Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vuilnisvakbond Abvakabo/FNV blijkt maffia

afval.jpg Gaan wij nu live over naar Amsterdam Napels 2 waar de staking van hardwerkende exterieurreinigers en asfaltcosmetica-consulenten zojuist een nieuw dieptepunt heeft bereikt. Stakingsleider Ron Rumkorf, lid van de "linkse" en "sociale" vakbond Abvakabo/FNV, heeft ondernemers die hun stoepje vuilnis- ratten-, maden-, reiger- en straathondvrij wilden maken met fysiek geweld bedreigd. De ondernemers in kwestie, die nu al weken goed de lul zijn door het wangedrag van een groep asociale werkweigeraars, hadden op eigen kosten een particulier reinigingsbedrijf ingehuurd. En dat mag niet van de linkse en sociale SP-club Abvakabo/FNV. ''Ik zei: jullie kunnen beter stoppen, óf jullie hebben straks tien man tegenover jullie'', aldus stakingsleider Ron Rumkorf in het Parool. En dat terwijl Lodewijk Asscher, de burgemeester van Amsterdam, het prima vindt als ondernemers zelf wat doen tegen vuilnis. Maar kennelijk worden dit soort dingen in Nederland niet bepaald door burgemeesters maar door agressieve arbeiders die op kosten van de gemeenschap vrij nemen en de stad veranderen in een peopgat. Toch Ron Rumkorf? "Wij zullen dat niet accepteren. Als wij particuliere vuilophalers zien, gaat het niet goed." Juist ja. Dit soort mensen willen dus een loonsverhoging. En graag uw sympathie. Nederland anno 2010: gewoon heel logisch.

Reaguursels

Inloggen

vuilnishuftertje wilde niets zeggen over toeslagen, alleen over basis "salaris". ik stel daarom voor: weg met toeslagen. En vooral: niet betalen als er niet echt gewerkt wordt! Die luilakken doen immers de meeste tijd niets. Vooral veel thuis blijven terwijl salaris wel betaald wordt. Het is gewoon verborgen werkeloosheid en dan ook nog meer geld willen!!?? Deze lui verdienen alleen minachting. Wie respect voor ze heeft kent de feiten niet.

cpu | 15-05-10 | 22:31

Overzetten naar particulier is wel aardig, maar ik wil niet hebben dat door een fout bij de bedrijven of betalingen mijn straat opeens niet wordt schoongemaakt. In dat opzicht heeft de gemeente wel een voordeel.
Desalniettemin: geef die vegers nou gewoon die 1,5%. Met al die jaren dat ze hebben gewerkt onder dat loon mag er wel eens wat bij. Die dikke bazen van de schoonmaakafdeling kunnen heus nog wel wat opschuiven.

En daarnaast: waarom loopt er in 020 geen klein legertje zojuist gearresteerde finnen dat vuilnis op te ruimen? Niks zo handig als een taakstraf in deze situatie.

Wasabisnuiver | 15-05-10 | 16:22

Bertje woont zeker in 020..

Gifkikker | 15-05-10 | 11:00

-weggejorist-

Drakenstein | 15-05-10 | 11:00

Lachuh als de jeugd ontdekt hoe goed al die vuilnishopen fikken.

Beëlzebul | 15-05-10 | 09:21


Die luie straatveeghonden moeten maar weer eens aan de slag, wat een fout volk..

Ironisch Naakthuisje | 15-05-10 | 08:13

Ambtenaren zijn écht de uitnemers van deze maatschappij. Hogere, zoals ministers roven van de hardwerkenden door onterechte loonsverhogingen, misplaatste wachtgelden en onverdedigbare bonussen. Minder behersenden, zoals de meeste schoonmakers, doen datzelfde door vuilgijzelingen en afvalintimidaties.
Geef die Ron eens een Muilkorf! Zonder luchtgaatjes.
Dat dan weer wel.

pennestront | 15-05-10 | 07:33

Reagan heeft destijds het goede voorbeeld gegeven, toen de vluchtgeleiders staakten in Amerika..
Stakers moet je ALLEMAAL ontslaan.
-
Eventueel:
Militairen inzetten.
Noodtoestand uitroepen.
Dienstplicht weer invoeren. (Is officieel trouwens nooit afgeschaft.)
-

caudillo | 15-05-10 | 03:33

Het vullis komt van links!

echt niemand | 14-05-10 | 23:47

Ik vraag in ieder geval een deel van mijn afvalstoffenbelasting terug.
Zo, die zit. Weer 8 euri verdiend.

070 | 14-05-10 | 22:57

kwoot : Als echte schoonmaker die zijn vak verstaat ......
kwoot : Tuurlijk mag je voor je eigen belang opkomen, maar niet op deze manier waarmee je de tegenpartij met de rug tegen de muur zet.,,
dus ...
KevinBeun = stakingsbreker ? Maar wel zometeen meeprofiteren ?
Dan weiger je dan ook opslag vergaard door die abnormale collega's ?
kloot : KevinBeun = pro·le·ta·ri·ër (de ~ (m.), ~s) !

hauwz | 14-05-10 | 22:57

In en in triest. Als echte schoonmaker die zijn vak verstaat laat je de straten niet zo ver wegrotten om voor je eigen belang op te komen. De staking duurt veel te lang en heeft toch geen zin meer aangezien er totaal geen draagvlak onder de bevolking meer is. Helemaal schrijnend is dat ze hun collega's (lees normale mensen die wel normaal hun werk doen) bedreigen en belemmeren in hun werk. Ik zeg onmiddelijk dat tuig aan het werk schoppen en NIETS erbij geven, ze hebben immers al een tijd gratis salaris verdient met dat gestaak. Tuurlijk mag je voor je eigen belang opkomen, maar niet op deze manier waarmee je de tegenpartij met de rug tegen de muur zet.

KevinBeun | 14-05-10 | 22:24

Oh, oh, oh wat een gekanker toch weder op de laagstbetaalde medemens die smerig en zwaar werk doet dat niemand van bovenstaande veelverdieners zouden willen doen. Ik ben niet links, maar ik geef ze groot gelijk dat ze gaan staken.
Het enige middel dat ze nog hebben om de boven hen gestelde zakkenvullers onder druk te zetten.
En niet lullen over de economische crisis. Daar hebben de goedbetaalde hogere ambtenaren ook geen last van. Ik meen dat Ter Horst de afgelopen regeerperiode de hogere ambtenaren, inclusief de ministers, nog een vorstelijke salarisverhoging
heeft gegeven. Heb geen zin op het op te zoeken, maar dacht dat dit 10% was.
Winkeliers en bewoners moeten de handen ineenslaan en gezamelijk al het vuil voor het stadhuis neerpleuren. Dat hebben we in Rotterdam ook weleens gedaan. Moet je eens kijken hoe snel er weer onderhandeld gaat worden en hoe snel de troep wordt opgeruimd.

La Vie En Rose | 14-05-10 | 22:16

Ik snap het niet, ik denk dat iedereen hier wel wat meer wil verdienen.. De grote jongens lopen met alle bonussen weg Politici en wachtgeld. Mag je dan als simpele boerenlul Sbskijker staken om ook een beetje uit de pot te krijgen of moet je gewoon stil je bek houden en de troep die een ander (schijten en pissen, en nog meer shit) achterlaat opruimen voor een schijntje. En als ze zoveel verdienen, waarom is de helft van de reaguurders nog geen vuilnisman?... precies..
Neemt niet weg dat ik die troep in de stad ook spuugzat ben.

Azrael12 | 14-05-10 | 22:12

Hier in de provincie stinkt het ook. Maar het is wel schoon.

Pritt Stift | 14-05-10 | 21:58

Mijn vuilniszak is kapot.

blikjegrolsch | 14-05-10 | 21:52

-weggejorist-

Baron de laclou | 14-05-10 | 21:28

Ik ben (post) academisch geschoold en twijfel of ik per uur meer verdien dan een vuilnisman. Waarom; ik ben dierenarts en werk voor de overheid (universiteit). Mijn salaris staat me niet aan maar staken vind ik niet fair tegenover dier en baasje... Dat anderen deze stap wel overwegen en nemen vind ik tot daar aantoe, het duurt echter nu te lang in mijn stadje Utrecht en in 020. En dat zo'n (s)linkse blaaskaak zijn moment of faim (lees shame) denkt te moeten gebruiken om stoere taal uit te slaan vind ik al helemaal geen goed idee. Ik hoop dan ook dat hij nu een beetje bibberend achter zijn aldi magnetronmaaltijdje zit omdat half geenstijl smsjes stuurt. Ron -> je belemmert eerlijk hardwerkende mensen hun recht op onbelemmerd hun beroep uit te oefenen middels strafbaar gedrag (bedreiging). Daar zou een jurist eens in moeten duiken!

HaaKaa | 14-05-10 | 21:26

@elevator | 14-05-10 | 15:30 "...Dan denk ik dat als het geprivaticeert wordt het nog veel duurder wordt , of de kwaliteit minder is .."
-
Als McDonalds gerund zou worden door de overheid dan zou een Big Mac 50 euro kosten, je daarvoor 1 uur in de rij moeten staan en de hamburgervlees zou 10 dagen over de houdsbaarheidsdatum zijn.
.
PS: Hoe smaakt het fapsel van Karl MArx?

ApacheIndian | 14-05-10 | 21:12

quote artikel :"...jullie kunnen beter stoppen, óf jullie hebben straks tien man tegenover jullie..."
--
Waar is dirty harry als je hem nodig hebt?

ApacheIndian | 14-05-10 | 21:06

Ondernemers in Amsterdam die normaalgesproken een overeenkomst hebben met de gemeente Amsterdam over het ophalen van vuilnis hebben nu zoiets van "zoek het allemaal maar uit, wij stappen wel naar een concurrent". Dat is het risico, dat je werkgever klandizie kwijtraakt. Het zou prettig zijn als dit niet gebeurde, dan heb je als staker een beter pressiemiddel, maar dan moeten we misschien de vrije markteconomie maar eens gaan afschaffen. (communistische heilstaat modus aan)
Tot die tijd heb je gewoon met je gore poten van je concurrenten af te blijven. En vuilnis, dump dat inderdaad maar in de tuin van die Rumkorf, of anders bij Sjuul Paradijs.. ook prima..

karsiesta | 14-05-10 | 20:34

ik heb geen enkel respect meer voor die aso vuilnuismannen en straatvegers. Ik zou zeggen: allemaal direct in de bijstand, geen WW omdat ontslag door schuld. En dan verplicht tijdens bijstand de straten schoonmaken en vuilnis ophalen, of flinke korting op die bijstand. Dat zal deze *&^*%$ leren.
Hebben de mannetjes klachten? Is bijstand niet goed genoeg? In dat geval is zelfdoding echt de beste oplossing. Maar zorg dan wel dat de troep/lijk door een collega die wel wil werken wordt opgeruimd.

cpu | 14-05-10 | 20:25

@elevator | 14-05-10 | 15:10\

Als jij dit goed keurt ben jij ook zo'n hersenloze vuilnisman die tekenend is voor het beeld dat half Nederland van jullie hebben. Vieze mafiosobende die vuilnisophaalwereld. Jij denkt dat bedreigen van iemand die niet wil staken moet kunnen? Ga ff lekker voor die vuilniswagen liggen achterlijke.

boonke | 14-05-10 | 20:21

@azoturie | 14-05-10 | 16:01 : Leuk, complotthorietje. Als je alleen goed gekeken had, had je gezien dat Rumkorf een vrijwilliger is. Tot aanstaande maandag, is mijn inschatting.
@ZDEV | 14-05-10 | 18:44 : Ouwe koeien. Is al zo vaak geoepen. Maar het slaat nergens op. Ooit eens rondgekeken in de zorg, gezien voor wat voor kutloontje die lui op de gekste tijden de stront van je oma op moeten ruimen? Toegegeven: ambtenaren verdienen teveel en hebben veel teveel rechten. Maar er blijft in de publieke sector nog ellende genoeg over.

Hommel | 14-05-10 | 18:59

Laat die Ron Rumkorf zichzelf ff tegen een boom rijden.

Benman | 14-05-10 | 18:50

FNV leden: mensen die liever staken dan werken voor geld.
Vakbonden waren belangrijk in de 20e eeuw. Nu slaan ze door.
Vakbonden pamperen arbeiders, waardoor ze verwend, lui en improductief worden.
Vakbonden heulen met de politiek (CNV = CDA, FNV = PvdA).

Dankzij de vakbonden met hun hang naar loodzware CAO's en de zware publieke sector kent een gewone arbeider een belastingdruk van meer dan 60%.

Vroeger werden arbeiders genaaid door herenboeren waar ze de helft van hun wekelijkse salaris bij de winkel en de kroeg van de boer verplicht moesten inleveren. Nu worden ze net zo hard genaaid door Den Haag en de vakbonden waarmee de PvdA en CDA verstrengeld zijn.

Hoog tijd voor een correctie: een gezamenlijke werkgevers/werknemersbond in de private sector. Die strijdt voor lage belastingen, een kleinere overheid en een kleinere publieke sector. Lagere belastingen en meer werknemers voor de private sector. Want elke euro die de publieke sector opslokt, (met hun overdreven luxe CAO's) die kost de arbeider in de private sector een euro.

Elke subsidievreter, ambtenaar of uitkeringstrekker kost werkgevers en werknemers niet alleen meer belasting, maar is ook nog eens niet beschikbaar als werknemer in de zo belangrijke private sector. Dat kost de Nederlandse economie dus 2x. Onze exportpositie is wankel. Maar met zo'n eenvoudig lesje economie, daar moet je bij de carriëre-boe-roepers van de FNV niet aankomen.

ZDEV | 14-05-10 | 18:44

Oplossing is simpel. De gemeentelijke vuilnisophaaldienst opheffen en particulier uitbesteden

booris | 14-05-10 | 18:38

Particulieren of bedrijven die last hebben van het vuilnis overal hebben alle recht om zelf een bedrijf in te schakelen om de boel op te ruimen. Ze zijn tenslotte geen van de partijen die iets te maken hebben met de onderhandelingen.

Overigens is hun poging mensen achter zich te krijgen aan het doorslaan. Ze hoopten dat iedereen zich tegen de gemeente zou keren die dit laat gebeuren, maar uiteindelijk zijn veel mensen de zooi zat en willen ze dat de vuilophalers niet lullen maar poetsen.

Zealot | 14-05-10 | 18:21

Toch ben ik een vuilnisman/schoonmaker meer gaan waarderen. Ik zeg prima actie, wij incluis ikzelf zeiken lekker makkelijk en anoniem op de internets maar deze mannen doen iets wat in andere landen continu lijkt te gebeuren.

Weten jullie wat de directie van Vuilnisverwerkingsbedrijven verdienen? Dan kan dat procentje er best bij hoor. Staat op GS een stukje over iets met dure Euro etc... daar heeft de vuilnisman nu ook last van net als u en mij.

Ferrari-racer | 14-05-10 | 18:18

Ze begrijpen er echt helemaal geen reet van, die vuilnisknakkers en hun fossiele vakbond..... Loonsverhoging is wel het laatste dat wenselijk is....

lillendvleesch | 14-05-10 | 18:11

@Semper Pecunia | 14-05-10 | 18:01

Qua nick: enige terughoudendheid is op zijn plaats.

Leo* | 14-05-10 | 18:07

Misschien kunnen we deze staakmensen verblijden met een eenmalig socialistisch/communistisch vakantietrip richting het altijd plezante Siberië? Kunnen ze daar lekker links zijn!

Semper Pecunia | 14-05-10 | 18:01

borderliner | 14-05-10 | 16:21
Luister, jungleman! De overheid is in hoofdzaak een zichzelf in standhoudende herverdelingsmachine geworden, waarbij van de een wordt gejat en aan de ander wordt gegeven, met tarieven die in combinatie soms boven de 80% uitkomen.

Gegeven die omstandigheid is het misdadig om de parasieten van dat systeem stemrecht te geven.

Daar is de democratie nooit voor bedoeld, dat 51% van de populatie 49% tot slaaf kan maken - mogelijk dat dit het wat helderder voor je maakt.

En nu, hups, fluks aan de studie!

Heads or Tails | 14-05-10 | 17:39

elevator | 14-05-10 | 16:04
Helemaal fris kan ik U ook niet bepaald vinden.

Stroopdoos | 14-05-10 | 17:24

Mijn balkon staat vol vuilnis. Als iederen dat nou deed ...
jammerburgertjes van Amsterdam en omstreken

Frankasd | 14-05-10 | 17:21

-weggejorist-

HaaKaa | 14-05-10 | 17:13

-weggejorist-

Salvatore | 14-05-10 | 17:11

Hee Brussen, lees effe die reactie van splinter (reactie 8) op je eigen opiniewebsitetje onder het fotoartikel van Linda Dutis. Jeweetwel, dejaap.nl. Daar staat uitgelegd waarom die 'asociale werkweigeraars' staken. Dan graag je grote bek even ergens anders op richten. Dat mag op het uitschot dat privébedrijven bedreigt, maar daar houdt het dan ook mee op.

daniel37 | 14-05-10 | 16:59

als je meer wilt verdienen helpt het misschien als je wel je school afmaakt, of anderszins enige ambitie toont. Wil je toch actie voeren om wat voor reden dan ook, zorg dan dat je de mensen treft die in dit conflict tegenover je staan. Dump je afval en andere ellende op de stoep van de betreffende bewindspersoon of zijn werkplek, desnoods alles bij Asscher in zijn tuin, maar val daar niet de mensen mee lastig die WEL gewoon hun werk doen. Het gaat hier om ongeschoold werk wat elke idioot die een bezem kan vasthouden of een stuur kan ronddraaien kan uitvoeren dus zitten er nu eenmaal beperkingen aan beloningen en waarderingen, en ben je erg vervangbaar. Ik hoop, zeker na de bedreigingen van die Ron Rumkorf, dat die schoonmakers binnenkort hun looneisen bij het alom aanwezige vuil kunnen zetten. Ik heb respect gehad voor iedereen die werkt, ongeacht welk werk je doet, maar daar begin ik nu toch anders over te denken. Volgens mij is er een stijgende werkeloosheid, dus ontslaan die werkweigeraars en nieuwe mensen aannemen!

Salvatore | 14-05-10 | 16:57

@ elevator
Dat heb ik gelezen, maar je gaf ook in je commentaar van 16:02 aan, en ik quote:
Begin quote:"En stemrecht afschaffen voor ambetenaren en uitkeringstrekkers is interessant maar waar moet je dan de grens leggen ?
Bij studenten of andere subsidie sponzen ? ", einde quote.
Deze uitspraak is op meerdere manieren te interpreteren. Blijkbaar ben je het niet eens met mijn interpretatie, en dat mag.
Mijns inziens kun je bepaalde groepen niet uitsluiten van kiesrecht omdat ze voor eigen portemonnee kiezen? Of omdat ze om welke reden dan ook ergens op stemmen. Dat is hun recht als individu in onze maatschappij. Jij hebt het recht om te stemmen op wat jij wilt en ik ook. Dat er daarna een aantal mensen op basis van die stemmen gaat bepalen wat er gaat gebeuren is inherent aan ons systeem. Wij kiezen onze vertegenwoordigers. Wil je dat daar iets aan veranderd, dan moet je zoveel mogelijk mensen zien te mobiliseren, en niet mensen uitsluiten omdat je anders bang bent dat je je zin niet krijgt, want daar lijkt de uitspraak van HoT verdacht veel op.

borderliner | 14-05-10 | 16:55

Mijn vader, zaliger, is jarenlang lid geweest van de Abvo/Kabo. Werd op z'n 56 ontslagen. En wat deed de Abvo/Kabo voor hem. Niets.
Ja, na 40 jaar lid kreeg hij een kut speldje.

Boomschade | 14-05-10 | 16:43

@borderliner | 14-05-10 | 16:35
Probeer eens begrijpend te lezen .
Ik heb niet gezegd dat ik tegen het ontnemen van stemrecht ben .

elevator | 14-05-10 | 16:17

elevator | 14-05-10 | 16:41

@borderliner
Ben het met je eens, maar je argumentatie klopt niet (cirkelredenering).

Zuurkool met Worst | 14-05-10 | 16:37

@ elevator | 14-05-10 | 16:26
Elk normaal denkend mens kan toch wel op zijn vingers natellen dat het uitsluiten van anderen in een democratie niet aan de orde is. Welk steekhoudend argument moet je daarvoor aangereikt krijgen? De Grondwet misschien?

borderliner | 14-05-10 | 16:35

.. en met de Kerstdagen weer de hand ophouden zeker?

michelr | 14-05-10 | 16:31

-weggejorist-

Het meisje van Yde | 14-05-10 | 16:30

@borderliner | 14-05-10 | 16:17
Ben je ook een NKA ?
En als mijn uitspraken getuigen van gebrek aan inzicht en domheid waarom reageer je dan niet met steekhoudende argumenten ?

elevator | 14-05-10 | 16:26

@ elevator | 14-05-10 | 16:23
Gewoon omdat het kan

borderliner | 14-05-10 | 16:24

@borderliner | 14-05-10 | 16:18
Waarom reageer je toch ?

elevator | 14-05-10 | 16:23

@ Heads or Tails | 14-05-10 | 16:17
Jij draagt helemaal niets bij aan mijn portemonnee! Tenzij je mij inhuurt natuurlijk :)

Elk systeem wordt misbruikt! Maar alleen het feit al dat jij bepaalde groepen wilt uitsluiten van deelname aan de democratie, dat is ronduit belachelijk.

borderliner | 14-05-10 | 16:21

Sovjet taferelen...

da wizard | 14-05-10 | 16:19

@ elevator | 14-05-10 | 16:17
Ik lees dat je het wel 'interessant' vindt. Alleen dat al.

borderliner | 14-05-10 | 16:18

borderliner | 14-05-10 | 16:13
Ik weet wel hoe een democratie werkt en ook hoe een democratie misbruikt kan worden. Dat laatste schijn jij niet te weten.

Kom je ook (zie Merlot 16:10) met je kraaienstem het koor versterken? Trouwens, hoeveel wil je dat ik bijdraag aan jouw portemonnee, want dat is eigenlijk de vraag.

Democratie...pfff. Misschien moet je je lesjes maatschappijleer afsteken bij 13-jarige meisjes, die vinden het vast geweldig.

Heads or Tails | 14-05-10 | 16:17

@ elevator | 14-05-10 | 16:08
je doet met je uitspraak voor komen alsof werken in het bedrijfsleven het ultieme werken is en dat ambtenaren werk doen wat niet ter zake doende is.
Je uitspraken getuigen van een enorm gebrek aan verstand en inzicht!

borderliner | 14-05-10 | 16:17

@borderliner | 14-05-10 | 16:13
Wel goed lezen he , ik heb niet gezegd dat ik tegen het ontnemen van stemrecht ben .

elevator | 14-05-10 | 16:17

@ elevator en Heads or Tails
Het idee alleen al dat je bepaalde mensen hun stemrecht denkt te kunnen afnemen omdat ze ambtenaar of uitkeringsgerechtigd zijn(of een subsidie ontvangen of student zijn), getuigt van domheid en het ontbreken van enig inzicht in hoe een democratie werkt.

borderliner | 14-05-10 | 16:13

Heads or Tails | 14-05-10 | 16:04
Hear hear.
Wie niet kan zingen mag niet in het koor.

Merlot | 14-05-10 | 16:10

@Heads or Tails | 14-05-10 | 16:02
Vind ik ook leuk , niet langer als 5 jaar ambtenaar.
Houd wel in dat bijna iedereen een paar jaar ambtenaar moet worden .
Zou het beste wezen aan het einde van een carriere in het bedrijfsleven .
Bijv. van 62 tot het pensioen ?

elevator | 14-05-10 | 16:08

elevator | 14-05-10 | 16:02
Gewoon censuskiesrecht. Draag je niet bij, heb je geen stemrecht. Dat het anders is, is bizar. Jij stemt, bij wijze van spreken, over mijn bijdrage aan jouw portemonnee - da's toch ver voorbij de zotheid of wat?

Heads or Tails | 14-05-10 | 16:04

@Stroopdoos | 14-05-10 | 15:54
Strafrecht stinkt pas echt .
En ik ben NIET LINKS !

elevator | 14-05-10 | 16:04

Bigi Bana Boy | 14-05-10 | 15:47
Mijn punt is eigenlijk meer dat het ambtenaren zijn en dat je de vuilnisophaaldiensten net zo goed kunt privatiseren. Ook dan kun je stakingen organiseren als je dat zou willen, maar kun je de stakers er naderhand iets makkelijker uittrappen.

Ik ben wel voorstander voor een ontslagrecht waarbij je iedereen (dus ook alle ambtenaren) kunt ontslaan met een ontslagtermijn van maximaal 3 maanden, op te bouwen in 30 jaar, dus per 10 jaar 1 maand opzegtermijn. Die malle regeling in NL, waarbij je moeilijker van je werknemer af komt dan van je vrouw is werkelijk buiten alle proporties.

Daarnaast zou ik het een goede zaak vinden als men niet langer dan een jaar of 5 ambtenaar kan zijn (een paar toppers daargelaten voor de continuïteit, al is dat bij een continue doorstroom op een gegeven moment niet eens meer nodig) en dat men het daarna maar weer eens in 'het eggie' gaat proberen.

Zou me niet verbazen als er zeer weinig werkgevers zouden zitten te wachten op ex-ambtenaren. Hoe sneu is dat alles toch!

Wat je zegt over 'vies en zwaar' is een beetje ingehaald door de tijd. Voor een deel is dat nog zo, voor een belangrijk deel is het tegenwoordig het ophijsen van een ondergronds depot en dat in een vrachtwagen kieperen, het liefst om 08:30 als iedereen de weg op moet. Nationale hobby in 020 - nee, ook daarvan worden ze in mijn ogen niet sympathieker.

Heads or Tails | 14-05-10 | 16:02

@Heads or Tails | 14-05-10 | 15:53
Waarom zou een sterke overheid niet op een gezonde manier mensen in dienst kunnen hebben voor een publieke zaak ?
En stemrecht afschaffen voor ambetenaren en uitkeringstrekkers is interessant maar waar moet je dan de grens leggen ?
Bij studenten of andere subsidie sponzen ?

elevator | 14-05-10 | 16:02

De enige WERKELIJKE macht in Nederland: de ambtenarenvakbonden. En er is geen gemeentelijke- , provinciale of rijksoverheidsinstelling die het tegen ze opneemt- want waarom zouden ze?
-
Zelfs de 'onderhandelaars' van overheidswege zijn ambtenaren en ook zij profiteren van loonsverhogingen. Wij zijn dus bij de duivel te biecht.
-
En als die gemeente- reinigerts (of die brandweermannen, of die bodes, of die parkeerwachters) nu nog hele slechte arbeidsvoorwaarden hadden en zwaar onderbetaald werden...maar ze worden uitstekend betaald en ze hebben prachtige arbeidsvoorwaarden-- ze zijn doodgewoon: strontverwend!
-
Let op: straks wordt er weer een 'zwaarbevochten compromis' bereikt van ONZE
belastingcenten. Linksom of rechtsom: de burger gaat dokken. Crisis of geen crisis. Wij verhogen gewoon de rioolrechten nog een keertje - en volgend jaar is de brandweer weer aan de beurt. Solidariteit, heet dat.
-
Eerste stelling: mevrouw Snoey staat aan het hoofd van een opportunistische organisatie met maffia-achtige eigenschappen, die middelen als grootschalige afpersing, bedreiging en opzettelijke kapitaalvernietiging niet schuwt.
-
Tweede stelling: ambtenarenacties veroorzaken willens en wetens grote maatschappelijke- en materiële schade.
-
Derde stelling: de ABVA/KABO is een grotere bedreiging voor de democratie en het functioneren van het land dan de eerste de beste 'rechtse' partij;
-
Vierde stelling: het zou werknemers die zo goed beloond en beschermd worden als ambtenaren verboden moeten zijn om te staken.
-
Vijfde stelling: Het stakingsverbod voor ambtenaren moet heringesteld op een zo kort als mogelijke termijn.
-
Nu nog even de politici met de ballen zien te vinden...

azoturie | 14-05-10 | 16:01

elevator | 14-05-10 | 15:35
Het Nederlands strafrecht als gegeven argument hoor ik je niet over. Gelijk krijgen of deaudzwijgen, waar heb ik dat vaker gezien? Ah, linksche kerk.

Stroopdoos | 14-05-10 | 15:54

@ websenior > agree!
Kijken nu wat de stakers nu zelf doen. Als die enig fatsoen hebben, spreken ze die Ron heel snel aan op zijn uitspraken en moet ie t boetekleed aan. Als ze naast fatsoen, ook enige gevoel voor PR hebben, dan zullen ze dit zeker eisen.
Fatsoen (gezond verstand, wat je wil) zou trouwens al voldoende zijn, maar goed, we leven niet in het Smurfendorp.

KLF | 14-05-10 | 15:54

elevator | 14-05-10 | 15:41
Zorg en vervoer kun je er wel bijhalen (daar zal veel verbeterd kunnen worden), maar 't neemt niet weg dat je uitgerekend zo'n eenvoudige, meetbare bezigheid als het tijdig ophalen van andermans rotzooi uitstekend kunt privatiseren.

Overigens ben ik van mening dat ambtenaren evenmin als uitkeringstrekkers stemrecht zouden moeten mogen hebben. Zij stemmen dan voor hun eigen portemonnee op kosten van een ander en dat is ver voorbij het krankzinnige. Dit geheel terloops en O/T.

Ik heb gewoon niet zoveel op met die 'ijverige' ambtenaren, weet je wel.

Heads or Tails | 14-05-10 | 15:53

Vuilakken die vuilnismannen

Contra-Pro | 14-05-10 | 15:50

@ ReligionSucks | 14-05-10 | 15:42
www.sucks.nl/

elevator | 14-05-10 | 15:48

Beter Muilkorf kunnen heten (en zijn)

GSpot | 14-05-10 | 15:47

Heads or Tails | 14-05-10 | 14:47
Och het is vies, zwaar en buitengewoon zinvol werk dus ik gun ze hun deel van de welvaart best wel. Ook mogen ze van mij best staken net als iedere andere werknemer maar niet midden in een bijzonder ernstige crisis. Half Europa staat op in storten en dan moe je geen looneisen gaan stellen.

Bigi Bana Boy | 14-05-10 | 15:47

In het gevang met die Rumkorf de Afperser

GSpot | 14-05-10 | 15:46

Het is vies werk, ok, maar absoluut niet intensief / zwaar. Gezeik. En dan natuurlijk weer de linksche yakuza die erboven hangt...

ReligionSucks | 14-05-10 | 15:42

Bedotje | 14-05-10 | 15:37
exact...!!!

De kantonnier | 14-05-10 | 15:42

"jullie kunnen beter stoppen, óf jullie hebben straks tien man tegenover jullie.''
-
Finse toestanden? Integratie is geslaagd...

Ahasveros | 14-05-10 | 15:41

@Heads or Tails | 14-05-10 | 15:34
Door de slappe politici heb je idd. teveel NKA [ nuttelose kut ambtenaren ].
Maar door marktwerking krijg je toestanden als in zorg en in het vervoer met directie's met kleptocraten

elevator | 14-05-10 | 15:41

En rond de jaarwisseling ook nog eens luid toeterend je hand ophouden bij de burger voor een fooi!!
Die kun je dus voortaan in je reedT schuiven.

borderliner | 14-05-10 | 15:40

belachelijk, als ik daar een bedrijf had had ik sowieso wel een bedrijfje ingehuurd.

keppie1.0 | 14-05-10 | 15:38

Vreemd dat in deze tijd iemand voor 1,5 % (extra) loonsverhoging z'n baan op het spel zet. Ze zullen wel veel gespaard hebben.

Bedotje | 14-05-10 | 15:37

@ TM

Effe mijn straatje schoonvegen

Tostiman | 14-05-10 | 15:36

@ TM, Nee ik bedoel de zwiterse methode. Alleen werken en dan weer terug.
Ze hoeven dan van mij ook niet bij te dragen aan de sociale voorzieningen.
Net zols ze nu werken in nederland als zelfstandige.

Rolt ook met zijn ogen over zoveel dommigheid. Ik ben toch zeker Cohen niet

Tostiman | 14-05-10 | 15:36

@ Stroopdoos | 14-05-10 | 15:23
Ik weet wat werken is ja .
Maar niet als straatveger of vuilnisophaler .

elevator | 14-05-10 | 15:35

Goed dat dit even naar buiten wordt gebracht. Hier zien we de wereldverbeteraars eens goed in het gezicht.

websenior | 14-05-10 | 15:35

elevator | 14-05-10 | 15:30
Tja, dan zal toch het ambtenarenrecht flink moeten worden aangepast. Nu is het feitelijk wel, maar praktisch zo goed als onmogelijk om een eenmaal aangenomen ambtenaar te ontslaan.

Bij de overheid heb je geen marktwerking, prestaties zijn doorgaans nauwelijks te meten (in het bedrijfsleven ook niet altijd, maar dan kun je eens in de zoveel tijd 10% dor hout er uit trappen, want meestal ken je de uitvreters wel), dus er is voor die mensen ook nauwelijks een prikkel om harder te lopen dan de luiste aap die er rond scharrelt.

Iets wat je bijvoorbeeld op elk stadsdeelkantoor met eigen ogen kunt aanschouwen.

Ik zie niet in waarom je parkeerbeheer wel en vuilnisdiensten niet zou kunnen privatiseren. O ja, het eerste wordt natuurlijk dik aan verdiend, want die mensen krijgen per bon betaald. Geef je die vuilnismannen ook stukloon, klaar.

Heads or Tails | 14-05-10 | 15:34

@Hellsmurfje: Nope, netto

poltergijst | 14-05-10 | 15:33

@
Stuitend en zielug stoond jou nivo

elevator | 14-05-10 | 15:33

@Tostiman | 14-05-10 | 15:28 : Tuuuuuuurlijk... En die Polen halen dan hun familie naar Nederland, werken hier 10 - 15 jaar en raken ingeburgerd, krijgen een zootje kids die opgroeien terwijl ze nergens bij horen et voila! : De nieuwe Finnen zijn geboren.

*rolt met zijn ogen*

I don't think so.

TM | 14-05-10 | 15:32

Heads or Tails | 14-05-10 | 15:24
Gepast is passend of toereikend voor de uitgevoerde taken. Schoonmakers verdienen zeker respect en een salaris wat daarbij past. Misschien een idee je vocabulaire wat uit te breiden. Scheelt onnodig tegelplempen.
Verder is privatiseren ook prima wat mij betreft.

Stroopdoos | 14-05-10 | 15:30

@Heads or Tails | 14-05-10 | 15:12
Nou ben ik het met je eens wat betreft die ambtenaarsstatus .
Maar elke werknemer heeft het recht om op te komen voor zijn salaris .
En de politiek moet zorgen dat de ambtenaar zijn werk wil doen , of ander sie ambtenaar ontslaan .
Dan denk ik dat als het geprivaticeert wordt het nog veel duurder wordt , of de kwaliteit minder is .

elevator | 14-05-10 | 15:30

@ elevator | 14-05-10 | 15:21
En jij zit zeker nog steeds onder straatniveau?

borderliner | 14-05-10 | 15:29

Ik hoop dat de overheid voet bij stuk houdt. het kost de abvokabo 93 euro per dag per staker. Eens is dat geld op. Dan laten we Polen komen op het op te ruimen voor weinig. Als alles weer schoon is mogen de oude vuil ophalers soliciteren en indien aangenomen mogen ze voor het begin salaris gaan beginnen.
Kunnen we gelijk 10% eruit gooien. Zo de eerste 200 miljoen is al weer bezuinigd

Tostiman | 14-05-10 | 15:28

Dit soort stakingen kan ik niet waarderen, ze zadelen anderen op met hun 'problemen'. En die kunnen er niks aan doen. Als ze nu het vuil ophalen en op het binnenhof plempen zou ik dat wel grappig vinden, dit niet.

safariman | 14-05-10 | 15:27

@ De kantonnier | 14-05-10 | 15:22
Ik zie dingen gewoon in perspectief, zou je ook eens moeten doen.
Een administratieve kracht die een MBO opleiding NODIG heeft en over meer vaardigheden en kennis moet beschikken dan een vuilnisman, verdient over het algemeen MINDER dan een vuilnisman.

borderliner | 14-05-10 | 15:26

Straks gaan ze de moord op Theo en Pim nog verdedigen omdat de tegenstanders zeau zielug waren en gruwelijke pijn in hun lange tenen hadden.
Motto: Bedreigen is strafbaar.

Stroopdoos | 14-05-10 | 15:26

fris4ever | 14-05-10 | 15:24
Leuke cut&copy ...thanks

De kantonnier | 14-05-10 | 15:26

Ik ontving afgelopen december een funktionerings-evaluatie waarop ik op een schaal van 1 tot 10 een 9 ontving voor mijn werk. Een maand later wordt er gezegd dat niemand opslag krijgt vanwege de slechte economie, en niemand die daar veel problemen mee had.

Zeur dus niet zo, stelletje schoonmaak-sukkels.

En anderen beletten om het werk op te knappen hoort met gevangenisstraf te worden 'beloond'.

TM | 14-05-10 | 15:25

Server mag ook bij het grofvuil.

verraad van links | 14-05-10 | 15:25

In de jaren dat zelfstandigen in het MKB en ZZP´rs bij de 1000-den failliet gaan en veel bedrijven het water tot aan de lippen staat, er 100-duizenden werklozen bijkomen en de overheid drastisch moet bezuinigen, blijven de CAO lonen fors boven de inflatie stijgen en de verwende ambtenaren gaan volop door met asociale acties om nog meer van van de nationale koek binnen te slepen. De overheid laat het allemaal gebeuren terwijl ze reclame maken voor Nederland ondernemers land om jonge mensen warm te maken om het zelf te ondernemen. De goed geinformeerden kiezen liever een lui baanje in de luwte bij de overheid. 35u in de week, geweldige rechtspositie en alle jaren vanzelf meer. De stakers zouden ontslag moeten kunnen krijgen zodat gemeenten hun vuilophaaldiensten kunnen privatiseren.

fris4ever | 14-05-10 | 15:24

Stroopdoos | 14-05-10 | 15:21
Wat is dat eigenlijk voor gelul over 'gepast salaris'? Wat is een 'gepast salaris"? Iets dat je in de markt verdient? Laat ze dan daar gaan werken en ophouden te janken met hun meer dan riante arbeidsrechtelijke positie. Die hele vuilophalerij, da's om te beginnen al totaal geen staatstaak.

Privatiseren die hap!

Heads or Tails | 14-05-10 | 15:24

Absurd dat zij wel het recht van staking hebben maar wij niet het recht om alternatieven te bedenken. Alsof je at gunpoint wordt gedwongen tot het leveren van werkgelegenheid tegen door werknemers vastgesteld tarief.

Unie der Socialistische Nederlandse Republieken is niet ver meer weg, tijd om te vertrekken voor iedereen die meer kan dan vuilnis ophalen...

Homer J. Simpson | 14-05-10 | 15:23

Iedereen mag zijn vuil in de tuin van Ron Rumkorf flikkeren, zonder te betalen.

Boy Cot | 14-05-10 | 15:23

elevator | 14-05-10 | 15:15 copy/pasten gaat je niet zo goed af zie ik. Ik hoop dat je met een bezem beter overweg kunt.

Stroopdoos | 14-05-10 | 15:23

Wil ik door die asociale tyfus ellende die van Amsterdam een grote farvella maakt niets liever dan m'n FNV abbo opzeggen, hebben ze verdoeme een vrije dag daar....

Kwezel | 14-05-10 | 15:23

Alles kan in Amsterdam.

verraad van links | 14-05-10 | 15:23

Alles kan in Amsterdam.

verraad van links | 14-05-10 | 15:23

borderliner | 14-05-10 | 15:18
Ah...ook lid van de club van omhooggevallen figuren?

De kantonnier | 14-05-10 | 15:22

Die vuilnismannen hebben groot gelijk. Terwijl die politici (met name de PvdA) hun zakken blijven vullen, moeten zij inleveren. Goeie actie dus!!

guntherrrr | 14-05-10 | 15:21

Zo slecht verdienen ze niet de vuilnismannen. Als ze meer wilde hebben hadden ze vroeger wat beter hun best moeten doen. Lijkt me sterk dat ze vroeger vuilnisman wilde worden toen ze nog op school zaten. Ze hadden toen geen verantwoording en nu ook niet. Gewoon 40 uur werken en dan zonder zorgen naar huis. Biertje pakken TV aan op sbs. En dat is het. Total geen stress en baantje bij de overheid voor altijd.

Tostiman | 14-05-10 | 15:21

elevator | 14-05-10 | 15:17
De geldende wetten zijn het argument. Staken om gepast salaris ok, maar bedreigen is strafbaar. (punt) En opmerkingen over levenslange werkstraf zijn zeker een 'lutser' opmerking waard. Tsjonge wat stuitend. Alsof een schoonmaker geen keuzes heeft omdat er een ketting aan zijn been zou hangen. Das pas zielug.

Stroopdoos | 14-05-10 | 15:21

@borderliner | 14-05-10 | 15:18
Snap jij het verschil tussen verdienen en krijgen ?

elevator | 14-05-10 | 15:21

Nu is het natuurlijk ook weer zo dat de vuilnismannen de enige ambtenaren zijn die in elk geval doorgaans nog iéts doen. Kun je nagaan hoe misplaatst het is dat álle ambtenaren stakingsrecht hebben - dat doen ze dan ook niet zo gek vaak, want niemand zou het verschil merken.

Heads or Tails | 14-05-10 | 15:20

@tipo | 14-05-10 | 15:12
Zegt iemand die in de markt geen inkomen halen .

elevator | 14-05-10 | 15:20

Jep, tijd voor particuliere vuilnis ophaal. Moet toch op ambtenaren bezuinigd worden?

je moehar | 14-05-10 | 15:18

-weggejorist-

nachtschilder | 14-05-10 | 15:18

Wat verdient zo'n vuilnisman nu eigenlijk, en wat is zijn opleidingsniveau?
Na wat zoekwerk komt het salaris tussen de 1000 (starter) en 2000 (ervaren vuilnisman) bruto per maand uit.
Dat is aardig betaald voor een baan waar je niets voor hoeft te kunnen of kennen.
Het is dagelijks wat zakken in een auto gooien. Ze krijgen nog een 13e maand ook. Niet zeuren gewoon je werk doen!!

borderliner | 14-05-10 | 15:18

@Stroopdoos | 14-05-10 | 15:12
Zielig hoor , gaan schelden , heb je geen argumenten ?

elevator | 14-05-10 | 15:17

LOHOL
dus ze willen de stad gewoon echt in een vuilnisbelt veranderen
maar OH WEE als iemand anders die rotzooi komt opruimen, om middeleeuwse tafeleren te voorkomen
wat een grapjassen hahahaha!!
nu ben ik de sympathie voor die kerels toch wel een beetje kwijt...

OHFOURSIX | 14-05-10 | 15:17

Olc32 | 14-05-10 | 15:14
Ach, je kunt je eigen tijd indelen nietwaar? Heb je heel geen vakbond voor nodig.

Heads or Tails | 14-05-10 | 15:16

@ zielig hoor , gaan schelden , heb geen argumenten ?

elevator | 14-05-10 | 15:15

Hoezo blijkt? Wisten jullie dat nog niet dan? Is het nieuws dat dit soort lui een hekel heeft aan mensen die wel willen werken?

Hockey | 14-05-10 | 15:14

De vuilnismannen worden door die elitaire ABVA KABO misbruikt. Je ziet de gasten nooit bij de reinigingsdienst , alleen als er gestaakt dient te worden zijn die figuren paraat. Ik snap die gasten niet dat ze er in trappen.

huperdepup | 14-05-10 | 15:14

@sim- | 14-05-10 | 15:08
Zorgen dat de gemeente niet voor een stuiver op de eerste rang wil kan zitten . M.a.w. normale salarissen betalen aan werknemers .

elevator | 14-05-10 | 15:14

Heads or Tails | 14-05-10 | 15:12
Je bent ondernemer? Ga dan werken! Tijd is geld voor een ondernemer!
Zit ie een bietje te reaguren hier in zijn eigen tijd... :P

Olc32 | 14-05-10 | 15:14

@prins_heerlijk | 14-05-10 | 14:43
Schaamteloze nick-jatter!

Reaguurbuisje | 14-05-10 | 15:12

elevator | 14-05-10 | 15:03
Oh, moet dat? Of ben je dan slachtoffer van zelfmedelijden.
Wetten zijn leidend hierin en bedreigen is strafbaar. Begrijp dat maar es lutser.

Stroopdoos | 14-05-10 | 15:12

@elevator | 14-05-10 | 15:09
Een vuilnisman krijgt huursubsidie, zorgtoeslag, kinderopvangbijslag, gratis schoolboeken, vakantiegeld en hij betaalt nauwelijks inkomensbelasting. Genoeg is genoeg.

tipo | 14-05-10 | 15:12

Gewoon alle vuilnis dumpen op de stoep van:
Hoofdkantoor Abvakabo FNV Boerhaavelaan 1 2713 HA Zoetermeer

Wouterr | 14-05-10 | 15:12

Twas toch al een stinkstad

CT Surgeon | 14-05-10 | 15:12

elevator | 14-05-10 | 15:07
Allemaal fout lul, ik ben ondernemer en ben die jankende vakbondszeikerTjes meer dan zat. Overigens is er in mijn branche geen CAO en zijn er dus ook geen slachtofferige neuzelaars van werknemertjes die gaan miepen over 1,5% of wat het is.
Daarnaast is het absurd dat een ambtenaar die je in de praktijk in feite niet kunt ontslaan het recht heeft om te staken. Hij is overheidsdienaar en dondert anders maar op. Come to speak of it: daar kunnen wel wat vetrandjes af, bij die overheid, zeker nu daar geen enkel zelfcorrigerend mechanisme werkzaam is.

't Zijn natuurlijk geen dingen waar jij ook maar de ballen verstand van hebt, zonde van m'n getiep.

Heads or Tails | 14-05-10 | 15:12

-weggejorist-

watsinneneem | 14-05-10 | 15:12

Vakbonden moeten verboden worden.

Willem VanDer Decken | 14-05-10 | 15:11

Arbeiders hebben het altijd over rechten, nooit over plichten. Het proletariaat moet daarom stevige onder de duim gehouden worden.

Der Kaiser | 14-05-10 | 15:11

Gewoon een open sollicitatieprocedure starten en afwachten maar.Genoeg gegadigden dan de öude garde"wippen .

De kantonnier | 14-05-10 | 15:11

@tipo | 14-05-10 | 15:09
En daarom moet het vuilnis bergen hoog blijven liggen op straat .

elevator | 14-05-10 | 15:10

portiers genoeg.. vuile vieze kut FNV'ers

nachtschilder | 14-05-10 | 15:10

ik zeg wel ze moeten voor dat werk niet zeuren met 9 euro bruto, maarja ze hebben sowieso recht op inflatie correctie etc. en wat vragen ze nu, bijna niks. dus geef het gewoon probleem opgelost.

mytec | 14-05-10 | 15:10

@mytec | 14-05-10 | 15:04
Dan past het jou niet om comentaar te hebben op mensen die op komen voor een normaal salaris .

elevator | 14-05-10 | 15:09

@elevator | 14-05-10 | 15:04
Een vuilnisman heeft geen studieschuld, geen verantwoordelijkheid, geen overwerk, geen stress, geen risico. Voor elke vuilnisman 10 anderen. Waarom moet hij dan meer dan 9 Euro krijgen?

tipo | 14-05-10 | 15:09

Stakers zijn helden !
Met behoud van loon niets doen, lekker extra vacantie en dat kan omdat het ambtenaren zijn. Dat is de kaste die Griekenland ook naar de sodemieter geholpen heeft en we kunnen dat hier ook verwachten.

ikweetnogmeer | 14-05-10 | 15:09

Ik snap het niet.
Eerst worden de vakbonden boos omdat de ondernemers hun afval op straat bij de vuilcontainers dumpen. Nu worden ze nog veel bozer omdat de ondernemers een bedrijf inhuren om het op te halen?
Wat moeten de ondernemers anders doen met hun afval?

sim- | 14-05-10 | 15:08

@Heads or Tails | 14-05-10 | 15:04

Enig idee wat een vakbondslid betaald aan contributie ?
Nee , natuurlijk niet jij laat je arbeidsvoorwaarden regelen via een CAO die wordt onderhandeld door een vakbond waar jij niet aan aan mee betaald .

elevator | 14-05-10 | 15:07

ik word zo moe van dat linkse tuig

Nixxor | 14-05-10 | 15:07

..."agressieve arbeiders die op kosten van de gemeenschap vrij nemen..."
Nee, BertBrusse! Stakers worden niet betaald uit belastinggeld. Bovendien gaat het niet om loonsverhoging, het gaat om het nakomen van het sociaal akkoord van april 2009. En dat sociaal akkoord is geen afspraak met louter linkse honden! As u begrijp wa'k bedoel!

Mallemoeder | 14-05-10 | 15:06

Ik woon in Amsterdam en ik kan je zeggen, het is echt niet leuk meer! De stad is nu een grote vuilnisbelt aan het worden. Echt: als je hier niet woont dan heb je er niets te zoeken. Dit kan ook niet goed zijn voor de middenstand in Amsterdam. Die gaan omzet mislopen. Fijn die vakbond-idioten.

Jippie | 14-05-10 | 15:05

Volgens mij hebben die vuilnismannen groot gelijk dat ze meer loon willen maar hebben ze het moment heel ongelukkig gekozen. Meneer Ron Rumkorf dreigt volgens mij impliciet met mishandeling, verstoring van de openbare orde en anderszins en is daarmee niets meer dan een crimineel. Bij de vakbond en de PvdA vinden ze natuurlijk dat het doel (strijd tegen Het Kapitaal) alle middelen heiligt.

Wezel | 14-05-10 | 15:05

@elevator niks grote mond, ik heb 3 jaar in een supermarkt gewerkt, me echt de tyfus gewerkt en altijd de hoogste beoordelingsfouten gehad. dit jaar er uitgegooid met vervalste formulieren door die kut flexwet en een kut bedrijf.

op dat geld teer ik nu nog even, ja uwv krijg ik ook niks van ook schandalig eigenlijk dat je dat alleen als uitkeringstrekker krijgt.

verder krijg ik minimum stufi, en leen ik bij voor mijn collegegeld.zo!

mytec | 14-05-10 | 15:04

@Bigi Bana Boy | 14-05-10 | 14:14

Geen probleem mee hoor ., laat maar komen .

elevator | 14-05-10 | 15:04

Vakbonden zijn zó 1920 en bestaan alleen nog maar omdat ze nu eenmaal bestaan. Hun taak zit er al decennia op. Maar ja, links, plucheklevend etc., het bekende verhaal.
Hoeveel procent van de werknemers in NL is lid van zo'n club? En dan nog, wie krijgt het verzonnen dat godbeterehet ambtenaren stakingsrecht hebben, volk dat je niet of nauwelijks aan de dijk kunt zetten?

Breken die staking, met excessive force - en daar dan een mooie film van maken.

Heads or Tails | 14-05-10 | 15:04

@elevator | 14-05-10 | 15:01
Verwend nest. Ga eens werken voor je geld.

tipo | 14-05-10 | 15:03

@Stroopdoos | 14-05-10 | 14:55
Jij snapt het niet om rond te moeten komen met een minimum salaris voor de rest van je leven .

elevator | 14-05-10 | 15:03

Ik aanschouw hier al jaren een vuilstort van bekrompen meningen en nu U zich hier door allerlij krachttermen aanhefend over de zwaar onderbetaalde schoonmakers de zwakere uit deze samenlevening.
Gaat u schamen mislukte burgerwacht maak U zich drukker over de zelf verrijking van het gemeente bestuur.

Trompeter | 14-05-10 | 15:02

@ zooishettoch | 14-05-10 | 14:17: precies. In Napels kwamen de ratten op het vuilnis af, in amsterdam weigeren de ratten dat te doen.

wijsvinger | 14-05-10 | 15:01

@mytec | 14-05-10 | 14:56
En de rest van je inkomen wordt betaald door je pa en en door de UWV ?
Hou toch gauw je grote mond !

elevator | 14-05-10 | 15:01

@CoffeePatch | 14-05-10 | 14:57, geduld, dan houden ze hun grote muil wel.

gentle giant | 14-05-10 | 15:00

Zo is dat , allemaal vuile stakingsbrekers .
Iedereen heeft recht op een normaal salaris .

elevator | 14-05-10 | 14:58

Rumkorf is een vieze rooie parasiet,heeft alleen maar een grote bek,en leeft van de vuilnisophalers.Laten die eens kijken wat deze niksnut via hun rug ,jaarlijks in zijn zak steekt.

fleurtje | 14-05-10 | 14:58

Adm. de Ruyter | 14-05-10 | 14:12

Ga maar tegen ze zeggen.Vort! Oh toch niet, held op sokken?

@Bert: kan jij geen vuilnisman worden? Gaat je beter af dan die kutstukkies van je, denk ik.

Piekert | 14-05-10 | 14:58

Goed stukje. Ik ben die stakers ook meer dan zat.

De Eek | 14-05-10 | 14:58

Zo is dat , allemaal vuile stakingsbrekers .
Iedereen heeft recht op een normaal salaris .

elevator | 14-05-10 | 14:57

Wat zou er nou gebeuren als iemand die vuilnisbergen in de fik steekt?

Roger Wilco | 14-05-10 | 14:57

Zijn de stakingskassen nog niet leeg?

CoffeePatch | 14-05-10 | 14:57

De ondernemers gaan deze gemaakte kosten toch hopelijk
bij de gemeente terug claimen.

De gemeenten hebben gemeenten huizen vol raamambtenaren die door de gemeenschap dik betaald worden om niks te doen. Laat die maar eens een stapje extra doen en een uur voor ze normaal naar huis gaan de straten te gaan schoonmaken voor de gemeenschap die hun brood op de plank brengt.

solidstate | 14-05-10 | 14:56

Mijn sympathie voor de actie is ineens verdwenen. Vreemd hoor

Tobi | 14-05-10 | 14:56


Quote van Ron Rumkorf: ''Ik zei: jullie kunnen beter stoppen, óf jullie hebben straks tien man tegenover jullie''.
Quote van een middenstander: "Ron Rumkorf kan maar beter stoppen, of hij heeft straks minstens tien man tegenover zich!!!!!!!!!"

El Moro | 14-05-10 | 14:56

Waarom staken als je ongeschoold werk doet? Je kunt toch zo iets anders doen? En als je dan niets kunt vinden waar je meer kunt verdienen heb je toch ook niet recht op meer? We hebben minimumloon en de rest is vraag- en aanbod.

Dolle Dries | 14-05-10 | 14:56

die lui moeten niet zeiken 9 euro bruto voor simplistisch werk. voor dat geld doe ik het nu ook wel als bijbaan. ben je 19 jaar student propedeuse binnen. krijg je nog alleen maar kut werk voor 5,40 per uur. mooi niet. dan leen ik wel bij of ff 10 uur in de week vuilnis halen?

mytec | 14-05-10 | 14:56

-weggejorist-

Heads or Tails | 14-05-10 | 14:55

Bizar hoe een chaos wordt afgedwongen over de ruggen van anderen voor een paar rottige rotcenten. En dan nog bedreigen omdat iemand zijn eigen straat toonbaar en veilig wil houden. Aangifte doen, voor wat het waard is.

Stroopdoos | 14-05-10 | 14:55

Vakbonden zijn stink honden die over de rug van iedereen als een klein kind hun gelijk willen halen voor 30 cent per uur meer salaris

newedav | 14-05-10 | 14:55

Laten we dit privatiseren, particuliere vuilnisophalers!

funkyd | 14-05-10 | 14:53

@Gnothe_Seauton | 14-05-10 | 14:50, misschien omdat ze bezig zijn met ondernemen en daarom mensen inhuren om dat voor hun te doen?

gentle giant | 14-05-10 | 14:53

ServerT bleef hangen, vandaar dubbelpost.

Heads or Tails | 14-05-10 | 14:53

Bigi Bana Boy | 14-05-10 | 14:14
Je comment was het eerste waar m'n oog op viel en yep, so right! Hoppa, in de auto en naar het vakbondskantoor!

Stakingsrecht voor mensen die je niet of nauwelijks kunt ontslaan, echt te krankzinnig voor woorden. Hier en daar zie je trouwens al verdacht wit poeder over het uitgestorte afval liggen. 't Wordt nog een gevaarlijke baan ook...

Heads or Tails | 14-05-10 | 14:52

Gemeentlijk vuilnis medewerkers moeten toch ook ergens wonen? Als we nou eens met zijn allen onze vuilnes bij hun op de stoep zetten ipv voor eigen deur....

poli | 14-05-10 | 14:52

Stakers... Bah!

YMMMV | 14-05-10 | 14:51

@Bert
Nu weet iedereen dus hoe jij inlogt op de jaap.

sjaakdeslinksesul | 14-05-10 | 14:51

Rumkorf sofort gegen den Müll Berg!

gentle giant | 14-05-10 | 14:51

Stakingsbreken is nooit echt verwelkomd, ken je geschiedenis. Waarom brengen die ondernemers het niet zelf weg?

Gnothe_Seauton | 14-05-10 | 14:50

FNV bestaat alleen maar uit tuig. Meest kansloze vakbond die er is. Ze geven ook alleen maar af op andere vakbonden om zo leden te kunnen stelen.

a.n.alvabeet | 14-05-10 | 14:49

Ontsla dat tuig, privatiseer de schoonmaak branche en verlaag belastingen. Particulieren vangen dat makkelijk op blijkbaar. FREE MARKET PREVAILS!

zarathustra1 | 14-05-10 | 14:49

Het is leuk dat er gesproken wordt over crisis en dat de eurozone wankelt, maar intussen zitter er wel weer diverse hoge heren die zichzelf over het afgelopen jaar weer enkele miljoenen bonus hebben toegewezen voor wanbeleid, en het besparen op kosten door hardwerkende mensen de WW in te trappen. Laat de crisis dan alsjeblieft oplossen door die vieze egoïstische graaiers, en niet door mensen die amper een modaal salaris verdienen omdat ze voor dag en dauw jouw rotzooi voor je komen opruimen, onafhankelijk van of het goed weer is of niet. Die vuilnismannen verdienen steun en respect voor het werk wat ze doen, en omdat ze dat niet krijgen laten ze nu zien wat er gebeurt als ze stoppen met werken. Laat het een lesje zijn voor al die rechtse zakken die denken dat ze beter zijn achter hun bureau.

Belfastchild | 14-05-10 | 14:49

We hebben duizenden werkelozen in Nederland.
Stel de helft aan als vuilnisman, voor 20 uur per week. De overige 20 uur kunnen ze gebruiken om werk te zoeken.
1. Vuilnis wordt goedkoop opgehaald
2. Geen gezeik meer van vakbonden
3. Werkelozen blijven actief -> stap naar werk kleiner
4. Werk is niet leuk, dus men gaat actiever op zoek naar nieuwe baan.
-
Waarom doen politici altijd zo moeilijk, als de oplossing zo simpel is?

Quacka | 14-05-10 | 14:47

@poltergijst | 14-05-10 | 14:45
Netto??? Ik mag toch echt hopen dat het bruto is.

Hellsmurfje | 14-05-10 | 14:47

@Biff Eagleburger | 14-05-10 | 14:36 : Ik snap dat ook idd niet zo. Al met al toch 8 jaar studie erop (mbo, daarna hbo en nog wat vakken bij uni meegepakt) de hele tijd fucking schraal gezeten. Nu klaar en eindelijk eens beginnen met geld sparen, huisje over 4 jaar kopen (hopelijk), en misschien kan er ooit nog eens een auto vanaf. Ik kan me die gasten die meteen het leger ingingen of gingen werken bij het magazijn, winkel of wat dan ook. Die konden gelijk al een hoop dingen eerder doen. Dan moet je nu niet meer janken dat het opeens niet genoeg blijkt te zijn, maar dan moet je jezelf maar omscholen. Lukt dat niet, dan zijn er altijd nog ergere banen zoals zwartwerken bij de boer.

Frederik Vijf | 14-05-10 | 14:47

@mezelf
Nu was OpenDeur weer sneller!!! :P

Olc32 | 14-05-10 | 14:47

Het adres van deze Abvakabo/maffiabaas is: [email protected]
Stuur hem eens een vriendelijk mailtje om te laten weten hoe u denkt over bedreiging van mensen die met het hele conflict tussen de Gemeente en de bonden niets te maken hebben....

De gelaarsde kat | 14-05-10 | 14:47

Bigi Bana Boy | 14-05-10 | 14:14
Je comment was het eerste waar m'n oog op viel en yep, so right! Hoppa, in de auto en naar het vakbondskantoor!

Stakingsrecht voor mensen die je niet of nauwelijks kunt ontslaan, echt te krankzinnig voor woorden. Hier en daar zie je trouwens al verdacht wit poeder over het uitgestorte afval liggen. 't Wordt nog een gevaarlijke baan ook...

Heads or Tails | 14-05-10 | 14:47

so...? Stakingsbrekers zijn onderkruipers en de enige manier om de werkgeveribo's tot ietwat inschikkelijkheid te bewegen, is de boel verzieken. Chapeau voor de vakbond.

gardeville | 14-05-10 | 14:46

Overigens is het sowieso raar dat mensen hun vuilniszakken op straat blijven gooien als er gestaakt wordt.

Hellsmurfje | 14-05-10 | 14:46

OpenDeur | 14-05-10 | 14:38
je bent te laat.
Said it already.

Olc32 | 14-05-10 | 14:46

Ooit gehoord van stakingbrekers, die zijn niet geliefd bij stakers. Overigens deze stakers hebben mijn sympathie worden overal met de nek aangekeken, omdat ze zogenaamd minderwaardig werk doen. Werk wat de meeste Nederlanders niet willen doen.

ir.v.d.Pik | 14-05-10 | 14:46

@mezelf, darnit!! Olc was sneller met reply :)

OpenDeur | 14-05-10 | 14:45

Die smerige werkweigeraars moeten n's een beetje realiteitszin krijgen. Ze verdienen godverdomme prima. Tussen 1500 en 1700 netto + pensioen. Hadden ze maar een vak moeten leren. Koopkracht achteruit? 't is crisis. Welkom op aarde!

poltergijst | 14-05-10 | 14:45

Olc32 goed lezen of leren luisteren (beide niet echt slinkse eigenschappen)
De ondernemer heeft die "10 anderen" ingehuurd, en die worden met geweld bedreigdt en gaan weg. Waarschijnlijk koste het de beste ondernemer zeker 2 minuten 1 minuut google en 1 minuut aan de telefoon. Helaas dus, er zijn wel "10 anderen"
Kwoot uit de text:
"De ondernemers in kwestie, die nu al weken goed de lul zijn door het wangedrag van een groep asociale werkweigeraars, hadden op eigen kosten een particulier reinigingsbedrijf ingehuurd. "

OpenDeur | 14-05-10 | 14:44

@Bedplassert | 14-05-10 | 14:40
Even stom als jij ongeveer.

Hellsmurfje | 14-05-10 | 14:44

@mezelf
Particuliere schoonmaakmiepen!!!
Maar dan nog, niet zeiken, gewoon betalen.
Trouwens, ook ik heb gewoon mijn best gedaan op school :)

Olc32 | 14-05-10 | 14:44

Hoezo loonsverhoging...?
Herinvoering van de doodstraf lijkt me een betere maatregel op dit soort acties

rsk | 14-05-10 | 14:43

Hey. Doe es niet 1 gek generaliseren tot SP? Generaliseren en stigmatiseren mag alleen maar met Rotterdammers op graties housefeessies hoor!

prins_heerlijk | 14-05-10 | 14:43

@Trujillo | 14-05-10 | 14:37
En dan de volgende groep, en de volgende en de groep daarop. Makkelijk, he, geld strooien? Totdat het op is...

Art Vandelay Ultor | 14-05-10 | 14:42

-weggejorist-

AdmiraalHerman | 14-05-10 | 14:42

Hé Bedplassert, wat is er mis met een roze koek?

Leo* | 14-05-10 | 14:42

@niegosnix | 14-05-10 | 14:14
Zak es effe heel gauw in de stront kleaudtzak!

Reaguurbuisje | 14-05-10 | 14:42

OpenDeur | 14-05-10 | 14:38
Ehm?
Dat zijn de ondernemers die zelf hun stoepje schoon willen vegen.
Bedreigen hoeft van mij ook niet trouwens. Nutteloos ook.
Maar helaas, dat zijn geen dus geen 10 anderen.

Olc32 | 14-05-10 | 14:41

Qua Rumkorf:

"Vuilnisman, kan deze.................?"

Leo* | 14-05-10 | 14:40

Ze moeten goedverdoeme niet zeiken en gewoon aan het werk gaan! Stelletje klaplopers........allemaal dreigen te ontslaan en een paginagrote advertentie in de Televaag met "vuilophalers gezocht"...kijken hoe snel ze weer aan het werk gaan. En wat nu € 9,00 per uur te weining......de gemiddelde vuilophalert heeft het IQ van een roze koek!!

Bedplassert | 14-05-10 | 14:40

Je moest je al een beetje schamen als je tijdens een bijeenkomst durfde te zeggen dat je de telegraaf leest maar na vandaag hoor je als Telegraaf lezer bij de morele onderklasse van Nederland. Bij de gekke Gerritjes die zich alles laten welgevallen, bij de SBS6kwadranten van informatieopnemers. Na vandaag zeggen dat je de Telegraaf leest zal je in de ogen van je gesprekpartners in een ander licht zetten. Wie de Telegraaf leest....staat enorm voor lul en heeft het niet begrepen.

BaadErInMeinhof | 14-05-10 | 14:40

he jongens, die knokploegen moeten ook beleg op de boterham hebben hoor

de vicevoorzitter | 14-05-10 | 14:40

Ik snap die vakbond niet, eerst boos worden op ondernemers dat ze het vuil tegen huizen aangooien en daarmee 'asociaal' zijn om vervolgens nog bozer te worden als dezelfde ondernemers het vuil weg laten halen!

absurd

Wauter | 14-05-10 | 14:40

Olc32 | 14-05-10 | 14:37
wat OpenDeur reeds zei

lieverdeauddanreaud | 14-05-10 | 14:40

Iets wat ontstaat moet je niet tegengaan

robbah | 14-05-10 | 14:40

en wat denk je dat ze mogen gaan doen als ze stoppen met staken? juist.. alsnog hun eigen veroorzaakte troep opruimen.

Ik snap dat mensen troep maken, en het is niet het meest geweldige werk om dat op te ruimen. maar het is nu eenmaal je werk als vuilnisman etc. anders hadden zij geen werk!

bovendien werken er genoeg mensen hun benen onder hun kont uit voor een schamel loontje en daarvan verdienen deze mensen zeker niet het minst! en in een tijd dat iedereen het met minder of geen loonsverhoging moet doen, gaan zij lopen staken! en wie wordt de dupe? niet de werkgevers natuurlijk ,maar wij als gewone mensen.. en de ondernemers die ondanks het gedrag van diegenen die het moeten doen, toch hun verantwoordelijkheid nemen en hun zaak schoon willen houden... laat die mensen met rust man!!!

bedreigen is ten alle tijden reden om de staking te verbieden! en de mensen te verplichten te werken,. anders ontslag zonder recht op uitkering!

areiis | 14-05-10 | 14:39

Die 10 anderen worden met geweld bedreigdt, wel opletten Olc32

OpenDeur | 14-05-10 | 14:38

lieverdeauddanreaud | 14-05-10 | 14:36
Waar zijn die 10 anderen dan?
Het wordt steeds meer de hopen vuilnis...
Dag argument..... Next please.

Olc32 | 14-05-10 | 14:37

-weggejorist-

altijdimmer | 14-05-10 | 14:37

@linksgeluid | 14-05-10 | 14:32
"Jullie rechtsstaat is de onze niet!' retoriek is zo 1980. Het zijn pas stakingbrekers als de gemeente een particulier bedrijf in zou huren.

Boeuf Bourguignon | 14-05-10 | 14:37

Geef de harde werker gewoon waar die recht op heeft,en zo typisch die ondernemers,als ze nou zelf met de bezem aan de slag gaa,nee gaan met hun poen weer andere het vuile werk laten doen.
Komop geef die mensen gewoon die paar procentjes,en je bent overal vanaf.

Trujillo | 14-05-10 | 14:37

@Olc32 | 14-05-10 | 14:31

Euh nee. Ik heb namelijk wel m'n best gedaan om niet zo'n kutbaantje te hebben.

Biff Eagleburger | 14-05-10 | 14:36

@Olc32 | 14-05-10 | 14:31 & @linksgeluid | 14-05-10 | 14:32
Doe eens een vak leren. Mensen die niets kunnen worden vuilnisman. Dan heb je niets te eisen, voor jou 10 anderen. Hard? Tja, welkom in de realiteit.

lieverdeauddanreaud | 14-05-10 | 14:36

wat een stelletje lutsers...

Het is toch een gegeven dat als je geen vak leert dat je dan later niet zoveel verdiend... Oh wacht zijn natuurlijk te dom om dat te realiseren

frankie1313 | 14-05-10 | 14:36

De gemeente moet gewoon particulieren gaan inhuren om de kk-zooi op te ruimen. En dan maar rustig wachten tot ze stoppen met staken.
beauterham.blogspot.com/2010/05/het-is...

Beau ter Ham | 14-05-10 | 14:36

@linksgeluid | 14-05-10 | 14:32
Iets met ongelooflijk verkeerde timing enzo.

Art Vandelay Ultor | 14-05-10 | 14:35

@linksgeluid | 14-05-10 | 14:32
Tja..het is hun werk. Als alle kassamedewerkers zouden staken zou je ineens erachter komen dat je niks meer kunt kopen. Wat wil je zeggen?

deministerpresident | 14-05-10 | 14:35

gewoon privatiseren die boel. weg met de vakbonden!

cumshaft | 14-05-10 | 14:35

Ik haat schoonmakers van de overheid sinds nu ;)

Lang leven het particuliere bedrijf?

Schoonmakers A'dam + andere peop steden -12

jeffreyd | 14-05-10 | 14:35

@Biff Eagleburger | 14-05-10 | 14:13 : Doet eens een google adresje plaatsen van de beste man. Lekker met z'n allen zakjes pleuren is volgens mij een mooi plaatje om je te bescheuren.

Frederik Vijf | 14-05-10 | 14:35

Bel Anthony Soprano even, die lost het wel op.

Rammstein | 14-05-10 | 14:34

@kudt met dt
Ja, voor 9 euro bruto zou ik mijn nest uitkomen als ik te lui/dom zou zijn om mijn opleiding af te maken.
Wat denk je dat ze in de kassen verdienen, of achter de kassa ?
(tijdens mijn studie gewoon gewerkt in de kassen en als vakkenvuller)
Kanslooz argument. Doe trouwens eens wat linkjes om die 9 euro bruto uit te leggen, want ambtenaren hebben stapels extratjes die ze nooit meenemen in dit soort berekeningen! www.minimumloon.nl/

OpenDeur | 14-05-10 | 14:33

Die lui moeten gewoon niet zo zeiken. Ze verdienen hun geld al met andermans vuil, hoe mooi is dat opzich al ? Een ander gooit iets weg, en jij krijgt er nog je loon voor ook nog... En dan ook nog gaan zeiken dat ze loonsverhoging willen. En als er dan gezien word dat er eigenlijk prima zonder hun verder geleefd kan worden dan gaan ze bang worden he! Wat een stelletje lutsers zeg. Keihard straffen zulke werkweigeraars.

Rick200SX | 14-05-10 | 14:33

Stakingsbrekers kunnen inderdaad aangepakt worden wat mij betreft. Doet politie niet dan zelf maar.
Die vuilnismannen staken niet voor niets, nu wordt er gemerkt hoe tyfusveel troep mensen maken. Goed voor de vuilnismannen en misschien ook wel een beetje voor bewustzijn over afval. Nu moet iedereen wel melkpakken opvouwen en groente scheiden enzo :)

linksgeluid | 14-05-10 | 14:32

De Parool reaguurders plempen de contactgegevens van Rumkorf al in de comments en roepen al op om vulles voor het FNV kantoor te dumpen, moehahahaha. Eh, AbvaKabo proleet: bedreiging met geweld is strafbaar. Meneer Rumkorf zet gewoon aan tot geweld. Ik zeg: ga eens aangifte doen. En overheid: straks net als in Napels het leger het vuil laten ophalen en gewapende militairen door A'dam laten wachtlopen.

Boeuf Bourguignon | 14-05-10 | 14:31

-weggejorist-

Bedplassert | 14-05-10 | 14:31

Lekker laten staken.
anders gaan jullie lekker zelf het vuilnis ophalen mede-reaguurders?
Voor het zelfde (oude) kudtloontje als deze mensen.
Binnen 2 dagen zijn jullie ook aan het staken.

Olc32 | 14-05-10 | 14:31

Vakbonden hebben allang geen functie meer maar doen er alles aan om zichzelf onmisbaar te maken. Dit geeft wederom aan dat we hier te maken hebben met zeer asociale lui die geen enkel middel schuwen om hun zin te krijgen. En het erge is dat de Gemeente Islamsterdam uiteindelijk nog akkoord zal gaan ook.

Bedplassert | 14-05-10 | 14:30

Iets met de wet van parkinson...

gilygil | 14-05-10 | 14:30

Opruimen die rotzooi!

eavymetal | 14-05-10 | 14:29

Ontslaan die hap...

gilygil | 14-05-10 | 14:29

Gelukkig wordt het in het weekend warmer, het afval gaat stinken, de lontjes worden korter.

fuckje | 14-05-10 | 14:28

In andere landen worden de ambtenarensalarissen bevroren of verlaagd en nu gaan wij meer betalen?? De hele reinigingsdienst kan beter door particulieren gedaan worden, ik weet zeker dat dat goedkoper is. Gewoon uitbesteden aan 2 of 3 partijen die met elkaar moeten concurreren.

denoorman | 14-05-10 | 14:28

Dit zaakje stinkt!

Maar serieus, geen cent erbij geven en gewoon een oplossing zoeken om het vuilnis opgehaald te krijgen. (leger ofzo) Dan de lonen van de stakende chanteurs stopzetten moet je eens zien hoe snel ze weer aan het werk zijn.

doskabouter | 14-05-10 | 14:28

Wat me verbaast van zowel gemeentes als Abvakabo is dat je nooit exact hoort om welke bedragen het gaat per maand en hoe dat gerelateerd is aan andere salarissen. Bij een conflict met zoveel betrokkenen wil je toch consensus voor je standpunt. Dat bereik je toch door goed onderbouwd te argumenteren?

metropoliet | 14-05-10 | 14:28

Opruimen van troep;mooi klusje voor taakstraffers.

noly | 14-05-10 | 14:28

Waarom steekt het leger niet de armen uit de groene mouwen door te gaan opruimen? Vakbondsidioten kunnen dan gelijk mee op de hoop gegooid worden.
Maar ja, een leger dat nuttig werk doet, dat kan natuurlijk niet.

Brakke Obama | 14-05-10 | 14:27

Lui werkschuw tuig, ga werken voor je centen!

wurly | 14-05-10 | 14:27

In Utrecht hangt inmiddels een lucht van rottend vuilnis, althans, dat meende ik te ruiken toen ik er vanmorgen doorheen reed op de motorT

Transformatorhuisje | 14-05-10 | 14:26

@Pa Cartwright | 14-05-10 | 14:18

Ah Alkmaar, het 'demonstreert' natuurlijk een stuk makkelijker als je er zelf geen last van hebt. Ik kom zo langs met m'n boedelbak. Bel jij de lokale chinees ff dat we z'n vuil komen ophalen?

Biff Eagleburger | 14-05-10 | 14:26

Ik raad aan in deze aan probleem verplaatsing te doen. Men neemt het probleem: afval, plaatst dit in een ouderwetse vuilniszak en verplaatst deze vervolgens, liefst met een boog, door een ruit van een FNV/PvdA kantoor naar keuze.

lieverdeauddanreaud | 14-05-10 | 14:25

-weggejorist-

Muffepeer | 14-05-10 | 14:24

Dit land gaat steeds verder naar de kloten. Alleen nog een land uitzoeken waar het beter is en weg ben ik. Haije To

Legendary12 | 14-05-10 | 14:24

Ik begrijp op zich het principe van het stakingsrecht wel. Hoewel ik vind dat het gekozen stakingsmiddel proportioneel ten opzichte van het verschil tussen huidige situatie en gewenste situatie moet zijn. En als het alleen om meer geld gaat vind ik staken op een manier waarbij anderen dan de werkgever last ondervinden niet kunnen. Maar wat nu helemaal vreemd is, dat personen of bedrijven die afval willen weghalen belemmerd worden. Dat slaat natuurlijk nergens op. Net zoals in de treinen. Als NS een ander bedrijf wil inschakelen, dan doet ze dat toch. Want 'stakingsbreken' is een loze term. Een bedrijf komt afspraken niet na en dan is het logisch dat de opdrachtgever een ander bedrijf inschakelt. Eventuele stakers moeten, als ze daar problemen mee hebben, maar naar hun werkgever gaan.

Willem4246 | 14-05-10 | 14:24

Wat een oetlul van die vakbond, beetje met geweld gaan lopen dreigen. Klootviool. Is het nou zo heel raar dat iemand de boel een beetje schoon probeert te houden? Kan die kerel niet aangehouden en opgesloten worden, zoals met wel meer agressieve hufters dient te gebeuren?

Achterdocht | 14-05-10 | 14:24

-weggejorist-

Bigi Bana Boy | 14-05-10 | 14:24

Ok, dit is dus hét moment om hardhandig in te grijpen.. Ow wacht.. 'hardhandig' kennen ze in Nederland niet ;)

Mindchaoz | 14-05-10 | 14:24

Waar is Toni Soprano als je hem nodig hebt?

kleingrutter | 14-05-10 | 14:23

niets nieuws toch, slinks is immer van geweld, dictatuur en afpersing.

OpenDeur | 14-05-10 | 14:23

ik zeg, iedereen krijgt waar hij recht op heeft. Dus als deze "middenstanders" tot hun nek in de shit zitten is dat hun verdiende loon en niet de schuld van stakende vuilnismannen. Zeg eerlijk, zou jij voor 9 euro bruto (echt waar!) je nest uitkomen?

kudt met dt | 14-05-10 | 14:23

Bijna te typische Links Werkschuw Tuig Dat Geld Probeert Af Te Troggelen Van Werkgevers. = Elke hoofdletter bij elkaar is Abvakabo/FNV

De Monarchist | 14-05-10 | 14:23

-weggejorist-

pokje_fokkie | 14-05-10 | 14:22

Wat een gelul om niks, we hebben het over een kwartje per uur. Ik ben echt geen rooie, maar de bazen keren zichzelf wel meer uit dan 1.5% per jaar. Die jongens doen goed werk en staan al jaren stil in inkomen. Het is de schuld van de starre houding van de Gemeente. Echt belachelijk. Geef die jongens waar ze recht op hebben en volgende week is Amsterdam weer schoon.

opgezwolle | 14-05-10 | 14:22

Empekai | 14-05-10 | 14:20

Adres graag, ik doe mee en ga gebruikte pampers en aanverwante artikelen verzamelen...

eerstneukendanpraten | 14-05-10 | 14:22

Ze zijn sowieso dom, heb je die teringzooi al is gezien die er nu ligt? Dat moeten ze straks zelf weer op gaan halen tegen al dan niet verhoogd salaris.

Als alles nog enigszins netjes in de bakken lijkt het me makkelijker troep ruimen dan die bergen waar de zakken intussen onder het gewicht bezwijken en nog meer zooi achterlaten.

Enige mensen die ze ermee hebben is degene waar ze zo graag respect van willen...

TheHandyman | 14-05-10 | 14:21

Bigi Bana Boy | 14-05-10 | 14:14

Toen ik het artikekl gelezen had wilde ik hetzelfde plempen, maar je was me een slag voor... Hebben in ons bedrijf ook al grote problemen met FNV Bondgenoten gehad, die gasten hebben de hele dag de tijd om rechtzaken tegen je aan te spannen en daar dreigen die eickels ook nog mee. Zo in de trant van: als jullie onze eisen niet geheel inwilligen gaan we procederen, en dat kunnen we heeeel lang volhouden en jullie zijn van het bedrijfsleven, dus moet je het zelf betalen. Bij ons betalen de leden dat... FNV Bondgenoten, jullie zijn allemaal JUDASSEN...

eerstneukendanpraten | 14-05-10 | 14:21

Ennnn.. weg is de sympathie voor vuilophalerts die staken..

Kabila de stijlloze | 14-05-10 | 14:20

Vuil blijft nu eenmaal Cosa Nostra.

ristretto | 14-05-10 | 14:20

De jaren '80 zijn weer terug. Heerlijk die stakingen. Onderhandelen over je salaris is goed. Staken omdat je je zin niet krijgt is zóóó kinderachtig.

brienenoord | 14-05-10 | 14:20

Geachte heer Rumkorf,

Ik ga vanaf morgen mijn vuilnis bij U thuis voor de deur afleveren. Ik ben het zat. En zo lang er wordt gestaakt ga ik ervan uit dat U die rotzooi dan ook mooi laat liggen.

Succes ermee,

Met de vr gr
Empekai Lengai

Empekai | 14-05-10 | 14:20

To Hell with Abvakabo FNV

Joe Speedboot | 14-05-10 | 14:20

Ik gun die vuilnsmannen het beste hoor, begrijp mij niet verkeerd, maar dit is niet het moment om loonsverhoging te vragen. De Eurozone wankelt, de crisis is verre van voorbij en het gaat alle perken te buiten wat de FNV nu doet. Let wel, ik heb niets tegen vakbonden maar om dit uitgerekend nu te doen is absurd.

Bigi Bana Boy | 14-05-10 | 14:19

Typisch Linksch weer.

kleingrutter | 14-05-10 | 14:19

@ Biff Eagleburger | 14-05-10 | 14:13
Die woont in Alkmaar. Die 150 ton vuil zal dus hier uit mijn straat moeten komen.

Pa Cartwright | 14-05-10 | 14:18

Links, de meest foute kant die er is.

wacceauxjacceaux | 14-05-10 | 14:18

Graag uw afval in Rumkorf zijn voortuin deponeren. Dank u

Valentinoos | 14-05-10 | 14:17

WAAR woont meneer 'Ron Rumkorf' dan ga ik daar mijn vuilnis wel in zijn TUIN donderen. Hmm woont waarschijnlijk in een flat... dan in zijn portiek. En dan is ff kijken of hij het zelf dan ook laat liggen. IK ZEG niks erbij. Laat ze maar staken tot z'n een ons wegen!

Empekai | 14-05-10 | 14:17

Als de vuilnismannen opslag krijgen, krijgen alle ambtenaren dat (ofzoiets), en dat kunnen we niet gebruiken, nu in de crisis. Typisch geval van verkeerd moment kiezen voor je staking. Hadden ze het 3 jaar geleden gedaan of over 2 jaar, maar nu is deze staking gewoon een besparingspost voor de overheid.

Rho'd Berth | 14-05-10 | 14:17

Dit lijkt mij een prima moment om juist wel particulier ophaalbedrijf in te huren. Samen met een particulier beveiligingsbedrijf. Goed voor de werkgelegenheid en goed voor de marktwerking. Mijn sympathie hebben deze ambtenaren met een goed CAO nooit gehad en zullen het zo ook zeker niet krijgen!

deministerpresident | 14-05-10 | 14:17

mwah lijkt me feitelijk onjuist, de situatie in Napels met die in Amsterdam vergelijken.

zooishettoch | 14-05-10 | 14:17

-weggejorist-

CobisTaba | 14-05-10 | 14:16

Nou, lijkt me een duidelijk gevalletje bedreiging met z'n 10 man... Opknopen en next...

sr69 | 14-05-10 | 14:15

Biff Eagleburger | 14-05-10 | 14:13
Eensch!

GeflipteVlaflap | 14-05-10 | 14:15

Ik wàs solidair, maar dat is inmiddels voorbij. Je kunt toch ook na bv drie weken switchen naar andere steden? Moet de rechter niet ingrijpen? Deze staking is ontaard in maatschappelijk onverantwoord en onacceptabel gedrag.

borderlijntje | 14-05-10 | 14:15

Groot gelijk, optiefen met die stakingsbrekers!

niegosnix | 14-05-10 | 14:14

Misschien is dit juist wel een goed moment om voortaan voor altijd over te schakelen op particuliere vuilnis ophaal ? Een beetje meer marktwerking ? Wat denk jij Ron ?

Marcus Porcius Cato | 14-05-10 | 14:14

Stort als particulier of als bedrijf 's avonds je afval voor de deur van het dichtsbijzijnde vakbondskantoor. Laat ze maar eens zelf de consequenties van hun akties voelen. Als we dat twee dagen volhouden als burgers ligt er een berg voor de deur waar hun kantoor achter zal verdwijnen. Hoe moeilijk kan het zijn ? Dus achter in de auto die vuilniszaken en op naar de FNV.
Moet ik alles uitleggen hier ? Djeezzz.

Bigi Bana Boy | 14-05-10 | 14:14

Vuilnisman !!!! Mag deze zak ook mee ?????

Miss Diction | 14-05-10 | 14:14

Niet normaal.
Per direct aan het werk voor half loon of oppakken voor bedreiging, wat zeg je daar van?
Maar goed, amsterdam zal nog wel een lange tijd kunnen genieten van een aroma van afval en ruggegraatloosheid.

BeerGod | 14-05-10 | 14:13

Typisch tijd om 150 ton vuil bij Rumkorf in z'n tuin te pleuren.

Biff Eagleburger | 14-05-10 | 14:13

links tuig..! hop, werken met jullie donder, stelletje luie fl**kers!

Adm. de Ruyter | 14-05-10 | 14:12

Ontslaan

Joeroe | 14-05-10 | 14:12

Lekker bij hun hoofd, die werkweigeraars.

H4x TBH. | 14-05-10 | 14:11

Vuil hale? Dan graag betale!

Abelardus | 14-05-10 | 14:11

REAGEER OOK