19

Dus turkije komt alsnog via de achterdeur binnen, nu vermomd als zuideuropese staat.
Waar de mensenrechten natuurlijk worden gerepsecteerd.
Waar het huishuidboekje van de overheid natuurlijk prima op orde is.
Waar godsdienst geen staatkundige invloed heeft.
Dat dan weer wel.

pennestront | 18-05-10 | 05:16

Geweldig. De rechtsen verwijten de "Europese elite" links te zijn, linksen verwijten de "Europese elite" rechts te zijn, meeste gecastreerde burgermannetjes hier (mond vol van ondernemen maar toch werken voor een baas & hypotheek, ondertussen anoniem zeiken) zijn hoe dan ook WOEDENT, en de "Europese elite" is knettergek.

Het werkt wat anders. Net zoals je een baby niet de eigen luiers laat omwisselen, zijn de professionele politici en diplomaten, in tegenstelling tot de automonteurs en kantoortijgers alhier, donders goed op de hoogte van hoe geopolitieke verhoudingen zijn en werken. Het veroveren van nieuwe markten in Oost-Europa, voordat iemand anders dat doet, betekent dat we in o.a. Nederland voor de volgende 40 jaar nog goed zitten met de werkgelegenheid omdat we daardoor onze derderangs troep nog ergens kwijt kunnen voor geld. Ook als we in het begin wat van dat geld zelf moeten toestoppen, om de Oost-Europeanen te laten zien hoe derderangs troep kopen gaat. Over 40 jaar, als onze broeders uit het Oosten door hebben hoe het spelletje werkt, en zelf eersterangs troep gebruiken en hun eigen derderangstroep kwijt moeten, gaan we, getrouw aan de traditie van de sprinkhanen, de EU weer uitbreiden met nieuwe dumpmarkten. En als alle dumpmarkten zijn verzadigd, veroorzaken we wel een oorlog waarin we net genoeg vernietigen om weer te kunnen dumpen. Want zo werkt het nou eenmaal in het kapitalisme. In de tussentijd behouden we wel onze levensstandaard, en kunnen we de betreffende cyclus ongestoord blijven herhalen omdat we groot en sterk genoeg zijn door (tijdelijke) exploitatie van anderen en een verdere expansie daarna.

Uiteraard heeft iedereen recht op een mening. GELUKKIG wordt de mening van iedere mongool niet even zwaar meegewogen in het nemen van dit soort besluiten, ondanks de lippendienst die EU aan democratie bewijst. Tot slot, een quote van Winston Churchill: "The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter", waarvan akte, hier op Geenstijl.

Onderschepper | 18-05-10 | 04:57

als ze Taraf de Haïdouks weten te strikken hebben ze mijn stem.

karel anker | 18-05-10 | 01:41

Het was destijds natuurlijk zo dat heel (links) Europa zich zat te ergeren aan de macht van de U.S.A. Duitsland en Frankrijk zouden daar wel even iets aan gaan doen en pleitten voor één Europa (met in de Franse gedachte Frankrijk aan de macht en in de Duitse gedachte Duitsland aan de macht) want zó één moest Europa nu ook weer niet zijn. Reprise van WOII. Frankrijk ruilde een hele zwakke Frank in voor een sterke Euro en Duitsland maakte ook zijn Euro sterker dan de muntwaarde van de Mark. Wij hadden de Heer KOK.
Die verkwanselde de gulden OM MAAR MEE TE MOGEN DOEN. En waarom??????
Geld; alleen maar geld want de omwisseling van de gulden naar de Euro leverde bakken met geld op en daar heeft hij gelijk in gehad: Alles wat vroeger Fl.: 1.50 kostte kost tegenwoordig € 1.50. Bakken geld dus voor de staat.
Het nut voor ons? NIHIL. We horen, en lezen, wel eens iets over bestuurders van bedrijven die zich verrijken en daarom is er nu de Zalm norm. Wat denkt u van het Europese Parlement dat iedere twee weken verhuist: alleen maar omdat Frankrijk dat wil (want dan kunnen ze zeggen dat ze DE EU runnen). Die verhuizingen betalen WIJ en daar moeten we eens mee stoppen. De Europese Unie bestaat uit een paar gezonde landen: Nederland, Finland, - nee: Spanje niet, Frankrijk niet, Portugal niet, Italië niet, Duitsland is een vraagteken evenals België
maar omdat : het hebben van de EMU, alleen maar geld genereerd voor de aanpalende staten MOET daar mee worden doorgegaan.
Ik wil niet terug naar de gulden maar wel terug naar eerlijk bestuur en een munt die er toe doet en het kan me niet schelen hoe ze die noemen.

Kapitein-Ter-Zee | 18-05-10 | 01:29

anti020front | 17-05-10 | 23:30
Leon Trotsky zou gezegd hebben: "You may not be interested in the EU, but the EU is interested in you.”

rintelman | 17-05-10 | 23:30
Elke crisis is weer een mogelijkheid om de overheid nog meer te vergroten, om nog meer geld te verspillen, om het volk nog afhankelijker te maken. Alles om de socialistische heilstaat te implementeren, allemaal even arm. Zoals elk linksmens je uit kan leggen: Never let a good crisis go to waste.

white trash | 18-05-10 | 00:17

Overigens rijdt mijn auto op gefilterde frituurolie van de haringkoning, wat niet goed genoeg meer is voor een lekkere kabeljouw kibbeling kan je beter opstoken in een PSA dieselblok. Mag niet van de overheid, maar kan wel.

Bo Dreksma | 18-05-10 | 00:16

Zijn er al aanslagen beloofd door onze islam vrienden in den vreemde? Dit keer kom ik zowiezo niet.

funkyd | 18-05-10 | 00:14

Okee, Rambo Amadeus is niet voor iedereen te begrijpen, wij vinden 'm zwaar lache, maar waarschijnlijk is DIT wel te begrijpen:
www.youtube.com/watch?v=2ypjPx2VjJY
Heren, geniet er maar van!

WebMediaOfficial | 18-05-10 | 00:11

pius | 17-05-10 | 23:00
Misschien is het goed om een dialoog op gang te brengen, gebaseerd op respect voor elkaars standpunten en gevoeligheden, die kan leiden tot wederzijds begrip... Onze diversiteit is immers onze kracht! [/LOL@domme linksmensen]

white trash | 18-05-10 | 00:11

Al is dat eigenlijk al gebeurd in Rio toen ook de Nederlandse “vertegenwoordiger” dat “akoord” tekende en ons als burger uitleverde aan de VN, die geen enkele andere autoriteit erkent behalve zichzelf, oftewel een fascisme met een wetenschappelijk jasje.

znef | 17-05-10 | 23:56

Let op, de EU gaat de komende dagen nogal wat ingrijpende maatregelen aankondigen o.a. naar van die vrindenclub te kopenhagen die ons als normale burgers helemaal tot slaven zal maken van de elite.

znef | 17-05-10 | 23:55

@anti020front | 17-05-10 | 23:30
La cucharacha!

Sliptong | 17-05-10 | 23:44

Het referendum moet weer ingevoerd worden, er moet een halt toegeroepen worden van dit soort beslissingen van het elite corps EU.

lanex | 17-05-10 | 23:43

Duidelijk een geval van de euro-fantasten die geloven in een grote Europese heilstaat en ondertussen elk gevoel verliezen voor wat er in individuele landen gebeurt. Volstrekt gespeend van elke realiteitszin...
Geef de EU hoogstens nog een jaar op deze manier

rintelman | 17-05-10 | 23:30

Sinds wanneer is Turkije een Europees land? Sinds wanneer is de EU democratisch (dat claimt die debiele website)? Sinds wanneer is het volk in meerderheid vóór integratie en vóór die verdomde pleuro?

anti020front | 17-05-10 | 23:30

De Euro-zone is 1 grote protectionistische farce, u en ik zijn hier het slachtoffer van. Vrije wereld-economie is het toverwoord, maar dat mag dan weer niet van de leidinggevende lijders.

Protectionisme zall und muss sein.

Bo Dreksma | 17-05-10 | 23:22

Nu krijg ik ergens gigantische jeuk van in mijn kruis en dat is van het salonsosjalisme, dat in Europa wordt beleden door grachtengordelelite. Of boulevard elite in Parijs... Of in Berlijn.... Schijtziek word ik van die spilzucht, het verkwisten van jouw en mijn geld. Kijk, toen Castro aan de macht kwam in Cuba had ie tenminste nog een punt. Batista had het land leergeroofd, geplunderd en de Amerikaanse bedrijven daar waren erger dan slavenplantages. Hij heeft het land scholing en geneeskundige hulp gegeven. Maar toen daarna was het sosjalisme ongeveer in de hele wereld een kreperende dood gestorven. Toen kregen we de Vietnamese sosjalisten, de Oostblok 'Redders van de Arbeiders' en in het kielzog dweilden Nederlandse en West Europese sosjalisten vrolijk mee. Ondertussen een dictatuur vestigend, waar Causescou en Stalin verheerlijkt van hadden opgekeken. Niet-solidair-zijn met onbenullen die te lui en te besodemieterd zijn om na het schijten hun eigen kont nog af te vegen, was ineens erg 'politiek a-correct' Net als hardop zeggen dat mocrootjes de meerderheid vormen in straattuig. Ondertussen hebben de sosjalisten in Europa de landen opgezadeld met torenhoge schulden van Zuid-Europeese bananenlanden, volkomen verdraaide samenlevingen waar de daders slachtoffers en de slachtoffers daders zijn gemaakt. En dan wil het salongajes ook nog eens uitbreiding met zigeunerlanden, die financieel nog niet in staat zijn om de boekhouding van een woonwagenkamp zonder schulden te runnen..
Ik krijg al liesjeuk van sosjalisten in Nl en Europa langzamerhand, maar de echte kruiskrampen komen pas als ik lees dat we nog mogen gaan betalen voor sjaslik-republieken die zonodig moeten worden toegevoegd aan de bodemloze put, die als EU heet..

blaster | 17-05-10 | 23:19

Asielzoekers zijn ondertussen een volledige op belastingcenten draaiende industrie geworden. Maar o wee als u een product uit China importeerd. Importheffingen en BTW zult u betalen.

Gaat lekker met socialistische heilstaat Europa, Marx en Stalin liggen te glimlachen in hun graf.

Bo Dreksma | 17-05-10 | 23:15

Spleetogen discrimineren omdat ze wel iets presteren en zandapen binnenhalen omdat ze lekker goedkoop zijn in de fabriek.

Goedkoop kan duurkoop zijn als je mensen (fabrieksgastarbeiders) als goederen ziet.
Hoeveel importheffing en BTW zat er destijd op een gastarbeider?



Bo Dreksma | 17-05-10 | 23:08

Economie zou moeten draaien op kwaliteit en niet op werkgelegenheid.

Met al die importheffingen van de socialistische heilstaat draai je kwaliteit de nek om.

Bo Dreksma | 17-05-10 | 23:01

white trash | 17-05-10 | 22:26

Staatschuld verminderen, uitgaven verminderen, belasting in ieder geval niet verhogen en bij het mkb verlagen,ondernemerschap bevorderen, regelzucht verminderen (complex) maar noodzakelijk. Nou Trash, zo oneens zijn wij het niet. De wonderen zijn, enfin.

pius | 17-05-10 | 23:00

@reinaarden | 17-05-10 | 22:39

Uw geliefde socialistische Frankrijk hield in de jaren '80 betaalbare videorecorders tegen omdat ze uit Japan kwamen. Iets met importheffingen.

Hetzelfde met Japanse auto en motorfietsen.

Is opgelost met assemblagelijnen binnen Europa (is goed voor werkgelegenheid). En de kwaliteit van in Italie gebouwde jappenfietsen kennen we allemaal, dan beter een echte Jap zonder Europeesche fratsen. In Spanje gebouwde Jappen-fietsen (Honda Montesa) zijn nog enigzins te pruimen, maar kunnen niet tippen aan in Japan gebouwde fietsen. Hetzelfde geldt voor Chinees speelgoed, iets met arbeidsmoraal.

Gooi open die grenzen voor goederen.

Personen is een ander verhaal, die moeten lekker blijven waar ze zijn.

Bo Dreksma | 17-05-10 | 22:56

Bo Dreksma | 17-05-10 | 22:27
Als je een mooi, nieuw product voor ogen hebt is dat geen probleem.

Russ Meyer | 17-05-10 | 22:51

Overigens vind ik het belachelijk dat de Staat verdiend aan een product waar ze part nog deel aan hebben (BTW heffing). En dat geldt voor elk artikel dat u koopt.

Gooi de wereldmarkt open en kappen met dat Protectionistische graaien door overheden.

Bo Dreksma | 17-05-10 | 22:44

Ik ben sterk voor dat festival, maar dan om de EU/EMU af te schaffen: Het heeft alleen maar geld gekost en als we niets doen gaat het nog veel meer geld kosten.
Nu het nog kan: Uitgummen en wegwezen.

Kapitein-Ter-Zee | 17-05-10 | 22:42

Bo Dreksma | 17-05-10 | 22:06
Je bent wel heel dom als je denkt dat dát onze economie gaat helpen...

reinaarden | 17-05-10 | 22:39

@Russ Meyer | 17-05-10 | 22:15
En de customs trappen daar in, keep on dreaming.

Heb ter test een 23 euro kostend stuk speelgoed besteld in China en laten verpakken als gift van ome Karel. Mij benieuwen of het aankomt en hoe de BTW verrekening gaat. Wil best BTW betalen op rechtstreeks in China besteld speelgoed, maar ben wel benieuwd hoe de procedures zijn voor ik het betere speelgoed ga bestellen.

Bo Dreksma | 17-05-10 | 22:27

pius | 17-05-10 | 19:34
Wijsheid is rechts beleid invoeren. Belastingen verlagen. Uitgaven verminderen. Ondernemerschap bevorderen. Regeldruk verminderen. Staatsschuld saneren. Dan zijn we er zo weer bovenop.

Maar dat wil onze linkse elite niet. Het doel is immers de socialistische heilstaat realiseren en het kapitalisme vernietigen. Dan sta je als elite behoorlijk voor lul als de welvaart weer explodeert, juist dankzij het kapitalisme. Nope, allemaal even arm, dat is waar we naartoe gaan als het aan onze elite ligt.

white trash | 17-05-10 | 22:26

Jezweetzelluf | 17-05-10 | 19:57
Dit denken ze te bereiken: www.youtube.com/watch?v=cR1UmCUEWjo
De correcte quote moet trouwens zijn: "If you have an important point to make, don't try to be subtle or clever. Use a pile driver. Hit the point once. Then come back and hit it again. Then hit it a third time - a tremendous whack."
Winston Churchill

white trash | 17-05-10 | 22:20

AntiSoof | 17-05-10 | 20:24
Nope. De middenweg = de Derde Weg. Is dus op en top fascisme. Vertrouw geen pragmatische mooilullers. nl.wikipedia.org/wiki/Derde_Weg

white trash | 17-05-10 | 22:17

Zucht..... moedeloos word je ervan.
En maar (ons) geld blijven verspillen aan iets wat wij niet willen.

Smurfin | 17-05-10 | 22:16

Reykjavik | 17-05-10 | 20:30
De Kroaten en Serviers vochten in de Middeleeuwen wel tegen de oprukkende Turken. Die mogen er wel bij zou je zeggen. Wie weet kunnen ze hun kunstje nog een keer herhalen.

white trash | 17-05-10 | 22:15

Bo Dreksma | 17-05-10 | 21:59
Laat het als "sample" invliegen.

Russ Meyer | 17-05-10 | 22:15

Vindefin | 17-05-10 | 21:09
Yep. Jij hebt het door.

white trash | 17-05-10 | 22:12

blaster | 17-05-10 | 20:46
Zie white trash | 17-05-10 | 22:08 en white trash | 17-05-10 | 22:00 voor de reden waarom het je door de strot wordt geduwd (zoals Winston Churchill zei: if you have a point, hammer it home!)

white trash | 17-05-10 | 22:11

U koopt iets als consument, knallen wij als roverheid er BTW/Accijns/invoerrechten overheen want u betaald immers geen loonbelasting..

Bo Dreksma | 17-05-10 | 22:10

DotCom staat voor commercieel (isse goed voor economie). Hoe moet ik als consument nu weten of het produkt uit een Duits / Deens / Chinees of USA pakhuis komt..

Komt het produkt uit een niet EU pakhuis kan je nog ff bijlappen.
Opzouten met die marktprotectie. Vrij verkeer van goederen.

Bo Dreksma | 17-05-10 | 22:06

Er is maar één reden waarom Europa steeds groter zou moeten worden, waarom er steeds meer macht naar Europa overgeheveld moet worden, waarom onze elite allemaal voor Europa is: www.youtube.com/watch?v=cR1UmCUEWjo

white trash | 17-05-10 | 22:00

China zou bij de EU moeten komen, net als de VS.
9 van de 10 keer als je spullen in een online shop besteld worden ze kostenloos via HongKong ingevlogen. Ga de spullen niet ophalen, hoe kan ik dan iets aangeven..

Bo Dreksma | 17-05-10 | 21:59

De Romeinen zijn jaloers dat zij dit niet hebben bedacht... zou heel wat oorlogen hebben gescheeld

reinaarden | 17-05-10 | 21:54

Servie mag er van mij wel bij

een maffiabaas | 17-05-10 | 21:42

Als gevolg van de economische crisis zal de ontwikkeling van een politieke unie versnellen. Als gevolg van noodzakelijke bezuinigingen zal langzaam een militaire unie ontstaan, waarbij ieder land zich gaat specialiseren in een bepaald onderdeel. Dus, allemaal even netjes voorover buigen en van Rompuy naar binnen laten glijden.

Word er zo moe van.. | 17-05-10 | 21:41

jippie, nog meer geld ophoesten voor kansarme mensen die zich niet willen aanpassen.

libia majora kalus | 17-05-10 | 21:35

De Grieken. Ooit beroemd om hun filosofen en de tragedies. En de kontneukerij. En nu vanwege ultieme luiheid en het parasiteren op West-Europa.

De Italianen. De Romeinen brachten beschaving bij de Gallische en Germanische paupers. In ruil brengen we al ons geld.

De Spanjaarden. Die Spanjaarden. Armada's en de inquisitie kregen in 80 jaar niet voor elkaar wat een beetje lobbyen in een paar jaar wel gelukt is...

ZDEV | 17-05-10 | 21:33

Het was ff zoeken (vreemd genoeg had ik het niet in mijn platencollectie), maar ik kende die clip ergens van.
Tommy Seebach Band - apache
www.youtube.com/watch?v=yo4glASbEh4
Vreemd dat ze nooit zijn doorgebroken.

Tarmac | 17-05-10 | 21:23

Wat dachten ze zelf van de EU een tijdje op hold zetten om eens te zien wat er allemaal niet goed werkt???

Ik weet het beter | 17-05-10 | 21:19

-weggejorist-

malashenko | 17-05-10 | 21:17

Al vanaf het begin wilde niemand die hele EU. En het wordt toch gewoon door je strot geramd. Je kunt kiezen wat je wil op 9 juni maar the damage is done.

Gomer Pyle | 17-05-10 | 21:10

Ach ja, uiteindelijk worden we óf socialistisch allemaal even arm, óf islamitisch allemaal even deaud.
*depri modus off*

Vindefin | 17-05-10 | 21:09

ik ben voor! als je namelijk iets wilt slopen moet je niet halverwege stoppen.

ik bin ein berliner8 | 17-05-10 | 21:00

@ Sliptong | 17-05-10 | 20:28

Dat is nou wat ze noemen 'projectie'.

Kelele Nyingi | 17-05-10 | 20:59

niet zo generaliseren. kroatie heeft niks te maken met dat zigeuner uitschot

Hrvat | 17-05-10 | 20:56

Begin steeds meer begrip voor Filip de Winter te krijgen...'Eigen volk eerst!"

blaster | 17-05-10 | 20:47

Wat had je anders gedacht? Die hele EU zal en moet door de strot gestampt worden. Want wat moeten anders die honderden zakkenvullers in Brussel nog meer doen dan de nieuwkomers hun ballen en trutjes te poederen, opdat ze zelf maar tot hun zeer royale wachtgeld met een onverdiend en door jou en mij uiterst riant pensioen kunnen gaan. Moeten ze anders terugkeren naar hun landen, waar ze in het verleden wegens politieke lichtgewicht, politieke incapabiliteit en miskleunen zijn weggetrapt naar Brussel? He, dat willen we toch zelf niet? Komen die Euromiskleuners zich lokaal opnieuw met ons bemoeien. Zoveel leuke erebaantjes hebben we nationaal ook niet meer, hoor. Want de ene na de andere kunstmatig gecreerde erevoorzitterschap of hotemetoot van een of andere onduidelijke overheids- of semi-overheidsinstelling, stichting of pensioenfonds hebben we de afgelopen tien jaar al zien verschijnen. Niet nog eens enkele tientallen teruggekeerde Brusselse mislukkelingen erbij in de EU-landen, dat kost ook klauwen geld..

blaster | 17-05-10 | 20:46

Sliptong | 17-05-10 | 20:26

Auw.

pius | 17-05-10 | 20:31

@pius | 17-05-10 | 20:29
Je bent duidelijk genoeg, mijn waarde.

AntiSoof | 17-05-10 | 20:31

-weggejorist-

Reykjavik | 17-05-10 | 20:30

AntiSoof | 17-05-10 | 20:24

Dat is het juiste uitgangspunt denk ik. Hoe doe je dat is natuurlijk de vraag. Echter het ego stelt ons ook in staat om te (over) leven. Al moet men het afleggen op zijn tijd. En dat is vaak zo moeilijk. Wanneer is het ego noodzakelijk en wanneer belemmerend. Dat kan ieder alleen voor zichzelf uitmaken. En dat is verontrustend en geruststellend in één. Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben:-)

pius | 17-05-10 | 20:29

@Kelele Nyingi | 17-05-10 | 20:26
Iets verteld me dat je dat niet erg vindt.

Sliptong | 17-05-10 | 20:28

@Zo jammer! | 17-05-10 | 20:26
Ik bedoel o.a. te zeggen dat er veel op het internet te vinden is.

AntiSoof | 17-05-10 | 20:28

@AntiSoof | 17-05-10 | 20:16
Kritisch = raar, gek, van de pot gerukt en vooral VERBOTEN in het vierde rijk.

Sliptong | 17-05-10 | 20:28

Ik ken trouwens een oud verhaal over een elite in Brussel die ooktotaal verschillende zuidelijke en noordelijke gebieden wilde samenvoegen in zeer dynamische tijden. En ik hoop overigens op een vergelijkbare afloop.

Willem Hollander | 17-05-10 | 20:26

Ik voel me inderdaad serieus genomen. Keihard van achteren.

Kelele Nyingi | 17-05-10 | 20:26

@pius | 17-05-10 | 20:13
Pats!

Sliptong | 17-05-10 | 20:26

AntiSoof | 17-05-10 | 20:16
Maar, wat wil je nu zeggen?

Zo jammer! | 17-05-10 | 20:26

@pius | 17-05-10 | 19:34
Zou wijsheid niet kunnen zijn te genieten zolang het kan en ons tegelijkertijd ontdoen van de 'droom die 'het ego' heet' en dat ons tot weerloze schapen maakt? Wijsheid is dat niet het pad van de middenweg? Meegaan met de stroom zonder te verdrinken?

AntiSoof | 17-05-10 | 20:24

Dit is dus eigenlijk neo-kolonialisme. Alleen zijn wij nu de koloniën geworden.
* zich al handenwrijvend verheugd op de herstelbetalingen en ontwikkelingsgelden *

Chiant | 17-05-10 | 20:18

Tsja... Er is (nog...) veel te lezen op het internet over de 'achtergronden' van het e.e.a. maar ik vrees dat de meesten liever met hun eigen kleine wereldje bezig zijn dan zich eens in de achtergrond te verdiepen. Verder houden de media de mensen liever bezig met klein nieuws dan met werkelijk belangrijke zaken. Soms wordt er wel eens een tipje van de sluier opgelicht, maar die mensen worden dan meteen uitgemaakt voor alu-hoedjes. Hoe triest kan men zijn door roependen in de woestijn af te doen als slemielen en zich tegelijkertijd over te geven aan zaken zoals voetbal, vakanties en goedkoop vermaak. Maar ik heb al weer te veel gezegd. Want wie ben ik hè? Ook maar een minkukel. Tóch? Btw, over minkukels gesproken, ook Marten Toonder (whats in a name) lichtte tipjes van de sluier op.

AntiSoof | 17-05-10 | 20:16

Ach, schieten er nog enkele belastingcenten over?

natte krant | 17-05-10 | 20:14

vliegen.

pius | 17-05-10 | 20:13

Russ Meyer | 17-05-10 | 19:57

das te ver vleigen-:)

pius | 17-05-10 | 20:13

@michello | 17-05-10 | 17:43
Expansie heeft natuurlijk zo zijn voordelen als je daarmee je (toekomstige) positie kan versterken. Mij is het echter te onzeker of dit het geval is met deze landen..
Daarnaast is de samenhang met deze landen mij ook niet groot genoeg, het wordt lastig met deze landen een eenheid te vormen. Op het moment dat er beslissingen genomen moeten worden is de kans groot dat Turkije een hele andere koers wil varen dan bijvoorbeeld Nederland, en hoe groter het geheel wordt hoe kleiner onze eigen inspraak is.

henkdekanarie | 17-05-10 | 20:13

Rot op met die kansloze landen. Laten we wat gaan doen met de Nordische vriendjes en Duitsland bijvoorbeeld, veel constructiever.

Antitheïst | 17-05-10 | 20:09

Voordat Turkije in de Eu zou komen hebben ze ons nog een referendum beloofd,hier mogen we over meebeslissen. Niks geen festival en andere flauwe kul. Gewoon een referendum, dat heeft Frankrijk ook beloofd.In de grootste chaos ooit gaan ze ons nog meer door de strot duwen.

bosbaan | 17-05-10 | 20:07

Een festival! Geniaal natuurlijk. Dat maakt alle jaren van Rotterdam, Bijlmer, etc. in een paar uur goed. Nederlandse politie durft de Bijlmer niet eens meer in. Laten weer eerst dat biculturere probleempje even oplossen voordat we een festival gaan organiseren om die apen bij Europa te trekken. Bedankt.

Bascii | 17-05-10 | 20:06

Russ Meyer | 17-05-10 | 20:03
Echt.
Let er maar eens op.
Iedereen in een stampede naar het nieuwe topic gerent ?
Er hoeft ook aleen maar "Koran" te staan en blammo!
Room empty.

Rammstein | 17-05-10 | 20:05

Zigeuner Brassbands blazen alles plat.
Als Wilders daar komt met zijn begrafenis-onderneming achtige partij breekt daar in no-time de Barneveldse Polonaise uit!
Zeker als zijn vrouw meekomt!

Einde van de Domheid | 17-05-10 | 20:03

Rammstein | 17-05-10 | 20:01
LOL... Je hebt ergens wel gelijk.

Russ Meyer | 17-05-10 | 20:03

Russ Meyer | 17-05-10 | 19:57
Dat, ja.
Bloed-irritant.

Rammstein | 17-05-10 | 20:01

Wat is wijsheid mensen. that's the fucking question.
pius | 17-05-10 | 19:34
Krugerranden kopen

Russ Meyer | 17-05-10 | 19:57

We kunnen beter preventief brussel nuken terwijl al die uitbereidingsmalloten er zitten, wat denken ze in godsnaam te bereiken met het uitbreiden van een unie die allemaal pauperlanden ondersteunen!

Jezweetzelluf | 17-05-10 | 19:57

Rammstein | 17-05-10 | 19:49
Ik begin er niet aan.
Al dat overtypen.

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 19:52

Komt dat van FoK ?

Rammstein | 17-05-10 | 19:51

Of kunnen bepaalde Leute hier niet pasten ?

Rammstein | 17-05-10 | 19:50


Is dat iets nieuws eigenlijk, iemands hele tegel herhalen in je reactie ?

Rammstein | 17-05-10 | 19:49

pius | 17-05-10 | 19:34
Alle landen zijn failliet, echter sommigen zijn meer failliet dan anderen.
Wat die kredietbeoordelaars betreft, ze hebben keuze zat in ieder geval. Met een beetje mazzel ontspringen we nog even de dans, de tijd zal het ons leren.

Willem Hollander | 17-05-10 | 19:48

Eurtopia

Zo jammer! | 17-05-10 | 19:44

@Handboek | 17-05-10 | 19:38
Ja, ja... Dus als ik geen feestje wil betaal ik eerst het evenementenbureau, dat op zijn beurt, na aftrek van alle overhead, een artiest inhuurt waar ik niet om vraag en niet op zit te wachten en waarbij het honorarium van de artiest over de Euro-grens verdwijnt. En vervolgens ben ik blij dat ik nog wat van mijn geld terug zie.
Vreemde logica houdt u erop na.

Chiant | 17-05-10 | 19:43

met hun super-irritante dansjes en lauwe muziek en zigeunermentaliteit, geen zin in, mag dat ook

Ed71886710 | 17-05-10 | 19:41

Mr_Robson | 17-05-10 | 19:26
Heeft dat niet iets te maken met buitenaardsen, of is het niet weer een scheldnaam van links.

Zo jammer! | 17-05-10 | 19:41

Op naar de destructie van de EU. We zijn lekker opweg.

1 jaar zijn ze lid en de eerste handjes zullen worden opgehouden.

Kyoka | 17-05-10 | 19:40

er wordt goed voor ons gezorgd, en dat geheel zonder ons

Ed71886710 | 17-05-10 | 19:39

Als de EU wil betalen om hier een feestje te organiseren dan mag dat best want dat levert hier geld op. Komt er tenminste nog iets van terug..

@Russ Meyer | 17-05-10 | 19:18
En dat terwijl Frankrijk zo'n groot voorstander van de EU was en Duitsland niet..

Handboek | 17-05-10 | 19:38

pius | 17-05-10 | 19:34

simopel. Dat bedoel ik.

pius | 17-05-10 | 19:36

Wat is wijsheid...

Aangezien Nederland ook een staatschuld van hier tot zeg maar Tokio heeft, een enorm begrotingstekort, 1 miljoen woekerpolissen en de grootste hypotheekschuld van de Eu (700 miljard euro). Plus het feit dat er bij onze banken naast Griekse en andere obligaties nog vele nu nog onbekende maar oh zo aanwezige derivaten op de balans staan. Dit alles in het licht van een alleen statistisch aantrekkende economie en een stagnerende huizenmarkt.
-
Dit alles betekent dat Nederland feitelijk net zo failliet is als Griekenland maar door de o zo betrouwbare kredietbeoordelaars nog steeds als een veilige investering worden gezien. Een kwestie van tijd tot we door deze kredietbeoordelaars gezien worden voor wat we zijn. Een klinisch dode patient op de intensive care.
-
Met andere woorden, als de periode aanbreekt dat de Financiele markten ook ons de dikke vinger geven kunnen we twee dingen doen: Het oplossen met de EU of met de IMF , waar de veroorzakers van deze crisis -onze Amerikaanse vrienden- een vinger in de pap hebben zo dik als een boomstam.
-
Daar dient deze discussie over te gaan. Niet over allerlei hier overigens terecht geplempte frustooplossingen die feitelijk gezien echter kant nog wal raken. De beste stuurlui staan immers niet altijd aan wal. Het is allemaal niet zo simopel als het lijkt. Sterker nog het is een eeuwigdurende crisis met even zovele dillema's. Zomaar uit de Eu stappen heeft evengrote consequenties als erin blijven moet de conclusie zijn die ik aan mijn betoog verbind.
-
En dat doe ik dan ook bij deze. Wat is wijsheid mensen. that's the fucking question.

pius | 17-05-10 | 19:34

een feestje is nooit weg,, maar daarna wel weer oprotten!

de vicevoorzitter | 17-05-10 | 19:31

"Europe" the afterparty. lijkt me meer iets voor ID&T dan die suffe lullen uit Brussel.

toetanchamon | 17-05-10 | 19:31

Ja jongens en meisjes, er mag gedanst worden!

vriendje | 17-05-10 | 19:30

Tijd voor GeenStijlland met GeenGeld.
Alles in natura.
Simpel.

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 19:29

Uiteindelijk gaat het er ooit van komen...MAAR NU EVEN NIET.

Plukkiehaar | 17-05-10 | 19:29

van Nazareth | 17-05-10 | 19:20
Dat zijn een boel centjes !

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 19:27

Von Pruissen nu ook xenofoob?

Mr_Robson | 17-05-10 | 19:26

We moeten er nu uitstappen. Dit gaat iedereen in Nederland aan. Dit gaat ons waarschijnlijk bijna alles kosten wat we hebben opgebouwd. We gaan hieraan kapot. Nu is de tijd om voor ons zelf te kiezen. Eigen volk eerst !

BunnyKiller | 17-05-10 | 19:24

pistol-pete | 17-05-10 | 19:05 Wat moet Islam in de Westerse Wereld, ook niet echt een toegevoegde waarde voor onze samenleving.
Vreemde vraag, derhalve.

Zo jammer! | 17-05-10 | 19:21


Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:49
Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:50
Misschien is dit wat?http://growabrain.typepad.com/photos/uncategorized/2008/08/06/zimbabwe_dollars.jpg

van Nazareth | 17-05-10 | 19:20

plastic zakje | 17-05-10 | 19:11
Eensch, de collectieve apathie is me ook geregeld een doorn in het oog. Bedenk echter dat de tijd aan de meeste mensen langzaam voorbij trekt, slechts in uitzonderlijke tijden zal iedereen in het snelste tempo worden meegesleurd. Dan zal men zich gaan roeren, zulke tijden breken weldra aan.

Willem Hollander | 17-05-10 | 19:20

de=du

Russ Meyer | 17-05-10 | 19:19

NEE U.. We hebben niets te willen, kop houden en belasting betalen.

Brakke Obama | 17-05-10 | 19:19

Dit weekeinde de Route de Soleil op en af gecrosst. Die Fransen zijn nog te lui om hun knipperlicht terug te zetten als ze richting hebben aangegeven. Zwaar irritant.
In Frankrijk gaat trouwens het gerucht dat Sarko Merkel heeft opgebeld en met de vuist op tafel heeft geslagen om Duitsland te bewegen aan Europa te doneren en als ze dat niet zouden doen Frankrijk de stekker uit de Euro zou halen. Over misplaatst chauvinisme gesproken....

Russ Meyer | 17-05-10 | 19:18

Protestfeestje ala hoek van holland bij het festival?

Ready, Freddy? | 17-05-10 | 19:17

Jaaaaaaaaaaa......... nog meer derdewereldlanden erbij.... wordt de Euro nog minder waard.
Vorig jaar had ik mijn spaargeld omgezet naar Dollars.... vandaag is mijn spaargeld in Euro's verdubbeld.
Nu op naar de verviervoudiging!!!!!
Ik ben nu dus groot voorstander geworden van niet alleen Turkije en Albanië bij de EU maar ook wellicht Marokko? of Egypte? Wit-Rusland?

TheDentist81 | 17-05-10 | 19:15

Tsjongejonge, de hele EU-handel staat op instorten en de Europese Commissie komt met één of ander cultureel festival. Hetgeen maar weer genoeg zegt over het niveau van de leden van die commissie.

Angelica | 17-05-10 | 19:13

Willem Hollander | 17-05-10 | 19:07
Ik hoop dat jij gelijk krijgt, maar een zaterdagse wandeling door de binnenstad stemt me treurig. De leegheid straalt bij de meeste mensen uit hun ogen.

plastic zakje | 17-05-10 | 19:11

de stekker eruit, nu!

Patrick Zweedsey | 17-05-10 | 19:09

Ik was tegen Roemenië en Bulgarije en ben ook tegen deze landen. Kortom: ze komen er aan!

Zealot | 17-05-10 | 19:08

Ik had bedacht op 9 juni VVD te stemmen. Tot dit bericht. Ik heb het dermate met Europa en de Euro gehad, dat ik PVV stem. Ik ben er meer dan klaar mee, met het Europese gegraai in mijn portemonnaie.

rhythm | 17-05-10 | 19:08

plastic zakje | 17-05-10 | 18:49
Niet zo dramatisch, wanneer het zover is hebben we al gekker dingen gezien.
Bovendien bent u, afgeleid uit uw comments, al even op de hoogte en dus voorbereid. Tevens geloof ik dat wanneer het er op aan komt je de mensen niet moet onderschatten, ach de tijd zal het ons leren.

Willem Hollander | 17-05-10 | 19:07

Waarom moeten die mensen toch zo verdoemd graag van die kut landen er bij hebben waarvan iedereen stiekem toch weet dat ze niks toe voegen? lijkt wel of ze er voor betaald krijgen om meer zielen te werven..

pistol-pete | 17-05-10 | 19:05

Valt me nog mee dat Marokko, Libie en Algerije niet aangemeld staan.
Ook die landen leveren een gestage zooi arbeiders op tegen het vergrijzen van Europa. Zo niet Somalie, Jemen en desnoods Afghanistan en Pakistan.
Gaza is hoort ook al bij Europa, als Israel is.
Misschien moeten er meer moskeeen komen, om wat meer immigranten uit die regio aan te trekken.

Zo jammer! | 17-05-10 | 19:01

-weggejorist-

ren-forrest-ren-e | 17-05-10 | 19:01

Guldens

hero_of_heaven | 17-05-10 | 19:01

Geweaun die Grieken fucken . Op z,n Grieks dat wel. Weten ze gelijk hoe wij ons nu voelen. Ow en de deur van Nederland op slot, sleutel weggooien en zeggen dat de rest van Europa ook de pest kan krijgen.

Guldes oppoetsen gaat

hero_of_heaven | 17-05-10 | 19:01

NWO Sheeple!

endofdays | 17-05-10 | 18:59

Waar is Lumey als je hem nodig hebt?

sjaakdeslinksesul | 17-05-10 | 18:57

Ik woon momenteel in Slovenië (waar je gewoon met euro's kan betalen) en Rambo Amadues is echt huge onder het alternatieve publiek hier. Ik ben door een stel Montenegrijnen meegenomen naar een concert van die man en moet zeggen dat dat spectaculair was. Ik versta er geen reet van, maar mensen die het wel verstaan zeggen dat Rambo Amadeus ook nog eens een bijzonder intelligente man met diepgaande teksten te zijn.
Kocani Orkestar is een toeterband en bijzonder kut, maar live... Zo'n groot feest maak je maar zelden mee!
Hoe dan ook, -1 voor het propagandafestival.

Roeliewoepsie | 17-05-10 | 18:57

weet je wat? Van mij mogen die landen best bij de EU zolang Nederland maar als de sodemieter maakt dat het uit de EU stapt!

EU = Economische Uitnemerij

Maen | 17-05-10 | 18:56

Juist Jan de Harde.

de directeur | 17-05-10 | 18:55

Bij gebrek aan een goede Limbopedia:
Wichser (umgangssprachlich auch Wixer geschrieben) ist die durchwegs abwertende Bezeichnung für einen männlichen Masturbanten, im Sinn von Versager. Das Wort wird als beleidigendes Schimpfwort verwendet. Variationen wie etwa Flachwichser oder Wichskrüppel kommen vor.
Flachwichser was tijdens mijn Duitse (vrijwillige)tewerkstelling een favoriet ;-)

Brakke Obama | 17-05-10 | 18:54

de directeur | 17-05-10 | 18:51
Nog maar even inloggen!
Klopt is afhankelijk van de regio, Wikser wordt naar ik meen gebruikt in de contrijen van het land van Swentibold e.o.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:53

plastic zakje | 17-05-10 | 18:49// Mooie worden, en waar. Niks meer aan toe tevoegen.

Neukgraag | 17-05-10 | 18:52

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:48
Ligt nog even aan de betreffende woonplaats of het een wiekser of gewoon wikser betreft.

de directeur | 17-05-10 | 18:51

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:49
Merci maat, tot laters vrinden van het "Verzet".

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:50

Brakke Obama | 17-05-10 | 18:48
Klopt die gebruiken dat ook, die uitdrukking, hebben ze hier vandaan die "leen"Limbo's.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:49

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:41
Gelukkig gaat het leven gewoon door.
Eet smakelijk !
;)

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:49

Neukgraag | 17-05-10 | 18:43
Ach, zolang ze voetjebal kunnen kijken vanaf hun plasma-DSB-TV en kunnen meeklappen met 'Ik houd van Holland' interesseert hun niets, lekker in slaap gedommeld door de MSM. Pas wanneer ze hun autootje niet meer kunnen rijden en het voedsel nauwelijks meer te betalen is, gaan ze actievoeren in de reaguurderspanelen. Triest, maar waar.

plastic zakje | 17-05-10 | 18:49

Ik woon op de Balkan en ik kan niets anders zeggen dan dat het 1 corrupte bende is hier. De politici hier zijn corrupt tot op het bot. Er komt een hoop EU geld hierheen en daar worden wel goede dingen mee gedaan maar een hoop verdwijnt, met name in Kosovo. De reden waarom de EU zo graag deze landen erbij wil hebben is omdat het goed is voor de bizznizz en men hoopt dat men in de tussentijd het kanker dat corruptie heet wel kan uitroeien.
Dit doet allemaal niet af aan het feit dat er hier ook hele fatsoenlijke, hardwerkende en bijna niks verdienende mensen wonen. Ik kan me Europa fatigue in het Westen wel goed voorstellen echter. De EU heeft echter helemaal geen boodschap aan u.

Zzzzooooffff | 17-05-10 | 18:49

Ben net klaar met het nuttigen van een portie overheerlijke asperges, gegarneerd met uitsluitend wat ham en een vers gekookt eitje. Ik weiger dit uit te kotsen maar dat kost me veel moeite dit lezende...................

de directeur | 17-05-10 | 18:48

Brakke Obama | 17-05-10 | 18:47
Idem!

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:48

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:46
Dat is gewoon Duits voor rukkers..

Brakke Obama | 17-05-10 | 18:48

Ik heb destijds NEE gestemd, dus "ik heb in het verzet gezeten"!

Brakke Obama | 17-05-10 | 18:47

Parsons | 17-05-10 | 18:44
We zijn het eens! het licht zou uitgaan etc. Introduceer bij deze een Limburgse uitdrukking hiervoor: "Wieksers"( vrij vertaald: Rukkers).

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:46

Achter de flinterdunne façade van leuke winkeltjes, vrolijke dansmuziek, kleurige kledij, gastvrijheid en exotische gerechte gaat een bikkelharde eer, schaamte en schande cultuur schuil die met intimidatie en geweld bijeen wordt gehouden

Ahasveros | 17-05-10 | 18:45

LOL@Stroopdoos | 17-05-10 | 18:41

Parsons | 17-05-10 | 18:45

Ga maar aan de maaltijd voordat mijn eetlust helemaal weg is. Tot laters.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:44

@Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:39
Het is toch gofferdegoffer zo. Er is in twee landen een referendum gehouden over die schijtgrondwet. Weet jij de uitkomst nog? Nog geen half jaar later is het achter onze rug om toch getekend.

Parsons | 17-05-10 | 18:44

plastic zakje | 17-05-10 | 18:37// Ja jammer is dat he, dat je gelijk word weg gezet als een dwaas, terwijl juist daar de slimheid zit. Het door hebben wat zij (politici en overheid) werkelijk mee bezig zijn. En ik weet wat u zegt, er lopen meer schapen op straat dan in de wei.

Neukgraag | 17-05-10 | 18:43

Rambo Amadeus lijkt mij een serieuze kandidaat om het volgende Eurovisie Songfestival te winnen.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-05-10 | 18:43

Ik ben tegen! Dank.

Jason Bourne | 17-05-10 | 18:42

Als het op moet ,moet je er aan meewerken.Dat zij nog eens een oude man tegen mij toen ik me ergens druk over maakte.Hij heeft groot gelijk,de socialisten zullen niet eerder rusten voordat zij alles om zeep hebben geholpen.
Pas dan zullen bij deze onbenullen de oogkleppen afvallen.

fleurtje | 17-05-10 | 18:42

ach hou toch op met je muziek en cultuur, ik krijg hele nare gedachten over een ali b en zijn blonde rospaard. Hou eigenlijk maar helemaal op met dat verplicht cultuur snuiven iedere keer, als ik dat wil ga ik wel op vakantie. Ik wil koekhappen, kaas proeven en mosselen eten terwijl ik op klompen rondloop tussen de zeeuwse meisjes in klederdracht met nederlandse accordeon muziek erbij.

sufkut | 17-05-10 | 18:42

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:39
* Slik*, alweer niet? de vorige keer met dat referendum ook al niet.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:41

Kunnen we niet een grote afgraving bouwen om de HELE Balkan??? En dat dan opblazen ofzo, zodat de balkan ergens naar Afrika drijft, voelen zich vast thuis daar

Galaick | 17-05-10 | 18:41

propaganda.. welja, kan er ook nog wel bij. Binnenkort gaan ze zeker het Olympisch stadion afhuren om met 60.000 man 3 dagen lang met de europese vlag te zwaaien..

flunkerT | 17-05-10 | 18:40

@Jokkebrok | 17-05-10 | 18:38
Ik ben gestopt met lezen na "Beste mensen".

Parsons | 17-05-10 | 18:39

Parsons | 17-05-10 | 18:36
ROFLOL,
Daarom hebben de zittende partijen ook mijn volledig vertrouwen!* Mooeaaaah* weer Valium slikken gaat.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:39

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:38
"U komt niet langs start..."

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:39

Parsons | 17-05-10 | 18:36 //U bedoelt de corrupte regering. Maar wat u zegt klopt, Nederland gaat nu echt Down Under!

Neukgraag | 17-05-10 | 18:39

Beste mensen dit is wat links u probeert te ontfutselen (uw zuur verdiende euri)o nder het mom van 1 people 1 europe wordt hier ordinaire ontwikkelingshulp geboden. Onverantwoord.
Wie heeft er nu baat bij om en masse naar beneden getrokken te worden ?

Wie moeten er bloeden voor de idealen van de baby-boomers ?
U < 45 jaar-generatie , baby-boomers die u een poot proberen uit te draaien waarbij zij zichzelf dichter tot Jezus voelen staan.
Ik geef toe dit klinkt niet plezierig maar is wel een feit . Het onvermogen om met voortschrijdend inzicht het regenboogideaal van de mulitculturele samenleving als failliet te erkennen is mi hier de basis van.

Jokkebrok | 17-05-10 | 18:38

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:36
Daar zijn we al naar op weg, net een kruiwagen gekocht om de Euri hoeveelheid in te laden om een ei te kunnen kopen t.z.t.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:38

Neukgraag | 17-05-10 | 18:35
Ik kom in het dagelijks leven anders nog meer schaapjes tegen dan wenselijk is en mij wordt ook het complotdenken verweten. Ach, ze komen er nog wel achter als hen hun vrijheid is ontnomen.

plastic zakje | 17-05-10 | 18:37

@Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:32
Referendum of niet, maakt toch geen fuck uit. Al stemt 99% tegen. De regering weet wel wat goed voor je is.

Parsons | 17-05-10 | 18:36

Komen de beste sluipschutters uit Serbie ook een demonstratie geven?

KrakerJack | 17-05-10 | 18:36

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:33
De Renminbi gaat het steeds beter doen.

van Nazareth | 17-05-10 | 18:36

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:35
Ik zou zelfs voor Monopoly-geld gaan.
;)

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:36

van Nazareth | 17-05-10 | 18:33
Nederland is een echte democratie * Kuch*.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:36

Over een half jaar staat nederland er net zo slecht voor als de pigs landen nu. Ook hiet moet de overheid bezuinigen = minder ambtenaren en lagere salarissen. Meer overheid en hogere belasting is geen goed idee. Het lijkt me beter om voorlopig de uitbreiding van de EU stop te zetten. Turkije bij Europa is sowieso een slecht idee. Geloof niet dat we dezelfde normen, waarden en cultuur delen. Turkije is een moeilijk geval. Om het heel voorzichtig te zeggen lijkt de cultuur van de islam zich moeilijk te verenigen met onze westerse cultuur.

denoorman | 17-05-10 | 18:36

van Nazareth | 17-05-10 | 18:33
Je zou bijna 'Ja' gaan stemmen in de hoop dat het dan 'Nee' wordt.

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:35

@Teuderik | 17-05-10 | 18:31
Het is alleen vrij kudt dat er Turken wonen.

Parsons | 17-05-10 | 18:35

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:33
Teun, ik vind de Thaler of Florijn ook prima.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:35

plastic zakje | 17-05-10 | 18:31 // Was dat niet heel het gros wat hier op geenstijl.nl komt! Ik had het vaker al aangekaart en werd weg gezet als een alu-hoed drager of conspiracy gek. Maar achteraf heeft deze gek dus wel gelijk, met nog meer wakkere burgers!
Maar pech nu is het kwaad al geschied, bedankt slim volk van NL!!

Neukgraag | 17-05-10 | 18:35

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:32
Al krijgen we een referendum en stemt 80% nee, dan wordt het toch weer ja.

van Nazareth | 17-05-10 | 18:33

van Nazareth | 17-05-10 | 18:14
;)
Ik ga voor de N-mark.
En als dat niet kan is een D-mark mij ook best.

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:33

van Nazareth | 17-05-10 | 18:29
Inderdaad, is de helft van de huidige prijs in Euries.
Wat een waanzin.
Zou nu wel een referendum worden gehouden? Stomme vraag mijnerzijds, natuurlijk niet.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:32

Turkije is op zich wel leuk als EU-land. ZZe hebben daar een ultraseculier leger dat ook echt iets doet en de mensen die ertoe doen hebben ook een hekel aan arme onopgeleide Bergturken. Ook hebben ze daar nauwelijks een staatsschuld (met een beetje geluk doen ze even Ottomaans en nemen ze Griekenland weer over, als ze zo gek zijn om dat te willen)

Teuderik | 17-05-10 | 18:31

@Pincoffs | 17-05-10 | 17:55
Ik vind het allemaal prima knul, maar van mijn geld blijf je af, ok? Zet het jouwe maar in.

Parsons | 17-05-10 | 18:31

*Zucht*
Wat een debiele politici hebben we toch ook...
Het is jammer dat we bijna failliet zijn door deze grappen, maar gelukkig is het eind van deze idiote EU nonsens in zicht! *ontkurkt de meest goedkope champagne die hij kan vinden*

Semper Pecunia | 17-05-10 | 18:31

Dat er nog mensen bestaan die geloven dat we in een democratie leven...

plastic zakje | 17-05-10 | 18:31

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:25
:)
2 D-Mark klinkt opeens heel aantrekkelijk voor een biertje.

van Nazareth | 17-05-10 | 18:29

Als deze landen erbij komen ben ik hier weg. De EU moet vooral doorgaan met het uitbreiden met dit soort economische kneuzen landjes. Had het toch gewoon bij de oorspronkelijke oprichters gehouden dan had het concept prima gewerkt. Netto zullen wij altijd verliezer zijn met dit soort grappen. Aan de muzikale talenten uit die contreien zal dat iig niet liggen: www.youtube.com/watch?v=wqcAS2ZaB7U&am...

baronbreekijzer | 17-05-10 | 18:26

@truusch | 17-05-10 | 18:24 : Controle en handhaving zou wel helpen. Naast een controle op het Europarlement in de vorm van een soort 1e kamer of een volkstribunaal.

Frederik Vijf | 17-05-10 | 18:25

Pincoffs | 17-05-10 | 17:55
dat u nog de moeite neemt... mij een raadsel

Bukoswski | 17-05-10 | 18:25

van Nazareth | 17-05-10 | 18:14
Neu, die overwegen de "Naaize".

Sjeng de helle | 17-05-10 | 18:25

Roemenen zijn over het algemeen schooiervolk,bosniers zijn nog iets erger, de top van dit uitschot zijn echter albaniers.Wie denkt dat dit zigeunervolk een positieve bijdrage kan leveren aan de EU moet daar zelf eens gaan kijken en dan nog eens reageren.

K.Zwellever | 17-05-10 | 18:25

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:58

Die eisen zijn eigenlijk een mooi sprookje, Spanje was redelijk stabiel destijds.
Eisen geven geen garantie op een goede afloop.

truusch | 17-05-10 | 18:24

Ze willen terug naar een gat in de grond dus, nou in principe prima maar zorg wel dat er keuze is zou ik zeggen.
Op menig openbaar toilet zou ik ook eerder voor een gat in de grond kiezen dan een ondergezeken bril, maar wanneer het met de hygiene goed gesteld is zit ik toch liever :)

Deaude_Lutser | 17-05-10 | 18:22

Wellicht dat de Litouwers ons kunnen redden?
Al ben ik nooit zo'n fan geweest van die muziek.

van Nazareth | 17-05-10 | 18:17

... en dan lees je even verder

''As a candidate country, Turkey receives EU financial assistance and during the period 2007-2012 it will benefit from 3037.9 million euros.''

"The former Yugoslav Republic of Macedonia as a candidate country receives EU financial assistance and during 2007-2012 the country will receive 401.5 million euro. The total assistance of the EU to the country since 1992 amounts to more than 800 million euro."

"Croatia as a candidate country benefits of EU financial assistance and during 2007-2012 Croatia will receive 749.8 million euro. The total EU financial assistance (CARDS and the pre-accession instruments) in the period 2000 - 2006 amounted to 507 million euro."

... zonder blikken of blozen op genoemde website

BolleGijs | 17-05-10 | 18:16

Ik ga me maar eens registreren bij stormfront...

R@yMan | 17-05-10 | 18:15

PvdA in Europa: Telt (E)U ook even mee?

widtvoet ® | 17-05-10 | 18:14

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:04
;)
Griekenland overweegt de Toyro.

van Nazareth | 17-05-10 | 18:14

Der Untergang II

Kingeef1975 | 17-05-10 | 18:13

Ja en jullie waren allemaal al gewaarschuwd door wakkere burgers, maar die preekten in jullie ogen Alu-hoedjes verhalen en waren conspiracy gekken. En nu ziet het gros van het volk het zelf, zou zeggen doet u hoedje op en gaat vooral stemmen op partijen die de EU aanbidden. Het enigste wat het zou kunnen stoppen is opstand welke vorm dan ook.

Neukgraag | 17-05-10 | 18:13

@Art Vandelay Ultor | 17-05-10 | 18:09 Ze voldeden er dus niet aan. Een kleine controle had dit toch kunnen oplossen, maar Brussel was zo eager om de grieken erbij te krijgen dat men vergeten is om een accountant te vragen te zaak eens te bekijken. En wie heeft de begroting van de nieuwe landen gecontroleerd? Was dat dezelfde accountant die ook Griekenland heeft goedgekeurd?

lijn5 | 17-05-10 | 18:13

Is de Europese Commissie nu van mening dat geheel Nederland uit PvdA-stemmers
bestaat?

eye | 17-05-10 | 18:12

@Elisabeth2 | 17-05-10 | 18:07 Dan zat je wel met al die Walen, waar de Vlamingen zelf vanaf willen. Laten die Vlamingen ons met die rooie Walen zitten in de Benelux.

lijn5 | 17-05-10 | 18:10

Pincoffs | 17-05-10 | 17:55
Dus als ik uw plempsel goed lees, meerderwaardige pluskukel, dan handelen al 'onze' ongekozen voorstanders van EUtopia louter vanuit het algemene belang van hun 'onderdanen'? En is het dus beter wanneer wij allen zwijgzaam toekijken hoe baantjesjagende PowerPointdocterandussen en beleidsbetweters onze souvereiniteit en onze volksaard (lees: alles wat wij honderduizenden mensen hier in 500 jaar met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd) in enkele roulettetafelbijeenkomsten pats!, boem! op zwart of rood zetten? Nee, zulke transformaties gaan inderdaad 'van au'. Dus MET de broodnodige kritiek en input van de 'onderdanen'. Dat gaat in elk huishouden zo, wen er maar aan.

Krachtmeester | 17-05-10 | 18:10

@lijn5 | 17-05-10 | 18:06
Griekenland voldeed alleen aan de eisen omdat het loog en cijfers manipuleerde. En ja, die eisen waren dun, maar zelfs daaraan kon onze zwakke Griekse broeder in werkelijkheid niet voldoen.

Art Vandelay Ultor | 17-05-10 | 18:09

Verder dan de Benelux had die ongein ook nooit moeten gaan.

Elisabeth2 | 17-05-10 | 18:07

@Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:58 Griekenland, Portugal etc voldeden ook aan de eisen, weet je nog. De eisen zijn te dun en ook te rationeel. Je wilt gewoon met bepaalde lieden niet in e e n club, en dat is niet altijd uit te leggen. Griekenland hoort er gewoon niet bij. Stelletje laaienlichters.

lijn5 | 17-05-10 | 18:06

Nieuwe EU lidstaten werven lijkt verdomd veel op kinderporno

Feiten | 17-05-10 | 18:06

Huflind | 17-05-10 | 17:16
Zelf zie ik liever een geweldloze oplossing, maar een gezellige oudhollandsche opstand zou de boel wel flink opschudden.

Willem Hollander | 17-05-10 | 18:06

@michello | 17-05-10 | 17:54
De economische samenwerking en investering die u voorstaat kan gemakkelijk worden gerealiseerd zonder dat we Turkije binnen de politieke invloedsfeer die de EU heet laten.

Art Vandelay Ultor | 17-05-10 | 18:05

van Nazareth | 17-05-10 | 17:57
Toffe gasten maar ik mis een 'n'.

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 18:04

@michello | 17-05-10 | 17:54 Met die redenering dat het over 50 jaar vast wel goed zal zijn, kun je alle landen wel vragen om bij de EU te komen. Liever nog Zambia erbij!! Want stel dat Zambia zich binnenkort aansluit bij Afrikaanse landen, ja wat dan? Dan zijn wij Zambia voor de EU kwijt. Heel jammer.

lijn5 | 17-05-10 | 18:03

Mij is ooit 1 keer gevraagd iets te zeggen over de EU en met een welgemeend NEE verspeelde ik iedere kans op verdere inspraak.
Duss EU-regenten, voer je multikulle feestje maar op haal binnen dat turkije, zimbabwe en ieder ander prachtkansenland dat je vunzige ambities streelt.

Jan Passant mk2 | 17-05-10 | 18:01

Pincoffs | 17-05-10 | 17:55

Aardige analyse. Maar slaat als een kut op Dirk.

tejootje | 17-05-10 | 17:58

Knettergek. Dat hele Europa zou voor mij de enige reden kunnen zijn om Wilders te stemmen. Turkije erbij... het land ligt niet eens in Europa!

chr!!s | 17-05-10 | 17:58

@truusch | 17-05-10 | 17:52 : Je moet pas landen erbij betrekken als ze voldoen aan bepaalde voorwaarden en dat ze geen schade betrekken op de al huidige lidstaten. Dat landen (ons land ook ook) niet eens openheid van zaken willen geven met onze begroting is natuurlijk achterlijk als we dan wel blind onze portomonee mogen trekken om de Euro te redden. Zeker nu het kudt gaat met de Euro is het gewoon klaar met nieuwe toetreders. Spanje heeft 1 BILJOEN openstaan aan schulden, hoe gaat dat land het terugbetalen? Alleen al aan rente verzuipt het.

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:58

Dat zijn groeimarkten. In NL is de weerstand het grootst omdat NL het land van de controle is.

juriste | 17-05-10 | 17:57

In Duitsland hebben ze de Teuero al ingevoerd.

van Nazareth | 17-05-10 | 17:57

Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Wilt u klein en onbeduidend zijn? Als een mier op het asfalt? Werken, werken, werken maar ieder moment de kans dat u plat wordt gereden? Dat kan. Steun dan mensen die zichzelf journalist noemen maar het niet zijn, zoals van Pruisen. Minderwaardige minkukels die uit puur eigenbelang (het salarisje van News Media) opruiende onzin schrijven die er als zoete koek in gaat bij de frustraten die hier zo graag tegen elkaars been aanrijden. Is goed. Vrijheid van dit en dat, je weet wel. Bent u daarentegen intelligent, goed geïnformeerd en redeneert u met uw hersens en niet met uw onrustige onderbuik? Ga dan voor dat schitterende, grootse Europa dat noodzakelijk is om in een wereld van machtsblokken invloed uit te oefenen die goed is voor de onderdanen. Dat gaat soms van auw. Maar dat is in het echte leven ook zo. Vooruitgang is niet nu eenmaal niet weggelegd voor watjes.

Pincoffs | 17-05-10 | 17:55

Tering wat komt die wijn aan.

tejootje | 17-05-10 | 17:55

Ik ben steeds vaker blij dat dit deel van het Koninkrijk niet onder de Unie valt, en dat de (Ant.) Gulden aan de dollar gekoppeld is..

Brakke Obama | 17-05-10 | 17:54

@lijn5 | 17-05-10 | 17:47
Er zijn heel veel westerse bedrijven die op dit moment in Turkije investeren. Wat vroeger Polen was als lage lonen land, is nu Turkije - tenminste als je geen containers vol met handelswaar nodig hebt, anders is het Azië. Maargoed, wat ik dus wil zeggen is dat de economie van Turkije heel veel groeipotentie heeft, net als Roemenië. Die mensen gaan geleidelijk meer verdienen en alles zal dus duurder worden. Als we niet nu "toeslaan" kunnen we niet goedkoop investeren in een opbouw van de markt voor westerse multinationals. Als we over 50 jaar inhaken zijn anderen ons al lang voor en bedragen de kosten voor investeringen in naamsbekendheid & locaties het tienvoudige.

michello | 17-05-10 | 17:54

Pleuroppa, straks moeten we de toiletten nog aan gaan passen.

van Nazareth | 17-05-10 | 17:54

Het is best wel interessant als de unie zou scheuren. Ik denk ook dat het beter is.

Uifeltje Gnuiffeltje | 17-05-10 | 17:54

Kaak valt op dek... Nog meer kansarmen om te voeden met onze centen!

Carl von Rabenhaupt | 17-05-10 | 17:53

van Nazareth | 17-05-10 | 17:44
Je kunt niet iedereen behagen.
;)

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 17:53

FUCK de Euro. We hebben het té ver laten komen. We hebben een stel hebzuchtige nitwits in staat gesteld om EEN HEEL CONTINENT naar de rand van de afgrond te brengen. HET IS NU OVER. Goud is nu ons betaalmiddel TOT er een Noordeuropese Florijn/Mark/Kroon beschikbaar is. Jesusteringmoseskriebel wat een zooitje. Ongelofelijk. MANMANMAN/. Maaar onthoud U ALLEN: WIJ, HE VOLK, ZIJN DE BAAS EN WIJ VERANDEREN DE GANG VAN ZAKEN !!!

tejootje | 17-05-10 | 17:52

*ziet weer belasting centen verdwijnen in bodemloze put*...

da wizard | 17-05-10 | 17:52

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:25

Moet dit soms aantonen dat je mensenkennis hebt, eerder een gebrek aan mensenkennis.

Nog geen salaris(enkel belastinggeld en een leuk zakcentje) en straks boven modaal.

Ik zeg niet dat ik Pro een EU met Turkijke ben, integendeel.
Maar op grond van culture diversiteit en financiele omstandigheden vind ik Turkije EU waardig(niet nu overigens maar wel ooit), vooral als ik het vergelijk met de voormalig oostblok landen.Daar ben ik het nl. ooit mee eens geweest

truusch | 17-05-10 | 17:52

Zijn we nu wakker? Vraag maar aan jongens die qua intelligentie nu niet bepaald in de allerhoogste categorie scoren. Ja, van Hanegem, van Gaal, Advocaat. Voetbaltrainers. Ga die eens vragen of een team sterker wordt als je zwakke spelers mee laat doen. Toch is die gekookte drol ons jarenlang door onze politici, J.P. Onbenul Balkenende voorop, voorgehouden. Hoe groter de EU, des te meer voordelen voor ons. Ja ja. Nu de Griekse tragedie zich begint te manifesteren hoor je drollenkoning Balkenende niet. De oplossing van dit drama is met een aantal economisch sterke noordelijke EU staten, bv Duitsland, Denemarken Nederland en Luxemburg, eventueel aangevuld met Zweden, zwitserland en Noorwegen een nieuwe EU te vormen. Alleen vrij verkeer van goederen, dat is namelijk het enige voordeel van de EU en geen vrij verkeer van personen. Kunnen we zelf bepalen wie we toelaten en wie niet. Met de oude EU-landen sluiten we een associatieverdrag, over alleen de vrije handel. Zo besparen we onze megabijdrage aan Brussel en vormen een sterk economisch verbond met een nieuwe eigen munt, de Neuro. Nieuwe euro. Of North European Dollar. Geef het beessie maar een naam. Zijn we van Griekenland af, Spanje, Portugal en Italie. Plus het EU circus van Brussel en Straatsburg. En we hoeven de Franse boeren niet meer te onderhouden. Zo moet het, het is de enige oplossing. Bovendien kunnen we dan eindelijk weer goedkoop op vakantie naar Spanje, portugal en Italie. Hoeven we neit tussen de Russische aso's in Turkije te zitten!

Jos Schmitz | 17-05-10 | 17:52

eerstneukendanpraten | 17-05-10 | 17:47
LOL,
Robbert is toch geen varken dat is een rasechte Kameraad, volgens de PvdA geschiedenis van soebsidie. Een rechtgeaard socialist in hart en nieren van hetzelfde caliber als de EU hotemetoten, die de onzin uitvinden.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 17:50

@koerbagh ® | 17-05-10 | 16:59
Pff, kniesoor.

:)

Symmachus | 17-05-10 | 17:48

porcodio | 17-05-10 | 17:27
Turkije MOET bij de EU - tenminste: dat eist Washington alweer zo'n 50 jaar van ons. Het is namelijk in het strategische belang van de V.S. als Turkije bij de EU komt. Zelf sta ik helegaar niet 100% afwijzend tegen een toekomstig Turks lidmaatschap. Maar dat gezeur van Amerika is zo tenenkrommend en beledigend, dat het wat mij betreft ook mag afketsen. Stel je voor dat wij van de V.S. zouden gaan eisen dat men Cuba of Venezuela in NAFTA zou moeten opnemen, het Witte Huis zou te klein zijn van alle lange tenenreacties.

Krachtmeester | 17-05-10 | 17:48

@lijn5 | 17-05-10 | 17:47 : Die zitten toch allang bij de EU?

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:48

Sjeng de helle | 17-05-10 | 17:44

Mugabe is een vuil varken. Heeft het land naar de kloten geholpen. Dus net wat voor Job en consorten...

eerstneukendanpraten | 17-05-10 | 17:47

@michello | 17-05-10 | 17:43 Tuurlijk, over 50 jaar is Turkije een heel stabiel en welvarend land. Maar daarvoor is het gewoon een kutland dat niet bij de EU hoort. Liever nog Zimbabwe, Congo, en Suriname erbij, die zijn namelijk over 50 jaar ook heel stabiel en rijk. Iedereen er dan maar bij, want over 50 jaar und so weiter und so weiter.

lijn5 | 17-05-10 | 17:47

Maar..... Poepen doen we allemaal, Vies hé!

ONS | 17-05-10 | 17:46

lijn5 | 17-05-10 | 17:41

Maar ze hebben wel een mooie waterval aldaar...

eerstneukendanpraten | 17-05-10 | 17:46

Komen er ook zangers lichte muziek optreden? Dan ben ik zeker van de partij, altijd al willen weten wat voor muziek dat precies is.

Art Vandelay Ultor | 17-05-10 | 17:46

@erwin85 | 17-05-10 | 17:42 : Subsidia en wachtgeldonie.

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:45

Simpel. Turkije erin, Nederland uit de EU en de Euro. Kunnen zuidelijke landen elkaar lekker naar de koten helpen. Ciao! Kunnen we 's nadenken over een Noordelijke EU of een Anschluß met Duitsland en Denemarken of .....

Wezel | 17-05-10 | 17:44

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 17:40
Aan sommingen heb ik gewoon schijt.

van Nazareth | 17-05-10 | 17:44

lijn5 | 17-05-10 | 17:41
Lijkt me een strak plan! Moet alleen Job nog een huurpandje aan de grachten regelen met soebsidie voor zijn vriend(Kameraad) Mugabe.
De Duitsers willen belslag laten leggen op zijn pandjes in Zuid-Afrika.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 17:44

ik wordt gillend gek van dat uitdijende " Europa ".
Is er dan werkelijk niemand die dit een halt kan toeroepen ?
Weer tig miljoenen Rif-achtigen erbij, welja, we betalen wel...
Tot de pleuris werkelijk uitbreekt.

070 | 17-05-10 | 17:44

Laat ze er maar lekker bijkomen. Dan stappen wij er tegelijkertijd uit.

Klukkluk | 17-05-10 | 17:43

@henkdekanarie | 17-05-10 | 17:38
Nu misschien. Maar u moet naar de toekomst kijken. Over 50 jaar kan het weleens heel anders zijn. Het zou dan jammer zijn, als Turkije zich bij een Islamitisch economisch pact aansluit. U moet ook niet vergeten, dat de meest welvarende landen/ ook de meeste militaire macht hebben op deze planeet. Het gaat om werelddominatie en de beste kaarten om aan olie te komen. Als we bomen gaan knuffelen dan zitten we over honderd jaar loempia's te draaien.

michello | 17-05-10 | 17:43

Sorry, maar alle idealisme ten spijt.... zullen we eerst ons eigen huishoudboekje op orde krijgen vóórdat we de Europese Derde Wereldland uit de modder gaan trekken? Want dat moeten we natuurlijk doen. Geen idee hoe NL er op vooruit gaat als die landen er bij komen.... behalve leuke muziek. Ik ben ergens best een Europese idealist, hoor. Europa is ook qua cultuur mijn absolute lievelingsplek op aarde (ik heb niet zoveel met dat gedweep met Azië en Afrika, sorry!), maarreh.... we moeten er toch niet aan denken dat we onze wetten weer moeten uitbreiden omdat er weer een paar straatarme, homofobe, ondergronds islamitische, agrarisch achterlijke ex-0communisten bij moeten?

Boer in 020 | 17-05-10 | 17:42

LOL, op welke planeet wonen die mensen?

erwin85 | 17-05-10 | 17:42

Laten we afspreken dat eerst Zwitserland aan de beurt is. Pas daarna zijn eventueel minder West-Europese landen aan de beurt.

Oncle Ouvert | 17-05-10 | 17:42

Ach, bekende slogan van links: NL verleiden met koeltoerverrijking.
Nah, laat maar.

paridae | 17-05-10 | 17:42

Zimbabwe wil ook graag bij de EU. Lijkt mij een goed idee.

lijn5 | 17-05-10 | 17:41

De EU moet kleiner. Ik ben bij de Gemeenteraadsverkiezingen & Tweede Kamer verkiezingen voor de VVD maar op het gebied van de EU wilde ik een statement geven door op de PVV te stemmen, deze zijn het meest tegen toetreding van dit soort kansloze landen.

keppie1.0 | 17-05-10 | 17:41

Eurabië gaat nog eens heel klein worden.

van Nazareth | 17-05-10 | 17:40

van Nazareth | 17-05-10 | 17:37
En ik maar denken dat u er voor alle mensen bent.
;)

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 17:40

In Brussel zijn ze echt de weg kwijt.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 17:40

@Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 17:38 : Hij moest er zelf ook wel om lachen hoor, snapte echt niet waarom die CAO niet alleen voor de vuilnismannen kon gelden. Zij krijgen iets van 25 euro erbij, hij misschien 3x zoveel.

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:39

Waarom moeten we ons met zulke landen blijven inlaten.. En maar blijven beweren dat zulke instabiele, onbetrouwbare landen waarmee we nauwelijks samenhang hebben het team juist versterken..

henkdekanarie | 17-05-10 | 17:38

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:33
Laat het maar geen hoofdpijn-wijn zijn.
;)

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 17:38

@J-jonez | 17-05-10 | 17:25
Met bijscholing bedoelt u hersenspoeling?

Art Vandelay Ultor | 17-05-10 | 17:37

Eurdichta.

van Nazareth | 17-05-10 | 17:37

@grote grutjes | 17-05-10 | 17:28

Niet bang zijn voor rassenrellen en je voorbereiden om te wonen in een gated community. AUS is leuk als je veel geld hebt, zo ongeveer als de US.

Biff Eagleburger | 17-05-10 | 17:37

En dan mot je ooknog 10-15 euri dokken als je wat muziek wilt horen!

Lepo | 17-05-10 | 17:35

Hup, waarom Marokko er gelijk ook niet bij? De halve bevolking woont inmiddels binnen de grenzen van de EU om aldaar te koeltoer te verrijken. En Tunesie, dat ligt nog relatief dicht bij Italie. En de Oekraine, daar hebben ze zulke mooie vrouwen...

eerstneukendanpraten | 17-05-10 | 17:35

Het gaat om economie. Daarom de annexatie van nieuwe gebieden, die onze multinationals dan kunnen leegroven. Over vijftien jaar kun je ook naar de ABN-AMRO en de Blokker in Alanya.
Als wij het niet doen dan doen de Chinezen het wel.

michello | 17-05-10 | 17:34

@polt | 17-05-10 | 17:17
Fuckin hell dat rockt echt de pan uit. Geniaal!

Art Vandelay Ultor | 17-05-10 | 17:34

@Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 17:31 : Mijn schoonvader (in het kader van hoger management ambtenaar die er waarss. nog een riante oprotpremie ivm personeelsanering) bedankt iedereen voor die 1,5 procent. Toch een lekker duur wijntje of twee per maand.

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:33

Hebben we wat te zeggen dan? Verder dan dat eenmalige referendum zijn we nooit gekomen dacht ik dus ik snap die vraag naar draagvlak niet zo goed.

De Veroorzaker | 17-05-10 | 17:32

"Gratis" festival kan makkelijk van die vijf miljard af.

denwop | 17-05-10 | 17:31

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:29
Ik denk dat 1,5 % meer loon ook niet gaat helpen.

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 17:31

opsporing verzocht gaat heten: faceboek van de nieuwenederlanders

grote grutjes | 17-05-10 | 17:31

@Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 17:28 : Helaas komt geen enkele vuilnisman die stronthopen ophalen.

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:29

Laten we Europa gewoon "Opéénhopa" gaan noemen.
Dekt de lading volkomen.

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 17:28

@SODEP | 17-05-10 | 17:26, Hoxha herleeft in dit topic.

gentle giant | 17-05-10 | 17:28

de yoego's en albaniers erbij, je zou er bijna achterdochtig van worden....

Pinel | 17-05-10 | 17:28

Koekje-dr-bij? | 17-05-10 | 17:20
wat moet je doen om tegen de tijd te emigreren naar www.australie.nl/emigratie/

grote grutjes | 17-05-10 | 17:28

@SODEP | 17-05-10 | 17:26 : U is met uw gezin de woestijn op dit moment ?

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:28

Je kan langs de snelweg wel goedkoop goud kopen van die mannen.

gentle giant | 17-05-10 | 17:27

Het zou mij niet verbazen dat EU leiders worden omgekocht door landen als Turkije, niet zozeer met geld, maar eerder met persoonlijke cadeau's (stukje land hier en daar, boten, enz.) als geregeld kan worden dat Turkije toegelaten kan worden tot de EU. Verder kan ik geen enkele reden bedenken waarom Turkije tot de EU *moet* behoren. Fuck de ondoorzichtige en ondemocratische EU!

porcodio | 17-05-10 | 17:27

van Kooten en de Bie + veul

U doet ut zelf weten | 17-05-10 | 17:26

Damn.. weggejorist als een Armeniër in 1915.

SODEP | 17-05-10 | 17:26

-weggejorist-

Charon | 17-05-10 | 17:26

De Verengide Staten van Europa (das war einmal) is een kunstmatig in stand gehouden superstaat welke economisch tegenwicht aan met name de US of A moest bieden. En eerlijk ist eerlijk: het heeft tante P. zakelijk bekeken (nog) geen windeieren gelegd. Helaasch gaat nu veel (van mijn) belastingpoet naar handophouders a la Griekenland welke het niet zo nauw nemen met den regeltjes. Affreux! Dat zal met genoemde nieuwkomers er vast niet beter op worden...

Paulette | 17-05-10 | 17:26

@Multiflauwekulti | 17-05-10 | 17:23 : Nee dat is volgens Truusch onzin, die leeft waarschijnlijk op een Leraren/SPW/SPH salaris en denkt dat het geld uit de lucht komt vallen.

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:25

Dit bericht alsmede alle reacties bevestigen alleen maar het gelijk van de Commissie en het onderzoek.

Nederlanders hebben deze bijscholing kennelijk meer dan nodig. Of het zal helpen valt echter te betwijfelen, want bang voor het onbekende zullen de meeste toch wel blijven.

J-jonez | 17-05-10 | 17:25

Wir brauchen Lebensraum!

JohanLiebert | 17-05-10 | 17:24

turkije is Azië, dus komt china ook in aanmerking om bij de eu te komen!!!!!! allemaal nieuwe vrienden van cohen (chinezen zijn theedrinkers bij uitstek)

grote grutjes | 17-05-10 | 17:23

@ truusch | 17-05-10 | 17:16
Ik zal het duidelijk uitleggen.
Stel... je hebt een huishouden. In jouw geval een kamer in een begeleid wonen project. Dat doet er nu even niet toe.
Een huishouden dus. Een huishouden dat momenteel door omstandigheden in zeer zwaar financieel weer verkeerd. Dat huishouden neemt... let's say 4 adoptiekinderen op. Die tief je niet ff de deur uit... of wel soms. Hartstikke gezellig natuurlijk. Tot het moment dat je bij de supermarkt komt... die kinderen... daar moet namelijk voor gezorgd worden. Die hebben niks en die kunnen ook niks. Nou... betaal dan... achterlijke Truus!! Schiet 's op met die portemonnee van je... stort het 's even in die bodemloze put...

Multiflauwekulti | 17-05-10 | 17:23

" Dat Europa gaat nog eens heel groot worden.".... iets van 65/70 jaar geleden?... iets met man en snorrutje.... noodpakket in de aanslag...

AlsBoter | 17-05-10 | 17:23

Optieften met dat Europa. Alleen de rijke worden er wijzer van.

StijlvolRechts | 17-05-10 | 17:23

Zeker geen referendum weer?

widtvoet ® | 17-05-10 | 17:22

-weggejorist-

SODEP | 17-05-10 | 17:22

@Taggart | 17-05-10 | 17:20 : De culturele reis komt naar je toe deze zomer, helaas rot die ook nooit meer op en zit het altijd achter je dochters aan.

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:21

Kunnen wij hen gelijk op de juiste manier leren schijten...............

robert39 | 17-05-10 | 17:20

De "culturele reis" om Europa te veroveren is begonnen in Neurenberg. Ein Vorzeichen.

Taggart | 17-05-10 | 17:20

Wil de laatste Nederlandse emigrant het licht uitdoen?

Koekje-dr-bij? | 17-05-10 | 17:20

Zolang ze geen pleuro krijgen vind ik het parima. Hoe groter en logger hoe instabieler die zooi.

jack and friends | 17-05-10 | 17:20

Albanie? Dat land is toch al failliet?
Ja hoor uitbreiden met Turkeye, terwijl het grootste gedeelte van de bevolking al in het westen zit en er dagelijks stromen geld aan uitkeringen, subsidies en kinderbijslag naar toe gaat.
Voormalig Joegoslavische kan wel gemakkelijk zijn. Dan kunnen we tenminste aan goedkope wapens komen om ons te verdedigen tegen al dat tuig dat het land dan weer binnenkomt om hier te roven.

Boomschade | 17-05-10 | 17:20

-weggejorist-

Asd Asd Asd | 17-05-10 | 17:19

Die hele EU begint behoorlijk politiiek misdadige trekjes te krijgen.
Ze lijken in Brussel alleen nog niet echt te kunnen kiezen tussen Balkanisering- of islamisering van Europa. De maffia of het islamistisch fascisme.

Hanxie | 17-05-10 | 17:19

Die pennenlikkers hebben weer een extreem idioot project bedacht wat ongetwijfeld weer een paar miljoen subsidie krijgt ook.
Maar het kan niet op,na de miljardenstrop die Griekenland heet kunnen die andere uitvreters er ook nog wel bij.
Griekenland alleen al kost per werkende nederlander dik drieduizend euro!!!
Dat geld zien we dus nooit meer terug.

Beëlzebul | 17-05-10 | 17:19

Als dit een criterium zou zijn voor toelating dan hadden wij natuurlijk nooit in de EU gezeten met Kane en Anouk als belangrijkste muzikale exportprodukten (Hoewel, ik vraag me serieus af of er ooit een Engelstaligmensch iets daarvan gekocht heeft.)
In vergelijking met deze *kuch*artiesten*kuch* is die zigeunerrock een hele vooruitgang.

oddfellow151 | 17-05-10 | 17:19

Jas sakam Makedonija!

JohanLiebert | 17-05-10 | 17:18

Festival? Waarom geen workshops?
Bijvoorbeeld:
- hoe open je snel je deur als je je huissleutel vergeten bent?
- idem voor je autosleutel?

paridae | 17-05-10 | 17:17

Ik vind trouwens ook dat we allemaal 1 Europese munt moeten.

Multiflauwekulti | 17-05-10 | 17:17

Lekker discriminerend maar weer, afghanistan ligt na 3 biertjes ook bijna in europa.

Graftak | 17-05-10 | 17:17

als genoemde landen ook nog bij de eu zijn, werk je van de 40 urige werkweek er 30 voor genoemde landen (belasting etc.)

grote grutjes | 17-05-10 | 17:16

Leuk. Krijgen we dan gratis cursi scharen slijpen?

Multiflauwekulti | 17-05-10 | 17:16

wat raar dan dat alle festiviteiten alleen in de balkan en turkije plaatsvinden.

lame | 17-05-10 | 17:16

Misschien moeten wij door middel van lynchpartijen en guillotines de geesten in Brussel maar eens duidelijk maken dat we helemaal niet zitten te wachten op die corrupte dictatuur van ze.

Huflind | 17-05-10 | 17:16

Ach waarom niet

Slowakije,Polen ,Bulgarije,Tjechie,Roemenie horen er ook bij en nu gaan we zeiken omdat Turkije er erger aan toe zou zijn ,dan eerder genoemde landen.
Of is het weer die altijd opkomende moslim fobie.

Turken doen geen vlieg kwaad net als bijvoorbeeld Surinaamse Moslims.
Schijnheilig gedoe, koekoek zeg!

truusch | 17-05-10 | 17:16

Geweldig die Rambo Amadeus :D Goede gymnastiek voor de lachspieren.

polt | 17-05-10 | 17:15

Ik ben dat hele Europacircus toch zo ontzettend schijtzat.

Conan de Rabarber | 17-05-10 | 17:15

Mijn hemel, wat een kutsite. Zal wel een paar ton gekost hebben.

Gezellig! | 17-05-10 | 17:13

Europa is straks een heel vet kind dat maar door een paar landjes gevoed mag worden.

Frederik Vijf | 17-05-10 | 17:13

Opsodemieteren met die zogenaamde literatuur en film uit Toerkiju.

Buffell | 17-05-10 | 17:12

Laat me raden, dat festival hebben wij ook betaald?

gozahtje | 17-05-10 | 17:11

Alsof er nog niet genoeg shit van de EU-fan afspettert op het moment...

Nlz® | 17-05-10 | 17:11

Zuid Europese muziektroep? Sorry, dat is te min voor mij. Ik houd mij slechts tot Centraal en Noord Europese metal met een paar Amerikaanse uitzonderingen.
Overigens, we betalen er wel voor he. Het zijn onze belastingcentjes die daar verspild worden.

kritiekloze criticus | 17-05-10 | 17:10

Niet te geloven wat een ellende die Oostenlijke landen met zich meebrengen. Corruptie is wat daar de raderen doen draaien en het sneue is dat de EU daar aan meewerkt. 'Dat is de enige manier om die landen erbij te betrekken"
Eerste hand info... ik zat bij menig meeting.

Kopschimmel | 17-05-10 | 17:10

Leuk toch zo'n festival? We moeten geen economische banden met dat rechtse tuig aangaan. Maar cultuur uitwisselen mag wel!

LinkseNerd | 17-05-10 | 17:10

Oezbekistan heeft ook een prachtige cultuur met eten en drinken enzo én het ligt ook al wel bijna in Europa. Ik voorzie nog veel meer prachtfestivals opborrelen de komende maanden.

Biff Eagleburger | 17-05-10 | 17:09

-weggejorist-

Pac4Life | 17-05-10 | 17:08

*z'n geld van de bank trekt en in oude sok stoppen doet*

gozahtje | 17-05-10 | 17:08

" Bedelaars, maar het zijn wel ONZE bedelaars ".
( Cohen modus off )

fuckje | 17-05-10 | 17:06

Rambo Amadeus +1

Johnny de Baas | 17-05-10 | 17:06

Binnen een jaar trekken de Duitsers de stekker uit Europa. Hebben na die vereinigung hernieuwd zelfvetrouwen en zelfbewustzijn gekregen. Detoekomst voor Duitsland als grootste exportland van de EU ligt niet meer in openluchtmuseumlanden als Frankrijk en Italie maar in China, India, Brazillie en de VS. Ze laten zich echt niet meer de les lezen door een klein arrogant buurmannetje. Maar zulke processen gaan langzaam.

Hansi Hintenzeer | 17-05-10 | 17:06

Ach welnee. Dat gedoe wordt georganiseerd door bureautjes die nu eenmaal de opdracht hebben gehad. Het betekent helemaal niets. het is gewoon een middel om subsidiegeld op te maken. Duitsland laat er niemand meer bij.

Het CDA | 17-05-10 | 17:06

Sure, kom maar lekker mee-eten uit de euro-ruif. Waarom ook niet... Het geld is tenslotte toch al op.
Misschien toch tijd om eens op te houden met die achterlijke verhuizing van Brussel naar Straatsburg en terug elke maand. (Kost meer dan €200 miljoen per maand). Zie: www.oneseat.eu/

TheBug | 17-05-10 | 17:05

Wereldvreemd, wereldvreemder, EU-bureaucraat.
RT: GezondVerstand | 17-05-10 | 16:53

Appleflap | 17-05-10 | 17:05

Hoor wie klopt daar kind'ren
Hoor wie klopt daar kind'ren
Hoor wie tikt daar zachtjes tegen 't raam
't Is een vreemd'ling zeker
die verdwaalt is zeker
Ik zal eens even vragen naar zijn naam

60CX | 17-05-10 | 17:05

lol@Rambo Amadeus. Met de muzikale kwaliteiten van Rambo en de vechtskills van Amadeus. Tis een soort Bennie Joling op lsd: www.youtube.com/watch?v=aUjQeyHRt0s

harry pikkel | 17-05-10 | 17:05

'Er is weerstand in jullie land, maar die mensen die erbij willen horen zijn gewoon hartstikke aardig en vredelievend en met dit festival willen we laten zien dat we allemaal 1 grote familie zijn.'

ofzeau

Mosseltje | 17-05-10 | 17:04

Mehmet Pamuk.
Bicultureel avant la lettre !

Teun van het Tuinpad | 17-05-10 | 17:04

@AIVD-medewerker | 17-05-10 | 17:01
Jij kan het weten, Morroco Mole.

Sliptong | 17-05-10 | 17:02

Nee. Gewoon Nee. Absoluut NEE. Zonder twijfel NEEEE! Welk deel van NEEEEEE begrijpen ze niet? Hoe DOM moet je zijn om tegen alle gezond verstand in nog meer halfstabiele economieën toe te laten? Ik kan maar 1 reden verzinnen - er moet een groot plan zijn om Europa bewust te laten instorten, en zo wereldheerschappij te krijgen. Geenstijl, doe er wat aan!

Spittertje | 17-05-10 | 17:02

Goed nieuws voor Geert!

fuckje | 17-05-10 | 17:02

Wel ja, kom er gezellig bij. Kijk, sociale en economische problemen zijn ondergeschikt aan het oprichten van de Oost-Europese bufferzone tussen het midden-oosten, Rusland en China. De VS willen dit, geo-politieke bobo's binnen de EU willen dit. Dus gebeurt het gewoon. Nog 10 jaar en Turkije is lid én krijgt de leiding over Eurabië. Dan breekt WOIII uit en verdient de wapenlobby weer lekker. En daarna maken we weer vuur met een vuursteen. Cirkel compleet.

Sliptong | 17-05-10 | 17:02

Marokko is next!

AIVD-medewerker | 17-05-10 | 17:01

Guus Hiddink nieuwe trainer van Turkije .. toeval ? dacht het niet.

nachtschilder | 17-05-10 | 17:01

Hoop wel voor hun dat tegen die tijd de grenzen nog open zijn en ze nog met eurootjes kunnen betalen ...

d_2k | 17-05-10 | 17:01

doe maar niet de EU uitbreiden

RobbieG | 17-05-10 | 17:00

uitbreiding met landen die ook hun handjes ophouden zeker. Eerst de zuideuropese landen maar eens herstructureren en zaken op orde stellen, daarna maar eens uitbreiden.

sapjes | 17-05-10 | 17:00

Noorwegen en Zwitserland zijn nog neutraal .. eens kijken wat daar de toelatingseisen zijn voor een EU burger met z'n gezin, want hier ga ik het niet lang meer volhouden benk bang van.

wielmoer | 17-05-10 | 16:59

Rambo Amadeus is cool

Soeps | 17-05-10 | 16:59

@Symmachus | 17-05-10 | 16:56
"Zelfvoorzienend" als in: 'De overheid hoeft onze uitkering niet bij de burger te roven, dat doen we zelf wel?'

koerbagh ® | 17-05-10 | 16:59

FAIL

Graftak | 17-05-10 | 16:59

Hebben ze wel alcohol ?

jankerd | 17-05-10 | 16:58

Ik dacht dat het kabinet onze ziel al verkocht had aan de EU, maar blijkbaar doet onze mening er toe. Vooruit dan maar: Griekenland er uit, en voorlopig niemand er meer bij in!

Requiescat in pace | 17-05-10 | 16:58

Begrotings discipline, wet en regelgeving op acceptabel niveau?
Democratie goed verankerd? Mensenrechten op orde?
Portugal, Spanje en Griekenland even geenqueteerd omdat deze landen veel geld gaan krijgen wat ten koste zal gaan van de brekebeentjes..?

Welnee, dat toetreden zit er het komende decenium dus niet in.

JanVergoor | 17-05-10 | 16:58

Europa is op weg het nieuwe Afrika te worden. Wat nou eurosceptisch.....

lillendvleesch | 17-05-10 | 16:57

Hebben we nog wat te willen?

Expert Homo | 17-05-10 | 16:57

Algerije en Marokko bij de EU, veel gezelliger.

kapotte_stofzuiger | 17-05-10 | 16:57

" Uit onderzoek is gebleken dat hier de weerstand tegen uitbreiding van de EU met de voormalig Joegoslavische landen, Turkije en Albanië het grootst is. "
Waar staat dat? Zo gauw niet gezien in het gegeven linkje.

cugel | 17-05-10 | 16:57

Waarom zou ik in de zelfde unie willen zitten als goedkope knoeki-knoeki landen?

Cork | 17-05-10 | 16:57

Er moeten niet MEER 3e Wereldlanden bij de EU, maar MINDER, zodat de waarde van de Euro tenminste weer omhoog gaat. Griekenland er ook uit. En zodra andere landen in de problemen komen, die ook. Dat is de enige manier om deze munt te redden, en onze eigen economie stabiel te houden.

Blaat1984 | 17-05-10 | 16:57

Alsof er nog niet genoeg geld verbrast is de laatste tijd.

Jax | 17-05-10 | 16:56

Kan iemand die debielen even uitleggen dat we al jaren een bloeiende en zeer zelfvoorzienende ex-Joegoslavische gemeenschap hebben in dit land?

Symmachus | 17-05-10 | 16:56

Welja, nog meer zigeunerorkesten die de ingang van de supermarkt blokkeren.

koerbagh ® | 17-05-10 | 16:55

Ik ken ook nog wel een aardige band: Ali Baba & His 40 H&#305;rs&#305;zlar. Kost wat, maar het swingt wel de pan uit.

Biff Eagleburger | 17-05-10 | 16:55

Als ik Joegoslaven en Albanezen wil zien kijk ik wel naar Opsporing Verzocht

Hansi Hintenzeer | 17-05-10 | 16:55

Opgesodeflikkerd met je europa!

Rest In Privacy | 17-05-10 | 16:55

Dat festival zal ik mijden ... ik zie liever hollandse meiden (op het strand, bij voorkeur)

zeroise | 17-05-10 | 16:55

Ik word hier zo vreselijk moe van, ik denk dat ik maar een boek ga lezen.

lijn5 | 17-05-10 | 16:54

Gratis dansfeesten zijn toch verboden tegenwoordig?

Comablower | 17-05-10 | 16:54

Op weg
naar een
burgeroorlog

Tabula Rasa | 17-05-10 | 16:54

" Dat Europa gaat nog eens heel groot worden."
daar ben ik juist zo bang voor..

sko | 17-05-10 | 16:54

Gratis baklava? Ik kom...

Art Vandelay Ultor | 17-05-10 | 16:54

Maar Hollanders gáán toch al jaren naar Sziget?

The Cunning Punt | 17-05-10 | 16:54

Ok, nu ben ik helemaal anti-EU, mogen we vast nog zelf betalen ook (gezien we het meest betalen aan de eu is het antwoord nog standaard ja ook :( ).

svenk91 | 17-05-10 | 16:53

ze zijn niet goed daar.. moeten wij niet sparen ofzo? Keihard euries potten als die gasten ooit in de eu komen.

Pretert | 17-05-10 | 16:53

Wereldvreemd, wereldvreemder, EU-bureaucraat.

GezondVerstand | 17-05-10 | 16:53

Het dagelijkse portie WTF is ontvangen.

Balzakius | 17-05-10 | 16:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken