Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oeps. Stembussen blijken papiervreters

mooizooitje.jpgEn dan nu even wat exclusief beeldmateriaal ergens uit een gymzaaltje te 010. Zoals u ziet verloopt de hertelling voor #GR010 buitengewoon voorspoedig. Bleken wel wat stemformuliertjes niet meer helemaal in tact te zijn maar dat boeit niet. De enthousiaste hertellers construeren er met veel plezier een fraaie uitslag uit! 'Opnieuw naar de stembus NU!' iemand?

Reaguursels

Inloggen

Sja bij de eerste keer tellen worden die papieren niet allemaal weer netjes opgevouwen he.
Das tering veel werk en bovendien als de telling zorgvuldig was geweest ook helemaal niet nodig.
Wat een aanfluiting dit.

Beëlzebul | 11-03-10 | 22:28

Nieuws? Im Westen nichts neues.

lijm11 | 11-03-10 | 20:41

Dat pakketje stemmen ziet er wel raar uit voor stem papieren die al een keer geteld zijn...

Gorgias | 11-03-10 | 18:57

Florida is er niks bij

fjordman | 11-03-10 | 18:26

Dit loopt helemaal Uit de Klaauw!

basweetutwel | 11-03-10 | 18:24

Hallo doe is updaten. Der is nieuws!

Uni-burger | 11-03-10 | 17:17

Commentaar Balkenende nadat hertelling hetzelfde resultaat geeft: de honden blaffen, de karavaan trekt verder.

lijm11 | 11-03-10 | 17:12

Stalin zei het al, wie telt die blijft.

lijm11 | 11-03-10 | 17:07

via internet stemmen lijkt me zo mooi, maar dan wel eerst een verbod op religie binnen de politiek...

Modder Neetjer | 11-03-10 | 16:48

paridae | 11-03-10 | 16:33
--
Kom niet verder dan wat romaanse talen plus een Angelsaksische. De rest is en blijft abacadabra voor mij, voor velen me dunkt.

kwajtsnet | 11-03-10 | 16:35

@kwajtsnet | 11-03-10 | 16:26
Chaudry mag (als hij stembureaulid is) helemaal geen advies geven! Dat is strafbaar.

paridae | 11-03-10 | 16:33

@paridae | 11-03-10 | 16:16
--
In de multitaskinghurry vergeten te vragen. Ja, dit bedoelde ik uiteindelijk met bovenstaande. Wil ik weten wie er verantwoording dragen voor geconstateerde onregelmatigheden in plaats zus-stembureau broer.. dan is het in ieders belang deze malheur aan de kaak te stellen. Het mag toch niet gaan gebeuren dat ene Khaled Ahmed Chaudry(NMP) tijdens 9 juni glaties stemadviesss geeft aan gelijkgezinden. OMG

kwajtsnet | 11-03-10 | 16:26

Dat word leuk in Juni!

Ðystopia | 11-03-10 | 16:25

@kwajtsnet | 11-03-10 | 16:05
Bedoel je dat onbekend is wie de leden van de stembureaus zijn?

paridae | 11-03-10 | 16:16

Vraagje voor de reaguurders.
--
Is het u allen bekend dat privacywetgeving prevaleert boven openbaarheid? Volgens het Nederlands kiesstelsel is het mogelijk dat verkiesbare/herkiesbare gemeenteraadsleden als mede wethouders plaats (kunnen) nemen in de kiescommissie-gekozen door B&W-die ook de stembureauleden kunnen aanwijzen. Vreemde gang van zaken daar dit belangenverstrengeling in de hand werkt. Over de praktische kant hiervan nog maar te zwijgen. Ben benieuwd of hier een aanpassing in de kieswet voor wordt bedacht.. mede gelet op de onregelmatigheden sedert '06 in diverse grote-lees: door PvdA beheerste-steden. Iemand?

kwajtsnet | 11-03-10 | 16:05

Voorstel tot compromis: een rode stemcomputer
Of is dat weer te PvdA'erig?

Boutkaboster | 11-03-10 | 15:54

Leuk idee die stemcomputers hoor... maar daar kun je dus ONGEZIEN mee frauderen. Hier heb je iig nog de mogelijkheid tot hertellen. Hoe wou je dat met stemcomputers doen?

Zoiets | 11-03-10 | 15:40

PvdA-fascist Van Heemst lijkt met zijn haat- en hetzeclub te willen aansturen op een soort verkapte burgeroorlog om koning Aboutaleb in het zadel te houden (Goed zo, Merlot!) en NL te onderwerpen aan de islam en invloeden van bijbehorende mogendheden. Land- en volksverraad ten top.
Herverkiezingen NU!

Vigil | 11-03-10 | 14:53

Gaat Den Haag zich er nu ook mee bemoeien ? www.hetnieuws.in/frameset/1196534
JP kom er maar in, je gaat voor goud, wijs ons de weg.

Martijn4254 | 11-03-10 | 14:23

Wat een klets om moord en brand te roepen over die enkele biljetten die nu extra ongeldig verklaard worden! Typisch GeenStijl weer.
In Nederland is het onmogelijk om 2x te stemmen. Alleen via een volmacht kan dit en laat dat nu net volkomen legaal zijn...

Koning_poephoofd | 11-03-10 | 14:15

Schijnvertoning dat hertellen.
Iedereen met meer dan 2 hersencellen kan daar toch niet intrappen?
Herstemmen onder toezicht van de OVSE is de enigste betrouwbare optie.

Eppo | 11-03-10 | 14:12

Ik woon met plezier in 010 maar dit lijkt wel op een bananenrepubliek....

Terpetijnzeikert | 11-03-10 | 14:06

Wanneer kunnen we de uitslag verwachten?

Koekje-dr-bij? | 11-03-10 | 14:03

Wat leven we toch in een bananenrepubliek!

Viezevoozert | 11-03-10 | 14:00

#sprx/13:51
--
MailT je bevindingen eens naar ovse-er Willem Hendrik de Beaufort.;)

kwajtsnet | 11-03-10 | 13:57

sprx | 11-03-10 | 13:51
Ik onderschrijf je verhaal volkomen.
Exact dezelfde ervaring.
Herstemmen!

Merlot | 11-03-10 | 13:56

Zo'n prop past niet door de gleuf van een stembus.
Op de foto zie je dus moedwillig ongeldig gemaakte stembiljetten.
IK ben vele jaren voorzitter van een stembureau in Amsterdam geweest, maar dit heb ik nog nooit geconstateerd.
Alle biljetten gaan gesorteerd en bijeen gebonden naar het hoofdstembureau.
Hier zie je achteraf ongeldig gemaakte biljetten.

HERSTEMMING NU!!!!!!

sprx | 11-03-10 | 13:51

Gewoon gaan stemmen via DIGID of iets vergelijkbaars.

Voordeel is dat alles boven de 50 dan niet meer stemt en dat scheelt dan weer in dat hele AOW gezeik. (En in de stemmen voor Wilders).

OLM | 11-03-10 | 13:50

Uni-burger | 11-03-10 | 12:25
Waarom? U denkt, laten we dan maar helemaal naar de klote gaan?

Koekje-dr-bij? | 11-03-10 | 13:42

Gewoon iedereen meerdere stemmen geven. Ongeveer volgens het systeem dat Nevil Shute bedacht in zijn boek In The Wet. Zie "The Seventh Vote": greensboring.com/viewtopic.php?f=17&am.... Wel andere criteria bedenken, vind ik.

Jadaag | 11-03-10 | 13:36

En gaat over tot de orde van de dag

ferry4000 | 11-03-10 | 13:35

Integer, betrouwbaar en onafhankelijk. zomaar wat flauwekulgradaties die worden toegedicht aan de voorzitter, de leden van willekeurig eender stembureau. Nu lees je op kiesraad.nl het volgende: (.)De leden van het stembureau worden aangesteld door het college van B&W van de gemeente.(.) Belangenverstrengeling ligt op de loer. Volgende: (.)In gemeenten is het gebruikelijk dat ambtenaren, soms raadsleden of zelfs wethouders zitting hebben in een stembureau.(.) Oeps, wie heeft deze lieden gekozen? Juist, ja. Volgende: (.)Geadviseerd wordt om terughoudend te zijn met de benoeming van personen die tevens kandidaat zijn bij de betreffende verkiezing. Zij hebben immers belang bij de uitkomsten van de stemming. (.) Wie controleert wie nu eigenlijk? www.kiesraad.nl/nl/Onderwerpen/Stembur...
--
Mda seven en C. Brendel een linkje van Hoeiboei waar div. ongeregeldheden tijdens de GR'06 in A'dam fluks onder het tapijt werden geschoven daar ene Job er geen zin an had. Dat, tegen de zin van Job in, de ombudsman conclusies verbond aan de ongeregeldheden.. doorlinken via deze.. hoeiboei.blogspot.com/2010/02/verkiezi...
--
Het riekt naar geïmporteerde bagger.. en, het stinkt.

kwajtsnet | 11-03-10 | 13:35

De nieuwe stembiljetten zijn GLOSSY'S.............
Met een groen stift!

ferry4000 | 11-03-10 | 13:28

Waarom zijn stembiljetten uberhaupt nog van papier? Kunnen we dit niet digitaliseren? Lijkt me vrij simpel. En nu niet direct roepen dat het fraudegevoellig is, want frauderen met handmatige tellingen is nog veel makkelijker...

gozahtje | 11-03-10 | 13:27

@Recht(s) Overeind | 11-03-10 | 13:21
Ja, verplaatsen naar E6 en dan laten slaan door een paard en snel van het bord af.

basje.botervloot | 11-03-10 | 13:24

Het zweepje van die landbouwhoer kon de komende tijd weleens goed van pas komen,want je moet wel gigantisch sadomaso zijn om überhaupt in een kabinet te WILLEN van een reddeloos afglijdende bananenrepubliek.

R.B.Scott | 11-03-10 | 13:23

Foto-Dame is C5 ?

Recht(s) Overeind | 11-03-10 | 13:21

jaap1423 | 11-03-10 | 13:17
Mensen die er voor kiezen om in de Middeleeuwen te leven, zouden ook geen uitkeringen of kiesrecht moeten willen hebben.
Dat was er in de middeleuwen tenslotte ook allemaal niet.
Maar ja, als stemmen en handophouden bijdraagt aan het Vestigen van de Algehele Heerschappij van Allah op Aarde ... ja ... dan mag er een hoop.

Merlot | 11-03-10 | 13:20

Géén stemcomputers! Daar kun je niet ongeldig op stemmen.

Inextremis | 11-03-10 | 13:20

Dekkz0r | 11-03-10 | 13:11
Dus voor de gemeenteraad wordt alles nageteld, maar voor de deelraden niet? De klachten concentreren zich toch ook op de gemeenteraadsverkiezing (nek aan nek LR/PvdA)? Lijkt me dus logisch. Of liggen er tussen die stapels deelraad stemmen nog gemeenteraad stemmen? Dat zou een lekkere bende worden.

Achterdocht | 11-03-10 | 13:18

Die hertelling slaat toch nergens op.
Wat je nooit meer kunt hertellen, zijn de stemformulieren die voor de telling al in de prullenbak verdwenen zijn.
En wat je helkaas wél hertelt, zijn de fraudelueze stemmen van stapels met blanco ingeleverde stemmen en gegapte blanco stemformulieren, die door de aanwezigen van de stembeureas zijn ingevuld.

Nieuwe verkiezingen!
Ook in Den Haag, Utrecht en Amsterdam.
Svp vragen of het Israelische leger gewapend en wel, toezicht wil houden in de stemlokalen.
Ergens anders hebben ze toch schijt aan.

Merlot | 11-03-10 | 13:17

Wat een gezeik. Nu wordt er een hertelling gedaan; blijkt dat Leefbaar Rotjeknor waarschijnlijk in strijd met de kieswet heeft gehandeld (tuurlijk; wisten zij veel, partijtje oprichten, maar " vergeten " de kieswet te bestuderen. Hoef je ook niet te verwachten van dergelijk plebs). PvdA ziet haar kans schoon. Hoe verklaren de reaguurders trouwens de problemen op Terschelling? Ook de schuld van de allochtonen zeker?

Drs.. Gelul | 11-03-10 | 13:17

Middeleeuwse analfabeten moet je ook niet laten stemmen. (op de pvda)

jaap1423 | 11-03-10 | 13:17

avalonicus | 11-03-10 | 13:07
Het is niet toegestaan om in een stembureau, reclame te maken voor een politieke partij. In de omgeving van een stembureau zijn daar geen regels over, maar kiezers mogen niet beïnvloed mogen worden in het stemlokaal (artikel J 36 Kieswet).

Zeeschuimer | 11-03-10 | 13:15

De enige echte oplossing is inderdaad opnieuw stemmen!!!! Man man, wat een afgang voor de ooit eens zo'n mooie stad Rotterdam die in een paar jaar tijd is gedegradeerd tot een Moslim staat in Nederland onder leiding van de PVDA!

StijlvolRechts | 11-03-10 | 13:15

Inderdaad, net zo lang hertellen tot Leefbaar de meeste stemmen heeft. Zeker nu de partij van de arabieren het allochtone stemvee in de strijd heeft gegooid. Ook gaat de Rotterdamse burgervader hier niet vrij uit in. Volgens hem zijn de verkiezingen (naar noord-afrikaanse begrippen dan) redelijk tot goed verlopen.

snap_shootert | 11-03-10 | 13:12

@Zeeschuimer | 11-03-10 | 13:03
Zelf bepalen wat voor kleding je draagt in stemhokjes? Die moslims dragen toch ook een plakbaard en hooddoeken?

FrankTheBurned | 11-03-10 | 13:12

@ alle reaguurders:
Wisten jullie trouwens dat bepaalde wijken in Rotterdam gewoonweg geweigerd hebben een hertelling te doen omdat ze dat 'niet noodzakelijk' vonden ?
Dus alles wat nu hertelt word is van een bepaald aantal buurten, niet alle.
---------

Correct, hier onder het bericht.

---------

Meeste deelgemeenten hertellen niet

10 maart 2010

In de meeste Rotterdamse deelgemeenten worden de stemmen voor de deelraadsverkiezingen niet opnieuw geteld. De Commissie voor Geloofsbrieven had de deelgemeenten dit wél verzocht, maar de meesten doen dit niet.

In Hillegersberg-Schiebroek, Feijenoord en Rotterdam-Noord zijn de stemmen al herteld of gedeeltelijk opnieuw herteld. Omdat dit in orde was, zien deze deelgemeenten geen reden om de stemmen nog een keer te bekijken.

Prins Alexander, Overschie, IJsselmonde, Kralingen-Crooswijk, Hoek van Holland en Delfshaven hebben aangegeven geen hertelling te doen omdat daar geen misstanden zijn geconstateerd. In Delfshaven waren wél problemen, maar daar is de definitieve uitslag dinsdagavond unaniem aangenomen.

Alleen in Charlois is men wél begonnen met de hertelling. Vrijdag werden zes omstreden stembussen opnieuw geteld en vanaf donderdag worden ook de overige 24 stembussen uit Charlois aan een nadere telling onderworpen.

De stemmen voor de gemeenteraad worden wél allemaal opnieuw geteld. Dat heeft de commissie voor de Geloofsbrieven dinsdag besloten. Die hertelling begint donderdag en is waarschijnlijk vrijdag afgerond.

Dekkz0r | 11-03-10 | 13:11

PVDA stembusfraude + dreigjongeren in en rond de stembureaus. Laten we hopen dat dit nu een lekker getouwtrek in de MSM oplevert die tot juni door ettert. Ik kan niet wachten op Beatreux die met vertrokken smoelwerk een jodocus aanwijst die een kabinet met de PVV als grootste partij gaat samenstellen. Overigens een goede zaak dat slecht nederlands sprekende cultuurverrijkers van plaats 30 op de PVDA lijst in de raad plaats mogen nemen. Dit gaat landelijk lekker wat schandalen geven. Je kunt er kukelekuu op zeggen dat niet iedereen even goed gescreend is op die onverkiesbare plekken.

granaatwerper | 11-03-10 | 13:11

schandalig als er NIET opnieuw gestemd mag worden. als dit soort praktijken vaker voorkomen dan stem ik nooit meer. er moet opnieuw gestemd worden anders is het vertrouwen van de kiezer weg

steve1987 | 11-03-10 | 13:10

Net zo lang hertellen tot Leefbaar Rotterdam de meeste stemmen heeft !

Cinq-Marquis | 11-03-10 | 13:08

-weggejorist-

Bloodzone | 11-03-10 | 13:08

@Zeeschuimer | 11-03-10 | 13:03
Wat is daar mis mee?

avalonicus | 11-03-10 | 13:07

F. von Zeikhoven | 11-03-10 | 13:02
Uitladen kliko's heeft wel meerwaarde. Dan wordt die interne papierversnipperaar (zie foto bij dit artikel) ineens zichtbaar, dat kan niet de bedoeling zijn.

mayor_pickwick | 11-03-10 | 13:07

-weggejorist-

tbs-met-voorwaarden | 11-03-10 | 13:06

vidamax | 11-03-10 | 12:47
Natuurlijk zal de uitslag zijn dat de PvdA gewonnen heeft.
Deze hele wanvertoning is bedoeld om de PvdA te laten winnen.
Zowel de verkiezingsfraude als de hertelling.

Want met LR in het college, in het toedeloe Aboutaleb.
Dat had Pastors al aangekondigd.
En Aboutaleb zal en moet blijven.
Want de grootgrondbezitters en gebieders van Rotterdam, de PvdA, zijn Tariq Ramadan al kwijt.
Aboiutaleb ook nog weg, zou een zware slag toebrengen aan De Straf Voor Rotterdam.
Straf voor de Fortuynrevolte.
Een Marokkaanse Ajaxfan op de Coolsingel, een gluiperige islamist op de Erasmus.

Overigens: ten tijde dat Aboutaleb werd aangesteld was hij de minst ervaren burgemeester van heel Nederland.
Zelf Vlieland kreeg een burgemeester met meer ervaring dan Rotterdam, met zijn wereldhaven die 8% van ons BNP inbrengt.
Wereldhaven in crisitijd, dat is.

Partijrancune boven landsbelang.
Politieke spelletjes boven beleid.
Machtsstrijd boven democratie.
Zó PvdA.
.

Merlot | 11-03-10 | 13:06

Wat een geneuzel, aantal stemmen komt misschien niet overeen met de werkelijkheid, de verhouding tussen de stemmen zeer waarschijnlijk wel. Zowel PVDA als LR heeft een luchtje aan zich hangen bij deze verkiezingen. Allebei slechte verliezers, zelfs als ze stemmen winnen (LR).

Terug die computer! krijgt zowel LR als PVDA vanzelf minder stemmen....

manmetmening | 11-03-10 | 13:06

Zag vanmorgen op RTLNieuws dat de camjo die inleidende beelden wilde schieten van het uitladen van de stembiljetkliko's verboden werd dat te filmen. Uitladen kliko's heeft 0 nieuwswaarde, belemmeren journalist juist bij dit verhaal is wèl nieuws dat om uitleg schreeuwt. Maar helaas, verder dan een slap commentaar dat filmen niet mocht maar dat ze het tòch deden, kwam de redactie via Jan de Hoop niet... Duidelijk overigens wel dat 'Rotterdam' de pers kennelijk als schuldige ziet voor de hertelling. Vier jaar geleden gebeurde precies hetzelfde in de stemhokjes, alleen sliep de pers toen ondanks meldingen van verontwaardige stembureaumedewerkers geweaun lekker door. Sörensen (Leefbaar R.) wilde het toen al wel aanpakken, maar werd door Opstelten teruggefloten omdat die geen zin had in het overdoen van de verkiezingen. Waar het toen kennelijk wèl op uitgedraaid zou zijn, want mega-fraude door Turken met blanco machtigingen. Stembureau's konden er niks tegen doen, want nog geen legitimatieplicht machtigingsgever. Dat die plicht er nu wel is, is een rechtstreeks gevolg van die wantoestanden.
Het lijkt me trouwens wel interessant om eens na te gaan hoeveel raadskwesties en besluiten er de afgelopen vier jaar in 010 zijn geweest waar Turken belang bij hadden. Het zal lastig zijn, maar het moet na te gaan zijn of Leefbaar vier jaar geleden (en nu weer) door toedoen van Turkse verkiezingsfraude de verkiezingen verloren heeft. Lijkt me gewoon een kwestie van stemuitslagen van vier verkiezingen èn de ontwikkeling van het gebruik van volmachten analyseren vanaf het moment dat Turken voor de GR mochten stemmen. Leuk onderwerp voor Andere Tijden lijkt me...

F. von Zeikhoven | 11-03-10 | 13:02

snuff | 11-03-10 | 12:57
Zelfs Terschelling... (aka Wahiristan aan de Wadden).

mayor_pickwick | 11-03-10 | 13:02

Lekker kansloos weer. Kunnen we hier dan ook niets goed doen?

Dickstar | 11-03-10 | 13:01

Het blijkt maar weer één grote tiefuszooi!

Boris Poepnagel | 11-03-10 | 13:00

@Bloodzone | 11-03-10 | 12:42

(nee, ben niet dezelfde als waarde 1oog)

Aangezien de gemiddelde PvdA-er nog van de dooiboom generatie os en/of uit middeleeuwse contreien komt, was de kans op herprogrammering van hun kant uit nihil. Hetgeen voor mijn persoonlijke smaak dus enkel een positieve uitkomst had kunnen opleveren.

Let wel: de keren dát we gestemd hebben met die computers, is de PvdA harder weggevaagd dan ooit tevoren. Wie bewijst mij dan dat zij daarvoor wél op een legitieme wijze zo groot zijn geworden ??

Herverkiezingen NU !! Met stemcomputers !!

ZKH EénOog | 11-03-10 | 12:59

A democracy is nothing more than mob rule, where fifty-one percent of the people may take away the rights of the other forty-nine.

FrankTheBurned | 11-03-10 | 12:58

En is al bekend hoe we te weten komen dat mensen "verzocht" is om een stem uit te brengen op een bepaalde partij. Je kunt hertellen tot je een ons weegt -wat bij de pica-dame nog wel even duurt- maar dan weet je eigenlijk nog niks.
Wie riep daar iets over Poppenkast?

Multiflauwekulti | 11-03-10 | 12:58

Rotterdamse GR ongeldig verklaren en verplicht onder toezicht van de overheid zetten.

..zapper | 11-03-10 | 12:58

B Fabergé | 11-03-10 | 12:46
De goede kant op zo te lezen. 200 zweepslagen voor Wouter Bos is een prachtige uitkomst. Doen.

Sliptong | 11-03-10 | 12:57

pete68 | 11-03-10 | 12:45
And personally you pull the trigger?

psycho_3 | 11-03-10 | 12:55

Ik zeg: opnieuw verkiezingen.
Met een campagneverbod, anders blijft opperfascist Peter van Heemst toch maar hetzen en moddersmijten in drie publieke media tegelijk.
En dan graag waarnemers erbij uit Uruzgan en Zimbabwe, waar de verkiezingen véél beter verlopen dan in Heilstad Rotterdam.

Merlot | 11-03-10 | 12:55

intact is één woord.

Uriël Fack | 11-03-10 | 12:54

Nieuwe verkiezingen NU (in Rotterdam en Den Haag) inclusief extra toezicht. Zijn wij een land geworden waar buitenlandse waarnemers nodig zijn?

Hanz Ziezo | 11-03-10 | 12:54

Het is net als met voetbal, je speelt 11 tegen elf en uiteindelijk winnen de Duitsers. Hoe je ook stemt, met computers, bij volmacht, met potloden, uiteindelijk wint de PVDA. Overigens, zal het een wezenlijk verschil maken voor de Rotterdamse bevolking als LN of PVDA de grootste wordt? Het verschil is zo klein, dus dat zal wel meevallen. Waarachtig wederom een mooi stukje symboolpolitiek van de mensen op het pluche.

ITEACHYOU | 11-03-10 | 12:54

Kunnen we de stemcomputers niet door de overheid laten afluisteren, dan weten we wat die hackers eigenlijk te weten komen?

Jadaag | 11-03-10 | 12:53

Stemcomputers kunnen gemanipuleerd worden op zodanige wijze dat er grootschalig kiezersbedrog optreedt. Dat kan nooit met potlood want dat is altijd kleinschalig. Stemcomputers NEVER!!!

ecologiste | 11-03-10 | 12:51

ISDN adapter | 11-03-10 | 12:40
Op zich wel een aardig idee. Trouwens: je moet de Nederlandse taal beheersen om te mogen stemmen. Het is een voorwaarde, geen side-issue. Opdat mensen niet met twee of drie in het stemhokje staan.
Bovendien vind ik dat er electronische verkiezingen gehouden moeten worden. Je kunt je als vertegenwoordiger van een elektoraat opwerpen; iedere drie maanden internetverkiezingen; bij drie keer tegen je elektoraat stemmen word je gewipt.

dosis | 11-03-10 | 12:51

volgens mij is een stembiljet geldig als deze dichtgevouwen uit de stembus komt, daar is hier geen sprake van, dus: NU

hetluis | 11-03-10 | 12:50

Verscheurde stemformulieren van LR, uit pure sociale verschilligheid gemolestreerd door Medelandse Stembureautijgers.
Onbevlekte Hertelambtenaren (met wit shirt, schone handen, voor 80% PvdA) wrijven zich in de handjes en zeggen: die tellen dus NIET meer mee!

Merlot | 11-03-10 | 12:49

watsinneneem | 11-03-10 | 12:47
Wel als de verkiezing wordt vervangen door een internetpoll ;)

mayor_pickwick | 11-03-10 | 12:49

Vrij naar Freek de Jonge: (sc)hert(s)elling

Miss Diction | 11-03-10 | 12:49

kan de redactie van Geen Stijl gewoon niet bepalen wie er in de regering komt?

watsinneneem | 11-03-10 | 12:47

linksom of rechtsom
de pvda zal winnen

de leugen regeert en anders komt er een coup

vidamax | 11-03-10 | 12:47

"Is er voldoende steun voor deze motie?" Nee! 'Afgewezen en we gaan over tot de orde van de dag' *om de zinloosheid van luid protest nog maar ff te onderstrepen*

Stroopdoos | 11-03-10 | 12:47

Waarom kunnen we niet gewoon een computer doen die ook direct een uitdraai geeft, die de kiezer zelf nog kan controleren en dan in een stembus doen.
Heb je de snelheid en duidelijkheid van een computer en de zekerheid van een feitelijk stuk papier mochten er onregelmatigheden worden gemeld.
Moet toch niet zo moeilijk zijn.

Luitenant Zeikerd | 11-03-10 | 12:47

Bij de landelijke verkiezingen worden er ook in Nederland mensen bedreigd voor hun stem, plegen links extremisten bom aanslagen om mensen weg te houden bij de stembus en word Wouter B. uiteindelijk door het volk veroordeeld tot 200 zweepslagen!

*Vraagt zich af waar het heen gaat met Nederland..

B Fabergé | 11-03-10 | 12:46

psycho_3 | 11-03-10 | 12:44

Nee, niet die malloot van een Wilders. Nee, veel te soft.
Ik neem die taak wel op me.

pete68 | 11-03-10 | 12:45

pete68 | 11-03-10 | 12:42
En dan word Wilders de nieuwe Stalin van de lage landen............

psycho_3 | 11-03-10 | 12:44

Ook 010 krijgt wat het verdient. Veel plezier.

Sliptong | 11-03-10 | 12:44

Met de kennis van nu kunnen we stellen dat de verkiezingen van toen niet op dusdanig zorgvuldige wijze zijn verlopen dat men van een succes kan spreken. Dit zal op dit moment uitsluitend een waardevolle grond bieden om te leren van de fouten van weleer en een herhaling in de toekomst te voorkomen.

Stroopdoos | 11-03-10 | 12:44

wijvertrouwenanalogestembussenniet.nl

mayor_pickwick | 11-03-10 | 12:43

-weggejorist-

pete68 | 11-03-10 | 12:42

-weggejorist-

Bloodzone | 11-03-10 | 12:42

ik vertrouw die linkse losbollen, die daar je stembiljet geven en later de tellingen gaan doen ook niet. ze mogen drie keer per dag eten bestellen en verder zien ze eruit of ze alle ton en andere niet-pvda en gl-biljetten ook nog gaan opvreten. of verbranden.

zoalshetis | 11-03-10 | 12:42

Wijvertrouwenhandmatigstemmenniet.nl ?

ArgonV | 11-03-10 | 12:41

Alweer naar de stembus NU!

Tobi | 11-03-10 | 12:41

C5 sucks!

Zuitschuip | 11-03-10 | 12:40

Gezien de huidige stand der techniek zou ik ook liever stemcomputers zien, maar dan nog kun je niet uitsluitend dat meerdere mensen zich gezellig om de computer verzamelen om tekst en uitleg te geven aan analfabeten of niet-geïntegreerden die überhaupt niet gewend zijn om ergens op te stemmen. Ik zou willen voorstellen om die categorie eerst 'ns een cursus "Stemmen" te laten volgen die bij goed gevolg wordt bekroond met een punten-stembewijs. Niet aan de regels houden levert een strafpunt op. Bij drie strafpunten opnieuw examen doen. Kom er maar in Geert...

ISDN adapter | 11-03-10 | 12:40

@necrosis | 11-03-10 | 12:28 Nope. D66 stemmer met 3 ton op de bank, een eigen huis en 20 jaar werkervaring. U geen humor en tunnelvisie?

Uni-burger | 11-03-10 | 12:39

Handmatig tellen is gewoon een corupte rotzooi, ik zeg stemmachines mensen maken met dit soort handelingen te veel "fouten"

opinari | 11-03-10 | 12:39

Ff cut the bullshit. Gaat GS nog zeiken over die (dit woord mag niet) van het Unicef, die weigert te vertellen waar het geld van Nederlanders terecht komt in Haiti??? En dan iets blaten over 'schijnvertrouwen'. Proest! Daarom geef ik dus geen geld aan rampgebieden.

EenZiener | 11-03-10 | 12:39

De oplossing is simpel: niet-westerse alochtonen krijgen geen stemrecht meer. En dan over tot de orde van de dag.
Sinds de PvdA het niet-westers stemvee ontdekt heeft, of moet ik zeggen sinds het niet-westers stemvee de PvdA ontdekt heeft (gekaapt heeft?) als vehikel voor cliëntelisme verlopen de verkiezingen steeds chaotischer.
Verder zitten we met het probleem dat de vleespotten vooral bij de overheid zitten en dat de netwerken die deze vleespotten beheren en er vooral vorstelijk in graaien de macht hebben en deze niet aan nieuwkomelingen wil afstaan die niet willen meedoen met dit graaispel. De SP en de PVV (misschien ook LR) zijn de enigen die er buiten staan. Het netwerk is te vergelijken met de hyfen van paddestoelen die tot diep in de voedingsbodem geworteld zijn waardoor alle sectoren in NL zijn aangetast. Eventuele vijanden van dit systeem zoals SP of PVV worden via die sectoren afgeremd en voortijdig onschadellijk gemaakt. Eén van de nieuwe aanwinsten zij de 60 journalisten die 4 miljoen per jaar krijgen om de voedingsbodem af te schermen van tetegnstanders die wèl oog hebben voor de toekomst van NL. Want zoals het n gaat moeten we eerst Griekse toestanden krijgen voordat criminele mocros hun paspoort verliezen. de rekening die we betalen is hoog en ik zeg het nog maar een ker: netto 13-17 miljard per jaar, nu al zo'n 200-300 miljard in totaal en dan zwijg ik nog over de sociale schade en maatschappelijke onrust. Sla de krant open surf op de nieuwsmedia op internet en minimaal de helft van de serieuze berichten zijn gerelateerd aan moslimschade.

ecologiste | 11-03-10 | 12:38

* strijkijzer en plakband naar rotterdam opsturen doet *

Kaas 82+ | 11-03-10 | 12:38

Waarom is het leven in een derde wereldland als het onze zo ongelooflijk duur?

R.B.Scott | 11-03-10 | 12:37

Nieuwe verkiezingen. GISTEREN!

Ik ga straks even het adres van de VN opzoeken om te klagen over de stand van zaken in deze 'democratie'. Niet dat die hun hoofd niet vierhoog in hun aars hebben zitten, maar misschien, misschien, levert het iets op. Er kan met recht gesproken worden van breed waarneembare fraude en onregelmatigheden (R'dam, a'dam, den haag en Terschelling, om er maar een paar te noemen).

Audacitus | 11-03-10 | 12:37

Waarom beginnen we niet met stemmen op papier én met de machine. Beter controleerbaar, want dit is één grote rotzooi.

Tjez | 11-03-10 | 12:37

@janeedantoch | 11-03-10 | 12:31 er kon misschien op afstand een stemcomputer uitgelezen worden en in theorie, en dan bedoel ik zeer theoretisch zou er eventueel iets mee gedaan kunnen worden. Gezien het gedoe nu in Rotterdam, Den Haag en elders lijken mij dat nu echt vergezochte redenen.

1oog | 11-03-10 | 12:37

Versnipperd voor een tweede leven als Pickwick-thee.

Petrus de Rewa | 11-03-10 | 12:36

Ik zie gevaarlijk uitziende stadswachten rondlopen hier op het Erasmus. Politie te paard galoppeert over de campus.

Inferi0r | 11-03-10 | 12:35

Gaat nog een duur grapje worden. Eerst moet er een rechtzaak komen om te onderzoeken hoe papiertjes zoals hier getoond dienen te worden behandeld. Dat proces zal dan waarschijnlijk uitmonden in zes rechters die samen de onduidelijke stemmen 1 voor 1 gaan beoordelen. Uiteindelijk zal de uitslag hetzelfde blijven met 2 of 3 stemmen meer links of rechts.

lieverdeauddanreaud | 11-03-10 | 12:32

Tellen ze ook meteen de geronselde volmachten?

zeg maar jansen | 11-03-10 | 12:32

-n trouwens.

c.onjo | 11-03-10 | 12:32

Dit soort stembussen (met ingebouwde versnipperaar) staan alleen in wijken waar veel originele Nederlanders wonen...

Eventhorizon | 11-03-10 | 12:32

Ashtrey | 11-03-10 | 12:30
En het stembiljet voor wc-papier? Je ziet nog net de bruinen vegen niet!

c.onjo | 11-03-10 | 12:31

Het schijnt dat bij de landelijke verkiezingen blanke mensen hun stembiljet buiten in een grijze bak in mogen leveren.

Randy McRanderson | 11-03-10 | 12:31

En de democratie blijft maar falen...

Filosoof-King in spe | 11-03-10 | 12:31

1oog | 11-03-10 | 12:22
met die computers kon je ook frauderen, maar dan hadden we er nu niks vanaf geweten. Ahhh... ignorance is bliss

janeedantoch | 11-03-10 | 12:31

Stemmers verwarren kieshokje met poep en plashokje?

Ashtrey | 11-03-10 | 12:30

Nou een gescheurd hoekje, BREAKING NEWS!!!

Koops | 11-03-10 | 12:29

LOL @ harry pikkel | 11-03-10 | 12:27

lieverdeauddanreaud | 11-03-10 | 12:29

Het is inmiddels een hele herefteling geworden..

Zeeschuimer | 11-03-10 | 12:28

Nederland, het laatste land in de wereld wat nu ook toe gegeven heeft aan stemfraude....

Drs. D. | 11-03-10 | 12:28

@Uni-burger 12:25
U is PvdA'ert en trekt een uitkering?

necrosis | 11-03-10 | 12:28

Er blijft wel meer niet intact. Het woord zelf bijvoorbeeld.

harry pikkel | 11-03-10 | 12:27

'Opnieuw naar de stembus NU!'
+1

Dekkz0r | 11-03-10 | 12:27

Is Nelly Frijda aan het tellen ofzo?

Shrubbery! | 11-03-10 | 12:27

"Papier, hier. Papier, hier. Dank u wel!"

Zeeschuimer | 11-03-10 | 12:26

Ik verklaar persoonlijk deze verkiezingsronde ONGELDIG! Nieuwe verkiezingen is de enige juiste en mogelijke oplossing!

Stroopdoos | 11-03-10 | 12:26

Zou mooi zijn als LR toch minder stemmen zou hebben na de hertelling dan ervoor.

Uni-burger | 11-03-10 | 12:25

Brand in het tellokaal, en nieuwe verkiezingen!

fuckje | 11-03-10 | 12:25

@Tomatendoos | 11-03-10 | 12:24 Dan lossen we dat met die computers meteen ook op ;)

1oog | 11-03-10 | 12:25

Nu deugt er natuurlijk helemaal niets meer..

Mike4fun | 11-03-10 | 12:25

@ 1oog | 11-03-10 | 12:22:
Weet je wat het probleem is? We hebben gewoon te veel mensen hier in Nederland die niet anders gewend zijn dan de middeleeuwen.

Tomatendoos | 11-03-10 | 12:24

En wie gaat de hertelling hertellen?

Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:24

LOL. Een papierversnipperaar neergezet in plaats van een stembus.

juriste | 11-03-10 | 12:23

Heel snel terug naar de stembus!
Hertellen zal echt niet helpen tegen de wantoestanden die hebben plaatsgevonden in de stembureaus.

Dolle Dries | 11-03-10 | 12:23

Kees en Miep kiezen voor Mohammed en Fatima? eeh, of was het nou anders?

Tomatendoos | 11-03-10 | 12:23

Waarom ook op papier...? EN met een rood potlood? Waarom rood? Waarom?

C:/SanMiguel | 11-03-10 | 12:22

De PvdA heeft de stembussen vervangen door papierversnipperaars!

mayor_pickwick | 11-03-10 | 12:22

Kunnen die stemcomputers niet heel snel van zolder worden gehaald... dat eventueel het mogelijk is via via, met veel gedoe misschien iemand zo'n ding kan afluisteren (wie wil dat!?) weegt toch totaal niet op tegen dit middeleeuwse potlood gedoe

1oog | 11-03-10 | 12:22

boeiend, democratie is sowieso een farce

hadm | 11-03-10 | 12:22

Terug naar kompjoeters.
Die dingen werkten goed en veilig, maar Nederland moest weer eens dansen naar de pijpen van de EU...

da wizard | 11-03-10 | 12:21

Nieuwe verkiezingen! NU!

Nee dus! | 11-03-10 | 12:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken