Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Welja. Nu ook al Capuchon- en Zonnebrilverbod

svenkloodtzakje.jpgGodverrr. Het wordt in Nederland steeds moeilijker om er een beetje fatsoenlijk bij te lopen. Na het hoofddoekverbod (Almere, Den Haag), het schoenverbod (moskee), het Uggsverbod (Twitter) en het naaktverbod (nudistenbeurs) zit er nu een heus "capuchon- en zonnebrilverbod" voor tankstations aan te komen. De brancheorganisatie voor het tankstationwezen (BETA) luidt na de zoveelste overval op een benzinepomp door capuchon- en zonnebrilkloodtzakjes de noodklok en bepleit kledingvoorschriften voor bezoekers van tankstations. Het aantal overvallen is met 21% gestegen dus er MOET wat gebeuren. Komt ie dan. Lieden met hoodies en meekleurende varifocusglazen komen de shop simpelweg niet meer in. Want verdacht. Sorry peeps. Pech met je RayBan en je Everlast-sweater. Pech met je Persol en je Stone Island. Een Shellpomp in Wassenaar heeft als eerste Nederlandse fuel supplier speciale uitsluitingsposters opgehangen. Kom er maar in Jolanda: "We zijn huiverig voor personen, die een pet, helm of capuchon. soms zelfs in combinatie een zonnebril dragen. Daarom deze extra belemmering: ze komen er gewoon niet in." Lees er alles over in de Televaag Mode Special.

Reaguursels

Inloggen

Geen ondergoed ook meer dan!

snap_shootert | 02-03-10 | 13:54

Ik vind het wel normaal,dat als je ergens naar binnen gaat,dat je dan hoofddeksel en zonnebril afdoet. Is een kwestie van fatsoen!
En nu is dat ook dus een kwestie van veiligheid. Vooral een veiligheidsgevoel naar je medemens toe.

Smurfin | 02-03-10 | 00:58

nu nog een verbod op lelijke dames..

sapjes | 01-03-10 | 22:44

dus, als je wilt betalen en je hebt een zonnebril op word je door een, neem ik aan, bodyguard bij de deur tegengehouden? Daar ga ik voortaan tanken!

de vicevoorzitter | 01-03-10 | 19:02

oh kijk nou ik wist het wel, al is het iets anders dan apartheid maar toch.. kom op, aparte ingangen wil ik zien.

sufkut | 01-03-10 | 19:01

No Mames | 01-03-10 | 16:45
En dan....
Loop je dus met een tasje geld buiten tussen de pompen en jij denkt dat het aantal overvallen dan AFneemt?

Hijo del Sol | 01-03-10 | 18:39

Potdikkie, dan de volgende keer toch maar een bivakmuts over m'n kop als ik een tankstation binnenstap met een blaffert. Je moet je natuurlijk wel aan de regels houden.

henkdekanarie | 01-03-10 | 18:30

No Mames | 01-03-10 | 16:45
Weet je hoeveel een liter dan gaat kosten?
Nederlanders verdienen een tikkie meer dan Mexicanen weetjewel.
Ik persoonlijk zou best graag weer bedienen, mits voldoende betaald natuurlijk.

Hijo del Sol | 01-03-10 | 18:23

LOL@Het Wassenaarse Shell-station Swart & Strous
Denken dat je met een capuchon- en zonnebrilverbod een ramkraak voorkomt.

Word er zo moe van.. | 01-03-10 | 18:13

inderdaad hoofddoekkie isj schait, en daarom gewoon terugschijten

Bamzaaiert | 01-03-10 | 17:31

Groot gelijk; ga er eens normaal bij lopen, wannabee gangsters!

fjordman | 01-03-10 | 17:26

Ben benieuwd of een overvaller met een vuurwapen zich door dat bordje laat tegenhouden.

ramnoll | 01-03-10 | 17:17

Bij ons is dit al een tijdje heel normaal in Groningen. Tenminste in de wijk Beyum.
Hier is een videotheek/sigarenboer/postkantoortje. Hier kom je er niet in als je een muts of baseballcap draagt. Zal voorstellen om ook de zonnebril mee te nemen nu we richting de zomer gaan.

De reden is heel normaal, na de zoveelste overval en de hierop waardeloze camerabeelden waar de politie geen ruk mee kan heeft men nu hier toe besloten.

Ik kan de eigenaar alleen maar gelijk geven. Het gaat om zijn brood en zijn veiligheid.

Qwerto | 01-03-10 | 17:09

Heb je wel eens recht in een loop gekeken? Ik wel.

Voordat je weer normaal naar mensen met capuchons, petten, zonnebrillen, integraalhelmen kan kijken ben je zeker 2 jaar verder. Als je dit nooit hebt meegemaakt weet je niet hoe verschrikkelijk dat is.

Stukje begrip: geen petten, capuchons, zonnebrillen of integraalhelmen ophouden als je een tankstation, postkantoor, bank of welke winkel dan ook binnenloopt. Ten eerste is het gewoon fatsoen als je dit afdoet, ten tweede bezorg je de medewerkers geen flashbacks, hartkloppingen of doodsangsten. Even meedenken mensen! Prima initiatief dus!

Blaffers_bijten_niet | 01-03-10 | 16:59

In mexico flikker je zelf de benzine niet in je wagen, staat een lul wat zakcenten te verdienen bij elke pomp die dat voor je regelt.
Komt bij dat ze ook nog even je banden druk controleren en de ramen schoonlappen.
En die liter ligt er toch nog in voor een dikke 7 peso.
Als de pompen in Nederland service zouden verlenen, wordt er niet gestolen.

No Mames | 01-03-10 | 16:45

Wat een dilemma toch voor die rovers.
Willen ze een tankstation overvallen, mogen ze geen muts en zonnebril meer op.

Waarom niet gewoon een sticker op de schuifdeur 'Verboden voor overvallers!'
Zal toch nog wel plek zijn onder de 'Verboden voor honden!' sticker?

Fionnbharr | 01-03-10 | 15:46

Boo, hoe moet ik nou met mijn burka gaan tanken, ies diskriminasi!

Da was ik nie... | 01-03-10 | 15:13

Voer voor oeverloze discussies. Dit kan alleen maar leiden tot gezeur over of Johnny met zijn Honda CRX zijn NY Yankees cap moet afdoen (ja!) , of die meneer met die rare pijpekrullen geen overmaats keppeltje opheeft, of die niqaab nu wel of niet het sjaaltje van buurvrouw de Wit is dat toevallig voor haar gezicht waaide en of die sombrero nu wel of niet toegelaten is als motorhelm. Hier komt de rechter straks aan te pas en die zegt voorspelbaar dat dit NIET mag. Daarom gewoon het gewenste einddoel alshuisregel benoemen: voor mensen die op een gelaatsherkenningssysteem niet te herkennen zijn, gaat de schuifdeur van de verkoopruimte lekker niet open. Kan de rechter niets op tegen hebben.

azoturie | 01-03-10 | 15:08

Dus als ik ga tanken en doe snel een capuchon op hoef ik niet af te rekenen?

-Seb | 01-03-10 | 14:23

Sliptong | 01-03-10 | 13:55
Iets in die geest... Hangt van de situatie af.
In een errug speciaal geval heb ik even een aanstekert voor de nozzle gehouden met de vraag of z'n campingsmoking wellicht vuurbestendig was.
Verder doet een per ongeluk uitgestoken vuistje, om te kijken hoe laat het ook alweer was, bij de juiste sujetten ook wonderen.
In de regel hoef je eigenlijk alleen maar te laten weten dat je niet bang bent van een prikkende paraplu met zinssnedes als 'Doe dat ding maar weg, want dit is erg slecht voor je gezondheid' of 'Hee een overvaller, daar zit ik nou m'n hele leven al op te wachten! Zal ik dat van jou ff inkorten?'

Hijo del Sol | 01-03-10 | 14:02

Hijo del Sol | 01-03-10 | 12:41
Had je ze benzine laten drinken? ;

Sliptong | 01-03-10 | 13:55

Goede zaak. Mensen met een capuchon op zijn of halfzacht of hebben wat te verbergen. Af doen dat ding.

Sliptong | 01-03-10 | 13:55

@Pritt ik vind het jammer dat u niet de compositieschets van the unabomber bij deze post als avatar gebruikt hebt....

Ben Wade | 01-03-10 | 13:52

idd, ik dacht zowiezo dat iedere overvaller, ongeacht uiterlijk, geweerd wordt uit een tankstation. Het enigste probleem, is hetzelfde als nu ook: hoe handhaaf ik dat verbod?

wolfjemidas | 01-03-10 | 13:10

wow dat zal een pomp overvaller tegenhouden zeg.... een regel!

neo-hippie | 01-03-10 | 13:05

Citaat "De maat is vol we hebben al twee keer een ramkraak gehad"
Volgens mij zijn dit geen gewone klanten, en zullen zich ook niets aantrekken van
capuchon en zonnebril verbod.

Een verbod om daar benzine te tanken met een auto is beter op zijn plaats.

Ik begin kotsmisselijk te raken van "vrijheids beperkende " maatregelen welk grootschalig de dagelijkse persoonlijke levenssfeer en privacy onschuldigen raken.
Mede omdat pakkans niet aanzienlijk toeneemt, en als het toch mocht gebeuren
is de verdere afwikkeling van dermate niveau dat de schuldige boos en verontwaardigd is dat men een paar uurtjes verplicht op een schoffel moet hangen, want heb toch sorry gezegd.

jongtrilseeker | 01-03-10 | 12:46

pappavan | 01-03-10 | 11:41
Klopt: het eerste dat je als baliemedewerker geleerd wordt = oogcontact.
Het tweede is de begroeting.
Als een klant zich aan 1 van deze 2 eerste regels onttrekt is er geen goede communacatie mogelijk en begeeft de klant zich (in ieder geval bij mij, avond-nacht-medewerker Shell-station) op zeer glad ijs.
Ik heb 0 overvallen in ruim 25 jaar en dat wil ik graag zo houden. Wél heb ik regelmatig 'probleempjes' hardhandig zélf opgelost. Daarmee bouw je een reputatie op die een hoop narigheid voorkomt...

Hijo del Sol | 01-03-10 | 12:41

Tobus | 01-03-10 | 11:20
Darth Vader kan zijn masker niet afdoen, da's pas erg.

Terpetijnzeikert | 01-03-10 | 12:34

Het is gewoon een beleefdheidskwestie om bij een gesprek met iemand je zonnebril dan wel hoofddeksel af te nemen. Iemand met een beetje opvoeding zou hier geen problemen mee hebben. En is dat nu ook niet wat we willen? De onopgevoeden isoleren? Prima maatregel lijkt me!

Von Flokkenstoffen | 01-03-10 | 12:32

Morgen dragen ze een strohoed. Misschien helpt een verbod op de mensen ónder dat capuchonnetje?

Sanglier | 01-03-10 | 12:22

gelukkig mag ik mijn toupet ophouden

Patrick Zweedsey | 01-03-10 | 11:58

als ze een wapen hebben komen ze er toch wel in, of ligt dat nu aan mij? je pest hier alleen de brave capuchonnertjes mee

aight.. | 01-03-10 | 11:51

Ten eerste is het een fatsoensnorm om, als je met iemand communiceert, zoals een kassa bediende, elkaars ogen te kunnen zien.
Zonnebril gaat vanzelfsprekend af.
En dat vind ik ook gelden voor helmen, mutsen etc.

pappavan | 01-03-10 | 11:41

Op papier dan hè.

poppermotje | 01-03-10 | 11:29

@Hölzenbein | 01-03-10 | 11:23 alleen als je oneindig plat bent, gedrukt.

poppermotje | 01-03-10 | 11:29

Tobus | 01-03-10 | 11:20
Kom je de volgende keer met je Death Star langs. Kijken of ze dan nog praatjes hebben.

Bigi Bana Boy | 01-03-10 | 11:26

En een boevenmasker, zoals uit de Donald Duck, mag ik dat wel dragen?

Hölzenbein | 01-03-10 | 11:23

Je zal maar Jedi zijn, altijd onbarmhartig het kwaad bestrijdend. Mag je ineens niet meer tanken.

Tobus | 01-03-10 | 11:20

@Mongeaul | 01-03-10 | 10:56 weet je, sommige mensen willen als ze net voor €100 aan gedestilleerde dode zeebeesten in hun tank hebben gepompt een beetje deftig te woord worden gestaan. Net alsof je een dikke sigaar hebt gekocht.

Overigens rook ik niet.

poppermotje | 01-03-10 | 11:19

zo moeilijk is het niet om even je capuchon af te zetten wanneer je naar binnen loopt....

Peanutbutter | 01-03-10 | 11:18

Gewoon alleen met pin betalen in pompstations............. opgelost. Er is hier geen geld.

friek | 01-03-10 | 11:17

Hoofddoekjes worden gedragen om te laten zien dat ze schijt hebben aan onze normen en waarden? Que?

Wat is dat nou weer voor een dom gelul.

Haricovert | 01-03-10 | 11:15

Kee van de Plee | 01-03-10 | 10:51
Ik heb zelf ook graag een capuchon op, maar om heel andere redenen. Toch zou jij mij misschien inschatten als 'ze' - de herrieschoppers zal ik dan maar zeggen.

Meneer Koffie | 01-03-10 | 11:05

Kee van de Plee | 01-03-10 | 10:51

Dat denk ik ook.

NoMinister | 01-03-10 | 11:00

@Mongeaul | 01-03-10 | 10:56 pure legacy. Wordt vanzelf uitgefaseerd.

poppermotje | 01-03-10 | 10:59

Zijn ze er nog dan, pompen waar je binnen moet afrekenen?

Mongeaul | 01-03-10 | 10:56

Goh, gevalletje discriminatie dat wél mag? Straks kunnen kansarmen niet eens meer aan cash komen op de voor hen enige mogelijkheid die in overeenstemming is met hun opleiding, attitude, (geloofs)overtuigingen ('wij' werken niet voor...) en cultuur (beetje gericht dreigen met fysiek geweld waar je financieel beter of machtiger van wordt is niet verkeerd in de 'omgang' met 'anderen').

Merlot heeft gelijk, hoewel ik vind dat je wel moet mogen discrimineren. Verder oppakken, tuchtigen, opsluiten en wellicht land uit als dat kan. Langdurig uit de maatschappij moet in ieder geval snel het einddoel zijn voor dit tuig.

NoMinister | 01-03-10 | 10:56

@xandrino

En dan nog even dit.
Net als in de discussie over de hoofddoekjes.
Het gaat er niet om WAT ze dragen. Het gaat om de reden WAAROM ze het dragen.

Die hoofddoekjes is om te laten zien dat ze schijt hebben aan onze normen en waarden.
Die brillen, capuchons en petjes is om te intimideren en herrie schoppen zonder dat ze herkenbaar zijn.

Kee van de Plee | 01-03-10 | 10:51

@xandrino
Nee dat is helemaal geen precedent voor later.
Ik draag ook wel eens een zonnebril ja. Als de zon schijnt ! Anders niet.
Ik draag geen zonnebril om te zorgen dat ik niet herkenbaar ben.
Een capuchon draag ik overigens nooit.

Het is intussen een feit dat benzinestations een groot probleem hebben met mensen die "meer durven" als ze niet herkenbaar zijn. (en dan druk ik het wel heel netjes uit).

Ik denk dat het in het voordeel werkt als je mensen verplicht zichzelf herkenbaar op te stellen als ze in een benzinestation of welke winkel dan ook zijn.
En als je daar aan twijfelt.............. ga dan maar eens een paar weekjes in een benzinepomp werken. Dat zul je zien dat je je mening heel snel bij gaat stellen.

Kee van de Plee | 01-03-10 | 10:47

Bij het Shell station waar ik tank hangt het vol met a4'tjes van lieden die zonder te betalen hebben getankt. Zonder uitzondering volk met capuchon of pet in combinatie met zonnebril en getinte huid. Vraag me af waarom zo'n pomphouder niet een knop heeft dat, als iemand zonder te betalen wil wegrijden, er bij de uitrit spijkers uit de grond komen. Zo komen ze in ieder geval nooit ver met lekke banden.

Terpetijnzeikert | 01-03-10 | 10:47

Kee van de Plee | 01-03-10 | 10:39

Draag jij een capuchon of bril op je smoel dan??? Dit is een precedent voor later, dan kunnen ze namelijk alles gaan verbieden.

Xandrino | 01-03-10 | 10:43

Prima initiatief.
Waarom moet je ook je smoel zo bedekken dat je niet meer te herkennen bent?
Iedereen weet zo onderhand dat die stukken vuil niet herkend willen worden omdat ze iets in hun schild voeren of onbetrouwbaar zijn.

En dan kun je wel allemaal situaties opnoemen die dan OOK niet zouden mogen:
vrouwen met pruiken omdat ze chemo hebben gehad, mensen met donkere brillen omdat ze blind of slechtziend zijn enzovoorts. Maar daar zit het probleem natuurlijk niet.
Je ziet ze van mijlenver al aankomen met hun petjes, capuchons en zonnebrillen.

ik zeg DOEN !!!!!!!

Kee van de Plee | 01-03-10 | 10:39

poppermotje | 01-03-10 | 10:35

Innocent til proven guilty :)

Dat zijn mijn rechten en die kunnen door NIEMAND mij ontnomen worden.

Xandrino | 01-03-10 | 10:38

DasUnterMensch | 01-03-10 | 10:15

gelukkig zijn er nog verstandige mensen op deze aardbol

Kudos voor jou!

Xandrino | 01-03-10 | 10:37

@poppermotje: dat snalp ik ze moeten zulke idiote maatregelen nemen omdat de overheid de opties die ik noem zelf ook overslaat.

En mij maakt het helemaal niet uit wie hier in het land woont we zullen het met diegenen die hier wonen moeten doen maar dan moeten ze wel, van welke afkomst dan ook, met hun neus hard op de feiten worden gedrukt.

En daar heb ik een hard hoofd in dat dat gebeurt met politie en rechters die meer als sociaal werker voor de verkeerde groep, de daders, fungeren.

The Evil One | 01-03-10 | 10:36

@Xandrino | 01-03-10 | 10:33 bewijs jij maar eens dat je niets misdaan hebt. Ja jij daar.

poppermotje | 01-03-10 | 10:35

kuch kuch *fascisme*

welkom in de nieuwe wereld. iedereen is per definitie verdacht. je kan zeggen wat je wil maar dit is toch echt New World Order beleid.

Xandrino | 01-03-10 | 10:33

Mogen onze strijdkrachten ook Nederland niet meer in? Goed gehelmd met een zeer dure "bril" wie gaat ons nu beschermen? de hoofddoekjes cultuur? Of gaan we nu echt stemmen.

jeigien | 01-03-10 | 10:32

jankerd | 01-03-10 | 08:47
LOL. Ben het geheel met u eens.

Nifelheim | 01-03-10 | 10:32

@Limburg vrij!! | 01-03-10 | 09:50
Ik ook, want die krijgen mijn stem!

Harp | 01-03-10 | 10:31

@The Evil One | 01-03-10 | 10:23 dat zijn evenwel niet de opties van de BETA.

Het zijn geen politici, maar een soort juweliers (sinds olie goud waard is), dus moeten ze hun zaak beveiligen zoals juweliers dat doen met camera's, dikke glazen wanden en op afstand bediende deuren.

En valkuilen met spijkers.

poppermotje | 01-03-10 | 10:29

En de opties:

handhaven, niet meer bezuinigen op politie, prioriteiten van politie verschuiven naar echt politiewerk ipv flitsen, 10 jaar cel effectief uit te zitten voor een roofoverval (zoals in normale landen), three strikes and you're out (levenslang) worden weer eens genadeloos overgeslagen, zijn ook wel eng rechtse dingen om te willen natuurlijk...... stem law and order, stem PVV!!!

The Evil One | 01-03-10 | 10:23

Maar tegenwoordig is het verboden om rechtsaf te slaan als je links hebt voorgesorteerd. De teloorgang.

poppermotje | 01-03-10 | 10:20

@DasUnterMensch | 01-03-10 | 10:15 nee ik geloof niet echt dat het VVD-ers zijn.

Hè verdikkeme. Je hebt me helemaal door.

poppermotje | 01-03-10 | 10:18

Je reactie en je aanpak was links, wat mij betreft ben jij dan gewoon links. Verder week ik niet wat ik met de informatie moet dat jij een kleurling bent maar dat verandert mijn mening niet. Ik beoordeel namelijk niet op de kleur, jij verwacht schijnbaar wel een andere behandeling voor kleurlingen of zo. Waarom vertel je ander iedereen dat je een kleurling bent. Het boeit hier werkelijk niemand een zak of je wit, zwart, bruin of paars bent.

Over je reactie op Merlot. Geloof je dat nu eigenlijk ook nog zelf? Of is het als grappig bedoelt? Mij val je aan op iets dat ik niet zeg en hij krijgt zo’n onzin als reactie. Zo maak je echt je punt hoor.

Wat betreft mensen zeggen over dat het goed is omdat het niet fatsoenlijk is. Het is misschien niet fatsoenlijk, ik draag zelf ook nooit capuchons en zet een zonnebril netjes af (als ik er aan denk, je vergeet nogal eens dat je zo’n ding op hebt) maar het verbieden op zich vind ik niets. Het word steeds meer een regelstaat waar elke stap die je maakt word gekeurd door wetten. Dus ik ben tegen dit soort maatregelen, los van het feit of het fatsoenlijk is om een capuchon en zonnebril af te zetten, daar gaat het zich namelijk in deze niet om. Fatsoensregels horen er te zijn maar niet te worden opgelegd.

DasUnterMensch | 01-03-10 | 10:15

Fleauxe | 01-03-10 | 09:43
A-sociaal is het.

Morkovich | 01-03-10 | 10:11

Eigenlijk zijn bemande pompen een soort sociëteit. Je zou met lidmaatschappen moeten gaan werken, compleet met ballotage. Eerst een jaartje aspirant en als je dan nog geen overval hebt gepleegd krijg je je speldje.

En zonder pasje geen toegang.

poppermotje | 01-03-10 | 10:05

Goedzo, gelijk het merendeel van die wannabee straatrace kiddies ook niet meer erin. Kunnen ze die regel niet ook opstellen voor mensen die hun auto verbouwen, maar het geld eigenlijk zinniger kunnen gebruiken (Pakweg 95% van alle gozertjes met een verbouwde auto)?

Cobra6 | 01-03-10 | 10:01

@denouden | 01-03-10 | 09:59 ik zou daar niet over vallen.

poppermotje | 01-03-10 | 10:00

Kunnen ze niet gewoon overvallen verbieden?

denouden | 01-03-10 | 09:59

@DasUnterMensch | 01-03-10 | 09:53 ik ben helemaal niet links. Ik ben een kleurling.

poppermotje | 01-03-10 | 09:56

@Merlot | 01-03-10 | 09:46 alsof wij hardwerkende donkergekleurde mensen er iets aan kunnen doen dat video's van overvallen altijd onderbelicht zijn. Het zijn eigenlijk nette VVD-ers die overvallers die hun stropdas onder hun bontkraag verstoppen.

Best bewaarde geheim.

poppermotje | 01-03-10 | 09:55

@ poppermotje

Ik weet dat het de meesgebruikte tactiek is voor links-mensjes om de woorden van iemand die ander denkt te verdraaien en dan hun eigen verdraaide interpretatie daarvan aan te vallen. Logische tactiek als je tegen het geen er echt is gezegd niets weet in te brengen.

Maar wat ik dus vertelde was “die figuren (overvallers enz met ergens buitenlandse afkom)” dus niet 'alle allochtonen het land uit' wat jij er als heel erg sociaal links mannetje maar van maakt, en vervolgens aan valt. (maar ik neem je niet kwalijk, ik zie links-mensjes niets anders doen. Je kunt trots op jezelf zijn. Je bent een echte.)

Hoe dan ook, jij zegt: “Verder sluit ik mij in dezen aan bij de rechtse roeptoeters die voor strengere straffen pleiten”. Misschien dat je het niet helemaal snapt, mede omdat je er je eigen interpretatie van maakt die je vervolgens aan valt (in plaats van dat je aan valt wat ik zeg). Maar het land uit sturen van de overvallers is de straf. En dan wel een straf / maatregel waardoor de rest van Nederland niet word ingeperkt op hun vrijheid. Iets wat nu maar al te veel gebeurt bij de aanpak van dit soort figuren, en iets waar inderdaad links Nederland zich dan liever bij aan sluit dan het gewoon wegsturen ervan. (logisch, hoe meer inperking van de vrijheid hoe meer macht de overheid heeft. Hoe communistische hoe beter. Eigenlijk bewijzen deze figuren (overvallers) links dus gewoon een dienst. Zei misdragen zich en links kan onder het motto ‘aanpakken’ iedereen langzaam zijn vrijheid af pakken)

Terwijl het wegsturen van deze figuren toch erg moeilijk licht. Schijnbaar houden jullie ze liever in het land.

DasUnterMensch | 01-03-10 | 09:53

Merlot | 01-03-10 | 09:46
Precies, gewoon tankstations verbieden. Met symptoombestrijding is het probleem nog niet opgelost.

Zeeschuimer | 01-03-10 | 09:53

Ik ben benieuwd op welke partij deze mensen stemmen.

Limburg vrij!! | 01-03-10 | 09:50

Fleauxe | 01-03-10 | 09:37
Mogge.
Zo zie je maar.
;)
kapotte_stofzuiger | 01-03-10 | 09:41
Die hingen er toch al ?
*ineens weet waarom de mensen zo vreemd naar hem keken*

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:49

Nederland probeert de gewoonten van disfunctionerende bevolkingsgroepen te verbieden, zonder de kind bij de naam te noemen.
Pure symptoombestrijding.
Uit nood.
Want anders begint de EU weer te schreeuwen dat de de rechten van moslims schendt en racistisch bent.

Alsof Nederland er wat aan kan doen dat het voornamelijk moslims en donkergekleurde ex-kolonialen zijn die de boel lopen te verzieken - in heel Europa, dan hè.
In heel de wereld eigenlijk.
Van Afghanistan tot en met Zimbabwe; overal hetzelfde gesodemieter.
.

Merlot | 01-03-10 | 09:46

@Morkovich | 01-03-10 | 09:38: Het werkt niet én het is niet echt respectvol naar de ander toe. Vind ik hetzelfde als mensen die met een telefoon aan hun oor een winkelbediende aanspreken of de weg vragen. Dat hoort niet.

Fleauxe | 01-03-10 | 09:43

@Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:32
En TL-verlichting in darkrooms.

kapotte_stofzuiger | 01-03-10 | 09:41

@vandezijlijn | 01-03-10 | 09:35 jij kunt er tenminste nog voor kiezen om een heldere bril op te zetten, iemand met bijvoorbeeld retinitis pigmentosa niet.

poppermotje | 01-03-10 | 09:41

Er is in Rotterdam inmiddels geloof ik ook een fluit- en sis-verbod. Geenstijl, kunt u niet eens een lijst opstellen met alle nieuw verboden en geboden ?

Marcus Porcius Cato | 01-03-10 | 09:38

"Het wordt in Nederland steeds moeilijker om er een beetje fatsoenlijk bij te lopen"
Met een petje, capuchon en zonnebril LOOP JE ER NIET FATSOENLIJK bij.

JanVergoor | 01-03-10 | 09:38

Fleauxe | 01-03-10 | 09:28
Heeft een keer een gesprek proberen te voeren met iemand die z'n helm ophield. Werkt niet.

Morkovich | 01-03-10 | 09:38

-weggejorist-

realist09 | 01-03-10 | 09:37

@Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:32: Mijn verborgen agenda kent ook totaal geen geheimen voor jou hé? ;) Mogge.

Fleauxe | 01-03-10 | 09:37

Ze doen net of dit nieuw is.
Bij heel veel tankstations hangen toch al jaren stickers op de pompeilanden dat je de helm enzo moet afzetten?

Storman | 01-03-10 | 09:37

Ik vind het zelf ronduit asociaal om "binnen" met een zonnebril of capuchon op te lopen. Dus heb geen probleem met dit verbod, alleen jammer dat het geforceerd moet in plaats van dat mensen wat fatsoen in hun reedt hebben zitten.

PhantomR32 | 01-03-10 | 09:37

De veroorzakers van deze ellende zijn de mocros en die komen er niet meer in (nadat ze uit NL zijn gesmeten).
In een stadje als Nijmegen afgelopen maand 1 op 2, dat wil zeggen 1 overval op 2 dagen, en vrijwel alemaal lichtgetinte figuren en vaak met capuchon of anderszins gemaskeerd.
www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmege...

ecologiste | 01-03-10 | 09:36

@kapotte_stofzuiger | 01-03-10 | 09:28 nog afgezien van het feit dat sommige oostblokkers veel blanker zijn dan ik, maar toch veel minder te vertrouwen.

poppermotje | 01-03-10 | 09:35

Oei, ik heb een meekleurende bril, dat wordt weinig winkelen binnenkort

vandezijlijn | 01-03-10 | 09:35

illuvatar | 01-03-10 | 09:27

nog een ban erbij en we hebben een carnavals hit...

Strange Glue | 01-03-10 | 09:34

Fleauxe | 01-03-10 | 09:28
Eens.
Tevens is dit natuurlijk DE kans om Heino te dwingen zijn bril af te zetten.

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:32

Hallo, wakker worden. Wie dragen er ook midden in de zomer bontkraagjes ?

Recht(s) Overeind | 01-03-10 | 09:29

@panadol | 01-03-10 | 09:28
Kom je net terug van 2 weken wintersport. Nee, niet op basis van huidskleur.

kapotte_stofzuiger | 01-03-10 | 09:28

Verstandig besluit, zo zijn de mensen tenminste zichtbaar op camera. Het is overigens bijzonder onbeschoft om iemand te woord te staan met een zonnebril op. Alleen al daarom is het een goed idee van Shell.

Fleauxe | 01-03-10 | 09:28

als je getinte huidskleuren verbiedt voorkom je meer problemen dan met hoodies verbieden denk ik, maar dat mag zeker weer niet..

panadol | 01-03-10 | 09:28

Korreltje Zout | 01-03-10 | 09:08
Hoe kondigt de politiek het verbod op het zonnebrilverbod dan aan? Middels de Rayban-ban-ban-banner?

illuvatar | 01-03-10 | 09:27

@zeg maar jansen | 01-03-10 | 09:08 ik wilde mijn hond al in een speciaal tuigje hijsen, dan mag die voortaan iig mee naar binnen.

..zapper | 01-03-10 | 09:26

@Vogelbeest | 01-03-10 | 09:23 : Nou gewoon, meer terminators of straat.

Frederik Vijf | 01-03-10 | 09:26

Hier lijkt me niets mis mee. Het is jammer dat het verplicht gesteld dient te worden, maar ik acht het normaal genoeg dat, voordat je een winkel binnenloopt/contact hebt met de kassa, je netjes even je capuchon/zonnebril afzet.
 
Ik heb beiden, en ik vind dit meer dan normaal om te doen voordat ik mensen aanspreek: Wel zo beleefd.
Maar ach, ik kan toch aannemen dat een gemiddelde overvaller hier niet echt iets van aantrekt. Wat wil de pomp-meneer/mevrouw dan doen? De deur al op slot knallen als hij/zij iemand buiten ziet met een hoodie/zonnebril?

GSHiveMind | 01-03-10 | 09:26

en terecht. Alleen, dan wel in combinatie met een verbod op leggings...

Geile Markeerstift | 01-03-10 | 09:24

En hoe gaan we dat handhaven?
Stel: Er komt een auto aanrijden. Er stapr iemand met capuchon en zonnebril uit. Betrokkene loopt naar binnen. Kassa-medewerker verzoekt zonnebril en capuchon uit te doen. In plaats daarvan pakt de betrokkene een pistool en eist de inhoud van de kassa.

Of worden er deuren gemonteerd die niet opgengaan als er iemand een zonnebril op heeft?

Vogelbeest | 01-03-10 | 09:23

Wordt zo'n overvaller nu niet erg in de vrije uitoefening van zijn beroep gehinderd?
Krijgen we straks weer hierover een rechtzaak.
net als bij die rechtzaak over de schending van privacy, van de rover, bij die observatiecamera in eigen huis van enige tijd geleden.

Sjeng de helle | 01-03-10 | 09:23

We kunnen natuurlijk ook bepaalde bevolkingsgroepen een gele halve maan op hun jas laten plakken. Herkenbaarheid, daar voorkom je overvallen mee.

kapotte_stofzuiger | 01-03-10 | 09:23

Gewoon allemaal een Mao-pak aan. Dan voelen de SP-ers en GroenLinkserts zich ook eindelijk weer thuis in Nederland.

Ivoren Toren | 01-03-10 | 09:23

Als die bemande pompen nu eens gewoon allemaal tenminste één pomp vrijgeven om direct met je pasje af te rekenen, ook overdag, dan kunnen de mensen tenminste kiezen of ze zich willen uit- dan wel omkleden om binnen te mogen figureren in de video 'rij wachtende mensen'.

Verder sluit ik mij in dezen aan bij de rechtse roeptoeters die voor strengere straffen pleiten. Niet bij de roeptoeters die dat vertalen in 'alle allochtonen het land uit', zoals UnterMensch.

poppermotje | 01-03-10 | 09:23

Laat dan gewoon je helm op

TheStef | 01-03-10 | 09:23

Achterlijk land, een tankje brandstof kost al snel 100 euri maar met een biljet van boven de 50 kan er al niet meer betaald worden. Nog even en je moet je vingerprintjes afgeven om a.u.b. een beetje geile brandstof te mogen kopen van Shell om in je blote kont (en vooral niet lachen naar de camera) met plastic te betalen.

andre9738 | 01-03-10 | 09:21

Als de overheid misdadigers eens een keer oppakt en voor minimaal 5 jaar laat brommen zouden deze posters niet nodig zijn. Tot die tijd mag een winkelier er wat mij betreft aan doen wat hij/zij wil.

jvlaam | 01-03-10 | 09:20

Groot gelijk. Capuchon omlaag, betalen, naar buiten, capuchon weer op. Niks aan de hand. Gewoon herkenbaar naar binnen.

Kirth Gersen | 01-03-10 | 09:20

Maarreeuuh...
Is dat niet net zoiets als een bankovervaller verbieden een bank binnen te komen? Of een inbreker verbieden in te breken? Ik bedoel maar, als iemand een pompstation wil overvallen zet ie toch gewoon zn zonnebril en capuchon op, en met zn pipa erbij doet ie gewoon zn overval, right?

beastiaan | 01-03-10 | 09:20

Nu nog een kukelekukop verbod.

De kantonnier | 01-03-10 | 09:19

@jankerd | 01-03-10 | 08:47 : *Voorziet booming illegale Arabische benzinemarkt*

Frederik Vijf | 01-03-10 | 09:19

Merlot | 01-03-10 | 09:16
Op onze gezondheid, dat is.
Je zou bijna gedwongen zijn een zonnebril te dragen.

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:19

Als ondernemer bepaal je zelf wie en onder welke voorwaarden jouw winkel binnenkomt. Dus dan ook niet klagen als de omzet terugloopt.

poursuivant | 01-03-10 | 09:18

Wat nou als je last van je ogen hebt want de zon is zo fel (er is een of andere ziekte)... mag je gewoon overdag niet meer tanken :P

Asperitas | 01-03-10 | 09:18

Als ik niet naar binnen mag, hoef ik dan ook niet te betalen? De meeste mensen tanken nl. eerst. Tja als je daarna niet naar binnen mag. . . . .
Ik pin trouwens altijd gewoon aan de pomp, binnen heb ik niets te zoeken en is zonde van mijn tijd!

george michael | 01-03-10 | 09:18

Het dragen van oorbellen door mannen (m/v) met bijpassende gouden hoektand in onze dildotheek, daar moesten ze eens wat aan doen...

stemvee | 01-03-10 | 09:17

Whahaha daar in Washetmaar bedenken ze weer leuke dingen uit verveling.

albert136 | 01-03-10 | 09:17

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:10
Terwijl die toch aan de lopende band overvallen plegen

Merlot | 01-03-10 | 09:16

absoloetlie | 01-03-10 | 09:14 Het kwartje van Kok krijgen de boefjes al, we noemen het subsidie.

zeg maar jansen | 01-03-10 | 09:16

'S winters draag ik nogal eens een bivakmuts onder m'n helm, dat ding vergeten als je het tankstation inloopt doe je maar één keer....

koolteer | 01-03-10 | 09:16

Dus ik tank m'n auto vol, en mag daarna de winkel niet in om af te rekenen. Tja, dan maar wegrijden zonder te betalen.

nebulous | 01-03-10 | 09:15

Sjeng de helle | 01-03-10 | 09:12
lol

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:14

Ik weet een betere oplossing. Zet buiten een grote bus neer, waar we allemaal ons kwartje van Kok in kunnen flikkeren na het tanken. De inhoud van die bus is voor de boefjes. Hoeven ze niet meer naar binnen, is makkelijk voor ze en maakt voor een ieder duidelijk dat de PvdA goed voor de boefjes zorgt in ons land.

absoloetlie | 01-03-10 | 09:14

Is in veel winkels al het geval. In de plaatselijke supermarkt wordt hier ook verzocht de capuchon af te doen. Is meer voor herkenning op videobeelden lijkt me.

Rob van Roos | 01-03-10 | 09:13

Dit gaat dus duidelijk te ver, Nederland begint zo langzaamaan een beetje door te draven!

dewals | 01-03-10 | 09:12

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:10
Heeft te maken met het nog niet ingestelde kamelentenenverbod.

Sjeng de helle | 01-03-10 | 09:12

Gewoon flink straffen. Als je een overval pleegt, krijg je gewoon de kogel. Ruimt lekker op. Wat ze hier doen is allemaal slappe hap.

Oome Gijs | 01-03-10 | 09:12

Shell, wie sponsort nu vrijwillig Wouter Bos en aandelenportefeuille van Bea?
0049 of 0032, daar behoor je te tanken.

kapotte_stofzuiger | 01-03-10 | 09:12

Het voordeel van een bemande pomp voor de consument is dat je naar binnen moet om te betalen, daar allerlei hoofddeksels moet afzetten om je te laten filmen terwijl je in de rij staat om een hoger bedrag te mogen afrekenen dan bij een onbemande pomp.

Raad eens waar ik altijd tank?

poppermotje | 01-03-10 | 09:11

En zo hebben de terroristen toch gewonnen.

Niet voor Jan | 01-03-10 | 09:11

Vrouwen die leggings dragen, daar hoor je de mensen nou nooit over.

Teun van het Tuinpad | 01-03-10 | 09:10

als ik mijn zonnebril op sterkte afzet kan ik nieteens pinnen , hun keuze..

Mr aarsch | 01-03-10 | 09:10

Zure prak | 01-03-10 | 09:09 Geen verchroomde 9mm? Pauper!

zeg maar jansen | 01-03-10 | 09:10

Ik hou altijd m´n helm op.Kleurt zo leuk bij die 9 mm.

Zure prak | 01-03-10 | 09:09

@ zeg maar jansen | 01-03-10 | 09:05
Totdat de politiek het zonnebrilverbod verbiedt. Dan hebben we een Rayban-ban-ban.

Korreltje Zout | 01-03-10 | 09:08

.. zapper | 01-03-10 | 09:06 Witte stok met rode streepjes meenemen. Wel een raar gezicht als je net achter het stuur van een auto vandaan komt, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 01-03-10 | 09:08

Hmm lekker betekend dit dat ik eerst mijn helm af moet zetten voordat ik de benzinepomp binnen rijdt? Weet zeker dat ome agent daar dan staat en een prentje geeft voor rijden zonder helm.....

pietjuhklaas | 01-03-10 | 09:08

Ik vind het best, zet ik mijn uberfoute zelfmeekleurende bril wel even af als ik naar binnenloop. Moeten ze overigens ook niet miepen als ik vervolgens een paar schappen omverloop, dat dan weer wel.

..zapper | 01-03-10 | 09:06

@ illuvatar | 01-03-10 | 09:04
Praten ze echt zo in Wassenaer?

Korreltje Zout | 01-03-10 | 09:06

Strange Glue | 01-03-10 | 09:05 Nee, een Rayban-ban.

zeg maar jansen | 01-03-10 | 09:05

een Ray-ban dus

Strange Glue | 01-03-10 | 09:05

Hei, hei, war moet dat daar? Kennie nie leze nie? Doar sta toch dattie nie de capujonnie op mag hé?
Watte? Mij overvalle? Ja, da zal. Wegweze en terugkomme als je de raai-ban en je bontcapusjon kwaait ben he.
- geschokt en teleurgesteld verlaat de overvaller het tankstation -

illuvatar | 01-03-10 | 09:04

@ Willem4246 | 01-03-10 | 08:58
Besef goed dat alle opsporings- en veiligheidsdiensten nu weten dat je een capuchon hebt. Hun databases worden - as we speak - bijgewerkt.

Korreltje Zout | 01-03-10 | 09:03

En zo zorgen die buitenlanders voor steeds minder vrijheid. Persoonlijk draag ik nooit Capuchons. Maar dan nog vind ik dat ik het wel zou moeten mogen.

Ze perken de vrijheid dus in zonder dat ze enige vorm van politieke macht hebben. En de linkse kerk maar blijven roepen dat het totale onzin is om te zeggen dat de buitenlanders Nederland helemaal zullen veranderen… Want daarvoor zijn er helemaal niet genoeg. Zo te zien is dat dus ook niet nodig.

Word eens tijd dat Nederland de Europese wetgeving naast zich neer legt en die figuren (overvallers enz met ergens buitenlandse afkom) (na hun bankrekeningen te hebben geplunderd en ze een tijdje te hebben opgesloten / in een werkkap te hebben geduwd) terug sturen naar waar hun bloed oorspronkelijk ook vandaan kwam. Nederlands paspoort of niet.

DasUnterMensch | 01-03-10 | 09:02

Lol @ poll! Herpes it is!

Zeeschuimer | 01-03-10 | 09:02

In plaats van het tuig op te pakken en vervolgens keihard aan te pakken, gaan we voor de zoveelste keer schijnoplossingen verzinnen. Moe word je er van.

patat - generatie | 01-03-10 | 09:02

Nou ja, met een zonnebril en capuchon over straat of door een winkel lopen, betekent anno 2010 eigenlijk ook zo goed als zeker dat je een overal in de zin hebt.
Ik snap het wel; maar het is symptoombestrijding.
De overvallers moeten hun vermommingen niet afdoen.
De overvallers moeten de bajes in/heropvoedingskamp in/het land uit.

Merlot | 01-03-10 | 09:00

Willem4246 | 01-03-10 | 08:58 Aha, jij hebt een capuchon. En zo test GS wie er een capuchonklootzakje is, de protesten zeggen genoeg.

zeg maar jansen | 01-03-10 | 09:00

@ Morkovich | 01-03-10 | 08:58
Mogen ze zelf bepalen. Het hoeft nergens 'doorheen'.

Korreltje Zout | 01-03-10 | 09:00

Krijgen ze er NOOIT doorheen.

Morkovich | 01-03-10 | 08:58

LOL !

Dertev | 01-03-10 | 08:58

Goede actie van de BETA. Jammer dat het moet, maar logisch dat ze naar dit soort maatregelen grijpen. Ik heb er verder geen probleem mee om binnen mijn capuchon af te zetten.

Willem4246 | 01-03-10 | 08:58

Pica!! Haha! Geniaal!

Merlot | 01-03-10 | 08:58

Ik ga eind november nog wel eens tanken als zwartwerker in een felgekleurd tuniek, gouden oorringen, gegarneerd met een pet-met-veer. Nooit onwelkom of argwanend aangekeken.

illuvatar | 01-03-10 | 08:58

illuvatar | 01-03-10 | 08:55 Alleen met feestneus.

zeg maar jansen | 01-03-10 | 08:55

21% gestegen... Stijging ten opzichte van wat en over welke periode?Telegraaf en onderzoeksjournalistiek.

pistachenoot | 01-03-10 | 08:55

Een blonde pruik, magdawel?

illuvatar | 01-03-10 | 08:55

Je moet sowieso je zonnebril afzetten voor je een tankstation binnenloopt, anders krijg je die balaklava niet over je gezicht getrokken.

zeg maar jansen | 01-03-10 | 08:53

Kan me dat heel goed voorstellen, als ik 's zomers met de HD onderweg ben en moet tanken hang ik mijn helm en bril ook aan het stuur. Je zal maar in zo'n tankstation werken en geregeld een blaffer onder de neus krijgen.

Sjeng de helle | 01-03-10 | 08:53

Kopvoddentax.

Hi_neuken?! | 01-03-10 | 08:53

Dan pleit ik ook voor een hoofddoekjes- en boerkaverbod in tankstations. Daarmee is immers ook het hoofd bedenkt, dus het komt op hetzelfde neer. Ik ben van mening dat er dan geen onderscheid gemaakt mag worden tussen alle verschillende rassen in dit mooie landje.

-Emile- | 01-03-10 | 08:52

ik wil een kledingverbod voor mooie vrouwen en een burkagebod voor lelijke

nance | 01-03-10 | 08:52

Als dat maar goed gevonden wordt door de privacy lobbyisten.

Karel Kruizenruiker | 01-03-10 | 08:52

Kleine moeite om even je zonnebril af te zetten wanneer je een winkel binnenloopt.

Zeeschuimer | 01-03-10 | 08:51

Da_Vincentius | 01-03-10 | 08:49 Ray-Bannen.

zeg maar jansen | 01-03-10 | 08:51

Dus hoofddoekjes en burka's mogen ook niet meer tanken bij Shell in Wassenaar?
Leve de democratie, nog even en we krijgen een verplichte dresscode voor buitenshuis.

Rest In Privacy | 01-03-10 | 08:50

Ah vandaar dat de pompbediende me altijd zeau angstig aankijkt, als ik op een dag als vandaag met capuchon op en zonnebril dragend sigaretten kom halen, en vluchtig naar mijn binnenzak graai om geld tevoorschijn te toveren...
Dank GS, nu snap ik het.

Ashtrey | 01-03-10 | 08:50

Dat wordt nog wat van de zomer, alle zonnebrillen bannen.

Da_Vincentius | 01-03-10 | 08:49

Gewoon een boevenverbod instellen. Landelijk!

Korreltje Zout | 01-03-10 | 08:49

"Het wordt in Nederland steeds moeilijker om er een beetje fatsoenlijk bij te lopen."
Alsof je er fatsoenlijk bijloopt met je capuchonnetje en je zonnebril. Het is een kwesatie van beleefdheid ook om je zonnebril af te zetten. En een capuchon is voor klootzakjes.

zeg maar jansen | 01-03-10 | 08:49

Ik zou een overvalverbod invoeren, maar da's misschien te simpel gedacht.

John McClane | 01-03-10 | 08:48

Ze hebben gelijk. Hun winkel, zij bepalen wat ze veilig vinden.

youri-81 | 01-03-10 | 08:48

En terecht !
Wat mij betreft ook het bontkraagje erbij en we kunnen veilig tanken.

jankerd | 01-03-10 | 08:47

Jeuzs, what is next? Geen sjaal meer om tijdens wintersport... ik vind dit echt belachelijk.

speciwacy | 01-03-10 | 08:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl