Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Columnist Wars. Rob Hoogland vs Youp van 't Hek

brillogo100pix.jpgTelegraaf vs NRC. De Rest Van Nederland vs Grachtengordel. Specsavers vs Opticien in Van Baerlestraat. Zeilboot vs Sloep. Stationwagon vs Autodelen Peugeot 107. Lezer vs hoererende boekjeshoer. Wakker Nederland vs Verschillige Vara. Noord-Holland vs Parijs. Gezellig broodjes eten vs kaviaar schuiven met de maffia. We komen superlatieven tekort om de fittie duidelijk te duiden. Rob Hoogland (Telegraaf) hakt vandaag mootjes met Youp van 't Hek (NRC). De cabaretier (bekend van leuke grapjes over overleden mensen) schreef zaterdag in zijn column dat Televaag-journaliste Jolanda van der Graaf (u weet wel, van het telefoontje naar dat jongetje) en haar gezin DOOD moesten. Ja, het kan altijd erger. Alsof die 70 van Tripoli nog niet genoeg zijn. Gaarne even uw aandacht voor Rob Hoogland, daily columnist aan de Basisweg, en zijn KRINGEN.

Reaguursels

Inloggen

Rob weet niet wat cynisme is? Of moet hij maar zo reageren omdat de telegraaf lezers (vmbo'rs) zo geshockeerd zijn en wel eisen dat er IETS terug wordt gedaan... zielig nep bekakt tuig daar bij de telegraaf.

dlb | 18-05-10 | 20:59

Ik neem De Telegraaf niet kwalijk dat iemand de telefoon aan Ruben heeft gegeven tijdens het gesprek. Ik bedoel: die journaliste zal daar ongetwijfeld niet om hebben gevraagd. Dat verzin je namelijk niet. We hebben te maken met publiciteitsgeile Libiërs die maar wat graag etaleren dat hun bananenrepubliek oké is, en goed voor 't ventje zorgt. Dan krijg je dat, en daar kan De Telegraaf niks aan doen. Waar De Telegraaf wél had kunnen doen, is het gesprek niet gebruiken. Want, zoals gezegd: zo iets verzin je vooraf niet, mits de verklaring van De Telegraaf juist is. Dus waarom achteraf ineens wel..? Daarmee heeft De Telegraaf zich in zijn volledigheid gediskwalificeerd. Redacteuren én hoofdredactie. Opheffen die krant.

Jerry Nick | 18-05-10 | 15:06

TRIPLE post???? WTF?

TM | 18-05-10 | 14:25

Ik vind beide columns van een bedroevend laag niveau, zowel literair als inhoudelijk. Van 't Hek kan al jaren niets anders meer dan anderen afzeiken(zonder de humor van Nico) en die Hoogland had nooit columnist mogen worden want diens stukje zijn meestal van een 'niveau' dat de basis school niet ontstijgt.

Het zijn gewoon allebei pers-hoeren. De een laat een jochie aan het woord dat niet eens weet wat er aan de hand is, de ander zeikt over de een heen, nummer drie zeikt over nummer 2, enz enz enz.

Vroegah had de schrijvende pers af en toe nog wel eens klasse. Die tijd is lang voorbij.

TM | 18-05-10 | 14:25

Ik vind beide columns van een bedroevend laag niveau, zowel literair als inhoudelijk. Van 't Hek kan al jaren niets anders meer dan anderen afzeiken(zonder de humor van Nico) en die Hoogland had nooit columnist mogen worden want diens stukje zijn meestal van een 'niveau' dat de basis school niet ontstijgt.

Het zijn gewoon allebei pers-hoeren. De een laat een jochie aan het woord dat niet eens weet wat er aan de hand is, de ander zeikt over de een heen, nummer drie zeikt over nummer 2, enz enz enz.

Vroegah had de schrijvende pers af en toe nog wel eens klasse. Die tijd is lang voorbij.

TM | 18-05-10 | 14:25

Ik vind beide columns van een bedroevend laag niveau, zowel literair als inhoudelijk. Van 't Hek kan al jaren niets anders meer dan anderen afzeiken(zonder de humor van Nico) en die Hoogland had nooit columnist mogen worden want diens stukje zijn meestal van een 'niveau' dat de basis school niet ontstijgt.

Het zijn gewoon allebei pers-hoeren. De een laat een jochie aan het woord dat niet eens weet wat er aan de hand is, de ander zeikt over de een heen, nummer drie zeikt over nummer 2, enz enz enz.

Vroegah had de schrijvende pers af en toe nog wel eens klasse. Die tijd is lang voorbij.

TM | 18-05-10 | 14:24

Rob Hoogland heeft soms lezenswaardige columns, maar dit is een bedroevend dieptepunt. Godwin ... niet doen. Bovendien, waar komt die vergelijking vandaan? Hoogland: FAIL. Youp +1. Iemand een spiegel voorhouden, hoe cru ook, is altijd een goede manier om een verhaal in perspectief te zetten.

dr Geisteskrank | 18-05-10 | 12:11

Youp is een ziek megalomaan mannetje. Zijn enige 'humor' is het afzeiken van andere mensen; zo makkelijk. Zijn woordenschat bestaat alleen uit schel- schutting- en vloekwoorden. Ik ben ooit naar een show van hem geweest, iedereen maakt tenslotte wel eens een vergissing, en snap werkelijk niet dat hij zo populair is. Voor het eerst wilde ik tijdens een show weggaan, zo slecht!
Rob slaat hier de eikel, euh spijker op z'n kop!

datzegik69 | 18-05-10 | 11:31

Dank je wel GeenStijl, nu heb ik voor het eerst in jaren weer een column gelezen van Youp van 't Hek. Wat een godverdomde troep! Ik vind die man niets aan, het is een azijnzeiker, een misantroop. Bovendien is hij niet grappig, alleen maar kwetsend. Er zijn tientallen mensen die wel grappig zijn en tegelijkertijd kunnen kwetsen, dan heeft het zin. Maar in het geval van Youp is er geen clou, geen glimlach en absoluut geen enkele humor. Youp is een dooie lul die het zelf nog niet doorheeft.

Rob Hoogland had zich moeten beheersen en er geen Godwin bij halen. De Telegraaf is gewoon fout geweest, in de oorlog is de krant fout geweest, die tijd moet dus nu niet worden aangehaald. Maar ook in de Tripoli crash is de Telegraaf fout geweest, er is op een werkelijk walgelijke manier commercie bedreven door een jongetje dat net wees geworden was voor de telefoon te halen voor een vraaggesprek. Dit is een schande! En om dan de oorlog er bij te halen, de onschuldige verzetsstrijder die wordt aangezien als een moffenhoer! Wie is er dan nu in 2010 de moffenhoer? De Telegraaf soms? We weten toch allemaal dat Dagblad De Telegraaf met bonnen voor gratis abonnementen stond te zwaaien toen de Duitse bezetter het land binnentrok. Hoe omschreef De Telegraaf het bombardement op Rotterdam ook al weer? Bij De Telegraaf lachte men zich in hun vuistje: "des te minder Nieuwe Rotterdamse Courant / Handelsblad lezers er zijn, des te beter!"

Een negen jarig jongetje misbruiken, een weeskind nog wel! Alleen maar voor nog grotere omzetcijfers van De Telegraaf, voor de verkoop van advertenties, en om de ziekelijke nieuwsgierigheid van haar lezers te bevredigen. De Telegraaf en Rob Hoogland moeten hun scheve bek dicht houden als er oprecht commentaar komt. Het is zeer onfatsoenlijk geweest. Maar Youp is nèt zo onfatsoenlijk.

vanhetgoor | 18-05-10 | 08:23

Wat een absoluut totaal bespottelijke coumn. Van Hoogland. Vragen, vragen, vragen...
Wil hij alsnog zijn gram halen vanwege de kaalscheerders die volkomen begrijpelijk de telegraaf-nsb-ers te grazen wilden nemen na de 2e wereldoorlog? Zo ja, vind hij dan dat de Telegraaf goed zat in de 2e wereldoorlog? Is dit een nieuwe Godwin variant, maar dan uit de nazi-hoek? Is die rioolratjournaliste een fascist? Hebben mensen die kritiek op deze telegraafbagger hebben niet in het verzet gezeten en over welk verzet heeft ie het dan? Hadden ze dan juist wel in het verzet moeten zitten en zo ja, hoe hadden ze zich dan voor de publicatie kunnen verzetten? Enz. enz.
Ik heb zelden zo'n krom verhaal gelezen met zulke totaal absurde vergelijkingen met de 2e wereldoorlog en met zo'n impliciete veroordeling van zijn eigen imbeciele roddelblaadje en de houding die ze aan plegen te nemen tegenover de vrijheden (toen en nu) van andere mensen. Vergis je niet Hoogland: Maar zeer weinig mensen zij hiervan gediend.

gssbt | 18-05-10 | 00:44

Youp altijd +1, zeker als die gelijk heeft.

Padathir | 17-05-10 | 23:17

Beetje kort door de bocht.. Indien je het figuurlijke in de column van Youp verwart met het letterlijke, dan mis je toch een beetje de essentie van het verhaal en van de satire. Hoogland -1.

S* | 17-05-10 | 23:15

van 't Hek is nogal een zielig figuur....

woefdrammer | 17-05-10 | 23:15

"Rob Hoogland (Telegraaf) hakt vandaag mootjes met Youp van 't Hek (NRC)"

Dan gebruikt ie wel een buitengewoon gebrekkig, bot hakbijltje.

Pavlova | 17-05-10 | 22:35

Godwin

DasUngeheuer | 17-05-10 | 22:17

Paradijsvogels en Hooglanders branden vaak mensen af zonder excuses, zonder correctie. O O wat een onrecht nu: geachte journalisten, vroeger was jullie metier een ambacht, tegenwoordig oordelen jullie over anderen zonder enige inspanning, risico of wat dies meer zei, loosers aller landen verenigt u en spring in de Katla.

havanaaan de | 17-05-10 | 21:42

Is die man ooit wel in een theater geweest? Gevaarlijk!!

Kavafis | 17-05-10 | 21:39

Tis wel zo maar schaf dan de gehele media af. Stervende kindjes met een vlieg op hun lip en oog is niet bepaald etisch om te zien en of je geld mee te verdienen, zin heeft het helemaal niet gezien die beeld meer dan 30 jaar lang op tv komen. Beelden van aardverschuivingen en de ellende er om heen verdient ook geen schoonheidsprijs, maar is ook vooer voor de hongerige nieuwsogen. En zo kan ik nog wel doorgaan.

Jabalinero | 17-05-10 | 21:39

aan zijn uiterlijk en zijn frustratie te oordelen moet rob hoogland wel een pedofiel zijn.
een naar stiekem nsb-ertje weer. En godwin! De doorzichtige sukkel.
welke nsb-krant ook weer?

willemlust | 17-05-10 | 21:11

youp, je bent echt een heel vieze bralbal, maar deze column was supersterk.
nsb-pedo rob hoogland is toch zo vies godwin-nat gegaan!!
nog meer kuddo's voor jou youp!

willemlust | 17-05-10 | 20:50

Totti14
Wie is de redacteur van Wiki die dit heeft geschreven? Lees even Lou de Jong en je weet beter.

keffer | 17-05-10 | 20:34

Youp doet wat een columnist moet doen. Iets uitvergroten. Dat enge Telegraafmannetje doet alleen maar schoppen en haalt meteen WO II erbij. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Hup Joepie!

cacique | 17-05-10 | 20:16

Hoe4 langer Rob Hoogland bij de Telegraaf werkt, hoe meer hersencellen het opgeven.
1
Is een onderwerp dood als reeds een journalist of columnist hefet geconstateerd dat er iets helemaal mis is gegaan? En bepaald Rob H.dat?
2
Als columnist moet je een beetje overdrijven dat doet Rob H. ook altijd.... Of niet soms, dan wordt het pas eng.
3
Een filmbeeld kiezen, dat nogmaals herhalen en vervolgens daar nog enkele natrappen aan toevoegen en we weten het wel. De Telegraaf heulde met de Duitsers.
4
Als columnist overdrijf je soms. Toen Youp twijfelde aan de geestelijke capaciteiten van de toenmalige hoofdredacteur wist hij niet dat dat door een hersentumor werd veroorzaakt ( hij had dus wel gelijk)
5
Bij alles meteen knallende champagnekurken halen. Wellicht dat de telegraafredactie dat onder leiding van Juul Crapuul heeft gedaan, maar dat houdt niet in dat ieder in nederland geen andere uiting van gelijk kent dan het verweken van de hersendelen.

Kortom, GS waarom dit platform voor Rob H., toch financiële teugels?

keffer | 17-05-10 | 20:08

Van 't Hek - Hoogland : 1-0
Afgetekend dat is.
En Pritt, haal eens je hand uit de broek van Rob, je krijgt je loon heus wel op tijd overgemaakt!

Sperti | 17-05-10 | 19:21

Youp is het prototype links-lullen-rechts vullen met een moreel verheven air van heb ik jou daar. Toch heb ik vroeger regelmatig mijn ogen uit mijn kop gelachen en eerlijk gezegd kan ik nog steeds om hem lachen. Ik heb voor sommige linkschmensen een zwak, brrrrr.

Vindefin | 17-05-10 | 19:18

Ach gut, Robje blijkt opeens overgevoelig te zijn. Wens hem veel sterkte komende tijd, want hij is echt geen partij voor Youp.

zininho | 17-05-10 | 19:16

Pffff...... wie is die Rob Hoogland nou?? Van die rechtse negatieve populistische stukjes die voornamelijk onze onderbuik dienen te bespelen. Zeker net zo'n grote columnist als Donald Olie van het kwaliteits(rukkers)blaadje Aktueel. Als ik de foto van Hoogland tegenkom denk ik dat er weer iemand ontsnapt is uit longstay de Corridor in Zeeland.

DSM IV: 302.89. | 17-05-10 | 18:24

RH altijd plus een. Youpie.... voor mensen onder de 30 is een mannetje dat vroeger grappig was, en alcoholvrij bier keihard uit de markt heeft geluld. toen plus een, nu min heeeeeel veul.
Youpie heeft het konstant over vreemdgangers en gaat zelf vreemd. Youpie heeft het continu over graaiers en is zelf loaded. Youpie wil de morele stem zijn van cabaret nederland, maar helaas. De geest is sterk, het vlees is zoooo zwak.

wim kokring | 17-05-10 | 17:50

Daarnaast vind ik Van t Hek gewoon een heel vies mannetje om te zien.

lekker wijf | 17-05-10 | 17:49

Youp vt Hek altijd -100.
Een groter lul is haast ondenkbaar. Truttellul van slappe PvdA-stemmers die nog nooit een eigen mening durfden ventileren.
Rob Hoogland +1
Overigens was de voorloper van de NRC ook fout in de oorlog. Daar hoor je dan weer nooit iets over!

lekker wijf | 17-05-10 | 17:44

1) youp is een waardeloze cabaretier die zijn geld verdient met het afgeven op zijn eigen slag, hypocriet ten top
2) youp heeft wel gelijk, hij houdt een mooie spiegel voor.
3) youp is DOM. Door deze vorm te kiezen geeft hij Rob een mogelijkheid om onder de kritiek op de televaag (die terecht is) uit te komen door de tegenaanval te kiezen. Wat scherpzinniger en vileiner was waarschijnlijk effectiever geweest
4) ook Rob is een hypocriet van het allerlaagste soort die, schrijvend voor het Neerlands Straatjargon Blaadje, er wel een heel selectief geheugen op nahoudt...

sarkaasticus | 17-05-10 | 17:15

Toch blijft dat De Telegraaf helemaal fout was.

deoudererijperevrouw | 17-05-10 | 16:45

Rob kan met wakkere krokodillentranen draaien en goedpraten wat hij wil, Youp had gewoon gelijk.

FirstAnnual | 17-05-10 | 16:41

net als freek de jonge geldt ook voor youp:hoe ouder hoe gekker.demente drollen zijn het

rene456 | 17-05-10 | 16:41

@ mezelf, het is hij
@ Roer | 17-05-10 | 16:07
Bedankt, maar 500 heb ik geen zin in.
Zeker kan hij observeren maar mijn punt is, o wee als je het niet met hem eens bent!
Dan is het net een klein kind die zijn gelijk wil halen.
En hij doet me aan Paul Rosenmöller denken.
Ik weet het, een vergelijking van niets, behalve dat ze me beiden irriteren.

Spokoynoy Nochi | 17-05-10 | 16:28

Spokoynoy Nochi | 17-05-10 | 15:57
Hij heeft wel een patroon ja. Maar goed. Hij kan wel observeren en schrijven. Check ook zijn 500 tweets. twitter.com/youpvanthek

Roer | 17-05-10 | 16:07

Los van de berichtgeving over dat jochie, Youp valt al jaren in herhaling, overigens net als die opgedroogde Jan Mulder.
Youp waant zich altijd moreel superieur aan anders denkende mensen.
Oh wee als je het niet eens bent met zijn eeuwig uitgemolken "wij hebben het zo goed in Nederland, wij moeten ons schamen blah blah blah."
Wat dat betreft kan Youp zo voor de televaag werken, die zijn ook erg goed in het wij gevoel.
En altijd die column eindigen met een vraag en een zogenaamd grappig antwoord.
Vroeger, ja vroeger was hij origineel.
Nu is het net een lp die tot vervelens toe blijft hangen met zijn moralistische gezever.

Spokoynoy Nochi | 17-05-10 | 15:57

Hoewel de column van Youp nogal grof was, bespeurde ik toch een sterke vorm van ironie en sarcasme. Jammer dat ze dat bij de telegraaf niet door hebben. Maar geen verrassing.

M-J | 17-05-10 | 15:52

Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten, Youpie.

Sebnalak | 17-05-10 | 15:42

Die Hoogland maakt van de telegraaf nu het slachtoffer in deze passief agressieve 'column'. Beschamend! Wees eens een vent en lees het hele stukje voordat je het in je eigen tunnelvisie plaatst. De Telegraaf blijft een nazi-krant. Het is wel jammer dat alleen Jolande en de telegraaf wordt aangevallen, want het is eigenlijk de hele media die steeds geiler wordt op dit soort dingen (staat ook in de column van Youp).

LinkseNerd | 17-05-10 | 15:30

VictorMancini | 17-05-10 | 13:44

Er is geen zijsprongetje gemaakt, hooguit is het probleem Youp veel groter dan Rob heeft beschreven en VictorMancini wil aanvaarden.

TriestGeval | 17-05-10 | 15:29

Wat kan die man - Hoogland - ongelooflijk slecht schrijven.

mark twain | 17-05-10 | 14:59

Die Hoogland toch, een roddeljournaliste die volkomen terecht kritiek krijgt, op een lijn stellen met een verzetsstrijdster die ten onrechte voor fout wordt aangezien, je moet maar durven.

bintang | 17-05-10 | 14:39

Kom op GS, dat je je grootaandeelhouder een beetje moet verdedigen is tot daaraan toe. Maar konden jullie echt geen sterkere ingang vinden dan een Godwin door een krant die fout was in de oorlog?

John Muts | 17-05-10 | 14:37

Youpie hooligan!

drs. Hunebed | 17-05-10 | 14:30

seven | 17-05-10 | 13:36

U lijkt op degenen die u verdedigt.... alles letterlijk nemen,ironie niet snappen,de diepere inhoud achter iets niet begrijpen.
U heeft het gemeen met velen.
Vandaar de geestelijke armoede die zo typerend is voor deze tijd,die mensen verafgoden als een Verdonk en een Wilders.
Hans Jansen zien als iemand die DE waarheid spreekt en niet willen begrijpen dat die mensen weleens met een hele dubbele agenda kunnen werken.
Het is het iq zullen we maar denken.

baatstra | 17-05-10 | 14:27

Die Rob Hoogland is een conservatieve eikel die suffe stukjes in de Televaag schrijft. Nee, als ik moet kiezen, kies ik toch echt voor Youp.

number one | 17-05-10 | 14:20

'sinds wanneer maken we ons druk wat Youp heeft te melden? de man die al jaren niet grappig is (en dat misschien nooit is geweest). teveel aandacht voor deze man.

DualDenz | 17-05-10 | 14:16

vond de zelfmoordgrap van youp toen anders leuk. en nog steeds.

*leest het stuk van hoogland*
LOL, wie denkt hij wel niet dat ie is? "volksgericht met telegraaf - oude tijden herleefden - als lijdend ondwerp". hier bewijst hij dus dat de telegraaf 1 grote pot onwetende drollen is. was al die verwijzingen bij van alles en nog wat naar de oorlog toch al beu, maar van een medewerker van de telegraaf... kom op zeg.
*leest verder*
dus nu is het moment aangebroken waarop een doodsverwensing uit frustratie van een cabaratier die columns is gaan schrijven zo serieus wordt genomen? nou rob, ik heb het idee dat je op dat telefoontje lang kan wachten.

go youp

aight.. | 17-05-10 | 14:13

-weggejorist-

Asd Asd Asd | 17-05-10 | 14:08

Gaat Youp eindelijk als een echte reaguurdert tekeer, is het WEER niet goed. Geen wonder dat ze bij kwaliteits kranten ook niet meer weten hoe het plebs dan wel behaagd wil worden.

cugel | 17-05-10 | 14:02

Der Kaiser | 17-05-10 | 13:52

Goh, leg eens uit waarom je dat vindt dan?

VictorMancini | 17-05-10 | 13:55

Rob heeft een duidelijk punt, maar als hij nou ook nog eens het stuk uitgelezen had... Dan had hij zelf ook geweten dat zijn column de plank volledig mis slaat!

jumboot | 17-05-10 | 13:53

Oh en niet te vergeten, Youp -100

Der Kaiser | 17-05-10 | 13:52

Rob +10

Der Kaiser | 17-05-10 | 13:52

iustus | 17-05-10 | 13:43

I get it. Ik denk gewoon dat iedereen die Youp een beetje heeft gevolgd over de jaren, wel weet dat je af en toe zoiets van hem kan verwachten. Dat maakt het geen haar beter overigens, maar toch. Het is dan natuurlijk wel weer zo dat als een of ander haatmookertje Geert doodwenst, of Joden, en we daar schande van spreken, we dezelfde maatstaf moeten hanteren voor Youp. Beter niet meer doen dus, of gewoon wat genuanceerder: " Ik zou willen dat het gezin van Jolanda omkwam bij een vliegramp." Net dat ene tikje minder agressief.

VictorMancini | 17-05-10 | 13:49

@baatstra | 17-05-10 | 13:33
dit zijn nog de ergsten.. als iemand de humor niet inziet de ander betichten dat hij te dom is om dit soort ironische humor te kunnen bevatten..
o wee mijn intellect..
.
humor en ironie zijn heus wel te distilleren uit het prutsstukje maar waarderen doe ik het nog niet. Al ben ik het wel eens met de gedachte die er achter zit..
En het is waar .. dat ik al 10 jaar niet meer gelachen heb om Youp (/bias :) )

iustus | 17-05-10 | 13:48

Dhr. Hoogland kent kennelijk het begrip "tekst en context" niet. Hij is zelf een door de wol geverfde stukkiesschrijvert dus van hem zou je wel wat relativeringsvermogen kunnen verwachten. Rob beweert dat Youpie buitengewoon gebrekkig formuleerd... Volgens had Robbie een ATV-tje en is wakkere Juul derhalve zelf eens in de pen geklommen. (De WW2 vergelijkingen hebben we nu toch wel een beetje gehad geloof ik)

harold3604 | 17-05-10 | 13:46

"Zijn Hoogland en Ellian één persoon?"
.
Ik hoop het toch niet. Hoogland vind ik maar een dom ventje die krampachtig intelligent over wil komen. Toch krijg ik van hem juist dat telegraaf gevoel. Ellian IS een intelligente man. Even los van het feit of ik het eens ben met zijn opvattingen.

nenny | 17-05-10 | 13:44

TriestGeval | 17-05-10 | 13:37

WNL ongekleurde politieke informatie? Even zo gekleurd, alleen simpelweg een ander kleurtje. De rebel is nooit onafhankelijk, want hij heeft altijd iets nodig om tegen te rebelleren. Dus ongekleurd of neutraal zal het zeker niet zijn, hoogsten een tegenreactie op het zichzelf moreel superieur voelende linkse establishment.

Nu ga ik weliswaar gezellig mee in je kleine zijsprong, maar mijn vraag is nog steeds: wil je alsjeblieft on topic blijven en je beperken tot het waar het om gaat, deze actie van de Televaag en de reactie van van 't Hek hierop? Vooralsnog lijkt het alsof je met je eigen retorische rookmachientje de aandacht van iets af wilt leiden namelijk.

VictorMancini | 17-05-10 | 13:44

@VictorMancini | 17-05-10 | 13:27
jah.. punt genoteerd, kom hier ook al heel wat jaren. Enfin, het is toch een andere context als ik die column van YvtH, als publiek persoon, lees en dat afzzet tegen de ene reaguurder die tegen de ander 'ga es lekker deaud' schrijft in een reactie op een artikel hier..
Maar kan aan mij liggen dat ik hier onderscheid in denk te mogen/moeten maken..
Kan me niet herinneren (maar zal wel voorgekomen zijn) dat men van Geenstijl op deze wijze iemand dood wenst. De toon van de column was daarvoor te venijnig. Nogmaals kan puur interpretatie mijnerzijds zijn..

iustus | 17-05-10 | 13:43

Over kudde gedrag gesproken: iedereen die hier roept dat de Telegraaf in de oorlog fout was praat elkaar ook maar na. nl.wikipedia.org/wiki/De_Telegraaf: "Hoewel De Telegraaf weinig reden heeft met trots terug te zien op de bezettingsjaren, moet niettemin worden vastgesteld dat het redactionele beleid eerder wijst in de richting van een streven kwalijke invloeden zoveel en zolang mogelijk tegen te gaan dan op capitulatie en dienstbaarheid, zoals door zovelen met grote stelligheid is beweerd of zelfs bewezen geacht."

Totti14 | 17-05-10 | 13:42

VictorMancini | 17-05-10 | 13:19

Dat veel mensen de Televaag verachten, dat ....

De angst dat WNL ongekleurde politieke informatie gaat verstrekken aan kiezers zorgt ervoor dat alles wat voor zijn inkomen afhankelijk is van het instandhouden van de linkse leugens bij elke gelegenheid, te pas en te onpas, wordt gemobiliseerd.

Alles wat wij weten van bij links ongewenste politieke partijen en standpunten komt tot ons via door subjectieve linkse massamedia, waaronder de sterk verpolitiekte hetze tegen de Telegraaf.

TriestGeval | 17-05-10 | 13:37

Gelukkig noemde de NRC de achternaam niet en drukte zeker geen ziekenhuisfoto af. Toch Joup, dat doet jouw NRC niet. (punt) Toch Joup? ?*kuch* www.nrc.nl/binnenland/article2543411.e...

seven | 17-05-10 | 13:36

guttegut Pritt snapt ironie alleen als ie zelf deze stijlvorm bezigt

joohoop | 17-05-10 | 13:35

Youp is ziek erg ziek in zijn hoofd

jaap1423 | 17-05-10 | 13:35

Ik vond die van Youp beter...

Piet_Puk | 17-05-10 | 13:17

Die van Youp was superb.
Hij sloeg er Jolande van der Graaf keihard mee om de oren.... hoe zou zij het vinden als haar kind in de media zo misbruikt zou worden als het door een ongeval op een IC terecht zou komen.
Dat wrijft youp haar keihard onder haar neus... en terecht!
Erge is dat deze mensen het nog niet snappen ook nog eens... ironie is ze totaal vreemd,zo iemand als die Hoogland heeft een iq wat niet veel hoger komt dan dat van Rita Verdonk.

baatstra | 17-05-10 | 13:33

zeefert | 17-05-10 | 13:30

Het is niet vaak dat je zulke onnozele argumentatie in 10 woorden ziet. Chapeau, ik denk dat ze ooit bij de Televaag wel een geschikte columnist in je gaan zien. Doorgaan dus!

VictorMancini | 17-05-10 | 13:32

De telegraaf IS ook een smerig krantje, en dat heeft Youp inderdaad al zeer vaak (terecht) in zijn columns geroepen.
Zijn irritatie c.q. haat spat inderdaad van het papier en misschien kan je dat afkeuren, ik kan het wel begrijpen.
.
Maar die Rob Hoogland is me toch wel zo´n slappe klootzak.
Doet alsof hij heel moralistisch en rationeel is maar dan schrijft hij dit:
.
"Op andere plekken in de wereld gaat men ervan uit dat dit heel normaal is"
.
Wat voor mening heb je dan? Wat is dat voor slappe bagetaliseer poging?
Heb je zelf dan geen mening? of is dat een mix van wat de telegraaf denkt dat normaal is en wat men "op andere plekken in de wereld" denkt?
En hij had "liever wat anders gelezen"... nee Robje... zeg gewoon wat het is, namelijk: SMERIG.
.
Die "doodwens" was duidelijk een verhaaltje om een context te maken en het "bombardementje" te vergelijken met de situatie Ruben...
Hard? Zeker. Maar ik vind het nogal huilie, huilie van Hoogland.
.
en Hoogland besluit met "De Telegraaf was nog zo NETJES om de volgende dag text en uitleg te geven???"
.
Mijn God Rob... wat een hypocriet gelul.
(a) De Telegraaf IS niet netjes. Dat zijn ze nooit, je kan niet van een drol een taart boetseren, blijft stinken.. en (b) ze *moesten* wel want het hele land sprak er schande van. Maar wel NETJES van ze he! nou!

nenny | 17-05-10 | 13:31

Youp is linksch en dan mag je iemand dood wensen.

zeefert | 17-05-10 | 13:30

iustus | 17-05-10 | 13:04

Welkom op Geenstijl, de site waar frequent " ga eens dood" geroepen wordt als uiting van misnoegen. Heb je daar ook zo'n mooi stukje over?

VictorMancini | 17-05-10 | 13:27

Calimerogedrag van Hoogland. Dat veel mensen de Televaag verachten, dat maakt nog niet dat de actie die ze hebben gedaan minder erg of immoreel is. Al vaart een krant als de Televaag natuurlijk zeer wel bij opgeklopt volkssentiment zoals rondom Ruben. Dus dat snap ik dan wel weer.

Hoogland gedraagt zich precies zoals de Paus: in plaats van gewoon zelf even kritisch te kijken naar zijn opdrachtgever, gooit hij het op " iedereen haat ons, dus het komt daardoor, niet omdat er iets ergs is gebeurd".

Kortom: van 't Hek +1, Hoogland -10, alle huilerige meelopers hier -heel veel.

VictorMancini | 17-05-10 | 13:19

@ReligionSucks | 17-05-10 | 12:45
Iedereen met een andere mening dan de jouwe, moet dus gewoon zijn muil houden? Tja, zo kan je het ook stellen... Naar mijn mening gaat de telegraaf met deze berichtgeving, inclusief de column van Hoogland, vele malen lager dan de (sarcastische) doodwens van Youp. Bedankt in ieder geval voor je ongetwijfeld goed bedoelde advies, maar de telegraaf heb ik nog nooit gekocht. Sinds een aantal jaar kan je deze krant, en de meeste andere kranten, gratis lezen via internet.

jimbrowski | 17-05-10 | 13:19

Zijn Hoogland en Ellian één persoon?
De reacties van deze twee heren komen namelijk wel heel erg overeen wanneer hen iets onwelgevallig is.
Ze kunnen geen onderscheid maken tussen schotschrift en realiteit.
Ironie nemen ze letterlijk daar waar het niet letterlijk genomen hoort te worden.De diepere bedoeling erachter ontgaat ze volkomen.
Van columns schrijven hebben beide heren (Hoogland en Ellian) geen kaas gegeten,ze snappen niet eens de functie ervan.

baatstra | 17-05-10 | 13:17

Ik vond die van Youp beter...

Piet_Puk | 17-05-10 | 13:17

Dus Joep verwijt die blonde muts een slecht / onsmakelijk stukje over die knul te schrijven. En gebruikt vervolgens dat verhaal (incluis zwaargewond jochie) om er een slechte / smakeloze column over te schrijven? Ik zie het verschil niet zo. Die blonde muts heeft haar artikel, hij heeft zijn column weer volgescheten, alles dankzij dat jochie.

Mongoose | 17-05-10 | 13:15

reductio ad absurdum overigens...

iustus | 17-05-10 | 13:05

@lilluke halve hoan | 17-05-10 | 12:48
Morbide humor heb je dan..
Youp is een doorgeschoten moraalridder.. als je je 'grapjes' moet maken door iemand letterlijk en persoonlijk dood te wensen ben je wel van een abominabel niveau..

Het is altijd gemakkelijk lekker mee te roepen als je het universele en morele gelijk achter je hebt staan: Telegraaf is fout dus je mag nu alles tegen Telegraaf roepen wat je wil..
reduction ad absurdum!

iustus | 17-05-10 | 13:04

@lilluke halve hoan | 17-05-10 | 12:48
Morbide humor heb je dan..
Youp is een doorgeschoten moraalridder.. als je je 'grapjes' moet maken door iemand letterlijk en persoonlijk dood te wensen ben je wel van een abominabel niveau..

Het is altijd gemakkelijk lekker mee te roepen als je het universele en morele gelijk achter je hebt staan: Telegraaf is fout dus je mag nu alles tegen Telegraaf roepen wat je wil..
reduction ad absurdum!

iustus | 17-05-10 | 13:04

Christus te paard, is het fenomeen satire nog steeds iets dat aan de mens dient te worden uitgelegd?

der_Tim | 17-05-10 | 13:03

Die hoogland moet niet zo zeiken. Het was inderdaad een kutcolumn maar wat verwacht je anders van Youp. Volgens mij is hij zelf gefrustreerd omdat hij weet bij wat een proletenkrant hij werkt.

F'Shizzle | 17-05-10 | 13:02

Rob Hoogland schrijft al jááren tenenkrommend slechte stukjes, van een vaak zeer dubieus allooi. Grappig dat juist hij over het formuleren van Youp begint. Daarbij: Van 't Hek heeft gewoon gelijk, het was schaamteloos van de Telegraaf.

Pandora | 17-05-10 | 13:01

Dit lijkt echt een goedmaakbericht van GeenStijl tegenover de Televaag. Het stukje van Rob Hoogland raakt kant noch wal en is bovendien stilistisch beschamend slecht.
GeenStijl, dat normaliter pretendeert kritisch te zijn, kwispelt nu als een mak hondje voor de Televaag. Waarschijnlijk smeert Pritt momenteel Sjuul in met vaseline. Niet met de stront gooien he?

Ikzitopjelip | 17-05-10 | 13:01

Inderdaad. Nogmaals hoera voor Youpie!!

Norm | 17-05-10 | 13:00

Verder is Youp van het Hek een arrogante VVD Lul.

ILikeToStufSteffie | 17-05-10 | 12:31

LOL!!!

TabulaRasa | 17-05-10 | 13:00

Ach, ach die Rob Hoogland. Die kijkt naar de splinter in andermans oog en ziet zelf zijn eigen balk niet. Neemt ie vertrapte en zeiknatte Jolanda van der Graaf in bescherming omdat Joseph van 't Hek haar nogmaals onderkotst. Dat weet je als je bij de NSB-krant van Nederland zit, sukkel.

web_krijter | 17-05-10 | 12:59

Telegraaf en herinneringen aan WOII... tja... dan ben je gelijk uitgeluld, niet?

Drs.Noooooo | 17-05-10 | 12:55

Youp had ozo gelijk!

Mac The Ripper | 17-05-10 | 12:54

'Rachel' uit Zwartboek is volgens Hoogland zelf niet de fout ingegaan, mevr. van der Graaf is dat wel. Daar gaat Hoogland's vergelijking dus al mank en zo trekt-ie zelf het tapijt onder z'n betoog vandaan. Niet zo handig.

Ik vind van 't Hek's pseudo-doodsverwensing allesbehalve smaakvol (om niet te zeggen : abject), maar Hoogland's antwoord is onthutsend zwak.

baba4oog | 17-05-10 | 12:53

De Televaag probeert hun handen in onschuld te wassen. Waarom gaat een journalist uberhaupt bellen naar een mobiel nummer van een arts in Tripoli. Dat doe je niet voor de lol. Kortom ze wisten dit allang van te voren. En nu huilen om de reacties. Puhhhhh!

Chicka | 17-05-10 | 12:51

Nik neem | 17-05-10 | 10:17
Dat heet satire en daar is Youpie nu eenmaal erg bedreven in!
Dat misbaksel van een Jolanda wordt in een vergelijkende situatie geplaatst en het zelfde toebedacht als Rueben.
Youp doet dat met overgave en ik, en velen met mij vind dat dus WéL leuk!

lilluke halve hoan | 17-05-10 | 12:48

Wanneer kunnen we Joseph van 't Hek hier op GS als columnist verwachten? Deaudverwensingen zijn het metier van GS reaguurders. Is de "nick" van Joseph als reaguurder al getraceerd?

web_krijter | 17-05-10 | 12:45

@jimbrowski | 17-05-10 | 12:23
Laat Youpiepoupie iedereen, inclusief kinderen, maar lekker deaudwensen hé flapdrol. Koop de telegraaf dan niet en hou verder je smoelwerk.

Koop de Telegraaf of koop hem niet. Verder allemaal je muil houden en naar serieuze onderwerpen.

ReligionSucks | 17-05-10 | 12:45

Netjes youpie, wellicht wat aan de harde kant maar ik sta hier wel achter.
En daarbij, het argument van onze Rob dat 'ze er in andere landen niet eens over zouden praten' doet er toch niet toe? Het gaat er niet om of andere het mogen, als ze in Iran of Libie vrouwen mogen onderdrukken en zelfs stenigen, mogen wij dat dan ook?

Swarley.. | 17-05-10 | 12:43

grappig wel dat die Rob refereert naar 40-45. Was dat verschijningsverbod voor de telegraaf onterecht na de bevrijding?

eyric | 17-05-10 | 12:39

ILikeToStufSteffie | 17-05-10 | 12:31
Bijna goed. Youp van 't Hek is een arrogante PvdA-LUL. En dat in combinatie met de gereformeerde streken van Jack de Vries. Das pas errug.

FreshClash | 17-05-10 | 12:39

Ongeveer 10 jaar terug belandde ik door een vergissing in het adres van zijn buurman in de gang van het Amsterdamse grachtenpand van deze Youp.

Als vanzelf ontstond daar een vooral door Youp gedomineerde discussie over zijn persoonlijke kwaliteiten en de geneugten van het behoren tot de linkse kerk in het bijzonder.

Ook toen al radicaliseerde Youp in een hoog tempo terwijl hij met mij, een voor hem volslagen onbekende, de politieke merites van zijn buurman besprak.

De angst van Youp om dankzij een onbezonnen positieve uitspraak over een rechtse politicus in het linkse verdomhoekje terecht te komen was daarin leidend en als die vermalijde politicus ook nog eens zijn directe buurman is, dan zouden zijn linkse "vrienden" hem dat beslist na gooien.

Uit angst daarvoor zat hij zijn buurman dwars met alles wat hij gebruiken kon, zoals breed parkeren, vuilniszakken en fietsen verplaatsen, enz.

Nogmaals, ik was voor Youp toentertijd een volslagen onbekende en tijdens dat niet langer dan 5-6 minuten durende ratel gesprek dacht ik vooral "die man spoort niet".

TriestGeval | 17-05-10 | 12:39

He Pruttelende Stift: de vergelijking zeilboot vs. sloep klopt van geen kant. Het is sloep v.s. zeiljacht. Sloepjes zijn voor mensen zonder verstand van stroming, getij, wind, water, boeg, hek, paalsteek en mastworp. Alles wat door open riolen (noemt men grachten) vaart = dronken prosecco slurpend sloeptuig zonder smaak. Weet je tog?

web_krijter | 17-05-10 | 12:37

-weggejorist-

ILikeToStufSteffie | 17-05-10 | 12:33

-weggejorist-

ILikeToStufSteffie | 17-05-10 | 12:32

-weggejorist-

ILikeToStufSteffie | 17-05-10 | 12:31

Van 't Hek is een botte lul en ik blijf het een naar mannetje vinden. Jolanda van der Graaf is een sensatiebeluste journaille-hoer. Ik hoop oprecht dat haar kinderen (als ze die al heeft) niet zoiets overkomt.

Hölzenbein | 17-05-10 | 12:27

Rob Hoogland's columns kon ik meestal wel waarderen, maar met deze faalt hij echt. In deze context de oorlog er bij halen, en dan met zo'n bespottelijke vergelijking. Da's echt lager dan laag, net zo laag als de ziekelijke berichtgeving van telegraaf / die journaliste. En Youp, tja, die heeft wat mij betreft volkomen gelijk. "Slachtofferporno", beter kan je het niet verwoorden.

jimbrowski | 17-05-10 | 12:23

De laatste keer dat ik een Telegraaf las (zo'n vijfentwintig jaar geleden) stond Rob Hoogland er al in. Ik zie dat hij nog steeds geen behoorlijk stukje kan schrijven.
.
Die kringen rond zijn ogen zijn er ook niet kleiner op geworden. Youp lees ik ook niet. Ik heb geen cabaretier nodig om te begrijpen wat voor een gier-figuur die Jolanda van der Graaf is.
.
En, GeenStijl, alles kits met de kijkcijfers?

HC | 17-05-10 | 12:20

Telegraaf. De krant voor bang Nederland.

Onan the Barbarian | 17-05-10 | 12:20

Jolanda is nu het slachtoffer?
*Niet meer snappen doet*

TabulaRasa | 17-05-10 | 12:19

Truttebol | 17-05-10 | 12:04

De rest doet het ook; uit betrouwbare bron gehoord dat het Jeugdjournaal in de gang voor Ruben's kamer zat te wachten tot ze naar binnen mochten op het moment dat de Telegraaf het manneke per ongeluk aan de telefoon kreeg.

Big Bear Hunk | 17-05-10 | 12:17

@Robin Hood

Oei... moet jij in hokjes van politieke partijen denken om iemand te kunnen beoordelen?

De Telegraaf en haar lezers zijn een kankergezwel in deze maatschappij. Het kweekt enerzijds intolerantie... En als ik ergens niet tegen kan, dan is het wel intolerantie... (ja,... mooie schijnbare tegenstelling... ik kan er ook niets aan doen.)
.
En dan is het naast die intolerantie ook nog eens een walgelijke sensatiekrant... Ik durf te wedden dat de mensen die die krant lezen precies die mensen zijn die langzaam gaan rijden als ze langs een ernstig verkeersongeluk rijden.
\
Telegraaflezers genieten van andermans ellende, en ze zijn bereid om elke prijs daarvoor te betalen.

David D. Davidson | 17-05-10 | 12:14

@Boer in 020 | 17-05-10 | 12:08


Ander onderwerp. Doe jij het wel eens met een melkmachine?

Kaanebraayer | 17-05-10 | 12:12

Youp mag naast Jolande gaan liggen, maar toch vind ik zijn collumn niet zo erg. Het is maar een collumn en iemand doodwensen is toch wat anders dan dood zijn (zoals de ouders van Ruben). In dat laatste geval laat je zo'n kind met rust, of als je dan toch per ongeluk de telefoon krijgt wens je die kleine vent heel veel sterkte en je drukt er geen letter van af in je haringverpakking.

laincoubert | 17-05-10 | 12:11

Mag je trouwens een abonnement op de Telegraaf nemen als je een hogere opleiding hebt dan VMBO-3?

Het CDA | 17-05-10 | 12:10

Hoogland is dé reden om nooit de Telegraaf te kopen. En die kutstrips natuurlijk. Niet dat van het Hek geen lul is, maar als er ooit een nationaal kampioenschap lul zijn wordt gehouden, dat gaat Hoogland heel ver eindigen.

Biff Eagleburger | 17-05-10 | 12:09

Oplossing: en als we nu eens ALLEMAAL onze kop houden over dat jongetje Ruben? Gewoon zó hardcore met rust laten dat we nergens, nooit meer over hem hebben in de media. Punt. Op naar het volgende Jobtopic!

Boer in 020 | 17-05-10 | 12:08

Tja. De Telegraaf en GeenStijl slaan terúg! Eerst B. Brussen hier, nu de aaibare grumpy old man Rob Hoogland in de Telegraaf.
Nou ja, slaan terug - ik bedoel: wild om zich heen slaand met jij-bakken. Tja, men is bij de Telegraaf Media Groep niet gewend zich te moeten verdedigen hè ;D. Men valt liever aan/maakt verdacht/beschimpt/beschuldigt onderhands/suggereert fijntjes... dat de politiek andersdenkende in feite een landverrader is. Jaja! Echt waar! Het staat er echt.
Lees het prutstukje van Pritt nog maar eensch door: 'Parijs'... 'Mafia'... Jaja, altijd al geweten dat die Youp onHollandsche waarden en normen aanhangt enz. enz. Nou, er deugt heel veel niet aan deze bejaarde schoolmeester (let op hoe hij on stage het denkbeeldige krijtje vasthoudt, by the way!), maar als verdediging tegen de kritiek op het 'News of the World'-achtige artikel over dat jochie in Libië is het erg magertjes hoor. Wat mij opvalt (en meevalt) is dat er ook hier bijna geen hond is die daar brood van lustte - en dat liet blijken ook! Hulde reaguurders!

Prlwytzkofsky | 17-05-10 | 12:08

ow leeft Youp nog? Ik dacht dat die al dood was. Najah, om maar aan te geven dat met of zonder Youp de wereld een hopeloze plek blijft om te zijn soms.
Ja schande dat gesprekje van die Jolande en dat uitmeten als "nieuws" op een voorpaginga van een kutkrant, majah journalisten zijn ook maar hoeren die geld verdienen over andermans narigheid heh? Want: scoop equals krantenverkoop. De echte kwaadgeestigen in dit verband zijn de mensen die het kopen om te lezen, er zoveel ruchtbaarheid aan geven (iedereen die een mening heeft en iets in te brengen heeft en er direct op moet tweeten) houdt dit in stand. Dat maakt dat er veel hoerenlopers bestaan. En wat is nu het nieuwtje hieraan? Next!!

naatholweg | 17-05-10 | 12:05

Wat een slap verweer van die Hoogland. Eerst smijten met de zoveelste Godwin (er schijnt in de wereld NIETS gebeurd te zijn voor WOII) en dan komen met 'ja maar, de rest doet het ook...' Nee, Youp zat niet lekker, dat is waar, maar die Hoogland staat ook met zijn bek vol tanden zeg.

Truttebol | 17-05-10 | 12:04

@ David D. Davidson | 17-05-10 | 11:59

Ze HOEVEN voor jou niet dood?? Wie denk je wel niet dat je bent? Qua gedachtengang helemaal PvdA. Alhoewel..... Een iets te uitgesproken mening wellicht. Groen Links dan? Of de SP? Lekker tolerant zijn we weer; lees die krant dan niet. Bovendien, wat doe je hier eigenlijk op GS? Jezelf vermaken met Televaag-lezend Nederland? Onder Televaag-gerelateerde topics?

Robin Hood | 17-05-10 | 12:03

@Robin Hood

Ik hoop van harte dat je reaguursel uiterst sarcastisch is. Laat even weten svp? Dan weet ik of ik erom kan lachen of huilen.

David D. Davidson | 17-05-10 | 12:03

David D. Davidson | 17-05-10 | 11:59
Klinkt wel erg veel haat in je bericht door.

Fukjoe | 17-05-10 | 12:03

Bassie Breedtbek | 17-05-10 | 11:58
Dat is wel een lesectieve aanname van jouw.

Fukjoe | 17-05-10 | 12:02

1-0 voor @ vander F | 17-05-10 | 11:52

Robin Hood | 17-05-10 | 12:00

@ Dauntlessxl | 17-05-10 | 11:18: beter je boel bijhouden. GS heeft hier wel degelijk een prikstok tegen Juul Paradijs gehouden, en Rutger idem dito op Twitter.

Reykjavik | 17-05-10 | 12:00

@vanderF en Fukjoe

Ze hoeven niet dood van mij hoor. Ze mogen van mij zelfs hun eigen staat stichten, als ze maar optieften uit Nederland. De Telegraaf is een haat-krant voor mensen die graag dingen haten en totaal geen inlevingsvermogen hebben.

David D. Davidson | 17-05-10 | 11:59

lesectieve = selectieve

Bassie Breedtbek | 17-05-10 | 11:59

Lekker Godwinnen in dit topic,
heerlijk.

vander F | 17-05-10 | 11:59

Column is duidelijk bedoelt om aan te geven 'OK, we hebben excuus aangeboden, maar dat nemen we nu dus weer terug. Geloof me, In andere landen is dit normaal en wat die Youp doet moeten jullie veel erger vinden'.
SUKKEL! Welkom in je eigen wereld van lesectieve verontwaardiging.

Bassie Breedtbek | 17-05-10 | 11:58

Grote Buckler-lul...

Kaanebraayer | 17-05-10 | 11:58

Kedeng! Die slaat in. + veel voor Hoogland. Youp, de chagrijnige ouwe zuuerpruim laat zich kennelijk enkel lijden (jawel, met lange ij) door een stel idiote boe-roeptoeters die niet de moeite hebben genomen het stukje op de voorpagina van de Televaag werkelijk op inhoud te lezen.

Ik kan me namelijk met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat een journaliste besluit (al dan niet door de redactie gelast) om naar dat ziekenhuis te bellen, een arts de kleren van het lijf te vragen, met als doel om maar vooral dat arme kind aan de telefoon te krijgen. En al helemaal niet dat een behandelend arts daar nog in meegaat ook. Ik denk dat Jolande daar harder van geschrokken is dan onze nieuwe volksheld (waar hij overigens ook niet om gevraagd heeft) Ruben.

Misschien dat de Televaag en GS samen eens kunnen kijken naar een anoniem schuiladres voor de gehele familie van Assouw? Bij voorkeur zonder telefoonaansluiting en zonder deurbel. En als jullie dan toch bezig zijn: ook maar een nieuw onderkomen zoeken voor mw. de Journaliste?

Robin Hood | 17-05-10 | 11:58

Hoogland altijd ftw.

Demonische Eend | 17-05-10 | 11:57

Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat je fout zat? Sorry, pakte verkeerd uit, niet moeten doen, ben domme kudt, inderdaad fout gemaakt, hoofdredacteur ook geen reedt aan, laatste keer geweest, sorry, etc..
Nu ontstaat er een platform voor 2e rangs grappenmakers zoals NooB Prem en varken Youp om over het gebroken lichaampje van Ruben zichzelf te highlighten.
Het wachten is op Freek 'ik ben er nog" de Jonge. Die wordt, as we speak, gereanimeerd door Marcel von Dam himself. (Hella is speciaal voor deze gelegenheid al een knalroodgespetterd kostuum aan het verstellen)
Theaterprogramma "De schande" speelt in 80 zaaltjes door heel Nederland.

ojédiaré | 17-05-10 | 11:56

meneer hoogland preekt voor eigen parochie, echter, youp is ook over de schreef gegaan.

wc_eend | 17-05-10 | 11:55

@David D. Davidson | 17-05-10 | 11:50 ,
met jou zie ik de treinen naar het oosten al weer op stoom komen.

vander F | 17-05-10 | 11:52

David D. Davidson | 17-05-10 | 11:50
In de concentratiekampen met ze.

Fukjoe | 17-05-10 | 11:51

De Telegraaf is en blijft een kutkrant, dat is het al sinds het een NSB-propagandakrantje was... en Youp heeft 100% gelijk.

Ik haat het soort mens dat de Telegraaf leest... Nederland zou een stuk beter af zijn zonder dat soort asociaal tuig.

David D. Davidson | 17-05-10 | 11:50

Vooral die voorlaatste zin. Het is toch een kwaliteitskrant. Het vraagteken is wat dat betreft impliciet, want het verschil tussen een tabloid en een kwaliteitskrant kent 'ie natuurlijk niet. (Dat rijmt, dus het is waar.)

kWazt | 17-05-10 | 11:50

Ik sta aan de kant van Youp! De televaag is gewoon een kutkrant... Al jaren ;)

CubaPete | 17-05-10 | 11:48

Youp v.s Rob en GS weet de uitslag al voor ons te duiden. Dus ik was nog al verbaast dat bij nadere inspectie Rob wat zielig na trappelt en een soort van contra Godwin nodig heeft om zijn non-puntje te maken terwijl Youp heel terecht die riool krant van in coma Nederland fileert. GS jongens hebben vast met Sjuul een broodje gegeten en de dikke pad heeft er ongetwijfeld even op gewezen waar hun loyaliteit liggen moet. Vuist diep in de reet van Paradijs.

Mike Oxlong | 17-05-10 | 11:48

Youp van die hek is natuurlijk wel nationaal zoutzuur pisser van Nederland. Hij zou er eigenlijk voor geridderd moet worden. Als youp de pijp uit gaat zie je z'n lichaam van eigen zuur direct oplossen. En reken maar dattie zal stinken.

Fukjoe | 17-05-10 | 11:45

Joop en de Televaag, het blijft een leuke wedstrijd...

da wizard | 17-05-10 | 11:44

Youp heeft Buckler om zeep geholpen en probeert het kunstje opnieuw, maar nu met de Telegraaf als onderwerp. Wat volgt?

eerstneukendanpraten | 17-05-10 | 11:42

Die knuppel van een Rob Hoogland zegt helemaal niks in z'n column "hakt in mootjes, komt niet echt iets van terecht." Hoopvol denken misschien voor televaag publiek..?

Ik geef Youp groot gelijk laat die jongen lekker met rust, typisch televaag, alles over hebben voor de sensatie en de krant.

Misselijk makend gewoon. Dikkie -1

vodkadip | 17-05-10 | 11:42

Hoogland is nooit de lulligste als het om een mening gaat. Mooi geschreven, maar ik vind wel dat Youp een punt heeft. Ook op z'n eigen manier natuurlijk.

Dafman | 17-05-10 | 11:40

Youp +1 (uitzondering)

televaag - 100 miljardmiljoen

AssupFacedown | 17-05-10 | 11:37

Het volluk heeft er recht op, dus wij informeren dat volluk... desnoods tot_op_het_bot. Respect voor Hugo Borst.

lichtpunt | 17-05-10 | 11:37

Het is satire, Rob, satire! Om te lachen, weet je wel? Of niet, maar dan is het je smaak gewoon niet.

plaklul | 17-05-10 | 11:33

Ik ben altijd zeer te spreken over Hoogland zijn columns, meestal spijker/kop enz. Maar ik vermoed dat hij in dit geval goede vriendjes is met mevr Jolanda vd graaf.
Ik denk dat hij haar na de eerste reacties heeft gezien op de redactie terwijl ze nog met een pijnlijke grimas en lachend als een boerin met kiespijn tegen iedereen riep: "nee hoor, geeft niets, doet me niets".
Maar toen de 'Youp' werd gepubliceerd was dat de spreekwoordelijke emmer met stront die haar beerput deed overlopen, en is ze toen waarschijnlijk in tranen uitgebarsten. En Rob H. was erbij.
En die heeft haar waarschijnlijk getroost met de woorden, "geeft niet lieverd, trek het je maar niet aan. Ik zal het wel ff voor je rechtbreien. Ik zal Youp eens aanspreken op zijn collegialiteit en meteen wat vriendjes opbellen bij bevriende *kuch* media zoals GS, zodat ook iedereen het opmerkt."
En dus staat zijn stukje nu op Geenstijl. Die hadden namelijk nogal wat goed te maken na de eerste berichtgeving waarin ze het eigenlijk helemaal eens waren met Youp.
Maar toen kwam het telefoontje. Of ze even wilden ophouden. (opvallend trouwens dat daar de voicemail-geluidstape ontbreekt, terwijl die van iedere andere Nederlander altijd er standaard wordt bijgeplakt...)(http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/05/telegraaf_doet_emoterreur_vp_t.html )
Denk maar na: geen enkele link naar dit artikel van de redactie terwijl ze normaal het hardst staan te roepen dat 'zij de eerste waren'.

Maar als je de column van Youp leest, en niet meteen reageert met emotie maar even nadenkt dan heeft Youp gelijk. Natuurlijk wil hij haar niet echt deaudt, maar hij maakt wel een punt dat Jolanda zelf niet blij zou zijn als het haar kind zou overkomen. Want elke ouder wil alleen maar het beste voor ziijn kind, en die gouden regel heeft zij nu zelf gebroken. Daar kan Youp niets aan doen, die merkt het alleen maar op.

Joost Maghetweten | 17-05-10 | 11:33

Rob moest deze verplichte propaganda zeker van Sjuul Paradijs schrijven. Wedden dat Sjeel heeft meegeschreven. Wat een tokkies daar bij de Telegrap.

Dundunbanza | 17-05-10 | 11:32

Ik moet aan die quote van Davids over Hiddink denken, waarbij Hiddink vervangen moet worden door GS en players door DeTelegraaf.
Met een beetje gezond verstandhad GS partij moetem kiezen voor een weeloos 9-jarig jochie ipv de grootste krant van Nederland te steunen. Deze laatste heeft alleen maar gedaan wat het volk wilde, dat kan hen niet aangerekend worden. Yeah right. Neem je verantwoordelijk en kom niet met zo'n mager excuus op de proppen. Ga een keer fatsoenlijk door het slijk.
En Geenstijl heult met een toch wel foute partij.

Renoster | 17-05-10 | 11:31

Het is nu een vaststaand feit, dat de ouders van Youp hem slechts een ding hebben geleerd: kotsen (oftewel vomeren in Youp's penetrante woordgebruik).

havertje | 17-05-10 | 11:31

He Rob, ooit van humor gehoord??

achtoch | 17-05-10 | 11:26

@Dauntlessxl | 17-05-10 | 11:18
Wiens brood men eet...

vagehond | 17-05-10 | 11:24

Youp & Rob: Jullie zouden eens even lekker samen een biertje moeten gaan drinken. De metaforen en superlatieven uit jullie beider columns lijken namelijk wat ruis te veroorzaken.

crk | 17-05-10 | 11:23

Rob rob rob wat een stakker... Het woord cynisme kent hij zeker niet. Bovendien gaat hij niet in op waar Youp tegen ageert, namelijk het contact opnemen met een kwetsbaar minderjarig slachtoffer van een ramp. Het gaat helemaal niet over het niet mogen berichten over de ramp. Denk dat Rob gewoon het voor een bevriende collega op wil nemen maar slaat de plank volledig mis.

vpilf | 17-05-10 | 11:22

WWII erbij halen om een riooljournalistje te verdedigen, net als je denkt dat de Telegraaf niet verder kan zinken...

vagehond | 17-05-10 | 11:20

*zwembad met stierenstront vult, speciaal voor Youp.

@gozahtje | 17-05-10 | 11:07 ,
het probleem ligt bij onnozele Nederlandse provincialen die teveel vrije tijd hebben.

vander F | 17-05-10 | 11:18

Wat een verbetenheid over en weer.

Der Icebear | 17-05-10 | 11:18

Wat zal Geenstijl met pijn en moeite melding hebben gemaakt van de misstap van de Telegraaf. Was ook wel te lezen. Direct begon echter al het wijzen met het opgeheven vingertje naar anderen. En zo te zien is Geenstijl nog niet klaar met het schoonvegen van de lei van de Telegraaf. Bellen met zwaargewond negen jarig jongentje in het ziekenhuis wat net zijn hele familie kwijt is geraakt en dat zelf nog niet eens weet is verwerpelijk, zeker als je het ook nog eens groot op de voorpagina publiceert. Daarmee Basta. De rest doet er niet toe! Het zou Geenstijl sieren met die feiten wat te doen in plaats van het te man en te paard verdedigen van de Telegraaf. Komop haal die vuist uit dat donkere gaatje van de telegraaf, laat het vuil stromen.....

Dauntlessxl | 17-05-10 | 11:18

Youp, al 10 jaar over datum en zuur geworden. Mag nog een columpje schrijven om zn grachtenhypo te betalen, laat hem toch lekker. Vroeger hebben we allemaal wel eens om hem gelachen.

Puz Pin | 17-05-10 | 11:17

Zowel Youp als het NRC zijn met dit Column alle grenzen van normen en waarden voorbij gegaan. Waarom mag hij zo iets zeggen? Omdat dat humor is, of gewoon omdat hij Youp heet. Tuurlijk, de actie van de telegraaf keur ik absoluut af, echt sensatiepers, maar als je dan vervolgens op zo'n manier gaat reageren, dan hoor je wat mij betreft in een TBS terecht.

Bah Youp, je wordt een ouwe seniele in bedplassende opa, tijd voor een aanleunwoning.

fritsspits | 17-05-10 | 11:17

Youp is de kanker van het Nederlands cabaret, het melanoom van bekend Nederland. Al jaren net zo grappig als Freek (niet dus) en TOCH wil hij maar niet weggaan. Hoeveel chemo therapie (in de vorm van falende shows), hoeveel bestraling is er nodig (in de vorm van Negatieve publiciteit) om dit gezwel te verwijderen? Politiek correct gebral, dikke bak, ruime villa, en maar zeiken over de zelfkant. Lul niet uitvreter: Jij, Youp, JIJ veroorzaakt de zelfkant. Verschrikkelijk, verschillige VARA metastase. Nomen est omen: sluit dat Hek!

Fred Janssen | 17-05-10 | 11:17

Kansloze vent die Youp van 't Hek. Net zoals zijn collega "grappenmaker" Freek de Jonge een bejaarde zeiksnor die denkt dat ze alles kunnen zeggen waar ze geen verstand van hebben. Tuurlijk mag je het niet eens zijn met de werkwijze van iemand, maar verwoord dat dan op een volwasse en professionele manier. Op de manier zoals "grappenmaker" Youpie het heeft gedaan is gewoon door en door triest. Helaas heeft de man niet door dat hij zich sterk diskwalificeert door het schrijven van dergelijke teksten. Hoe ziek in je hoofd moet je zijn om mensen dit soort dingen toe te wensen, en dan vooral het wensen van zwaargewondheid tot een kind die er niks mee te maken heeft. Als NRC zichzelf als volwaardige "kwaliteitskrant" beschouwd, moeten ze Youpie dwingen een vuistdiep excuus te bieden aan de familie van deze verslaggeefster. Wil meneertje arrogantie dit niet? dan zouden ze hem er voor altijd uit moeten trappen.

KevinBeun | 17-05-10 | 11:16

op het matje geroepen door de grote baas, pritt?

verkaast | 17-05-10 | 11:16

Ik heb in de loop der tijd een enorme antipathie ontwikkeld tegen Hoogland, en ook hier wordt mijn mening gesterkt. Van Youp ben ik gewend dat hij provoceert (dat doet hij namelijk al ongeveer sinds 1794), maar dat Hoogland een vergelijking met W.O. II maakt... FAIL!

Discus | 17-05-10 | 11:15

@TisNieZoMoeilijk | 17-05-10 | 10:55
Daar nog even aan toevoegend dat ik na dit schrijven pas beide columns gelezen heb. Wilde het eerst niet, want ze hadden gewoon allebei hun bek moeten houden. Maarja, als je Youp dan toch maar leest... +1
Iedereen met commentaar op Youp van 't Hek moet dat helemaal zelf weten. Either you hate him or you love him. Die man blijft gewoon steengoed en scherp!

Ieder jaar als ik rond Sinterklaas of Kerst zijn verzamelwerkje koop of krijg heb ik er veel plezier van. Dat hij zijn zakken daar goed mee vult en dat het een hypocriete, zakkenvullende salonsocialist is, daar ben ik het mee eens. Maar ik gun het hem van harte, want hij is gewoon een succesvol cabaretier en niet zonder reden.

TisNieZoMoeilijk | 17-05-10 | 11:15

wie zijn nu de aasgieren, de televaag, of het massaal verontwaardigde politiek correcte plebs aangevoerd door Joep van 't Hek en de zo mogelijk nog grotere schreeuwlijk Prem Radakishoen.

Onderbuik | 17-05-10 | 11:15

@Bozsma 17-05-10 | 11:12
Denk niet dat ie opneemt, misschien een boodschap inspreken?

naardeklote | 17-05-10 | 11:14

-weggejorist-

Kutsnob | 17-05-10 | 11:14

Ze moeten allebei niet zeiken!

Die van Hoogland niet, omdat het gewoon compleet stijlloos is om dat interview op zo'n moment af te nemen, en al helemaal omdat 'ie gewoon afdoet als iets
" wat toch moet kunnen, omdat het in andere delen van de wereld wel als normaal wordt beschouwd "... Ja, The U.S, daar moeten we achterna, zo moeten we willen worden.

Tief toch een pleuris-eind de rattentyphus in hey...

En Youp net zo goed, alles voor de spotlight Youp, klasse bal :S !

An die ARBEIT | 17-05-10 | 11:14

Waar staat die emmer stront voor Jolande? En kan ik mij donatie er nog bij doen?
Vragen, vragen...

JanVergoor | 17-05-10 | 11:14

@naardeklote | 17-05-10 | 10:44
Oh, we kunnen 'm zelfs even bellen op z'n handy. Iemand? www.ariewillem.nl/contact.php

Bozsma | 17-05-10 | 11:12

Hoewel hij natuurlijk volledig gelijk heeft, heeft het wat godwinesks om Carice van Houten er bij de haren (pun intended) bij te slepen.

RobbieG | 17-05-10 | 11:12

Telegraaf sowieso -1 XD

De Drent | 17-05-10 | 11:12

Rob Godwin.
You lose.

thefonz | 17-05-10 | 11:11

Columnisten van de Telegraaf die verwijzen naar NSB-praktijken > FAIL

LJBrinkhorst | 17-05-10 | 11:11

@gozahtje | 17-05-10 | 11:07
Jawel hoor. Als jij een zuster een paar dollar geeft, dan krijg je hem aan de telefoon. evengrote geldwolven als de journalisten aldaar. ;)

Balzakius | 17-05-10 | 11:10

ik vond het beiden niks. youp levert half werk en rob kan helemaal niet schrijven.

maninhetwater | 17-05-10 | 11:10

@naardeklote | 17-05-10 | 10:44
De eerste verontwaardigde reacties zijn alweer op zijn gastenboek verschenen. Nice job. www.ariewillem.nl/gastenboek.php

Bozsma | 17-05-10 | 11:10

Harde woorden van Youp, maar hij zijkt iemand af die al in de publieke sfeer beweegt. Club Telegraaf dwingt dat jochie de spotlight in. Niet acceptabel, typisch voorbeeld van amerikaanse journalistiek. Kijkcijfers (ramptourisme) is veel belangrijker dan daadwerkelijk nieuws en de mening van het slachtoffer is irrelevant. Zolang er maar een human interest story gedrukt kan worden. Pottekijken noemt mijn oma het altijd.

Ik snap persoonlijk niet waarom jullie zo zeiken op Youp, hij heeft een volledig legitiem punt en verdient geld door mistanden af te zijken en daar heb ik respect voor. De telegraafgieren zijn echter slechts bezig met geld verdienen aan de misère van anderen... en daar heb ik GEEN respect voor.

Myrkie | 17-05-10 | 11:10

Youp rules in this case

wouter het bos in | 17-05-10 | 11:08

Zwakste column ooit, sorry Rob.

ZotteLotte | 17-05-10 | 11:08

Doorgaan Youpie. Grijp ze bij hun kloten!

Hamertje Tik | 17-05-10 | 11:07

Mooi stuk van Youp. Walgelijk zogenaamd literair hoogstandje van Rob Hoogland. Driewerf bah!

Bascii | 17-05-10 | 11:07

Volgens mij is er helemaal niet zoveel mis met Jolande de Graaf. Volgens mij ligt het grote probleem bij het ziekenhuis en de slachtofferhulp in Tripoli.
Journailisten zoeken naar informatie om te informeren (en te verkopen uiteraard), het ziekenhuis moet dat ventje toch niet aan de telefoon laten? Zij zijn toch niet goed snik!?

gozahtje | 17-05-10 | 11:07

@ Klaas Wilting | 17-05-10 | 10:58 Feitelijk zit iedereen op zijn/haar gemak dood te gaan.....

ho ho ho sommige mensen zitten ook heel ongemakkelijk dood te gaan....
(ik niet ik ga al jaren heel plezant dead)

backpack | 17-05-10 | 11:06

die plotselinge verontwaardiging tegen de televaag bij de fatsoensrakkers van het überjournaille heeft inderdaad wel iets engs, op zijn minst een mate van kuddegedrag die je bij de meeste primaten al niet meer aantreft.

Onderbuik | 17-05-10 | 11:06

Rob speelt de Nazi kaart... Maar wat Youp doet gaat ook over het randje..

pwman | 17-05-10 | 11:05

Wat Bozsma | 17-05-10 | 10:28 zegt...

SuperShota | 17-05-10 | 11:03

Bweh, als Hoogland de 'rest van Nederland' moet wezen, ben ik liever grachtengordel.

Niet voor Jan | 17-05-10 | 11:02

Gelukkig zou GS dat nooit doen iemand dood wensen, al helemaal niet door middel van een neqschot ofzo..... toch ????

backpack | 17-05-10 | 11:02

Die Youp zal wel een elitaire eikel zijn, maar telegraaf is wel telegraaf. 'nuff said dacht ik zo.

Groenepuntmuts. | 17-05-10 | 11:01

Geen groot schrijver die Hoogland. Ook geen fantastisch satiricus die Van 't Hek.

master potter | 17-05-10 | 10:59

@wesnet | 17-05-10 | 10:58
Dat artikel van Hoogland kan verdomme toch zo in de Azijnbode ?

Balzakius | 17-05-10 | 10:59

bestaat de telegraaf nog steeds dan?

jammer. erg jammer.

Zuidpoolvogel | 17-05-10 | 10:58

Youp +1 want is satire. Rob -1 want is Telegraaf en probeert gewoon de aandacht te verleggen. Bovendien vind ik de vergelijking Jolanda van de Graaff en Carice in Zwartboek nogal slecht. Ik zie niet zo in wat voor verzetheldendaden Jolanda heeft uitgevoerd. Sterker, ik geloof dat die emmer stront volkomen terecht over Jolanda wordt uitgestort...

Hano | 17-05-10 | 10:58

"Wat dat betreft lijkt een precisiebombardement op die Van der Graaf me eigenlijk zinloos. Wat mij betreft had Jack het hele land platgegooid. Was voor hemzelf ook niet slecht geweest." zegt genoeg lijkt me... Het is gewoon humor mensen! Misschien niet iedereen zijn humor, maar het is humor. Wat je over de televaag niet kunt zeggen..

wesnet | 17-05-10 | 10:58

Feitelijk zit iedereen op zijn/haar gemak dood te gaan.....

Klaas Wilting | 17-05-10 | 10:58


Youp jongen, je bent nog hypocrieter dan je dikke pens. Iemand dood wensen in een column. En en passant Jack de V. er nog even bijhalen.

Tief op naar Parijs, vreemdgaande zakkenwasser dat je bent. www.spitsnieuws.nl/archives/media/2010... Je bent zelf geen haar beter.

Willianus Wortelus | 17-05-10 | 10:58

Zoals altijd zitten er weer twee kanten aan. Youp heeft duidelijk een punt, al zet hij het met de doodswens van de journalistenfamilie wel een behoorlijke stap te ver. Had ook anders gekund: met deze scherpte bot hij zijn argument helaas weer volledig af. Gemiste kans. Rob keurt dit terecht af, maar heeft verder wel een erg dikke plaat Telegraaf-roomboter op zijn hoofd. Hij schrijft: "De Telegraaf was nog zo netjes om de dag na het interviewtje tekst en uitleg te geven" Huh? Netjes? Laten we even duidelijk zijn: De Telegraaf had dat telefoontje gewoon niet moeten plegen. Een jochie van 9 jaar, die amper heeft overleefd en nog niet eens weet dat zijn vader, moeder en broertje er niet meer zijn, bellen voor een interview... hoe haal je het in je domme hersens!

Reykjavik | 17-05-10 | 10:57

Slaaptekort heeft een nadelige invloed op het functioneren, zo bewijst de krant van wakker Nederland.

Snoodkapje | 17-05-10 | 10:57

leve het NRC!!! die mensen van de telegraaf roepen zelf alles onder het mom vrijheid van meningsuiting, maar zodra deze wakkere mensen zelf lijdend voorwerp worden, beroept men zich opeens op ethiek(zonder enige vorm van onderbouwing) en is men niet instaat te begrijpen dat Youp ook aan cabaret doet en dus een grove toon heeft om zijn punt te maken.

-Pim- | 17-05-10 | 10:56

GS heeft wat goed te maken nadat ze zelf de Telebegraaf of de korrel namen..?

Gay Niaal | 17-05-10 | 10:56

Zowel Youp als Rob hadden gewoon hun bek moeten houden!
Youp omdat hij toch echt wel iets anders had kunnen vinden om tegen aan te zeiken. En Rob omdat zijn collega gewoon fout zat, klaar.

Net zoals het GS goed zou staan om in relatie tot dit onderwerp gewoon niet meer te berichten over zeikers en eikels die andere zeikers en eikels afzeiken of voor eikel uitmaken omdat ze vinden dat juist zij wel netjes met de situatie omgaan en de ander niet.
GS, jullie doen er net zo hard aan mee. Terwijl de enige gepaste reactie is om over dit onderwerp niets meer te berichten.

TisNieZoMoeilijk | 17-05-10 | 10:55

Jolanda van der Graaf kan niet hard genoeg aangepakt worden!

cube_m | 17-05-10 | 10:55

Een Godwin in de Telegraaf, oh ironie.
Niet bepaald "geschiedkundig ietwat onderlegd" deze meneer Hoogland.
Verder +1 voor Youp.

Bigi Bana Boy | 17-05-10 | 10:55

"Gulzig knaagt men het vlees van Rubens gebroken botjes." Pakkond.

Balzakius | 17-05-10 | 10:54

Laat Youp maar schuiven...

Norm | 17-05-10 | 10:53

Die column van van 't Hek nog eens gelezen en het is wel een sterk stukje eigenlijk. Als je een beetje van 'tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend' houdt that is, zoals eerdere reguurders al opmerkten.

Ik citeer: "Dat je als vader of moeder van een gezin naar het bureau van die blonde Van der Graaf loopt en spontaan je lunch over haar heen vomeert. En dat je zonder ‘sorry’ te zeggen het pand verlaat om er daarna nooit meer terug te keren. En dat je daar ook geen spijt van krijgt."

Hier kon ik best om lachen.

Achterdocht | 17-05-10 | 10:53

Rob Hoogland is analfabeet. Wat een tenenkrommend slecht geschreven stukje.

JanVergoor | 17-05-10 | 10:53

De Telegraaf is zelfs fout in vredestijd. Rob Hoogland ziet zijn collegaatje Jolande al als NSB-ster, dus dat getuigt van een beetje zelfkennis.
Youp kon het niet beter verwoorden in zijn schitterende column waarvoor HULDE!

flinkescheet | 17-05-10 | 10:53

"Telefoontjes vanaf de Basisweg"

Hoe een internet fenomeen, gekorfd werd door de oude media.

Linkse Zakkenvuller | 17-05-10 | 10:52

Grachtengordel 1 Rest van Nederland -1

VictorvanZuydewijn | 17-05-10 | 10:52

Youp +1000

Rut zwabberkut | 17-05-10 | 10:50

Ik wist niet dat er mensen zijn die die stukjes daadwerkelijk lezen.
De Telegraaf is verder net zo goed als het NRC, ik vind ze beide ruk.

..zapper | 17-05-10 | 10:50

Hi-ha-ho, babyboomend-columnschrijvend-oudemedia-Nederland is het stront aan het gooien, en hoe!? Vanuit een grachtengordel-huisje wordt door een klein dik mannetje driftig een satirische doodwens getypt en een gefrustreerde fietsbejaarde met gigantische wenkbrouwen heeft het over poep, urine en scheren wat gezien de geschiedenis van zijn werkgever eigenlijk bij hem zou moeten gebeuren. Ik ga geen kudo's uitdelen. Vecht het maar lekker uit heren. Alleen maar meer leesplezier en vermaak door de bevolkingsgroep waar ik voor krom moet liggen. Ga eens deaud (da's satire hè).

Prof.Drs.Ing.B | 17-05-10 | 10:50

Youp heeft gelijk. En de reactie van Rob zuigt, je kan ook informeren zonder dat je een 9 jarig jochie stalkt.

vip33 | 17-05-10 | 10:50

Joep van 't Hek is de grootste hypocriet van nederland en een ras salonsocialist.

lanex | 17-05-10 | 10:48

naardeklote | 17-05-10 | 10:44
De boel reaukt alweer :')

MiaWallace | 17-05-10 | 10:48

Ik vermoed dat GS-grootaandeelhouder Telegraaf een hartig woordtje met de redactie van GS heeft gesproken...

Ben het helemaal met Youp eens. De Telegraaf is een foute krant, van foute mensen, voor foute lezers. Ze waren in de oorlog al fout. Waarschijnlijk reageert die columnist wiens naam me alweer ontschoten is daarom zo fel op het feit NSB-ers en andere foute lui na de oorlog vernederd werden. Hij en zijn baas hadden in die tijd waarschijnlijk zelf ook op het schavot gestaan.

chr!!s | 17-05-10 | 10:47

Geen stijl wordt steeds meer of was altijd al het schoothondje van de telegraaf.
Nu weer zo'n door de grote baas ingefluisterd berichtje gut o gut.Geenstijl -1 Joep +1

kees2 | 17-05-10 | 10:47

De column van Joeper de Poep is beschamend en walgelijk. De inhoud van het NRC wordt bevolkt door kleine geesten. Blijft er niet veel te slijpen over.

Goedzo | 17-05-10 | 10:45

Frankly my dear, I don't give a damn.

MiaWallace | 17-05-10 | 10:45

Hey Robbie, ga AUB naar die plek op deze planeet waar niemand er een woord over rept! Dan zijn wij je kwijt!

Mr. Miles | 17-05-10 | 10:45

Heeft niets met links of rechts te maken.
Wel met fatsoen. Daarom heeft Youp groot gelijk. Vooral stupide om een geschreven stuk letterlijk te nemen.

De Telegraaf is niet rechts maar triest, achterlijk, en hypocriet met een extreem laag niveau van berichtgeving, interviews (hoe zij Fortuyn hebben behandeld is triest te noemen (Het Gesprek)), methodiek van onderzoeken (als deze wel aanwezig is). Hoezo achterlijke cultuur?

Gelukkig zijn is nog een blad wat staat voor rechts-liberalen waar ik graag mijn contributie aan betaal (naast GS uiteraard, al is zij een dochteronderneming), maar ik maak uiteraard geen reclame maar de columns ( ;-) )van B.J. Spruyt (en voorafgaande uiteraard ook), zijn tenminste van inhoud en intellect. Bij de Telegraaf ???

zaaddrager | 17-05-10 | 10:45

Wat een simpel stukje van die Hoogland zeg. Lijkt ook meer op een transcriptie van een gesprek in de kroeg.

watisdit | 17-05-10 | 10:45

Waarom is Youp leuker om te lezen dan Rob? Ik weet het niet maar ik zo zie ik dat ..

Oncle Ouvert | 17-05-10 | 10:44

Ik citeer Rob:
"Toch wil ik erop wijzen dat er op heel veel plekken op deze planeet nauwelijks met een woord over zou zijn gerept."
Beste Rob, toch zou ik erop willen wijzen dat er op heel veel plekken op deze planeet, homoseksuelen worden geëxecuteerd, vrouwen worden besneden, en kinderen ter werk worden gesteld.
Kortom, kut argument.

Jolly_Jop | 17-05-10 | 10:44

Slechte column... Mevrouw doodwensen is niet heel netjes, maar vergelijkt hij Jolande nou met een onbegrepen verzetshelding??? En de kritiek op zijn krant was uit jaloezie??? Bedoelt hij nou echt dat GS, Rouvoet en Pechtold jaloers zijn op de Telegraaf? Flikker toch op Rob. Jullie zaten fout. Jolande is in dit geval daadwerkelijk 'FOUT' geweest. En de Telegraaf ook!

MDA | 17-05-10 | 10:44

Wat een Jankerds daar bij de Telegraaf. In plaats van in de spiegel te kijken gooien ze stenen naar de spiegel.
En wat een ongelofelijk saaie en zure column van die Hoogland. Ze gaan steeds meer op de Volkskrant lijken.

De ouwe kluunwapser | 17-05-10 | 10:43

-weggejorist-

F.A. Johnson | 17-05-10 | 10:43

Journalist praat 1 minuut met minderjarig slachtoffer vliegramp. Geen lastige vragen gesteld. Gevolg; alle 'anarchistische'' GeenStijllezers ernstig in de war en verontwaardigd. Moehahaha, stelletje watjes!

andere hans | 17-05-10 | 10:43

@aa | 17-05-10 | 10:42
Weet 'ie überhaupt wel dat zijn familie is overleden ?

Balzakius | 17-05-10 | 10:43

Youp is de Job onder de cabaretiers: zijn imago bestaat voor 100% uit likeability. Nou Youpje, we vinden je allemaal héél aardig hoor!

Krachtmeester | 17-05-10 | 10:43

Ik vraag mij nog steeds af wat er precies zo erg aan is om een 9-jarige overlevende van een vliegramp wat vragen te stellen.

aa | 17-05-10 | 10:42

Youp is nooit meer dezelfde geworden nadat ze Flappie hadden verorbert.

Ashtrey | 17-05-10 | 10:41

het publiceren van het interview met Rubenis even onsmakelijk als de reactie van Youp.
Zit nog steeds te wachten tot Youp & Co. onze biculturelen eens op de hak nemen, zal nog wel erg lang kunnen wachten denk ik, daar hebben ze het lef niet voor.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 10:41

Een verwijsing naar WO2; en dat in een krant die zelf fout was ...

bammbamm1984 | 17-05-10 | 10:40

funkyd | 17-05-10 | 10:37 Youp, die socialistische miljonair. Die. Je weet wel.

zeg maar jansen | 17-05-10 | 10:40

Youp+1 Rob -1

Yoghurtje | 17-05-10 | 10:39

Laten we de haat-columns vol grove persoonlijke beledigingen van Theo van Gogh dan ook maar verbranden. Mag dan ook allemaal niet meer. Youp is geen journalist maar cabaretier en schrijft grappig(e)(bedoelde) stukjes. Als het smakeloos is; prima. Dat kan. Klaar. Next.

DeBruineSter | 17-05-10 | 10:38

@Bobsen | 17-05-10 | 10:32
Zet een statement neer. Of reaguur niet.

Balzakius | 17-05-10 | 10:38

Youp.
Hard schreeuwen om wat eens was te etaleren.
Kortom; Youp moet gewoon zijn muil dicht houden, munten tellen en net als de rest van Nederland zijn conclusie trekken dat het écht beter is om te stoppen.
Later ga ik nog even voort over Freek de Jonge 2.0, maar ik heb het wat druk vanmorgen dus voelt u zich gerust vrij om deze stok van mij over te nemen.

Multiflauwekulti | 17-05-10 | 10:38

@max_laadvermogen | 17-05-10 | 10:28
100 x liever het NRC / nrc.next dan plaatjes kijken in een NSB-courant.

Balzakius | 17-05-10 | 10:37

Leuk dat die Rob begint over de kaalscheerders alsof dat zulke vreselijke mensen waren. Het lijkt wel of hij deze mensen (de kaalscheerders) veroordeelt. O, maar natuurlijk, er zullen in die tijd ook wel een paar medewerkers van de telegraaf kaal geschoren zijn, was die krant niet een "beetje" fout in de oorlog?

Gijs56 | 17-05-10 | 10:37

Youp wie?

funkyd | 17-05-10 | 10:37

Wat armoezaaier krant is het toch die Telegraaf. Dit soort platte collumnisten zonder diepgang, zegt genoeg. Een krant voor de domme!

DeZwaan | 17-05-10 | 10:37

Youpie (oftewel Joepie), daar zal morgen wel weer een reactie op komen van die grachtengordelkwal van een van 't Hek.

zeg maar jansen | 17-05-10 | 10:36

Dat Youp wellicht ietwat ongenuanceerd terugsloeg is één, maar het slappe verhaaltje van Hoogland raakt kant noch wal. De Telegraaf berichtte niet over de toestand van het jongetje. Ze had hem gesproken en melkte dat heel trots uit - lijkt me een klein verschiletje. De Godwin is natuurlijk altijd een fail. Les 1 voor de Telegraaf en haar medewerkers: als je geknipt wordt blijf je stilzitten.

Miss Diction | 17-05-10 | 10:35

Dat de televaag geen niveau had was duidelijk maar Youpie duikt hier ver onder.

BerendB | 17-05-10 | 10:35

Dit gaat helemaal verkeerd, PVVD/TMG/Elsevier/SBS moest toch de nieuwe kongsie worden?

Einde van de Domheid | 17-05-10 | 10:35

Rob Hoogland moet blijkbaar nog leren dat je op bepaalde momenten soms even gewoon je waffel moeten houden.

Wresvik | 17-05-10 | 10:34

Maar Rob,wat is nou eigenlijk het probleem?De 1 gooit met modder en de ander gooit dan met stront terug.Tsja,beetje kunnen incasseren jochie..
Of wacht,nee stom van me!Incasseren kunnen natuurlijk alleen kerels,geen huilebalken.. sterkte Robje

Roberto9722 | 17-05-10 | 10:34

+1 voor youp van't hek, en alweer -1 voor de telegraaf voor weer een zielig stukje text die hopeloos de spiegel naar youp probeert om te draaien en dit keihard faald. Smakeloose beschuldigingen die niet grappig zijn maar juist smakeloos zijn.

''daar gaat men ervan uit dat het heel normaal is dat het publiek over de toestand van zo'n arm joch wordt ingelicht''

Ha! door naar dat arme joch toe te bellen die nog half in coma is? kom zeg kan je nou echt niet het verschil zien?! en die andere plekken eten ze ook nog wel is tijger penissen, nou moet je het niet goedpraten omdat *huil* iemand anders het ook doet..

far0re | 17-05-10 | 10:33

puntertje | 17-05-10 | 10:28

Nee hoor, maak je geen zorgen. Gewoon geschiedkundige feitenkennis.

Peerie | 17-05-10 | 10:33

Wat een zakken hooi hier! Ik wil niet eens inhoudelijk meedoen met de discussie... Maar stelletjes prutsers; het is Jolande, niet Jolanda!

Bobsen | 17-05-10 | 10:32

Youp van't Hek heeft mij al zo vaak aan het lachen gekregen dat het me geen reet uitmaakt dat ie een hypocriete linkse zakkenvuller is.
Go Youp.... fik die telegraaf maar eens helemaal af.

Alfred E. Neuman | 17-05-10 | 10:31

Laat ze hun fittie maar in een kooi uitvechten. Woestijnzand over de verliezer en gladiolen voor de winnaar.

dogbitedog | 17-05-10 | 10:31

Nou nou. Twee slappe columns...

YMMMV | 17-05-10 | 10:31

@Rita Integraal | 17-05-10 | 10:25
Spijker en kop. Daarbij een godwin van Hoogland: 2-0 voor Van 't Hek.

Balzakius | 17-05-10 | 10:31

Wat een bullshit column van Rob Hoogland, ik vind het meer een zielig verweer dan een afslachting van Youp. Overigens toch wel weer opvallend dat hij de oorlog er maar weer eens bijhaalt om zijn verweer kracht bij te zetten want, hoe zat het ook alweer met de Telegraaf in de oorlog? Maar goed, veel plezier met je column Rob. Voor jouw doen is het misschien niet eens zo slecht.

bosneger | 17-05-10 | 10:30

En toch had de Televaag gelijk. Iedereen deed dikke boe-hoe om niks.

ZDEV | 17-05-10 | 10:30

Geinig, zo'n kijkje in het brein van een NSB'er.

de_hypotheker | 17-05-10 | 10:30

Schoolvoorbeeld van een column; één ding uitvergroten. Het feit dat die Jolande van der Graaf zó verschrikkelijk ver is gegaan, maakt dat het uitvergroten enigszins schrikbarend wordt. Niet Youp z'n schuld, die man doet wat dat betreft prima z'n werk. Deze Godwinnende Telegraafdebiel, binnen zijn expertise ook, maar da's een ander, veel zieliger verhaal. Go Youp!

keeskwal | 17-05-10 | 10:29

Peerie | 17-05-10 | 10:27

Zeker het gevoel dat je te laat geboren bent?

puntertje | 17-05-10 | 10:28

Het NRC Handelsblad met een eigenaar als Derk Sauer heeft de geloofwaardigheid verloren. De NRC wordt nu gerestyled naar de betrouwbaarheid van de CCP-Cosmopolitan en USSR-Playboy. Sauer ga eens deaud en neem die grachtengordelonaneur mee.

max_laadvermogen | 17-05-10 | 10:28

Grappig Rob the tweede wereldoorlog er bij haalt. Welke krant was het ook al weer die wegens collaboratie enkele jaren na de oorlog een verschijningsverbod had?

Oh ja! Dat we de telegraaf!

malle_eppie | 17-05-10 | 10:28

Op GS moet er natuurlijk ook een keer een pro-televaag bericht komen, anders krijgen ze geen geld meer :)

Kameel Lion | 17-05-10 | 10:28

De conclusie is heel simpel:
Youp van 't Hek <-> Rob Hoogland: -1 <-> -1
Youp is al jarenlang afgeschreven, dat zullen de meesten met me eens zijn. Youp is het levende voorbeeld van 'je had beter op je hoogtepunt kunnen stoppen'. Nu is hij alleen maar zeikert, en daar hebben we er al genoeg van.
Rob verdedigd, geheel naar ieders verwachting, zijn eigen krantje en collega. Dat doet hij heel simpel (met zo'n tussenzinnetje: 'in zijn overigens buitengewoon gebrekkig geformuleerde column', 'Youpie' etc.; heel goedkoop allemaal) door de heftigste stellingen van Youp, die bedoeld zijn als beeldspraak, maar evenzo goedkoop zijn en daarom het niet waard te citeren, te herhalen en die af te branden.
Kwestie van ander leefmilieu. Niet interessant om in te mengen, want de enige bijzondere uitkomst zou zijn dat zij elkaar excuses aanbieden (of Jolande) en samen een kop koffie gaan drinken, maar we weten nu al dat ze allebei zullen blijven volharden in hun eigen, onwrikbare, eenzijdige standpunten.

Bozsma | 17-05-10 | 10:28

Elkaar deaud te wenschen leidt tot nietsch, dat zouw Youp toch moeten weten.
De Televaag heeft natuurlijk alle grenzen overtreden en dan kan je heftige reacties verwachten.

Ceteris Non Paribus | 17-05-10 | 10:28

Youp vliegt uit de bocht maar Rob moet niet zeuren. Het is zijn rotkrant die dit kutgeintje heeft geflikt. En er is verschil tussen nieuws melden over de toestand van een 9 jarige jongen en hem telefonisch ondervragen terwijl hij moederziel alleen in een vreem land gewond in een ziekenhuisbed ligt. Als Rob dat niet begrijpt is het net zo'n lul als die Jolanda. Mogen we dit trouwens ook een Godwin noemen? En de Rob lijkt me ook wel iemand die op 5 mei 45 in het verzet ging om wat meiskes te neuken.

bbbachstra | 17-05-10 | 10:28

Als nou een columnist niet had kunnen.moeten reageren is het Rob Hoogland wel. De Televaag was nou net het lijdend onderwerp.

Espro | 17-05-10 | 10:28

Youp is het levende bewijs dat Hitler meer affiniteit met links had dan met rechts.

Peerie | 17-05-10 | 10:27

Sjongejonge Geenstijl klopt haarzelf altijd op de borst omdat zij zo "Tendentieus, ongefundeerd etc." zijn. Doet iemand anders dat is het hek van de dam.

Kabila de stijlloze | 17-05-10 | 10:27

Nou nou, de proza van Rob Hoogland is nou ook niet echt hoogstaand, "Rob Hoogland (Telegraaf) hakt vandaag mootjes met Youp van 't Hek (NRC)" is erg overdreven...

News Media | 17-05-10 | 10:27

Youp en Jolanda gaan jullie ff deaud aub.

En dan nog iets. Als ie in Nederland had gelegen en een journalist belt met de behandelend arts had ie 'm dan aan Ruben gegeven?

Willem VanDer Decken | 17-05-10 | 10:27

Je column openen met een Godwin. Sneu.
Het NRC hoeft geen tekst en uitleg te geven. De columnist is zelf verantwoordelijk voor wat hij neerpent.
Daarnaast vind ik, maar dat is persoonlijk, dat Youp gelijk heeft.

JanVergoor | 17-05-10 | 10:27

Het verschil is dat Youp Jolanda alleen maar dood wenst, maar dat de ouders en het broertje van Ruben daadwerkelijk dood zijn. Hoe vaak lees ik op GS niet de verwensing 'ga es deaud'?

landlopertje | 17-05-10 | 10:26

Hup Youp. De Telegraaf moet gewoon even stil blijven zitten als ze geschoren worden.

Bos Hout | 17-05-10 | 10:26

De kranten zetten alles in de strijd om weer lezers te krijgen. Doet me een beetje denken aan die fitties van die rappers.

azijnseikerT | 17-05-10 | 10:25

Youp van 't Hek heeft gelijk. Om iets duidelijk te maken moet je soms tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend zijn. Toch?

Rita Integraal | 17-05-10 | 10:25

"Op heel veel plekken in de wereld is het heel normaal dat het publiek over de toestand van zo'n jongen wordt ingelicht."

Ja lamlul, maar die toestand kun je ook beschrijven zonder dat je hem daarvoor zelf hoeft te bellen.

Schild | 17-05-10 | 10:25

Youp van het hek is geweest , op zijn wiki zou eigenlijk moeten prijken dattie vroeger nog wel eens leuk uit de hoek kon komen maar daarna veranderde in een verbitterd oud mannetje dat totaal geen kritiek kan verdragen.

Mr aarsch | 17-05-10 | 10:25

John McClane | 17-05-10 | 10:2
*Proest*

Achterdocht | 17-05-10 | 10:25

@Nik neem

Het woord 'kunst' heb ik niet in mn mond genomen maar het blijft een cabaretier en het blijft zijn werk om de nuance weg te laten. Daar verdient hij een hele goede boterham mee. Natuurlijk gaat het de grenzen van fatsoen over maar Youp moet dit gewoon kunnen zeggen.

Shifra | 17-05-10 | 10:25

Youps motto; altijd voor de bovenliggende partij kiezen. Heeft hem toch een pandje op de Prinsengracht opgeleverd.

andere hans | 17-05-10 | 10:25

Nou... laat die ton met uitwerpselen maar komen, hij mag over zo over haar heengeflikkerd worden als ze spartelend op de grond ligt, weet je mooi te verwoorden Rob, had het zelf niet beter kunnen bedenken!

Sas | 17-05-10 | 10:24

Dhr. van 't Hek heeft het inderdaad wat naar geformuleerd en gaat wellicht te ver, maar oerstomme hufters die kleine kinderen lastig vallen en dat publiceren, hoeven van mijn kant op weinig sympathie te rekenen als ze verbaal (tot daar en niet verder trouwens) worden aangevallen.

Achterdocht | 17-05-10 | 10:23

Ja, een Godwin denk ik, dus Hoogland verliest nu onmiddelijk.

Kirth Gersen | 17-05-10 | 10:23

Mensen kinderen, GS. Zelfs met een hans-andersbril op kun je nog zien dat het hier satire betreft. Maar oh nee, het is linksch, en dus fout. GS als scherprechter van de oude media? Laat me niet lachen. En die Godwin van Rob maakt het alleen maar schrijnender. Om er nou meteen Carice van Houten bij te halen... zo kun je natuurlijk geen serieus debat meer voeren.

janeedantoch | 17-05-10 | 10:22

Goed zo Rob, lekker verongelijkt doen. Je eigen krant was fouter dan fout in de oorlog, en dan toch de moed hebben om de oorlog hier aan de haren bij te slepen. En het en passant ook nog even presteren om verontwaardigd te zijn over het feit dat diezelfde krant daar na de oorlog op werd aangekeken.

"Daar gaat men ervan uit dat het heel normaal is dat het publiek over de toestand van zo'n arm joch wordt ingelicht." Ik heb nieuws voor je Rob, het gaat het publiek geen ene zak aan hoe het met die knaap gaat. Het publiek heeft genoeg aan de mededeling dat hij nog leeft en in het ziekenhuis ligt. M.a.w. Youp heeft groot gelijk en die Jolande van jullie is een heel naar dametje.

-rwxr-xr-x | 17-05-10 | 10:22

Ik heb een stationwagon, maar lees geen Telegraaf (bah!). Scheren, 1 kam, dat idee. Bah, wat tendentieus en nodeloos kwetsend (ho wacht...).

Kameel Lion | 17-05-10 | 10:21

@Nik neem | 17-05-10 | 10:17
Veel Telegraaf-lezers nemen alles wat een columnist schrijft, serieus. Voor de grap zou je eens de comments onder een stuk van Dijkshoorn moeten lezen.
Mensen nemen alles zo serieus, dat ze soms boos worden.
Sommigen geloven echt dat hij een jas heeft van Reiger-veren. Idioten vertel ik u.

Balzakius | 17-05-10 | 10:21

Dus Rob Hoogland vergelijkt die journaliste nu met een Nazi-sympathisant? Dat vind ik ook weer wat ver gaan, ondanks het NSB verleden van de Telegraaf.

John McClane | 17-05-10 | 10:21

Nik neem | 17-05-10 | 10:17
Se-lec-tie-ve ver-ont-waar-di-gi-hing.

Einde van de Domheid | 17-05-10 | 10:20

Misschien gebrekkig geformuleerd, maar beter onderbouwd dan de repliek van de Telegraafcolumnist.
-
Nog mooier is dat hij de aandacht nógmaals op die interviewster legt, en daarmee de ellende nóg groter maakt voor dat mens.
-
Ergo: contraproductief epistel. Dat is het

Beau ter Ham | 17-05-10 | 10:19

Rob wie?

Boisot | 17-05-10 | 10:19

Nik neem | 17-05-10 | 10:17
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?

60CX | 17-05-10 | 10:19

Telegraaf he dan weet je het sinds vorige week wel. De referentie naar WO2 is ook wel grappig van een krant die toendertijd het foutst van allemaal was.

Bernie2011 | 17-05-10 | 10:18

Beetje gezeur en gezever van de beste. Niet dat ik iets met Youp, een na-oorlogse verzetsheld, heb, maar voor zulk soort dingetjes is hij natuurlijk bovenal een columnist, die moet je niet letterlijk nemen, maar met een ton zout, en dat begrijpt meneer Hoogland duidelijk niet.

60CX | 17-05-10 | 10:18

Wij van WC-Eend...
-
Een schitterende Godwin trouwens. Wat een faal krant.

Disneyland | 17-05-10 | 10:18

Oogappel...

Kapitalist | 17-05-10 | 10:17

@shifra
Dus een cabaretier mag iemand wel doodwensen,want dat is kunst?!
Die moet je nog eens uitleggen.

Nik neem | 17-05-10 | 10:17

Links of rechts, progressief of conservatief heeft hier geen flikker mee te maken. Fatsoen wel.
Die Hoogland denkt dat het in andere delen van de wereld normaal is dat journalisten 9-jarige jochies bellen die net alles zijn kwijtgeraakt en volledig in de kreukels liggen.
Ik vind het jammer dat GS zich zo voor het karretje van de Telegraaf laat spannen.

BoemLauw | 17-05-10 | 10:17

Youp is ziek, ziek en nog is ziek! Totaal niet leuk, nooit geweest

wurly | 17-05-10 | 10:17

"My dick is bigger pissing contest...... altijd leuk!

ServerGenius | 17-05-10 | 10:17

youpie probeert nog wat leven in zijn vergane glorie te blazen door proberen te shockeren.. ga es deaud is lekker popie jopie toch?

MalteseKnight | 17-05-10 | 10:16

Youp moet gewoon zelf zijn verwensingen krijgen! Irritant, hypocriet, niet-tegen-kriet-kunnend mannetje! Bah!

dennieboy | 17-05-10 | 10:16

We moeten allemaal dood. Niks aan de hand.

arend66 | 17-05-10 | 10:15

Rob Hoogland, literair meester.

Nietvoordekat | 17-05-10 | 10:14

Juist! Jolanda ga eens deaud!!!

lieverdeauddanreaud | 17-05-10 | 10:14

We wachten in spanning het antwoord van Youpie af.

Karel Kruizenruiker | 17-05-10 | 10:14

Overdrijven in een column?
Je bedoelt Vlix/ Nekschot/ Kjuttenutter de Deen?
Dood aan dit soort artistieke vrijheden!

Einde van de Domheid | 17-05-10 | 10:14

Welke maffioso gaat nou kaviaar schuiven met Youp? De man zevert heel het tafellaken onder als ie spreekt.

ChillBill | 17-05-10 | 10:14

Ach kom. Het is Youp van 't Hek. En hij heeft nog een punt ook. Natuurlijk gaat hij te ver, natuurlijk is het overdreven. Maar het is een cabaretier, dat is zn werk! Verwacht je nou echt nuance van zo iemand? Zijn gebrek aan nuance is nu juist wat zn gezin voedt.

Shifra | 17-05-10 | 10:12

Chapeau Rob!

Bixier | 17-05-10 | 10:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken