Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dumpertjes boos op zwemlesfilmpje

zwemdan.jpgGut wat een gezeur weer. Klachten in de mail. Huiliehuilie op het antwoordapparaat. HAAL WEG! DIT KAN NIET. Moderators die aan de bel hangen dat er iets niet goed gaat. Dom gekwaak in de comments met neqschoten en clusterbommen. PermabanFeest & JorisKermis. En dat allemaal om DIT FILMPJE waarin een knulletje zijn eerste zwemles krijgt van een paar Arabierische jurkmensen. Hallo lichtgeraakt filmpjesglurend Nederland met twaalf diploma's zwempedagogie. Vraag je overgrootvader, of iemand anders met een stok, een khaki jasje en een pet. Zo hebben zij ook zwemmen geleerd. Dat was zo rond 1930 koeltoer in Nederland. Man man man, in Friesland flikkerden ze de koters zo de Bonkevaart in met een touw om de middeltjes. Stadskanaal, Brabant, Gelre idem dito. Een hele generatie Westfriezen is vanaf de schutsluizen het NH-kanaal in gemieterd. Binnen een week kon iedereen zwemmen. Of althans blijven drijven. Deze eeuwenoude Babylonische aquatische survival techniek wordt Flip & Float genoemd. Tien keer beter dan die tijd- en geldmachine die Zwem-ABC volgens Bepalingen Richtlijnen en Examenprogramma's Zwemdiploma's heet. Plons!

Reaguursels

Inloggen

Meer van dit soort filmpjes vind je op de Arabische Dumpert voor Gevorderden:

www.kalam.tv

(als je met je over de tabs gaat en geen arabisch leest: kijken naar de tekst die onder in je grijze balk verschijnt).

Do007 | 30-04-10 | 09:35

Op onze zwemleraren met baarden zit je ook niet te wachten.

Jaypelsteeltje | 29-04-10 | 21:45

Zo heb ik leren fietsen,.. met fiets en al de plomp in

krizzman | 29-04-10 | 13:35

Top toch. dat kind leert op tijd te zwemmen. In het diepe gooien is het gezegde dat we hieraan hebben overgehouden.

Bertusdegrote | 29-04-10 | 11:02

Het IQ van deze klojo's drijft in dat zwembad !

Pluto644 | 29-04-10 | 10:23

Opvallend dat de helden aan de kant blijven staan.
Ik ging altijd eerst in het water en dan de kinderen.
Dit totdat ze sneller in het water waren dan ik.
Toen kon ik lekker aan de kant met een pilsje blijven zitten.

BBmetR | 29-04-10 | 10:06

@pritt
dat het in 1930 misschien zo gebeurde, best, zal wel. maar dat wil niet zeggen dat het anno 2010 hier in nederland ook maar zo moet. Ben je vader? Zal ik je kind even zo zwemles geven? Kijken of jij ook toe blijft kijken...
Ik als vader weet 1 ding, als iemand dat met mijn kind flikt, eet hij dubbelvla door zijn neus de rest van zijn leven...

tjemigdepemig | 29-04-10 | 10:01

een primitieve ondoordachte methode van niet ontwikkelde menschen. gaat wilders kamervragen stellen voor een economische boycot van dit land?

van lith de jeude | 29-04-10 | 09:35

Wat een gezeik zeg. En die comments in Dumpert al helemaal. Wat een soft zeik volkje zijn we toch geworden.
Al eens die filmpjes gezien van babys/peuters in Rusland die ze in een wak in het ijs kennis laten maken met water rond vriestemperatuur?!

Natuurlijk is het allemaal veel humaner en liever en beter om netjes spelenderwijs via het ABC plan je zwemdiploma's te halen, maar ik denk dat dit net zo effectief is. Dat kind leert direct dat water een potentiële vijand is en dat je maar beter zo goed mogelijk er in rond kunt spartelen, dn verzuip je niet.

Die mensen die het in Dumpert hebben over trauma's... Jezus, dit land praat zichzelf trauma's aan, daar krijg ik een trauma van...

TisNieZoMoeilijk | 29-04-10 | 09:23

Helemaal eens met Pritt Stift! NL wordt te soft... Niemand weet ook meer tegenwoordig hoe dat speklapje in de supermarkt terecht komt!

Geïnteresseerden: www.youtube.com/watch?v=P6AQ8GOMsvc

In een gemiddelde slachterij gebeurd hetzelfde met 600 varkens/uur!

MaPzel | 29-04-10 | 09:14

ik snap nou werkelijk het gezeik niet.
Er staan 5 volwassenen omheen die t kind eruit halen zodra t fout zou dreigen te gaan.
Afgezien van dat beetje hardhandig op en neer geplons met dat kind zie ik echt niet hangen wat er hier verkeerd aan is.
Ik denk dat de kinderen t zo t snelst leren.

overal n mening over | 29-04-10 | 08:45

@Bazooka Joe | 29-04-10 | 07:47
Nergens zoveel zwembaden als in Californie en Saudi-Arabie.
Ik ben trouwens zelf ook vroeger in opdracht van mijn pa door mijn broers het water ingeflikkerd omdat ik te lang op de kant stond te janken dat ik niet durfde.
Sneller kun je niet leren zwemmen.

vagehond | 29-04-10 | 08:40

Frappant om te zien hoeveel reaguurdertjes zo van mening kunnen switchen als de redactie van GS zegt dat het wel goed is.

Artwido | 29-04-10 | 08:14

Zwemles voor arabieren ???? Nauwelijks water te vinden in die zandbak. Kan je net zo goed een winkel met watersportartikelen beginnen in de Sahara.

Bazooka Joe | 29-04-10 | 07:47

In de film Stem van het water, van Bert Haanstra zie ook dit soort tafrelen in de jaren 60 in Nederland

joostweethetniet | 29-04-10 | 07:41

Dit ter voorbereiding van de kansloze asielstatus in Nederland?
'bom bij aflsluitdijk ies veel water zwemmen ies koeltoer.'

ZDEV | 29-04-10 | 07:32

@ Komdan | 29-04-10 | 02:05
Komdan

Los Mongoles | 29-04-10 | 02:13

Typisch,
Je kijkt er naar en wordt vanzelf niet goed.
Wie duwt er nu zijn doodsbange jonge kind in het water?
Je relativeert automatisch met iets van "ies koeltoer".
En dan krijg je van Pritt te horen dat niet wij maar zij geavanceerder zijn in de opvoeding van hun kinderen. Yeah right!

Hoe je het ook wendt of keert: dit heeft niets met "zwemles" te maken.
Het is het uittesten van aangeboren reflexen.
(die overigens heus niet altijd soelaas bieden gezien het jaarlijks aantal drenkelingen onder peuters)
Maar na het 2e levensjaar heb je geen zak meer aan die reflexen ook al ben je ieder dag onder het hoongelach van je liefhebbende familie het zwembad in gekeild.

Maar eigenlijk kan ik geen neutrale mening over dit onderwerp geven aangezien ik simpelweg bijna alles wat Arabische soepjurken doen primitief en achterlijk vind.

wakkere_nederlander | 29-04-10 | 02:09

@Los Mongoles | 29-04-10 | 02:02
Los Mongoles.

Komdan | 29-04-10 | 02:05

Kan wel wezen dat dat flip & float goed werkt maar ik kan me ook goed voorstellen dat die knaap die in die bak met water loopt te spartelen ptss oploopt en voor de rest van z'n (tot nu toe korte) leven met een behoorlijke mentale beschadiging rondloopt om nog maar te zwijgen over het feit dat op deze manier wellicht kleine terroristjes geboren worden??

Los Mongoles | 29-04-10 | 02:02

Kan dit ook met m'n schoonmoeder?

fritsspits | 29-04-10 | 00:49
-weggejorist-
Lontekikker | 29-04-10 | 00:43

De liefde straalt er vanaf. Nu snap ik waarom we zoveel shit in de maatschappij hebben.

Jabalinero | 29-04-10 | 00:34

@kapotte_stofzuiger

Alleen urineren gaat u niet zo goed af?

Hing slap van het lachen over de lap heen:-)

Filmpje:

Zo hebben de Belgen ook leren autorijden....

WilderBras | 29-04-10 | 00:31

Oh. Ik riep op dumpert al iets met "kamelenneukers"... Bij deze neem ik dat terug. Lieve zandhappers, het spijt mij dat ik jullie moderne zwemlessen niet als zodanig inschatte. Dit uit pure onwetendheid. Ik schaam mij dan ook diep voor mijn magere, intuïtieve en ondoordachte relaas.

frummel | 29-04-10 | 00:04

Alleen het feit al dat jij een topic opende om de reaguurders te classificeren als zielige mensen die huilie huilie doen zegt meer dan genoeg. Inderdaad een ziekmakend filmpje dat niet meer in deze tijd past. Babylonische zwemlessen? Vroeger ging inderdaad veel anders en dat was niet per definitie beter..

HappyUndertaker | 29-04-10 | 00:01

-weggejorist-

Moonstrike | 28-04-10 | 23:54

veranderen = verschillen

Brakovich | 28-04-10 | 23:41

@kriebeltjes | 28-04-10 | 22:56
Verschil van inzicht is nooit onzin uitkramen. Dat is van mening veranderen,waar menig persoon enorme moeite mee heeft aangezien sommige erg arrogant zijn. Ik wil mijn mening ook niet aan iedereen opdringen,das erg irritant en brengt je nergens. Verder ben je een toppert!

Brakovich | 28-04-10 | 23:35

Mijn moeder, als je d'r zou kennen zou je zeggen: jóuw moeder? en dan zou ik zeggen: ja, míjn moeder, deed het niet veel anders. Zwemmen kreng, maar dan met een hoop liefde. Best handig als je op 't water woont.

handsomedevil | 28-04-10 | 23:19

Ja in Brabant gooien we kinderen ook zo in het water... lang in de zon gezeten Pritt stift? Ja je wilde comments lokken en ik trap erin.. ja ik heb ook lang in de zon gezeten *(&#([email protected])$

rsd87-- | 28-04-10 | 23:18

toch -1 want ik ben een kuddedier

dennisdemennis | 28-04-10 | 23:11

zo'n spartaanse manier van lesgeven zorgt onherroepelijk voor trauma's, vandaar dat veel moslims extreem geweldadig zijn.

grote grutjes | 28-04-10 | 23:09

Brakovich | 28-04-10 | 22:31
Ik wens geen lutser genoemd te worden.

Dan helpt het, als je wat minder onzin uitkraamt.

kriebeltjes | 28-04-10 | 22:56

Hahaha, Pritt rules! Clusterbommen en Jorisfeest... man man man, wat een stuk en wat een stift... heerlijk..

langstukLND | 28-04-10 | 22:50

@ blaster | 28-04-10 | 21:03 : Kijk, met jou valt tenminste te praten..!

Jerry Nick | 28-04-10 | 22:49

@Brakovich | 28-04-10 | 22:31
Ik wens geen onzin te hoeven lezen.

Baal Illegaal | 28-04-10 | 22:46

Zo heb ik het ook moeten leren, daarna heb ik nog eens 6 zwemdiploma's gehaald, zwem nog steeds elke dag.

-Nickname- | 28-04-10 | 22:41

Ik krijg wat van die irritante reclames voor ieder filmpje op Stumpert. Daar wou ik het bij laten.

Sliptong | 28-04-10 | 22:40

Tjonge jonge wat een overdreven gedoe allemaal weer. Mijn opa was turfschipper. En mijn pa werd met een touw om de middel van het schip af geflikkerd. Tegen de tijd dat ie bijna verzopen was werd ie weer opgehaald. Na drie dagen kon ie zwemmen.

Brad Pittah | 28-04-10 | 22:34

@Baal Illegaal | 28-04-10 | 22:16
Ik wens geen lutser genoemd te worden.

Brakovich | 28-04-10 | 22:31

je gelooft je ogen gewoon niet. Wat een randdebielen zeg.

thequeenofsheba | 28-04-10 | 22:30

@ boomschade => je kunt niet kiezen he, waar je geboren wordt!
Je zal je oogjes maar openen en...

jol2760 | 28-04-10 | 22:17

Nou, dat valt nog mee. Ik had een zwemvest van 30kg op mijn rug toen ze me met -13 in een wak flikkerde. Heb ik ook niet over lopen zeiken.

Gomer Pyle | 28-04-10 | 22:16

Brakovich | 28-04-10 | 22:02
Goed bezig lutser... Jij hebt echt opgelet bij Biologie...

Baal Illegaal | 28-04-10 | 22:16

Zelfs in mijn tijd, d.w.z. 1996 moest ik om half 7 bij de zwemschool aanwezig zijn voor een portie ochtendplezier. Als je goed kijkt bij het huis waar we toen woonden, zie je nog steeds dat de spijltjes van het hek ietwat verbogen zijn doordat mijn knuistjes zich daaraan moesten vergrijpen om dit ritueel te voorkomen.
Toch ziet het er niet echt gezellig uit...

Athlete | 28-04-10 | 22:12

Vroeger begonnen ze niet als je anderhalf was, dan kun je namelijk nog niet zwemmen, er werd ook niet hard gelachen.... voor een nutteloos filmpje.
Maar Pritt stift, geef even een seintje wanneer je voor het eerst vader wordt, krijgt jouw kroost gratis ouderwets zwemles van mij!

jol2760 | 28-04-10 | 22:11

Ik noem zoiets gelegenheidsmoraal. Moraal zijn wanneer het een persoon het beste uitkomt. Gaan we ook klagen over babyzwemmen? Over onderwaterbevallingen? Over baby's die 9 maanden in het vruchtwater liggen te duimzuigen?

Brakovich | 28-04-10 | 22:02

polt | 28-04-10 | 21:37
"Hoeveel Arabieren ken jij die een Olympische medaille hebben?"
Daar zeg je zowat, weinig schaatsmedailles ook trouwens, hmmmm wat zegt dat eigenlijk?
En ga rustig verder met seven oraal bevredigen, probeer alleen niet tegelijk te typen.

ffberg | 28-04-10 | 21:59

Wel eens een Arabier op de Olympische Spelen zien zwemmen? Als je al zo jong in doodsangst gebracht wordt door je bloedeigen vader, kun je er vergif op innemen dat er van binnen iets goed beschadigt.

PG4161 | 28-04-10 | 21:57

gewoon die snorro's met een molensteen aan hun enkel in de sloot flikkeren, zal ze leren zon klein mannetje half te laten verzuipen.

zuugerd | 28-04-10 | 21:51

Ik ga morgen mijn kind van 2 leren oversteken.
Zal ik hem maar op het zebrapad gooien.

owlskuiken | 28-04-10 | 21:48

M'n pa heeft zo ook zwemmen geleerd, ergens in de 50e jaren..
Duurde weer even voordat ie z'n pa (m'n opa dus) weer vertrouwde,
volgens mij was het ook nooit echt goed gekomen tussen die twee..

ach, jij.. | 28-04-10 | 21:48

Mijn eerste gedachten............ wat een kudtouders. Tweede gedachte ...... waarom zou ik me druk maken over een kind die een zwembad leegslurpt tewijl het de ouders kennelijk amuseert.

hero_of_heaven | 28-04-10 | 21:45

@blaster @requiescat in pace

Dit heeft niets met opvoeden te maken. Ik hoef mijn zoontje nooit te slaan omdat hij al weet dat hij te ver gaat voordat dergelijke noodgrepen nodig zijn. En niet uit angst, maar omdat hij van mij van klein af aan geleerd heeft dat hij niet alles mag in het leven. En dat accepteert hij. Als je maar duidelijk en consequent bent als ouders. Resultaat: Een jongetje waar ik me niet voor hoef te schamen als hij bij andere mensen is.

Een kind in het zwembad mieteren heeft niets met een strenge of slappe opvoeding te maken. Verwar dat niet, het slaat namelijk helemaal nergens op om dat überhaupt te denken. Streng opvoeden betekent niet dat je hardvochtig moet zijn, het betekent dat je duidelijk bent. Streng betekent ook niet dat je je kind als een ding beziet. Mijn zoontje is blij met zijn vader, ondanks dat hij sommige dingen niet mag. Dat doe ik uit liefde, hij wordt er een beter mens van, minder verwend en beter voorbereid op een maatschappij waar je ook niet alles kado krijgt.

Zo, dat is mijn kijk op het opvoeden van mijn kind. En uit de reacties van mensen om mij heen haal ik dat ik het zo gek nog niet doe op deze manier.

Baal Illegaal | 28-04-10 | 21:44

-weggejorist-

shakespier | 28-04-10 | 21:43

DIe 'dumpertjes' zorgen wel voor een groot deel voor jullie inkomsten. Want laten we eerlijk wezen: de laatste tijd heeft GS nog weinig goede stukken. Kijk maar eens naar de stijlloze klassiekers. De meesten zijn van minimaal een jaar geleden... Dumpert is nog de voornaamste reden voor veel mensen om hier te komen. Succes dr mee!

sjakei | 28-04-10 | 21:41

De een is loketambtenaar bij sociale zaken geworden en de grootste klant van zijn eigen dienst en de ander is voor de negenendertgste keer ontslagen bij de veertigste baas. Uiteraard ligt het aan de baas en aan de samenleving.. en nooit aan hemzelf.

blaster | 28-04-10 | 21:39

deoudererijperevrouw | 28-04-10 | 21:24
Nee muts!, dat jochie in jou linkje staat tot zijn middel in het water en heeft geen rede om te denken dat het verdrinkt.
Het kind in de topic is aan het verdrinken, dit heeft niets met zwemles te maken.

Generaal Nguyen Giap | 28-04-10 | 21:38

wurly | 28-04-10 | 19:38
Hoeveel Arabieren ken jij die een Olympische medaille hebben?

En verder wat seven | 28-04-10 | 21:31 zegt.

polt | 28-04-10 | 21:37

@blaster | 28-04-10 | 21:03
Puur uit interesse, niet vervelend bedoeld, ik wil het gewoon graag weten...
Hoe is het met de kinderen van de buurman afgelopen? Hoewel ik het met je eens ben heb ik gezien dat ook van die softe gevallen per ongeluk wel goed terecht zijn gekomen.

habbekuk | 28-04-10 | 21:33

Dit soort methoden zijn nodeloos kwetsend en dit kind leert hiervan echt niet eerder zwemmen. Deze fliptruc kan ook anders worden aangeleerd. Krijgt nu wel water in de longen, gekneusde arm / schouder, en door de hardvochtige volwassenen eromheen een slechte binding waardoor ze tijdens de pubertijd alsnog mislukken. Een beschermde kindertijd is toch echt de basis voor succes en geluk.

seven | 28-04-10 | 21:31

Ik vermoed dat dit een harde les is voor kleine kinderen: Stay the fuck away from water! Vroeger, heeel vroeger lieten de mensen hun kinderen ook gewoon rondslenteren op straat, en flikkerde er ook wel eens een koter in de gracht. Die vergupte gewoon zonder kans. Zijn deze barbaren nu toch iets slimmer dan wij 250 jaar geleden :)

Shadow112 | 28-04-10 | 21:27

Waarom nu weer in het water en niet in het zand onderdompelen?

Meri59 | 28-04-10 | 21:25

@Generaal Nguyen Giap 21:18
Hoezo gezien mijn nick? Begrijp ik niet. Trouwens een jochie van zeven dat niet kan zwemmen verdrinkt ook.

deoudererijperevrouw | 28-04-10 | 21:24

eM!nence | 28-04-10 | 21:15
je mist de logica in de comments van SeriousBusiness? ik zou er maar niet om wakker liggen...

ffberg | 28-04-10 | 21:21

@gentle giant | 28-04-10 | 21:11
Murat en Mehmet uit de prostitutiewereld!

cekars | 28-04-10 | 21:20

@ZKH EénOog 21:13
Zelfde filmpje. Excusé. Maar ik weet nog goed hoe ik me voelde bij de zwemlessen. Ik was absoluut panisch als ik niet bij de kant kon in het diepe. Vreselijke angsten had ik. Is nooit helemaal weggegaan.

deoudererijperevrouw | 28-04-10 | 21:19

Zwembad hebben in je tuin en je kind de flip en float aanleren is niet achterlijk. Ook geen jaren 30 shizzle. Het is gewoon een extra veiligheidsmaatregel.

Gosat | 28-04-10 | 21:19

deoudererijperevrouw | 28-04-10 | 21:06
Briljant!, een zeven jaar oud jochie met waterangst tegenover een pakweg vijftienmaanden oude 'baby' die aan het verzuipen is.

Gezien jou nick mag ik hopen dat jij je genen niet hebt doorgegeven?

Generaal Nguyen Giap | 28-04-10 | 21:18

Het is wel erg als dat kindje als enige niet moslim is. Anders vind ik het prima.
Het tweede filmpje komt er meteen achteraan, maar dan met bomgordel om.

ffberg | 28-04-10 | 21:18

Achja, ziet er niet prettig uit voor dat kind maar ik lig er ook niet echt wakker om.
Misschien ben ik wel een lul, maar ze hebben wel een zwembad dus zullen niet in armoede leven!
SeriousBusiness | 28-04-10 | 19:31
-
Ik zie de link tussen er niet wakker om liggen en 'ze zullen wel niet in armoede leven' niet helemaal?

eM!nence | 28-04-10 | 21:15

@deoudererijperevrouw | 28-04-10 | 21:06

Das exact het filmpje van G-Unite, 20:28.

Daar is niks grappigs aan, dat tuig wordt opgevoed als mietjes. En nog janken ook, alsof dat bad nog niet vol genoeg zit. Zal waarschijnlijk de reden zijn waarom ik nooit zwemleraar zou mogen worden. Ik had dat bad ingesprongen en dat jong geholpen de bodem te bekijken, ipv als een pedo aan de kant indruksloos staan te mekkeren.

ZKH EénOog | 28-04-10 | 21:13

Nederland is een land met veul te veul richtlijnen en regeltjes.

borderliner | 28-04-10 | 21:10

Interpoolbal | 28-04-10 | 21:05
korst mogelijke manier..?

Interpoolbal | 28-04-10 | 21:10

Zie dat Parsons ook weer "acte de présence"
Heb je het nou gezien met je anti-belastingverhaal: "Griekenland"? De tandarts etc. geeft een minimumloon op..
-
Mijn vriend, hoe moet dit ooit goed komen?
-

cekars | 28-04-10 | 21:07

Doen die hakbars een keertje hun kind christelijk dopen, is het weer niet goed...

da wizard | 28-04-10 | 21:07

Het was voor de mensheid in het algemeen beter geweest als heel wat mensen in hun vruchtwater verdronken waren..

Brakke Obama | 28-04-10 | 21:05

nog steeds min veel voor de jurkmannen (travestieten ofzo?) maar ook wel een dikke + voor pritt die volledig terecht op de korst mogelijke manier hopelijk het einde van dat kudt zwemABC inluidt...

Interpoolbal | 28-04-10 | 21:05

@G-unite | 28-04-10 | 20:28

Ik weet niet hoe je dit wist te vinden, maar die zwemleraar is zeker pastoor??

Maar idd, de Arab Way zag ere een stuk effectievr uit. Zelf als kind ook een paar keer in het lel gedonderd, nog voor ik een eerste zwemles had gehad. Leerde er van zwemmen als een waterrat.

*"nu iets meer van een walrus" mompelt*

ZKH EénOog | 28-04-10 | 21:05

Toch zitten er een hoop huilies op GeenStijl.
Het gehalte stadskindjes is hier wel erg hoog

IkWilOokWatZeggen | 28-04-10 | 21:05

deoudererijperevrouw | 28-04-10 | 20:45\
Is iets anders dan ze met 15 maanden verzuipen, .... of niet?

Generaal Nguyen Giap | 28-04-10 | 21:05

Wel eens stilgestaan bij de straffen van onze ouders? Ik zelf heb mijn kinderen duidelijk grenzen aangegeven, zo niet? Draai om de oren... Nou hebben ze alletwee een universitaire opleiding gedaan, de een in Amerika en ander heeft na zijn opleiding internationaal gewerkt, dus zo erg nadelig hebben die corrigerende tikken niet uitgepakt. Dit in tegenstelling tot mijn buurman van toen, die zijn zoontjes van vijf en zes vermanend toesprak nadat ze op de motorkap van (gelukkig zijn eigen) auto hadden staan dansen. "Papa had niet veel centjes, dus papa was helemaal niet blij met dat lopen over zijn motorkap'. Je zag de etterbakjes hem aankijken , zo van 'ben je nou eindelijk klaar met je gelul. Kunnen we de kofferbak te grazen nemen'. Pa draaide zich om en inderdaad, via de achterbumper op de kofferbak. Nou, bij mij hadden ze vier weken last van oorsuizen gehad als ik mijn kinderen betrapt had op staan te dansen op mijn of andermans motorkap.... Maar ik zal wel een 'ontaarde' vader zijn, vermoed ik. Misschien dat die kinderen van mij anderen zo min mogelijk tot last waren... Is toch iets anders dan een kind bij elkaar neuqqhen en vervolgens vol met eigendunk en kampioenschap 400 meter domkijken ongecorrigeerd op anderen loslaten... Maar ja, als je voor een snorfiets die 15 kilometer per uur rijdt een volwassen rijbewijs, voorzien van aanbeveling van de burgemeester, een bewijs van goed gedrag van de dominee en een bewijs van 46 van de 50 goed beantwoorde meest stupide vragen moet hebben en een kind ongecontroleerd en ongeremd bij elkaar mag neuqqhen, wat wil je dan?

blaster | 28-04-10 | 21:03

Een peuter hulpeloos laten ploeteren, omhoogtrekken dat ie niet verzuipt en dan weer onder duwen. Om te lachen.
.
Das raar hoor. Heel raar.
En dan gaat GS even aan al die domme reaguurders uitleggen hoe de wereld in elkaar zit. Luister lieve kijkbuiskinderen: Dit is heel gewoon.
.
Dat jullie geen nieuws geven maar altijd een mening dat weet je met weblogs, maar gaan we nu ook al vertellen welke mening anderen zouden moeten hebben?
Arrogante betutteling ten top.

nenny | 28-04-10 | 21:03

T zijn wilden en dat zullen het ook altijd blijven. Hek er omheen en vergeten dat t bestaat.
NEXT!!

Air van Boven Dorens | 28-04-10 | 21:03

Ik ga ècht niet naar een filmpje van een verzuipende Amsterdammer zitten kijken..

cekars | 28-04-10 | 21:02

Wat een rare meneren zijn die arabiriers.

Hanxie | 28-04-10 | 21:00

G-unite | 28-04-10 | 20:28
Aaaach, wat lief dat filmpje.

Elisabeth2 | 28-04-10 | 20:58

@ Requiescat in pace | 28-04-10 | 20:43

Je wilt dus die denkbeelden 'bestrijden'. Niet enkel ter discussie stellen, maar echt bestrijden. Kijk je dan wel uit dat je niet net doet alsof je het alleenrecht op 'het enige echte juist denkbeeld' hebt?

Boxman | 28-04-10 | 20:58

ies koeltuur
jij dat nooit snap.

Nick Naam | 28-04-10 | 20:57

Voer voor halfzachte sukkels.

Tricephalus | 28-04-10 | 20:57

Keurig recht gezet door GeenStijl!

SniperEye | 28-04-10 | 20:57

Als je je kind voor de rest van zijn leven panisch wil maken voor water en een trauma aan wil jagen, is dit inderdaad goede, pedagogisch verantwoorde zwemles

my anal pony | 28-04-10 | 20:56

Die flip and float methode werkt alleen maar bij golven kleiner dan 2 cm. Anders is het verslikken en verzuipen.

Canis Spurcus | 28-04-10 | 20:56

Ik geloof er niks van. Bewijs dan eens dat mensen klagen. Laat twee screenshots zien in de mail dat mensen klagen, want ik snap niet dat iemand hierover gaat klagen bij geenstijl! :')

anti-hangtiet | 28-04-10 | 20:55

Zoonlief wilde vroeger ook niet het water in, huilen, huilen, dus voor mij hoefde het niet, ben een softe moeder. Zijn vader gooide hem wel het water in (met zwemvestje uiteraard). Het gaf bijna een echtscheiding. Maar nu zwemt hij als een rat.
Bovenstaand kindje houdt er waarschijnlijk wel twee zondagsarmpjes aan over.

misant(i)ropie | 28-04-10 | 20:55

principe is niks mis mee, uitvoering minder: wie tilt z´n kind nu aan 1 hand omhoog van de grond af/uit het water??

powerpoes | 28-04-10 | 20:53

En wat dat allemaal niet kost voor de belastingbetaler. Wij brengen onze kinderen gelukkig gewoon met onze duurgeleende Seat Ibiza naar het zwembad net buiten onze Vinexwijk. Maar ook daar stikt het helaas van de lichtgetinte rotjochies met Björn Borg onderbroeken onder hun afgezakte veel te lange zwembroeken die onze kinderen pesten en Ingrid voor h**r uitmaken. Alsjeblieft Geert doe er wat aan als je straks minister-president bent.

Henk & Ingrid | 28-04-10 | 20:52

Maar hopen dat die mensen die dit op enige wijze goed praten niet in staat zullen zijn kinderen te verwekken.

Fukjoe | 28-04-10 | 20:50

Nog steeds onmenselijk. Ik zou er een trauma aan over houden.

Tuig van de Richel | 28-04-10 | 20:44

Je naam zeg al meer dan genoeg... ! !

"TaliAmrat" | 28-04-10 | 20:48

Als ze zo goed getraind worden winnen die arabieren binnenkort ook nog de olympische spelen :(

fredhaak | 28-04-10 | 20:46

@GS
Krijg heel vaak een melding van 400 bad request via FireFox als ik Geenstijl wil bezoeken. Doe eens fixen.

Flodder | 28-04-10 | 20:46

Je kunt de methode hard vinden, maar ik zie geen verband met "soepjurken" en dat was nou net zo leuk aan de eerste primitieve comments

Rest In Privacy | 28-04-10 | 20:45

Tja, behoorlijk ziek dit... Soort kindercommando gebeuren??

astrac | 28-04-10 | 20:45

@seven | 28-04-10 | 20:44
Hup Barca!
.
*nu echt out*

Parsons | 28-04-10 | 20:45

Gut, hoe heette toch die leuke docu uit de jaren 50 over zwemles met bibberende jongetjes die hun gezichtjes onder water moesten doen?

deoudererijperevrouw | 28-04-10 | 20:45

Nog steeds onmenselijk. Ik zou er een trauma aan over houden.

Tuig van de Richel | 28-04-10 | 20:44

Sinds wanneer is dit een voetbalforum?

seven | 28-04-10 | 20:44

@Baal Illegaal | 28-04-10 | 20:10
Normaal genoeg dat het me totaal koud laat, ja. Ik zie geen kindermishandeling. Ik zie meer kindermishandeling in het je kind dwingen z'n bord leeg te eten. In het laatste geval laat het kind namelijk blijken de gang van zaken niet te kunnen waarderen. Daar kan ik het kind in het filmpje niet op betrappen.

@Boxman | 28-04-10 | 20:31
Op dezelfde manier als dat ik het ergerlijk vind als mensen zeggen dat ze de vrijheid van meningsuiting willen inperken. Dan wil ik niet zozeer hun vrijheid van meningsuiting bestrijden, als wel hun denkbeelden bestrijden. Dat is nu niet heel anders - nee, ik ben niet gekwetst, maar inderdaad, ik vind het belachelijk dat andere mensen dat wel zijn en dus ga ik met ze in discussie.

Requiescat in pace | 28-04-10 | 20:43

Wat een hoop domme commentaren... Dit is heus geen slechte methode om zwemmen te leren, baby's kunnen zo juist veel sneller leren zwemmen dan oudere kinderen en daar houden ze echt geen trauma aan over. Na een paar keer hebben ze er echt plezier in en kunnen ze zwemmen als waterratten. Wat modern is, is niet altijd automatisch beter. (Waarom moet ik nou opeens aan het onderwijs denken?). Mijn zuster heeft ook zo leren zwemmen, ik heb het zelf veel later geleerd, heel geleidelijk eerst in een soort ophanginstallatie, in het ondiepe, daarna met een haak in het diepe, ongetwijfeld allemaal heel pedagogisch doordacht. Ik denk dat het voor mij traumatischer is geweest dan voor mijn zuster, die al als baby perfect kon zwemmen (en gezien de foto's daar het grootste plezier in had). Maar ja, de zieligheidsindustrie van tegenwoordig...

Argyronauta | 28-04-10 | 20:43

@blaster | 28-04-10 | 20:19
Zelfde briesende types hier nemen thuis vermoedelijk alles af met Dettol, en drijven de Gewone Automobilist (TM) dagelijks tot waanzin met hun schijthazen-gedrag. Het jong lachte nu al kostelijk, en springt er over 3x waarschijnlijk zelf in.

Symmachus | 28-04-10 | 20:42

t is ook een kutfilmpje, en zielig ook. en zoals teun juist vermeldt, voetbal!

wtfgebeurdhierdan | 28-04-10 | 20:42

Goed online socio-experiment. Ik heb net thuis eerst het filmpje van Filp &Float laten zien en daarna de Arabische versie.....
Dan is de reactie dus compleet anders.

Rest In Privacy | 28-04-10 | 20:42

Laat Inter maar zwemmen! Camp Nou zal ze laten verdrinken! #GoBarca
.
*out*

Parsons | 28-04-10 | 20:42

Ah, voesball.
Later.

Teun van het Tuinpad | 28-04-10 | 20:41

Blijft een K*T filmpje...

All | 28-04-10 | 20:41

Alvast een cursus waterboarden, makkelijk voor later?

naardeklote | 28-04-10 | 20:40

en zo kweek je dus wakeboard bestendige terroristen

de vicevoorzitter | 28-04-10 | 20:39

vander F | 28-04-10 | 20:18
Jij snapt het ... !

* Panavia Tornado : nog geen Pritt gevonden heeft *

"TaliAmrat" | 28-04-10 | 20:39

Elisabeth2 | 28-04-10 | 20:32
Precies, wat ik dacht.
Lullo's.

Teun van het Tuinpad | 28-04-10 | 20:37

G-unite | 28-04-10 | 20:28
Kostelijk!

Teun van het Tuinpad | 28-04-10 | 20:36

*chips pakken doet en Nederland 3 HD opzet. #Championsleague #Messi #Barca

Parsons | 28-04-10 | 20:35

blaster | 28-04-10 | 20:19
Het water is daar wel wat warmer dan bij de meeste Nederlandse zwemlessen.
Het gebeurt op Curaçao nog altijd ongeveer zo (wel zonder haak), alleen mogen ze -wat mij betreft- wel wat minder hard janken ;-)

Brakke Obama | 28-04-10 | 20:34

Het nieuwe geheim wapen van de Jihad.
Submarine suicide bombers

Mike4fun | 28-04-10 | 20:33

Deze zwemleraren zijn tenminstre geen pedofielen (in tegenstelling tot..)

Brakke Obama | 28-04-10 | 19:39

word nu nog stil gehouden, is koeltoer, maar geef het tijd, komt vanzelf in de openheid !

666-Iblies | 28-04-10 | 20:33

Hm, Koolteer junior kon na 15x zwemles minder dan deze toekomstige haatbaard in drie minuten. Is misschien wel een gat in de markt voor te druk bezette ouders, de 'shockzwemles'.

koolteer | 28-04-10 | 20:32

Teun van het Tuinpad | 28-04-10 | 20:29
Ja, filmpje is te erg eigenlijk, ook hoe dat kindje het water ingemept wordt. Ik hoop dat als hij groot en sterk is, die jurkmans het water in sleurt en hem een tijdje onderhoudt.

Elisabeth2 | 28-04-10 | 20:32

@ Requiescat in pace | 28-04-10 | 20:08

Raar dat je mijn opmerking dan niet vind kunnen. Voel je je gekwetst?

Boxman | 28-04-10 | 20:31

Elisabeth2 | 28-04-10 | 20:26
Daar zeg je wat, met haak.
Dat is in mijn ogen heel iets anders dan wat ik op het filmpje zie.

Teun van het Tuinpad | 28-04-10 | 20:29

Niks mis mee. Kudtkind moet leren zwemmen. Ik zie het probleem niet.

Parsons | 28-04-10 | 20:28

blaster | 28-04-10 | 20:19
Wij vroeger ook in het Zuiderbad. Eerst even op temperatuur komen in het pierebadje en daarna naar het diepe met zo'n haak onder je. Als je geen grond meer onder je voeten voelt gaat dat zwemmen leren heel vlug. Er werd 1 x gezegd wat je moest doen met je armen en benen en hoppa.

Elisabeth2 | 28-04-10 | 20:26

Oke, pittig filmpje. We gaan geen huilie huilie doen, maar wat ik nog wel het mooiste vind is dat deze mensen schijnbaar bakken vol met geld hebben, maar er word schijnbaar op zwemles van het kind bezuinigd door ze zo in het water te plempen met een paar flinke petsen tegen het kleine kopje. Dat vind ik dan onbegrijpelijk. Zou het dan toch een IQ kwestie zijn? Wie kan het werkelijke verhaal achter dit filmpje vertellen.

Rick200SX | 28-04-10 | 20:25

*** Mompelt iets over ontwikkeling, beschaving en evolutie enzo ***

Jerry Nick | 28-04-10 | 20:25

Niet verzopen, wel armpje uit de kom. Op z'n minst een hoge plexuslaesie. (je vindt toch de gekste woorden op die interwebs!).
Oh ja, en een levenslange watervrees. En een fobie voor klassiek nachtgoed.

Kapitein Sjaak Mus | 28-04-10 | 20:24

@blaster | 28-04-10 | 20:19
Alleen urineren gaat u niet zo goed af?

kapotte_stofzuiger | 28-04-10 | 20:23

Baal Illegaal | 28-04-10 | 20:19
De Joris (GUnite) moet ook aan z'n bonus komen. Beter dat hij z'n target bij Dumpert haalt dan hier op GS. ;)

seven | 28-04-10 | 20:23

Het is 2010 inmiddels. Geen 1930 meer. Goeie methode verder. Maar zo doen we dat tegenwoordig niet meer.

Richard H. | 28-04-10 | 20:22

Altijd leuk weer, al die schuimbekkende comments. Begrijpend lezen blijft een kunst voor sommige reaguurdertjes.

brutus68 | 28-04-10 | 20:21

Ben zelf als kind op Curacao bij Marie Pompoen de baai in geflikkerd, haak onder de oksels en later dito bij Caracasbaai. Hele generaties hebben als ratten leren zwemmen door gewoon niet te zijken, geen achtjaren examenkandidaten van de Universiteit voor Lichamelijk Welzijn en Geestelijke Hulpsteun als leraar, maar gewoon je onderwijzer. Mijn kinderen hebben van mij zwemles gehad, ook in de baai.. Zwem maar naar de boeienlijn, duik eronder door en weer terug. Na een ochtendje zwommen ze beter dan na zeven jaren Hoger Voortgezet Verantwoord Zwemonderwijs volgens Dalton, Montessori en Jena. Niks zijken, zwemmen kreng. Anders niet mee met de boot... Moesten terug in Nl afzwemmen om een pedagogisch verantwoord zwemdiploma te halen. Alle NL kinderen stonden te bibberen op de kant, de meesten van angst om af te gaan. Alle Antilliaanse kinderen die de baai in geflikkerd waren, zwommen geen vijf meter onder water maar zwommen anderhalf keer het zwembad in de lengte onder water over.. Tot de pedagogisch Jena Universiteit voor Hogere Sportkunde opgeleide zwemjuf enigszins panisch begon te reageren toen ze na anderhalve baan nog een keer onder wilden gaan... Hoezo oude manier van zwemmen leren niet goed?

blaster | 28-04-10 | 20:19

@vander F
En jij wordt niet weggejorist? Het slaat echt als een tang op een varken wat je zegt.

@ Geenstijl
Voor een weblog die altijd de bek vol heeft over vrijheid van meningsuiting vind ik dat er toch behoorlijk slecht omgesprongen wordt met degenen die hier een uitgesproken mening over hebben. Zelf niet vies zijn van een scheldwoordje meer of minder, en iedereen die hetzelfde doet in de comments gaan jorissen. tssss...
-edit vrijheid van meningsuiting is zwaar overrated -

Baal Illegaal | 28-04-10 | 20:19

Dus dit bedoelen ze in rechtzaken met 'een moeilijke jeugd gehad'.. Criminelen in de dop die hun frustraties willen uiten als ze 16 jaar ouder zijn.

ilse | 28-04-10 | 20:19

@"TaliAmrat" | 28-04-10 | 20:16 ,
we waren het er al over eens dat alleen ontzettend nichterige watjes uit het Gooi of zo zich hier over opwinden.

vander F | 28-04-10 | 20:18

Zwemles door pappa, broertjes en neefjes, of door een pedofiele zwemleraar. Die keuze blijft lastig

kapotte_stofzuiger | 28-04-10 | 20:17

Wat een bullshit stuk van GS. Alles voor de hits.

Nick Naam | 28-04-10 | 20:17

Gaat nergens over dit filmpie ! !
Oke omdat `t moslims zijn? ( Staat nergens aangegeven ) gaat iedereen er over zeiken...
Kijk deze link www.youtube.com/watch?v=v0mUPr68x2U en `t zijn allemaal Yank(v)ies die hun kids in `t diepe gooien ... ! !

"TaliAmrat" | 28-04-10 | 20:16

@Melvin123 | 28-04-10 | 20:12 ,
prima zaak,
vooral het permabannen van extreem nichterige reaguurders,
al zullen het vnml 'jolige' arabieren haters zijn,
maar dat mietjestuigh moet ook aangepakt worden.

vander F | 28-04-10 | 20:15

TBR ? TBS dus...

sjors 22792417 | 28-04-10 | 20:15

En dan te bedenken dat dit water 90 graden is.

Canis Spurcus | 28-04-10 | 20:14

dutchdj | 28-04-10 | 20:10
Pleurt u uw kind maar in het water.
Succes.

Teun van het Tuinpad | 28-04-10 | 20:14

Koudwatervrees!
Nee, hier in Nederland kan je tenminste met een gerust hart je kinderen achterlaten bij een zwemleraar.
En die krijgt géén TBR terwijl die soepjurken hier, geestelijk, incompetent geacht worden...

sjors 22792417 | 28-04-10 | 20:13

GroenLinks verkiezingsfilmpje over hoe het onderwijs onderwijs verbeterd kan worden.

lauwebal | 28-04-10 | 20:13

"PermabanFeest & JorisKermis" Woei

Melvin123 | 28-04-10 | 20:12

Dat is cultuur. Wat ze in hun eigen nland doem moeten ze zelf weten. Zolang ze het niet hier doen zal het me een zorg zijn.

Boomschade | 28-04-10 | 20:11

Idd een hoop gezeik om niks. Waar leggen jullie je kinderen in? Watjes ofzeau? Pas maar op, want dan worden het idd watjes.

dutchdj | 28-04-10 | 20:10

@Requiescat in pace
Leren lopen is wat anders dan laten verzuipen. Als je dat onderscheid niet ziet heb je een serieus probleem met je karakter.
Vind je dit nu echt normaal?

Baal Illegaal | 28-04-10 | 20:10

captain p0wned | 28-04-10 | 20:05
Prutser.

Teun van het Tuinpad | 28-04-10 | 20:10

.Ik neem overigens ook aan dat schoolzwemmen niet uit een overheidspot komt.
truusch | 28-04-10 | 19:50

nee tuurlijk truusch, dat geld komt gewoon uit de hemel vallen...

flunkerT | 28-04-10 | 20:10

Dat zijn geen Moslims joh, dit kereltje wordt gewoon gristelijk gedoopt.

ROGL | 28-04-10 | 20:09

-weggejorist-

Baal Illegaal | 28-04-10 | 20:09

@Boxman | 28-04-10 | 19:59
Pro-moslim? Belachelijk. Dat het jongetje een moslim is, doet er natuurlijk niet toe. Maar waar GS (en ik ook) een hekel aan lijkt te hebben, is hypocriete zielige reaguurders die dingen niet vinden kunnen.

Waarom? Omdat het kan. Voelen mensen zich gekwetst? Dan moeten die even de GS frontpage bekijken, met name de omschrijving van de pagina.

@Causa Sui | 28-04-10 | 19:59
Ik lach ook als kindjes proberen te leren lopen en daarbij allerlei komische toeren uithalen, wankelend hun evenwicht bijna verliezen en weer heroveren... dat heet schattig. Dat u nu denkt dat sommige mensen (dan wel bevolkingsgroepen) er een sport van maken hun kinderen te verzuipen en ze daar bij uit te lachen, is toch zeker uw probleem.

Requiescat in pace | 28-04-10 | 20:08

Hahaha JorisKermis, te veel eer.
*rood wordt*

King Kermis | 28-04-10 | 20:08

-weggejorist-

who evah | 28-04-10 | 20:06

Gooi in die zooi

Zo doe je het ook met honden en pakt ook goed uit

captain p0wned | 28-04-10 | 20:05

Waar gaat dit over? Ik vind dit ook stuitend. Dit is niet hoe het in 1930 in Nederland ging. Ik ben blij dat het kind niet verzuipt. Dit is nu precies waarom het een achterlijke cultuur is. En het nog filmen ook. Volgens mij gaat het hier niet om zwemles, maar om hele andere dingen. Belachelijk, laat ze lekker een geit pakken of zo.

Baal Illegaal | 28-04-10 | 20:05

Mmm, hing wel met een gordel om in het water maar moest de eerste les al leren m'n kop boven water te houden. Prima methode en de op het filmpje getoonde manier is ook goed.

Slimmie | 28-04-10 | 20:05

Dit is toch gvd ook ziek, of valt dit tegenwoordig ook al onder categorie "humor".
Ik hou het allemaal niet meer bij.

Den Snoode Dronkaert | 28-04-10 | 20:05

Oh mijn god dit kan echt niet hoor sjonge jonge wat erg. Kinderen over de wereld die misbruikt,mishandeld en verwaarloos worden.. maar nee dit kan echt niet hoor. De vertrutting in Nederland gaat door. Babyboomers generatie die hun koters leren fietsen op een kinderfiets met veiligheidstok voor de pappa om vast te houden. Want je kind zo toch eens vallen een een blauwe plek incasseren OH NEE. Ik ben een stukje over de 20 en ben samen met mn vriendjes vroeger geregeld op mn bek gegaan. Pleister erop en weer door stunten verdomme. De kinderen van nu worden de CDA en CU stemmers van later.. door jullie overbeschermende ouders zijn we straks nog steeds niet van die hopeloos achterhaalde christenen af hehe.

Niekler | 28-04-10 | 20:04

Pritt is lekker aan het trollen? Pas maar op dat de Telegraaf er niet achter komt, anders zit je zo zonder baan!

dennieboy | 28-04-10 | 20:02

Niet mijn kopje thee.

Teun van het Tuinpad | 28-04-10 | 20:00

ik vind het een onaangenaam gezicht, en dan dat gelach erbij.. lopen heeft ie zeker ook geleerd door meteen de snelweg over te steken.

Causa Sui | 28-04-10 | 19:59

GeenStijl wordt tegenwoordig gewoon gesubsidieerd door NOS en het CDA om een beetje pro-moslim en anti-PVV te gaan doen.

Boxman | 28-04-10 | 19:59

Ik kon al heel snel zwemmen op 9 maanden voor mijn geboorte. Zonder zwemles.

Brakke Obama | 28-04-10 | 19:59

Wright! Dat zwem ABC kost je heel wat prostituee bezoeken. Of meerdere weekeindjes Center Parcs, voor de grijze muizen onder ons.
Maar kan wel het leven redden van je uitgeschoten zaad. En daar teren die kl*te zwembaden op!!

Pajero | 28-04-10 | 19:57

@Elisabeth2 | 28-04-10 | 19:51 juist liz. Werkt prima.

TheDiplomat | 28-04-10 | 19:57

Ok, rustig Pritt... Denk aan je hart...

DumpertStumpert | 28-04-10 | 19:56

-weggejorist-

who evah | 28-04-10 | 19:56

Dat jochie geeft geen kik, dus die zal het wel goed vinden.

Melchior C Balthasar | 28-04-10 | 19:55

Om de quote van onze FOK!er Scorpie erbij te halen: "Vroeger waren dit soort mensen al snel dood"

halloradio | 28-04-10 | 19:54

@Elisabeth2 (19:46)
Klopt ! ! Ze moeten 't in hun blote kont doen en dan leren ze 't heel snel . . .
In Azië al duizend keer gezien (zwemlessen bestaan daar namelijk niet) . . .

drs. G. Flater | 28-04-10 | 19:54

leuk dat jullie dit dan weer goedkeuren,
alleen maar om dumpertjochies uit te lachen.

grappig.

swaffol | 28-04-10 | 19:52

Baby'tjes vinden het meestal juist leuk om ondergedompeld te worden. En ik zie deze nou ook niet direct panisch spartelen ofzo. Teerhartige reaguurdertjes -1

Requiescat in pace | 28-04-10 | 19:52

Eurotokkie | 28-04-10 | 19:46
Baby's kunnen dat nog omdat ze in de baarmoeder ook lekker rondklotsten.

Elisabeth2 | 28-04-10 | 19:51

zie in beide filmpjes nada problemas. Niets aan de hand doorlopen

*thee zetten gaat doen*

Maen | 28-04-10 | 19:51

**pamper alert**

Brakke Obama | 28-04-10 | 19:50

Sufkutten,
totaal geen respect hebben voor katten die tussen kantelramen bekneld raken maar ondertussen wel huilie huilie doen bij een arabiertje wat in het water valt. Van die katten vond ik zielig maar dit vind ik geweldig!

McGhanees | 28-04-10 | 19:50

U werkt in de publieke sector?

Fred667 | 28-04-10 | 19:44

Nee,maar ik vond zwemles vroeger leuk en ik was destijds erg trots op mijn diploma's.De ouders betalen het toch? Althans ik had mijn a en b al voor dat we met de school gingen zwemmen.Ik neem overigens ook aan dat schoolzwemmen niet uit een overheidspot komt.

truusch | 28-04-10 | 19:50

Arabisch tuig.

lubriek | 28-04-10 | 19:48

Ik hoor zelfs een verdrinkingsalarm. Veiligheid voor alles.

G-unite | 28-04-10 | 19:48

In 1953 hebben veel Zeeuwen zo leren zwemmen.
Of niet.

Brakke Obama | 28-04-10 | 19:48

hmmm...... inderdaad beter ja.
Mijn dochter zit al 1 1/2 jaar op pedagogisch verantwoord zwemles.... enne.... ze mag nu met sokken aan zwemmen... joeheeee
En ik maar 2 keer in de week op en neer rijden en elke maand flink dokken.

Ik heb er nog een die net 2 is. Zal deze methode eens proberen

pu yi | 28-04-10 | 19:48

Dumpertjes zijn ook een raar volk.

Zeeschuimer | 28-04-10 | 19:47

Pff wat een moraalridders hier. Mijn kinderen vinden het prachtig als ik zo met ze gooi. Weet je waarom? Ze weten dat pappa ze nooit zal laten verdrinken en pappa is net zoals die pappa altijd letterlijk binnen handbereik. Echt, zijn jullie allemaal in een porseleinkast grootgebracht ofzo? Enige punt van kritiek is de kleding, maar ik heb zo een vermoeden dat het gezien het klimaat daar, hele dunne kleding is.

SantaX | 28-04-10 | 19:47

Overigens werd ik zelf als 4 jarige al het diepe ingeflikkerd om de trouwring van m'n vader op te duiken, vond ik leuk.
Zwemmen leerde ik jaren later.

vander F | 28-04-10 | 19:47

Nou ja, de onderwijsmethodiek is misschien wat achterhaald, maar wel effectief. Weten die soepjurken veel......

brutus68 | 28-04-10 | 19:47

't valt nogal mee met de weggejoristen, afgelopen weekend waren het er meer met pope/pedo aflevering

Zaldiar | 28-04-10 | 19:46

Vet dat die mensjes blijven drijven met net 't koppie boven water zeg!
Zou dat ook met lilliputters lukken?

Trouwens nog -1000 kudos voor pritt met die auto-opslag van gisteravond,

gtothew | 28-04-10 | 19:46

had deze video een paar weken geleden al gezien...

twisternederland | 28-04-10 | 19:46

Prima methode, maar dan wel met alleen een zwembroekje aan. Dit kind verzuipt bijna door natte zware kleding.

Elisabeth2 | 28-04-10 | 19:46

In 1 woord: walgelijk!!

Flounder123 | 28-04-10 | 19:45

En dat is het hele probleem. Mensen willen niet begrijpen dat 'die' cultuur achterloopt. Kunnen 'die' mensen verder ook weinig aan doen. Veranderen doe je niet van de ene op de andere dag.

N23 | 28-04-10 | 19:44

eerst al dat gezeik met die opslag silo waar we niks meer van horen.
en nu post pritt nota bene zelf dit onzinstuk.

fappatat | 28-04-10 | 19:44

truusch | 28-04-10 | 19:39
U werkt in de publieke sector?

Fred667 | 28-04-10 | 19:44

Verdomd,
mijn opa flikkerde m'n moeder en haar broer ook gewoon het water in,
'toe maar, zwem maar terug',
terwijl de goede man zelf geen meter kon zwemmen en nooit dieper dan z'n enkels in zoiets idioots als water ging staan.

De ondersteuning bestond uit de geruststellende woorden van m'n opa dat je gewoon naar de kant moest spartelen.
(en natuurlijk er niet bij vertellen dat je zelf niet kunt zwemmen)

vander F | 28-04-10 | 19:43

Is toch lachen joh? Ff niks te doen in de woestijn en dan kleine mustafa ff onderdompelen.

Ome Gijs | 28-04-10 | 19:43

He het is in ieder geval geen Benno L..

jack and friends | 28-04-10 | 19:42

@Kruiddamp | 28-04-10 | 19:37

Ik heb gezien dat ze het deden bij een kind van een jaar of 6. Die gooiden ze steeds een stukje verder het zwembad in, aan het einde van de middag ergens kon ie zwemmen. En ja er kwam wel wat gebrul en gehuil bij kijken. Maar hij kon wel zwemmen in een middag.

IkWilOokWatZeggen | 28-04-10 | 19:42

Dus GS vindt dat omdat men het in 1930 deed het nu nog steeds okay is ? Zullen we de docenten ook maar weer stokken geven en denken dat je problemen er uit kan rammen ? of laten terug naar 1600 gaan, kan je je buurman dood rammen en vervolgens een aflaatbrief kopen. Dat laatste zie ik wel zitten want dan koop ik 10k euro aflaatbrieven en ga vervolgens iedere kat afknallen die ik tegen kom.

Anarki | 28-04-10 | 19:42

LOL @ PermabanFeest & JorisKermis
truusch | 28-04-10 | 19:39 ga een taart bakken!

Brakke Obama | 28-04-10 | 19:41

Zo ging het vroeger ook ja. Jammer dat achterstands landen als deze niet onze Westerse opvattingen van zwemles overnemen. Alhoewel toch weer blij dat die hoofddoeklanden een grotere achterstand op ons hebben. Straks denken ze nog dat zij suprieur zijn aan de Westerse beschaving...

halloradio | 28-04-10 | 19:41

Met een bomgordel om was die al naar de bodem gezonken.

Eurotokkie | 28-04-10 | 19:41

''Dom gekwaak in de comments met neqschoten en clusterbommen.''

+1, typisch Dumpert bij zo'n filmpje

Killuminati | 28-04-10 | 19:41

Kan goed van pas komen mocht ie ooit nog een gewaterboard worden.

Hobbykip | 28-04-10 | 19:40

Pritt, up yours.

jopperdepopper | 28-04-10 | 19:40

Die tijd en geld machine,daar is niks mis mee.Die kinderen hebben straks allemaal watervrees.Ik heb heerlijk genoten de zwemlessen, dit ziet er niet uit als genieten,maar als het oplopen van een trauma!

truusch | 28-04-10 | 19:39

Nou en, vroeger werd je ook in het ijskoude water gepleurd en kreeg je een ijzeren haak om je nek... helaas neemt de feminisering hand over hand toe tegenwoordig...

MichieldeMuiter | 28-04-10 | 19:39

Vroeger thuis een hond. Durfde niet te zwemmen als puppy. In het midden van het meer geflikkerd. Daarna topzwemmer.

kasplant | 28-04-10 | 19:39

Da's mooi.
* gaat op zoek naar Marokkanen om zwemles te geven*

Siebie_Randstad | 28-04-10 | 19:39

Deze zwemleraren zijn tenminstre geen pedofielen (in tegenstelling tot..)

Brakke Obama | 28-04-10 | 19:39

Zo is Pieter van den Hoogenband ook begonnen, en kijk is wat hij bereikt heeft

wurly | 28-04-10 | 19:38

Voortaan een minuutje langer onder water houden

I.O-bama | 28-04-10 | 19:38

Sorry hoor, maar een peuter in het water flikkeren daar leert die poepbroeker echt niet zwemmen van. Beetje golfslag en het verzuipt. Is ie wel weer stil. Kan ook een voordeel zijn.

Kruiddamp | 28-04-10 | 19:37

Dumpertjes (lees: stumpertjes) boos op zwemlesfilmpje.
Als je later de straat van Gibraltar wilt overzwemmen, dan moet je keihard trainen
☺

Brakke Obama | 28-04-10 | 19:37

ye right

XaaD666 | 28-04-10 | 19:37

Het is een trainingskampje van Al-Qaida. Ze maken ze op jonge leeftijd immuun voor waterboarding.

Fred667 | 28-04-10 | 19:37

Onze zwemleraar had een stok met een stuk Peyenburg koek eraan...

MichieldeMuiter | 28-04-10 | 19:37

Wat een klootzakkerij om een kind zo te behandelen, er zo om te lachen, nog maar een keer onder te douwen en er nog maar een keer om te lachen.
Diep triest.

F.Moerland | 28-04-10 | 19:37

Ik vind het allemaal niet zo schokkend.
Ik heb dit wel vaker gezien. Ook op vakantie binnen europa.
schijnt redelijk effectief te zijn zo ver ik kan beoordelen.

IkWilOokWatZeggen | 28-04-10 | 19:36

Niet zeiken, wordt 'ie hard van.

SODEP | 28-04-10 | 19:36

in Stadskanaal vergeten ze het 'touw om de middeltjes' toch met enige regelmaat.
man man man...

flunkerT | 28-04-10 | 19:36

Jullie keuren dit toch niet goed... Of is dit nou gewoon een hele slechte troll? -_-'

je moeder! | 28-04-10 | 19:35

Ik ga denk ik D66 stemmen.

janderegelaar | 28-04-10 | 19:34

Mee eens dat je kinderen in het diepe moet gooien, maar wel met ondersteuning. En die ondersteuning zie ik niet echt bij deze jurken.

FlesjeFanta | 28-04-10 | 19:33

Ik zal eens een filmpje maken van de eerste zwemles bij de Antillianen. Die kleine negerts kunnen héél hard schreeuwen ;-)

Brakke Obama | 28-04-10 | 19:33

Letterlijk het diepe in gegooid. Die zal later wel watervrees krijgen.

©®™e | 28-04-10 | 19:32

M'n dochter (3) vind dat geweldig als ik dat bij d'r doe in het zwembad. Vind ze fantastisch. Ok, die heeft zwembandjes. Big deal.

Popiejopie79 | 28-04-10 | 19:32

Achja, ziet er niet prettig uit voor dat kind maar ik lig er ook niet echt wakker om.

Misschien ben ik wel een lul, maar ze hebben wel een zwembad dus zullen niet in armoede leven!

SeriousBusiness | 28-04-10 | 19:31

zwembandjes zijn voor mietjes...

eeneind | 28-04-10 | 19:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken