Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgemeester (VVD): de vijand zit in Nederland

Pak me dan Dus u dacht dat alleen de PVV ferme taal bezigde? Mis! Wie is onze vijand? Hebben wij een dure luchtmacht nodig voor vage oorlogen in verre landen, of bevindt de vijand zich intern, in Nederland? Aan het woord is burgemeester Albert van den Bosch (VVD) van biebabommel. En The Enemy Within zijn de samenleving terroriserende capuchonkloodtzakjes en bontkraagjes. Ziezo, die zit. Eén ding weten wij nu al zeker. De woorden van burgemeester Van den Bosch zullen niet serieus genomen worden want het is ‘maar’ een burgemeester van Zaltbommel (inwonertal 26K). Burgemeesters van grote steden lachen daar gewoon om: haha, wat weet zo’n Mickey Mouse onderdeurtje nou van stedenproblematiek? Onterecht. Van den Bosch staat dagelijks met zijn poten in de modder en zijn met ervaring gestoffeerde verhaal - onvoldoende politiecapaciteit dus nul pakkans - is moeilijk te passeren. En de vergelijking met de PVV is niet helemaal eerlijk: Van den Bosch klinkt minder stompzinnig en tenminste niet zo zuuuuur. Maar de problemen incidenten (ja, óók in Zaltbommel en omstreken) zijn volgens Van den Bosch wat ze zijn: stelselmatige crimineelterreur – intimidatie, bedreigingen, geweld, ernstige overlast - van Marokkaanse kloodtzakjes die burgers zo zoetjesaan de neus uitkomt. Van den Bosch pleit voor tijdelijke speciale, op maat gesneden wetgeving naar Italiaans (anti-maffia) voorbeeld. En waarom niet, eigenlijk?

Reaguursels

Inloggen

Kopvod | 28-02-10 | 17:56
Lol, ze slaan inderdaad als een tang op een varken.

Jikovitch | 28-02-10 | 19:25

Goede uitspraken van deze nobele burgervader. Die marrokaanse gastjes hebben niets met de Islam van doen; de uitspraken van onze Blonde vriend over de Islam slaan dan ook tang noch varken, of wat het spreekwoord ook is. Deze gastjes moet je gewoon keihard straffen, en ja dan vind ik een knieschot wel een gerechtvaardigde daad. Kan de politie meteen hun wapens 'uns uittesten...

Kopvod | 28-02-10 | 17:56

Zo jammer! | 27-02-10 | 14:36

Ik denk dan: Een zwaluw maakt nog geen zomer.

Gorgias | 27-02-10 | 20:47

@ Alpine Mountain | 27-02-10 | 02:34
Toen wij nog 6 miljoen inwoners hadden deden wij het zoooveel beter dan milkaland, zonder wapens!
Veel plezier nog bovenop je koude bergje, ik hoop dat je je wapen nog in kan ruilen voor een kachel, of nee... eigenlijk toch niet!

wandering_star | 27-02-10 | 17:05

Moet ik nu weer VVD stemmen.
*confuus*

Zo jammer! | 27-02-10 | 14:36

PVVD

VurigDraakje | 27-02-10 | 14:27

O,ja Laatste nieuws voor Alpine M.: Libie heeft Jihad afgeroepen voor Milkaland!

lilluke halve hoan | 27-02-10 | 12:48

En of Alpine Mountain ff op wil rotten naar het dure, zwaarbewapende, Zwitserland
Dat zijn toch die jodelende gekken die elke oorlog netjes uit de weg gingen?????
Zegt wel wat over je voorouders denk ik!
U braakt wartaal uit

lilluke halve hoan | 27-02-10 | 12:34

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 27-02-10 | 12:29

-weggejorist en opgerot-

Alpine Mountain | 27-02-10 | 02:34

Goed!!! weer iemand die zich inzet voor het aanpakken van problemen.
De grote stadse linkse burgemeesters moeten hun mond houden want het is gewoon hun eigen schuld dat het daar ZZZOOWWWW misgaat.

opinari | 27-02-10 | 00:55

Speciale Strafkampen en heropvoeden die kakkerlakken! En anders oprotten!

Don Ballin | 27-02-10 | 00:36

@Alpine Mountain | 26-02-10 | 18:47
-
Ik mag wél voor u hopen dat u zodanig goed geïntegreerd bent in uw nieuwe vaderland dat u ook zonder geregelde en systematische deelname aan GS-achtigen in uw oude vaderland toekunt ...

azoturie | 27-02-10 | 00:04

freedom for all | 26-02-10 | 20:43
Juist, met name gelet op de dwangmatigheid die samengaat met de islamitische cultuur en de absolute absentie om tot een "vrolijke" consensus te komen.

de directeur | 26-02-10 | 22:13

@ Alpine Mountain | 26-02-10 | 17:59
Bij hoeveel inwoners?

wandering_star | 26-02-10 | 21:25

Het wordt wel tijd dat er hier (zaltbommel) iets gebeurt aan die finnen,
en die anti-maffia aanpak lijkt me wel een goed idee.

reaguurder2k | 26-02-10 | 21:02

@Baugnez | 26-02-10 | 20:35
Hangt af van je definitie van vrijheid. Vrijheid voor mij is een land zonder islamitische dwangcultuur. Maar daar zul jij wel anders over denken zeker.

freedom for all | 26-02-10 | 20:43

@freedom for all: je nick zou moeten zijn "freedom for some"

Baugnez | 26-02-10 | 20:35

De burgemeester heeft gelijk, de bontkraagjes zijn de SS'ers van de 5e colonne. Het wordt tijd voor een nieuwe Winston Churchill.

freedom for all | 26-02-10 | 20:30

-weggejorist-

The Lying Dutchman | 26-02-10 | 20:05

@Eventhorizon | 26-02-10 | 18:22
Inderdaad, je hebt hierheen volkomen gelijk. Iedereen die nog in de verhaaltjes van de VVD stinkt heeft geen langetermijngeheugen. Ex-VVD'er Geert Wilders gaat het probleem ook niet zelf oplossen, maar gaat het probleem wel uitonderhandelen tot een consensus en dat is veel belangrijker dan in de verkiezingsretorische prietpraatjes van de VVD te trappen.

Alpine Mountain | 26-02-10 | 18:47

Ook leuk,zag vandaag L1 tv en onder in de balk kwam het weerbericht voorbij,er stond(vandaag bewolkt en kans op een BUIT) dat verklaarde meteen waarom ik meer finnen dan normaal zag lopen op straat.lol.

fiek | 26-02-10 | 18:41

Pure verkiezingsretoriek, na 3 maart is hij het weer kompleet vergeten.

Kerrie Kasparov | 26-02-10 | 18:36

@Eventhorizon | 26-02-10 | 18:22
Ik raad u ten sterkste aan om u te verdiepen in het correcte gebruik van de "d" en de "t" in de Nederlandse taal.

Dr. Plofkop | 26-02-10 | 18:24

De VVD vondt het indertijd een geweldig idee semi-kansloos volk hierheen te halen. De VVD heeft 8 jaar in Paars gezeten en niets gedaan aan zulke zaken. De VVD is onder Rutte bijna links geworden. Dezelfde VVD wilt nog altijd Turkije bij de EU. Nu worden ze geconfronteerd met de erfenis die ze achterlaten en nog vervelender, de PVV wilt dit soort dingen wel aanpakken. Dus rond verkiezingstijd roeptoeterd de VVD dat ze criminelen harder willen aanpakken. 8 jaar Paars laat zien wat de werkelijke VVD wilt met dit land...

Eventhorizon | 26-02-10 | 18:22

Albert van den Bosch i.p.v. Markje Rutte!

Dr. Plofkop | 26-02-10 | 18:16

Politie moet meer bevoegdheden krijgen in het gebied van fysiek geweld gebruiken. Nu lachen die gastjes ze gewoon uit omdat ze aan allerlei regeltjes zijn verbonden. Kijk maar eens als ze een stok tegen hun smoel krijgen of ze dan nog lachen om politie.

Jaimy Fox | 26-02-10 | 18:12

Capuchonkloodtzakjes en bontkraagjes is een uitstekende term. Die paar mocro's die wel oke zijn wil je ook niet tegen de schenen schoppen.

Niekler | 26-02-10 | 18:05

De VVD zuigt. Moet van de blauwe brieven bende nog steeds vele Zwitserse Franken terugkrijgen, mede omdat de VVD het zo nodig vond om de Gulden tegen een veel te lage wisselkoers om te ruilen tegen de Euro (ander woord voor de nazistische paneuropese Reichsmark).

@mises | 26-02-10 | 13:30
Bijna helemaal met je eens, met uitzondering van dat kapitalisme en democratie goed samen kunnen gaan. Mijn thuisland Zwitserland bewijst dat (ZWITSalland sinds het jaar 1291 na Christus). Niet voor niks hebben wij de laagste criminaliteitscijfers en de hoogste vuurwapendichtheid van Europa. Denk daar maar eens over na.

Alpine Mountain | 26-02-10 | 17:59

@Oome Gijs | 26-02-10 | 17:46
lol! Nee, dat is de datum dat ik het stukje geschreven heb. Ik ben eigenlijk altijd wel vroeg wakker, maar na 6 jaar vind ik toch dat iedereen onderhand wel een keer op mag staan eigenlijk.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 17:59

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 17:34

En met het accepteren van de waarheid komt alles te staan in een ander licht.

Trouwens, Snouck Hurgronje, wat doet de datum 23-05-2004 boven jouw reactie?
Dat is toch zeker niet de datum waarop ik mijn post heb verzonden. Want in dat geval moet ik in een coma van bijna 6 jaar achter mijn pc hebben gezeten.

Oome Gijs | 26-02-10 | 17:46

@Oome Gijs
23-05-2004

Jullie leven is comfortabel, een comfortabele droom!
Deze droom is echter niet de werkelijkheid.
Nu zal de wekker geluid worden om jullie uit je droom te helpen!
Sommigen zullen proberen de wekker weer uit te slaan.
Als iedereen wakker is, zullen zij nog liggen te dromen!
Maar op den duur zullen ook zij wakker worden.
Zij zullen wakker worden van het gezang en de blijdschap van de verlosten!
Dat zullen zij niet kunnen negeren.
Dat is puur en zuiver geluk!
De wekker is vervelend,
De waarheid is moeilijk te accepteren,
Maar we zullen de waarheid zuiveren van alle kwalijke eigenschappen.
En dan zal de waarheid beter zijn dan de droom!

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 17:34

Mij kwam de stelselmatige mocrocriminaliteit en het voortdurende naffergeweld, waartegen de Nederlandse overheid pertinent weigert iets te doen, maar wel degenen die dit probleem ter sprake brengen aan te klagen wegens overtreding van antidiscriminatiewet137, de neusgaten uit. Mede vanwege dit soort criminaliteit ben ik naar Zwitserland geëmigreerd en bespaar me en-passant ook nog eens politie-agenten-jaarsalarissen aan belastingen. Veel belasting betalen is heus niet erg, als er maar iets goeds voor terug komt, bijvoorbeeld veiligheid, echter mag een Nederlander dat van zijn staat niet verwachten. Het gaat er niet om of men zich veilig voelt, maar of men veilig is en dat was in Nederland zeker niet het geval. Emigreren was de enige overgebleven optie en bevalt mij uitstekend, kan het elke ondernemende rechtgeaarde Nederlander aanbevelen.

Alpine Mountain | 26-02-10 | 17:33

Zelfs in het van oudsher tolerente Nederland zijn de Marokkanen erin geslaagd een flink deel van de bevolking tegen zich in het harnas te jagen. Wat je noemt een twijfelachtige prestatie. Steeds meer Nederlanders ontwaken uit de multiculturele wensdroom. Ontwaken uit een prettige droom is bepaald niet leuk, vandaar het wijdverbeide ochtendhumeur in dit land. Vooral ook doordat men slaapwandelend van het dak is gedonderd.

Oome Gijs | 26-02-10 | 17:29

Op heel veel anders dan de productie van verbaal geweld is de heer van den Bosch nog niet te betrappen geweest - en dat nog wel -oh toeval- uitsluitend in de afgelopen dagen. Zou de heer van den Bosch zich deze woorden nog weten te herinneren als de verkiezingen straks voorbij zijn? Of gaat hij dan als korpsbeheerder weer als vanouds de landelijke lijn volgen (buurtcentrumpje bouwen, buurtcentrumpje bezoeken, kopje thee er bij)?

azoturie | 26-02-10 | 17:14

Het is weer verkiezingstijd.
We dronken een glas, we deden een plas en alles....... ach ja.

Obelix | 26-02-10 | 17:06

Als je -voor de zoveelste keer- weer eens 4 van die klootzakjes een meisje ziet lastigvallen en vervolgens een paar opmerkingen naar je hoofd krijgt als je tussen hen en de dame in gaat staan, dan weet je dat het geen incidenten zijn, maar vastgegroeid gedrag. En dat dit niet gaat veranderen als hun ouders niet in willen zien dat kinderen een opvoeding nodig hebben.

Framoes | 26-02-10 | 17:03

Onze politiek correcte flank in Nederland moet eens een keer los komen van zijn stijve idealen. Discriminatie het woord gebruikt voor het aanvechten van iedere uitspraak van de waarheid. Waarom zijn mensen zo bang van dergelijke uitspraken als die van de burgemeester? Als het onzin is, laat dan lekker! Niemand die zich erover druk hoeft te maken. Want niemand die het serieus zou nemen. Maar aangezien zoveel mensen er een kern van waarheid in durven te zien, en hiervoor uit durven te komen, gaat men er tegen in. Misschien dat het eens hoog tijd wordt, dat de politiek weer een discussie durft te voeren in plaats van schijnheilig het grote probleem te ontwijken. Door iets te ontkennen verdwijnt het niet!? Maar ja, wie is er hier nou de populist? De mensen die het probleem durven aan te geven? Zoals de figuren als Wilders en de burgemeester uit Zaltbommel? Of de mensen die liever hun mond houden, omdat ze te bang zijn de volgende periode niet in het kabinet te zullen zitten?

Livin_Nightmare | 26-02-10 | 17:01

@Viezevoozert | 26-02-10 | 16:52
Geert ftw!

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 16:53

Mooi gelul allemaal... maar wie gaat er nu echt eens wat (aan) doen?

Viezevoozert | 26-02-10 | 16:52

juriste | 26-02-10 | 16:38
Juist, want ook in de fictieve situatie dat er 20 van die instituten gaan komen (na de verkiezingen zijn die opvoedingsinstituten allang weer vergeten), zal er spoedig een wachtlijst van 24 maanden plus... zijn.

Aktivist | 26-02-10 | 16:46

@niet voor de hond | 26-02-10 | 16:17
De hoofddoek is een machtsinstrument van een patriarchale cultuur, bewust ontworpen om de vrouw te onderwerpen en de geslachten te segregeren in de openbare ruimte. Zulke religieuze symboolpolitiek heeft geen plaats in onze vrije, Nederlandse samenleving, onder andere gebaseerd op gelijkwaardigheid. Het verbannen van hoofddoekjes uit de openbare ruimte is essentieel voor een succesvolle integratie en emancipatie van moslimvrouwen.
Bij het uitvoeren van een publieke functie, waar de PVV over spreekt, moeten religieuze uitingen te allen tijde ontmoedigd worden met het oog op de scheiding tussen kerk en staat. Normaliter zou er naar mijn mening geen onderscheid gemaakt moeten worden tussen uitingen van verschillende religies. De hoofddoek echter, is een patriarchaal machtsmiddel, letterlijk en direct bedoeld om de vrouw af te schermen van de andere sekse. Zo gaan wij hier in Nederland niet met elkaar om en al helemaal niet in professionele sferen. Het is dan ook volstrekt logisch dat bij het uitoefenen van een publieke functie de vereiste wordt gesteld de hoofddoek af te laten én bijvoorbeeld elkaar een hand te geven. In privésfeer mag iedereen doen en laten wat hij/zij wil. In de openbare ruimte, het publieke domein, wordt nog altijd uitgegaan van de Nederlandse cultuur, die uitgaat van de gelijkwaardigheid der seksen.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 16:43

met de voorgestelde overheids opvoedinstituten van het CDA voor allochtonen is het probleem nog niet opgelost.

juriste | 26-02-10 | 16:38

niet voor de hond | 26-02-10 | 16:17
Als je mijn comment goed had gelezen, was je opgevallen dat ik ook Wilders (en de PVV) niet op z'n woord geloof.
De PVV heeft nu nog het voordeel van de twijfel (ze hebben geen bestuurlijke ervaring), maar van de VVD weten we allang wat het voor een lamzakken zijn.

Aktivist | 26-02-10 | 16:38

@lanex | 26-02-10 | 16:08
Dieven, oplichters en schorem.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 16:30

WAR ON TERRORISM. Roept op tot Nato-acie in het Berbergebied, vernietig alle broeihaarden waar deze mocro's oorspronkelijk vandaan komen, help vervolgens wel weer met opbouwen, zoals bijv het bouwen van scholen volgens westerse normen.

Roemeense_Straathond | 26-02-10 | 16:25

Aktivist | 26-02-10 | 15:18
U had na gisteren eveneens kunnen constateren dat de PVV ook alleen bralt voor de verkiezing. De keuze van Wilders om een hoofddoekjesverbod in openbare instellingen als belangrijkste eis neer te leggen (hoezo symboolpolitiek die radicalisering in de hand werkt) maakt het onmogelijk voor hem om straks te besturen.
PVV wil dus niet besturen maar alleen brallen vanuit de oppositiebanken, zowel voor als na de verkiezingen.

niet voor de hond | 26-02-10 | 16:17

Het zijn geen rotjochies, klootzakjes en boefjes, veel te sympathiek. Het zijn kelerelijers, klootzakken en boeven, ja iets minder nuance hierin.

lanex | 26-02-10 | 16:08

Albert van de Bosch. Ik ben het roerend met elk woord in het interview eens.
Een nieuwe Leers staat op!!

havertje | 26-02-10 | 15:46

widtvoet ® | 26-02-10 | 15:34
Mag ik het hier mee eens zijn? Ja dat mag ik.

Watunflater | 26-02-10 | 15:45

Grote woorden zo in kampagnetijd. En onderwijl tikt de noodklok rustig verder.

widtvoet ® | 26-02-10 | 15:34

@Aktivist | 26-02-10 | 15:18
Interpreteren, repeteren, wie het goed doet zal het leren.
Ik denk dat helemaal niet, hoe kom je daarbij?
Ik ga hoogstwaarschijnlijk PVV stemmen.
Misschien VVD, maar dan uit taktische overwegingen, t.a.v. rechts front.
*out*

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 15:20

stoomloc | 26-02-10 | 15:12
Overal elders in Europa werd zo'n figuur na 4-5 jaar weggestemd. Daar hebben ze al héél lang de gekozen burgemeester.
Wat is Nederland toch een achterlijk land!

Aktivist | 26-02-10 | 15:20

@Parsons | 26-02-10 | 15:05
Trouw geeft weinig krediet aan Soefisme...
*nu echt even out, wordt een beetje moe van al die nuance*

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 15:18

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 15:09
Jij denkt dat de VVD écht iets aan het capuchonfinnen/scooterklootzakjes-verhaal wil doen. Geloof me. De VVD doet niks, alleen wat brallen vóór de verkiezingen. Ik wil je alleen behouden voor een vergissing. Met jouw opvattingen moet je toch echt bij de PVV zijn (als Wilders niet gaat kantelen i.i.g., het blijft toch politiek...)

Aktivist | 26-02-10 | 15:18

@Parsons | 26-02-10 | 15:07
Dat zou je wel zeggen he. Als ze nou maar zoiets zouden kennen als zelfreflectie...

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 15:16

@henkojenko | 26-02-10 | 15:05
Bedankt dat je me er aan herinnert niet met jou in discussie te gaan. Dat is namelijk zinloos, volkomen verspilde tijd en moeite. Het enige wat je doet is op rampzalige wijze foutief te interpreteren vanuit je eigen vooronderstellingen.
Ik heb werkelijk nergens dubbele paspoorten aangevoerd als oplossing voor deviant gedrag of bron voor bestraffing. Ik beschrijf slechts hoe de reële situatie in ons voordeel kan worden gebruikt. Je hebt echt een cursus begrijpend lezen nodig hoor. Tot die tijd, reageer maar niet meer op mij, ik doe dat ook niet meer op jou.
Daag henk.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 15:15

Van den Bosch is zo hypocriet als de pest: optreden is nooit bij de burgervader opgekomen. De shit happens al jaren in Zaltbommel en al die tijd is hij nooit verder gekomen dan wegkijken en (loze) woorden. En sinds ongeveer anderhalve maand (waarom toch ...) acht hij de tijd rijp om een semi-genuanceerd verhaal op te hangen. Opstappen zou meer voor de hand liggen.

stoomloc | 26-02-10 | 15:12

te laat en...

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 15:10

@Watunflater | 26-02-10 | 15:03
Gezien de huidige stand van zaken is de typering 'utopie' misschien niet eens onjuist. Er zullen grote, ingrijpende veranderingen nodig zijn in het politieke en maatschappelijke klimaat om dergelijke toekomstvisioenen mogelijk te maken. Wellicht is het al te laten, heeft jarenlange multi-culturele waanzin bevredigende integratie van uitheemsen in Nederlands cultuurgebied onmogelijk gemaakt.
Vooralsnog weiger ik dat te geloven, het is nóg niet te laat. Als wij nu eindelijk onze rug recht houden, onze kop uit het zand halen en ophouden met dat eeuwige cultuur-relativisme, is er wel degelijk nog hoop op een betere toekomst.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 15:09

@Kaas 82+ | 26-02-10 | 15:06
Heel goed. Steek je kop maar onder de rokken van je priester.

Parsons | 26-02-10 | 15:08

@Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 15:02
Het mohammedisme veroordeelt zichzelf.

Parsons | 26-02-10 | 15:07

Parsons | 26-02-10 | 15:00
Nee, bedankt.

Kaas 82+ | 26-02-10 | 15:06

Trouw schreef het in 2006 al.
.
www.trouw.nl/opinie/letter-en-geest/ar...
.
In de loop der eeuwen zijn er commentaren geschreven over deze teksten, ze zijn uitgelegd, men heeft geprobeerd ze te ontdoen van onduidelijkheden, maar ze zijn nooit in twijfel getrokken. Alle pogingen tot een liberale interpretatie waren gedoemd te mislukken, of het nou gaat om de Moetazilieten in de 9de eeuw, die betoogden dat de Koran niet van boven maar van beneden kwam, of die van de Ismaëlische sjiieten, die de Koran opvatten als een esoterisch geschrift. Iedereen die zijn intelligentie, zijn eigen vermogen tot oordelen gebruikte, moest wel falen, ook al waren zijn conclusies juist, want het is niet mogelijk het beter te weten dan Allah. Dit betekent dat elke historische en epistemologische studie, zoals die in het Westen is gedaan naar de Bijbel en de Evangeliën, ondenkbaar is en inderdaad ook nooit heeft plaatsgevonden.
.
*kuch*

Parsons | 26-02-10 | 15:05

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:59
Pfffff. Het gaat bij jou echt alle kanten op. Jouw persoonlijke afkeur van dubbele paspoorten vermeng je met de voor jou ideale oplossing voor 'deviant' gedrag. Je lijkt hierin op de groep die je wilt bestrijden: je hebt nogal last van wat 'blokkerende overtuigingen' wordt genoemd. Goed. Nu ga ik weer aan het werk.

henkojenko | 26-02-10 | 15:05

@Aktivist | 26-02-10 | 14:54
@Watunflater | 26-02-10 | 14:49
Waarom zou ik me in vredesnaam moeten verantwoorden voor het jarenlange verkwanselen van liberaal gedachtegoed door de VVD?

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 15:05

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:52
Een utopie maar zo ken ik je weer.

Watunflater | 26-02-10 | 15:03

@Parsons | 26-02-10 | 14:54
Natuurlijk. Maar ik bedoel dat de verwerpelijkheid van Islam aangetoond dient te worden, daarbij uitgaande van de democratische rechtsstaat. Het is essentieel onze eigen cultuur en moraal strikt en helder te formuleren en uit te dragen, om van daaruit sterk te staan in de morele veroordeling van Islam.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 15:02

-weggejorist-

realist09 | 26-02-10 | 15:00

@henkojenko | 26-02-10 | 14:46
Marokkaanse klootzakjes met dubbel paspoort, hebben 2 nationaliteiten. Het is dan ook niet meer dan logisch dat zij het risico lopen bestraft te worden volgens Marokkaans rechtssysteem, op Marokkaans grondgebied. Dat is voor hen het nadeel van een dubbel paspoort. Voor ons een voordeel, want wij als Nederland hebben helemaal niks aan dit soort tuig. Vandaar dan ook dat ik zeg: lever ze uit aan marokko en pak ze hun Nederlands paspoort af. Daarbij wil ik ze zélfs nog de keuze bieden vrijwillig afstand te doen van hun Marokkaanse nationaliteit, zodat ze alleen volgens het Nederlandse rechtssysteem veroordeeld kunnen worden. Dit voornamelijk vanwege de in mijn ogen onwenselijke situatie van Nederlandse staatsburgers met een dubbel paspoort.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:59

-weggejorist-

realist09 | 26-02-10 | 14:57

Het stemadvies voor de inwoners van Z-Bommel is duidelijk!

kibambam | 26-02-10 | 14:57

Parsons | 26-02-10 | 14:52
ROFL

* reikt alu-hoedje aan*

Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:56

OT: allemaal, speciaal GeileWillem en eerstneukendanpraten, de TV aan. Eva Jinek doet het Journaal. Hmmmm

henkojenko | 26-02-10 | 14:55

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:47
Waarom heeft de VVD daar de gevoelde 1000 jaar dat ze in de regering zat niks tegen gedaan?
leg eens uit kaerel...

Aktivist | 26-02-10 | 14:54

Met dank aan linx. Hoop dat de marokkanen zich de komende tijd flink misdragen, des te meer stemmen voor de PVV.
1 ding is zeker, het volk heeft de buik vol van de huidige heersers en dat zullen ze laten zien bij de eerstvolgende verkiezingen.
Kan mij nu al verheugen op die kop van balkenende die vol ontzetting zijn verkiezingsnederlaag in ontvangst mag nemen. Net als na het referendum over de europa, die balkenende later als oud vuil aan de kant heeft geschoven, ik zie nog die kop vol ongeloof voor mij, wat een lulletje is het ook, zegt veel over nederland.
Triest.

DutchWax | 26-02-10 | 14:54

@Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:52
Het is onmogelijk om de islam langs de meetlat van de democratische rechtsstaat te leggen. Maar goed, dat weet je zelf ook wel.

Parsons | 26-02-10 | 14:54

wandering_star | 26-02-10 | 14:48
Ja, geef die arme man eens ongelijk. Hij heeft er toch óók niet om gevraagd? Benoemd en niet gekozen, en dan ook nog in Zaltbommel moeten werken tussen allemaal tuig.
Ik zou ook lekker de gemeentekas plunderen om rustig te kunnen slapen.

dosis | 26-02-10 | 14:53

wandering_star | 26-02-10 | 14:48
Kijk, zo'n achtergrond-info geeft meteen weer een vertrouwd beeld. Ook diep in de provincie zijn de burgemeesters vaak laf, corrupt gajes.

Aktivist | 26-02-10 | 14:53

@Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:50
Nuance is het kwaad waar het vrije Westen aan ten onder zal gaan.

Parsons | 26-02-10 | 14:52

@solidstate | 26-02-10 | 14:43
Je vergeet dat ook moslims gewoon mensen zijn, mensen die vergiftigd zijn met de religieuze indocrinatie van een totalitair systeem. Ik geef onmiddellijk toe dat de huidige situatie volstrekt ongewenst is, het verwijderen van een gehele bevolkingsgroep vanwege hun religieus-ideologische overtuiging gaat me wat ver en is bovendien onuitvoerbaar. Het is dan ook zaak nú een halt toe te roepen aan de verdere islamisering van de openbare ruimte, nú grenzen te stellen aan ons geduld en onze eigen cultuur duidelijk uit te kaderen en te verdedigen. Islam zal onvermijdelijk langs de meetlat van de democratische rechtsstaat gelegd moeten worden. Laten we uitgaan van ons eigen morele gelijk en de morele verwerpelijkheid van Islam. Alle Nederlandse burgers, óók de moslims, verdienen het te leven, gevrijwaard van onderdrukking, vrij van de fascistische Islam.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:52

Als ze die mening nou landelijk overnemen bij de VEVEDE, dan krijgen ze mijn stem weer.
Now we're talking!

geenstijlvandaag | 26-02-10 | 14:51

De VVD is vooralsnog wel de enige partij die het voor elkaar heeft gekregen om een leuk verkiezingsspotje te maken.

Parsons | 26-02-10 | 14:50

Parsons | 26-02-10 | 14:48
Nuance maakt de wereld mooier en mensen verdraagzamer.

Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:50

Aktivist | 26-02-10 | 14:48
Dat bedoel ik, Snouck heeft het hoogste woord tot dat er een daad gesteld moet worden en dan heeft iedereen het gedaan behalve.....

Watunflater | 26-02-10 | 14:49

De situatie in Bommel is veel minder erg dan een paar jaar geleden, toen stond het bovenaan in de lijst van criminele steden. Tegenwoordig is het er een heel stuk aangenamer. (voor de goede orde: toen hadden de finnen er helemaal niets mee te maken)

Fijne vent ook die burgemeestert, roept alle mensen op om vooral aangifte te doen (waarna ze met naam en adres in de stukken komen te staan) en niet te zwichten voor de angst, maar heeft ondertussen zelf wél 24/7 beveiliging van onze belastingpenningen! Ieder ander die zich laat strikken tot het doen van aangifte mag, zodra de aangifte is ondertekend, kapot hagelen met de complimenten van onze superieure vvd volksheld!

In de Bommelerwaard rijdt tegenwoordig nog maar één politiewagen 's nachts, voor meer is geen geld (proest)
Behalve natuurlijk met oud en nieuw, want dan blijkt warlord van den Bosch ineens nog ergens een godsvermogen te hebben liggen voor de inzet van een buitensporig grote kudde ME-ers!
Oh ja en natuurlijk voor zijn eigen bescherming de klok rond!

Van den Bosch onze held!

wandering_star | 26-02-10 | 14:48

@Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:44
Wat jij niet ziet gebeurt niet?

Parsons | 26-02-10 | 14:48

Wacht maar tot de VVD weer mee mag doen aan de regering. Dan is er weer "niets aan de hand" en krijgt die burgemeester van OllieBBommel een muilkorf

Aktivist | 26-02-10 | 14:48

Zolang er in ons land nog mensen rondlopen die een uitkering krijgen en geen Nederlands spreken kun je niet rechts genoeg stemmen.

Parsons | 26-02-10 | 14:47

Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:19
Ghehe, heb het gelezen en op gereageerd. We komen er wel;)

dosis | 26-02-10 | 14:47

@bbbachstra | 26-02-10 | 14:36
Hoofddoekjes hebben als voornaamste doel het onderdrukken en segregeren van vrouwen en het dragen ervan verachtelijke religieuze symboolpolitiek. Het is essentieel dat daar nú een halt aan wordt toegeroepen, te beginnen met zij die een publieke functie uitoefenen.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:47

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:41
Het gaat om de daad. Niets meer of minder. Het al dan niet hebben van een dubbel paspoort zou juist niet als extra pressiemiddel moeten dienen. Een dubbel paspoort mag. Is legaal. En jij maakt het onderdeel van jouw oplossing. En dat is fundamenteel fout. Het is een verkeerd signaal naar klootzakjes zonder dubbel paspoort. Zo. Lekker inhoudelijk. Heerlijk. Maar jij mag het laatste woord. Kom dr maar in!

henkojenko | 26-02-10 | 14:46

@realist09 | 26-02-10 | 14:38 : De PVV heeft problemen in de samenleving goed benoemd, absoluut waar. Dat andere partijen het (deels) hebben overgenomen: nog beter. Maar, de PVV draaft door om zich alsnog te kunnen onderscheiden en komt daarvoor met absurde en denigrerende voorstellen. Ze maken daarmee zichzelf belachelijk, maar ook het probleem. De PVV is niet (meer) serieus te nemen, ik stem VVD.

Rest In Privacy | 26-02-10 | 14:44

Parsons | 26-02-10 | 14:36
Mijn oud-buurvrouw was heeel lievvvvv. En ik heb haar nooit in de weer gezien met een geit.

Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:44

Geert gooi die hoofddoekkies gewoon in de ring, en roep tegen al het tuig, ik zal je pakken ik zal je pakken de zweep erover. Dan krijg je mijn stem ook!!

The Concierge | 26-02-10 | 14:44

@Parsons | 26-02-10 | 14:38
En je leeft nog ook. +1 voor het verspreiden van geitenneuker-awareness.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:43

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:21

Je bent rijp voor PvdA buurtgeneesheer.

Nou ja Van Spruiten, ik heb m'n best gedaan voor je (zie mijn eerdere comment) maar je doet het hier dus nooit goed.

En aan het adres van de VVD burgemeester, na deze woorden nou nog de daden.

Watunflater | 26-02-10 | 14:43

@ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:34
Ik wil alle niet moslims een beter leefklimaat geven.
Aan een goed leefklimaat voor moslims, die mij als ongelovige toch wel verachten of ik aardig of minder aardig ben, wil ik helemaal niets bijdragen.

Een goed leefklimaat voor moslims is per defenitie een slecht leefklimaat voor ieder ander.
Aan die waanzin doe ik lekker niet mee.
Moslims zijn vrij om te vertrekken naar islamitische streken waar ze heerlijk kunnen leven als moslim.

solidstate | 26-02-10 | 14:43

-weggejorist-

realist09 | 26-02-10 | 14:42

@henkojenko | 26-02-10 | 14:37
Haha! +1 voor henk! Ik moest lachen.
Jouw 'kritiek' was echter wel degelijk verpakt in de vorm van een 'persoonlijke aanval' en geen inhoudelijke argumentatie. Maar laten we niet wéér beginnen.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:42

@henkojenko | 26-02-10 | 14:35
Je hebt me dan ook verkeerd begrepen. Ik opper in de verste verte niet dat het dubbele paspoort als bron of zelfs maar als maat voor de straf moet worden aangewend. Deviant gedrag dient te allen tijde bestraft te worden. De situatie met Nederlandse staatsburgers die een dubbel paspoort hebben, is primair natuurlijk volstrekt ongewenst. Het dwingen tot afstand doen van een 2e nationaliteit zal zeer moeilijk worden en weinig effect sorteren. Mijn idee is dan ook om de situatie in ons voordeel te gebruiken door het dubbele paspoort in te zetten als pressiemiddel. Doet bijvoorbeeld een jonge Nederlandse marokkaan bewust géén afstand van zijn Marokkaanse paspoort, loopt hij logischerwijs het risico bestraft te worden in Marokko, volgens het Marokkaanse rechtssysteem.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:41

@Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:35
En ik!

Parsons | 26-02-10 | 14:38

-weggejorist-

realist09 | 26-02-10 | 14:38

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:35
Precies! Want de bron van alle ellende ligt bij mensen die kritiek als persoonlijke aanval zien.

henkojenko | 26-02-10 | 14:37

henkojenko | 26-02-10 | 14:35
Precies. Het afstand doen van, in mijn geval Italiaanse nationaliteit, verandert mij als persoon toch niet. Symbool politiek noem ik die discussie dan ook.

ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:37

@ Snouck Hurgronje 13:50. Kom op nou. Altijd alleen maar de PvdA bashen is ook niet leuk. De PVV mag ook wel eens een sneer. Vooral als het terecht is. En ik vindt niet dat de Burgemeester hier een PVV verhaal uitdraagt. Zolang de PVV hoofddoekjes tot een speerpunt blijft maken zal het nooit een partij worden die er toe doet in Nederland. Het blijft rommelen in de marge. Ook als ze boven de 20 zetels halen in juni. Om een vaste waarde te worden is meer inhoud nodig. Een club als D66 heeft het op het nippertje wel gered maar een wat mij betreft vergelijkbare protestpartij als de Boerenpartij is ook te onder gegaan. En natuurlijk ook de LPF. Ik zie voor de PVV in zijn huidige vorm geen ander lot. Mochten ze nu mensen als deze burgemeester binnen de poort kunnen halen dan maken ze weer duidelijk meer kans.

bbbachstra | 26-02-10 | 14:36

@ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:30
Je vergist je. Het zijn allemaal geitenneukers. Kom niet aan met gematigde islam of lievve mohammedanen. Beiden bestaan niet.

Parsons | 26-02-10 | 14:36

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:31
Voor degenen zonder dubbel paspoort werkt dit niet. Niet het dubbele paspoort maar simpelweg de daad dient als bron voor straf te dienen.

henkojenko | 26-02-10 | 14:35

@ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:30
Niemand noemt iedere moslim een geitenneuker, behalve Theo van Gogh en die is dood, vermoord dóór een geitenneuker. Het belangrijkste wat moslims moet leren, is het relativeren van de letter der Islam. Wij zullen Islam namelijk op de letter blijven bekritiseren, ongeacht de mogelijk liberale levenswijze van sommige Nederlandse moslims. Zij zullen moeten leren met deze kritiek om te gaan, zonder zich daarbij persoonlijk aangevallen te voelen.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:35

Als iedereen zich nou eens lekker op zijn eigen land concentreert
kan elke cultuur zichzelf zijn.
Mensen kunnen dan gaan wonen waar ze zich thuis voelen.
Vindt je dat vrouwen minderwaardig zijn en Allah heilig en dat
iedereen dat zo zou moeten zien? Dan moet je niet in NL gaan wonen.
Maar onze militairen doen daar hetzelfde als die onopgevoede onderontwikkelde
kut etters hier, van de lokale bevolking verwachten dat ze zich aanpassen aan ons
gedachten goed.

editorxx | 26-02-10 | 14:35

solidstate | 26-02-10 | 14:28
Trek je combat pak aan en steek je Rambo mes bij je. Alleen zo kan je de boze buitenwereld nog te "lijf"gaan. Door uitspraken zoals jij hier uitkraamt zal er nooit ene kloot veranderen aan dat straattuig waar jij zo boos over bent want je gunt op die manier degene die het wel goed proberen te doen geen leefbaar klimaat. Laat dat toch eens tot die botte hersens van je doordringen.

ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:34

GeileWillem | 26-02-10 | 14:22
die 1000 finnen in biebabommel zijn toch niet allemaal het bewijs dat je zwanger kan worden van een wc bril...

expogt hâgenejs | 26-02-10 | 14:33

Fleauxe | 26-02-10 | 14:11
[zingt]
"Draaien, draaien, molentjes waaien ..."

Merlot | 26-02-10 | 14:33

solidstate | 26-02-10 | 14:28
We kunnen de discussie ook stoppen als deze finnen zelf kiezen voor één van de twee paspoorten. Moet de koning van Maro.. *kuch* Finland dat natuurlijk wel toestaan - het inleveren van een ongewenst paspoort.

Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:33

Christiaan | 26-02-10 | 14:21
Pcs! Het is zo eenvoudig. Nu we kunnen determineren dat externe stimuli geen significant positief effect hebben op zelfs extrinsieke motivatie van de in deze casus geduide 'terroriserende capuchonkloodtzakjes en bontkraagjes' komt u met erg vernieuwende ideeen over handhaving en het voorkomen van deviant gedrag. Heeft u zich al verkiesbaar gesteld voor de lokale PVV lijst?

henkojenko | 26-02-10 | 14:33

Waarom moeten het toch altijd Marokkaanse Mohammedaantjes zijn die zo publiekelijk geschoffeerd worden? Zo drijf je het hard werkende volk wel naar Geert toe op 9 juni...

Haha, jullie dacht toch niet echt dat ik dit meende, of wel? Raddraaiers zijn het: hard aanpakken!

Harp | 26-02-10 | 14:32

@solidstate | 26-02-10 | 14:28
Het dubbele paspoort lijkt mij voor de staat juist een solide middel van pressie.
Nederlanders met een dubbel paspoort hebben de keuze één van de twee paspoorten in te leveren. Doen zij dit niet, lopen zij het risicio bij een vergrijp het Nederlandse paspoort kwijt te raken en uitgeleverd te worden aan het land van de overgebleven nationaliteit.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:31

@Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:21

Geen speld tussen te krijgen. Goed werk.

bello | 26-02-10 | 14:31

@iwoj | 26-02-10 | 13:50: de PVV zal niks kunnen beginnen, zo vrees ik. Als het er ECHT op aankomt, zal ook de VVD afhaken om met de PVV te gaan regeren of een stadsbestuur te vormen. De fundamentele wijzigingen die de PVV wil doorvoeren om de islam te bestrijden zijn echt kansloos. Het is hard, maar waar. Ik zie liever ook geen hoofddoeken en minaretten, maar om daar nou de grondwet voor te wijzigen, ik geef het je te doen. (2/3 meerderheid in de kamer). Bovendien is de toon van de PVV tegelijkertijd absurd en denigrerend. Een partij die spreekt over een kopvoddentax presenteert zichzelf nou niet als serieuze gesprekspartner.

Rest In Privacy | 26-02-10 | 14:31

-weggejorist-

realist09 | 26-02-10 | 14:30

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:21
+ De toon van de discussie moet worden gewijzigd. Niet iedereen, niet alle, alleen die klootzakken die het voor iedereen verpesten moet je benoemen. Als je iedere Moslim constant een geitenneuker noemt creeër je naar mijn mening op de lange duur een platform voor deviant gedarg. Maar ja, dat zal die achterlijke gedachtenkronkel van mij wel weer zijn.

ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:30

En herinnert de VVD zich deze nog:
"Vz, het valt inmiddels niet meer uit te leggen dat we WEL meer dan duizend militairen inzetten om Afghanistan veiliger te maken terwijl Nederland zelf steeds onveiliger wordt. Haal daarom de militairen terug naar Nederland en laat onze jongens schoon schip maken in de prachtwijken hier. De veiligheid van de Nederlandse burger is prioriteit nummer EEN. Oosterwei, Gouda, onze steden en onze dorpen zijn belangrijker dan Uruzgan."
Ene Wilders was zijn tijd op 17 september 2008 ver vooruit.
www.pvv.nl/index.php?option=com_conten...

Fijnstoffer | 26-02-10 | 14:30

Een harde kern van 20 man,en de burgemeester laat zich bewaken.Hoeveel kost dit wel niet?. Wat dacht je van oppakken en het land uitzetten.Enkeltje Marokko,en je bent overal vanaf.En als Links dit niet aanstaat,mogen ze in hetzelfde vliegtuig mee.Missen zullen we ze zeker niet.

fleurtje | 26-02-10 | 14:30

*zorgt, enkelvoud natuurlijk.

atoombom | 26-02-10 | 14:29

Kom zelf geregeld in Zaltbommel. Aanpakken die groep kutmarokkanen die voor overlast zorgen.

atoombom | 26-02-10 | 14:29

@ ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:24
De nederlandse nationaliteit moet afgepakt van de marocjes.
Dan pas stoppen we de discussie over dubbele paspoorten.
NIET wanneer jij dat zegt.

solidstate | 26-02-10 | 14:28

GeileWillem | 26-02-10 | 14:22

Mee eens, er wordt veel te veel gepraat...

eerstneukendanpraten | 26-02-10 | 14:28

Bij PVV werken is niet moeilijk, je trekt je mond open en tijdens verkiezingstijd komt de rest vanzelf mee blèren! +voor VVD en ++ voor PVV ! :-)

Meri59 | 26-02-10 | 14:27

@ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:12
Dit school-maatschappelijk werk dient een verplichtend karakter te kennen. Het niet houden aan de gemaakte afspraken of trajecten moet steekhoudende consequenties opleveren. Zo investeren we op een positieve manier in welwillende individuen en signaleren we in een vroeg stadium onwil en/of onvermogen.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:27

ha die eikel van een bolkestein ook zo een handje van lekker van leer trekken over de multicriminelen sameleving en daarna backzeil halen ! zal wel verkiezingstijd zijn

weerwolf | 26-02-10 | 14:26

Hmm mis ergens in het stuk man man man
-
De biebabommel vader heeft hier en daar wel een punt,
vage oorlogen, geldverslindende jsf's,
meer blauw op straat om klootzakjes neer te knuppelen

ach, jij.. | 26-02-10 | 14:25

verkiezingsrethoriek.

weesgegroet | 26-02-10 | 14:24

Fijnstoffer | 26-02-10 | 14:20
Hou toch eens op over die debiele dubbele paspoorten discussie!!!!! Ten eerste zou het een discussie, mocht die al zinvol zijn, moeten zijn over een dubbele nationaliteit en ten tweede verandert het afstand doen van een tweede nationaliteit geen ene fuck aan de persoon zelf. Hou daarom op met die krankzinnige, afgunstige lijkt wel, symbool politiek.

ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:24

Goedverdoeme! Wat een discussies allemaal. Wordt er wel voldoende geneukt?

GeileWillem | 26-02-10 | 14:22

Zolang er nog agenten tijdens hun jaarlijkse beoordelingsgesprek worden beoordeeld op het aantal boetes dat ze het afgelopen jaar hebben binnengehaald ben ik uiterst somber. Daar heeft de pliesie wel capaciteit voor en een cartoonmaker wordt door een compleet arrestatieteam uit huis gehaald omdat hij wellicht Allah/Mohammed/Islamieten o.i.d. heeft beledigd.
Greg, kom er maar in: www.gregoriusnekschot.nl/blog/
(hij is weer goed bezig tegen de PVDA)

eerstneukendanpraten | 26-02-10 | 14:21

@ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:12
Helaas maken we hier geen muziek. Het gaat om zeer dringende en schrijnende problematiek. We kunnen met recht zeggen dat de opvoeding van grote aantallen marokkaanse jongeren in Nederland falikant mislukt is. Aan deze ouders moet een ultimatum worden gesteld. Als de zoons wéér deviant gedrag vertonen, wordt direct de politie ingeschakeld om hen de opvoeding uit handen te nemen. Voor dergelijke gevallen zit ik te denken aan een kostschool of een ander soort opvoedingsinstituut. Let wel! Dit zijn de schrijnende gevallen, het stadium van aanbieden van externe stimuli is hier reeds lang gepasseerd.
Om in de toekomst dergelijke situaties zoveel mogelijk te voorkomen, is het essentieel eventuele problemen al in een vroeg stadium te signaleren. Er moet worden geïnvesteerd in intensief school-maatschappelijk werk, waar bijvoorbeeld wekelijks doelen worden gesteld, trajecten worden uitgestippeld en geëvalueerd wordt op de stand van zaken.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:21

Volgens mij zijn wij dichtbij om een markaanse provincie aan het worden... En owee als we het beessie bij het naampje noemen....

Papeda | 26-02-10 | 14:21

Vinden Bos en Van der Laan het wel goed dat Van den Bosch de waarheid zegt over hun electoraat? Dubbele paspoorten, de islam; het zijn heilige huisjes van Wouter Bos. Pas maar op, VdB, ze worden laaiend en slepen u zo voor de rechter wegens haatzaaien.

Fijnstoffer | 26-02-10 | 14:20

dosis | 26-02-10 | 14:16
Heb uitgebreid gereageerd, minuten geleden al. FYI: ik heb je daar uitgemaakt voor onverdraagzaam.

Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:19

Sry, moet natuurlijk kuiluh zijn in vorige tegel

ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:18

"daar merk je in Utrecht weinig van behalve in kanaleneiland..."

Fijn zo iemand die goed op de hoogte is van Utrecht..

NOT

poli | 26-02-10 | 14:18

Vroeguh was alles beter, toen hadduh we geen drempuhls maar keuluh!

ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:17

Twee Jeetjes | 26-02-10 | 14:11
Wat ik wilde zeggen is dat als er een linkse partij in je portemonnaie graait, het gat groter is. En nee, de VVD is inderdaad niet foutloos.

Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:17

Yep en als de VVD in het kabinet zit dan valt het allemaal wel mee , gaap

Eurotokkie | 26-02-10 | 14:16

Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:11
Dat schiet nog steeds niet op. De landelijke politieke partijen doen al jaren aan schaamteloos kiezersbedrog. De SGP misschien niet, maar die doen weer afbreuk aan de seculiere staat, wat eigenlijk net zo erg is als kiezersbedrog.
Hoog tijd voor internetverkiezingen. Twee keer per jaar; niet naleven van je voornemens is exit; beloning zolang je in functie bent (geen wachtgeld).
En had je al gereageerd op mijn enorme epistel in het vorige topic? Of buig je het hoofd bij het lezen van zo veel onwetendheid over de goedheid van het kindeke jezus?

dosis | 26-02-10 | 14:16

stuur het tuig de mijnen in!

Patrick Zweedsey | 26-02-10 | 14:14

Het doet me in ieder geval genoegen dat er steeds meer burgemeesters zijn die niet meer bang zijn voor jarenlange linkse dictatuur en durven te zeggen waar het probleem zit.

Moi2 | 26-02-10 | 14:13

-weggejorist-

realist09 | 26-02-10 | 14:12

Merlot | 26-02-10 | 13:58
Is dat niet een beetje politiek eigen ?

Teun van het Tuinpad | 26-02-10 | 14:12

solidstate | 26-02-10 | 14:10
Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:09
c’est le ton qui fait la musique

ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:12

Behoorlijk VerBaasdt Kaas 82+

Nee dit is geen Wouter speaking. 3,5% van je bruto jaarloon meer belasting is een veel groter getal dan die 52 of 67 euro verhoging van de lasten toch!

Twee Jeetjes | 26-02-10 | 14:11

@Merlot | 26-02-10 | 13:58 Logisch gevolg van te lang regeren met de PvdA. ;

Fleauxe | 26-02-10 | 14:11

dosis | 26-02-10 | 14:04
Ik heb het over de verhouding tussen beloftes VOOR en acties NA de verkiezingen.

Kaas 82+ | 26-02-10 | 14:11

@Merlot | 26-02-10 | 13:58

Doe niet zo naïef, geen enkele partij kan 100% doen wat hij in de verkiezingen belooft, anders komt er nooit een coalitie. Belangrijker dus om te kijken hoe dicht de partijen bij die 100% blijven, ik geloof dat de VVD daar best redelijk scoort, wat voor diametraals weet jij dan nog op te diepen uit dat fabelachtige geheugen van je?

très cool | 26-02-10 | 14:10

@ ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:08
Er moet een beter leef kilmaat komen voor niet moslims.
Moslims kunnen me rug op.

solidstate | 26-02-10 | 14:10

@ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:01
Je bedoelt toch niet werkelijk te zeggen dat het uitschrijven van verkeersboetes voor de staat een dermate belangrijke inkomstenbron is, dat het verleggen van de aandacht naar de veiligheid in de wijken te veel zou kosten om daarbij ook nog te kunnen investeren in sociaal-economisch kapitaal?
Het lijkt me duidelijk dat de keuze voor jonge marokkanen zo duidelijk mogelijk gemaakt moet worden. Als je wilt leren, wilt werken, wilt participeren, moet dat altijd mogelijk zijn en gestimuleerd worden. Er moeten kansen geboden worden en ondersteunende begeleiding verschaft.
Als je deze kansen echter niet met beide handen aangrijpt, niet wilt participeren, niet wilt werken, vervalt de positiefe benadering en krijg je te maken met dwangmaatregelen. In de gevallen dat, ondanks de geboden positieve stimuli, toch sprake is van deviant gedrag, zal de repressie keihard zijn en veroordeling onontkoombaar.
Opvoeding is altijd een kwestie van het aanbieden van de juiste stimuli, om zo het gewenste gedrag te conditioneren. Positief gedrag wordt gestimuleerd en beloond, negatief gedrag wordt ontmoedigd en bestraft.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:09

*werken gaat*

Zeeschuimer | 26-02-10 | 14:09

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:58
Overigens is het een feitelijke constatering dat, zoals jij zo mooi stelt, positieve sociaal-economische investering uitblijft in Zuid Italië. keiharde repressie van deviant gedrag heeft alleen nut als je ook investeert in werkgelegenheid, beter leefklimaat enz enz. Net als ik gister al duidelijk probeerde te maken, is het noodzakelijk dat er ook moet worden gewerkt aan een leefbaar klimaat voor de moslims etc. die het wel goed proberen te doen. Waar blijf je anders met je repressie van deviant gedrag?

ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:08

@Frederik Vijf | 26-02-10 | 13:22,

Ik heb een stuk van die aflevering gezien. Met elk woord van Fritsma zag je een giftiger uitdrukking op de linkskop van van Nieuwenhoven.
En daarna nog zo'n sociaal werkster trol, getrouwd met een mocro, en die zag die problemen die Fritsma signaleerde absoluut niet. Nee, de stigmatisering zorgde voor de problemen, de misdrijven van die kudtcapuchonkloodtzakjes blijkbaar niet.

Hockey | 26-02-10 | 14:06

-weggejorist-

realist09 | 26-02-10 | 14:05

Kaas 82+ | 26-02-10 | 13:59
'De Waarheid' is natuurlijk erg relatief als je de bijbel erbij neemt als controlemateriaal. Bovendien vindt de gemiddelde scooterrijdert dat hij de waarheid aan zijn zijde heeft, dus welke waarheid heb je het over?

dosis | 26-02-10 | 14:04

@ITEACHYOU | 26-02-10 | 13:55
Het ene is in beide gevallen zelfs eeen lege huls zonder het andere.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 14:01

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:58
Blijkbaar wel. Of de politiecapaciteit inzetten voor de economische belangen van de Staat door middel van verkeersboetes, danwel achter die kleaudzaxjes aan die het voor iedereen verneuken. Men kiest toch elke keer weer voor het eerste en dan gaat men roepen dat er te weinig capaciteit is.

ITEACHYOU | 26-02-10 | 14:01

iwoj | 26-02-10 | 13:54
De Bolk is echt te oud. Kamp is de man. Maar ja, die zit op de Antillen. Weet trouwens niet precies wat hij daar uitvoert.

Von Münchhausen | 26-02-10 | 14:00

kuifje. | 26-02-10 | 13:56
Misschien kunnen we ergens de stand van zaken bijhouden zodat we over 4 jaar wel op de partij kunnen stemmen die de waarheid spreekt. Moet je wel voor lief nemen dat zulks de SGP zou kunnen zijn.

Kaas 82+ | 26-02-10 | 13:59

@Fleauxe: +1!

Baugnez | 26-02-10 | 13:59

@ITEACHYOU | 26-02-10 | 13:55
Keiharde repressie van deviant gedrag sluit natuurlijk op geen enkele wijze positieve sociaal-economische investering uit.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:58

Fleauxe | 26-02-10 | 13:51
En ook is de VVD een partij voor mensen met een falend korte termijngeheugen , die dus steeds vergeten dat wat de VVD vóór de verkiezingen zegt, en ná de verkiezingen doet, wel eens diametraal verschillend kan zijn.

Merlot | 26-02-10 | 13:58

Zaltbommel is één van de vele gemeenten die aantoonbaar last hebben van capuchon- en bontkraagklootzakjes. In Almere gaat de PVV na 6 maart voordoen hoe we dat probleem gaan oplossen. Ben benieuwd. Na deze pilot voeren we het na 9 juni in geheel NL in.

henkojenko | 26-02-10 | 13:57

hier openen | 26-02-10 | 13:52
Dat is al een stap. Er wordt maar geroepen: ‘Laten we de straat in Nederland terug veroveren! Pak het tuig keihard aan! De grote massa van de mensen is het echt zat, zowel PvdA’ers als VVD’ers, het heeft niets met links of rechts te maken.’ (quote van van der Bosch). Maar oplossingen, behalve bijvoorbeeld een kopvoddentax of uitzetting (die natuurlijk onzin zijn), zijn ver te zoeken..

Zeeschuimer | 26-02-10 | 13:57

Waarom niet eigenlijk ? Nou, omdat zo'n politiemacht veel geld kost, en na een jaar of wat, nadat ze erachter zijn gekomen dat politici eigenlijk alleen maar hysterisch uit hun nek schreeuwen zodra verkiezingstijd nadert, toch weer opgedoekt wordt - wegens functioneel werkeloos.

Niet voor Jan | 26-02-10 | 13:56

Je ziet steeds meer dat als de verkiezingen naderen veel partijen standpunten van de PVV overnemen, natuurlijk alleen in woord ,want als de verkiezingen voorbij zijn, zijn ze deze punten alweer vergeten.

kuifje. | 26-02-10 | 13:56

Zolang 80% van de jeugd in Zuid Italië werkeloos thuis zit is het bestrijden van de Maffia net als water naar de zee brengen. DIE Italiaanse manier lost dus niet veel op.

ITEACHYOU | 26-02-10 | 13:55

ik ben een brave burger! ik steek gewoon me kop in het zand wat de politiek ook verwacht van je hierover! en NOU GVD iedereen doorlopen! en hier niet meer naar vragen... jullie maken ze het veelte lastig!

nickjuh | 26-02-10 | 13:55

@bbbachstra | 26-02-10 | 13:45
Eigenlijk vind ik het niet meer dan logisch dat de bewuste burgemeester een dergelijk standpunt heeft. Jammer wel dat het schijnbaar nodig is eerst zelf direct geconfronteerd te worden met de schrijnende problemen alvorens er een standpunt over wordt ingenomen.
Ik zeg het al jaren: die kutmarokkaantjes graven hun eigen graf. Ze spelen hele bevolkingsgroepen tegen zich uit. Iedere bedreiging, iedere intimidatie, iedere zinloze geweldspleging draagt alleen maar bij aan het bewustzijn, het besef dat de maat onderhand vol is. Laat ze vooral burgemeesters bedreigen, wethouders en raadsleden bedreigen, stelletje onbenullen dat het zijn.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:54

Von Münchhausen | 26-02-10 | 13:51 ze moeten juist De Bolk weer aan het roer zetten, als ie tenminste zijn money daar neerzet waar zijn mouth is... maar ja...

iwoj | 26-02-10 | 13:54

Het is me allemaal wat met die Malle petten Maffia.

Teun van het Tuinpad | 26-02-10 | 13:53

Op een partij als de VVD zou ik nooit stemmen; precies als de PvdA een elitair zooitje.

kuifje. | 26-02-10 | 13:53

v.d. Bosch is een eikel, maar wel fractievoortzittert geweest in Utrecht. Niet alleen maar burgermeestert van bommel dus.

Knollebollie | 26-02-10 | 13:53

hulde +1000

rovertje | 26-02-10 | 13:53

@Zeeschuimer | 26-02-10 | 13:42
Hij weet wel van aanpakken. Een maand na de "relletjes" in Zaltbommel ligt het gebouw plat wat de marokkanen mochten gebruiken als ontmoetingscentrum.

hier openen | 26-02-10 | 13:52

Vind je het gek dat er niet genoeg politie capaciteit is om dit soort problemen aan te pakken. Dat levert toch niets op. Ze verstoppen zich liever achter de bosjes om je met een laser te beboeten voor zes kilometer per uur. De helft van de politiecapaciteit wordt besteed aan verkeerscontroles. Hoe moeilijk kan het zijn? Achtervolg die kleaudzaxjes, geef ze geen ruimte, stalk ze, laat weten dat je ze in de nek zit, wedden dat de lol er dan vanaf gaat bij ze?

ITEACHYOU | 26-02-10 | 13:52

De VVD is een partij voor mensen die denken, dat marktwerking in de zorg iets goeds is. Je moet er maar in geloven.

Fleauxe | 26-02-10 | 13:51

VVD = Maulhelden !!

DannyV | 26-02-10 | 13:18
Helemaal mee eens. Laatste keer dat ik geloofde dat VVD een echte law and order programa had, was in '98 onder Bolkestein. En onder Rutte - een soort Ed Nijpels de tweede - verandert dat niet. Laat Kamp terugkomen.

Von Münchhausen | 26-02-10 | 13:51

vogelvrij verklaren om even later ons eigen land eindelijk weer op te kunnen bouwen

Geile Markeerstift | 26-02-10 | 13:51

burgemeester +1

Munitie | 26-02-10 | 13:50

Avalon | 26-02-10 | 13:24 mee eens... maar de VVD zal deze 'PVV issues' lang en breed en éénduidig moeten communiceren en laten zien dat ze ook daadwerkelijk iets ermee gaan doen komende paar maanden voor ik mijn stem bij de PVV weghaal en naar de VVD breng. Ik stem liever VVD dan PVV, maar dan moeten ze me écht overtuigen dat ze dit soort hete hangijzers aan willen pakken. Van de PVV geloof ik d at wel, maar daar denk ik dat ze door onervarenheid en ronduit stupide leden en 'LPF-errigheid' er geen streep onder kunnen zetten... een PVV kabinet zal het geen 3 maanden uithouden zonder na interne ruzies uit elkaar te vallen. Maar als de VVD dus niet overtuigd zal ik alsnog PVV stemmen, al was het maar als protest tegen de gevestigde orde.

iwoj | 26-02-10 | 13:50

@bbbachstra | 26-02-10 | 13:45
Het verhaal van de burgemeester is heel simpel gewoon een PVV-standpunt. Dat de VVD dit nu overneemt vind ik allemaal prima. Maar dat zure, stompzinnige anti-PVV-sentiment had van Pruisen wat mij betreft achterwege kunnen laten hoor.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:50

Gewoon een vogelvrijverklaring zou helpen. Mokers op scooter jatten tas van fietsende vrouw, tegemoet komende fietser zwiept boodschappentas vol in de smoel van mokerscootbestuurder, mokers vallen en breken door het niet dragen van helm de nek, probleem opgelost, laten liggen voor familie om bij uit te huilen en op te ruimen, niemand aanklagen, geen bedreigd ziekenhuispersoneel, tas weer terug bij rechtmatige eigenaresse, minder co2-uitstoot dus ook nog eens "groen". Simpel toch?

GeileWillem | 26-02-10 | 13:47

@Merlot | 26-02-10 | 13:39
Muhaha. 'The Dutch Approach', die kennen we hier in Nederland inmiddels maar al te goed...

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:47

Van den Bosch weet wel degelijk wat van stedenproblematiek, hij heeft jarenlang in de Utrechtse politiek gezeten als fractievoorzitter van de VVD. Volgens mij heeft hij daar zelfs nog met Geert Wilders samengewerkt.

Cookie8022 | 26-02-10 | 13:46

Eindelijk eens een kritische noot richting PVV. Gelukkig maar. Dat blinde volgen is maar niks. De burgemeester heeft een goed verhaal. Helemaal goed. Kijken of hij de ruimte krijgt om dit ook echt te doen. Als ik daar woonde kreeg hij mijn stem. Maar gelukkig spelen die problemen bij mij totaal niet.

bbbachstra | 26-02-10 | 13:45

Twee Jeetjes | 26-02-10 | 13:33
Even een citaat van spitsnieuws van gisteren:
"De lasten in gemeenten waar GroenLinks en D66 in het college zitten, zijn het hardst gestegen sinds de vorige verkiezingen. Waar D66 is het college zat, stegen de lasten met 67 euro. Bij GroenLinks stegen de lasten met 65 euro.
De VVD liet de lasten het minste oplopen, zo blijkt uit onderzoek van de Volkskrant."

Conclusie: VVD is niet ideaal, maar andere partijen zijn echt bezig met geld verspillen.

Kaas 82+ | 26-02-10 | 13:44

Heeft deze man oplossingen? Wilders heeft ze namelijk niet.

Zeeschuimer | 26-02-10 | 13:42

@ Twee Jeetjes | 26-02-10 | 13:33

En bij welke politieke partij gaan wij dat niet meemaken...???

SuperShota | 26-02-10 | 13:42

En de VVD heeft 30 jaar lang deel uitgemaakt van de oorzaak.
@Merlot | 26-02-10 | 13:23
+1
opdat wij niet vergeten

gruppenfuhrer | 26-02-10 | 13:41

En alle twijfelaars weer rennen richting VVD om vervolgens bedrogen uit te komen. Wat is die VVD toch ook een kudt partij geworden. Schreeuwen wat populair is en vervolgens als je zit, lekker met links mee schreeuwen. *bleh*

bandit | 26-02-10 | 13:41

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:35
:-) Vandaag dus van reaguurder naar reazuurder. Ik wens u veel sterkte. Wellicht dat de vrijdagmiddagborrel uw onderbuik uitkomst biedt.

Behoorlijk VerBaasdt | 26-02-10 | 13:40

En waarom niet, eigenlijk?
@ Van Pruisen | 26-02-10 | 13:14
omdat de werkelijke maffia hier de wetgevende macht is.

gruppenfuhrer | 26-02-10 | 13:40

WillemWordtWakker | 26-02-10 | 13:31
Goed idee.
Van Taliban-bestrijding in Afghanistan, overstappen naarTaliban-bestrijding in Nederland.
Maar ja - gaan ze dan niet, net als in Afghanistan, 32 moskeeen bouwen van Nederlands belastinggeld ("opbouwmissie")?

Merlot | 26-02-10 | 13:39

tipo | 26-02-10 | 13:35
-
Wat zit er verder nog wat rechts progressief is vraag ik me wel af....

Kas | 26-02-10 | 13:38

Waarom niet? Omdat je vroeger voor racist werd uitgemaakt asl je zoiets opperde, ook door de toenmalige progressieve VVD. Pas nu het water ons aan de lippen staat 'mag' het opeens benoemd worden? Te laat VVD, veuls te laat.

Fleauxe | 26-02-10 | 13:37

@ Juffrouw Jannigje | 26-02-10 | 13:33
Denk maar zo... beter zitten ze bij elkaar, dan kun je beter zien wat ze uitvreten. Als je niet met links kijkt, that is.

Multiflauwekulti | 26-02-10 | 13:37

PVV stompzinnig en zuur... +1
VVD is zich aan het presenteren als redelijk alternatief voor PVV, en is daarnaast ook nog bereid te besturen en verantwoordelijkheid te nemen. Dat laatste kun je na de onzin van Wilders gisteravond niet zeggen. Die heeft zichzelf buitenspel gezet.

niet voor de hond | 26-02-10 | 13:36

Laten we niet vergeten dat de VVD tot voor kort voor km-heffing, voor uitleveren Nederlandse soevereiniteit, voor positieve discriminatie en voor gigantisch veel ontwikkelingshulp en immigratie op krediet is geweest. Dat kan morgen zo weer terugkomen. Ik zou er niet op stemmen als ze nu een beetje als de PVV klinken.

tipo | 26-02-10 | 13:35

@Behoorlijk VerBaasdt | 26-02-10 | 13:28
Heb de laatste tijd nogal last van brandend maagzuur. Zouden ze dat bedoelen met onderbuikgevoelens? Krijg er zure oprispingen van en mijn rennies zijn op. Maar ik ben tenminste niet stompzinnig.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:35

Stem PVV dan krijg je de VVD er gratis bij.

Vulpesvulpes | 26-02-10 | 13:35

Goed te horen dat ook 'regentenpartij' VVD dit oppakt. Ik ben het eens met @Avalon, dat is zeker de verdienste van baanbrekers als Wilders en Fortuyn op dit gebied.

Voor wat betreft de oplossing, weet ik niet of je daar bijzondere wetgeving voor nodig hebt. Volgens mij moet je die gasten gewoon raken waar het pijn doet. Scooter gejat? Voor het oog van je vriendjes in beslag nemen. Niet oppakken in het buurthuis, maar thuis, in het bijzijn van je bejaarde opa & oma die hun spaarcenten hebben aangeboord om naar NL te gaan en een betere toekomst voor de family op te bouwen. Verbale overlast voor jonge meiden (schaars gekleed of niet)? Een half jaar in je eentje plees schrobben in een blijf-van-m'n-lijf huis. Agenten uitschelden? Naam en rugnummer noteren, en dat gaat dan van de uitkering/kinderbijslag van pappa af.

Dat zijn geen softe straffen, dat is lik-op-stuk-beleid. Je hoeft deze boys niet allemaal in het gevang te stoppen om ze te dwingen hun gedrag te veranderen. En als ze inderdaad weigeren hun gedrag aan te passen:
- Eerste overtreding gepast bestraffen (zie boven),
- Tweede overtreding betekent het gevang in,
- Derde overtreding levert zoonlief een enkele reis Ver Weg op.

Wait for it! | 26-02-10 | 13:35

Twee Jeetjes | 26-02-10 | 13:33
Wouter? Ben jij het....?

Behoorlijk VerBaasdt | 26-02-10 | 13:34

newsflash: als het stelselmatig is, noemen we het tegenwoordig geen incidenten meer.

aight.. | 26-02-10 | 13:33

iedereen die niets durft te zeggen sneert per definitie naar de PVV, uit angst voor de noord-afrikaanse wraak die door de linkerkant der samenleving tot uitvoer wordt gebracht..
er bestaat geen twijfel over dat ook nette marokkanen deze k*nkergezwellen als last zien, of het gezwel nou Rif-bloed heeft of hollandsch bloed, het moet kappen...

de beer van de meer | 26-02-10 | 13:33

Ik snap het ook helemaal niet: Geert had gisteren niet moeten roepen dat hoofddoekjes niet meer gedragen mogen worden in gemeentelijke instellingen. Hij had moeten roepen dat dit tuig hard aangepakt gaat worden. Had je vandaag de peilingen moeten zien.

Baugnez | 26-02-10 | 13:33

Waardeloze zak is het. Overal maar aankondigen dat ze aangepakt worden blablabla maar in werkelijkheid gaan ze die straatschoften van een ******* een jeugdhonk geven. Dat noem ik nu echt eens aanpakken :s :s

De Beersteeg is vermoedelijk in beeld als nieuwe stek van een groep Marokkaanse 18-plussers.

www.brabantsdagblad.nl/regios/bommeler...

Jannigje | 26-02-10 | 13:33

De vijand is inderdaad onder ons.

Stuntbukker | 26-02-10 | 13:33

Dames en heren, lees dit goed. Trap niet in die mooie beloften van de VVD. Ik heb ook een keer op ze gestemd. Ja ze zouden de belastingen verlagen. De eerste schijf ging van 37,5% naar 31% in 2002. Maar toen gingen ze alle aftrekposten schrappen. Geen reiskosten, beroepskosten, sollicitatiekosten, studeerkamer, rente, lijfrente bijna niet meer, ziektekosten bijna niet meer. Voor de jeugdige generatie onder ons, je kon vroeger alles aftrekken, zelfs de parkeerbon tijdens je sollicitatiegesprek, en nu bijna helemaal niets meer. En nu is de eerste schijf al weer boven 34%. Mensen, u wordt bestolen, dit is kiezersbedrog. Kijk uit als je op de VVD stemt, je gaat er spijt van krijgen, trap er niet in!!!!!!!! Ik kan het niet hard genoeg schreeuwen van de daken.

Twee Jeetjes | 26-02-10 | 13:33

@ Sliptong | 26-02-10 | 13:28
Mja... ik betaal mijn eigen pensioen, maar dat is omdat ik zo'n eikel ben die zonodig voor zichzelf wilde werken...
Maar ik snap de strekking van uw plempsel.
*achter Sliptong in de kassa-rij gaat staan*

Multiflauwekulti | 26-02-10 | 13:32

Hij heeft wel gelijk. De problemen van deze samenleving zijn als kanker, een rap vermenigvuldigend invasief gezwel dat we voor eens en voor altijd weg moeten snijden en op sterk water zetten.

Haatbontkraagjes + tokkies = maatschappelijke kanker.

Ratzenberger1985 | 26-02-10 | 13:31

Nou Van Pruisen, ik zal je wel eens vertellen waarom niet; Dat is stigmatiserend, discriminerend en grenst aan racisme! 70 jaar geleden wilde een bepaald persoon dat ook en we weten allemaal wat daar van gekomen is... Daarom niet...\linksmode uit

Cryonic Devil | 26-02-10 | 13:31

Hölzenbein | 26-02-10 | 13:30 : I know *pinkt traantje weg*

Frederik Vijf | 26-02-10 | 13:31

rotjochies!

très cool | 26-02-10 | 13:31

De militairen uit Uruzgan hebben in NL ook een mooie taak: het beveiligen van de belastingbetalende burgers tegen bontkraagjes. Eindelijk weer eens actie!

WillemWordtWakker | 26-02-10 | 13:31

Kas en Avalon,

Het gaat niet om partijen of poppetjes, het gaat om het instituut 'Overheid' zelf. De overheid is een monopolistische organisatie die ons moet beschermen. Gevolg: prijzen worden hoger en kwaliteit slechter. Minder bescherming en stijgende budgetten voor politie en justitie die uit belastinggeld betaald worden.
Oplossing: kapitalisme ECHT laten werken en af van democratie en politiek, een systeem uit de prehistorie.

mises | 26-02-10 | 13:30

@Frederik Vijf | 26-02-10 | 13:22
Hee dooie, landelijk scoort de PvdA wel het beste momenteel (tenminste dat is wat ome Google er van zegt). Nogmaal, nee, ik stem geen PvdA.

Hölzenbein | 26-02-10 | 13:30

Tsja, da's een ongelijke strijd natuurlijk. Wij stonden destijds aan de landsgrenzen met onze fietsen, dat is geen partij voor een invasie op scooters. (op zo'n ding wil je trouwens toch nog niet dood gezien worden?)

Mongoose | 26-02-10 | 13:29

Tis zo makkelijk, vooral in Nederland......'t schijnt dat ze niet kunnen zwemmen, nou dan !! Waar wachten we op !!!

Dildenwop | 26-02-10 | 13:29

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:26
Wat een zuur verwijt van je zeg :)

Behoorlijk VerBaasdt | 26-02-10 | 13:28

Multiflauwekulti | 26-02-10 | 13:27
Of werkeloos en steun trekken. Wie betaald ons pensioen? *spaarvarken kopen gaat*

Sliptong | 26-02-10 | 13:28

@Merlot | 26-02-10 | 13:23
Hear hear!

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:28

Hé van Pruisen: draaikont. Naar aanleiding van alle kritiek aan het zwichten? Nu ineens is de PVV stompzinnig en zuuuuur. Of heb je op je falie gehad van Pritt ;
-
Merlot | 26-02-10 | 13:23
Pats, boem, raak.

Sliptong | 26-02-10 | 13:27

@ Merlot | 26-02-10 | 13:23
Kan wezen & een beetje mee eensch.... Maar... what about 2020 als de huidige groep skoetertuigh een soort-van-volwassen is en een soort-van-volwassen leven moet gaan leiden. Je weet wel... met een baan enzo... Wat dan? Dat noem ik indirect ook "de vijand". Van mijn geld. Dat wordt namelijk gewoon rampzalig; een overschot aan kansloze vakkenvullers voorspel ik je.

Multiflauwekulti | 26-02-10 | 13:27

Oke dus blanke klootzakjes zijn niet het probleem? Slaap verder zal ik zeggen.

Uni-burger | 26-02-10 | 13:27

O, nu is het GW die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt? Bij mijn weten heeft minimaal 1 iemand anders dit al eerder aangezwengeld. maar die is er niet meer. (uh.... beiden niet meer)

Baugnez | 26-02-10 | 13:27

Schieten met scherp, kom maar door met het leger

zwitser | 26-02-10 | 13:26

"minder stompzinnig en tenminste niet zo zuuuuur"
Wat ben je toch ook een zure, stompzinnige idioot, van Pruisen.

Snouck Hurgronje | 26-02-10 | 13:26

@ Jippie | 26-02-10 | 13:21
Ik weet gewoon niets meer om hierbij toe te voegen. PVV = Paupers Voor Vrijheid, zo simpel is het gewoon.
VVD + 1

kritiekloze criticus | 26-02-10 | 13:26

Het is ook zuur.
Zodra politici er zelf last van krijgen bestaan de problemen ineens wel... maar als u gewone man last heeft van Thuigg dan bent u een racistische klootzak.
Overigens vind ik mijn afrikaanse buuf een schat van een vrouw en mijn andere tukse buufjes ook erg vriendelijk, lief en aardig. Maar neem evengoed genoegen met een racistisch etiket hoor, de politieke gevestigde goegemeente kan het zuur en de t*phus krijgen.

ZSU-23-4 | 26-02-10 | 13:26

Vraag me af of mensen dit uit soort uitspraken ooit hadden durven doen als de PVV niet zo populair was geworden, goede zaak dus, mede dankzij Wilders durven mensen eindelijk hun mond open te trekken over de straatratten.

Poepus | 26-02-10 | 13:25

Nu kriijgen wij weer spierballentaal zo richting verkiezingen.
Wat mij betreft Geert en kornuiten toon komende jaren even aan>
GEEN WOORDEN MAAR DADEN!!!

Captain Fishfinger | 26-02-10 | 13:25

Ik ben blij dat er met deze statement een alternatief is voor de PVV, want daar identificeer ik me niet graag mee.

Kas | 26-02-10 | 13:24

Het is de verdienste van Wilders dat dit gezegd mag worden in dit land. Maar hij heeft zich door een gebrek aan realistische oplossingen en zijn toon ver verwijderd van mogelijkheid van deelname aan het bestuur. Prima dat de VVD het goed oppakt!

Rest In Privacy | 26-02-10 | 13:24

Het kloodtzakjes probleem los je op voor minder dan 20 cent per persoon. Geen begeleiding nodig, en nog handig voor de dijkverzwaring ook. Scheelt tonnen aan schade, slachtofferhulp, tbs verpleging, uitkeringen en wat al niet meer, want je denkt toch niet dat het ooit nog goed komt met dat tuig.

GerMonster | 26-02-10 | 13:24

De overlast van dat tuig is door het gebrek aan politie in de kleinere stadjes vele malen erger dan in de grote steden. Daar staat in no-time de ME in de wijk, terwijl het gemiddelde stadje moet wachten tot versterking van soms wel 100 kilometer ver is aangerukt.

Don Sputare | 26-02-10 | 13:24

Die Marokkaanse ettertjes ziujn "de" vijand niet.
Zij zijn slechts een symptoom, een gevolg.
En de VVD heeft 30 jaar lang deel uitgemaakt van de oorzaak.

Merlot | 26-02-10 | 13:23

Hehe eindelijk eentje die over het eeuwige links-rechts geneuzel heenstapt en problemen wil oplossen. Wat een verademing die man. +1 voor Albert van den Bosch

Canis Spurcus | 26-02-10 | 13:23

Incidenten ja, maar nu afgelopen week in het nieuws kwam dat er ook bij Marokkanen zelf werd ingebroken heette het ineens een 'zorgwekkende toestand'.

zeg maar jansen | 26-02-10 | 13:22

Hockey | 26-02-10 | 13:18 : Als je jeltje van nieuwenhoven in P&W mag geloven zijn het nog steeds 'kwajongens' of 'rotjochies'. Als je goed keek had zij haar oogkleppen nog op. Hoewel Fritsma op z'n minst sterk kon noemen in het debat, was zij eigenlijk nog de ergste. Hoelang kan je nog dit soort bullshit verkondigen terwijl er echt wat gedaan moet worden, en niet door de Pvda want die bewijst landelijk en regionaal dat ze te dwaas voor woorden zijn. En de linksers die op Groen Links willen stemmen, in Amsterdam willen ze door slotervaart een weg aanleggen... dwars door een stuk groen/natuurgebied en volkstuintjes. Lekker Groen en linksig dus :S.

Frederik Vijf | 26-02-10 | 13:22

Zeik niet, doe er wat aan!

Baugnez | 26-02-10 | 13:22

Weejgebeente als Van Pruisen weer afgefikt wordt.

Watunflater | 26-02-10 | 13:22

Leuke pica!

jesrr | 26-02-10 | 13:21

Goed om dit nou ook eens van een niet-PVV'er te horen. PVV blijft uiteindelijk toch een echte pauperpartij voor paupers.

Jippie | 26-02-10 | 13:21

Ja, fantàstisch die soundbites. En wat heeft Zwelgje van den Bosch al op z'n trackrecord staan? Hoeveel keer is in Zaltbommel-city de spijkermat al uitgerold, om maar 'ns wat te noemen?

F. von Zeikhoven | 26-02-10 | 13:20

Mensen, er is niets aan de hand in nederland. En nou doorlopen!

Geiteneuker | 26-02-10 | 13:20

Top!

brtnsnwbrd | 26-02-10 | 13:20

Er moet een goede oplossing komen voor de bondkraagjes Zodat nederland weer vooruit kan zonder zich bezig te moeten houden met overlast veroorzakende criminelen met een uitkering

jaap1423 | 26-02-10 | 13:19

* Bestelt Joint Strike Scooters voor Albert. *

niet voor de hond | 26-02-10 | 13:19

VVD = Maulhelden !!

DannyV | 26-02-10 | 13:18

Waarom niet? Omdat er niks aan de hand is. Dat beweert links al jaren en iedereen die die mening niet deelt is een racist. Toch, pvda en gl?

Hockey | 26-02-10 | 13:18

Daar is de Vijde Kolonne weer.

Nee dus! | 26-02-10 | 13:18

Ah gut alles om maar een paar zeteltjes van PVV'ers terug te winnen...

1oog | 26-02-10 | 13:17

acac | 26-02-10 | 13:16 : Je hoort ze opzich ver genoeg aankomen om een spijkermat neer te flikkeren, maar dat is weer te makkelijk.

Frederik Vijf | 26-02-10 | 13:17

De middelgrote steden ervaren wel degelijk hun eigen terreur en overlast. Daar doet enige grote-stadsproblematiek niets aan af.

Nee dus! | 26-02-10 | 13:17

Sneren naar de PVV is onzin, antiklootzakjestaal is per definitie zuur.

De Geus | 26-02-10 | 13:17

Ik zeg doen!

koekdeeg | 26-02-10 | 13:17

Lolsmurfmodus 'aan'
"Verassing, verassing!"
Lolsmurfmodus 'uit'

Frederik Vijf | 26-02-10 | 13:17

De vijand komt op scooters!

acac | 26-02-10 | 13:16

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino