Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Juf Femke: Hoofddoek onder de 10? Nog even niet.

femkepeukie.png In verband met de uitgekookte uiterst respectvolle campagnestop publiceert het Volkskrant Magazine vandaag een pagina's omvattend interview met Femke Halsema. U koopt maar een Azijnbode voor de precieze inhoud en context. GeenStijl concentreert zich voornamelijk op deze zinsnede: "Dat een school zijn eigen regels stelt en zegt: ‘Bij ons worden geen hoofddoekjes gedragen’, vind ik eigenlijk heel goed. Ik respecteer het ten diepste als een vrouw uit eigen vrije keuze een hoofddoek omdoet. Maar een meisje van 10 heeft geen vrije keuze." Kijk dat zijn de uitspraken die je van een progressief politica verwacht. U moet weten: Femke woont met partner in een pikzwarte wijk met dito buren. Haar tweeling gaat naar school in de islamitische Transvaalbuurt. En dat zorgt wel eens voor wrijving. De kids gaan naar de hel omdat ze varkensvlees eten. Tijdens kerst drinkt Femke een glaasje wijn in de hal, uit het zicht van de andere moeders. Maar zodra het duo een taalachterstand dreigt op te lopen, haalt Mamma Femke ze net zo gemakkelijk drie dagen voor de verkiezingen van school. Dat u niet denkt dat zulks een politieke keuze is. Net zo min als bovenstaand statement. De campagne ligt tenslotte heel respectvol stil. Femke toont overigens natuurlijk wel ballen. Haar vorige uitspraak over dat stomme doekie leverde direct bedreigingen en beveiliging op.

Reaguursels

Inloggen

Het is erg naive om een hoofddoek vrij te laten voor door de islaam geindoctrineerde vrouwen. Het is bovendien onnatuurlijk en onnederlands, wij in nederland willen onze vrouwen immers zo naturel mogelijk. Bovendien is de hoofddoek de hoeksteen onder de parallelle samenleving van de islamisten die met de rug naar de NL samenleving staan.
Ook staat de hoofddoek haaks op vrijheid want we kunnen het niet anders definieren: Een hoofddoek is het symbool van de Islaam voor de ongelijkwaardigheid tussen Man en Vrouw, dat is in flagrante strijd met Art 1 van de grondwet en moet derhalve door alle partijen die de grondwet serieus nemen afgekeurd worden.
Daarom: 3 werf hulde aan alle moslima's die zich niet laten intimideren en hun haren vrijelijk laten waaien in de wind.
Femke noemt de leeftijd van 10, maar feitelijk zou besnijdening (M/V) en hoofddoek niet door ouders aan hun kinderen mogen worden opgedrongen voor ze de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt. daarvoor is het intimidatie en misbruik van de ouderlijke machtspositie, ik heb dat eens met een jood besproken en die zei letterlijk: ' We houden geen jood meer over als ze pas op hun 18e vrijwillig besneden kunnen worden'

Kris Kristofferson zong er al over:
Take that scarf now from your hair,
Shake it loose and let it fall,
Lay it soft upon my skin.
Like the shadows on the wall.
Come and lay down by my side till the early morning light
All I'm takin' is your time. Help me make it through the night.
I don't care what's right or wrong, I won't try to understand.
Let the devil take tomorrow Lord tonight I need a friend.
Yesterday is dead and gone and tomorrow's out of sight
And it's sad to be alone.
Help me make it through the night.

fris4ever | 17-05-10 | 09:03

-weggejorist-

Perfect Stranger | 16-05-10 | 19:39

De pvv is in een vrije val in de peilingen. Hero is aan het muiten en de 'beweging' laat zien in Almere en Den Haag dat het veel geschreeuw & geen wol is.
Je wil toch niet gaan stemmen op een stel loosers?
Opmerkelijk dat zoveel reageurders positief zijn over Femke op een paar hardnekkige haatschreeuwers na.
Op naar de 17 zetels!

Frankasd | 16-05-10 | 19:09

En Nederland gaat stemmen.
De uitslag:
PvdA,CDA
Beetje VVD ,D66, en GL
Gewoon, er verandert niets...

Zo jammer! | 16-05-10 | 17:34

Eigen schuld, dikke bult Femke!

drs. S. Lim | 15-05-10 | 18:20
Ja, Vrouwtje Halsema's Multiculturele Utopie is geëindigd in een Multicul Dystopie.
En nu moet ze op de blaren zitten en haar tweeling ook.

nl.wikipedia.org/wiki/Dystopie

Ella | 16-05-10 | 17:21

hondsdolle baas | 15-05-10 | 14:37
Ja, prima dat ze consequent is.
Mooi om je kinderen op te offeren aan je Multiculturele Ideologie.
Dat je kinderen dan naar de hel gaan neem je dan maar op de koop toe.
Beter dan Wouter Bos die een voorstander is van het Postcode-beleid voor basisscholen.
Gewone mensen die geen geld hebben om te verhuizen zijn gedwongen om hun kinderen op een slechte zwarte buurtschool te doen.
Wouter Bos zei er wel bij dat hij zijn eigen kinderen wel op een goede (witte) school gaat doen.

Ella | 16-05-10 | 17:05

halsema moet zelf een kopvod dragen.zou ze wel staan in de kamer

mamma5506 | 16-05-10 | 11:57

Femke is de meest extreme uitvoering van de linkschmens.
Daarom altijd -veel.

copy2devnull | 16-05-10 | 10:50

decadent degeneraat | 16-05-10 | 09:56
Het decadente westen weet, als het erop aankomt, heel goed met de duivel om te gaan. Het duurt soms wat al te lang, maar dan gaan we ook goed los ook. En we zijn uiteindelijk ook taaier want we hebben geleerd om met de twijfel te leven, we hebben geen God meer nodig, die heeft ons al verlaten.

Schoorsteenveger | 16-05-10 | 10:28

@BBmetR

Overigens is dat met de Djinns aardig mislukt. De Ifriet zijn alles behalve makke aanbidders. Net zoals Iblies, die een stuk sterker is als tegenstrever als onze duivel. Dat geeft ook meteen de intensiteit van het geloof aan. Hoe sterker de tegenstander hoe heiliger de middelen.

decadent degeneraat | 16-05-10 | 09:56

Wat mij betreft is het enige verschil tussen de koran en een rol pleepapier dat er bij de koran aan 2 kanten peop op zit.

pennestront | 16-05-10 | 09:51

BBmetR | 16-05-10 | 09:26
Het eerste deel van dit citaat heb ik wel genoemd, maar inderdaad het tweede deel is minstens zo interessant.
En u heeft volkomen gelijk, zij kennen de Koran en zetten de teksten strategisch in.
Nou kun je van deze lieden nog zeggen dat ze vierkant uitventen wat het salafisme voorstaat, dat hun schrijfsels dus in duidelijkheid niets te wensen overlaten en dat hun aspiraties helder zijn.
Maar figuren als Tariq Ramadan zijn veel moeilijker te doorzien en te doorgronden, en zij spelen een veel geniepiger spel, meer gericht op de 'gematigde' moslims en de goedwillende naïeve westerling. Bij Ramadan zijn de teksten ook onaantastbaar en ier zijn zoiets als 'universele principes' die een 'islamitische ethiek' onderbouwen. Het vreemde aan zijn toespraken -en hij is sinds hij de VS weer in mag dapper bezig om zich daar weer hoorbaar te maken- is dat hij voortdurend de westerse geschiedenis en de westerse ethiek aanvalt en bekritiseert maar die 'universal principles' volkomen onbesproken laat, als een soort heilige tekst die buiten de discussie staat. Daar zit 'm volgens mij de ruimte die hij vrij aan het maken is, de ruimte die bevolkt moet gaan worden door de gematigden.
Uiteindelijk gaat het programma van Ramadan aardig synchroon lopen met dat van Fawaz. Ze verketteren mekaar nu, maar dat is slechts voorspel.
Dat westerse universiteiten die Ramadan zo graag binnenhalen en dat er weinig of geen academici zijn die hem werkelijk het vuur aan de schenen willen leggen is mij vooralsnog een raadsel.

Schoorsteenveger | 16-05-10 | 09:45


@Schoorsteenveger | 15-05-10 | 15:03
U bent iets vergeten dat nog véél erger is van deze "godsdienst".
--
De zogenaamde ‘emancipatie van het individu’ is geen vrijheid, maar juist de bedreiging ervan. De mens is geen ‘denkend individu’. Dit is een bepaling die stamt van al-Kalaam (het denken). Met deze bepaling denkt het denken zichzelf als het middelpunt van de wereld. De mens is echter geen ‘onafhankelijk’ individu en het denken is ook niet zijn belangrijkste eigenschap. De mens is een afhankelijk wezen wiens doel het is zijn Heer te aanbidden. Zoals de Verhevene zegt (interpretatie van de betekenis):

“En ik heb de Djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen.”
(Soerat adh-Dhaariyaat: 56)
---
Ik geloof niet dat deze mensen beschuldigd kunnen worden dat ze de koran niet kennen

BBmetR | 16-05-10 | 09:26

30 jaar te laat Femke..

benerffniet | 16-05-10 | 09:17

Toen de Bruy senior de eerste biculturelen zag binnenstromen sprak hij tegen de Bruy junior de profetische woorden:
"Daar gaan we nog een hoop plezier aan beleven".......

wachtmeester de bruy | 16-05-10 | 08:07

ik zou het omdraaien, onder de 10 wel een hoofddoek.
de hoofddoek wordt in deze landen gedragen omdat de mannen bij het zien van een mooie meid hun handen niet thuis kunnen houden.
als de kinderen zich dan zo kleden dat zoveel mogelijk van het lichaam bedekt blijft, kunnen misschien de pastoors etc. hun handen ook thuishouden.

popo | 16-05-10 | 04:44

Toonde Femke haar ballen maar eens ;)

Durotar | 16-05-10 | 04:36

@Eigen_Gereid | 15-05-10 | 23:10
En ondanks dat een bord voor d'r politieke kop, prive weet ze allang beter maar mag ze niet prediken uit angst overgelopen PvdA grachtengordel stemvolk te verliezen. Moet echter wel toegeven dat GroenLinks (met name haar) stadsdeel Westerpark, en vooral de nu hippe Staatsliedenbuurt, aardig heeft opgeknapt. Was nog niet zo lang geleden No-Go area. Het is daar terug naar de menselijke maat, de kleine ondernemer etc. Side note is daar nu wel TE autovrij en te duur voor sociale allochtonen huurwoningen...

Puz Pin | 16-05-10 | 03:22

Bah. Iemand die dat haar eigen kinderen aandoet. En die wil in de regering. Eng hoor.

Specy | 16-05-10 | 01:06

Het meest schokkend is nog wel dat Rouvoet en Marijnissen in van die pauperhuisjes van onder de twee ton wonen.

Anders nog? | 16-05-10 | 01:01

Ik denk dat Femke op zoek is naar een "Fortuyntje". (=Lijsttrekker wordt afgeknald door politieke tegenstander, waarna een mega verkiezingswinst ontstaat.) Ik denk dat ze beter kan stoppen met roken, da's pas een goed voorbeeld.

funkyd | 16-05-10 | 00:53

En ze rijd een SUV en een Oldtimer, hypocriete trut dus want ze loopt altijd te fitten die auto rijd.

Dr.Phlox | 16-05-10 | 00:00

Bravo Femke. Dat wijf zou onmiddelijk het ridderkruis met eikeloof moeten krijgen. Ze heeft eindelijk het licht gezien nadat ze haar eigen kinderen heeft geofferd op het altaar van de politieke correctheid

nemesis15 | 15-05-10 | 23:54

Dit verhaal zegt me genoeg.

Eigen_Gereid | 15-05-10 | 23:11

Als politica wordt ze dagelijks met de realiteit geconfronteerd.

Eigen_Gereid | 15-05-10 | 23:10

Geweldig die Femke. Zou ik ook doen.

Luckyfan | 15-05-10 | 23:06

solidstate | 15-05-10 | 21:46
Ik ben nog geneigd tot het voordeel van de twijfel, omdat hier haar eigen kroost in is betrokken.
Om een en ander kracht bij te zetten:
www.al-yaqeen.com/nieuw/bibliotheek/ar...
Over de onverenigbaarheid zoals hierboven genoemd.
En dan gaat het in haar geval om het (dubbel) omgekeerde.

Ervaren hoe het is om een buitenstaander te zijn (én blijven) op een hier, in het moderne westen, door goedertierendheid omwille van de populatievariatie, gecreëerde gemixte school.

Kudtkip | 15-05-10 | 22:37

@DasUnterMensch | 15-05-10 | 20:38 Niets erg om je te bekeren, voelt als de verloren zoon die weer thuis komt

vanlinknaarrecht | 15-05-10 | 22:36

Ach ja, bij de VK hebben ze ook een keer genoeg van Cohen... bovendien moet het magazine een beetje glossy zijn en dan is die saaie l*l van een Cohen niet leuk genoeg. Next week: Femke uit de kleren? Je moet toch wát als je stemmen wil trekken en van wanhoop niet meer weet hoe je de kiezers nog kunt interesseren voor je hopeloze programma. Destijds deed de PSP het best aardig met een of andere naakte kraakprovo. Dus GL-spindocters...
Als GL de verkiezingen verliest, is een gepaste straf voor Femke trouwens een Bur'qua. Doet het ook lekker bij de integratiemaffia.

Serafijn Lampion | 15-05-10 | 22:29

ik heb liever verstandige mensen in de politiek.....
want je ziet wat ervan komt met onverstandige mensen in onze 2e kamer.... en overal elders in de wereld in de politiek....
do I need say more ?
kees_de_bees for president !

kees_de_bees | 15-05-10 | 22:27

Dus Famke rookt... niet zo verstandig..
doet ze verder wel verstandige dingen?
ben dus bang van niet..... misschien is ze wel niet zo verstandig...... maar wel opperhoofd van GL

kees_de_bees | 15-05-10 | 22:23

+1 voor femke

Zihua | 15-05-10 | 22:22

Kennis2010 | 15-05-10 | 21:52
Zal de bevolking boeien

Zo jammer! | 15-05-10 | 21:56

Arabieren hebben geld als water door de olie-inkomsten. Hoe komt het toch dat uit die landen geen enkele uitvinding komt, er geen industrie van betekenis is, etc. Of het moeten vliegtuigkapingen of bomaanslagen zijn. Zou het iets met de islam te maken hebben? Overal waar de islamideologie aanwezig is, heerst geweld.
Of het nu pakistan of culemborg heet. Vreemd is ook dat die ideologen altijd leuteren over rrrrresspect, maar er niet voor terugdeinsen om met herdenkingskransen te voetballen of de holocast te ontkennen. Aanhangers van deze ideologie zijn gevaarlijk en de wereld zou er een stuk vriendelijker uitzien als we van deze nazicollaborateurs verlost zijn. Ik heb in deze graag ongelijk, maar helaas neem ik mijn ongelijk nog steeds niet waar.

Kennis2010 | 15-05-10 | 21:52

Verkiezings praat. Zodra ze een paar zetels gewonnen heeft gaat groenslinks met een moslim raad overleggen hoe ze haar misstap weer goed kan maken.

Een subsidietje hier of daar, extra moslim kandidaten en een uitgebreide brief naar mekka zal het weer een klein beetje goedmaken maar de nog resterende
75 % compensatie moet men nog nader invullen.

solidstate | 15-05-10 | 21:46

zo is dat...... regels zijn regels.... hoofddoekjes mag niet...... roken wel....
en bij het CDA hebben ze weer andere regels....
ingewikkeld hè ..... maar ja.... dat is Nederland.... en ze moeten zich maar aanpassen toch....?
Kennen we zelf trouwens wel alle regeltjes ?

kees_de_bees | 15-05-10 | 21:41

stiekum een glaasje drinken zodat andere ouders het niet zien ?? zucht wat een land.. hier in het dorp hebben we nog gewoon de als het de buitenlanders niet aanstaat rotten ze maar op mentaliteit, werkt erg goed..

krem | 15-05-10 | 21:28

Apart, nu geen geneuzel over het opzeggen van de volkskrant, zoals dat gister wel het geval was bij/over de telegraaf.

Of zou het er iets mee te maken hebben dat de Telegraaf linkse tegenstanders heeft en die schreeuwen nu eenmaal wat meer omdat ze er met feiten niet komen (aangezien de feiten niet aan hun kant staan).

Tjah Femke is iets aan het verrechtsen, ik heb de laatste paar maanden wel vaker zinnige opmerkingen van haar gehoord. Dat is in alle jaren daarvoor nog nooit voorgekomen. Zou er door de ervaringen die ze op doet toch iets beginnen door te dringen in die voorheen ondoordringbare massa? Wie het weet mag het zeggen... Femke? |

De vraag is daarna alleen nog of het ooit allemaal tot haar door drinkt en of ze dan ook het lef / de durf heeft om openlijk toe te geven dat ze het totaal mis had en niet anders kan dan concluderen dat rechts de feiten en het gelijk aan z'n zijde heeft.

DasUnterMensch | 15-05-10 | 20:38

Du moment dat je kinderen thuiskomen met het angstverhaal dat ze naar de hel zullen gaan omdat ze bepaald voedsel eten (varkensvlees), zouden alarmbellen af moeten gaan.
Dan ga je niet neuzelen over het pedagogische gegeven dat kinderen niet met angstbeelden horen rond te lopen. En kom je ook niet aanzetten met het softe argument dat ze 'best iets van geloof mee mogen krijgen'. Gesust notabene met 'god is liefde'.

Nee.
Dan zouden je oogkleppen af moeten vallen, je kaak uit de klem moeten schieten om de grens te markeren. Om grondig je overtuiging hoezeer uitheemse invloeden (op basis van islam) gunstig zijn in de opvoeding te herzien. Heel goed opgemerkt alvast: geen oordeel (al helemaal niet van andere kinderen die het ook maar is aangeleerd) over jouw levensstijl.

Tegelijk zou je zelfs nog kunnen stellen: houd dan ook zelf je snavel over meisjes van nog geen 10 die een hoofddoekje dragen.

Zie je Femke, hoe onverenigbaar deze leefwijzen en opvattingen zijn?

Kudtkip | 15-05-10 | 20:34

Heads or Tails | 15-05-10 | 20:08
Dus?
Liever die dan Bilderberg of andere instanties.
Of politieke partijen van linkse graaiers.

Zo jammer! | 15-05-10 | 20:20

juriste | 15-05-10 | 18:09
Al die miljardairs zijn lid van Scientology, wist je dat? Zou dat toch eens verder uitspitten als ik jou was.

Helaas ben je daar natuurlijk te stom voor.

Heads or Tails | 15-05-10 | 20:08

uitgekookte
Streep____________

kwajtsnet | 15-05-10 | 19:52

Maar ondertussen volgens de peilingen stemt men op de PvdA.
Raar he?

Zo jammer! | 15-05-10 | 19:48

Hoe erg vinden we het dat een links politicus beveiligd moet worden? Zelfs dan hoor je de (s)linkse hoek niet. Alles doet links eraan om de lieve vrede te bewaren.
Je mag het niet hopen en ook ik hoop dat het nooit (meer) gebeurd, maar wat zou links vinden wanneer er een terreuraanslag op een (s)links politicus zou worden gepleegd door een allochtone (liefdadigheids) groepering. Zouden ze dan nog steeds de mond dicht houden? Ik heb zo'n vermoeden dat dan de rechtse hoek de schuld krijgt want dan heeft die hoek het wel 'uitgelokt'.
(S)Links is gek!

Benman | 15-05-10 | 19:34

Wie kent ze niet, van die vrouwen die alles op zij zetten voor een carrière. Femke is er zo een. Als je van te voren al roept dat je het best wel mooi zou vinden en er open voor staat om de eerste vrouwelijke premier van Nederland te worden, dan sla je de spijker al mis en neem je het volk niet serieus. Een van de voorbeelden is Verdonk, ook zij ging voor de persoonlijke titel en riep ruim van te voren "ik wordt de eerste vrouwelijke premier van Nederland" Echt niet.... Niet dat het erg is om een vrouwelijke premier te hebben, maar schiet niet je doel voorbij.

fritsspits | 15-05-10 | 19:19

Het is nochthans heel simpel. Geen hoofddoekjes in de klas, want ook geen baseballpetjes en andere hoofddeksels. Dat is namelijk beschaving bijbrengen. In huis (school) dragen wij geen hoofddeksels in onze cultuur. Dat is gewoon opvoeding. En mevr. Halsema een wijntje drinken in een hoekje is helemaal belachelijk want in een school hoort helemaal geen alcohol thuis. Nooit. Ook niet op vieringen en feestjes. (Basis)scholen dienen geheel alcoholvrij te zijn. Ga thuis maar zitten zuipen als je zo nodig moet, of in de kroeg. Maar nooit op een school.

schendstok | 15-05-10 | 19:10

Feminisme heeft niets te maken met de Islam, en omdat links openlijk dweept met die ideologie, kunnen ze ook niets meer zeggen. Subsidie van links weg, da's pech.
(Hey, dat rijmt)

Zo jammer! | 15-05-10 | 18:57

waarom moet Femke nu weer zo overdrijven met haar "respecteer ik ten diepste", bovendien klinkt het onderdanig naar de vrouwonvriendelijke Islam, of bedoelt ze dat ook?
Verder haar experiment met haar jonge kinderen -1

Onderbuik | 15-05-10 | 18:33

Don Knieschot | 15-05-10 | 16:05

U slaat de spijker op zijn kop! Femke is geconfronteerd met de harde werkelijkheid ... en het gekke is. Kennelijk heeft zij het geaccepteerd,volhard ze er in en moet ze er niet er niet gek van gaan opkijken als zij over pak hem beet 20 jaar (idem haar kinderen) tot huisvrouw en boerkadragend gedwongen zal worden. Want dan zal de Sharia in Nederland zijn ingevoerd en heeft de linkse politiek haar zin! Eigen schuld, dikke bult Femke!

drs. S. Lim | 15-05-10 | 18:20

Flodder | 15-05-10 | 18:08
Toevoeging: Bij die gedachten heb ik het trouwens niet over meisjes van tien. Dan ben je gewoon een sick fuck.

Flodder | 15-05-10 | 18:11

bintang | 15-05-10 | 18:00
Ik las in de krant dat Wilders financiele steun krijgt uit de VS van miljardairs. Geld bepaalt. De Katholieken verliezen veel geld aan schadeclaims.

juriste | 15-05-10 | 18:09

Dat ontzien van gelovigen door links blijft bizar. Dat respect-gezever. Waar is de drang naar emancipering, naar verheffing. Toen het om christenen ging, was het geen probleem. Nu zijn ze bang om voor islamofoob uitgemaakt te worden. Ik vind Femke een topwijf en een goed politica. Zo bleef zij bijvoorbeeld als zo goed de enige achter Hirsi Ali staan. Maar waarom volgt ze niet haar gevoel en laat ze GL gaan voor verheffing door geloofskritiek?
.
Kindjes met een hoofddoek is sowieso belachelijk. Of gaan ze uit van de vele pedo's die Nederland rijk is. Als een soort aanklacht. Die doek hebben ze verzonnen om mannen geen begeerlijke gedachten te laten krijgen. Ze kunnen beter die mannen zich leren beheersen ondanks die gedachten. Die gedachten komen er toch wel, dat is natuur.

Flodder | 15-05-10 | 18:08

wow ik huiver van deze totale " submission" want dat is wat dit is....

brrr

poli | 15-05-10 | 18:07

Femke heeft gelijk, maar een meisje van 10 heeft ook geen vrije keuze als ze ter communie wordt gestuurd, om maar te zwijgen van een jongetje (Joods c.q. moslim) van 0 dat besneden wordt.
Gaan we daar nu ook wat aan doen?

bintang | 15-05-10 | 18:00

@Koekje-dr-bij? | 15-05-10 | 14:44
zo werkt dat bij idealistische mensen.
Koekje van eigen deeg drbij zullen we maar zeggen

Feiten | 15-05-10 | 17:57

ik wil het eigenlijk niet zeggen hoor, maar.... i told you so

Feiten | 15-05-10 | 17:54

widtvoet ® | 15-05-10 | 17:13
Ja, en de Politici en hun kiezers stonden erbij en keken ernaar.
Maar deden helemaal niets, helemaal niets.
Dweilen met de kraan open is het parole.

Ella | 15-05-10 | 17:44

Ik ben er al lang helemaal klaar mee. Femke is eigenlijk een intelligente vrouw. Maar er zijn heel wat intelligente mensen geweest, die zich uiteindelijk moesten laten behandelen vanwege schizofrenie. En blijkbaar lijdt zij en vele anderen in de politiek aan politieke schizofrenie, c.q. politieke correctheid, zoals dat in de wandelgangen heet. Want als je als intelligente moeder handelt zoals zij doet en je kinderen opoffert voor een utopie die jezelf betwijfelt, dan kan je toch nauwelijks tot een andere diagnose komen.
Geef mij maar de termen van het "gewone" volk: knettergek.
Ik vraag mij af, of Pim dat ook zou vinden.

Vigil | 15-05-10 | 17:28

Misschien kan Geert Wilders Femke op een dag recruteren. Nu dat haar ogen langzaamaan geopend worden voor de horrors van de Islam is het tijd om door te pakken. Femke bij de PVV!

white trash | 15-05-10 | 17:23

Strotgrondel | 15-05-10 | 16:24
Noem eens een voorbeeld? Ik moet dan toch wel straalbezopen zijn geweest.
Of jij natuurlijk.

Heads or Tails | 15-05-10 | 17:17

@Ella 16:53

Woon en werk al tijden meer dan de helft van het jaar in 3036 (010). Breek me de beq niet open over hoe een gemeenschap in zeg anderhalf, twee generaties kan veranderen. Bizar. In deze omgeving zal ondergetekende nooit en te nimmer ook maar overwegen zijn eventuele kroost te laten volgroeien. Inheems en autochtoon zijn hier al bijna vieze woorden.

widtvoet ® | 15-05-10 | 17:13


widtvoet ® | 15-05-10 | 16:49
België gaat ons voor.
.
Antwerpen in 2020 in meerderheid allochtoon
Ingediend door copywriter op 14 mei, 2010

België, mei 2010

Over 10 jaar zal de bevolking van Antwerpen voor de meerderheid uit allochtonen bestaan. De ‘oude Belg’ zal verdwijnen, aldus Belgisch onderzoek van socioloog Jan Hertogen samen met de Katholieke Universiteit Leuven.
Volgens dit onderzoek zal het aantal allochtonen met name in de grote steden explosief doorgroeien.

nieuwreligieuspeil.net/node/3666

Ella | 15-05-10 | 16:53

@Markovich 16:37

En het begint nog maar net. Geen neuqing weg dat ondergetekende zijn kinderen (deo volente) op zal laten groeien in een omgeving waar de Nieuw Bezetter mede de mores bepaalt.

widtvoet ® | 15-05-10 | 16:49

F. von Zeikhoven | 15-05-10 | 15:24
Ja ze woonde in 020 maar is recent verhuisd.
.
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2006 riep Quote GroenLinks-lijsttrekker Femke Halsema uit tot ' hypotheektopper'.
Met een hypotheek van € 650.000,00

Ella | 15-05-10 | 16:48

Je kunt altijd wel een slak vinden om wat zout op te leggen, maar Femke doet het toch maar. Ze had ook veilig in Blaricum kunnen gaan wonen.
Maar helaas, verkeerde partij, anders zou ik op haar stemmen.

bintang | 15-05-10 | 16:40

Prima en goed van haar dat ze haar kinderen gelijk al op een achterstand zet door ze op een 'zwarte' school te doen. Zullen de kinderen later ook wel dankbaar voor zijn.

Boomschade | 15-05-10 | 16:38

widtvoet ® | 15-05-10 | 16:33
Het gaat wederom de goede kant op..

Morkovich | 15-05-10 | 16:37

zeg maar jansen | 15-05-10 | 16:31
Helemaal waar. Ik word er persoonlijk niet warm of koud van.

Morkovich | 15-05-10 | 16:35

Morkovich | 15-05-10 | 16:28 We leren weer wat, de redactie heeft een abonnement op de Volkskrant en ze lezen hem met een vergrootglas.
Elke zaterdag is er wel een topic over iets wat in de Volkskrant stond.

zeg maar jansen | 15-05-10 | 16:31

Een kerstdiner, doen daar dan ook moslims aan mee?

CoffeePatch | 15-05-10 | 16:29

Feert Wildsema.

Da was ik nie... | 15-05-10 | 16:28

zeg maar jansen | 15-05-10 | 16:24
Maar zo hoort het toch ook?
;)

Morkovich | 15-05-10 | 16:28

Drie pagina's interview en er blijft hier één zinsnede hangen, opmerkelijk.

zeg maar jansen | 15-05-10 | 16:24

juriste | 15-05-10 | 15:37
Beperk je dan maar tot de ethiek.
Heads or Tails | 15-05-10 | 15:49
Een simpele studie hmmmz ? Waarom dan toch wenden debielen als jij zich tot mij
om allerhande probleempjes op te lossen. Het is leuk als je de spelregels kent.

Strotgrondel | 15-05-10 | 16:24

@de veteraan | 15-05-10 | 16:19
Haar man is bi-cultureel. Ies makkelijk.

Sliptong | 15-05-10 | 16:20

Hoe haal je het in je achterlijke linkse harses om je kinderen dit aan te doen.
Dit, en het feit dat je jaren lang in een babboe bakfiets naar school zijn gebracht, moet ze voor het leven traumatiseren.

Maar goed, zoon van Jack zijn is ook niet ideaal.

de veteraan | 15-05-10 | 16:19

Femke haar kids zijn zwart/wit. De keuze voor een zwarte school is dus logisch. Dat zal ze waarschijnlijk ook van haar man moeten. Kostelijk.

Sliptong | 15-05-10 | 16:17

@Fijnstoffer | 15-05-10 | 16:14
Ja, maar het is hun eigen keuze.... *PROEST* "Dat moet ik aan mijn man vragen..." soort van eigen keuze.

Sliptong | 15-05-10 | 16:16

Ik zou haar aanklagen voor onderdrukking van eigen kinderen.

Kruiddamp | 15-05-10 | 16:16

Nou als zelfs La Halsema zo gaat redeneren zal er vast wel iets grondig mis zijn in dit land. Antwoord: ja, angst. Bang voor de asociale, agressieve, bi-culturele tokkies. Zo bang dat we onze eigen normen en waarden aanpassen aan de, tsja wat is het, prehistorische opschrijfsels van die Mohammedanen. Maar slappe Femke gaat niet in het openbaar wijn staan drinken. Ies niet halal = niet goed. Bij de pvda snappen ze dat noch niet helemaal. Maar ja, Wouter Bos zei destijds als dat z'n kids lekker op een witte elitaire school zitten. Lekker bi-cultureel Wouturrr. Dit land bestaat voornamelijk uit angsthazen en angsthazen vluchten liever.

Sliptong | 15-05-10 | 16:14

"Ik respecteer het ten diepste als een vrouw uit eigen vrije keuze een hoofddoek omdoet."
Dat klinkt meer als een diepe knieval. Geen greintje feministische strijdvaardigheid. Eerder berusting in de geleidelijke islamisering. En hoe vrij is de keuze van die vrouwen die een hoofddoek omdoen? De betekenis ontgaat hen of ze lullen tegen beter weten in, om maar geen gezeur met de imam of met hun man te krijgen; want die hoofddoek is niets anders dan een symbool van onderwerping aan de islam, en dus het erkennen dat je als vrouw minderwaaridg bent t.o.v. de man.

Fijnstoffer | 15-05-10 | 16:14

Ik weet al wel waar ik later mijn kids naar toe stuur; een christelijke basisschool. Puur en alleen omdat het daar naar mijn beleving minder hard aan toe gaat, meer discipline, geen jeugd die anderen bedreigt met messen en zogenaamde oorlogstrauma's heeft omdat het uit afghanistan komt. De sprookjes die ze opgelegd krijgen, maar op de kop toe nemen, leer ik ze later wel af. Dan na de basisschool weer een openbare voortgezet onderwijs.

Mr Dutch | 15-05-10 | 16:13

Ik blijf tegen deze partij met zijn ongeziene adoratie voor alles wat allochtoon is (Rabbae, Karimi, Singh Varma, Dibi en andere gelukzoekers die noch Groen, noch Links zijn), maar Femke Halsema is een dapper wijf.

uwesbeki | 15-05-10 | 16:12

als een blad van een boom of zoiets.
groen rechts?

watsinneneem | 15-05-10 | 16:09

Femke je ben een top meid hmmmm maar helaas bij groenlinks en niet bij wilders

muurpissertje | 15-05-10 | 16:08

Wat @Don Knieschot | 15-05-10 | 16:05 zegt. Femke is al om.

DeBruineSter | 15-05-10 | 16:06

@natte krant | 15-05-10 | 16:03
Ja, dat is waar, maar ze heeft ook tieten.

Der Kaiser | 15-05-10 | 16:05

Als jullie deze uitspraken van Femke +1 vinden, dan hebben jullie niet goed gelezen.
Ze gaat apart staan met haar wijntje. Ze durft zich niet uit te spreken omdat ze bang is voor hang kinderen. Soms staat ze op het punt haar kinderen van school te halen. Haar kinderen wordt verteld dat ze naar de hel gaan.

Femke heeft al gecapituleerd, alleen heeft ze het nog niet door.

Don Knieschot | 15-05-10 | 16:05

Zou Femke, door de school ook zo behandeld (gehoord) worden, als ze gewoon Mien van drie hoog achter was???

Dropke | 15-05-10 | 16:05

Mijn broek zakt af van al dat geouwehoer hier over fucking Halsema. Ze is en blijft lid van een kwestieuze linkse lullers rechtse vullers partij die nooit deel van een kabinet uit mag maken.

natte krant | 15-05-10 | 16:03

Femke +1, links zonder je eigen identiteit te verloochenen

En_Zo_Is_Het | 15-05-10 | 15:57

@Heads or Tails | 15-05-10 | 15:08
Hear, hear, inderdaad Pechtold is een hol vat en hij bedrijft politiek vanuit machts zucht en niet omdat hij werkelijk idealen heeft.
@frickY | 15-05-10 | 15:01
Je moet je 9 juni even afvragen of de persoon waar je op wil stemmen iets van een visie heeft. Hoe moet Nederland er uit gaan zien, wat zijn de knelpunten, wat zijn de oplossingen. Mensen zonder ideeen verdienen je steun niet.

Der Kaiser | 15-05-10 | 15:57

Hup Femke.

Eurotokkie | 15-05-10 | 15:55

@koerbagh ® | 15-05-10 | 15:05
Voor een liberaal houdt ze er wel hele vreemde ideeën op na.

Parsons | 15-05-10 | 15:55

10 jaar? Ik zag vorige week op station Den Haag Centraal een stumperdje van rond de 6 met zo'n vod. Hoe kan een kind zo spelen? En, veel belangrijker: dit kind krijgt zo te weinig vitamine D. We hebben toch al zo weinig zon de laatste tijd. Dat gaat gezondheidsproblemen (o.a. met de botten) geven. Als moeder moet Femke dit ook weten.

paridae | 15-05-10 | 15:53

Femke +1. Zoals boven al opgemerkt, de enige echte liberaal die nog in de kamer zit. Femke was dan ook diegene die voor Ayaan opkwam toen haar beveiliging hier in 0031 werd opgezegd.
-
Ik ben het op bepaalde punten niet met GL eens (met name het standpunt over biotechnologie), maar wat betreft privacy en de aandacht op zaken die ons écht bedreigen (dus niet die paar moslims met een burka), heeft GL helemaal gelijk. Misschien geen partij voor in de regering, maar erg belangrijk in de kamer.

Taaie-Neuskoek | 15-05-10 | 15:53

Zal ff moeten zeggen dat ik Femke Halsema nooit echt goed heb gevonden en nu nog niet. Zij praat vooral bij de SSSSS met bijna dichte mond vandaar dat het dan zo`n slisgeluid geeft. Hoe ze haar kinder5en opvoedt zal mij `n worst wezen, jawel maar wat ze haar kinderen aandoet is niet helemaal van het goede. Zoals ik het bovenstaande gelezen heb, samen met bruin en zwart in een klas, de kinderen van haar zijn inderdaad buitenstaanders, leuk voor later. Bovendien is Femke ook iet of wat verstoken van gezond verstand met haar glaasje wijn in de hal, getver, waar woont ze dan? Maar dat komt er nog van, zoals ik ook las, wij zitten straks met alle hollanders, neen, geen nieuwe nederlanders in een getto, gôh, wat leuk, maar, dat kan er ook nog wel bij. .......

siebbie | 15-05-10 | 15:51

dat je iets gedoogt, ok,maar om zoiets als het dragen van een hoofddoek nou zo in te vetten als ; "dat respecteer ik ten diepste", vind ik weer zo smerig nederig klinken.

Causa Sui | 15-05-10 | 15:50

juriste | 15-05-10 | 15:37
Bespottelijke gedachte, hoe kom je d'r op!

Bemoeienis van niet-criminelen met criminelen vind ik niet kunnen.

Enfin, vul verder maar aan met bladspinazie, Scientology, Japanse dansmuizen etc.

Ga je nog eens een keer een 'eigen gedachte' plempen of iets wat daar op lijkt? Malle 'juriste', alleen al aan die suffe nick herken je de sukkel die 12 jaar over de simpelste studie gedaan is die er te vinden is. Nou ja, veel plezier nog - ik moet altijd erg om jou lachen; die vertederende stompzinnigheid, waar vindt u dat nog meneer?

Heads or Tails | 15-05-10 | 15:49

Ik snap het topic niet.

5ensis | 15-05-10 | 15:48

Ach wat zeuren we nu over een hoofddoekje. Ik geef ze geen baan en daar hoor je ze toch ook niet over?

sjaakdeslinksesul | 15-05-10 | 15:46

Hier is een woord voor: capitulatie.

Don Knieschot | 15-05-10 | 15:43

Bemoeienis van niet-moslims met de hoofddoeken vind ik niet kunnen.

juriste | 15-05-10 | 15:37

Dat krijg je wanneer je tussen de mensen woont en je kinderen op een "zwarte"school doet,
zouden alle politicie moeten doen.
petje af maar ben nog niet overgehaald om op Femke te stemmen

angie69 | 15-05-10 | 15:34

Ik ken haar buurman. Hij is niet zwart.

Willem VanDer Decken | 15-05-10 | 15:32

Progressief liberalisme zoals we gewend zijn van Groenlinks en D66. Vrijheid: dat is verplichtingen opleggen aan minderheden (zoals religieuzen) om zaken die door de meerderheid als bijvoorbeeld discriminatie zijn aangemerkt tegen te gaan.

De meest enge partijen dus. Geen plaats voor minderheden.

Inferi0r | 15-05-10 | 15:32

magentaplacenta | 15-05-10 | 15:29
kritiek op moslims= reactionaire retoriek, dat wordt gedaan door de onfatsoenlijken van GeenStijl maar behoort Femke niet te doen.

websenior | 15-05-10 | 15:31

Glaasje wijn in de hal van de school gedronken ?
In de Halal van de school bedoeld ze zeker.

Mazzeltov | 15-05-10 | 15:31

@magentaplacenta 15:17

Of je daar blij mee moet zijn. Zou me niets verbazen als binnen geentijd de vellen erbij hangen. Bovendien loopt ze wat mij betreft -gelijk ik een gewaardeerde bever hierboven min of meer al aan las geven- al redelijk tegen d'r houdbaarheidsdatum aan.

Heb een anderhalf jaar geleden of wat nog een tijdje met haar mogen dansen in lawezeggen ietwat benevelde toestand tijdens één of ander huwelijksfeestje. Toch schrikken toen we even daarna in het volle licht van de rokerssuite (de stoep) het nikogehalte in ons bloed weer op peil stonden te brengen. Komt ze via het scherm toch beter uit.

widtvoet ® | 15-05-10 | 15:29

Groenlinks altijd -1

van der g | 15-05-10 | 15:29


websenior | 15-05-10 | 15:28
Daar begrijp ik dus niets van. wat is reactionaire retoriek?

magentaplacenta | 15-05-10 | 15:29

Onderbelichte GroenLinks-Fittie: Samir Bashara over GroenLinks als PVDV (Partij Van De Vrouwen):
'Vergeleken bij GroenLinks, is het mythische Lesbos een motorclub. Een vorm van perverse solidariteit die wij helaas nog niet voorbij gegroeid zijn, betreft de buitensporige vorm ervan bij de GroenLinkse vrouwen onderling'. en: 'Het was een verademing om een (vrouwelijk) Dwarslid het podium te zien bestijgen ter verdediging van een motie die zich uitsprak tégen vrouwenquota. Zij legde uit dat zij zich dood zou schamen wanneer haar bestuursfunctie binnen Dwars was voortgekomen uit haar vrouw-zijn. Een quota-vrije wereld is een wereld waarin vrouwen zichzelf geen stigma’s opplakken. Kortom, superieur want niet pervers. Helaas werd de motie afgestemd. Te veel vrouwen. En dat zeg ik niet snel.'
samirbashara.blogspot.com/2010/04/perv...
Maar 10-jarigen met hoofddoekjes, dat is inderdaad ziek.

AgentKrol | 15-05-10 | 15:29

@reinaarden | 15-05-10 | 14:34

En wat jij doet is generalisatie, dat is ook niet goed.

jesrr | 15-05-10 | 15:29

Femke verraadt de progressieve zaak door reactionaire retoriek.

websenior | 15-05-10 | 15:28

Ik zou mijn dochtertjes eigenlijk het liefst ook een hoofddoekje omdoen. Als je ziet hoeveel pedofielen en tbs'ers er rondlopen de laatste tijd, is het wel zo veilig tegen begerige ogen.

Detlev Tarnowitz | 15-05-10 | 15:26

In de Transvaalbuurt? Ik dacht dat ze in 020 woonde?

F. von Zeikhoven | 15-05-10 | 15:24

-weggejorist-

Bloodzone | 15-05-10 | 15:24

Tja. Ik weet het niet hoor. Femke is leuk en aardig allemaal. Maar wel zoooo ontzettend naief naar mijn mening. Benieuwd hoe haar kids erover denken als ze stemgerechtigd zijn.

NielsJE1971 | 15-05-10 | 15:21

Hulde dat ze met haar eigen kinderen in eerste instantie doet wat ze van anderen verwacht maar wat mij in de passages m.b.t. die kinderen en die school toch vooral opvalt is dat ze op eieren loopt om de kolonisten uit Islamistan niet te kwetsen. Vreemd dat ze dat zelf niet zo ziet.

Hetze Haatstra | 15-05-10 | 15:21

Wat een zielig stukje weer.

topcat | 15-05-10 | 15:19

magentaplacenta | 15-05-10 | 15:00
Recent fietste ik langs een basisschool en alle meisjes van zo'n jaar of 9 misschien 10 hadden allen een hoofddoek om.
De Islam, 't is echt een verrijking voor de NL-cultuur, deze religie.
Lang leven de Multicul.

Ella | 15-05-10 | 15:18

widtvoet ® | 15-05-10 | 15:15
"Maar (en) trekt ze de tophypotheekrente ook af?"
trekt ze de tophypotheekrente af.
trekt af.
Halsema trekt af.

magentaplacenta | 15-05-10 | 15:17

@El Guapo 14:57

Maar (en) trekt ze de tophypotheekrente ook af? Zal natuurlijk wel. Tot het naadje. Echt Glinks. Stelen is prima (zeker het stelen uit die grote ruif) maar o wee wanneer het om eigen geldje gaat. Dan moet men ook daar toch vooral geen dief van de eigen portemonnee zijn. Heerlijke mensen die Glinksers.

widtvoet ® | 15-05-10 | 15:15

@varkensrollade | 15-05-10 | 15:12
Touche !!!

Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 15:13

*Tijdens kerst drinkt Femke een glaasje wijn in de hal, uit het zicht van de andere moeders.*

dit is natuurlijk volkomen van de zotte en geeft precies het probleem aan
als een wijntje voor bepaalde mensen een probleem is, moeten zij maar op de gang gaan staan. waar ben je als weldenkend mens toch mee bezig als je je zover aanpast aan vreemde (lees: niet_NL) gebruiken in eigen land.

varkensrollade | 15-05-10 | 15:12

Boer in 020 | 15-05-10 | 15:09
Leer eens lichaamstaal lezen, dan zie je heel snel dat Femke niet oprecht is.

Sanglier | 15-05-10 | 15:12

Femke heeft haar tussen haar benen.

Plukkiehaar | 15-05-10 | 15:11

koerbagh ® | 15-05-10 | 15:05
Je kunt iemand maar beter naar zijn of haar handelen beoordelen dan naar het uitgebrachte geneuzel. Iemand die al jaren de GL-kar trekt is domweg niet liberaal.

Mogelijk dat ze in bed liberaal is, dat weet ik niet en helaas is ze nu te oudt en geestesziek om dat nog uit te gaan zoeken.

Heads or Tails | 15-05-10 | 15:11

Femkwe woont in een blanke enclave.

Sisenandus | 15-05-10 | 15:11

Ik geloof haar wel. Ik denk dat ze oprecht is. Niet dat ik het met haar eens ben op alle fronten, maar ik ik zie hier wel een betrokken politicus. Ik weet nog niet of ik op haar ga stemmen, Mark Rutte heeft toch de beste papieren op financieel gebied. Sorry, ik bedoel de minst slechte.... maar naast het kereltje Pechtold, JP de Tefalpan en Job Dat Zien We Dan Wel Weer Cohen is zij een verademing van authenticiteit. Ik vond haar bij debatten ook al vaker de beste.

Boer in 020 | 15-05-10 | 15:09

frickY | 15-05-10 | 15:01
Pechtold is er voor mensen die het op hun verjaardagsfeestjes niet kunnen maken te vertellen dat ze liever op de PVV zouden stemmen dan op die kutpartij van Pechtold.

Hij is een excuusjoker voor laffe honden en bestaat alleen maar bij de gratie van iemand als Wilders. Eigen ideeën heeft hij niet of nauwelijks, maar hij lijkt bij tijd en wijle academisch en voor veel mensen gaan het nu eenmaal meer om de vorm dan om de inhoud. Een windvaan, zo opportunistisch als de hel - net als z'n partij trouwens, die alle ideeën over een beter functionerende democratie direct naar de vuilnishoop bracht (nog steeds niet opgehaald in 020) du moment dat ze zelf een CdK of burgemeester mochten leveren.

Van Mierlo heeft daar nog mooie dingen over gezegd - het leek hem geloof ik progressief of zo. Niet veel later volgde Wim Kok, die ook kwam vertellen dat het niet ging om de ideeën van de PvdA, maar om de macht.

In dat kielzog dweilt Pechtold nu verder - lekker ventje ja. In feite een rat zoals je die maar zelden vindt.

Heads or Tails | 15-05-10 | 15:08

Femke is de enige liberaal in de kamer. Wat zij bij zo'n anti-liberale communistenclub doet heb ik nooit echt begrepen.

koerbagh ® | 15-05-10 | 15:05

Zielig voor die kinderen, dat hun naieve wereldvreemde moeder ze op een allochtonenschool dropt, vanwege haar politieke ideaal.

zarathustra1 | 15-05-10 | 15:04

Wat liev. Blaasmeisje "respekteert" het wanneer vrouwen (uit eigen keuze bladiebla) ideologische bendekleding dragen. Ten diepste zelfs. De driftende schattebol. Respekteren en respekt hebben voor is het blijkbaar nog steeds in die kringen. Wat mij betreft behoren die jetzt totaal lege bovenbuikkreten tot één van de meest gedevalueerde begrippen van de laatste twintig jaar.

widtvoet ® | 15-05-10 | 15:04

@petje pietamientje | 15-05-10 | 15:02
Duidelijk een zwitsaltje .... en dan zeker ook nog aan haar tieten willen zuigen ..

Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 15:04

frickY | 15-05-10 | 15:01
Pechtold wil ook hypotheekaftrek weg doen, zodat de huizen in prijs dalen. Want dat is goed hoor, en dat is echt geen giga kapitaalverlies waardoor mensen in de problemen komen met hun hypotheek.

magentaplacenta | 15-05-10 | 15:03

Femke moet de nuance nog zien.
Een meisje van tien heeft inderdaad geen vrije keuze, maar als het aan De Verhevene ligt blijft dat ook zo.
www.al-yaqeen.com/nieuw/bibliotheek/ar...
"De zogenaamde rechtvaardigheid van de ‘universele mensenrechten’ is een leugen. Het meest fundamentele recht ontbreekt namelijk. Het recht op niet-meedoen. Het recht op afwijking. Het recht op vreemdheid. Dat is namelijk pas echte vrijheid."
Hier wordt dus de basis van een samenleving die ruimte geeft aan diverse religies en levensovertuigingen tot leugen verklaard. Maar het wordt nog erger.
"De zogenaamde ‘emancipatie van het individu’ is geen vrijheid, maar juist de bedreiging ervan. De mens is geen ‘denkend individu’."
Hier wordt de autonomiteit van het individu, dus ook van de moslima die in vrijheid voor de hoofddoek kiest, ontkend en afgewezen. Maar het kan nóg erger.
"Echte vrijheid kan alleen bestaan in onderwerping aan de Heer. Voor het Westen is dit volstrekt onbegrijpelijk - en dus – volgens hun logica - ontoelaatbaar. Zij willen graag dat een vrouw een hoofddoek draagt omdat zij dat ‘zelf’ wil. Maar zo werkt dat niet bij ons. Vrouwen moeten een hoofddoek dragen, daar is helemaal geen keuze over."
En dan zijn we waar we zijn moeten, althans volgens De Verhevene. Vrouwen moeten een hoofddoek dragen omdat De Allerhoogste dat beveelt en omdat een imam dat bevel in naam van die Allerhoogste uitvaardigt.
Uiteraard, deze salafistische opvatting is niet de opvatting van elke moslim of elke moslima. Maar het is er wel een die telkens op de achtergrond hoorbaar is, als een diepe bas, een dreigende ondertoon. Links wil die niet horen en stopt de oren dicht, overtuigd dat deze opvattingen wel zullen slijten. Dat zou kunnen, maar het is iets te naïef om te denken dat dit ook echt zal gebeuren.

Schoorsteenveger | 15-05-10 | 15:03

Triest om te zien, de krampachtigheid waarmee links vast probeert te houden aan achterhaalde ideeën.

Het CDA | 15-05-10 | 15:02

@CDlogo | 15-05-10 | 14:55
en verplicht in ieder stemhokje ophangen ... natuurlijk enkel in het nederlands

Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 15:02

Femke is lievv... als nou had gezegt ik word de eerste vrouwelijke premiere, dan had ze mijn stem...

petje pietamientje | 15-05-10 | 15:02

Wat is dat toch met dat taboe over roken zeg, de laatste jaren. Mag het op een paar plekken niet meer, is iedereen die rookt een viespeuk. Iemand é-nig idee hoeveel andere consumptiegoederen nog meer slecht voor u zijn? Wat dacht u van heerlijk bespoten appels? Frituur? Gebakken aardappels? Alcoholische versnaperingen? Vette troep? Maar ach, laat ook maar, anti-rokerts zijn meestal de meest narrowminded mensen die ik ken.

Buffell | 15-05-10 | 15:02

Hmm ik ben blijkbaar niet goed ingelicht. Femke blijkt net zo een hypocriet te zijn als de rest?

En Pechtold dan? Zeg alsjeblieft dat Pechtold wel echt oprecht is?

frickY | 15-05-10 | 15:01

@magentaplacenta | 15-05-10 | 14:56
Waarschijnlijk heeft ze zelfs schaamluis, maar vindt ze het te zielig om die te verwijderen. ...

Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 15:01

Ella | 15-05-10 | 14:59
Mohammed overduidelijk wel ja.

magentaplacenta | 15-05-10 | 15:00

@Uw Profeet Daniel | 15-05-10 | 14:56
sleur-en-pleur ...(oftewel copy-paste)

Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 15:00

Parsons | 15-05-10 | 14:55
--
Linkse mensen krijgen altijd een opleiding, betaald met het bloed van anderen!

ApacheIndian | 15-05-10 | 14:59

Een meisje van 10 jaar, daar wordt een Moslim-Man heel opgewonden van.
Zo'n meisje moet zich verbergen, het liefst in een Boerka.
Want zo'n Moslim-Man kan zich echt niet meer in de hand houden als hij het haar ziet van een 10-jarig meisje.
Zijn Moslim-Mannen soms allemaal npedofiel?
Net als Mohammed, die zich te buiten ging aan een 9-jarig meisje?

Ella | 15-05-10 | 14:59

gezeillig na afloop eentje roken met femke.

poetsnoet | 15-05-10 | 14:59

Als je die hoofddoekjes verbied heeft dat kind van 10 toch nog steeds geen vrije keuze??

henk8889 | 15-05-10 | 14:58

Hè jammer nou weer dat ze rookt... Heb vast onder een steen geslapen maar dat was me nog niet opgevallen. Jammer Femke...

XyberBorg88 | 15-05-10 | 14:58

Lijsttrekker Femke Halsema
Woonplaats Amsterdam
Koopsom huis €495.000
Hypotheek €650.000
Standpunt GroenLinks Hypotheekrenteaftrek vervangen door een hypotheekrentesubsidie waar niet langer de hoogste inkomens het meest van profiteren.

Met dank aan Martin van Geest, redacteur Quote.
Beeld: Edwin Smulders voor Quote.

El_Guapo | 15-05-10 | 14:57

Feminisme ligt nogal gevoelig op het gebied van de islam. Zoals Femke weet is de islam geen godsdienst die je opsnuift in een uurtje les op school maar is allesomvattend. Met die wetenschap zou je je kids dus niet op die school plaatsen als je ze vrij wilt opvoeden.

lichtpunt | 15-05-10 | 14:57

@Je Verzint Het Niet -

inderdaad: briljant. Zelf bedacht? Of slim gejat? Maakt niet uit.

Uw Profeet Daniel | 15-05-10 | 14:56

Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 14:51
Want dieren zijn meer waard dan mensen!

/PvdD mode

magentaplacenta | 15-05-10 | 14:56

@Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 14:48
Schitterend!!!!
Een om in te lijsten.

CDlogo | 15-05-10 | 14:55

@frickY | 15-05-10 | 14:51
Ja, deze mislukte nicotine faphoer ziet met eigen ogen welke schade het woestijngeloof aanricht en krabbelt langzaam terug. Dat neemt niet weg dat ze er voor de rest krankzinnige ideeën op nahoudt. Bovendien nuanceert ze haar uitspraken. En daar heb ik een broertje dood aan.

Parsons | 15-05-10 | 14:55

en daarom hoort Femke eerder bij de PVV, maar politiek is een imagokwestie geworden.

Frederico Jacobse | 15-05-10 | 14:55

Sorry, maar Femke krabbelt in feite terug. Er zijn heel mohammedaanse meisjes onder de 10 die geen kopvod dragen, dus haar uitspraak is nogal gratuit.

Dat ze zich als een tuchthuisboef moet aanstellen om bijna stiekem een glas wijn te drinken of een sigaret te roken en haar kinderen blootstelt aan die fascistische ideologie - het is te schandalig voor woorden. En maar pleasen en rechtknuffelen.

Een absolute no-go, die Halsema. Zou ze ballen hebben, zou ze gewoon zeggen dat kopvodden niet in de openbare ruimte thuishoren en het bijzonder onderwijs zou moeten worden afgeschaft.

Te laf daarvoor, maar natuurlijk. Jammer. Wat zou er nodig zijn om dat tutje eens terug te brengen in de realiteit? Moeten eerst haar kinderen halal geslacht worden of zo, iets wat nu in feite al in geestelijke zin gebeurt? Om een bekend politicus, ex-VVD, aan te halen: Knettergek!

Heads or Tails | 15-05-10 | 14:55

Femke is een beetje onnozel.

Ten eerste: Moslima's gaan pas hoofddoekjes dragen nadat ze voor het eerst ongesteld zijn geworden. Er zijn niet veel meisjes die op hun tiende al menstrueren.

Ten tweede: De vraag is of volwassen moslima's inderdaad een vrije keuze hebben als het niet dragen van zo'n ding inhoudt dat ze worden afgetuigd door vaderlief, broerlief, of manlief.

Daarom Femke altijd -1.

Sanglier | 15-05-10 | 14:55

Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 14:48
--
THUMBS UP, geweldig!!

ApacheIndian | 15-05-10 | 14:54

@frickY | 15-05-10 | 14:51
Alles voor een paar extra stemmen ... reken maar dat ze wel genoeg geld heeft, om niet op de camping te staan met een tentje

Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 14:54

Wat draagt Femke toch altijd van die lelijke laarzen
Ze lijken het Oostfront nog meegemaakt te hebben

Tobi | 15-05-10 | 14:54

Femke for president!

niegosnix | 15-05-10 | 14:54

Femke is een rokert??! He, bah!

Nonbeliever | 15-05-10 | 14:53

-weggejorist-

zwetsert | 15-05-10 | 14:53

Femke is wel één van de weinige langer zittende politica die nog met beide benen in de samenleving staat. Het gros van de anderen woont in bovengemiddeld grote huizen in bovengemiddeld blanke wijken.
Ik sta niet achter de standpunten van haar partij, maar respecteer haar er wel voor. Ze weet tenminste waar ze het overheeft uit persoonlijke ervaringen, in plaats van een ambtenaren-apparaat die een mening extraheert uit wat onafhankelijke onderzoekjes.

frickY | 15-05-10 | 14:51

@Art Vandelay Ultor | 15-05-10 | 14:47
--
Femke brengt kinderoffers aan haar linkse Godheid (socialisme), in princiepe net zo achterlijk als de moslims die hun kinderen Semtex in hun reedt stoppen en naar Israelische controleposten sturen.
--
Links en pislam zijn niet voor niets vriendjes van elkaar!

ApacheIndian | 15-05-10 | 14:51

Ik vind dat ze gelijk heeft. Een kind van een jaartje of 8 wordt door de ouders, om het maar even grof te zeggen, geïndoctrineerd om zo'n hoofddoekje te dragen. Daardoor gaat ze zelf maar denken dat het zo hoort, en de bal is aan het rollen.

Buffell | 15-05-10 | 14:51

Groenlinks gaat steeds meer of op de PvdA of PVV toer.

AE911TRUTH | 15-05-10 | 14:50

Snoodkapje | 15-05-10 | 14:46 ".. Een rechts smeerlapje dat wat rondhangt op het web..."
--
Holy crap is krijg alle linkschmensen over me heen!

ApacheIndian | 15-05-10 | 14:49

Art Vandelay Ultor | 15-05-10 | 14:42
En zelfs áls het een vrije keuze is, wat heb je als kopvoddrager bereikt dat je respect verdient? Het niet-begrijpen van de realiteit? Vrijwillig de emancipatie van jezelf en oneindig veel zusters met minder vrijheden terug in de tijd schoppen? Het trots en moedwillig dragen van een symbool voor de fascistische ideologie die niet-gelovigen, homo`s en varkensvleeseters verwerpt in de diepste ravijnen van de hel?
Respect? Meh.

Koekje-dr-bij? | 15-05-10 | 14:48

-weggejorist-

Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 14:48

@Art Vandelay Ultor | 15-05-10 | 14:40
Ach, ze voert zelfs campagne over de rug van d'r eigen kinderen. Maar owé komt niet aan Ruben. www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...

Parsons | 15-05-10 | 14:47

@Koekje-dr-bij? | 15-05-10 | 14:44
Eigenlijk schandalig dat je je kinderen op een dergelijke manier gebruikt. Als een soort van experiment om te kijken of je wereldbeeld klopt. Ik bedoel, gedane schade kun je niet meer corrigeren. Bovendien is het ook een soort politiek statement en ook daarvoor zou je je kinderen niet moeten gebruiken.

Art Vandelay Ultor | 15-05-10 | 14:47

GroenLinks, is dat niet de partij van terroristen en pedofiele rechters?
.
@Koekje-dr-bij? | 15-05-10 | 14:41
Nee!
.
@Stroopdoos | 15-05-10 | 14:43

Kom nou toch, Fapbare Femke draait een rechtse keutel en iedereen krijgt een stijve hier!

ApacheIndian | 15-05-10 | 14:46

ApacheIndian, je praat poep uit je nek. Je bent een strontkraagje. Een rechts smeerlapje dat wat rondhangt op het web. Familie van het op straat levende bontkraagje.

Snoodkapje | 15-05-10 | 14:46

Islam verbieden.

Zo jammer! | 15-05-10 | 14:44

Ach, politiekcorrect praten zoals alle andere politici tot aan de verkiezingen, daarna draaien ze gewoon weer bij

Je Verzint Het Niet | 15-05-10 | 14:44

Femke domme doos...
Natuurlijk zal een moslima er zelf voor kiezen om het kopvod te dragen. Het stelt haar onder de moslimman, maar wel boven de niet moslim. Het vrijwaart haar van allerlei seksistisch geneuzel van de moslim mannen. Het kopvod is een uithangbord wat stelt 'val mij niet lastig, maar wel die hoer zonder kopvod'. Jij hebt daar respect voor? rofl.. he dom kan je zijn.
Wat je kinderen betreft zul je eens goed moeten gaan nadenken, hoe blij ze later zullen zijn, wegens de bijzonder gelukkige jeugd die ze hebben gehad op een zwarte school en zwarte buurt. Altijd het buitenbeentje van de klas zijnde, slecht onderwijs krijgend. Om maar niet te spreken over niet geintregeerde ouders, die hun nauwelijks nederlands pratende kinderen weinig meegeven op basis van respect voor anders gelovigen en anders denken....

repulse | 15-05-10 | 14:44

Toch vind ik een aanslag op de ontwikkeling van het kind om ze naar een dergelijke school te sturen, daar blijf ik bij.

Art Vandelay Ultor | 15-05-10 | 14:40
Daar zit het hem nou in he: als ze ze weghaalt ( zoals Zakkenvöller ) maakt ze zich compleet belachelijk, en ze zou dan zelf niet meer aan de realiteit ontkomen dat de multiculturele samenleving misschien wel helemaal geen zegen is.
Dus als rottende fundering onder haar eigen idealen én om geen gezichtsverlies te lijden zal ze, als politica, haar kinderen nooit van zo`n school afhalen.
Terwijl ze dat, als moeder, eigenlijk wel zou willen doen. Welke moeder niet.
Tja...

Koekje-dr-bij? | 15-05-10 | 14:44

Kutsnob | 15-05-10 | 14:40
--
Neeuh, ik ben het wel eens met sommige linkse idieen, zo-ook het idee van de SP worstendraaier Marijnissen dat de "blanke" wijken niet op slot moeten voor allochtonen.
Ik bedoel, het idee dat een D66 rechter zijn dochter bij moslims in de klas moet stoppen kan alleen positief uitwerken (voorbeeld Femke)... beetje jammer voor de dochter... maarja had ze maar niet een landverrader als vader moeten hebben, toch?

ApacheIndian | 15-05-10 | 14:44

ApacheIndian | 15-05-10 | 14:38 Ga jij maar weer aan het werk. De staking is voorbij.

Stroopdoos | 15-05-10 | 14:43

@Koekje-dr-bij? | 15-05-10 | 14:40
Ik ook niet. Alsof het voor volwassen mensen in die paternalistische, vrouwonvriendelijke en strak gecontroleerde cultuur wél een echte keuze is.

Art Vandelay Ultor | 15-05-10 | 14:42

Klassewijf, maar ik stem toch Wilders.

gentle giant | 15-05-10 | 14:41

-weggejorist-

Koekje-dr-bij? | 15-05-10 | 14:41

Opvallend dat ze haar kinderen vlees laat eten. Wellicht dat ze ze geen vegetarische levensstijl opdwingt, maar dat aan de kinderen overlaat wanneer deze oud genoeg zijn om zelf te bepalen of ze wel of geen vlees willen eten. Dat zou dan een +1 zijn.

Toch vind ik een aanslag op de ontwikkeling van het kind om ze naar een dergelijke school te sturen, daar blijf ik bij.

Art Vandelay Ultor | 15-05-10 | 14:40

-weggejorist en opgerot-

ApacheIndian | 15-05-10 | 14:40

En waar is dat zooitje verbolgen lutsers dat zich gisteren zo opwond over de Telegraaf nu?

Parsons | 15-05-10 | 14:40

-weggejorist-

Kutsnob | 15-05-10 | 14:40

"Ik respecteer het ten diepste als een vrouw uit eigen vrije keuze een hoofddoek omdoet."
Waarom? Dat je het teolereert, oké. Wij hebben daar niks over te zeggen.
Dat je het accepteert gaat mij al iets te ver, je moet het waar mogelijk zoveel mogelijk ontmoedigen.
Dat je het respecteert... nee, daar begrijp ik helemaal niets van.

Koekje-dr-bij? | 15-05-10 | 14:40

-weggejorist en opgerot-

ApacheIndian | 15-05-10 | 14:38

Jammer dat ze links is.

Petrus de Rewa | 15-05-10 | 14:38

Je kunt haar in ieder geval geen hypocrisie verwijten. Topwijf

hondsdolle baas | 15-05-10 | 14:37

+1 voor Brusselmans ,-)

Ben Wade | 15-05-10 | 14:37

+1 voor deze intelligente, betrokken politicus.

Snelle Jeroen | 15-05-10 | 14:37

Goedzo Femke +1

thefonz | 15-05-10 | 14:35

Op naar de 12 zetels.
Man man man, wat een winst...

da wizard | 15-05-10 | 14:35

interview boeit me niet, foto is veelzeggend.

sinterdhaese | 15-05-10 | 14:34

erwin85 | 15-05-10 | 14:31
Nee, het blijft GroenLinks, dat is nooit +1, dat is Links, socialistisch milieugezeur

reinaarden | 15-05-10 | 14:34

Had vanmiddag even gelezen, tsjah altijd nog beter dan Rösenmoller. De moraalridder had zijn kinderen nièt in een multiculturele omgeving, wat hem flink werd aangerekend door o.a Fortuyn.

magentaplacenta | 15-05-10 | 14:33

Voor deze keer dan: +1 voor Femfem

erwin85 | 15-05-10 | 14:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken