Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Awa Rap verwijderd van GeenStijl

Awa, de TBS'er uit Leeuwarden was een speciaal projectje van ons. Deze totaal gestoorde jongen mishandelde op een gruwelijke manier zijn vriendin en maakte daar vervolgens een rap over. Deze rap verscheen in 2004 op GeenStijl en zorgde voor de nodige commotie. Echter, dankzij een ranzige PR-campagne van de Nieuwe Revu dreigde Awa opnieuw een single uit te geven inclusief een videoclip. De Revu-verslaggever Simon Vuyk, die Awa in de TBS-kliniek opzocht, zocht zélf een platenmaatschappij voor Awa."Excelsior-baas Ferry Roseboom verklaart: ‘Het is vooral een vriendendienst naar Simon Vuyk, tevens schrijver van het levensverhaal van Awa. Hij kwam met het verzoek bij mij." (mirror, want de persverklaring is foetsie) Maar de rechter heeft de co-productie van de 'misdaadverslaggever' en Awa verboden. Gevolg hiervan is dat nu ook het eerste nummer verboden is. En is aldus, vandaag voorgoed verwijderd van GeenStijl. Is dit erg? Nee. Want deze rap die Lange Frans toen, lang geleden in 2004 maakte als reactie op de TBS'er is veel beter. En zie de uitspraak hieronder. Goh, wie zou die tapes van Awa toch uit de kliniek gesmokkeld hebben... Uitspraak: Amsterdam, 25 maart 2010 - Awa verblijft op grond van een veroordeling wegens een ernstig misdrijf tegen eiseres in dit kort geding gericht in een TBS-kliniek. De Staat en de twee TBS-klinieken waar Awa thans verblijft en eerder heeft verbleven hebben zich gevoegd aan de zijde van eiseres. Awa heeft twee raps gemaakt en zijn medewerking verleend aan een videoclip bij één van deze raps. De eerste rap dateert uit 2004 en de tweede is van recente datum. Eiseres vordert onder meer een publicatieverbod, omdat zij niet met Awa wil worden geconfronteerd en met rust gelaten wil worden. Zij stelt dat de publicatie onrechtmatig jegens haar is. Voor de vraag of de publicatie van de raps en de videoclip onrechtmatig is, dienen de belangen van partijen tegen elkaar te worden afgewogen. Het belang van Awa bij de tweede rap en de videoclip is om ruchtbaarheid te geven aan door hem gestelde misstanden rond zijn behandeling in de TBS-kliniek. Door de uitgangspunten van de Beginselenwet verpleging ter beschikking gestelden is zijn vrijheid van meningsuiting beperkt, zowel ter bescherming van zijn eigen belangen bij een goede verpleging als ter bescherming van de belangen van de maatschappij en het slachtoffer in het bijzonder bij beperking van het contact van Awa met de maatschappij. Dat deze uitgangspunten zijn ingeperkt doordat Awa van de kliniek toestemming heeft gekregen om met een journalist contact te hebben, is onvoldoende aannemelijk geworden. De TBS-klinieken hebben gemotiveerd bestreden dat zij de voor publicatie van het resultaat van deze contacten vereiste toestemming hebben gegeven. Het belang van het slachtoffer is om met rust gelaten te worden en niet met Awa te worden geconfronteerd zoals als Awa ter beschikking is gesteld. Dit belang is zwaarwegend, gelet op de ernst van het misdrijf dat Awa tegen haar heeft begaan. Het belang van de Staat en de TBS-klinieken is hiervoor al genoemd: in deze zaak gaat het vooral om het belang dat Awa, zolang hij ter beschikking is gesteld, niet deelneemt aan het maatschappelijke verkeer zonder instemming van de TBS-klinieken. Een weging van de wederzijdse belangen valt in het voordeel van het slachtoffer, de Staat en de TBS-klinieken uit. Bij dat oordeel wordt betrokken dat voor Awa andere mogelijkheden bestaan om zijn grieven over de behandeling of het gebrek daaraan onder de aandacht te brengen. Dit geldt te meer nu veel media aandacht rond deze kwestie op gang is gekomen. Gegeven deze belangenafweging mogen de andere gedaagden niet profiteren van het onrechtmatig handelen van Awa. Waar zijn belang onvoldoende zwaar weegt, kunnen de belangen van deze overige gedaagden al helemaal niet voldoende gewicht in de schaal leggen. Voor hen valt geen ander relevant belang te ontdekken dan een commercieel belang. Gedaagden zijn van plan de tweede rap 24 maart via I-tunes te publiceren. Door deze publicatie, die met veel media aandacht gepaard gaat, dreigt ook de eerdere rap van Awa actueel te worden. De videoclip is gereed en dreigt te worden uitgezonden. Er bestaat dan ook voldoende grond voor toewijzing van het gevorderde publicatieverbod van de twee raps en de videoclip zolang Awa ter beschikking is gesteld.

Reaguursels

Inloggen

Sliptong | 26-03-10 | 15:12
nee dat gaat vanzelf als je inlogd.
en inderdaad zou het mijn postcode kunnen zijn.

mamma5506 | 28-03-10 | 10:42

Simon Vuyk ga eens deaud
Rij je auto in de sloot
Uhuh uhuh
Yo yo
Doe het lekka zelf
Struikel van de trap
en je nek zegt '....'
Uhuh uhuh (herhaal 25x)
Yo yo (herhaal 25x)

Korreltje Zout | 27-03-10 | 11:56

heeft iemand een link naar dat levensverhaal

steve1987 | 27-03-10 | 01:20

Gelijke munt Awa, gelijke munt!

krokostil | 26-03-10 | 22:42

Weer een typische reactie van zo'n cultuurverrijker. Geen reflectie over waarom hij TBS heeft gekregen, geen spijt over zijn daad maar kwaad op het systeem dat hem geen "rezjpect" geeft.
Kudtstraat"cultuur" ook waar geweld verheerlijkt wordt, vrouwen "bitches" zijn die om mannen dienen te kronkelen, waar uiterlijk alles is en werken vies.
Opzouten met die troep, en extra TBS voor awa. Met nog een 2 bij 1 relnicht die al 3 jaar droogstaat in een cel zetten om awa's ego even tot de juiste proporties terug te brengen.

klimgek | 26-03-10 | 19:52

@pius | 26-03-10 | 15:33 & 36
Misschien lukt het de volgende keer wel om de juiste mensen te adresseren, en coherente bijdrages te schrijven. Wat een treurnis levert u weer af. Nog een gezellig weekend, zet eens een mooi muziekje op, misschien helpt dat.

Zware Guy | 26-03-10 | 19:45

-weggejorist-

basweetutwel | 26-03-10 | 19:07

@Boer
Helemaal mee eens
joris Awa maar weg ipv mij de eerlijke belastingbetaler

kiddevil | 26-03-10 | 19:05

Awa is viesssssssss

kiddevil | 26-03-10 | 19:04

GS moet zo'n knaap ook helemaal niet promoten.

Boer in 020 | 26-03-10 | 18:12

Je kan toch alleen maar vurig hopen dat er in TBS klinieken veel extraextrazwaar geschapen bubba's wonen die zo'n teringgastje jaar in jaar uit, 6x per dag, lang en hard kapot neuken.

Basje1738 | 26-03-10 | 18:12

Ik weet nog dat we hier gezellig op lange frans haten en de redactie Bozebuur diss tracks liet maken op lange frans, dat was toch veel leuker. Waar is bozebuur btw gebleven?

Shape | 26-03-10 | 17:39

Wedden dat die naar de begrafenis van de dode worm van zijn broertje mag en dan isie pleite en richt ie nog meer onheil/schade/verdriet aan.

K......unstoor | 26-03-10 | 17:07

baron von 8zilinder | 26-03-10 | 15:59
tís een tragisch verhaal met een mooi einde.

De kantonnier | 26-03-10 | 16:40

rappen is zo jaren '90. pfffff duhhhhh

Terpetijnzeikert | 26-03-10 | 16:26

Criminelen hebben zeer beperkte rechten wat mij betreft. Dat hebben ze aan zichzelf te danken. TBS'ers hebben m.i. letterlijk helemaal geen recht van spreken laat staan dat dit commercieel mag worden geëxploiteerd. Dat het met het pulpblaadje Revu niet zo goed gaat mag geconcludeerd worden uit deze pathetische manier om crimineel gedrag te romantiseren/subsidiëren. Overigens is Rap een mooi voorbeeld van het morele relativisme wat sinds de jaren '70 opgang vindt. Veelal linkse intelligentsia hebben ervoor gezorgd dat de oprukkende onderklasse via deze kunstuiting een podium hebben gekregen. Gek genoeg is voor velen deze 'lage cultuur' een doel op zich geworden en wordt langzaam maar zeker de 'hogere cultuur' gemarginaliseerd.

Bill Buchanan | 26-03-10 | 16:13

@pius:
U bent leraar? Muziek is om mooi te vinden. Ik zelf heb in een jeugdzorginstelling gezeten en weet uit ervaring dat jongeren meegzogen worden in de rapcultuur met veel geweld, bitches en blingbling. Maar ja, metal is ook gevaarlijk in de ogen van christelijke mensen. "Treed niet naar binnen in de tempel van verderf, hier komt de duivel je ziel meenemen!" is mij wel eens gezegd voordat ik een metalconcert ging bezoeken. Gelukkig heb ik nog wel een ziel.

baron von 8zilinder | 26-03-10 | 15:59

Dat er nog aandacht besteed wordt aan deze awa wannabee aap.

btotheb | 26-03-10 | 15:57

baron von 8zilinder | 26-03-10 | 15:38

Het is inderdaad een factor die in een bepaalde context een bijdrage kan leveren aan radicalisering van Jongeren naar een gangcultuur. Ik maak dat beroepsmatig mee. verontrustend. Voor de rest is er beste goede rap, maar je moet ervan houden, ikzelf doe dat gedeeltelijk.

pius | 26-03-10 | 15:42

Doe mij maar colajunkie, eigen rappers eerst.

lijm11 | 26-03-10 | 15:40

@pius:

Fijn. En ik wil natuurlijk niet alle rap liefhebbers hun muziek afpakken maar wel de 'gangstercultuur' bij vmbo jongeren ontmoedigen. Een goede vriend van mij luistert veel naar rap en is geen gangster geworden, maar ja, die woont dan ook niet in een ghetto, hij houd gewoon van een goede bassline en flow.

baron von 8zilinder | 26-03-10 | 15:38

pius | 26-03-10 | 15:33

geen naarboven hengst.

pius | 26-03-10 | 15:36

Zware Guy | 26-03-10 | 15:17

U gaat volledig voorbij aan hetgeen ik bedoel, en dat weet u ook. ik daarom geen heil in een voortzetting van onze dialoog maar wil u een fijne dag toewensen en een prettig weekend.

pius | 26-03-10 | 15:33

Het behoort juist tot de verworvenheden van onze cultuur om ook ons niet welgevallige meningen teo te laten, maar u heeft natuurlijk een punt, net zoeer als de realtie tussen straatcultuur en rap evidente negatieve gevolgen heeft en bijgedragen heeft aan het ontstaan van de radicale straatcultuur. Met andere woorden, we zijn het redelijk eens.

pius | 26-03-10 | 15:31

Eigen mening verbieden: 2012

Chiant | 26-03-10 | 15:30

Toneelstukken verbieden: 2002
Boeken verbieden: 2004
Cartoons verbieden: 2008
Muziek verbieden: 2010

Chiant | 26-03-10 | 15:29

@pius | 26-03-10 | 14:35
@@Verkeerde tijd, verkeerde nick? Bovendien bedoel ik m'n nick heel erg zoals ik 'm bedoel (vanaf het begin zeer muzikaal), en zit uw giswerk er weer eens naast.

Maar goed OT, onder de hand van Erdogan is Revu een onbenullig politiek-correct blaadje geworden, dat geilt op autochtoontjes die zich hebben bekeerd tot het Mohammedanisme, met een obsessie voor Wilders (Erdogan zag Wilders graag in een lijkzak), en van mafkees Awa wordt een strugglende rapperT gemaakt. Zelfs in de leesmap van m'n kapper wordt het blaadje niet meer aangeraakt.

Zware Guy | 26-03-10 | 15:17

mamma5506 | 26-03-10 | 15:11
Vraagje: is je postcode achter je naam/ titel/ status plakken nu een hype?

Sliptong | 26-03-10 | 15:12

Alleen al de aandacht van de zeer gewaardeerde, hoogopgeleide, kwalitatief hoogwaardig plemsels bereidende reaguurders is al te veel van het goede voor deze psychopaat. De idioten die hier in meegaan ruiken alleen maar money and fame. Ziek. En het slachtoffer? Geen woord. Nee Awa is het slachtoffer. Misselijke tyfuslijerT.

Sliptong | 26-03-10 | 15:12

Fleauxe | 26-03-10 | 14:17 .
inderdaad.

mamma5506 | 26-03-10 | 15:11

@mezelf:
ver = over

baron von 8zilinder | 26-03-10 | 15:05

@biff eagleburger:
Valt het weer op jongen?
*gaat weer plaatjes van weleer luisteren*

@pius:
Ik heb nog wel boeken voor u lijstje waar de wereld niet beter van is geworden, beginnen met boeken over sprookjesfiguren die wonderen verrichten. Maar ik blijf erbij dat rap de straatcultuur heeft gemaakt zoals die nu is.
*mompelt iets ver niggers en bitches*

baron von 8zilinder | 26-03-10 | 15:03

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 14:49

Qua Amerikaanse artiesten bedoel je? Vind Jedi Mind Tricks toch vrij goed, met een goede 'flow' en diepgaande teksten.

Virtus Roma | 26-03-10 | 14:57

@Virtus Roma | 26-03-10 | 14:46

Na MC Miker G en Dj Sven is het nooit meer goedgekomen helaas.

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 14:49

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 14:42

Jawel, maar Nederlandse rap is het net-niet vind ik. Opgezwolle en Winne kan ik nog wel naar luisteren, maar het overgrote deel is zo erg slecht! Als ik rap luister, (wat al niet te vaak voorkomt) dan zijn het vooral Amerikaanse artiesten..

Virtus Roma | 26-03-10 | 14:46

@Virtus Roma | 26-03-10 | 14:41

Dan heb je de Klopdokter nooit gehoord.

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 14:42

Lying Dutchman | 26-03-10 | 14:36

Krijgen we zometeen Dries Roelvink zonder shirt. Nou, bedankt.

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 14:41

Eurotokkie | 26-03-10 | 14:38

Mwoah, er zijn zeker wel rappers die ''wat' kunnen.. Dat Nederlands niet de beste taal om te rappen is, heeft onder meer Brainpower al pijnlijk duidelijk gemaakt.

Virtus Roma | 26-03-10 | 14:41

Lying Dutchman | 26-03-10 | 14:36

Wel nee , over dat blanke tuig die dat RET personeel
heeft aangevallen.

Eurotokkie | 26-03-10 | 14:40

Het recht zegeviert! Nu maar hopen dat Awa kei hard door Bubba wordt genomen.

TheLightOfTheCosmos! | 26-03-10 | 14:40

Virtus Roma | 26-03-10 | 14:32

Laat dat goede maar weg , en ja of Rap muziek is daar
zet ik ? bij .

Eurotokkie | 26-03-10 | 14:38

Teun van het Tuinpad | 26-03-10 | 14:34

Was net bij zijn nummer "Kamervragen" aanbeland, maar dat was zo tenenkrommend slecht, dat ik al angstig was om verder te zoeken. Bij deze staak ik dan mijn zoektocht maar.

Virtus Roma | 26-03-10 | 14:37

Waar blijft het nieuwe topic? Iets met tieten graag.

Lying Dutchman | 26-03-10 | 14:36

grote haas | 26-03-10 | 13:39

Dat klopt ,maar zo bedoelde u het niet denk ik.

Let me rephrase for you: niet iedere zware guy is een goede zanger:-)

pius | 26-03-10 | 14:35

Kan Awa niet terug naar N-Irak? De situatie is daar nu toch stukken beter.
Scheelt Nederland(lees: belastingbetaler) weer een hoop geld en belangrijker: het maakt Nederland weer een stukje veiliger. Wat hebben we aan dit soort gasten?

pindaboer173 | 26-03-10 | 14:35

Wat een commotie om het fenomeen rap, deze vorm van kunst is een prachtige uitlaatklep voor velen, dat daar once in a while een rotte appel tussen zit is niks nieuws onder de zon. Mensen die schreeuwen dat rap verboden moet worden praten peop. Rap +1

Ashtrey | 26-03-10 | 14:35

Virtus Roma | 26-03-10 | 14:32
Stop maar met zoeken.

Teun van het Tuinpad | 26-03-10 | 14:34

Lange Frans en goede rap? Enlighten me, want ik kan zo snel geen goede muziek van hem vinden!

Virtus Roma | 26-03-10 | 14:32

@pius | 26-03-10 | 14:19
Toch zit in elk generalisering een ruime kern van waarheid, anders was deze immers nooit ontstaan.

Maar niet in uw geval, u gaat mank aan uw eigen vooroordeel: niet iedere Zware Guy is zanger lichte muziek (met criminaliteit heeft m'n nick niets te maken, jeweettog).
www.youtube.com/watch?v=09OLPwY2J0s

Zware Guy | 26-03-10 | 14:31

Batsgeit | 26-03-10 | 14:00
Mothafokking briljant!

van Nazareth | 26-03-10 | 14:31

kiddevil | 26-03-10 | 14:27
Je moeder riep net dat je thee klaar staat, en omdat het vrijdag is heeft ze zelfs je appeltje geschild.

Superior Bastard | 26-03-10 | 14:30

Lange Frans altijd -1

LLox | 26-03-10 | 14:29

Ik weet niet of het nog zo is maar krijgt hij wachtgeld voor iedere dag dat hij niet geplaatst kan worden in een tbs kliniek ?

Eurotokkie | 26-03-10 | 14:28

-weggejorist-

kiddevil | 26-03-10 | 14:27

Pius 14.24

Is een groot goed Pius!

pius | 26-03-10 | 14:26

@wilikniet 14.21

LOL.

@superior bastard 14.22

dank u!

pius | 26-03-10 | 14:25

@ Baron von 8zilinder

Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. veel rap is inderdaad over de grens van het betamelijke maar daarvoor hebben we in ons land de toets van de rechter. Vrijheid van meningsuiting is een goed, uw suggestie is van middeleeuwse signatuur. Misschien gelijk alle boeken verbranden...

pius | 26-03-10 | 14:24

pius | 26-03-10 | 14:19
Mooi.

Superior Bastard | 26-03-10 | 14:22

@pius | 26-03-10 | 14:19
u vergat elke pius geen paus

wilikniet | 26-03-10 | 14:21

Laat die vreselijke goser ophouden. Ik maak van nabij mee hoe het voor iemand is om door zo'n psychopaat belaagd te worden. En daar werkt zo'n lamlul van de Nieuwe Revu aan mee? Beseft niet half wat zo'n slachtoffer meemaakt waarschjnlijk.
Laat deze gestoorde rapper zelf eens blaffen, met benzine bijvoorbeeld. Kijken hoe hij dan klinkt.

TonyM | 26-03-10 | 14:20

@baron von 8zilinder | 26-03-10 | 14:19

Hé Pa, jij hier?

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 14:20

Zware guy 14.08

Niet iedere erdogan is een total-freak. Net zomin als elke zware guy een crimineel is . Ook is niet elke zanger een topper, elke voetballer een topscorer en elke Pornoactrice een lekker wijf. Wel gaat elke generalisering mank en is elk commentaar zoals het uwe onjuist. Elke keer weer.

pius | 26-03-10 | 14:19

Gasten als awa verdienen geen overheidsvertroeteling (tbs). De kerker in met die gek, beter nog, een spuitje voor een humaan einde van zijn miserabele bestaan!
Rap verklooit de jeugd en zet ze aan tot blowen en criminaliteit, da's namelijk cool, gangster spelen. Rap is kutmuziek (eigenlijk geen muziek) en zou verboden moeten worden.

baron von 8zilinder | 26-03-10 | 14:19

-t, - ben nog aant sparen voor computers met spellingskorrecdtor op kantooor- ;

Fleauxe | 26-03-10 | 14:18

Lange schwans die n betere rap maakt dan iemand anders, dat is pas nieuws.

baca | 26-03-10 | 14:18

Batsgeit | 26-03-10 | 14:00
WTF?? LOL!

wakkere_nederlander | 26-03-10 | 14:17

Ik wordt niet goed van dit bericht, lees ik nu echt dat deze jongen zijn status als tiran wenst te ' cultiveren' met een tweede rapnummer? Is meneer boos!? Op de TBS-kliniek!? Staat daar tegenover nog enige vorm van berouw? Nee he, dat is natuurlijk allemaal vergeven en vergeten. Hoertje, brandgezicht was even belangrijk en zielug en zo... jeweettoch. Maar nu staat, geheel in Hollandse traditie, het belang van de dader weer centraal. Althans, voor de dader dan.
Het bewijs dat deze jongen NOOIT meer terug in de samenleving mag.
-
Oh ja, en eh, de ziekte voor die ellendige journalist. Voor wie het trauma van een jong meisje minder waard is dan een mooie scoop. FU!

Fleauxe | 26-03-10 | 14:17

TBS is inderdaad geen goede oplossing voor Awa.. Het kost de belastingbetaler namelijk 450 € per dag om hem te behandelen, en dat geld (dus 108.000 € per TBS-er per jaar) kan toch wel beter besteed worden..
Mijn menig zou hij beter een eenvoudigere behandeling moeten krijgen, eentje die wel effect heeft en de maatschappij beter zal dienen. Lobotemie. Snel, simpel en doeltreffend.

Fratello | 26-03-10 | 14:15

Ik zou alles van die gast van de site halen eigenlijk en er nooit meer over praten. Dit soort volk geniet van de aandacht. Zien daar een soort van heldenstatus in als ware ze Charles Manson zelf. Doodnegeren, dat doet hem meer pijn dan de TBS.

Sowieso ben ik van mening dat iemand die zo iets vreselijks kan doen om niets geen bestaansrecht meer heeft.

SantaX | 26-03-10 | 14:14

Klachten over de TBS ? Hij mag blij zijn dat hij niet direct een nekschot heeft gekregen. Wat een stuk scum zeg.

Monkeyman | 26-03-10 | 14:12

Bubba is gek op halfnaakte jongetjes. Maar Awa krijgt daar wel een lekker goed getrainde rectaalspier voor terug. Wat een lutser btw.

eerstneukendanpraten | 26-03-10 | 14:09

De Revu heeft hun hele homepage volgekalkt met die geweldsaap in bidhouding. Maar goed, hoofdredacteur Alda Erdogan komt natuurlijk op voor zijn onbegrepen matties. Iedere Erdogan = total freak.

Zware Guy | 26-03-10 | 14:08

-weggejorist-

Gerrit van Appel | 26-03-10 | 14:08

rap is geen muziek... en wat een mongool

the gates are open | 26-03-10 | 14:07

@Mr. Bator | 26-03-10 | 14:05
Dus jij bent in de fik gezet door die iman (sic)?

rara | 26-03-10 | 14:07

Toch vreemd, de redenering van die rechter;
Want dezelfde pijnlijke gevoelens waartegen die de ex-vriendin van Awa beschermd moet worden als ze Awa hoort rappen, onderga ik dagelijks 5x als ik de iman vanaf de minaret zijn reli-songs via luidsprekers hoor schallen.

Mr. Bator | 26-03-10 | 14:05

@vagehond | 26-03-10 | 14:02
Niemand, want het heet nu gewoon Revu.

Batsgeit | 26-03-10 | 14:03

who cares? het was toch kudtmuziek

Chicka | 26-03-10 | 14:03

Ik zou kunnen oproepen tot een boycot van Nieuwe Revu, maar wie leest dat blad eigenlijk nog?

vagehond | 26-03-10 | 14:02

blinde kip | 26-03-10 | 13:54

Amen.

NoMinister | 26-03-10 | 14:01

Levensverhaal van Awa??? Who cares, optiefen met die gast, wie het ook is

waarisdelol | 26-03-10 | 14:01

F. von Zeikhoven | 26-03-10 | 13:41

Het belang van de maatschappij interesseert mij geen ruk, en de rechter eveneens niet. Daarnaast zeg je: "Ik zit niet te wachten op een rechter die voor mij bepaalt wat ik wel en niet mag zien of horen!" Het gaat dus niet om het belang van de maatschappij, maar jouw eigen zieke belang.
En ja, stel dat Awa een hit scoort. Stel dat het gedraait gaat worden op radiozenders, op MTV, met dito billboard, en dan, hoe kan het slachtoffer het dan nog ontlopen? Allemaal hypothetisch natuurlijk, maar een slachtoffer heeft dan geen middel meer het te ontwijken.
Awa staat onder TBS. Ter beschikking aan deze staat. Ofwel, we own him. Ik vind dat wel alles uit de kast moeten trekken om zijn leven zo zuur mogeljk te maken, en hem alle kans om 'zijn verhaal' te vertellen moeten ontnemen.
Als hij ooit vrij komt, is het een ander verhaal. Tot die tijd moet Awa zijn bek houden en kruipen.

Alexander the Second | 26-03-10 | 14:01

-weggejorist-

Gerrit van Appel | 26-03-10 | 14:00

@wakkere_nederlander | 26-03-10 | 13:46
Enige goede rapper die ik ken is MC Martin (jeweetzelluf)
mcmartin.romaap.com/

Batsgeit | 26-03-10 | 14:00

Dat zo een gast niet door iedereen wordt uitgekotst en op zijn minst op afstand wordt gehouden, is echt van deze tijd. Een (half)verbrand meisje, maar meneer de journalist gaat er mee om alsof het allemaal nergens over gaat en gaat de zieligheid van deze meneer nog eens belichten. Ja hoor, HIJ is zielig. NOT. Al sluiten we hem levenslang op, dan nog is hij niet zieliger dan een meisje dat - god betert het - door zijn expliciete actie half verbrand is. Zieke gast daar bij de Nieuwe Revu in mijn ogen. Vrijwillig psychiachterbezoek sterk aanbevolen! En die Excelsior-man: vuile meeloper!

NoMinister | 26-03-10 | 13:59

@blinde kip | 26-03-10 | 13:54
laat dat branden maar aan awa over. en wat die vuyk betreft: wannabe peterrrrrrrr

wilikniet | 26-03-10 | 13:58

@F. von Zeikhoven | 26-03-10 | 13:41
Het belang van de sensatiegeile reaguurders gaat nu eenmaal NIET boven dat van het getraumatiseerde slachtoffer. Sorry, maar zo is het nu eenmaal.

rara | 26-03-10 | 13:58

kneusjes. Maar, dat geldt voor alle rapperTs

Geile Markeerstift | 26-03-10 | 13:55

Journalistieke rechtvaardiging mijn reedt. Meneer de hypocriet wil gewoon boeken verkopen. Wat ben je een zielig figuur als je met zo'n laffe crimineel gaat samenwerken. En had die Excelsiorbaas dat ook niet kunnen zeggen? Dat ze mogen branden.

blinde kip | 26-03-10 | 13:54

Eventjes Simon Vuyk toevoegen op de totaal-malloten lijst.

jarretelli | 26-03-10 | 13:53

@Der Icebear | 26-03-10 | 13:49
von Z heeft wel degelijk een punt. alleen niet in dit geval.

wilikniet | 26-03-10 | 13:51

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 13:48
Als hij richting je hoofd stompt heb je een blauwe plek op je bovenbeen.

Sliptong | 26-03-10 | 13:50

F. von Zeikhoven | 26-03-10 | 13:41
jouw belangen zijn in deze zaak niet meegewogen, maar feel free om je in voorkomende gevallen aan de zijde van awa te voegen en met hem mee te procederen. Zeikneus.

Der Icebear | 26-03-10 | 13:49

En-el Hak | 26-03-10 | 13:43
Of met een hoerenjong verkrachten: een oplanger om heipalen onder het maaiveld te heien.

Sliptong | 26-03-10 | 13:48

@Superior Bastard | 26-03-10 | 13:42

Brainpower meet net aan 1.17m, dus logisch dat-ie nogal eens over het hoofd wordt gezien (pun intended.)

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 13:48

Nou dat hij een rap uitbrengt moet kunnen vind ik, recht van meningsuiting enzo.

Maar hoe in godsnaam is het mogelijk dat hij een rap opneemt, terwijl hij een celstraf uitzit? Hoe moet ik me zijn cel voorstellen, met opnamestudio ofzo?

Ik ben die gevangenis-hotels hier in NL zo zat, het moet wel een straf blijven, kijk maar naar USA. Daar is het tenminste echt KUT om in de bak te zitten. Zoals die pedo die een computer in zijn cel had, en in het het originele Awa stukje lees ik over "telefoonrecht" what the fuck. Betonnen muren, water en brood, elke cel een stapelbed en dan is het zo gebeurt.

PolderBoer | 26-03-10 | 13:47

Balzakius | 26-03-10 | 13:40
Nee, da's awel.

Sliptong | 26-03-10 | 13:46

Batsgeit | 26-03-10 | 13:19
Nou rap kan wel leuk zijn!
2 TOSTIES bijvoorbeeld!
www.3fm.nl/gemist/2010/03/25

wakkere_nederlander | 26-03-10 | 13:46

@Superior Bastard | 26-03-10 | 13:42
brainpower. is dat niet die muus geeuwis onder de nederrapperTs?

wilikniet | 26-03-10 | 13:45

**Batsgeit** 13:19

Rappers zijn altijd mensen met het IQ van een mug. Ben het helemaal met u eens, dus.

grote haas | 26-03-10 | 13:44

Zanger lichte muziek.

van Nazareth | 26-03-10 | 13:44

Hij kan beter een T-shirt aantrekken.

Roy Orbitol | 26-03-10 | 13:44

Verkrachten met een bezemsteel. Hoerenjong.

En-el Hak | 26-03-10 | 13:43

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 13:41
Lol. Brainpower, de man die met zijn ziekenfondbrilletje al stoere teksten uitbrakend de macho uithing, die was ik al helemaal vergeten. Nu helaas niet meer.

Superior Bastard | 26-03-10 | 13:42

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 13:41
Precies, iemand die HindT heeft gedaan verdient niet beter.

Teun van het Tuinpad | 26-03-10 | 13:42

En hoe zit het dan met het belang van 'de maatschappij' om kennis te kunnen nemen van wat zo'n lugubere uitwas van diezelfde maatschappij beweegt om te doen wattie deed? Ik heb begrip voor het slachtoffer, maar het staat haar volledig vrij zèlf niet de confrontatie te hebben/zoeken met die raps. Ik zit niet te wachten op een rechter die voor mij bepaalt wat ik wel en niet mag zien of horen!

F. von Zeikhoven | 26-03-10 | 13:41

Kan Brainpower ook nog even TBS krijgen met terugwerkende kracht?

Biff Eagleburger | 26-03-10 | 13:41

@rara | 26-03-10 | 13:30
idd. geen long stay maar forever stay wat mij betreft. heeft al die jaren therapie dus nog niets opgeleverd.

wilikniet | 26-03-10 | 13:41

Awa ? Das toch Vlaams ?

Balzakius | 26-03-10 | 13:40

@Superior Bastard | 26-03-10 | 13:32
kan niet. vlgs een soepsidiesloerper krijgt hij daar billenkoek dus......

wilikniet | 26-03-10 | 13:38

@Popiejopie79 | 26-03-10 | 13:22
sorry, niet gezien (buigt nederig)

wilikniet | 26-03-10 | 13:36

@fuckje | 26-03-10 | 13:20
dat heet fappen

wilikniet | 26-03-10 | 13:35

Is de muziektherapeut nu strafbaar? Volgens mij wel. Hup OM, pak hem aan.

sjaakdeslinksesul | 26-03-10 | 13:35

Hockey | 26-03-10 | 13:30
Eens. Werkt kostenbesparend én probleemoplossend, altijd doen dus.

Superior Bastard | 26-03-10 | 13:32

.... over het onrecht dat hem wordt aangedaan.....

Sliptong | 26-03-10 | 13:31

Awa, wordt het niet eens tijd dat stuk tuig na zijn straf terug te sturen naar Irak, zijn land van herkomst? Daar weten ze wel raad met hem.

Hockey | 26-03-10 | 13:30

Deze actie toont aan dat Awa nog steeds niet in staat is om de gevolgen van zijn handelen te overzien. We zien wederom dat Awa niet stil wil staan bij het leed dat hij anderen heeft aangedaan. Goede reden om hem nog een tijdje in de TBS te houden.

rara | 26-03-10 | 13:30

Superior Bastard | 26-03-10 | 13:28
Zit hier al 5 minuten te posten maar op één of andere manier lukt het niet.

Teun van het Tuinpad | 26-03-10 | 13:29

Teun van het Tuinpad | 26-03-10 | 13:25

Als ik jou was wist ik het wel. Makkelijker heb je nog nooit een fipo kunnen scoren.

Superior Bastard | 26-03-10 | 13:28

Ik hoop dat ze hem nog een kleine eeuwigheid achter slot en grendel houden.

Hellsmurfje | 26-03-10 | 13:26

Die "onafhankelijk journalist" van Revu gun ik van harte dat hij -zelfjoris-

Superior Bastard | 26-03-10 | 13:26

@1e link
Een topic met 0 reaguursels.
Man, wat kan het hard gaan.

Teun van het Tuinpad | 26-03-10 | 13:25

Kwestie van tijd voordat het weer mis gaat met deze tikkende tijdbom. Hoop wel dat het dit keer de dochter van een linkse politicus is.

Kotsende lama | 26-03-10 | 13:24

Lollo di Awa!

Don Sputare | 26-03-10 | 13:24

Bij Excelsior zijn ze zeker zelf ook flauw van die lullige gitaarbandjes, dus nu proberen ze het maar met deze drol.

Ad Hominem | 26-03-10 | 13:23

fuckje | 26-03-10 | 13:20
Beter wordt er helemaal nergens meer gerapt.

Buffell | 26-03-10 | 13:23

Die gast spoort niet. Ik begrijp niet waarom jelui er zoveel aandacht aan besteedt.

Niet voor Jan | 26-03-10 | 13:23

Deze gast krijgt op deze manier nog meer aandacht. -.-

Dirty Doll | 26-03-10 | 13:22

@Fuckje | 26-03-10 | 13:20 , nee, da's 'fappen'.

Popiejopie79 | 26-03-10 | 13:22

Rapperts, Veredelde sinterklaas rijmpjes op een tjop tjop beat en daarbij boos kijken...

Arme Awa heeft gewoon liefde nodig...... liefde van een honkbalknuppel met spijkers erdoor..

Woelige Wimpie | 26-03-10 | 13:21

Batsgeit | 26-03-10 | 13:19
Lol :')

MiaWallace | 26-03-10 | 13:21

Tijd voor Pannekoek Part 2.

adjaman | 26-03-10 | 13:20

Rap behoort niet tot de Nederlandse culturele waarden, en dient derhalve verboden te worden.
Rappen doe je maar onder de douche.

fuckje | 26-03-10 | 13:20

Lange Frans props op geenstijl. How time changes everything... (terecht!)

Gestas | 26-03-10 | 13:20

Rappers, altijd -1.
Ik zie ook wel waarom hij zijn vriendin mishandeld heeft. Ze maakte veel te weinig eten voor hem klaar.

Batsgeit | 26-03-10 | 13:19

Goed werk!

Claude Jacque | 26-03-10 | 13:19

Awa is viesssssssssssss

Trololol | 26-03-10 | 13:19

Gespierde boy!!

de kudtkrantenjongen | 26-03-10 | 13:18

Ach, met een naam als "Awa" kan ik hem toch al niet serieus nemen.

Buffell | 26-03-10 | 13:18

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino