Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Evangelisch stemmen, het kan zo leuk zijn

visje666.jpg Hier volgt een topic in de zendtijd voor politieke partijen: als het aan Yvette Lont Laclé (voorheen junkhoer, ChristenUnie-lid, tevens homohater) ligt, blijft het ijdel gebruiken van de naam des Heeren gewoon strafbaar. Dit is één van de speerpunten uit het partijprogramma van haar nieuwe partij de Evangelische Partij Nederland ("stem strategisch, stem profetisch"). Want u moet weten dat het afschaffen van artikel 147 een tsunami van haat, diefstal en kwetsend gedrag zal veroorzaken. Ja, zelfs een nieuwe beeldenstorm is na het afschaffen van deze wet niet uitgesloten, als we het programma van ex-junk Yvette mogen geloven: "Het opheffen zal toestaan God te mogen lasteren en te beledigen, kerken binnen te mogen gaan en attributen weg te mogen halen, praktiserende geestelijken belachelijk te maken, te beschimpen en beledigen, dit alles tijdens de heilige diensten." Amen! Als ketters en heidens rapalje straks de doopfonten, orgels, collectezakjes en hosties met containers tegelijk uit de kerken sleept dan komt dat dus doordat u niet op de EPN heeft gestemd. Trouwens, wie op Yvette haar partij stemt zegent tevens Israël, lapt mee aan herstelbetalingen voor "de koloniën" en zorgt mede voor het indoctrineren van kleine kinderen omtrent het Nederlandse slavernijverleden. Juist ja. Ook Jezus zegt: "Fuck het CDA en de CU, stemp EPN!"

Reaguursels

Inloggen

ze vergist zich, belediging blijft strafbaar volgens artikel 137 wb v strafrecht.

scasse | 18-05-10 | 15:53

Er is niemand die zomaar voor de lol je god voor paal zet, dit doen mensen omdat ze je betutteling zat zijn. Als je als christen/moslim nou 'ns je muil houd en niet met andermans leven bemoeit dan zal de godslastering ook miniem zijn.
Geloof in politiek = kudt.

Typo-R | 18-05-10 | 11:23

God bestaat niet.

snap_shootert | 18-05-10 | 10:50

@ oplichter | 17-05-10 | 19:15

Ik zal eens in je bek schijten, dan kan je proeven hoe genadig mijn aars is. Infantiele gelovige loser!

Packingdoe | 17-05-10 | 23:55

Godverdomme zeg.

SaNDR | 17-05-10 | 20:09

@Bert: Zoek een psych. Het wordt zielig.

Handboek | 17-05-10 | 19:42

dat mens is hardtsikke meloepie

vriendje | 17-05-10 | 19:23

Wacht maar tot jullie ketters van de Geenstijl op de brandstapel staan te smeulen. Dan zal je beseffen hoe genadig de Heer is.

oplichter | 17-05-10 | 19:15

En Ik zag dat het goed was...

God Zelf | 17-05-10 | 19:15

dat wijf is gek

alex.66 | 17-05-10 | 19:06

ik heb iets gevonden waar ik het mee eens ben! opslaan van mailverkeer door de overheid moet stoppen aldus hun. Alhoewel volgens mij alleen maar wordt opgeslagen naar wie je mailt, maar niet de inhoud.

je postbode | 17-05-10 | 18:53

en zo hoort 't, dat iedereen het voortaan maar laat om mij bespottelijk te maken als ik weer in vol ornaat (duur piratenpak) op het werk kom. Als pastafari wil ik ook wel eens normaal mijn geloof kunnen belijden, dank u.

sufkut | 17-05-10 | 18:50

@Yvette
uw god (kleine letter g) is deaudt en mohammed is trouwens eveneens kassiewijle
OT: "Fuck het CDA, [fuck jesus] en de CU, stemp EPN!"
@Bert, beetje meer respect voor junks, die kunnen ook niets aan Yvette doen.

Bukoswski | 17-05-10 | 18:30

Weet iemand in welke kerk ik een mooi hostie-ijzer kan ontvreemden?
Ben toe aan een nieuwe.

De Gooise Matras | 17-05-10 | 17:55

Godverdomme Yvette, Godverdegloeiendegloeiendegodgodverdomme!

Pieter Bas | 17-05-10 | 17:33

-weggejorist-

Pac4Life | 17-05-10 | 17:14

Herstelbetalingen aan de koloniën? Hoe moeten we die miljarden guldens, en later euro's, dan noemen die we in de Antillen hebben gepompt (en die voor het overgrote deel verdwenen zijn in de zakken van de corrupte politici daar)? En dankbaar dat die lui daarvoor zijn... Wel GVD, Yvette, je bent een nog grotere idioot dan ik al dacht!

MAD1950 | 17-05-10 | 17:00

Ik vind dat wel ok, dat we leren over het Nederlands slavernijverleden.

computerlove | 17-05-10 | 16:48

@Koekje-dr-bij? | 17-05-10 | 15:39
LOL. 03:00 des nachts: ding dong, Hallo kan ik u wellicht porren voor een editie "de evolutietheorie van Charles Darwin? [voet tussen deur] Ja, u moet weten dat ik aan het nieuwe werken doe. Da's evolutie dus ik dacht: kom ik ga eens tussen 0:00 en 08:00 werken deze week. Kopen? Niet? Waarom niet? Dat zegt u, Darwin zegt wat anders? Ik zie het helemaal voor me ;)

Sliptong | 17-05-10 | 16:45

Ik ken iemand die een toeval heeft gehad wiens halve lijf het niet meer doet en die niet meer kan praten. Hij vloekt daarentegen nog als de beste, we hebben namelijk van onze lieve heer daarvoor een speciale hersenkwab gekregen. Godverdomme leuk!

Rest In Privacy | 17-05-10 | 16:41

@Filosoof-King in spe | 17-05-10 | 15:23
Ah, vandaar. Je had mijn pseudo lollige vergelijking sliptong - Gristen vis niet gelegd? ;)

Sliptong | 17-05-10 | 16:41

Ik verwacht vanaf nu wél de EPN als keuzemogelijkheid op de verkiezingspoll.

dienstweigeraar... | 17-05-10 | 16:34

Euhh 'praktiserende geestelijken belachelijk te maken' die is mooi zeg!
Die mensen hoeven we niet belachelijk te maken dat zijn ze al.
Neem bijvoorbeeld die infantiele paus of die debielen die cartoonisten willen lynchen,als dat niet compleet belachelijk en gestoord is dan eet ik mijn schoenen op.

Beëlzebul | 17-05-10 | 16:32

Ach ach, die zionistische christenkeffertjes. Wat is hun verhaal bij de recente weigering van de regering van Het Beloofde Land (sic) om een delegatie Europarlementariërs toe te laten (sic!) tot Gaza? (Véronique de Keysers Belgische 06: 0475.690.461)

Riessjaar | 17-05-10 | 16:28

Dus voor alle duidelijkheid: ik mag niet meer Godsgloeiendegodverdomme zeggen?

Ja godverdomme!

Mike Oxlong | 17-05-10 | 16:18

Sinds de eerste Beeldenstorm IS er helemaal niets meer te beeldstormen bij die protestanten. Halleluja!
"Attributen wegnemen..." Wat mag dat dan wel zijn? Een rol wc-papier? Het stoma van meneer de dominee? De kinderporno onder de preekstoel?

meubelstuk | 17-05-10 | 16:15

Ik twijfel nog.....

Ales | 17-05-10 | 16:15

Toch gek. ze zegt dat ze van mening is dat luisteren naar wat er leeft in de maatschappij de boventoon zou moeten zijn.
.
Dus heeft ze als christelijke partij niets te zoeken. Immers is 2/3 e van Nederland NIET gelovig. Opkrassen dus!

niet waar | 17-05-10 | 16:02

widtvoet ® | 17-05-10 | 15:44
lol

Koekje-dr-bij? | 17-05-10 | 15:49

@Koekje d'r bij? 15:30

Benieuwd of het meer oplevert dan een belletje naar www.epn.nl/wps/portal/epn/epnnl Die gasten waren iig. niet echt *kuch* te spreken over de (naam van de) nieuwe politieke partij van deze rare mevrouw.

widtvoet ® | 17-05-10 | 15:44

http://www.youtube.com/watch?v=kr1I3mBojc0

Carl von Rabenhaupt | 17-05-10 | 15:41

@Merlot | 17-05-10 | 15:37
Artikel 6 vind ik anders best een goede. Ik blijf namelijk graag vrij van elke denkbare vorm van godsdienst.

Zware Majesteit | 17-05-10 | 15:41

Dit is gewoon satire..

de Mesmaeker | 17-05-10 | 15:40

mark twain | 17-05-10 | 15:37
Klopt. Vooral gedurende de zaterdagnacht bij nitwits waarvan ik weet dat ze de volgende ochtend naar de kerk moeten.

Koekje-dr-bij? | 17-05-10 | 15:39

Ik zeg godverdomme wat ik wil mevr. Lont...

Koops | 17-05-10 | 15:38

@Koekje-dr-bij? 15:30

U vindt belletje trekken vast ook nog leuk.

mark twain | 17-05-10 | 15:37

Afschaffen art 147 gaat nog lang niet ver genoeg.
Art 6 (vrijheid van godsdienst) moet beslist uit de grondwet.
Vrijheid van godsdienst wordt al voldoende gewaarborgd door de andere artikelen, die ook de vrije mening en overtuiging van andere mensen waarborgt.
art 1- gelijkheidsprincipe (kan evt. ook nog vervallen, andere art. impliceren dit al)
art 7- vrijheid van meningsuiting
art 8- vrijheid van vereniging
art 9- vrijheid van vergadering en betoging

Een normaal land heeft geen aparte, privilegierende wetten voor religieuzen.
Behalve dat het ondemocratisch is, levert het ook andere problemen op.
In een Grondwet zoals de onze, die op gelijkheid is gebaseerd, schuren de privilegewetten voor geloven op voortdurende basis met zo ongeveer álle andere wetsartikelen.

En precies daar gaat het gesodemieter aan de lopende band over in Nederland!
Gelovigen eisen op grond van art 6, dat de grondrechten van niet-gelovigen maar ingeperkt moeten worden omdat zijn anders "beledigd, gekwetst" zijn.
Totale gekte!

Dus: weg met dat belachelijke, ondemocratische artikel 6!

En flikker dan gelijk dat aanverwante School-met-den-Bijbel-artikel er ook maar uit (nr 23).
Dat was toch alleen maar een zoethoudertje/omkopertje voor de christelijke partijen, om het Algemeen Kiesrecht er doorheen te krijgen.
.

Merlot | 17-05-10 | 15:37

En hoe zit het met het VEEL recentere slavernij verleden van de islam? (Nu nog voor Philipijnse dienstbodes in de Golf)

cugel | 17-05-10 | 15:33

www.evangelischepartijnederland.nl/#/c...
Stuur anders even een mailtje als er onduidelijkheden zijn.
Dat heb ik ook gedaan, ik had namelijk nog een vraag over hun standpunten:
"Geachte heer/mevrouw,
bent u knettergek?
Met vriendelijke groet,
[echte naam]"
Ben zo benieuwd.

Koekje-dr-bij? | 17-05-10 | 15:30

Godslastering strafbaar (houden)? Prima! Maar dan wel als zuiver klachtdelikt.

widtvoet ® | 17-05-10 | 15:29

Ik ga me niet eens laten verleiden tot schelden. Niet omdat dat van de heer niet mag, maar gewoon omdat ik mevrouw op ieder denkbaar vlak minderwaardig acht. Ze is het niet waard. Nou vooruit dan. GODVERREDOMME! Zo.

keeskwal | 17-05-10 | 15:29

En ik maar denken dat we onze staat en het geloof gescheiden houden hier in NL.

gozahtje | 17-05-10 | 15:28

Yvette brengt me nog ideeen. Bedankt!

Chicka | 17-05-10 | 15:27

oprotten met je ghristenfundamentalistische gedachtengoed, fundamentalist zijn doe je maar lekker thuis, dit hoort NIET thuis in de politiek!
Sas | 17-05-10 | 15:20

Progressief liberalen bemoeien zich ook met Christenen thuis, dus ik vind religieuze partijen in de 2e Kamer goed begrijpelijk.

Inferi0r | 17-05-10 | 15:27

Ben het gewoon met haar eens hoor. Geenstijl loopt weer te janken maar ze heeft hier daadwerkelijk gewoon een punt.

xzaz2 | 17-05-10 | 15:25

@Sliptong | 17-05-10 | 15:03
Ik zeg niet dat jij gristen ben of wat dan ook. Alleen dat "visje" is voor christenen in het algemeen. Dus als een partij er mee aan de haal gaat, dan kunnen andere christelijke partijen bezwaar maken. Omdat het dan geen universeel symbool meer is.

Filosoof-King in spe | 17-05-10 | 15:23

Leuk, een beeldenstorm. Waar en wanneer?

YouBastard | 17-05-10 | 15:22

Biff Eagleburger | 17-05-10 | 15:21
Daar is altijd plaats voor "ouwehoeren".

Lying Dutchman | 17-05-10 | 15:22

@Lying Dutchman | 17-05-10 | 15:17

En dat voor een tientje. Ik snap wel waarom ze de politiek is ingegaan.

Biff Eagleburger | 17-05-10 | 15:21

oprotten met je ghristenfundamentalistische gedachtengoed, fundamentalist zijn doe je maar lekker thuis, dit hoort NIET thuis in de politiek!

Sas | 17-05-10 | 15:20

Net m'n Chinees neergelegd en bij hem doet een gokje van tien euro op minimaal één zetel voor de EPN momenteel achthonderdzeventig rijsttafelbonnen én z'n nieuwe Mercedes. Dus.

widtvoet ® | 17-05-10 | 15:19

Religie moet vooral UIT de politiek, in plaat van er in. Wanneer leren wij dit nou eens. Als we dit niet snel invoeren, krijgen we dadelijk hele grote en populaire Islam partijen.

Blaat1984 | 17-05-10 | 15:17

Biff Eagleburger | 17-05-10 | 15:10
Klopt. Daar sta je dan met een crucifix tussen je bloedende knieen.

Lying Dutchman | 17-05-10 | 15:17

Ja ik wacht al jaren om die kerken binnen te stormen en alles te jatten wat los en vastzit om vervolgens meneer pastoor nog een schop te verkopen.

Toontje Larger | 17-05-10 | 15:16

Cham en zijn nageslacht hebben het er toch zelf naar gemaakt dus wat zeikt dat mens nu over ereschulden?

sjaakdeslinksesul | 17-05-10 | 15:15

1. God is, als 'ie bestaat, een almachtig opperwezen. Als 'ie zo'n kort lontje heeft, zullen een hele hoop reaguurders branden in de hel. Heeft God z'n fanclubje niet voor nodig. Bestaat 'ie niet, dan kan 'ie ook niet beledigd worden en niet-bestaande entiteiten behoeven ook geen bescherming.

2. Attributen uit een kerk weghalen valt nog steeds onder diefstal en blijft strafbaar. Nog even los van het feit dat de 'doelgroep' echt niet zit te wachten op een doopvont of gristelijk verantwoorde druipkaars thuis.

3. Praktiserende geestelijken belachelijk maken, beschimpen en beledigen valt onder.. jawel.. belediging en dat mag zonder art. 147 helaas ook al niet. De strafbaarheid van belediging is namelijk al veel breder geregeld, maar wellicht lag tante Yvette op haar rug te kreunen toen artikel 266 in het wetboek van strafrecht werd opgetekend.

Zware Majesteit | 17-05-10 | 15:15

yvettes evengeili

hetluis | 17-05-10 | 15:13

Chris666 | 17-05-10 | 14:59
.... evangelie, da's zóóóóóóóóó 2000 jaar geleden...
Ja, en het heeft ons ook 2000 jaar met oorlogen gebracht.
Triest dat mensen zo simpel zijn dat ze een man met een baard erbij moeten verzinnen om het universum en ons bestaan te verklaren. Laat ze dat in hun eigen tijd doen en weldenkende mensen ermee niet lastigvallen of hun wil opleggen.

JanRap | 17-05-10 | 15:13

Er is natuurlijk een verschil tussen opzettelijk beledigen, een mening verkondigen en een ander je mening of levensstijl opdringen.

Als ik zeg dat God niet bestaat, dan is dat mijn mening in volle overtuiging. Ik heb hem namelijk nog nooit gezien. Niemand heeft zijn bestaan ooit kunnen aantonen. Misschien dat een gelovige zo'n opmerking als beledigend ervaart. Maar zo is hij niet bedoeld. De beledigde moet dit probleem vooral bij zichzelf zoeken.

Ik dwing de gelovige niet van zijn geloof af te stappen. Ik mag er wel vraagtekens bij zetten. Zo moet je kunnen stellen dat Mohammed een pedofiel was omdat hij inderdaad -volgens de normen die we hier hedentendage kennen- seksueel aan veel te jonge mensjes zat.

Als een gelovige zegt dat God bestaat, dan is dat zeer waarschijnlijk haar mening in volle overtuiging. Je mag geloven wat je wil in dit land. Ik, als ongelovige, ervaar zo'n opmerking niet als een belediging, want ik begrijp dat het een persoonlijke mening is, en niet is bedoeld als belediging.

Als een gelovige zegt dat ik dan zal branden in de hel, tsja, dat is bedoeld als een belediging, maar zelfs dan: er is in mijn optiek geen hel. Dus ach. Bovendien: schelden doet geen pijn.

Dan heb je ook nog zoiets als satire. Jezus (of welke heilige dan ook) afbeelden in een gay-mass-fuck moet mogen. Het is goed als er kritiek is en als er gelachen kan worden. In de Nederlandse cultuur is diep ingeworteld dat eenieder die op een voetstuk staat (of wordt gezet) wordt neergesabeld. Politici, BN-ers, religieuzen, iedereen die zijn nek uitsteekt moet een harde huid hebben.

Het wordt anders als iemand een anders-gelovige zijn geloofsregels wil opdringen. Elke gelovige moet in de huiselijke sfeer zijn religie kunnen bedrijven. Zolang het de rechten van de mens maar niet schaadt en binnen de wet blijft. Als je geen publieke (dus neutrale) functie hebt mag je er van mij bij lopen zoals je wil. Waarbij ik vind dat hoofddoekjes en burka's staan voor onderdrukking van de vrouw.

Helaas zijn we nog niet op een goede status quo. Religieuzen mogen hun religie te veel in het openbaar uiten. En anders-religieuze hun religie opdringen. Zodat ongelovigen op zondag niet naar een winkel kunnen. We worden 's ochtends vroeg wakker geblêêrd door een moskee. Dan doet de gelovige bijzondere inbreuk op mijn vrijheid. En op zo'n moment vind ik het op zijn plaats om hun God te lasteren.

Scheiding van kerk en staat wordt door de kerk nogal eenzijdig geïnterpreteerd: de staat heeft niets te zeggen binnen de religie. Hoog tijd om de religie dezelfde blokkade te geven bij de staat: verbied politieke partijen met een religieus belang. Verbied welke religieuze uiting bij de staat. En gooi goddomme de winkels op zondag open!

ZDEV | 17-05-10 | 15:12

laat ons bidden voor hen die t moeilijk hebben, maar vooral voor hen die moeilijk doen.

FrijeFrys | 17-05-10 | 15:11

Zelfs god heeft niks te zeggen over de politiek.
Anders was zn partijtje vast wel groter geweest.

Terpen-tijn | 17-05-10 | 15:11

@Lying Dutchman | 17-05-10 | 15:04

Ik krijg gelijk 'The Exorcist' flash-backs.

Biff Eagleburger | 17-05-10 | 15:10

Godsdienst is blijkbaar niet goed voor de geestelijke gezondheid. Wat een onsamenhangende kolder brengt dit rare geval voort.

Morgan le Fay | 17-05-10 | 15:10

@christiaan weijts 15:05

Heel goed! U snapt 't.

widtvoet ® | 17-05-10 | 15:09

Missie en Visie:
politiek te voeren met als grondslag de Bijbel als geinspireerd woord van god.
besluiten te nemen vanuit het besef dat de overheid door god is ingesteld en dat de overheid een dienaar van god is.
etc.http://www.evangelischepartijnederland.nl/#/wiezijnwij/missieenvisie
Dit moet toch verboden worden, deze mensen mogen nooit de politiek in;dat moet in een wet geregeld worden.
*Nog bozer is geworden*

TabulaRasa | 17-05-10 | 15:08

'Als ketters en heidens rapalje straks de doopfonten, orgels, collectezakjes en hosties met containers tegelijk uit de kerken sleept dan komt dat dus doordat u niet op de EPN heeft gestemd.'

I'd be proud!

Dominodayfreak | 17-05-10 | 15:07

@illuvator 14:54

Zieke geesten idd. Is geen healing tegen opgewassen. Die Yvette is mi. zo gek als een deur.

widtvoet ® | 17-05-10 | 15:06

dit is allemaal de schuld van wouter bos en zijn linkse elite!

christiaan weijts | 17-05-10 | 15:05

Yvette Lont, de Rita Verdonk van de Christelijken heeft een punt.
Alleen is dat op dit moment niet te verkopen.
Pedo's en warlords zijn daarvan de oorzaak.
Zoek het iets kleiner Yvette, ga meisjes uit van hun loverboys afhelpen ofzo!

Einde van de Domheid | 17-05-10 | 15:05

Wanneer Yvette roept: "Got is in mij", heb je toch gelijk een ander beeld voor ogen. Vreemd. Vies.

Lying Dutchman | 17-05-10 | 15:04

@Filosoof-King in spe | 17-05-10 | 14:59
Waarom wordt ik geassocieerd met die religieuze pannenkoeken? Schande. Ik eis rectificatie.

Sliptong | 17-05-10 | 15:03

Hier wordt ik dus zo boos om.
Waarom hebben wij in Nederland, anno 2010, WETTEN die iets zeggen en zelfs verbieden als het gaat over een zogenaamde allesmakende allerskunner.
Wanneer gaan we eens een scheiding van kerk en staat invoeren, das een ideetje van een jaar of 300 geleden.
*Zucht*

TabulaRasa | 17-05-10 | 15:03

@Nietvoordekat | 17-05-10 | 14:56
Oplossing nogmaals: strikte scheiding van kerk en staat. Zorg er voor dat, net als in Turkije, religie nooit en te nimmer aan de macht kan komen. Weg met die Joods-Christelijk-Humanistische roots. Geen religie bij de overheid. Neem je gelijk de wind uit de zeilen bij bepaalde groeperingen die in hun middeleeuwse opvattingen vast blijven zitten.
God bestaat waarschijnlijk niet. Durf zelf te denken.

Sliptong | 17-05-10 | 15:02

-weggejorist-

Asd Asd Asd | 17-05-10 | 15:02

polt | 17-05-10 | 14:57
Dank voor je moeite

De kantonnier | 17-05-10 | 14:59

Het evangelie, da's zóóóóóóóóó 2000 jaar geleden.

Chris666 | 17-05-10 | 14:59

@Sliptong | 17-05-10 | 14:57
Andere christenen zouden idd bezwaar kunnen maken ja

Filosoof-King in spe | 17-05-10 | 14:59

@ dhr.Brussen
is dat 'doopFonten' om te bewijzen hoe seculier u is ?

baba4oog | 17-05-10 | 14:59

Uiteindelijk was het niet got zijn schuld dat Yvette zich, noodgedwongen, anaal liet nemen door vijf korpsballen voor €10,00 om een bolletje heroine te kunnen kopen. Wijsheid komt gewoon met de jaren. Dit maakt Yvette de ultieme excuusneger.

Lying Dutchman | 17-05-10 | 14:58

Extremistische gristenfundi's liften mee op het succes van de islamitische. En dat alles dankzij de linksche 'gutmensch'

Stroopdoos | 17-05-10 | 14:57

lijst 19 is in twee kieskringen ongeldig verklaard, aangezien in die kieskringen te weinig ondersteuningsverklaringen zijn ingeleverd. Tevens is de oorspronkelijke aanduiding van deze lijst geschrapt omdat deze niet was geregistreerd bij de Kiesraad.
www.kiesraad.nl/nl/Actueel/Nieuwsberic...

polt | 17-05-10 | 14:57

van Nazareth | 17-05-10 | 14:38

Jij kunt het weten...

eerstneukendanpraten | 17-05-10 | 14:57

Sliptong zegt: afbeelding verwijderen i.v.m. plagiaat of een rechtszaak aan je zwarte rok.

Sliptong | 17-05-10 | 14:57

JanRap | 17-05-10 | 14:53
neah, dan gaan alle relifanaten op 1 partij stemmen, laat christelijk en islamitisch hun stemmen maar verdelen over de pvda, d66 cda cu sgp en evp. Als de mensen gezegend met enige vorm van verstand dan hun stemmen verdelen over vvd en pvv gaat het helemaal goed komen met de coalitie en nederland.

repulse | 17-05-10 | 14:57

Volgens mij is zij ook de bedenker van het logo! Viswijf....

Klokkie | 17-05-10 | 14:57

God, als U meereaguurd, geef ons dan een teken waar we straks op moeten stemmen...

Mocht dit teken uitblijven dan ga ik er gevoegelijk maar van uit dat ik op de Piratenpartij moet stemmen van U.

Chris666 | 17-05-10 | 14:57

Artikel 147, Brussen:
Artikel 137 is het beruchte haatzaai-artikel ...

Behaard smaalkopje | 17-05-10 | 14:57

Zeker in de leer geweest bij een fundamentalistische iman.
Wees wijs stem PVV.

aquarius | 17-05-10 | 14:57

Als God echt bestaat doet hij wel heel veel moeite om ons te laten geloven dat
dit niet het geval zou zijn.

*verder zwijgt*

eerstneukendanpraten | 17-05-10 | 14:56

Sliptong | 17-05-10 | 14:53
Was het maar zo. Het probleem met democratie is dat, zodra je een bevolkingsgroep krijgt die zich voortplant als konijnen, die ook heel snel heel veel invloed kunnen uitoefenen in een land. En wij, beschaafd als we zijn, hebben geen enkel middel om ons daar tegen te beschermen. Ik weerhoud mij van de maar al te gemakkelijk gemaakte vergelijking met de ziekte, hoewel het wel in mijn achterhoofd speelt.

Nietvoordekat | 17-05-10 | 14:56

Herstel betalingen aan Suriname? Heb daar gewoond dat is zo'n onzin als of dat zin heeft ze kunnen hun eigen broek prima op houden.
Gewoon te typische links kerk sorry sorry gedrag echt te walgelijk een reactionaire ruggengraat van slagroom

De Monarchist | 17-05-10 | 14:55

Gaat God nu weer toestemming krijgen om met zijn hamer op de wolken te bonken?

Kaanebraayer | 17-05-10 | 14:55

@widtvoet ® | 17-05-10 | 14:52
Wel tijdens de healingsessies.

illuvatar | 17-05-10 | 14:54

@Kopschimmel | 17-05-10 | 14:37

Nickverklaring en on-topic. Sjapeau.

Biff Eagleburger | 17-05-10 | 14:54

Eigenlijk zou men de kiesdrempel dermate hoog moeten maken dat er niet meer dan een stuk of 5 partijen kunnen zijn.

JanRap | 17-05-10 | 14:53

propper1000 | 17-05-10 | 14:49
Nou het beschermen van de onevenredig sterke rechtspositie van gelovigen, bijvoorbeeld. Om er maar ééntje te noemen. Elk denkbeeld mag in dit land geridiculiseerd te worden zonder angst voor overheidsingrijpen, BEHALVE het onzichtbare vriendje van gristenen en moslims. Daar ben ik faliekant op tegen.

Nietvoordekat | 17-05-10 | 14:53

propper1000 | 17-05-10 | 14:49
De standpunten zijn TOP!! Alleen Yvette niet tís een soort
www.google.nl/images?hl=nl&resnum=...
En het gaat helemaal niet om het idee dat Yvette goedgelovige mensen hun laatste euro uit hun zak klopt.

De kantonnier | 17-05-10 | 14:53

Mooi zo, versplinteren die gristelijke partijen.
Lelijk mens trouwens, is uit geldnood de politiek ingegaan zeker.

robert39 | 17-05-10 | 14:53

Strikte scheiding van kerk en staat: problemen, ook met die woestijn religie, opgelost.

Sliptong | 17-05-10 | 14:53

Dan wil ik het hebben over de zeer recente indoctrinatie pogingen van kinderen.
Te walgelijk voor woorden die wereldvreemde gelovige.

De Monarchist | 17-05-10 | 14:52

Belastingen moeten dus als boete en straf worden gezien voor 'foute' mensen die al eeuwen dood zijn. Mijn oordeel: Knetterdeknettergek

Stroopdoos | 17-05-10 | 14:52

Homo's ook welkom bij die EPN trouwens?

*de gedachte ene @Fleauxe te maildingessen opkomen voelen doet*

widtvoet ® | 17-05-10 | 14:52

Oh ja.
Halelua. Krijg de klere.

Boomschade | 17-05-10 | 14:52

Yvette een cursussje "Correct logisch redeneren zonder drogredenaties" kado doen?

4nonymous | 17-05-10 | 14:52

Hee hoerrrrr, jij gelooft in een sprookjesboek draagt dat in het openbaar uit en wilt dan in de wet laten verbieden dat ik je belachelijk mag maken. Dat is niet eerlijk. Jij begint! En ik mag het niet afmaken.

Rest In Privacy | 17-05-10 | 14:52

Op de brandstapel er mee! Dat partijprogramma dan.

Flowers | 17-05-10 | 14:52

*Zucht* Gaat maar sgp stemmen om in ieder geval vrouwen uit bestuursfuncties te weren...

repulse | 17-05-10 | 14:52

Is deze niet ook van het bidden om AIDS te genezen...?

Let's join hands and pray the gay away!!!

SuperShota | 17-05-10 | 14:51

Halelua.

Boomschade | 17-05-10 | 14:51

"het indoctrineren van kleine kinderen omtrent het Nederlandse slavernijverleden" correctie: op de site spreekt men zelfs van het RECENTE slavernijverleden. Ligt het nou aan mij of is dat met de beste wil van de wereld niet recent te noemen?
Als dat recent is, wil ik het ook graag even hebben over het recente inquisitie-verleden van de katholieke kerk.

-rwxr-xr-x | 17-05-10 | 14:50

Godgloeiende godverdomme. Kut god, kut Allah, kut Jaweh, kut Jezus, kut Boeddha, kut kut en nog eens kut. Ik geloof in de God van de Donder en ik spreek een Fatwah over je uit als je mijn Dondergod in de zeik neemt. Onweer komt door electrische ladingen.......... hahahaha laat me niet lachen. Dat kan helemaal niet. En ik heb de bewijzen. Het staat namelijk geschreven op bladzijde 345 van de Gouden Gids, dus het moet wel waar zijn.

ITEACHYOU | 17-05-10 | 14:49

Goed verhaal van deze nieuwe partij. Wat is er nu eigenlijk mis mee?
Lees het partijprogramma nog eens door. Wat is nu zo erg?

propper1000 | 17-05-10 | 14:49

Stemp EPN mensûh!

blist3r | 17-05-10 | 14:48

Keurig en duidelijk verhaal van een uhm crackhoer zei je ?
Jammer dat het niet duidelijk word hoe ze staat tegenover digitale vrijheid.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/05/...

De kantonnier | 17-05-10 | 14:47

Geen geloof in de politiek, svp.

Zo jammer! | 17-05-10 | 14:47

Dat zich dat toch allemaal mag voortplanten, ongelofeloos!

Sjeng de helle | 17-05-10 | 14:46

als God almachtig is en hij (het?) ons geschapen heeft, kunnen we per definitie niks doen wat hij (het?) niet wil.. dus suggereren dat de bijbel niet klopt.. KETTERS

theos | 17-05-10 | 14:46

@BertBrussen - het is toch zeker artikel 147 (godslastering) dat we afgeschaft zouden willen zien? 137 gaat alleen maar over laster in 't algemeen...

Requiescat in pace | 17-05-10 | 14:46

tekst op EPN poster:
Stempt Jezus!

ZDEV | 17-05-10 | 14:46

Stem apathisch, stem CU! "Voor een tunnelvisie naar de samenleving"

Sliptong | 17-05-10 | 14:46

Hoe kan je iets beledigen wat niet bestaat ? Rationele mensen beledigen lukt haar anders zeer goed.

HonderdEnEen | 17-05-10 | 14:45

Als je een hoer en/of junk bent, gaat dat dan op enig moment over, of blijf je dat?

tismaareenmening | 17-05-10 | 14:45

Religie en democratie.
Twee sprookjes op één buik bij het EPN.

ZDEV | 17-05-10 | 14:44

En dan nog zijn er mensen die durven te beweren dat gristenen geen gevoel voor humor hebben.

tismaareenmening | 17-05-10 | 14:44

Qua kerkelijk interieur ben ik vooral geïnteresseerd in doofpotten. Dikwijls mooi gedecoreerd en eeuwenoud.

Detlev Tarnowitz | 17-05-10 | 14:44

@ Phobophrysk | 17-05-10 | 14:39

weer????

poli | 17-05-10 | 14:44

Het wordt zo onderhand bijna tijd voor een ander politiek systeem. Je stemt nu op een partij die zo dicht mogelijk bij je belangen staat. Zijn een boel dingen waar je het mee eens bent natuurlijk, maar ook een paar waar je het totaal niet mee eens bent. Je steunt dus ook voorstellen waar je het niet mee eens bent. Zou het algemeen accepteren van bindende referenda niet een e-nor-me stap vooruit zijn voor de democratie in Nederland? Aangezien je dan ook echt inspraak krijgt?

Nietvoordekat | 17-05-10 | 14:44

Doopfonten? Ik las 'doofpotten'...

duffeknol | 17-05-10 | 14:44

Ik had mn oog al laten vallen op dat kekke waterbakkie wat net achter de kerkdeur staat. Zal het leuk doen in mn tuin.
4.bp.blogspot.com/_KTudo630HoI/S8AcF4i...

op naar de kerk om ook maar eens proletarisch te winkelen.

hero_of_heaven | 17-05-10 | 14:43

Voor het eerst dat ik van deze partij hoor. Ongetwijfeld zullen er christenen zijn die hier nog niet van hebben gehoord, maar zodra ze van het bestaan af weten een goed alternatief vinden voor CU.

Filosoof-King in spe | 17-05-10 | 14:43

Praktiserende geestelijken hoeven helemaal niet belachelijk gemaakt te worden, dat kunnen ze prima zelf.

Pantheist | 17-05-10 | 14:42

Oudkerk schijnt ooit eens over haar gezegd te hebben: "Yvette? Nee bah. Altijd stront onder je nagels na afloop."

widtvoet ® | 17-05-10 | 14:42

@Phobophrysk | 17-05-10 | 14:39
Weer? Je doet alsof ze het ooit hebben gehad...

Sla eens een boek open.

Art Vandelay Ultor | 17-05-10 | 14:42

Yvette, gij zij gezegend met mijn geilige buksyoghurt..

pwman | 17-05-10 | 14:40

Cocksen!

azijnseikerT | 17-05-10 | 14:40

Yvette Lont ontving vele huisvaders in heur kondt.

LJBrinkhorst | 17-05-10 | 14:39

sorry, Israel natuurlijk, en Palestijnen.

Phobophrysk | 17-05-10 | 14:39

Kudt, verkeerd gelezen. EPN, dacht even dat er EVP stond. Anyway, dezelfde onzin...

stuyterkuycken | 17-05-10 | 14:39

Plompzakken en diepkelen voor stemmen? Top. Mooie kampagnestunt. De Heer de Heer, de Jonge Heer als inspirator en bron.

widtvoet ® | 17-05-10 | 14:39

Nee ik pas, Isreal mag weer aan de palestijnen gegeven worden.

Phobophrysk | 17-05-10 | 14:39

Evangelie altijd -666

Chris666 | 17-05-10 | 14:38

EVP, de partij van de lama Saar Boerlage (Nolympics). EVP, de partij die in de jaren '80 samen ging werken met de communisten (CPN), Pacifisten (PSP) en Christen radicalen (PPR) onder de naam Groen Links.

En die EVP willen ze opnieuw oprichten? Succes!

stuyterkuycken | 17-05-10 | 14:38

Jezus redt.

van Nazareth | 17-05-10 | 14:38

Stem Pathetisch? Nou vooruit dan maar. Ik stem met galmende stem en keurig aangekleed.

Oncle Ouvert | 17-05-10 | 14:38

Lol@Bijschrift van pica.

Meneer Meeuw | 17-05-10 | 14:37

Nu weet ik waar ik haar van ken! Ooit anaal geridderd in een portiekje. Voor weinig.

Kopschimmel | 17-05-10 | 14:37

Ik verwacht niet dat Gretha lid is van de EPN!

Klokkie | 17-05-10 | 14:36

Gaarne scheiding staat en kerk? De kerk heeft niets te zoeken in de regering.

Kyoka | 17-05-10 | 14:36

Hoi Flanders!

Nee dus! | 17-05-10 | 14:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken