Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hertelling Rotterdam slechts kwestie van tijd

vingerstempel.jpg Topic numero twee in de reeks: De GR2010 In Rotterdam Was Een Volstrekte Puinhoop Maar In Nederland Doen We Net Of Er Niks Aan De Hand Is. RTV Rijnmond liet gisteravond stembureauvoorzitter Jan Maat (no lol intented) uitgebreid aan het woord over de malversaties in stembureau 331 in Rotterdam-Zuid. Zo bleek een kandidaat voor de deelraad (die eerst Zeki Baran van de PvdA bleek te zijn maar later weer niet) kiezers in het Turks aan te spreken op hun stem. Toen voorzitter Maat de man verwijderde ging deze verder buiten op het plein met zijn ronselpraktijken. Overigens vond Maat zijn auto aan het einde van de avond terug onder de deuken inclusief afgetrapte spiegels, maar dat was natuurlijk toeval. Net zoals de circa 150 stembiljetten die verdwenen precies op het moment dat de portier een epileptische aanval kreeg. Inmiddels zijn zelfs lokale mastodonten Ivo Opstelten en Bram Peper het erover eens dat een hertelling plus diepgravend onderzoek de enige methode is om deze aanfluiting recht te breien. Maar vooralsnog weet Aboutaleb van geen wijken. Misschien moet de burgervader even de Volkskrant lezen waarin ontvoerings-BN'er Arjan Erkel de Rotterdamse elite vakkundig in mootjes hakt. De BabbelBox staat vandaag in Reaguurdersveld en vraagt zich af: Waarom zwijgen de Van Jolo's op hun Jopen over de totale fuckup tijdens GR2010? UPDATE 16:04: Aboutaleb: 'Hertelling alle stemmen in Rotterdam.'

Reaguursels

Inloggen

"'Amsterdam is een bananenrepubliek', de invloed van dat verderfelijk oord breid zich steeds verder uit."
WederomOnweer | 09-03-10 | 12:28

In dit draadje is overigens sprake van ROTTERdam. Bdw, gezien jouw postings kan geen één ´verderfelijk oord´ tippen aan die onwelriekende darkroom in jouw hersenpan!

Eksheks | 12-03-10 | 13:06

Ja de provinciale Jeltje is een echte "democraet"

Naaldhak | 12-03-10 | 09:38

niks hertellen opnieuw stemmen gvd

harob | 10-03-10 | 14:40

@rapunzelklokje 23:58

Te laat gepost! Iedereen is al naar bed. Wel goed stuk rapunzel. Het blijft een site voor opstandige pubers natuurlijk Je moet wel begrijpen dat daar de markt ligt van onze geenstijl jongens.Ik ben zelf 25 en heb de laaste tijd echt het idee dat ik te oud ben voor geenstijl?

god is de geest | 10-03-10 | 00:34

-weggejorist en opgerot-

rapunzelklokje | 09-03-10 | 23:58

Wil je echt kunnen zien wie reeds gestemd dan zou brandmerken een optie kunnen zijn.

natte krant | 09-03-10 | 23:42

Ja, we lullen wat af met zijn allen.
.
De oplossing is simpel: militairen voor het stembureau. Oh, beetje over de top?
Wel, moet je eens opletten hoe braaf iedereen dan ineens in de rij gaat staan.
.
Trouwens, hoe kunnen verdwenen of ongeldig gemaakte stembiljetten herteld worden?
Gaat niet he? Voor 'democratie' worden als nodig landen gebombardeerd. Hier geeft blijkbaar geen kip er nog een f.ck om, als de zwaktecultivatie- en degeneratiepartijen maar winnen.
.
Het is niet verstandig in de dichotomie autochtoon/allochtoon te praten in deze, daar heb ik de lijsttrekkert van Leefbaar Rotterdam zich nogal eens schuldig aan horen maken. Er stemmen immers ook kleurlingen op LR en het laatste wat je wilt is die op een hoop gooien met andersgepigmenteerd tuig. Snap overigens wel waarom dit gebeurd: blijkbaar kan je nog steeds niet het beestje bij de naam noemen zonder voor racist te worden uitgemaakt.
.
Die Schrijer heeft trouwens net zo'n smerige politici-lach als Balkenende en Ter Horst: alleen aan die gelaatsuitdrukking kan je al zien dat het corrumperende machtswellustelingen betreft die geen zier geven om het belang van den burgert.
.
PvdA is een partij geworden waar minderheidsgroeperingen de geldkraan van heinde en ver kunnen ruiken. Laat het slimste menneke uit de etnische groep maar lid worden, dan zorgen zijn volksgenoten wel dat die met voorkeursstemmen op een positie komt waar zij baat bij hebben. Volgens het 'eigen volk eerst' principe - daar hoef je echt niet blank en/of oorspronkelijk Nederlander voor te zijn. Als je Nederlander bent en je werkt volgens dat principe, dan ben je nazi, doe je dat als Somali, dan ben je bezig met emancipatie en kun je subsidie aanvragen. Zo kan het bijvoorbeeld dat die moskee op Zuid er komt: Hamid Karakus heb dat op het laatste moment doorgang laten vinden, want meneer interesseerd het geen biber wat de oorspronkelijke bevolking vindt.
.
Opmerkelijk is ook dat het probleem bij de oorspronkelijke bevolking wordt gelegd door Aboutaleb en gelijkgezinden: onder meer Feyenoordfans met een iets te fanatieke clubliefde. Dat zou het probleem zijn. Vervolgens schaft meneer Abu Talib de danceparade af en niet het zomercarnaval, terwijl die laatste garant staat voor troep en trammelant. En nu worden de voor het meerendeel uit oorspronkelijk Nederlanders bestaande kiezers van LR grof geschoffeerd en de democratie ten gronde gedragen. Wil Rotterdam midden- en hogere inkomens aan zich binden, dan moeten de bestuurderts eerst maar eens bij zichzelf te raden gaan of die zieligheidscultus en multicultihobby niet eens motten wijken voor realisme, in plaats van ideologie.
.
Hooguit gaan we meemaken dat 'er lering uit wordt getrokken achteraf'... verkiezingsfraudeurs blijven onbestraft en aan de uitslag wordt niet meer gemord, let maar op. De PvdA maakt mijn stad kapot en met de grond gelijk... ik zou bijna zeggen nog heftiger en onomkeerbaarder dan de Wehrmacht toentertijd. Alles onder toeziend oog van de gevestigde orde, want die wonen niet tussen de mensen namens wie zij menen te spreken, maar in een suffe wijk waar elke tuin compleet volgens eigen huis en tuin visie is ingericht. Schorem.
.
Krijg maar lekker het leplazarus in die teringcorrupte PvdA Ivoren Torenhuisjes.
En bedenk dan maar dat Auweyida een olifantengeheugen heeft.
Slaap zacht.

Auweyida | 09-03-10 | 22:16

Ik schat zo in dat Arjen Erkel geen leefbaar stemt, maar dit stukje getuigd toch wel van klasse. Vasthouden aan je principes en er voor opkomen.
Hypocrisie is juist hetgeen wat de PVDA zo rot heeft gemaakt.

Max Stirner | 09-03-10 | 21:17

Leefbaar Rotterdam won in 2002 als gloednieuwe partij in Rotterdam, en dat had de PvdA (die al heer en meester is in Rotterdam sinds de Batavieren) natuurlijk nooit verwacht. Maar een gewaarschuwde partij telt voor 2. Iets met een ezel en een steen. Dat nooit meer, moeten ze gedacht hebben. Daarom 4 jaar (2006) later ook 1 van de smerigste linkse campagnes ooit in NL op gemeenteraadniveau. Daarbij op de knieen en met de knip zwaaien in de moskeeen om het Islamitische volksdeel maar achter hen te krijgen. Ook andere allochtonen werden gemobiliseerd, die vooral massaal opgestookt werden tegen LR.
Van de autochtonen moeten ze het namelijk bij de PvdA al sinds 2002 niet meer hebben.

rien6139 | 09-03-10 | 21:16

Hoe tellen ze eigenlijk die verdwenen stemmen?

Gorgias | 09-03-10 | 20:54

Herstemmen, potver! En de verkiezingen in irak zijn voorbij, dus zijn er niet wat van die waarnemers die de boel in de gaten kunnen houden??

blije_mus | 09-03-10 | 20:53

Hoe zit het met al het dubbele stemmen? Hoe kunnen ze zien dat er niet ineens extra stemmen in een emmer zijn gedaan deze week. Opnieuw stemmen is de enige manier om dit recht te zetten. Maar dan weet je nog niet of iedereen hetzelfde stemt of dat dezelfde mensen komen. Schande!

Da was ik nie... | 09-03-10 | 19:20

Een hertelling kunnen ze natuurlijk gevaarloos aanbieden. Het probleem is immers niet de telling maar:
mensen die meer dan eens hebben gestemd
mensen die "geholpen" (gedwongen) zijn een bepaalde kandidaat te stemmen
mensen die met andermans stemkaart (geen legitimatie nodig) hebben gestemd

Al die onterechte stemmen tellen bij een hertelling weer gewoon mee. Als Leefbaar Rotterdam zich met zo'n kluitje in het riet laten sturen dan verdienen ze ook te verliezen.

Pierre Bezuhov | 09-03-10 | 19:18

Die PvdA-maffia krijgt het voor elkaar om te winnen, ook na hertelling van alle stemmen. Niemand (en vooral de PvdA niet) wilde de stemmen opnieuw (laten) tellen, maar nu ineens een volle week later buitelen ze in een juichstemming over elkaar heen. Allemaal willen ze een hertelling. Denk erom dat het een smerig zootje is daar met die PvdA. Ik verwacht dat ze allebei stemmen erbij krijgen, maar de PvdA wordt gewoon de "winnaar" .

rien6139 | 09-03-10 | 18:53

Maen | 09-03-10 | 17:52
Carel Brendel schreef een goed stuk en laat zien dat de media peop zijn, maar AD heeft tenminste nog enige lef getoond.

ecologiste | 09-03-10 | 18:35

Net die vuile gluipert van Heemst op één vandaag gezien. Gelijk weer hartslag 600, wat een bloedhonden zijn die gasten van de Pvda ook.

Jip van Jannekke | 09-03-10 | 18:32

En nu Aboutaleb weinig anders meer kon dan een hertelling, ja, nu tuimelen alle politieke partijen ineens over elkaar heen en juichen ze dit besluit toe! Dit is toch weer politiek op zijn smalst, bahh.
www.telegraaf.nl/binnenland/6244855/__...

Opnieuw tellen heeft maar gedeeltelijk zin natuurlijk, maar het is in ieder geval beter dan helemaal niets. Wie houdt er nu toezicht op die hertelling en wie gaan dit uitvoeren?

absoloetlie | 09-03-10 | 18:09

Gewoon overstemmen ,dat is democratie,maar daar doen ze hier allang niet meer aan.

fleurtje | 09-03-10 | 17:32

VerenigdeNederlanden | 09-03-10 | 13:43
Veel Nederlanders geloven inderdaad nog steeds in democratie ja. En terecht, want een volwassen, volwaardige, onbezoldigde en directe vorm van democratie hebben we hier nog nooit gehad. Normale mensen die de kleuterschool al vanaf hun vierde achter zich gelaten hebben snakken juist naar democratie!

Krachtmeester | 09-03-10 | 16:53

Blijkt Pastoors ineens gefraudeerd te hebben...

Warren Buffet | 09-03-10 | 16:48

Tuurlijk lekker tellen. Hoe vaak gaan we nog de gestolen stembiljetten, geintimideerde stemmen en lege stembussen tellen?

Tellen heeft geen nut!

het eenige wat een democratie kan dien bij zo'n groot drama is nieuwe verkiezingen onder toezicht uitschrijven

nu krijgen we een laagje vernis dat ons moet overtuigen dat de Democratie geen onrecht is aangedaan. SCHANDE. Bahhhhhhh

Maen | 09-03-10 | 16:27

Nu nog maar hopen dat ongeldige stemmen ook daadwerkelijk ongeldig verklaard gaan worden...

Dekkz0r | 09-03-10 | 16:21

@de Prof | 09-03-10 | 15:36
+1 is genoeg hoor.

En ach, wel ja, wat zal ons die democratie ook boeien? Laten we ons land vooral weggeven aan ademocratische types... :-(

HJDB | 09-03-10 | 16:14

De commissie die het verloop van de gemeenteraads-verkiezingen in Rotterdam onderzoekt bekijkt geen onregelmatigheden die na afgelopen vrijdag bekend zijn geworden.

Overigens deze commissie bestaat uit 1 VVD'er 1 PvdA'er en 1 LN'er uit rotterdam.

Dag Democratie, Dag Rotterdam, Welkom sarida en Miami aan de Maas.

Tja dit schreeuwt om onafhankelijk onderzoek, maar je dat kan vast niet in Nederland

Maen | 09-03-10 | 15:56

In moslimlanden gebeurt dit ook tijdens en na een stemming, wat dat betreft doe Aboutaleb zijn afkomst eer aan.

Barbatruuk! | 09-03-10 | 15:50

Foto + 1000000000000000000

de Prof | 09-03-10 | 15:36

Volgens mij houdt de PvdA zelf ook rekening met nieuwe verkiezingen, hun reclameborden hangen daar overal nog aan de lantaarnpalen, voor zover ze niet over straat zwerven.

Prof. D.A.H. Vintik | 09-03-10 | 15:24

tejootje | 09-03-10 | 13:47

Kom je ook naar het centrum vanavond dan? :P

Dekkz0r | 09-03-10 | 14:55

Zulke verhalen geloof je alleen maar in Irak, Iran, Afghanistan en meer van die landen waar democratie niet echt will lukken.

Hei-kneuter | 09-03-10 | 14:34

@ VerenigdeNederlanden , Me110's en stuka's waren zogenaamde pinpoint bommenwerpers, door deze te gebruiken leg je de juiste wijken plat, of wou je gaan generaliseren met heinkels :-)

Maen | 09-03-10 | 14:30

@ Maen | 09-03-10 | 13:45

Zet niet echt zoden aan de dijk met Messerschmitts en Stuka's een stad bombarderen... Doe dan een paar Heinkels...

VerenigdeNederlanden | 09-03-10 | 13:56

Als je derdewereldland mensjes binnen haalt, wordt je zelf een derde wereld land.

jaco | 09-03-10 | 13:51

Hertellen is zinloos. Alles wat nu al boven water is gekomen is goed voor een HERSTEMMING. Rotterdammers verdienen niets minder dan dat.
Dat deze gang van zaken, die niet zou hebben misstaan in een bananenrepubliek, uberhaupt in Nederland heeft kunnen plaatsvinden is trouwens veelzeggend.
'
In Rotterdam moeten voor de nieuwe stemmingen gordijnen worden opgehangen in de stemhokjes en er moeten OVSE waarnemers worden neergezet. Er moet gewoon een onafhankelijke ploeg zijn die controleert en telt. Anders is het nog niet zeker dat alles eerlijk verloopt. De leden van de PVDALLAH hebben nu wel bewezen dat ze ondemocratisch zijn.

tejootje | 09-03-10 | 13:47

Lisa E. | 09-03-10 | 13:43

haha, maar even aan Merkel vragen of ze nog wat Stuka's and ME110's overheeft ? ze is binnenkort toch hier

Maen | 09-03-10 | 13:45

Ah, de illusie van de democratie... Dat mensen nog steeds in dat sprookje geloven... Net zo iets als god...

VerenigdeNederlanden | 09-03-10 | 13:43

Ach, ze hebben Rotterdam al eens eerder compleet platgebombardeerd. Zoals het nu gaat is dit gewoon voor herhaling vatbaar. Slechter kan het er toch niet meer worden...

Lisa E. | 09-03-10 | 13:43

@ Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 13:18

Laten we hopen dat Vreewijk een nette buurt blijft. Om u de waarheid te zeggen kom ik zelden in Rotterdam. De laatste keer was 14 jaar terug voor de tentoonstelling Han van Meegeren in de Kunsthal.

ecologiste | 09-03-10 | 13:40

Niks hertellen, opnieuw stemmen, en die aboutaleb in de Maas flikkeren. Wat een onwaarschijnlijk genant zooitje. Waarschijnlijk gaat er in werkelijkheid niets tot weinig gebeuren, omdat dit de winnaar goed uitkomt, maar het zal als een boomerang weer terugkomen. Samen met het vriendje van Cramer staat de Pvda er weer fraai op, vandaag...

pollito | 09-03-10 | 13:38

@ecologiste | 09-03-10 | 13:13 Vreewijk ligt in de deelgemeente Feijenoord om het het wat ingewikkelder te maken. Tuindorp Vreewijk is een nette buurt met laagbouw. Nog gebouwd met geld en inzet van de oude havenbaronnen ten behoeve van de minder gegoede bevolkingsklasse.

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 13:18

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 13:11

Ai ik zie het probleem. Ik ging erg kort door de bocht. Dank voor uw moeite om objectieve informatie te leveren.

ecologiste | 09-03-10 | 13:13

@ecologiste | 09-03-10 | 13:01 Sparrendaal ligt in Vreewijk met in 2006 32% pvda en 42% LR (1.5% VVD)

@Ikzitopjelip | 09-03-10 | 13:01 Hoezo denigrerend?

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 13:11

Hoe dan ook doorgaan met hertellen totdat je partij gewonnen heeft. Bijkomend voordeel: nooit meer verkiezingen! Alleen maar om de vier jaar: hertelling.

wil van reem-talma | 09-03-10 | 13:06

@Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 12:58
Waarom zo denigrerend?

Ikzitopjelip | 09-03-10 | 13:01

Oh ja, in de Tarwewijk stemde 1.5% op de VVD. Zeker de leesbril vergeten of gewoon analfabeet.

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 12:58

@ecologiste | 09-03-10 | 12:17
In 2006 stemde in Feijenoord en Spangen 71% pvda en 10% LR.
In Tarwewijk 50 vs 20.
In Hillegersberg waar de stembussen kwijt zijn: 22% vs 35%

Dus ja het is wel duidelijk waar ik als pvdaer de stembus kwijt zou maken.

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 12:54

@ecologiste | 09-03-10 | 12:17
Nee, dat is een misvatting. Het verschilt heel erg per wijk. In sommige wijken wonen vooral Surinamers, in andere wijken meer Marokkanen en Turken (zie rotterdam.buurtmonitor.nl/ ).

Ikzitopjelip | 09-03-10 | 12:41

logisch zodra er een Islamiet aan het hoofd staat van een gemeente met dubbele nationaliteit worden dit soort dingen gedoogd en zelfs verwacht.

HenkBres | 09-03-10 | 12:35

Hier word ik gvd toch zó kwaad om, we glijden steeds meer af naar het niveau van een achterlijke islamitische zandbak-staat. De gevestigde orde staat erbij, en kijkt doelbewust de andere kant op. Opnieuw stemmen, de enige bevredigende oplossing !!
Drs.P zong het al , in de jaren 70 : 'Amsterdam is een bananenrepubliek', de invloed van dat verderfelijk oord breid zich steeds verder uit.

WederomOnweer | 09-03-10 | 12:28

Als hier niets aan gedaan wordt kan die hele poppenkast in Den Haag ook wel sluiten. Laat Bea dan gewoon voor 4 jaar een dicator benoemen, dat scheelt in ieder geval 225 baantjesjagers.

witwas | 09-03-10 | 12:17

Ikzitopjelip | 09-03-10 | 12:01
Dat wil ik graag geloven, maar die prachtwijken worden toch in meerderheid bewoond door islamieten of zit ik er naast?

ecologiste | 09-03-10 | 12:17

Dekkz0r | 09-03-10 | 12:12
Er is maar heel weinig blank PvdA stemvee over. De autochtonen en zelfstandig allochtonen stemmen vaker andere partijen. Het zijn vooral de islamiete die de PvdA stemmen en deze partij hoog houden. Wanneer dubbele paspoorten die mogen stemmen a.s. juni is de PvdA nog stukken kleiner dan de CU wat ik je brom.

ecologiste | 09-03-10 | 12:15

Gelukkig mogen de "allernieuwste" Nederlanders op 9 juni nog niet stemmen, maar daar zullen de linkschmenschen ook wel iets op vinden...

Inspektor Gurkenfick | 09-03-10 | 12:13

Ieder nadeel heb z,n voordeel,liever hier wat rotzooi als bij de landelijke verkiezingen.Misschien dat het blanke pvda stempvee zich hierdoor misschien wel achter de oren krabt,of zouden daar zelfs nu nog te achterlijk voor zijn?
K.Zwellever | 09-03-10 | 12:07

Het blanke PvdA stemvee is nog hun *kuch* "overwinning" aan het vieren....

Dekkz0r | 09-03-10 | 12:12

Rara waarom is de opkomst zo laag ..... de thuisblijvers hadden gelijk ... helaas

witwas | 09-03-10 | 12:10

Een herstemming kan alleen worden bepaald door de gemeenteraad.
Koops | 09-03-10 | 12:02

Dit is natuurlijk al een fundamentele fout, zelfs met alle goede wil kan de huidige formatie (PvdA) onmogelijk volledig onpartijdig zijn.... Al zijn het maar onderbuikgevoelens...

Dekkz0r | 09-03-10 | 12:09

Ieder nadeel heb z,n voordeel,liever hier wat rotzooi als bij de landelijke verkiezingen.Misschien dat het blanke pvda stempvee zich hierdoor misschien wel achter de oren krabt,of zouden daar zelfs nu nog te achterlijk voor zijn?

K.Zwellever | 09-03-10 | 12:07

Maen | 09-03-10 | 11:28

Ik vraag me ook sterk af waar de kamervragen blijven!!! Zouden ze in Den Haag niets geven om Rotterdam?

Dekkz0r | 09-03-10 | 12:07

Ik kan vanaf een uur of zes in het centrum zijn!
Thijsdesjaak | 09-03-10 | 11:30

Ik vanaf 7 :) Zeg t maar ik kom zo :P

Dekkz0r | 09-03-10 | 12:06

Een herstemming kan alleen worden bepaald door de gemeenteraad.

Koops | 09-03-10 | 12:02

@ecologiste | 09-03-10 | 11:57
Ik kan je vertellen dat een heleboel stemmers in de prachtwijken op Leefbaar Rotterdam stemmen. Er wonen daar veel arme autochtonen, en onder bv. Surinamers is LR ook erg populair.

Ikzitopjelip | 09-03-10 | 12:01

Ikzitopjelip | 09-03-10 | 11:55

Ja maar de stemmen die verloren gaan zijn afkomstig van stemburos uit de prachtwijken dus dan weet je wel wat voor stemmen dat zijn: PvdA en nog eens PvdA in overgrote meerderheid. Als er mensen iets anders gestemd hebben moeten ze toch zeer blij zijn dat PvdA dan niet de grootste is?

ecologiste | 09-03-10 | 11:57

@ecologiste | 09-03-10 | 11:50
Zo laat je een heleboel geldige stemmen ongeldig verklaren. Dat lijkt me niet bepaald de bedoeling. Als je nu opnieuw stemt, met heel strenge controle, dan gaan niet veel stemmen verloren.

Ikzitopjelip | 09-03-10 | 11:55

@snap_shootert | 09-03-10 | 11:46
Ik vraag me altijd af wat Opstelten dan allemaal heeft bereikt?

Ikzitopjelip | 09-03-10 | 11:52

Niet opnieuw stemmen. Alle stemmen van stemburos waar gestemd werd zonder identiteitsbewijs, waar voor de deuren of in de buurt geronseld werd, waar meerdere personen zich in stemhokjes bevonden ONGELDIG verklaren. Bovendien daar waar de stembussen gejat zijn (wiite wijk) wèl opnieuw tellen en deze toevoegen aan totaal. Wedden dat LR dan de grootste is?
maar nee de bestaande politiek wil hertellen maar dat lost niets op en is gewoon kiezersbedrog want de meeste NL-ers denken dan dat het wel eerlijk is terwijl de stembiljetten rood zijn gekleurd door identitieitsloze figuren en door geronselden, maar dat kan niemand zien toch?
Dit is weer het zoveelste bewijs van de onzuivere politiek. Nicolai heeft willens en wetens vastgehouden aan de stemcomputers in 2006 terwijl de Ieren die kastjes niet wilden omdat er zo gemakkelijk mee gefraudeerd kon worden. De rechtbank heeft uiteindelijk Nicolai in het ongelijk gesteld .. NA DE VERKIEZINGEN.. (express uitegesteld!) eigenlijk hadden de verkiezingen van 2006 dus opnieuw gehouden moeten worden. En waarom roepen de burgemeesters, allemaal lid van de gevestigde partijen, nu in koor ja in koor alle neuzen en armen dezelfde kant uit dus afgesproken werk va de politieke maffia, dat we beter stemcomputers kunnen hebben? Om op grote schaal te frauderen dat geloof ik althans.

ecologiste | 09-03-10 | 11:50

Inderdaad, alles wat Opstelten bereikt en gedaan heeft voor R'dam voor verpest door Aboutaflop en zijn Noord-Afrikaanse mentaliteit. Zelfs fraude schuwt die niet. Ongehoord!

snap_shootert | 09-03-10 | 11:46

Aboutaleb kent zijn Freek de Jonge: "Democratie is een mooi ding, maar van half tien tot tien"... Een keer laten stemmen is meer dan genoeg, zeker als je de gewenste uitslag hebt. Bah, bah, en (...) bah.

Riessjaar | 09-03-10 | 11:41

Moi2 | 09-03-10 | 11:28 het schiet al lekker op als een rotterdamse gerrit 2x gaat stemmen. www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article... echt he blijft een apart volk die Rotterdammers.

Charme | 09-03-10 | 11:37

Dekkz0r | 09-03-10 | 11:26
Ik kan vanaf een uur of zes in het centrum zijn!

Thijsdesjaak | 09-03-10 | 11:30

Krachtmeester | 09-03-10 | 11:23
Zuid-Limburg staat al bekend om corruptie en daarvoor is wel een bepaalde hierarchie noodzakelijk, die er ook is, maar in Rotterdam heerst grote wanorde, zodat de corruptie niet opvalt.

juriste | 09-03-10 | 11:30

Hertellen? Oepssss.
*blust vuurkorf en kijkt wat er te redden valt*

Siebie_Randstad | 09-03-10 | 11:28

Met steeds meer moslim allochtonen in de PvdA, GL en SP zal zonder meer ook steeds meer de in moslimlanden zo gewone verkiezingsfraude de Nederlandse politiek insluipen.
Een allochtonen partij als de PvdA is al volkomen onbetrouwbaar en on-Nederlands geworden.
-
Tja, Multiculti bewijst al jaren dat het voor Nederland een ramp is.

Moi2 | 09-03-10 | 11:28

We kunne natuurlijk met z'n allen meneer Abouwatzijnnaam de schult gaan geven, naturrlijk verdiend hij dat voor een groot gedeelte ook.
Maar:

Hoe zit het met de dames en heren die op het echte pluche zitten in den haag?
Waar blijven de kamervragen? Of zijn we te druk bezig? met roosjes over straat hobbelen, binnen eigen kringen uitvechten of je nog wel aan de macht kan blijven, 2e baan erbij nemen?
Haagsche Bluff, wordt wakker onze democratie staat op het spel!

Dekkz0r | 09-03-10 | 11:17
groot gelijk

Maen | 09-03-10 | 11:28

Bataaf | 09-03-10 | 11:18
Er zijn inderdaad VN waarnemers nodig, want er zijn vernielingen aangericht. De burgemeester van Rotterdam is volgens mij verantwoordelijk voor de openbare orde en zou hierop moeten worden aangesproken.
De organisatie is niet zo moeilijk, want er zijn overtollige ambtenaren genoeg die niets te doen hebben.

juriste | 09-03-10 | 11:26

Waarom staat er nog niemand voor het stadhuis om een nieuwe stemming te eisen?

Thijsdesjaak | 09-03-10 | 11:25

Ga je mee?

Dekkz0r | 09-03-10 | 11:26

Waarom staat er nog niemand voor het stadhuis om een nieuwe stemming te eisen?

Thijsdesjaak | 09-03-10 | 11:25

@Dekkz0r | 09-03-10 | 11:09
@Kotsende lama | 09-03-10 | 11:11
Kijk het filmpje goed, en zie dat meneer Maat NIET zegt dat er 150 stembiljetten van de tafel zijn gegrist. De fraude waar hij over spreekt kan naast dat weggrissen ook slaan op het tegelijkertijd in een stemhokje aanwezig zijn van 2 of meer mensen.

Ikzitopjelip | 09-03-10 | 11:23

lijm11 | 09-03-10 | 11:18
Vertekende cijfers.
In het Zuiden wordt corruptie geregistreerd.
Hier te lande wordt het genegeerd.

Krachtmeester | 09-03-10 | 11:23

De derde wereld begint al met een stap in zuidelijke richting. Daarom mogen we extra blij zijn met onze volwaardige (kuch) partners in de ons opgelegde EU, die hier en daar zelfs korrupter zijn dan hun voormalige overzeese gebieden.

CPI 2009 (lage score = minder korruptie):

2 Denemarken
6 Nederland (exclusief Rotterdam)
21 Belgica delenda est
32 Spanje
35 Portugal
61 Bezette Byzantijnse gebieden
63 Italiaanse maffia gebieden
71 Grieks lekkerluiland
89 Aboutaleb land, inclusief Rotterdam

lijm11 | 09-03-10 | 11:18

Rotterdam moet bij de volgende verkiezingen afrikaanse waarnemers toelaten.

Bataaf | 09-03-10 | 11:18

Kan de landelijke politiek niet optreden hiertegen?? Ik voorzie hier een uitstekende mogelijkheid tot afzetten tegen links door bijvoorbeeld PVV en VVD.

En wie weet, dat als deze partijen hier hard tegen optreden dat ze het niet meer in de doofpot gestopt kan worden (wat nu overduidelijk aan de gang is). Bovendien zal dit goede zaken doen voor de populariteit van de rechtse partijen in Rotterdam. Dit machteloos toekijken is zeer frustrerend, ik zou graag zien dat iemand met enig invloed gewoon keihard orde op zaken stelt.

In deze onderzoeken zouden natuurlijk sowieso de 2 partijen (PvdA en LR) uitgesloten moeten worden wegens belangenverstrengeling natuurlijk. Het is daarom ook van de zotte dat Abutaleb en zijn oude PvdA gemeenteraad hierover mogen beslissen. Als dit zo is is dit een fundamentele fout in het bestuurlijke gestel. Lijkt gvd wel noord Korea hier...

Dekkz0r | 09-03-10 | 11:17

Let de komende dagen vooral op deze slagzin:
'Politie of leger bij het feest der democratie, dat moeten we niet willen met z'n allen' (lees: corruptie en stemmen ronselen bij verkiezingen is een vaststaand gegeven, dat moeten we dus maar accepteren met z'n allen).

Krachtmeester | 09-03-10 | 11:15

Als Aboutaleb vasthoudt aan de gang van zaken op 3 maart kan hij wat mij betreft zijn biezen pakken. De kieswet is op verscheidene manieren, op grove wijze geschonden. Geen enkele partij in de Rotterdamse raad kan volhouden dat deze verkiezingen eerlijk zijn verlopen. Als je dit niet fatsoenlijk oplost, zet je bijl aan de wortel van de democratie in Nederland. Je zorgt er in ieder geval voor dat een groot deel van de mensen helemaal niet meer gaat stemmen omdat het vertrouwen in de democratie kwijt zijn. Maar misschien is dat wel wat Schrijer en Aboutaleb willen. Dat alleen nog maar hun electoraat komt opdraven. Of dat eerlijk gebeurt, dat maakt niet uit...

LJBrinkhorst | 09-03-10 | 11:11

@Ikzitopjelip | 09-03-10 | 10:54
Die 150 'verdwenen' stembiljetten zijn gejat toen de bezetting van het stembureau de portier die een epileptische aanval had aan het helpen was. De portier trok het niet meer om half 8 's avonds; de sfeer was de hele dag al grillig bij desbetreffend stemkantoor. Getuige de vernielingen aan de auto van het hoofd van het stembureau om nog maar van andere incidenten te zwijgen.

Kotsende lama | 09-03-10 | 11:11

Ikzitopjelip | 09-03-10 | 10:54
Een beveiliger was onwel geworden en in de chaos zijn toen stembiljetten van het buroooo weggegrist.

Dekkz0r | 09-03-10 | 11:09

Stel je eens voor dat hetzelfde aan de hand was geweest met de PVV ipv PvdA. Dat PVV-ers tot in de stemlokalen stemmen aan het ronselen waren. Dat PVV-ers met meerdere niet ingevulde machtigingen aan het stemmen waren gewesst. Dat PVV-ers mensen in het stemhokje aanwijzen welk vakje ze rood moeten kleuren.
Dan was de wereld te klein geweest. Waren de vergelijkingen met Nazi-Duitsland overal te lezen en te horen. DWDD, P&W, Nova, Volskrant en NRC hadden bol gestaan over de gestolen verkiezingen.

Let wel mensen, het gaat hier om een verschil van ongeveer 600 stemmen tussen PvdA en LR. Het bepaalt of de PvdA de stad gaat regeren of dat LR dat gaat doen. Bij een hertelling van één district bleek LR al 100 stemmen meer te hebben. Ik ben hier al de hele week boos over. Gelukkig wordt het nu meer en meer opgepakt door de media. Als je hier als burger niet verontrust en boos over bent, dan weet ik het ook niet meer.

Kei van de Aanstoot | 09-03-10 | 11:05

doorzondoorsnee | 09-03-10 | 09:12
Eigenlijk wel ja. Want je kan wel de stemmen gaan hertellen maar als 1 iemand 10 geldige biljetten heeft ingeleverd worden ze wel gewoon meegeteld. Ook die stemmen van 2 mensen in een hokje tellen gewoon mee.

mayor_pickwick | 09-03-10 | 11:04

Ik ben inderdaad voor opnieuw stemmen, hoewel ik niet verwacht dat het tot heel grote verschillen zal leiden. Overigens weet ik niet waar het aantal van 150 verdwenen stembiljetten vandaan komt, Brusselmans? Er wordt wel gezegd dat 100 tot 150 mensen "de boel op een verkeerde manier hebben beïnvloed." Dat is wat anders dan het verdwijnen van stembiljetten.
Verder wordt er hier alleen maar van uitgegaan dat allochtonen hebben gefraudeerd. Inderdaad blijkt die Turkse man te hebben geronseld (mag dat buiten het stembureau wel?), maar over de andere fraudeurs weten we niets. Daarom lijkt het me zaak om dit tot op het bot uit te zoeken, want nu spreken voor een deel de onderbuikgevoelens (deels dus terecht). Dus Aboutaleb, wees een vent en schrijf herverkiezingen uit.

Ikzitopjelip | 09-03-10 | 10:54

Maar vooralsnog weet Aboutaleb van geen wijken. NEE hehe en waarom niet omdat de Partij Van De Allochtonen er nu nog goed voor staat. Je zal maar marrokaanse burgemeester zijn en dan is rechts het meest vertegenwoordigd. Beetje vreemd toch. Geef die armetaleb gewoon een oprot premie marokko.

lepss | 09-03-10 | 10:53

dat wordt straks nog lachu bij de 2e Slaapkamerverkiezingen als de stemmen weer met de hand geteld moeten worden. Worden de stemmen op de PVV dan ook weer "vakkundig" weggemoffeld? Spannende tijden!

als een godmajoor | 09-03-10 | 10:51

Benieuwd hoe lang de corrupte boevenbende van de pvda het deksel nog op de beerput kan houden.
De druk van de verrottingsgassen wordt steeds groter.
Het wachten is op de grote boem.
Hopelijk wordt de klap groot genoeg om die corrupte zetbaas de pvda, Aboutaleb, mee te blazen naar de vergetelheid,of het rif gebergte.
Opnieuw kiezen, deze keer onder toezicht van het corps mariniers, volbewapend, wel te verstaan.
Kijken of onze cultuurverrijkers dan nog mensen durven te intimideren bij de stembureaus.

aquarius | 09-03-10 | 10:47

Dus stemmen met een potlood was veiliger dan de stemmachines?
*proest*...

da wizard | 09-03-10 | 10:43

@Krachtmeester | 09-03-10 | 10:36 Misschien wel. Maar stembusfraude zoals nu in R'dam was ongehoord. Je hoefde er echt niet aan te denken om lolletjes uit te halen bij het stemmen. Maar ja, misschien in een dorp in het RK zuiden, zal ook wel eens wat zijn gebeurd. Een vertelling komt in de beste families voor, nietwaar.

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 10:41

Overgewaardeerd concept, democratie.

Anarchus_Rex | 09-03-10 | 10:40

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 10:30
Vroeger stemden autochtone Nederlanders op die partij die de pastoor, de vakbondsleider of hun familie hen voorschreven. Vroeger werd iedereen dus eigenlijk geronseld, elk binnen zijn eigen zuiltje.
Onze 'democratie' staat nu nog steeds in de kinderschoenen.
Deels uit desinteresse van het consumptiegrauw, maar voor een groot deel komt het omdat 'onze' zelfbenoemden bang zijn voor een waarachtige democratie, met waarachtige gelijkwaardigheid. Democratisering zou HET verkiezingsthema moeten worden.

Krachtmeester | 09-03-10 | 10:36

@Moos Lambiek | 09-03-10 | 10:30 Van die foto's word je ook niet echt vroluk. Ahmed Aboutaleb op markt Afrikaanderplein en bij Kocatepe moskee en fotos aan de muur van Mekka.

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 10:35

@ Moos Lambiek | 09-03-10 | 10:30
Geestig. Bij mij opent dat in een klein scherm. Het is dan net alsof we bezoek hebben van mensen uit het verre, verre Mehehehhhrokko die een kijkje komen nemen op het Afrikaanderplein. Totdat je naar boven scrollt, dat is.

Multiflauwekulti | 09-03-10 | 10:34

010 is al enige tijd verloren gebied. Metsel er maar een muurtje omheen.

Geile Markeerstift | 09-03-10 | 10:33

@Krachtmeester | 09-03-10 | 10:22 Zo'n pvda-voorzitter, die op de tv zegt dat hij gemalverseerd heeft, kan daar blijkbaar gewoon mee wegkomen. Waarom wordt hij niet aangeklaagd? Wie geeft die corrupte lul aan bij het OM?

Analfabeten hoeven wat mij betreft niet te stemmen. Hoe deed dat men dat 'vroeger' eigenlijk met NL-analfabeten en stemmen? Hoe werd dat toen opgelost? Of bleven analfabeten thuis uit schaamte? Moslimanalfabeten schamen zich blijkbaar niet, want Mo was ook analfabeet (en pedo natuurlijk, hoewel dat er niet zo heel veel mee te maken heeft).

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 10:30

Fijnstoffer | 09-03-10 | 10:19
Er mist een belangrijke schakel in jouw verhaal.
Veel corruptie komt voort uit het in de eerst plaats bevoordelen van de eigen clan/familie - zie ook: Palermo, Napels, etc. Uiteraard gebeurt zulks zogenaamd onder de vlag van het moederland of een 'belangrijke' traditie of cultuur, om zelf maar geen verantwoordelijkheid voor de corruptie te hoeven dragen.

Krachtmeester | 09-03-10 | 10:29

Opnieuw stemmen en Aboutaleb moet tot aftreden gedwongen worden wegens door, naar het zich laat aanzien, eigen achterban gecreëerde wanorde tijdens en na de verkiezingen en het (wederom) niet kordaat optreden na signalering hiervan.

Russ Meyer | 09-03-10 | 10:27

Het voornaamste probleem zit er in het feit dat stembureauleden niet gescreend worden op achtergrond of strafblad, dat Abou niet deugt was al duidelijk toen hij aangesteld werd, ook dat was een truc van de PvdA, een wolf in schaapskleren en dat blijkt nu overduidelijk, de nog immer bewierookte moslim cultuur is nu dus de standaard geworden, en onze vrijheid komt hoe langer hoe meer in het gedrang, geen hertelling maar een herstemming met voldoende toezicht in Rotterdam, tegen deze praktijken moet een kamer toch in opstand komen, en wat blijkt, ze zwijgen.........

sterretje | 09-03-10 | 10:26

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 10:21
Groen als in die legerkleur bedoel ik dus :).

Krachtmeester | 09-03-10 | 10:25

BTW Waar blijven de andere partijen zoals de VVD, CDA en D66. Houden deze partijen in R'dam zich stil in deze stemfraudezaak, omdat ze zo dolgraag met de pvda het pluche opgaan? Ook corrupt dus.

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 10:24

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 10:15
Een analfabeet heeft inderdaad evenveel rechten als ieder ander. Maar als rechtsgelijkheid wordt misbruikt om neef Zeki aan een baantje te helpen, dan klopt er iets niet. Dat moet men dus slimmer organiseren.
En elke bewezen corrupte voorzitter van stembureaus dient levenslang van functies te worden uitgesloten. Maak er maar een zwaar misdrijf a la landverraad van.

Krachtmeester | 09-03-10 | 10:22

@Krachtmeester | 09-03-10 | 10:16 Je bedoelt: groen vt?

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 10:21

Om aan alle onduidelijkheid een einde te maken past maar één oplossing. Opnieuw naar het stemlokaal .

Duc1198 | 09-03-10 | 10:20

YokiDoki | 09-03-10 | 10:07

"Er was een een socialistische Heilstad.
Daar werd her en der en op vele manieren verkiezingsfraude gepleegd, om de socislisten en hun burgemeester aan de macht te houden.
Slechts één partij protesteerde tegen deze totalitaristische verkrachting van de democratie, die ook nog eens vieze religieus/etnische trekjes had.
De rest van de partijen was al lang door de knieen gegaan voor de socialisten, en lieten het dus maar op hun beloop - hoewel er wel een paar oudgedienden wat van zeiden.
Tegen de mensen van die ene partij die nog wél protesteerde tegen de fraude, riepen de fraudeurs: "jankerds".
De hen welgezinde media riepen heel hard mee: "Jankerd, jankerd."
Zo ging de stad ten onder.
Want de brave mensen geloofden niet meer in de democratie - terecht natuurlijk.
Terwijl de schurken er sowieso nooit in geloofd hadden, en nu dus vrij spel kregen."

Wees jij er maar trots op.
Sukkel.

Merlot | 09-03-10 | 10:19

Zeki Baran. Ahmed Aboutaleb.
Die twee namen alleen al, tekenen het probleem van Nederland: niet-loyale mensen die naast een Nederlands paspoort ook een tweede dragen. Neo-kolonialisten zijn het, die in de eerste plaats hun eigenlijke vaderland (Turkije, Marokko) dienen, ten koste van Nederland. En de PvdAchterlijken werkt er van harte aan mee.

Fijnstoffer | 09-03-10 | 10:19

Maen | 09-03-10 | 10:13
Groen bij de stembus, veel effectiever. Dan mag Zeki de ronselpimp eens proberen om de spiegeltjes van een YPR af te slopen.

Krachtmeester | 09-03-10 | 10:16

@YokiDoki | 09-03-10 | 10:07
Tief eens lekker een eind op naar Casablanca.

Kotsende lama | 09-03-10 | 10:16

BBmetR | 09-03-10 | 10:04
Maar hoe groot is de kans dat de rechter zegt: LR heeft gelijk, maar het is aan de gemeenteraad om nieuwe verkiezingen uit te schrijven (die dan nooit komen)?
Ik heb de indruk dat Abou hier een kans laat liggen omzeer daadkrachtig over te komen.

Kaas 82+ | 09-03-10 | 10:15

@Krachtmeester | 09-03-10 | 10:05 Je hebt gelijk dat de overheid grote steken liet vallen bij het stemmen. Maar aan de andere kant waren er voorzitters van stembureaus die domweg corrupt waren. Kijk maar naar de videofilmpjes met interviews. De voorzitters hebben er geen probleem mee de wet de wet te laten, want een analfabeet moet toch ook stemmen, tog. Volgens de wet kan een analfabeet niet stemmen, want hij/zij is niet fysiek gehandicapt, en mag niet door de voorzitter van het stembureau geholpen worden. Dan ben je als overheid echt helemaal uitgeluld. Waar zijn de tijden dat er ordentelijke voorzitters waren? Toen er nog integere hoofden van lagere scholen waren, en geen corrupte directeuren van basisscholen. De voorzitters waren corrupt omdat ze heel goed wisten dat de analfabete stemmers op de pvda (hun kluppie) zouden gaan stemmen.

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 10:15

Als er 150 stemmen "verdwijnen" moet er opnieuw gestemd worden, niet opnieuw geteld.

Brandje | 09-03-10 | 10:14

YokiDoki | 09-03-10 | 10:07 [Moet jankerd Pastors zijn zin krijgen?]

Kan me eigenlijk niet zoveel schelen wat Pastors wel of niet wil.

Wat ik wil is Democratie in Nederland, dus niet stembustelende dubbelstemende stemronselende Finnen.

Gewoon netjes overdoen, en JA blauw bij de stembus!

Maen | 09-03-10 | 10:13

Wat heeft hertellen overigens voor zin?
Goed, de door turkitokkie Zeki Baran ingevulde gejatte formulieren worden mogelijk onderschept maar al dat gedonderjaag met met mensen mee het stemhok ingaan e.d. krijg je er niet mee boven tafel.
De enige oplossing is de hele boel ongeldig verklaren en opnieuw stemmen.

DAT zal de PvdA pas stemmen kosten (en om die reden ook nooit gebeuren)!

Kritiek caster | 09-03-10 | 10:11

Als dit soort dingen allemaal echt gebeurd zijn dan moet je overnieuw stemmen. Een hertelling heeft dan geen nut meer. Ik had Aboutaleb altijd wel hoog zitten, maar hij blijkt toch uiteindelijk net zoveel op te hebben met onze democratie als de Nazi's 70 jaar geleden. Schande!

Ariel | 09-03-10 | 10:10

snoes | 09-03-10 | 10:09
Joh!

Merlot | 09-03-10 | 10:10

Islamisering?

steile helling | 09-03-10 | 10:09

@ Merlot
Saban?

snoes | 09-03-10 | 10:09

Geheel overdoen in het Casablanca aan de Maas!

oranjerood | 09-03-10 | 10:09

Nogmaals: meer dan 3.000 ongeldige stemmen (2.000 meer dan de vorige keer en het landelijk gemiddelde).
Iets klopt er niet!!!!!!!!!!

Zweistein | 09-03-10 | 10:08

spanarchist | 09-03-10 | 10:05

Volgens mij zijn die er pas ingekomen nadat joris zijn epileptische aanval had

-banned | 09-03-10 | 10:06

Tsk, de PvdA had door dit gedonder net genoeg stemmen voor een meerderheid.
Was het omgekeerd geweest dan was die hertelling ondertussen allang gebeurd!

Anyway; als je primitieve volkeren naar nederland haalt kun je wachten op dit soort primitieve toestanden.
En wij geven die primitieven steeds meer macht, steeds meer hoge posities....

Kritiek caster | 09-03-10 | 10:06

*Bindende adviezen geeft en volmachten ronselt*

JosVerbeek | 09-03-10 | 10:06

Karel Kruizenruiker | 09-03-10 | 09:55
Nee, geenszins. Een slimme overheid weet dat mensen uit andere landen en culturen er een andere democratische moraal op nahouden dan de meeste autochtone Nederlanders. We hebben gewoon een luie, naïeve en soms zelfs laffe overheid, die weigert om de schaduwzijden van haar eigen beleid aan te pakken. Alleen de taxhark doet het altijd goed.
Dit is ook helegaar geen specifiek 'moslim'-issue (bepaald stammen- en dito stemgedrag wel in Rotterdam). Nee, het is vooral een overheidsprobleem. Als je al zolang verkiezingen organiseert, en elke ronselpimp kan de zaak flessen, dan doe je als overheid iets he-le-maal verkeerd.
Waarom kan elke Jan Hen zich met een paar muisklikken volkomen veilig en privacy-gegarandeerd inschrijven bij een 'bel-me-niet-register', en waarom zitten we nog steeds te klooien met stempotloodjes en stemhokjes?

Krachtmeester | 09-03-10 | 10:05

Frederik Vijf | 09-03-10 | 10:01
Gewoon het aantal woorden tellen. De tweede post had 651 meer woorden.

spanarchist | 09-03-10 | 10:05

Je kunt een Moslim wel uit Marokko halen, maar het blijft een Moslim. Daar hoort corruptie, lak aan een democratie en jezelf of familie verrijken gewoon bij. Het Marakesh van Nederland kan gewoon niet anders.

PvdA bedankt voor het binnenharken van deze geweldige "Arbeiders" die vergeten zijn dat ze als "gast" naar Nederland kwamen.

jvlaam | 09-03-10 | 10:05

@-banned | 09-03-10 | 10:02 : *Ziet Jos Verbeek mensen het stemhokje inhelpen*

Frederik Vijf | 09-03-10 | 10:04

@Kaas 82+ | 09-03-10 | 09:48
Ik weet het niet maar ze kunnen het toch wel proberen.
Als je bijv. leest dat in Hlligersberg 2500 inwoners een dubbele stempas hadden gekregen die ongeldig werden verklaard maar er in het stembureau niet werd gecontroleerd op de nummers waardoor mensen twee of zelfs drie keer konden stemmen.
Ook klopte de eerste telling daar niet woordoor volgens LR 149 voor LR en 37 voor die Allochtonen partij niet meegeteld zijn.
Als deze beweringen waar zijn dunkt me dat toch wel een juridische kwestie te worden.

BBmetR | 09-03-10 | 10:04

Hertelling, herstemming godverdomme! Heb me zelden zo bestolen gevoeld. Sta normaal nooit vooraan als er actie gevoerd moet worden, maar inmiddels neemt mijn bereidheid om het stadhuis te bestormen serieuze vormen aan.

Kotsende lama | 09-03-10 | 10:03

"Het is een leermoment"
"Met de kennis van nu zouden we het anders hebben gedaan"
"Die paar incidenten maken op het geheel geen substantieel verschil uit"
"Er zijn ook stembureaus waar het wel goed verlopen is"
"Het is de schuld van Wilders die hele bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet".

Waar kan ik mijn rekening als spindoctor heen sturen?

spanarchist | 09-03-10 | 10:03

Frederik Vijf | 09-03-10 | 10:01

Mag ik de stemmen tellen?

-banned | 09-03-10 | 10:02

"Zeki Baran".
Baran, Baran ... waar ken ik die naam ook al weer van?
Had ook iets met ronselen en andere duistere praktijken te maken.
Kom, wat was het nou toch, wie helpt me?

Merlot | 09-03-10 | 10:02

Ze moeten die verkiezingen ongeldig verklaren,en de mensen opnieuw laten stemmen.Hertellen heeft geen zin,want de stemmen waarmee gesjoemeld is worden dan ook gewoon weer meegeteld.
Verder goed stuk van Arjan.

snoes | 09-03-10 | 10:01

@Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 09:58 : Kunnen we daar niet over stemmen welke het leukst is?

Frederik Vijf | 09-03-10 | 10:01

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 09:58
Lol, nu je het zegt.
Cadzand | 09-03-10 | 09:59
Is er dan niemand die de leden van het stembureau op de vingers kijkt?
*doet wie controleert de controleur mompelen*

JosVerbeek | 09-03-10 | 10:01

@ barq | 09-03-10 | 09:26

ben het volledig met je eens.. deze verkiezingfraude los je niet op door opnieuw te tellen

inglorious furcollar | 09-03-10 | 09:59

Een huisgenote van mij moest als werk ook stemmen van de verkiezingen gaan tellen. Het bleek dat je inderdaad op allerlei manieren kan zorgen dat stemmen niet meegeteld worden, de stem aan een andere partij geven, enz. Toen ze dat aan de baas van het stembureau vroeg bevestigde deze dat alleen maar. Want het is allemaal handwerk dat tellen. Waarbij voortdurend fouten worden gemaakt. Er komt geen computer aan te pas...

Cadzand | 09-03-10 | 09:59

@JosVerbeek | 09-03-10 | 09:57 Ik vond die tweede leuker dan de eerste. Kan de eerzte niet weg?

Tiet Quitulaer | 09-03-10 | 09:58

Lekker ja.... Fraude leidt altijd tot verrijking, met dank aan de ambstsketenmokro dit keer. Ik schenk hem wel een nieuwe zelfdenkende Toyota als dienstwagen.

Causa Sui | 09-03-10 | 09:58

@Krachtmeester 9:50
Alwéér een commissie?
*zucht*

necrosis | 09-03-10 | 09:58

-weggejorist-

Vulvavervuilert | 09-03-10 | 09:57

En met mijn nederige excuses voor de dubbelpost.
Joris die 2e maar weg.

JosVerbeek | 09-03-10 | 09:57

Misschien kunnen we even vragen of de VN toezicht houden op 9 juni. Is blijkbaar nodig.

-banned | 09-03-10 | 09:56

Er is bij de verkiezingen in 010 wel zo ongelofelijk onder een hoedje gespeeld door het PvdA-geteisem dat diverse Afrikaanse landen inmiddels hebben aangegeven studiereizen naar Rotterdam te gaan organiseren ter lering ende vermaack...
Zonder gein, de hardnekkige weigering van Aboutaleb om ook maar iets te onderzoeken en de steeds verder opengaande beerput aan verhalen die boven water komen zijn wat mij betreft genoeg redenen om alles ongeldig te verklaren en de verkiezingen over te doen. Dit keer met onafhankelijke en betrouwbare medewerkers in het stembureau, dus geen mensen die nog net niet van de straat geplukt worden en twee agenten in ieder verkiezingslokaal.

JosVerbeek | 09-03-10 | 09:56

Er is bij de verkiezingen in 010 wel zo ongelofelijk onder een hoedje gespeeld door het PvdA-geteisem dat diverse Afrikaanse landen inmiddels hebben aangegeven studiereizen naar Rotterdam te gaan organiseren ter lering ende vermaack...
Zonder gein, de hardnekkige weigering van Aboutaleb om ook maar iets te onderzoeken en de steeds verder opengaande beerput aan verhalen die boven water komen zijn wat mij betreft genoeg redenen om alles ongeldig te verklaren en de verkiezingen over te doen. Dit keer met onafhankelijke en betrouwbare medewerkers in het stembureau, dus geen mensen die nog net niet van de straat geplukt worden en twee agenten in ieder verkiezingslokaal.

JosVerbeek | 09-03-10 | 09:56

-weggejorist-

Milton Friedman | 09-03-10 | 09:56

@Krachtmeester 9.44
Ik denk dat je een te politieke correcte kijk op de situatie hebt.

Karel Kruizenruiker | 09-03-10 | 09:55

En wat heeft Van Jolo hier mee te maken. Die arme ziel kan niet eens een potlood vasthouden. Laat hem toch.

Hertellen? Een herverkiezing zal je bedoelen. Christus te paard, het is hier niet een of andere Midden Oostelijke sheikdom waar dergelijke misstanden zomaar plaats kunnen vinden.
Bij de herverkiezing kunnen vervolgens de politie en het leger ingezet worden om de boel in goede banen te leiden. Want zelf kunnen ze het daar overduidelijk niet.

En die Aboutaleb blijkt toch wel een gevaarlijk mannetje te zijn, gezien het feit dat hij nog steeds hertelling tegenhoudt. Hoe zit het met ingrijpen van de landelijke politiek?

Heau even | 09-03-10 | 09:54

Superior Bastard | 09-03-10 | 09:50
Of je zet er een commisie op.
Kan ook.

Teun van het Tuinpad | 09-03-10 | 09:54

....en zo werd Nederland in 2045 het eerste moslimland in Europa...
(laatste zin uit een geschiedenisboek in 2060)

watsinneneem | 09-03-10 | 09:53

Superior Bastard | 09-03-10 | 09:50
Zo houd je wel tijd over voor andere zaken... maar waar besteden Abou en JP hun tijd dan aan?

Kaas 82+ | 09-03-10 | 09:53

Eigenlijk zijn we al afgedaald naar arabierenland.
Hertellen???? NEE. Nieuwe stemming MET echt toezicht!

duiker1947 | 09-03-10 | 09:46

Helemaal mee eens.

Von Münchhausen | 09-03-10 | 09:51

In alle grote steden met veel nieuwe nederlanders is zwaar geronseld en met opgehaalde machtigingen gewerkt.
We lijken wel een bananenrepubliek.
Waar blijft de OESO ???

mick jagger | 09-03-10 | 09:51

Abou begint op Balkenende te lijken. Problemen gooi je in een la, en als je na een maand de la weer opentrekt is het meestal wel opgelost door een ander of vergeten.

Superior Bastard | 09-03-10 | 09:50

spanarchist | 09-03-10 | 09:47
Eigenlijk zou een (door zijn partij geparachuteerde) burgemeester helegaar niet over dit soort beslissingen moeten gaan, maar zou er een landelijke, partijloze commissie naar deze materie moeten kijken. Of voor mijn part Pieter van Vollenhoven. Als het maar niets met een partij te maken heeft.

Krachtmeester | 09-03-10 | 09:50

Als dat waar is, van die vernielde auto van Maat, de verdwenen stembus in Zuid....
Ik heb er geen woorden voor.
Voel een steeds meer wantrouwen opkomen tegen onze nieuwe medelanders en neem die zin die je al jaren hoort - 'we nemen de boel over' - steeds serieuzer.
Aboutaleb vetrouw ik ook niet meer zo. Toch een rat in schaapskleren? Waarom geeft hij geen opdracht tot een hertelling?
Het wordt echt tijd om op onze zaak te letten.

Von Münchhausen | 09-03-10 | 09:48

BBmetR | 09-03-10 | 09:45
Ik geef ze geen ongelijk dat ze juridische stappen gaan ondernemen. Maar zou het daadwerkelijk iets uitmaken? Kun je voor de rechter herSTEMMEN afdwingen?

Kaas 82+ | 09-03-10 | 09:48

Het feit dat de burgemeester nog twijfelt aan een hertelling, zelfs nadat bekend is dat er op een ongelooflijke schaal gerotzooid is, is op zich al veelzeggend.
Juist Aboutaleb zou er alles aan moeten doen om deze puinhoop op te lossen, maar blijkbaar zijn de partijbelangen (of de belangen van zijn allochtone achterban) toch belangrijker.

spanarchist | 09-03-10 | 09:47

ALs ik burgemeester van Rotterdam was dan zou ik niet direct tot hertelling overgaan. Ik zou even alle rapportages afwachten en ervoor zorgen dat het draagvlak groot genoeg is.
Anders zou men mij betichten van geldschmeisserij.
Je moet altijd een beetje een midden zoeken.

Einde van de Domheid | 09-03-10 | 09:46

Eigenlijk zijn we al afgedaald naar arabierenland.
Hertellen???? NEE. Nieuwe stemming MET echt toezicht!

Wat een land.... PFFFFFTTTT

duiker1947 | 09-03-10 | 09:46

Een aanrader is de MetroRotterdam editie. pag 13.
Het gaat echt spannend worden in Rotterdam.
Als de stemming rechtsgeldig worden verklaard gaat Leefbaar Rotterdam juridische stappen ondernemen.

BBmetR | 09-03-10 | 09:45

Rotterdam:
De Marokkaan zegt dat de Turken eerlijk hebben gestemd.
I rest my case....

fuckje | 09-03-10 | 09:45

Hulde waar hulde past. Prima stukkie, Brusselmans! Qua Rotterdam is het natuurlijk onbegrijpelijk dat er pas op 16-3 knopen zouden moeten worden doorgehakt. Ondertussen heeft de PvdT als 'grootste' al een coalitie in elkaar geknutseld. Ook Brendel slaat de spijker op z'n gemene linkse kop als ie schrijft dat we destijds van minuut tot minuut door de media op de hoogte werden gehouden toen linksvriend Al Gore door die gemene George Bush werd genaaid in Florida en nu reageert dat zelfde journaille niet of nauwelijks. Waar blijven trouwens de kamervragen van iedereen die Democratie nog met een hoofdletter schrijft?

Hetze Haatstra | 09-03-10 | 09:45

Vogelbeest | 09-03-10 | 09:40
Hallo, wij zijn nix en we zijn het alternatief voor nix.
Stempt U op ons?

Einde van de Domheid | 09-03-10 | 09:44

Het word te droevig voor woorden zo langzamerhand.
Fraude bij verkiezingen, misbruiken van belastingelden voor vriendjespolitiek en de klimaathoax, misbruik van de publieke omroepen voor politieke politieke partijen, stelselmatig kapotmaken van opponenten, en als klap op de vuurpijl een koningshuis wat directe verbintenis heeft met de Nazi's en enge regimes in Zuid Amerika.
Ja ja, trots op Nederland.
Misselijkmakend slijmerig volkje

bakoenin | 09-03-10 | 09:44

@illuvatar | 09-03-10 | 09:11

En jij denkt dat dit alleen in Rotterdam is gebeurd?
Dat andere steden waar onze medelanders op de lijst staan dit soort praktijken niet hebben uitgevoerd?

Of zou het zo zijn dat het alleen vanuit Rotterdam bekend wordt gemaakt omdat daar een partij zit die dit niet zo maar wil laten gebeuren?

Ikdus | 09-03-10 | 09:44

Godverdomme. Dat gezeik met die Abou. Ben het al nooit eens geweest met de aanstelling van die kerel, maar het leek allemaal goed te gaan. Omdat 'ie nooit wat doet. Net als nu.
Wat denkt 'ie nou helemaal... dat hij hertelling tegen kan houden?

Multiflauwekulti | 09-03-10 | 09:44

Karel Kruizenruiker | 09-03-10 | 09:39
Quatsch. We glijden nu al weer decennia lang af naar een bananenrepubliek door het pluchekleefgedrag van enkele honderden roomblanke babyboemdocterandussen uit volkomen obsolete 'partijen' zoals PvdA, CDA en VVD.
Het feit dat er ook allochtonen stemmen heeft niets te maken met het feit dat de organisatie van de verkiezingen kudt was en dat daar vervolgens veel te laconiek op werd en wordt gereageerd.

Krachtmeester | 09-03-10 | 09:44

Niet begrijpen doet hoe een hertelling gaat helpen tegen de malversaties als ronselen bij het stembureau.

lieverdeauddanreaud | 09-03-10 | 09:42

sjaakdeslinksesul | 09-03-10 | 09:39
Niet zo erg veel, stembussen uit niet-allochtone wijken in R´dam hebben de neiging te verdwijnen.

spanarchist | 09-03-10 | 09:41

Partij van de Anti-democratie

plastic zakje | 09-03-10 | 09:41

@Dr. Funkenstein | 09-03-10 | 09:23
De PvdA heeft inderdaad bij diverse gemeenten hertelling aangevraagd.
Maar ja niet waar, zij mogen dat wel doen als ze op verlies staan.

BBmetR | 09-03-10 | 09:40

Toch wel fijn, die multiculturele problemen.

Zelfs al vindt je de pvv nix lijkt het voor de landelijke politiek toch steeds meer het enige alternatief te zijn.

Vogelbeest | 09-03-10 | 09:40

En ohja beste raadsleden van de SP, GL, D'66, PvdA en met name VVD en CDA... hoeveel stemmen denkt u dat de PVV bij de landelijke verkiezingen in 010 extra gaat krijgen omdat u nu niet ingrijpt?

sjaakdeslinksesul | 09-03-10 | 09:39

Ik vrees dat we door toedoen van zoveel buitenlandse invloeden steeds verder afglijden naar een bananenrepubliek.

Karel Kruizenruiker | 09-03-10 | 09:39

Kas | 09-03-10 | 09:34
ALLES kan in Nederland.
Wat alleen niet meer klopt, is onze perceptie van een gedroomde werkelijkheid die ooit achter een veilige dijk lag.
Maar sneu inderdaad. Iedereen met ook maar een greintje basismoraal zal op termijn het land uit verelendet worden. Klassiek socialisme 2.0.

Krachtmeester | 09-03-10 | 09:38

De redenering van links zal wel ongeveer als volgt zijn:

Als we nu gaan hertellen en het blijkt dat niet onze allochtonen van de PvdA, maar die bleekscheten die een verloren strijd voeren voor een leefbaar dorp hebben gewonnen, dan is het vertrouwen in de democratie pas echt ondermijnd (en terecht, maar dat terzijde).
Dus in het belang van het vertrouwen in de democratie moet deze bananenaffaire zo snel mogelijk de doofpot in.

Leve de PvdA, houzee

tismaareenmening | 09-03-10 | 09:37

Ahmed is corrupt, Ahmed is corrupt
Ahmed is corrupt, ole ole!

sambalbaj | 09-03-10 | 09:37

Sjezus, hebben ze bij de Volkskrant liggen slapen? Dit is geen positieve PvdA berichtgeving.... Laatste artikelen van Van Erkel schat ik in. Volgende verkiezingen in de Grote Steden graag VN toezicht, als ik Wilders was zou ik het gewoon aanvragen, krijgen we eindelijk eens wat terug van al die poen die we overmaken. Ook een mooi statement naar de rest van de wereld. In Nederland wonen zoveel allochtonen dat we inmiddels VN toezicht bij de verkiezingen hebben!

funkyd | 09-03-10 | 09:37

spanarchist | 09-03-10 | 09:32
lol

Teun van het Tuinpad | 09-03-10 | 09:35

Laat Baran maar bewijzen dat hij er NIET was.

Carl | 09-03-10 | 09:35

Sneu dat dit ook in NL kan; in de prullenbak met die uitslag en opnieuw doen!

Kas | 09-03-10 | 09:34

spanarchist | 09-03-10 | 09:32 Iedereen telt drie keer mee, dan klopt die kinderbijslagrekening ook eens een keer.

zeg maar jansen | 09-03-10 | 09:33

Breaking news! Vlak voordat Brusselmans op "publiceer" klikte heeft de joop een artikel geplaatst over de 010gate. Het kan natuurlijk ook goed zijn dat ze de tijd een beetje hebben aangepast. Fittie!

Mr Dixit | 09-03-10 | 09:33

Aboutaleb oprotten en neem je corrupte vriendjes mee. Oprotten NU!

Hanxie | 09-03-10 | 09:32

@Teun van het Tuinpad | 09-03-10 | 09:30 : Ze dachten blijkbaar ook: "Doeble paspoort ies twee kier stemmen!".

Frederik Vijf | 09-03-10 | 09:32

Teun van het Tuinpad | 09-03-10 | 09:30
Iedereen hertelt mee (TWITVB).

spanarchist | 09-03-10 | 09:32

maak de draaiboeken maar klaar voor de landelijke verkiezingen.

ganzo | 09-03-10 | 09:32

Ze hebben in Rotterdam de term "Iedereen telt mee " iets te letterlijk genomen.

Teun van het Tuinpad | 09-03-10 | 09:30

Als het over domme programma's op TV gaat scoort DWDD hoog.
Man bijt hond is de overtreffende trap. Graag geen connotaties meer.
Als Pastors een punt heeft heeft Pastors een punt.
Ik zou Pastors zo inruilen voor Wilders, zelfde punten, geen internationale aanfluiting noch Al Qaida magneet of griever van welwillenden.

Einde van de Domheid | 09-03-10 | 09:30

Hoewel afgezaagd denk ik dat hier toch een "ies koeltoer" op zijn plaats is.

Superior Bastard | 09-03-10 | 09:30

Nou, nou. Democratie is leuk maar je kan het ook overdrijven. Om het soort verderfelijke (want niet-linkse) partijen als LR zo veel mogelijk van de macht weg te houden zijn er soms alternatieve werkwijzen nodig.
Met de beste bedoelingen uiteraard.

spanarchist | 09-03-10 | 09:29

@barq 9:26
U was me net voor. Alleen een herSTEMMING kan hier soelaas bieden.

Symmachus | 09-03-10 | 09:28

Beste burgervader en raadsleden. Als mijn stem niet telt kan ik ook stemmen met mijn voeten hoor. Net nu u zoveel moeite doet om mensen zoals ik (netto belastingbetaler) te behouden voor de stad. Met de kieswet kun je niet marchanderen. Wie dat wel doet is geen democraat.

sjaakdeslinksesul | 09-03-10 | 09:27

(nostalgie) Waren de socialisten niet begonnen, omdat ze van mening waren dat 'men' zich te weinig van het gewone volk aantrok?(/nostalgie)
Corrupte stemmen hertellen heeft geen enkel nut. Opnieuw naar de stembussen!!

PieleHameleers | 09-03-10 | 09:27

De Ondergang is begonnen. En dat er een moslim is als burgermeester is geen toeval.

iwoj | 09-03-10 | 09:27

Waarom heeft iedereen het toch over herTELLEN? Als alle genoemde toestanden inderdaad hebben plaatsgevonden, kan alleen een geloofwaardige uitslag worden verkregen met herSTEMMEN. Onder streng toezicht, om iedere verdachtmaking uit te kunnen sluiten.

barq | 09-03-10 | 09:26

Goed stuk van Erkel.
Deze wanordelijk verlopen verkiezingen zijn exemplarisch voor de overheid: maximaal taxpoet heffen, minimaal presteren. Men gaat er eerst mee om alsof het om de organisatie van een braderie gaat en doet vervolgens alsof er niets aan de hand is terwijl een kind kan zien dat de bananen met trossen tegelijk op de republiek parasiteren.
Erkel heeft gelijk: wanneer een correct functionerende democratie erodeert, holt ieders veiligheid exponentieel achteruit.
Ik wens het niemand toe, maar 0031 lijkt zo onderhand rijp voor een staatsgreep.

Krachtmeester | 09-03-10 | 09:25

Dubbel, Aboutaleb mag van mij morgen nog opstappen, iemand die niet op zijn kwaliteiten maar op zijn ras gekozen is hoort nergens op een hoge positie thuis.
Aan de andere kant, als dat zou betekenen dat Pastors met Leefbaar aan de macht zou komen, weet ik zo net nog niet of dat beter is....

captainobvious | 09-03-10 | 09:24

Heerlijk mijn oude buurt. Waar het in de jaren 60/70 opstand was, is nu 80% niet autochtoon, NL is niet de voertaal, NL winkels zijn er niet te vinden. Hele Turkse dorpen in een wijk. Dank u wel PvdA!!!! ABOU moet echt snel weg. Vorige week maar zeggen dat een hertelling niet nodig was, terwijl er in andere gemeentes waar minder aan de hand was het wel gebeurde. ABOU is bang zijn eigen volk op de vingers te tikken. ABOU heeft nog geen enkel daadkrachtig optreden laten zien. ABOU is Rottedam onwaardig! Geef mij Leers maar!

KurtRussel | 09-03-10 | 09:24

@Dr. Funkenstein | 09-03-10 | 09:23 : Die is veel te bang voor autobeschadigingen.

Frederik Vijf | 09-03-10 | 09:24

Rotterdam, onder Aboutaleb, is geworden tot een afvoerputje met minachting voor de kiezers. Dat is nou het PvdA beleid.

Boomschade | 09-03-10 | 09:23

Met Zeki is een dictatuur in de maki

Frederik Vijf | 09-03-10 | 09:23

Ik ben erg benieuwd naar de reactie van de p[vda kliek inclusief burgemeesterwanneer de uitslag anders was geweest dus leefbaar rotterdam de grootste met een paar stemmen. Dan zouden ze waarschijnlijk ook voor hertelling danwel stemming gaan.

Dr. Funkenstein | 09-03-10 | 09:23

Stel ze gaan hertellen en stel het blijkt dat er flink is ‘gefraudeerd' waar de PvdA flink van heeft geprofiteerd en leefbaar flink onder heeft geleden. Dan is het te raden welke achterban van de PvdA dat heeft gedaan. (zover ze nog andere achterban hebben)

Dat zou dan positief kunnen uitpakken voor de PVV bij de volgende verkiezingen en dat zou heel slecht kunnen uitpakken voor de PvdA en dat willen we toch ook niet? Dus ik zeg, niets aan de hand, doorlopen.

Echter als er toch opnieuw geteld moet worden ‘en er blijken grote verschillen' dan kunnen we natuurlijk ook gewoon ‘in lijn met het huidige belijd van Aboutaleb' de volgende verkiezingen verbieden in Rotterdam. Dat werkt ook!

DasUnterMensch | 09-03-10 | 09:22

De verkiezingen zijn in Rotterdam volgens arabierische begrippen volkomen normaal en rustig verlopen. Ook de telling ging op dezelfde wijze en dus is er niets aan de hand.
Ies allemaal koeltoer ja.

zeg maar jansen | 09-03-10 | 09:22

Nee, natuurlijk hoieft er wat betreft ABoutaleb niet herteld te worden.
Die hele fraude was immers bedoeld om hem in het zadel te houden.
Met LR in het college waren zijn dagen als burgemeester geteld.

Merlot | 09-03-10 | 09:22

Eén grote stad in Nederland onder islamtisch bestuur en bij de eerste verkiezingen is het meteen een puinhoop.
Dat zijn regelmatige terugkerende tafferelen in Islamitische landen, dat we dit in Nederland nu ook aan den lijve gaan ondervinden voorspelt niet veel goeds.

Griekse corruptie praktijken uitgevoerd door de partij van de arabieren. De niet bepaald populaire Rotterdamse burgervader is er vermoedelijk ook betrokken! Schande!

snap_shootert | 09-03-10 | 09:20

Is het al druk met demonstranten op de Coolsingel?

Russ Meyer | 09-03-10 | 09:20

Dat tuig heeft zo verdomd weinig respect voor ons land, dat het zelfs in onze stemlokalen nog Turkse propaganda bedrijft. Driewerf bah!

Fleauxe | 09-03-10 | 09:18

Wanneer je de derde wereld hier huisvest kun je derde wereld praktijken verwachten. //LM// Slaap zacht Nederland, multicul waaibomen houden de wacht//LM off//

Stroopdoos | 09-03-10 | 09:18

De beroepszeikerd waarschuwde al op 3 februari. Als Ivo Dickerdack de klachten vier jaar geleden serieus had genomen, zat Abou nu niet in de shit.
www.hetverraadvanlinks.nl/Waarnemers.h...

Moos Lambiek | 09-03-10 | 09:17

@ Brusselmans: intented = intended.

Marcus Porcius Cato | 09-03-10 | 09:17

We kunnen er lang en breed over debatteren, dit is een extragratis kado behorende bij de liters importvolk die we per jaar binnenharken. Voortaan in de wet: stemfraude=uitzetten

Fleauxe | 09-03-10 | 09:14

'T is stil aande overkant ....
Ze beraden zich al hoe Wilders hier de schuld van moet krijgen.

Recht(s) Overeind | 09-03-10 | 09:14

Jan Maat is geen familie van Janmaat en Zeki is geen familie van Saban Baran.

Moos Lambiek | 09-03-10 | 09:14

Zoals ik al vaker heb gesteld breekt Aboutaleb alles af dat Opstelten voor elkaar heeft gekregen. PRR heeft ie al onthoofd en nu wordt het een groot allochtoon knuffelfeestje, met uiteraard daarbij de allochtonen 'gebruiken' hoog in het vaandel. Als die kerel niet uit zichzelf oprot, dan moeten die Rotterdamse potenrammer-rammers maar eens een nieuwe opdracht verzinnen voor zichzelf.

..zapper | 09-03-10 | 09:14

Links is stil omdat deze praktijken rechts in de kaart spelen. Alleen doet de stilte dat uiteindelijk ook.

Stroopdoos | 09-03-10 | 09:14

-weggejorist-

Maen | 09-03-10 | 09:13

Zij zwijgen omdat het in hun belang is om te zwijgen. Zo simpel dus.

KingBee | 09-03-10 | 09:13

PvdA vindt het niet erg dat de man aanwijst wat de vrouw moet stemmen. Het is gewoon een andere cultuur en daar moet je repsect voor hebben. (net als eerwraak natuurlijk)

azijnseikerT | 09-03-10 | 09:12

Iedere voetbalclub krijgt de stad die zij verdient. Wat een Midden Oosten praktijken zeg, moeten we VN afgezanten naar Irak aan de Maas sturen?

de Bleek | 09-03-10 | 09:12

Joehoe.... waar maken we ons druk om? We weten toch dat de linkse dictators alles mogen om andersdenkenden een hak te zetten? Take it like a man zou ik zeggen.

Anti-links | 09-03-10 | 09:12

Die hele stemtroep wegflikkeren en opnieuw verkiezingen houden. Er is geen andere oplossing.

doorzondoorsnee | 09-03-10 | 09:12

Ze moeten wel iets doen, alleen al het feit dat een uitslag hierdoor overschaduwd wordt betekent dat je er iets mee moet doen. Het is namelijk wel de mening van 57,nogwat % van de Rotterdammers. Dat moet je met eerbied behandelen. En zeker niet laten kapen door hakbars met een verontrustende manier van aanpak en dito agenda.

Audacitus | 09-03-10 | 09:12

"Mompelt iets over kop in het zand steken".

blamage | 09-03-10 | 09:12

Wat een derdewereldland dat Rotterdam. Misschien moeten er de volgende keer VN-ambassadeurs een oogje in het zeil komen houden.

illuvatar | 09-03-10 | 09:11

@Brusselmans: 'Waarom zwijgen de Van Jolo's op hun Jopen over de totale fuckup tijdens GR2010?": omdat in onze zgn Democratie werkelijk helemaal niemand op " niveau " bereid is om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen falen. Word ook helemaal niet gestimuleerd ofzo.. ( cynisme off ) dmv beerputten, onderschuifpetten en bovenhethoofdhadjes..
* doet achter Erkel staan gaat *

basje.botervloot | 09-03-10 | 09:11

Maar toch is multicultureel een verrijking!
Dat jullie het even weten!

DasUnterMensch | 09-03-10 | 09:11

Aboutaleb moet de stemmen laten hertellen, anders mag hij met nog een actie op het fuckup-lijstje-2009/2010 van de pvda. heeft iemand hier misschien een mooi overzicht van?

spartan | 09-03-10 | 09:10

jarenlang is in dat tokkiedorp de ene wanprestatie na de andere geleverd en nu gaan we in ene ons druk maken?

Beau ter Ham | 09-03-10 | 09:10

Graven en goed doorspitten.
Voor de MSM schijnt dit probleem nagenoeg niet te bestaan.
Goed werk Brusseldinges !

Teun van het Tuinpad | 09-03-10 | 09:10

Toch lol voor 'Jan Maat'.

Nee dus! | 09-03-10 | 09:08

Omdat het dit maal in hun voordeel werkt? *ontzettend domme blik opzetten doet*

Stroopdoos | 09-03-10 | 09:08

Pluchekleven. Op een zeker moment krijgt elke bestuurder er mee te maken.

Nee dus! | 09-03-10 | 09:07

Rotterdam en vingerverven, is dat niet te moeilijk voor de inwoners?

Frederik Vijf | 09-03-10 | 09:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken