Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Groot onderzoek viespeukerij Katholieke kerk

churchboy.jpg Terwijl half Brabant in de ban is van een homo die niet mee mag doen met hun sinterklaasviering gaat het in de katholieke kerk eindelijk weer over de geneugten des levens. Namelijk: kinderneuken. U weet, het is in de katholieke kerk heel normaal dat de kapelaan zijn gloeiende instrument van God even tussen de beenderen van een koorknaapje drukt. Dat verloopt eigenlijk al duizenden jaren prima en is het logische gevolg van het celibaat. Hoort er gewoon bij. Blijf je lekker gelovig van. Maar blijkbaar heeft zo'n bebloed kontje van destijds met zijn hoge C de boel lopen verlullen. Want na grote schandalen in onder andere Ierland en Italië blijkt ook de Katholieke Kerk in Nederland een grote hangout voor pedoseksuele smeerlappen te zijn. Goh, wat een verrassing. Je denkt de religieuze waanzin stopt wel bij de grens, maar nee. Nu zouden we natuurlijk kunnen roepen dat katholieken het meest schunnige, belazerde, onderkruiperige, besodemieterde deel van ons volk is. Maar daar worden Anti Discriminatie Bureaus heel verdrietig van. Laten we dus eerst rustig het persbericht van Antoine Bodar afwachten. Yo cameraverslaafde sjamaan in je verwijfde jurk. Dit al gezien?

Reaguursels

Inloggen

Is dat nu wat ze bedoelen met iemand zalig verklaren?

W | 04-03-10 | 12:08

Na de vele gelovigen die in alle stilte de kerk verlieten, zijn inmiddels de eerste zingend de kerk uitgegaan. Het was een soort verlate carnavalsoptocht, die de Bossche kathedraal roze kleurde. Beter gezegd: een carnavaleske uittocht. Soms moet je van de nood een deugd maken.

www.gerardboerhof.nl/wp/2010/03/01/zin...

Gerard4921 | 02-03-10 | 02:59

Broeder C. was prefect van de kweekschool in Oudenbosch van het alom geprezen Saint Louis nog wel. In zijn vrije tijd was hij toneelregisseur van het schooltoneel. Hij vergreep zich aan een minderjarige hoofdrolspeelster, die zwanger van hem raakte en van wie wij daarna nooit meer iets hebben vernomen.

Btw: de eerste die van mijn jaargang op die kweekschool die 'moest' trouwen, was een broeder in opleiding.

Wat ik maar wil zeggen: de clerus bestaat niet enkel en alleen uit homo's.

oab | 02-03-10 | 01:24

Wilders is er ook lid van de club en Fortyn was het

istawa | 01-03-10 | 19:20

De Kerk die De Kerk onderzoekt. Maar wie onderzoekt God dan?

Boris Poepnagel | 01-03-10 | 16:42

-weggejorist-

Ido OrthIDOx | 01-03-10 | 15:28

en dan durven ze nog wat te zeggen van de homo`s ook

alex.66 | 01-03-10 | 14:54

Wel je lul in een koorknaapje douwen, maar homo's bij de communie een hostie weigeren omdat 'zij de sexualiteit niet op de juiste wijze beleven'. Dan heb je jezelf als instituut toch zojuist opgeheven, toch..?

Jerry Nick | 01-03-10 | 14:53

Vergis je niet, hier neuken we net zoveel in de rondte. Het is alleen wat meer verborgen. Daar in alle openheid meerdere partners. Hier in het geniep vreemdgaan bij het leven, parkeerterreinen bezoeken zonder de hoeksteen van de samenleving erachter komt, iedere week een andere breezerslet onder het mom van mannelijkheid, und so weiter. De mens neukt nu eenmaal graag. Zal wel lekker zijn dan. Als we er dan maar gewoon een condoom bij gebruiken, worden we er tenminste niet zo ziek van. Problem solved.

Mare | 01-03-10 | 14:40

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 13:24
De Paus haalt dingen door elkaar. Praktische oplossingen voor prangende problemen die met ziekte en dood te maken hebben worden door hem bestreden met moraal en enkel met moraal. Met het 'gij zult' en vooral het 'gij zult niet' is logisch gezien zowat alles op te lossen. Zo is een aspirienje een probaat anticonceptiemiddel, als het juiste gebod er maar aan toegevoegd wordt: 'gij zult het aspirientje tussen de knieën klemmen en gij zult er zorg voor moeten dragen dat aspirientje niet te laten vallen'.
Het is ook duidelijk waaróm de Paus de dingen door elkaar haalt. De Kerk is groot geworden door een direct verband te leggen tussen het aardse lijden en de zonde en heeft prachtconstructies bedacht om die koppeling als machtsinstrument te gebruiken. Het is, zo zegt de Kerk, de zonde die het verderf over de mensheid brengt en slechts door niet te zondigen maakt men kans op een beter leven, hier en in het hiernamaals.
De wetenschap heeft die koppeling keer op keer aangevallen en uiteindelijk méér dan overduidelijk bewezen dat lijden en pijn op geheel andere wijze verklaard kunnen worden én ook bestreden kunnen worden.
Inderdaad, als die arme negertjes niet meer zo gemakkelijk rond zouden neuken en het bij één partner zouden houden, zou het met de verspreiding van aids wat minder snel gaan, maar wat zegt dat over de juistheid van die moraal? Het een staat volledig los van het ander. Aids is gewoon ontstaan en teistert de wereld, zoals de builenpest, zoals malaria, maar menen dat aids er is gekomen om ons te wijzen op wat goed is en wat slecht, menen dat aids een door God gezonden straf is, dat kan echt niet meer.
De Kerk mag wat mij betreft blijven bazuinen dat volgens haar moraal promiscuïteit niet deugt, maar de Kerk moet met zijn morele poten van de bestrijding van dood en verderf afblijven. Daar heeft de Kerk niks meer te zoeken.

Schoorsteenveger | 01-03-10 | 14:30

@fleauxe chemisch castreren word in tjechie toegepast, in extreme gevallen opgelegd door rechtbank, kan echter ook vrijwillig icm strafvermindering door veroordeelde worden aangevraagd.

lidlbier | 01-03-10 | 14:02

Relatief. Het zit anders in elkaar. Een Afrikaan KAN geen condoom gebruiken omdat ze er niet ZIJN. Verspreiding van condooms EN voorlichting over de ziekte Aids en hoe je die kan oplopen en voorkomen met safe sex worden MEDE door de Paus tegengehouden. Zo ligt de oorzaak-gevolg relatie. Want denk je nu echt dat een Afrikaan GEEN condoom zal gebruiken als hij WEET dat neuken zonder condoom leidt tot aids en de dood EN er ook nog eens condooms voorhanden zijn. Go figure!

Mare | 01-03-10 | 13:59

vvd dat waren tch liberalen?

r. guurder | 01-03-10 | 13:53

Ik sluit me aan bij Mijnheer Pastoor:
het condoomverbod is maar een gedeelte van de leer. De monogamie wordt iets te gemakkelijk vergeten.
Ik denk niet dat de Afrikanen zich iets aan trekken van wat een paus zegt. Denk je nu echt dat een afrikaan niets liever wil dan een condoom gebruiken, maar helaas, 't mag niet?

DIt soort artikelen zijn uitstekend geschikt om de lezers in hun vooroordeel te bevestigen. Ik vermoed dat artikelen die iets positiefs brengen over de RK kerk ten eerste deze site niet zullen halen, maar ten tweede ook niet als welkome informatie ontvangen zouden worden. "Hee, wat leuk! Een ander geluid! Dat wist ik nog niet!" Het zal wel zijn wat Simon and Garfunkel zongen in "The Boxer"
"A man hears what he wants to hear, and disregards the rest".

relatief | 01-03-10 | 13:45

Die lui hebben niets te vrezen.
Balkenende 5 komt er wel weer aan, dus alles wordt bedekt onder de Mantel der Liefde.

uitgeslapen | 01-03-10 | 13:35

Mijnheer Pastoor. De aidsepidemie zou pas echt binnen de perken blijven als er condooms beschikbaar komen en gebruikt worden. De Paus moet zijn mond houden over wat al dan niet mag. Ieder individu mag dat voor zichzelf bepalen, binnen de grenzen van de wet. De Paus ligt echter geen seconde wakker van miljoenen aidsdoden. Als hij zijn morele gelijk maar kan verkondigen. Galileo en Copernicus zijn alleen omarmd door de kerk omdat er geen ontkennen meer aan was, alleen daarom. Als je letterlijk ZIET dat iets niet zo is, houdt het op nietwaar. Darwin omarmd door de kerk, laat me niet lachen.

Mare | 01-03-10 | 13:34

Mare | 01-03-10 | 13:17
De paus zegt dat seks voor het huwelijk niet moet kunnen, en dat als iedereen in Afrika het bij een partner houdt de aidsepidemie veel meer binnen de perken zou blijven. Daar heeft hij wel degelijk een punt, met iets meer kuisheid en iets minder rondneuqen in den bush zouden er minder aidsbabies geboren worden.
.
Wat betreft kritisch denken, Galileo is na zoveel jaar uiteindelijk ook omarmd door de Kerk, evenals Copernicus en Darwin.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 13:24

Mijnheer Pastoor. Bij de Vader van de Katholieken, de Paus, zie ik anders nul komma nul openheid aangaande zaken als gebruik van voorbehoedsmiddelen, homosexualiteit, euthanasie en abortus. Misschien mag je best kritisch denken, als je uiteindelijke conclusie van al dat gedenk maar conform de ingepeperde leer is.

Mare | 01-03-10 | 13:17

Het CDA | 01-03-10 | 12:50
Of bij hun dochter-echtgenotes dan. Dit allemaal volgens Urker principe, onderschreven door grefo-dominees als Van Der Vlies en Rouvoet.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 13:14

Mare | 01-03-10 | 12:20
Dat zijn diep filosofische werken die tot nadenken aanzetten. De Kerkvader hebben altijd aangemoedigd tot kritisch denken, omdat als mensen dan toch tot een inzicht komen dit hen altijd in hun geloof sterkt. Protestanten zijn meer van het slikken-of-stikken principe, katholieken laten over het algemeen de dingen iets meer open voor interpretatie en kanttekeningen.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 13:13

was het niet zo dat je naaste lief moet hebben,
of geld dit allen maar voor de normale mens,
dan is de kerk nog te vol,
welke mensen vallen tussen de lijnen van de kerk,
aanranders, mensen met geweld,s treken, huigelaars,
kindermishandeling ....... enz enz.
mogen deze groep wel een hostie ontvangen,
tja een mooie aflijding die homo,s.
ze moeten een pispaal hebben toch

bassie71 | 01-03-10 | 13:01

Onder de paraplu van maffe verhalen zijn nu wel lang genoeg de meeste nare rostreken en misdaden weggemoffeld. Kindermisbruikers in dienst houden, maar homosexuelen zijn te slecht om met de wekelijkse vieringen mee te doen? Bespottelijke hypocriete bende, groot gelijk dat er mensen aan het rellen zijn. Verwacht van mij geen medelijden.

Achterdocht | 01-03-10 | 12:51

Kan wel zijn, maar in het katholieke zuiden hebben de burgers meer lol dan in het verzuurde noorden. En die paar foute geestelijken, ach, een beetje protestants stadje zit vol met pedofielen die in Thailand aan hun gerief komen.

Het CDA | 01-03-10 | 12:50

Zware zonde, Antoine Bodar heeft het over zware zonde. Hij spreekt, geheel in lijn met de officiële moraal van de Katholieke Kerk, over zware zonde. Openlijk homoseksueel zijn is een zware zonde, en dan mag het het sacrament der communie niet ontvangen, zo is ooit besloten. En dan is dat zo, dan mag je ook niet protesteren, dan is het een teken van onwellevendheid om de kerk uit te dagen en de eucharistieviering als plaats van protest te kiezen. Antoine Bodar vindt dat het COC af moet zien van verder protest, dat het COC moet begrijpen dat de Kerk nou eenmaal zijn morele standpunten heeft, en dan wijziging of aanpassing van die standpunten niet afgedwongen kunnen worden, zeker niet door lieden die zo graag wensen mee te doen aan de 'verwende aanstellerij op de grachten van Amsterdam'.
Kijk, zo kennen we de Katholieke Kerk weer, zo herkennen we weer de ultieme arrogantie van een instituut dat nog steeds denkt vooráf te gaan aan de mens in plaats met die mens mee op te trekken. Bodar is de spreekbuis van een volkomen ontmenselijkt, compleet drooggevallen systeem dat de binding met de gelovige die dat systeem levend zou kunnen houden kwijt is.
Zware zonde. Die viespeukerij binnen diezelfde Katholieke Kerk is symptomatisch voor datzelfde systeem dat gecorrumpeerd is, eigen ruimte heeft gecreëerd waarbinnen de moraal die naar buiten toe wordt uitgedragen en die anderen wordt opgelegd kennelijk niet geldt en waarschijnlijk nooit gegolden heeft.
Denk er eens over na. Menig hand die selectief de hostie uitdeelt heeft in de broek van een kind gezeten.

Schoorsteenveger | 01-03-10 | 12:47

Wat heerlijk om te weten dat het onder niet-gelovigen niet voorkomt!

relatief | 01-03-10 | 12:44

Beenderen? Dus nog necrofiel ook?

jansen666 | 01-03-10 | 12:22

Mijnheer Pastoor. De Ware Mist is onnadenkend en kritiekloos geloven. Alleen omdat iemand anders je ooit heeft voorgehouden dat dat 'waar' is. Omdat-het-nou-eenmaal-waar-is. Omdat-het-er-staat-discussie-gesloten. Ik lees geen werken waarvan het de bedoeling is dat je ze zonder mokken doorslikt zonder je af te durven/mogen vragen of de ingredienten wel goed voor je zijn.

Mare | 01-03-10 | 12:20

@Vieze Tonnie | 01-03-10 | 12:11
Het werkt zeker, anders hadden ze inmiddels wel wat anders verzonnen.
.
Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 12:07
Dat klopt, het erge is dat ze het nog echt geloven ook.

Watcher | 01-03-10 | 12:18

@mezelf
zijn/haar monopolie

Snouck Hurgronje | 01-03-10 | 12:18

@Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 12:02
Maar mijnheer pastoor toch, vind jezus dat wel goed?
Ik ga helemaal nergens aan voorbij, ware het niet dat ik de focus leg op de priesterkaste. In plaats van bij hun 'kudde' het persoonlijk zoeken naar openbaring aan te moedigen, presenteren zij zichzelf als het exclusieve kanaal waardoor goddelijke inspiratie communiceerde met het wezenlijke. Op deze manier claimen zij het monopolie op spiritualiteit en hoger bewustzijn.
Het is niet voor niets dat vanaf de 4e eeuw de gnostici en hermetici sterk onderdrukt werden. Zij geloofden namelijk dat men verlossing kon bereiken via een speciaal soort 'kennis van de ware natuur', die slechts rechtstreeks aan de inwijdeling geopenbaard kon worden.
Zo is de 'diepgang' waar jij het over hebt, slechts geïnstitutionaliseerd bewustzijn, geconditioneerde spiritualiteit. De priesterkaste verdedigt haat monopolie met hand en tand en legt zo een enorme beperking op de individuele waarheidsvinding van haar gelovigen.

Snouck Hurgronje | 01-03-10 | 12:15

Mare | 01-03-10 | 12:07
Jij maakt van God een antropomorfisme, in plaats van een almachtige drijvende kracht achter het heelal, en daar ga je in de mist. Met alle respect, en dat bedoel ik oprecht, lees er eens iets meer over. Ik zie een hoop goede wil en een kritische geest in je. De werken van Augustinus en Thomas Aquinas zijn best leesbaar.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 12:11

Watcher | 01-03-10 | 12:06
En toch, het werkt.

Vieze Tonnie | 01-03-10 | 12:11

Juist in zo een geyl topic als deze mis ik Jaap de Paap.

Vieze Tonnie | 01-03-10 | 12:10

Watcher | 01-03-10 | 12:06
Het is allemaal ter meerdere eer ende glorie van de Almachtige God.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 12:07

Mijnheer Pastoor. Het Oude Testament is OOK het woord van God. Als de straffende en medogenloze God niet spoort met de liefdevolle Jezus, is het misschien een idee om het Oude Testament te verbranden en volledig terzijde te schuiven. Wat is anders de waarde van dit boek als leerstellingen blijkbaar overrulet worden. Tegenstellingen BINNEN een geloof, binnen een heilig boek, ook lekker handig. Iemand die beweert uit liefde iemand te laten kruisigen is volkomen krankzinnig. God is de enige die regels stelt, dus een kruisiging om iets te bewerkstelligen is sowieso een onzinnig iets. Als hij de mensheid wil vergeven, vergeeft hij de mensheid. Geen kruisiging voor nodig. Als een andere macht God voor de keuze zou stellen: de mensheid gaat alleen niet verloren als jij je eigen zoon laat kruisigen, ja DAN kan het iets zeggen over de liefde van God voor de mens. Anders is het totaal onzinnig. Gelovigen blijven net zolang de zin "God heeft zijn Enige Zoon gegeven uit liefde voor de mensheid' herhalen totdat ze volkomen vergeten zijn dat hier geen GREINTJE logica in schuilt.

Mare | 01-03-10 | 12:07

Wat ik het engst vind, is dat die gristenen gewoon pater zijn gebleven. Blijkbaar voelden ze zich helemaal niet schuldig en vonden ze dat het allemaal wel mocht van hun god. Ik heb gezocht, maar ik zie nergens een uitzonderingsclausule in de bijbel waar staat dat je kleine jongetjes wel mag krikken.
Conclusie: Schijnheilige klootzakken, dat zijn het. En geloof maar niet dat het tegenwoordig anders is.

GeenZeil | 01-03-10 | 12:06

Cassander | 01-03-10 | 12:00
U gelooft iet in Unam, Sanctam et Catholicam Ecclesiam? Den duvel wacht u al wrijvend in zijn bokkepootjees op in de zwavelputten van de Hel.
Tenzij u zich vandaag nog bekeert, ik heb hier een weekaanbieding liggen en ik kan u al een doopsel aanbieden voor maar 25 euro, met gezegend water uit de kraan. Water uit de Ganges komt op 15 euro, maar dan zijn we niet aansprakelijk voor eventuele bacteriële besmettingen. Water uit de Jordaan kost iets meer, maar dan heb je ook wat!

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 12:06

Maar religie heeft geen diepgang, dat is het probleem. Het is een lege huls, een façade, een leugen. Kijk maar naar de grandeur van sommige kerken. Potsierlijke en overdadige versieringen zijn vaak bedoelt om te verbergen dat er verder niks is.

Watcher | 01-03-10 | 12:06

Kennelijk had Brusselmans, Reve op zijn literatuurlijst staan.

Kingeef1975 | 01-03-10 | 12:05

Snouck Hurgronje | 01-03-10 | 11:31
Hierbij ga je volledig voorbij aan de geweaune doorsneegelovige-met-de-pet (neen, geen vieze woordspeling, dat maak je er zelf van), die op eenvoudige wijze diepgang (wederom, wat je er zelf van maakt) aan zijn leven probeert te geven.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 12:02

Het Katholiscisme is niet het ware gezicht van het Christendom.
Het is niet meer dan paganisme in een Christelijk jasje.

Wat er in de "kerk" zich allemaal plaatsvind en met name dan de seksuele handelingen daar is niet meer dan de normale voortzetting van wat er zich in het oude Romeinse rijk ook voordeed in de hoerentempels. Tja uit welk land komt het katholiek geloof ook alweer vandaan?

Dit is niet nieuw.

Ook in de Islam, sorry voor de zijspoor maar de islam is de militaire tak van het Katholicisme, is er een cult binnenin de cult rondom seksualiteit. Ook in deze valse opvolger van het Judaisme en Christendom is pedofilie, verkrachting, lichamelijke verminking schering en inslag.

Cassander | 01-03-10 | 12:00

@Snouck Hurgronje | 01-03-10 | 11:31
Ok, afgezien van je onnodige overdaad aan ingewikkeld taalgebruik heb je wel gelijk :)

Watcher | 01-03-10 | 11:59

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 11:00
Ik zal het onthouden.

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 11:58

Vieze Tonnie | 01-03-10 | 11:46
En zo is het maar net Tonius, het zijn potverdomme ONZE viespeuken, en we kunnen ze perfect zelf ophangen aan hun scrotum. Daar hebben we geen ongewenste inmenging uit een of ander woestijnland voor nodig.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 11:57

Mare | 01-03-10 | 11:34
Absolute nonsens: de officiële doctrine is dat het Nieuwe Testament het Oude ten aller tijden overrullet als er enige consternatie is met betrekking tot leerstellingen.
Volgens de Roomsche leer hebben alle aartsvaders zich ook tot het christendom bekeerd toen God besloot Zijn Enige Zoon uit liefde te laten kruisigen op deez' aardkloot. Iedere kapelaan zal het bevestigen.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 11:55

@ Fleauxe | 01-03-10 | 11:06
Barneveld ligt in Nederland. Mag dat?

Onderscheid maken mag, ongeoorloofd onderscheid maken niet. Kledingvoorschriften stellen mag. Homo's anders behandelen niet. Helpt dit?

SheriffSharif | 01-03-10 | 11:55

@Vieze Tonnie | 01-03-10 | 11:46
Dat noem ik pragmatisch hypocriet. Ik wens me op geen enkele wijze te conformeren aan welke verknipte moraal dan ook. Alle relifascisten hebben zich neer te leggen bij de mores van de moderne Nederlandse rechtsstaat, ongeacht historische of culturele grondslag.

Snouck Hurgronje | 01-03-10 | 11:52

Mare | 01-03-10 | 11:00
De katholieken zijn, net als islamieten, homohatende kinderverkrachters, maar het zijn wel ónze homohatende kinderverkrachters.

Vieze Tonnie | 01-03-10 | 11:46

Mijnheer Pastoor. Wat de voornaamste boodschap is van de christelijke leer, is hoogst subjectief EN blijkens de praktijk behoorlijk rekbaar (soms letterlijk). Homosexuelen en moslims zijn ook 'naasten', maar worden niet door iedere christen even lief gehad, op zijn zachtst gezegd. Voor anderen is de voornaamste boodschap: het leven is heilig en door God gegeven en moet altijd beschermd worden; leidend tot fel verzet tegen abortus en euthanasie, praktijken waar de meerderheid van onze moderne samenleving voorstander van is, mits nauwkeurig en met juiste regels gepraktiseerd. Christenen houden ook van de God in het Oude Testament. Een zeer brute, tirannieke God die zich voornamelijk bezig hield met het opstellen van ongefundeerde regels, belonen in enkel materieel opzicht of met veel nageslacht en het rucksichtlos straffen van degenen die afweken van regels. Heb ik het nog niet eens over het uitmoorden van volken die toevallig niet joods- en op weg naar het beloofde land waren. Dit is een God waarvan in iedere kerk wordt verhaald, met veel ontzag. Voorname boodschap in your face. En ik ga geen enkel geloof verdedigen want ik hang er geen aan, maar het zou me niet verbazen als menig moslim liefde en respect ziet als de kern van zijn geloof. Het is maar net wat je er zelf uithaalt.

Mare | 01-03-10 | 11:34

@Watcher | 01-03-10 | 11:16
Georganiseerde religie is de ultieme barrière voor individuele waarheidsvinding. De priesterkaste pretendeert namelijk het alleenrecht op hogere kennis, waar zij in feite niet over kan beschikken. Dogmatische religie is dan ook een schandalige corruptie van wijsheid en verlichting.

Snouck Hurgronje | 01-03-10 | 11:31

Laten we er maar vanuit gaan dat Adam en Eva toen ze uit het paradijs werden gegooid, de religie als straf hebben meegekregen

ed48nl | 01-03-10 | 11:30

Homo's in de kerk zorgt altijd voor problemen. Komen ze geen missen verstoren, dan komen ze kleine jongetjes aanranden.

Godward | 01-03-10 | 11:30

@Fleauxe | 01-03-10 | 11:08 ik ook, en daarnaast het katholicisme ook. Die hebben Onze Lieve Heer echt helemaal verkeerd begrepen, getuige ook de vruchten die het voortbrengt.

Ze zien het wel, maar ze doorgronden het niet.

poppermotje | 01-03-10 | 11:27

@Watcher | 01-03-10 | 11:16

Juist! +100

Barbara Drijfzand | 01-03-10 | 11:23

Mare | 01-03-10 | 11:17
Het gaat om de voornaamste boodschap van de christelijke leer: heb u naaste lief zoals ook Christus dat deed.
Je naaste liefhebben zoals Mohammed dat deed is heel wat anders, vraag maar aan Aisha, de Joden en de koptische christenen.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 11:22

Je verwacht het niet, nee!
Wat dat betreft is het in Nederland gelukkig veranderd, voor 1985 hadden ouder(s)en in principe altijd gelijk en sinds toen wordt er ook naar kinderen geluisterd. Al moet het ook niet overdreven worden zoals de laatste tijd, denk ik.

KimmyHead | 01-03-10 | 11:19

@Fleauxe | 01-03-10 | 11:08
Het lijkt me toch logisch de bezwaarlijke anti-homoseksuele standpunten van de christelijke kerk juist wél langs de meetlat van de moderne democratische rechtsstaat te leggen. Het is simpel: Aanpassen of Oprotten! Precies hetzelfde geldt dus voor de perfide Islam.

Snouck Hurgronje | 01-03-10 | 11:18

Fleauxe je meet met twee maten. Weet je ook hoe de vrouw zich verhoudt tot de man volgens de Katholieke leer? Ook een kwestie van take it or leave it? En waar komen ongelovigen volgens deze zuivere leer terecht? Niet in een eeuwig brandend hellevuur toch zeker?

Mare | 01-03-10 | 11:17

Hoe lang duurt het nog voor we er met zijn allen achter komen dat religie in elke vorm het grote kwaad in de wereld is. Het verkracht, moord, voert oorlogen aan, sluit bevolkingsgroepen uit en dicteert mensen een bepaalde levenstijl. Het zijn sektes gebaseerd op haat en angst, dat zijn immers de beste triggers om mensen te laten doen en denken wat jij wil. Het wordt hoog tijd dat we er achter komen dat de wereld er een stuk beter van wordt als we deze sektes gaan verbieden en met zijn allen gewoon normaal gaan doen.

Watcher | 01-03-10 | 11:16

cekars | 01-03-10 | 11:09
Dan ben ik toch liever een Graalridder heur.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 11:15

Wat een dom tuig.

kersenflap | 01-03-10 | 11:13

kleingrutter | 01-03-10 | 10:07

Ach we hebben allemaal weleens een one night stand, niet waar?

number one | 01-03-10 | 11:13

Celibaat is heilig.

Uitgewoonde kinderbipsen zijn collateral damage.

Zo zit dat.

handsomedevil | 01-03-10 | 11:09

"Kruisridders"

cekars | 01-03-10 | 11:09

@Mare | 01-03-10 | 11:00: Ik zie de Islam als een valse leer, dat is mijn bezwaar. Niets anders, aanpassen hoeft wat mij betreft niet.

Fleauxe | 01-03-10 | 11:08

@Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:42: Geen idee, dat zoeken we even op. ;
@SheriffSharif | 01-03-10 | 10:57: Dat is een misverstand, het standpunt is zeer beslist niet in tegenspraak met de wet. Het ziet op het verkondigen van een goddelijke leer, op grond hiervan mag een kerk diverse eisen stellen aan haar leden.
Zo kom je in Barneveld de kerk niet in zonder ´stemmige kleding´. Wist je dat al?
Zo niet, hup de hippiebus in en demonstreren maar. Discriminatie!

Fleauxe | 01-03-10 | 11:06

Mare | 01-03-10 | 11:00
Wat de Kerk doet is laakbaar, maar het is wel ONZE Kerk, en daar blijf je met je fikken vanaf. Dat is de mentaliteit die denk ik overheerst in zo'n geval.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 11:04

Het blijft "apart" dat dit soort pederastische zaken wél negatief afstraalt op de RK Kerk als geheel, maar níet op de homosuelen, want die zijn zielug en zo... Na vijfendertig jaar politiek correcte indoctrinatie weten we allemaal precies en van tevoren wie de good en wie de bad guys zijn... Een vakkundig d'r ingeramde Pavlov-reactie. Verzin 's wat anders..

AgentKrol | 01-03-10 | 11:04

Fleauxe. Krijgen we nog een nieuw topic? ;)

Morkovich | 01-03-10 | 11:01

Fleauxe. Hoe kan iemand dit beweren: "En terecht, zo werkt het niet in katholieke kringen. Katholieken zien een actieve beleving van de homoseksuele identiteit als een zonde. Dat mag. Het zou een COC en andere types sieren niet als een stelletje hysterische hippies bij de slager te schreeuwen om vegetarisch vlees. Soms is zwart zwart en wit wit, niet alles hoeft bij de gratie van een vermeend moreel gelijk te worden rechtgetrokken met de mores van een ´moderne´ samenleving. In die zin geef ik Antoine Bodar groot gelijk."

En tegelijkertijd (al dan niet extremistische) islamitische geloofsregels en opvattingen; over ongelovigen, positie van de vrouw, etc. veroordelen met juist het omgekeerde van bovenstaande argumenten, namelijk dat je je WEL moet aanpassen aan de mores van een moderne samenleving.

Ik begrijp daar niets van.

Mare | 01-03-10 | 11:00

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:54
Zolang je maar voor het zingen de kerk verlaat.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 11:00

@Fleauxe 10:41 Het zou de kerk sieren als ze zich wat minder polariserend zou opstellen. Zeker als het standpunt tegenwettelijk is (het gaat niet meer om vrijheid van godsdienst / meningsuiting: we hebben het hier over (zij het symbolisch) handelen. Misschien is het goed als we ons aan wat beginselen gaan houden, in plaats van met CDAanse lichtvoetigheid wetten en principes van achteren te nemen.

En nog wat: als LdH echt voor leger des Heils staat, dan maakte je weer een mooie hybride zin met 'wetenschappelijk rapport van LdH'. Geschreven op het Oetker - Bibber instituut? (spreek uit: Utker).

SheriffSharif | 01-03-10 | 10:57

De echte zondaars zijn die schijnheilige lui van de kerk, Jezus... wat een hypocrieten zeg!!! Maar *kuch* even zonder woede: Prima hoor zo'n katholieke sekte voor hen die zich willen laten lijden (haha...) Maar natuurlijk wel zonder zo'n dure kerk die gedeeltelijk betaald wordt door de gemeente!!!!!!!!!!!!!!

Jerom Strong | 01-03-10 | 10:56

of je nu en geit of een kind neukt, het blijft smeerlapperij bedekt met de mantel van het geloof.

Sodommer | 01-03-10 | 10:56

Brusselmans kent zijn W.F. Hermans! En zoals we weten, W.F. had altijd gelijk en dus ook over de katholieken.

Salut! | 01-03-10 | 10:55

Inderdaad een logisch gevolg van het celibaat. Maar het akelige is dat de kerk hier altijd zo idioot hypocriet mee omgaat i.p.v. het als argument te gebruiken om dat (volstrekt onnatuurlijke) celibaat af te schaffen. Ook dienaren van het geloof zijn maar mensen. Dat laat uiteraard onverlet dat je met je tengels van kinderen (en van volwassenen, die aangeven dat niet te willen) moet afblijven!

havertje | 01-03-10 | 10:55

Een pot (orgasmisch) nat dat geloof, of je nu katholiek bent of van de zwarte kousen.

Ik heb vroeger in de jaren 60 en 70 op diverse katholieke scholen en verenigingen gezeten en ik moet eerlijk zijn, er liep altijd wel een of andere leider of leraar rond, die zijn poten niet thuis kon houden. Handjes op de knie, armpje over de schouder, tikkie tegen je reet en dat soort dingen. Wie zal zeggen, wat ze nog meer op hun kerfstok hebben.

fritsspits | 01-03-10 | 10:55

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:51
Tegenwoordig hou ik me niet meer zo bezig met Hoogmissen e.d
Tenzij je copuleren daar ook onder laat vallen.
;)

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:54

@Mijnheer Pastoor 10:34
Elk kleine stapje progressie kan een reuzestap betekenen in het dagelijks leven van een patient. We maken ons geen illusies, maar weten wel dat elke verlichting er eentje is die cruciaal kan zijn in een dragelijker leven voor de persoon in kwestie.
Afgeven is altijd makkelijk, maar positief bekeken kunnen we zeggen dat het labyrinth van de hersens langzaam maar zeker ontrafeld wordt.
In praktijk zou u eens moeten aanschouwen hoe sommige de draad des levens weer beter kunnen oppakken, dat alleen al is een blinkend lichtje aan de horizon.

Ashtrey | 01-03-10 | 10:53

vandezijlijn | 01-03-10 | 10:33
Nee.

dennieboy | 01-03-10 | 10:51

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:47
Geef mij maar den ouden Tridentijnsche Hoogmis, dat modernistische gedoe staat mij totaal niet aan.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:51

Avondambtenaar | 01-03-10 | 10:47
Je begrijpt die pastoren wel? Je begrijpt niet eens dat het pastoors is en niet pastoren. Lutser.

Morkovich | 01-03-10 | 10:49

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:45
Bij trouwerijen in het rood en met rouwdiensten in het zwart.
UIteraard altijd voorzien van een wit supperplietje ( zo noemde we dat toen )

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:47

Die Southpark-aflevering, geweldig. Ik snap die pastoren wel, maar dan moeten ze maar niet een celibaat leven willen leiden. Zelfde keuze als eerste, geen GroenLinks of geen seks. Het spijt me, maar dan toch echt stemmen op GL.

Avondambtenaar | 01-03-10 | 10:47

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:42
En natuurlijk de prachtig met goudbrokaat geborduurde kazuifels. Heel modieus en het kleedt geweldig af.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:45

Hoe duidelijker wil je het nog hebben, overal waar er religie aan te pas komt worden mensen de meest vreselijke dingen aangedaan.

Slim SmOkeyy | 01-03-10 | 10:43

Barbara Drijfzand | 01-03-10 | 10:36
Dat is precies mijn punt. Ik wacht nog steeds op een politicus die voorstelt om AL het geloof weer terug te drijven naar waar het hoort: ongesoepsidieerd achter de voordeur.

Krachtmeester | 01-03-10 | 10:42

Bos Hout | 01-03-10 | 10:38
Ik was met name gek op trouwpartijen.
Vrij van school en bruidsuiker of geld op de koop toe.
De geur van wierook en die, toen, vieze wijn konden mij niet weerhouden toch te gaan.
;)

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:42

Fleauxe | 01-03-10 | 10:41
Ik dacht dat Polen daar onlangs nog een wet voor had goedgekeurd.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:42

Zouden die Anti Discriminatie Bureaus geen W.F. Hermans lezen dan?

Ad Hominem | 01-03-10 | 10:41

@Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:29: En terecht, zo werkt het niet in katholieke kringen. Katholieken zien een actieve beleving van de homoseksuele identiteit als een zonde. Dat mag. Het zou een COC en andere types sieren niet als een stelletje hysterische hippies bij de slager te schreeuwen om vegetarisch vlees. Soms is zwart zwart en wit wit, niet alles hoeft bij de gratie van een vermeend moreel gelijk te worden rechtgetrokken met de mores van een ´moderne´ samenleving. In die zin geef ik Antoine Bodar groot gelijk.
-
Weet jij overigens of er een land bestaat dat pedofielen chemisch castreert? Zou wel eens willen weten wat daarvan de maatschappelijke effecten zijn.

Fleauxe | 01-03-10 | 10:41

Ben je homosexueel en/of pedo? Dan wordt je toch gewoon priester? Zonder enig probleem kleine jongetjes misbruiken. Maar wel zeuren of homo's die naar de kerk willen.

Slome Duikelaar | 01-03-10 | 10:40

Ik dacht toch dat het bashen van de gristelijken een levenstaak was van Stockton, zou die dat toch gewipt zijn door GS?
*Wikipedia aanpassen gaat*

illuvatar | 01-03-10 | 10:39

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:36
Wij namen pindakaas mee voor op de hosties. Begint nu ook een andere smaak te krijgen.

Bos Hout | 01-03-10 | 10:38

Overigens ben ik van menig dat nu het Kabinet Grijsch I is gevallen er toch wel iets mankeert aan het dagelijkse leven. Daarbij gaat het er nu veel te tam aan toe in campagneland, wij willen dat ons chique brood beloofd wordt en bloederige, smerig gespeelde spelen!

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:38

Dus als ik het voor mezelf even op een rijtje zet dan: Mag je geen sex bedrijven met iemand van je eigen geslacht, maar wel zodra je in de kerk bent, hem in een minderjarige parkeren, ook al is diegeen van hetzelfde geslacht? Trouwens Krachtmeester! Geert komt helemaal niet op de proppen met vragen, die komt uit het katholieke deel van Nederland en loopt zijn vrije dagen de deur plat in Israel. Hij kijkt dus wel uit om dat hypocriete zooitje misbruikers in naam van god, aan te pakken.

Barbara Drijfzand | 01-03-10 | 10:36

Bos Hout | 01-03-10 | 10:34
Hier nog één.
Wij hadden gelukkig een pastoor die wel heel innig met zuster Marie omging.
Na zijn pensioen is hij vertrokken naar het oosten van het land, samen met de zuster in kwestie.

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:36

Fleauxe | 01-03-10 | 10:33
En geweaun levenslang opsluiten als ze eenmaal over de schreef gaan.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:35

Ashtrey | 01-03-10 | 10:31
Eensch, behalve dan wat betreft het laatste.
De geneeschkunst gaat nooit uit van wat er klopt, maar wat eraan mankeert, en hoe men de ongewenste gevolgen daarvan kan verhelpen of verlichten.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:34

Ben ex-misdienaar en koorzanger (zo ging dat vroeger in ons dorp), maar heb gelukkig nooit last van vieze paters gehad.
Weet een half leven verder inmiddels wel dat dat niet voor iedereen om mij heen gold.
Deze beerput is best groot en bepaald niet fijn.

Bos Hout | 01-03-10 | 10:34

Vraagje die wel eens vaker bij mij opkomt: Zijn gelovigen in principe latent pedo ?

vandezijlijn | 01-03-10 | 10:33

@Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:25: Juist. Er zijn manieren om erachter te komen wie een pedofiel is. Zo zou je de bezoekers van pedo-sites kunnen achterhalen, en uitsluiten van werkzaamheden in de buurt van of (erger nog) met kinderen.

Fleauxe | 01-03-10 | 10:33

Lang leve het atheisme! Flikkers kut geloof.

Rest In Privacy | 01-03-10 | 10:31

@Mijnheer Pastoor 10:25
Klopt, maar om te zeggen dat een gevecht tegen geestesziektes bij voorbaat kansloos is, lijkt me te ver gaan. Een patient met ernstige klachten kan met een structureel medicatie gebruik toch een redelijk bestaan opbouwen, wat uiteraard niet betekent dat alle klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen, maar wel beter te dragen zijn.
De wetenschap is helaas nog niet zover dat ze de hersenen compleet begrijpt, maar dat de balans een beetje in ere wordt hersteld is wel duidelijk. Met dit gezegd te hebben durf ik wel stellen dat de behandelingen effectief kunnen zijn, ervan uitgaande dat het glas halfvol is ipv halfleeg.

Ashtrey | 01-03-10 | 10:31

Eigenlijk zijn het net M.... k..... Liegen dat het gedrukt staat, hun eigen geloof verraden en alles onder de pet (c.... h..) houden. Wie geeft Hurkmans een enkeltje Thailand?

OoO | 01-03-10 | 10:29

Fleauxe | 01-03-10 | 10:26
Vraag het mij af of dat effectief zou helpen in het geval van priesters die jongetjes betasten, aangezien het dan homofilie betreft. En hoewel de Kerk een oogje toeknijpt bij seks tussen priester en non, zullen ze aan homofilie nooit hun zegen geven.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:29

En weer een reden om religie in nederland te verbieden!

Dauthi | 01-03-10 | 10:28

Incidentje natuurlijk. Komt verder vast nooit voor. Rot appeltje...

RoyalFlusher | 01-03-10 | 10:27

Merlot | 01-03-10 | 10:20
De Heilige Vader dient geweaun eens met zijn vuist op het altaar te slaan en eenieder die een kind aanraakt op een beetje de verkeerde manier automatisch te excommuniceren en te verkondigen dat ze regelrecht naar de hel gaan. Daar hadden ze destijds ook geen moeite mee bij betrokkene van abortus.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:26

-weggejorist-

Ido OrthIDOx | 01-03-10 | 10:26

@Krachtmeester | 01-03-10 | 10:19: Het celibaat kan ten grondslag liggen aan een hoger percentage pedofiele misdaden in het katholieke kamp. Of een hogere bekwaamheid dergelijke incidenten te verzijgen bij de andere religies.

Fleauxe | 01-03-10 | 10:26

JC (en dan bedoel ik niet Johan Cruijff) zei het al:
'Laat de kinderen tot mij komen'

Dolle Dries | 01-03-10 | 10:25

Ashtrey | 01-03-10 | 10:19
En dus is er geen effectieve behandeling voor een ziekte als schizofrenie, enkel wat farmaceutische dingetjes om de symptomen te verlichten of de progressie te verminderen.
Fleauxe | 01-03-10 | 10:20
Inderdaad, hoe vaak hoor over een moordenaar niet "nooit iets aan hem/haar gemerkt"?

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:25

Dus als je homopedofiel ben hoor je er bij,alleen als je zegt dat je het ben mag je er niet in.
SCHIJNHEILIGE!

Braakbal | 01-03-10 | 10:24

Scheiding van kerk en staat graag.
Niks aan de hand mensen, doorlopen.

absoloetlie | 01-03-10 | 10:24

vandezijlijn | 01-03-10 | 10:21
Klopt, komt ook dooor het feit dat grefo's liever kleuterneuqen binnen de eigen familie

Aktivist | 01-03-10 | 10:23

Als daar massal jonge jongetjes in de billen geprikt worden kan er toch een strafrechtelijk onderzoek komen en aangetoond worden dat het een criminele organisatie is. Vervolgens kan heel de bende verboden worden. Maar daar gaat geen enkel o.m. zijn vingers aan branden vrees ik. Bang voor het eigen hachje.

dat wordt hem niet | 01-03-10 | 10:22

@fleauxe 10 00 uur: Waar staat LdH voor?

SheriffSharif | 01-03-10 | 10:21

Niet alleen bij de Katholieken, de zwarte kousen kunnen er ook wat van. Een nichtje van een kennis is ook misbruikt door haar vader. Gewoon berouw tonen en je kan vrolijk verder met je kansloze leven. Uiteraard werd ook dit geen rechtszaak

vandezijlijn | 01-03-10 | 10:21

fuckje | 01-03-10 | 10:17
Makke lammetjes, tamme geiten.
Soms is het verschil erg klein.
;)

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:20

@Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:14: Hamvraag moet zijn wat de ziekte precies is, de stoornis of de gevolgen daarvan? Wie normaal functioneert is in de ogen van de samenleving niet ziek, ook al wijst een psychoanalyse het tegendeel uit.

Fleauxe | 01-03-10 | 10:20

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:18
200 jaar is óók ruim voldoende om deze shit te creeren.

Merlot | 01-03-10 | 10:20

Fleauxe | 01-03-10 | 10:12
Goh, dat onderzoek kende ik nog niet. Dan kunnen we binnenkort dus ook vergelijkbare wereldwijde misbruikschandalen verwachten bij de Hare Krishna's en de boeddhisten bijvoorbeeld? *laat-je-nakijken-man!*

Krachtmeester | 01-03-10 | 10:19

Behalve pedofilie merk ik in het klooster/verzorgingshuis, waar ik momenteel werk, dat er ook veel incidenten (zoals seksuele opmerkingen en aanrakingen) plaatsvinden tegenover personeel. Het gevolg van celibaat natuurlijk..

Zeeschuimer | 01-03-10 | 10:19

@Mijnheer Pastoor 10:14
Toch niet helemaal, er zijn hedentendage zeer goede medicijnen (atypische, nieuwe generatie) tegen verscheidene vormen van schizofrenie die wonderwel zeer bekwaam hun werk doen en de symptomen dan wel klachten zeer doeltreffend weten te verlichten. In combinatie met een bekwame therapie zijn zeer veel mensen hier gunstig bij gebaat.

Ashtrey | 01-03-10 | 10:19

Fleauxe | 01-03-10 | 10:14
Zou niet durven, echt niet.
Overigens heb je helemaal gelijk.

Dat dan weer wel.

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:19

Bodar was vroeger zelf homo. Overigens zeer intelligente man. Kon natuurlijk ook niet anders, vanuit Rome, dan zo te reageren. Jammer...

Farlane | 01-03-10 | 10:19

Merlot | 01-03-10 | 10:09
En gij gleuft dat?
Het celibaat wordt pas een kleine 200 jaar effectief nageleefd, daarvoor had iedere pastoor geweaun een non voor het "huishouden".

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:18

@Teun van het Tuinpad |10:15
Geyt???
Dat is weer een ander *kuch* geloof.

fuckje | 01-03-10 | 10:17

Krachtmeester | 01-03-10 | 10:09
Geert bestrijdt niet de katholieken zelf, maar enkel de uitwassen van de Enige, Ware en Apostolische Kerk.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:16

fuckje | 01-03-10 | 10:10
Precies.
Vooruit met die geit.

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:15

Fleauxe | 01-03-10 | 10:12
Psychische ziekten zijn nooit te behandelen, het enige wat ze doen is symptomatische therapie.

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:14

@Fleauxe | 01-03-10 | 10:12 ; sappelijk moet zijn schappelijk
-
Niet slim om in dit topic over sappen te beginnen. Voor je het weet heeft Teun snaaks commentaar.

Fleauxe | 01-03-10 | 10:14

Die gasten hebben anders wel wat te melden tijdens de biecht. Of zijn zulke verhalen voor de biechtafnemende pastoor vooral een 'been there / did that' momentje?

SheriffSharif | 01-03-10 | 10:14

Johannes XII: stierf tijdens de daad met een getrouwde vrouw. Historici zijn het er overigens niet over eens of de Heilige Vader een hartaanval kreeg of overleed aan de gevolgen van een pak slaag dat hij kreeg van de jaloerse echtgenoot van de vrouw.

Crescite et multiplicamini!

Mijnheer Pastoor | 01-03-10 | 10:13

@Koekje-dr-bij? | 01-03-10 | 10:04: Ooit gelezen in een wetenschappelijke publicatie van het LdH, afd reclassering. Pedofilie is een ernstige afwijking, waartegen, met dank aan de maatsappelijk falen, bijna geen kruid gewassen is. Het is een ernstige gesdragsstoornis die nauwelijks te behandelen valt.

Fleauxe | 01-03-10 | 10:12

Ashtrey | 01-03-10 | 10:10
Die komt wel weer boven drijven, denk ik.
;)

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:12

Die schijnheiligen gewoon geen hostie meer geven, gaan ze huilie van doen.

Baugnez | 01-03-10 | 10:12

kruisigen die gristenhonden

Leienaert | 01-03-10 | 10:11

Bah, dat verhaal vond ik echt vreselijk. Dat het zomaar gebeurde, vieze teringlijers. Dat dat ook gewoon eeuwen door is gegaan. Vreselijk. Ik heb oude pastoors altijd al eng gevonden, nu weet ik waarom. (Nee ik heb er geen ervaring mee)

dennieboy | 01-03-10 | 10:11

@number one |10:01
Iedereen wil het weten, dus komop!

fuckje | 01-03-10 | 10:10

En zonder condoom natuurlijk! Barebacken is van alle tijden.

[[[Mad.doC]]] | 01-03-10 | 10:10

Elk atheist kan wel een jurk aandoen, zich priester noemen en een stel kinderen verkrachten. Alles om de katholieken in een kwaad daglicht te stellen.

Levine | 01-03-10 | 10:10

@Teun 10:03
God wat mis ik Jaap in deze toch, jammer toch dat hij minder hier verkeren doet.

Ashtrey | 01-03-10 | 10:10

Alle draaideurpedopapen met een dubbel paspoort een enkeltje Vaticaan.
Verder zie ik ook wel iets in een kledingverbod voor priesters en andere ceremoniejurken. Tot slot moeten alle bestaande soepsidieregelingen voor deze sektarische club opnieuw bezien worden. Geert, doe er wat aan. Als je met dergelijke voorstellen komt, heb je mijn stem.

Krachtmeester | 01-03-10 | 10:09

Tsja.
Laten we nou reel blijven.
Als je 1500 lang roept: hier bij ons alleen maar mannen gezellig onder elkaar, vrouwen mogen niet meedoen, alleen wat misdienaartjes komen er in.
Wat voor soort mensen denk je, dat daar op af komen?
Duidelijker kan de boodschap toch nauwelijks zijn.

Merlot | 01-03-10 | 10:09

number one | 01-03-10 | 10:01
Ik vind het juist leuk om dit soort dingen te horen. Bevestigt mijn vermoeden alleen maar meer.

kleingrutter | 01-03-10 | 10:07

Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die zich iets van zo'n kerk aantrekken.

Vogelbeest | 01-03-10 | 10:05

Fleauxe | 01-03-10 | 10:00
Bron?

Koekje-dr-bij? | 01-03-10 | 10:04

zeg maar jansen | 01-03-10 | 10:00
Jaap is in deze erg integer, ik weet daar alles van.
*op kalender kijkt en ziet dat het morgen zijn beurt in de ton is*

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 10:03

number one | 01-03-10 | 10:00
En u was koorknaapje van 11?

Zeeschuimer | 01-03-10 | 10:03

Dat celibaat werkt natuurlijk niet. Ieder mensch moet neuqen. Is primitief, moet gewoon. Maar als je dan toch zo stom bent geweest om dat celibaat te zweren, blijf je met je gore paapse klauwen van de kids af. Hé Godt: doe es ff kaputmachen die zwijnen. *rustig aan espressootje verder nipt*

Sliptong | 01-03-10 | 10:03

De paus is toch ook een homeau? Het is gewoon één schijnheilige bende dat katholicisme. Het heeft meer kapot gemaakt dan goed gedaan. Het betreft geloof en dan is het geoorloofd. Brrrr. Zieke machtsmisbruikers. Al die getraumatiseerde mensen die zouden ze moeten schadestellen. Dan is de kerk hopelijk gauw failliet.

kleingrutter | 01-03-10 | 10:02

En daarom geloof ik alleen in mezelf, nouja, als ik een goede dag heb dan.

Vloberto | 01-03-10 | 10:02

En nu wachten op de reacties die zeggen: 'dat wil ik inderdaad niet weten'.

number one | 01-03-10 | 10:01

De R.K. Kerk stelt het kruis van christus centraal in de geloofsbeleving. Misschien ligt daar een oorzaak.

rara | 01-03-10 | 10:01

Heb een jaar of twee geleden als gezonde, atheïstische homoseksueel ('top') een gast stevig doorgeduwd. Nou ja stevig, zeg maar gerust keihard. Hard was niet hard genoeg voor die gast. En zieke dingen roepen tijdens de daad, wil je niet weten!

Spreek ik hem twee maanden later, vertelt hij me dat hij pastoor wordt en net aan zijn opleiding in Utrecht begonnen is. En gekwetst dat hij was, dat ik er niet echt enthousiast over was...

number one | 01-03-10 | 10:00

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:59 Als je de verhalen van J de P leest vinden ze het nog gewoon ook.

zeg maar jansen | 01-03-10 | 10:00

De meeste pedofielen zijn atheist. Zeker in Nederland.

Fleauxe | 01-03-10 | 10:00

Hypocriete Tyfusly***

ludokrijger | 01-03-10 | 10:00

2010 wordt het jaar van de Paapse Pedo.

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:59

Als de kerk niet keihard ingrijpt dan verliest ze nog meer geloofwaardigheid. 't Botert al langer niet zo goed tussen het katholieke volksdeel en de clerus, en dit soort zaken maken het er niet beter op.

rara | 01-03-10 | 09:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl