Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Peter R, uw alibi tegen Zembla

Ik wil weerrrrr een Emmy 1,8 miljoen kijkers zagen gisteravond wat je in Nederland krijgt in ruil voor het verkrachten en vermoorden van drie tienermeisjes: een eigen kamer van 25m2 (groter dan de gemiddelde studentenkamer), luxe douche, toilet, keuken, flatscreentelevisie, DVD-speler, spelcomputer, vriendelijke jongens en meisjes die "u" en "alstublieft" tegen je zeggen en DVD'tjes met snoeiharde teenpr0n op je kamer bezorgen, sportvoorzieningen, overal shag mogen roken en natuurlijk uitzicht op begeleid verlof, ook als je tot levenslang bent veroordeeld. Allemaal gratis. Bedankt weer Peterrrrrr, het aantal kindermoordenaars zal nu wel rap stijgen na het zien van al dit paradijselijks bij wijze van "behandeling". Maargoed, dat het TBS-systeem in Nederland riekt naar dikke, bruine peop wist u toch al lang. Wat u niet wist is het bestaan van een nieuwe onverwoestbare biokippensuperbacterie (bijnaam: Godzilla) die ons bestaan bedreigt. Was namelijk te zien op het andere net, wat u dus niet keek. Terecht, want saaie linkse Zembla-meuk. Nu weet u het alsnog. Eet smakelijk en morgen gezond weer op.

Reaguursels

Inloggen

Het is een complot.
Negers eten veel kip.

Jan Gordelroos | 13-04-10 | 10:43

Ik heb het onthouden. Ik hoef dus niet bang te zijn voor die klop op de deur om half zes in de ochtend. Man man, wat is het weer pico bello geregeld hier. Kijk voor de gek 'ns naar [America's Hardest Prisons], op NGC; waar je al voor een parkeer boete 2 weken tussen Bubba en z'n vriendjes in een cel mag vertoeven.

kitspuit | 13-04-10 | 09:47

Iemand Food, Inc. gezien? Gaat ook over de massaproductie van vlees en dat je juist daarom peop in onze hamburgers krijgen.

MOL | 13-04-10 | 09:01

Wat een onzinverhaal leg je hier neer BertBrussen. Kan je niet beter?

Hölzenbein | 13-04-10 | 08:54

Wat je zegt - Zembladibla

dubber | 13-04-10 | 06:43

ESBL??? Oh, dus ze hebben weer een nieuwe kunstmatig genetisch gefabriceerde bacterie op het volk losgelaten, in de hoop dat Nederland een heel stuk rustiger wordt en er minder files zijn tijdens de spits?
Maareh... vlees goed doorbakken helpt nog steeds, dus de hittebestendige bacterie hebben ze nog niet uitgevonden. Beter je best doen, jongens! Kom op, je kunt het!

prakkie | 13-04-10 | 01:16

Het staat niet online???
Heeft iemand het opgenomen?

taxidermist | 12-04-10 | 22:55

*Kippenbouillonblokjes niet vergeten*

cekars | 12-04-10 | 21:45

Flodder | 12-04-10 | 18:17
Hij had dus gewoon levenslang moeten hebben, niets geen tbs.

repulse | 12-04-10 | 20:40

Flodder | 12-04-10 | 18:04
Ik heb 10 euro en twee kinderen, beide kinderen hebben een zelfde hoeveelheid zorg nodig alleen op een andere manier. Goede zorg verlenen is dan niet 8 euro uitgeven aan 1 kind en 2 euro aan het andere kind, zeker niet als het eerste kind zichzelf niet wil of kan gedragen want ik leer daar het tweede kind alleen maar mee dat het loont om je niet te gedragen.
caudillo | 12-04-10 | 19:27
sorry ik refereerde terug aan baatstra in het topic van vannacht die dezelfde stelling plempte maar dan alleen wel serieus bedoelt. Ik heb jouw plempsel over het hoofd gezien.
`De manier waarop een samenleving met zijn gevangenen omgaat is een graadmeter van de beschaving van diezelfde samenleving.
Hoe primietiever de samenleving hoe slechter de gevangenissen,dus de behandeling van de gevangenen.

baatstra | 12-04-10 | 00:57`

repulse | 12-04-10 | 20:24

I.D... we spuiten alle huidige gevangenen af (soort generaal pardon zeg maar) en verhuren vervolgens al onze cellen aan België (we schijnen nu al € 30 milj. te beuren voor 500 belgen) Kijk dan kunnen we onze aardgasbel gewoon leuk affakkelen, met zijn alle met ons dertigste met pensioen, de hermandad hoeft alleen nog maar te flitsen en Femke kan eindelijk in Portugal gaan wonen...

Petrus Poortwachter | 12-04-10 | 19:47

@ repulse 16:34
Eerder was er zo'n zelfde nitwit die durfde te verkondigen dat de mate van beschaving kon worden afgelezen aan de manier waarop het met zijn gevangen om gaat, sowieso een stupide opmerking, maar helemaal als je moet concluderen dat de gevangenen het beter hebben als het werkende gepeupel....
-
Zeg, figuur, heb je de rest van mijn post ook gelezen? Was om 10:55.

caudillo | 12-04-10 | 19:27

repulse | 12-04-10 | 16:34
Kijk, deze krijgt dus geen tbs en staat weer zo op straat. www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaa...
Maar jij maakt je liever drukker over tbs'ers waarbij elke twee jaar wordt gekeken of ze nog een gevaar zijn. Man uit de link kan gewoon weer de straat op na zijn straf. Er zitten net zoveel gekken in de gevangenis als in de tbs, alleen zijn ze niet verminderd toerekeningsvatbaar gesteld. Ze kunnen volledig verantwoordelijk gehouden worden voor hun daden..... Dan krijg je vier jaar.

Flodder | 12-04-10 | 18:17

Als Koos op 'begeleid verlof' gaat, heeft hij er nog veel neer te knallen. En hij hàd al zo'n lang lijstje.

grote haas | 12-04-10 | 18:12

repulse | 12-04-10 | 16:34
He kneus, wat zei ik nou over het constant bijhalen van de ouderenzorg. Dat is helemaal niet het topic.
kw_nl | 12-04-10 | 16:23
Heb alleen flarden kunnen terugzien via youtube. Over dat begeleid wonen buiten de gevangenis kwam Koos H zelf mee. Hij heeft zich waarschijnlijk iets in zijn hoofd gehaald. Maar dat kan helemaal niet als je levenslang gestraft bent. Kun je alleen vrij komen met gratie. En geloof mij, dat gaat deze man niet krijgen. Gratie wordt sowieso bijna nooit verstrekt. Hij zit bij mijn weten ook alleen in een tbs-kliniek. Zal wel op een longstay-afdeling zijn. Misschien krijgt hij puur uit bezigheidstherapie nog behandeling, maar als zijn straf niet is omgezet, wat volgens mij niet is gebeurd en uiterst bijzonder zou zijn, zit hij gewoon zijn hele leven vast.

Flodder | 12-04-10 | 18:04

Nou heeft iedereen wel kritiek op Peter R. de Vries, maar die Koos Hertogs is ook geen lieverdje hoor...

Blokletter | 12-04-10 | 16:38

Flodder | 12-04-10 | 15:04
nee ik praat geen onzin, ik stond pas geleden met een oud baasje te praten, de beste man kreeg 2 tankjes zuurstof per maand. Ieder tankje zuurstof staat voor 4 uur van zijn kamer afkunnen, dus per maand kan de beste man 8 uur zichzelf buiten verplaatsten, de rest van de tijd zit hij vast in zijn kamer, omdat er geen geld is.
Ik heb zelf nog een aardig tijdje in de gehandicapten zorg gewerkt, er is geen 1 client die een dergelijke luxe heeft als werd getoond in de tbs instelling. Zelfs binnen de normale psychiatrie is niet een dergelijk budget beschikbaar. Dit zijn allemaal mensen die hulpbehoevend zijn, allemaal mensen die nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan en juist daarom mogen verrekken.
Ga eens een willekeurig bejaardentehuis in, laat de kamer van mnr daar eens zien, wedden dat 100% van de bejaarden er mee akkoord gaat om op een dergelijke manier behandeld te worden, om een dergelijke woonruimte te hebben. Loop eens wat studenten kamers af, kijk eens hoe mensen met weinig geld rond moeten komen. Misschien dat dan duidelijk word hoe kortzichtig en schandalig het is dat je dit beleid zelfs staat te verdedigen.
Eerder was er zo'n zelfde nitwit die durfde te verkondigen dat de mate van beschaving kon worden afgelezen aan de manier waarop het met zijn gevangen om gaat, sowieso een stupide opmerking, maar helemaal als je moet concluderen dat de gevangenen het beter hebben als het werkende gepeupel....

repulse | 12-04-10 | 16:34

@Flodder
U heeft duidelijk niet gekeken...
Meneer had uitzicht op begeleid wonen, hij kwam daar voor in aanmerking door 1 of andere toets. Zo'n wortelwreter had bedacht dat het wel goed zou zijn voor hem. Hij heeft het uiteindelijk zelf verknalt, dus ging het niet door. Uiteraard aast hij op een volgende kans...

kw_nl | 12-04-10 | 16:23

Jullie noemen in de openingstopic een heel rijtje met zijn "all inclusive" privileges, maar vergeten jullie niet de belangrijkste ??
Namelijk dat meneer ook al 30 jaar een WAO-uitkering ontvangt ( aldus Fred teeven) ).......

Miraaa | 12-04-10 | 16:17

Ik vond het toch behoorlijk schokkend wat voor cel hij heeft, Ik dacht dat een cel gewoon een klein hokje was met een bureau, een stoel, een wc + wasbak en een kutbak? En een TV is mogelijk als je maar hard genoeg werkt. Geen appartement met keuken, flatscreen heerlijke bank etc?

Zwoeps1 | 12-04-10 | 16:01

Ja mensen, een paar rotcenten zijn nu eenmaal belangrijker dan de gezondheid van onze kinderen...
Welkom in de bananenmonarchie Nederland.

Stellingios | 12-04-10 | 15:21

repulse | 12-04-10 | 14:58
Hij komt niet terug in de maatschappij. Hij heeft levenslang en zit waarschijnlijk op een tbs longstayafdeling. Is dus uitbehandeld. Lees echt eens een boek want je blaat alleen maar onzin en haalt er steeds populistisch onderwerpen bij die er los van staan, zoals de ouderenzorg.

Flodder | 12-04-10 | 15:04

Wie stuurt de advocaat van dit beest het 10.000ste mailtje? Mailen kan naar debont@cleerdin-hamer.nl

superlama | 12-04-10 | 15:02

Flodder | 12-04-10 | 14:55
Kerker, water brood, cyanide pil, geen probleem mee. Doodstraf hoeft niet uitgesproken te worden maar als mensen zelf vinden dat ze er uit willen stappen mogen ze van mij gaan.

repulse | 12-04-10 | 15:00

Flodder | 12-04-10 | 14:52
Die 80% komt voort uit een te lage straf en als je een beetje oplet zul je zien dat ik daar ook regelmatig over verontwaardigt ben. Nu op dit moment hebben we het over de tbs als geheel, de mate van luxe die deze mensen krijgen en het nut van behandeling ten opzichte van de kosten. Zeker als je de kosten afzet tegen het gene wat een bejaarde kost. Je weet wel zo'n oud mensje wat zijn hele leven zijn stinkende best heeft gedaan en nu mag wegrotten in de stank.
iemand rekende eerder al uit dat bv mnr koos h inmiddels al rond de 5 miljoen heeft gekost, nu zullen we dat cijfer wat aan de hoge kant vinden en maken er een miljoen van, dan is dat dus een miljoen wat de samenleving moet opbrengen om misbaksels zoals hij terug te brengen in de samenleving en dan nog is er een 36% kans dat ze weer in de fout gaan. Dat is absurd en asociaal.

repulse | 12-04-10 | 14:58

repulse | 12-04-10 | 14:49
Het kan beter, maar het is nog altijd een stuk minder dan 80%. En het zijn ook niet allemaal moorden of verkrachtingen die 36%. Wil je nu echt iedereen maar opsluiten om geen enkel risico te lopen. Dat is redelijk hardvochtig voor die mensen die wel te behandelen zijn en dan heel hun leven achter de tralies moeten blijven. En je hebt het heel de tijd ook over kosten. Weet je wat dat zou kosten?

Flodder | 12-04-10 | 14:55

repulse | 12-04-10 | 14:42
Idd, die straf je niet, die behandel je met een maatregel (tbs) om te proberen ze handvatten mee te geven zodat ze, bijvoorbeeld, in de toekomst met hun persoonlijkheidsstoornis om kunnen gaan. Dit doe je wel altijd vanuit het oogpunt van de maatschappij. Bij een te groot recidive-gevaar blijft een tbs'er binnen de muren. Elke twee jaar wordt dit opnieuw beoordeeld. Je gooit ze niet in een kerker om vervolgens de sleutel weg te gooien. Lees eens een boek over tbs of breng eens een bezoek aan een kliniek ipv alleen je mening te vormen over fouten, blunders die de pers halen. Altijd opvallend dat over tbs'ers mensen enorm verontwaardigd zijn, maar je ze niet of nauwelijks hoort over de 80% recidive van bajesklanten.

Flodder | 12-04-10 | 14:52

Flodder | 12-04-10 | 14:34
oeps vergat nog even om nogmaals te benadrukken dat 36% iets meer is als " En ja, het gaat wel eens fout"

repulse | 12-04-10 | 14:49

uitgeslapen | 12-04-10 | 14:06
en toch adviseren de advocaten hun clienten niet mee te werken aan een psychiatrisch onderzoek om TBS te voorkomen. TBS is levenslang en dat is het nadeel ten opzichte van gevangenisstraf. Opsluiting in TBS is het zelfde als opgesloten zitten in een bordeel volgens mij, want de mensen worden gedrogeerd.

juriste | 12-04-10 | 14:46

Flodder | 12-04-10 | 14:34
Zucht.. ik zal het nog eens simpel proberen aan je uit te leggen. Straf geef je als je van mening bent dat de straf een leerzame ervaring is. Als je denkt dat de persoon door het ondergaan van de straf er van leert dat hij iets niet moet doen. Iemand die niet toerekeningsvatbaar is, kan je dus ook niets leren, want hij is niet 'schuldig' aan het gene wat er is gebeurt. Je moet dus niet denken in de vorm van straf, maar bescherming van de rest van de maatschappij.

repulse | 12-04-10 | 14:42

Psychopaat Koos is slimmer dan al zijn 'behandelaars'.
(vb."eigenlijk doodde ik mijn moeder")
Lees Zuidwal en huiver.

noly | 12-04-10 | 14:39

repulse | 12-04-10 | 12:59
Je bent echt te simpel. Jij wil mensen die vanwege hun psychische gesteldheid een misdaad begaan zwaarder straffen dan mensen die niet verminderd toerekeningsvatbaar zijn. Je wilt dus iemand met minder 'schuld' zwaarder straffen door hem direct levenslang op te sluiten zonder behandeling dan een 'gewone moordenaar', die weet wat hij doet. Dat noem ik asociaal. Bij het woord tbs sla je gelijk door en denk je alleen maar aan enge psychopaten die nooit met hun stoornis om kunnen gaan. De praktijk is even wat anders.
seven | 12-04-10 | 13:11
Denk je dat ze bij tbs soms niet kijken naar het risico op recidive?! Daar is heel het systeem op ingericht. Ze houden die mensen juist vast tot ze overtuigd zijn dat ze niet weer in de fout gaan (itt bij gewone detentie). En ja, het gaat wel eens fout. Ook ik heb in het verleden onbegrijpelijke blunders gezien waar mensen niet op worden afgestraft. Dat moet veranderen, maar het beeld dat elke ex-tbs'er, of tbs'ers met verlof constant de fout ingaan en een groot gevaar vormen is onzin.

Flodder | 12-04-10 | 14:34

Walgelijke beelden, van een nog zieker individu, maar wat me bijna even wel tegen de borst stuit;
1) Pr0n voor een kinderverkrachter/-moordenaar;
2) Luxe en bezoeken etc voor bovenstaande;
3) Een rechter die uitzending verbiedt;
4) Een dwangsom van 15K tov miljoenen kijkers (wat denk je zelf);
5) Camera's (2 stuks, zie switchen tijdens gesprekken!) die de TBS in kunnen;
6) Een crimineel met nog een half jaar tegoed, die in Dusseldorf kan landen;
7) Bovenstaande, die een TBS-bezoek kan afleggen zonder arrestatie;
8) Geheimhouding door behandelaars, aan wie al tijden geleden is bekend;
9) Etc. etc. etc.

BralaapStan | 12-04-10 | 14:33

uitgeslapen | 12-04-10 | 14:06
Waarom denk je dat het cda en de cu verlopen paspoorten toestaan bij de verkiezingen. Het zijn met name de ouderen, die al jaren hun stemvee zijn.
www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3...

repulse | 12-04-10 | 14:17

Paspoorten die nauwelijks gekontroleerd worden.
Alles is naar binnen te smokkelen.
Kinderporno waar niet moeilijk over gedaan wordt.
Een riante hotelkamer met flatscreen en andere luxe.
Geen rookverbod.
Op je wenken bediend worden.
Het is maar goed dat zulke dingen aan de kaak wordt gesteld.
Goed werk, Peter R. de Vries.
Misschien gaat het stemvee ooit nog op een andere partij dan het CDA stemmen.

uitgeslapen | 12-04-10 | 14:06

vergeet niet de gratis medische voorzieningen en de senseo welke meneer op zijn kamer heeft staan.

NedPow | 12-04-10 | 13:58

-weggejorist-

uitgeslapen | 12-04-10 | 13:57

PedroXX | 12-04-10 | 12:33

Het gaat hier niet om de dader, het gaat hier niet om de Vries of SBS, maar het gaat hier om het systeem. Gewoon het feit, dat je een veroordeelde van Kindermoord en sexueel misbruik Teen Porno mag aanbieden, hij ongestoord zijn peukie mag roken en naar zijn flatscreen mag kijken.

fritsspits | 12-04-10 | 13:41

Flodder | 12-04-10 | 12:47
Het risico mag na vrijlating niet groter zijn dan gemiddeld. Zoniet? Vasthouden tot dat punt bereikt is. Koele berekening, niks mis mee. Dat ondanks al die miljoenen behandelbudget per tbs-er ze nog steeds een groot gevaar blijken is pas lachwekkend.. De behandeling doet aan als pseudowetenschap, weggegooid geld dus.

seven | 12-04-10 | 13:11

Flodder | 12-04-10 | 12:47
dat straffen in nederland sowieso omhoog moeten mag evident zijn. Als een rechter bepaalt dat iemand moet worden onderzocht worden aangezien zijn misdrijf waarschijnlijk uit psychische problemen voortkomt mag de desbetreffende verdachte niet weigeren, weigeren of niet volledig meewerken zou moeten inhouden per direct veroordelen voor levenslang, als uit de tests duidelijk wordt dat de persoon tbs zou moeten worden opgelegd levenslang opsluiten. Als iemand een ander vermoord en er geen tbs zou worden opgelegd, dan gewoon de normale straf als hij daarna nogmaals in de fout gaat levenslang. nee niet levenslang in luxe hotelletjes, maar in een echte bajes, op water en brood.
Het gaat mij niet om de tbs'er, het gaat mij om de samenleving en om die te beschermen met een minimaal kosten plaatje.

repulse | 12-04-10 | 12:59

repulse | 12-04-10 | 12:29
Jij wil een risicoloze maatschappij, een utopie. Ik wil een nog beter werkende tbs-behandeling itt tot iedereen maar opsluiten tot de dood omdat ze verminderd toerekeningsvatbaar zijn. Want dat vraag ik nog steeds af: hoe wil jij verkrachters en moordenaars straffen die toerekeningsvatbaar zijn? Die komen nu weg met 15, 20 of als je heel bont maakt 30 jaar of levenslang. Die komen ook terug de maatschappij in en daar bestaat een 80% recidive onder. Vind ik het toch vreemd dat je alleen alle risico's wil uitsluiten bij tbs'ers. Komt misschien ook omdat jij bij tbs'ers alleen denkt aan kindermoordenaars en verkrachters. Dat is maar een kleine groep binnen de tbs. Het gaat ook om mensen die bijvoorbeeld agressief zijn, veelplegers, aanranders, etc.
seven | 12-04-10 | 12:34
Tuurlijk vergroot dat het risico. Je kunt ook niemand een tweede kans geven. Geen enkel risico. Niet echt humaan in veel gevallen. Wel soms nodig bij bepaalde mensen. Ik pleit ook niet voor afschaffing van de longstay binnen de tbs. Het is gewoon makkelijk zwart-wit denken van mensen die steeds lullen over levenslang opsluiten van alle tbs'ers. En daarbij waren tbs'ers voor heen ook 'normale burgers'. Beetje lachwekkend hoe je dat stelt.

Flodder | 12-04-10 | 12:47

@ repulse | 12-04-10 | 10:52 : Precies. Dat zet je toch te denken, niet..?

Jerry Nick | 12-04-10 | 12:39

repulse | 12-04-10 | 12:29
En dat zijn dan alleen degene die daarbij weer tegen de lamp lopen en weer veroordeeld worden.

seven | 12-04-10 | 12:39

Flodder | 12-04-10 | 12:14
De conclusie "minder in de fout dan" kan wiki statistisch niet trekken op basis van de feiten. Hoeveel % zit er bv als zedendelinqent? Als dat een klein deel is wordt die 7% van het totaal toch een relatief groter deel. Daarbij is zelfs 7% nog altijd meer dan normale burgers, ergo vrijlaten vergroot het risico voor de samenleving.

seven | 12-04-10 | 12:34

Flodder | 12-04-10 | 12:14
Die lage recidive-cijfers voor zedendelinquenten zijn een schijnveiligheid. Over welke termijn wordt zoiets gemeten? Vijf jaar, tien jaar? En dan is men blijkbaar genezen van zijn aandrang? Zedendelinquenten zijn een levenslang risico. Wel is het altijd tragisch om te zien dat veel van hen (zoals Koos Hertogs) zelf ook misbruikt zijn. Een vicieuze cirkel die je (enigszins) kunt doorbreken door het merendeel van de daders permanent op te bergen.

Ad Hominem | 12-04-10 | 12:33

Natuurlijk is die Koos een ellendeling, maar de Vries is, zoals altijd, uitsluitend uit op eigen publiciteit. SBS betaalt graag 15K voor de kijkcijfers. De dader is gestraft, hoe meer aandacht, hoe triester het wordt voor de familie en bekenden van de slachtoffers. Gewoon die vent laten wegrotten in zijn cel (zet hem maar ouderwets op water&brood&ball&chain) en niet meer over o.h'en.

PedroXX | 12-04-10 | 12:33

Zembla is een van de weinige programma's van de PO met meerwaarde. En De Vries is een mediageile aandachtshoer die een dikke middelvinger naar de rechtsstaat opsteekt, pas bij de F-side weggaat als het té publiekelijk wordt dat het een stel ultra gewelddadige Neanderthalers zijn, geld verdient met de schrijfseltjes over zijn gabber Flipper (wat een moraal P-ter!), en en passant ook nog even lekker buiten de deur neuqt als het hem zo uitkomt. Cut to the chase, Proleter R. de Vries, en donder anders op met je glibberige Gutmensch riedel terwijl de kassa rinkelt!

Boeuf Bourguignon | 12-04-10 | 12:32

Wat mij betreft wordt de uitzendlicentie van SBS ingetrokken. Ik vind het mesjokke dat ondanks de uitspraak van een rechter de zender er voor heeft gekozen deze beelden uit te zenden. Ze hadden gewoon net als iedereen de procedure tot het hof moeten doorlopen, Koos zit vast, dus zoveel haast is er niet mee geboden.

..zapper | 12-04-10 | 12:29

Flodder | 12-04-10 | 12:14
www.tegenwicht.org/33_politiek/bronnen...
Het zijn de cijfers waar fleauxe gisteren mee op de proppen kwam toen ik hem vroeg naar het recidive onder tbs'ers.
Dit is de volledige copy/paste `Zes jaar na beëindiging van een tbs-maatregel pleegt 36 procent opnieuw een ernstig delict, terwijl dat dertig jaar geleden nog 52 procent was. Opvallend is dat maar een relatief klein percentage precies dezelfde fout maakt. Zo pleegt nog geen zeven procent van de zedendelinquenten in de eerste zes jaar opnieuw een vergelijkbaar zedenfeit.`
let met name op het woord ernstig waar dat in jouw stukje ontbreekt.
Maar let ook er op dat er niets wordt gezegd over de zwaarte van het nieuwe delict, alleen dat het een ander(maar wel ernstig) delict is. Dus iemand die eerst alleen een kind verkracht en na de tbs het kind vermoord heeft een ander soort delict gepleegd. Toch had ik hem niet terug willen hebben in de samenleving, raar hé...

repulse | 12-04-10 | 12:29

@Seven
Hoe weet jij dat? Dierenarts?

De Geilige Maagd | 12-04-10 | 12:26

Flodder | 12-04-10 | 12:14
Ze worden lang niet allemaal gepakt, ze worden misschien wel voorzichtiger maar op een andere manier dan bedoeld. Ophelderingspercentages zijn laag in NL en lang niet elk misbruik (bij verstandelijk beperkten bv,was onlangs nog een misbruikverhaal over een taxibusjes chauffeur ) komt uit of wordt gemeld bij de politie.

seven | 12-04-10 | 12:24

Over Zembla, wat niet belicht is dat er een illegale export van antibiotica vanuit NL naar Denemarken is. Aardig wat geëmigreerde NL boeren uit DK gaan tijdens bezoek in NL ook even langs de dierenarts en kopen zwaar in. Dat houdt de cijfers voor Denemarken kunstmatig laag en NL hoog.

seven | 12-04-10 | 12:18

repulse
Oh, ik zie het al wikipedia. Doe volgende keer ook even deze zinnetjes copy-pasten:
Over gewone detentie:
.
'De recidivecijfers zijn hoog. Uit een onderzoek* uit 2006 van het WODC (Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatie Centrum - het wetenschappelijk bureau van het ministerie van Justitie) blijkt dat ruim 75 procent van alle volwassenen die een vrijheidsstraf hebben ondergaan in herhaling vallen. Van de jongeren (jonger dan 18 jaar) ligt het cijfer zelfs, 7 jaar na verblijf in een justitiële jeugdinrichting, rond de 80 procent.'
,
En wat je even makkelijk wegliet over tbs'ers:
.
'Zo'n 36 procent van de voormalige tbs'ers komt opnieuw in aanraking met justitie voor een delict. Slechts in minder dan 7% ging het opnieuw om een zedendelict. Behandelde zedendelinquenten gaan dus fors minder in de fout dan andere delinquenten.'

Flodder | 12-04-10 | 12:14

Wat mij betreft mag de redactie wel een heel item wijden aan de superbacterie. Waar komt het namelijk door? Door onze landbouwmaffia/CDA die al dit soort ontwikkelingen zo lang mogelijk onder pet houdt. In Nederland zijn artsen over het algemeen terughoudend met het verstrekken van antibiotica. Dat is mooi, want zo ga je resistentie tegen. Aan de andere kant worden deze prachtmedicijnen massaal als parels voor de zwijnen gebruikt. De hele veeteeltsector staat er stijf van!!
De belangen van de boeren gaan in veel gevallen voor de volksgezondheid. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de Q-koorts. Die is ook jarenlang onder de pet gehouden. Kijk dit eens bijvoorbeeld: www.medicalfacts.nl/2010/04/08/richard... Nu is de eerste Q-koortspolikliniek een feit. En het schijnt er druk te zijn.
De MRSA-bacterie wisten we in Nederland, door zeer goed beleid in de ziekenhuizen, ook lange tijd aardig buiten de deur te houden. Maar nu is de MRSA een veelgeziene gast bij Brabantse varkenshouders. Ra ra, hoe zou dat nu kunnen? Op deze superbacterie kon je dan ook wachten.
Maar goed, laten we straks met de verkiezingen lekker weer op die kuttekoppen van het CDA stemmen met z'n allen. Dan komt het wel goed met dit land.
Ik begrijp overigens niet dat Klink niet harder is aangepakt op de verspreiding van de Q-koorts. Of was hij niet goed geïnformeerd door zijn vriendinnetje Gerda van landbouw?
Straks kunnen we antibiotica als onbruikbaar bestempelen. Dan gaan we weer ouderwets de pijp uit aan infecties die we nu nog goed kunnen bestrijden.
GeenStijl, doe er wat aan!

De Geilige Maagd | 12-04-10 | 12:10

repulse | 12-04-10 | 12:03
Leg je me weer iets in de mond wat ik nooit gezegd heb. Maar goed, hoe kom je eigenlijk aan die 1 op 3 cijfers? Kun je die onderbouwen?

Flodder | 12-04-10 | 12:06

SBS6 (of andere commerciële "nu tijd vd reclame" en dat 6x per uitzending) kijk ik niet. Het was Ned2 voor mij, dit dus; Zelma de Sobibor overlevende, Van Moskou tot Moermansk, Beagle, Zembla en journaal. Heb ik wat gemist?

seven | 12-04-10 | 12:05

Die de Vries is wel erg nadrukkelijk aanwezig de laatste tijd.

Fukjoe | 12-04-10 | 12:04

Flodder | 12-04-10 | 11:55
Na jarenlange behandelingen en ongeloofelijk hoge kosten is nog steeds 1 op 3 een gevaar wanneer zij weer terug komen in de maatschappij. Dan moet je nog bij die kosten optellen de kosten voor degene zoals mnr hertogs die nooit meer vrijkomt. Ondertussen mag ik hard aan het werk om mijn rekeningen te betalen, belastingen af te dragen en moet ik zelfs oppas gaan zoeken voor mijn kinderen.Zodat ik de eindjes aan elkaar kan knopen.
Alles wat met financiën te maken heeft zit aan elkaar verbonden, als er geld wordt uitgegeven aan de ene kant moet dat op de andere kant worden bezuinigd. Ik bezuinig liever op dit soort lieden als op de jeugd en de bejaarden, dat is sociaal. Jeugd en ouderen laten creperen, dat noem ik pas kortzichtig.

repulse | 12-04-10 | 12:03

Flodder | 12-04-10 | 11:55
Ga eens op een gesloten afdeling van een verzorgingstehuis kijken. En kijk dan die uitzending nog eens. En vertel me dan dat dat eerlijk is.
*echt weg nu*

Rammstein | 12-04-10 | 12:03

Flodder | 12-04-10 | 11:51
Tsja, jij zegt 'incidenten', ik zeg 'desastreuze blunders van een falend systeem, veroorzaakt door slecht opgeleid personeel dat niet op zijn taak is berekend'.
Feit blijft dat er nog steeds TBS'ers zonder echte, effectieve begeleiding de straat op mogen. Maar dat is, volgens de voorstanders, een risico dat we als beschaafde maatschappij moeten accepteren, want deze mensen hebben recht op socialisatie. Tsja, want maakt het dan uit als er van tijd tot tijd een onschuldige ter dood wordt veroordeeld? Kwestie van risico-spreiding, me dunkt.

Ad Hominem | 12-04-10 | 12:02

repulse | 12-04-10 | 11:46
Alsof je de Twilight Zone binnenstapt soms.
In Limbo.
Het Voorgeborchte.
En ik ga er nu naar toe. Gelukkig op bezoek.
*aus*

Rammstein | 12-04-10 | 12:01

repulse | 12-04-10 | 11:52
Heb nooit gezegd dat je ze zomaar weer rond moet laten lopen. Ik bestrijd alleen jouw theorie van opsluiten en de sleutel weggooien. Dat noem ik kortzichtig.

Flodder | 12-04-10 | 11:55

Flodder | 12-04-10 | 11:46
`Er zitten bijvoorbeeld veel pedo's in tbs-instellingen die vroeger zelf zijn misbruikt.`
Ach dus dan moet je die pedo's maar weer rond laten lopen zodat ze weer nieuwe slachtoffers kunnen maken, die dan later weer tbs opgelegd kunnen krijgen...
Ach het is ook een manier om je broodvoorziening te garanderen. Ik ben liever sociaal naar mensen die wel wat van hun leven proberen te maken. Maar goed, vooral niet doordenken en je eigen kortzichtigheid proberen te maskeren door jezelf moreel superieur voor te doen...

repulse | 12-04-10 | 11:52

Ad Hominem | 12-04-10 | 11:47
Jij weet natuurlijk precies hoe het eraan toegaat in alle tbs-klinieken in Nederland aan de hand van incidenten die breed in de media worden uitgemeten? Ik waag het te betwijfelen.

Flodder | 12-04-10 | 11:51

Geloof me maar | 12-04-10 | 11:41
Kun je alleen niet meer met een leuk meisje naar de bioscoop of bij mooi weer een wandeling door het bos maken. Maar als je voor die kamer en tv wilt gaan, weet je wat je te doen staat. ;)

Flodder | 12-04-10 | 11:48

Flodder | 12-04-10 | 11:29
Die begeleiding is een wassen neus. Meestal worden ze op pad gestuurd met een schaap van 20 dat blij mag zijn dat ze zelf niet verkracht wordt (wat een tijd geleden ook gebeurd is bij de Mesdag). Toen was er ook ineens sprake van "een stukje pathologie dat hij niet had laten zien".

Ad Hominem | 12-04-10 | 11:47

Bangmakerij om niets! Kippengriep, varkenspest, dolfijnentyfus, what's next? Zembla: boring & wederom -1

Viezevoozert | 12-04-10 | 11:47

repulse | 12-04-10 | 11:32
Zo'n maatschappij sta ik niet voor. Maar het is wel lekker makkelijk als je zo denkt. Moet je dat levenslang opsluiten ook doorvoeren voor moordenaars en verkrachters die geen tbs krijgen. Lijkt me wel zo eerlijk. Bij tbs-oplegging is er namelijk nog sprake van verminderde toerekeningsvatbaarheid. Oftewel verminderende schuld. Daarom wordt tbs ook een maatregel en geen straf genoemd. Er zitten bijvoorbeeld veel pedo's in tbs-instellingen die vroeger zelf zijn misbruikt. Dit praat niet hun daden goed, maar enige nuance als je het over tbs'ers hebt is op zijn plaats. Maar goed, vooral niet doordenken en iedereen gewoon afschrijven en als demonen afschilderen. Komt het zeker niet te dichtbij.

Flodder | 12-04-10 | 11:46

Rammstein | 12-04-10 | 11:39
Pff snap ook niet waarom die oudjes nog steeds vast voedsel krijgen, kost klauwen vol met geld aan tandprotheses ook. Sondevoeding der in en via een stoma aangesloten op het riool via een pomp er weer uit. Plus dan kunnen die oudjes niet meer heen en weer wandelen ook, dus kan je wel een verdubbeling maken van het aantal bedden per kamer.
(ik weet het meis, beetje tandpasta op je bovenlip helpt...)

repulse | 12-04-10 | 11:46

pr0n, een grote kamer en, omdat Peter de Vries een vonnis in de wind sloeg, krijgt meneer een dwangsom van €15.000,- op zijn rekening bijgeschreven. Bedankt Peter.

b°b | 12-04-10 | 11:42

Zijn ze godverdomme nu helemaal gek geworden!!!! STELLETJE KLOOTZAKKEN!!!

Ik ga naar 5 jaar met mijn bedrijf failliet. Helaas met 9 medewerkers. Die gelukkig allemaal weer een baan hebben. En ik zit inmiddels, huis verkocht (door de bank), etc (je kent het wel... eigenlijk hoop ik van niet) en ik zit op een kamer van 8 m2!!
Werk me stuk om er weer bovenop te komen. Maar even helemaal niets hebben relativeert wel... maar is wel kut! Nu een jaar reeds. Maar ik kom er wel weer.
Maar die smerige vuile klootzak zit er ruimer bij dan ik!!!!!

Gore smerige praktijken. Ik kan beter iemand ombrengen dan zit er beter bij dan nu!!!

Geloof me maar | 12-04-10 | 11:41

Dank je wel CDA, voor het beschermen van het bacterieleven.

SheriffSharif | 12-04-10 | 11:41

repulse | 12-04-10 | 11:34
Mocht er maar gerookt worden. Al die lucifers en sigarenrook maskeert de 24/7 uitwerpselen lucht een beetje.

Rammstein | 12-04-10 | 11:39

Rammstein | 12-04-10 | 11:29
Ach de arme pedofiele kindermoordenaar moet natuurlijk wel zijn sigaretje kunnen roken. Opa moet ze bek houden met zijn sigaar, de egoïst...

repulse | 12-04-10 | 11:34

@Tjemig | 12-04-10 | 11:20
Heel herkenbaar wat je schrijft. Maar ik vind de ruimte van een kistkalf wel wat ruim bemeten. Zullen we gaan voor de ruimte van een legbatterijkip?

zwerfpaal | 12-04-10 | 11:33

Flodder | 12-04-10 | 11:23
100 mensen opgesloten in een tbs kliniek wegens moord en verkrachting. Deze worden na behandeling vrijgelaten binnen 6 jaar pleegt 36% een zelfde soort delict.
Ik hoop voor jouw dat niet 1 van jouw familie bij die 36 slachtoffers zit.
Ik hoor je al denken ja maar dat betekend dus dat er 64 mensen vast zitten terwijl ze het delict niet meer zouden plegen, ja maar ze hebben het delict al wel een keer gepleegd, waarom moet de samenleving het risico lopen om dit soort mensen te resocialiseren terwijl de kans nog steeds hoger als 1 op 3 is dat het weer mis gaat.
Afschaffen tbs, levenslang opsluiten op water en brood, cyanide pil alvast neerleggen op het raamkozijn.

repulse | 12-04-10 | 11:32

repulse | 12-04-10 | 11:25
Yessirreebob.
Kom je echter na 70 jaar in een verzorgingstehuis terecht, stop je meteen met roken. Want dat mag daar niet.
Goed hè ?

Rammstein | 12-04-10 | 11:29

Ad Hominem | 12-04-10 | 11:24
Hoezo zonder enige vorm van begeleiding? Daar gaat nogal een traject aan vooraf. Al ben ik wel van mening dat bij sommigen het recidive-gevaar te groot blijft. Nou, die kunnen dan mooi de longstay in. Klaar. Uitbehandeld. En tot je dood een moestuintje bijhouden.

Flodder | 12-04-10 | 11:29

Wat is er nou weer mis met nasaal pratende populisten?

blikjegrolsch | 12-04-10 | 11:28

Het verbaasd me eigenlijk dat er niet af en toe 'therapeutisch "werkende hoeren aan die arme tbs er toegewezen worden ?? Las ergens dat er een ruim overschot aan loverboy snollen was ?? kunnen die ook een beetje nuttig aan de slag

sparrow | 12-04-10 | 11:28

waar zijn die beelden dan????????

ik kijk een keer niet pot vol 3!!!!!!

J@n k@@s | 12-04-10 | 11:26

Tjemig | 12-04-10 | 11:20
Ja nog zo iets, ik mag verdomme niet roken in een cafe, terwijl de kroegbaas het goed vind, van minister klink, maar deze eikel mag het wel terwijl er personeel rondloopt.
*Hoopt op een goede advocaat die nogmaals het rookverbod om zeep helpt*

repulse | 12-04-10 | 11:25

Het grappige is dat mensen die faliekant tegen de doodstraf zijn omdat 'er misschien een onschuldige wordt geëxecuteerd" dezelfde mensen zijn die Tbs'ers zonder enige vorm van begeleiding de maatschappij in willen sturen. Over aanvaardbare risico's gesproken.

Ad Hominem | 12-04-10 | 11:24

repulse | 12-04-10 | 11:13
Niet elke tbs'er is een kindermoordenaar. En het gaat echt niet om een rolletje drop stelen bij gewone criminelen. Er worden fouten, grove fouten gemaakt bij het tbs-systeem, maar als je niet iedereen wil opsluiten en de sleutel weg wil gooien, is het een goed alternatief dat in brede zin goed werkt. Daarbij is het niet zo dat je bij tbs zo genezen bent verklaart en weer naar buiten loopt. Verdachten proberen zelfs tbs te ontlopen uit angst voor lange behandelingen, langer dan dat ze gewoon in de gevangenis zouden moeten zitten. Bij tbs wordt gekeken of iemand in de maatschappij kan terugkeren met een geringe kans tot recidive. Kom daar maar eens bij aan in een gewone gevangenis.

Flodder | 12-04-10 | 11:23


Mijn moeder heeft de laatste 4 jaar van haar leven in een verzorgingshuis doorgebracht op een kamer met drie anderen, niet elke dag lekker fris gewassen, luier om omdat er niet genoeg verpleging was en hooguit 3 euro in haar portemonaie; anders werd het gejat.

Deze tot levenslange gevangenisstraf veroordeelde zit gvd in een ruimte waar in tijdens mijn zomervakantie op texel 500EUpw voor moet betalen. Krijgt z'n natje en z'n droogje, mag roken, zich de hele dag afrukken op kinderporno en dat op kosten die worden bezuiningd in de zorg.

Dood hoeft ie van mij niet, maar een beter leven dan een kistkalf gun ik hem ook niet.

Tjemig | 12-04-10 | 11:20

Ik ben eigenlijk benieuwd wat de reactie van Koos H. zelf is, als hij de uitzending ziet.

JanRap | 12-04-10 | 11:18

Flodder | 12-04-10 | 11:14
Mooi als die flatscreen dus niet van belang is, dan hoeft hij hem dus ook niet te hebben. Het gaat om de kosten die er worden gemaakt, kosten terwijl ieder ander mens moet bezuinigen.

repulse | 12-04-10 | 11:16

Blijf me trouwens ook verbazen over de onderwaardering van vrijheid en overwaardering van een flat-tv door reaguurders. Lijkt wel of die twee zaken op een lijn staan. Bizar.

Flodder | 12-04-10 | 11:14

Flodder | 12-04-10 | 11:04
Als je de zwaarte van de misdrijven naast elkaar zet, gecombineerd met de straffen en de kosten voor de samenleving vermoed ik dat de tbs'er vele malen duurder is met een vele malen hogere kans om een vele malen zwaarder misdrijf te plegen.
Dat een winkeldief 100 keer opgepakt wordt omdat hij een rolletje topdrop steelt, is irritant, maar voor deze discussie nauwelijks van belang lijkt mij.

repulse | 12-04-10 | 11:13

zwerfpaal | 12-04-10 | 10:35

Juist! Aan alles hangt een prijskaartje en sinds we in een economie leven moet je je afvragen of het dat wel waard is. Misschien Koos laten verplegen in Somalië? daar kunnen ze dat veul goedkoper.

ecologiste | 12-04-10 | 11:13

Zeg Brussen, dacht jij nou werkelijk dat ik mijn avond ga verspillen aan die nasaal pratende kijkcijferpopulist?

Discus | 12-04-10 | 11:12

Koos heeft nog een betere kamer dan mijn oma in het verzorgingstehuis. Ik weet op wie ik ga stemmen 9 juni PVV

ordnungspolizei | 12-04-10 | 11:11

@Flodder | 12-04-10 | 11:00
Klopt helemaal wat je zegt. Maar het schijnt dat Koos toch wel een goed hart heeft. Het zou alleen gekookt aan een touw op z'n rug moeten hangen, een beetje laag zodat de honden er goed bijkunnen. Nou ja, dat wens ik hem ook weer niet toe.

zwerfpaal | 12-04-10 | 11:08

repulse | 12-04-10 | 10:59
Recidive is onder 'gewone gevangenen' vele malen hoger dan onder tbs'ers.

Flodder | 12-04-10 | 11:04

@caudillo | 12-04-10 | 10:55
Ik vind jou wel goed snik en doe maar twee ijzeren ballen, niet om z'n enkels maar om twee andere lichaamsdelen.

zwerfpaal | 12-04-10 | 11:03

caudillo | 12-04-10 | 10:55
Probleem is dat je ook Lucia de Berk had gefusilleerd had.

Flodder | 12-04-10 | 11:03

caudillo | 12-04-10 | 10:55
Troost jezelf. Je bent goed snik.

hero_of_heaven | 12-04-10 | 11:02

Fleauxe | 12-04-10 | 10:55
..... ah, nog steeds bezig ?

Rammstein | 12-04-10 | 11:02

zwerfpaal | 12-04-10 | 10:55
Hij zit misschien op een tbs-afdeling. Maar geloof er niets van dat hij tbs krijgt in de zin om te rehabiliteren. Eerder longstay. Waarbij 'de patient' dus gehospitaliseerd wordt en nooit meer vrij komt. Daarbij heeft hij toch echt levenslang en kan enkel met gratie vrijkomen, wat eigenlijk nooit gegeven wordt. Valt me trouwens op dat iedereen ook afgaat op de woorden van Koos H. Die kerel die lult ook maar wat en heeft het misschien in zijn hoofd gehaald dat hij nog ooit het zonlicht gaat zien. Die kans is mi zo goed als nihil.

Flodder | 12-04-10 | 11:00

Fleauxe | 12-04-10 | 10:55
Ach ja natuurlijk, de samenleving moet het risico lopen van het falen van de behandelaars. De behandelaars mogen natuurlijk geen risico lopen, stel je voor zeg, dat b.v een vrachtwagen chauffeur die niet goed in zijn spiegel heeft gekeken vervolgd wordt voor dood door schuld, nee gelukkig worden dan alleen de examen eisen aangepast bij het cbr.

repulse | 12-04-10 | 10:59

@Fleauxe & Teun v/h tuinpad
-
Op BEVROREN water kun je goed bestraten. Ijs moet wel dik zijn.

caudillo | 12-04-10 | 10:58

Men zegt wel eens dat je de beschaving van een land kunt afmeten aan de wijze waarop men zijn gevangenen behandelt.
Nederland dus beschaafder dan USA, Thailand, Marokko, etc. Om van Saudi-Arabië en Noord-Korea maar te zwijgen.
-
Dus laten we beschaafd zijn en onze kindermoordenaars al die dingen geven die hier al zo vaak genoemd zijn: 25m2; TV; douche; porno, etc etc.
-
Maar eerst prioriteiten stellen. Dan bedoel ik: EERST perfecte scholen, luxe behandeling met rond-de-klok zorg voor bejaarden, fantastische ziekenhuizen waar alles kan voor iedereen en gratis bovendien, en als dat allemaal geregeld is, kan die moordenaar DAARNA zijn luxe krijgen. Tot dan moet hij maar, als Edmond Dantes, in een duistere kerker met af en toe water en/of brood zijn beurt afwachten. Lijkt me gewoon rechtvaardig, toch? En we zijn de lulligsten niet: hij hoeft geen ijzeren bal aan zijn voet. Hoewel?
-
Zelf ben ik eigenlijk voor fusilleren, maar dan vindt men mij niet goed snik.
-
@Socratof 09:57
Voor iemand met een MISLUKT leven is het zo gek nog niet.

caudillo | 12-04-10 | 10:55

@repulse | 12-04-10 | 10:33: Daarmee ondermijn je de bedoeling van TBS. Een psycholoog kan nooit zeker weten dat een patiënt recidiveert. Mijn idee zou zijn om het op te hangen aan de tests die daarvoor bestaan, door de lat hoger te leggen.
@F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:33: Oh jazeker. Ik kan je een concreet voorbeeld geven, Groot Batelaar van het Leger des Heils, te Lunteren. Daar heeft een tijd lang ook TBS-gevallen rondgelopen. Dat kon gebeuren omdat vadertje staat nogal graag met subsidiestop dreigt. Gevolg? Een dode, als gevolg van een steekpartij. Arrestatieteam 24/7 paraat en nog meer dure maatregelen. Dat is nu eindelijk aangepast, maar man wat is daar een felle strijd voor nodig geweest.

Fleauxe | 12-04-10 | 10:55

@Flodder | 12-04-10 | 10:41
Normaal gesproken heb je gelijk, echter in dit geval niet. Koos kreeg levenslang, heeft altijd zijn moorden ontkend, maar heeft om TBS te krijgen 3 moorden bekend. Dus hij heeft nog steeds levenslang, maar krijgt ook een TBS behandeling, met de de daarbij behorende privileges.

zwerfpaal | 12-04-10 | 10:55

Dank aan de milieu idioten die alle batterij eieren verboden hebben .
Nu MOETEN alle kippen scharelen in hun eigen stront ,
die barst van de salmonelle bacterieen .

keuleniscool | 12-04-10 | 10:52

Jerry Nick | 12-04-10 | 10:45
Mijn dienstplicht was in seedorf, 8 man op een kleinere kamer dan dit misbaksel van een mens.

repulse | 12-04-10 | 10:52

Het interesseert me eigenlijk geen reet dat hij een DVD-speler op zijn cel heeft van mijn belastingcenten. Wat mij meer ergert, is dat zelfs deze verknipte pedo in theorie nog de mogelijkheid heeft om op verlof te gaan wanneer hij een mooie kleurplaat maakt voor zijn begeleidster. Geeft wel aan in hoeverre het TBS-systeem nog steeds in stand wordt gehouden door de "resocialisatie-maffia".

Ad Hominem | 12-04-10 | 10:50

F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:42
Regels zijn er om duidelijkheid over verantwoordingen te creëren. Als een regel niet het gewenste effect heeft voor de samenleving moet de regel veranderd worden.

repulse | 12-04-10 | 10:50

@Kouwekak: En wat dan te doen in geval van doorgeschoten politieambtenaren zoals in de Schiedammer parkmoord? Of de Puttense moordzaak? 'Fautje bedankt?' 'Even Apeldoorn bellen?'

daniel37 | 12-04-10 | 10:47

Heb mij gisteren kapot zitten ergeren tijdens de uitzending van De Vries. Natuurlijk vanwege Ome Koos en z'n stoïcijnse verhalen. Maar ook omdat dit niet uitgezonden had mogen worden. Privacy..? Me reet. Gewoon bang dat Jan De Burgerlul te zien krijgt hoe zo'n pedofiele mongool in de watten wordt gelegd, terwijl een groot deel van Nederland dagelijks moet sappelen om er minder goed bij te zitten. Deze man heeft duidelijk -afgezien van z'n beperkte vrijheid- geen enkele zorg aan z'n kop. Alles is geregeld. Medische behandelaars die al lang van z'n bekentenissen op de hoogte blijken te zijn, maar wegens 'beroepsgeheim' niets mogen delen. Schokkend en te gek voor woorden. Waarbij Ome Koos met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid slechts één van veel meer van dit soort gevallen is. Ik heb mijn militaire dienstplicht nog moeten vervullen: dat was per saldo niet zo heel veel anders dan hoe Ome Koos er bij zat, inclusief verplicht 'lichten uit' en 'weekendverlof'. Om maar aan te geven hoe scheef de normen en waarden binnen Nederland de afgelopen 20 jaar gegroeid zijn. Waarbij wij met elke euro belasting die we betalen dit krankzinnige systeem ook nog zelf facilideren. Ik schaam mij diep dat ik hieraan financieël bij blijk te dragen.

Jerry Nick | 12-04-10 | 10:45

Uriël Fack | 12-04-10 | 10:39
Ik ook niet. Ik begrijp dat hij gewoon de uitspraken van Koos H. mocht gebruiken. Hij had hem dus kunnen citeren of zo'n kekke reconstructie in elkaar kunnen flatsen. Maar Peterrr wil sensatie met undercover beelden. Daar gaat het hem om, niet om het maatschappelijk belang of de wil van nabestaanden.

Flodder | 12-04-10 | 10:44

Ik vind dat Koos een tweede kans moet krijgen.
Hij vertelde dat hij een meisje doodschoot en daarna de blaffer op z,n eigen kop zette . Helaas heeft hij de trekker niet overgehaald.
Daar heeft hij spijt van, die gemistte kans moet hem alsnog gegeven worden.

hero_of_heaven | 12-04-10 | 10:42

@ repulse | 12-04-10 | 10:33
Helaas, ambtenaren zijn onschendbaar voor vervolging van zaken die horen bij het uitvoeren van hun 'publieke taak', Pikmeer I en II daargelaten. Gaat ook niet gebeuren, het OM laat het wel uit z'n hoofd om TBS-personeel te vervolgen. Ze hebben hun les wel geleerd bij hun poging Jeugdzorg-medewerkers aan te pakken in de zaak van het meisje van Nulde.

F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:42

En Dhr. de Vries kan zijn portemonnee weer aanspekken na 1,8 miljoen brave kijkers verteld te hebben wat wij allang wisten. Hulde

Dominodayfreak | 12-04-10 | 10:41

zwerfpaal | 12-04-10 | 10:35
Hij is niet veroordeeld tot levenslang en tbs. Dat is ook met elkaar in tegenspraak. Levenslang betekent in Nederland levenslang. TBS is juist gericht op terugkeren in de maatschappij. De enige die ooit is levenslang en tbs heeft gekregen is Lucia de B. De hoge raad stelde later dat dat helemaal niet kon en werd de straf teruggebracht naar levenslang. En hoe dat uiteindelijk is verlopen weten we ook allemaal. Toch maar goed, dat we niet zoiets als de doodstraf kennen, he.

Flodder | 12-04-10 | 10:41

Dit heet ondermijning van de rechtstaat. Begrijp de lof voor Peter R. niet.

Uriël Fack | 12-04-10 | 10:39

Even rekenen... veroordeeld in 1982 tot levenslang en TBS. Dat is nu 28 jaar.
28 jaar = 10220 dagen. Één dag TBS kost (geindexeerd) 500 euro dus dat zijn 5.110.000 euries tot nu toe. (na beneden toe afgerond dus 5 miljoen euro)
Koos had ook recht op een uitkering, laten we zeggen netto 12.000 euro per jaar,
dus al gauw 18.000 euro bruto, dus nog even ruim een half miljoen erbij.
Dus tot nu toe 5,5 miljoen belastinggeld. Met een beetje mazzel leeft Koos nog 20 jaar, dus hij gaat voor de 10 miljoen.
Zonde van het geld. Voor dat geld kan je zeker 100 niet westerse allochtonen met open armen verwelkomen in NL.

zwerfpaal | 12-04-10 | 10:35

@ Fleauxe | 12-04-10 | 10:24
Die forensische klinieken waren juist bedoeld om geesteszieken voor een verdere justitiële carrière te behoeden. Als ze zich echter, zoals je zegt, hebben laten gebruiken als overloop van TBS-klinieken, zijn de directies van die forensische klinieken een stelletje slappelingen, want het voorkomen van eerste TBS-delicten is keiharde winst voor de maatschappij. Behandeling om recidive te voorkomen lijkt me nou juist de kernfunctie van TBS-klinieken zelf!

F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:33

o en jee, het is resistent, laten we maar weer 130 miljoen vaccins kopen...

waren moet er altijd iets zijn dat de wereld vergaat (2012, broeikasleugen, afkoelen van de aarde, etc, etc) of de mensheid uitsterft (elk jaar een nieuwe 'super' ziekte welke de mensheid weer dreigt uit te roeien..)
als het ooit echt zo ver komt dat de mensheid de lul is trekt niemand zich er meer wat van aan..

dan te bedenken dat juist het geloof zich richt op angst, je zou toch zeggen dat men dat stadium eens zou ontgroeien, maar kennelijk vinden de babyboomers en hun leerlingen die momenteel aan de macht zijn angst nog een heel nuttig instrument om de massa een rad voor ogen te draaien..

theos | 12-04-10 | 10:33

Fleauxe | 12-04-10 | 10:24
Beter maken houdt in de 36% recidive? Heb je gisteren ook al geen antwoord op gegeven dus zal je nu ook wel niet doen.
Maar ik wil nog best een stukje humaan mee denken hoor. Als iemand tbs krijgt opgelegd is er al vast gesteld dat hij door omstandigheden niet volledig verantwoordelijk kan worden gehouden voor zijn daden. Aangezien er altijd iemand verantwoordelijk moet zijn ben ik van mening dat de behandelaar die zijn handtekening zet onder het proefverlof of vrijlating van de tbs'er de verantwoording moet dragen. Wanneer de tbs'er dus een misdaad begaat moet de behandelaar worden vervolgd en gestraft worden voor de misdaad die er is begaan. Wedden dat het recidive een flink stuk naar beneden gaat?

repulse | 12-04-10 | 10:33

Voer die kinderneuqerts met resistente bacterien besmette kip.
Net niet gaar, dat is.

van Nazareth | 12-04-10 | 10:33

F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:25
Toch bespeur ik enige vorm van geyligheid.
*helemaal confuus is*
;

Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 10:31

Wordt met biokip een biologische kip bedoeld of een kip uit de bio-industrie?
Ik denk dat een biologische kip geen anti-biotica krijgt. Haar collega uit de bio-industrie echter wel.

Zzzzooooffff | 12-04-10 | 10:31

Fleauxe | 12-04-10 | 10:24
gelukkig weet het nieuwe licht van de PVV wat we met die TBS klinieken moeten doen.

Naam:
L.M.J.S. Helder
Geboortedatum:
30-05-1973
Bio:
De hoogste binnenkomer op de lijst. Advocaat uit Limburg. "De straffen in ons land zijn bedroevend laag, criminelen staan zo weer op straat! Zwaardere straffen dus. TBS moet worden afgeschaft."

Altijd zo lekker concreet, die PVV

janeedantoch | 12-04-10 | 10:30

@F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:12: Kijk aan, je hebt je huiswerk gedaan. Kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen. Wat je stelt is correct, het TBS-wezen is in de loop der tijd flink aangepast. We kennen nu ook de forensische klinieken en de half-open TBS-inrichting. Die hebben de 'overloop' naar de TBS-kliniek opgevangen. Iets om blij van te worden, het feit dat Nederland wél begrijpt dat je geesteszieke gedetineerden niet beter maakt met een sober regime. Wie geen lijden ervaart van zijn aandoening zal zo'n maatregel al snel ombuigen als persoonlijke aanval. Je kunt ze 20 jaar op water en brood zetten, als ze vrijkomen hebben ze niets geleerd.
De invloed van drugs is tamelijk goed onderzocht. Remedie? Verbieden!

Fleauxe | 12-04-10 | 10:24

@ Bas.

Hij gaat lekker heur !

Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 10:23

Koos "Godzilla" H.

Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 10:22

dePadvinder | 12-04-10 | 09:38
Je kan niet 1 op 1 de cijfers van Amerika en Nederland vergelijken. In Amerika is er een te grote groep mensen daadwerkelijk afhankelijk van criminele inkomsten. Terwijl in Nederland de sociale voorzieningen er voor zorgen dat je niet crimineel hoeft te zijn om te overleven. In het geval van Nederland zou een zwaarder strafsysteem dus wel degelijk een positief effect hebben.

repulse | 12-04-10 | 10:22

Pjotr: -1
uitzending: +1; wat een psychopaat. Gewoon zeggen: "die heeft bij wijze van spreken z'n halve gezin (o.i.d) opgevreten en die mag met verlof". Nee, Koos, jij hebt slechts, aantoonbaar, 3 meisjes ontvoerd, gemarteld, seksueel misbruikt, vermoord en als grof vuil gedumpt. Kan iemand die vent een sneeuwwitje appel sturen?
Superbacterie: Ik zit er al jaren op de te wachten. Ik ben geen wakker dier donateur maar de intensieve veehouderij is funest voor de leefomstandigheden van de dieren (gewoon met geen pen te beschrijven) en de kwaliteit van het vlees. Je zou er haast vegetariër van worden.

Sliptong | 12-04-10 | 10:21

Ik hoop dat de ouders of familie van een van die kinderen hem zijn verdiende executie geven na zijn vrijlating.

porcodio | 12-04-10 | 10:21

@ zeg maar jansen | 12-04-10 | 10:13
Ik zag twee jaar geleden een laboratoriumlijstje met leuke stofjes die men zoal in het drinkwater van 070 had aangetroffen. Wat me op dat lijstje vooral erg intrigeerde, was dat de vindmogelijkheid 'Betablokkers' stond voorgedrukt. Natuurlijk stond daarachter géén waarde ingevuld.... Je kunt je dus inderdaad afvragen wat er aan medicijnresten in het drinkwater zit. Want die vraag stellen de dames-heren laboranten zich kennelijk eauk al....

F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:21

Het gaat veel te veel over kwantiteit terwijl het over kwalteit zou moeten gaan. Waarom een fokpremie betalen en geen belasting opleggen aan babymakers? Neuwkomers fokken flink kansloos door en worden beloond dor overheid. Ik begrijp het niet. Waarom geen fokverbod opleggen?
Ja ik weet wel consumenten kun je weer privé aan verdienen 9overheveling publiek geld naar privé). Devil's dilemma.

ecologiste | 12-04-10 | 10:20

Wat een gezeur over een platte TV. Alsof dat het ultieme gelukkig-maak-ding is.

brienenoord | 12-04-10 | 10:20

Voor 500 euro p/d (kosten TBS'er per dag), dus 182,500 euro per jaar heeft hij een leuk kamertje voor een kindermoordenaar.

wordwakker | 12-04-10 | 10:20

Sommige mensen hebben nieteens een platte tv, spelcomputer enz omdat ze dat niet kunnen betalen en zo'n doorgesnoven schoft heeft dat wel.
Wat mij betreft voeren we de doodstraf voor zulke figuren weer in. Heeft toch geen zin meer met die vent...

Kouwekak | 12-04-10 | 10:19

De Vries, was dat niet de man die Die Wilders vergeleek met Hitler ?

Recht(s) Overeind | 12-04-10 | 10:16

@ janeedantoch | 12-04-10 | 10:09
Goed gezien... Introduceert BB dan met dit topic het *kuch* grote graaien bij GS?

F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:15

Wat moet je dan met een levenlanggestrafte, een beetje luxe is wel op zijn plaats en dat de jeugd hem met u en meneer aanspreekt heeft met opvoeding te maken.
Koos Hertogs mag van mij wel wat extra luxe krijgen, hij is toch de langgestrafte gedetineerde van Nederland, dan mag een extraatje echt wel.

Sven de Laer | 12-04-10 | 10:14

Met wat er in ons drinkwater zit kun je rustig kip eten, het heft elkaar op.

zeg maar jansen | 12-04-10 | 10:13

@ Fleauxe | 12-04-10 | 09:45
Tien jaar terug, kan ook vijftien zijn, viel het de dames/heren 070 regenten ineens op dat de toestroom naar TBS wel erg hard ging. Dus hield men de IBA II onderzoeken om daar wat aan te doen. Gevolg was het oprichten van forensische poliklinieken, waarin TBS-instellingen samenwerkten met reguliere GGZ. Daar moesten dan mensen geholpen worden die door hun gedrag op een TBS-veroordeling afstevenden. Zodat die daar juist niet in terechtkwamen. Geen idee wat het effect daarvan is geworden.... Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er een verband is met de verschijning van xtc en het toenemende aantal TBS-veroordelingen in de jaren 90. Da's alleen nog nooit onderzocht.

F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:12

Heb ik wel gezien. Na Peter R de Vries heb ik Zembla bij uitzending gemist gezien.
Verder weinig links aan die bacterie, nog aan Zembla. Ze gaan altijd wat dieper in op zaken en laten deskundige aan het woord.

DasUnterMensch | 12-04-10 | 10:09

Bert, doe je eigen stukjes eens verzinnen:
retecool.com/

janeedantoch | 12-04-10 | 10:09

Fleauxe | 12-04-10 | 10:06
Ook mijn kopje thee niet maar wel zo toepasselijk.
Dat dan weer wel.

Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 10:08

Merlot | 12-04-10 | 09:57
Klopt. Wel heben ze dan alibi om eten duurder te maken dus wellicht is dat ook een motief om nu veel mensen bang te maken?

ecologiste | 12-04-10 | 10:07

GEHGEH ANTI BIOLOGISCHE KIPPEN? hmm,.. en padvinder heeft gelijk, er zal nooit een afschikwekkende funktie van een straf zijn uitwerking vinden om de simpele reden dat de dader er 100% vanuit gaat dat ie nooit gepakt wordt, anders zou hij het niet doen!
slechts voor burgers met wraakgevoelens is het wel lekker om ze te zien leiden,.. beetje middeleeuws maar wel lekker he! BURN THEM ALL!
groet van uw blije linksche vega Roadie

Roadie68 | 12-04-10 | 10:06

@Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 10:03: Stratemaker op Zee, een show gemaakt door babyboomers. Leuk. *liegt*

Fleauxe | 12-04-10 | 10:06

Lijst gevaarlijke dieren in NL waarbij sommige ziektes elkaar 'bevruchten':
varkens (Mexicaanse griep, MKZ)
koeien (Kreutzfeld-Jacobs)
kippen (ESBL)
vogels algemeen (vogelpest)
geiten en schapen (q-koorts)
teken (Lyme)
vossen (rabies)
HIV geïnfecteerde medemensen (Aids)
....

ecologiste | 12-04-10 | 10:04

Fleauxe | 12-04-10 | 09:54
Ghe.
Wat F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:00 zegt.
;)

Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 10:03

@ Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 09:50
Nee hoor, daar is jaren geleden zelfs een best wel succesvolle serie over gemaakt... www.youtube.com/watch?v=CMG4YFPMIoA

F. von Zeikhoven | 12-04-10 | 10:00

We gaan allemaal doooood!!!
AGAIN!
pff...

wtfgebeurdhierdan | 12-04-10 | 10:00

Gewoon meer betalen voor een goed stuk vlees, dan volgt de veeteelt vanzelf. Wie wil er nu ook zo`n waterig stukje kip.

azijnseikerT | 12-04-10 | 09:59

Tss... Je zult toch niet meer van het lever verwachten dan een eigen kamer van 25m2, een luxe douche en toilet, een keuken, een flatscreentelevisie, een DVD-speler, een spelcomputer, vriendelijke jongens en meisjes, en (hou je vast!) overal shag mogen roken! Een dergelijke opervlakkigheid lijkt me het alibi om toch maar eens naar ZEMBLA te gaan kijken...

Socratof | 12-04-10 | 09:57

zo ik ben er gelijk uit: Gele rijst met shoarma-kipfilet

tot aan het avondbier

Strange Glue | 12-04-10 | 09:57

Maar in ieder geval, een beetje aandacht voor die klotebacterie lijkt me heel zinnig.
Die zooi komt ook in het oppervlaktewater, dus je krijgt het niet alleen van kip eten.
Maar ook van groente en aardappelen die met oppervlakewater zijn besproeid.

Die oudere mensen die in het verzorgingstehuis geisoleerd leven omdat ze die bacterie bij zich hadden, dat vond ik toch wel heel erg schrijnend.
Krijgen we straks ook jonge mensen die niet meer naar school kunnen, en vervolgens hun hele leven overal van uitgesloten worden?

Tijd om te stoppen met die antibioticaveeteelt.
En met TBS knuffelen ook.
.

Merlot | 12-04-10 | 09:57

Lekker boeiend, zo'n bacterie. Wat was die Mexicaanse griep toch levensbedreigend...

gozahtje | 12-04-10 | 09:57

@splijtzwam | 12-04-10 | 09:52
De klimaatsverandering toch, of was het nu zure regen? Oh nee, die komeet die op 2012 rakelijks langs de aarde scheurt, of het HIV-Ebola killer virus.

kapotte_stofzuiger | 12-04-10 | 09:55

@Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 09:50: Zegt men, gewoon eens proberen. Breken met conventies Teun, je doet het!

Fleauxe | 12-04-10 | 09:54

[spelling-nazi-mode]
kapotte_stofzuiger, je weet toch wel dat het teZamen is?
[/spelling-nazi-mode]
geweldig wat Peterrrr weer flikt, alsof de privacy van een kinderverkrachter hoger telt dan de nazorg die de nabestaanden verdienen. dikke NOT dus.

pietde1e | 12-04-10 | 09:54

Echt kansloos om gappen te maken over Zembla. Resistente bacterien worden 1 van onze grootste problemen de komende jaren.

splijtzwam | 12-04-10 | 09:52

@jemoederopeenhoutenv | 12-04-10 | 09:47
"Al die exotische bacteriën zijn meegenomen door gastarbeiders."

kapotte_stofzuiger | 12-04-10 | 09:51

Bij mijn weten mogen studenten wel gewoon hun kamer uit, waar zij een heel park hebben (eigenlijk de hele wereld) dus wel iets meer levensruimte...

Vote/View | 12-04-10 | 09:51

Peter, het meest veelzijdige stuk verdriet.
PETER

oddfellow151 | 12-04-10 | 09:51

Dit land is zo ver in softe politieke correctheid doorgeschoten dat we volstrekt niet om kunnen gaan met terroristen, kinderverkrachters en moordenaars. Iedereen moet maar weer geholpen worden en zijn verhaal kunnen doen etc. Het is volstrekt niet interessant hoe zulke mensen zich voelen of wat ze vinden. Straffen, laat ze maar lijden in een isoleercel.

Randy McRanderson | 12-04-10 | 09:51

jemoederopeenhoutenv | 12-04-10 | 09:47
Jij bent de eerste.

Merlot | 12-04-10 | 09:50

Fleauxe | 12-04-10 | 09:45
Daar heb je een punt.
Straten op water is -op zijn zachts gezegd- lastig.

Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 09:50

Die veroordeelde heeft het beter voor elkaar dan ik...

Carl von Rabenhaupt | 12-04-10 | 09:49

Wat mij het meest tegen het zere been stootte was die medewerker die quasi-grappig met DE filmpjes verscheen en grappig opmerkte; 'Wat natuurfilmpjes...'.
Only in the Netherlands..., brrr.

Ashtrey | 12-04-10 | 09:49

TV, het meest overschatte stukje media. TV!

Uni-burger | 12-04-10 | 09:47

@Requiescat in pace | 12-04-10 | 09:37 Niet? Hm, ik vind het toch tamelijk spectaculair dat de 3-voudig kindermoordenaar K. Hertogs aan wie geen TBS werd opgelegd, maar levenslang, zich, met een jolige knipoog van incompetent en verderfelijk kliniekpersoneel, in een luxe 4-sterrenverblijf zit af te rukken op openlijk door het bezoek meegebrachte tienerporno ...

Als dat niet spectaculair wordt gevonden dan zijn we er kennelijk zó aan gewend dat in dit land alles op zijn kop is gezet dat DAT het eigenlijke spectaculaire feit is ...

Tevens vind ik het spectaculair dat een rechter heeft gemeend deze uitzending bij voorbaat te moeten verbieden:
Wat is de naam van die rechter en wat zijn diens eventuele banden met de rechter die in aflevering 3 zal worden uitgelicht?
Uitzoeken!

Wat verder spectaculair is zijn de kosten van het pamperen van K. Hertogs:
Met in ons achterhoofd de 24-uurs luiers voor onze bejaarden die na WO II ons land hebben opgebouwd en die nu mogen creperen mogen we vaststellen dat 1 jaar K. Hertogs in zijn 4-sterren-verblijf ons ruim anderhalf miljoen pleuro kost:

In Syrië zou dat aanmerkelijk goedkoper zijn: Daar blijven de kosten beperkt tot wat haver voor 6 brave doch sterke paarden en lichte slijtage aan 6 sterke touwen ...

Behaard smaalkopje | 12-04-10 | 09:47

-weggejorist-

jemoederopeenhoutenv | 12-04-10 | 09:47

Hierover wat al veel bericht de laatste tijd. Je kunt dit gevaar aan de lijst toevoegen van gekke koeienziekte, MKZ, vogelpest, varkenspest (mooie Mexicaanse griep gedoopt vanwege angst relatie met varkens een van onze nationale producten), q-koorts, .... en ik heb er vast een zooi vergeten (o ja natuurlijk het HIV virus. Het wordt steeds gevaarlijker in Nl en dan heb ik et nog niet ens gehad over de teken die de ziekte va Lyme produceren, tsjonge dan nog rabies, zieke van Weil, en dat je niet eens meer veilig in je woonwijk kunt oversteken maar daar gaat onze Camiel wat aan doen hoorde ik vanochtend.
Nu eerst maar een bak zuivere? koffie.

ecologiste | 12-04-10 | 09:47

Redelijk erg dat je in NL toch geen enkeltje gaskamer voor dit soort mensen hebt zoals in de US of A. Vond de omstandigheden daar toch nog wel meer shocking dan het hele verhaal zelf. Het is echt van de gekke. Op zn minst moeten ze dit soort mensen gewoon levenslang opsluiten en niet behandelen, dat scheelt nl. ook weer een paar duiten per "patient".

rintelman | 12-04-10 | 09:46

@Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 09:44
LOL.

kapotte_stofzuiger | 12-04-10 | 09:46

dePadvinder | 12-04-10 | 09:38
In de VS is het een industrie geworden, een bedrijfstak waar vet in wordt verdiend. Dan kom je al gauw in een spiraal van vraag en aanbod terecht. De misdaad is daar nodig om het gevangeniswezen gezond en lucratief te houden. Treurig maar waar.

Schoorsteenveger | 12-04-10 | 09:46

De straf is levenslang zijn vrijheid kwijt. Of hij daarbij nou kan wii-en of ps3 spelen kan me aan mijn reet roesten. Als hij maar niet meer vrijkomt. En daar is Nederland als een van de weinige landen in Europa toch redelijk streng in. Volgens mij is in Europa alleen in België en Estland levenslang ook daadwerkelijk levenslang.

Flodder | 12-04-10 | 09:46

Vorige week meende ik dat Peterrr en zijn mensen geen ballen hadden, na het toch uitzenden stel ik vast dat ik het mis had.

Alexander de Kleine | 12-04-10 | 09:45

@Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 09:42: Mogge Teun. Blijf erbij dat we ons niet moeten concentreren op de TBS-kliniek, maar op een preventief traject. Laat ik het simpel zeggen, als je wilt weten waar je kunt bestraten, is het handig om in een vroeg stadium te weten waar het moeras ligt.

Fleauxe | 12-04-10 | 09:45

vannikname | 12-04-10 | 09:42
En ik maar denken dat dat "bla" voor "bladiebla" stond.
Domme Teun.

Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 09:44

@rixard | 12-04-10 | 09:42
Dat zegt meer over Nederlanders dan alle statistieken van het CBS.

kapotte_stofzuiger | 12-04-10 | 09:44

En het interessantste - de klantenlijst voor zijn kamertje - zien we volgende week pas...

Bos Hout | 12-04-10 | 09:43

Als ik later een jaar of 80 ben vermoord ik ook een paar meisjes. Ik denk dat bejaarden het in zo'n cel beter hebben dan in sommige bejaardentehuizen. Dit is echt ongelooflijk. Bezoek ontvangen in je eigen cel, lekker binnen roken, op de achtergrond vette porno op je 107cm scherm die je gekocht hebt van een riante uitkering die wij voor je betalen.

Heel snel Fred Teeven als minister van Justitie.

Deze Koos H. mag nooit meer vrij komen.

jvlaam | 12-04-10 | 09:43

@Tennessee Whiskey | 12-04-10 | 09:38: omdat rechts makkelijke hapklare brokken wil hebben. Daar is PRdV heel goed in. Zembla is nadenken..

vannikname | 12-04-10 | 09:42

Kijkcijfers:

1 STUDIO SPORT EREDIVISIE 2.728.000
2 JOURNAAL 20 UUR 2.618.000
3 PETER R DE VRIES MISDAADVERSLAGGEVER 1.886.000
4 BANANASPLIT 1.650.000
5 POSTCODE LOTERIJ MILJOENEN JACHT 1.488.000
6 HART VAN NEDERLAND 1.425.000
7 WEGMISBRUIKERS 1.002.000
8 HALF ACHT NIEUWS 948.000
9 VAN MOSKOU TOT MOERMANSK 861.000
10 X DE LEEUW OP ZONDAG 858.000

rixard | 12-04-10 | 09:42

@dePadvinder | 12-04-10 | 09:38
Kruimeldieven mag je best wat vriendelijker aanpakken. TBS-ers, waarvan we eigenlijk willen dat ze nooit meer in de maatschappij terugkeren, mogen wel een soberder regime tegemoet zien.

kapotte_stofzuiger | 12-04-10 | 09:42

Fleauxe | 12-04-10 | 09:40
Maar u is er nog.
Gelukkig.
Mogge!

Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 09:42

De man die werd wegepiept is MAX BISSCHOPS. Krijg ik nu een knuffelbeer van geenstijl?

Helly Hansom | 12-04-10 | 09:41

Ik zie een complot, van linkse kippen die de wereld overnemen!

Allemaal snel een blender van Blendco aanschaffen, 'cause they will blend!

An die ARBEIT | 12-04-10 | 09:41

@dePadvinder | 12-04-10 | 09:38: Stil nou, ik ben gisteravond praktisch gelyncht om die mening.

Fleauxe | 12-04-10 | 09:40

Er zijn meer tienermeisjes verkracht en vermoord, dan slachtoffers van BSE, MRSA en ESBL tesamen.
Eerst de luxe TBS-hotels aanpakken, daarna kunnen we eens een blik in de kippenstal werpen.

kapotte_stofzuiger | 12-04-10 | 09:40

Ik heb Peter ooit verzocht om onvoorzichtig over te steken.
Maar wat hij nu flikt, is geweldig.
Daarom hoe arrogant hij ook kan zijn, hij mag blijven.

Yokotsuno | 12-04-10 | 09:40

Zal allemaal wel weer reuze mee vallen .. We zouden toch ook aan het H1N1 virus dood gaan? Nu is het weer de biokippenbacterie en over een half jaar gaat er een reuze komeet neerstorten op NL. Paniek om niets.. gewoon doorlopen.. niets te zien ;-)

Jan Hertog | 12-04-10 | 09:39

Al Gore, kom d'r maar in!

Insignificant_Cunt | 12-04-10 | 09:39

Kip, het meest veelzijdige stukje vlees.
KIP !

Teun van het Tuinpad | 12-04-10 | 09:39

Is toch gek, in de VS is het allemaal vele malen kutter in gevangenisland en daar vermoorden ze nog veel meer meisjes, jongens en al het andere dat rondloopt. Misschien heeft de behandeling van de misdadiger na zijn misdaad helemaal niets te maken met het feit of de misdaad wel of niet wordt gepleegd. - Wat nou als het 'tevreden' houden van de crimineel, in de eerste plaats bijdraagt aan de veiligheid van het gevangenispersoneel dat hem voor ons in de gaten moet houden?

dePadvinder | 12-04-10 | 09:38

Ik vind het goed dat het wel uitgezonden wordt, maar ergens steekt er wel iets.

Wanneer je maar genoeg geld hebt, Hoef je je in Nederland niet aan de maximumsnelheid te houden, je hoeft je niet aan een gerechtelijke uitspraak te houden, maar betaald gewoon de boetes.. De rechter moet naar mijn mening bij een volgende uitspraak een (al dan niet voorwaardelijke) gevangenisstraf uitspreken.

rixard | 12-04-10 | 09:38

Allemaal leuk en aardig, maar hoe gaat vannikname de rechts-denkenden híer nou weer de schuld van geven?!

Tennessee Whiskey | 12-04-10 | 09:38

Een nieuwe mediahype is geboren

maraboe | 12-04-10 | 09:38

Ik heb gisteravond geen televee gekeken. En ik heb duidelijk niets gemist. Hoe belachelijk het ook is dat er zulke 'voorkeursbehandelingen' zijn voor pedo's.

Requiescat in pace | 12-04-10 | 09:37

In de meeste landen om Nederland eet men antibiotica als ontbijt. Toch hoor je een Duitse of Franse 'R. Coutinho' geen angstpraatjes (weet u nog: we gaan allemaal dood aan H1N1) verkopen.

kapotte_stofzuiger | 12-04-10 | 09:37

is een paar weken geleden uitgebreid bij Tros Radar te zien geweest. Dus erg origineel was het onderwerp niet.

jan-lul-de-behanger | 12-04-10 | 09:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken