Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zo maakt men Nederland dommer

tejotejááá Er wordt in Nederland al een tijdje gejammerd dat er te weinig dames zijn: in de politiek, in het bedrijfsleven, in de wetenschap. Het gaat dan wel – moeten we dat nog uitleggen? – om de leuke posities (*kuch* topfuncties). Voor lousy kudtbaantjes zijn vrouwenquota opeens niet nodig: daarvoor halen de prinsessen het neusje op. Afijn, dat die redeneertrant krakkemikkig is wist u al. Toch grappig om dan weer kennis te nemen van het volgende briljante plan. Een maand geleden al kondigde wetenschapsfinancier NWO aan dat het zogeheten Aspasia-programma wordt uitgebreid. Vrouwelijke wetenschappers die een goed onderzoeksvoorstel hebben ingediend, maar die – vanwege de vele aanvragen – net buiten de boot vallen voor een Vidi- of Vici-beurs van NWO, maken voortaan toch kans op een Aspasia-premie. Voorwaarde blijft wel dat ze door hun universiteit worden benoemd tot hoofddocent of hoogleraar. Let even op dat koddige ‘vanwege de vele aanvragen’. Daar had natuurlijk moeten staan: OMDAT HET NIET GOED GENOEG WAS. Dáárom viel het onderzoeksvoorstel ‘buiten de boot’. Om plaats te maken voor iemand die wél goed genoeg is. En wat doet men dan? Juist. Dan subsidiëert men deze vrouwen, voor wie de lat te hoog lag, de wetenschap in via voortrekprogramma’s. Waarna zij uiteindelijk een hoogleraarschap bekleden dat – het is een zero sum game – niet meer door iemand anders kan worden bekleed. En zo wordt Nederland wel gelijker, maar ook dommer. En dat leidt tot verschrikkelijke uitwassen mensen.

Reaguursels

Inloggen

Heeeeey, 60% van de klas haalt onvoldoendes voor wiskunde, DAN GEVEN WE IEDEREEN TOCH EEN HOGER CIJFER!!! Nee ligt niet aan de leerlingen, het is gewoon te moeilijk.

Willem75431258973453 | 15-04-10 | 09:50

Eigenlijk zou er ook een quotum moeten komen voor vrouwen in de 2e kamer. Alles minder dan de helft is discriminatie. Jammer dat er geen echte liberalen meer te vinden zijn in Nederland, dat was ook goed te zijn bij de SGP.

Inferi0r | 14-04-10 | 19:35

Het is bedroevend dat er wel allerlei bokkensprongen worden bedacht om allerlei groepen te verheffen, maar nooit eens een model bedacht wordt om tot een meer meritocratische samenleving te komen. Dit houdt in een dat aanstellingen gebaseerd zijn op kunde en prestaties. Klinkt logisch in de oren nietwaar, maar ja de werkelijkheid is veelal weerbarstiger (zoals u allen welbekend). Ik heb wel een serveersuggestie: bij sollicitaties meteen cijferlijsten en referenties/referentiebrieven vragen en op basis daarvan selecteren. Niet alleen voor wetenschapsfuncties, maar ook voor alle andere.

Maar neen, zo komen de old boys niet meer aan het werk. Dan maar zoiets als bovenstaand. Alsof de wetenschapswereld al niet genoeg een nepobende is.

En ja, het onderwijs in NL is redelijk matig. Mooi voorbeeld uit mijn uni-tijd. Er waren weinig vakken waarvoor je echt moest werken, maar als er écht geleerd moest worden dan had je een slagveld. Het grappige was dat het vaak vakken waren, die gerelateerd waren aan wetenschapsfilosofie. Daar moest je écht leren en écht kunnen nadenken. Dat is toch belachelijk.

Maar wat maakt het uit: NL is één grote nepobende (allemaal vrindjes uit het corps) en rare vrouwen- en/of allochtonenvoortrekkerijtjes zijn niet anders dan onhandige methoden om dat te maskeren. Misschien is het zelfs niet anders dan een verdeel- en heersstrategie, maar misschien denk ik nu wel heel ver door.

Wat evenwel een feit is: NL is rijk door haar aardgas, de ligging aan diepzeehaven en de nabijheid van rijke buren. NL is rijk ondanks haar inwoners, niet dankzij.

nergensthuis | 14-04-10 | 13:52

Onze linkse onderwijskloodtzakjes hebben de afgelopen dertig jaar er wel voor gezorgd dat internationala gezien ons onderwijsnivo ongeveer op hetzelfde peil ligt als onze polders: definitief onder het niveau waaronder je kan verzuipen.
En de 'weg met de competente penis, leve de incompetente kut' heeft in combinatie met het benoemen van linkse, incompetente vriendjes al lang ervoor gezorgd dat we de risee op onderwijsgebied in Europa geworden zijn. We mogen wel een Deltaplan ontwikkelen om een beetje in dertig jaar op niveau te komen waarbij we internationaal niet onmiddellijk meer hartelijk uitgelachen worden.
Vanaf kleuterklas tot universiteit en hogescholen zijn tot in de kern verziekt.
Dus? Wat is het nieuws? Dat we NOG dieper kunnen zinken op onderwijsgebied ten faveure van incompetente figuren op kardinale posities? Whoehehehehe, dieper kan toch al niet meer? Of toch wel?

blaster | 14-04-10 | 12:29

Simone de Beauvoir, zonder extra 'u', zei ook:
'[I]"No woman should be authorized to stay at home and raise her children. Society should be totally different. Women should not have that choice, precisely because if there is such a choice, too many women will make that one." -- Interview with Simone de Beauvoir, "Sex, Society, and the Female Dilemma" Saturday Review, June 14, 1975, p.18.'

AgentKrol | 14-04-10 | 10:42

Positieve discriminatie is even slecht als negatieve discriminatie. Goed dat jullie hier aandacht aan besteden.

cabbit | 14-04-10 | 10:27

Simone de Beauvouir zij jaren geleden de legendarische zin:
"Je word niet als vrouw geboren maar tot vrouw gemaakt.."

anoniempje88 | 14-04-10 | 10:20

Ik werk zelf in de wetenschap en ik vind dit een doodsteek voor een eerlijke geldverdeling. Ik vond dit jaren geleden al godsgeklaag dat ze zo'n soort voortrekker-subsidie hadden voor vrouwen, terwijl de funding situatie voor iedereen moeilijk is (Minder dan een kwart van de aanvragen wordt gehonoreerd op de meeste beurzen, soms nog veel minder). En nu gaan ze het uitbreiden?? Ook nog een mooie: ze hebben nog het Mozaiek-programma. Dit trekt speciaal niet-Westerse allochtonen voor omdat die het allemaal weer zo moeilijk in de wetenschap hebben (lees: ze halen het vaak nog niet eens tot de universiteit). www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOP_5RNB...

Link deze ook effe in dit topic aub. GS: DOE er wat aan!

rintelman | 14-04-10 | 09:36

In Groningen zijn ze nog een slagje erger, die hebben zelfs een eigen fonds voor het aanstellen van meer vrouwelijke hoogleraren en ze halen die (17 van de 19) uit het buitenland. Maxima kwam langs om ze te installeren. Eenmaal gepromoveerd en aangesteld worden ze niet meer uit het fonds betaald, maar mogen de faculteiten er zelf voor gaan opdraaien.
www.studentenkrant.org/?p=307
Eén van de aangestelde (top)onderzoeksters, de Vlaamse Charlotte Hemelrijk. deed "diepgravend" onderzoek naar het gedrag van apen. 'Met zichtbaar plezier beschrijft ze de experimenten: “Ik zette een aap aan tot vlooigedrag door siroop op de rug van een ander te druppelen.” Zo wilde ze bepalen of de gevlooide aap de ander zou helpen in een gevecht met een derde. En dat wekte ze op door ze met popcorn te bekogelen. ' Voor de veiligheid, en om Marianne Thieme niet boos te maken, mag ze dat onderzoek nu alleen nog doen adhv computersimulaties.
www.uk.rug.nl/archief/jaargang33/12/08...

AgentKrol | 14-04-10 | 09:33

Wat is er 'gelijker' aan iemand voorrang geven die minder bekwaam is?

gozahtje | 14-04-10 | 09:24

Blijkbaar zijn jullie nog nooit op een universiteit geweest. De meeste faculteiten kunnen wel wat worden opgeleukt (lees: tsjiks), maar ja, dát mag je dan weer niet stimuleren!

Flowers | 14-04-10 | 09:00

goed artikel !!
Je hoort die emancipatie nou nooit dat er te weinig vrouwelijke bouwvakkers of straten makers zijn , ook lopen er schrikbarend weinig vrouwen achter de vuilniswagen .
Omdat ze in noorwegen ook zo'n wet hebben dat overal een minimum percentage van iedere sexe vertegenwoordigt moet zijn , kom je met bijvoorbeeld zorg en kinderopvang ook in de problemen , want ook daar moet een minimum percentage mannen werkzaam zijn ...

sparrow | 14-04-10 | 08:54

Ik weet niet of heleen mees nou het beste voorbeeld is in dit verband maar feit is dat legio voortrekprogramma's en ongebreidelde import van ongeletterden weinig positiefs brengen voor de zo gepropageerde 'kenniseconomie'.

Rest In Privacy | 14-04-10 | 08:16

juist onder hoogleraren komen part-time aanstellingen zeer veel voor, dus eigenlijk heel vreemd dat je daar niet veel meer vrouwen ziet.

tismaareenmening | 14-04-10 | 07:27

Erg komisch die Heleen Mees. Heb haar gezien bij de VSB fonds beurs uitreiking in Rotterdam, voorjaar 2007. Ze was daar samen met Jort Kelder gastspreker. Dat gaf een interessant schouwspel moet ik bekennen. het waren NB de vrouwen in de zaal vol met 200 bachelor-af studenten die op het punt stonden naar het buitenland te gaan voor vervolgstudie die tegen haar emancipatiekul in gingen en pleitten voor vrije keuzes. d.w.z. als een universitair afgestudeerde breezah thuis wil zitten om te zorgen dat haar kinderen ook nog eens wat anders leren dan de WII en PSP dan moet ze dat lekker zelf weten!

Gegroet uit China (een land zonder zeikurts met ondernemersmentaliteit)

LuDe | 14-04-10 | 06:09

Hoe je het ook wendt of keert, het blijven politieke steekspelletjes waarvoor een elitair privilege geldt. Kunstmatige schaarste enzo.
Als dat dan als maatstaf moet gelden voor slimheid, of tegenovergesteld daarvan domheid, dan weet je dus ook wel weer hoe laat het is op de politiek-ideologische klok.

BSE rundfunk | 14-04-10 | 06:09

Wat is er in godsnaam mis Heleen Mees?

sparkler_dynamo | 14-04-10 | 04:49

*Excellente onderzoekers (m/v), behorend tot de beste 10 à 20% van hun populatie. *

Het gaat hier dus altijd om goede onderzoekers, er wordt alleen af en toe voorrang verleend aan vrouwen, omdat die ondervertegenwoordigd zijn. Nederland ligt nogal achter op dit gebied, en dat is niet goed voor de kwaliteit van het onderzoek in het algemeen.
Niks aan de hand dus.

BMNapsema | 14-04-10 | 04:29

Prima stuk weer, Van Pruisen!

Lewis Lewinsky | 14-04-10 | 02:37

@Merlot | 13-04-10 | 20:51
Schrijf eens een boek.
Ik lees je namelijk graag.

wakkere_nederlander | 14-04-10 | 01:47

Gooi je er miljoenen tegenaan om een stel net-niet wijven aan een goede studie te helpen, zul je zien dat ze na een paar jaar kinderen krijgen en sowieso nooit meer wat met die studie doen. Afschaffen zulke discriminatoire praktijken. Of je wel of niet wordt toegelaten moet van je prestaties afhangen en niet van je geslacht.

Basje1738 | 14-04-10 | 01:26

He Van Pruisen! Wat moet jij hier? Ben jij alleen maar aangenomen omdat je zo leuk GS stijl kan schrijven? Flikker toch op man, deze site is niet jouw persoonlijke klankkast of zou het niet moeten zijn tenminste. Al jouw stukjes zijn doordrenkt met jouw eigen mening. Genoeg dombo's hier die zich zich meningsloos laten meevoeren daarin maar ik ben daar geen één van! Beetje sensatie vind ik prima, maar laat mij maar lekker mijn eigen mening vormen. Flikker dus lekker een eind op wil je? Ga lekker een een eigen gefrusteerd blogje beginnen.

Grunnie | 14-04-10 | 01:24

Niet zo zuur Van Pruisen. Zeker niet over Heleen.

Mr Dixit | 14-04-10 | 00:52

Zo houdt men elkaar bezig met subsidies, leerstoelen blabla, 10 jaar UU, slangenkuil a la Den Haag, en ik was slechts secretaresse, de paar vrouwelijke hoogleraren waren hooghartige krengen. Mijn baas was top, en een buitenbeen omdat hij de Hiërachrie aanviel, ook tegen zijn nitwit vastgeroeste collega professors die niks om hun studenten gaven.

Mindy | 14-04-10 | 00:43

@mark twain | 14-04-10 | 00:23
Ja ok, doe jij het dan even over, inhoudelijk zal het hetzelfde worden.

doppertje | 14-04-10 | 00:25

@dopperje 00:21

Eeen spelfout is iets anders dan krakkemikkig taalgebruik.

mark twain | 14-04-10 | 00:23

@mark twain | 14-04-10 | 00:20
Check je spelfouten raar wijf.

doppertje | 14-04-10 | 00:21

Zelden zulk krakkemikkig Nederlands gelezen . Van Pruisen - zo weet iedereen- is er dan ook niet in geslaagd om welke studie dan ook af te maken. Was allemaal veel en veels te moeilik.

mark twain | 14-04-10 | 00:20

@Volidioot | 14-04-10 | 00:14
Levert het wat op dan dat niet methodisch denken? En zoja wat?

doppertje | 14-04-10 | 00:18

@Semper Pecunia | 13-04-10 | 23:24

Wow! Dus ze komt ècht wel eens ergens anders dan in een talkshow of een nagelstudio.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-04-10 | 00:15

Vrouwelijk, niet-methodisch denken is een ander soort intelligentie. Maar daar hebben jullie 'show-me-the-money' varkens nog nooit kaas van gegeten. Immers, wat een boer niet kent...

Volidioot | 14-04-10 | 00:14

kijk, dat mannen elkaar aan leuke baantjes helpen is natuurlijk niet goed. Maar om als tegenprestatie dezelfde baantjes weg te geven aan vrouwen of immigranten is net zo fout. En ben je zelf geen haar beter dan het beleid waar je tegen bent. Geef de beste persoon de baan... klaar!

Da was ik nie... | 14-04-10 | 00:04

jemoederopeenhoutenv | 13-04-10 | 23:39
Haha!
Prachtige analyse, en zoals zo vaak met koudegrondpsychologen - helemaal ernaast.

Merlot | 13-04-10 | 23:57

-weggejorist-

jemoederopeenhoutenv | 13-04-10 | 23:49

Vrouwen kunnen slecht klaarkomen, behalve door eigen vinger, faken vaak een orgasme (google maar!), kunnen niet op overstekende kinderen passen en nou ook nog eens niet eerlijk een subsidie verkrijgen.
Ik zie het somber in. een beetje vrouw voelt dat ook aan inmiddels.

doppertje | 13-04-10 | 23:48

Wat ik me dan afvraag is hoe ze dan ook nog moeder kan zijn en zorgzaam en begaan met haar kinderen. Of eh .. heeft ze die eigenlijk?

Mark van Leeuwen | 13-04-10 | 23:47

heu, zal niet meevallen om je verplichte quota aan vrouwelijk+lesbies+allochtoon+gehandicapt te moeten halen, maar het loont de moeite, dat zijn toch maar weer 4 subsidiepotjes, waar de directeur zijn maserati van kan rijden...

Bamzaaiert | 13-04-10 | 23:44

seven | 13-04-10 | 22:29
precies, er is een verandering in mindset nodig om vrouwen fulltime te laten werken, omdat dit in Nederland niet wordt geaccepteerd en omdat vrouwen vooral bezig zijn met gezinstaken en zelfverwennerij, waardoor ze minder tijd hebben om met hun vak bezig te zijn. Ik ben wel voor de benoeming van vrouwen op hoge posities, maar meestal leidt dit er toe dat het de vrouw van is, die benoemd wordt.

juriste | 13-04-10 | 23:42

Capaciteiten vs positieve discriminatie, dames die een functie hieraan te danken hebben maar eigenlijk amper in staat zijn een pieper te schillen, astublieft, mijn stinkende blote reet.

Ploertendodert | 13-04-10 | 23:41

-weggejorist-

jemoederopeenhoutenv | 13-04-10 | 23:39

-weggejorist-

jouwmeningboeitmenie | 13-04-10 | 23:37

Dan krijg je dus hoogleraren als prof.dr. C.J. Menken-Bekius, die afstudeert op "Rituelen en rouwverwerking" en daarom Pastorale Psychologie in Utrecht mag doceren, maar een gruwelijke pesthekel heeft aan objectief en analytisch denken, want dat vindt zij ''communicatief zwak", omdat het om ''lichaamstaal en de emoties die daarmee worden uitgedrukt" moet gaan.
Kortom, de ramp heeft zich op veel faculteiten allang voltrokken.

Ab Sconditus | 13-04-10 | 23:26

LOL inderdaad, die Heleen Mees. Die heeft bij ons een gastcollege gehouden. Wat een hersenloos rampwijf...

Semper Pecunia | 13-04-10 | 23:24

Precies wat ik er ook van vind! Knap staaltje 'verdiepen in je klant' GeenStijl! Slaat natuurlijk tang noch varken om vrouwen, alleen vanwege het bezit van een kudt, een 'top' positie te geven. Neem gewoon de fucking beste kandidaat. No matter huidskleur, geslacht, longinhoud of cupformaat!!

Kopvod | 13-04-10 | 22:49

@seven | 13-04-10 | 22:44: Die mogelijkheid bestaat.

Fleauxe | 13-04-10 | 22:47

Ja, ons onderwijssysteem wordt zowel van onderen als van boven uitgehold. Ik heb het zelf zien gebeuren op de TU.

Mike Gaatjeniksaan | 13-04-10 | 22:45

Fleauxe | 13-04-10 | 22:32
Misschien is het een man? Die bestaan ook, zou juist jij moeten weten.

seven | 13-04-10 | 22:44

@ zoalshetis | 13-04-10 | 22:40
Volgens mij heb jij een compleet verkeerd beeld van vrouwen.

BlackDeathMetal | 13-04-10 | 22:44

@ Fleauxe | 13-04-10 | 22:29
Als dat echt zo zou zijn, dan zouden we niet al die emancipatie-projecten hebben om vrouwen en allochtonen aan een diploma te helpen. Ook de mensen die met de mond het gelijkheidsdenken belijden, weten diep in hun hart echt wel wat de waarde van een diploma is, en ze handelen daarnaar door al die emancipatie-projecten op te starten.

De zesjescultuur komt vooral voort uit gemakzucht en uit de druk van buitenaf om tempo te maken. Dat is van alle tijden en van alle gezindten. Net zo goed als er ook overal studenten zijn die wél voor de volle 10 gaan.

Ivoren Toren | 13-04-10 | 22:44

Krachtmeester | 13-04-10 | 22:36
Ze schrijft af en toe opiniestukjes voor kranten (en zat in vara's vrouw en paard..) waar ze vrouwenvoortrekkerij bepleit. Niet geheel zonder resultaat voor haarzelf zo blijkt.

seven | 13-04-10 | 22:41

jammer dat de mannen over zich heen hebben laten lopen de afgelopen jaren. wat dat betreft kunnen we een voorbeeld gaan nemen aan macho-culturen. jij vrouw, jij koken en bekkie houden.

onze blanke, nog steeds, linkse vrouwen eten toch ook zo graag cous-cous, "omdat dat zo waardevol is aan die cultuur, hihi".
.
dan zullen wij mannen ook weer eens moeten laten zien dat ze hun grote emotionele waffel moeten houden en inzien dat ze een bedreiging vormen voor de wereldvrede.

zoalshetis | 13-04-10 | 22:40

Dirk5 | 13-04-10 | 22:33
Welnee. Heleen is gewoon Heleen.
Een standvastige, eigengereide en moderne vrouw die.. die.. ja die wat eigenlijk?

Krachtmeester | 13-04-10 | 22:36

een vrouw kan zich naar bovenneuken en toch winnen ze het nog niet van een man? Klinkt ongeschikt.
Maar weer gewoon op overstekende kinderen laten passen dan.

doppertje | 13-04-10 | 22:34

Laat me raden. Heleen is vast links.

Dirk5 | 13-04-10 | 22:33

@ex-prostituee | 13-04-10 | 22:18: In uw vak is de vrouw gedegradeerd tot stuk vlees, gewillig voor elke vorm van betaalde verkrachting.

Fleauxe | 13-04-10 | 22:32

waarom moet zijn waarop
*stop de tijd, ik zet 2 Teuns in*

Fleauxe | 13-04-10 | 22:31

@ seven | 13-04-10 | 22:29
Kan het alleen maar met je eens zijn...

BlackDeathMetal | 13-04-10 | 22:30

Krachtmeester | 13-04-10 | 22:28
Gooi het eruit! ;)

seven | 13-04-10 | 22:30

@Ivoren Toren | 13-04-10 | 22:25: Volgens mij ziet het probleem vooral op de wijze hoe men tegen studeren aankijkt. Een opleiding die je bevoorrecht tot het worden van geneesheer, raadsman, psychiater. Taken waarom de samenleving steunt en vertrouwt. Echter, ´dankzij´ het gelijkheidsdenken is de universiteit in aanzien gelijk aan de huishoudschool. Een jammerlijke ontwikkeling.

Fleauxe | 13-04-10 | 22:29

Krachtmeester | 13-04-10 | 22:22
Zo past dat natuurlijk niet in de Van Dale.

brienenoord | 13-04-10 | 22:29

Geweldig dat er ook vrouwelijke uitblinkers zijn, jammer alleen dat het gemiddelde niveau van vrouwen in de top daalt door de komst van de vrouwenquotavullers / subsidiekneusjes.. Het kunstmatig voortrekken zal het imago van alle vrouwen in de top doen dalen. Ook van degene die er wel terecht zitten omdat ze de beste zijn.

seven | 13-04-10 | 22:29

seven | 13-04-10 | 22:24
*platte lolwitz over 3e 'begeleidingsmogelijkheid' van mevrouw Mees omwille van de sociale paneelvrede achterwege laat*

Krachtmeester | 13-04-10 | 22:28

@ Einde van de Domheid | 13-04-10 | 22:19
Als ik naar mijn eigen studenten kijk: Ja. Die zesjescultuur komt ook door de vrouwelijke studenten. Ik zie daar in de praktijk geen verschil in.

Ivoren Toren | 13-04-10 | 22:25

Er zijn zelfs 2 mannen nodig om Heleen Mees te helpen bij het schrijven van een proefschrift. ;)

"Dit zal gebeuren onder begeleiding van de hoogleraren prof.dr. Philip Hans Franses en prof.dr. Casper de Vries."

seven | 13-04-10 | 22:24

You'd be surprised.

Einde van de Domheid | 13-04-10 | 22:22

brienenoord | 13-04-10 | 22:21
Correctie: subsidiehoerrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Krachtmeester | 13-04-10 | 22:22

seven | 13-04-10 | 22:19
Dus hebben we hier de oorsprong van het woord subsidiehoer ontdekt.

brienenoord | 13-04-10 | 22:21

Préservatif du Jour | 13-04-10 | 22:12
Maar dat is dan ook al een tijdje geleden waarschijnlijk, dat je met Erasmus op pad ging...

ex-prostituee | 13-04-10 | 22:20

Zeg *nog eenmaal de brandbierdrinkende wielrennertoon opzet* die zesjes-cultuur, komt dat nou door vrouwelijke studenten?

Einde van de Domheid | 13-04-10 | 22:19

Einde van de Domheid | 13-04-10 | 22:14
Zal ze nodig hebben, want ze is kennelijk voorgetrokken op basis van haar sekse. Eigenlijk kan ze het niveau niet aan, maar de subsidies hè..

seven | 13-04-10 | 22:19

In mijn branche exellereren de vrouwen al sinds mensenheugenis.

ex-prostituee | 13-04-10 | 22:18

Rammstein | 13-04-10 | 22:16
Mensenhaatster!

Krachtmeester | 13-04-10 | 22:18

Voor dit dan toch wel weer een +1 Van Pruisen

Writhen | 13-04-10 | 22:17

Es lebe die Mediocratur!

azoturie | 13-04-10 | 22:17

seven | 13-04-10 | 22:11
Welnee. Ik heb een hekel aan mannen èn vrouwen.

Rammstein | 13-04-10 | 22:16

Heleen Mees, succes met het Erasmus project!

Einde van de Domheid | 13-04-10 | 22:14

Tot voor kort deed je een studie om hoger op te komen.
jankaas | 13-04-10 | 22:09

In één zin perfect beschreven wat er mis is met Nederland geldwolvenland.
'Om hogerop te komen'. En ik maar denken dat mensen gingen studeren om iets te leren, kennis over te dragen en wat bij te dragen aan de ontwikkeling van het menselijk ras.

Krachtmeester | 13-04-10 | 22:14

Tijdens mijn periode met Erasmus in Granada heb ik verschillende studentes ontmoet die er geen graten in zagen om met prof. of promotor onder de lakens te duiken om toch maar een graad te behalen.

Préservatif du Jour | 13-04-10 | 22:12

Rammstein | 13-04-10 | 21:56
Nou zeg, wat een misandrie spui je weer..

seven | 13-04-10 | 22:11

Ohhh dan heb ik het dus wel over mijn "veld" levenswetenschappen dus, hoe het aan de alfa kant zit, geen idee.

BlackDeathMetal | 13-04-10 | 22:11

Tot voor kort deed je een studie om hoger op te komen.
Nu moet je over uiterlijke kenmerken beschikken om hoger op te komen.

jankaas | 13-04-10 | 22:09

Een negative sum game dus.

_ILT_ | 13-04-10 | 22:07

Ria Valk, Heleen Mees, Hans Kraay +jr, Connie Mus, Hans Kieviet, Boer Koekoek,Pieter Vink, allemaal rare vogels.

CoffeePatch | 13-04-10 | 22:06

Buiten het feit dat ik de speciale vrouwenprogramma's niet nodig vind, (persoonlijk geloof ik erin dat ik later het geld binnenhaal zonder voorgetrokken te worden) hebben de vrouwen nog wel wat in te halen. In de wetenschap draait het ook om politiek en door dat spelletje (ons kent ons) hebben de vrouwen te lang buitenspel gestaan. Maar lieve mensen kijk over 20 a 30 jaar nog maar eens naar de wetenschap, dan is het 50/50. En dat baseer ik op het feit dat er op dit moment meer ambitieuze vrouwelijke studenten dan mannelijke.

BlackDeathMetal | 13-04-10 | 22:06

Ik moet de eerste vrouw nog zien die de macht in Saoudi-Arabië overneemt,laat staan hier in Nederland !Ze kunnen niet eens Karten!

Pluto644 | 13-04-10 | 22:05

Die Mees denkt in 2 jaar een degelijk proefschrift in elkaar te kunnen tikken...... Ik wil best aannemen dat ze al een tijdje op de materie kauwt, maar ben toch zeer benieuwd of de uitwerking van de onderzoeksvraag meer dan alleen een mening of het aankaarten van 'buitengewoon interessante correlaties en inzichten' in pamfletvorm is.
*zich nu echt zorgen makend om 't Nederlandse wetenschapsniveau*

vive epicure | 13-04-10 | 22:02

Rammstein | 13-04-10 | 21:56
;)

Slau | 13-04-10 | 21:59

Oh .... ik, 2010

Rammstein | 13-04-10 | 21:56

Mannen hebben een lul / en zijn er vaak ook een / ze denken er ook mee / en lopen er achter heen

Rammstein | 13-04-10 | 21:56

"Vrouwen hebben een snee / Eentje boven, eentje beneê / Ze praat graag / En onder zegt ze ook geen nee." (Godfried Bomans, 1961)

Slau | 13-04-10 | 21:52

@ Petrus de Rewa | 13-04-10 | 21:31
Daar ging mijn aandacht ook naar uit, wat een hoop onzin...

Horatio | 13-04-10 | 21:48

elevator | 13-04-10 | 21:45
Knuffelkut ?

Rammstein | 13-04-10 | 21:46

Mees for President!
Ze zier er in ieder geval beter uit als JP, GW, JC of wie van de beschikbare personen dan ook!
Dat ze net zo 'dom' (lees: eigengereid) is als bovenbedoelde heren doet verder niet ter zake.
Als ze tieten heeft bertellen wij wel wat ze moet doen.

paost712 | 13-04-10 | 21:45

Excuus-truus heet dat toch ?

elevator | 13-04-10 | 21:45

@ Pizzakoerier | 13-04-10 | 21:43
Ik ben het met je eens, maar probeer dat de Nederlandse rechters maar eens aan hun verstand te peuteren.

Ivoren Toren | 13-04-10 | 21:45

Positieve discriminatie is óók discriminatie, en evengoed in strijd met artikel 1 mensen!

Pizzakoerier | 13-04-10 | 21:43

Maar ze worden never nooit ombudsman, never!

gentle giant | 13-04-10 | 21:41

NWO? Als in New World Order??
Ja die willen graag dat we met zijn allen dommer worden. En die juichen het geroep van alu-hoedje ook zeker toe bij het gebruik van de term New World Order. Maar ja, dom iemand als alu-hoedje afschilderen kan natuurlijk iedereen. Even in google news zoeken hoe vaak de term de laatste tijd in de kranten wereldwijd heeft gestaan is natuurlijk te lastig. Simpelweg alu-hoedje roepen is veel eenvoudiger, maar let wel dan dat het dommer worden vooral over u gaat.

VonDutch | 13-04-10 | 21:39

Je zou bijna gaan pleiten voor het anoniem insturen van subsidieaanvragen.. dan goed bijhouden naar welke sekse/etniciteit/leeftijd/sociale achtergrond de subsidies gaan, en over vijf jaar hebben we een hele interessante databank te analyseren.

Sjors W. | 13-04-10 | 21:37

Ook vrouwen die wel goed genoeg waren zullen nu ineens met de nek worden aangekeken. Je kunt die gelijkheid niet afdwingen, dat weet iedereen maar het sociale pvda kliekje gaat gewoon altijd door.

websenior | 13-04-10 | 21:36

Nou, als we het toch over verschrikkelijke uitwassen gaan hebben, kunnen jullie deze dan ook even meenemen ?
extra.volkskrant.nl/opinie/auteur/show...
"Bijzonder hoogleraar Actief Burgerschap bij de Afdeling Sociologie en Antropologie van de Universiteit van Amsterdam". Is het echt ? Ja dat is echt. Soms niet te geloven wat voor onzin uit deze dame komt. Gelukkig staat het in de Volkskrant dus het wordt steeds minder gelezen. En dan heb ik het nog maar even niet over het nut van een leerstoel "Actief Burgerschap"... Hoe verzin je het ?

Marcus Porcius Cato | 13-04-10 | 21:35

dikke lol @ Boeuf Bourguignon | 13-04-10 | 21:00 en de brandende poppenkar.
Dan is het toch heerlijk om ondernemer te zijn; kan ik zelf bepalen welke man ik mannenwerk laat doen en welke vrouw vrouwenwerk.
Andersom werkt alleen maar in ondernemingen waar teveel mensen lopen. Of in de publieke sector uiteraard, waar 3 van de 4 misbaar zijn.

Fred667 | 13-04-10 | 21:34

Mees is deskundig op het gebied van globalisering, de opkomst van China, de economische en financiële crisis, topinkomens, integratie en diversiteit, de New Yorkse kansenmaatschappij, Europa, mededingingsbeleid en vrouwenemancipatie. Verder heeft zij een uitgebreide ervaring met werken voor radio en televisie. Zij is regelmatig te gast in het economenpanel van BNR Nieuwsradio.
Moehahahahahah.

Petrus de Rewa | 13-04-10 | 21:31

@Vieze Tonnie | 13-04-10 | 21:29
Correct.

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 21:31

Oh mijn God. Nu lees ik het linkje pas. Heleen Mees bij de EUR.

Petrus de Rewa | 13-04-10 | 21:30

Spijker, kop, raak.
Nu nog een verschil maken tussen vrouwen die kinderen baren en verzorgen en vrouwen die dat niet doen. De eerste groep heeft een groot nadeel ten opzichte van niet-zorgende mannen en vrouwen wat betreft de carrieremogelijkheden in de wetenschap.

Petrus de Rewa | 13-04-10 | 21:30

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 21:24
Een goede reader heb je best wat aan, maar in dit geval kan het niet anders dan een schaamlap zijn.

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 21:29

Dat eeuwige gelijkheidsdenken....
En denk maar niet dat Joke, Fatima en Sandra, de échte talenten, zitten te wachten op gesubsidieerde Anita´s. Maar he, wat maakt dat de progressieve denker nu helemaal uit. Als hij maar goed kan slapen. Bah.

Fleauxe | 13-04-10 | 21:27

Zoals altijd, weer een goed stuk van Van Pruisen. Dit soort praktijken maakt me gewoon echt boos.

zarathustra1 | 13-04-10 | 21:27

@Vieze Tonnie | 13-04-10 | 21:23
Volgens mij hadden we niet eens een boek, maar hadden ze een 'reader' gemaakt met bij elkaar geraapte artikelen...

LOL!

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 21:24

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 21:20
Vouwen dan maar. Met bladzijden uit "Gendergeschiedenis voor de Kat z'n Kut Deel 2"

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 21:23

-weggejorist-

bob links | 13-04-10 | 21:21

@Flippo
Hebben de katholieken zich destijds geëmancipeerd vanwege een royaal subsidiebeleid en door positieve discriminatie door de oudliberale elite? Lijkt me niet. Het hele idee van voortrekken staat haaks op het concept emancipatie; het bevestigt enkel de subalterne status van de betreffende groep. Laat ze maar lekker vrouwen en allochtonen voortrekken, het zal hun zaak geen goed doen. Alleen jammer dat het ten koste gaat van onderwijs en economie.

Arie Stoteles | 13-04-10 | 21:20

@Vieze Tonnie | 13-04-10 | 21:17
Toch vind ik dat papieren vliegtuigje interessanter nu...

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 21:20

Dus het wetenschapsaphasie program wordt weer uitgebreid, voor de vrouwtjes.
Nou gefeliciteerd dan maar weer dames!

ZSU-23-4 | 13-04-10 | 21:19

Zou ik 'r doen?

weesgegroet | 13-04-10 | 21:18

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 21:12
Ja, ook een mooi speeltje.

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 21:17

je kijkt 2jaar niet en kan zo verder ,of is dat de kracht?

lidlbier | 13-04-10 | 21:17

Geenstijl vind het ook maar slap dat de PVV maar 9 vrouwen op de lijst heeft.

Einde van de Domheid | 13-04-10 | 21:16

man, man,man wat is dat kudt.

lidlbier | 13-04-10 | 21:15

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 21:08
Ik heb dit punt (0031ers willen geen laagbetaald/ongeschoold werk verrichten) nog nooit eerder gemaakt. Je kunt dat vrouwen verwijten maar de mennen denken er precies zo over.

Einde van de Domheid | 13-04-10 | 21:15

er staat 'extra push voor vrouwelijk talent', als je net buiten de boot valt - oftewel niet goed genoeg bent - dan kun je haar toch geen talent meer noemen, of is dit niet de logica die ze graag zien bij het NWO?

Swarley.. | 13-04-10 | 21:15

@Vieze Tonnie | 13-04-10 | 21:11
Ik heb niet al te lang geleden een paper geschreven over de politieke besluitvorming rond de JSF... telt dat ook?

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 21:12

o en voor alle elitaire gassies je nageslacht komt voort uit de persoon waar je een stijve van krijgt en die de moeite neemt om jouw waarschijnlijk te korte lid te accepteren welke beslissing niet op jouw voorkomen/prestaties maar op overlevingskansen van kroost is gebaseerd. dit is biologie van de hoogste plank.
iedereen die zegt dat vrouwen dom zijn is achterlijk al begrijp ik dat goeie tijden echt niet .

lidlbier | 13-04-10 | 21:12

Hendrik Antoon Lorentz en Heike Kamerlingh Onnes draaien zich maar weer eens om in hun graf. Een wetenschap nabootsen door met wat dubieuze cijfertjes uit enquetes en simulaties te rekenen is geen wetenschap maar toneelspel.

lijm11 | 13-04-10 | 21:12

Die opgedrongen gelijkheid komt me echt de strot uit. Vaak staan de voorstanders van 'positieve' discriminatie ook echt buiten de realiteit. Dat 'Old Boys Network' zal soms best een rol spelen, maar vaak willen vrouwen volgens mij gewoon niet. Uit onderzoek blijkt keer op keer dat de meeste vrouwen het liefst deeltijd werken, daar krijg je geen topfuncties mee. Mannen zijn doorgaans ook meer assertief en daarom eerder geneigd om promotie te vragen e.d. Toch blijven ze ons wijsmaken dat het allemaal door die kwade blanke mannen komt.

En ik las vandaag een artikel in Binnenlands Bestuur, over het falen van het beleid van Ter Horst om meer vrouwelijke burgemeesters te krijgen. Actief beleid met 'talent scouts' om meer vrouwen op die functies te krijgen. Heeft werkelijk helemaal niets geholpen en waarom? Omdat vrouwelijk blijkbaar nog steeds niet bepaald in de rij staan om te solliciteren. Soms zijn de verhoudingen zelfs 1 á 2 vrouwelijke sollicitanten op 20 mannen. Niet zo gek dat de meeste burgemeesters dan mannen zijn hé. Het lijkt me dat wetenschap ook vooral mannen trekt, dus dat die dan oververtegenwoordigd zijn spreekt ook voor zich. Maar ja, dat willen sommige mensen gewoon niet snappen.

Fulgrim | 13-04-10 | 21:12

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 20:51
Kijk dit is nou keiharde nuttige wetenschap, autonomous paper airplane/missile defense system: www.uwplatt.edu/csse/courses/prev/csse...

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 21:11

Een hele slechte zaak dit.

kritiekloze criticus | 13-04-10 | 21:10

@Flippo | 13-04-10 | 20:49 Jij WILT het niet begrijpen? Of ben je echt dom?

Het gaat er niet om dat onderwijs en onderzoek gestimuleerd wordt! Integendeel, dat is het belangrijkste wat er is!

Waar het om gaat is dat vrouwen MEER kans krijgen OMDAT ze vrouw zijn. Niet omdat ze een briljante geest hebben, omdat ze betere (of gelijkwaardige) ideeën hebben.

En dat is wat er fout gaat. Het geld moet gaan naar diegene met de beste insteek, de meeste hersenen en de meeste capaciteiten om iets nuttigs te produceren met dat geld.
Of dat een man of een vrouw is mag er helemaal niet toe doen.

Vogelbeest | 13-04-10 | 21:09

Krachtmeester | 13-04-10 | 21:05

Als er dan toch een vrouw aan de macht komt dan wel 1 met meer ballen.

Eurotokkie | 13-04-10 | 21:08

Oh, kudt boven kwaliteit. Zeg dat dan....
.
*zich aanmeldt voor operatie*

koyt | 13-04-10 | 21:08

@Einde van de Domheid | 13-04-10 | 21:06
*naald weer op de goede plek zet*

Je plaat viel in herhaling, vandaar.

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 21:08

Met de wetenschap dat het morgen druk is, zeg ik:

A je to.

Enzo.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 21:07

Voor baantjes die hier omschreven worden als 'kudt' haalt iedere Nederlander zijn neus op. Dat laten we anderen doen en vervolgens gaan we dan op die mensen haqqen. Dat is pas leven!

Einde van de Domheid | 13-04-10 | 21:06

Voorts ben ik van mening dat Merlot 's lands eerste vrouwelijke president moet worden.

Krachtmeester | 13-04-10 | 21:05

De wetenschap gaat steeds on-wetenschappelijker te werk. Zorgelijk....

vriendje | 13-04-10 | 21:05

Het droombeeld van de PvdA: Allemaal sukkels + een Heerschende Klasse bestaande uit PvdA-immigranten.

Vogelbeest | 13-04-10 | 21:04

Afwassen is ook wetenschappelijk , dus Dames genoeg werk in de keuken.

Eurotokkie | 13-04-10 | 21:03

Sliptong | 13-04-10 | 21:01
Alles voor de goede zaak !

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 21:03

Merlot | 13-04-10 | 20:51
Bek houden en betalen!

k-schaaf | 13-04-10 | 21:02

Flippo | 13-04-10 | 20:49
Het door u genoemde volksdeel leefde destijds in diepe, onaanvaardbare armoede. Dat is imo dus onvergelijkbaar met de huidige 'achterstandsgroepen' in 0031.
De overheid dient zich anno nu verre van social engineering te houden, omdat zulks 99 van de 100 keer in exact het tegenovergestelde van wat men wil bereiken resulteert. De weg naar de hel is namelijk geplaveid met goede bedoelingen. Gelijkwaardigheid zit diep verankerd in elk menselijk wezen. Elke poging die machten van buitenaf ondernemen om gelijkwaardigheid (in hun voordeel uiteraard) op te leggen, doet afbreuk aan de natuurlijke groei naar gelijkwaardigheid en daadwerkelijke samenwerking - dat is dus samenwerking van binnenuit in plaats van buitenaf.

Krachtmeester | 13-04-10 | 21:02

@ Flippo | 13-04-10 | 20:49
Ik heb het al vaker gezegd: positieve discriminatie van de één is negatieve discriminatie van de ander. Het enige verschil is dat als blanke mannen over discriminatie klagen, ze als rancuneus, kleinburgerlijk, provinciaals, kleinzielig, kleingeestig en zelfs racistisch in de hoek worden gezet. Want blanke mannen kunnen per definitie niet gediscriminieerd worden. Kijk, dát is de echte discriminatie.

Ivoren Toren | 13-04-10 | 21:01

@Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:54
* er een hoelahoep beweging achteraan maakt *

Sliptong | 13-04-10 | 21:01

j0shua | 13-04-10 | 20:57
Die Jenny, fail!

Ashtrey | 13-04-10 | 21:01

Ik wacht met smart op de memoires van Maria van der Hoeven.

James St John Smythe | 13-04-10 | 21:00

Gaan we weer, policor vrouwen voortrekken op Amerikaanse leest. Man, man, man, dan nog die doos van een Heleen Mees, het vleesgeworden Gutmenschvrouwtje met hete aardappel in de mond:
'In wie ben je teleurgesteld?'
'Bwekobemmah (skrunch skrunch)'
-Of deze dan:
'Mijn opa en vadurr lieten zich elke dag scheewren. Goed voor de economie, vernedurrunde paupurbaantjes'.
-
Vrij naar Gerard Reve: Ze zouden een brandende poppenkar in je k*t moeten douwen!

Boeuf Bourguignon | 13-04-10 | 21:00

@djaxefield | 13-04-10 | 20:43
Helemaal mee eens.
Ook moeten meer vrouwen het recht krijgen en nemen een klabanus te dragen.
Ondersteund met allerlei stimulerende maatregelen; dat spreekt. Iets voor de vierde feministische golf, me dunkt, beste Heleen.

Fijnstoffer | 13-04-10 | 20:58

Flippo | 13-04-10 | 20:49
.
Katholieke Universiteit Tilburg?
.

cekars | 13-04-10 | 20:56

@ Flippo | 13-04-10 | 20:49
Het vrouwelijke VOLKSDEEL? Gatverdamme!

leverworst | 13-04-10 | 20:54

Merlot | 13-04-10 | 20:51
Subliem, ik zie je met je tasje op het toetsenbord slaan.

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 20:54

Dit moet toch niet gekker worden, weer met VP eens! Dat ze ASPASIA-premie omdopen tot de 'I got pussy gimme money'-premie

ouwe_trekpop | 13-04-10 | 20:54

Merlot | 13-04-10 | 20:51
* met één hand zijn testikels vast pakt en met de ander een vuist maakt, al roepende "Jeey !" *

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:54

Waar is DE Secretaresse wanneer je haar nodig hebt?
En ik ben bovendien benieuwd naar de mening van andere vrouwen, staan zij aan de kant van Marike Stellinga (Elsevier) of Ciska Dresselhuys (aan de kant)?

voetmassage | 13-04-10 | 20:52

@Vieze Tonnie | 13-04-10 | 20:48
Gendergeschiedenis. Dat heb ik ook nog eens ooit gehad...

Brrrr.

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 20:51

Positieve discriminatie bestáát niet eens.
Het is een intrinsiek negatief begrip.
Als je de één positief discrimineert, wordt een ander automatisch "gewoon" gediscrimineerd.

Positieve discriminatie is dus gewoon alleen maar een politiek correct eufemisme voor: voorkeur op grond van ras, afkomst en sexe.
Daarmee is positieve discriminatie strijdig met art. 1 van de Grondwet.
Ook al voegen ze er schijnheilig dat "bij gebleken gelijke geschiktheid" aan toe.
Bij gebleken gelijke geschiktheid van kandidaten is er slechts één fatsoenlijke oplossing: loting.

En daarom.
Is in Nederland de blanke piemelmens op dit moment veruit de meest gediscrimineerde persoon.
En dat pik ik niet.
Geen stiekum kloteracisme-sexisme in mijn land!
.

Merlot | 13-04-10 | 20:51

Ze moeten zich dus eerst omhoogneuken alvorens voor subsidie in aanmerking te komen. Dus als ze niet neukbaar zijn, geen subsidie. Ik vind het best wat hebben.

..zapper | 13-04-10 | 20:50

Hè hè, daar is Tosca weer.
+ veel.

Arie Lekst | 13-04-10 | 20:50

@Flippo | 13-04-10 | 20:49
Tits or GTFO.

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 20:50

djaxefield | 13-04-10 | 20:43
Nee dank u. De vrouwen die ik tegenkom op de bouwplaats hebben het formaat van een 20ft. containerT.

jack and friends | 13-04-10 | 20:49

goed opgelet Van Pruisen! schandelijke zaak. dat positief discrimineren hangt me onderhand de keel uit. gewoon het beste jongetje (m/v) (z/b) uitkiezen, die verdient het!

Gillerd | 13-04-10 | 20:49

Begin vorige eeuw was ons katholieke volksdeel arm en dom. Ze werden daarom lelijk gediscrimineerd (en onder de plak gehouden door meneer pastoor). In de jaren 1910-1020 kwam er daarom een emancipatiebeweging op gang, die onder andere resulteerde in de oprichting in 1924 van de Katholieke Universiteit Nederland. Die universiteit leverde de kleine eeuw daarna honderdduizenden hoger opgeleiden af, met een verhoogde kans op een beter leven, en een bijdrage aan de opbouw van ons land. En natuurlijk met mede als doel het kweken van een katholieke elite die de macht over het vaderland naar zich toe zou trekken.
Waarom vertel ik dat nu allemaal. Het is prachtig om te emanciperen. Dat heeft een nobel doel. En een machtsdoel. Emancipatie van de vrouw is prachtig. Dat is beter voor de vrouwen. Beter voor de maatschappij. En ook beter voor de mannen. Want ja, mannen, hoogopgeleide vrouwen verdienen meer en hebben betere sex. Dus daar hebben wij als mannen ook wat aan.
Alleen afgunstige mensen die zelf mislukt zijn in het leven zijn altijd maar weer boos dat anderen gestimuleerd worden. Gestimuleerd worden in meer kennis, meer wijsheid, een betere opleiding, een beter salaris. Met een nobel doel voor het individu en een algemeen doel voor ons als vaderland.
Dat geldt voor het katholieke volksdeel vroeger. En vor het vrouwelijke volksdeel nu. Wat is daar nu toch tegen? Moet de afgunst van de kleinzielige en kleingeestige boze blanke man nu alles en iedereen gaan regeren? Gezonde, niet-angstige en niet-afgunstie mensen zijn er juist voor als mensen emanciperen. En ja, vrouwen zijn ook mensen.

Flippo | 13-04-10 | 20:49

Zware Guy | 13-04-10 | 20:40
Er kunnen potdomme (pun intended) weer een paar professoraten genderstudies gevuld worden met deze kul. Het is intellectuele oplichterij, daarmee worden dit soort subsidies voorgekookt. Waarom heet het premie eigenlijk? Het is natuurlijk een subsidie ter compensatie van een handicap.

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 20:48

djaxefield | 13-04-10 | 20:43
Dan eauk toiletman i.p.v. de gebruikelijke toiletjuffrouw, eerlijk is eerlijk.

Ashtrey | 13-04-10 | 20:48

Het was te verwachten. Nu het stemvee niet langer via de economische route maakbaar lijkt (want: te moeilijk, te lastig en niet goed te controleren), gaan de ambtelijke taxharkhordes het dus voor de volle 100% over de boeg van social engineering gooien. We hebben het hier over niets minder dan communisme 2.0 mensen, let op uw seack!
Iedereen die afwijkt van de zwoegende witmans heeft per definitie ergens wel een te kwantificeren 'achterstand' en dient derhalve van staatswege 'geholpen' te worden. Eenrichtingsemancipatie is nu al bijna een geloof geworden in 0031. Resultaat? Op hun tenen lopende mensen met vermeende 'achterstanden' en volkomen genegeerde mensen die er ook niets aan kunnen doen dat ze als blanke man geboren zijn. We hebben nu al parallelle samenlevingen op etnisch en religieus vlak. Daar komen in de nabije toekomst naar verwachting dus nieuwe, wederom volkomen gecreëerde parallelle samenlevingen bij. Scary.

Krachtmeester | 13-04-10 | 20:47

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 20:40
;)

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:44

Ik vind trouwens ook dat er verplicht meer vrouwen in de bouw moeten werken, meer machine bedieners, meer vrouwelijke loodgieters, vrouwelijke timmermannen euh... dat ze het niet willen doet er niet toe, wordt om ze eens te dwingen! Ik zeg zweten en laat je snor staan!

djaxefield | 13-04-10 | 20:43

What's your point? Iemand die gedichtenbundels schrijft zou eigenlijk geen hoogleraar mogen worden?

cekars | 13-04-10 | 20:42

@Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:38
Snelle vaatwasser hebben jullie, Teun!

Vrouwtje staat met vaatdoek in de hand gewillig te wachten op de verlossen piep van 'einde wasprogramma'? Kan ze weer aan de slag!

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 20:40

@ Merlot

De Literator wordt helemaal gelukkig van uw opmerking. Hij voegt er aan toe, dat inmiddels algemeen bekend én onderzocht is dat vrouwen in het algemeen gesproken helemaal niet fulltime willen werken en d. Ook niet als ze géén gezinstaken hebben ! Waarom: omdat ze graag genoeg tijd over willen houden voor leuke dingen. En gelijk hebben ze, zie
vrouw.nl/site/Vrouwen_gaan_voor_deelti...

De Literator | 13-04-10 | 20:40

Sterke en slimme dames FTW!

We zitten allemaal met die verdraaide politieke correctheid (aka cultureel Marxisme) die "equality of opportunity" stiekem aan het vervangen is door "equality of outcome". Op naar de heilstaat waarin ieder gelijk maar betekenisloos is.
http://i2.photobucket.com/albums/y23/drsanity/SocialismPostmodernism.gif

Iedereen gelijke kansen bieden, maar niet bemoeien met de vraag of die kansen worden benut.

Zware Guy | 13-04-10 | 20:40

Dat heet dan 'positieve' dioscriminatie. Net zoals elke niet-blanke leerling door het ministerie van onderwijs in rekenmodules wordt aangeduid als 1,25 leerling in tegenstelling tot 1 leerling. Dat is positief mensen, snap dat dan! Om dezelfde reden kan de politie niet genoeg manschappen krijgen omdat zij verplicht meer allochtonenen en vrouwen in dienst moeten nemen terwijl er uitsluitend meer dan voldoende autochtone mannelijke kandidaten zijn. Maar niet zeuren nou, da's positief. Ik zou het graag hernoemen tot 'zero-positieve discriominatie'

djaxefield | 13-04-10 | 20:39

Mevr Teun empancipeert nu al een half uur in de keuken en het gaat goed !
De afwas is bijna gedaan.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:38

Sliptong | 13-04-10 | 20:36
Met een tiet,
in het verschiet,
zing ik het mooiste lied!

Ashtrey | 13-04-10 | 20:38

Emancipatie is voor mij pas geslaagd als ik een vrouw achter de vuilniswagen zie.

xzaz2 | 13-04-10 | 20:37

@Ashtrey | 13-04-10 | 20:35
Hoe mooier de prammen hoe minder ze drammen.

Sliptong | 13-04-10 | 20:36

Het is niet eerlijk dat jullie nu net la Mees als voorbeeld gebruiken. Die mag best zo'n proefschrift schrijven. Er zijn vrouwen zat die zonder extra bijscholing een mooi boekje kunnen schrijven. Nog 1 zo'n besluit en ik stem SGP!!

leverworst | 13-04-10 | 20:36

@Merlot | 13-04-10 | 20:28
Jij bent zeker ook via een achterdeurtje op die leerstoel geslopen? * wegduikt voor de hoon *

Sliptong | 13-04-10 | 20:35

De Veroorzaker | 13-04-10 | 20:28
Een tettensubsidie, kijk dat zijn de betere plannen!

Ashtrey | 13-04-10 | 20:35

thea rulezzz ++++ :-)

nickjuh | 13-04-10 | 20:35

@Bos Hout | 13-04-10 | 20:30
Sarcasme behoort vilein en geslepen gebracht te worden. Dit ligt er te dik boven op. ;)

Sliptong | 13-04-10 | 20:34

Bos Hout | 13-04-10 | 20:30
LOL. Ik ook.

juriste | 13-04-10 | 20:31

Mees is een kudtnaam. Of het nu van voren of van achteren is.

Sliptong | 13-04-10 | 20:30

juriste | 13-04-10 | 20:26
U verbaast ons dagelijks met uw kunnen. Ben vereerd dit paneel met u te mogen delen.

Bos Hout | 13-04-10 | 20:30

Als masterstudent kan ik - na vier jaar objectieve observatie - vaststellen dat mannelijke hoogleraren simpelweg veel meer in hun mars hebben dan de vrouwtjes (uitzonderingen daargelaten). Er zijn ook waardeloze mannen die het vak bekleden, maar over het algemeen staan ze echt veel sterker in hun schoenen. Wat vooral heel erg opvalt is dat vrouwelijke hoogleraren erg graag strepen in je papers... werkelijk waar elk pietluttig foutje wordt verbeterd. Ze draven zo ver door, dat heel je paper uiteindelijk door hen wordt herschreven en je gehele eigen stijl is vervormd (misvormd) naar de hunne. Waardeloos is dat.

Art Vandelay Ultor | 13-04-10 | 20:29

lol @ fuckje | 13-04-10 | 20:26

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:29

JaNeeTochNietDan? | 13-04-10 | 20:25
Staat genoteerd.

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 20:29

Ik dacht we dit soort experimenten na het laatste kabinet hadden geschrapt?

Bos Hout | 13-04-10 | 20:28

Dit bericht is geschreven alsof de commissies die subsidies toewijzen onafhankelijk zijn. Grappig.

Of je nu een subsidie krijgt omdat je tieten hebt of omdat je vriendjes hebt maakt niet zoveel uit en ik persoonlijk zie liever veel tieten om me heen dus ik vind dit niet eens zo een slecht plan.

De Veroorzaker | 13-04-10 | 20:28

Diversiteitsbeleid is voor Niemand goed. Zeker niet op een plek voor hogere educatie. Al is de leugen nog zo snel......

HonderdEnEen | 13-04-10 | 20:28

Ondergetekende, te weten zelf een vrouw, is dat gezeik over verplicht vrouwen aannemen, verplicht 50% vrouwen op lijsten zetten, en vpprtreksubsidieverstrekken, en speciale prijzen van Vrouwelijk Ditofdat Van Het Jaar ---- ZAT.
ZAT!
He-le-maal ZAT!
Grrrrretvrrdrie.

Merlot | 13-04-10 | 20:28

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:23
Precies. Voor mij geen positieve discriminatie maar gewone discriminatie omdat ik alles kon wat ik als werkende moeder niet behoorde te kunnen.

juriste | 13-04-10 | 20:26

Heleen Mees, die in elk tv- programma te pas en vooral te onpas roeptoetert dat werkeloosheid niet bestaanbaar kan zijn, want in New York werkt iedereen in een nagelstudio. Als je maar wilt!

fuckje | 13-04-10 | 20:26

Ach ja, kijk naar het basisonderwijs: overgenomen door vrouwen en helemaal naar de verdommenis. Kijk naar de rechterlijke macht: langzaam maar zeker volstrekt ongeloofwaardig, ook bijna geheel bevrouwd. Zelfde gebeurt trouwens ook bij allochtonen: er zal en moet een quotum gehaald worden. Afbraak derhalve.

Hamertje Tik | 13-04-10 | 20:26

Laat het nu maar zoals het is.
Op de langere termijn hebben vrouw straks niets meer te vertellen onder het nieuwe Islamitisch bestuur.
Worden de dames in burka gehesen en moeten ze simpelweg hun mond houden en dus zeker niet met wetenschappen bezig houden.
Dat is dan puur voor de man aangelegd.

Welke mannelijke wetenschapper begint een proefproces wegens politiek-correcte diskriminazi? Spong heeft weinig met de vrouwelijke geslacht, en zal vast wel willen helpen.

Zware Guy | 13-04-10 | 20:25

-weggejorist-

JaNeeTochNietDan? | 13-04-10 | 20:25

niet te hoog van de toren blazen boys want als een vibrator de rekeningen.......

lidlbier | 13-04-10 | 20:25

@modderfokker23 | 13-04-10 | 20:23
Die vind ik niet slecht. En nou ga ik echt gamen.

TisNieZoMoeilijk | 13-04-10 | 20:24

Oh dus dan krijgen we weer zo'n positieve discriminatie bij vrije vacatures waarbij vrouwen en allochtonen de voorkeur krijgen en ik werkloos thuis mocht zitten.........

Fruitvliegje | 13-04-10 | 20:24

juriste | 13-04-10 | 20:22
Kijk, dat bedoel ik.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:23

Juist, bij de vuilnis ophaal dienst hebben ze ook een vrouwen tekort, gaan ze daar ook van die voortrek programma's gebruiken?

modderfokker23 | 13-04-10 | 20:23

Ik doe al bijna 20 jaar aan positieve discriminatie: ik spies enkel vrouwen.

Brakke Obama | 13-04-10 | 20:23

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:16
Ik kreeg alle problemen van vrouwen (die ik niet had) in mijn schoenen geschoven, maar ik kon gewoon fulltime werken naast mijn gezin met goede oppassen en een kind dat nooit ziek is geweest, zodat ik nooit vrij hoefde nemen.
Ik nam elke schoolvakantie 1 week vrij.

juriste | 13-04-10 | 20:22

Ha! Dinsdagavond. Canvas avond voor wie wijzer is of wil worden.

Hanxie | 13-04-10 | 20:22

Mijn opa zei dikwijls (terwijl hij aan zijn citroentje nipte); vrouwen heb één recht en dat is het aanrecht! Veelal vulde hij deze deauddoener nog aan met 'één rol en dat is de deegrol!'
Got mooie tijden, het lijkt als de dag van gisteren dat deze essentie des levens nog heul normaal was en zonder mokken of morren werd gedragen deur moeder de vrouw.
Die tijden leken eauk overzichtelijker, de taakverdeling was zonneklaar en maakte het dagelijks leven (volgens mij) eauk makkelijker. Tja, vroegah.

Ashtrey | 13-04-10 | 20:21

Kennis komt niet alleen uit boeken, maar ook uit gedrag en dan moet je soms van het vrouwelijk geslacht zijn om iets bij te kunnen dragen aan deze kenniseconomie, blijkbaar.

Dirk Tang | 13-04-10 | 20:21

Glazen plafond is van gewapend beton. Anderzijds: vrouwen... soms kan je beter kippen houden! *broedhouding aanneemt en ei uit haar kloaka perst*

Redwood | 13-04-10 | 20:21

En dan godverdoemme al die hoogleraarschappen ondermenstrueren zeker?

oddfellow151 | 13-04-10 | 20:21

"De New Yorkse kansenmaatschappij"?! Schudt het maar in mijn hoge hoed en laat de quasi intelligentie maar aan Mees over. Ik pas wel op de kinderen. Doei, ik ga gamen, wat een wereld.

TisNieZoMoeilijk | 13-04-10 | 20:20

Het Veni beurs krijgen lukt vrouwen wel begrijp ik hieruit?

Behoorlijk VerBaasdt | 13-04-10 | 20:20

Nivelleren heet dat.

De Stramme Kabouter | 13-04-10 | 20:20

En zo is het. Je ziet (en hoort) dagelijks om je heen dat Nederland dommer wordt.
Let alleen maar eens op de uitspraken (accent, klemtoon, intonatie) van Nederlandse woorden op televisie. Is om je kapot te ergeren/schamen.

grote haas | 13-04-10 | 20:20

Dit is me echt zó uit het hart gegrepen.

En kijk hier, nog zo'n kneuzen-parade. Want wat doe je als de allochtone studenten niet goed genoeg zijn om een serieuze prijs te winnen? Dan schakel je toch gewoon reglementair de autochtone concurrentie uit! www.echo-net.nl/vervolg.php?id=9

Ivoren Toren | 13-04-10 | 20:18

Competentiegerichte selectie is dan ook niet socialistisch, en derhalve moet het wel racistisch en rechts zijn. Vandaar ook deze bokkesprongen om mentaal minder begaafden op functies te krijgen waar ze eigenlijk niet passen.

koolteer | 13-04-10 | 20:18

spijker, kop, raak!

ServerGenius | 13-04-10 | 20:18

Tja ach ja. Als ik zeg dat vrouwen echt beter af zijn in het huishouden en met hun kinderen... Als ik daarbij nog opmerk dat zij wel degelijk mee mogen/kunnen/moeten werken, maar dan in banen die hen op het lijf geschreven zijn en uren die in het leefpatroon van een gezin passen...
Als ik hier vervolgens nog aan toe voeg dat vrouwen waarschijnlijk al zo'n beetje aan de top van de door hen, of hun vertegenwoordigers(!), gewenste maatschappelijke positie staan = gelijkheid, maar dn wel ieder zijn ding...

Tja, dat is ongeveer even erg als zeggen dat de PVV niet rascistisch is...

TisNieZoMoeilijk | 13-04-10 | 20:18

Een keer met de tetten zwaaien en de meeste dames zijn er ook wel.

frietgeur | 13-04-10 | 20:18

Dus als je niet goed genoeg wordt bevonden om hoogleraar te worden dan kan dit alsnog omdat er vanuit wordt gegaan dat er tegen je gediscrimineerd is omdat je een vrouw bent. Wat een enorme onzin, als een vrouw een betere kandidaat is voor een leerstoel dan krijgt ze die toch gewoon. Het is gewoon zo dat veel minder vrouwen dan mannen dit nastreven. Natuurlijk krijg je dan een scheve verdeling. Kotsmisselijk word ik van dit soort ongerechtvaardigde voortrekkerij.

Pantheist | 13-04-10 | 20:16

juriste | 13-04-10 | 20:12
Gelukkig kan jij dat wel.
Toch ?

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:16

"Mees is deskundig op het gebied van globalisering, de opkomst van China, de economische en financiële crisis, topinkomens, integratie en diversiteit, de New Yorkse kansenmaatschappij, Europa, mededingingsbeleid en vrouwenemancipatie."

Maar de vraag is natuurlijk:
"Welke mafkees doet zo iemand ?"

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:14

Stimuleren van de kenniseconomie en onze toptalenten!

azijnseiker | 13-04-10 | 20:14

hoeveel dommer moet nederland dan nog worden????

jack and friends | 13-04-10 | 20:13

Hoeveel vrouwen bewegen zich in de wetenschap in vergelijking met mannen? Stukken minder, durf ik te wedden. Zoals in andere takken mannen weer ondervertegenwoordigd zijn. Dat is omdat mannen en vrouwen verschillend van elkaar zijn. Niet dat de een beter is dan de ander. We hebben ze allebei nodig. Maar vanuit die verschillen groeien dus verschillende mensen op. Dat is helemaal niet erg. Wat erg is zijn de mensen die menen hier heel geforceerd wat aan te moeten doen. Van die mensen die naar de vrouwendag komen of bij de PvdA een ministerspost krijgen.

harl | 13-04-10 | 20:13

Oh. Vrouwen willen graag tot hoogleraar benoemd worden, niets nieuws. Er zijn genoeg vrouwen die gepromoveerd zijn, want dat kan fijn naast het krijgen van een baby met thuiswerken, maar dan worden ze geen universitair hoofddocent omdat ze gezinstaken niet goed kunnen combineren met fulltime werken.

juriste | 13-04-10 | 20:12

Guusje, kom d'r maar in.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken