Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Televisie zorgt voor flowerpoweropvoedingen'

joelvoordewind.jpg Aha, de jaarlijkse mag-niet-op-de-televisie-propaganda van de ChristenUnie is er weer. Het is elk jaar weer feest als oppermagnietter Joel Voordewind in naam van Jezus zijn calvinistische muil opentrekt om zonder enige onderbouwing van welk ChristenUnie-beleid dan ook zijn haat tegen het oog van Lucifer dat televisie heet als warme diarree over ons uit te storten. Nou, daar gaat 'ie dan mensen, voorganger Voordewind staat al te popelen op de kansel, dus koppen dicht: "De omroepen moeten zichzelf maximaal beperken als het gaat om het in beeld brengen van geweld, drugs- en acoholgebruik, seks en de vrouw als louter lustobject". Lol, wut? De vrouw als "louter lustobject"? Duh, Jezus in een Hummer. Waar is de vrouw anders voor geschapen? Inparkeren ofzo? Drs. Voordewind predikt verder: "Een programma als Spuiten en Slikken (check die evangelische regenboog dan) heeft een hoog Woodstockgehalte, met de boodschap: experimenteer er maar op los. Nou is een flowerpoweropvoeding nog tot daar aan toe, maar je moet wel aangeven wat de schadelijke gevolgen zijn van onder andere softdrugs". Amen. Graag zouden wij ook nog zien dat de schadelijke gevolgen van seks voor het huwelijk, ruggemergletsel door onbaatzuchtig fappen, het risico op blindheid bij bukkake en uiteraard het verzoeken van den boze bij het achterstevoren afdraaien van flowerpowermuziek van Gert en Hermien voortaan duidelijk worden aangegeven. Want godverdomme mensen, seks en genot op televisie, dat weegt werkelijk niet op tegen bijbelse waarden als steniging, kruisiging en kinderoffers. Halleluja. Volgende week: Joel Voordewind over het gevaarlijke medium "internet".

Reaguursels

Inloggen

"Lol, wut? De vrouw als "louter lustobject"? Duh, Jezus in een Hummer. Waar is de vrouw anders voor geschapen? "
Zucht, het niveau keldert. Zomaar. Jammer dat de rest van dit artikel het niet goed maakt, anders wat het nog wel weg te moffelen.

Hauptfrau Anouk | 16-04-10 | 16:15

Laat die man toch Bertje Bertje. Als je zo overtuigd van je gelijk bent is er niets meer aan te doen. Preventief ruimen van Gristenen is anno 2010 verboten dus gewoon geen aandacht aan besteden. Veel beter.

Sliptong | 16-04-10 | 09:13

BNN is zowiezo een faal, al hun programma's zijn goedkope pogingen om te shockeren en om edgy over te komen, opdoeken die toko.
De Christenunie past gewoon niet in de politiek, een plek waar nuchter denken en logica de boventoon moet voeren is niet iets voor mensen die hun religie boven de wet willen stellen. Doe gewoon zoals Jezus zei, wees lief voor elkaar en wees niet zo'n schijnheil, we fappen allemaal op internet pr0n en hebben lekker neuqseks voor het huwelijk...

Typo-R | 16-04-10 | 08:52

Steniging, kruisiging en kinderoffers zijn geen bijbelse waarden hoor Sjakie!

Rechtsspraak | 16-04-10 | 08:51

Alle duiven op de dam,
Shalalalie shalalala,
Waren eens een boterham,
Shalalalie shalalala!

Ivoren Toren | 16-04-10 | 07:40

In de bijbel wordt niet opgeroepen tot "bijbelse waarden als steniging, kruisiging en kinderoffers." Het zijn dingen de Jezus allemaal afwijst.... Wel je huiswerk doen hè Bert!!!! * uitgelach *

Geert aan de macht | 15-04-10 | 21:27

Opzouten met je evangelische propaganda, stomme maagd! En zeker ook nog nooit drugs gebruikt dus waar heb je het over!

EenZiener | 15-04-10 | 20:40

Spuiten en slikken kan wat mij betreft niet snel genoeg van de buis, wat een kinderachtig puberprogramma. Anita Witzier was vroeger ook een zo'n vrijgevochten durfal bij het 'rebelse' "je bent jong en je wilt wat" Veronica.
Nou, moet je zien wat daar van terecht gekomen is, en hoe ruimdenkend ze nu nog is *kuch*, en wat een hippe programma's ze nu toch presenteert.
Dus beste BNNers, slecht voorbeeld doet afslaan.

Verhip | 15-04-10 | 17:36

Nou laat maar komen dan, ik geniet van stenigingen, kruisigingen en kinderoffers op TV. Go Voordewind, GO!

Mongoose | 15-04-10 | 17:35

@ Bigi Bana Boy | 15-04-10 | 16:08
Naar mijn idee zijn perversiteiten, seksuele devianties, immoraliteit en wat dies meer zij nu simpelweg meer zichtbaar door o.a. meer 'open' media en meer effectieve (als: in spreiden van en toegang tot) informatiestromen.
Het is niet zo dat mensen ineens zijn afgedaald tot bedenkelijk niveau; het is de aard van het beestje.
Begrijpelijk dat mensen schrikken van de excessen die een dergelijke transparantie ons voorhoudt.
As for CU: politiek is populisme. Dat is bij hen niet anders.
Ik krab me wel een beetje achter de oren bij die "Flower Power" opmerking.
Lijkt wel of ze met opzet doen alsof ze 40 jaar achterlopen om te IRL-trollen.

You-On-A-Gin | 15-04-10 | 17:02

Bigi Bana Boy | 15-04-10 | 16:08

Inderdaad.

annefleur canteclaer | 15-04-10 | 16:59

Je kunt je afvragen of de programma's op televisie voor al dat 'verderf' zorgen of dat deze min om meer illustreren hoe het er in het eggie aan toe gaat in de samenleving.
Alles verveelt op den duur, ook entertainment. De eerste pornofilm was leuk, de tweede al minder en de veertigste stomvervelend.
Voor het journaal geldt hetzelfde, dat is al decennia van een deerniswekkend kleuterniveau en dat is ook nooit anders geweest. Het medium televisie heeft nu eenmaal zo z'n beperkingen.

Tel daarbij dat in (en voor) heel grote groepen (het Nederlandse kijkersbestand) het niveau altijd en per definitie afdaalt naar het laagste van het laagste in de mens en je begrijpt dat het CU-geneuzel nutteloos is. Waarom pleiten ze niet open en eerlijk voor een moderne vorm van eugenetica, met een focus op het uitroeien van het gen dat verantwoordelijk is voor het geloof in vliegende spaghettimonsters? Op die manier geven ze zelf het goede voorbeeld.

Ik verwacht niet dat we daar veel over zullen horen van de CU.

Heads or Tails | 15-04-10 | 16:55

Wow, die gast is nog steeds boos over hippies. He really needs to get laid.

Teuderik | 15-04-10 | 16:22

computerlove | 15-04-10 | 15:58

Helemaal gelijk, ik vind het ook geen stijl hebben!

TabulaRasa | 15-04-10 | 16:20

Het probleem is dat gristenen denken een soort alleerecht te hebben op morele kwesties. Nogmaals: wie in de bijbel gelooft houdt er buitengewoon vreemde morele waarden op na. God roept onafgebroken op tot vernietiging en moord. En de dingen die de gristenen als amoreel zijn toch voornamelijk zaken die met seks en losbandigheid hebben te maken. Gristenen geloven dat je daarvoor voor eeuwig in de hel zult branden en vinden dat ook nog eens een zeer redelijke straf.

beastiaan | 15-04-10 | 16:14

Kinderoffers? Wat een gelul Bert.

Mac The Ripper | 15-04-10 | 16:10

In het licht van de gedachte dat 'faciliteren is legitimeren', hoeft een programma als spuiten en slikken wat mij betreft ook niet op de publieke omroep.

McNulty | 15-04-10 | 16:08

Ik vind hetzelfde maar dat niet vanuit een gristelijke achtergrond. Wat ik al jaren zie is dat het verderfelijke linksche hippiedenken nog altijd dominant in Nederland aanwezig is, en dan zelfs (of misschien met name) bij een groot aantal van die zelfverklaarde rechtse boys hier. Ik ben een Dalrymple aanhanger en ben er van overtuigd dat het precies dat vrijheid-blijheid denken is dat er voor gezorgd heeft dat een aantal Westerse saenlevingen waaronder met stip de onze en die van de UK langzaam maar zeker ten onder zullen gaan. Dus waar de liberalen en de linkschen samen voor het linksche hippiedenken staan, sta ik in deze als zelfverklaard conservatieve rechtse zak aan de zijde van de GristenUnie, hoe bizar ik dat zelf ook vind. Ik word ook niet lekker van al die taboodoorbrekende ordinaire bagger TV die in Nederland nog altijd weer verder lijkt te gaan dan ik ooit voor mogelijk hield. Wie dit land wil redden pleit voor een moreel en ethisch reveille. Kan het erfgoed van Hedy D'Ancona en consorten nu eindelijk eens op de vuilnisbelt ?

Bigi Bana Boy | 15-04-10 | 16:08

Als ze nou niet kijken wat ze niet willen zien, is er geen probleem.

Henk Houthakker | 15-04-10 | 16:05

Tricephalus | 15-04-10 | 15:53
Jammer nou. Een flinke flatscreen is bij uitstek geschikt om gedownloade meuk te bekijken!

Aktivist | 15-04-10 | 15:59

BertBrussen heeft van het gristendom geen kaas gegeten, dat blijkt wel: bijbelse waarden als steniging, kruisiging en kinderoffers. Die onderwerpen komen inderdaad aan bod in de bijbel, maar vormen geen onderdeel van normen en waarden die Jezus leerde (christenen: volgelingen van Jezus Christus), dus doe nu niet alsof het christendom voor steniging of kinderoffers is, Jezus kwam juist om de vloer aan te vegen met onderwerpen die in het oude testament aan bod kwamen.

Was getekend,
Iemand die al jaren geen kerk van binnen heeft gezien.

computerlove | 15-04-10 | 15:58

Televisie? Ik heb die afstompende propagandabox van mainstream geneugten het venster uit gekeild. Dzing. Boém.

Tricephalus | 15-04-10 | 15:53

Tabula Rasa | 15-04-10 | 15:47
Hij had het over mij, wees gerust.
En nog excuses voor de ongelukkige nick.

TabulaRasa | 15-04-10 | 15:52

Krachtmeester | 15-04-10 | 15:16
Kan een eind met je mee, maar op één punt ben ik het niet met je eens. Je stelt dat geloof niets meer is dan een private overtuiging, maar dat is niet zo. Wat je volgens mij eigenlijk zegt is dat je zou willen of dat het zo zou moeten zijn dat geloof niets meer is dan een private overtuiging. Maar dan nog. Geloof en ethiek, geloof en normen, geloof en waarden, dat is één weefsel met uiters ingewikkelde patronen. Trek je het uit elkaar, dan worden die patronen vernietigd en treden er allereli verstoringen van het evenwicht op, evenwicht tussen individu en samenleving.
Geloof, levensovertuiging, levensvisie, wat je ook met je meedraagt is óók bepalend voor wat je in de publieke ruimte zegt en doet. Het is onmogelijk om een strikte scheiding aan te brengen tussen privaat en publiek.
Neemt niet weg dat de essentiële vraag blijft hoeveel invoed iemand's geloof en de waarheid die dat geloof ophoest mag en kan hebben op een samenleving die meerdere geloven en dus meerdere waarheden naast elkaar wil laten bestaan. Regel één zou moeten zijn dat de waarheid van de één nooit mag prevaleren, dat elke waarheid dus noodzakelijkerwijs niet als absoluut voor de gehele samenleving kan gelden, ook al wordt die binnen de geloofsgemeenschap wél als zodanig gezien.
En dat is volgens mij de spanningsboog die er altijd geweest is en verder is opgespannen door de komst van de Islam. De gelovige heeft nog niet willen accepteren dat zijn waarheid niet dé waarheid is en nooit meer zal kunnen zijn, de gelovige leeft nog steeds in een wereld waarin zijn God de seculiere staat gedoogt in plaats van andersom, de gelovige leeft nog steeds in een wereld waarin niet alleen voor hem maar voor iedereen, andersgelovigen en niet-gelovigen incluis, God's gebod het uitgangspunt is en pas in tweede instantie het gebod van die duivelse seculiere samenleving.
Een geloof tot privé-zaak verklaren lost niets op. De gelovige zal blijven vinden dat zijn God de wereld bestiert en zijn bijdrage zal altijd in het verlengde liggen van van zijn God hem gebiedt. Dat blijft lastig communiceren, want zijn moraal rekt niet mee, hij wil vanaf een bepaalde grens niet meer luisteren, laat staan een volgende stap doen.

Schoorsteenveger | 15-04-10 | 15:49

Fundamentalistische Chrislamieten zijn het en ze lijken nog te radicaliseren ook. Zucht.

Alexander de Kleine | 15-04-10 | 15:48

@Fleauxe | 15-04-10 | 15:32
Vriend, al ben ik het tuutje op de stoma van Bert in jouw ogen. Ik had het over de gemiddelde atheist, niet over allerlei schaapjes die nauwelijks de betekenis van dat woord kennen (laat staan mensen zoals jij die het niet kunnen onderscheiden van niet gelovige).

Tabula Rasa | 15-04-10 | 15:47

Fleauxe | 15-04-10 | 15:44
Laat Rut eerst maar eens een potje voetbal gaan kijken in Gorinchem.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 15:47

Geen sex op tv? Maar daar is het nou bij uitstek voor gemaakt, TV en Internet is voor sex gemaakt. Radio sex is helemaal niks

Gekker dan Gek | 15-04-10 | 15:46

Fleauxe | 15-04-10 | 15:32
Zodra religie naar de huiskamer wordt verbannen, ben ik de eerste om te zeggen dat mensen zelf moeten weten in wat voor sprookjes zij geloven.
Zolang religie invloed heeft op het publieke leven niet.
Bovendien deugt religie niet.

TabulaRasa | 15-04-10 | 15:45

SGP gristen Bas van der Vlies zou zeggen: dat moeten we met z'n allen niet willen!
Amen!

Jippie | 15-04-10 | 15:45

ik vind wel datie gelijk heeft wat betreft spuiten en slikken, echt een walgelijk programma. Ook mbt de TV, het is ook belachelijk hoeveel tv sommige mensen kijken.

arikanari | 15-04-10 | 15:44

Daarom is alle harde porno uit het kleine huis op de prairie geknipt :-(

WilderBras | 15-04-10 | 15:44

Op dit soort momenten ben ik dankbaar voor de aanwezigheid van moslims.
Tegen Christenen durven jullie wel, ´die doen toch niets terug´.
Met moslims toch een ander verhaal. De grote vraag is welke lering hieruit getrokken moet worden. Misschien is het iets om een overkoepelende religieuze organisatie op te zetten. Eens kijken of er dan nog zo denigrerend gedaan wordt.

Fleauxe | 15-04-10 | 15:44

@Biff Eagleburger | 15-04-10 | 14:55
U heeft gelijk met de laatste opmerking. Ik heb mij in dat kader onzorgvuldig uitgedrukt. Er is wel een simpele verklaring: piemolpap produceren in het bijzijn van een andere man komt gewoon niet in mij op. Sorry.

MR2 | 15-04-10 | 15:42

@beastiaan | 15-04-10 | 15:39: Er zijn wel meer partijen die iets voor je ´willen bepalen´. Dat heet politiek. Maar er is er nog één. GeenStijl. Als je klaagt dat er te veel reclame op Dumpert staat krijg je dit: twitpic.com/1frkfl
-
Pas maar op mensen, GeenStijl weet wat goed voor u is.

Fleauxe | 15-04-10 | 15:42

God, Allah of hoe je het ook wilt noemen heeft niets te zoeken in het publieke domein.

vip33 | 15-04-10 | 15:41

TV is voor proleten. De moderne versie van "brood en spelen".
lieverdeauddanreaud | 15-04-10 | 14:56

Mee eensch. Vooral als je het Nederlandse zenderlandschap bekijkt. Wat een rommel!

Aktivist | 15-04-10 | 15:41

BertBrussen, mijn nieuwe favoriete GeenStijl-scribent.

H4x TBH. | 15-04-10 | 15:40

Kan god niet gewoon geheel van de buis... aanbid hem maar in je eigen stulpje.

vip33 | 15-04-10 | 15:40

@Fleauxe
Nou, volgens mij is het bemoeienis als zij voor ons willen bepalen of we op zondag boodschappen mogen doen, wat wij wel of niet op tv mogen zien, of vrouwen weer borstvoeding moeten geven, wat "normen en waarden" zijn, of abortus of euthanasie is toegestaan en ga zo maar door. Allemaal zaken die zij fout vinden en waarvan ze de niet-gristenen willen verplichten (als ze de kans kregen) zich aan te houden. En ik kan het weten, ik heb er tussen gezeten.

beastiaan | 15-04-10 | 15:39

Laat de markt maar zijn werk doen.
Als er geen belangstelling is voor dat soort programma's verdwijnen ze vanzelf.
En als die er wel is, ach, er zit een knop op je tv.
Wil natuurlijk niet zeggen dat je alles moet willen uitzenden.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 15:35

Ah, Bert begint eindelijk op toeren te komen, nog geen Pritt, maar het begin is er, ga zeau deur!

Ashtrey | 15-04-10 | 15:34

@beastiaan | 15-04-10 | 15:31: Welke bemoeienis? Of bedoel je het feit dat deze mensen zeggen wat ze willen? Dat is nogal een verschil, hoewel jij dat waarschijnlijk niet eens wil begrijpen.

Fleauxe | 15-04-10 | 15:33

Als die reli's ons nou eens met rust laten... De gemiddelde atheist schreeuwt toch ook niet van de daken hoe verderfelijk religie in zijn ogen is?
@TabulaRasa | 15-04-10 |
-
Whoehahah, je bent nog dommer dan de stoma van Bert Brussen. Je kunt de Maas dempen met mensen die om het hardst schreeuwen dat religie niet deugt. Andersom is dat nihil. Althans, niet in dergelijk mate.

Fleauxe | 15-04-10 | 15:32

I love this.
Niks leuker dan christenbashen op de donderdagmiddag. Of op elk moment, eigenlijk. Doodziek word ik van die heilige bemoeienis van die relifundi's. Het wordt zwaar onderschat hoe fout dit soort mensen zijn. Het gristendom heeft de laatste jaren een beetje het predikaat lievv gekregen ofzo. Geloof me, ze zijn echt niks beter dan moslims. Als je in de bijbel als richtlijn gelooft, keur je genocide goed, punt uit. Met zulke mensen moet je niks te maken willen hebben.
Samenvattend: je schrijft leuke stukkies, Brussen!

beastiaan | 15-04-10 | 15:31

Als die reli's ons nou eens met rust laten... De gemiddelde atheist schreeuwt toch ook niet van de daken hoe verderfelijk religie in zijn ogen is?
@TabulaRasa | 15-04-10 |
nice nick. wel eer aan doen en zo

Tabula Rasa | 15-04-10 | 15:29

necrosis | 15-04-10 | 15:26
Jawel, dan zet ik bij voorbaat het geluid al op mininimaal
;-)

brienenoord | 15-04-10 | 15:28

De maatschappij wordt steeds ruwer en brutaler. Heeft iedereen last van, maar de invloed mag niet gezocht worden bij de media. Welnee, hahaha.
-
Dit is de mening van de ene subsidiehoer over de andere. Logisch dat men elkaar niet afvalt, straks krijgen de PowNed-boys ruzie bij de koffieautomaat. Fuck de samenleving, zo lang wij er maar geen last van hebben.
Bert Brussen, je bent een buitengewoon .......... dig mens.

Fleauxe | 15-04-10 | 15:28

TabulaRasa | 15-04-10 | 15:18
U heeft goddomme nog een goed punt daar ook. Ben je op zondagochtend uit je bed gebimbamd, is er niets anders dan dezelfde nonsens op de publieke netten te vinden. Maar dat vind deze zeurgristen vast een stuk minder erg, durf ik zo te gokken.

Achterdocht | 15-04-10 | 15:28

lol @ necrosis | 15-04-10 | 15:26

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 15:28

Je merkt toch zo langzamerhand wel dat dit soort "berichtjes" niet meer zulke interressante reacties oplevert als vroeger. GS óók "oude media"??? Wie heeft het nou nog over televisie? Dat is zó 2009.

IWAB | 15-04-10 | 15:27

Is dan eindelijk de samenwerking met SpitsNieuws opgeheven? God dat werd tijd..

John Frum | 15-04-10 | 15:27

Verdomd heer Brussen, dat is snel. Lijkt www.overtoom.nl/ wel.

Lorax | 15-04-10 | 15:27

@brienenoord 15:18
Een oordopjes-waarschuwing van Teun?
Je hebt zeker nog nooit op mijn linkjes geklikt?

necrosis | 15-04-10 | 15:26

Lorax | 15-04-10 | 15:24
Zo moet het ongeveer gegaan zijn.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 15:25

#... hoog Woodstockgehalte, met de boodschap: experimenteer er maar op los. ...#

Was toch zijn idool (hippie Jezus) die zei: "onderzoekt alle dingen en behoudt het goede" ??

ZKH EénOog | 15-04-10 | 15:25

De beste man heeft gelijk, Bert kan dat niet verkroppen en smijt met Ad Homimens.
Hier past slechts medelijden. Ben benieuwd hoe Bertjuh zich in een één-op-één debat zou verhouden. Volgens mij wordt dat huilen.

Fleauxe | 15-04-10 | 15:25

Lorax | 15-04-10 | 15:20
Bert wordt volgens mij geghostwrite door Rutger, heb daar gisteren iets over horen zeggen.

oddfellow151 | 15-04-10 | 15:25

Teun van het Tuinpad I 15-04-10 I 15:21
En toen is de wijzer blijven plakken?

Lorax | 15-04-10 | 15:24

@azijnseikerT | 15-04-10 | 14:35
Ja, precies. Weg met alcohol, cafeine, theeine en nicotine!

Bill le Koek | 15-04-10 | 15:23

Lorax | 15-04-10 | 15:20
Het moest eerst worden nagekeken door Pritt.
Vandaar.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 15:21

En al die wijn dan die er tijdens de mis wordt gezopen!!

Als jullie je kinderen zo op willen voeden, prima, maar laat diegen die niet in jullie sprookje geloven er lekker buiten...

Ik geloof pas als ik het zeker weet.

Bill le Koek | 15-04-10 | 15:21

Hoewel ik zeker geen fan ben van de CU en al helemaal niet van Joel Voordewind merk ik dat dit soort topics mij ernstig beginnen te vervelen.

Joel Voordewind mag dit vinden. En Brussen mag daar over zeiken. Next

Fietstas | 15-04-10 | 15:21

Bij de CU is het recht van de vrouw het aanrecht.

juriste | 15-04-10 | 15:21

Meneer Brussen mag trouwens zijn klokje weleens laten nakijken. Topic geplaatst om 13:33?

Lorax | 15-04-10 | 15:20

brienenoord | 15-04-10 | 15:18
My bad.
Had het geluid niet aan.
Scuzi.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 15:19

Joel Voordewind (hahahahaha) wil zelfregulering van televee op het gebied van sex.
Het is een publieke geheim dat hardcore-reli's de grootste omzet in pr0n-huur-dvd's genereren.
En waar is jimr, dit is toch zijn vakgebied?

necrosis | 15-04-10 | 15:19

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 15:15
Wilt u voortaan eerst een oordopjes-waarschuwing uit doen gaan, voordat u zulke links plempt?

brienenoord | 15-04-10 | 15:18

Op zondag moeten tere kinderzieltjes langs minstens zes zenders zappen voordat er niet iemand in een jurk staat te praten/zingen.
Dat verpest onze jeugd pas.
Voor wie de waarheid nog eens wil lezen:http://christipedia.wik.is/Artikelen/H/Homoseksualiteit.

TabulaRasa | 15-04-10 | 15:18

cugel | 15-04-10 | 14:49
U begrijpt het niet goed. Die paar islamitische zuilzeloten houden ons juist een spiegel voor. We zouden hen daar juist, hoe christelijk lol, 'dank-baar' voor moeten zijn.
Ik heb altijd uit de bijbel begrepen dat men eerst het eigen huis op orde moet brengen, alvorens anderen de schuld te geven. Laten we dus maar eens beginnen met ons eigen huis:
1. Staat en kerk moeten in het openbaar bestuur en in de publieke ruimte strikt gescheiden worden;
2. 'Religie' moet als aparte vermelding ten opzichte van 'overtuiging' uit de Grondwet geschrapt worden - een geloof is namelijk ook niets meer dan een private overtuiging;
3. Religieuze verenigingen verdienen slechts dezelfde overheidsbenadering als elke andere gezelligheidsvereniging - geen mens begrijpt bijvoorbeeld nog waarom de RKK vrijgesteld is van bepaalde belastingen die bij andere verenigingen wel geïnd worden;
4. Religieuze verenigingen die stelselmatig en in groepsverband DE WET overtreden, moeten ontbonden of verboden worden. We hebben hier vrijheid van godsdienst ingesteld voor het individu. Het individu mag zich weliswaar verenigen, maar dat brengt dan zwaardere wettelijke verantwoordelijkheden voor individu en rechtspersoon met zich mee. De afgelopen, pak em beet, 2000 jaar hebben wel bewezen dat de soepsidiegildes der denkbeeldige vriendjes deze verantwoordelijkheid zelden of nooit nemen, laat staan aankunnen;
5. Elke vorm van geweld dient door de zelfbenoemde vertegenwoordigers van religies in woord en geschrift te worden afgezworen. Elke 'geloofsoproep' die ook maar neigt naar 'gooi de afvalligen in een brandende afgrond' dient door het OM vervolgd te worden, met een zelfde vasthoudendheid waarmee men doorgaans tekenaars en kunstenaars vervolgd.

Krachtmeester | 15-04-10 | 15:16

Oerkoendoe | 15-04-10 | 15:06
Eeeej... god,
doe es efkes BNN kapot maken
en rap!
verrekte.

Sytze_Vliegen | 15-04-10 | 15:16

Gelukkig kunnen we binnenkort van PowNed gaan genieten. Heb je de poppen op de CU tafel helemaal aan het dansen. Mocht het werkelijk een beetje baanbrekend worden dan. De site voorspelt nog altijd niet al te veel extragoeds en is alweer meer dan twee maanden morsdood: www.powned.tv/ Naja we zien het wel. Dat die vroommensen zich er sowieso danig over zullen opwinden ligt redelijk in het verschiet.

Lorax | 15-04-10 | 15:14

Goed moment voor zo'n opmerking. Seks op tv, dáár gaat het natuurlijk mis. Meneer de gristen kan op het moment beter het priesterbestand uitmesten, als het ergens al decennia mis gaat op seksueel gebied... Hypocriet stuk vreten. Zo'n televee heeft tenminste nog een uit knop en komt niet uit zichzelf van zijn plek om met je kind te gaan rotzooien.

Achterdocht | 15-04-10 | 15:13

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:55
Op een gewone doordeweekse dag zijn ze daar allemaal voor Galatasaray hoor.

brienenoord | 15-04-10 | 15:11

-weggejorist-

den ouden rucker | 15-04-10 | 15:10

Voor wie in de hel gelooft;
U wordt veroordeeld om tot in der eeuwigheid vastgeketend op een stoel naar alle herhalingen van Paul de Leeuw te kijken en ieder keer als hij in mekkerlachen uitbarst krijgt u een vertraagde herhaling te zien.

Ab Sconditus | 15-04-10 | 15:08

Frederik Puntdroad | 15-04-10 | 15:07
Dat was GS toch al ?

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 15:08

Onze mini-regeringspartij heeft een maxi-grote-mond en is op weg naar de wereldheerschappij.

Frederik Puntdroad | 15-04-10 | 15:07

En dit commentaar komt van iemand die geloofd in een wezen wat almachtig is? Dat moet dat wezen dan toch snel zelf even kunnen regelen?

Oerkoendoe | 15-04-10 | 15:06

Ben ik dan de enige die Knutselwim en Elly en Rikkert terug op de buis wil?

sjaakdeslinksesul | 15-04-10 | 15:03

Overigens vind ik dat de man gewoon gelijk heeft. Daar hoef je Gristen voor te zijn.
Als je seks wilt zien, dowload dan gewoon een porno, waarom moet dat bij de publieke omroep? Die hebben een andere funktie dunkt mij.

lieverdeauddanreaud | 15-04-10 | 15:02

Bert, je gaat toch niet bukke als je moet kakke, mallerd.
Thuis gewoon zitte en in het bos hurke, loop je het minste risico om blind te worden.

oddfellow151 | 15-04-10 | 15:02

dan wil ik ook bij iedere mis een disclaimer: anaal verkracht worden door een priester op jonge leeftijd kan de geestelijke gezondheid ernstige schade toebrengen.

Beau ter Ham | 15-04-10 | 15:01

Waarom er belastinggeld moet naar "spuiten en slikken" is mij een raadsel, laat BNN maar commercieel gaan. Die mogen van mij doen wat ze willen (mits binnen de grenzen van de wet uiteraard).

annefleur canteclaer | 15-04-10 | 14:59

Ik zou zeggen schaf de kerkdienst uitzendingen op zondagmorgen af. Als er iets geestvernauwend werkt dan is het wel de kerk.

_pandora_ | 15-04-10 | 14:58

Publieke omroep zendt toch alleen maar kut programma's uit waar maar een paar honderd mensen naar kijken. Misschien dat 1 op de 100 programma's een beetje loopt. Publieke Omroep gewoon halveren en net zoals bij de commerciële zenders, als een programma niet loopt gelijk van de buis halen. Scheelt weer een hoop geld.

ProfNed | 15-04-10 | 14:58

Bert, voor je begint met je softdrugs zijn minder schadelijk dan bierrr-lijstje uit de jaren flower-powerrr, hier de nieuwe feiten: www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND...

Einde van de Domheid | 15-04-10 | 14:56

TV is voor proleten. De moderne versie van "brood en spelen".

lieverdeauddanreaud | 15-04-10 | 14:56

random gast | 15-04-10 | 14:41
Die is prima. Alleen laten de lekkere meestal niets van zichzelf zien...

gozahtje | 15-04-10 | 14:55

de visser | 15-04-10 | 14:52
In vol ornaat "Ajax, Ajax" roepen op de Coolsingel.
Da's pas lastig.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:55

@MR2 | 15-04-10 | 14:47

Ik kan toch niet echt warmlopen voor een chick die eruit ziet alsof ze net onder 300L behanglijm is terecht gekomen. En ja, het doel scheelt wel. Denk maar eens aan een grote snor waar je mannenpap uit druipt. Typisch IIIIeeeeuww momentje.

Biff Eagleburger | 15-04-10 | 14:55

@BertBrussen: prachtstukje geschreven!

@leef!: LOL!

Aan die sekte van Rouvoet en co. Heren, ik NEUK en bedrijf weinig liefde.

Rest In Privacy | 15-04-10 | 14:55

Het is ds en geen drs

whiskey en lakmoes | 15-04-10 | 14:54

Meesterlijk hoe Brussen kritiek vanuit christelijke hoek als haat weet te brengen, maar zijn eigen haat tegen christenen als opinie weet te brengen.
En dan de opmerkingen eronder, kostelijk.
En nu weer aan het werk, schaapjes. Uw huiswerk voor deze week:
Zoek een christelijke buurman uit, spreek hem aan en lees hem even uw eigen comments voor.

vagehond | 15-04-10 | 14:54

Internet gevaarlijk? Op de fiets door Den Haag is gevaarlijker

de visser | 15-04-10 | 14:52

"risico op blindheid bij bukkake"
Is toch een vrij reele bedreiging. Met mevr. leef!! deze week nog bij een huisartsenpost geweest. Ik prikte in al mijn opwinding even in het verkeerde gat. Ze loopt nu met blauw oog rond. In de buurt gonst het al dat ik haar zou hebben geslagen. Dat heb ik ook, maar dat was omdat ze niet wilde slikken.

leef!! | 15-04-10 | 14:52

We hebben Jensen, Geer en Goor, Ik hou van Holland, Spuiten en Slikken, CQC, Het zesde zintuig, Derek Ogilvy, ONM, Dance like Michael Jackson, Kunsstof, Paul de Leeuw, Naakt voor het goede doel en hele leuke muziekprogramma's, www.youtube.com/watch?v=5xylGncz_DU dus waar hebben we het over?

Einde van de Domheid | 15-04-10 | 14:51

Wilders zijn plan. 1 publieke omroep en de rest commercieel, wie daar geld voor heeft natuurlijk. En de AB is er niet voor niks, zap gewoon naar iets anders.

Rooie2005 | 15-04-10 | 14:51

Rector Reflector | 15-04-10 | 14:42
Geen dank.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:50

Laten we eerst een veel gevaarlijker geloof wegwerken. Als we dan als atheisten en christenen onder elkaar zijn gaan we wel weer de christenen ridiculiseren. Sorry, Bert, maar je hakt op de verkeerde op dit moment.

cugel | 15-04-10 | 14:49

JustPwnT | 15-04-10 | 14:34
Volgens mij is het verbod op sex (buiten de familie dan) nooit opgeheven bij grefo's.

Aktivist | 15-04-10 | 14:49

Harry Turtle | 15-04-10 | 14:47
Gister nog gekeken ?
Nee ?
Je hebt wat gemist hoor!

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:48

De bijbel is er alleen maar om de vrouw te onderdrukken!
Wat gaat men doen aan computer verslaving, snelst groeiende verslaving onder jongeren.

KurtRussel | 15-04-10 | 14:48

@Biff Eagleburger | 15-04-10 | 14:42
Wat kan er nu ranzig zijn aan het feit waar je piemolpap terecht komt?

MR2 | 15-04-10 | 14:47

Jaja, en ondertussen hebben al die zeloten Digitenne thuis vanwege Private Spice.

Harry Turtle | 15-04-10 | 14:47

"De omroepen moeten zichzelf maximaal beperken als het gaat om het in beeld brengen van geweld, drugs- en acoholgebruik, seks en de vrouw als louter lustobject"

Boycot het Journaal dan ook maar meneer Joel Pardoneenwind.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:47

Ik kreeg op mijn zevende een kinderbijbel van mijn opa. Ik heb 'm gelezen. Dat is de enige keer van m'n leven dat ik gedacht heb: dit hoor ik eigenlijk niet te lezen. Hier ben ik te klein voor.

Niet voor Jan | 15-04-10 | 14:47

Geiteneuker | 15-04-10 | 14:41

Ik zie het al, jij bent een echte liefhebber... Heb speciaal voor jou een lekker geil dingetje uitgezocht!

www.debeurs.nl/beeld/w440/2007/200709/...

eerstneukendanpraten | 15-04-10 | 14:45

-weggejorist-

AdmiraalHerman | 15-04-10 | 14:43

Vroeger heette hij 'Joel'.
Nu 'Joeniet'.

Krachtmeester | 15-04-10 | 14:43

TV is ook crap.

computerlove | 15-04-10 | 14:43

brienenoord | 15-04-10 | 14:40
Sla de B maar over.
;)

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:43

@Geiteneuker | 15-04-10 | 14:41
Zorg jij er dan voor dat dat de enige kanaal wordt die allochtonen kunnen zien?

Meauiiiiiii zeauuuu

Triskaidekaphobia | 15-04-10 | 14:42

GS proza gaat er zeker op vooruit met Bertje in de gelederen... +1

Insignificant_Cunt | 15-04-10 | 14:42

brienenoord | 15-04-10 | 14:34
lol

James St John Smythe | 15-04-10 | 14:42

Nederland ... het Somalië van het Westen.
Binnenkort ook een verbod op muziek?

James Lastig | 15-04-10 | 14:42

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:41
Dank voor de glimlach in de middag..

Rector Reflector | 15-04-10 | 14:42

Bukkake is ook gewoon ranzig.

Biff Eagleburger | 15-04-10 | 14:42

Oh ja, ik stel mij alvast beschikaar..
Niet als geit uiteraard....

Geiteneuker | 15-04-10 | 14:41

In ieder geval doe je recht aan het uitgangspunt "ongefundeerd" ,Bert.
Bashen is OK maar het moet toch wel enigzins lijken op de waarheid.
Volgende keer beter!!

propper1000 | 15-04-10 | 14:41

Als tegenhanger ben ik voor een pornokanaal dat 24 uur per dag laat zien hoe iemand een geit keihard van achteren neuqt

Geiteneuker | 15-04-10 | 14:41

gozahtje | 15-04-10 | 14:35
Vooral dat Party XXX vrijdag s'avonds?

random gast | 15-04-10 | 14:41

ROFL @ "Waar is de vrouw anders voor geschapen? Inparkeren ofzo?"

Spittertje | 15-04-10 | 14:40

Onlangs heb ik nog sex op de TV geprobeerd maar dat is toch een stuk onconfortabeler sinds de uitvinding van de platte beeldschermen.

Sytze_Vliegen | 15-04-10 | 14:40

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:39
Oeps!
*vast telefoonboek in broek doet*

brienenoord | 15-04-10 | 14:40

Zullen we dan ook even kijken naar de schadelijke gevolgen van de combinatie religie & politiek?

Jeve | 15-04-10 | 14:40

Eng clubje die CU.

random gast | 15-04-10 | 14:40

opzenhollands | 15-04-10 | 14:37
Daar zeg ik nou AMEN tegen!

gozahtje | 15-04-10 | 14:39

brienenoord | 15-04-10 | 14:34
Ssttt, - dit mag niet op GS -
Koste me gisteren 4 tegels.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:39

Ouders die hun zoon 'Joel' noemen zijn he-le-maal van god los.

Krachtmeester | 15-04-10 | 14:38

Minder sex op TV? Kan dat dan?

Sytze_Vliegen | 15-04-10 | 14:38

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:33
Toeval bestaat niet ten tijden van internet, mijn favo's, RSS-feed en wat al dies meer zij..
Maar toch, waarde Teun. Kudo's!
Haal die veren er nu maar weer uit.

Rector Reflector | 15-04-10 | 14:37

"Waar is de vrouw anders voor geschapen? Inparkeren ofzo?"
+1, feministen kom er maar in!

gozahtje | 15-04-10 | 14:37

Religie is heel wat schadelijker dan welke soft-drugs dan ook.

opzenhollands | 15-04-10 | 14:37

Het meeste sexnieuws komt toch echt van onze gristenvriendjes. De nachtelijke sexfilms zijn inmiddels al jaren verdwenen dus wat zeiken ze nou. Opdonderen met die gristelijke bemoeienis. Wordt tijd voor een goeie class-action tegen al die gristelijke geldopslurppartijen.

Triskaidekaphobia | 15-04-10 | 14:36

gozahtje | 15-04-10 | 14:35

You are my man!

eerstneukendanpraten | 15-04-10 | 14:36

-weggejorist-

jiggernaut | 15-04-10 | 14:36

JustPwnT | 15-04-10 | 14:34

Dat verbod komt mij niet goed uit. Ben ik veroordeeld tot het eeuwige zwijgen...

eerstneukendanpraten | 15-04-10 | 14:36

Wanneer komt het verbod op relifundamentalistische kudtpartijen?

Rector Reflector | 15-04-10 | 14:35

Hoezo minder sex? XXX Passie is top!

gozahtje | 15-04-10 | 14:35

Aangeven dat softdrugs schadelijk is, daar is niks mis mee.

azijnseikerT | 15-04-10 | 14:35

Ha, daar is BB weer met gristen-bashen. Ben je uit het calamiteiten-team geflikkerd?

brienenoord | 15-04-10 | 14:34

Godt heeft de vrouw toch geschapen als louter lustobject?
Hallelujah!

Lewis Lewinsky | 15-04-10 | 14:34

Wanneer komt het verbod op sex?

JustPwnT | 15-04-10 | 14:34

Verdorie, ik geef net het linkje door in het vorige draadje.
Da's toevallig !

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:33

Tv is tokkie vulling

Brakke Obama | 15-04-10 | 14:33

TV is oude media.

ZDEV | 15-04-10 | 14:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken