Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ANWB wil rekeningrijden met GPS

ispyeu.jpgDe ANWB laat per persbericht weten dat rekeningrijden er vroeg of laat toch gaat komen, en dat ze niets zien in tolpoortjes (remember tolpoortjes) voor steden. Want vanwege verkiezingen doen een paar partijen wellicht net alsof rekeningrijden dood is. Iedereen weet dat het extra belasten van weggebruikers vroeg of laat weer op de politieke agenda gaat komen. En toevallig zijn tolpoorten één van de weinige manieren om een gps-traceerkastje overbodig te maken. Maar naast de voordelen voor de overheid om ieders rijgedrag in de gaten te houden, kunnen er extra diensten op een dergelijk spionagekastje gezet worden. Lees: omzet voor mobiliteitsgerelateerde bedrijven en verenigingen. Aan tolpoortjes zal de ANWB niets extra's kunnen verdienen. De ANWB zegt dat er 'geen draagvlak is voor tolpoorten' bij hun achterban. Informatie die ze vast via een heel degelijk onderzoek achterhaald hebben.

Reaguursels

Inloggen

Dat je bang bent voor je privacy is onzin. Als je mobiel/TomTom aanstaat weet men sowieso al wat je doet, over je eigen surfgedrag maar te zwijgen. Je privacy is dus sowieso al niet gewaarborgd. Of denk je soms dat overheden geen toegang hebben tot GPS satellieten?

Privacy is niet meer dan een gelegenheidsargument van mensen die veel rijden en dus meer zouden gaan betalen.

nietsist | 27-03-10 | 13:01

@Timnie

Wat bedoel je met geheim genootschap? De orde staat gewoon geregistreerd als vereniging. En er is een breed scala aan loge's dat open avonden houdt voor belangstellenden. Het enige geheime aan de vrijmetselarij zijn de ritualen.
De reden daarvoor ligt hem in het feit dat je een rituaal in zijn volle puurheid moet ervaren.
Heb je wel eens iets heel lekkers gegeten wat de rest van je omgeving nog nooit gehad heeft? Hoe leg je dat uit? Ik vind het ook een beetje jammer dat de vrijmetselarij in verband wordt gebracht met het artikel aangezien er tussen beide geen enkel verband is.

Prof. Hoxha doe dat plaatje eens gauw veranderen in deze ;-)
javiduque.files.wordpress.com/2009/08/...

Tukker | 26-03-10 | 09:58

Voorstel,

iedereen ANWB lidmaatschap opzeggen, deze verradersclub tegen de eigen achterban verdient het om kapot te gaan, geen leden, geen geld, dus Bye.
Ga maar stempelen. De wegenwacht wordt wel dor een ander bedrijf overgenomen.

Iedereen mee eens?

Me_nl | 26-03-10 | 09:15

Thanks voor de passende illustratieve pica Hoxha!

Andrós | 26-03-10 | 01:42

Route Mobiel zal zich wel weer rot gelachen hebben.

Jabalinero | 26-03-10 | 00:08

Wegenbelasting eraf en (pfffff) brandstofprijzen nog verder omhoog en je hebt geen kasje of poortje meer nodig. Of zijn de kasjes nu ineens voor de verkeersveiligheid nodig? Hoe dan ook willen ze het big-brother verhaal in je maag splitsen onder het mom van rekeningrijden en of veiligheid. Laten ze maar een wegen extra bouwen, goed voor de werkgelegenheid, filebestrijding en uitstoot. Maar neeeh als ze een paar gaten motten vulle dan moet je maar gaan doneren terweil je al meer dan 15 jaar je scheel hebt betaald aan wegenbelasting en acijnsen op de brandstoffen.

Jabalinero | 26-03-10 | 00:06

Tolpoortjes, wegenbelasting 25% omhoog in drie jaar, privacy-inperkende middelen, automobilist als melkkoe, files niet oplossen maar automobilisten bestraffen. Niet echt ideaal.
Ik heb mijn mening gegeven op www.meebeslissen.nl
Dat is trouwens een nieuwe politieke partij die een start-enquête heeft staan met bovenstaande en nog veel meer onderwerpen.
Waar je mening echt telt, omdat het opgenomen wordt in het verkiezingsprogramma voor 9 juni.

TheMax | 25-03-10 | 23:35

Wegenbelasting bleek deze maand weer 10 euro duurder te zijn, dwz 40 eur per jaar duurder dus. Rekeningrijden gaat het nog duurder maken want daarnaast komt de ingezetenenbelasting ipv de wegenbelasting, dubbelop dus en de files worden er niet minder om. Die ANWB kan ook de pot op.

msgambler | 25-03-10 | 23:26

Wat nou tolpoortjes? Hang een stel camera's op die de kentekens registreren. Werkt in Londen ook prima.

frickY | 25-03-10 | 23:13

De ANWB is net zo'n ramp als de PvdA.

pe4444 | 25-03-10 | 21:24

En we verworden zo tot samenleving die beheerst wordt door regels en sancties, waarin we leven onder angst om gepakt te worden (geen idee wat je misdaan hebt, maar er zal ongetwijfeld een zinvolle regel zijn overtreden) en wantrouwen. Vrijheid is foetsie.

pe4444 | 25-03-10 | 21:23

@Stahlhelm
Vrijmetselaars = een invloedrijke semi geheime genoodschap met invloedrijke personen en als je het nog duidelijker wilt hebben. Kijk eens goed naar die beroemde afbeelding, het alziend oog. Het is vrij duidelijk dat privacy een steeds vager begrip wordt en in durf zelfs te beweren dat het een kwestie van tijd is dat je voor privacy zal moeten betalen.

Timnie | 25-03-10 | 20:20

Wat hebben de vrijmetselaars ermee te maken? (zie afbeelding).

Stahlhelm | 25-03-10 | 19:46

dan moeten we de ANWB maar boycotten door allemaal het lidmaatschap op te zeggen.
Mischien dat ze dan met een goed idee komen.

johnny2002 | 25-03-10 | 18:31

Ooit was de ANWB een te vertrouwen club. Nu blijkt het niets meer te zijn dan een politiek lobbykanaal met bovendien eigenbelangen. Dus: Algemene Nederlandse Wegwezen Bond.

Reykjavik | 25-03-10 | 18:24

pica zegt al genoeg. 1984 is coming, it's just a few years late.

S. Quentin Quale | 25-03-10 | 17:26

dus:
1. men neemt een bakje uit lood
2. zet het over de gps
3. free driving! :D

right??

Ph0bium | 25-03-10 | 16:37

Dus als de GPS eruit licht denkt dat ding dat niet meer rijden en hoeven we dus ook niks te betalen, dat klinkt niet verkeerd.

SaNDR | 25-03-10 | 15:48

Eerst het kwartje van Kok terug!

toomanymoneymen | 25-03-10 | 15:46

Of we het willen of niet rekeningrijden komt eraan.
In welke vorm dan ook.
tweakers.net/nieuws/46576/vertraging-g...

Voor de mensen met eigen woning:
Wisten jullie dat de gemeente via googleview kijkt en daarmee de woz waarde berekend ?
Bij mij hadden ze een kleine overkapping als een serre berekend.
En ik maar denken waarom de woz waarde zo hoog was dit jaar.
Je wordt genaaid als je niet oplet !

sola | 25-03-10 | 15:41

Misbruik van een logo.

En-el Hak | 25-03-10 | 14:12

De ANWB zit ook al vuistdiep in (het bestuur van) die zakkenvullende belastingbetaler hatende semi-oveheidsinstelling CBR. Je zal er maar lid van zijn!

Milton Friedman | 25-03-10 | 13:53

Brouhaha | 25-03-10 | 13:03

Zo is het maar net!

NoMinister | 25-03-10 | 13:52

die kunnen nooit moeilijk te omzeilen zijn.

Geile Markeerstift | 25-03-10 | 13:38

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om zo'n kastje straks heel nauwkeurig na te maken. En verder had ik nog een vraag: als je achteruit rijdt krijg je dan geld terug?

leverworst | 25-03-10 | 13:37

@synchronicity | 25-03-10 | 13:13
Grootverbruikers zijn altijd in verhouding iets goedkoper uit. Zie het als een instapbedrag. Zoals het lidmaatschap van Paradiso die een maand geldig is. Als je maar eenmaal i.p.v. elke week naar een concert gaat betaal je die ook.

blinde kip | 25-03-10 | 13:37

-weggejorist-

sproeipoep | 25-03-10 | 13:18

@Tremor | 25-03-10 | 13:12
u bedoelt net zoiets als over de europesche grondwet, pardon, verdrag van lissabon? alsof men luistert naar het volk.

wilikniet | 25-03-10 | 13:16

Ondertussen betaal ik nog steeds teveel wegenbelasting per kilometer omdat ik nauwelijks rij. Er is niks mis met het laten betalen van de gebruiker ipv het hier kennelijk zo geadoreerde solidariteitsprincipe waarbij de veelrijder net zo veel betaald als de weinigrijden. Niet zeiken over benzineprijzen verhogen, want dat moet je samen met alle landen om je heen doen....

synchronicity | 25-03-10 | 13:13

Wat weet de ANWB er nu van. Hou gewoon een referendum en laat de mensen kiezen wat ze willen.
Gezeik altijd van organisaties dat ze menen te weten wat de automobilisten willen.

Tremor | 25-03-10 | 13:12

@NoMinister | 25-03-10 | 12:42
Ja, en denk eens aan de kostenbeparing aan infrastructuur die zo'n kudtkastjes-systeem oplevert: dagelijks file op de A1 tussen 07u00 en 10u00? Nou, dan draaien we toch net zolang de tariefknop voor de A1 op dat tijdstip omhoog totdat het, laten we zeggen, 20 euri per keer kost. En rara, waar is die file gebleven? Hoezo verbreden? Hoeft toch niet meer?
.
En het aldus uitgespaarde geld gaat op aan ambtenaren, om bijvoorbeeld de immer aanzwellende stroom kansarmen uit Afrika op te vangen en sociaal op de rails te houden. Of om aan een miljoenen-verslindend oorlogje van de VS mee te doen, zodat Balkie stamelend en stotterend bij Obama op de koffie mag. Of het wordt in bodemloze putten in Afrika geplempt. Of gewoon verspild net zoals de overige 95% van alle belastinggeld!

Brouhaha | 25-03-10 | 13:03

@von sokkenstopfen | 25-03-10 | 12:17
Huh? 6 volt accu? Nou, dan heb je het echt over een paar tientallen auto's hoor! Trouwens, het is echt geen enkel probleem om van 6 volt 12 volt te maken; dat soort kastjes kan je voor enkele tientjes bij elke electronica-boer kopen. Dus ook jij gaat voor de bijl... Helaas voor jou.

Brouhaha | 25-03-10 | 12:55

We hebben dan dus de OV-chipkaart waarmee je zelfs als je vrij mag reizen verplicht moet in- en uitchecken, en een kastje in de auto waar elke gereden meter door geregistreerd worden. Ik zie een verband...

Basket Case | 25-03-10 | 12:53

@Hapax | 25-03-10 | 12:43
Ehhhmmmm..... GPS kan niet omvallen wegens overbelasting, hoor. Het is namelijk een eenrichtings-systeem dat aleen maar signalen uitzendt en niets ontvangt. Kortom, iedere wereldburger, iedere auto, vliegtuig, boot, brompert, fiets, driewieler en trekvogel op de wereld kan met GPS worden uitgerust en dan valt het nog niet om.

Brouhaha | 25-03-10 | 12:51

Plan is nu al achterhaald. GPS staat op omvallen wegens overbelasting.

Hapax | 25-03-10 | 12:43

Trouwens, een paar grote zonneuitbarstingen en de kans dat het hele GPS systeem dagen of weken uitvalt is levensgroot aanwezig.
Om maar niet te spreken over vernietiging van de GPS satelieten door die uitbarsting of door een klein meteoortje.
"bidden gaat"

Dostranamus | 25-03-10 | 12:42

keinesteil | 25-03-10 | 11:58

NEEHEE!!!

Dan kunnen ze je niet controleren voor de fiscus.

Dan kunnen ze je geen etra heffingen opleggen als dat ze uitkomt. Denk aan dure auto's die extra moeten betalen, foute auto's die extra moeten betalen, hoge inkomens die extra moeten betalen en wat dies meer zij. ONEINDIG veel extra controlemogelijkheden en die gaan allemaal worden benut met wat ballonnetjes in de prs over fraude en belastingontwijking van mensen en HUOP 1000 extra ambtenaren.

DIE KANT GAAT HET KEIHARD OP>

Op naar de volledige staatscontrole, oppakken wie je uitkomt (gebeurt nu al, sommigen hebben weinig last van de politie, toch, noch van de belastingdienst). Heerlijk. Hebben we Rusland en de CCCP buiten de deur gehouden, maar gelukkig hebben we onze eigen Breznjevs in Den Haag.

Dus daarom zullen ze met alle middelen en argumenten proberen dat kastje aan de man te brengen.

NoMinister | 25-03-10 | 12:42

"Als we nou eens allemaal ons lidmaatschap van de anwb zouden opzeggen?"

von sokkenstopfen | 25-03-10 | 11:36

Dat is het beste idee vandaag tot nu toe.

Mark Levinson | 25-03-10 | 12:40

widtvoet ® | 25-03-10 | 11:03

Tis simpel. Maar net zo verklotend als dat het ingewikkeld zou zijn. De brutaliteit en botheid van een Van Woerkom om de hoer te spelen van de wens tot linkse repressie en privacyschending van werkende en verdienende mensen die nuttig zijn voor de maatschappij (arroagnte blanken met een baan en een auto zeg maar even kort door de bocht, ala Van Woerkom) voor een paar rotcenten (vermoed ik zomaar, gek he, persoonlijk of (ook) een beetje voor de ANWB...), dat is stuitend, stuitend en nog een keer heel erg stuitend.

De man kent zijn plaats niet, de man leent zich uit, de man is een verschrikkelijke lul. Ik kan er niks anders van maken.

NoMinister | 25-03-10 | 12:38

Welke idioten zijn er nog lid van die wielrijdersbond.
Iemand?

Dostranamus | 25-03-10 | 12:36

Kort gezegd moeten de burgers de gaten in de begroting opvullen (banken, banken, banken, weet je wel!!!).... Hé mongolen hebben jullie niet door dat het ook anders kan. Sodemieter de ambtenaren eruit en rot op met je gesubsidieerde clubs en stop met de import van criminelen.

En de Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB mag wat mij betreft zwaar over de kop gaan, ze doen me trouwens veel denken aan een oude nazi partij.....

Megalomaantje | 25-03-10 | 12:28

keinesteil | 25-03-10 | 12:09
er zijn heel veel oldtimers die nog op 6 volt werken, dus kunnen die geen
moderne apperatuur ondersteunen, dus blijven oldtimers vrij van die kilometerheffing. Een mercedes 500 sec kan dat allemaal wel, maar dat zijn officieel oldtimers, en kunnen ze niet de ene oldtimer wel en de andere niet van die kutkastjes voorzien, dus lach ik de regering toch uit met zo'n dikke benz.
De tering voor de regering, schijt aan de overheid, ha!

von sokkenstopfen | 25-03-10 | 12:17

@keinesteil | 25-03-10 | 11:58
DAT IS HET AL!

Wanneer komt er weer een Capslock dag?

blinde kip | 25-03-10 | 12:10

@ von sokkenstopfen
Dacht je dat er met de kilometerheffing oldtimers uitgesloten worden van de belasting? HEHE. Tuurlijk niet, oldtimers hebben geen belasting omdat men ervan uit gaat dat deze niet zo veel kilometers maken :P Dus met de heffing maakt het niet meer uit want je betaalt gewoon per gereden kilometer

keinesteil | 25-03-10 | 12:09

wilikniet | 25-03-10 | 11:39
Als ze daardoor gefusilleerd worden, ben ik voor. *complot voorbereiden gaat*

Sliptong | 25-03-10 | 12:00

De ANWB mogen ze van mij afserveren in een blok beton. We moeten gewoon naar een systeem van belaste brandstof (ojee dat is er al) en verder geen dubbele belastingen meer voor het verkeer. Alles wat daar vanaf wijkt zou door de ANWB afgefakkeld moeten worden, maar daar zijn ze te schijtluizig voor, en daar mogen wij voor dokken. Kots.

..zapper | 25-03-10 | 11:58

-weggejorist-

keinesteil | 25-03-10 | 11:58

@Brouhaha | 25-03-10 | 11:52
Ik zou er zo een halen. Maar ga er wel vanuit dat de overheid dit straks zwaarder gaat bestraffen dan een verkrachting of moord. Je zit immers aan hun toekomstig geld.
*geheim compartiment onder autostoel maakt*

blinde kip | 25-03-10 | 11:57

Brouhaha | 25-03-10 | 11:42
de regering bedenkt alleen zulke plannetjes als ze er op vooruit gaan, dus heel die kletskoek dat we allemaal goedkoper uit zijn zijn gewoon leugens.
Verder gaat de economie er onder lijden, en dan wel alles wat met vrije tijdsbesteding te maken heeft, want nu gaan er in de weekenden een hoop mensen een dagje erop uit, en dat is dan voor velen afgelopen, want de minima
wordt dan bang dat ze teveel kilometers rijden en ACHTERAF een te hoge rekening rijden. Nu weet iedereen wat hij op voorhand moet betalen, en
voor dat bedrag onbeperkt kan rond rijden, en dat is dan mooi over met die kanker kut km heffing! Als het er toch komt, ga ik lekker een oldtimer kopen,
en dan wel een flink vervuilende mercedes 500sec V8 op lpg!

von sokkenstopfen | 25-03-10 | 11:55

Ik hoop dat de ontwerpers van dat prachtige GPS-systeem er wel rekening mee houden dat "kwaadwillenden" altijd dit kunnen kopen in China...
.
www.dealextreme.com/details.dx/sku.875...

Brouhaha | 25-03-10 | 11:52

Ga toch fietsen!

Toepasselijke foto van de Freemasons MFs, toppie, jullie snappen het!

Als er al geteld gaat worden ben ik alleen voorstander als dat handmatig gebeurd door mensen op klapstoeltjes langs te weg te plaatsen!

djaxefield | 25-03-10 | 11:52

@von sokkenstopfen | 25-03-10 | 11:36
Je haalt me de woorden uit de mond... Zie mijn reactie die ik net na die van jou plaatste.

Brouhaha | 25-03-10 | 11:42

@Sliptong | 25-03-10 | 11:36
u kent uw klassiekers blijkbaar. later we het er dan op houden dat het volk de regering verlinkt....

wilikniet | 25-03-10 | 11:39

In tegenstelling tot onze overheid die totaal niet luistert naar haar onderdanen, kun je die bond voor weggebruikende bejaarden en burgermannetjes wel op de knieen krijgen door simpelweg je lidmaatschap op te zeggen. Heb ik ook gedaan en had geweldig effect: ik ben maar liefst twee keer gebeld door Belangrijke Mensen van de ANWB om te vragen naar het hoe en waarom van mijn opzegging.
.
Ik heb ze toen fijntjes uitgelegd dat ik GEEN ENKELE vorm van kilometerheffing wil, omdat ik al meer dan genoeg afdraag aan de incompetente parasietenbende in Den Haag (onze overheid), en dat de ANWB zich gewoon met bandenplakken en wegslepen moet bezighouden als ik pech onderweg heb, en verder niets.
.
En het voelt goed, als ex-ANWB-lid. Zeker nu ik lees dat die wegenwachten zich nog steeds willen bemoeien met de politiek. Ze hebben daar een enorm ANWB-bordvoor de kop, geloof ik. Hoe vaak moet ik het nog zeggen: GEEN spionage- en uitmelkkastjes in MIJN auto, anders zeg ik weer op ook al ben ik geen lid meer. Of zoiets.

Brouhaha | 25-03-10 | 11:38

wocky | 25-03-10 | 11:30
Nederland is er wellicht te klein voor. Veel mensen in grensgebieden gaan dan de grens over voor hun benzine. Het is een lastig onderwerp gezien de omvang van ons land.

Sliptong | 25-03-10 | 11:37

*nog niet weet welke naam te gebruiken voor de zelf op te richten Keiharde Keuze Partij of Durf te Kiezen Partij*

blinde kip | 25-03-10 | 11:37

Als we nou eens allemaal ons lidmaatschap van de anwb zouden opzeggen?
Misschien dat er dan een lichtje gaat branden bij die hufters!
In elk geval komt er godverdomme geen gps of ander kastje in mijn auto!

von sokkenstopfen | 25-03-10 | 11:36

Kijk toch eens naar Duitsland hebben prima wegen,en daar zit de wegenbelasting in de brandstof.
We hebben toch ook de kinderbijslag overgenomen van onze oosterbuuren.
Scheeld een enorme administratie en rompslomp.
Is het nou zo moeilijk?

wocky | 25-03-10 | 11:30

@Sliptong | 25-03-10 | 11:25
ik ben er niet zo zeker van dat er op een moment een bepaalde maatschappelijke onrust zal ontstaan. de meeste denken dat het (nog) beter zal gaan door het uitbrengen van een tegenstem op 9 juni. maar mocht dit niet werken, dan verwacht ik wel een wat meer radicale reactie. tzal wel geen volksopstand worden maar, laten we zeggen, georganiseerd verzet.

wilikniet | 25-03-10 | 11:29

@Lying Dutchman | 25-03-10 | 11:08: Slechts verlenging van de bestaande invoegstroken. Daarmee is al een heleboel ergernis verholpen. Want, en dat is opmerkelijk, men denkt alleen maar aan het reduceren van de file, terwijl de ergernis feitelijk het grootste probleem is.

Fleauxe | 25-03-10 | 11:26

wilikniet | 25-03-10 | 11:22
Ik doel niet perse op u. En u heeft helemaal 100% gelijk over die opstand die er moet komen maar het gebeurt niet. Zolang we het goed hebben (en dat hebben we) zal men niet in het geweer komen. Ik ben dan eigenlijk ook een boeroeper. *trekt z'n conclusies en buigt*

Sliptong | 25-03-10 | 11:25

blinde kip | 25-03-10 | 11:17
Ik vrees dat je gelijk hebt. We zullen dus efficienter met de bestaande infrastructuur om moeten gaan. Misschien een mix van wat Fleauxe zegt en een soort van km-heffing. Misschien een verplaatsbare middenberm die in de ochtend én avonduren naar links schuift zodat het forenzenverkeer ruim baan heeft.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 11:25

En de mensen die niet in NL wonen dan? Nu kunnen we oost-EU-ers niet bekeuren, straks iedere NL-er moet betalen terwijl een buitenlander er gratis gebruik van mag maken, dat slaat natuurlijk nergens op. Tolpoortjes is snel in te voeren en is het eerlijkst, de gebruiker betaald, iedere gebruiker! Het stomme aan dit systeem, is al die huisvrouwen die alleen maar in de stad rijden, enorm vervuilen, helemaal niets meer bijdragen.

KurtRussel | 25-03-10 | 11:23

blinde kip | 25-03-10 | 11:17
Even alleen over de snelwegen. Geen commentaar maar een toevoeging en een irritatie: de Nederlandse overheid staat er om bekend een totaal gebrek aan visie te hebben. Die auto zou nooit wat worden dus leggen we 2-baans snelwegen aan, de auto is een vervuiler en dus moeten we zo weinig mogelijk doen. We maken het openbaar vervoer duur en kleden het vervolgens uit zodat de forens wel moet teruggrijpen op de auto. Dikke pech! Neem daarbij de milieuclubjes die profiteren van wetgeving opgesteld door de boeroepers uit de jaren zestig en het circus is compleet. En denk maar niet dat die crisis- en herstelwet wat gaat uithalen want Europa fluit het hele circus terug. Neuq U en Uw soevereiniteit. Nog zo'n goede reden om uit de EU te stappen. Terug met die florijn en dicht die grenzen. Maar dat is off-topic en terzijde.

Sliptong | 25-03-10 | 11:22

@Sliptong | 25-03-10 | 11:17
ik tref hier ook veel reaguurders aan die het volkomen met uw doemscenario eens zijn. is mijn vraag alleen: wanneer staan jullie nou eens op het malieveld met 200k mensen om niet alleen de gs bevolking, maar ook de regering eens duidelijk te maken wat het volk ervan vindt. ik heb mijn statement al gemaakt door op te zouten naar zuidelijkere gebieden. en wat betreft dat zwitsalletje, ach.....

wilikniet | 25-03-10 | 11:22

Gewoon een cent of 2 op de benzineprijs erbij en niet meer zeiken. De overheid hoeft niet te weten waar ik ben de hele tijd en tanken zal ik toch wel moeten doen.

dewals | 25-03-10 | 11:20

We berekenen het wel door aan de klant, de service die we verlenen gaat duur betaald worden en die klanten piepen nu al dat ze het zo duur vinden.

Ranja Drinker | 25-03-10 | 11:19

necrosis | 25-03-10 | 11:10
Het sterft hier op GS inmiddels van de niets toevoegende reaguurders vaak met zwitsal. En dan krijg je uitspraken zoals arabinehuppeldepup. Mensen hebben geen besef hoeveel de overheid al binnenharkt met benzine, sigaretten en drank. Het gaat er inderdaad niet om dat er efficiënter wordt betaald het gaat er om dat iedereen in de gaten is te houden én dat er nog meer geld wordt binnengeharkt om het imploderende lijf van NL b.v. in stand te houden. Neuq U en uw geld en Uw privacy. Wij zijn de overheid. U doet wat Wij vragen. Wij zeggen Ren en U vraagt: hoe lang? Zo werkt het in das Reich.

Sliptong | 25-03-10 | 11:17

@Lying Dutchman | 25-03-10 | 11:03
OV zou inderdaad een oplossing zijn als de infrastructuur ervan beter was. En dat geldt ook voor de snelwegen. Maar hiervoor moet echt alles op de schop. En met de aankomende vergrijzing zie ik de overheid daar niet aan beginnen. Zelf met het wagenwijd opzetten van de grenzen om de bevolkingsaantal op peil te houden, denk ik dat men al door heeft dat er weinig rendement uit te halen is. Athans, niet meer dan er nu al binnenkomt met brandstof verstoken in de files en ook de woningmarkt (ja, ik begin er weer over) die direct een gevolg is van krapte in gebieden waar je heen moet werken. Zwaar verslaafd aan die 2 stromen geld (accijns en grondprijs) en teveel belangen zorgen ervoor dat Nederland nooit een transportland wordt en ook geen land met betaalbare woningen zoals in 071. We zitten in de val.

blinde kip | 25-03-10 | 11:17

necrosis | 25-03-10 | 11:10
Of je nou door de kat of de hond wordt gebeten. Je gaat gewoon betalen. Helaas necrosis, het is niet anders.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 11:12

@Arrabinekoeterine 10:29
Accijns op benzine verhogen?
Voel jij eens goed aan je voorhoofd!
De huidige prijs van Euro 95 is plm 1,50 per liter (omgerekend 3,30 in keiharde guldens).
Lijkt me duur zat, nog los van het feit dat de files er niet van oplossen!
En dat was toch één van de argumenten van kilometerbeprijzing.......

necrosis | 25-03-10 | 11:10

Massaal protesteren als ze zo iets doordrukken.
Massaal de auto laten staan, niet naar werk en dat die corrupte lui die wereldominantie willen over elk individu op de knieeen krijgen!

danceart | 25-03-10 | 11:09

@scienceismyreligion | 25-03-10 | 10:32
Denk het niet, D66 is een groot voorstander van een europese superstaat en zaken als Electronisch Patienten Dossier (hebben we hem weer).
De VVD is een fervent liefhebber van onze bewaarplicht bij de Telecomproviders, onvrijwillige afname van DNA bij buurtbewoners in moordzaken, dopingcontroles in fitnesszaken, preventief fouilleren, kentekenregistratie op snelwegen en de mooiste: het toestaan van vorderen van gegevens tbv opsporing van alle gegevens, inclusief je bibliotheekkaart.
Dat ze dan heel populistisch zeggen tegen de km-heffing te zijn doet daar niets aan af.
Kijk anders even hier om te zien welke partijen alles van u willen weten:
www.privacybarometer.nl/partij.php

vagehond | 25-03-10 | 11:09

Fleauxe | 25-03-10 | 10:57
Klopt, we kunnen wel heel Nederland asfalteren, maar dat lijkt me een slechte oplossing.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 11:08

@HaaKaa | 25-03-10 | 11:05
ben de dertig allang gepasseerd en allang geemigreerd.

wilikniet | 25-03-10 | 11:07

Wat doet dat vrijmetselaars logo bij dit onderwerp? Heeft Mar Herben het ooit bedacht ofzo?

Rekeningrijden... ach het is ergens wel logisch dat wie meer rijdt meer betaalt maar aan de andere kant wordt ook op deze weg de werkende burger weer eens tegengewerkt. Het moet eens afgelopen zijn met het demotiveren van (hard)werken. Want deze mensen moeten naar hun werk reizen en voor hen, vooral de 2 verdieners met banen in verschillende steden, is het niet altijd mogelijk te wonen waar je werkt. Om nog maar te zwijgen van mensen in een beroep waarbij ze mobiel moeten zijn...

Ach en wee, zucht, tuurlijk gaat dit meer geld opleveren voor de staat; wat straks met meneer Cohen en zijn linkse hobbyvriendjes en vriendinnetjes netjes naar de 'minderbedeelden' gesluisd gaat worden.

Ik hoor steeds meer dertigers die denken aan emigreren! Beangstigend.

HaaKaa | 25-03-10 | 11:05

endofdays | 25-03-10 | 11:01
Klopt, maar de autolozen of kansarme gezinnentjes kunnen een extra stroomaccijns niet betalen. Dus, belast je wederom niet de gebruiker, in dit geval diegenen die het meest van de weg gebruik maken.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 11:05

@Sliptong | 25-03-10 | 10:59
*ironie aan* maar als je niets te verbergen hebt, heb je toch ook niets te vrezen? *ironie uit*
wat ik bedoelde te zeggen dat het hier een keus is, anders gewoon kontant betalen of met een soort opgeladen creditcard (ongeregistreerd). en tolpoorten: als ik hier sommige tolpleinen zie met het oppervlakte van het 2x het kleinpolderplein vraag ik me af hoe ze dat willen doen (zonder kastje that is).

wilikniet | 25-03-10 | 11:05

Nederland is gewoon te klein voor tolpoortjes. Juist waar de file staat is alles op elkaar gebouwd. Dus je moet wel iets anders verzinnen.

Uni-burger | 25-03-10 | 11:04

Weg met die geldsmijterij. Hoe meer je tankt hoe meer je de wegen belast. BPM eruit en klaar. Als iemand in de spits in de file wil staan moet ie dat zelf weten.

JP_Nee! | 25-03-10 | 11:04

@NoMinister 10:13

Eigenlijk best humor, peopzure humor maar humor. Die ontzettende natte wind van een Van Woerkum is in staat obv. uiterst vage peilinkjes en raadpleginkjes zo'n beetje alles namens zijn achterban of leden te verklaren en die achterban laat 'm voorlopig gewoon zijn gang gaan. Die drol ziek dalijk ook gerust met uitspraken rondom bv. de HRA, de JSF, de AOW etc. etc. komen en allemaal "namens de achterban" en allemaal obv. uiterst dubieuze eigen onderzoekjes. Ben werkelijk benieuwd wanneer de leden van de ANWB zijn rol als vertegenwoordiger nu eindelijk eens niet meer trekken en een duidelijk signaal afgeven dat deze keutelpop niet met hun stem spreekt.

Doet me trouwens terugdenken aan de tijd dat ondergetekende op één van de middelbare scholen die hij een tijdje mocht bezoeken een leerlingenraad uit de grond stampte en obv. breed opgezette *kuch* redelijk te manipuleren anonieme polls en raadplegingen onder "de" leerlingen op zo een beetje elk vlak wel iets voor elkaar kon krijgen. Iets dat hij zelf voorstond welteverstaan. Mooie tijd.

widtvoet ® | 25-03-10 | 11:03

blinde kip | 25-03-10 | 10:57
Klopt. De overheid wil ook niet meer autogerelateerde belastingen binnenharken,
maar het verkeersinfract oplossen. Onze wegen slibben dicht én dat kost ons land uiteindelijk een hoop geld. Ik ben van mening dat we de 24-uurseconomie moeten invoeren, zodat je het verkeer spreidt. Ook moeten we het OV flink onder de loep nemen, dat moet goedkoper en gemakkelijker. Ik ben bijvoorbeeld best bereid om de trein te nemen naar mijn werk, maar aangezien er geen treinen rijden vanuit mijn woonplaats, moet ik mijn auto op het dichtsbijzijnde station parkeren tegen €0,70 per uur. En dat maakt het treinen wel erg duur.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 11:03

ANWB zit zo diep in de poep met teruglopend ledenaantal dat ze harder draaien dan een cirkuscaroussel om nieuwe inkomsten te vinden.
Tip: Vraag je leden wat ze willen en wat ze nodig hebben. En regel dat. In plaats van je leden paternalistisch wat door de trot te drukken.

Zeddegeizot | 25-03-10 | 11:02

@Fleauxe | 25-03-10 | 10:54
Ondanks dat we hier ook meer ruimte hebben dan de meeste denken, zal dergelijke aanleg weer tegengehouden worden. Altijd onder het mom van mensen die menen dat het groen verdwijnt. Diezelfde mensen pakken overigens ook nooit de fiets om naar de Biesbosch of de veluwe te gaan.

blinde kip | 25-03-10 | 11:01

Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:51
Het is moeilijk voor de overheid om stroom zwaarder te belasten?
Misschien dit filmpje even kijken op Elsevier :-(
Onze energierekening is sinds 2001 met 91 procent gestegen door de belasting die daarop zit.
video.elsevier.nl/11797073/

endofdays | 25-03-10 | 11:01

wilikniet | 25-03-10 | 10:47
Waar het om gaat schaap is het volgende: als vrij mens wil je niet gevolgd worden door een dubieus track&trace systeem waardoor god weet wie weet waar je bent en hoe lang. Dit soort ideeën zijn net zoals het opslaan van DNA, vingerafdrukken, irisscans een grove inbreuk op het privacyrecht. Omdat het bestrijden van criminelen en terroristen moeilijk en soms onmogelijk is, is het niet de bedoeling de hele wereld als een potentiële crimineel of terrorist te bestempelen. Dus in plaats van onschuldig tot het tegendeel bewezen is wordt je dan schuldig tot het tegendeel bewezen is. Voorts hangen er grote gevaren aan dit soort systemen. Wie slaat de data op en wordt het wel verwijderd? Of slaat de NSA het op in of door Echelon zodat alleen naar gelieve gebruikt kan worden? En what's next? Een RFID chip in je arm zodat je altijd en overal te track&tracen bent. De mogelijkheden van RFID zijn vrijwel eindeloos en kan voor meer dan alleen zenden en ontvangen gebruikt worden. Je hebt geen aluhoedje nodig om dat te begrijpen, wordt alleen wakker en zie in dat men (bigbrother of wie dan ook) het niet zo goed met je voorheeft als dat men wil doen geloven. Wees kritisch niet makkelijk.

Sliptong | 25-03-10 | 10:59

Hoe dan ook, het blijft een controle systeem voor een stel controle freaks. Net als de OV-chipkaart. Privacy is al lang geen verworven recht meer, maar louter een illusie.

dutchdj | 25-03-10 | 10:58

@Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:46
Men suggereert dat een alternatief voor rekeningrijden verhoging van de accijns is. Onzin natuurlijk. We betalen al de hoogste prijs. In 071 zit de wegenbelasting er bij in en daar betalen ze nog iets minder. Waarom nog meer verhogen? Het is gewoon een smerig truukje om iedereen murw te beuken met het getouwtrek rond rekeningrijden en dan met een 'beter' alternatief te komen. Bovendien, autorijden levert de staat meer op dan het kost. Er komt daarom genoeg binnen. Haal het maar ergens anders vandaan.

blinde kip | 25-03-10 | 10:57

@Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:55: De meeste knelpunten alhier liggen in een weiland, die discussie is niet aan de orde. Ruimte zat, regels ook.

Fleauxe | 25-03-10 | 10:57

Fleauxe | 25-03-10 | 10:54
In Amerika is veel meer ruimte.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:55

Ben ik nu zo slim of zijn "hun" zo dom?

GPS kastjes, kosten bakken met geld om te maken (alleen het kastje), een super ingewikkeld computer systeem moet ontwikkeld worden en de privacy is in het geding..

Benzineprijzen verhogen, opzich een goed idee alleen de nadelen zijn dat de pomphouders in de grens streken niet meer kunnen concurreren en benzine voor andere toepassingen dan weggebruik wordt veel duurder (grasmaaier, landbouw werktuigen) en elektrische auto's werkt dit natuurlijk niet..

Zouden ze met de helft van het geld niet gewoon een goedbeveiligde kilometer tellers kunnen maken, die bij de apk inspectie ingevoerd worden in het bestaande computer systeem en waarna er een factuur wordt verzonden?
Anders ga eens met de ict mannen van een bedrijf (een bank bijvoorbeeld) praten, die weten vast wel iets om zo'n systeem water dicht te maken?

bra-brand | 25-03-10 | 10:55

@blinde kip | 25-03-10 | 10:48: In Amerika loopt elke invoegstrook uit op een eigen rijstrook. Dat is, men name bij relatief kleine uitritten, een uitkomst die vele potentiële opstoppingen in de kiem smoort.

Fleauxe | 25-03-10 | 10:54

Zeeschuimer | 25-03-10 | 10:53
Ha, de discussie is opgelost hoor. Althans, in huize Dutchman.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:54

Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:52
U bent een aanvulling op uzelf!

Zeeschuimer | 25-03-10 | 10:53

@Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:52
DAT is de oplossing. Wietkwekers tappen toch af vóór de meter.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:52

@VictorvanZuydewijn | 25-03-10 | 10:45: Wie 'geen' gebruik maakt van het wegennet heeft beduidend minder lasten dan de automobilist. De burger 'doneert' voor de mogelijkheid van het wegennet gebruik te kunnen maken, net zoals de automobilist voor de OV-reiziger mag dokken. Zo gaat dat nu eenmaal, in het geheel geen oneerlijke gang van zaken. Met dien verstande dat de automobilist een absurd hoge benzineprijs moet betalen, BPM etc etc. De BPM is al afgedragen, dus als je voorlopig geen nieuwe auto koopt word je niet 'anders' maar gewoon dubbel gepakt. In theorie klinkt het rekeningrijden heel leuk en sympathiek, de praktijk laat een ander beeld zien. Hoe kun je beweren dat het eerlijker is, om Mia de koffiejuffrouw, die verplicht om 9 uur op haar werk moet zijn, dus in de file staat. Meer te belasten dan de zelfstandige ondernemer, of anderen die kunnen kiezen wanneer ze de auto gebruiken? Dat klopt gewoonweg niet. Dat is oneerlijk en zeker niet sociaal.

Fleauxe | 25-03-10 | 10:52

@Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:51
Misschien wanneer je een stroomverbruikplafond instelt?

Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:52

@Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:50
Ok, dan zitten we dus gewoon aan een ander systeem vast, want het is voor de overheid te moeilijk om stroom zwaarder te belasten. Dat kan niet, want de autolozen gaan daar nooit mee akkoord.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:51

Ahiraz | 25-03-10 | 10:44
Niet in de zin die zij er mee bedoelen. Dat er veel staat te gebeuren moge duidelijk zijn. Ik heb d'r zin an.

Sliptong | 25-03-10 | 10:51

@Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:50
u is schizo of eenzaam?

wilikniet | 25-03-10 | 10:51

RexMundi | 25-03-10 | 10:40
Volgens mij zie ik toch echt het alziende oog van de The Great Seal

michaelgielkens | 25-03-10 | 10:35

Je hoeft mij niet te vertellen wat de Illuminati is, de Illuminati die de hele wereld voor ogen heeft,t is een heel andere die ik voor ogen heb. Niet alles geloven wat men zegt maat. De theorien die er bestaan over de Illuminati, zijn zo vervormd, dat je eerder die in twijfel brengt, dan de politiek zelf.

Gewoon Iemand | 25-03-10 | 10:50

@Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:48
Juist ja, maar zoals ik al eerder opmerkte, 25-03-10 | 10:46, maakt dat wat betreft onze buitenlandse bezoekers niks uit.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:50

@Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:46
Het probleem is dat de overheid al rekening houdt met electrisch rijden of andere brandstoffen, die je dus niet bij een door de overheid te controleren instantie koopt.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:48

Eerlijker systeem??? De linkse wachtgelder heeft straks bijna gratis 3 auto's voor de deur staan, terwijl de rechtse reële arbeid verrichter zich 3 dubbel scheel betaald om de samenleving op poten te houden.

jaco | 25-03-10 | 10:48

@Fleauxe | 25-03-10 | 10:43
Ook zijn er teveel invoegstroken. Elk rotdorp heeft er een. Weghalen of snelwegen aanleggen die slechts van A naar B gaan, lijkt me wel wat. Maar ja, dan is er nog bezwaar van de burger en plaatselijke overheid.

blinde kip | 25-03-10 | 10:48

ok, geen gps traceerkastjes. maar als je snel door wilt, kan je hier een kastje achter de voorruit hangen, waardoor je door gereserveerde automatische poortjes kan rijden. krijg je elke 2 maanden een gespecificeerde rekening thuis waar je wanneer was. dus toch een soort registratie (waar je zelf voor kiest, dat dan weer wel)

wilikniet | 25-03-10 | 10:47

Door de brandstofprijzen te verhogen, betalen toeristen en buitenlandse vervoersbedrijven een stukje mee. Verder moeten we vignetten gaan invoeren voor buitenlands vrachtverkeer.

Verder wat Fleauxe zegt, de infrastructuur moet wat slimmer aangelegd worden.

Lying Dutchman | 25-03-10 | 10:46

Kap nou eens met die gekleurde berichten. De automobilist gaat niet EXTRA belast maar ANDERS! Of zijn jullie het er mee eens dat iemand die geen gebruik maakt van wegen net zoveel wegenbelasting betaalt als iemand die 100k in het jaar rijdt? Naast het stoppen met gekleurde berichten kunnen jullie ook eens constructief meedenken en met een oplossing komen. :)

VictorvanZuydewijn | 25-03-10 | 10:45

Annuit Coeptis Novus Ordo Seclorum

Ahiraz | 25-03-10 | 10:44

In allerlei landen is dit probleem al lang tot volle tevredenheid opgelost, en het werkt ook nog eens geweldig. NL is er al tien jaar te laat mee (en straks twintig). Beprijzen die kilometers middels een elders beproefd systeem. Niet op verkiezingen wachten, vandaag nog mee beginnen.

wil van reem-talma | 25-03-10 | 10:44

Meer asfalt is niet altijd de oplossing, slimmer zijn wel. Neem de A1 tussen Gooimeer en Hilversum. Elke dag is het raak. Niet omdat de er asfalt tekort is, nee, omdat de invoegstroken zo kort zijn. Invoegstroken moeten op sommige plekken minstens 3 km lang zijn. Dan stapt men minder snel op de rem en voegt meer geleidelijk in. Of laat alle invoegstroken overgaan in nieuwe banen, zodat het gewone verkeer niet telkens op de rem hoeft.

Fleauxe | 25-03-10 | 10:43

Een club van auto bezitters die voor hogere auto belastingen is die deugen gewoon niet.

Gorgias | 25-03-10 | 10:41

scienceismyreligion | 25-03-10 | 10:20

Dat kan je toch via de benzine betalen, dat is toch het makkelijkst en eerlijkst.
Maar daar gaat het die hufters helemaal niet om, ze willen totale controle over de schaapjes.

endofdays | 25-03-10 | 10:41

Gewoon Iemand | 25-03-10 | 10:23
Niets. Daarom staat er ook het symbool van de vrijmetselarij bij.

RexMundi | 25-03-10 | 10:40

Wat een onzin zeg. Kijk eens naar Zuid-afrika, eller Australie. Daar hebben ze prachtige multi-lane tolpoorten van het Oosterijkse bedrijf Kapsch, www.kapsch.net. Die systemen werken fantastisch en zijn volledig geautomatiseerd. Je krijgt gewoon een keer in de maand een factuurtje thuis...

BugBasher | 25-03-10 | 10:40

1 week niet tanken, koffiezuipen, of vreten bij de shell

Eens opletten wat er dan met de prijzen gebeurt

klein_broertje | 25-03-10 | 10:36

-weggejorist-

michaelgielkens | 25-03-10 | 10:35

Gewoon wat meer asfalt aanleggen en acepteren dat je af en toe in de file staat. De beroepsbevolking gaat door de vergrijzing amper nog groeien, dus het verkeer ook niet. Met tolpoortjes en rekeningrijden sta je straks toch ook in diezelfde file, alleen moet je er dan dik voor betalen. Normale mensen moeten namelijk gewoon op tijd op hun werk zijn, of dat nu geld kost of niet.

WaarDeWindWaait | 25-03-10 | 10:35

@Het waait wel over! | 25-03-10 | 10:29: Wat een goed idee, hopelijk leest iets of iemand uit Den Haag mee.

Fleauxe | 25-03-10 | 10:35

StijlVoorover | 25-03-10 | 10:31
Via benzine doen ze niet omdat ze dan inkomsten mislopen. Mensen gaan dan in grensgebieden over de grens tanken. Oplossing: omlaag die belastingen en zorgen dat mensen weer voor een normaal bedrag kunnen tanken. Gooi daar die heffing op en vermeld dat apart op het bonnetje. Uitdaging: hoe zorg je ervoor dat het tanken in Nederland goedkoper is dan in België en Duitsland?

Sliptong | 25-03-10 | 10:34

Dat las ik ook. Van Woerkom is echt een zeldzame lul. WEER namens de achterban die hem helemaal niet heeft ingehuurd voor dit gelul. Ga die gele wagens aansturen zakkenwasser en laat die verderfelijke privacyschennende kastjes doodvallen. Wat een zieke man, wat een misplaatstheid.

NoMinister | 25-03-10 | 10:13

Ik ben het volledig met je eens!!!!!!!!!!!!

klein_broertje | 25-03-10 | 10:34

het gezeik moet maar eens afgelopen zijn: verkoop alle wegen en zorg ervoor dat de politiek er niets meer over te zeggen heeft.
de overheid is niet de oplossing van het probleem, de overheid is het probleem!

ganzo | 25-03-10 | 10:33

Ik had mijn lidmaatschap toch al opgezegd, en dat blijft dus voorlopig zo.

MarV | 25-03-10 | 10:33

vagehond | 25-03-10 | 10:26
tja dat heb je als je jarenlang partijen zoals CDA, PVDA en CU in de regering hebt zitten...
Met partijen zoals D66, GL en VVD zou onze privacy veel beter beschermd worden.

scienceismyreligion | 25-03-10 | 10:32

-weggejorist-

Edt | 25-03-10 | 10:32

Weer zo'n topstukkie Hoxha! De nieuwe trend werkt. Uiteindelijk moet iedereen in het systeem passen of je nu wilt of niet. Dat is die ziekelijke bemoeizucht van de overheid en het wantrouwen jegens de burger.

Sliptong | 25-03-10 | 10:32

Even ter ontnuchtering:
'
we zijn een ARM LAND met een torenhoge schuldenlast en zullen (en met ons onze andere EURO-broeders) ernstig moeten snijden in de uitgaven.
'
De route is dan ook: kilometerbeprijzing? Ok, maar via de brandstofprijzen. Kost bijna niks en is wel eerlijk.
'
Bijwerkingen: je kan de burgers niet bespioneren maar dat moet je dan als overheid maar uitstellen tot je er weer geld voor hebt.
'
En hoe krijg je als overheid weer geld?
'
Llinksch-route: meer belastingen; Rechts-route: minder geld uitgeven.
'
U mag het in Juni zeggen.

Rest In Privacy | 25-03-10 | 10:31

haha, waarom laten nederlanders zich toch altijd zo hard in hun aars nemen? Bij elke belastingverhoging kreunen ze een beetje, maar ze laten zich gewillig nemen. Wees dan een kerel en zet dat landje een maand stil.

HotFrog | 25-03-10 | 10:31

Eerst maar eens me rijbewijs halen, voordat ik me hier zorgen om maak verdamme.

Gewoon Iemand | 25-03-10 | 10:29

"toevallig zijn tolpoorten één van de weinige manieren om een gps-traceerkastje overbodig te maken."

Ach, dat kan zoveel eenvoudiger. Gewoon de benzine-accijns verhogen. Iedereen betaalt dan voor de verreden kilometers, en geen cent meer of minder. Zoiets doe je dus in Europees verband, aangezien het probleem overal speelt. Heb je tegelijk geen gezeur over failliete benzinepomphouders.

De hele kwestie doet me denken aan dat bedrijf dat geconfronteerd werd met diefstallen en geen beveiligingsbedrijf kon betalen. Wat te doen? Of die eindeloze discussie over de pennen in het ruimtestation, die niet de goede druk op de inkt hadden. Dan neem je dus potloden. Om een of andere reden staren we ons steeds blind op technische oplossingen, waar simpele oplossingen bestaan en beter zijn.

Arrabinekoeterine | 25-03-10 | 10:29

Ach, ga toch fietsen!

Zeeschuimer | 25-03-10 | 10:29

Als de overheid dan zo graag van die GPS kastjes wil inbouwen, bied dan iedereen meteen een navigatiesysteem aan voor een klein prijsje of zelfs ekstragraties. Dan hebben we er allebei wat aan. Moet toch te combineren zijn. Volgens onderzoek is rijden met navigatie goed voor de verkeersveiligheid, mensen rijden minder vaak verkeerd wat ook weer een beetje brandstof ergo seejootwee bespaart én er zullen heel wat binnensautoze ruzies voorkomen worden waardoor we als samenleving in welzijn erop vooruitgaan.

Het waait wel over! | 25-03-10 | 10:29

Toolpoortjes zijn toch onbetaalbaar. Elke 5 à 10 kilometer is er in Nederland een afslag, dan moet je duizenden poorten gaan plaatsen. Is duur.

Maxytaxy | 25-03-10 | 10:29

Bos Hout | 25-03-10 | 10:17
Ja. Dat mag.

Hölzenbein | 25-03-10 | 10:28

misschien moeten we naar een systeem van vertrouwen: gewoon zelf inschatten hoeveel je rijdt en op basis daarvan de belastingen berekenen. GOUD!

Beau ter Ham | 25-03-10 | 10:27

@scienceismyreligion | 25-03-10 | 10:20
Sorry, maar de nederlandse overheid heeft met de OV-chip, het electronisch patientendossier, het Kinddossier en cameratoezicht al laten blijken dat ze geen probleem ziet in het schenden van de privacy van haar inwoners ten behoeve van onderzoek en opsporing.
Recent nog heeft het OM met man en macht geprobeerd de gegevens van OV-chipkaarthouders te bemachtigen om een verdachte op te sporen.
Verder worden kentekengegevens maandenlang bewaard, ondanks de uitdrukkelijke instructie dat deze onmiddellijk moeten worden vernietigd.
We kunnen vooraf nog zoveel garanties afdwingen, als iedereen eenmaal zo'n tracker in de auto heeft gaan alle afspraken overboord en is heel Nederland automatisch verdachte.

vagehond | 25-03-10 | 10:26

Ja hoor het word gewoon door je strot heen gepropt.
Kijk ook eens naar de benzine prijs,we hebben zo zuinig aan gereden van de winter,kunnen ze nu die prijs eens lekker opschroeven.

Braakbal | 25-03-10 | 10:26

Trackdust | 25-03-10 | 10:17
Welke hobby?

Bos Hout | 25-03-10 | 10:24

Straks komt er een dikke, vieze, naar zweet stinkende Harry van de RDW. Die gaat met z'n smerige handen aan je auto zitten, er een kastje in hangen. En oh wee als je dat weigert, dan brengt Harry de Sander Vreeswijkbrigade met zich mee. Je kunt immers 4 (VIER!!!) jaar celstraf krijgen voor het weigeren of 'saboteren' van het kastje. Jawohl.

Fleauxe | 25-03-10 | 10:24

En dan is de ANWB nog maar één van de duizenden vlooiorganisaties die ons leegzuigen en kilometers jeuk bezorgen.

ecologiste | 25-03-10 | 10:24

Doe anders nog even 50 cent bij die benzineprijs op, dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken om rekeningrijden.. Oh nee wacht, de overheid heeft geen invloed op benzineprijzen.

random gast | 25-03-10 | 10:24

*emigreert*

ZDEV | 25-03-10 | 10:23

En wat heeft dit met de Illuminati te maken.

Gewoon Iemand | 25-03-10 | 10:23

Thanks, ik was al op zoek naar de dubieuze extra belangen van de ANWB. De meerwaarde voor hun zit hem dus in de aanvullende diensten op het stasi kastje.

faz | 25-03-10 | 10:21

ik snap niet dat mensen hier zo tegen zijn...
met rekeningrijden worden de mensen die veel rijden meer belast dan degene die dat niet doen en dat lijkt me wel zo eerlijk. Verder zou dit er voor zorgen dat mensen misschien wat actiever gaan leven door te gaan fietsen naar hun werk of als ze hun kinderen van school gaan halen. Meer mensen zouden ook met het openbaar vervoer gaan zodat het fileprobleem ook aanzienlijk verbeterd.
Ik vind het wel goed dat we vraagtekens zetten bij het gps-traceerkastje. We moeten duidelijk laten weten dat het niet voor doeleinden mag gebruikt worden die in schending zijn met onze privacy rechten.

scienceismyreligion | 25-03-10 | 10:20

Ik heb meegedaan met ALLE ANWB onderzoeken en de ANWB manipuleert de uitslagen en gebruikt 'sturende' vragen.
Heb geen vertrouwen in dit 'onderzoek'

loonslaaf_69 | 25-03-10 | 10:20

ZWeden

hoogeland | 25-03-10 | 10:20

Die dag verhuis ik naar Zeden.

hoogeland | 25-03-10 | 10:19

De overheid kan niet eens zonder fouten verkiezingen houden met slechts papier en potlood en verwacht wel met het GPS systeem om te kunnen gaan. Gestoord. En daarom kun je er vergif op in nemen dat het na de verkiezingen opduikt. Heeft te maken met hoogmoed en uiteraard heel veel geld.

blinde kip | 25-03-10 | 10:19

Ov chipcard en gps traceerkassie in de auto. Ik blijf wel thuis.

shabymalade | 25-03-10 | 10:19

nee neen nog eens nee ,we betalen ons al scheel aan wegenbelasting.... en benzine.... fiets belasting zoals vroeger, das een goed idee...

peetd2 | 25-03-10 | 10:18

Iedereen krijgt ook een extra acculader, gps trekt veel stroom en het duurt soms lang voor die connectie heeft (dus laten aanstaan als je de meting zuiver wilt houden).

Hellsmurfje | 25-03-10 | 10:18

-weggejorist-

michaelgielkens | 25-03-10 | 10:18

Zo zo ANWB, en wat vinden jullie leden van van deze hobby van jullie directeur?

Trackdust | 25-03-10 | 10:17

Stop met deze onhaalbare technologie-onzin. Wij snappen ook wel dat de grote technologie- bedrijven, automatiseerders en belastingdienst hier druk voor aan het lobbyen zijn. Duuh.
Het enige dat eenvoudig is in te voeren en het meest eerlijk is is verhoging van de brandstofprijs. Wel eerst even verklaren waarom deze nu al zo "onverklaarbaar" hoog is...

WillemWordtWakker | 25-03-10 | 10:17

Maar mogen de winterbanden er nu af?

Bos Hout | 25-03-10 | 10:17

Ik verhuis ons wagenpark op papier wel naar polen ofzo.

deprofeet | 25-03-10 | 10:16

tolpoorten op knelpunten, prima.
Kunnen we de files verplaatsen naar de toegang van de snelweg in plaats van erop.
En die gps-kastjes kunnen ze in hun hol steken, koppel maar een km-registratie aan de apk of nap. Werkt net zo goed en is een stuk minder privacygevoelig.

vagehond | 25-03-10 | 10:16

de ANWB: Als Niemand Wil Betalen.

basje.botervloot | 25-03-10 | 10:15

Hahaha, ja het onderzoeken van 'feiten' maar aan de ANWB over. Bah.
Weer zo'n door babyboomers gedomineerde club, die het leven onaangenamer gaat maken. Grrrr

Fleauxe | 25-03-10 | 10:15

Zo onnauwkeurig als de pest dus.

BitchSuperSoaker | 25-03-10 | 10:13

Dat las ik ook. Van Woerkom is echt een zeldzame lul. WEER namens de achterban die hem helemaal niet heeft ingehuurd voor dit gelul. Ga die gele wagens aansturen zakkenwasser en laat die verderfelijke privacyschennende kastjes doodvallen. Wat een zieke man, wat een misplaatstheid.

NoMinister | 25-03-10 | 10:13

Hadden de vrijmetselaars het toevallig in de DDR voor het zeggen?

Willem VanDer Decken | 25-03-10 | 10:13

Straks kunnen ze misschien zelfs via je mobieltje achterhalen waar je bent ofzo dit wordt steeds gekker.

Robert Irving III | 25-03-10 | 10:12

ispy witz my little eye indeed!

SKa_BaaS | 25-03-10 | 10:12

die schandalige toko moet ophouden met hun gelul over tolpoortjes e.d. laten we een ambtelijke commissie instellen, helpt beter....

Beau ter Ham | 25-03-10 | 10:12

tuurlijk, en me dan verraaien bij Mam zeker waar ik uithang na sluitingstijd.. ben gek op de moderne technieken.

basje.botervloot | 25-03-10 | 10:12

Aluhoederij

Bluebook | 25-03-10 | 10:11

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino