
Prima stukje kadasterjournalistiek in
Weekend. Het Audax-kwaliteitsopinieblad dook in het onroerend goed van Job Cohen en kwam terug met een tweede landhuis in De Rijp. (
StreetView,
Bing) Volgens de auteur tikte de PvdA-frontman het boerderijtje in 2005 samen met een bevriend echtpaar contant af voor een bedrag van 707.500 euro. Het echtpaar kon direct intrekken aangezien de burgemeester toen al resideerde in zijn ambtswoning aan de Amsterdamse Herengracht. Dit
dubbele herenhuis huurde Cohen altijd voor 1.239,10 per maand (12% van zijn bruto inkomen) terwijl de marktconforme prijs rond de 5.000 euro zou liggen. En ook al is Job geen burgemeester meer, wonen doet hij er nog steeds.
"Nog enige tijd" aldus de Gemeente. En in ruil voor een
"passende vergoeding die op een keurige manier is geregeld" Een achter gesloten deuren bedisseld neo-liberaal woonvoordeeltje zullen ze bedoelen. Huursubsidie voor de allerrijksten: Dit is het Nederland van de Partij van de Arbeid.
Reaguursels
Inloggenniks nieuws zo gaat het bij de partij voor de arabieren altijd
Dit is te gek voor woorden!
Hij is jurist, was burgemeester, 63 en kan 385.000 (de helft van de koopprijs) betalen.
Dit is niet bijzonder, maar stemmingmakerij van de tegenpartij.
@Stevie R
Geen gezeik iedereen rijk! De PVV biedt 1000 euro p.p. maar is er een partij die 2000 biedt dan stemmen "wij" daarop.
@ Der Kaiser
Betaalt de man contant, is het niet goed. Als hij hypotheekrenteaftrek had gehad was het ook niet ok.
Job Cohen toch niet, nee toch, toch niet Job Cohen!!!
zoals grote pvda roerganger wim kok al eerder meldde, meld nu job cohen: tja, als ik dit tweede huisje niet had gekocht, had iemand anders dat wel gedaan
het is niet eens gelijkvloers. Handig, met zo'n vrouwtje dat al niet al te goed ter been is.
Het is weer links lullen en rechts de zakken vullen.
Mensen die op dit mannetje stemmen verdienen het om tot 70 jaar te werken , ook dit is een prachtig voorbeeld van de linkslullers en rechtsvullers . Daarom voor mij de PVV , geen AOW verhoging , geen Kilometerheffing , geen Belastingverhoging , geen JSF , geen Open grenzen , geen EU , geen verhoging eigen bijdrage Ziektekosten , geen Ontwikkelingshulp . geen Linkse kansloze subsidies , geen niet Westerse import , geen Hypotheek rente aftrek , geen Kinderbijslag buitenland enz enz enz . Voordeel minimaal 1000 euri per jaar voor elke Nederlander . Daarom stemmen wij PVV .
Contant afgerekend, dus Job heeft geen hypotheek. Dus ook geen hypotheek rente aftrek. Kijk nou wordt het griezelig. Iedereen even snel Rutte stemmen.
De Rijp, we gingen er wel eens een koetje halen. Of Bigje. Eind rijden maar dan heb je ook de nostalgie van de 18e eeuw en vooral geen enkele allochtoon. Ze drinken daar ook veel thee en de mensen zijn er altijd OK. Woon je daar, dan sta je midden in de stadsmaatschappij.
"Never ever" dat de PvdA een partij is waar ik op zou kunnen gaan stemmen..
@self
Zak=zal
@solidstate
Daar denken mensen die mij wel kennen toch iets anders over. Maar zoals altijd zak jij het wel beter weten.
*Proest*
@ -edit | 03-05-10 | 22:54
Nee heur, jij hebt geen leven.
@ Klaaswitz | 03-05-10 | 18:58
internet strijdtechniek van klaaswitz: haha wat je zegt ben je zelf en daar dan allerlei halve gare varianten op.
@solidstate | 03-05-10 | 22:51
Beet! (zeggen de vissers)
Man, wat laat jij je kennen.... :)
solidstate | 03-05-10 | 22:49
ja jonge. wacht jij maar tot de wereld zich aan jou aan past. lutser.
@ -edit | 03-05-10 | 18:54
Jij hebt er een app van gemaakt.
Obsessief mannetje. Jij begint op stalkerT mark twain te lijken.
Get a life, stumperT.
@ janeedantoch | 03-05-10 | 20:34
Stop eens met zeiken dan stopt de straal vanzelf.
O, o, wat een cynisme... Een pyramide voor deze man. Wie de geschiedenis kent weet genoeg.
Ja hoe kan het anders: links lullen, rechts zakken vullen..... Het zou ook eens anders...... en intussen maar schaamteloos blijven profiteren....
De linkse elite woont graag in een buurt die van vreemde smetten vrij is. Daar gaan hun blanke kinderen naar witte scholen, daar komt er geen gegalm uit de minaret van de moskee. Daar onstaan de verheven gedachten over multiculturaliteit en integratie, samen delen samen spelen en solidariteit met de Marokkaanse buurtvaders. Daar wordt hooghartig neergekeken op de `verWilderden` en stilletjes gehoopt op een kogel van Links.
In hun buurt zullen geen allochtonen gaan wonen, daar zorgt de elite wel voor. Want allochtonen zijn een verrijking voor Nederland , maar niet voor hun achtertuin.
Een aantal van hen en hun paleizen zijn te vinden op de site www.fotoleovogelzang.nl/show.php?start...
De boerderij van Cohen staat er nog niet bij, maar hij is één van hen. Hij behoort tot de elite die bepaalt wat goed is voor ons en vooral wat goed is voor hun eigen portemonnee.
12% van zijn inkomen? Verdient Cohen slechts 1 ton bruto? Dat is VER beneden de Balkenende norm. Dat wordt op GeenStijl tot de allerrijksten gerekend, terwijl mijn baas bijvoorbeedl ruim 3 miljoen per jaar vangt. Of GeenStijl kan niet rekenen of GeenStijl probeert mij een rad voor ogen te draaien. Of beide!
Cohen mag best een huisje in het buitengroen er bij hebben, wat is daar mis mee? Hier wordt gesuggereerd dat het niet helemaal pluis is, maar dat is wel heel voorbarig. Misschien een erfenis of misschien wel wat bij elkaar gespaard. Of de aandelen hard in waarde gestegen (2e helft jaren 90) en daarna op tijd verkocht.
@ janeedantoch | 03-05-10 | 18:14
Gaan we Job beoordelen op wat hij voor Amsterdam betekend heeft ? Je bedoelt toch niet de Noord Zuid lijn ? Het handenschud dilemma ? Nee, wat een geweldig bestuurder heeft die Job zich toch getoond in A'dam ! Hulde zeg. Die heeft toch een paar huzarenstukjes op zijn naam gezet daar. Uw toegenegen,
Mos op de dakpannen, zo classy ziet dat verbouwde kippenhok er helemaal niet uit, typisch pvda-stilo. Yuk!
Ik wil ook riant wonen. DUS wordt ik ook lid van de PvdA. Dat schiet dan lekker op.
Het probleem is niet dat Cohen een boerderijtje heeft. In Duitsland koop je zoiets voor 1,5 ton. Het probleem is dat er maar zeer beperkt dit soort huizen toegestaan zijn in NL, waardoor dit soort boerderijtjes duur zijn. De oorzaak hiervan is het strikte bouwbeleid dat door linkse partijen aangemoedigd wordt.
Zelf wel buitenaf wonen, terwijl je een beleid voert van 'stadinbreiding', dat klopt niet. Babyboompolitiek.
leuk huisje voor henk en ingrid
David D. Davidson | 03-05-10 | 18:26
+1
Solidstate:
als je liever niet afgezeken wordt, stap dan onder de straal vandaan.
Ja, en? Kunnen jullie niks beters vinden om de PvdA te bashen? Pfff.. Onze toekomstig premier heeft een landhuisje, boehoe.
En Jan de Arbeider en Jan Modaal wordt de hypotheekaftrek niet gegund. Maar intussen wel een kapitale boerderij als tweede huis.
Beetje een zielig stulpje.
Kijk eens hoe loosers als geer en goor wonen.
Da's geen landhuis, da's een boerderij. En wat Job met z'n geld doet moet ie zelf weten, zolang de vergoedingen voor ambtenaren maar binnen de norm blijven.
Check dat artikel in de VK:
.
De lift, uit de jaren dertig, wordt aangepast (ruim twee ton). Tegelijkertijd worden de verwarming en de waterleiding vernieuwd (acht ton), de patio opgeknapt (een ton), het balkon aan de voorzijde gerepareerd (een ton), de elektrische bedrading vervangen (zes ton) en de telefooninstallatie vernieuwd (ruim drie ton).
.
Beetje veul? Of ben ik gek...
internet strijdtechniek van solidstate: haha wat je zegt ben je zelf en daar dan allerlei halve gare varianten op.
@David D. Davidson | 03-05-10 | 18:26
Ik heb er een app van gemaakt: iSolidstate. Dan heb je gewoon één druk op de knop. Doet het inhoudelijk prima als het niet zo goed wil lukken met de stoelgang. Maar ook op feesten en partijen is het een absolute giller.
@ David D. Davidson | 03-05-10 | 18:26
Ik pas dezelfde technieken toe die marcel van dam en andere linkse demagogen toegepassen dus jij vindt jouw kameraden ook handige trollen.
Daarom lach ik nu jou uit. Domme tokkie.
Misschien gebruik gemaakt van de inkeerregeling. Waarschijnlijk geld uit het buitenland inbrengen in onroerend goed en daarnaast een hypotheekje aangaan waarschijnlijk op naam van het bevriende echtpaar.
@reade romke | 03-05-10 | 16:34
Het is toch mooi dat je je huis wél kunt verkopen als de PvdA aan de macht komt?
Waarom je daar een probleem mee hebt, snap ik niet. Hoopies mensen die hun huis nu niet kunnen verkopen.
*kuch*
@ventieltje | 03-05-10 | 13:55
Whooot! Drie ton voor een mobieltje? Hoeveel diamanten zijn daar op geplakt?
Job betaalt tenminste netjes z'n belasting en draagt wat bij aan de maatschappij. Dan mag dat vind ik.
Bij dit soort topics doe ik altijd ctrl+f "solidstate" en dan is m'n dag weer helemaal goed. Het maakt me niet eens uit of het een hele kortzichtige reaguurder is of een hele handige troll. Ik lach me rot.
.
Ik hoop dat Job lekker kan genieten van dat mooie huis.
Achguttegut..... Wat een ramp zeg dat Cohen samen met een ander echtpaar een twee-onder-een-kap heeft van een sloridge 350.000 euri.
Nederland op zijn smalst. Af en toe zijn we echt een kudt-volk
Marcus Porcius Cato | 03-05-10 | 17:43
wat een ongelofelijke zeiksnor ben je toch ook he? Bekritiseer die man op wat ie doet (als je daar uberhaupt iets vanaf weet) niet waar ie graag zijn vrije weekendjes doorbrengt. Wat jou betreft Witte Tonnie aan de macht. Zit al 10 jaar op een bierkrat voor zijn huis. Wat een voeling met de buurt.
Maak neo-liberalen eens niet zwart! Dit zijn juist typische socialistische trekjes. Ambtenaren in de Sovjet-Unie, China, Cuba, Noord-Korea en Griekenland (ook maar eens toegevoegd aan het lijstje gezien de actualiteit) hebben ook luizenleventjes, terwijl de bevolking straatarm is of wordt (in het geval van de Grieken).
@ janeedantoch | 03-05-10 | 17:23
Inderdaad, het pandje staat weer niet in Oud west. Dat is toch wel weer opmerkelijk. Het is ook geen volkstuintje in Amsterdam Noord. Een echte man van het volk, die graag tussen alle andere witte gefortuneerde woont om een beetje contact te houden met de achterban.
Vrijstaande arbeiderswoning voor een modale prijs.
Echt een man van het volk, die Cohen.
Gelukkig kan hij volgens zijn eigen partij de hypotheekrente van de helft niet meer aftrekken. O nee, hij betaalde hem contant! In briefjes van tien. Nee, meneer Cohen is niet zo slim om zijn huisje met een staatssteunhypotheek te financieren op koste van de andere belastingbetalers. Net zomin als dat hij huurtoeslag zal vragen voor de Herengracht, toch? Nee, alles eerlijk en transparant.
Marcus Porcius Cato | 03-05-10 | 16:34
Vooralsnog zie ik hier een boerderijtje, waarvan cohen en zijn vrouw de helft bewoont. Kosten 3, 5 ton. buitensporig hoor. iedereen met een huis van 3,5 ton is een gore kapitalist. Iedereen die ook maar een cent meer verdient dan ik heeft geen recht van spreken. Absit invidia, Cato.
@reade romke, dan had je dat huis maar zelf moeten financieren in plaats van blind te vertrouwen op overheidssubsidies. Maar laat ik je direct van je angstbeelden afhelpen, de PvdA is alleen voor volledige afschaffing van de Hypotheekrenteaftrek voor woningen boven een bepaalde waarde, ik neem aan dat jij daar niet onder valt en zo wel dan ben je een nog grotere faal dan ik in eerste instantie al dacht. Je voldoet volledig aan het stereotype beeld van de zure kleinburger; heeft iets gehoord maar weet niet exact wat.
Als de Pvda aan de macht komt dan kan ik mijn huis wel verkopen. Het is gewoon triest dat zo'n partij nog stemmers wint. Zijn de mensen nu zo dom?
@ janeedantoch | 03-05-10 | 14:47
Ja tuurlijk, net als Femke, je kunt best tegen luchtverontreiniging zijn en tegen fijnstof in de lucht en toch zelf lekker sigaretjes roken. Dat kan best. Is echt niet Hypocriet hoor. Je kunt best voorzitter van de vara zijn en twee ton toucheren. Wat is daar zo raar aan ? En zo kun je dus ook best een socialist zijn en in een kasteel wonen, dat heet gewoon salon socialisme. Is een heel normaal woord. Laat je lekker nakijken man ! Je toegenegen,
-weggejorist-
Cootje de Hen gaat de laatste gaatjes in z'n zakken nog even vullen.Eerst de PVDA prominenten en dan het voetvolk.
Na de zoveelste pvda bash fail, moest ik ineens terugdenken aan die goeie ouwe tijd met klasse reportages zoals die met Ella Vogelaar. Hopenlijk vindt geenstijl de weg terug naar boven.
@Dutch | 03-05-10 | 15:28
En toen moest het nog verbouwd worden. webcache.googleusercontent.com/search?...
Dat noemen we nou hypocriet!
Salonsocialisten zijn het!
Cohen heeft meer verstand van huizen dan van vrouwen volgens mij.
funkyd | 03-05-10 | 15:10
Ik neem aan de helft van 700.000 als ze met een ander echtpaar kopen en wie weet nog wel minder. Ligt er natuurlijk aan hoe ze een en ander geregeld hebben met het andere echtpaar.
@Sliptong 15:32
Je bedoelt dat Cohen een NSB-er is. Maar daar lijk jij toch veel meer op.
tenminste wel op de zeedijk
@mark twain | 03-05-10 | 14:43
Vergeleken? Het is een crimineel. Een landverrader dat is.
Socialisten zijn ook altijd zo sociaal... Vooral voor zichzelf en de vriendjes... En idd, vast een fout plaatje... Voor 7 ton is er toch wel meer te halen....
Inderdaad snap ik de ophef ook niet. 7 ton lijkt me overigens erg veel voor een dergelijke kleine boerderij.
@Brusselmans | 03-05-10 | 12:17
Hee Brusselmans, nog een ander nieuwtje dat ik uit het Amsterdamse circuit hoor. Schijnt dat Job buiten de deur neukt en er een 'vriendinnetje' op na houdt. Lekkere moraal van de MP wannabee.
*Geef de babyboomers maar weer de schuld*. Hartekreet vanuit de andere helft van Cohens petit maison. www.trouw.nl/opinie/podium/article2798...
Wanneer komt er een parlementaire enquete
over de Noord-Zuid-lijn? Dit fiasco had plaats onder Cohens' verantwoordelijkheid en gezag. Op kosten van de Nederlander uiteraard. PvdA...
Job Cohen woont van de Portemonnee van de Ander.
Ik neem aan dat de fiscus nog met een naheffing komt over de resterende 3750 euro die in natura bij het salaris wordt opgeteld? Graag met terugwekende kracht...
Als je 700K zo aftikt, dan heb je geen hypotheekrente aftrek meer nodig, ik vroeg me al af waarom ze ervan af willen. Hoe kun je als ambtenaar zoveel cash bij elkaar krijgen? Had/heeft mevrouw Colijn oeps, Cohen dan zo'n goede baan?
ik begrijp het niet. Hij heeft een 2e huis, en?
Dus naast een hypocriete zakkenvuller en een softe theemuts is Cohen tevens een swinger!? De man heeft vele gezichten...
Dus... DIT is nu het enige echte Theehuis
Niemand die nu nog mag beweren dat Job geen verstand van economie heeft.
Marcus Porcius Cato | 03-05-10 | 13:56
vooralsnog is er alleen een reaguurder die denkt dat Cohen gandhi wil zijn, en daar vervolgens schuimbekkend op los gaat.
Wat er bij jou soort maar niet in wil, is dat wanneer je geld verdient je ook voor een herverdelingsmodel kunt zijn. En als je ook nog meer dan drie werkende hersencellen hebt, dan ben je dat ook.
Je zou een grafiekje kunnen maken, met op de ene as belastingdruk, en op de ander nationale welvaart. wat schetst onze verbazing: landen met een hoge belastingdruk zijn bijna altijd welvarend. Landen met een lage belastingdruk, met uitzondering van een paar madurodamstaatjes hebben een lage welvaart.
Het probleem zit em niet in de belastingdruk, maar waaraan je het uitgeeft.
Wat azijnzeiken betreft is GS de Volkskrant inmiddels mijlenver voorbij. Wat een zuur stukje.
@solidstate 14:22
Begrijp jij ooit wel een iets? Zou het niet zo kunnen zijn dat Cohen ooit een andere woning heeft gehad, die hij verkocht heeft toen hij burgemeester werd? Zou het mogelijk zijn dat Cohen, die inmiddels 62 is wat gespaard heeft in zijn leven of een erfenis heeft ontvangen? Zou allemaal zomaar kunnen. Zou ook allemaal nog van toepassing kunnen zijn op zijn echtgenote.
Maar neen; Cohen moet weer vergeleken worden met een crimineel.
solidstate | 03-05-10 | 14:22
dat, of je hypotheek afbetaald hebben. want op je 57e heb je er al wat annuiteiten op zitten, denk je ook niet? Daarnaast is de helft van 707.500 euro nog steeds 303.750 euro.
Daarnaast is het stukken lastiger een hypotheek te krijgen als je je pensioen nadert www.fx.nl/artikel/Hypotheek-op-oudere-...
Maar laat je vooral niet hinderen in het PvdA-bashen! als wanhopig rechtspersoon moet je iedere strohalm aangrijpen.
Wat een non-issue ... iemand heeft een tweede woning samen met een ander echtpaar. Woont nog even in de ambtswoning en betaalt daar huur voor. De baas (de Telegraaf) zal wel weer blij zijn met dit stukje 'journalistiek'.
@Het CDA | 03-05-10 | 14:10
Eens. *geeft bankrekeningnummer vast door*
@ Fimbulvetr
U snapt het "niet" helemaal denk.
@ Klaaswitz | 03-05-10 | 14:16
Je kan lullen wat je wil maar
boerderijen van 7 ton
contant afrekenen is meestal voorbestemt voor
zware criminelen, mensen die een leven lang aan het zwart werken zijn,
mensen die echt iets te verbergen hebben en sinds kort
pvda bobo's.
Lekker clubje zo.
@Jezweetog | 03-05-10 | 14:17
Welk wachtgeld heeft hij voor welke inactieve periode afgeslagen?
Ik ben trouwens wel eens met de commenters die vinden dat je Cohen niet moet pakken met de dingetjes die hij voor zich zelf koopt. Morgen haulocost-memeorialday is een mooie dag om eens aandacht te besteden aan de EXODUS VAN AMSTERDAM, waarom moesten de autochtoontjes die al generaties in 020 woonden weg voor de gedateerde seventies etno-idealen van de lokale partijleiding? Toch de tweede grote vernedering van Amsterdam na het wegvoeren van de joden. En waarom keken magistraten van de rechtbankjes waar de komende jaren Geert zich mag melden voor haatzaaien tegen de groepen die de Nederlanders de stad uit joegen, al die jaren zo opzichtig weg? Uit de monden van dezelfde magistraten die zich terugtrokken in de grote woorden van verdragen klinkt ieder verwijt wel erg hol en worden argumenten en verwijten weerkaatst door het eigen aandeel der magistraten in de Grote 020 Exodus. Rechtsstaat op je zelf toepassen is het helemaal in 2011.
Cohen heeft wachtgeld afgeslagen. Doen er maar weinig. Ga dan niet over dit soort dingetjes lopen janken.
@Stellingios
Eh, dat hoor je voornamelijk uit de monden van proleterig Nederland, het gespuis dat moeite heeft om naast zwart en wit andere kleurschakeringen te detecteren. Mannetjes (voornamelijk mannetjes ja maar je moet die huisvrouwen die de wijsheid in pacht hebben ook niet onderschatten) die zich zonder gene bedienen van de meest suffe cliche's en wandtegelwijsheden. U weet wel, de, gelukkig langzaamaan steeds kleiner wordende, onbeschaafde onderlaag van de Nederlandse bevolking en types die hen als electoraat zien.
In Graft-De Rijp (regio 1483) woonden op 30 september 2007 4070 mensen, waarvan 95 niet-westerse allochtonen (2.3%).
Mijnheer Cohen: dit is helaas niet (altijd) ons Nederland!
Links kan van buiten roepen wat het wil maar van binnen zijn het net zulke geldwolven en geldverkwisters als rechts.
Het oude bekende spreekwoord kan dus ook hier gebruikt worden:
Links lullen, rechts vullen.
Hölzenbein | 03-05-10 | 14:08
Graag gedaan.
Ja Job, hoe lul je jezelf hier nou weer uit?
Jaja, links lullen en rechts de zakken vullen... (waar hebben we dat eerder gehoord?)
Ik vind dat burgers die bereid zijn om in Amsterdam en omstreken te wonen geld zouden moeten krijgen, in plaats van geld te moeten geven.
Teun van het Tuinpad | 03-05-10 | 12:56
OK, bedankt voor de informatie. Ik dacht dat er iets ergs aan de hand was.
Hoe heet dat bevriende echtpaar?
*gewoon beniewd is*
Heeft Cohen twee landhuizen? Of begrijpt Brusselmans niet wat hij schrijft?
Ik kom namelijk niet verder dan één half huis.
nietzo | 03-05-10 | 14:00
Nu is er natuurlijk helemaal geen verschil tussen iemand die zijn recht op vrijheids van meningsuiting uitoefend en beschermd moet worden tegen religieus fundamentalistisch geweld waardoor de overheid extra kosten moet maken voor het beschermen van rechtstaat en een burgemeester die uit vrije wil zijn post verlaat om lijsttrekker te worden van zijn partij en in een ambtswoning blijft wonen en met het bestuurscollege van Amsterdam, dat voornamelijk uit partijgenoten bestaat een niet marktconforme huur afspreekt, terwijl de beste man zelf over een bovenmodaal buitenverblijf beschikt en dus niet echt dakloos is.
Het rustige buitenverblijf zal nu wel iets minder rustig zijn geworden.
(gelieve bij het passeren de internationale te claxoneren)
@Schout-bij-nacht | 03-05-10 | 12:52
Iedereen leest over het belangrijkste nieuws heen.
"samen met een bevriend echtpaar"
Er is dus sprake van vrienden!
Enig idee wat een optreden van Clowntje Wilders de samenleving kost ? sapperdeflap lieve beeldbuisvriendjes dat zijn een hoop euries of zoals Geert het weer wil guldens.
De familie Gorter van de grote socialistische dichter verkocht een stukje van hun Veluwse landgoed aan Marcel van Dam. Da's toch eerlijk delen.
Ach ja, links lullen en rechts vullen, de Portemonnee van de Ander komt er al decennia lang mee weg....
@ Boer in 020 | 03-05-10 | 12:33
Geachte Boer uit 020, wat u, en al die andere linksch menschen, maar niet schijnen te begrijpen is dat het probleem hier is dat dhr. Cohen van de Partij is de iedereen gedwongen gelijk wil maken, en voortdurend zeurt over de sterkste schouders en de zwaarste lasten, nivellering, gelijkschakeling, sociale rechtvaardigheid etc. Dat heb ik de dhr. Rijkman Groenink nog nooit horen doen. U wel ? Waar het hier dus om gaat is hypocrisie. Iemand die die graag Ghandi wil zijn, maar zich niet als Ghandi wil gedragen. DAT is het probleem hier. Rijkman Groenink is een bankier best man. Die doet dat omdat hij van bankieren graag een Rijkman wil worden. Waar wij een probleem mee hebben is socialisten die zich niet altijd even sociaal gedragen. Capiche ? Daarom dus dit terechte Geenstijl artikel.
Ook Job Cohen blinkt uit in de boel bij elkaar harken...
"Tegelijkertijd worden de verwarming en de waterleiding vernieuwd (acht ton), de patio opgeknapt (een ton), het balkon aan de voorzijde gerepareerd (een ton), de elektrische bedrading vervangen (zes ton) en de telefooninstallatie vernieuwd (ruim drie ton)."
Heeft hij met goud vergulde telefoons ofzo? WTF!!! 3 TON!!!
Eindelijk bewijs! Hoe hoger het IQ in een land, hoe linkser de inwoners.
www.welingelichtekringen.nl/slimme-men...
Nou nou, een oud-burgemeester die zes weken na zijn afscheid nog in zijn ambtswoning woont. Foei toch, schande!
En een buitenhuis? Van een PvdA'er?? Dat moet toch niet kunnen: Kom we voeren een heksenjacht!!
PvdA-bash-moe. Laat het over de inhoud gaan ipv dit soort gezeik.
Hey, dat is hier om de hoek, gezellig! Werk ik naar de boederij van Job Cohen, straks even op de thee dan.
ik begrijp het niet
wat is hier mis mee?
Waarom niet tussen zijn electoraat?
www.wernertoonk.nl/images/20080706_sch...
Terpen-tijn is niet fijn
Boer in 020 | 03-05-10 | 12:33
Op zich heb je gelijk, al verloochend hij wel het gedachtegoed van de PvdA....
Komt en interesseer u voor het liberarische gedachtegoed.... de enige echte... VVD en PVV is er niks bij!
www.vrijspreker.nl
www.libertarian.nl
Is het straatvechten weer begonnen?
Ga toch naar de kroeg en schreeuw het uit: daar luistert Wilders naar jullie.
Overigens hear hear: Pinel | 03-05-10 | 13:35
Fijn stukje journalistiek! Ik was naief genoeg om te denken dat iemand als Cohen wel beter zou weten en er bescheidenere woonvoorkeuren op na hield. Niet dus.
Die klaawitz> is dat die spuit elf die ook een beetje aandacht mot?
Salon Socialisten geven altijd alles weg ..... met name dat wat ze niet bezitten!
Die Terpen-tijn, is dat de nieuwe elektronische dorpsgek onder de zurige reaguurders?
Eigenlijk verbaast dit niemand natuurlijk, politici zitten meestal in "the game" voor puur eigen belang en een vet pensioen. Ik blijf het fascinerend vinden hoe ze deze gedachtswijze dan op het volk kunnen omzetten naar een "wij geven om jullie" boodschap.
Politici geven geen reet om het volk, doen ze nu niet en zullen ze ook nooit doen, ze zijn alleen geïnteresseerd in macht en geld en vooral het behoud daarvan voor zichzelf. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat men de bezuinigingen in de eerste plaats wil verhalen op het volk in plaats van op de regering zelf. Wachtgeld? blijft gewoon hetzelfde joh. Op de fiets naar het binnenhof ipv met een aso-bak? Welnee joh, fietsen is veur arrbeiderrs. Nu eens een normale kantoor inrichting doen dan ipv een bankstel van 5000 eurie? Dacht het niet.
Wie je ook kiest, je blijft genaaid worden...
Een echte socialist profiteert eerst 40 jaar van de hypotheekrenteaftrek en pleit vervolgens woest voor afschaffing van de hypotheekrenteaftrek.
@Terpen-tijn | 03-05-10 | 13:41
Aangezien normale argumenten en omgangsvormen aan jou niet besteed zijn, zullen we het maar op jouw niveau aanpakken:
"een dom ding die altijd een beetje raar doet." Typt ge, het moet zijn:
Een dom ding DAT altijd een beetje raar doet...
En nu weer terug, volgens mij ging de bel voor de volgende les :S
Pa 13:34
Heb je wel vaker gelezen en je bent een dom ding die altijd een beetje raar doet.
Ga eens de straat op ipv van je zinloze teksten te spuien,
jouw niveau is echt nog een stuk minder als het gemiddelde dus waar praat je over>?
Een echte socialist koopt zijn vakantiehuisje natuurlijk samen.
Je zou er toch zo een tunnelboormachine naar toe sturen...
Wat is nou precies het probleem?
Terpen-tijn | 03-05-10 | 13:31
Het enige wat ik hier mee wilde zeggen is dat je voor een newbee al heel snel een grote roeptoeter opzet.
@ Klaaswitz | 03-05-10 | 13:31
Proleterig zuur en ongefundeerd daar ben jij al voor.
PvdA is nix, GL is nix, PVV is nix, SP is nix, TON is nix en de VVD is OOK NIX! wat willen we nou, Rutte als MP, pleur toch op.... In nederland is er een inteligentia-crisis die zijn weerga niet kent, heb nog nooit zo'n puinhoop bij elkaar gezien, kansloos... zelfs zo kansloos dat een mongeaul als Wilders kan opkomen, ongelooflijk....
@ Terpen-tijn | 03-05-10 | 13:12
Niveautje weer hoor jongen.
Vergezocht verhaal van GS. Als je leest over het monumentale pand in 020 op www.bma.amsterdam.nl/@114388/pagina/ dan zie je toch dat dat geen echte "woning" is waar een normaal mens zou willen wonen. Logisch toch dat Job een stulpje erop nahoudt dat een beetje 'menselijke maat' heeft.
Verder vind ik dat Job absoluut niet past in het profiel van MP, laten we het dáár liever over hebben.
Gun die Oranje gezinde salon socialist toch zijn 2e vakantiehuisje en ja ze zijn Oranje gezind, maar in hun partijprogamma staat toch echt dat ze een REPUBLIEK WILLEN , ERGO AFSCHAFFEN VAN HET KONINGSHUIS, ja mag wel even in hoofdletters.
PS: heb U ook al het stulpje van de man van het kwartje gevonden in zuidelijk Frankrijk, dat is namelijk ietse pietsje duurder, die socialisten toch, benieuwd wat Bos krijgt voor zijn miljarden steun aan z'n vrinden.
PvdAchterlijken, want je ben achterlijk als je daar je stem aan geeft, amen.
poeh poeh. De wereld vergaat hier hoor. Schandelijk! Is de komkommertijd nu al aangebroken?
Ook mooi hoe in dit artikel 2 zaken door elkaar gehaald worden die niet bij elkaar horen. Een huis kopen (350.000 per echtpaar, da's niet echt veel) en daarbij hypotheek aftrek hebben (net zoals iedereen nu) en wonen in de ambtswoning terwijl je geen burgemeester meer bent.
Terpen-tijn | 03-05-10 | 13:31
Wat is er met je aan de hand joh? Je hoeft niet steeds in de verdediging hoor. Pffffff, hoe oud zijn we nu?
@de bunzing | 03-05-10 | 13:28 Niet met je eens. Juist hier moet zowel Job als de gemeente zeer precies in zijn omdat corruptie om de hoek ligt. Er moet ook een duidelijk protocol zijn wat dit precies ook beschrijft, bijv. in het geval de burgemeester dood gaat en de weduwe en zijn bloedjes geen thuis hebben. Job had gewoon onmiddellijk moeten vertrekken nadat hij zijn ontslag genomen had. Hij hoeft nu toch geen ontvangsten meer te doen? Dus Job: weg wezen en wel zo snel mogelijk. Gewoon eerste-orde corruptie zoals we die kennen in alle communistische landen.
Zo kennen we de wereldvreemde theoretici van de PVDA weer. Gemeenschapsgeld? Dat is toch gratis aan de boom-groei-geld? Wat? iemand betaalt dat? Via belastingen? Waar heb je het over? GRATIS openbaar vervoer, GRATIS kinderopvang. Bestaat "gratis" dan überhaupt wel? Je bedoelt dat al die subsidies waar wij mee smijten helemaal niet gratis zijn? Maar dan heeft de PvdA dus helemaal geen bestaansrecht?
ITEACHYOU | 03-05-10 | 13:21
Van zowel nepotisme als machtsmisbruik is in deze geen sprake.
Dan ben je een Jood, verdient 120.000,- per jaar en woont in een huurflat. Dan heb je het toch niet goed gedaan in de ogen van Hebreeuws Nederland.
Hero of heaven 13:25
Kopier en plakwerk?
Zit je in je uurtje bezigheids therapie of heb ik daar wat mee te maken?
@de bunzing (13:28u) -
gelijk heb je. GS gaat hier wel erg door de plee, met een armetierige herhaling van de Villa in Belgie van Den Uyl.
De nood moet wel hoog zijn. Of de arm van Sjuul lang.
-weggejorist-
Jeetje. Dit begint aardig op kadaverjournalistiek te lijken. Ik ben geen Cohenfan en zeker niet PvdA, maar als dit de voorbode is van Powned, dan wacht ons nog een hoop RTL-boulevard nonsens.
Hou toch op met dit gezeik en zeker met het schenden van de privacy.
contant?.....
Steekpenningen van de moslim raad?
Wilt u ook een boerderij kunnen betalen met schimmige contanten?
........
Stem PVDA !
Sorry geen nieuwswaarde - PvdA'er gaat links lullen en rechts vullen. En voor en achter en aan de zijkant en boven en beneden en schuin links en schuin rechts en op 56.4 graad oosterlengte en 23.1 graad zuiderbreedte. Moet ik nog doorgaan of is er nog een plaatje voor nodig?
Vrees wel dat we dit vanavond niet in Nova zien, of bij DWDD of P&W.
Apropos: Huis en extra geld van de gemeente. Dit lijkt natuurlijk op Kim Jong Wolfsen uit U. aan de V.
Ik vermoed dat er bij de PvdA een soort handboek bestaat - "Hoe haal ik meer geld op?"
Wat een stennismakerij zeg. Als je goed gelezen hebt is die woning voor 75% voor ontvangsten en vergaderingen bedoeld. Ik ben er toevallig ooit geweest en rondgeleid, en die 1200e is inderdaad echt geen straf om te betalen, maar mag een burgemeester een beetje een woning in de buurt van zijn werk hebben? Zo'n gast wordt al onderbetaald.
Daarnaast: De woning heeft -afgezien van het onderhoud- de gemeente niets gekost aangezien het is geschonken door een particulier met de afspraak dat het altijd de ambstwoning zou blijven.
Beetje ophef om niks. Oh en voordat iedereen denkt dat ik wel links zal zijn: nee, ik stem vvd
@Klaaswitz | 03-05-10 | 13:24
LOL. It smells like defeat...
De linkschmensch toont wederom zijn ware gezicht.
mijn stem krijgt hij niet.
Alleen achterlijke mongooltjes zoals Terpen-tijn | 03-05-10 | 13:19
Kopier en plakwerk.
-weggejorist-
Nederland heeft maar 1 bestaansrecht: Het betalen van de PvdA en haar hobby's.
Kon Pritt niet even het 2e couplet van dat Boegie-nummer posten in plaats van deze makkelijke onzin?
random gast | 03-05-10 | 13:21
Trek je conclusie, je woont in een gat waar niemand wil wonen.
Had iemand al opgemerkt dat deze boerenhut in de NoordHollandse negorij in de buurt van Noordeinde ligt? tinyurl.com/34t293e
.
Dat is zo ongeveer wel het enige sjieke aan deze hut. De prijs van 353.250 Euro is een vinexprijs. Er zit vast boktor in.
Er zitten daar hartstikke veel allochtoonse vogels. Die beesten wonen in Afrika en komen hier 's zomers de boel opvreten en jongen krijgen (voor de vogelbijslag). Dus niet zeuren dat Job niet in een prachtwijk woont.
Geef me nu nog eens één reden waarom ik er over zou kunnen gaan denken pvda te stemmen.
(Terzijde. De buurvrouw heeft zelfs reden om GL te stemmen, zegt ze. Maar ja dat is een zeikwijf, begrijp ik dus wel)
random gast | 03-05-10 | 13:21
Niet waar ik woon.
@Terpen-tijn | 03-05-10 | 13:19
TabulaRasa | 03-05-10 | 13:14
Pa Cartwright | 03-05-10 | 13:11
'Nuff said.
Superior Bastard | 03-05-10 | 13:18
In dit verband snijdt het geen houT? Wat wordt er mee bedoeld dan?
Wat veel groen en wat weinig criminaliteit en zonnepanelen.
Platform voor duimendraaiende Antihelden
Henk snapt het niet. Laat staan dat Ingrid er chocola van kan maken. Leer eens duidelijk te schrijven Bruss.
LOL, hier in Drenthe betaal je daar 250k voor..
Socialisme loont.
* mompelt iets over lullen en vullen *
ik mis de N van nationalistisch, de S van socialistisch en de D van democratisch in de PvdA.... dat zou de zaak veranderen denk
En toch PVDA blijven stemmen... ja ja ze zijn allemaal even erg.
Lekker boeiend dus allemaal.
Arbeid loont.
Art Vandelay Utor 13:16
O ja wel hoor.
Alleen achterlijke mongooltjes zoals jij hebben die puntjes niet door en dan heb IK weer lol.
TabulaRasa ,Terpen-tijn
Newbees die met zeepjes gooien?
gerardlenorman | 03-05-10 | 13:12
Hahaha.
Die is goehoed.
Dikke OT
Ik kan me de discussie van 20 jaar terug inzake de EMU nog zo goed herinneren. "Ja, maar wat als een van onze zwakkere broeders er een puinhoop van maakt, moeten wij dan bijspringen?" Dat zal wel meevallen was het antwoord, want alle landen moeten zich houden aan de regels zoals deze zijn vastgesteld.
niet meer dan 3% begrotingstekort, niet meer dan 3% inflatie enz. enz. En dan lopen roepen dat we 10 tot 30 miljard moeten bezuinigen, maar voor Griekenland trekken we de knip wel open. Hup en daar gaat weer 5 miljard. Dat is voorons simpele zielen toch niet meer te begrijpen of ......
Hieruit blijkt maar weer de arrogantie en hypocrisie van dhr. Cohen. Kritiek hebben op neoliberaal beleid en zogenaamd de zwakkeren willen helpen, maar er ondertussen zelf profijt van hebben. Zakkenvuller.
een stukje waarin de pvda-gebasht wordt.....
is von pruissen gaan schrijven onder de naam brusselmans?
Merlot | 03-05-10 | 13:15
Juist van jou had ik wel iets meer verwacht dan dit afgezaagde en uitgekauwde citaatje dat, in dit verband, ook nog eens geen hout snijdt.
backpack | 03-05-10 | 13:05
Maar zo werkt het hier in dit Lage Land toch niet ?
/naïef modus uit.
Superior Bastard | 03-05-10 | 13:11
Moet kunnen.
Inderdaad.
Maar de beste kritiek is, in mijn ogen, wegblijven als het je niet aanstaat.
Hij ziet af van een "oprot-vergoeding"
Dat is dan weer een andere kant....
Ik hoop dat Job een haakje op zijn deur heeft gezet.
Geen fin te zien op de Zuiddijk, goed gedaan Job! Perfecte schuilplaats. www.rienslagewaard.nl/Webfoto%60s%20Cr... Deze is ook nog te huur.
TabulaRasa 13: 14
Waarom zit jij hier dan?
@Zwarte Koffie | 03-05-10 | 13:10
Wat is positief aan de PvdA? Ik kan oprecht niets bedenken.
"All animals are equal, but some animals are more equal than others".
@Terpen-tijn | 03-05-10 | 13:12
Er is geen cynisme in je tegel te bekennen, zwitsal. Je komt over als een roeptoetende luster en je tegel daarna bevestigt dat alleen maar. Please come again.
wel een beetje een plaggenhut
Terpen-tijn | 03-05-10 | 13:12
O, was dat cynisch bedoeld?
Ik was het juist met je eens.
zwarte koffie
Die dubbele moraal van links, en dat wijzende patriachale vingertje, zit ons dwars
Teun van het Tuinpad-12:47-;-er zijn dagen dat ik dat niet in me kontzak heb;-,.. dat snap ik nou niet!!!,.. ik zou denken dat die kont van jouw,door al dat reaguren wel zo groot en dik zou zijn geworden,om al dat geld wel kwijt te kunnen in je kontzakje!!,.. maar ik kan er naast zitten natuurlijk!,..
Art vanderlay Ultor 13:10
Wel eens van cynisme gehoord achterlijke mongool?
En dit is boeiend omdat?
Teun van het Tuinpad | 03-05-10 | 13:02
Haal je arm eens uit de aars van GS Teun, kritiek op de redactie of de artikelen moet geweaun kunnen hoor.
@ Terpen-tijn | 03-05-10 | 13:08
Mèh Mèh Mèh Mèh Mèh Mèh Mèh Mèh Mèh Mèh Mèh Mèh Mèh. Big mouth.
Hahahahahahahahahahaah, alhoewel dat eigenlijk al te veel eer is. Misschien kunnen jullie nog vinden dat ie als kind een snoepje heeft gestolen bij snoepwinkel vd Geer die daardoor failliet is gegaan.
Voor dat geld wil ik ook wel thee drinken.
GeenStijl flikker toch lekker op. Het valt meer en meer op hoe jullie Job Cohen/PvdA proberen te kontneuken. Jullie laten geen mogelijkheid voorbij gaan als jullie van niets een ongelooflijk groot schijt verhaal kunnen maken. Gister in Oog om oog deed de heer Cohen het prima, maar ik hoor jullie er niet over. Je kunt het niet eens zijn met de PvdA, maar jullie zeggen altijd 'niet links, of rechts'? Laat dan eens ballen zien door een positief stuk te schrijven over de PvdA (en ja, dat is mogelijk). Ik stem overigens VVD, maar kan bijzonder slecht over de meuk die GS de laatste tijd (jaren) online plempt.
Griekse toestanden!
@Terpen-tijn | 03-05-10 | 13:08
Maar toch wel fijn dat ze er zijn om de magazijns te bevoorraden en leeg te halen, of niet dan? Lutser.
Mocht Job MP worden, wat niet te hopen is, dan is er niets te vrezen voor de hypotheekrente aftrek. da's dan weer een voordeel.
Links graait.
Rechts graait.
Het maakt allemaal niks uit.
En laten we eerlijk zijn: Job verdient het om twintig keer het miniumloon te verdienen.
Loosers op een heftruckie met 1200 euro hebben het gewoon niet doed gedaan...
Crisis?
Niet bij Job.
Net als Kok,links lullen, rechts vullen.
De partij voor de gewone man zeg maar......
en de goudprijs stijgt weer lekker!!
Die Cohen mag wel wat meer solidair zijn... Zeker aangezien hij voor 1200 euries een huis huurt waar je minimaal 5000 voor neer moet leggen als je niet lid bent van de PvdA en daarom burgervadert wordt van amsterdam.
@mocroflavour | 03-05-10 | 12:25
Jij bent goed op de hoogte zie ik. Ik zou op 9 juni maar lekker thuisblijven als ik jou was.
Teun van het Tuinpad | 03-05-10 | 12:59
Mmmm.... weet ik zo net nog niet, alleen al zijn "netwerk" en "connecties" zijn een boel poen waard, er zijn vast en zeker wel een aantal multinationals die een beetje politieke invloed willen kopen.
en ja voor die de politiek in ging... heel dom is hij niet en bos was ook professioneel zakkenvuller en de profit sector voor hij voor de PVDA ging trabajaren.
Dat die ambtswoning niet tegen een marktconforme prijs verhuurd wordt vind ik kwalijk. Goed punt, alleen jammer dat hij al lang gemaakt was.
Is er al bekend wat Wouter gaat doen .. iets bij het IMF ofzeau ?
nachtschilder | 03-05-10 | 12:54
Lezingen geven met Dirk? Zal sowieso niet voor de verkiezingen naar buiten komen vrees ik.
mooie paddestoel voor die joodse smurf
Ach ja, zoals bekend is in het socialisme (communisme) iedereen gelijk. Sommigen zijn echter iets meer gelijk als anderen.
zaklamp | 03-05-10 | 13:02
Begin een blog.
He GS, trek eens een nieuw blik redacteuren open... niveau loopt de laatste tijd een beetje achteruit!
-weggejorist-
Roaldt | 03-05-10 | 12:41
Tsjonge, een interviewer van de PO die zich goed voorbereid en kritische vragen durft te stellen. Netjes Kockelmann.
@Fimbulvetr, ik heb beide meegemaakt, dictators en linksmensen. Tis allebei niets. Volg Boer 020!
@Boer in 020
met zoveel twijfel in je stem ben je kennelijk toevallig bij de goede partij uitgekomen! Doe je best op 9/6!
@Boer in 020 | 03-05-10 | 12:46
Nja, wat GS ook " propagandaat ", mijn mening blijft onveranderd: Er zit geen goeie tussen. Inderdaad, Halsema kan goed praten ( op haar kaakbeweging na, vraag me weleens af hoe dat komt, aangezien de gemiddelde cokesnuiver ook altijd zo met de kaken op mekaar lult.. hmmmmm ) en weet 95% van de tijd ook waar ze over praat. Maar aan het einde van de rit doet ze hetzelfde als elke politicus/ca, na de verkiezingen is alles ineens weer open... De enige echt integere mensen die we ooit in de kamer hadden, waren Bas v.d Vlies van de SGP en Jan Marijnissen van de SP, helaas is de eerste een extremist en de 2e te koppig om ooit geregeerd te hebben. Daarbij vind ik de plannen die ze hadden ook nogeens belachelijk...
Dus onder aan de som:
*Alle politici in 0031 zijn lutsers.
*Aangezien Bas en Jan nu ook verdwenen zijn, zit er geen persoon meer tussen die zegt wat ' ie ECHT denkt en ECHT doet ( of probeert te doen ) wat ' ie belooft.
*Moeten we eigenlijk gewoon met pakweg 100.000 welwillenden een stuk Duitsland anexeren als nieuwe provincie van Nederland, die zich vervolgens onafhankelijk laten verklaren met Nederlands als voertaal ( Andiearbeidië lijkt me een leuke naam )....
Andie aan het roer, geen belastingen voor mooie vrommes, asielzoekers doorverwijzen naar Nederland, super idee...
backpack | 03-05-10 | 12:58
De privé sector zit niet op Jopperdepop te wachten.
Welke dwaas gaat er voor 707.000 euro naast zo'n groot boerenbedrijf wonen ? Of zou dat ook van JH zijn zonder dat wij dat weten ?
@nachtschilder | 03-05-10 | 12:54
President van Griekenland.
@ Boer in 020
ben ik het ook wel mee eens, PVA bachen is geweldig maar het moet wel om iets nuttigs gaan.
Een vakantiehuisje voor de (ex)burgemeester van onze hoofdstad, moet kunnen, hem matsen met de huur van mijn ambtswoning, ach als hij het voor het geld deed was i wel de privé sector in gegaan dus, moet ook kunnen.
en ja Femke is best kool maar GroenLinks in best eng.
[ ] Cohen: tiny.cc/fip0f
[X] Brinkman: tiny.cc/l7rj9
Fijnstoffer | 03-05-10 | 12:55
De sterke schouders maken het voor Job minder lastig.
PvdA ziet zichzelf als boer, en wij zijn de legbatterijkippen en de melkkoeien. En toch zijn er mensen die er op stemmen.
Ik kan het niet begrijpen.
Dus we zijn niet boos omdat hij van zijn welverdiende centjes een huis koopt, maar omdat hij zegt aan inkomensnivellering te willen doen en desondanks voor slechts 3,5 ton een time-share-huisje koopt?
Hölzenbein | 03-05-10 | 12:52
Dat meneer Cohen tegen een passende vergoeding nog een tijdje in Amsterdam blijft wonen terwijl hij allang met zijn neus in de Rijp had kunnen zitten.
De sterke schouders van Job Cohen dragen lichte lasten.
Maar Job is al tot Messias verklaard. Dus moet hij het wel erg bont maken voordat zijn aanbidders er iets kwaads van zeggen.
Lekker belangrijk. Zijn genoeg NL'ers die dit soort zaken ook doen. Ongeacht politieke voorkeur.
Witbrood zou verboden moeten worden. Job moet zich schamen dat hij de prijs ervan weet. Hij had moeten zeggen: betaalbaar multimeergranenbrood voor iedereen, dat is mijn visie op de toekomst van NL.
-
Is er al bekend wat Wouter gaat doen .. iets bij het IMF ofzeau ?
@UselessGirl | 03-05-10 | 12:24: voordeel door lidmaatschap PVDA (of welke willekeurige partij dan ook) is stelen van de gemeenschap, en dus van de belastingbetaler, en dus van iedereen hierboven die belasting betaald.
Wat is nu de kern van dit verhaal? Weer PvdA bashen? Leuk. Neeeext.
Omdat het een gebruikelijke compensatie is voor bij de functie behorende ongemakken.
Ze vragen u bij de marine toch ook geen huur voor de kapiteinshut?
ristretto | 03-05-10 | 12:43
LOL.
Als je een baan hebt waarbij je niet naar huis kunt regelt de werkgever overnachting. Je hoort mij dan ook niet over een hotelbezoek van Cohen op dienstreis.
Maar die 'compensatie voor ongemakken' van je werk.... heet dat niet gewoon 'salaris'?
Dat salaris heeft bovendien een wettelijk maximum. Alleen heeft dat soort regelgeving kennenlijk niet zoveel zin als burgemeesters dat weten te omzeilen met een netto voordeel van wellicht enkele duizenden euro's per maand door het gewoon via de woning te krijgen.
In die zin heeft Brusselmans zeker een punt. Voor een partij die de mond vol heeft van sterkste schouders en zwaarste lasten begrijp ik niet goed waarom Cohen meent dat hij bovenop zijn normale wettelijke salaris dit wel kan pakken ten laste van de gemeentekas.
Kets22 | 03-05-10 | 12:51
Begin een blog.
Voor de partijen die zich opstellen als hoeders van de moraal, wordt het onderhand waarlijk een doorlopend vallen in het eigen zwaard, maar niets ken dat nog immer verzuilde stemvee NL wakker schudden, dus lopen zij stom toch de 9e juni gelijk de spreekwoordelijke blinden en doven achter dat verkleurde vaandel van hun keuze aan!
-weggejorist-
@Boer in 020 | 03-05-10 | 12:33
Ik gun iedereen veel geld, een groot huis en heppinez. Het gaat er niet om wie en wat en hoe Job Cohen is/doet/wil/roept. Het gaat er om dat die PvdA' ers en andere linkslullers voor anderen denken uit te kunnen maken hoe het allemaal moet, maar zich in praktijk steevast ontpoppen tot een stel graaiende tweetongen. En zeker wanneer dat vanuit de staatsruif gebeurt, is dat buitengewoon kwalijk. Wim Kok en het grote graaien (afgeven topbestuurders en nu zelf ook graaien), de escapades van Paul Zakkenvuller, de commissariaten van Hans Alders, de baantjesjacht van Ad Melkers, het declareergedrag van Eveline Herfkens en ga zo maar door. Blijkbaar is links gedachtengoed beter uit te dragen vanuit een dure villa.
En maar bezuinigen...
aha, dus dit is de beroemde theetuin
@Boer in 020 | 03-05-10 | 12:3
Een behoorlijk waar betoog, ware het niet dat de linkse politici veel harder dan anderen in hun verkiezingscampagnes roepen dat het zo allemaal niet hoort. Om het vervolgens zelf ook te doen.
Indien zaken als deze niet belicht worden, dan blijft deze vorm van kiezersbedrog onder tafel.
Kiezersbedrog? Ja, kiezersbedrog! Afgeven en wijzen op de (rechtse) praktijken van anderen. Tegen jouw stemvee zeggen dat je daar gigantisch op tegen bent en er iets aan gaat doen als je aan de macht komt. Om ondertussen met grote vaardigheid dezelfde praktijken er op na te houden.
Boter op het hoofd! Achterbaks! 2 termen die uitermate passen.
Stukje uit het roddelmagazine weekend kopieren = fail.
@Boeuf Bourguignon | 03-05-10 | 12:48
Kan ook niet. Want stel je voor dat je brandjes moet blussen in de droge zomermaanden? Die lui zijn dan op één van hun 6 vakanties in het jaar.
Boer in 020 | 03-05-10 | 12:46
Mark eet iedere avond nog bij Mams, dat zal het zijn.
Mooie ruime tuin, kan je aardig wat rooibosstruiken kwijt.
Ja ome job blijft nog eventjes in zijn voormalige ambtswoning in Amsterdam wonen, hij gokt erop dat hij na 9 juni in den haag in het katshuis kan gaan wonen, jammer voor hem dat ie na 9 juni gewoon op straat staat en als rutte vriendelijk is een logeerkamer kan huren naar het liberale tarief van 2000 euris per dag.
Hee, NIEUWTJE, het leven zit niet eerlijk in elkaar. Er is een elite (zo noemen ze zich vooral zelf, ik noem het dieven, plunderaars en zakkenvullers), een middenkader en de aan lager wal geraakte. De elite omvat ongeveer 1%, als het niet minder is, van de wereldbevolking en zij delen de lakens uit of je dat nu leuk vind of niet. Wij simpele zielen zijn moderne loonslaven die tegen een zo klein mogelijke vergoeding werk verzetten voor de elite. Die kleine vergoeding wordt vervolgens weer door de elite van ons afgepakt in de vorm van hoge belastingen, boetes, belachelijk dure benzine, belachelijk dure woningen en ga zo maar door. De elite schreeuwt continu dat de hand op de knip moet......... ja bij het klootjesvolk, want anders zouden zij niet tot de elite behoren. Wie gaat er met zijn gezonde verstand nog de politiek in als je weet dat je het niet voor het geld hoeft te doen, je idealen de grond in worden geboord door het verziekte "laten we compromissen sluiten" poldersysteem en je alleen maar commentaar krijgt van het klootjesvolk? Alleen als je geilt op macht doe je dat.
@Sjeng de helle | 03-05-10 | 12:42
Spijker
Kop
Raak
@Art Vandelay Ultor | 03-05-10 | 12:46
Ga eens kijken bij de vrijwillige brandweer, NatRes of diverse stichtingen waar de werkzaamheden om niet voor zijn: geen PvdA-er te bekennen.
"... contant af voor een bedrag van 707.500 euro."
Toch knap.
Er zijn dagen dat ik ze niet in mijn kontzak heb.
Zoveel geld voor zo'n vervallen boerderijtje?
Die is gek.
Er zijn maar weinig politici, van welke kleur dan ook, die niet bezig zijn zichzelf te verrijken ten koste van het volk. Job zal hierop geen uitzondering vormen.
De PvdA bashen is altijd oke, maar op deze manier wordt het een beetje kinderachtig. Doe eens creatief en ga voor de verandering het CDA slachten, die doen nu demissionair nog even het land naar de kleauten helpen...
Kom op zeg, gun hem wat tijd om "de boel bij elkaar te rapen". ;)
@An die ARBEIT | 03-05-10 | 12:42
Het gebeurt wel eens met rechtse partijen, ik weet het. Als er wéér een clown van de PVV-lijst wordt afgevoerd, is het ook bal op de GS-burelen. Maar ik heb zelden tot nooit een anti-Mark Rutte stukje gezien, om maar wat te noemen. En soms gaat GS al los op een PVDA-er als die ademhaalt en boodschappen doet. Ze zijn in staat de inhoud van het boodschappenmandje nog te bekritiseren. Overigens vind ik, als verse VVD-ert, Femke Halsema nog steeds één van de scherpste en slimste denkers in politiek Den Haag. Maar die partij van d'r, brrrrrrrrrr.........
@Boeuf Bourguignon | 03-05-10 | 12:38
Altijd leuk als dat soort figuren gaan opscheppen over, bijvoorbeeld, het bedrag dat ze deze keer weer op gironummer 555 hebben gestord. Hoe groter het bedrag, hoe hoger ze gaan staan op de morele superioriteitsladder.
' Huursubsidie voor de allerrijksten: Dit is het Nederland van de Partij van de Arbeid. '
* pinkt traantje weg .. prachtig
Leuk voor hem, maar goed het begrip salonsocialisme komt hier weer om de hoek kijken.
Hij had geluk dat Toine Huys Nova gewoon vroeg wat een casino wit kost in plaats van wat de gemiddelde huur is van een kolossaal grachtenpand in hartje Amsterdam.
Wat een ontzettend flauw en makkelijk stukje wederom.
@Schout-bij-nacht | 03-05-10 | 12:39
Omdat het een gebruikelijke compensatie is voor bij de functie behorende ongemakken.
Ze vragen u bij de marine toch ook geen huur voor de kapiteinshut?
Ach, zoals de Kneet al zei toen hij voor de deur van de villa van Den Uyl aan het straten was: "Ik denk dat ik ook maar socialist word"
Typisch voor het Nederlandsche Linkschvolck. Anderen op zo regentesk mogelijke wijze vertellen hoe het moet. En regeltjes, ethiek en waarden/normen uitkramen en opleggen maar die niet op jezelf toepassen.
Jammer dat we hier met zijn allen preken voor eigen parochie. Wie pleurt deze topic ff op dejaap?
Superior Bastard | 03-05-10 | 12:39
Nee maar die Rechtse lui zeiken er ook niet over, daar wordt over gezeikt door de Cohennen & Co.
@Boer in 020 | 03-05-10 | 12:33
Wil er nog even iets aan toevoegen Boer:
Ja inderdaad, Job en de rest van alles wat volgens de mainstream onder " linkschmensch " valt, wordt doodgebashed hier op GS. Mahaaaar dat zelfde gebeurt ook met de rechste partijen en organisaties, zij het niet minder, maar het gebeurt..
Ik ben er helaas nog niet achter of die incidentele PVV-bashings nu gemeend zijn, of slechts de laatste restjes onpartijdigheid die uit GS vluchten.. Je ne sais pas....
player.omroep.nl/?aflID=10913910
Is het nu al komkommertijd GeenStijl?
@ Biff Eagleburger | 03-05-10 | 12:28
Wacht, ik bel hen wel weer effe.
@Boeuf Bourguignon | 03-05-10 | 12:38
Mag ik u even kudi (meervoud van kudo) toekoppen? Bij deze: 2 voor u.
yes, weer een paar stemmen minder
Hoe vaker Job Cohen op tv komt, hoe harder hij door de mand valt. Heb genoten gisteren: www.uitzendinggemist.nl/index.php/seri...
Boer in 020 | 03-05-10 | 12:33
Spijker, kop, raak.
Blijkbaar is het alleen aan rechtse mensen voorbehouden om iets voor jezelf te mogen kopen van het geld dat je hebt verdiend met een topbaan.
Het werkpaleis en de datscha. Typische iets voor de gegoede stalinistische elite. Welkom PvdA. Dit is uw leider met zogenaamd nul komma nul economische kennis. In ieder geval wel een gevalletje van volksverlakkerij en de schijn van oplichting/bedrog.
Mèh!
Raketman | 03-05-10 | 12:33
- Als iemand met zijn salaris een willekeurig huis zou gaan bewonen zou die ook meer uitgeven aan hypotheekrente incl aftrek of huur.
- de woning is meer waard
- hij kan het betalen.
Ik begrijp dus niet waarom en niet een meer normaal bedrag wordt gevraagd en waarom hij dus feitelijk in deze mate gesubsidieerd moet worden op kosten van de gemeente.
@Koen Anker | 03-05-10 | 12:20
Ga je er niet even voor het gemak aan voorbij dat dhr. Cohen een huis heeft? En dus als "niet meer burgemeester" van Amsterdam ook geen ambtswoning in Amsterdam meer nodig heeft?
Verschil moet er zijn, nie'waar? Zelfs die ouwe SDAP-ers waren al LLRV's: aristocraten die het goed voor hadden met de arbeiders, maar ze vooral liever niet tegen het lijf wilden lopen. Stel je veur, zeg. Bij mij in het deurp zie je geregeld een villa waar je u tegen zegt, maar wel een PvdA postertje tegen het raam geplakt met de verkiezingstijd. Van: zie mij eens de sociaal bewogen Gutmensch uithangen, ondanks mijn villa, bootje aan het Paterswoldse Meer en Volvo CX70 op de grinten oprijlaan. Maar o wee als Liselotte of Fleur met een arbeider of -God forbid!- een negert thuiskomt, dan is de villa te klein. Ik word er altijd een beetje wee van op de maag, zoveel gespeelde medemenselijkheid. Als je links wilt stemmen, prima (nou ja...), maar loop dan niet zo te koop met je morele superioriteit zeg.
@Sliptong | 03-05-10 | 12:36
Dat hoef je mij niet te vertellen.
@Boer in 020 | 03-05-10 | 12:33
Nounou, meneer Boer, zo'n onzin is dat toch niet. Het is weer eens verkiezingstijd moet je rekenen...
Hé! Hij wordt mijn buurman!
"Huis te huur aanbied -tegen belachelijk lage prijs- aan marokkaans gezin met 14 kinderen.
dat de burgemeester van amsterdam een door de gemeenschap gesponsord representatief optrekje bewoont vind ik geen probleem. dat hij in die hut blijft wonen als hij zelf zijn baan opzegt is verbazingwekkend. dat deze man wegkomt met een miljarden verslindende noordzuidlijn en toch in tijden van crisis als verlosser van het vaderland wordt gezien, dat is hilarisch. in een democratie krijgt het volk wat ze kiezen en dat parvenues als wilders, cohen en pechthold zo populair geeft maar weer aan dat het hoog tijd wordt voor een stevige dictator.
PvdA top is goed voor zichzelf.
Misbruik en PvdA zijn synoniem aan elkaar. Toch vind ik dit huisje niet echt overdreven. Ziet er knusjes uit.
-weggejorist-
@Art Vandelay Ultor | 03-05-10 | 12:33
De pvda draagt die naam alleen nog maar. Zij ontlenen er al tijden geen bestaansrecht meer aan af.
@Big Foot
wat een goed argument
Cohen woonde op de zolderverdieping, de rest van de woning is kantoorruimte.
Dus 1 van de vier verdiepingen zou 5.000/4=1.250,- zijn.
Ik ben zelf geen van fan van Cohen (slappe zak die beslissingen voor zich uitschuift tot iemand anders het opgelost heeft), maar als je hem zwart wilt maken, doe het dan wel correct.
Schrijf liever over zijn non-existente rol in de Noord-Zuidlijn, dat levert je veel meer rotzooi op over de minst actieve burgemeester ooit.
als burgemeester verdien je bovendien een kudt-salaris (vergeleken met vergelijkbare managementfuncties in bedrijven), dus is een woning op A-locatie (zeker in A'dam) nooit te betalen
BigFoot | 03-05-10 | 12:31
Onzin. Hij zit slechts op 12% van zijn inkomen. Hij kan dus prima meer betalen. En dat is de woning ook waard. Waarom moet hij zichzelf hierbij feitelijk vanuit de gemeentekas subsidieren?
Sjongejongejonge Brusselmans. Het maakt niet uit wát JC doet, áls je maar wat te zeiken hebt, nietwaar? Wel erg vergezocht, dit. Hij heeft het toch zelf betaald? En dat een burgemeester in zijn eigen stad mag wonen voor een bodemprijs, is toch niet meer dan logisch? En waar haal je die 5000 euro vandaan als standaard? Sterker nog: waarom zou een burgemeester als baas in zijn eigen stad nog moeten betalen om er te mogen wonen?
Godverdomme, GS was altijd zo lekker brutaal en kritisch, maar het begint zo langzamerhand meer op FOX News en de Democraten te lijken. Het maakt niet uit wat er gebeurt, maar alles wat links doet is in principe fout. En de optrekjes van CDA/VVD politici? Doen we daar eens onderzoek naar? Niet hè? Iedereen weet toch dat macht altijd corrumpeert, ongeacht je politieke kleur? Iemand die denkt dat zakkenvullen een louter linkse aangelegenheid is, is niet eens meer 'selectief', maar gewoon een beetje dom.
En voordat iedereen weer zijn ritueeltje begint te doen tegen reaguurders als ik die wel eens relativeren: ik ga VVD stemmen, dus daar ligt het niet aan. Joopo is aan mij niet besteed. Maar dit is geen topic waard. Als je dan toch huilie wil doen over een zakkenvuller, maak dan eens gehakt van die schurk van een Rijkman Groenink.
Het schijnt dat Willie Dille erg close is met de familie Cohen.
Onzin.
Ik biedt bij deze 3000 per maand per direct. En zo zijn er nog velen die er veel meer voor over hebben. 5000 bijvoorbeeld.
Schout-bij-nacht | 03-05-10 | 12:23
Het is natuurlijk wel een ambtswoning die gereserveerd dient te blijven voor de volgende burgemeester van Amsterdam. Prima dat het bestaat en dat het een flink en statig pand aan de Herengracht is lijkt me ook niks mis mee. 'marktconforme' huren in Amsterdam slaan overigens ook nergens op natuurlijk.
BigFoot | 03-05-10 | 12:31
Representatief voor wie? De politiek leider van de Partij van de ARBEID?
Hij is niet eens burgemeester meer.
JaWoord | 03-05-10 | 12:28
reactie: ik vond het idee wel grappig maar de uitvoering zou ik hier niet durven posten...
Job is in elk geval goed in het stemmingspeil.
Zij cursus werpt toch zo te zien al vruchten af, hij begrijpt de economie al ten dele.
waarom een passende vergoeding???? Hij is toch zelf opgepleurd! Job zou de gemeente A'dam een passende vergoeding moeten betalen!
Waarom slechts deze fooi van 1200 heffen voor zo'n ambtswoning?
Job kon makkelijk een normale prijs betalen. Waarom moet hij hier worden gesubsidieerd door de gemeenschap? De zwaarste schouders moesten toch de zwaarste lasten dragen?
Of geldt dat voor socialisten alleen als anderen dan henzelf moeten betalen?
cynic | 03-05-10 | 12:22
mijn euro staat al op DNB
Biff Eagleburger | 03-05-10 | 12:28
En Anja doet de was.
De piramyde van Gizeh is er niks bij..
wat een gezeik over lage huur voor een ambtswoning
zo'n woning heeft ook een representatieve functie, bovendien is het handig als een burgemeester op een goede locatie in de stad woont
als burgemeester verdien je bovendien een kudt-salaris (vergeleken met vergelijkbare managementfuncties in bedrijven), dus is een woning op A-locatie (zeker in A'dam) nooit te betalen
Maar dat is toch normaal. De meeste gaan toch de politiek in om er zelf beter van te worden, wat dat betreft is geen verschill tussen linkse pulp en rechtse harry mensch kijkende theeleuten.
@Jippie | 03-05-10 | 12:29
Moet je niet even vragen: But will the tea blend? Die zit ondertussen namelijk op het zelfde niveau als de Thee-drink post.. :S
Een burgermeester die 3 hoog achter woont zie ik nu ook niet echt zo zitten hoor. Kan je die nog wel serieus nemen dan?
Cohen is het kwaad?
@Art Vandelay Ultor | 03-05-10 | 12:28
We worden op onze wenken bediend deze dag.
Inclusief ruime serre waar het vast heerlijk theedrinken is.
Willy Dobbe | 03-05-10 | 12:26
Ja, vooral zijn vrouw.
Nou goed ?
*Den Haag. Dus.
Ooh dus zijn vrouw heeft hij gedumpt in de polder. Kan hij in de grote stad lekker van leer in zijn subsidie-appartement
Waar is de er-toe-doende-info? Wat voor energielabel heeft dit huis?
Job schijnt te swingen met een stel uit Den Haan. Ene Henk en Ingrid.
Iedereen telt mee en de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Ofzoiets. Ach ja, de partij krijgt de leider die het verdient. Het land ook trouwens.
-weggejorist-
PvdA-bashen is altijd gerechtvaardigd, ongeacht het hoe of wat.
-weggejorist-
Is er wel een vergunning aangevraagd voor die uitbouw c.q. serre? FF checkuh doen gaat.
Als (ex)Multicultiburgermeester woon je natuurlijk niet tussen het tuig in de Bijlmer of in West. Kom op zeg, dat doen die losers maar die op mij stemen.
@Bos Hout | 03-05-10 | 12:22
alleen voor linkse intimi
Job heeft zijn eigen Animal Farm.
En dan? Hadden ze Job met z'n gehandicapte vrouw op straat moeten schoppen? Er is nog geen nieuwe burgemeester. Zie het als anti-kraak met een riante huurvergoeding van 1.239,10 per maand. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen!
De PvdA is voor de HRA. Dus je kan Cohen het beste straffen door op hem te stemmen.
kneuterzak | 03-05-10 | 12:24
Eerlijk delen ís afgunst.
Lijkt meer op een stal.
Parenclub Voor De Allergeylste
Wat een afgunst Brusselmans
Regelbaut | 03-05-10 | 12:21
Wat is daar niet stelen aan dan?
Als Job 'Roerganger' Cohen zijn spullen zou pakken op de Herengracht dan zou het pand leegstaan. En ook die 1.239,10 per maand niet maandelijks overgemaakt worden.
Raketman | 03-05-10 | 12:21
Onzin.
Ik biedt bij deze 3000 per maand per direct. En zo zijn er nog velen die er veel meer voor over hebben. 5000 bijvoorbeeld.
Je weet tog ... PvdA = Portemonnee van de Ander.
Min. 350.000 contant ?
Kunnen zo ook even uitzoeken of er wel inkomstenbelasting over dat bedrag afgedragen is.
Huilie huilie weer
tja het vooroordeel wordt weer bevestigd, Lix lullen , rechts vullen.
Ben benieuwd bij welke bank WB binnenkort aant werk gaat.
tja, wat verwacht je anders van de PvdA ... ik neem aan dat geenstijl netjes het kadaster heeft gecheckt ... ?
Een parenclub! Nooit gedacht van Job.
Goh, heeft ie daar ook zo'n mooie ingestudeerde "Ik zie een NL..."-antwoord op?
Nou nou, het is allemaal weer een schande. Als Job 'Roerganger' Cohen zijn spullen zou pakken op de Herengracht dan zou het pand leegstaan. En ook die 1.239,10 per maand niet maandelijks overgemaakt worden.
De marktconforme prijs van dat pand ligt trouwens nog wel iets boven de 5.000. Denk eerder 2 tot 3x zoveel.
Dat zijn ook Übermenschen met meer rechten als de gewone burger.
je moet toch ergens bijkomen van je rol als burgemeester van amsterdam..
'contant af voor een bedrag van 707.500 euro.'
Zelf geen HRA nodig dus !
Jobbashen :)
Ik ga ook maar eens lid worden van de PvdA!
Wie niet steelt of erft, moet werken tot ie sterft. Of je wordt lid van het PVDA bestuur.
En nu? Mag de burgemeester geen buitenhuisje hebben?
"Volgens de auteur tikte de PvdA-frontman het boerderijtje in 2005 samen met een bevriend echtpaar contant af voor een bedrag van 707.500 euro."
Samen met Job aan de partnerhop.
Jaja, meneer Cohen, hoe gaan we dit weer uitleggen aan de gewone burger? Iedereen moet alles samen delen, alleen als het in uw eigen voordeel is, even niet meer natuurlijk.
Bron?
jongens jongens wat ver gezocht weer....
Kijk pleps, zo doe je dat.
REAGEER OOK