
We gaan even de schade opnemen in Chili. De 8.8
Megathrust die Chili dit weekend deed schudden en beven - de energie die hierbij vrijkwam, was 700 keer krachtiger dan bij de schok in Haïti vorige maand - kostte gek genoeg maar aan een slordige 700 mensen het leven; een dodental dat de komende dagen nog wel naar boven toe zal worden bijgesteld. Of nou ja, gek: had deze beving plaatsgevonden in pak m beet Dhaka of Karachi, dan lagen er nu 500K mensen bedolven onder het puin en kon u komende week Marco Borsato weer tot vervelens toe op de televee met vochtige ogen zien wapperen met giro 555. Maar de beving had plaats in Chili waar men iets van constructies afweet. Check het zelf.
GIGAPICA.
Reaguursels
InloggenPffoeee! gelukkig... Met de beamert is niks mis! (zie foto 2)
Zo zie je maar dat goed gebouwde huizen veel schelen. Daar moeten ze die miljoenen voor Haiti aan gaan uitgeven.
De comentaren die ik hier lees over Pinochet raken kant nog wal. De coup van Pinochet werd gepleegd een dag voordat Allende nieuwe verkiezingen zou afkondigen.
En Pinochet is alleen al verantwoordelijk voor meer doden dan deze hele aardbeving bij elkaar.
Aardbevingen, het zijn bazuinstoten des Heeren.
Heilige poep.
Na die hoax van de bijenkorf in islamsterdam trap ik niet meer in de gefotosoepte
pica's hoor! Het is gewoon weer een kutsmoesje van de zieligheidsindusstrie om geld los te peuteren!
Uit de foto's kun je duidelijk opmaken dat de gebouwen veel beter bestand zijn tegen aardbevingen dan in Haiti. Hoe dan ook zal de schade best wel eens even hoog kunnen zijn. De gebouwen zijn misschien niet ingestort, maar wel total loss.
Triest dat heel veel mensen wel geld geven voor Haiti, en je nu niks over hulp hoort. Geven we omdat we weten dat negertjes te dom zijn om het zelf te kunnen?
Vergeet iemand dat in 1960 alle slechte gebouwen die niet echt earthquake proof waren al weggevaagd zijn. Destijds heeft Pinochéts regering nieuwe bouwvoorschriften opgelegd. In Chili geld bijvoorbeeld een houten huis als extreem arm (en wat bouwen alle Amerikanen daar...) "Fatsoenlijke huizen gaan een leven mee, ook bij natuurgeweld", is een slogan die men hanteert.
Dat Chili onder Pinochét welvarend geworden is, klopt niet geheel. Wat Pinochét gedaan heeft is semi vrij socialistisch anders. Eigenlijk heeft hij deels dezelfde plannen gehad als Allende. Anders was echter dat Pinochét geen vriend was van de Amerikanen en dat hij diezelfde bemoeizuchtige vervelende prengels er gewoon keihard uitgejorist heeft. De sleutel tot het succes van het Chili van heden ten dagen is dat zij geen steun what so ever van de VS krijgen noch willen ontvangen. Een van de eerste boodschappen die Bachelét geroepen heeft is dat Chili er ZELF bovenop komt. De tweede was dat de VS géén hulptroepen hoeven te sturen naar Obama.
Chili wil niet wéér hun koperindustrie kwijtraken aan grijpgrage Amerikaanse handjes zoals dat in het verleden al verschillende malen gebeurd is en zoals bij praktisch elke Amerikaanse steun gebeurd met nationale bronnen waar geld mee te verdienen valt (kijk eens naar Irak).
De enige goede actie van Pinochét was om de VS destijds zelf hun eigen dolk in de rug te steken, want hij is aan de macht geholpen door maar heeft zich toen als taak gesteld om zo onafhankelijk mogelijk te worden van diezelfde VS.
Chili komt er wel bovenop, dat is zeker. Er hoeft geen giro 555 te komen want de Chilenen zijn daar te trots voor. Het is net Nederland wat dat betreft, maar dan zonder koningshuis.
eerder werd gemeld dat ie 65 x sterker was dan die in Haiti en nou is ie op eens 700 x sterker.
Jullie lijken wel vrouwen die overdrijven ook altijd alles tich keer..
vanmorgen al op de site van de Boston gezien.
Is die kade + de rest van de stad gewoonweg onder die boten geschoven alsof het niets is...
@Riek: dat doet de factor verschil in dichtgevolktheid van de stad zelf iets minder zwaar wegen.
Toch.... de energie van aardbevingen zal grofweg met een 3e macht afnemen met de afstand. De eerste kms dichtbij het epicentrum zijn derhalve het gevaarlijkst. Het feit dat de aardbeving in Haiti 13 km onder de oppervlakte zat ipv 35 km scheelt al flink. Daarnaast die 91 km vanaf de kust. I rest my case.
Overigens zijn mensen die HAARP met aardbevingen associëren gewoon wetenschaps analfabeten die de moeite van de aandacht gewoon niet waard zijn.
HAARP is een speldeprikje ten opzichte van het ruimte weer geweld waaraan onze planeet dagelijks bloot staat.
Net als mensen die denken dat CERN de wereld in een zwart gat dropt met die deeltjes versneller,het ding is een muggenscheet ten opzichte van de knallen die onze atmosfeer incasseert uit neutronensterren en ontploffende supernova's.
Chili. De eerste en meest stabiele democratie van Zuid Amerika. Erg beschaafd ook, kunnen dus inderdaad bouwen. En wanneer nu in een corrupte bananenrepubliek de pleuris uitbreekt kunt u wel weer betalen maar vooral geen eisen stellen omtrent hun staatsinrichting, dat mag dan vooral niet. Ik betaal na Haïti trouwens niets meer, heeft de roverheid toch al 3x voor mij gedaan (gemeente/provincie/staat). Bedankt voor het demoraliseren van de wil om te schenken dames en heren politici! Zo ontzettend fout... en ze hebben het niet eens door.
glebber | 01-03-10 | 18:34
Voor de aardbeving. Daarnaast: er zijn niet zóveel doden gevallen in Haiti dat de populatie van Port-au-Prince ineens van 13 miljoen naar 1,7 miljoen is gegaan.
Er is wel een vergelijking voor deze aardbeving.
Maar misschien zullen mensen nog wat moeite hebben met grote getallen daarom had ik eerder al een link gedropt van de TSAR bom,de grootst bekende detonatie gemaakt door mensen ooit www.youtube.com/watch?v=LxD44HO8dNQ
De schaal vergelijking:
Vergelijkbaar met 57 Megaton TNT
Nu neem ik even aan dat TNT net zo zwaar is als water en dus een Mega TON een miljoen kuub(kuub=1000liter) aan ruimte vult.
%& MegaTon is dus vergelijkbaar met het detoneren van een veld TNT van een kilometer bij een kilometer en dat tot 57 Meter hoog massieve TNT!
Die aardbeving was volgens de berekeningen ongeveer duizend keer krachtiger waarbij de energie overigens ook over langere tijd vrij kwam,aardbevingen detoneren niet.
@Rieck: is dat voor of na de aardbeving?
*iets met negerts*
glebber | 01-03-10 | 17:55
Het metropoolgebied van Port-au-Prince heeft 1,7 miljoen inwoners, dat van Concepcion 1,3 miljoen. Geen factor 10-15, maar een factor 1,3 dus.
Beving was ook op tientallen km diepte.. Energie verspreidde zich dus...
Eurotokkie | 01-03-10 | 18:06
Ja, die Allah kan echt alles!
Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 18:03
Buffell heeft het eeuwige leven denk ik.
Kortom: als je moet concluderen dat je de aardbeving qua sterkte niet kan vergelijken, kun je als gevolg de de sterkte van de constructies ook niet beoordelen. Wat derhalve de stellingen in dit stukje doet degraderen tot (populistische) aannames. En als onze GS headquarters kunnen chargeren, dan kan ik dat ook.
Buffell | 01-03-10 | 18:02
Klopt, we gaan allemaal dood.
Eurotokkie | 01-03-10 | 18:01
Yeah right. En de zeespiegel heeft over 10 jaar een catastrofaal hoog niveau bereikt en we gaan allemaal dood.
Superior Bastard | 01-03-10 | 17:58
Door de opwarming laten de platen eerder los dus aardbevingen komen steeds meer voor.
Stauffenberg | 01-03-10 | 17:00
Natuurlijk niet, het gaat er toch om hoe groot de noodzaak is? In Chili is er misschien wel wat geld nodig, maar niet zoveel en vooral niet zo onmiddellijk als op Haïti. De kracht van de beving is weliswaar zwaarder, maar de ellende die het veroorzaakt heeft is vele malen kleiner. Dat heeft dus niets met elkaar te maken.
Het is alllemaal de schuld van de Klimaatverandering.
Foto twee hoort gewoon zo!
Das de kroonluchter scene uit Phantom of the opera!
glebber | 01-03-10 | 17:55
Ja, dat snap ik wel. Ik wilde alleen maar zeggen dat je punt over rassen-superioriteit bullocks was.
Maar, zoals Superior Bastard | 01-03-10 | 17:58 al zei, het is gewoon de schuld van de klimaatverandering!
*trapt deur in die al bijna omviel*
Flounder123 | 01-03-10 | 17:54
Ah, geen Femke:( Ik wil Femke!
Ah. Landelijke politici in verband met locale verkiezingen. Het grote demagogische spel gaat aanvangen.
Er is wel veel shit kapot, maar de zaakjes zien er gelukkig nog wel een stuk beter uit dan in Haïti.
*Wacht op eerste debiel die de "klimaatverandering" hiervan de schuld geeft*
Flounder123 | 01-03-10 | 17:54
Aha meteen een zwaargewicht voor Wilders, ugh
@Buffel: het is echt lastig te vergelijken. Concepción telt bijv. 6x zo weinig inwoners (10/15x als we de voorsteden niet meetellen) en lag 115 km van het epicentrum. De aardbeving in Chili mag dan krachtiger zijn geweest, de kracht ter plekke in bijv. Concepción is dat niet. Laten we dat eerst eens goed vergelijken. Neem bijv. de zeebeving in de stille oceaan. Op 10 km diepte en 160 km van de kust. Geen problemen als gevolg van de beving zelf (hoewel ongekend zwaar) maar als gevolg van de vloedgolf.
Flounder123 | 01-03-10 | 17:54
Klokkijken niet je sterkste vak?
Komt er geen topic over het lijsttrekkersdebat?
Eenvandaag, 18:15 uur.
Wilders is aanwezig en gaat onder andere het debat aan met Wouter Bos.
www.eenvandaag.nl/politiek/35698/lijst...
Parsons | 01-03-10 | 17:45
idd , over bijvoorbeeld de massa emigratie uit Almere.
De meeste slachtoffers waren denk ik automobilisten, die waren op 't moment van beven het minst beschermd.
Mja, ook weer zo'n kwestie van open deuren.
Kun je meteen zien bij welke huizen de bouwvergunning niet helemaal Oke was.
Hebben ze daar ook pinguïns? www2.gamesville.lycos.com/html_poke/po...
Bakito | 01-03-10 | 17:43
*biertje uit neusgaten voelt komen* +1
Zeeschuimer | 01-03-10 | 17:44
Ik zie hem nog niet zo gauw een dagelijks optreden verzorgen in de tweede kamer.
die 4e maakte het voor mij echt duidelijk.
Goed, kom er maar in met het lijsttrekkersdebat topic.
Chili is een beschaafd land, in tegenstelling tot een piratenhol als Haïti. De bevolking is betrekkelijk hoog opgeleid, zit op het welvaartsniveau van Spanje en Portugal (en is daarmee het best af in Zuid-Amerika), heeft een prima leger en is een democratie. De ironie wil dat wij voor zo'n keurig land geen inzamelingsactie houden, maar voor een kansloze bevolking die vooral meer ellende aan de wereld schenkt krokodillentranen plengen en met de inzamelbus rammelen voor een paar aalmoezen. Blijkbaar gaat die zendelingenhouding er in het tegenwoordig grotendeels atheïstische Nederland maar moeilijk uit..
Als we voor de ene ramp geld verzamelen, dan moeten we dat ook voor de andere doen: Marco, zingen!
Die hele aardbeving is duidelijk een boodschap van god aan de katholieke kliek, omdat zijn aardse uitvoerders afwijkend sexueel gedrag niet belonen met koekjes van eigen deeg.
Buffell | 01-03-10 | 17:37
glebber zegt dat het nogal belangrijk is waar het epicentrum ligt. Ik wilde met mijn post aangeven dat er wel meer factoren zijn die bepalend zijn.
@pica4
"Uw boot staat vierdubbel geparkeerd."
Nou ja, zo zou het hier zijn dan he.
Morkovich | 01-03-10 | 17:35
Er zijn zoveel dingen die meespelen.
Punt is gewoon dat dit niks te maken heeft met rassensuperioriteit.
glebber | 01-03-10 | 17:23
Vergelijk dan ook even de verschillende lagen in de grond. Is een hele belangrijke factor. Nogal bepalend voor de intensiteit.
Heftig! Gelukkig houden ze er in Chili wel rekening mee met de bouw, dat het kan gebeuren. Toch wel bizar hoe dat redelijk nieuwe appartementsgebouw is gescheurd!
sko | 01-03-10 | 17:26
Kan wel wezen, maar ik gebruik nog steeds de Schaal van Richter. Zal wel een generatiekloof zijn.
glebber | 01-03-10 | 17:23
8.8 op de schaal van richter is vernietigend. Dus ook al lag het epicentrum in zee, de kracht die op de stad Concepcion werd uitgeoefend, is voor ons ongekend. Toch zijn ze Chilenen gewoon VEEL beter voorbereid, omdat het daar ook vaker voorkomt.
Dat heeft totaal niks te maken met blanke/latinese (?) superioriteit. Kwestie van voordeel van ontwikkeling en voorbereiding.
Stuur de Biereco's voor een maand, en alles staat weer recht.
Ben me net aan het overdenken, enige jaren terug Pompeï bezocht en Ceasaria, de acheologische opgravingen daar.
Op die geconserverde lijken zie je nog de angst en ongeloof en houding toen ze stierven zelfs na zo lange tijd.
Dat natuurrrampen zich voordoen daar de mens weinig of niets aan doen. Maar dat de mens instaat is om te moorden, te verkrachten en machtspelletjes te spelen en oorlog te voeren is voor mij onbegrijpelijk. Dat gebeuren is pas een echte ramp!
Kudo's voor Geenstijl vanwege het achterwege laten van "op de schaal van Richter" Richter is passe, MomentMagnitude Schaal is hip.. nl.wikipedia.org/wiki/Momentmagnitudes...
@Buffell | 01-03-10 | 17:11
Vergelijk eerst eens objectief de vernietigingskracht die de aardbeving heeft opgeleverd op de plekken waar daadwerkelijk veel bebouwing is. Neem bijv. de aardbeving in Agadir met een kracht van 5.7 op de schaal van richter. Objectief gezien een flutbeving, maar omdat het epicentrum vlak onder de stad lag was de vernietigingskracht enorm. Ofwel: absolute kracht (schaal van richter) zegt niet zo heel veel omdat het heel belangrijk is waar het epicentrum ligt, maar in dit artikel wordt dat totaal niet beschouwd.
Kortom: wat is nou daadwerkelijk de reden waarom de schade lijkt mee te vallen (als dat al zo is?) 1. het epicentrum lag verder van de bewoonde wereld, 2. chil is veel verder ontwikkeld (mij niet onbekend overigens). Ik denk dat 2 een open deur is (fijn en makkelijk om in te trappen) maar vergeet punt 1 zeker niet!! Begin EERST met goed vergelijkingsmateriaal!
Fleauxe | 01-03-10 | 17:18
Relatief gezien heel weinig.
Maar elke dode is 'r 1 teveel, maar dat is altijd zo.
Merlot | 01-03-10 | 17:10
En dan heb ik het niet eens over zijn moeder.
*geen trek in eten meer heeft*
Indrukwekkende beelden, tragisch dat er zoveel doden te betreuren zijn.
Wat maakt Al Gore er toch een zooitje van, de laatste tijd.
Gelukkig staat Barbie nog wel fier overeind....
glebber | 01-03-10 | 17:10
Goed zo..., niet achter elke steen zit een racist...
glebber | 01-03-10 | 17:05
Ik vind Chili niet blank hoor... Latino, noemt men dat.
En kunnen zij er wat aan doen dat ze niet iedereen willen laten doodgaan in een aardbeving omdat andere landen dat niet kunnen regelen.
Waar slaat jou reactie op? Omdat Chili zijn volk graag wil beschermen zijn ze goed voorbereid en dat mag niet omdat Haiti dat niet kan? Reaguur eens met verstand, debiel.
Thoth | 01-03-10 | 16:57
Ja je hebt gelijk, ik had het ook maar van de radio. Rectificatie: Sinds 1964, op 2004 na dan, is dit de zwaarste aardbeving tot nu toe .
glebber | 01-03-10 | 17:05
Sorry, maar dit heeft niets van doen met racisme of supeririteit in welk opzicht dan ook!
Haïti heeft van doen gehad met jarenlange terreur van de Fa. Duvalier, die het land gecorrumpeerd hebben middels de TonTonMakut zelfs een spirituele terreur middels Voodoo werd niet geschuwd. Dit alles kun je de Haïtiaan niet euvel duiden, die arme drommels zijn het slachtoffer van jarenlange corruptie.
Chili is vergelijkbaar met een westers land door de opbouw en economische ontwikkeling en kan dus sneller en gemakkelijker uit zo'n ramp te voorschijn komen. Overigens al zou er maar één dode zijn gevallen is het voor de betroffenen niets minder erg.
Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 17:08
Vreselijk.
Wij noemen het: "Marco moet weer poepen", als hij het aanvankelijke gemompel van zijn, eh ... liederen met gekweld gezicht laat aanzwellen.
Drs. D. | 01-03-10 | 17:08
Doet reeds weer beheerst in/uitademen.
Merlot | 01-03-10 | 17:06
Ik maak een portie chili con carne over naar 555.
glebber | 01-03-10 | 17:05
Rustig aan vriend,...
Sjeng de helle | 01-03-10 | 17:03
Geen idee, zou best kunnen.
Maar die Gorgonzola-gillerT komt er bij mij niet in.
;
Geen giro555.
Geen Verdubbelaar van Koenders.
Zei ik toch.
Het zijn geen negerts en geen moslims, dus geen hulp.
Doe maar even klagen over onze brandstofprijzen 1.50 voor liter hoor ik opeens niemand meer over.
Hebben in de winter lekker zuinig gereden moeten nu betalen......
Wat een misselijke toon. De superioriteit van Chili t.o.v. Haiti (blank versus zwart) ligt er behoorlijk bovenop. Terwijl er nog weinig duidelijk is. Overigens kun je de aardbevingen moeilijk met elkaar vergelijken. De beving in Chili WAS inderdaad krachtiger. Maar niet vegeten dat het epicentrum van de Chili beving 2x zo diep EN onder water lag, een stuk voor de kust, verder van grote steden. Chili mag van geluk spreken dat het epicentrum niet zo dichtbij bijv. Santiago lag als in Haiti bij Port-au-Prince.
Bovendien doet de deathcounter in Chili still counting. Er zijn nog veel vermisten en hoe groter de vernietiging, hoe langer het duurt voordat de werkelijke ravage duidelijk wordt. Hopelijk valt het mee, maar ik zou niet te vroeg juichen...
@DoOne | 01-03-10 | 16:42
Ideetje voor een nieuwe killstreak a la nuke? De 8.8 Richter? :d
Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 17:03
Zou dat nu bedoelt worden met voordeur delen?
Dit is nog maar peanuts vergeleken met hoe Amsterdam eruit gaat zien als het boren voor de N-Z lijn serieus gaat beginnen.
Ashtrey | 01-03-10 | 17:01
Tjesses, breng die pizzabakker niet op een idee, wil je.
;)
Stauffenberg | 01-03-10 | 17:00
Chili is een beter georganiseerd land en heeft betere en meer voorzieningen, dat is absoluut geen derde wereldland.
Het hier boven getoonde pand moet wel even kadastraal gesplitst worden....
@Teun v/h Tuinpad 16:41
KIjk maar uit, straks breng je Marco nog op een idee veur een nieuwe chanson.
Iemand moet tenslotte klinkende munt slaan uit deze pure ellende...
*stiekem Marco bellen doet en lyrics 'Mijn hart trilt alleen veur jou' aanbiedt*
Ik ben tegen aardbevingen. Altijd al geweest ook.
Waarom eignelijk niet nu ook geld inzamelen? Zwaardere beving dan Haiti, dus Chili heeft recht op meer geld.
@prodadam | 01-03-10 | 16:48
beter dan ú het verwoordt kan het niet verwoordt wórden.
8.8, laatste keer dat er wereldwijd zo'n sterke aarbeving plaatsvond was ergens rond 1900...
Drs. D. | 01-03-10 | 16:36
Nou, nee. De tsunami 2004 was 9.2 Richer. En in Chili (1960) was die 9.4. Maar enfin, veel gewapend beton doet wonderen zoals duidelijk is uit de plaatjes.
Heftig. Maar ja, ies natoer enzo.
Parsons | 01-03-10 | 16:54
ROFL *stikken in koffie doet*
puzzelkoning | 01-03-10 | 16:50 Tja, als Lee zich boos maakt.
JP_Nee! | 01-03-10 | 16:52
LOL. Red Hot Chili Peppers geven een benefiet concert.
puzzelkoning | 01-03-10 | 16:50
Eh ja, opgetild door een vloedgolf.
Anders is het wel erg slordig parkeren geweest.
@puzzelkoning | 01-03-10 | 16:50
Nee die zijn daar bewust neergezet om mooie plaatjes van te kunnen schieten.
@Realo | 01-03-10 | 16:51
Een pijnlijke waarheid, inderdaad. Het zal geen lieverdje geweest zijn maar hij heeft het land veel meer goed gedaan dan de meesten zouden willen geloven.
Sliptong | 01-03-10 | 16:50
Chili Con Carne?
Gevolgen van een politiek incorrect rechts regime (Pinochet c.s.): fatsoenlijke regels, redelijk functionerend ambtenarenapparaat, voor Zuidamerikaanse begrippen uitstekende infrastructuur en onderwijs. Daardoor valt de schade in verhouding mee.
Als onze "socialistische" vrienden destijds de macht gehouden zouden hebben stond nu geen enkel huis meer overeind en was de paniek en de chaos te vergelijken met Haïti. En zouden staatskas leeg en de bankrekeningen van de kameraden reeds lang helemaal gevuld zijn.
wtf, zijn die boten de kade op geknald?
*chilisaus pakken gaat*
Met. Lego. Kun. Je. Alles. maken.
De energie die vrijkwam was 700 keer zo veel, of de schok was 700 keer krachtiger. Het lijkt hier verdorie spitsnieuws wel.
De mensen op de overspoelde eilanden waren aan het protesteren omdat de Marine ( Chili) te laat gewaarschuwd had voor de Tsunami, er was sprake van golven van 10 metrer hoog.
Restecp voor de Chileense bouwers.
@én hij zat 30 km onder de grond, misschien dat dat ook mee telt?
Juxta | 01-03-10 | 16:34
Dacht je dat dat nog uitmaakte bij 8,8? Het heeft in Concepcion veel harder gebeefd dan in Port-au-Prince. Maar in Chili gebruiken ze dus wel wapening in het beton, zie gigapica.
Sjeng de helle | 01-03-10 | 16:45
lol
Kijk, waar de Novib niet is komt het allemaal vanzelf goed. Onder Pinochet werd Chili snel welvarend. Had Allende er zijn werk af kunnen maken, het land zou doodarm zijn geweest. De Novib had graag aan die situatie van verlamming en armoede bijgedragen. Pinochet was ze te slim af. En het allermooiste is, rijker worden leidt naar vrijheid. Want de nieuwe rijken eisen invloed op. Pinochet gaf eerst de ondernemers vrijheid. Precies de groep die Allende het hevigst onderdrukte.
Conclusie: De Novib is een welvaartsvernietigende machine. Het economisch resultaat van Novib activiteiten is gelijk aan dat van een bombardement. Alleen is een bombardement een veel goedkopere en minder omslachtige manier om tot dat resultaat te komen. Maar Nederlanders zullen en moeten elk jaar een paar miljard uitgeven aan 'ontwikkelingssamenwerking'. Een dubbel Orwelliaans woord: Want er is geen sprake van samenwerking en al helemaal niet van ontwikkeling.
De verbijstering in de blik van deze man zegt alles ... www.dumpert.nl/mediabase/foto/e7d80838...
Lieve hemel tante Sjaan staat nog steeds te zwaaien achter het raam op de derde etage van de Bijenkorf.
LOL @ gigapic 7 gewoon doorgaan met tv kijken op de bank
Barbie reclame langs de snelweg... ben ik toch blij dat ze DAT dan toch nog net niet doen hier.
Drs. D. | 01-03-10 | 16:41
Tsja..
Karachi. Das best een leuke map in MW2.
Ashtrey | 01-03-10 | 16:39
Als ik Marco zie krijg ik al rillingen met de kracht van 8.8 op de schaal van Richter.
Wat Juxta | 01-03-10 | 16:34 zegt.
"Saturday's quake was 700 to 800 times stronger, but at a greater depth -- 21.7 miles -- compared to the shallow 8.1-mile depth of the Haiti quake, which contributed to much of the damage there."
www.cnn.com/2010/WORLD/americas/02/27/...
Zeeschuimer | 01-03-10 | 16:36
Foto 10, waar is zijn hoofd???
Marco kijkt wel uit, nu iedereen uhm doorheeft, nou ja bijna iedereen.
Ik zag zojuist beelden van een aantal eilanden die verwoest zijn door de vloedgolven. Brrr.
2012
Ter aanvulling nogmaals de fotoos van Bbp: www.boston.com/bigpicture/2010/02/eart...
8.8, laatste keer dat er wereldwijd zo'n sterke aarbeving plaatsvond was ergens rond 1900...
Relatief weinig slachtoffers, dus, maar zeer indrukwekkende foto's!
Woww,,
én hij zat 30 km onder de grond, misschien dat dat ook mee telt?
Het lijkt de Bijenkorf van vorige week wel.
REAGEER OOK