
Ondanks al het geheupbeuk van spindoctor Jack blijft het CDA natuurlijk toch de gezinspartij bij uitstek.
Quote.
"Het gezin is belangrijk voor het CDA. Een gezin is een plek waar mensen zorg voor elkaar en hun kinderen willen delen. Een plek waar het samenleven in het klein vorm krijgt en geoefend wordt door overdracht van waarden en normen." Mooi toch? En daarom presenteert de partij vier kleurplaten om lekker iets voor jezelf te kunnen doen als papa weer 'es met iemand van het werk ligt te neuken. Want 'Het CDA is er niet alleen voor grote mensen' aldus de
campagnesite. Dat laten we ons natuurlijk geen twee keer zeggen. Aan de slag maar! Plaat
1,
2,
3 en
4. Grote kinderen mogen ook gebruik maken van Photoshop en de resulaten spindoctort u zo
de Dump in.
Reaguursels
Inloggen@Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:42
Mee eens. Elke politieke partij legt haar standpunten aan anderen op als het ware. Bij een christen is dat toevallig op religie gebaseerd. Maar waarom zou dat niet mogen, en op een andere basis wel?
@Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:39
Je gebruikt een contaminatie:
"je betoog slaat kant noch wal" moet zijn:
slaat nergens op, of
raakt kant nog wal.
Sorry, dat kon ik even niet laten op te merken ;)
@Korreltje Zout | 11-05-10 | 13:24
" Dankzij uw partij..." Pfft, begin jij nu ook al, ik ben helemaal niet van het CDA! Dat heb ik toch helemaal niet gezegd? Ik vind het alleen onzin om het CDA de grond in te boren alleen omdat ze positief over het gezin op zich zijn. En als je zegt dat het geloof een veel te grote invloed op onze samenleving heeft, moet je toch wat beter nadenken en om je heen kijken, want die invloed is ontzettend teruggedrongen, als je kijkt hoe het vroeger was.
@Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:16
Houd nu eens op, ik ben helemaal niet van het CDA en moet er weinig van hebben. Maar daarom kan het nog wel zo zijn dat ik het niet met je eens ben!!
@dosis | 11-05-10 | 13:13
Sorry voor de taalfout ;)
Maar ik snap niet dat je het nu opeens over mijn moraal hebt, dat is uit de lucht gegrepen.
OMG, ik wist al dat het CDA een tenenkrommende partij is, maar die kleurwedstrijd overtreft alles.
kannie kleure tusse de lijntjes
wel heel goed smere
Zon = Tepel +1
Wel minder mooie booby's, maar who cares
LOL, ik zie nu pas dat er twee tetten achter zitten
@azijnseikert | 11-05-10 | 15:02
het is iets menselijks om elkaar de moraal op te leggen. En dat doen wij christenen ook, helaas. Het is alleen niet een christelijk grondbeginsel. Christenen doen het ondanks wat het christelijk geloof zegt. Het spijt me.
Zonde? Het was zonde geweest als u het niet had gedaan ;)
CDA: Cup D, Allemaal!
@Rho'd Berth
Van beide kanten is het onmogelijk om zowel geloof buiten het publieke domein te houden en vv. Dat zien we steeds gebeuren. Geloven is niet alleen geloven, maar ook opleggen.
@Rho'd Berth | 11-05-10 | 14:53
Het is heel flauw, maar ik kon het niet laten schieten...
Vergeef mij mijn zonden.
@Art Vandelay Ultor | 11-05-10 | 14:43
Haha! Zoals wij in ons kneuterige spruiterige CDA gezinnetje altijd zeggen: vormfout = faal, ik heb de discussie verloren. U wint. *sob*
Art Vandelay Ultor | 11-05-10 | 14:43
Thanx! QFT...
"Overigens ben ik het op al die punten met mij oneens, maar dat hoort erbij."
Rho'd Berth | 11-05-10 | 14:41
Hehe, moest ik quoten.
@Korreltje Zout:
Ik gebruikte Mein Kampf helemaal niet om iemand zwart te maken. Heeft u de post wel gelezen? Zelfs uw vriend dosis is het daarmee eens.
U geeft een pavlov reactie. Mein Kampf --> godwin.
En u bent opnieuw klaar met mij zonder ook maar op 1 van mijn inhoudelijke argumenten in te gaan. Klasbak is u.
@dosis | 11-05-10 | 14:34
Ah, u heeft politieke inhoudelijke redenen tegen het CDA en Balkenende. Jammer dat die pas zo laat aan de orde komen en u zich zolang verschool achter onzin en vingerzwaaierij. (u lijkt idd wel een christen, die kunnen ook zo verontwaardigd zijn).
Maar nu ik gezien hebt dat u ook een inhoudelijke politieke overweging heeft krijg ik zowaar respect! Overigens ben ik het op al die punten met mij oneens, maar dat hoort erbij.
@ Rho'd Berth | 11-05-10 | 14:25
"En ga er eens inhoudelijk op in. Waarom mogen andere politieke stromingen wel boeken gebruiken ter inspiratie en christenen niet? "
Dat heb ik helemaal niet beweerd. Kortom een verdraaiing. Het ging mij specifiek om dat ene boek: een zwakke poging om de ander verdacht te maken. Verder wordt ik doodmoe van u en uw drogredenen en ontkenningen. Nogmaals: het CDA is slecht voor ons land (zie boven), er is geen enkel bewijs dat God bestaat dus hou hem buiten onze politiek en samenleving (duh!), er is helaas geen scheiding Kerk en Staat (zie boven), en ik ben klaar met u (zie boven). Echt.
Rho'd Berth | 11-05-10 | 14:28
Ik wil van jou toch geen excuses, gekkie. Ik wil dat de Balk aftreedt wegens incompetentie, illegale oorlogvoering, financiele misleiding, nivellering, vriendjespolitiek, kiezersbedrog en nog wat zaken. Dat hij zegt dat niet-gelovigen niet functioneren staat onder aan de lijst.
Mijn huisgenoot en zijn vriendin (geen seks vóór het huwelijk, proest) vinden mij een voorbeeld christen. Alleen jammer dat ik niet in de redder jezus geloof, zeggen ze er iedere keer bij. Doe mij maar Loki en Thor en een drankhal vol Valkyries, daar kun je tenminste mee lachen;)
@Rho'd Berth | 11-05-10 | 14:29
Ook ik heb bij lange na niet alle wijsheid in pacht. Dit is simpelweg hoe ik, met de kennis van nu, tegen zaken aankijk. Maar, hé, ik ben nog jong. Wellicht trekt het allemaal nog wel bij ;)
@Art Vandelay Ultor | 11-05-10 | 14:20
Dat jeuk krijgen van socialisten dat delen we alvast ;)
En het is uw volste recht ook jeuk van 'ons' te krijgen. Wel denk ik dat u jeuk krijgt van een karikatuur van de werkelijkheid. Maar ook dat is uw goed recht.
Rho'd Berth | 11-05-10 | 14:25
blabla Job Cohen bla bla.
Heeey! We hebben een overeenkomst! JobcoMan, die alle thee drinken kan! Inderdaad, een stuk oninhoudelijk vreten is het. Ook een ongeloofwaardige ideologie met veel cliëntelisme.
Nah ja. Ik ben er weg van. D'r zitten hier twee bejaarden die dringend gewassen moeten worden. Die ga ik er nu even uittrappen, want het regent. Worden ze lekker schoon van.
*out
@dosis | 11-05-10 | 14:24
Dan biedt ik u hier als CDA lid mijn excuses aan en dank ik u voor de wijze waarop u functioneert binnen de maatschappij. Ik denk dat u, als u idd doet wat u schrijft, op een voorbeeldige wijze functioneert, en de woorden van JPB zijn zeker ongelukkig, ik ben ervan overtuigd dat hij niet bedoelde te zeggen wat u denkt dat hij zei, maar u heeft gelijk dat hij het wel zei, en dat was dom. Bij deze de excuses. Ik hoop dat u de kracht weer vindt om verder te gaan in uw leven zonder telkens herinnerd te worden aan deze akelige uitspraak.
@dosis | 11-05-10 | 14:18
Nee, heb ik ergens iets anders gezegd? Sterker nog, ik heb in het begin van dit topic al aangegeven dat het alleen maar logisch is dat Jack nu wordt gemockt.
Rho'd Berth | 11-05-10 | 14:19
Ja, het raakt mij diep. Ik ben het soort mens dat voor iedereen klaar staat om te helpen. Oma'tje gevallen? dosis raapt haar op. Vrienden in de penarie? dosis staat voor je klaar. Geld tekort? dosis leent je geld, terwijl hij zelf al niet veel heeft.
De Balk zoeft in z'n dikke dienstauto van Weetikveel aan de IJssel naar Den Haag en komt zelden nog op straat.
Maar IK functioneer niet, omdat ik geen geloof heb. Je zou er bijna misdadiger van worden. "Ja sorry voor de gewapende roofoverval, maar dat komt dus omdat ik een ketter ben."
@Korreltje Zout | 11-05-10 | 14:17
zelfs uw vriend dosis vond het geen godwin.
En ga er eens inhoudelijk op in. Waarom mogen andere politieke stromingen wel boeken gebruiken ter inspiratie en christenen niet? Waarom wel Das Kapital, Het liberaal Manifest, Inconvinient Truth, en.... Mein Kampf; maar mogen christenen dat niet? Ga eens op de inhoud in. U lijkt Job Cohen wel. Die praat ook telkens over de inhoud zonder ergens inhoudelijk op in te gaan, maar wel telkens verontwaardigd rond te kijken als iets hem niet aanstaat.
@dosis | 11-05-10 | 14:02
Jaaaa, het grootste deel van de reaguurders is het met u eens! Dus heeft u gelijk! Briljante manier van denken.
Ook vind ik het briljant dat u mij de les gaat lezen over dat ik maar 'ns verder moet kijken dan m'n bijbel en me moet verdiepen in belasting enzo. (kennelijk weet u dat ik dat helemaal niet doe! u bent paragnost?) terwijl u zelf niet eens de democratische basisbegrippen kent van scheiding van kerk en staat.
@Rho'd Berth | 11-05-10 | 14:12
Socialisten snappen niet hoe de wereld werkt en gelovigen geloven, dat is het verschil. Socialisten hebben de verkeerde waarheid achterhaald, maar gelovigen weigeren zelfs maar een waarheid te achterhalen. Nee, ze geloven al in hun eeuwenoude boekjes en dat is genoeg waarheid. Dát is het verschil, maar tevens ook mijn mening. Je hoort mij niet zeggen dat een christen niet door de nonsens uit zijn bijbel geïnspireerd mag worden, alleen dat ik er jeuk van krijg als dergelijke mensen in de politiek zitten. Het hoort gewoon niet mijns inziens. Van socialisten krijg ik trouwens ook gruwelijke jeuk, niet te harden!
@ Rho'd Berth | 11-05-10 | 14:16
Krijg de tiefus met je Mein Kampf!
@dosis | 11-05-10 | 14:02
Zoals ik al eerder zei: een ongelukkige uitspraak van Balkenende.
Maar dan nog, waarom mag hij dat niet zeggen? Jij mag toch ook zeggen dat je christenen domme prutsers vindt?
Iedereen is toch ook de hele dag over Balkenende aan het zeiken.
Ik vind het bijzonder kinderachtig dat mensen zoals jij, die de hele dag tikken links en rechts uitdelen aan anderen met wie ze het oneens zijn zo slecht kunnen incasseren. Het is zelfs treurig dat je het er nog steeds over hebt. Heeft het je zoveel pijn gedaan, oh gut oh gut oh gut, wat naar dat die stoute JPB je zo tot in je diepste zieleroerselen heeft beschadigd. Arme stakker.
Rho'd Berth | 11-05-10 | 14:12
"Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet."
Tsja, als je dit soort motto's er op na houdt, is het dan gek als ze tegen je worden gebruikt?
@JackdeVries #CDA Kan ik het adres van die kazerne krijgen? Ik ben er thuis ook net uitgeschopt. Hoezo vreemd? 30% NL gaat vreemd (De Linda)
@ dosis | 11-05-10 | 14:08
Mein Kampf erbij halen in een CDA topic is inderdaad iets voor flapdrollen, Christenen. Als het geen Godwin was, dan was het i.i.g. een Godwinoid, een Godwinachtig argument. Rare boeken erbij halen om een argument kracht bij te zetten is sowieso typisch iets voor gelovigen.
@Korreltje Zout | 11-05-10 | 14:01
U snapt de wet van godwin helemaal niet eens.
Die wordt pas geefectueerd als je de oorlog of het fascisme gebruikt om de ander zwart te maken.
Ik haal het alleen aan ter verduidelijking. Namelijk dat politieke ideologieën vaak inspiratie putten uit boeken. En daar noem ik meerere voorbeelden bij, bv. Das Kapital maar ook Mein Kampf.
Vooralsnog is mijn conclusie: u zegt een hoop, u vindt een hoop mensen dom en achtelijk, maar u heeft erg weinig basiskennis van democratie, tolerantie en vrijheid, en baseert uw mening vooral op een slecht doordacht onderbuik gevoel.
Inplaats dat u serieus ingaat op wat ik zeg verzint u een godwin om er vandoor te kunnen gaan. Wat ontzettend triest.
@dosis | 11-05-10 | 14:12
De Vries is geen minister, he.
@azijnseikerT | 11-05-10 | 13:51
elaborate
@dosis | 11-05-10 | 13:52
De staat vervolgt niet omdat het staatkundig verjaard is. Als de staat het had geweten had ze kunnen vervolgen. Daarom is de kerk ook schuldig als ze het onder de pet heeft willen houden en intern heeft willen regelen. Niet alleen pedofiele priesters van 40 jaar geleden worden niet vervolgt, ook pedofiele padvinders, internaatleiders en judokatrainers van 40 jaar geleden worden niet meer vervolgt. Daarvan mag u vinden wat u vindt, en ook ik vind dat onzin: vervolgen die hap, maar dat is een democratische staatkundige wetgeving. dat heeft niets te maken met scheiding kerk en staat. En als die scheiding toen al werd doorbroken, dan was dat door de kerk (die het onder de pet hield) en niet door de staat. En wat mij betreft wordt de kerk daarvoor bestraft. (zoals ook een padvindersvereniging, een boksschool en een internaat bestraft zouden moeten worden)
En waarom ben ik een prutser als ik gewoon verwoord wat de democratische definitie is van de scheiding van kerk en staat?
@Art Vandelay Ultor | 11-05-10 | 13:56
Waarom verschilt dat van een situatie waarin een SP'er, geinspireerd door Das Kapital, een wet indient om de rijken 70% belasting te laten betalen?
Waarom mag een socialist wel worden geinspireerd door een ideologie en een christen of een buddhist niet?
@necrosis | 11-05-10 | 13:58
Waarom mag Balkenende niet die particuliere opvatting hebben, en mogen ongelovigen wel tot treurniswekkende saaiheid toe hun mantra herhalen dat christenen domme kritiekloze niet nadenkende suffe halstarrige prutsmensen zijn?
Ik denk niet dat Balkenende het bedoelt heeft zoals jij het nu uitlegt, en ik denk dat hij beter had moeten nadenken voor hij dat zei. Temeer omdat een premier eigenlijk niet particulier kan spreken.
Maar u gebruikt een gelegenheids argument. Christenen mogen niets van niet-christenen zeggen, maar niet christenen mogen wel continu de maat genomen worden door christenen. Dat is feitelijk wat u zegt. Bedoelt u dat ook?
fuckje | 11-05-10 | 14:09
Nog zo'n winnaar...
Welkom in Nederland, dames en heren. De demissionair minister van defensie is even weg, want die ging vreemd met een vrouwelijke adjudant en is door zijn eigen vrouw uit zijn eigen huis gezet. Zijn vervanger is een dienstplichtweigeraar. Fijne middag!
Bij het vragenuurtje valt Van Middelkoop in, voor Jack de V.
Korreltje Zout | 11-05-10 | 14:01
Dat was geen Godwin. Wel wat ongelukkig uitgedrukt, en ik vind de reaguurdfer in kwestie ook een flapdrol, maar dit was geen Godwin.
necrosis | 11-05-10 | 13:58
Schrijf jij of schrijf ik? Meeloper!
Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:52
Zonder geloof kun je niet functioneren, zei Balkenende. Dan begrijp ik het volgens hem dus ook niet. Lekker verhaal; de minister-president van hety land waar ik belasting betaal, vertelt mij dat ik niet kán functioneren omdat ik geen waandenkbeelden heb. En dan durf jij te melden dat het CDA mij wél serieus neemt?
Oh trouwens: het ziet er naar uit dat het grootste deel van de reaguurders (de mensen die iets opschrijven) het met mij eens is. Sterker nog: de één na de ander geeft diverse redenen waarom het CDA niet deugt. Lees dat nou allemaal eens door en kijk eens verder dan je bijbel dik is. Verdiep je eens in de materie van belasting heffen en verdelen. Het vraagstuk 'zondag'. Publieke religieuze omroepen zonder leden, maar mét dikke staatssteun. Het gaat niet om één partijtje met schuinsmarcheerders - het gaat om de richting die wordt bepaald door de man met den bijbel. En de vrouw (Bea, schijthoerrr) met den bijbel.
De morele minderheid, zoals de rechtsreligieuzen in de VS zich noemen, is een hypocriet stelletje zakkenvullers. JP, JackdV en JKdeJ voorop. Vergeet Rouvoet niet, de schaamhaarverzamelaar. Prutsers en malloten die mijn belastinggeld uitgeven aan projecten waar nog geen drie procent van de bevolking achter staat.
Het begint met taal (lezen en schrijven). Lees dan!
@ Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:48
Ah, u haalt mein kampf erbij. Ik ben klaar met u. Godwin = zwaktebod. Net als uw hele geloof een zwaktebod is. Lekker dingen domweg aannemen zonder vragen te stellen. Dat is u namelijk bijgebracht als een deugd door uw Christelijke ouders en op uw Christelijke school (met mijn taxcenten of die van mijn ouders). Ik ga weer wetenschap bedrijven. Ideeen kritisch toetsen. Vind ik leuk. Is gezond.
@Korreltje Zout | 11-05-10 | 13:47
2: u heeft gelijk
3: u heeft gelijk als dit nog vanuit christelijk motieven gebeurt. Ik denk dat het meer vanuit historisch motieven gebruikt. (de cultuur van een land). Wat mij betreft wordt het afgeschaft, van mij mogen ze allemaal worden ingewisseld.
4: u heeft gelijk
5: u heeft gelijk: zou niet moeten gebeuren
Kortom: u heeft gelijk, het is niet helemaal gescheiden kerk en staat, maar bovenstaande punten zijn wel spijkers op laag water zoeken. Het is meer een culturele band dan een band tussen kerk en staat. Een erfenis vanuit het verleden. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind dat u op bovenstaande punten een punt heeft.
1: u heeft geen gelijk. De overheid bekostigt scholing voor iedereen en geeft daarvoor middelen aan iedereen om dat volgens de regels van de overheid naar eigen inzicht uit te voeren. Van uw belastinggeld wordt (ook) christelijk onderwijs gegeven en van mijn belastinggeld (ook) agnostisch onderwijs. Het zou pas onfair zijn als van mijn belastinggeld wel agnostisch onderwijs wordt gegeven, maar u niet zou meebetalen aan christelijk onderwijs. U gaat er vanuit dat uw waarheid de neutrale waarheid is en alle andere waarheden daar aan ondergeschikt moeten zijn. Dat vind ik eng.
Scholen moeten voldoen aan de eisen van de overheid, maar in een postmoderne samenleving is het niet meer dan logisch dat burgers dat op eigen manier mogen invullen.
6/7: Ik denk niet dat de zondagswet vanwege de staat nog op een christelijk ideaal rust, het is meer iets dat zo gegroeid is. Een culturele manier waarop wij werken.
Maar u heeft gelijk dat God, geloof of Bijbel nooit een reden mag zijn waarom anderen wel of niet mogen werken/winkelen op zondag, of welke dag dan ook.
Maar de bottomline is dat er een politieke democratische grondslag ligt aan deze wetten. Zo mag er ook niet gewerkt worden op nieuwjaarsdag. Staatkundig is dat niet omdat God het niet wil maar omdat de 2e kamer het zo wil.
@Rho'd Bert 13:39
Op jouw comment moet ik je gewoon keihard terugpakken:
Het was jouw gezalfde leider BalkEllende die de kwetsende woorden "zonder geloof kun je niet functioneren" uitte.
Ik functioneer al decennia, ben een netto belasting betalerT en hang geen enkel geloof aan om de simpele reden dat gelovigen/ relifanatiekelingen alles wat ze niet weten aan een denkbeeldig opperwezen toeschrijven.
Volgens BalkEllende functioneer ik dus niet, gelukkig denkt mijn werkgever daar anders over.
Van mijn maandelijks salaris kan ik eindeloos genieten, van Jan-Peuter en zijn BalkenBende krijg ik alleen maar hoofdpijn.
... komt een vrouw bij de spin doctor... #hoineuqen
Kunnen we alsjeblief op houden met deze Amerikaanse toestanden. Wat een politicus in zijn privé leven doet moet ons niet interesseren zolang hij/zij zich maar aan de wet houdt!
Sluit dit hoofdstuk en ga je bezig houden met de standpunten en partijprogramma in plaats van het privé leven van een politicus.
Als een CDA-bewindspersoon, geïnspireerd door de Bijbel, een wet indient om het aantal koopzondagen te verminderen, zijn kerk en staat dan nog gescheiden?
Ik krijg persoonlijk jeuk van het gegeven dat gelovige politici zich in hun politieke afwegingen door hun geloof laten lijden. Dit omdat ik - gelijk aan iemand hierboven - geloven als zwaktebod zie en wat moeten we met een politicus met een enorm zwaktebod?
@dosis | 11-05-10 | 13:43
U begrijpt het (weer) niet.
Vanuit christelijk principe gezien heeft m.i. de CU geen bestaansrecht en het CDA wel, omdat ik, als christen, vind dat je het christelijk geloof niet kan gebruiken als een politiek program.
Maaarrrrr: en nu komt het:
Vanuit democratisch oogpunt is de CU net zo valide als welke andere partij. Je mag een partij oprichten op basis van de Donald Duck, als je dat wilt.
Probeer het te begrijpen. Het gaat in onze discussie over de vraag of het CDA probeert een christelijk moraal op anderen te leggen omdat ze vindt dat de Bijbel goed is voor iedereen. Neej, dat is de CU.
Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:46
"De scheiding tussen kerk en staat betekent dat de staat niet zich bemoeit met het instituut kerk, en het instituut kerk niet met de staat"
Werkt lekker ook, hè? Prutsers. Ik ben klaart met je. De splinter in jouw oog is zo groot, het lijkt wel een bijbel die vastgeroest zit.
Okee, ééntje nog dan. Wanneer gaat de staat pedofiele priesters vervolgen?
@Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:46
"De scheiding tussen kerk en staat betekent dat de staat niet zich bemoeit met het instituut kerk, en het instituut kerk niet met de staat." Juist, en laat dat nu in principe niet kunnen.
Korreltje Zout | 11-05-10 | 13:47
Oei nou schop je toch een heleboel mensen tegen het zere been aan.
*inkoppertje naar Midas Dekkers-citaat maakt*
@Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:48
U weet het wel allemaal heel keurig te zeggen, dat dan weer wel.
Alle kocksen komen uit hun holletje gekropen.
@Art Vandelay Ultor | 11-05-10 | 13:45
Dat is uw goed recht. Persoonlijk ben ik erg argwandend tegen mensen die geinspireerd worden door Das Kapital, Mein Kampf of De Koran. Maar dat wil niet zeggen dat ik deze mensen geen plek in de politiek gun. Zolang ze zich maar houden aan de democratische principes. (en dus bv. de wens van de meerderheid accepteren, rekening houden met minderheden, en hun eigen positie kunnen relativeren als een politieke mening)
@ Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:32
Omdat u dit nog niet wist: er is geen scheiding tussen kerk en staat. Kijk maar:
1. Ik betaal belasting voor Christelijke en Islamitische scholen. Wil ik niet. Moet wel.
2. Ik betaal met geld waarop staat "God zij met ons" (ook al bestaat ie niet)
3. NL staat stil op verplichte Christelijke 'feest'dagen. Veel mensen zijn verplicht vrij.
4. Onze koningin regeert "bij de gratie Gods" (wat dat in de praktijk ook moge betekenen)
5. Gemeenteraadsvergaderingen worden vaak geopend en gesloten met een ambtsgebed
6. Er is zelfs godverdomme een 'Zondagswet' die openbare vermakelijkheden op zondag voor 13:00 uur verbiedt.
7. De Winkeltijdenwet verbiedt openstelling van winkels op de zondag omdat gelovigen zo nodig rust willen hebben.
@Einde van de Domheid | 11-05-10 | 13:35
Het feit dat er een religie in ons land is met politieke aspiraties wil niet zeggen dat er geen scheiding is tussen kerk (moskee) en staat.
U verwart 'kerk' met 'geloof'. Er is wel een scheiding tussen kerk en staat, maar niet tussen geloof/ideologie/overtuiging en staat. Dat kan ook niet.
De scheiding tussen kerk en staat betekent dat de staat niet zich bemoeit met het instituut kerk, en het instituut kerk niet met de staat.
@dosis | 11-05-10 | 13:43
Balkenende heeft met de CU geregeerd omdat je "zonder geloof niet kunt functioneren".
@Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:39
Mensen die geïnspireerd zijn door een sprookjesboek als de Bijbel worden door mij toch argwanend gadegeslagen.
Dus, erhmm, het CDA probeert zieltjes te winnen door kinderen een kleurplaat te laten inkleuren zodat van jongs af aan deze 3 letters al keurig geïndoctrineerd zijn... Zucht, wat een land, wat een mensen...
Altijd over anderen oordelen, maar de meest wanstaltige wansmakelijkheden onder het kopje "jeugd en gezin" als doodnormaal presenteren...?!
Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:39
"Daarom ben ik lid van het CDA"
Blablabla, heel lulverhaal om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het CDA wél mag, en de CU niet.
Noem mij maar een domoor, maar waarom heeft Balkenende dan geregeerd met de CU? Dat schijnt toch tegen de gristelijke waarden in te gaan? Althansd, dat begrijp ik uit jouw epistel. Hypocrisie again!
@Korreltje Zout | 11-05-10 | 13:35
Manmanmanmanman wat braak jij een onzin uit.
Jij mag dus wel politiek bedrijven en een christen niet. Waarom mag jij wel politiek bedrijven op basis van je eigen overtuigingen en ik niet? Waarom mag jij via de politiek jouw waarden en normen wel op mij leggen, en ik niet op jou?
Wat een ontzettende domme uitspraak.
mooi die dubbele zon!
@dosis | 11-05-10 | 13:26
Je weet niet waar je het over hebt. Je kent de filosofie van het CDA niet eens, en uw hele betoog slaat kant nog wal omdat het volledig langs wat het CDA is heengaat. U trekt ten strijde tegen uw beeld van wat het CDA is.
Alles wat u schrijft is het CDA niet. U heeft het over een partij als de CU, en CDA en CU zijn twee principieel verschillende partijen. Daarom ben ik lid van het CDA, omdat ik het principieel oneens ben met de CU, en wel om de redenen die u noemt. Christenen moeten niet de politiek gebruiken om een christelijk moraal op anderen te leggen.
Ik zal het u uitleggen, ik ben een christen en en database ontwikkelaar.
Ik kan wel als een christen databases ontwikkelen, maar ik kan niet op een christelijke manier databases ontwikkelen.
Een christen houthakker kan wel als christen houthakken, maar hij kan niet op een christelijke manier houthakken.
Christendemocratie is als christen democratie bedrijven. Christen politiek is wat het CU (en de SGP) wil. Nl. christelijke politiek bedrijven. En dat laatste kan niet. (het mag overigens wel binnen de rechtstaat, net zoals je liberale politiek kan bedrijven of socialistische politiek. Maar het christendom is geen politieke ideologie (zoals de Islam) en zou dus nooit gebruikt mogen worden zoals partijen zoals de CU en de SGP het doen. Het is een beetje alsof ze oorlog voeren in de naam van Ghandi.) Anyway, dat doet het CDA dus niet. Zoek voor mij maar een quote waar een CDA God of de Bijbel aanhaalt als onderbouwing van z'n politieke standpunt. Een CDA'er zegt ten hoogste: de Bijbel inspirieert mij. en dat mag toch mag ik hopen in een vrij land, geinspireerd worden door boeken of geloof? Of mogen alleen liberalen, communisten, socialisten, veganisten en anarchisten politiek bedrijven en moeten christenen in een hoekje zitten mokken en afwachten wat ze moeten doen van de anderen?
@Korreltje Zout | 11-05-10 | 13:24
Dank, u bespaart mij kostbare tijd door reaguursels te plempen die mijn mening als geen andere verkondigen.
@ necrosis | 11-05-10 | 13:35
www.reni.nl/data/thumbnails/1003/Jack%...
Echter, ik doe geen Christenen. Ik val niet op domheid.
www.google.com/images?hl=nl&q=Carr...
Zelfs zo'n exemplaar niet.
@dosis 13:30
Netjes! Was 't al bijna weer vergeten. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/02/...
necrosis | 11-05-10 | 13:35
Ik zou haar niet doen; ze ziet er niet uit.
Het CDA wil niet reageren: Wij gaan niet over het privéleven van bewindslieden.
.
Ze bemoeien zich met zaken waar ze zich niet mee moeten bemoeien en bemoeien zich niet met zaken waar ze zich wel mee moeten bemoeien.
Vermoeiend.
Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:32
Er is geen scheiding tussen kerk en staat omdat er bijvoorbeeld een politieke partij is die zijn bestaansrecht in het geheel te danken heeft aan één religie.
Niet omdat die partij ervoor is, maar ertegen. De Islam.
Voor een religie of tegen een religie. Het is een verbinding, geen scheiding.
@Rho'd Bert 13:18
De é kun je ook op je scherm krijgen door eerst de ' te tikken en daarna de e, scheelt twee toetsaanslagen, geldt trouwens ook voor andere letters.
Handig voor mensen die een typesnelheid van niks hebben, zoals ik, daarom duurt het zolang voordat iemand een antwoord van mij krijgt.
Zijn er trouwens mensen die de wettelijke vrouw van Jack zouden doen, ik weet niet eens hoe ze eruit ziet......
Einde van de Domheid | 11-05-10 | 13:28
Het is toch geen ramp als Europa slechts een samenwerkingsverband is, in plaats van een ondemocratische superstaat? Zeker zult u het toch met me eens zijn dat het Europa zoals het nu voor ons ligt, totaal onacceptabel is, waar mensen die geen enkele vorm van verantwoording aan wie dan ook, en minst van allen de braaf belastingbetalende burgerlul, hoeven af te leggen, zomaar de macht krijgen om zelfs de nationale regeringen te dwingen anders te doen? U ziet hierin niks slechts?
Europa is super! Fantastisch zelfs! Zolang het niet het kunstmatig en gedwongen samengaan van vele unieke landen is, met elk een andere cultuur. Uit economisch en militair standpunt is het een goed idee, maar van ons dagelijks bestuur hebben ze mijns inziens af te blijven. Ik heb liever dat ik bestuurd word door mensen die ik aan het einde van hun periode ook daadwerkelijk weg kan stemmen. Maar misschien is dat een ouderwets idee.
@ Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:14
dosis heeft gewoon 100% gelijk. Christenen zouden zich moeten terugtrekken uit de politiek, of iig niet meer moeten proberen om hun Christendomheid aan de gehele samenleving op te leggen. Geloof is een zwaktebod; dingen domweg aannemen zonder het kritisch te toetsen (en dan ook nog het gore lef hebben om speciale privileges te eisen voor gelovigen, zoals verbod op koopzondagen, ontslag voor leraren omdat ze homo zijn). De samenleving moet zich losmaken van geloof. Geloof is als sex: leuk voor thuis, maar val er een ander niet mee lastig.
@Korreltje Zout | 11-05-10 | 13:25
U doet het weer! Leg nou's uit waarom er geen scheiding staat en kerk is, en waarom het CDA daar voor zorgt? Ik wacht vol spanning!
het spijkers op laag water zoeken wordt af en toe afgewisseld met een ouderwets non-topic. Gelukkig zijn komende topics beter ;-)
widtvoet ® | 11-05-10 | 13:17
*kuch* spermarietjes...
13:28 En dan bedoel ik armoede, oorlog en crisis, geen boterbloemen in oude klompen en kinderen een kwartje!
@Einde van de Domheid | 11-05-10 | 13:27
Maar kan het CDA nog verder zakken? Ik heb het idee dat die 27 zetels van nu toch wel hun core-group is (zo tussen de 25-30 zetels). Zeloten die zonder na te denken toch tot hun dood CDA blijven stemmen.
Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:23
Heb jij je Rhophylac 1500 IU wel op tijd gehad?
;)
Nietvoordekat | 11-05-10 | 13:25
Het einde van de Europa zou al een feit zijn geweest als Wilders Minister EZ van afgelopen weekend had geleverd.
Art Vandelay Ultor | 11-05-10 | 13:23
Rutte snoept uit de PVV/Pim-pot. Beter zou hij extra zetels vij CDA/PvdA kunenn ophalen. Lui. Dat is het juiste woord, en niet echt op winst gericht. Een beetje het model van de Afrikaanse riemenverkoper die net zoals zijn Afrikaanse buurman 'riemen' verkoopt. Daardoor geen goede ondernemer etc. etc. etc.
Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:14
Christendemocratie? Fucking for virginity? Fighting for peace? Politiek met een bevooroordeeld randje jegens een ieder die niet in hun 'vriendje jezus' gelooft? Pleur op, man. Hypocrisie is een woord met een lading en een duiding. Ten volle toepasbaar op het CDA. Al decennia.
Een christen en democratie gaan gewoon niet samen in een samenleving waarin ook atheïsten leven. Die ontneem je daarbij het recht op zelfbeschikking. Je kunt mij niet wijs maken dat ik volgens de regels van JPB moet leven, omdat alle demente bejaarden en gehersenspoelde zieltjes op de Veluwe nog steeds op die man stemmen.
Oh, en meepraterij? Mijn standpunt is mijn standpunt. GS is voor mij een site met gelijkgestemde zielen. Beetje jammer dat je dat meepraterij noemt. Op die manier zijn alle gelovigen ook meelopers.
Ik braak op fatsoensrakkers die menen te weten 'hoe het heurt'. Sterf, hypocriete gristenhonden!
Einde van de Domheid | 11-05-10 | 13:10
Ik vind Rutte een acceptabel politicus met een goed verhaal, misschien let ik niet genoeg op. Wat betreft de toekomstige acties van Wilders: da's koffiedikkijken. Het zou kunnen, maar de aarde zou ook voor die tijd door een enorme meteoriet getroffen kunnen worden: alles is mogelijk.
@ Meissie | 11-05-10 | 13:16
Ik ga er inhoudelijk op in. Het CDA is slecht voor ons land. Dankzij uw partij hebbeb we geen scheiding kerk en staat en staan we nog met een halve voet in de Middeleeuwen. Dankzij het CDA mogen sommige scholen kinderen nog vergiftigen met pretpraat over het scheppingsverhaal. Dankzij uw partij heeft geloof een veel te grote invloed op onze samenleving.
@ Korreltje Zout | 11-05-10 | 13:20
Je weet toch zelf: er is een tijd van werken voor God en de rest is vrije tijd. Hoe je tijdens de twee bestedingen van de tijd denkt verschilt nogal, zoals je wel snapt. Die hoeksteen geldt uitsluitend voor tijdens werktijden. Oh... wacht...
@Einde van de Domheid | 11-05-10 | 13:14
SHIFT+ALT verandert je 'taalkeuze.'.... alleen vervelend als je meerdere talen gebruikt...黄花菜榧检... dus
Komen er nog Jack-quotes over het gezin en trouw enzo, of eindigt dit allemaal in een hoop lol over niks?
@Einde van de Domheid | 11-05-10 | 13:21
Bij jou wellicht, maar bij de rest van het electoraat? Dát telt.
Who the hell is Jack? Oh, wacht ff, `n peuterig mannetje met kleurpotloodjes en een gedegen puurchristelijke achtergond. Ach, zoals ik reeds eerder vroeg: Who the hell is Jack????
Art Vandelay Ultor | 11-05-10 | 13:17
Fijn, dat is de crux van mijn Rutte kritiek.
Wilders is een VVD schatplichtige.
Moest de partij verlaten, deed het niet, kleefde aan zijn pluche en had een eigen agenda. (anders dan die van de VVD waardoor hij die zetel had verworven.)
Het is een beetje raar om programmatisch achter Wilders aan te lopen van Rutte, en achter op zijn fiets te springen. Dat is net een beetje als WIlders achter Brinkman aan zou gaan lopen. Snap je?
Dan had Rutte Wilders net zo goed in de partij kunnen houden.
Rutte (en met hem de VVD) verliest daardoor aan geloofwaardigheid.
Met de kennis van nu had hij waarschijnlijk voorzichtiger geweest. Denk ik.
@Korreltje Zout: net echt! U be.. us is ook "Einde van de Domheid"?
@Mutsaerts
Ik zag net trouwens dat je de achtergrond vast hebt ingekleurd, welke kleur potloden heb je daarvoor gebruikt en waar kan ik die kopen?
Brekend! De Balk heeft gereageerd: "Wanneer je het hebt over aangelegenheden in de prive sfeer mag nadrukkelijk worden gesteld dat iedere politicus een zelfstandige afweging maakt. Laat het volstrekt helder zijn dat dit een persoonlijke aangelegenheid betreft en dat het CDA daarom nadrukkelijk afstand neemt van de berichtgeving in de diverse media. Met het oog op de agenda voor de toekomst moet het volstrekt helder zijn dat ik de verkiezingen met vertrouwen tegemoet zie."
@einde van de domheid
alt-130 é
alt 131 â
132 ä
133 à
åçêëèïîì
en de bovenstaande is natuurlijk de belangrijkste, maar daar hou ik het monopoly op.
Niet die kleurplaat manipuleren ja.
Nu klopt het niet meer.
Zou Jack -fuck m'n gezin- de Vries het trouwens veilig hebben gedaan met die jongste vlam van 'm? Aan kapotjes geen gebrek zou je zo zeggen: altijd een stel groene CDA balonnen in zijn zak.
*Jack de Speeldokter thuis ziet komen na het zoveelste tripje naar Afghanistan met een fijne druiper en het verweer dat hij die opgelopen heeft omdat de plees daar zo smerig zijn*
@Einde van de Domheid | 11-05-10 | 13:10
Hiermee: www.dagelijksestandaard.nl/2010/05/11/... doet Rutte mijns inziens anders toch wel goede zaken. Sterker nog, hij weet mij bijna voor zich te winnen. Bijna.
@Korreltje Zout | 11-05-10 | 12:54
Ga nu eens op de zaken inhoudelijk in, in plaats van elkaar ziektes toe te wensen. Wat laag, zeg.
Einde discussie u bent/u is:
taal.vrt.be/taaldatabanken_master/taal...
@Meissie | 11-05-10 | 13:14
U is hier niet helemaal op de goede plek. Laat het CDA defenden nu maar aan ons CDA-internet-defence team over, wij worden er voor betaald. Het resultaat is hetzelde, maar het verdient beter.
Nemodius | 11-05-10 | 12:53
nee hoor, n00bs die iets te vertellen hebben worden omarmd.
.
btw was het niet de bedoeling om kleurplaten te posten? Zie nog 0 linkjes..
Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:11
Zeg Rho, iets anders; hoe kom jij aan leestekens?
ŐŨĚĐáâůÿ
Ah, laat maar, ik kan het al!
@dosis
manmanmanmanmanman wat komt er uit jouw mond toch een zouteloze meepraterij zeg! Heb je die zin zelf getypt of zit die gewoon standaard in je copy-c engine zodat je'm te pas en te onpas neer kunt control-c'en. Weet je uberhaupt wel wat 'hypocriet' betekent? Als je iemand goed wilt bashen dan moet je eerst begrijpen wie die is en waar die voor staat. De bash komt nl alleen maar aan als die raak is. U kletst maar een beetje met de mensen mee als u niet eens het verschil weet tussen christendemocratie en christelijke politiek. Mag best hoor. Het ziet er alleen zo dom uit.
@dosis | 11-05-10 | 13:05
Scherpe opmerking ;)
Toch blijf ik erbij dat 'u is' gewoon foutief Nederlands is.
Jammer dan van die internettaal...
@Nemodius
Geenstijl is tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend, had je kunnen lezen toen je deze website aanklikte.
Tevens staat er in de huisregels: Geenstijl is niet voor mietjes.
Het heeft dus geen zin om hier te gaan huilen en/ of dikke boehoe te doen.
widtvoet ® | 11-05-10 | 12:55
Pijnlijk, authentiek etc.
Maar is er al bewijs van Jack JSF de Vries' overspel?
Meissie | 11-05-10 | 13:12
Het is denigrerend, taalonrendabele. En je moraal deugt ook al niet.
"Papa? Waarom zegt mama dat ze blij is dat je opgerot bent?"
Even wat anders hea...
Michael leeft nog: www.spitsnieuws.nl/archives/media/2010...
@Korreltje Zout | 11-05-10 | 13:07
Hoi, jij bent helemaal niet lief. Ik ben vast ouder dan jij, doe maar niet zo denegrerend. Internetonschuld? Laat je nakijken. Ik houd van wat verdieping. Hier wordt maar wat geroepen.
Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:07
Het verschil? I don't really care. De overeenkomst ken ik wel. Rob Baan kan daar ook over mee praten. Het gaat allemaal naar de klote vanwege hypocriet gedachtengoed, kleuterneukerij of discriminatie van andersdenkenden.
@Einde van de Domheid | 11-05-10 | 13:08
Hé, helaas, nu val je door de mand :(
Had je nu: "Alle feiten op een rij gezet hebbende kunnen wij er niet voor weglopen om onze verantwoordelijkheid te nemen en klip en klaar te zeggen dat wij Jan Peter Balkenende zijn", dan had ik je geloofd.
Nemodius | 11-05-10 | 12:48
Goed zeau!
Fatsoen moet je doen.
Had Jack ook aan moeten denken toen hij jeuk aan z'n piemol had.
En nou opzouten naar de Joop.
@ Korreltje Zout
Ten eerste: wie zegt dat ik christelijk ben? Ik ben alleen tegen dat generaliserende gedoe van jou. Want dat doe jij: generaliseren. Als er een in de fout gaat, geldt dat niet meteen voor allemaal. Je roept maar wat in het luchtledige, onderbouw nu eens wat je zegt.
Propaganda.
Nietvoordekat | 11-05-10 | 13:06
Wilders draait en rekent later af met Brinkman.
Eerst embarassen met drank/huisvriend incidenten en daarna voor het blok zetten in verkiezingstijd. Dat functioneringsgesprek komt nog wel.
Bij Rutte gaat het nergens over. Hij neuzelt maar wat.
Rho'd Berth | 11-05-10 | 13:05
Ik BEN Balkenende! Ssst!
@(nu terechte) Jack bashers,
weten jullie wel het verschil tussen christendemocratie bedrijven en christelijke politiek bedrijven? Is namelijk best wel een belangrijk fundamenteel terzakendoend verschil, zeker hier.
@ Meissie | 11-05-10 | 13:03
Hoi, je bent liev. Zoveel internetonschuld. U is net 12 lentes of toch ergens achter in de 60?
@ Robert van Effen | 11-05-10 | 13:03
Sorry, ik heb mezelf eigen gemaakt om iedere los staande, nieuwe zin met een hoofdletter te beginnen ;)
Aan de reacties van een aantal zwitsals te zien is de JCDA bij elkaar geroepen voor een ferm stukje Jack de V verdediging. Aandoenlijk.
Wat betreft Jackie boy. Wat volwassen mensen doen met andere volwassen mensen is niet mijn zaak. Veel mensen gaan een keer de mist in.
Triest voor zijn kinderen om dit in de media te lezen, dat wel. Echter, ik kan een glimlach niet onderdrukken, denkende aan "De hoeksteen", "Fatsoen moet je doen" en andere totaal loze kreten.
You will burn in hell Jack!
Die ondergeschikte zag er overigens prima uit wat maar weer eens aantoont hoe macht etc etc.
@ dosis | 11-05-10 | 13:04
P'sies. Wat is er trouwens voor blik CDA-adepten in dit toppik (ja ik weet het: "topic") leeggestort?
Einde van de Domheid | 11-05-10 | 13:04
Je Wilders en Rutte begrijp ik niet helemaal? Daarnaast verkondigt Job z'n gebrek aan inhoud met wat meer woorden.
Nou weet ik dat het vandaag Jackbashdag is, maar toch had ik wel een topic over de draai van Geert verwacht.
Meissie | 11-05-10 | 13:03
Internettaal op internet. Je hebt gelijk, dat slaat nergens op.
Kom je straks even langs, mag je op de weegschaal. En daarna een molensteen als zwembandje gebruiken.
@Einde van de Domheid | 11-05-10 | 13:04
lol @ Balkenende quote. U is zijn tekstschrijver?
@ Meissie | 11-05-10 | 12:58
Hoi lief Christenmeissie, wat was er discriminerend aan mijn opmerking? Eigenlijk niks he? Jullie Christenen zijn gewoon schijnheilige ontkenners. Braaf naar de kerk maar lekker vreemdwippen met een ander als uw wederhelft niet oplet. Zo zijn jullie. Niet bang voor God, want jullie weten ook wel dat die eigenlijk niet bestaat, en sowieso toch nooit ingrijpt als jullie iets stouts doen. De vele Katholieke priesters die kinderen misbruikten waren ook bepaald niet bang voor hun God. En Jack ook niet.
Balkenende: Hoeksteen inderdaad, maar daar gaat ook wel eens iets mis en daar moet je niet voor weglopen.
Wilders: Democratie OK, maar met jou tikken we NA de verkiezingen wel af.
Rutte: Neuzel, neuzel.
Job: ......
Wat een verkeizingsstrijd!
En verder is het op internet geweaun 'u is'.
@ Nemodius,
Doe es ergens anders piepen.
Jack is een publiek figuur van een partij die voor normen en waarden staat. Dan is het logisch dat hij nu wordt gebasht als hij naast de pot piest. Het is alleen maar winst dat de moraalridders van geenstijl de vingerzwaaierij steunen. Ik zou zeggen: erelidmaatschap van het CDA voor Mutseart.
Misschien een idee om Keneth Star in te huren bij de republiekeinen?
"U is" is gewoon internettaal. Wen er maar aan. Ik faal trouwens nooit.
Vreemdgaande papas:
www.zita.be...
Korreltje Zout | 11-05-10 | 12:59
Weg met de internettaal, dit slaat nergens op. De spelling van de meeste burgers verloedert al genoeg.
"Ik faal trouwens nooit!" Hahaha, geloof je het zelf? Pas op voor de trots, zei de pauw. Met andere woorden...
Robert van Effen | 11-05-10 | 13:01
Nee, het is: u bent. U wordt niet met een hoofdletter geschreven als het om normale personen gaat. Alleen voor de onzichtbare vriendjes van gelovigen (lees: realiteitswaanzinnigen) wordt de u een U.
@Nemodius | 11-05-10 | 12:46
Het punt is dat een belangrijk standpunt van deze partij keihard onderuit wordt gehaald door een van hun eigen voormannen/losers. Gebruik anders die andere hersencel ook eens, misschien snap je het dan.
Nemodius | 11-05-10 | 12:56
Ten eerste is het TEN EERSTE (goed zo), en ten tweede moet daar ook nog TEN TWEEDE op volgen (je faalt dus).
het is spuit 11
Robert van Effen | 11-05-10 | 13:01
Om wat duidelijk te maken gebruik je grote letters. Dus voor de duidelijkheid die sommige zoals jij niet snappen.
Korreltje Zout | 11-05-10 | 12:59
Geen wonder dat het zo slecht gesteld is met de taalvaardigheid van de meeste Nederlanders.
@ Robert van Effen | 11-05-10 | 13:01
Spuit elf...
@ Nemodius | 11-05-10 | 12:56
Het is U bent ipv U BENT
Bomba Chipolata | 11-05-10 | 12:58
ja dat denk ik inderdaad. CDA was vroeg echt conservatief maar laat nu alle idealen vallen om in de regering te komen wil je nog echte gelovigen ga dan eens kijken bij CU en SGP dat zijn de echte christelijke partijen.
Waarom een partij van nederland waar meerdere mensen bij zitten aanvallen omdat een persoon vreemd is gegaan, terwijl je net zelf zegt dat de helft vreemdgaat dus wat is het nieuwe, stomme om hem daarop af te rekenen?
@ Nemodius | 11-05-10 | 12:56
"U is" is gewoon internettaal. Wen er maar aan. Ik faal trouwens nooit.
Vreemdgaande papas:
www.zita.be/lifestyle/nieuws/781263_ee...
Korreltje Zout | 11-05-10 | 12:54
Hear hear!
De afdeling crisisbeheersing van het JCDA is in grote getale op GS aanwezig. Hallo allemaal! Denkt er aan, jelui: pijpen voor het huwelijk mag ook niet van gggggod.
Het CDA is gewoon erg midden en allang niet meer zo zwaar gelovig.
assasinpim | 11-05-10 | 12:56
---
Geloof je het zelf?
lol
U is zo'n type dat alles aanneemt wat het CDA (of de bijbel) zegt en niets gelooft wat u niet wilt geloven tenzij u er zelf bij bent geweest. Droom verder. Half Nederland gaat vreemd. Maar als schijnheilige family values prekende Christenen vreemd gaan is dat sweet as sugar voor atheistische CDA haters zoals ik. HAHA!
Korreltje Zout | 11-05-10 | 12:52
--> Korreltje Zout, denk even na voordat je allerlei discriminerende opmerkingen plaatst- blijf bij het onderwerp! en: u BENT: let op je spelling!
@Korreltje Zout | 11-05-10 | 12:54
Leg 'ns uit... hebben we geen scheiding van kerk en staat? en vanwege het CDA? Elaborate please.
www.dumpert.nl/mediabase/943571/52fa63...
De eerst hoor!
Korreltje Zout | 11-05-10 | 12:52
hoe kom je daarna weer bij, ik ga niet vreemd dus jij als de andere helft zeker wel. als zware atheist ben ik ook tegen de Bijbel maar denk je dat het wat uitmaakt welke partij iets roept. Het CDA is gewoon erg midden en allang niet meer zo zwaar gelovig.
@ Korreltje Zout,
" de tiefus voor het CDA" wat zijn dat voor loze uitspraken? Daarmee haal je, het betoog wat je tracht te geven, volledig naar beneden. Welke partij stem je? PVV/VVD?
@ Nemodius | 11-05-10 | 12:41
U is zo'n type dat alles aanneemt wat het CDA (of de bijbel) zegt en niets gelooft wat u niet wilt geloven tenzij u er zelf bij bent geweest. Droom verder. Half Nederland gaat vreemd. Maar als schijnheilige family values prekende Christenen vreemd gaan is dat sweet as sugar voor atheistische CDA haters zoals ik. HAHA!
Korreltje Zout | 11-05-10 | 12:52
Ten eerste is het: U BENT ipv U is. Dus daar faal je al. Als jij denkt dat half nederland vreemd gaat leef je in een trieste wereld en waar baseer je het op. Heb je cijfers?
Gek, want ik hoor het CDA nooit over de volledig kapot gemaakte sociale structuur in alle Nederlandse grote steden door krankzinnige massa-immigratie. Ho zit het dan met al die CDA normen & waarden?
@Korreltje Zout 12:43
"Pappa ben je weggegaan omdat ik je teleurgesteld heb vorige maand in die wedstrijd tegen Swift Boys? Het spijt me pappa maar mijn been deed zo'n pijn... Kom alstjeblieft terug pappa. Ik zag mamma ook al huilen vanochtend in de keuken. Volgens mij mist zij je ook."
Heeft Van Pruisen zijn kleurplaat al klaar? Wil wel 's zien of 'ie dat wél kan, kleuren.
Nemodius | 11-05-10 | 12:48
Wat voor materiaal vervalsen? Kom eens ff lekker met twee voeten op de goede oude aarde staan. Voel je verbonden met de wereld, met hen die het slechter hebben dan wij. Voel de hypocrisie die vanuit Den Haag over het land wordt gespuid. Voel je genaaid terwijl u nadenkt.
Het punt is namelijk dit: hullie van het CDA vertellen ons wat we wel en niet mogen in ons persoonlijke leven. Vervolgens gaat zo'n CDA-ert de fout in op morele gronden. Natuurlijk is dat leuk!
Daar komt nog bij dat een atheïst zélf zijn keuzes maakt, ook met wie hij/zij in bed duikt. Doe je zulks in goed overleg tussen volwassen mensen, is er niets aan de hand. Maar laat je zulks leiden door steentijdregeltjes die je verbieden om na te denken over de materie, dan ben je een domme sul en verdien je dus deze aandacht.
@ Nemodius | 11-05-10 | 12:48
Genoeg argumenten tegen het CDA. Hier alvast eentje: dankzij het CDA hebben we nog steeds geen volledige scheiding tussen kerk en staat. Alleen al om die reden geldt het volgende: de tiefus voor het CDA en iedereen die erop stemt.
@ Napeauleon,
Wat heeft dat er mee te maken, die Melissa vind ik een mooie vrouw? Kun je ook inhoudelijk op zaken ingaan?
Volgens mij is geenstijl gewoon bezig stemmen te werven voor het CDA. Een anti-CDA campagne op geenstijl kan alleen maar positief uitwerken voor het CDA.
Overigens zou geenstijl pas echt een leuk artikel hebben als ze quotes van jack zelf zouden hebben over trouw en het gezin. Als die er niet zijn is er eigenlijk alleen maar sprake van een privé fail van Jack. En kennelijk is mevr. De Vries stukken beter in staat dan geenstijl om Jack op dat punt om de oren te kletsen.
Het gezin is de hoeksteen van de samenleving. Volgens de oldskoolfilosofie van de gristenpartei althans. Dus Jack doet het goed: gewoon nog een gezinnetje erbij stichten. Hij is feitelijk übergristelijk en daar zouden ze bij de gristendemocratische appels dus happy mee moeten zijn. En hoe meer gezinnetjes, hoe meer kleurplaten er kunnen worden ingezet. En hoe meer kleurplaten er worden ingezet, hoe meer gezinnetjes er kunnen komen. Een vicieuze cirkel van gristeninstandhouding dus. De heer van de gristenen zij geloofd.
SecretService | 11-05-10 | 12:27
--> Wat een dom geklets! Ik stem helemaal niet op het CDA of zo, maar er is toch niets mis met een gezin? Tsjongejonge! En dat heeft niets te maken met gristelijkheid! En schrijf dat nou s goed man- of is dat jouw humor? Wel zielig dan.
@Nemodius , het is niet voor niets dat je een baby achter je naam hebt staan. gewoon lekker de humor van inzien. Of ben jij soms Jack?
Zoetwaterhaai | 11-05-10 | 12:49
Dus als je nieuw bent heb je niks te vertellen hier op deze site? Het is dus 'je bent met ons of tegen ons?'
@ Napeauleon | 11-05-10 | 12:50
Eensch. Die Melissa is best een leuk ding.
@Nemodius | 11-05-10 | 12:41
Ha Jack! Lekker geslapen op het veldbedje in de kazerne? Was Melissa ook mee?
En ja, die Melissa vind ik een mooie mevrouw
En ga je daar vrouw onvriendelijk over praten? Willen doen?
Peerie | 11-05-10 | 12:22
Ik keek er straal overheen. Scherp!
Ojee ik voel een nieuwe spotprent-rel aankomen
@ Nemodius | 11-05-10 | 12:41
U is zo'n type dat alles aanneemt wat het CDA (of de bijbel) zegt en niets gelooft wat u niet wilt geloven tenzij u er zelf bij bent geweest. Droom verder. Half Nederland gaat vreemd. Maar als schijnheilige family values prekende Christenen vreemd gaan is dat sweet as sugar voor atheistische CDA haters zoals ik. HAHA!
Verrek ik zie tieten. Waren die er daarnet ook al?
Zoetwaterhaai | 11-05-10 | 12:49
lekker lachen ja de man heeft een misstap gedaan en alleen omdat hij bij het CDA zit is het zo grappig. alsof je bij de andere partijen vreemd mag gaan zonder problemen hij is geen CU
@ Nemodius | 11-05-10 | 12:48
DUS!
Blubje6838 | 11-05-10 | 12:44
Misschien neem je de boel wat serieus.
-Tegen het gezin? Huh?
Tegen hypocrisie, dat dan weer wel, en dat kom je nu eenmaal méér tegen bij JP/JdV c.s.
En ja, die Melissa vind ik een mooie mevrouw
Zo zie je maar weer dat verkeersveiligheid bij het CDA niet hoog op de prio-lijst staat. Twee van die voortstormende Fiat's 500, naast elkaar... clearly roadrage.
@Nemodius , het is niet voor niets dat je een baby achter je naam hebt staan. gewoon lekker de humor van inzien. Of ben jij soms Jack?
@Napeauleon 12:41
Nou ík niet in ieder geval. Maar kan het even voor je vragen via m'n vaste lijn hier. Is er de afgelopen jaren ingesleten: twee extra klikjes betekent ja, één klikje betekent njet.
*onze huis-AIVD'er maar weer eens een LOLmomentje bezorgen gaat en de hoorn van de haak pakt om na de eerste acht cijfers van Balkenende z'n nieuwe mobiele nummer per ongeluk een boodschap door te geven*
CDA en het onderbuikgevoel.
Nemodius | 11-05-10 | 12:41
Huh? We zijn gewoon op het CDA aan het zeiken, wat is daar mis mee? Het CDA zeikt namelijk al jaren over ons heen - tijd voor een return-the-favortje. \
Wat de boel alleen maar grappiger maakt, is dat de grefotrollen duidelijk zichtbaar worden. Welkom!
dosis | 11-05-10 | 12:45
Dus om iemand af te zeiken moet je dus bestaand materiaal gaan vervalsen, want anders heb je dus blijkbaar geen argumenten om het cda onderuit te halen?
@ Nemodius | 11-05-10 | 12:43
Vanwaar deze verontwaardiging? U is een van de betrokkenen?
@Nemodius | 11-05-10 | 12:43
Vervelio, ga naar De Joop.
en ook nog vrouw onvriendelijk
Nemodius | 11-05-10 | 12:46
Hoe moet het dan? Geef eens opbouwende kritiek in plaats van lam gezwets richting je imaginairy friend?
Het is toch totaal niet grappig om zo' n een leuk initiatief van de CDA proberen onder uit te halen op een sexsistische manier.....
Nemodius | 11-05-10 | 12:43
Man man man, wat een kortzichtigheid. Of is het wijf wijf wijf, wat een kortzichtigheid?
Ha eindelijk. Waar zijn mijn kleurpotloden, nondejuu.
Het is juist jammer dat een positief standpunt van een partij zo hard onderuit gehaald wordt door losers zoals de meeste die hierop reageren en vooral dat er dus iemand is, zoals die mutsaerts die even lekker heeft gefotoshopt. Echt jammer dat het allemaal zo moet.
Ik denk dat nu wel de vorst ingevallen is in huize de Vries.
Wimpel | 11-05-10 | 12:28
CS4 is oud lang leve CS5
Nemodius | 11-05-10 | 12:41
Huh? We zijn gewoon op het CDA aan het zeiken, wat is daar mis mee? Het CDA zeikt namelijk al jaren over ons heen - tijd voor een return-the-favortje. \
Wat de boel alleen maar grappiger maakt, is dat de grefotrollen duidelijk zichtbaar worden. Welkom!
Dat wordt dus lekker heel die kleurplaat onder krassen en bij leeftijd '6 jaaar aut' invullen. Altijd prijs!
Nee hoor, maar wij hadden Melissa Goede óók willen doen en nu is Jack ons voor geweest. Daarom haten we Jack.
Wat is dit een loos argument, Hij heeft iets gedaan waar wij niet over mogen/kunnen oordelen maar dan nu wel zeggen dat gezinnen niet goed zijn en de CDA aanvallen?
@ widtvoet ® | 11-05-10 | 12:40
"Papa, wat is dat, 'sex'? En waarom doe je dat met die andere mevrouw en niet met mama?"
Wat een geweldig leuk stukje @Mutsaerts, ik heb blauw gelegen van de lach.☺☺☺
Zoetwaterhaai | 11-05-10 | 12:36
dus jij vindt het grappig dat er van zulke uitspraken gemaakt worden die nergens opgebaseerd zijn. Het is best ernstig dat de maker van dit artikel blijkbaar zelf iets in dezelfde setting heeft meegemaakt, want waar haalt hij anders de ziekelijke inspiratie vandaan om dit artikel te schrijven. LACH maar vooral door.
@Napeauleon | 11-05-10 | 12:39
Gewoon polariseren...
Waar een vakantie met jan smit al niet goed voor kan zijn.
Napeauleon | 11-05-10 | 12:41
"díe (AIVD-tap)" naar boven slingeren doet*
Laat Jack maar kliederen.
Jammer dat ik niet kan Fotoshoppen, anders had ik wel iets moois gemaakt.
widtvoet ® | 11-05-10 | 12:40 LOL
Kun je AIVD-tap als audio op Dumpert gooien?
Het is heel erg dat er zo gereageerd wordt op het cda, maar wat nog erger is, is dat er meerdere mensen zijn die zo achterlijk zijn dat ze hiermee instemmen. Wat is er mis met een gezin? Het is best triest dat de meeste denken dat pappie ligt te neuken met een ander. Spreken jullie uit ervaring ofzo? of zijn jullie zelf van die personen die met andere vreemd gaan.
Blubje6838 | 11-05-10 | 12:39
Nee hoor, maar wij hadden Melissa Goede óók willen doen en nu is Jack ons voor geweest. Daarom haten we Jack.
Hé Mutsaerts doe ff een linkje naar die foto van die blote mevrouw zonder kleurplaat ervoor?
@Korreltje Zout 12:36
"Pappa, toen je me belde op m'n verjaardag vanuit Afghanistan en mamma niet aan de telefoon wilde komen, was je toen ook al met die andere mevrouw?"
Robert van Effen | 11-05-10 | 12:37
Wit is opgebouwd uit alle kleuren tezamen....
Hoe gaan we daarmee om?
Dus als ik het goed begrijp komen jullie allemaal uit slechte gezinnen, geen veiligheid thuis gehad en zijn jullie uit op wraak?
Bij de PVV kleurplaat mag je geen kleuren gebruiken
Wat een geweldig leuk stukje @Mutsaerts, ik heb blauw gelegen van de lach.☺☺☺
@ widtvoet ® | 11-05-10 | 12:32
"Papa, ga je nu naar de hel? En krijgen we dan een nieuwe papa? Of gaat mama weg en krijgen we een nieuwe mama?"
Tja, bij het CDA kliederen ze er lustig op los...
Ik wil de Foto Fuck Vrijdag weer terug! En wel nu. Er valt zoveel te knutselen voor de mensen. En donderdagnacht om 00:00 lekker uploaden!
Luchtballon. Autootje. Fiets.
Geen vliegtuigje?
Jack krijgt van de samenleving een hoek met een steen?
@ZDEV | 11-05-10 | 12:31
En er hangen 2 flinke depressies in de lucht...
"Pappa waarom heb je dat gedaan wat ze zeggen? Houd je niet meer van mamma? Is het onze schuld?"
Het gezin: hoeksteen van de samenleving, maar nu even niet!
"Iedere-Dag-Tot-Aan-De-Verkiezingen-Een-Jack-De-Vries-Topic"
1? En wat is dit dan?
En dan nu het gristelijke weerbericht van Kapelle: laaghangende tieten. Zo te zien staat er een fris windje.
Topic no#1 van het spindoctersoffensief.
En wat kunnen we winnen?
Heeft toevallig gister photoshop cs4 gedownload:)
realismo | 11-05-10 | 12:25
LOL!
Het gezin is de hoeksteen van de samenleving. Volgens de oldskoolfilosofie van de gristenpartei althans. Dus Jack doet het goed: gewoon nog een gezinnetje erbij stichten. Hij is feitelijk übergristelijk en daar zouden ze bij de gristendemocratische appels dus happy mee moeten zijn. En hoe meer gezinnetjes, hoe meer kleurplaten er kunnen worden ingezet. En hoe meer kleurplaten er worden ingezet, hoe meer gezinnetjes er kunnen komen. Een vicieuze cirkel van gristeninstandhouding dus. De heer van de gristenen zij geloofd.
Ik ben kleurenblind. Vinnik nie eerlijk.
Indoctrinatie-cartoons?
En nu maar hopen dat Jack zijn kleurpotlood niet weer tevoorschijn haalt.
Het is behoorlijk koud daar buiten...
Peerie | 11-05-10 | 12:22
De lucht is juist heel helder.
U ziet de melkweg.
Wat lollig. Dat leedvermaeck. Het lijkt hier potdomme de PvdA wel.
Lol! Het duurde even voordat ik twee reebruine ogen zag, hahaha!
Valt er hier ook nog iets mee te winnen?
Een leuk reisje naar het hoofdkantoor van CDA (neem zelf een lunchpakketje mee!) of een M&G met JP?
@Peerie
Haha, ik zie het nu pas :>
Er hangt een donkere lucht boven..
SUPER.
Even Photoshop Portable zoeken..
Leuk, kleuren!
REAGEER OOK