Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Even voorstellen: de deskundologen van Zembla

keesdrieee.pngEigenlijk is het niet meer echt nodig, want gans het land weet inmiddels wel dat de Zembla-docu over Wilders van afgelopen zondag grote tijd zuigt. Femke Halsema: 'Tendentieus!' Ronald Plasterk: 'Over de schreef!' Kees Driehuis: 'Ik vond het een topuitzending!' Maar laten we voor de aardigheid toch nog even kijken naar de deskundigen die zijn ingehuurd om de VARA/NPS-mening inzake Geert een wetenschappelijk tintje te geven. Achtereenvolgens zagen we: Fred Leemhuis, islamoloog en graaggeziene gast bij de PvdA Groningen. (Link is inmiddels verwijderd, Google cache.) Ton Zwaan, lid van het wetenschappelijk bureau van de PvdA en spreker op tal van PvdA avondjes. Verder in de aanbieding: Jean 'Ik gooide met stenen naar de politie' Tillie (ook wel 'de grote PvdA huisvriend') en Brenda Otjes van jawel, Antifa Leeuwarden. U ziet het, het hele zooitje komt rechtstreeks uit de telefoonklapper van het PvdA partijbureau. Maar is er dan helemaal geen enkel lichtpuntje? Jawel! Pieter Sjoerd van Koningsveld is inmiddels ex-Pvda lid. Hij vond de partij namelijk te rechts geworden. UPDATE: Meer over de politieke activisten op de Zemblaredactie bij TRS

Reaguursels

Inloggen

@Parsons

Zie interview in de volkskrant van 7 oktober 2006 www.volkskrant.nl/binnenland/article57...

Wilders: ‘De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en de ontwikkeling daarin* Moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken. We moeten de tsunami van de islamisering stoppen. Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit, in onze cultuur. Als we ons niet verweren, zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.’

Plorp | 28-04-10 | 14:36

Er waren in de uitzending meer 'deskundologen', zoals bijvoorbeeld Bovenkerk.
Als je Zembla verwijt selectief te zijn met deskundologen, is het wel een erg 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' als je zelf ook selectief bent.

Jammer dat deze discussie niet over de inhoud gaat, maar alleen bestaat uit 'ad hominem' kritiek.

Plorp | 28-04-10 | 14:08

Ik begrijp de ophef niet als Wilders een film in elkaar plakt en daarmee angst zaait is het goed..... als zembla hetzelfde doet staat iedereen op zijn kop...... stelletje kneuzen!!!!

odiko | 28-04-10 | 10:54

@wakkere_nederlander | 27-04-10 | 23:37
Stuur je wensels door naar +E3165E41E85E ten name van KKK's 3Huis en zijn medehaatzaaiers van de NOS/Vara/Nps, hij en zijn leden zullen jouw vragen gaarne beantwoorden...

@DumpertStumpert | 27-04-10 | 23:44
Daarom woont geen enkele gezonde autochtone Nederlander meer in Nederland en zijn zij allen geëmigreer.

@websenior | 28-04-10 | 00:07
Indien jij jouw eigen reaguursel gelooft: sticht je eigen pseudoreligie en ontvang veel euros uit de Nederlandse staatsruif, zo vele (geïmporteerde) mensen jou zijn voorgegaan...

Zwitsaltijd! | 28-04-10 | 00:17

Alles wat boven het gras uitgroeit afkappen... Dat is NL...

DumpertStumpert | 27-04-10 | 23:44

Zwitsaltijd! | 27-04-10 | 21:12
Leuk dat je dat nog even navraagt :-)

Ik schrijf wel eens vaker naar het commissariaat als er iets in de media echt niet door de beugel kan. Helaas heb ik nooit een wederschrijven mogen ontvangen hoewel mijn brieven vaak erg beleefd en onderbouwd geschreven zijn.

Laten we hopen dat het commissariaat niet net als ik nul op het rekest krijgt als ze hun subsidie aanvraag indienen!

wakkere_nederlander | 27-04-10 | 23:37

@wakkere_nederlander | 27-04-10 | 09:02
Heb je al antwoord van www.cvdm.nl gehad?
Zo ja, wat was haar/zijn antwoord?

Zwitsaltijd! | 27-04-10 | 21:12

Oeps.... iets te vaak vond ik iets :)

dikkevetteshit | 27-04-10 | 21:05

@k3 | 27-04-10 | 12:51
Ik vond de Zembla-uitzending niet bespottelijk vond, maar meer een reactie van het altijd ten onrechte door Wilders aangevallen journaille, en qua vorm bewust lijkend op Fitna. Maar verder ben ik het volkomen met je eens.

dikkevetteshit | 27-04-10 | 21:00

@vanrechtsheeftvoorra | 27-04-10 | 19:40
Kaas de Vies, die naam zeg mij wel ies.

@vanrechtsheeftvoorra | 27-04-10 | 19:41
Nee, mijn naam is niet van de damalige fittiemaker met de toenmalige sjefredakteur van de TCTub... Vraag je het je plaatselijke twentsche rattenfokker.

Zwitsaltijd! | 27-04-10 | 20:54

@vanrechtsheeftvoorra | 27-04-10 | 19:11
Kijk eens aan, als je 't niet op argumenten kan winnen dan sla je er maar gelijk op? Laat me raden: je hoeft zeker nooit naar de kapper, he? En klakken die laarzen nu lekker?

dikkevetteshit | 27-04-10 | 20:49

@Zwitsaltijd! | 27-04-10 | 19:16
Maareh... u is hoernalist bij de TCTub?

vanrechtsheeftvoorra | 27-04-10 | 19:41

@Zwitsaltijd! | 27-04-10 | 19:16
Ik heb over Jan Mans toch een iets ander idee. Meer de indruk dat hij meer weet en wilde vertellen en daarom onder druk van de toenmalige minister van BZ (zoek z'n naam in de Eerste Kamer, PvdA, hoe kan het anders) weg moest. Dezelfde minister ten tijde van de moord op Fortuyn...

vanrechtsheeftvoorra | 27-04-10 | 19:40

@vanrechtsheeftvoorra | 27-04-10 | 19:11
Aha, TCTub kent men nog van de door Jan lintjesdrager Mans onder het tapijt geveegde Vuurwerkramp van Enschede.

Voor een 3huizige KKK's met een C moet je bij Überhomo Cees Wijburg op de PO zijn.

Zwitsaltijd! | 27-04-10 | 19:16

Het broertje van Driehuis was een tijd lang directeur van Tubantia. Heeft de beste mensen (waaronder ene Joop Munsterman) de deur gewezen, die vervolgens hun wraak hebben genomen door nu in de RvB van Wegener te zitten (idd. Joop Munsterman). Die vieze Driehuis is inmiddels genokt en heeft één van de weinige redelijk draaiende kranten van NL bijna failliet achtergelaten. Ik heb ooit eeen gesprekje van slechts twee minuten gehad met die man. Ze hebben me toen al tegen moeten houden anders had ik die vieze, linkse zuurpruimrotkop met dat schevebekkielachje, net als z'n broer, helemaal verrot geslagen. En dat zou ik ook graag graag met Kees met een C willen doen. Het is godsgeklaagd dat dit soort stront op tv mag. Mag de kogel een keer van rechts komen, dan hoor ik het graag. Die kogel, dan hé?

vanrechtsheeftvoorra | 27-04-10 | 19:11

Fragony | 27-04-10 | 14:12
wat snap je niet aan "als"

Swanson | 27-04-10 | 18:55

@TonieNovio | 27-04-10 | 15:49
Onze publieke omroep SRG SSR Idée Suisse werkt veel efficiënter dan elke andere Europese publieke omroep. Jouw bron verwart euro's (nepgeld) met franken (echtgeld). Wij in 0041 hebben de goedkoopste en meest kostenefficiënte publieke omroep in Europa en het meest pluriform en daarbij ook nog eens politiek neutraal.

Zwitsaltijd! | 27-04-10 | 17:58

@Klabanus Nougat Jr. | 27-04-10 | 14:03
die Kees Driethuis is echt dom, of wordt hij per seconde dommer?

Onderbuik | 27-04-10 | 17:08

whatevah, 9/11 was dus wel een inside job..

en zembla zuigt donkeyballs, ondanks dat ze ook plotters zijn.

ROGL | 27-04-10 | 16:44

De uitzending was inderdaad tenenkrommend, om te janken. Maarja we weten nu wel dat als we allemaal iets liever doen tegen de moslims ze niet zullen radicaliseren, en eigenlijk hebben ze best veel zelfbeheersing. Ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar krijgen?

PSV Eindhoven #1 | 27-04-10 | 15:25

Stop de linkse hetze!

lekker wijf | 27-04-10 | 15:09

Wilder maakt een powerpoint presentatie van onze belastingcenten, Zembla een programma over Wilders van hetzelfde niveau, lood om oud ijzer zou ik zeggen.

baca | 27-04-10 | 14:37

Swanson | 27-04-10 | 13:28 "Wilders aan de macht?" Kijk dat is weer een leuke, grappig hoe mensen zulke retoriek overnemen als je het maar vaak genoeg blijft herhalen. Aan de macht, is er dan geen parlement meer, geen oppositie? De PVV steevast een beweging noemen zoals bij de NOS is er ook zo 1. Allemaal wat subtieler dan Zembla maar net zo misselijk.

Fragony | 27-04-10 | 14:12

Refererend aan haagse Anouk:'What do say when it's all over' (s)linkse kerk? aka antifa de onrust voortzetten om stelselmatig een westerse democratie te ontwrichten?

kwajtsnet | 27-04-10 | 13:45

Uni-burger | 27-04-10 | 09:26

Het had wat meer in balans moeten zijn?

Miste je het gestamp van lezerlaarzen of zo.,...

DebraCadabra | 27-04-10 | 13:43

Ik ben Zembla dankbaar; ze hebben mij de schellen van de ogen doen vallen. Ik twijfelde de laatste tijd of ik nog wel op de PVV moest gaan stemmen, want Geert zei zulke rare dingen soms...
.
Maar mijn twijfel is weg! Ik weet nu weer hoe gevaarlijk de linkse ideologie is die, zoals wij allen weten, geleid heeft tot de dood van vele miljoenen mensen door toedoen van de National Socialistische Deutsche Arbeiter Partei, NSDAP, wier hoofd propaganda, ene J. Goebbels, nog iets had kunnen leren van de door Zembla recentelijk uitgezonden agitprop. Kortom: Geert, mijn stem heb je. Bedank Zembla maar.
.
En dan nog dit: dat gelul van die zogenaamde deskundige van Zembla over dat de aanwas van het Allah-gebroed afneemt, wordt iedere dag weer ontkracht door de talloze, in lappen gehulde moslima's die ik steevast omringd zie door een grote kinderschare, terwijl zij hun goedgevulde kinderwagens voortduwen.

Brouhaha | 27-04-10 | 13:38

@Swanson | 27-04-10 | 13:28
Maar de linkse hobbies zoals Zembla gaan weg als Wilders gaat regeren met VVD en CDA. Dat scheelt iedere Nederlander 1000 Euro per jaar, zonder er iets voor in te leveren.

tipo | 27-04-10 | 13:36

Parsons | 27-04-10 | 13:23
--
Waar de leugen regeert. 'alle buitenlanders, vreemdelingen en dus ook moslims' dienen terstond Nederland te verlaten.
Kan niet worden bewezen dat Geert Wilders dit ooit gezegd zou hebben. Komt wel in deze zemblabla uitzending ter sprake zijnde direct te relateren aan(sic)

kwajtsnet | 27-04-10 | 13:34

ik heb het ook even geobserveerd. ik vond het nogal schokkend wat er allemaal in gezegd word, wilders zaait gewoon angst in nederland en het heeft gewerkt. fitna is hier een goed voorbeeld van, hoe ze dat helemaal uit het verband hebben gehaald, ongelofelijk. als wilders aan de macht komt dan gaat het belasting geld alleen nog maar op aan blauw op straat, het is maar net wat je wilt.

Swanson | 27-04-10 | 13:28

Zal FOX ooit weer voet aan wal krijgen in onze linkse jungle?

S* | 27-04-10 | 13:26

Kortom, wij van wc eend adviseren wc eend.

Zwart gat | 27-04-10 | 13:25

De ingelaste beelden van 1000 en 1 nacht en The Blob waren echter prachtig.

Brasem | 27-04-10 | 13:23

@k3 | 27-04-10 | 12:51
Tsunami van moslims? Dat heeft Wilders nooit gezegd. Hoezo tendentieus?

Parsons | 27-04-10 | 13:23

Ze zitten ook werkelijk in alle hoeken van de samenleving verborgen.
Die PVDA-adepten.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:02
--
Gedeeltelijk waar. Men(de (s)linkse kerk) benoemt het-uit onvrede overgelopen linksstemmende electoraat- PVVers. Zemblabla weet het mooi te brengen middels tekst en geluid. Triest dat hier überhaupt nog aandacht en verspilde moeite aan moet worden besteed. Alhoewel; Schoorsteenveger ziet graag meer van dit soort (flauwe)kul-lees:stemmingmakerij-van diezelfde kerk. Dat dan weer wel.

kwajtsnet | 27-04-10 | 13:03

@seven | 27-04-10 | 12:18:

tijdje terug ergens op tv: fragment Polygoon-journaal, jaartje of 40 geleden. Locatie: Philips-kantine. Zojuist uit het Rif-gebergte ingevlogen gastarbeiders worden samen met hun echtgenotes (via een tolk) toegesproken door een Philips-honcho. Aantal aanwezigen: honderden. Aantal hoofddoekjes: 4 à 5. Hooguit.
Het verschil is inderdaad te groot in vergelijking met nu.
Maar wel andersom. Dus.

Ayatollah Oink-Oink | 27-04-10 | 12:57

@Sliptong 11:07
Demonistatie? Die man is een demon. Hij roept het zelf over zich af. Hij is heel goed in het gebruiken van de media. Hij heeft zijn complete status te danken aan de 'linkse media'. Zonder deze media was hij nooit zo in het nieuws gekomen en hadden de meeste stemmers er nog nooit van gehoord. Alleen met SBS6 krijg je dat niet voor elkaar.

De meeste van zijn stemmers, stemeen alleen maar op hem omdat hij 'tegen moslims' is. Niet om zijn visie, niet om wat hij voorheeft, maar wat hij heeft tegen buitenlanders. Hij is daarin niet anders dan Janmaat en Dewinter. Hij weet alleen heel keurig zijn anti-held rol te gebruiken voor eigen gewin.

Goed, ik als linksch-mensch, ben ook weggezapt bij deze waardeloze uitzending van Zembla. Hij is net zo tendentieus als veel reacties hier. Toch zaten er wel wat dingen in. De tsunami van moslims is complete onzin. Natuurlijk zijn er wel problemen, maar om daar een bevolkingsgroep de schuld van te geven... Het is pure bangmakerij.

De vergelijking met WO II is ook niet geheel onterecht. Het enige verschil is dat de joden zijn vervangen door moslims. Maar als je de pure haat hoort die WIlders uitspreekt, dan verschilt het niet zo veel. Gelukkig is het nog niet zo ver en nemen steeds minder mensen hem serieus.

Ik hoop dat de vlam niet in de pan slaat. Het kan nog wel eens lelijk aflopen.

k3 | 27-04-10 | 12:51

Citaatje uit het interview "Multatuli als richtsnoer - Portret van Pieter Sjoerd van Koningsveld" door Jurgen Maas, na het nuttig werk van Pritt kennelijk subiet verwijderd van www.zemzem.org/zemzem/?q=node/32 maar nog prima te vinden via webcache.googleusercontent.com/search?...

"In zijn leven heeft Van Koningsveld vaak de pers te woord gestaan. In NRC Handelsblad verscheen er ter gelegenheid van zijn afscheid een artikel met als kop ‘De Hollandse moefti’. Oud-studenten en imams reageerden enthousiast op de kop. Had zijn vader er uit opgemaakt dat zijn zoon moslim zou zijn geworden, had hij dat niet leuk gevonden ...

Tijdens zijn loopbaan was Van Koningsveld ook politiek actief. In de jaren tachtig, voor de PvdA. Hij woonde in Noordwijkerhout en blies de plaatselijke afdeling nieuw leven in. Direct twee zetels. Vier jaar lang was hij raadslid ...

Het duurde nog vele jaren voordat Van Koningsveld zijn lidmaatschap opgaf. Hij verheft zijn stem: ‘Paul Scheffer heeft met zijn artikel “Het multiculturele drama” de legitimatie verschaft voor een ruk naar rechts in de PvdA. Beschamend. Opportunisme. Hij heeft het integratievraagstuk geïslamiseerd. Daar keer ik mij tegen. Analyseer de achterstandsposities die moslims innemen op de arbeidsmarkt, in het onderwijs en de huisvesting. De PvdA heeft ook geen traditionele linkse agenda meer’ ...

Van Koningsveld is herhaaldelijk aanwezig geweest bij de Europese Raad voor Fatwa’s. Voorman is de Egyptische islamgeleerde Yusuf al-Qaradawi, berucht om zijn vergoelijking van Palestijnse zelfmoordaanslagen. Van Koningsveld noemt dat een politieke zaak. ‘De Raad verricht belangrijk werk, met specialisten uit Europa en de Arabische wereld. Ze krijgt vragen als: hoe bereken je de gebedstijden in Europa? Hoe kan er een uniforme islamitische kalender tot stand komen? Mag iemand een hypotheek nemen met rente? Dat laatste bijvoorbeeld mag dan, maar dan is de volgende discussie: mag het dan ook in de islamitische wereld? Het heeft dus enorme implicaties voor de islam wereldwijd.’

‘Tijdens een zitting van de Fatwaraad in Dublin speelde een discussie over een huwelijk tussen een moslim en een katholieke vrouw dat zou worden ingezegend in de katholieke kerk. De man vroeg of hij dat kon doen als moslim. Qaradawi vroeg wat ik er van vond. Ik antwoordde dat er dan studie gemaakt zou moeten worden van de opvattingen die de katholieke kerk heeft over de betekenis van het huwelijksritueel. Volgens mij moeten de partners ook bij een interreligieus huwelijk beloven dat ze de kinderen katholiek zullen opvoeden.’

Toen zei Qaradawi natuurlijk: we adviseren negatief. Van Koningsveld grijnst. ‘De Raad heeft dat slim aangepakt. Volgens islamitische huwelijksregels moeten kinderen een islamitische opvoeding krijgen" ...

Pieter Sjoerd van Koningsveld, sinds 2007 officier in de Orde van Oranje Nassau (‘Daar hebben anderen een aanvraag voor moeten indienen. Ik ben officier vanwege de studierichting islamitische theologie die ik heb opgezet, geld voor heb aangevraagd en waar ik docenten heb benoemd. Een mooi blijk van waardering’) is in mijn ogen niet slechts een dhimmi, maar zelfs een aktieve verrader van eigen land, cultuur en verworvenheden: Uiteraard ben je dan geknipt als "deskundige" die Wilders moet verdoemen voor Zembla ...

Behaard smaalkopje | 27-04-10 | 12:51

Onder het mom van wetenschap worden er de laatste tijd wel meer (linkse) ideeen door de strot gedrukt..

80 | 27-04-10 | 12:39

Zembla begint idd een beetje op GS te lijken

Bukoswski | 27-04-10 | 12:36

Halsema heeft punten gemaakt bij me.
.
"'Zembla was geen ‘journalistieke documentaire’; een politiek pamflet dat angst inboezemde. (...)"
.
En "Tendentieus" was het.
Spijker > kop.
Geen GL stemmer. Wel hoera voor Halsema.
.
@ 2emeREP | 27-04-10 | 11:11
Enneh... "Wilders mag aanvallen wie hij wil" ??
Volgens mij krijgt Wilders er net zo hard van langs van Alexander of van Femke. Halsema zet Zembla op een lijn met de PVV zelf.
Beetje bullshit he?

nenny | 27-04-10 | 12:30

Echt een stukje der Ewige Jude, ehh der Ewige Geert van Vara’s ( en nps ) Zembla wat gezien Geerts loyaliteit richting Joden een saillant detail is. Hoe dan ook staatspropaganda over een oppositiepartij volgens het boekje.. Ik zou niet weten hoe je hier nog overheen kan gaan qua modder/Godwin. Zie ook BB. De score is hoog omdat Zembla zichzelf als betrouwbaar en onafhankelijk neerzet en ook als betrouwbaar wordt gezien, een groot bereik heeft, betaalt door de staat en zich nu kennelijk door de staat of de PvdA (Vara) laat gebruiken cq hun journalistieke normen laten varen om propaganda van het ergste soort te bedrijven.

ps Daarnaast klopte veel feiten genoemd door Zembla niet. Cijfers over aantallen zijn wel bekend, geloofsafval is veel lager dan Zembla stelde en zeker lager dan RK (wat als je goed naar de grafiek keek ook kon zien. Overgrote deel van bv de 2e gen. Marokkanen gaat naar de moskee. Dit soort feiten zijn gewoon bekend.
“De geringste geloofsafval vindt plaats bij de islamieten” Bron: CBS
UU: "12% van hen zegt niet (langer) religieus te zijn, tegenover 5% van de eerste generatie."
Nou nou, wat gaat sneller? Die 95% 1e en 88% 2e die wel moslim is of die 5% 1e en 12% die dat niet is?
Het verband tussen opleiding en religie is anders dan Zembla stelde:
"Een verrassende uitkomst van het onderzoek betreft het religieuze gedrag van hoger opgeleiden binnen de tweede generatie. Hoogopgeleide Turken en Marokkanen die zich als moslim omschrijven, praktiseren het geloof namelijk meer dan laagopgeleiden, iets wat onder de eerste generatie juist andersom is. De onderzoekers doen nader onderzoek om deze uitkomst te verklaren." www.uu.nl/NL/Actueel/Pages/Tweedegener...

seven | 27-04-10 | 12:18

9/11 moest er weer bij gehaald worden?

GeenStijl doet zijn uiterste best om de statische wereld in stand te houden.
Alles wat maar van de gemiddelde lijn afwijkt, dient neergesabeld te worden.

Nogmaals... de Aluhoedjes hadden al jaren geleden de klimaathoax ontmaskerd.
GS loopt helemaal achteraan. En ook met dit fenomeen.

Demoncratie | 27-04-10 | 12:12

@Klaaswitz | 27-04-10 | 10:36 :

"... angstige zure kleinburgerij..."???
Man, man, man, en wat zijn de links-adepten dan?
Dappere zoete grootburgers?

Ayatollah Oink-Oink | 27-04-10 | 12:06

Linkschmenschen zijn de pest ;)

Geile Markeerstift | 27-04-10 | 11:51

Justr | 27-04-10 | 11:30

En de rassenrellen die volgens GW een positief effect zouden kunnen hebben, is dat niet het aanzetten tot geweld?

Zout Water | 27-04-10 | 11:50

prima uitzending, ga zo door Zembla.

paulpietersma | 27-04-10 | 11:45

Het is bijna crimineel, ik zeg bijna. Maar dat wisten we al, de linkschmensch is ook HET voorbeeld van de slinkschmensch.

@Zout Water | 27-04-10 | 11:26
Verdrink jij eens in jezelf. :P

Benman | 27-04-10 | 11:40

Heb even terug gekeken op internet. Wat een genante Zembla uitzending. Je denkt nog even aan satire maar het is echt. Volstrekt belachelijk. Deze mensen zijn zo overtuigd van het feit dat Wilders fout is dat ze blind geworden zijn. En dus ook blind om zich heen meppen. Een beetje zoals Folkert vd Graaf ook dacht en deed. Ik ben tegen Wilders maar dit kan echt niet.

bbbachstra | 27-04-10 | 11:32

@zoutwater. volgens mij legitmeert zembla geweld tegen wilders. Je voorkomt hier immers een 2de hitler mee. In welk programma gaat powned hetzelfde doen?

Justr | 27-04-10 | 11:30

De Publieke Omroepen per direct afschaffen. We kunnen dit toch niet accepteren, met ons belastinggeld gaan we Politiek bedrijven. Ja doeiiiiiiiiiiii.

Suriboy | 27-04-10 | 11:28

2emeREP | 27-04-10 | 11:11

Eindelijk eens een zinnige reactie.

Wilders mag alles roepen, hoe ongefundeerd, bij elkaar gezocht (de Fitna citaten als voorbeeld) en gewoon heel eng (over rassenrellen) dan ook, maar o wee als we iets lelijks over hem roepen.... Dan zijn we aan het demoniseren, halen we de dood van professor PIN en nog maar eens bij etc. etc. Wie kaatst....

En ja, dit soort tv wordt met belastinggeld gemaakt, net als de aankomende ongetwijfeld zeer hoogstaande en volstrekt neutrale programma's van Powned en Wakker Nederland....

Zout Water | 27-04-10 | 11:26

2emeREP | 27-04-10 | 11:11 Wat een onzin niemand heeft problemen met kritiek op Wilders, draai de boel maar volledig om zoals die mongolen die zeggen dat hij laf is omdat hij zich laat beveiligen, dat slachtofferende Calimero-gelul 'maar kom niet aan Wilders' slaat werkelijk als een lul op een drumstel.

Fragony | 27-04-10 | 11:19

@2emeREP | 27-04-10 | 11:11
Ah, jij vindt het een normale cultuur dat mensen hier bedreigd worden, vanuit een opgesloten oppositie hun werk moeten doen.
Het woord aanval is bij jou wel erg dubbelzinnig.
Verbaal aanvallen of fysiek dreigend aanvallen zijn twee verschillende zaken volgens mij. Misschien moet je het een keer ervaren om daar duidelijkheid in te krijgen.

Meri59 | 27-04-10 | 11:17

@ antizanic. Ik heb altijd geleerd dat je meerdere bronnen nodig hebt om een onwaarheid aan te tonen. Ik zie zembla er maar 1 gebruiken keer op keer. Ik spreek weleens gematigde moslims.. Die geven duidelijk aan dat salafisme het enige juiste is. Gelukkig zijn er veel moslims die er een andere invulling aangeven, neemt niet weg dat geweld tegen anders gelovigen gerechtvaardigd is op basis van het boek en de hadith!

Justr | 27-04-10 | 11:16

@2emeREP | 27-04-10 | 11:11
Ik ben blij dat mensen kritisch jegens welke partij dan ook zijn. Echter, de kritische noot aan het adres van de pvda is altijd marginaal. Gelukkig steekt GS een vinger in dat etterende abces. En vond u niet ook een heel klein beetje dat de objectiviteit ver te zoeken was in de roemruchte Zembla aflevering?

Sliptong | 27-04-10 | 11:16

@2emerep. Pvda bij nova, pauw en witteman voor de verkiezing een heus pvda feestje... zembla op zoek naar de angst die wilders creert uitgelegd door pvda corryfeen. Ik ben geen wilders adept, maar hij wordt kaltgestelt... als je dat niet ziet.

Justr | 27-04-10 | 11:14

@Melchett | 27-04-10 | 11:03
Diezelfde BBC bracht overigens wel weer de documentaire undercover Mosque uit. Dat liet toch een ander beeld zien.

Sliptong | 27-04-10 | 11:12

Het staat mensen vrij om een eigen leven te leiden en keuzes te maken. Niemand hoeft rechtspraat uit te kramen omdat de telegraaf dat eist.
Voorts zijn de euvelduidingen aan het adres van weert gilders alle te recht. Jodocus staat voornamelijk geobsedeerd halve waarheden te debiteren. Ook dat mag. Maar daar mogen mensen best wat van uitzoeken en aankaarten.

antizanic | 27-04-10 | 11:12

@wakkere_nederlander | 27-04-10 | 10:49
Citaten van Wilders... of denk je dat er geshopt is?
Zembla is geen journaal, Zembla geeft achtergronden bij het nieuws.
=
Zembla is van de VARA en het is dus niet onlogisch dat ze PvdA mensen (en anderen btw maar die noemt GS wijselijk niet) aan het woord laten.
-
Andere politieke partijen krijgen er overigens net zo van langs: Doordat ze opschuiven naar Wilders moet hij radicaler worden om zich nog te onderscheiden.
-
Wilders mag aanvallen wie hij wil maar kom niet aan Wilders.
Dat vind ik nou een achterlijke cultuur.

2emeREP | 27-04-10 | 11:11

Whahahaha! Yep. Ik zei reeds zondag dat we de laatste stuiptrekkeing van een linkse kliek hebben gezien. Dag Zembla.

En-el Hak | 27-04-10 | 11:10

@TabulaRasa | 27-04-10 | 11:02
Ik lees geen telegraaf. In het verleden wel gedaan overigens. Mijn mening berust op vele media. Van links tot rechts waarbij er toch telkens weer zaken terugkeren waar je eenvoudigweg je ogen niet voor kunt sluiten. Doe je dat wel dan ben je een struisvogel of sluit je je ogen ten bate van je eigen mening die dan op eenzijdige berichtgeving gebaseerd is. Je kunt wel blijven roepen dat het allemaal wel meevalt en gezellig een kopje thee gaan drinken maar feiten zijn feiten Tabbert.

Sliptong | 27-04-10 | 11:10

Hm, klinkt als een groepje hele redelijke mensen...

Jammer dat Powned niet begint VOOR de verkiezingen.

<Alu-hoedje opzet> Zou de PvdA daarom het kabinet hebben laten vallen, zodat ze nog 1 verkiezing zonder Powned kunnen doen? </Alu hoedje weer afzet>

Specy | 27-04-10 | 11:08

De publieke omroep heeft fortuyn/van gogh vermoord en hirsi ali weggekregen. Wilders gaat er ook gewoon aan geloven. We hebben een te machtige linkse/pvda elite. Mijn hoop: Rutte... ondersteund door bolkenstein

Justr | 27-04-10 | 11:07

@wakkere_nederlander | 27-04-10 | 10:55
Een objectieve documentaire maken is zo moeilijk. Zelfs bij het filmen van wilde dieren wordt er met suggestie gewerkt. Die ophitsende Maoïstische propagandafilm had niets met een documentaire te maken. Het is, zoals jij al aangeeft, niets anders dan demonisatie in zijn puurste vorm. Naar de motieven hierachter kun je raden maar een ding staat vast: het gaat in eerste instantie om het overeind houden van linkse hobby's. Je zal toch straks geconfronteerd worden met zoiets banaals als een bezuiniging? Te gek voor woorden in elitair intellectueel linkschland.

Sliptong | 27-04-10 | 11:07

Herkenbaar patroon: Fortuyn was zogenaamd erger dan Janmaat, dus was demoniseren grerechtvaardigd. Oeps, Fortuyn dood, schrikken en in het vervolg toch maar niet meer zo demoniseren. "Nee, we gaan dezelfde fout niet nog een keer maken."

Maar - daar komt 'ie - Wilders is echt een stuk erger dan Fortuyn en dus is demoniseren nu weer wel gerechtvaardigd. We moeten wel voor het goed van het land, zie Zembla.

En zo herhaalt het zich over en over again. Zonder zelfreflectie/zelfinzicht bij de activistische journalisten die zichzelf een heilige waarschuwingsmissie toedichten, blijft dit doorgaan.

O ja, wetenschappers uit Amsterdam gelooft toch niemand op dit soort thema's?

Salut! | 27-04-10 | 11:06

Linkse Media Terroristen, die hun Idealen via onze Flatscreen de huiskamer in blazen. Waar is de objectiviteit gebleven?

fritsspits | 27-04-10 | 11:05

@dingens | 27-04-10 | 10:56
An Racial Holy War, heb je al hier, maar dan wel vanuit de Islam.

Nog nooit voor een land ergens gediend zeker.
Je gaat aan een tegenstander met een wapen in zijn hand op jouw gericht niet vragen, hee niet schieten hoor, kopje thee?

Meri59 | 27-04-10 | 11:03

Het sfeertje wat gecreeerd werd doet erg denken aan "The Power Of Nightmares", een 3 delige BBC-documantaireserie van Adam Curtis uit 2004. Zembla gebruikt zelfs dezelfde oude filmscenes om de angst voor de islam te verbeelden.

video.google.com/videoplay?docid=27986...

Melchett | 27-04-10 | 11:03

@Jimte | 27-04-10 | 10:54
En dan een link posten naar de website van een radicale moslim. Over objectief gesproken.

Sliptong | 27-04-10 | 11:02

Sliptong | 27-04-10 | 11:00
U is net zo geindoctrineerd door de voorpagina van de Telegraaf.
Maar uw mening is uw mening.

TabulaRasa | 27-04-10 | 11:02

@TabulaRasa | 27-04-10 | 10:50
Inderdaad. Wat hij concludeert is niets anders dan een uiteenzetting van feiten. Het feit is dat de massa-immigratie de samenleving, niet alleen qua geld maar zeker ook vanuit sociaal-maatschappelijk oogpunt, in een wurggreep houdt, dat straatterroristen hele buurten ontwrichten, dat de Islam vrijwel ongelimiteerd haar moskeeën kan oprichten en in meerdere, bewezen gevallen extremisme bepleit, waar de politie een veldwachter 2.0 is geworden en vleugellam wordt gemaakt door verregaande bezuinigingen en linkse indoctrinatie op de politie academie, waar onderwijs, wat eens tot het beste van de wereld behoorde, jaarlijks verder degradeert, enzovoorts enzovoorts. Houden we over: kopvoddentax, twee liegmensen op de lijst en gepeperde uitspraken over dat middeleeuwse, achtergebleven boek dat Koran heet. Moewah, zeg ik dan.

Sliptong | 27-04-10 | 11:00

Prima docuutje eigenlijk wel.

Brinkster | 27-04-10 | 10:56

Afgezien van de niet-grappige filmbeelden en de te makkelijke keus van deskundigen vind ik deze Zembla inhoudelijk nog wel overeind blijven. Veel beter dan de suffe en contraproductieve VARA-propaganda die ik had verwacht.
Het probleem rond Wilders is dat sommige/veel van zijn tegenstanders niet integer zijn, en dat hij dat zelf ook niet lijkt te zijn.
Ik vond zijn uitspraken uit het buitenland - waar hij meer durft te zeggen - verhelderend wat betreft wat hij nou eigenlijk van plan is. Een soort Racial Holy War zo lijkt het. Ik denk niet dat de Nederlandse kiezer daar op zit te wachten.

dingens | 27-04-10 | 10:56

Meri59 | 27-04-10
"Ik vind Zembla strafbaarder dan Geert Wilders.
Dit is oproepen tot haat
Dit is het land verdelen.
Dit is verbaal geweld
Dit is geweld"

Mooie opsomming!
Zo zit het precies!
De zeer angstvallige reactie van linksmensen op de in principe nuchtere en eerlijke standpunten van Wilders is hetgeen dat echt voor tweedeling in de samenleving zorgt.

En dan gaat het niet zozeer voor tweedeling tussen moslims en Nederlanders maar tussen pro en anti multicultureel gezinden, oftewel een hardnekkige haatstrijd tussen links en rechts.

wakkere_nederlander | 27-04-10 | 10:55

Boeuf Bourguignon | 27-04-10 | 09:13 - dat is nu juist het probleem, ze kunnen Wilders niet met argumenten aanpakken. Dus het enige wat overblijft is onbeschaamd liegen, bedriegen en bagger uitstrooien over de PVV in de hoop dat het domme volk er weer in zal trappen. Vergeten wordt dat het domme volk dagelijks het gelijk van Wilders aan den lijve ervaart, nu weer die oudere biljarters in Ede die vanwege een stel marokkanen hun pandje worden uitgesmeten. Kwestie van 'provinciale multiculturele subsidie', ja, en die geldt uiteraard niet voor oudere Nederlanders die dit land hebben opgebouwd.

mijn zus | 27-04-10 | 10:51

VARA: Verkapte Anti Racistische Aksie? Wat verwachten we nu van deze club dan? Het maakt al sinds de oprichting deel uit van de rode beweging. Het videokanaal van de pvda. Op deze manier de publieke opinie beïnvloeden doet me denken aan de Chinese staatstelevisie. Klopt qua gemeenschappelijk gedachtegoed wel aardig.

Sliptong | 27-04-10 | 10:50

wakkere_nederlander | 27-04-10 | 10:49
Wilders houdt niet van demoniseren, leugens en verdraaiing van feiten.

TabulaRasa | 27-04-10 | 10:50

Zembla moet van de buis af en vervangen worden door POWNED

hellothere | 27-04-10 | 10:49

Kijk hier ook eens naar, alleen de inleiding al, hoe een doodgeschoten man door de VARA werd gedemoniseerd.
"Een bange man is het"
Hoorde ik in ZEMBLA ook steeds.
www.youtube.com/watch?v=9XHulyps3uw&am...

BBmetR | 27-04-10 | 10:49

2emeREP | 27-04-10 | 09:56
"Op welke grond dien je een klacht in?"

Op grond van demoniseren, leugens en verdraaiing van feiten.

wakkere_nederlander | 27-04-10 | 10:49

De zemblakleuters,een schreeuw om aandacht.

Bataaf | 27-04-10 | 10:48

fred kicked aars! de docu is NU OP!

Jimte | 27-04-10 | 10:47

@Stroopdoos | 27-04-10 | 10:41
OK Hi5, ik dacht, ja zeg nu wordt hij lekker :-)))
Nogmaals oprechte excuses dus.

Meri59 | 27-04-10 | 10:47

@Klaaswitz | 27-04-10 | 10:36
Ja, wat zal ik daar eens op zeggen, jij noemt het beschaafd dus. Dat is dan niet mijn gedachten van een beschaafde democratie zoals dat hier gepresenteerd wordt.
En ik ben ook niet bereid om het te accepteren op deze manier. Want op zich en in mijn ogen lijkt dit meer op dezelfde woestijndictaturen waar jouw mongealen vandaan komen.

Meri59 | 27-04-10 | 10:45

Wilders is een man die haat zaait.
Voorheen ging het om de uitwassen van de Islam, tegenwoordig gaat het om 90% van de moslims die niets toevoegen.

2emeREP | 27-04-10 | 10:44

@dhrat | 27-04-10 | 10:33

Sorry, ik heb hier normaal een hekel aan, maar deze vinden ikke moi:

Ik heb net vergelijkt?

Kudos...

An die ARBEIT | 27-04-10 | 10:43

wat zielig is Gs aan het worden, dingen overnemen van iemand die kersenflap heet en ontkennen dat mensen hun politiekevoorkeur achterwege kan laten. de docu is nu op, kijken dan etters

Jimte | 27-04-10 | 10:42

Heb bezwaar tegen het doem-muziekje, hoort niet bij een journalistiek product, verder zijn er gewoon een aantal kenmerkende uitspraken van Wilders en reacties hierop van zijn tegenstanders.

landlopertje | 27-04-10 | 10:41

Wat die ding is....

Als dit een bewuste laster-campagne vanuit de PvdA is,( Jaja, niet "links" zoals zo populair generaliserend geroepen wordt tegenwoordig... ) lach ik me DUBBEL rot, aangezien Geert zelf toch al flink aan de sokkel waar hij zichzelf op heeft gezet aan het hakken is.

PvdA, bespaar je de tijd en het geld! Laat hem het lekker zelf doen, kan je tenminste nog een Koekje bij de Thee veroorloven :)

An die ARBEIT | 27-04-10 | 10:41

@Meri59 | 27-04-10 | 10:38
LoL! Ik zeg dat u niet objectief bent en u bevestigd dit. Alles ok dus. Excuses aanvaard. :P

Stroopdoos | 27-04-10 | 10:41

@Stroopdoos | 27-04-10 | 10:35

Nou ik heb er al weer spijt van, dat ik mijn excuses aangeboden heb.

Meri59 | 27-04-10 | 10:38

Trouwens niet om het een of ander, maar ze hebben wel gelijk dat als je iets over Wilders zegt ben je aan het demoniseren of linkse rakker.
Wilders echter mag zeggen wat hij wilt, want vrije woord.
Welke held is eigenlijk zijn spin-doctor?

TabulaRasa | 27-04-10 | 10:37

Wij van de PvdA adviseren: stemp PvdA!..... en zoals gebruikelijk misbruiken wij daar gewoon publiek geld voor...... dat is immers onze mentaliteit, doen wij al decennia lang op deze manier!

Avant | 27-04-10 | 10:36

Meri59
Nee, ik denk dat u in N-Korea moet zijn. Binnen enkele dagen verlang je weer terug naar het liberale paradijs dat Nederland is, één van de meest beschaafde en ontwikkelde landen in het vrije westen met een cultuur dat veel en veel sterker is dan die van wat middeleeuws neigende woestijnmongeaulen of die van de angstige zure kleinburgerij die zich in alle denkbare gevallen slachtoffer voelt.

Klaaswitz | 27-04-10 | 10:36

@ Stroopdoos | 27-04-10 | 10:31

Miin oprechte excuses.
Inderdaad ik zit er helemaal naast, sorry, ben gewoon verschrikkelijk boos...

Meri59 | 27-04-10 | 10:35

@Meri59 | 27-04-10 | 10:29
Wat ik wel zeg is dat typetjes zoals u-zelf geen inzicht bieden. Een invloed uitoefenen op anderen zoals u dat in uw reactie doet, is ronduit smerig. Een ieder zal een zo objectief mogelijk beeld voor zichzelf willen maken zonder dat emo-ik-roep-de-waarheid-tiepjes zoals u daar enige invloed op hebben.

Stroopdoos | 27-04-10 | 10:35

sprx | 27-04-10 | 10:26
En dat was te merken aan het feit, dat Leemhuis wel gewag maakte van de term "vrede" in de koran, maar er niet bij zei wat dat volgens de koran dan betekent.

Als de vijand "vrede aanbiedt" is dat in koranische termen: zich overgeven. Vervolgens wordt het land ingenomen en de buit verdeeld volgens koran/ahadith voorschriften. De voormalige landeigenaren worden als slaaf op hun eigen land tewerkgesteld. En de rest betaalt Jizya, de speciale hoge ongelovigenbelasting.
Alles keurig voorgeschreven in de "heilige boeken".

Loodrechte manipulatie dus van Leemhuis, om dit er allemaal eventjes niet bij te vermelden.
Als zoiets gedaan wordt door iemand die de koran gelezen heeft, gebeurde dat zonder meer opzettelijk.

Merlot | 27-04-10 | 10:35

het is toch niet erg dat je wilders met hitler vergelijkt, gaat om de uitkomst van dat vergelijk.
heb zojuist hitler met een fiets vergelijkt... maar kwam tot de conclusie dat er weinig overeenkomsten zijn.

dhrat | 27-04-10 | 10:33

@Meri59 | 27-04-10 | 10:29
Nee, dat zie je verkeerd, vooralsnog sta ik volledig achter Wilders en vele van zijn uitspraken. Misschien een idee de hele discussie na te lezen en niet alleen die laatste reactie.

Stroopdoos | 27-04-10 | 10:31

@ Klaaswitz | 27-04-10 | 10:18
Hou mij ten goede. Ik heb niets met alle drie de politieke figuren die ik aanhaalde. Maar ik heb wél iets met democratie. Die democratie wordt al tientallen jaren geweld aan gedaan door het in mijn ogen gevaarlijke overheids-netwerk waarvan de PvdA de spin in het web is. Alles bekostigd uit publieke middelen, en toch slechts bestemd voor de zelfbenoemde walgelijke elite der links kletsers, die zo goed rechts hun zakken kunnen vullen. Alles over de ruggen van de mensen die zij beweren te vertegenwoordigen. Het is pure volks-verlakkerij, door een clubje corrupte moraal-ridders. Kijk naar de zwaar over-betaalde besturen van overheids organen, en ontdek dat 90 % van PvdA huize is...

Dagelijkse Dosis | 27-04-10 | 10:31

Vergeleken bij Fitna een prima reportage: de feiten kloppen in ieder geval en er is niets gejat. Wel slecht vormgegeven: laat de inhoud voor zich spreken, die is hard genoeg.

Anders nog? | 27-04-10 | 10:30

@Stroopdoos | 27-04-10 | 10:25

Ach denk toch eens na, hoe moet hij dat hier in dit systeem doen, dan zou hij al alleenheerser hier moeten zijn, wil wilders mensen kunnen deporteren op grote schaal. Dan ben je toch stom als je niet ziet dat dit gewoon niet kan. Dan zou hij in zijn eentje meer dan 76 zetels moeten halen.
Allemaal links gelul waar je ingetrapt bent!!!

Meri59 | 27-04-10 | 10:29

De imam hier om de hoek vond het zelfs een waardeloze uitzending.

James St John Smythe | 27-04-10 | 10:28

Had iemand iets anders verwacht van de VARA?

Bomba Chipolata | 27-04-10 | 10:28

Leemhuis en Koningsveld zijn geen echte wetenschappers en worden betaald door Quatar, de Emiraten en Saoudi Arabie.
Het zijn propagandisten van de islamisering.

sprx | 27-04-10 | 10:26

@TabulaRasa | 27-04-10 | 10:16
Wat rest is het observeren van de realiteit. Is de Moslim daadwerkelijk zo slecht als Wilders beweert? Is Wilders echt van plan Moslims op een trein te zetten richting zandbak? enz. Anderen willen het voor ons invullen maar zelf een oordeel vormen vereist onderzoek en inzet. Maar een beetje gelijk heb je wel als je pot en ketel laat vallen. In elke strijd is dat een onontkoombaar gegeven.

Stroopdoos | 27-04-10 | 10:25

Wat ze in de US hebben met het rechtse FOX news hebben wij precies andersom met de linkse media, puur subjectieve berichtgeving. Hallo, het heet nieuws hoor, breng het nou 'ns objectief zonder je eigen mening te willen opdringen stelletje subsidievreters! Ik ben helemaal voor het terugbrengen van het aantal publieke zenders, krijg ik misschien nog wel 'ns het nieuws binnen zoals het ook echt gebeurt is...

Typo-R | 27-04-10 | 10:25

D66 is wel heel hypocriet als ze er afstand van nemen na het 'wij zijn met miljoenen' van het kereltje. Niks dan lof voor de reactie van Halsema, vergeet niet dat een groot deel van haar achterban Zemblaistische tactieken goedkeurt.

Fragony | 27-04-10 | 10:24

Maen | 27-04-10 | 10:21

Zo gek hoeft het nu ook weer niet.
;

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 10:23

Deze uizending was een parodie op een journalistiek programma. Als Koot en Bie of Jiskefet zo'n programma hadden gemaakt was het duidelijk dat het satirisch was. Het was een absurd programma. De makers falen volledig in hun opzet.

denoorman | 27-04-10 | 10:22

@ Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 10:03

Als je die cijfers erbij optelt kom je over de kampioenes wedstrijd van oranje in 1988 uit

lol

Maen | 27-04-10 | 10:21

Feitelijk was er inhoudelijk niets mis met de Zembla uitzending. Leuk dat ze een beetje dezelfde vorm kozen als Fitna. Wie de radicale bal speelt, zoals Wilders, kan 'm nu eenmaal terugverwachten.

Pincoffs | 27-04-10 | 10:21

@Klaaswitz | 27-04-10 | 10:18

Ben je wel goed bij je hoofd?
Hier wordt duidelijk gemaakt wat zich hier afspeelt in dit land, een corrupte communistische bende en dat moet je niet terug veroveren?
Weet jij waar jij moet zijn? In Korea........................

Meri59 | 27-04-10 | 10:21

Goebbels zou er werkelijk trots op geweest zijn, wat een prachtig stukje staatspropaganda.

paradoxical | 27-04-10 | 10:21

Fijnstoffer | 27-04-10 | 10:16
Plasterk, Boris van de Ham en Femke Halsema zijn alleen maar als de dood voor het "kogel kwam van links-effect".
Daarom nemen als de sodemieter afstand van dit al te openlijke nazificeren.
Omdat het destijds ook volkomen cotraproductief werkte bij Fortuyn.
Maar ondertussen maken ze allemaal graag en volop gebruikt van de immer willige staatsmedia voor hun partijpolitieke doelen.

Merlot | 27-04-10 | 10:20

Zembla: "We hebben alleen commentaar gegeven, hoe kan dat dan tendentieus zijn"

Van zoveel 'wijsheid' wordt je stil

nance | 27-04-10 | 10:20

@Dagelijkse Dosis
Kom op, er komt vast weer een nieuwe schreeuwlelijk die je probeert wijs te maken dat het land terugveroverd dient te worden. Met wat geduld kan jij je over een paar jaar weer helemaal opnieuw in het gehuil van de zure kleinburgerij storten met je kornuitjes. Niet zo somber.

Klaaswitz | 27-04-10 | 10:18

haha: mooie reactie van zembla kerel

bit.ly/9p6RIy

Ully | 27-04-10 | 10:17

@Fijnstoffer | 27-04-10 | 10:16
jand is hand.

Fijnstoffer | 27-04-10 | 10:17

@60CX | 27-04-10 | 09:51
Als zelfs Halsema en Plasterk de Zembla-uitzending negatief beoordelen, is er echt wel wat aan de jand. Dus klets toch niet zo uit je nek als je geen eens gekeken hebt. Niet geïnformeerd zijn en en er nog trots op zijn ook, is zeer zwak, 60CX.

Fijnstoffer | 27-04-10 | 10:16

Stroopdoos | 27-04-10 | 10:09
Mee eens.
Je kan nooit een bevolkingsgroep over één kam scheren, en elke vergelijking met Nazi's is dom.
Ik heb alleen zo'n pot verwijt te ketel gevoel.

TabulaRasa | 27-04-10 | 10:16

Kee van de Plee | 27-04-10 | 10:05
Dat zal uiteindelijk meevallen, hoop ik.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 10:16

Angst én haatzaaien, dat is waar PvdA en VARA zich hier aan schuldig maken. Het is het oude beproefde recept wat weer eens uit de kast werd gehaald om tegenstanders van deze kliek de mond te snoeren. Het complete door de belastingbetaler bekostigde netwerk wordt weer eens ingezet om kritikasters van het corrupte PvdA-kamp een kopje kleiner te maken, en wel met middelen die veel weghebben van de Nazi-propaganda waar men juist tegen zegt te strijden. Zo deed men dat bij de PvdA met Janmaat, met als gevolg de aanslag in Kedichem waarbij zijn vrouw zwaar invalide raakte. Zo deed men dat met Fortuijn, die werd geliquideerd. En zo doet men dat nu bij Wilders. Democratie, maar dan op zijn sociaal democratisch. Mocht dat niet baten, dan treft men de goudeerlijke PvdA-ers in het stemburo, om aldaar de boel "te regelen". PvdA en VARA zijn bolwerken van corrupte graaiende grootverdieners, die slechts om de waarheid geven als zij 'm kunnen gebruiken...

Dagelijkse Dosis | 27-04-10 | 10:14

Deze mensen houden niet zo van democratie, dat is wel duidelijk.

-banned | 27-04-10 | 10:14

Ach, die Cohen is ook niet meer als een zeikvlek in een ouwe onderbroek.
Maar voorlopig trapt wel half Nederland in zijn vieze leugens. En dat is behoorlijk triest.
Kee van de Plee | 27-04-10 | 10:05

Heb weer het idee dat het hier over Wilders gaat...

TabulaRasa | 27-04-10 | 10:14

Publieke omroep is niets meer dan linkse staatstelevisie met dictatoriale trekjes. Het is te vergelijken met de chinese staatscensuur televisie en de italiaanse propaganda televisie van berlusconi. Zelfs de commerciele zenders krijgen een tikkie van de linkse malle molen. Wat nou vrijheid van pers en informatie!

Lokitor | 27-04-10 | 10:13

Wat zeg ik? Zembla Strafbaarder? Wilders is niet strafbaar, maar Zembla..

Dit geeft al indicatie genoeg, dat Wilders er niet zo ver naast zit met zijn opmerkingen, met zijn harde aanpak. Probeer jezelf maar eens netjes te houden tegen dit soort Politici, terwijl je zelf elke dag het risico loopt om om zeep geholpen te worden door toedoen van dit soort politici.

Denk daar maar eens diep over na, of jij dat zou kunnen. Heb je dan angst? Helemaal van de pot gerukt zijn ze hier!!!

Meri59 | 27-04-10 | 10:13

het was weer slecht voor m'n bloeddruk die uitzending van zembla
maar je weet het van tevoren eigenlijk al,
ben toch blij met ook een tegengeluid van links
want de grenzen worden griezelig overschreden
door zichzelf overschattende wannabee journalisten/ quasi 'idealisten'.
geen cent subsidie meer!

watsinneneem | 27-04-10 | 10:12

Ben benieuwd naar de volgende uitzending van zembla, waarin alle blunders die Cohen als burgemeester heeft gemaakt op een rijtje worden gezet, waarna verschillende wetenschappers uit zullen leggen waarom het voor Nederland funest zal zijn als deze man minister-president wordt.

spanarchist | 27-04-10 | 10:11

@rincewindrules
Ze komen je pakken hoor! rofl

Klaaswitz | 27-04-10 | 10:11

Tenenkrommend dat ik daar aan mee betaal. kots.

modderfokker23 | 27-04-10 | 10:10

Nog even iets anders, gisteren het tweede deel gezien van de Southpark- aflevering waar zoveel over te doen is geweest.
En wat bleek: het was dus niet eens Mohammed die in het Berenpak zat, maar het was de Kerstman. (samen met Mr. Hanky, de kerstmisdrol, maar dat spreekt voor zich).
Dus weer een hoop commotie om niks, deze doodsbedreigingen zijn dus lekker niet terecht, alle doodseskaders uit Somalië of een of andere zandbak kunnen teruggeroepen worden. De afbeelding van Mohammed (vrede zij met hem) werden netjes gecensureerd.
Ha, ha, in your face Schaap, Driehuis, Jolo, en alle andere islamlovers, het was de kerstman met zijn drol en niet Mohammed.

oddfellow151 | 27-04-10 | 10:09

Uiteindelijk is deze zeer agressieve en doorzichtige aanval alleen maar in het nadeel van de PO zelf.
Gewoonlijk gaan ze veel uitgekookter, bedekter en stiekemer te werk.

Van een Zembla-uitzending als deze, worden er alleen maar weer wéér wat mensen wakker.
Zeker in combinatie met het dagelijkse cultuurverrijkingsnieuws over beroofde bejaarden, in elkaar gehengste buschauffeurs en neergestoken horecabezoekers.

Handige mediamanipulators zoals GroenLinks en D66 waren er dan ook als de kippen bij om er op hoge toon afstand van te nemen.
De PvdA had dat misschoen ook wel gewild, maar zoals het artikel van Mutsaers al laat zien: het zijn hun eigen mannetjes die het maakten.
En "de KGB laat zijn agenten nooit in de steek".
.

Merlot | 27-04-10 | 10:09

@TabulaRasa | 27-04-10 | 10:00
Wanneer je een grote groep mensen voor nazi's en ethische zuiveraars gaat uitmaken, speel je een gevaarlijke en in mijn ogen onwettige kaart.

Stroopdoos | 27-04-10 | 10:09

Schandalig!!! Die GeenStijlse metheauden.
.
Het is allemaal zo... nodeleau's kwedtsend. Het is allemaal .. de schuld van Wauter Bos.

HC | 27-04-10 | 10:09

@de honden blaffen... | 27-04-10 | 10:00

En hoe!
Wat een scoop zeg. Er klopt helemaal niets meer van zo....

Hangbar | 27-04-10 | 10:08

Ik vind Zembla strafbaarder dan Geert Wilders.
Dit is oproepen tot haat
Dit is het land verdelen.
Dit is verbaal geweld
Dit is geweld

Meri59 | 27-04-10 | 10:08

Als ik me niet vergis, is de hele rechtszaak tegen Wilders door een PvdA-advocate (Voormalig PvdA Raadslid te Almere) begonnen. Nu weer een door de PvdA gemaakt TV-programma en het Wildersbashen gaat maar door. Wanneer je iemand niet met feiten kunt aanvallen omdat hij gelijk heeft, ga je kennelijk op de persoon spelen. Het jammere is dat Wilders zich laat verleiden tot terugbashen op de persoon van Job Cohen. Hij kan alleen winnen wanneer hij in zijn eigen kracht blijft. Uitgaan van eigen kracht is sterk. Je afmeten aan anderen zwak. Het lijkt overigens verdacht veel op wat die 'onbekende' derde politieke partij in Engeland deed: De gevestigde orde afschilderen als incompetent en meer van hetzelfde. Daar werkt het, hier waarschijnlijk niet. De PvdA heeft wel erg Communistisch-dictatoriale trekjes. En dat zoekt toenadering tot de Moaistische SP. Rechts eng? Links is pas eng!

rincewindrules | 27-04-10 | 10:08

@TabulaRasa | 27-04-10 | 10:00
Zembla

Stroopdoos | 27-04-10 | 10:06

@2emeREP | 27-04-10 | 09:54
Daar gaat het niet om. Het gaat om de demonisering die is als een impliciete oproep tot geweld van de heren Kees Driehuis en Kees Schaap. Wanneer heeft Rutger/Powned zoiets geflikt? Nooit.

Fijnstoffer | 27-04-10 | 10:05

Ik vind de Leemhuizen van Samson en Gert veel leuker dan die Leemhuis die uit eigen werk ( vertaalde koran ) voorleest.
Maar Leemhuizen is gespeeld een slap figuur en Leemhuis is een echt eng figuur.

BBmetR | 27-04-10 | 10:05

@ Teun van het Tuinpad

Ach, die Cohen is ook niet meer als een zeikvlek in een ouwe onderbroek.
Maar voorlopig trapt wel half Nederland in zijn vieze leugens. En dat is behoorlijk triest.

Kee van de Plee | 27-04-10 | 10:05

@Merlot | 27-04-10 | 09:41
Touché

Je Verzint Het Niet | 27-04-10 | 10:04

Je Verzint Het Niet | 27-04-10 | 10:02
Had niet anders verwacht.
;

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 10:03

Volgens mij wordt dit de meest bekeken uitzending van Zembla.
( met de cijfers van Uitzendinggemist erbij )

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 10:03

Wat is het toch een ongelofelijke rat die Kees Driehuis. Of om het in de woorden van zijn vriend Marcel van Dam te zeggen, "je bent een minderwaardig mens", misschien snapt hij het dan beter.

Boy Cot | 27-04-10 | 10:03

@Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:10
JvhN enkel vriendinnen ;-)

Je Verzint Het Niet | 27-04-10 | 10:02

Zem-bla-bla-bla-bla

Je Verzint Het Niet | 27-04-10 | 10:01

Smerig zaakje, dat was zondag al direct duidelijk

Tobi | 27-04-10 | 10:01

het partijbelang gaat boven alles.

boven nederland en boven de burger.

democratie is volgens deze linksmensen ondergeschikt en maakbaar.

driehuis de goebels van de pvda

S.Hole | 27-04-10 | 10:01

Op hoeiboei haalt Janssen de beweringen van Leemhuis onderuit:http://hoeiboei.blogspot.com/

de honden blaffen... | 27-04-10 | 10:00

Stroopdoos | 27-04-10 | 09:50
Haatzaaien, ophitsen, uitlokking geweld en meer.

Gaat dit nou over Zembla of over Wilders?

TabulaRasa | 27-04-10 | 10:00

tijd voor powned en WN

ludokrijger | 27-04-10 | 09:59

@Sanglier
Nou inderdaad, kijk ze eens pieken in die peilingen. Oh wacht, die zijn ook inmiddels ingepalmd door de Linksche Elituh!

Klaaswitz | 27-04-10 | 09:57

@wakkere_nederlander | 27-04-10 | 09:02
Op welke grond dien je een klacht in?

2emeREP | 27-04-10 | 09:56

Gelukkig zullen Powned en Wakker Nederland de opiniëring een stuk objectiever aanpakken!

HenkKlaasWimJan | 27-04-10 | 09:56

Wilders is wilders, die kun je nergens mee vergelijken, one of a kind, maar dat hij niet goed snik is wel duidelijk, wegpromoveren als gouveneur van Limburg is mijn advies aan de regering.

60CX | 27-04-10 | 09:55

Holy crap! Ik had de uitzending nog niet gezien. Alleen al het begin is angstaanjagend. Vooral wanneer die dame zegt: "dat u geholpen kunt worden met uw negatieve gevoelens". Dus die linkse rakkers gaan even bepalen waar ik mij druk over moet en mag maken. Echt het toppunt van socialistische volks manipulatie! Pure Noord-Korea stijl. PvdA mag nooit meer aan de macht komen!

Kruiddamp | 27-04-10 | 09:55

Die uitzending van Zembla was dus een mooi stukje propaganda, verzorgd door een handjevol incompetente onderknuppels van de pvda. Dank u.
Op die manier wordt het voor de PVV wel heel makkelijk.

Sanglier | 27-04-10 | 09:54

Wat is er mis met een politieke kleur?
Alsof Wakker Nederland of GS-televisie niet hun onderwerp kiezen op politieke gronden...
---
Ik vind de jankers tegen de linkse media nogal kortzichtig.
Zembla moet van de buis en Rutger niet?
Celebrate diversity zou ik zeggen.

2emeREP | 27-04-10 | 09:54

En dat allemaal onder leiding van de Telegraaf, GeenStijl en Spitsnieuws, de volgzame schaapjes die zo graag meeblaten...

60CX | 27-04-10 | 09:52

@terrOJist | 27-04-10 | 09:24
Goeie plemp. Ja, die groenlinksige crimineel Cees Korvinus (alweer een K/C-ees) zal er ook wel de hand in hebben. Past precies bij het ventje.
Het is ook niet voor niets dat GL een lijstverbinding aangaat met de PvdA. Het zijn communicerende vaten.

Fijnstoffer | 27-04-10 | 09:52

Lekker belangrijk, ik heb het programma niet gezien, blijkbaar andere zaken te doen, maar zonder dat kan ik nu voorspellen hoe al die zure wilders adepten gaan reageren, zo voorspelbaar, en dat noemt zich dan de ruggegraat van Nederland, ik noem het niks anders dan een slap zootje, gelijk de opgeblzaen varkenskop van de geblondeeerde del uut Limburg. Iets met koekje en eigen, of pek en ermee omgaan, etc.

60CX | 27-04-10 | 09:51

Wat ik me afvraag is of ze hiermee geen wetten overtreden. Uiteindelijk is het een gevalletje smaad en oneigenlijke gebruik van gemeenschapsgeld voor keiharde propaganda. Haatzaaien, ophitsen, uitlokking geweld en meer. PvdA sterf! (lees: op naar 0 zetels)

Stroopdoos | 27-04-10 | 09:50

En maar denken dat Wilders het kwaad is.
Heeft niemand er ooit bij stilgestaan dat Willie Dille wel heel gemeen uit haar ogen kijkt ?
Als je die tenminste kunt zien tussen al dat haar door.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:50

Na al de commotie toch maar eens een blik geworpen.
Zie niet het probleem. Wilders wordt dus met eigen wapens aangepakt?
Je oogst wat je zaait.
Next

Hangbar | 27-04-10 | 09:49

Jolo doet een 'MarcelvanDammetje':

www.joop.nl/opinies/detail/artikel/de_...

En nu echt met de botte bijl erin, eerst zegt hij dat áls je Wilders met Hitler vergelijkt dat hij dan ook geliquideert moet worden, om vervolgens tot uit zijn kleine teen alle Hitlervergelijkingen die hij denkt te kunnen maken op te lepelen.
Walgelijk.
Mijn kat is pas overleden en zat helemaal vol met etter, pus, kwijl, zure rotzooi en kankergezwellen, maar in vergelijking met wat er in die kop van Jolo zit rook het als rozenolie zo lekker.
Als rechtgeaard pacifist wil ik me niet op zijn terrein begeven, maar die man moet wel gestopt worden, wat mij betreft zo'n jasje met mouwen van voren aan en heel ver weg stoppen, de achterlijke randdebiel.

oddfellow151 | 27-04-10 | 09:49

Zembla +1

..zapper | 27-04-10 | 09:48

Straks ga ik weer op visite bij mijn ouders en zegt mijn moeder dat heel Nederland onderstroomt vanwege de klimaatveranderingen en dat Wilders een rascist en uiterst gevaarlijk is. Met dank aan de linkse propagandamachine.

azijnseikerT | 27-04-10 | 09:46

Feiten | 27-04-10 | 09:35
Ken uw feiten. En oordeel dan nog eens over dooD(?)schieten.

Superior Bastard | 27-04-10 | 09:46

@Durotar
Dat zijn altijd de grootste denkers op het internet, die lieden die delen van hun zinnen in caps drukken. Doen hysterische kantoorwijven op kantoor via de e-mail ook altijd zodra ze het gevoel hebben bewust over geslagen te worden voor het koffierondje.

Klaaswitz | 27-04-10 | 09:45

@Hanz Ziezo | 27-04-10 | 09:32
ja inderdaad, terwijl beeldvorming één van de belangrijkste onderdelen van politiek is. Jarenlang heeft die beeldvorming plaatsgevonden vanuit vara/pvda hoek, in allerlei programma's. En de rest (cda/vvd/cu) laat zich overbluffen, hopenlijk gaat de pvv hier gewoon eens iets aan doen.

Onderbuik | 27-04-10 | 09:45

Kees Schaap:
- een complotdenker ("9/11 was an inside job")
- een hypocriet linksmensch

Kees Schaap zit er vuistdiep in bij Kees Driehuis, en die vindt dat kennelijk best wel lekker. Samen kezen, ofzo.

Dat het dit soort mentaal gehandicapte onruststokers en haatzaaiers wordt toegestaan om programma's te maken voor de publieke omroep, is een grof schandaal. Kees Schaap en Kees Driehuis moeten voor de Amsterdamse rechtbank. Kom op, Els Lucas, waar blijf je nou met je grote muil?

Fijnstoffer | 27-04-10 | 09:44

+1 voor Kersenflap, die uitzoekt wat iedereen hier al wist.

Het is zo erg dat Ingrid en Henk die informatie niet hebben en beinvloed worden.

azijnseikerT | 27-04-10 | 09:44

ALLEEN EEN BEETJE JAMMER DAT HET GEEN REEDT HELPT DAT WIJ HET WETEN.
Het kwaad is al geschied en er zal geen enkel tegengeluid hierover op TV te horen zijn omdat het allemaal linkse KLOOTZAKKEN zijn.

Durotar | 27-04-10 | 09:44

Merlot | 27-04-10 | 09:41
Het draadje mag, wat mij betreft, op slot.
Deze tegel zegt het allemaal.
Plus veel voor het plempen.
;)

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:43

Reactie op Elsvier: www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laatste-24-... en daar sluit ik me bij aan.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Ik snap wel waar Driehuis/Zembla de boel naar toe proberen te manipuleren.
"Wilders maakte met Fitna ook zo'n film tegen een overtuiging, en dat moet dan wél kunnen".

Maar die vergelijking gaat niet op.
Want Wilders, noch zijn kiezers, plegen her en der over de wereld aanslagen uit naam van hun overtuiging.
Noch breken zij de wet uit naam van hun overtuiging.

En Wilders, noch zijn kiezers, proberen met gesubsidieerde organisaties voor elkaar te krijgen dat hun gedachtengoed door iedereen moeten worden nageleefd, omdat ze anders "beledigd" zijn.

En Wilders, noch zijn kiezers, voeren in Nederland alle foute lijstjes aan: criminaliteit, uitkeringsafhankelijkheid, sociale fraude, vrouwvijandigheid, homofobie, schooluitval etc.

Dat Zembla dat verschil niet ziet -of niet WIL zien- zegt niets over Wilders.
Maar álles over Zembla."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Merlot | 27-04-10 | 09:41

Allemaal tuid dus.
En een publieke omroep, betaald van belastingcenten, zend dat uit.
Tuurlijk. Straks janken als er drastich geknepenn wordt in de subsidies.
Weg met Nederland 3 en alle flutomroepjes. Kijk er toch nooit naar en luister er ook niet naar.

Boomschade | 27-04-10 | 09:40

Kee van de Plee | 27-04-10 | 09:36
Voor die Cohen haal ik mijn neus niet eens op.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:38

Koekje-dr-bij? | 27-04-10 | 09:34
Na 5 minuten had ik zoveel plaatsvervangende schaamte dat ik maar gestopt ben met kijken.
Te gênant voor woorden.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:37

Zo zie je maar hoe smerig dat PVDA-volk is.
Nu nog eens aangevuld met übersmeerlap Cohen !

Kee van de Plee | 27-04-10 | 09:36

Linksmensen vinden het nogal prachtig om het volk voor te liegen.
--
Gisteren met open mond naar een programma zitten kijken waarin kutjochies naar Polen werden gezonden. Helaas niet eenmalig. De vreselijk linkse leraar ging ze vervolgens het verhaal voorhouden dat NIET alleen JODEN vermoord zijn in deze kampen MAAR OOK turken, marokanen en surinamers.
--
WTF: in mijn land wordt zo'n leraar direct doorgeschoten. Vuile hufter zit die jochies gewoon voor te liegen en geeft ze een alibi om nog langer de klootzak uit te hangen (onder het mom van "wij werden vroeger ook vergast")

Feiten | 27-04-10 | 09:35

Ik zie hem net voor het eerst, verder dan 8 minuten ben ik niet gekomen.
Dit is wel heel erg hoor.

Koekje-dr-bij? | 27-04-10 | 09:34

Klaaswitz | 27-04-10 | 09:32
Dat jij het verschil niet kunt of wil zien, zegt weinig over Wilders.
Maar alles over jou.

Merlot | 27-04-10 | 09:34

Krijg je een keer een koekje van eigen deeg op Fitna maar dan met een sterker onderbouwde kern van de boodschap, een knipoog naar de retoriek van Wilders en zijn zwakbegaafde meute, zal je zien dat de zure kleinburgerij en haar vlaggeschip Hr. Ms. Geenstijl helemaal spastisch wordt. Humor.

Klaaswitz | 27-04-10 | 09:32

Hoe zou het met Willie Dille zijn ?

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:32
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 27-04-10 | 09:32

Onderbuik | 27-04-10 | 09:21
"Eigenlijk onbegrijpelijk dat de vvd en het cda hier in het verleden nooit iets aan hebben gedaan..."

Bijna ieder programma op de P.O. heeft een linkse ondertoon die vaak zo subtiel is dat het niet meteen opvalt. De NOS journaal, jeugdjournaal, 1 vandaag, DWDD, P&W, Sesamstraat noem het hele circus maar op.

Maar het programma van afgelopen zondag was zo ranzig en propagandistisch dat zelfs Lenin of Stalin het hadden afgekeurd voor uitzending.

wakkere_nederlander | 27-04-10 | 09:31

Dus omdat Tillie dertig jaar geleden domme dingen heeft gedaan mag hij nu niet zeggen dat hij tegen geweld is?
Dat is net zoiets als zeggen dat Rita nu geen goede politica is omdat ze lid van PSP is geweest.

TabulaRasa | 27-04-10 | 09:31

Mede dankzij het Zembla-tuig stijgt de PVV weer in de peilingen,waarvoor mijn hartelijke dank.
Het gemak waarmee Amsterdam-terminator Cohen het Binnenhof wil opwandelen is schokkend.
De zalvende praatjes van op hun handen zittende coalitie-weekdieren gaat geen weldenkend mens na 9 juni nog trekken.
Door zijn noeste arbeid,idealen en prijzenswaardige opofferingsgezindheid verdient Wilders het om een kans te krijgen met zijn realistisch uitvoerbaar programma.
Ik stem PVV.

R.B.Scott | 27-04-10 | 09:31

Driehuis doet schoolmeestertje spelen: Wie de quiz goed heeft krijgt bonuspunten!

cekars | 27-04-10 | 09:30

En allemaal gesubsideerd door de Nederlandsche belastingbetaler... kunnen we daar AUB nu mee stoppen... ik betaal nog liever voor een horde asielzoekers dan voor het stelletjes activitische Zembla uitvreters.

GoedenMorgenDezeMorg | 27-04-10 | 09:29

Zelden zo'n slechte "docu" gezien als Zembla over Wilders. Fitna wordt vergeleken met der Ewige Jude: verschil is dat Fitna op feiten berust, en der Ewige Jude op verdraaide, niet-bestaande Talmud teksten. Leemhuis is een kenner (klopt): de "vader" aller kenners is echter Bernard Lewis (Editor in chief van the Encyclopaedia of Islam, het meest gezaghebbende standaardwerk over de Islam), die een heel andere visie heeft dan Leemhuis.

Leemhuis "plaatst alles in de context": hij vergeet er echter bij te zeggen dat die context NIET in de Koran staat, daarvoor moet je eerst gestudeerd hebben a la Leemhuis. Welke wannabe radicaal gaat er nou Leemhuis bestuderen?

annefleur canteclaer | 27-04-10 | 09:29

Bos Hout | 27-04-10 | 09:27
Succes vandaag.
* het BNP reeds met € 1292,35 opgekrikt heeft *

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:29

maar inhoudelijk? welke leugens zijn er dan verteld in zembla?

Robert Irving III | 27-04-10 | 09:29

Kijk we gaan met GeenStijl en de PVV terug naar de Middeleeuwen.
De Inquisitie doet weer zijn intrede, heksenjacht alom. Haal het marteltuig maar tevoorschijn, armen mogen weer worden afgehakt, de schandpaal komt terug, gottegot het lijkt wel een achterlijke cultuur??

borderliner | 27-04-10 | 09:29

@MorkieMork Klopt, maar met een kleine nuance... Zembla wordt betaald met publiek geld, fitna was een privé projectje van Geert.

vip33 | 27-04-10 | 09:28

wakkere_nederlander | 27-04-10 | 09:26
Een opinie "heerst" inderdaad.
Dat kun je niet maken of opdwingen.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:28

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:20
Poffen kunnen ze in Den Haag als de beste!
*er maar weer op uittrekt om het BNP voor vandaag weer op te krikken*

Bos Hout | 27-04-10 | 09:27
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 27-04-10 | 09:26

En ga nu eens inhoudelijk in op wat er gezegd werd Mutsaerts. Of is dat dan weer te moeilijk? Voor de rest had er idd wel meer balans in gemogen. Dat dan weer wel.

Uni-burger | 27-04-10 | 09:26

Mijnheer Pastoor | 27-04-10 | 09:17
"Sowieso "maak" je geen nieuws, want dat zou fingering van materiaal inhouden. Je "vindt" nieuws, door goede journalistiek."

Inderdaad!

Dat stoort me ook zo aan joop.nl
Die hebben het over "opinie-makers"
Wat een jeukwoord!

wakkere_nederlander | 27-04-10 | 09:26

ach nog ff, en dan zal dit programma wegbezuinigd worden :)

wurly | 27-04-10 | 09:24

Knalde er wel lekker hard in dat programma! Ze hebben veel geleerd van de manier waarop Geert Fitna in elkaar heeft geplakt. (Maar natuurlijk geldt vrijheid van menigsuiting alleen voor PVV-ers).

MorkieMork | 27-04-10 | 09:23

Voor Driehuis en kornuiten DRIEWERF de tyfus zou ik zeggen!
*maaginhoud in toiletpot legend*

Gas Op Die Lollie! | 27-04-10 | 09:21

Toch zul je de mensen de kost moeten geven die voor hun informatievoorziening naar Nova, P&W, Zembla en Buitenhof kijken en denken dat het dus zo in elkaar zit.
Eigenlijk onbegrijpelijk dat de vvd en het cda hier in het verleden nooit iets aan hebben gedaan...

Onderbuik | 27-04-10 | 09:21

Publieke omroep.Zelf betalen voor je eigen hersenspoeling.

streknek | 27-04-10 | 09:21

Driehuis zou Wilders in de kaart willen spelen omdat ze samen (Wilders en Driehuis) 2 voor 12 freaks zijn.
Dus: schijnbaar anti-Wilders, maar effectief Pro Wilders
(Niets doet Wilders electoraal zo goed als een vergelijking met de fuhrer,,,)
*De zjeu eraf vind, te vroeg gepiekt...*

Einde van de Domheid | 27-04-10 | 09:20

Bos Hout | 27-04-10 | 09:18
Als die lui kontant afrekenen wel ja.
;)
Poffen doen ze maar ergens anders.
In Den Haag ofzo.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:20

kewl dat mutsaerts ook de reaguursels leest, want exact deze links werden eerder door iemand geplaatst. Wel goed dat het een beetje nadruk krijgt, natuurlijk. De staatsomroep op z'n best..

MalteseKnight | 27-04-10 | 09:20

Het hele publieke bestel is voor en door links NL gemaakt. Objectief is het zeker niet en een afspiegeling van NL al lang niet meer. Stop de 500M subsidie en het stopt vanzelf.

WillemWordtWakker | 27-04-10 | 09:19

Te triest. Als je leest wat die Tillie allemaal uitgespookt heeft in zijn kraker/punk/Onkruit tijd. Tsja dan mag je een grote worden binnen de PvdA. En kom je nog s op TV in deze evenwichtige docu over Wilders.

henkojenko | 27-04-10 | 09:19

Geert wil snijden in het budget van de publieke omroep, dus de publieke omroep zal altijd alles doen om Geert zwart te maken.

Vogelbeest | 27-04-10 | 09:18

Sowieso "maak" je geen nieuws, want dat zou fingering van materiaal inhouden. Je "vindt" nieuws, door goede journalistiek.

Mijnheer Pastoor | 27-04-10 | 09:17

Amen.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:18

En terecht dat Pieter Sjoerd is weg gegaan. Sinds Pieter Jelles Troelstra is het helemaal te verkeerde kant op gegaan met de SDAP/PVDA.

Stakkert | 27-04-10 | 09:18

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:13
Nou dacht ik toch dat steniging als strafvorm jou wel aan zou spreken?

Bos Hout | 27-04-10 | 09:18

"ZEMBLA wil spraakmakend zijn en nieuws maken, het wil iets teweeg brengen, veranderingen in gang zetten."
We stoppen dit in Babelfish, met linkschmensch/nederlandsch translation als optie.
"ZEMBLA wil tendentieus spraakmakend zijn en zorgvuldig door het politbureau goedgekeurd nieuws maken, het wil iets teweegbrengen cq manipuleren door verhalen in te blazen in de hoofdjes van de burgerT, veranderingen in de maatschappij zoals wij ze voor ogen hebben in gang zetten."
Sowieso "maak" je geen nieuws, want dat zou fingering van materiaal inhouden. Je "vindt" nieuws, door goede journalistiek.

Mijnheer Pastoor | 27-04-10 | 09:17

'Deskundigen' op de publieke omroep zijn doorgaans bejaarde lijken die onder de oude zuilen vandaan zijn gekropen. Dat wisten we toch al?

Bos Hout | 27-04-10 | 09:17

Tillie, zelf bij de meest actief gewelddadige groep horen die Nederland in de afgelopen 50 jaar heeft gekend, in knokploegen vechtend, inbrekend, etc. en dan afgeven op mensen die passief, op internet hun gal spuiten en deze aanduiden als 'das wirkliche gefahr!', vieze gore LLINKse fascist...

Folkert Meinhof | 27-04-10 | 09:17

''De publieke omroep is populistisch''

kippeNeukert | 27-04-10 | 09:16

Met dank aan kersenflap in het artikel van petmans van gisteren, neem ik aan?

Zaldiar | 27-04-10 | 09:15

Je vraagt je ondertussen af hoeveel lesjes geloofwaardigheid die mensen nog moeten krijgen.
Ik zou bijna naar ze toe gaan en zeggen hoe je het dus ook kan doen.
Bijna.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:15

En dan was er nog het pratende pak bij Nova. PvdA was weer goed vertegenwoordigd gisteren bij de publieke omroep.

vip33 | 27-04-10 | 09:15

Sjoert van Koningsveld is een totaal gedimmificeerde arabist. Zo eentje die graag de Salafisten van dienst is met z'n landverradelijke broddelwerk.

Hanxie | 27-04-10 | 09:14

Bos Hout | 27-04-10 | 09:12
Uiteraard.
Hartigheid is altijd goed.
*toch maar eens de uitzending bekijken gaat*

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:13

Wie kijkt er nu nog naar de de (publieke) omroepen? Het enige wat bij mij nog opstaat is Discovery... hoef je je ook niet met dit soort gezeik bezig te houden!

OutofCtrlAltDel | 27-04-10 | 09:13

Dat artikel in VN met Jean Tillie, die eerst 30x trots verklaart in de jaren '80 alles 'met z'n handen op te hebben gelost', geweld te hebben gebruikt en verklaart dat inbreken moet kunnen zolang er maar een Rechter is die er over oordeelt (moord ook Tillie?) en dan helemaal op het eind bewijst dat de LLINKse hersenen k.n.e.t.t.e.r.g.e.k. zij met de volgende passage:

"Bij Geenstijl en andere websites wordt regelmatig door bezoekers gedreigd met geweld. Is dat gevaarlijk?

'Je mag niet oproepen tot geweld. Dan overschrijd je de grenzen van de democratie. Mijn theorie is dat het mensen zijn die eenzaam op hun zolderkamertje doordraaien en in de anonimiteit van internet hun ongenoegen spuien. Ik heb geen glazen bol, maar er wordt een klimaat gecreëerd waarin het mogelijk is dat er een rechtse Volkert van der G. opstaat.'"

God verbiede het, een RECHTSE Volkert van der G. Tillie wil graag een monopolie op LLINKsdraaiende van LLINKs-komende kogels. Dan is het goed...

Folkert Meinhof | 27-04-10 | 09:13

Wat een kneuzen bij Zembla. Ga je die Limburgse clown te lijf, doe je dat met louter PvdA bobo's. Gisteren zei ik het ook al: had een onderbouwde, zakelijke toon gehanteerd, was niet met Godwins gaan strooien, was met echte deskundologen aangekomen. Nu kan hij weer het slachtoffer spelen en huilie huilie doen. Wat een kneuzen, niet te filmen. Met zulke bondgenoten heb je als links geen vijanden meer nodig.

Boeuf Bourguignon | 27-04-10 | 09:13

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:10
En iedere voorbijganger met een zak paprika-chips toch?

Bos Hout | 27-04-10 | 09:12
-weggejorist-
Lontekikker | 27-04-10 | 09:11

Dit is Job Cohen!!
Hij is vies!

LifeCatcher | 27-04-10 | 09:11

Maar goed, te begrijpen is het wel.
Als ik een feestje heb nodig ik ook alleen vrienden uit.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:10

Zembla is, naast Nova, een van de beste motieven om de publieke omroep drastisch te kortwieken. Ik weiger belasting te betalen voor dit soort vuige staatspropaganda. Als dhr. Driehuis dit soort doorzichtige prut wil maken, prima, het staat hem vrij, maar dat mag hij dan voortaan voor eigen rekening gaan doen.

Marcus Porcius Cato | 27-04-10 | 09:10

Tja, Wilders roept dat de PO te links is.

Dat hoeft hij niet eens te bewijzen. Dat doet de PO zelf wel zoals we gezien hebben.

-banned | 27-04-10 | 09:08

Gewoon griezelig hoe de (s)linksche medemens ons probeert te beinvloeden.

Karel Kruizenruiker | 27-04-10 | 09:08

Natuurlijk was het enorm tendentieus, maar daarmee niet minder leerzaam.

Bos Hout | 27-04-10 | 09:07

Trouwens +1 voor de reactie van Wilders op de uitzending:
"We moeten de makers naar Nova Zembla sturen als ze van het subsidie-infuus af zijn"

wakkere_nederlander | 27-04-10 | 09:07

Goh, dat vertellen ze er nooit bij op TV...

da wizard | 27-04-10 | 09:07

Driehuis heeft het tegendeel bereikt. Het droomkabinet *kuch* van PVV/VVD/CDA is volgens Maurice nu mogelijk.

kapotte_stofzuiger | 27-04-10 | 09:07

En dan vreemd vinden dat Wilders tgen dat zooitje aanschopt.

Nojodaaaaaaaaaaa | 27-04-10 | 09:07

Dit soort berichten zijn niet best voor de geloofwaardigheid van de P.O.

koyt | 27-04-10 | 09:07

lol @ de deskundologen

Druipsteen | 27-04-10 | 09:06

Faalhazen. Zo ga je toch niet met een serieuze smoel televee zitten maken?

Achterdocht | 27-04-10 | 09:06

Ik stoorde me ook al vreselijk aan de "subtiele" Verdonk plaagstootjes bij RTL Boulevard, de PvdA zit er dan ook overal met meer dan slechts een vingert in..

KaiserSoza | 27-04-10 | 09:05

Geweldig stukje.

brambo | 27-04-10 | 09:05

Hak hak hak, van ondereeeeeeeeen

Fragony | 27-04-10 | 09:04

[Jeauleaux mode]
Er is een linkse coup gepleegd!
[/Jeauleaux mode]

DDSilver | 27-04-10 | 09:03

zembla bah

robbedoesje | 27-04-10 | 09:03

Ik heb in ieder geval mijn beklag gedaan bij het commissariaat voor de media!

wakkere_nederlander | 27-04-10 | 09:02

Ze zitten ook werkelijk in alle hoeken van de samenleving verborgen.
Die PVDA-adepten.

Teun van het Tuinpad | 27-04-10 | 09:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl