Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA laat zien hoe stom geld is

Blijf bij ons hummerpark weg, klootzakkenDus je hebt een fatsoenlijke baan, een fatsoenlijke klusPool, een fatsoenlijk huis en een fatsoenlijke auto? Ja, dan is het logisch dat je denkt dat de PvdA het op JOU voorzien heeft. Om precies te zijn, op je auto, je huis, je Pool en je loon. Dat is natuurlijk helemaal niet zo. Tjonge, wat leven er toch ontzettend veel misverstanden onder mensen met een baan. De PvdA is er ook voor jou gekkie! Ze hebben zelfs een speciale film gemaakt waarin ze langsgaan bij de gemiddelde GeenStijl-lezer en laten zien hoe welkom ze zijn. Kijk maarrr... Oké, genoeg gelul, nu de werkelijkheid. Check het filmpje, zo probeert de PvdA dus stemmen te werven onder arme sloebers, uitkeringstrekkers en zieke bejaarden. Gewoon laten zien hoe stom het is om geld te verdienen en in je eigen onderhoud te voorzien. Wie rijk is, is een proleet, wie arm is, wel zuiver op de graat. En bedankt he Wouter!

Reaguursels

Inloggen

Het wordt tijd dat al dat subsidiezuigende rechtse tuig de beurs eens trekt in plaats van twee miljoen huurders ZONDER huursubsidie (tweederde deel van alle huurders) doch MET een baan een poot uit draaien met huurverhogingen van 8 tot 11 % boven de inflatie in de komende vier jaar. Je moet in Nederland of in de steun lopen (dan krijg je huursubsidie) of tegen 52% onbeperkt hypotheekrente kunnen aftrekken om een beetje normaal te kunnen wonen. Niks mis met PvdA bashen trouwens; ik stem gewoon op consequent links (SP) in plaats van op draaikont Bos.

Worst van de Hema! | 02-11-06 | 21:36

@Generaal Nguyen Giap 01-11-06 @ 20:07
Zal ik niet leuk vinden als ze allemaal bij mij naar de Appie gaan inderdaad, daar heb je gelijk in. Maar als alleen de besten hier een baan kunnen vinden en de rest crepeert omdat ze geen uitkering hebben, krijg je dus een toestroom van harde werkers die hier ook daadwerkelijk het hoofd boven water kunnen houden. Hebben we uiteindelijk allemaal wat aan.

Mark 9712 | 02-11-06 | 20:32

Toch aardig van Marcel van Dam dat hij zijn huis ter beschikking stelt voor deze opnames.

Pr@

pr@ | 02-11-06 | 15:21

@ Maaier en Shadylololol: Als ik me door een partij met slappe praatjes meteen had laten misleiden was de PvdA een betere keuze geweest maar gelukkig zit het anders in elkaar. De werkelijkheid is dat ik al sinds mijn tienerjaren geïnteresseerd ben in de politiek en dat ik zeer bewust voor de VVD gekozen heb én lid ben van de JOVD Dit zou ik niet gedaan hebben als ik het gevoel zou hebben dat ik als student oneerlijk behandeld zou worden. Natuurlijk moeten wij rondkomen met een op inkomen gebaseerde studiebeurs en een bijbaantje. Dit lukt erg goed en wat ik jullie te melden heb: zeker jaloers dat er mensen zijn die niet altijd rood staan en om geld moeten bedelen? Ben er overigens trots op lid te zijn en dit gedachtengoed te kunnen verspreiden.. Dat wil dus niet zeggen dat ik zaken zinloos overneem! Oja.. ken ook genoeg verenigingsleden die wél een linkse mening hebben. Je spreekt zeker niet uit eigen ervaring? Als je lid was geweest van het corps had je zelf ook wel kunnen zien dat het bij een vereniging gaat om het ontplooien van je eigen mening, wat die ook moge zijn.

Primavera | 02-11-06 | 11:39

Op zich kicku filmpje maar dat was wel de laatste keer dat ik aan Wouter een dagje m'n huis heb uitgeleend

Anon | 02-11-06 | 08:20

He, er is toch hier gewoon ruimte om met de juiste argumenten de onstijlloze domkoppen met hun racistische uitlatingen, zoals ik, het zwijgen te doen opleggen met hele slimme heldere linkse argumenten die iedereen begrijpt, zodat gs en wij domme racisten vet voor lul staan.

kom s met argumenten ipv krokedillentranen

ohja stem dan op de sp als je links bent maar inderdaad de pvda vraagt toch ook om elke dag een leuk stukje tekst? waarom mag er niet geconstateerd worden dat de partij op de rand van hun afgrond staat?

net zoals rutten een grote aanfluiting voor de vvd is met zijn linkse nietstropdasovertuiging.

rechtsheeftvoorrang | 02-11-06 | 00:04

Stijlloos Superieur 01-11-06 @ 19:38

Nee slaapkop, dat hebben we te danken aan hard werken, en studeren, en dat is mogelijk omdat er ergens nog een beetje sociaal gevoel is in dit land, als het aan de vrije markt ligt mogen we stront vreten zolang als het maar iets oplevert

bakoenin | 01-11-06 | 22:42

VVD dan maar?

Jan-Joost Boezeroen | 01-11-06 | 22:37

@ Jan-Joost Boezeroen 01-11-06 @ 22:22
Nee, dan het CDA zeker dat had toch ook zo'n leuke ideeën over het collegegeld? Toch maar snel terug gestopt in de doos van pandora; komt het plan na de verkiezingen toch opeens weer te voorschijn, zo werkt dat bij het CDA! Het CDA is gewoon een filiaal van de Firma List & Bedrog!!!

MorkieMork | 01-11-06 | 22:28

Pjoter is dus student maar kan niet rondkomen van z'n studiebeurs. Bekend probleem, echter! Check wat de standpunten van de PVDA over studeren is!

Tot augustus heeft in de zelfde standpunten over studiefinanciering waar nu een zoet stukje prijkt een relaas gestaan met het citaat: "... waarom moet de halve Nederlandse bevolking krom liggen om te betalen voor mensen die het door hun studie later toch wel goed krijgen!"

Ik zeg: "Hypocrisie"

Jan-Joost Boezeroen | 01-11-06 | 22:22

Idd ff wachten en dan komt er toch nog beeld. Best wel grappig filmpje, zal ook nog wel op TV komen. Maar in België weten de socialisten toch nog iets vettere filmpjes te maken:

www.youtube.com/watch?v=_NwTE-18yIo

("Kies Lien, nr 8 van de Socialisten")

MorkieMork | 01-11-06 | 22:22

Met Bos worden fatsoelijke hardwerkende Nederlanders, eigen huis bezitters en AOWérs die hun pensioen eerlijk hebben verdiend echt het BOS ingestuurd en ingeruild voor asociale proleten en en baardapen met tulbanden. Stem op Bos voor een failliete Nederland waar nog alleen plaats is voor rooie profiteurs en geitenneukers!

FuckU24all | 01-11-06 | 20:22

Zo... gelukkig ben ik niet zo als die rijke..!!! Dan wordt je grof en ongevoelig.
.
Foei... rijke mensen van Nederland, u zou zich moeten schamen voor uw geld. Ziet u niet hoe er door de Party van de Alochtonen naar u gekeken wordt, u deugt niet en uw geld al helemaal niet.
.
Gelukkig ben ik Joop van het dorp met een uitkering,... kijk dat is nu sociaal en melevend.
.
En toen werd Wouterje wakker uit zijn natte droom... droom lekker verder jongen..

Aligehaktbal | 01-11-06 | 20:13

@Mark 9712 01-11-06 @ 18:38

"Wat mij betreft mag werkelijk iedereen waar dan ook ter wereld zich in Nederland komen vestigen".

Ik ben beniewd wat jou reactie zal zijn als ze dat ook allemaal zouden doen.
Ik denk dat ik het weet!

Generaal Nguyen Giap | 01-11-06 | 20:07

@Keutelaer 01-11-06 @ 13:34
Ach man, als je het hier niet naar je zin hebt, als Kapitalisme zo slecht voor je is geweest, kan je ook gewoon opdonderen. Vergeet niet dat jij die computer van je (en al die andere dingen in je huis) te danken hebt aan kapitalisme. Je hoeft je niet altijd anarchistisch op te stellen, je kan ook gewoon dankbaar zijn voor de kansen die deze samenleving je bied, en dat jij die kansen nou niet pakt, en dat afschilderd als rijk worden over de rug van armen, heb je het toch niet helemaal begrepen.

Stijlloos Superieur | 01-11-06 | 19:38

@Mark 9712 01-11-06 @ 18:38
Ja, maar dat begrijpen die rooie niet, die zijn daar te politiek correct voor.

Stijlloos Superieur | 01-11-06 | 19:22

Vind ik te conservatief. Wat mij betreft mag werkelijk iedereen waar dan ook ter wereld zich in Nederland komen vestigen. Voorwaarde is dan wel dat ze geen recht hebben op wat voor uitkering dan ook en dat elke vorm van criminaliteit (inclusief bedelen) hard wordt aangepakt, eventueel met een enkeltje thuisland. Beetje het beleid dat Amerika tot aan de Tweede Wereldoorlog groot heeft gemaakt.

Mark 9712 | 01-11-06 | 18:38

Mwah, die immigratie is zo streng nog niet:

"• 2.) Ieder persoon mag slechts één niet- westerse partner laten overkomen

Een grote zwakte van het gezinsvormingsbeleid is dat iedereen ongelimiteerd (nieuwe) partners naar Nederland kan halen. Wanneer iemand bijvoorbeeld al negen keer een partner uit zijn / haar land van herkomst over heeft laten komen (hier zijn voorbeelden van), is er geen enkele regel die de overkomst van partner nummer 10 in de weg staat. Misbruik van het toelatingsbeleid is hiermee aan de orde van de dag, en daar moet natuurlijk iets aan gedaan worden. Wij willen een grens stellen van maximaal één niet-westerse partner die elk persoon uit het buitenland over kan laten komen.

Praktijkvoorbeeld 1
V. is uit Marokko afkomstig en woont sinds 1977 in Nederland. Vanaf dat moment heeft hij over laten komen:
Partner 1 in 1977
Partner 2 in 1981
Partner 3 in 1984
Partner 4 in 1987
Partner 5 in 1991
Partner 6 in 1994
Partner 7 in 1999
Partner 8 in 2002
Partner 9 in 2006
Veel van deze partners waren in Marokko met anderen getrouwd, en hebben de uit die andere huwelijken geboren kinderen meegenomen naar Nederland. V. was kennelijk snel verveeld met de aanwezigheid van zijn partners en verbrak de ‘relaties’met hen dus vrij snel. De meeste vrouwen die hij over liet komen bleven echter niet lang alleen, want haalden op hun beurt, na het verkrijgen van onafhankelijk verblijfsrecht, ook partners uit Marokko."

of deze, is ook leuk:

• 15.) Eén verblijfsaanvraag per vreemdeling

Omdat geen grens is gesteld aan het aantal verblijfsaanvragen dat kan worden ingediend, houden veel vreemdelingen zichzelf (veelal met kansloze aanvragen) eindeloos in procedure. Naast het feit dat deze vreemdelingen (hierdoor) niet kunnen worden uitgezet, brengt dit vele andere nadelen met zich mee. Denk bijvoorbeeld aan de werkcapaciteit van de IND en rechtbanken die hierdoor wordt opgeslokt en de zeer hoge kosten die onderzoeken / tolken e.d. met zich mee brengen. Een grens stellen van maximaal één aanvraag om een (reguliere) verblijfsvergunning per vreemdeling is daarom meer dan gerechtvaardigd.

Op voorstel van Groep Wilders is dit punt op donderdag 28 september door de Tweede Kamer overgenomen! De betreffende motie werd aangenomen met steun van onder meer CDA, VVD en LPF.

Praktijkvoorbeeld 11
Samengevat procedure-overzicht van V., van Turkse nationaliteit:
- asielprocedure (aanvraag om toelating als vluchteling) 1; t/m beroep afgewezen.
- aanvraag om een reguliere verblijfsvergunning voor ‘medische behandeling’ 1; t/m beroep afgewezen.
- aanvraag om een reguliere verblijfsvergunning o.g.v. ‘klemmende redenen van humanitaire aard’ 1; t/m beroep afgewezen.
- aanvraag om een reguliere verblijfsvergunning voor ‘verblijf bij minderjarig kind’; t/m beroep afgewezen.
- aanvraag om een reguliere verblijfsvergunning o.g.v. ‘klemmende redenen van humanitaire aard’ 2; t/m bezwaar afgewezen.
- asielprocedure (aanvraag om toelating als vluchteling) 2; t/m beroep afgewezen.
- aanvraag om een reguliere verblijfsvergunning voor ‘arbeid in loondienst’; t/m bezwaar afgewezen.
- verblijfsaanvraag o.g.v. een zogenaamde witte illegalenregeling; t/m bezwaar afgewezen.
- aanvraag om een reguliere verblijfsvergunning voor ‘medische behandeling’ 2; t/m beroep afgewezen.
- aanvraag om een reguliere verblijfsvergunning o.g.v. ‘vreemdeling die buiten zijn schuld Nederland niet kan verlaten’; t/m bezwaar afgewezen.
- aanvraag om een reguliere verblijfsvergunning voor ‘verblijf bij partner’; in eerste aanleg afgewezen.
- aanvraag verblijfsvergunning o.g.v. de door Nawijn geintroduceerde ‘14-1 regeling’; afgewezen!
- Aanvraag reguliere verblijfsvergunning ‘bijzonder individueel geval’; loopt nog!
Naast al deze procedures die IND en rechtbanken nu al jarenlang bezighouden worden er tientallen brieven geschreven en klachten ingediend. Ook komen er steunbetuigingen van moskeeën e.d. binnen.

Als een reactie hierop iets te lang uitblijft, schakelt de advocaat van V. meteen de nationale ombudsman in, die de IND vervolgens aanspoort sneller te reageren. De advocaat van V. wil alle gevoerde procedures het liefst nog eens over doen, en dient dus herhaaldelijk ‘verzoeken om heroverweging’ in.

Zie ook www.vrijspreker.nl/blog/?itemid=4736 voor 'n leuk rekenvoorbeeldje..

mrXL | 01-11-06 | 18:23

Tsja, maak mensen onmondig door ze afhankelijk van je te maken, sociaal zijn in 2006. Partij voor de Armoe.

trellis | 01-11-06 | 18:13

Die film is DOWN!! Moehahahaha!

inctrl | 01-11-06 | 18:12

De PvdA en de VVD zijn beide nog hypocrieter dan mijn cavia, en die is dood dus moet je nagaan.....

roebfromtheblock | 01-11-06 | 18:01

Liever niet, krijg je een veel te streng immigratiebeleid, overheid respecteert privacy niet-verdachten niet meer, overdreven veel geld naar doorgaans zinloze en overbodige terrorismebestrijding en bovendien zou zo'n kabinet binnen een jaar instorten, waarnaar de PvdA de macht grijpt.

Mark 9712 | 01-11-06 | 18:00

Zag iemand een comment geven dat vier jaar terug het auto rijden goedkoper was. Lievert, het beleid van links is er op gericht om het auto rijden duurder te maken om:
- je in het openbaar vervoer te krijgen;
- het gebruik van de auto te remmen om groen te zijn.
Als je dit simpele principe niet snapt dan moet je echt nog maar eens erug in de boeken. Lutser. Als Links aan de macht komt, dan gaan jouw auto kosten echt niet omlaag.

Duitse helm | 01-11-06 | 18:00

En wat als b.v. VVD + Wilders + 1NL??

Wat mij betreft mag de hele democratie ineenstorten, daar niet van hoor.
Maar bovenstaand zou zowaar 'n beetje rechts betekenen.

mrXL | 01-11-06 | 17:50

Nou hoop wel dat de VVD weer in het kabinet komt, het liefst alleen met het CDA. Geloof niet dat we er bijzonder veel op vooruit gaan, maar elke regeringsdeelname van de PvdA is sowieso een enorme terugval.

Mark 9712 | 01-11-06 | 17:47

Ach, da's ook het punt. Wie weet nou nog wat uit de ruif van de VVD of CDA komt? Balkenende blert dat het zo goed gaat; da's meer VVD.

Het meest stompzinnige is dat Rita het beleid van Cohen van tig jaren terug uitvoert en compleet vergruisd wordt.

Persoonlijk vind ik dat stemmen zo kinderachtig dat ik er eigenlijk niet aan mee wil gaan doen. Het levert toch geen ene ruk op, en zonder stemmen kun je zonder tranen zeggen dat je moreel correct bent.

mrXL | 01-11-06 | 17:44

Mwoa, zit wat in, hoop ook zeker dat Wilders en Pastors in de kamer komen. Vind ze persoonlijk echter veel te conservatief om op te stemmen en helaas zijn dat wel de punten waar ze het meest voor staan.

Mark 9712 | 01-11-06 | 17:40

@Mark: ja, ik heb hetzelfde, maar Wilders vind ik toch radicaler hierin. Als je alleen al ziet wat de vvd heeft gepresteerd naar wat ze roepen zijn ze mi mijn stem niet meer waard. Waarschijnlijk gaat voor Wilders hetzelfde gelden, maar die gun ik het voordeel van de twijfel vooralsnog.

mrXL | 01-11-06 | 17:13

@Keutelaar: "Hardcore kapitalisme zal in Nederland nooit worden ingevoerd, omdat de beschaafde mens nu eenmaal solidariteit en een minimumwelvaartsniveau voor iedereen wil. Dat dergelijke basiswaarden hier als 'communisme' worden afgedaan, zegt al iets over het gemiddelde ontwikkelingsniveau van de 'reaguurder.'"

Nogmaals: je vergelijkt appels met peren. Ik wil niet hetzelfde als jij, dus niet iedereen wil solidariteit. Dus spreek svp voor jezelf; ik trek m'n eigen mond wel open als het nodig is.

En over dat "minimumwelvaartsniveau": wie bepaalt dat? Ik kan wel zeggen dat 'n wekelijkse blowjob daarbij hoort, maar wie gaat 'm geven?

Wees nou 's eerlijk, wanneer zijn hier nou nog mensen gestorven aan de honger of door de vrieskou? So much voor je "minimumwelvaartsniveau", steek die maar lekker in het gaatje waar de zon nooit schijnt...

mrXL | 01-11-06 | 17:10

@mrXL 01-11-06 @ 16:50:
Ben zelf ook overtuigd libertariër, anarcho-kapitalist zelfs, maar ga nu toch weer VVD stemmen om de simpele reden dat ik geloof dat een stem hierop mijn ideaal het dichtste bij kan brengen, omdat ze meer invloed hebben dan andere liberale partijen. Vooral de voorgestelde belastingverlagingen en de voorgestelde afschaffing van de overdrachtsbelasting zie ik wel zitten. Kan echter niet ontkennen dat ik doorgaans teleurgesteld ben in de resultaten van hun beleid.

Mark 9712 | 01-11-06 | 17:08

Volgens mij is het filmpje ook uit op een uitkering...
(lees: Hij doet het niet.)

~Whatever~ | 01-11-06 | 17:07

hehe leuk filmpje... goeie actie van de PvdA

Bodde | 01-11-06 | 17:05

@Keutelaer 01-11-06 @ 16:33
Hardcore kapitalisme zal in Nederland nooit worden ingevoerd, omdat de beschaafde mens nu eenmaal solidariteit en een minimumwelvaartsniveau voor iedereen wil.
En daar sla je nou net de spijker op de kop. Wat voor jou nl. een minimum welvaartsniveau is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. Persoonlijk denk ik dat je in Nederland niet op straat hoeft te leven.
Tuurlijk, er zijn uitzonderingsgevallen, ik ken ze ook. Echter, als je vaak wat dieper gaat kijken zit er toch een addertje onder het gras bij die "armoedeverhalen".
Wat mij heel erg stoort is dat Links altijd als 'goed' wordt bestempeld en rechts als 'fout'. Zal wel iets met de oorlog te maken hebben ofzo, zou het anders niet weten. Ik ben niet zo beletterd als sommigen hier maar ik zie wel wat er om me heen gebeurt. Ik zie mensen radicaliseren. Op verjaardagen hoor ik mensen uitspraken doen die je 10 jaar geleden niet van ze verwachtte. Dit zijn allemaal hoog opgeleide mensen die er de schijt van krijgen dat zij lopen te betalen voor die paupers die nog niet eens de moeite nemen om een baan te zoeken. Voor die paupers die van de gemeente een wasmachine krijgen maar wel na het vangen van de WW 3 dagen zitten te zuipen in de kroeg. Je kunt medelijden hebben met die mensen maar eens is de koek op..

RedFrits | 01-11-06 | 17:04

@LJBrinkhorst 01-11-06 @ 16:44
Stil nou, straks moet tie huilen. Geert Wilders voor president, belastingverlaging door ontwikkelingshulp stop te zetten en legale softdrugs!

dlseth | 01-11-06 | 17:03

En over die veramerikanisering: was die er maar. Amerika is nog steeds het land waar je als pauper binnen kunt komen en je eigen vermogen op kunt bouwen, dat is hier godsonmogelijk met alle ambtenarij en belasting. Daar zijn genoeg voorbeelden van.

Al die linxe mensen zijn net krijsende babies, dat ze recht hebben op zus en zo. Bouw je eigen huis ipv te zeiken dat je ook recht hebt op andermans 50%.

mrXL | 01-11-06 | 17:03

@Keutelaer 01-11-06 @ 16:33
Ga jij eens even heel snel doodvallen. Zie nu een reactie zonder enige vorm van inhoud, volledig op de persoon of club gespeeld.

Overigens is dit niet voor het eerst dat ik me erover verbaas dat nog niet iedereen doorheeft dat de geschiedenis heeft geleerd dat vrijheid per definitie het beste is voor welke maatschappij dan ook. Alternatieven zijn er al genoeg geweest, telkens minder succesvol. Zolang iedereen de vrijheid heeft om productief te kunnen zijn en de vruchten hiervan vrij kan besteden, gaat de gehele economie erop vooruit.

Meer overheidsingrijpen en hogere belastingen lijden tot een vermindering van productiviteit en op termijn van welvaart en werkgelegenheid. Rijken kunnen prima voor zichzelf zorgen, die zullen er altijd wel zijn, armen zijn op termijn niet zelden het slachtoffer van links economisch beleid.

Mark 9712 | 01-11-06 | 17:02

De Woutmobiel en speciaal roze gespoten voor onze roze panter.

bosbaan | 01-11-06 | 17:02

@Keutelaer: ik ben geen vertwijfelde neoconservatief maar libertarier, dus ik spuug ook op de VVD. Socialisme is iets dat uit vrije wil zou moeten geschieden; mensen gedwongen laten betalen voor een hele ambtenarenruif of armoedzaaiers noemt men gewoon slavenarbeid.

En ja, iedere armoedzaaier die op de sp of pvda stemt in de hoop dat het toptarief van 72% weer wordt ingevoerd, is gewoon 'n notoire dief.

Wat geeft jou gvd het recht te zeggen dat rijkere mensen geld moeten afstaan aan armen? Wel meer linxe "intellectuelen" hebben dat god-complex. Begin bij jezelf zou ik zeggen. Geef alles weg, en kijk of je er gelukkiger door wordt, maar verplicht svp niet iedereen hiertoe.

En over dat van die Verelendungstheorie: daar begin jij notabene zelf over in je post van 13:34: "Er is maar een beperkte hoeveelheid geld en goed in de wereld, en de mensen die er meer van hebben, zijn dus rijk ten koste van de armen. Het moet uit de lengte of de breedte komen."

Dat argument kun je heel simpel onderuit halen. Economieen kunnen groeien, snap je? Daar is individueel initiatief voor nodig. Met steeds minder kan meer gemaakt worden.

En als iedereen het recht heeft zichzelf te verrijken in deze kapitalistische maatschappij, waarom doen die paupers dat dan niet?

Natuurlijk groeit de aanhang van de PvdA, (nationaal)socialisme is nooit uit de mode geraakt sinds 1930. Allemaal leuke luchtballonnetjes oplaten, de gemiddelde domme stemmer trapt daar wel in.

En kom nou niet met de VVD om die als politiek conservatief te bestempelen, Hans Hoogervorst voert notabene zelf een communistisch gezondheidssysteem in of onderzoekt of extra tax op bitterballen mogelijk is.

Sterker nog: diezelfde VVD heeft in 1983 de grondwet laten aanpassen onder Wiegel waarbij er zwaar socialistische elementen werden ingezet zoals dat de overheid de plicht heeft om banen te maken enz.

mrXL | 01-11-06 | 16:50

@bakoenin 01-11-06 @ 16:09

Ik ga dervanuit dat je nagedacht hebt voordat je je eerste reactie op die van mij hebt geschreven

Gekke_Gert | 01-11-06 | 16:46

@ Keutelaer 01-11-06 @ 16:33

Jammer he, dat het 'rechtse' blok in de Tweede Kamer na de verkiezingen waarschijnlijk nog steeds in de meerheid is....

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 16:44

@ACA:

"Iemand zonder hypotheek betaald volledige belasting, iemand zonder een stuk minder. Of je dat nu aftrek of subsidie noemt maakt geen fuck uit. En iemand die in een hoger tarief valt mag nog minder betalen. "

(Iemand = 3e persoon, "betaalt", ok, zullen hier niet over vallen.)

Er is wel degelijk verschil tussen subsidie of aftrek. Subsidie houdt in dat je iets krijgt waar je niet voor gewerkt hebt, aftrek betekent dat je minder hoeft te betalen over iets dat je zelf verdiend hebt.

Aftrek is begrensd tot wat je verdiend; subsidie kan in principe oneindig zijn.

En waarom hebben hogere inkomens "meer aftrek"? Juist, omdat zij in een nog hogere belastingschijf vallen. Zelfs bij een niet-progressief stelsel betalen "rijken" [wie bedoelen we daar eigenlijk mee???] al meer dan "armen", 30% van 100.000 > 30% 30.000.

Als er een vlaktax wordt ingevoerd, verdwijnt automatisch die 'hogere aftrek'.
Sorry trouwens dat ik je debiel noemde. Ik snap ook wel dat mensen compleet gehersenspoeld worden door de politiek, dat kan ik jou als individu niet aanrekenen. Maar blijf svp kritisch en loop niet zonder meer achter willekeurige berichten aan; dat deed de menigte in 1940 ook.

mrXL | 01-11-06 | 16:36

@mrXL 01-11-06 @ 14:02

Nog een vertwijfelde neoconservatief die spastisch om zich heen begint te slaan, zodra iemand zijn vrijheid om zichzelf te verrijken met ook maar één vinger durft aan te raken. Zodra iemand een grijntje van solidariteit met de medemens vertoont, wordt hier gesmeten met communistische doemscenario's. Heb jij op je VMBO-school (of LOM?) soms geleerd dat het beste argument een generaliseerd vooroordeel is?

Tip: zet al je drie hersencellen aan, en verdiep je eerst in de programma's van de linkse partijen. Er wordt met geen woord gerept over heilstaten, verelendungstheorieën en eenpartijstelsels. Allemaal vooroordelen die de kneedbare reaguurdersgeest maar al te graag overneemt van de GS-redactie. De 'reaguurder' van GeenStijl wil immers net als hen zijn eigen zakken vullen en triomfantelijk over het 'crapuul' onder hem heen kotsen! Word wakker, laag ontwikkelde stakker: je zet jezelf te kijk.

Hardcore kapitalisme zal in Nederland nooit worden ingevoerd, omdat de beschaafde mens nu eenmaal solidariteit en een minimumwelvaartsniveau voor iedereen wil. Dat dergelijke basiswaarden hier als 'communisme' worden afgedaan, zegt al iets over het gemiddelde ontwikkelingsniveau van de 'reaguurder.'

FYI: de VVD gaat uit de regering! Ze worden hier als goden vereerd, maar feit is dat de door jullie zo verguisde PvdA wel dik tweemaal zoveel zetels krijgt als die hypocriete proletenclub. Als ze niet oppassen fietst 'Maorijnissen' ze nog voorbij! Kennelijk heeft iedereen het hier te druk met achterlijk en tendentieus kankeren om te zien wat ze goed doen.

Doei VVD, veel succes in de oppositiebankjes. Nederland heeft genoeg van jullie veramerikaniseerde afbraakbeleid.

Keutelaer | 01-11-06 | 16:33

@Dré: Dus jij wilt zo´n ultieme inperking van het zelfbeschikkingsrecht van mensen en dat er dientengevolge dus ook aan de overheid zoveel macht gegeven moet worden die nodig is om de zweep er over te laten gaan zodat er nog iemand gemotiveerd wordt om te werken. Als Nederland de door jou nagstreefde staat zou worden, dan ga ik immigreren. Maar jij zet er natuurlijk een muur omheen zodat ik niet weg kan. Ok, als ik dan moet blijven zou ik niet gaan werken voor die habbekrats die ik meer krijg dan als ik niks doe (ook ik werk om televen en niet andersom). Aangezien ik waarschijnlijk niet de enige bent die niet wil werken zul je dus een soort van dwang moeten invoeren om je systeem betaalbaar te houden.

Dat land van jou was er al. Het is een mislukt concept gebleken. De muren zijn al meer dan 15 jaar weg. En er wordt nog steeds betaald aan alle ellende die dat systeem veroorzaakt heeft.

synchronicity | 01-11-06 | 16:17

@ACA Enorme debiel die je bent:

"De overheid besteedde in 2003 voor 41 miljard aan regelingen en voorzieningen voor de burger, zoals onderwijs, volkshuisvesting, kinderopvang, huurtoeslag en hypotheekrenteaftrek. Van dat geld kwam 39 procent terecht bij de hoogste inkomens. De lagere en middeninkomens profiteren ongeveer evenveel: 28 à 29 procent."

De overheid besteedt helemaal geen geld aan hypotheekrenteaftrek; dat geld hebben ze nooit gehad. Hoe kunnen ze het dan besteden? Een beetje kritisch lezen is er niet bij, is het wel?

Daarnaast wordt er niet gezegd wat precies de "hoge inkomens" (meer dan modaal?) zijn, en ook niet hoeveel zij bijdragen aan die 41 miljard. Als ze voor 50% bijdragen en maar 39% terugkrijgen, dan kun je ze beter dankbaar zijn.

Als je dit soort linxe rioolberichten serieus neemt en hier je opinie op vormt, dan ben je, sorry dat ik het zeg, echt zo stom als 'n amoebe.

mrXL | 01-11-06 | 16:17

Om deze reden ben ik van mening dat dit verraad aan de menselijkheid en de natuur voorkomen moet worden.

Nou deze is helemaal fantastisch, de aankomende tijd sterven 40 % van de dieren uit en moeten we dijken van 100 meter hoog bouwen, en de sukkels hier kwaken nog steeds over vrije markt

bakoenin | 01-11-06 | 16:09

de Parasieten van de Arbeid zijn weer lekker sociaal bezig, met het geld dat ze de loonslaven ontstolen hebben.

buchtinpakskes | 01-11-06 | 16:06

Kunnen we niet vrijwillig socialisme invoeren? Ik betaal dan 20% inkomstenbelasting en 9% btw maar dan heb ik geen recht op een uitkering, studiebeurs voor me kids, bijstand, etc. Daar tegenover doen we een systeem voor socialisten met 52% inkomstenbelasting, 25% btw maar dan wel recht op alles. Deal?

dlseth | 01-11-06 | 16:03

Gekke_Gert 01-11-06 @ 15:39

Je verklaart toch de oorlog aan het socialisme, hoe wou je dat doen, met een papieren mutsje ?
Komop oorlog is voortzetting maar tevens het einde der diplomatie, ken je klassiekers voordat je gaat schreeuwen.
Clausewitz

bakoenin | 01-11-06 | 16:02

bakoenin 01-11-06 @ 12:08.

Ik moet zeggen dat je een zeer beperkt beeld van de wereld hebt. Een oorlog kan namelijk op vele manieren plaats vinden en daar hoeven geen kleine kinderen voor te lijden (Ik schold je niet uit voor kleuterneuqer). Ik ben van mening dat socialisme niet alleen op de lange termijn onvoorziene gevolgen zal hebben, maar ook op de korte termijn. Om deze reden ben ik van mening dat dit verraad aan de menselijkheid en de natuur voorkomen moet worden.

Het gooien van bommen gaat mij echter te ver, doordat openlijk fysiek geweld gebruiken tegen het socialsime hoogst waarschijnlijk mensen meer naar links zal bewegen.

Denk voortaan na voordat je iets zegt, had je dit in dit geval gedaan mag je al het bovenstaande negeren

Gekke_Gert | 01-11-06 | 15:39

Armoede... en dan dat laten zien door een vent in een groen hemd om zo het CDA de schuld te geven... Geestelijke armoede dat is de PVDA. Gebrek aan ideeen... dat is PVDA... Geld uitgeven dat niet van jou is... dat is PVDA... Zeiken tegen mensen die met hard werken veel hebben bereikt maar dat niet mogen hebben... dat is PVDA. Triest zijn dat is PVDA

Kingeef1975 | 01-11-06 | 15:23

De bakker hier op de hoek verdient zeker goed.

Utopiad | 01-11-06 | 15:20

Utopiad 01-11-06 @ 15:00
Ondernemers met topinkomens ...... de bakker op de hoek ....
pilletje al genomen vandaag ?

bakoenin | 01-11-06 | 15:11

@bakoenin

dat slaat natuurlijk nergens op want neem de bakker bij jou op de hoek of het garagebedrijf in het dorp, dat zijn ook ondernemers en die verstrekken wel werkgelegenheid aan andere mensen in de samenleving. En niet alleen direct maar ook indirect denk aan degene die de autobanden importeert of het meel levert om brood mee te bakken. Dat zijn ook weer ondernemers. En dat soort mensen moeten gestimuleerd worden en dat doe je niet door zoals de PvdA in hun inkomen te snijden en met allemaal extra heffingen te komen omdat ze anders al hun mooie plannen niet kunnen betalen. Dat zorgt ervoor dat die mensen minder personeel aannemen en dat heeft weer tot gevolg dat de werkloosheid stijgt. Oftewel dat werkt in eerste instantie positief doordat ze meer uitkeringen kunnen verstrekken en een grotere groep aan het werk kunnen krijgen dmv subsidies maar aan het einde heeft het alleen maar een averechts effect.

Utopiad | 01-11-06 | 15:00

@ dré
Nou, nee. Volgens mij zou Jan M. nog van jou schrikken.

Lewis | 01-11-06 | 14:49

@dré oudman 01-11-06 @ 14:46
Wel duidelijk, of het ook nog reeel is....

aca | 01-11-06 | 14:49

Er zijn véél te veel mensen die véél te veel verdienen en daarmee véél te veel geld onttrekken aan de samenleving. Het zou redelijk zijn als het minimumloon 1.5 keer wordt verhoogd, terwijl het maximumloon niet hoger mag zijn dan 3 keer dat verhoogde minimumloon! Is dat duidelijk?!

dré oudman | 01-11-06 | 14:46

Vanavond Wouter Bos bij Jensen. Dan kun je het hem zelf horen vertellen.

jaco | 01-11-06 | 14:35

Leandroz 01-11-06 @ 14:26
PVDWTF??????

Misschien Partij van de Wankers, Tyfushonden, Finnen?
Volg je niet helemaal.

I (8)You fokker | 01-11-06 | 14:34

Utopiad 01-11-06 @ 14:09

Is het je opgevallen dat ondernemers met topinkomens zich graag vestigen in landen waar mensen 16 uur werken per dag en wonen in krotten.
En zo gauw die mensen ook wat willen snel hun hielen lichten.

bakoenin | 01-11-06 | 14:31

Kan dit filmpje ook in de GS Dump komen? Mijn computert is allergies voor PvdA en slaat op tilt als die letters in een web-adres voorkomen...

Metzke | 01-11-06 | 14:30

Weg met dat door de slinkse bende in stand gehouden pamperen, werken voor je geld, ook nog eens veel en veel beter voor de integratie.
Niet werken dan weinig geld, niet integreren dan geen werk dus weinig geld.
Goed voor de gezondheid van de gesubsidieerde kiezersbasis van de Boslim, goed voor het sociale leven van het voormalig door de staat gefinancieerde stemvee van de Boslim, goed voor de economie en niet zo goed voor die totaal overbodige jankpartij. Eeen klassieke win win situatie dus.
Verder moeten al die PvdA jankerts hierboven lekker naar Indymedia gaan, sluit lekker aan bij de luchtfietserij van deze zielige partij die door de oh zo "objectieve" publieke nieuws programma's al iedere dag zo schofterig gepropagandeert wordt.

capo | 01-11-06 | 14:30

PVDWTF

Leandroz | 01-11-06 | 14:26

In de afgelopen ca. 30 heeft de VVD 25 jaar op het pluche gezeten. En tjongejonge wat gaat het goed in Nederland. Of je nu door de hond of kat gebeten wordt: het doet allebei auw.

koerbagh | 01-11-06 | 14:26

@aca 01-11-06 @ 14:13
Over rijken en armen en belasting etc...
Als iemand 1000K verdient en hij betaald 1% belasting dan is dat waarschijnlijk meer dan een hele wijk aan paupers die de volle mep over hun uitkering betalen...
Als we op deze manier de armen rijken discussie gaan voeren dan kom je vanzelf op het SP niveau. Zoiets als de grootverdieners moeten maar eens een keer gaan werken, we zullen ze leren. Stuur ze naar een kamp "Arbeit macht frei".
Jij en ik weten dat dit niet de bedoeling kan zijn.

Pigha Lal | 01-11-06 | 14:26

aca 01-11-06 @ 14:17
Jij blijft vastzitten in hetzelfde beeld he? Hup, ruif voor taart en je hebt weer gelijk hoor.

LibertasSimplex | 01-11-06 | 14:24

@mrXL 01-11-06 @ 14:05
Dat jij nooit verder komt dan de sportpagina's betekent niet dat ik de economiepagina's niet begrijp.

aca | 01-11-06 | 14:17

Pigha Lal 01-11-06 @ 14:09

Ben ik niet met je eens, dat laatste. Ze neemt enkel "niet politiek correct klinkende" standpunten in voor haar doelgroep. Gevolg: Als ze ongelijk blijkt te hebben houdt ze net zolang vast, tot er een onredelijke concessie wordt uitgeperst. En daar heeft ze kennelijk geen enkele moeite mee, aangezien ze niet uit het kabinet is gestapt.

LibertasSimplex | 01-11-06 | 14:13

@Pigha Lal 01-11-06 @ 14:03
Vast niet zoveel dat ze ook recht hebben op meer uit de ruif dan mensen aan de onderkant. In ieder geval bestaat er hooguit solidariteit tussen groepen op hetzelfde niveau, niet van rijk met arm, en waarschijnlijk is het zo in 0031 dat minder verdienenden meebetalen aan de welvaart van meerverdienenden.

Iemand zonder hypotheek betaald volledige belasting, iemand zonder een stuk minder. Of je dat nu aftrek of subsidie noemt maakt geen fuck uit. En iemand die in een hoger tarief valt mag nog minder betalen. Uiteindelijk betaalt de samenleving de bezitsvorming van een gedeelte van die samenleving. Hoezo eigen verantwoordelijkheid. Bovendien, onze conservatieve vrinden weten dondersgoed dat het op termijn niet haalbaar blijft, nergens zoveel Dogma's als in het huidig kabinet.

aca | 01-11-06 | 14:13

mrXL 01-11-06 @ 14:02

Wel aardige column, in de link. Waarin nog niet eens gesproken over taartverbetering met slagroom en vruchies.

LibertasSimplex | 01-11-06 | 14:10

@LibertasSimplex 01-11-06 @ 14:01
Verdonk deed het ook al goed voor ze in de politiek kwam. Ze had dus in elk geval al iets bereikt. Daarnaast heeft ze de ballen om een "niet politiek correct standpunt" in te durven nemen.

Pigha Lal | 01-11-06 | 14:09

Eindelijk dat filmpje kunnen kijken, pauper partij kan niet eens een goede server betalen, zo zal het, als de pvda aan de macht komt, over 4 jaar met alles in dit land zijn.

Dat is duidelijk de strekking van het hele filmpje, ze willen niet de hele bevolking naar een hoger niveau tillen maar de rijken afstraffen voor het tonen van handelsgeest en doorzettingsvermogen.

Ze vergeten gemakshalve even dat de top 10% meer betaald aan belasting dan pakweg de onderste 50% en dat de top 10% ook een aanzienlijk lager beroep doet op diezelfde belasting centen.

Ondernemers en top inkomens moeten juist gestimuleerd worden om zich hier te vestigen en ook vooral hier te blijven. Zij creëren werkgelegenheid waar iedereen in dit land van profiteerd.

Utopiad | 01-11-06 | 14:09

@ Keutelaer 01-11-06 @ 13:34

Is u Wouter Bos in disguise?

Grof gebekt zijn, naast krenterigheid, vind ik ook zo'n mooie eigenschap van PvdA'ers. Wie begint er nou met 'Rot maar op naar Amerika', jij toch amice?

Ik heb tamelijk het land aan mensen van uiteenlopende politieke kleuren die als het hen uitkomt, verwijzen naar de zorgplicht van de overheid of de rijken vs. de armen. Om vervolgens op een ander punt die overheid en die rijkere mensen weer keihard in de hoek te zetten onder het mom 'daar hebben jullie niets mee te maken'.

Als je het beter wilt hebben zul je daarvoor moeten werken. Precies zoals de mensen die dat al hebben bereikt, ook hebben gedaan. Beetje sneu he, om dan de centjes van de rijken weer af te pakken.

Jouw toekomstvisie is er een van middelmatigheid door nivellering. Das niet de mijne, maar who cares, als je jouw mening bevestigd wil zien zijn er zat andere fora waar dat gebeurt. Succes!

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 14:07

@aca: "Onlangs kwam uit een onderzoek dat de rijkste tien procent zo'n dikke 20% van de overheidsuitgaven opsoepeerd. Hypotheekrenteaftrek is ook al zo'n vorm van geld dat omhoogstroomt. Ben geen fan van Bos (en filmpje doet het hier ook niet), maar het wordt tch tijd dat de subsidiering van de rijken eens ophoudt en ze eens gaan werken voor hun geld."

Nou nou nou wat ben jij stom zeg, ongelooflijk. Jij haalt het vmbo waarschijnlijk niet eens. Waar denk jij dat de overheid dat geld vandaan haalt om weg te kunnen geven? Bij de arme sloebers vandaan?

We hebben in NL een progressief belastingstelsel, dat wil zeggen dat als je meer verdient, dat je ook procentueel gezien meer betaalt. Jouw verhaaltje is dus echt absolute bullshit. Ik zou graag je 'onderzoek' eens lezen, maar je zult het wel niet kunnen terugvinden of er zal wel geen klote van kloppen.

mrXL | 01-11-06 | 14:05

hypotheekrenteaftrek maximeren is een bijzonder logische maatregel, als je een huis van een miljoen kunt betalen heb je die overheidssubsidie echt niet nodig. Aangezien dat maar een zeer beperkt aantal stemmers is, doet het feit dat men daar in den Haag zo over treuzelt vermoeden dat de dames en heren politici hier wellicht belangen bij hebben in de persoonlijke dan wel relationele sfeer..

Zeurders | 01-11-06 | 14:04

@aca 01-11-06 @ 13:59
Staat in dat onderzoek ook hoeveel belasting de rijken betalen?
.
En hyptheekrente aftrek is geen subsidie, je mag MINDER belasting BETALEN.

Pigha Lal | 01-11-06 | 14:03

@ tang op varken @ 14:00
Huh? En wat vind je van de inval in Irak?

Lewis | 01-11-06 | 14:02

@Keutelaer: Als jij nou 's de stront uit je hersens haalt:

"Er is maar een beperkte hoeveelheid geld en goed in de wereld, en de mensen die er meer van hebben, zijn dus rijk ten koste van de armen. Het moet uit de lengte of de breedte komen."

Dit stukje komt rechtstreeks uit de "Verellendungstheorie" van Marx, je slaat dus de plank volkomen mis. Welvaart wordt gecreeerd, door werkende mensen te verstaan. Des te meer er werken, des te meer welvaart.

En als je het nog steeds niet begrijpt, lees dan dit stuk nog maar 's:

www.meervrijheid.nl/index.html?consumi...
Maar lul svp niet zo dom.

mrXL | 01-11-06 | 14:02

Pigha Lal 01-11-06 @ 13:59

Als Verdonk ook hersens had, en geen nepballen, had ik ook op haar gestemd. Ze begrijpt haar functie helemaal niet. En ze doet enkel stoer als het mooi staat. Ik begrijp echt niet dat iemand nog vanwege Verdonk op de VVD zou stemmen.

LibertasSimplex | 01-11-06 | 14:01

Op de website van het CDA staat dat de ontslagbescherming wordt verbeterd. Dit is onwaar Het CDA pleegt met deze onjuiste informatie over het ontslagrecht kiezersbedrog. Schandalig.

Zelfs in de stemwijzer staat het verkeerd die moet dus aangepast worden

0xy | 01-11-06 | 14:00

Onlangs kwam uit een onderzoek dat de rijkste tien procent zo'n dikke 20% van de overheidsuitgaven opsoepeerd. Hypotheekrenteaftrek is ook al zo'n vorm van geld dat omhoogstroomt. Ben geen fan van Bos (en filmpje doet het hier ook niet), maar het wordt tch tijd dat de subsidiering van de rijken eens ophoudt en ze eens gaan werken voor hun geld.

aca | 01-11-06 | 13:59

@Shadylololol 01-11-06 @ 13:21
"Antwoord: Verdonk is afgemaakt door de ol-boys / gevestigde network van de VVD. "
Wel een beetje late reactie maar HELAAS moest ik even iets doen.
En je argument is toch juist een reden om op Verdonk te stemmen! Fuq de ol-boys (de rode rakkers van de VVD) en stem op VERDONK.
Dat wijf heef balleh!

Pigha Lal | 01-11-06 | 13:59

@vV

Ik wens niemand dood of zo hoor, maar ik vond het we een lollig regeltje.

Lewis | 01-11-06 | 13:59

PTS 01-11-06 @ 13:46

Persoonlijk vindt ik het wel mee vallen ,ook Geert Wilders wordt hier wel eens afgebrand hoor ook over zus en zo dus waar hebben we het over

Salvatore Riina | 01-11-06 | 13:57

Idd geen VOC mentaliteit.

HJdeT | 01-11-06 | 13:56

@ Lewis

Heb jij zo'n hekel aan Turken dan?

vernieuwdeVerbatim | 01-11-06 | 13:53

is dat niet t zelfde huis als waar Ralph Inbar aan de dakgoot hing??

filmpje moet ff laden, dus geduld is een schone zaak, iets wat je wel vaker bij de PvdA nodig hebt

De Rederijker | 01-11-06 | 13:53

Aanvulling: en dan vooral de samenvatting op pagina 101

Lewis | 01-11-06 | 13:52

Hoe is het mogelijk: iemand uit LEIDEN die anti-links is???
Eigenlijk moeten gemeenten an sich inkomensafhankelijk gaan functioneren. Is het Bruto Stedelijk Product hoog, dan betaal je mee aan alle kleine kutdorpjes van Nederland en krijgen we op den duur één grote agglomeratie, en kun je die regeling weer afschaffen.

PTS | 01-11-06 | 13:52

@vV 13:47
Pagina 130 is ook wel aardig. :-)

Lewis | 01-11-06 | 13:51

tja al die autochtone bankliggers en biculturele mekkaknielers zullen toch door iemand betaald moeten worden. Dus onder de pvda gaat de hypotheekrente aftrek eraan geloven, wordt de zorgpremie inkomensafhankelijk (links woord voor: duurder als u werkt). Hier in Leiden heeft de linkse dievenbende al aangekondigd dat parkeren ook inkomens afhankelijk wordt. Binnen twee jaar wordt de prijs van je brood bij de bakker nog inkomensafhankelijk. oja tip voor GS teletekstpagina 317, lekker objectief toch die NOS :)

vernieuwdeVerbatim | 01-11-06 | 13:47

@Salvatore Riina
Een trouwe GL stemmer. Bos hoeft van mij ook niet hoor, maar ben je het niet met me eens dat de PvdA/Bos hier niet onevenredig vaak een draai om de oren krijgen?

PTS | 01-11-06 | 13:46

@RedFrits 01-11-06 @ 13:30
Omdat het mij hier gaat om het betaalbaar houden van onze verzorgingsstaat en niet om de inkomensverdeling. Het draait hier niet om de verdeling tussen arm en rijk, maar de verdeling tussen generaties. En iedereen vindt dat rijk solidair mag zijn met arm, de VVD'ers een klein beetje en de PvdA'ers een heleboel. Maar wanneer het gaat om solidariteit tussen generaties werkt het steeds één kant op, jongere generaties mogen opdraaien voor het huidige peil van de verzorgingsstaat waar zij zelf nooit van gaan profiteren, maar de oudere generaties wel.

sjaakdeslinksesul | 01-11-06 | 13:46

Tegengas: MET

Kennst Du den Urknall aus dem Horn?
Kennst Du den Grund für der Nordmannen Zorn?
Klar wie das Wasser aus unseren Tälern,
Gelb wie reife Weizenähren,
Aus dem Fasse muss es fliessen,
Damit wir Schlacht und Sieg begiessen.

Met, Met, Met, Met, Met, Met

Hoch im Norden, tief im Nebel
Wo die Mannen mit Njørd segeln
Dort wolln wir im Kampfe die Äxte schwingen
Nach der Jagdzeit am Feuer singen
Die Hörner und die Humpen heben
Der Met, der ist ein Aasensegen

Met, Met, Met, Met, Met, Met

;)

ps: Vind mijne mooier, en versta jouwe ook niet :o

Kunera | 01-11-06 | 13:44

PTS 01-11-06 @ 13:38

U is een medewerkerT van de pvda zeker?

Salvatore Riina | 01-11-06 | 13:40

Ies ook de bedoeling dat filmpje het niet doet, jullie snappen ook niets!

laffe haas | 01-11-06 | 13:40

@ zure hond 01-11-06 @ 12:00: dat vraag ik me ook af!

Wordt GS dan toch gerund door klein-rechtse zeurmannetjes? Valt tegen.

Dr. Ammer | 01-11-06 | 13:40

Dit weten we al lang.
Links staat voor: "Ik wil jouw geld, want ik heb zelf niks."
Rechts staat voor: "Blijf van mijn geld af, werkschuwe homo."
Over 3 miljoen jaar zal deze tegenstelling nog bestaan, dus de nieuwswaarde van het het filmpje van de Portemonee van de Ander is minimaal. Feit blijft natuurlijk dat rechts het goddelijke gelijk aan haar zijde heeft, maar ja... linkse mensen (lamstralen zonder bezit) zijn hardnekkig. Dat weten we ondertussen wel.

AdolfJoling | 01-11-06 | 13:40

@Fleischbaum

Wilde je echt beweren dat je *geen* proleet bent? Hahahaha!

dwaal | 01-11-06 | 13:39

@redactie
Nou Geenstijl, nu weten we onderhand wel dat Bos niet jullie grootste vriend en de PvdA niet jullie ideologische evenbeeld is. Dit gaat echt de zielige kant op.

PTS | 01-11-06 | 13:38

Waarom doen we in NL niet gewoon vrijwillige belasting voor dat deel waaruit alle sociale voorzieningen worden betaald? Als je een solidair type bent, dan betaal je lekker veel aan die belasting en als je vooral goed voor jezelf wil zorgen, dan betaal je niks... Ik neem aan dat alle PvdA stemmers dan royaal gaan storten, immers ze zijn solidair toch?

synchronicity | 01-11-06 | 13:38

@zure hond @12:00, lawzie @13:03 en anderen
Hoor eens, we krijgen al een jaar of zes vrijwel dagelijks een portie Balkenende-bashing te verstouwen, dus mag nou de PvdA eindelijk even de klos zijn? Ik vind 't wel verfrissend; weer eens wat anders. Go, GS!

Lewis | 01-11-06 | 13:38

@redfrits
Als je reageert wil je dan wel de plannen kennen. Niemand heeft het over het onthouden van een aow uitkering. Hooguit moeten ze € 16 p/mnd aow premie bijdragen. Eten die welgesteldere bejaarden geen hap minder om of moeten ze stoppen met hun overwintering. Hooguit ontvangen de nabestaanden een wat lagere erfenis.

bookie | 01-11-06 | 13:34

@LJBrinkhorst 01-11-06 @ 13:09

Als je eerst de stront uit je ogen veegt die je belet mijn posts correct te lezen, zie je de medemens gelijk ook heel anders. Ik heb het over bijdragen naar draagkracht aan de maatschappij, niet het ontlopen van je eigen verantwoordelijkheid. Veel rechtse (paranoïde) denkers maken die denkfout, en betichten iedereen die niet rijk is van luiheid.

Er is maar een beperkte hoeveelheid geld en goed in de wereld, en de mensen die er meer van hebben, zijn dus rijk ten koste van de armen. Het moet uit de lengte of de breedte komen.

Een nadeel van dit type kapitalisme is, is dat mensen de fatsoensgrens zonder scrupules overschrijden om zichzelf te kunnen verrijken. Wil je geld verdienen met een site waarmee ongebreideld gekankerd kan worden op alles en iedereen? Dat kan, anders las je dit niet.

En flikker een eind heen met je verwijzing naar Noord Korea, de PvdA heeft werkelijk niets met rabiaat stalinisme te maken. Dat vooroordeel is even oud als het onaangebroken doosje voorbehoedsmiddelen in proleet Rutte's nachtkastje. Zulke gemeenplaatsen getuigen alleen maar van kortzichtigheid en gebrek aan probleemoplossend vermogen.

Keutelaer | 01-11-06 | 13:34

Filmpje werkt niet,waarschijnlijk te weinig geld afhandig gemaakt bij de wat beter bedeelde,Het is en blijft een klote partij dat pvda

Salvatore Riina | 01-11-06 | 13:33

@sjaakdeslinksesul 01-11-06 @ 13:26
Als jij dat niet terecht vindt dan snap ik niet dat jij het aftoppen van de AOW uitkeringen wel rechtvaardig vindt??

RedFrits | 01-11-06 | 13:30

@RedFrits 01-11-06 @ 13:19
Jij (hoop ik althans) en ik 9staat vast) betalen vandaag de dag netjes onze VUT-premie. Gaan jij en ik daar ooit van profiteren? Is dat dan wel terecht?

sjaakdeslinksesul | 01-11-06 | 13:26

Tiepe 01-11-06 @ 12:34

Zou je mij kunnen uitleggen welk van de stereotype klachten niet waar is dan? En wat de PvdA daar nou tegenover zet? Want Wouter kan het niet uitleggen. Die vindt niks. Of durft het niet te zeggen wat ie zelf vindt. In ieder geval zegt ie niks.

LibertasSimplex | 01-11-06 | 13:25

LJBrinkhorst 01-11-06 @ 13:13:
In de tijd van Thorbecke waren liberalen nog links. (De christenhonden waren rechts)

tegengas | 01-11-06 | 13:22

@Pablo's ijscocar 01-11-06 @ 13:05
Je vergeet nog één ding.
Je gaat natuurlijk wel zwart erbij werken.
Zo houden we de economie draaiende :-)

I (8)You fokker | 01-11-06 | 13:22

-weggejorist-

Shadylololol | 01-11-06 | 13:21

@sjaakdeslinksesul 01-11-06 @ 12:43
Toen mijn vader 40 jaar geleden begon te betalen voor zijn AOW wist hij niet dat hij later niet volledig van dat RECHT zou mogen profiteren.
Vergelijk het eens met een verzekering. Jij betaalt premie. Vervolgens brand je auto helemaal uit en zegt de verzekering: "Sorry, je krijgt maar de helft want je verdient teveel"....
'Het is NIET normaal dat je iemand zijn rechten ontneemt omdat hij (later) meer is gaan verdienen.. Waarom zou ik proberen carrierre te maken als ik verdomme ook betaald de hele dag TV kan gaan kijken?? Denk toch s na man?? Je kan het toch niet maken mensen ide verdomme 40JAAR die premie hebben betaald, ze nu die premie ontzeggen? Overigens, die mensen met een hoger pensioen pompen ook meer geld in de economie. Ooit aan gedacht??

RedFrits | 01-11-06 | 13:19

@Tiepe> Heeej Lutsert, Je komt wel met veel kritiek en kekke sarcastische stijlfiguren (op z'n lutsers). Maar kom nou eens met argumenten VOOR jouw idool (en waarschijnlijk je gay lover) Wouter" het natte schuimpje" Bos. De leider van de Partij van de slappelingen, dedraaikontjes, de hoernalisten, de dhimmies, de luiwamessen en allochtonen. (behalve de Turken, want die hebben ons schuimpje nu wel door, gelukkig)

superjan | 01-11-06 | 13:19

@Shadylololol 01-11-06 @ 13:10
Ik zie je punt niet. Kan je mij nog een keer uitleggen waarom je geen Verdonk stemt??

Pigha Lal | 01-11-06 | 13:13

Shadylololol 01-11-06 @ 13:10

Volgens mij hebben wij links- of rechtsom het kiesrecht met terugwerkende kracht te danken aan Thorbecke, een liberaal zoals u weet. Voor de rest heb ik ook niet zoveel met dat partijtje.

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 13:13

Begrijpt de doelgroep van de Bos eigenlijk wel dat, door de werkende man, dit hele stelsel van sociale vangnetten en subsidie's kan bestaan......

Heb een beetje eigen waarde, en hup aan de slag ( als je dat fysiek kan).....
Kunnen we met zijn allen voor diegene die echt niets kunnen een fatsoenlijk stelsel in stand houden.

Stop met je handjes ophouden....( en je zult zien dan uiteindelijk iedereen rechts is, das van nature namelijk bepaald)

Solid-ground | 01-11-06 | 13:12

En vooral die hypocriete rotkop van klaas de Vries erboven om het af te maken.... Je weet wel de moordenaar van Pim

reconquista | 01-11-06 | 13:11

-weggejorist-

Shadylololol | 01-11-06 | 13:10

Keutelaer 01-11-06 @ 13:04

Maatschappelijke verantwoordelijkheid houdt ook in dat iedereen zijn steentje aan de samenleving bijdraagt. Er lopen nog veel te veel lutsers rond die op mijn belastingcenten de bon vivant lopen uit te hangen in de koffieshop, het cafe of anderszins een arbeidsloos bestaan leiden. Sociale zekerheid is een vangnet, geen hangmat.

Tip voor jou: als het jou niet bevalt dat mensen een groot deel eigen verantwoordelijkheid moeten nemen, dan rot je toch lekker op naar Noord-Korea.

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 13:09

Echt waar jongens, ik blijf het zeggen:
Als Wouter Bos premier wordt doe ik 4 dingen:
1 Laat me arbeidsongeschikt keuren
2 Vraag een uitkering aan
3 Ga in een huis van de woningbouw zitten
4 Lach alle loonslaven uit die dit voor mij gaan bekostigen.

Pablo's ijscocar | 01-11-06 | 13:05

@LJBrinkhorst 01-11-06 @ 13:00 je commentaar is meesterlijk :-)

Pigha Lal | 01-11-06 | 13:05

Inderdaad plaats ff een mirror.
De link is niet zoals de PVDA zo deaud als wat.

I (8)You fokker | 01-11-06 | 13:05

Zo ken ik jullie weer, mooi kort rechts door de bocht. Zodra een cent belastinggeld betaald moet worden, klagen de welgestelde grootverdieners steen en been. Je betaalt naar draagkracht mee aan het onderhoud van de maatschappij, deal with it.

Tip: rot op naar Amerika als je geen belasting wilt betalen en eindeloos je eigen zakken wilt vullen. Mocht je ontslagen worden of je poet verkeerd beleggen, dan beland je in de goot en geen hond die zich om je bekommert. Het kan verkeren, no?

En geniet daar ook van de elektriciteitskabels die primitief bovengronds aan houten masten hangen, krakkemikkige dijken die doorbreken (hallo New Orleans) en verzakte kutwegen.

Keutelaer | 01-11-06 | 13:04

@ zure hond 01-11-06 @ 12:00: laat maar ff gaan. GS was zeau eerste lustrum 21ste eeuw; ik kan me voorstellen dat ze daarvoor een beetje moeten compenseren. Je weet wel: gisteren hot, vandaag een beetje half, morgen not.

lawzie | 01-11-06 | 13:03

Megaprestatie ???
Met deze regering is het alleen maar slechter gegaan

4 jaar terug had ik meer te besteden > DIKKE BOEHOE
4 jaar terug had ik meer koopkracht > DIKKE BOEHOE
4 jaar terug had ik minder vaste lasten > TIP: zoek andere dealer.
4 jaar terug was autorijden veel goedkoper > DIKKE BOEHOE
4 jaar terug was de zorg goedkoper en beter > BETER? Quel dope gebruikt u?
4 jaar terug was onderwijs een stuk beter > Quel dope gebruikt u?
4 jaar terug waren er minder werkelozen > Oh ja joh?
4 jaar terug woonde ik niet in een kille wij zij samenleving > DIKKE BOEHOE

En straks zorg omhoog > Dikke boehoe
Energie rekening omhoog > Is ook echt de schuld van dit kabinet.

Ik als Modale werkgever ben hard gepakt door deze Regering > Wout zal jou wel eens echt lekker pakken.

Woute Bos jij Heb mijn STEM > Good for you!

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 13:00

AOW moet op termijn afgeschaft worden. het is te belachelijk voor woorden dat ik moet meebetalen aan de oudejaarsvoorziening van een ander. Daar zijn verzekeringen toch voor? Niet huilen maar verantwoorlijkheid nemen voor je eigen leven, en zelf de voorzieningen treffen die je nodig acht. Niet leunen op de produktiviteit van anderen, iets waar met name linkse partijen erg goed in zijn.

frenkelfrank69 | 01-11-06 | 13:00

ZI 01-11-06 @ 12:48
Rot nou gauw op. Eerst met je stelling: linkse mensen spelen in op gevoelens. Heb je de comment van Primavera (Schandalig en gevaarlijk om de burger haar zuurverdiende bezit af te nemen) wel vergeleken met de mijne?
En wat werkelijk van belang is in mijn comment heb je niet begrepen omdat je linksbashmode al op volle toeren draaide. Want wie is er hier nu eigenlijk links: jij!
Het gaat erom dat straks op iedere gepensioneerde nog maar één werkende is. Ik ben best bereid mee te betalen aan een goede verpleegzorg of de AOW van iemand die geen andere bron van inkomsten heeft. Maar als jij straks ipv tot je 67e tot je 70e door wil gaan met werken om "uit solidariteit' nú de overwintering van tante Sjaan en Ome Cor in Benidorm te financieren be my guest. Dat wil ik dus niet. Jij wel, omdat je in goed linkse gedachtegang deze mensen als zielig beschouwd.
Dat heeft helemaal niets met ongelijkheid of inkomensverdeling te maken, dat gaat om verdeling tussen generaties en zoals onze verzorgingsstaat nu in elkaar zit is dat volledig scheef. Daar moet hoognodig in gesneden worden en de PvdA heeft nu iig een begin daarin gemaakt. Nu nog hun andere waanideeen op het vlak van de bevoordeling van andere zogenaamde zielepoten en het wordt weer een salonfahige partij.

sjaakdeslinksesul | 01-11-06 | 13:00

@0xy 01-11-06 @ 12:52
30 jaar geleden hadden we met ome Joop de U nog meer te besteden. Het was jaren lang sinterklaas. Werken was toen een activiteit voor asocialen. Gelukkig kunnen we straks nog naar de communistische droom Noord Korea en Albanie om politiek asiel aan te vragen.

Pigha Lal | 01-11-06 | 12:59

Dit filmpje is wel heel erg slecht. Wat een demagogische kudt argumenten en wat een vunzig stereotiep (stereotypen mocht toch niet van jullie?).
Losers.

Masturwasbeer | 01-11-06 | 12:58

@0xy 01-11-06 @ 12:52

Nooit van de economische golfbeweging gehoord? 7 goede jaren, 7 slechte jaren??

KABAAL | 01-11-06 | 12:57

0xy 01-11-06 @ 12:52
Modale werkgevers moeten ook hard worden aangepakt.

Karel kwakbol | 01-11-06 | 12:56

Goed zo! Inperken die ongebreidelde hypotheekrente aftrek. Toet toet!!

Lekker Belangrijk© | 01-11-06 | 12:53

Megaprestatie ???
Met deze regering is het alleen maar slechter gegaan
4 jaar terug had ik meer te besteden
4 jaar terug had ik meer koopkracht
4 jaar terug had ik minder vaste lasten
4 jaar terug was autorijden veel goedkoper
4 jaar terug was de zorg goedkoper en beter
4 jaar terug was onderwijs een stuk beter
4 jaar terug waren er minder werkelozen
4 jaar terug woonde ik niet in een kille wij zij samenleving

En straks zorg omhoog.
Energie rekening omhoog.

Ik als Modale werkgever ben hard gepakt door deze Regering.

Woute Bos jij Heb mijn STEM

0xy | 01-11-06 | 12:52

Server down ofzo. De beheerder staat nu waarschijnlijk bij de voedselbank een gratis lunchpakketje op te halen.

waarheid_maakt_vrij | 01-11-06 | 12:50

-weggejorist-

Shadylololol | 01-11-06 | 12:49

Sieg Bos, Sieg Bos.

controle | 01-11-06 | 12:49

ik speel tegenwoordig al cd's

kees hoeksteen | 01-11-06 | 12:48

PVDA zuigt kunnen niet eens fatsoenlijk een filmpje online zetten.
maw doetniet!!

Brederodekater | 01-11-06 | 12:48

@sjaakdelinksesul
Dat doen linkse mensen altijd. Die kudtargumenten als "niet meer dan normaal toch?" Altijd inspelen op gevoelens. Die rijkere ouderen waar jij het over hebt, hebben toch verdomme gewoon verdiend om een wat 'betere' oude dag te hebben. Er is nu eenmaal ongelijkheid in Nederland en dat is maar goed ook, anders zou iedereen ambitieloos schoenen gaan verkopen of iets dergelijks. Die mensen hebben ongetwijfeld het maximale uit hun carriere gehaald en zijn daarom net iets rijker dan anderen. Laat ze met rust, laat ze er van genieten. Ook zij (misschien zelfs: vooral zij) hebben bijgedragen aan datgene wat Nederland nu is. Ik ben niet te bedonderd om straks na mijn studie mee te betalen aan hun AOW. Dat is iets wat ze verdiend hebben, ongeacht hun rijkdom.

ZI | 01-11-06 | 12:48

Tiepe 01-11-06 @ 12:34

Ik ken een andere grammofoonplaat:
denivellering blablaba, neoliberaal afbraakbeleid blablabla *hap* voedselbanken blablabla uitholling van de sociale zekerheid blablabla *hap* achter Amerika aanlopen blablabla xenofobisch rechts geleuter blablablabla *hap* inhumaan asielzoekersbeleid blablabla stigmatisering van minderheden blablabla

het is plezant dat GS af en toe een andere grammofoonplaat opzet

monfer | 01-11-06 | 12:44

@ Tiepe 01-11-06 @ 12:34

Ben je inmiddels al meer te weten gekomen over het zionistische Bilderbergcomplot?

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 12:44

Primavera 01-11-06 @ 12:16
Lieg niet! *schrikt enorm dat ie de PvdA gaat zitten verdedigen*
De AOW daar is niet voor gespaard, daar dragen alle werkenden (nu en in het verleden) aan bij. Alleen ouderen met een hoog inkomen (dus hoog eigen pensioen) worden gekort op hun AOW, opdat werkende jongeren met een veel lager inkomen dan deze mensen niet hoeven mee te betalen aan hun rijkdom. Is niet meer dan normaal toch?
En aangezien er steeds meer bejaarden bijkomen en steeds minder werkenden overblijven moet er eens een keer een begin gemaakt worden en de PvdA is toevallig de eerste die hun nek durven uit te steken. De rest is bang voor stemmenverlies, dus steekt hun kop in het zand. Maar de VVD en CDA nemen dit punt straks gewoon over en gelijk hebben ze.

sjaakdeslinksesul | 01-11-06 | 12:43

Wat is de overeenkomst met dit filmpje en PVDA stemmerts? Ze werken niet! AHAHAhjahaha *buldert van het lachen*

ViperNL | 01-11-06 | 12:42

Tja, als het aan links ligt zijn we straks allemaal straatarm, probleem van de inkomensverschillen opgelost. Maar of je dan zo veel beter af bent?

Zorgh | 01-11-06 | 12:42

het filmpje werkt ook al niet.

Dol op Post | 01-11-06 | 12:42

Je kan aan al dat commentaar hier wel zien dat er een hoop fokkers tussenzitten. Stel linkse raddraaiers! ophoeren! ;-)

Armageddon | 01-11-06 | 12:41

Oohhh, dus: Prima Voor De Allochtoon ipv Partij van de Allochtoon.

Allahwiedesniet | 01-11-06 | 12:41

@ Zeurders 01-11-06 @ 12:27

U heeft een punt. Kent u ook zoveel WAO'ers die er i.h.a. piekfijn uitzien? Werken is niet goed voor het uiterlijk van een mensch, zoveel is wel duidelijk. Aufsalzen met die jankverhalen over armoede in Nederland. De gemiddelde steuntrekker heeft het beter dan een alleenstaande die wel werkt, tegen een niet al te hoog inkomen, en vanwege die baan geen 'recht' heeft op huursubsidie, kinderbijslag, zorgtoeslag etc. etc.
Heb ik een maatschappelijke verantwoordelijkheid om het wekelijkse kratje pils van de zwartbijklussende WAO-schilder te subsidieren? Dacht het niet.

En dan heb ik uiteraard niet over het zielige oude besje van 80 dat enkel moet rondkomen van een AOW, of de bijstandsmoeder -verlaten door haar lutserige hubbie- die in haar eentje drie kinderen moet opvoeden. Dat zijn mensen die steun verdienen!

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 12:40

Mirror?

Hakbarrr | 01-11-06 | 12:38

Primavera 01-11-06 @ 12:33

Ahum, jij gelooft de VVD-site over studeren? Dan moet je nog veel studeren, immers, zomaar iets van een site voor waar aannemen, is geen academische houding. Verder moet je maar eens even naar het beleid van vriend Rutte kijken, daarmee kun je een stuk minder lang bieren in de societeit.

Maaier | 01-11-06 | 12:36

wat een debiel filmpje.
verschil tussen rijk en arm is er gewoon. klaar.

Merls | 01-11-06 | 12:35

De breedste schouders dragen de zwaarste lasten, maar als het aan Woutertje ligt dan heeft iedereen gelijke schouders. PVDA aan de macht is leegloop in 0031.
De schouders hebben we genoemd. Nu nog een ruggegraat meneer Bos!

onderduikert | 01-11-06 | 12:35

Linkse menschen hebben wel lange teentjes zeg, poeh poeh.
Ja, het valt niet mee te moeten constateren dat de wereld groter is dan Vrij Nederland, de Volkskrant en de publieke omroep.
Het leven is niet eenvoudig.

monfer | 01-11-06 | 12:34

-weggejorist-

Tiepe | 01-11-06 | 12:34

@ Lucifer: Groot gelijk! Laat de VVD aub alle zetels van de PvdA afnemen. Zij laten zien wat menselijk is terwijl dat van de PvdA allang niet meer gezegd kan worden. Wouter Bos zou zelf ook moeten inzien dat hij met zijn plannen veel steun verliest onder zijn aanhang, voornamelijk ouderen die uit onwetendheid maar wéér op de zogenaamd sociale partij stemmen. Bovendien moeten jongeren ook niet zomaar op Bos stemmen vanwege zijn 'charisma' of jeugdigheid. Stem VVD als je student bent en het meeste uit je studie wilt halen. Check de site!

Primavera | 01-11-06 | 12:33

Lang leve Geert Wilders. Het bos in met de pvda-mongolu. Naar Noord Korea, enkele reis samen met Maorijniseen !

BoerKoekoek | 01-11-06 | 12:32

Inderdaad, er is verschil tussen arm en rijk. Zou daar geen verschil zijn dan zou iedereen gelijk zijn. Dit heet communisme en is een wereldwij geacepteerd idealisme.... NOT...
Inderdaad wordt het verschil tussen arm en rijk groter. Is dat dan de schuld van de rijken?? Ik durf te wedden dat als je iemand met een bijstandsuitkering in 1 klap miljonair maakt hij/zij echt niet dat geld gaat delen met Jan en Alleman.
Overigens, wie weet wat Wm Kok onze rassolcialist dit jaar gaat stemmen?? Of heeft hij het te druk emt alle raden van bestuur?? Wat geld wel niet met een mens doet he......

RedFrits | 01-11-06 | 12:32

???????MIRROR???????
filmpje doet geen kudt namelijk

Alcoholic | 01-11-06 | 12:31

Zo spreek ik nooit tegen mijn klusPool,
ik heb personeel die dat voor mij doet.

69 | 01-11-06 | 12:28

Toen ik het vroeger met een studiebeursje moest doen was ik ook erg voor gelijkheid en eerlijk delen. Sinds ik tot de gelukkigen behoor waar iets te halen valt begin ik daar steeds minder zin in te krijgen.

Zeurders | 01-11-06 | 12:27

Ach, laten ze maar lekker toeteren, iedereen heeft recht op zijn ontberingen. Als het maar niet bij mij in de straat is....

DommeDolf | 01-11-06 | 12:26

Mallebroodje 01-11-06 @ 12:18

gebruik eens een andere nick, zulk een taal zou drs. Mallebroodje, het gewaardeerde kamerlid uit Elst, tevens uitvnider van de automatische koekoekklok-wintertijdaanpasser, nimmer bezigen!

Maaier | 01-11-06 | 12:26

Plichtmatigheid troef bij GS. Zometeen nog een moslimtopic, of hebben we die al gehad vandaag? Hoei wat een woei, de plicht roept weer, gaat buiten spelen!
www.leeuwardercourant.nl/nieuws/binnen...

J-One | 01-11-06 | 12:26

@de meesten hierboven
Volgens mij was de VVD de vorige 2 keer aan de beurt dus jank niet zo over dat jullie waoutertje nos een keer wordt gebashd. Als je dat niet wil of tegenkan kijk je toch lekker naar de publieken?

Lucifer | 01-11-06 | 12:24

Tis lullig voor de zendelingen van indymedia. En de andere Weldenkende Menschen die hun opvoedRoeping volgen, hier bij de gs.
Maar wat heeft die Fleischbaum gelijk.

Jan Passant | 01-11-06 | 12:24

@Utopiad eensch.

..zapper | 01-11-06 | 12:23

@ Zeddegeizot 01-11-06 @ 12:18

Herr Bosch gaat er zijn handjes nog aan vol krijgen. Zeker als hij in het sjoernaal van die dikke boehoe verhalen gaat ophangen over de debattechniek van onze grote lijder JPB. Den Balk gaf de enige juiste reactie hierop. Hij lachte, als een schaap, dat dan weer wel.

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 12:23

Wacht maar af met de verkiezingen. Vier jaar geleden werd Wouter Bos ook door de PvdA naar voren geschoven als de reddende engel van Nederland, maar hoe dichter de verkiezingen naderden hoe minder populair de heer Bos werd. En zo zal het nu ook lopen als we kijken naar de peilingen en de populariteit van Bos onder de bevolking.

Primavera | 01-11-06 | 12:22

Ik heb geen gekkie.

..zapper | 01-11-06 | 12:22

rosalie 01-11-06 @ 12:18
Is zo, maar af en toe moet je provoceren om reacties los te maken.

tegengas | 01-11-06 | 12:21

@LJBrinkhorst
Heeft niks met hard te maken. Hard mag altijd, geen probleem, maar doe het niet zo zielig als meneetje Fleischbaum hier denkt te moeten doen.

DA | 01-11-06 | 12:20

PvdA zuigt.

Utopiad | 01-11-06 | 12:19

mirror ?

Tomahawk33 | 01-11-06 | 12:19

En toch gaat die ijdeltuit van een Bosch 45 zetels binnenhalen. Een volk krijgt de regering die zij verdient. Hoe kwam Mussolini ook al weer aan de macht?

Zeddegeizot | 01-11-06 | 12:18

-weggejorist-

Mallebroodje | 01-11-06 | 12:18

de site is lam bezig.. SPIEGELTJE! aub

Ned Flanders | 01-11-06 | 12:18

@ DA 01-11-06 @ 12:13

Boehoehoehoe, de mensen van Geen Stijl zijn zo hard over de PvdA. Tis niet eerlijk. De PvdA krijgt nooit de ruimte op radio en televisie om haar immer objectieve en standvastige mening te ventileren. Dikke boehoe!

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 12:18

tegengas 01-11-06 @ 12:11

Een beetje tegengas kan geen kwaad... teveel werkt als een rem en geeft stilstand..

rosalie | 01-11-06 | 12:18

-weggejorist-

Shadylololol | 01-11-06 | 12:16

PvdA gaat nu zelfs ouderen die hun hele leven hard gewerkt en gespaard hebben korten op de AOW. Ik als jongere, wil alle ouderen in Nederland oproepen nu eens niet uit gewoonte op de PvdA te stemmen maar de het verkiezingsprogramma van de PvdA goed onder de loep te nemen. Hierdoor zal het besef snel groeien dat Wouter Bos en consorten helemaal niet zo met de mens begaan zijn. Afgelopen weekend heb ik tijdens het JOVD congres te Rijswijk zelfs vernomen dat mevrouw Mei Li Vos namens de PvdA erfenissen van overledenen wil afnemen om dezen te gebruiken om de vergrijzing te financiëren. Schandalig en gevaarlijk om de burger haar zuurverdiende bezit af te nemen.

Primavera | 01-11-06 | 12:16

Goed bedoeld word hier kenbaar gemaakt dat er in Nederland steeds meer verschillen tussen arm en rijk bestaan. Dat de manier van het filmpje geen stijl tegenvalt is niks anders als je zelf tegenspreken. Doet geenstijl.nl namelijk niet aan dezelfde vorm van journalistiek. Steeds breed uitmeten wat er mis is aan de ene kant zonder de werkelijke rede aan de andere kant te benoemen. Satire is hier een middel om iets duidelijk te maken net zoals dit op deze website ten overvloede als middel word gebruikt om meerdere gebruikers te trekken. Een site die in zijn huisregels attendeerd het niet belangrijk te vinden of men al dan niet voldoende gebruikers heeft maar ondertussen wel zijn zakken vult met adverteerders en ontwikkeling van websites doet in principe niets anders dan wat de PvdA hier doet.
Ach ja in principe is het simpel. Satire is goed en als men zich aangesproken voelt dan heeft dit filmpje dus geholpen.
Mijn complimenten Wouter Bos.

SFREUD66 | 01-11-06 | 12:15

Gaap...
Fleischbaum schrijft zo boeiend... en zijn onderwerpen zijn de laatste tijd ook zo ontzettend origineel en zo. Ik wou dat ik zou goed was als hij (m/v), iedere dag weer een nieuw stukje over dezelfde partij.
Fleischbaums vader was zeker PvdA'er, en heeft zijn moeder verlaten toen Fleischbaum nog een Fleischbaumpje was...
Gaap...

DA | 01-11-06 | 12:13

Trouwens welke hansworst hier vangt lekker kinderbijslag ?

Inleveren , waarom moet iemand anders betalen voor jullie neukprodukten.
Stelletje uitvreters

bakoenin | 01-11-06 | 12:12

zure hond 01-11-06 @ 12:00
Simsalabim 01-11-06 @ 12:07 e.a.
Dankjulliewel, ik heb de afgelopen weken wel eens gedacht, dat ik alleen stond.

tegengas | 01-11-06 | 12:11

Dit was dan weer het dagelijkse negatieve stukje over de PvdA.

SuperG | 01-11-06 | 12:11

Leuk filmpje. De boodschap: I love black? Of niets werkt zelfs wij niet?

rosalie | 01-11-06 | 12:10

Polen zijn er Voor Die Arbeit!

Madjack | 01-11-06 | 12:08

Gekke_Gert 01-11-06 @ 12:06

Ja he Gert, lekker weer oorlogje maken, fragmetatie bommen en fosfor op kinderen flikkeren daar geil je op Gekke_Gert fap fap fap fap fap

bakoenin | 01-11-06 | 12:08

Het is allemaal de schuld van Balkie en de jeaude.

Pigha Lal | 01-11-06 | 12:08

@zure hond @1200
Volkomen mee eens; kan me niet schelen of mensen voor of tegen de PvdA zijn, maar dit is echt saai en weinig origineel aan het worden

Simsalabim | 01-11-06 | 12:07

Waarom werken als je ook gewoon lekker betoeterd kan worden?
*Steekt duim op*

Traag | 01-11-06 | 12:07

Evil D. 01-11-06 @ 12:05
Ligt misschien aan mijn Internet Explorer versie 7.

tegengas | 01-11-06 | 12:07

Steun de oorlog tegen het socialisme

Gekke_Gert | 01-11-06 | 12:06

@John McClane 01-11-06 @ 12:01, @Niels-je 01-11-06 @ 11:56 en anderen...

Het filmpje werkt niet op jullie rechtse kapitalistische kompjoeters. Dat begrijp je toch wel?

Evil D. | 01-11-06 | 12:05

Mijn God, meestal is GeenStijl kritisch, rebels, maar niet dom, maar artikel slaat het echt nergens op.
Doe es deaud gaan, Vleesboompje.

DA | 01-11-06 | 12:05

Iemand een mirror, want bij mij blijft ie op zwart staan (server bezet of offline zegt ie)

D a v i d | 01-11-06 | 12:04

I vind het eigenlijk wel fijn om als proleet te worden aangezien. Is toch altijd nog steeds fijner dan als 'loser' aangemerkt te worden.

Meneer | 01-11-06 | 12:03

@zure hond 01-11-06 @ 12:00

Ik zeg, op naar de 0 zetels!

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 12:03

Over problemen gesproken. Er wilde niets starten.
Geeft mij mooi de gelegenheid om jou, Fleischbaum, en je collega's Pritt Stift, Hoxha, Brusselmans of hoe ze ook heten gewoon een stel rechtse ballen te vinden.
Maar ja, ik moest het leuk houden volgens de reglementen.
Over leuk gesproken, waarom geven jullie conform je reglement, al die racisten en homofoben of jullie site geen ip-sperre.

tegengas | 01-11-06 | 12:03

Kommaar kommaarrrrr, weg met Wouter, weg met de Partij van de Anus.

bannibal | 01-11-06 | 12:02

Filmpie wil ook nie werk nie.

John McClane | 01-11-06 | 12:01

Voor jouw? Voor jou!
Het niveau gaat er op achteruit....

h.a.n.s. | 01-11-06 | 12:01

Gaan we nu elke dag tot aan de verkiezingen een negatief pvda stukje krijgen? Het wordt een beetje slaapverwekkend dit...

zure hond | 01-11-06 | 12:00

Geen wonder dat al die filmmakerts van Hollandsche bodem graag voor de PvdA filmpjes maken. Wiens zwaar gesubsidieerde brood men vreet, wiens woord men spreekt. Hoog lutsergehalte want het stinkerig filmpje doet het niet eens.
Gelukkig kan in vanavond weer kijken naar een geheel objectief interview met Wout Bos bij Neukpauwbroek en Wittemans Humor.

LJBrinkhorst | 01-11-06 | 11:58

@Zwadderneel: geen idee wat "rechtes" is. Zo zou ik iig ook niet genoemd willen worden.

Dada_ | 01-11-06 | 11:58

Ik ben toch benieuwd wat er ooit een PvdA-er Fleischbaum misdaan heeft.

Maaier | 01-11-06 | 11:58

Als ze maar van me Poolse afblijven.

bad to the bone | 01-11-06 | 11:57

me mac flipt van het filmpje .. denk gewoon dat het filmpje te lowbudget is ..

Draaitafel Demagoog | 01-11-06 | 11:57

Ik snap em niet helemaal, hoe meer centjes wij verdienen hoe meer zij opstrijken toch?

Dus wat is er mis met centjes? Vraag het eens aan Meneer Crabs anders.

MiRRoRMaN | 01-11-06 | 11:57

Kotzzzzz....

Ouderwets kudtkommunisme

sexpack | 01-11-06 | 11:57

Blijft akelig zwart...
mms://stream1.hostbasket.com/pvda/Campagne2006/PvdA_Problemen.wmv

Niels-je | 01-11-06 | 11:56

Ik ga gelijk ontslag nemen!

XSdenied | 01-11-06 | 11:56

Lekker objectief stukje, typisch GS, het rechtes log dat niet zo wil worden genoemd.

Zwadderneel | 01-11-06 | 11:56

pvda is nog het stomst :(

Bono | 01-11-06 | 11:55

Als die gasten nou de gemiddelde pool achterna lopen, komen ze vanzelf bij werk uit. (vrij naar Pastors)

bastyboy | 01-11-06 | 11:55

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland