Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FolderTerreur. GroenLinks snapt NEE/NEE sticker WEER niet

neenee.jpgHet regent momenteel klachten in onze stijlloze inbox, tiplijn, voicemail over het GR2010 flyerbeleid van politieke partijen in veel Nederlandse gemeenten. Nogal wat mensen die -uit duurzame danwel groene danwel spamhatende overwegingen- hun brievenbus hebben voorzien van een duidelijke NEE/NEE sticker ergeren zich aan het feit dat er toch ongevraagd allerlei Stem-Op-Mij SPAM doorheen geduwd wordt. Canvassende campagnemedewerkers van diverse lokale politieke partijen trekken zich net als eerder niets aan van het bindende bezorgadvies (NEE/NEE) op de brievenbus en lozen hun propaganda stinkzooi op de mat van de milieubewuste reclameweigerende medemensch. Opmerkelijk is dat vooral GroenLinks wordt genoemd als notoire NEE/NEE-schenders. Maar ook PvdA en D66 kunnen er wat van. Weinig klachten zijn er over CDA, maar dat kan er mee te maken hebben dat de NEE/NEE-sticker in rurale gebieden weing bekendheid geniet. GeenStijl opent daarom vandaag een Nationaal Meldpunt FolderTerreur. Wie een NEE/NEE-sticker op zijn brievenbus heeft, en desondanks allerlei ongewenst drukwerk van politieke signatuur op de mat vindt, gelieve hieronder in de comments daar melding van te doen. De complete klachtenlijst zal tzt worden aangeboden bij Het Presidium der Tweede Kamer, de Kiescommissie, de Reclame Code Commissie en de Verenigde Naties. Dank voor uw medewerking.

Reaguursels

Inloggen

pvda heeft hier twee keer de sticker genegeerd. Dus ze folderen ook nog eens over zichzelf heen. Lekkere communicatie, jongens.

NeeJeMoeder | 03-03-10 | 09:13

Christenen Dienen Allah-folder in de brievenbus met NEE/NEE regio R'dam/Delft/Den Haag.

CDA dus (voor de zoekmachine).

Der Lehrer | 02-03-10 | 19:19

Volgens mij dekt de NEE/NEE sticker niet het propaganda drukwerk. Is namelijk geen handelsdrukwerk. Er zou een NEE/NEE/NEE sticker ontwikkeld moeten worden.
Overigens - eens in de 4 jaar een foldertje in de bus van een politiekepartij - is dat nou iets waar je over moet vallen. we worden wel steeds kleinzieliger in NL.

HenriNostradame | 02-03-10 | 13:00

In Huizen heeft VVD de nee/nee genegeerd.

the sable guy | 01-03-10 | 20:59

Bij ons werd ondanks Nee/Nee toch een Achmed Marcouch PVDA verkiezingsding in de brievenbus gestopt door een hoofddoekmeisje, vergezeld door een hoofddoekmoeder.
Anyway, Groen-Links gaat er lekker creatief mee om in 020 (ook met de spelling gaan ze creatief om by the way), zie pica van Schlijper: schlijper.nl/archive/2010/02/100228-03...

kommaneuker | 01-03-10 | 20:53

Net weer een van Pal Groen Links door mijn nee/nee bus heen. Ruikt behoorlijk chemisch dat foldertje.

Schijnheilig boontje | 01-03-10 | 20:49

Maastricht PVDA en CDA 2x, welk gedeelte van NEE NEE is nou zo moeilijk te begrijpen ?

Vleeschmans | 01-03-10 | 20:16

Hier in Warmond, 2361, alleen D66. Tot nu toe. Folder met "Vervuiler betaalt, meer afval scheiden" (gooi jullie troep gewoon in ouderwetse prullenbak, sorry).

shakespeer | 01-03-10 | 18:40

Amsterdam1018 d66 vvd pvda hebben geen leesvermogen om nee-nee te begrijpen. maar het blijkt wel vaker van deze partijen het volk niet meer willen horen. www.red-amsterdam.nl/

am*dam | 01-03-10 | 18:07

Voor de volledigheid, vandaag VVD en CU erbij, nogmaals lineaal rectaal naar het oud-papier!

SuperShota | 01-03-10 | 18:06

De Haagsche Stadspartij begrijpt het dus ook niet. Vond een foldertje in mijn brievenbus( waarop NEE/NEE staat) met o.s de volgende tekst: "Hagenaars voelen feilloos aan dat het gemeentebestuur lak heeft aan hun ideeën en wensen."
De Haagsche Stadspartij heeft dus ook lak aan de wensen van de Hagenaars.

Oldfool | 01-03-10 | 17:57

zo moet het, Druid. Als ze koppig zijn moet je eens ze wijzen op de link die ik hierboven plaatste (of gewoon gelijk meesturen).

JBF-Methode | 01-03-10 | 16:50

he JBF-methode: folders gehouden, partijleidster VVD gemailt, ik kreeg gelijk na enig getouwtrek. Kwam er toen al achter dat ze daar niet bijster slim zijn.
Nu nogmaals gemailt en klacht doorgestuurd naar RCC....
VVD krijgt mijn stem dus ook niet hierdoor

Druid | 01-03-10 | 16:45

Hier in Amsterdam-Centrum 1x GroenLinks en 2x PvdA folders ondanks NEE/NEE sticker.

landlopertje | 01-03-10 | 16:34

Vandaag wel iets in de bus. Forza Haarlem. Die krijgen mijn stem dus niet.

Hockey | 01-03-10 | 16:21

De SP kan er in Amsterdam-Centrum ook wat van: op één dag tweemaal dezelfde enge rood-witte pamflet, ondanks m'n NEE NEE sticker

elsenburg | 01-03-10 | 16:05

Sp folder in Groningen door de bus gedouwd gekregen..

queker | 01-03-10 | 15:53

he Druid, folders houden en klacht indienen bij de Reclame Code Commissie....

JBF-Methode | 01-03-10 | 15:33

Al 2 keer rotzooi gehad van de VVD, hierover de VVD gemailt, kreeg te horen dat zij folders voor de gemeenteraad geen reclame vinden. Ze gewezen op regel 1 van de Reclame Code, dat denkbeelden ook onder reclame vallen. Reactie dat ik gelijk had en toch vondt ik de week erna weer een folder van de VVD op de mat.
Wanneer snappen politieke partijen nou dat we echt niet meer op ze stemmen als ze zelfs om zoiets kleins niet eens naar de kiezer luisteren.

Druid | 01-03-10 | 14:07

Is het overigens normaal dat politieke partijen je niet alleen naar het stembureau willen brengen, maar dat ze zelfs vragen om ze maar een kopie van je ID met stempas op te sturen zodat ze voor je kunnen stemmen? www.pvdagroningen.nl/artikel/3203.htm

mr. Rugje | 01-03-10 | 14:02

Bovenstaande geldt ook voor de gemeente Groningen, blijkbaar kunnen ze niet zo goed lezen bij de PvdA.

mr. Rugje | 01-03-10 | 13:54

Nee prutstifje,.. dit noemen we inlichten,... reclame is te zien op geen stijl en dumpert,.. voor je dit soortberichies wil lezen ..
genoeg links gebashed of gaje ons nog meer vervelen met dit soort kinderachtige nutteloze post`s,... zoek maar weer even iets uit van de vara ofzo ...

zucht ..

Roadie68 | 01-03-10 | 13:54

Gister PvdA-propaganda in de bus gehad (ondanks NEE/NEE). Meteen ongezien de typhus weggegooid.

Dit soort troep kost intussen wel een hoop geld - WEGGEGOOID BELASTINGGELD dus weer.

lekker wijf | 01-03-10 | 13:48

@da wizard, @SonjaD en @Brrrtje enz. Ik ben eens met da wizard. Politieke partijen hebben de verplichting om de burgers te informeren over wat hun standpunten zijn. Nu kun je een lans breken voor de standpunt dat landelijke partijen misschien niet mogen folderen, omdat zij al gevestigde merken zijn. Maar SonjaD noem eens één van de punten waar die lokalo's bij jou in de stad voor staan?

Het is overigens logisch dat je een folder krijgt als je een NEE/NEE-sticker hebt, want dat is toch de sticker dat je aangeeft dat je op GroenLinks stemt. Een Ja/Nee-sticker dat je links stemt en is het dus logisch dat alle partijen zo'n beetje, behalve de VVD, PVV en TON geen flyers in gooien.

Maar even serieus. Hoe kom je te weten waar iemand voor staat? In Nijmegen hebben 14 partijen. Drie van die partijen hebben websites die vreselijk achter lopen, maar hun folders zijn wel up-to-date. Een kwestie van mankracht denk ik.

De gevestigde lokale partij alhier Stadspartij Nijmegen NU! lijkt alles in orde te hebben als je in het centrum bent, maar hoe verder je buiten het centrum komt hoe meer mensen je tegenkomt die de partij niet kennen. Nieuwkomers kennen de partij sowieso niet, ondanks dat er in alle wijken posters hangen en flyeraars rondlopen. Heel veel stemmers weten pas dat een partij bestaat als ze thuis iets van partij ontvangen.

Het is grappig dat sommige mensen heilig geloven in het internet, terwijl hele volksstammen nog steeds een cassettespeler hebben in hun auto, op kranten zijn geabonneerd en pas iets geloven als het gedrukt staat.

Misschien is internet alleen geschikt voor porno en niet voor informatie. ;-) Want de porno-blaadjes verdwijnen, maar de websites nemen een vlucht.

Moenen666 | 01-03-10 | 12:20

Hier in Rotterdam snapt GroenLinks 'Nee/Nee' niet, verbazingwekkend, zelf zijn ze ook altijd tegen...

Dhr. Blond007 | 01-03-10 | 11:35

Hier in Leiden is nog maar één folder langs de Nee/Nee geslopen. De lokale krakerspartij Stem Terug kan blijkbaar niet lezen.

Brrrtje | 01-03-10 | 10:47

Mensen met een nee/nee sticker op de brievenbus zijn sowieso vrij zielig.

Jan Doedel Man | 01-03-10 | 10:42

voor allen hierboven die menen dat politieke partijen deze stickers mogen negeren, lees eens de volgende link:

www.reclamecode.nl/adverteerder/defaul...

Het zegt genoeg over een partij als deze bewust de code negeert...

JBF-Methode | 01-03-10 | 10:16

Nee-Nee sticker op mijn deur in A'dam-West en zowel de pvda als gl toch mogen ontvangen... lineaal rectaal de oud papier bak in.

SuperShota | 01-03-10 | 10:09

Op de deur een Nee-Ja sticker (dus geen reclame) en toch post ontvangen van GL en PvdA! (in De Bilt)

Kas | 01-03-10 | 10:04

Bij mij zijn het alleen de lokale partijen 'Nieuw Elan' en 'leefbaar Alphen' die een folder in de bus gooiden. Grappig genoeg partijen die zeggen beter naar burgers te luisteren en die bij het eerste het beste foldertje al bewijzen niet te doen. Dus neem het risico niet, stem niet op Nieuw Elan en niet op Leefbaar alphen.

SonjaD | 01-03-10 | 10:03

Krijg hier (Baarsjes Amsterdam) ook veel folders, vooral PvdA en VVD. Ik ken ook een lid van de stadsdeelraad (ander stadsdeel) namens de VVD die dit heel normaal vindt, en de NEE/NEE-sticker niet vindt gelden voor partijspullen.

cohenfen | 01-03-10 | 08:23

Groen Links : We noemen het gewoon een 'ludieke aktie', dan is alles ineens toegestaan.

Kritiek caster | 01-03-10 | 07:44

Mijn nee/nee sticker wist de gristenterreur van de kennelijk dyslectische CDA-erts niet te stoppen. In de rurale gemeente Koggenland gaan de sprookjesgelovers dus ook tot het uiterste om aan de macht te blijven.

koolteer | 01-03-10 | 07:13

De hele gemeente raad, zogenaamd als kieswijzer, kiesinfo.

Jabalinero | 01-03-10 | 02:28

NEE/NEE, PVDA + VVD... daar stem ik dus alvast niet op ! Bedankt, maakt het allemaal een stuk makkelijker !

Boomblad | 01-03-10 | 00:57

Ik kreeg donderdag een Partij voor de Vuiligheid-folder in mijn brievenbus. Ondanks het feit dat ik een NEE/NEE-sticker heb, en bovendien ook een teringhekel aan fascisten. Maar PVV en fascisme mag hier geloof ik niet met elkaar in verband worden gebracht. Sorry.

Brutus Grootbek | 01-03-10 | 00:49

SP hier in de bus, NEE/NEE .... NEE !!

Spelvout | 01-03-10 | 00:05

Binnenstad van Den Haag met NEE NEE sticker en pvv propaganda

welsteil | 28-02-10 | 23:45

Ik heb ook een NEE-NEE op m'n flet-skrien geplakt, nu maar hopen dat het werkt

rechtsheeftvoorang | 28-02-10 | 23:06

in 1079 is GL ietje te gulzig met flyeren

WatSmurfJeMeNou | 28-02-10 | 22:30

Hier alleen iets ontvangen van de VVD. De grootste terreur komt echter van de Kopieerwinkel en de pizzeria.

Linkse Lul | 28-02-10 | 22:19

Ondanks de NEE/NEE sticker op de brievenbus: de PvdA in Haarlem Noord met, jawel, een zeer luxe folder gedrukt op luxe, zwaar hooglans papier.

9x23 | 28-02-10 | 21:52

Bij ons gaat de PvdA echt geen moeite doen om een foldertje in de bus te gooien. De VVD wel vanochtend. Ondanks mijn nee/nee sticker.

Schijnheilig boontje | 28-02-10 | 21:40

Almere: CDA

Nou maar hopen dat god ze in de hel laat branden voor hun terreurdaad.

rotweer | 28-02-10 | 21:27

Dit soort stickers is wel de grootste zieligheid die jezelf kunt aanmeten. Beter kun je op gezette tijden op de deurmat zitten en een blafgeluid fabriceren. Stuk milieuvriendelijker ook.

patat - generatie | 28-02-10 | 21:19

Ik had een d66 folder, heb ook nee/nee.

TwinWendy | 28-02-10 | 21:09

Rotterdam hier, Ik heb ook z'n prachtige nee/ nee stikker maar ik heb ze nu al van de SP de CDA en ook die van Groen links en die laatste is ook nog eens in 3 talen.

Hetrooieros | 28-02-10 | 20:51

Het is typisch dat juist altijd de linkse partijen de kapitalistische vorm marketing gebruiken om hun gedachtegoed op te dringen aan de burger.
Kijk naar wat bijvoorbeeld de SP uitgeeft aan campagnes en pr.
En natuurlijk als zij het doen is een NEE/NEE sticker niet van toepassing. Links is zo'n foute ideologie.

Lompe Loel | 28-02-10 | 20:51

In Maastricht heb ik tot nu toe alleen PvdA rommel gehad (en parochieblaadjes)

GFTW | 28-02-10 | 20:48

Lontekikker | 28-02-10 | 16:22
Gek hier in Heerlen nog geen een folder ontvangen.

baca | 28-02-10 | 20:42

In Enkhuizen (nog) geen klachten heur, geen linkse foldertjes -en ook geen rechtse- hier door onze NEE/NEE brievenbus.

pe4444 | 28-02-10 | 20:35

@mezelluf
Optie #2 natuurlijk (fail, gvd!)

afdankert | 28-02-10 | 20:30

Wil Luikinga heeft daar in Franrijk geen last van.

bitterpete | 28-02-10 | 20:29

De keuze bij het STEMMEN is dit keer nog 'eenvoudiger'.
Landelijk komt dit dan neer op twee opties:
1. Meer van het zelfde / geen verandering /erger (PvdA,CDA,VVD,SP,D66,GL,SGP,CU)
2. Verandering & de boel op de schop, welke dan ook. (Trots, PVV)
Lokaal is het nog 'overzichtelijker', namelijk geen keuze. In de meeste gemeenten is er slechts optie 1.
3. (ongeldig stemmen) is wat mij betreft alleen lokaal aan te raden indien men niet voor optie 1 gaat. Optie 3 is voor de landelijke stem wel begrijpelijk indien met het met optie 1 of 2 niet kan vinden. Zelf ga dan toch voor het 'kontschoppen' met optie 1, want dat hebben we -naar mijn mening- nu wel verdiend.

afdankert | 28-02-10 | 20:28

Groenlinks tuig durft bij mij het tuinpad niet op.

Sanglier | 28-02-10 | 20:19

Nee/Nee sticker hier. De Christen Unie was de eerste met een folder, sinds die tijd 1 van een lokale partij, 1 van de cda en 2 van de pvda gekregen.

LordKilmir | 28-02-10 | 19:47

Het is hier momenteel zo erg dat ik mijn schredder achter de bus-gleuf heb getaped, het is dweilen met de kraan open. En allemaal full color op HQ semigloss papier geprint. Deze keer is het erger dan ooit! De 'nood' bij de partijen van gevestigde orde is blijkbaar hoog. Ze kwamen hier zelfs persoonlijk aanbellen (hadden jasjes aan met daarop een tomaat bedrukt) om me te smeken op hen te gaan stemmen dit keer.. (of anders, wat?) Ze gaan nog net niet dreigen, maar het scheelt niet veel. (Russische toestanden?)
-Ik word niet goed-

afdankert | 28-02-10 | 19:34

Met nee/nee sticker is de enige reclame die ik binnen kreeg in Den Haag Wateringese Veld van de PVDA. Daar stem ik dus niet op. Jezelf belangrijker vinden dan de nee/nee sticker betekent voor mij dat je geen respect hebt voor "nee dat wil ik niet".

pars_pro_toto | 28-02-10 | 19:22

Ik vind alles dat door mijn brievenbus komt interessant, dus ik heb geen Nee/Nee sticker.

juriste | 28-02-10 | 19:17

Het zal nooit veranderen, we blijven met de dezelfde kliek zitten in het zelfde stramien, en iedereen die zich er buiten wenst, en verandering wenst, wordt buitengesloten zoals Pim. Desnoods via het gerecht.
En ondertussen neemt de de vijand de toko over.
Zie nick

Zo jammer! | 28-02-10 | 19:10

@goldproud, Al deze partijen hebben mensen (vrijwilligers) die deze zooi rondbrengen, dat doen de post instanties niet.
Ik hoop dat jij nog niet gekwalificeerd bent om te stemmen!

De post instanties mogen alleen de NEE/NEE sticker negeren als er een overheids brief moet worden bezorgt, waarbij dat nodig is. Ze zeggen dan alles wat een gleuf heeft krijgt post ;)

Wertos | 28-02-10 | 18:58

Nu net op RTL: Carlo en Irene die tegen Marc Rutte zeggen: "Je bent lekker bezig! Spuug ze in de bek! Go for it!"
Kritiek, anyone? Ik bedoel: dát heb ik Clairy Polak nog nooit tegen een PVDA-er horen zeggen.....

Boer in 020 | 28-02-10 | 18:47

Dat ligt aan de postbode niet aan de partij.
Slecht verhaal...

goldproud | 28-02-10 | 18:35

Ik had een pamflet van D66 in mijn bus.
De naive arrogantie ten top.
(krijg nachtmerries van die hondenogen van Pechthold)
Brrrr, het nieuwe PvdA, het nieuwe Nederland naar de klote helpen, zonder geloof.

Zo jammer! | 28-02-10 | 18:26

Eergisteren de gemeentebelangentrut haar foldertje teruggegeven met de mededeling dat ik niet in haar reclameblaadje geïnteresseerd ben en of zij het in het vervolg mijn nee/nee stikker wilde respecteren. Ze begon meteen een verhaal af te steken dat politieke partijen vrij zijn gesteld van deze stikker. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik die nee/nee stikker met een bedoeling erop geplakt heb, dat het wel of niet wettelijk zijn van haar actie mij niet kon boeien en dat haar gedrag exemplarisch is voor hoe de partij met de wensen van de burger omgaat. Vreemd genoeg was ze ineens heel stil.

bimborella | 28-02-10 | 18:16

-weggejorist-

TheJaxx | 28-02-10 | 17:58

Ik had vandaag een lokale 0164 pisvlek hier die een nee stem kwam verzekeren door zo'n vod door de brievenbus te proppen.
Niet dat ik normaal wel op een pisvlek als Louis van der kallen zou stemmen.
Die vent is in eerste instantie al niet goed in zijn bovenkamer.
Denkt dat hij aan mensen kan zitten wanneer hem iets niet zint en staat iedere zaterdag onder een grote boom in de stad te staan om gezien te worden ofzo.

Louis, bij deze -1!

Deaude_Lutser | 28-02-10 | 17:53

Als je de logica van Prutstift volgt dan mag de politie ook niet flyeren voor een huis-aan-huis onderzoek...

cekars | 28-02-10 | 17:51

PvdA en SP hier in 020.

oerWouter | 28-02-10 | 17:44

@Quuick & Dirty | 28-02-10 | 17:13
Onmogelijk! Alleen indien u tegen een PvdA reclamebord GEZEKEN had, had u zich daarna een stuk lekkerder gevoeld.

reaudkeaukert | 28-02-10 | 17:40

Heb 4 bullterriers bij mijn brievenbus op het erf liggen, nog geen last gehad van die nonsens. Werkt beter dan zo een stickerT........

Geitenwollensokjuhz | 28-02-10 | 17:31

CDA hulpverleners hadden geen weerwoord op huisbezitters die klagend naar buiten kwamen nadat ze NEE/NEE stickers negeerden. Ze namen wel hun foldertje terug en boden hun excuses aan.

Wertos | 28-02-10 | 17:23

Ik heb tegen een Pvda reklamebord gezijkt, voelde me echt daarna een stuk lekkerder.

Quuick & Dirty | 28-02-10 | 17:13

D66-poep op de deurmat, telt dat ook?

Ultrakul | 28-02-10 | 17:06

VVD folder op de deurmat...... met toch een heel duidelijke 'NEE/NEE' sticker....

2M2 | 28-02-10 | 17:01

Ik kreeg hier rommel van de PvdA in Tilburg... ja en een of andere kerk die om geld zit te springen, die trekken zich er ook niks van aan.

j0shua | 28-02-10 | 17:00

Heb bij de laatste verkiezingen ook al met groenlinks hier een boze mailwisseling over gehad. Het schijnt dat we ondanks onze nee/nee sticker in hun ogen, waarschijnlijk wel stem spam schijnen te willen hebben... (hebben ze zelf zo bedacht..) Stadsdeel post blijft ook zonder adresgegevens gewoon in mijn bus gedonderd worden. toen ik de betreffende folderbezorger boos opwachtte kreeg ik te horen dat het zijn opdracht is om ook bij nee/nee toch de folders te dumpen.

Geenstijl, doe er wat aan..... en als jullie dan toch bezig zijn, ook al die pizzaria's shoarma boeren e.d. aanpakken, die allemaal schijt hebben aan de nee/nee/

oomKonijn | 28-02-10 | 16:57

@G-unite | 28-02-10 | 12:11
Mooi man!
*Uitprinten, plastificeren en op brievenbus plakken gaat.|

@Merlot | 28-02-10 | 13:29
Mijn complimenten voor al uw comments!

*
In mijn wijk in Rotterdam zijn vnl roodgejaste PvdA colpolteurs actief die ondanks de sticker met 'Aan de deur wordt niet gekocht' toch het lef hadden om aan te bellen. Heb hen fijntjes op de sticker gewezen waarop het verdwaasde antwoord
"Maar mevrouw, wij verkopen niets, wij willen dat u op 3 maart gaat stemmen en het voor Uw toekomst en die van alle Rotterdammers beter is als de burgers op de PvdA gaan stemmen."
" Verkoopt u niets? U verkoopt leugens net zoals bij de vorige verkiezingen. U bent nog erger dan die colporteurs van de Nederlandse Energie Maatschappij, weet u dat? U pleegt een strafbaar feit. En nu onmiddelijk wegwezen en geen propagandamateriaal meer in mijn brievenbus van Uw partij die niets geeft om de toekomst van alle Rotterdammers of Nederlanders maar vooral om hun eigen toekomst in het algemeen en die van Nieuwe Nederlanders in het bijzonder.
De dames en heren, die mij sterk deden denken aan nordic walking beoefenaars,
dropen tot mijn genoegen in grote verwarring af.

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic op een treurig makende regenachtige zondagmiddag en het vooruitzicht op een nog treuriger makende propagandagolf m.n. op de PO die nog minstens tot juni zal duren.
Het lijkt wel oorlog :)

reaudkeaukert | 28-02-10 | 16:54

Ja hiero in 074 een SP folder (terwijl ze in ons dorp niet eens meedoen met de GR verkiezingen) en eentje van GB'90 (Gemeentebelangen Borne 1990), ondanks de NEE-NEE.

Na klacht trouwens allebei een zelfde soort antwoord:

SP:
"U mag er van uit gaan dat normaal gesproken mensen met een NEE-NEE sticker geen folders van ons ontvangen.
Dat dit per abuis toch gebeurd is spijt mij dan ook.
Ik zal de desbetreffende vrijwilliger vragen voortaan beter op te letten.
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn,
Met vriendelijke groet,
Rob Kolner
Voorzitter SP Borne"

GB'90:
" U zult begrijpen dat GB '90 hiervoor geen vergunning heeft.
Het spijt mij dat dit is gebeurt.
We zullen contact opnemen met de bezorgorganisatie om er voor tre zorgen dat dit in de toekomst niet weer kan gebeuren.
We kunnen het nu niet meer ongedaan maken, maar een excuus is op z'n plaats.
Prettig weekend en vriendelijke groet,
Jan Immerman.
GB'90"

News Media | 28-02-10 | 16:45

Op het limburgse platteland alleen maar een CDA folder gehad, wel netjes bij oud papier weggegooid zoals we ook met het hele CDA zouden moeten doen.

Gralapalfe | 28-02-10 | 16:43

Yep, hier 'de rode krant' van de pvda in de bus, ondanks nee/nee sticker.

Kei van de Aanstoot | 28-02-10 | 16:42

We kunnen wel vloeken op GroenLinks, maar dankzij hun daadkrachtige optreden hebben we deze winter is opwarming van de aarde nu al gestopt! Je vliegt wat mensen van over de hele wereld bij elkaar naar Copenhagen, ze vergaderen wat en, opgelost! Mijn stem is voor Groenslinks!

WildPlassert | 28-02-10 | 16:40

Die stickers gelden dan ook niet voor overheidspost. Zo heeft ook iedereen post gehad van het referendum over de Europese grondwet en het Elektronisch Patiënten dossier. Zo zijn nu eenmaal de afspraken omtrent die stickers.

Goblin | 28-02-10 | 16:35
-weggejorist-
Lontekikker | 28-02-10 | 16:22

"Weinig klachten zijn er over CDA, maar dat kan er mee te maken hebben dat de NEE/NEE-sticker in rurale gebieden weing bekendheid geniet. "

Haha, klopt als een bus! Ik ga dus gebukt onder CDA terreur en kon op gemeentehuis geen NEE/NEE sticker halen, moest ik op internet bestellen. Woon in zo'n gehucht waar ze dol zijn op reclamefolders en christelijk collecteren... Verder prima wonen, hoor.

kapoerewiet | 28-02-10 | 16:17

Lelijke VVD-er in Zwijndrecht duwt folders door NEE/NEE bus.

Zoopje | 28-02-10 | 16:03

de VVD heeft bij mij een folder door de brievenbus gedaan terwijl ik ook een NEE sticker heb!!!
KUT RECHTSE KLOTEBALLEN!!!!
Zo dat moest er even uit, niet dat ik links ben, maar gewoon voor het andere geluid.
GS doet alleen maar gekleurd nieuws brengen, en dat is geen nieuws, dat is gewoon voor eigen parochie preken.

borderliner | 28-02-10 | 15:57

*Maakt sticker "Ongeadresseerde post gaarne afgeven bij de buren". *

zeg maar jansen | 28-02-10 | 15:49

heel erg sneu voor dit nieuwsbericht, maar de fout is geheel aan tnt die de folders huisaanhuis verspreidde. ik zou aankloppen en alle postbodes even gaan onthoofden daar

waardoejehettochvoor | 28-02-10 | 15:49

Ik heb geen last van spam in mijn brievenbus, sterker nog, ik krijg nooit post.
Ik woon in een EBI.
*grinnik*

necrosis | 28-02-10 | 15:48

zmooc | 28-02-10 | 15:33 En de aanwezigheid van een 'lekker mokkel', had dat verder nog meerwaarde of bleef het bij kijken alleen?

zeg maar jansen | 28-02-10 | 15:46

NEE Linksch [ ] JA Rechts

Liggen alle SP/Groenslinks/PvdA folders ineens rechts in de gang.......

C. M. Carlier | 28-02-10 | 15:45

Groenlinks en folders, toch wel een milleubelastende contradictie. Doet u eens een biodegradable econeger die trommelend de boodschap komt brengen.

Frederik Vijf | 28-02-10 | 15:35

Hier belde GL ook aan vanwege de nee/nee sticker. Op zich vreselijk maar het lekkere mokkel dat de folder overhandigde compenseerde dat volledig. De inhoud van de folder deed daarentegen de stemming weer omslaan.

zmooc | 28-02-10 | 15:33

@Drs.Noooooo | 28-02-10 | 15:27
U woont in Onze Socialistische Staat, Oss?

Prof. Akkermans | 28-02-10 | 15:32

Heeft u al een bordje aan de deur: Op Socialisten wordt geschoten.
Scheelt een hoop papier wegbrengen op zaterdag.

Prof. Akkermans | 28-02-10 | 15:31

Zoals boven uitgelegd, mogen politieke partijen de stickers negeren. Overigens verspreid de SP een huis aan huisblad, dat doet ze het gehele jaar door, niet alleen tijdens verkiezingstijd. SP kan dus sowieso in een Nee/Ja brievenbus...

Drs.Noooooo | 28-02-10 | 15:27

GroenLinks belde bij mij netjes aan, vanwege mijn nee/nee sticker. GL is sowieso welkom hier.

SMEGMET | 28-02-10 | 15:20

SheriffSharif | 28-02-10 | 14:58
Het gaat zeker mooie beelden opleveren. Den Haag Vandaag en Man Bijt Hond kunnen wel gaan fuseren.

Bakito | 28-02-10 | 15:13

'snapt'?
.
waarom schrijf je niet 'begrijpt'??

zoalshetis | 28-02-10 | 15:13

ik heb ook een nee/nee sticker en een GL folder, want papier verspillen is beter voor het milieu.

joajoa | 28-02-10 | 15:12

Hier ook GL en NVU folders met NEE/NEE sticker.

Loonslaaf | 28-02-10 | 15:08

ik heb geen sticker maar ook geen post van GL.

ze snappen al wel dat ik toch niet op ze stem.

Geile Markeerstift | 28-02-10 | 15:03

Ook binnen gekregen, maar niet van GL. Een of ander lokaal onbekend partijtje.

dikkegek | 28-02-10 | 15:02

Hebben jullie stap 1 al gemaakt? Elk meldpunt doet als eerste subsidie aanvragen.

nick.name | 28-02-10 | 15:01

irriducibili79 | 28-02-10 | 13:49
Voor een nog grotere groep is het verschil tussen schijnbaar en blijkbaar enorm moeilijk.

Het meisje van Yde | 28-02-10 | 15:01

Me vriendin uit Rottedam-Noojd heeft ook zo'n stinkfolder van D66. Dit ondanks Ja/Nee stickert. Schande!!!

Von Münchhausen | 28-02-10 | 14:58

@ Bakito 14:36
Dat is juist het mooie: ze bestrijden zichzelf. Je kunt uiteindelijk niet met de tweedekamerfractie ook nog eens in de gemeenteraden van Almere en DH gaan zitten. Zit me enorm te verheugen op de fotos van de PVV fracties van Almere en DH. Als dat filmpje van die enorm onbeleefde nosser enigszins een indruk gaf, dan belooft dat veel goeds.

Alhoewel: kan voedselvergiftiging vier jaar duren?

SheriffSharif | 28-02-10 | 14:58

Inderdaad GROEN LINKS. Ieder jaar weer!!!! Andere partijen in Amsterdam tot op heden niet!

Teep | 28-02-10 | 14:58

Doen ze al jaren. Toen ik er eens bij hun over klaagde hadden ze als verklaring: "We dachten dat iemand met een NEE sticker wel geinteresseerd zou zijn in ons programma"
Bord voor hun kop

nance | 28-02-10 | 14:55

Heb zelf NEE NEE sticker en een sticker met een dobermann hoofd erop met de tekst hier waak ik ! kreeg vd gemeente/ burgemeester een keurig info map met alle folders van politieke partijen .. vond het zelfs netjes en attent .
echter het CDA zat er niet tussen ! ha da's lullig. maar gisteren donderden ze hem apart door mijn bus ondanks de nee nee sticker. stelletje boeven.

Baron de laclou | 28-02-10 | 14:52

Mazzeltov | 28-02-10 | 14:39
Terugsturen heeft zeker geen zin, met dat soort enveloppen.

NoudT Kwelling | 28-02-10 | 14:50

@ Whimpysinger | 28-02-10 | 13:01
zoals heul veul is dit ook al in 0031 bij wet geregeld.
is economisch delict met giga boetes.
politieke partijen zijn uitgezonderd net als het gratis wekelijkse suffertje

DikBen(het)Zat | 28-02-10 | 14:49

Ik heb voor de GR2010-gelegenheid een Nee/Ja-sticker op m'n deur in 030 geplakt, maar die werd door GroenLinks inderdaad doodleuk genegeerd.

Ari Gold | 28-02-10 | 14:49

Ga zo de flyers voor D66 in mijn omgeving verspreiden. Bedankt voor alle tips. Ga het helemaal volgens de regels doen.

RunnerUp | 28-02-10 | 14:46

Waar ik woon zijn geen gemeenteraadsverkiezingen 3 maart, krijg ze pas ergens half november als het goed is. Iets met herindeling/ samenvoeging van een aantal gemeentes.
Dus zal ik die stem-spam-troep dan pas krijgen, maar ik wil al wel graag een klacht daarover indienen.

haring met slagroom | 28-02-10 | 14:42

@ Jopie 14:31
Terwijl het CDA gewoon lekker bezig was het regeerakkoord uit te voeren? Dat is natuurlijk het probleem. Als regeringspartijen ten aanzien van principes en eerdere akkoorden licht op de voetjes zijn, is het lastig de schuldige aanwijzen. ik zou zeggen: allebei (nou vooruit, alledrie). En daar gaan we tijdens de formatie nog plezier van hebben.

SheriffSharif | 28-02-10 | 14:41

De armoede van GeenStijl: ze zeuren over een paar foldertjes. Nou.. nou, waarom pleit je niet gelijk voor een parlementaire onderzoekscommissie samen met je notoire links-hatende vriendje van Pruisen, Pritt Stift?

YukiNo | 28-02-10 | 14:41

Merlot | 28-02-10 | 14:21; Nee blijkbaar; Care to explain?

topcat | 28-02-10 | 14:39

Ik heb mijn NEE NEE sticker vooral op de brievenbus zitten, omdat ik geen welbekende blauwe enveloppen wil zien.
Maar ook die lui trekken zich er niks van aan en pleuren die dingen gewoon bij mij in de bus [GVD] !

Mazzeltov | 28-02-10 | 14:39

Ik had eerst een stikker van NEE/JA op de bus (omdat die stikker ook een x in de bus zat) heb daar nu een NEE/NEE stikker over de helft heen geplakt zo dat je NEE/NEE/NEE ziet, kranten en folder rond brengers houden zich hier netjes aan.

maar de VVD en het CDA bezorgers hebben hier gewoon lak aan,
net zo als heel Den Haag

dit wisten WIJ natuurlijk al lang. maar ik heb me voorgenomen dat elke partij die zn propaganda in mijn bus stopt zich automatisch diskwalificeert tijdens de verkiezingen.

beest033nl | 28-02-10 | 14:38

@Muxje | 28-02-10 | 14:27
Inderdaad: "Als ratten verlaten ze het zinkende schip"

Je Verzint Het Niet | 28-02-10 | 14:36

SheriffSharif | 28-02-10 | 14:23
Nu er vanuit allerlei vochtige krochten dit soort organismen naar de PVV toestromen, is een cordon solitaire helegaar niet nodig. Een kundige ongediertebestrijding is minstens zo effectief.

Bakito | 28-02-10 | 14:36

@Muxje | 28-02-10 | 14:27
Yep, ik kan me ook absoluut niet aan de indruk onttrekken dat dit allemaal tactisch zo gepland is: hoppa, toch nog een leuke uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen en een "schitterende" overwinning straks in juni (ook al zijn er minder kamerzetels dan 3 jaar geleden).

Jopie2009 | 28-02-10 | 14:31

Is er eigenlijk wel een politica van GL tegen wie je geen NEE/NEE zou zeggen ?

NoudT Kwelling | 28-02-10 | 14:31

@3lnin0 | 28-02-10 | 14:27
Goh... LPF bestaat dat nog?

Jopie2009 | 28-02-10 | 14:28

Allemaal een hi-res kleurenscan maken van het materiaal en per email terugsturen naar zoveel mogelijk kantoren van de desbetreffende partij. Zorg dat de file net onder 8 MB blijft. Wel doen he?

Korreltje Zout | 28-02-10 | 14:28

Stemkaart ligt trouwens evenals PVV-folder al bij het oud papier...

Jopie2009 | 28-02-10 | 14:28

winterpeen | 28-02-10 | 14:19

Ik heb wel wat folders voor je over, geef je adres maar, stuur ik je wel wat op.

neemjemoederindemali | 28-02-10 | 14:23
Lol.
De porto betaal je wel zelf.

winterpeen | 28-02-10 | 14:27

@Je Verzint Het Niet 14:06: Speltip 15: weet wanneer je moet stoppen. Bos heeft dat goed begrepen. In plaats van een jaar van de ene naar de andere ruzie strompelen en louter slecht nieuws brengen, kan hij eindelijk een keer een rechte rug tonen en vervolgens fijn campagne gaan voeren. Ik denk dat Bos na de val van het kabinet een fles bubbels heeft genuttigd en daarna heerlijk geslapen heeft. In de wetenschap dat het geheugen van de kiezers kort is... hij kan weer gewoon de oude leugens en holle platitudes gaan verkopen.

Muxje | 28-02-10 | 14:27

GroenLinks en Lijst Pim Fortuyn gewoon ontvangen in mijn brievenbus in Eindhoven.. Ondanks, mijn NEE NEE stickertje. Die stem zijn ze dan kwijt.. .. die hadden ze nog niet eens natuurlijk, maar nu luister ik niet eens meer naar ze.

3lnin0 | 28-02-10 | 14:27

De enige partij die ondanks mijn NEE/NEE sticker gewaagd heeft iets naar binnen te gooien zijn die stinkende gluiperds van PVV. Zal wel komen door een echtpaar verder op in de straat die gemeend hebben de hele buurt onder te plakken met die lelijke kop van Sietsema (of hoe die kale druif van de PVV ook moge heten).

Jopie2009 | 28-02-10 | 14:27

Geen nee/nee sticker hier, wel 2 knoesten.

titsme | 28-02-10 | 14:26

Geen nee/nee sticker, maar hier in Rotterdam flyert de PvdA gewoon nog gezellig met die Turkse propaganda die wij als eenvoudige Nederlanders niet eens kunnen lezen.

Merlino | 28-02-10 | 14:24

winterpeen | 28-02-10 | 14:19

Ik heb wel wat folders voor je over, geef je adres maar, stuur ik je wel wat op.

neemjemoederindemali | 28-02-10 | 14:23

Als een GroenLinks dame NEE zegt, bedoelt ze eigenlijk JA.

Korreltje Zout | 28-02-10 | 14:23

Zo te lezen heeft alleen de Partij Der Teleurgestelden de nee / nee sticker gerespecteerd. Maar goed, het nee nee zit hen dan ook in het bloed:
www.telegraaf.nl/binnenland/6162969/__...,

SheriffSharif | 28-02-10 | 14:23

topcat | 28-02-10 | 14:19
Ik had 'm hoor.
Jij de mijne kennelijk niet.

Merlot | 28-02-10 | 14:21

Merlot | 28-02-10 | 13:48; Merlot, mis je nou het punt van mijn opmerking, of wil je het liever missen?

topcat | 28-02-10 | 14:19

Ik loop regelmatig op de markt maar ik krijg helemaal geen flyer.
Geen roos.
Helemaal niets.
En Geert doet hier ook al niet mee.

winterpeen | 28-02-10 | 14:19

Ik kreeg een Sperma-Rietje in de brievenbus, welke regels zijn daar precies op van toepassing?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/02/...

We hebben hem net uitgeprobeert, maar neuqt voor geen meter met zo'n ding.

neemjemoederindemali | 28-02-10 | 14:18

GL. D66 en PvdA. Je ziet wel dat regels niet voor die lui gelden.

Eventhorizon | 28-02-10 | 14:16

NEIN NEIN NEIN NEIN

De Bondscoach | 28-02-10 | 14:11

Nee/Nee sticker op de brievenbus en folders gekregen van zowel groen-links, PvdA als D66. Moet wel toegeven dat ik een erg aantrekkelijke brievenbus heb hangen.

gtothew | 28-02-10 | 14:07

Eens per 4 jaar zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Dit hoort erbij. Ik krijg trouwens ook nog regelmatig reclamefolders in mijn NEE/NEE brievenbus. Pritt stift, joris jezelf eens een tijdje weg met die non-onderwerpen van je.

wijze man | 28-02-10 | 14:06

Jammer dat ik nog geen allesbrander heb want dan zou ik wel een JA/JA-sticker willen hebben.

AntiSoof | 28-02-10 | 14:06

Hier in het rurale Beilen met ja/nee is de oogst tot nu toe als volgt:
-Groenlinks
-Grrrristenunie
-D66
En op zondag, commiepropaganda van de SP.

Fapje | 28-02-10 | 14:03

drie kinderen | 28-02-10 | 12:36
U behoort Niet tot de doelgroep stemvee?
Dus nog geen 18 of geen NL paspoort?
vragen, vragen, vragen..........

lilluke halve hoan | 28-02-10 | 14:02

D66 - Folder ontvangen in Amstelveen, ondanks NEE/NEE sticker....

de sticker is grappig genoeg aan te vragen bij het gemeentehuis.... hoe paradoxaal wanneer je de boodschap die verspreid wordt in je eigen gemeentehuis in de wind slaat om vervolgens een folder te verspreiden die als enige doel heeft om in datzelfde gemeentehuis 4 jaar lang weer anoniem het belanstinggeld gaat verbranden. Lokale politiek, doe het alsjeblieft niet! Het boeit niemand en het zijn allemaal talentlozedroeftoeters... Afschaffen en wel nu meteen!

PS: ook wel grappig, papieren folder verspreiden met de boodschap: meer informatie is te vinden op www.d66amstelveen.nl, tja wat zullen we daarvan zeggen. Logo's van Facebook Linkedin Hyves Youtube twitter en flikr staan er ook op. Waarom? Geen idee. Papier verspreiden om te zeggen dat je zo web 2.0 bent? Danben je echt zo stenentijdperk... ik lach je gewoon vierkant uit, prutsers!

Nlz | 28-02-10 | 14:01

Nee-Nee sticker, en 2 (ik herhaal 2!) SP folders! Bah....

Daf1 | 28-02-10 | 13:59

@ Je Verzint Het Niet | 28-02-10 | 12:44

Bij de voor -en achterdeur een wodka tampon aan de klink hangen

dr. fors | 28-02-10 | 13:58

Ik kreeg er een in de bus van een stucadoorsbedrijf, maar die nemen volgens mij geen deel aan de verkiezingen. Maar toch wel k*t als lui die NEE-NEE sticker negeren.

JohannesvanderPaalen | 28-02-10 | 13:56

Redaktie neem toch een zond(er)dag, ontspan wat. De onderwerpen zijn op die dag in de regel wat onder de maat.

Van gisteravond is mij overigens geen woord bijgebleven.

larie | 28-02-10 | 13:53

Als de net gepromoveerde minister van fiscale en financiele zaken belooft dat hij geen blauwe post meer in mijn huisgleuven laat penetreren, dan beloof ik dat ik allerlei groene, rode of paarse verkiezingfolders zal accepteren en vervolgens zelf in de kliko zal kieperen.

Mr. Bator | 28-02-10 | 13:52

Tot nu toe slechts 1 foldertje van de SP in mijn bus, ondanks de sticker.
De papierbak staat naast de deur, dus probleem is snel opgelost. De lokale chinees heeft er ook soms moeite mee, een keer heb ik de moeite genomen de man duidelijk te maken dat ik niet gediend was van zijn gefolder.
Maar dan gaat zo'n chinees de folder weer uit mijn groene bak vissen en voor je het weet zit daar die chinees in. En dan krijg ik een prent van de milieupolitie.
Nou, om een lang verhaal kort te maken, dat ene foldertje dat op de deurmat belandt, gaat gewoon de papierbak in. Doorgaans werkt de sticker erg goed, de folderkutten lopen hier allemaal de deur voorbij.

flinkescheet | 28-02-10 | 13:50

@Merlot | 28-02-10 | 13:39
Ik was ironisch bezig. Het spijt me dat dat niet geheel duidelijk was. Ik bedoelde louter dat een mening zichzelf voedt als het binnen een min of meer gesloten circuit wordt geuit en in stand gehouden. Maar uw mening aangaande de aangestipte haatcultuur deel ik onomwonden.

Boer in 020 | 28-02-10 | 13:50

Het meisje van Yde | 28-02-10 | 13:39
Maar die fatsoenswetten zijn voor eenieder verschillend, laten we ons nou maar gewoon beperken tot het je houden aan de Nederlandse wet dat is schijnbaar al lastig genoeg voor grote groepen hier in dit land.

irriducibili79 | 28-02-10 | 13:49

De fuckers van CDA 020 hebben anders wel mijn brievenbus met Nee/Nee sticker geschonden. Schande! ;-)

Von Münchhausen | 28-02-10 | 13:48

topcat | 28-02-10 | 13:38
Je bent hier op GeenStijl, niet bij de Volkskrant.

En als zeer staatkritische liberaal (die een proteststem naar de PVV gaat gooien), kan ik je het volgende mededelen.
Forza is de wunsch-springplank naar de macht van politieke wannabe Paul Meijer.
Eén van de grootste ruziende randdebielen die verantwoordelijk waren voor de sloop van wat er nog van Fortuyn's partij over was, na zijn dood.
Een andere van de andere ruziende randdebielen, te weten Henny Kreeft, gooit het nu over een andere boeg, en probeert het felbegeerde machtsbaantje te krijgen met de NMP (moslimpartij).

Merlot | 28-02-10 | 13:48

Ik heb ook wat van de VVD gehad...

wagff | 28-02-10 | 13:46

D66 en Groen Links zijn de ergste hier in de stad, gevolgd door de SP.
De VVD stelde zelf dat de flyer een "Bijlage" was van mijn krant (dagblad).
Ook een bezoek aan de markt was gisteren een hel, je moest je best doen de
flyerende campagnemedewerkers te ontwijken! Ophoeren, we zijn toch duidelijk?!

HaanzonderkoP | 28-02-10 | 13:46

Was het niet GL die met het idee van de NEE/NEE sticker kwam?

-banned | 28-02-10 | 13:45

Klinsmann | 28-02-10 | 13:40
Zinloos geweld tegen rode rozen.

Merlot | 28-02-10 | 13:41

Strak plan jongens.

linkemater | 28-02-10 | 13:41

Kwam overigens laatst ook een PvdA'er (incl snor) een roos aanbieden. Heb 'm vriendelijk bedankt voor niets.

Klinsmann | 28-02-10 | 13:40

Boer in 020 | 28-02-10 | 13:32
En welke mening denk jij dat Marokkanen, vanaf de kinderkamers, voornamelijk te horen krijgen?
Voordat ze op de kleuterschool verschijnen, is de angst voor het hellevuur en de heilige haat tegen niet-moslims al solide vastgebakken.
Door school en media wordt dat fraais dan nog vermeerderd met socialisme en multikul.
Verwacht resultaat: de overgrote meerderheid van Marokkanen zal (blijven!) bestaan uit Nederland-vijandige personen, en socialistische beroepsallochtonen.
Waar ben je optimistisch over, als ik vragen mag?

Merlot | 28-02-10 | 13:39

irriducibili79 | 28-02-10 | 13:04
wet van fatsoen.

Het meisje van Yde | 28-02-10 | 13:39

@Vladimir I. Ulyanov | 28-02-10 | 13:33
Ik bedoel: U heeft nog gelijk ook. Mensen op deze site zijn alleen gewoon teleurgesteld in de politiek. Als diezelfde politiek hun kleurenfoldertjes met lachmensen onder je ruitenwisser stoppen, irriteert dat gewoon mateloos. Begrijp me goed, ik heb bijvoorbeeld een pesthekel aan al die studenten met klembordjes in de Kalverstraat, die je om de 50 meter ergens donateur van willen maken. Maar het is een vrij land, zij mogen dat doen en het is aan mij om ze 43 miljoen keer beleefd af te wimpelen. In dit soort situaties heeft er niemand echt gelijk. Zij dringen zich op, ik erger mij. En het leven gaat gewoon weer verder :-)

Boer in 020 | 28-02-10 | 13:38

Fleauxe | 28-02-10 | 13:16
Zijn ze ook de slechtere buurten in getrokken, of hielden ze het veilig?

Heau even | 28-02-10 | 13:38

Ik had vandaag een folder in mijn NEE NEE van Forza Haarlem. (De Wilders Adepten die het net niet hebben gehaald, alhier). Mag ik zeker neit zeggen?

topcat | 28-02-10 | 13:38

-weggejorist-

datzegikzijik | 28-02-10 | 13:35

@Vladimir I. Ulyanov | 28-02-10 | 13:33
Go Lenin!

Boer in 020 | 28-02-10 | 13:35

Groenlinks snapt het hier ook nog niet helemaal. Ze besloten door de nee/nee-sticker gewoon aan te bellen, om te vragen of ze de folder alsnog mochten overhandigen.

Klinsmann | 28-02-10 | 13:34

@ Amazing_Mark | 28-02-10 | 12:41 (en de rest van de zeikerds)
 
Als je had geluisterd had je misschien gehoord waarom politieke folders uitgezonderd zijn van de NEE/NEE-stickers.
 
Als jullie eens een keer zouden lezen en nadenken, in plaats van meteen beginnen te blaten als de infantiele GS-schapen die jullie zijn, dan zouden jullie extra tekst op die NEE/NEE-stickers zien: "Géén ongeadresseerd reclamedrukwerk, géén Huis aan Huis bladen".

Politieke folders vallen onder geen van beide categorieën omdat die een vrijstelling hebben gekregen vanuit algemeen nut. Dit weet ik omdat ik, toen ik in 2002 een SP-folder in mijn brievenbus kreeg ondanks een NEE/NEE-sticker ik die vent beleefd heb aangesproken en ik kreeg toen een beleefde uitleg. Een paar dagen laten had ik ook nog een CDA-folder binnen. Bij gemeenteraadsverkiezingen zijn het doorgaans CDA en de grote lokale partij.
 
Big fucking deal. Het linksbashen hier wordt met de dag zieliger.

Vladimir I. Ulyanov | 28-02-10 | 13:33

Fleauxe | 28-02-10 | 13:28

Ik ben totaal anti-links, maar met Femke zou ik wel een borrel mee kunnen drinken denk ik. Zag haar net nog bij Buitenhof.

Nu ter zake: dat is een in-en intriest verhaal wat je schrijft. Heb van alle linkse partijen nog de meeste hekel aan de PVDA. Hoop dat ze op 9 juni ongenadig
op hun falie krijgen btw. Maar het zal wel weer ijdele hoop zijn...

eerstneukendanpraten | 28-02-10 | 13:33

@Merlot | 28-02-10 | 13:29

"80% van de mensen vormt nu eenmaal hun mening op basis van de opinie die ze het vaakste horen (onderzocht door uni Stockholm)."

Wie weet valt het dan wel mee met de Marokkanen..... of heeft de Uni van Stockholm de uitslag van hun eigen onderzoek gewoon vaak hardop geroepen? ;-)

Boer in 020 | 28-02-10 | 13:32

Heb ook de bubbele nee sticker onder den bel geplakt.
Moet constateren dat dit niet 100% werkt.
Al helemaal niet bij Jo Hova die hebben overal schijt aan.
Die blijven het proberen en schrijven je adres op voor een volgende poging.
Heb al gedacht aan een sticker op A4 formaat maar dat schijnt niet te mogen.

winterpeen | 28-02-10 | 13:31

Nee/Ja genegeerd door pvda Brummen

habbekuk | 28-02-10 | 13:31

Yep, ik had ook zo'n misselijkmakend GroenLinks foldertje in mijn NEE/NEE brievenbus. Ik heb 'm ritueel verbrand.

Bascii | 28-02-10 | 13:30

@fuckje | 28-02-10 | 13:19: Winkelen, bioscoop, Frits Huis bespugen. Je kent het wel.
@zeg maar jansen | 28-02-10 | 13:20: Vreemd verhaal, ik las het eerder vandaag al. Het kan ook onderdeel zijn van een lastercampagne.

Fleauxe | 28-02-10 | 13:30

@eerstneukendanpraten | 28-02-10 | 13:28
Briljante Tip! In Amsterdam moet dat nóg makkelijker zijn. Gewoon in een fantasietaaltje doen of je toerist bent.....

Boer in 020 | 28-02-10 | 13:30

widtvoet ® | 28-02-10 | 12:50
Agnes zit daar rustig, want iedereen aan tafel is socialistisch.
Socialisten worden zenuwachtig van andersdenkenden.
Want ze geloven dat er slecht Eén Juiste Mening is --de hunne--, en dat andersdenkenden dus per definitie erg slechte, agressieve, moordzuchtige, gewelddadige, hebzuchtige, corrupte, racistische. dierenmartelende, asfaltzieke en natuurlijk fascistische smeerlappen zijn.
Jij zou ok zenuwachtig worden als je tegenover zo'n vreselijk boef zat, toch?

Agnes zit daar ook nog om een andere reden rustig, ondanks dat de SP onder haar leiding zowat gehalveerd in de peilingen staat.
Agnes weet, dat gezien de peilingen van de PVV, de Publieke Omroepen in de aanloop naar de TK verkiezingen met een massief pro-socialistisch propagandaoffensief zullen komen, zoals dat in de Nederlandse geschiedenis nog niet eerder is voorgekomen.
En daar gaat Agnes ook van profiteren.

Want de massapropaganda gaat werken - zoals altijd.
Het werkt zelfs nu al: kabinetsbreker PvdA stijgt als een raket dankzij de huidige, relatief nog bescheiden PO-propaganda.
Kun je raar vinden, als zelfstandig denkend persoon zijnde, die alleen maar geirriteerd raakt als men je via propaganda een gedachte door de strot probeert te rammen.

Maar bedenk dan wel dat je tot een zeer kleine minderheid behoort.
80% van de mensen vormt nu eenmaal hun mening op basis van de opinie die ze het vaakste horen (onderzocht door uni Stockholm).
Feiten spelen daarbij nauwelijks een rol.
Niet voor niets zijn abjecte, van propaganda afhankelijke ideologieen er altijd als de kippen bij, om onderwijs en media te koloniseren en liefst monopoliseren: het zijn de twee massapropaganda-instrumenten bij uitstek.
.

Merlot | 28-02-10 | 13:29

NEE NEE sticker en toch een belastingaanslag in de bus, mag ik deze nu ook weggooien?

Carpe@diem | 28-02-10 | 13:29

- en - = +.

Dus nee en nee = ja. Simpele logica toch.

eigen-mening | 28-02-10 | 13:28

Liep gisteren met moederdemilf in het winkelcentrum, komt er een snotaap met een rode jas aan op ons af en vraagt of hij ons een folder mag aanbieden van de
Pvda. Ik kijk hem aan en zeg "Wir sprechen Deutsch". Geen last meer van gehad.
Deze ik ook handig als er in het winkelcentrum lieden zijn die je de Televaag of zeau willen aansmeren. Succes verzekerd!

eerstneukendanpraten | 28-02-10 | 13:28

@eerstneukendanpraten | 28-02-10 | 13:18: Daar gaat het niet om, nooit hoor je die mensen over Almere (want, toch maar een opslaghok van Amsterdam). Nu dreigt een vreemde eend de zetels weg te kapen, en moeten wij opeens geloven dat GL (en de rest) zo intens betrokken is bij de stad. Nou, ze kunnen de rambam krijgen.
Voorbeeld:
Laatst was van der Laan te gast voor een debat in Almere, over de Molenwijk. In die wijk hebben we te stellen met problemen als loverboys, moord, beroving, intimidaties en geregeld een arrestatieteam over de vloer. Je zult begrijpen dat de brave borst in die wijk zich regelmatig onveilig voelt. Aangaande de Molenwijk is diepgravend onderzoek gedaan, de vernietigende resultaten werden tijdens het debat aan van der Laan gepresenteerd. Resultaat? Een wildvreemde, uit Den Haag mee gereisde collega van de ex-minister, onderbrak de presentatie en wist te melden dat het 'allemaal wel meeviel'. Weg maandenlang onderzoek door welzijnswerk, woningbouwcorporatie en politie. Als ik dan hoor dat de PvdA hier rozen staat uit te delen wordt ik enigszins onpasselijk.

Fleauxe | 28-02-10 | 13:28

Ik kreeg gisteren een CDAfolder in de brievenbus. Dat kwam goed uit want mijn wcpapier was op.

peking2008 | 28-02-10 | 13:27

De Oud-West Bewonerskrant in Amsterdam.

Jaren geleden schreven ze dat de redactie had beraadslaagd had over de nee/nee-stickers en dat ze hadden besloten die te respecteren. "Wat een gotspe", dacht ik toen - natuurlijk respecteer je die. Tegenwoordig hebben ze zelfs dat respect niet langer. Elk jaar kan er zo een boom tegen de vlakte, bijvoorbeeld een boom langs de Bilderdijkstraat - men protesteert nogal tegen het kappen daarvan.

Voor het overige zou ik graag worden verlost van die saaie blauwe enveloppen die je zo nu en dan ongevraagd krijgt.

Arrabinekoeterine | 28-02-10 | 13:26

He ik heb geenstijl gehaald :)
ik ga nog effe door met flyeren :P
Trouwens alleen oudjes hebben nee nee stickers

hallie015 | 28-02-10 | 13:26

@widtvoet ® | 28-02-10 | 13:04
@pleurtop | 28-02-10 | 13:01
@Dömper | 28-02-10 | 13:01
Point taken. U heeft gelijk. Harry betaalt voor zijn spreekbuistijd. Desondanks blijf ik de mening toegedaan dat de PO niet zo eng linksch is als velen denken. Eerder centristisch, als dat een woord is. Ik vind dat veel reaguurders reageren op de PO als een Amerikaanse Republikein die een Democraat hoort praten. Het is meteen oorlog als een linkse politicus mag uitpraten en een rechtse politicus een kritische vraag krijgt. Andersom komt ook vaak voor. Heus.

Boer in 020 | 28-02-10 | 13:24

widtvoet ® | 28-02-10 | 13:15
Nee natuurlijk niet, dat snap ik ook wel maar ik erger me dan ook vooral aan het miereneuken. Als je nou iedere week 10 kilo foldermateriaal binnenkrijgt dan heb je recht om te zeuren.

irriducibili79 | 28-02-10 | 13:22

@Fleauxe | 28-02-10 | 13:16
Ik had de Hollandse Brug laten springen. Echt waar.

Gomer Pyle | 28-02-10 | 13:19

@Fleauxe |13:16
Wat doe je dan ook in Almere op straat!!!

fuckje | 28-02-10 | 13:19

Hier in Utrecht:
- GroenLinks krantje
- 2x VVD kaartje

Toch maar iets anders stemmen

lemmus | 28-02-10 | 13:19

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 28-02-10 | 13:18

ik woon in a'dam-oost en heb een nee/nee sticker. Drie keer raden van welke partij ik een ongewenste folder kreeg. Heel goed groenlinks. Goed bezig jongens!!! Maar ging toch al niet op jullie stemmen.

wijn2 | 28-02-10 | 13:16

Jullie hebben nog makkelijk praten, ik woon in Almere. Deze week zag ik op straat:
Femke Halsema
Wouter Bos
Eberhart van der Laan
Alexander Pechtold
Mark Rutte
Agnes Kant
en dan laat ik de lokalio's nog buiten beschouwing.
*diepe zucht*

Fleauxe | 28-02-10 | 13:16

Ik heb geen sticker en toch geen folders ontvangen. Ik zal wel te ver van de bewoonde wereld wonen.

zeg maar jansen | 28-02-10 | 13:15

Idd, een GL-folder gekregen en een PVDA-folder. Maar ik nog veel erger vind is die ingehuurde PVDA mocro die mij een roos komt aanbieden en vervolgens de top10 verkiezingsleugens opdreunt.

poepkop | 28-02-10 | 13:15

@irriducibili79 13:12

En dan 24/7 naast je brievenbus gaan zitten zeker? Handig.

widtvoet ® | 28-02-10 | 13:15

Hier (Delft) al twee keer een folder van D66 door de bus gehad.

avalonicus | 28-02-10 | 13:14

In Wateringen, Gemeente Westland, de vuile NEE-NEE-schenderts zijn:

CDA
Gemeentebelang Westland

Stoatsch | 28-02-10 | 13:13

De Nee/Nee sticker is echt typisch Nederlands, het is net zoiets als toen ik nog in een studentenhuis woonde en mijn medebewoners/huisbaas overal briefjes gingen ophangen met hun eisen. Als je je fiets even scheef zet zit er de volgende dag een briefje op want elkaar gewoon aanspreken op je gedrag dat durven we niet. Als je iets niet bevalt spreek het dan uit en doe het niet met laffe stickers of briefjes.

irriducibili79 | 28-02-10 | 13:12

Hier in Apeldoorn belde zo'n pipo aan! Meneer was van D'66. Of ie mij een folder aan mocht bieden. Ik zeg "waar denkt u dat onze brievenbus eigenlijk toe dient?" Je moet er toch niet aan denken dat je eerst al op straat in je nek wordt gesprongen door talloze plucheklevertjes en dat je vervolgens nog eens avond aan avond 14 stemmenronselaartjes aan je huisbel hebt hangen...

Dr. U.I. Loor | 28-02-10 | 13:12

Hier ook, folder van de Partij voor de Recalcitrant.
Maar dat viel te verwachten.

Fleauxe | 28-02-10 | 13:12

Beste NEE/NEE-stickerplakkers, zomaar een idee: veeg letterlijk uw reet af met elke folder (of gebruik uw huisdier daarvoor), en stuur het resultaat in een enveloppe naar de betreffende partij. Kost wat porto, maar die 'pijn' wordt verzacht bij de gedachte aan de "gatver!"-smoelwerken op de partijbureau's. Ongewenst drukwerk ontvangen ... dat zal ze leren.

Fijnstoffer | 28-02-10 | 13:10

Nee/ nee op de brievenbus, ja ik krijg folders binnen. D66 is mijn kwelgeest, CDA ook en een onbeduidend deelgemeente clubje.

Mrpurple | 28-02-10 | 13:10

Ik heb een JA/JA sticker maar niks in de bus gekregen.

Gomer Pyle | 28-02-10 | 13:10

Als ik op een druilerige dag als deze me per auto achter het centraal begeef, ben ik altijd blij dat ik deze sticker op mijn bumper heb, heeft me al vele malen geholpen tegen een onoplettende achterop komer.
www.foundshit.com/pictures/funny/hooke...

Ashtrey | 28-02-10 | 13:08

Hier SP en VVD folder ontvangen, met toch duidelijk NEE/NEE.

voordedraadermee | 28-02-10 | 13:07

GL + ONS ( lokale Spijkenisse )... NEE=NEE

postbode | 28-02-10 | 13:06

Het meisje van Yde | 28-02-10 | 13:00
En sinds wanneer is de Nee/Nee sticker in de wet opgenomen.

irriducibili79 | 28-02-10 | 13:04

Heb het ook meegemaakt, Groen Links.

Vieze Tonnie | 28-02-10 | 13:04

@Boer in 020 12:58

FYI: Harry Mens koopt voor 2 mio per seizoen zendtijd in bij een kommerciele omroep. De PO worden gefinancierd vanuit de Grote Ruif.

widtvoet ® | 28-02-10 | 13:04

Ondanks een een duidelijke NEE-NEE sticker op mijn brievenbus, ontving ik in Maastricht ongeadresseerde reclame om te stemmen op lijst 2 - CDA.

domme kudt! | 28-02-10 | 13:03

Bij ons kan de gemiddelde bezorger geen ja en nee onderscheiden. Ondanks de sticker regelmatig een brievenbus met rotzooi. CDA, Christenhondenunie en de lokale partij hebben de sticker ook al genegeerd. De VVD ook, maar dat vind ik wat minder erg... :-)

Peerie | 28-02-10 | 13:03

G-unite | 28-02-10 | 12:11
Die is mooi. Ga ik uitprinten.

Femke blijft 'n lekker weyf, al ziet ze er moe uit. Ach het is zondag.

Strotgrondel | 28-02-10 | 13:02

@ Boer in 020 | 28-02-10 | 12:58

Omday harry mens en z'n cornuiten niet op de PO uitgezonden worden!

pleurtop | 28-02-10 | 13:01

Ook buiten verkiezingstijd wordt mijn van een NEE-NEE-sticker voorziene brievenbus hier in 020 volgepleurd met troep. De partij die hier iets tegen onderneemt heeft mijn stem. Maar ik ben die partij nog niet tegengekomen.

Whimpysinger | 28-02-10 | 13:01

@Boer in 020
Sinds wanneer wordt de uitzending van Harry door uw belastingcenten betaald?

Dömper | 28-02-10 | 13:01

Ik had er ook een van GL inderdaad.

jorisvaneil | 28-02-10 | 13:00

In Rotterdam lag die enge SP in mijn bus ondanks mijn NEE/NEE.

timotee | 28-02-10 | 13:00

gewoon op straat gegooid. Staat wel fraai al die CDA roitzooi in de struiken. Heel toepasselijk. En de bijstandstrekkers ruimen het wel weer op.

jan-lul-de-behanger | 28-02-10 | 13:00

schoorsteenvegers, stoelenmatters, buitenlandse eethuisjes, klusbedrijfjes, buitenlandse hulpjes in de huishouding enz enz begrijpen die stickers ook niet. En voor GL gelden de wetten natuurlijk niet.

Het meisje van Yde | 28-02-10 | 13:00

Tegenwoordig kan je beter werken met een white list op je brievenbus.

Beëlzebul | 28-02-10 | 12:59

Tuurlijk negeren voornamelijk linkse partijen de NEE/NEE sticker. Af en toe is de berichtgeving van GS toch echt hilarisch doorzichtig! En hoe zit het met de lokale partijen? Hebben jullie die ook doorgelicht?

zininho | 28-02-10 | 12:59

Nog erger dan die niets-zeggende flyers zijn die verschrikkelijke tv-spotjes van zowel de landelijke politiek als de plaatselijke partijen, wat een geestelijke armoede.

Tiepgeit | 28-02-10 | 12:59

En kunnen die anti-NPS huilies eens ophouden met schreeuwen als er een linkse politicus spreektijd krijgt op TV? Ik heb nog NOOIT iemand zich horen opwinden over dat vette-ondernemers-babbelen-voor-een-overschatte-lunch op zondag van Harry Mens. RTL doet de rechterkant, samen met de Telegraaf en SBS, PO doet centrum en links én een hele stoet rechtse partijen. Rutte en Wilders en die CDA schoften zitten vaak genoeg aan tafel bij Pen W, NOVA en alle andere zogenaamde linkse straalzenders.....

Boer in 020 | 28-02-10 | 12:58

LOL @ "Het tientje van Hamer"

widtvoet ® | 28-02-10 | 12:58

Hier (Utrecht) een CDA folder in de bus gehad ondanks NEE/NEE sticker*.

*uit luiheidsoverwegingen, scheelt papier wegbrengen naar papierbak.

waterpomptang | 28-02-10 | 12:56

Leiden: lokale ChristenUnie negeert Nee/Nee-sticker.

Nee dus! | 28-02-10 | 12:55

min of meer on topic: catfight op Buitenhof nu. Femke, Boze Agnes en de Druipkaars live.

Boer in 020 | 28-02-10 | 12:54

Ik heb er al twee in de bus gekregen. Eentje van de Leiden Ontzet partij, kleine partij hier in Leiden. Verder nog eentje waarvan ik niet meer precies weet van welke partij, maar ik dacht D66. Verder inderdaad zoals eerder genoemd een flyer onder mn ruitenwisser, wat ik echt schandalig vind.

Ynstijn | 28-02-10 | 12:53

Zowel CDA als SGP hebben vooralsnog mijn nee-nee stikker niet begrepen :-(.

Krelisje | 28-02-10 | 12:53

Bij Binnenhof, het zondagochtendse praatprogramma van de door ons allen betaalde publieke omroep, is het weer een links feestje. De drie linkse mutsen zitten weer eens driftig de linkse mantra's te herhalen. Pratende druipkaars Hamer reutelt weer vrolijk door over "het in stand houden van de publieke sector". Oftewel het goed gevuld houden van de staatsruif waaruit de onrendabelen, tegenwoordig vooral allochtonen die ons, de vullers van diezelfde staatsruif, vieze honden en hoeren vinden, volop uit meevreten.

Brouhaha | 28-02-10 | 12:52

In Amsterdam rotzooi van CDA, PVDA & D66 in de bestickerde bus. Veel kwalijker vond ik dat na het boodschappen doen bij de Dirk in Amstelveen er een CDA-folder achter de ruitenwisser van m'n auto zat. Dat gristentuig moet godverdomme van m'n spullen afblijven!

Taggart | 28-02-10 | 12:52

Ondanks de NEE/JA-sticker en de duidelijke PvdA/GL-Poster voor mijn raam toch een foldertje van de lokale leefbaren door de bus.

aca | 28-02-10 | 12:52

Heb flyer van de NVU in m'n brievenbus ontvangen, ondanks Nee/Nee-sticker (die zij overigens weer een zelfklever noemen). Heb hartelijk kunnen lachen om hun standpunten. Maar ze krijgen zeker niet mijn stem.

govert | 28-02-10 | 12:51

Hier net een VVD folder.. grmbl. En jawel.. nee/nee sticker zit op de KLEP van de bus, kan je echt niet missen.

besje | 28-02-10 | 12:51

En zeg tegen Milieudefensie dat ze eens ophouden met die milieuverpestende reclametroep van die Postcodeloterij ( hun sponsors... ).

mick jagger | 28-02-10 | 12:51

Ik vind dat een NEE/NEE niet voor politieke partijen opgaat.
Het is verkiezingstijd, en dan is het dus belangrijk dat mensen de informatie krijgen die nodig is.
Buiten verkiezingstijd moet je die stickeractie natuurlijk respecteren...

da wizard | 28-02-10 | 12:50

[Buitenhof] Zou Agnes eigenlijk wel in de gaten hebben dat de SP in peilzetelaantal zo'n beetje gehalveerd is? Ze zit er zo rustigjes bij. En laat zich bovendien nu al voor de derde keer in 10 minuten de scharrelkaas van het biologische brood vreten. [/Buitenhof]

widtvoet ® | 28-02-10 | 12:50

@Boer in 020 | 28-02-10 | 12:46
Damn, en dan noemen ze mij een bastard.... Er is altijd een baas-boven-baas.

JackoN | 28-02-10 | 12:50

Ach, waar men zich al niet druk over maakt, dat verdwijnt toch zo in papierbak, net als alle foldertjes van kinderdagverblijven, snackbars, etc., die toch in mijn bus gegooid worden ondanks de nee/nee sticker, kleine moeite. Pritt, dit heet spijkers op laag water zoeken, kom eens met wat beters.

60CX | 28-02-10 | 12:50

Ben trouwens tegen Nee/Nee stickers aangezien deze slecht zijn voor de economie. Ik loop graag een keer per week naar het milieuperron om mijn folders te dumpen zodat een puistig jongetje iedere zondag 2 uur van de straat is en een zakcentje verdient.

irriducibili79 | 28-02-10 | 12:49

Gister een folder van de SP gekregen met NEE/NEE sticker...

Kameel Lion | 28-02-10 | 12:48

Ik heb een JA/NEE sticker, maar verkiezingsfolders had ik wel graag in mijn bus.

polt | 28-02-10 | 12:48

@JackoN | 28-02-10 | 12:33
Leuker nog, maar iets meer werk: Een schoenendoos met bakstenen inpakken en dié naar het Antwoordnummer opsturen. Flyer erbij. Zo. Klaar.

Boer in 020 | 28-02-10 | 12:46

* zich afvraagt waar de goegemeente zich in Poseidonsnaam druk om maakt en overgaat tot de orde van de dag *

Kapitein Sjaak Mus | 28-02-10 | 12:46

SP, hele lading rotzooi door de bus incl. tomaatvormig schuursponsje. Kansloze actie in een villawijk, geen weldenkend mens hier die SP stemt natuurlijk. SP stemmen doen alleen de kanslozen om op die manier een zo hoog mogelijke uitkering te krijgen over andermans rug.

NonaSuomy | 28-02-10 | 12:46

Bij mij stopten ze het niet in de bus, maar belden ze zelfs aan om die troep te overhandigen!

-Emile- | 28-02-10 | 12:45

@Bob_ | 28-02-10 | 12:43
Gaat eens lekker naar de kerk...

Je Verzint Het Niet | 28-02-10 | 12:44

@dr. fors | 28-02-10 | 12:39
Nu nog een sticker tegen oost-europeese inbrekers.

Je Verzint Het Niet | 28-02-10 | 12:44

Volgens GL zijn mensen met Nee/Nee en Nee/Ja stickers potentiële GL kiezers omdat ze blijkbaar niet van verspilling van papier houden. Daarom krijgen ze een folder.

basroorda | 28-02-10 | 12:44

Tot nog toe heeft alleen de SP mijn sticker genegeerd. Zo af en toe krijgen we hier ook gewoon wel folders van allerlei winkels overigens.

Septimus | 28-02-10 | 12:43

Wat een gezeik. Het is zondag zullen we maar zeggen.

Bob_ | 28-02-10 | 12:43

Merlot | 28-02-10 | 12:33

Ongelofelijk. Maar wel erg SGP. Een voorzichtige +1.

Ware het een andere partij geweest dan had ik waarschijnlijk een grap geplempt in de trant van 'huis checken voor inschatten roofmogelijkheid' tot 'misschien hopend op neuqsekz'. Maar ja SGP.

Audacitus | 28-02-10 | 12:43

Ik heb een nee/nee sticker en nog geen politieke folders gekregen. Maar ik krijg ook de kandidatenlijsten niet. Dat is dan mijn probleem.

Hockey | 28-02-10 | 12:43

ik heb hem gisteren in de bus gekregen. ik heb hem toen aan de bezorgster terug gegeven en gezegd dat ik niet van propaganda gediend ben. de mevrouw die hem bezorgde wilde een heel verhaal ophangen maar ik heb me toen maar omgedraaid en ben weg gelopen.

Amazing_Mark | 28-02-10 | 12:41

De enige ongevraagde post die ik krijg zijn de schreeuwfolders van allerlei pizzahuizen, rotiparadijzen shoarmatoko's in mijn buurtje. Oh ja, en een krantje van de gemeente waarin Job Cohen mij aanspoort te gaan stemmen....

Boer in 020 | 28-02-10 | 12:41

Heb geen politieke wenschkaarten gezien. Komt waarschijnlijk omdat de brievenbus nog steeds verstopt zit met spam van de Ikea, Makro, Blokkert, Kruidvat/Trekpleister, een of meerdere woonboulevards en de lokale supermarkt.

lichtpunt | 28-02-10 | 12:41

Tsja, dat heb je met moraalridders die het beter weten dan U en ik

BASinnic | 28-02-10 | 12:40

En laat de SP dan ook gelijk ophouden met die stomme tomaatsponsjes in de brievenbus gooien.

Datgaatzomaarniet | 28-02-10 | 12:40

Mijn oogst ondanks Nee/Nee-sticker: PvdA, VVD en een lokale partij.
Zal de komende dagen nog wel oplopen.
Kiezen wordt zo steeds makkelijker, want elke partij die een folder in mijn brievenbus stopt, wordt het in elk geval niet.

bintang | 28-02-10 | 12:39

Mijn openhaard brandt er erg goed op.

irriducibili79 | 28-02-10 | 12:39

ik bezorg een weekblad en ik heb gisteren al 2 groenlinks folders uit een nee nee bus zien hangen. ik heb ze gelijk op de grond geflikkerd

muzzleflash | 28-02-10 | 12:38

Vlaardingen: ook hier een nee/nee sticker, en gewoon die troep.

DrSnuggles | 28-02-10 | 12:38

Ja! De CDA-mannetjes uit de Deelgemeente Delfshaven in Rotterdam bakken er ook nix van. Hoe geloofwaardig ben je als je als ChristelijkeDA een turk op nr. 1 hebt staan?

Cirrus | 28-02-10 | 12:37

Het Presidium der Tweede Kamer, de Kiescommissie, de Reclame Code Commissie en de Verenigde Naties.

Zijn we het Europeesche Hof voor de Regten van De Mensch niet vergeten in dit rijtje ?

newedav | 28-02-10 | 12:37

In Hoorn, ondanks mijn NEE/NEE folders binnen gekregen van Fractie Tonnaer en SP

Flare | 28-02-10 | 12:37

Ik heb een zelfgemaakte "GEEN RECLAME SVP" want de nee/nee werd sowieso genegeerd. Nu krijg ik nauwelijk rommel meer en voorheen een halve doos oud papier per week. Maar stemfolder troep? Nee, ik behoor niet tot de doelgroep stemvee. Dat ruiken die zinloze stem-op-mij-folders.
Tip: gewoon allemaal helemaal niet meer stemmen dat houdt het vanzelf op.

drie kinderen | 28-02-10 | 12:36

SP en Groenlinks heb ik ontvangen! Het lijkt wel alsof vooral Links hier maling aan heeft..

PjottervanK | 28-02-10 | 12:36

Typisch links toch: Als iets ze niet zint dan doen ze het lekker toch......

Hobbykip | 28-02-10 | 12:35

Liep donderdag toevallig op 't tuinpad een fris ogend linksmeisje (ze zijn zeldzaam maar ze zijn er!) tegen het lijf dat net een GL krantje half door onze met NEE/NEE plakker versierde bus had gestoken. Heb haar even aangesproken en gevraagd of ze het goed zou vinden wanneer ik haar even flink bij de borsten zou grijpen (dacht eerst nog aan iets met een gleuf maar zo ben ik nu eenmaal niet). NEE! was haar antwoord. Tja...

*de scherpe punt van haar laarsje nog altijd in het skrotum voelt branden*

widtvoet ® | 28-02-10 | 12:34

In Arnhem had de SP er ook een handje van mijn NEE/NEE sticker te negeren, zeker twee of drie keer.

Tapu | 28-02-10 | 12:34

Tilburg SP. NEE NEE.

meester Kwel | 28-02-10 | 12:33

JackoN | 28-02-10 | 12:29 thanks, ga ik proberen!

Abugreip | 28-02-10 | 12:33

OPLOSSING:
1) Wikkel je flyer in schijtpapier (een envelop is zonde)
2) Zoek op www.antwoordnummer.nl het juiste antwoordnummer en adresseer je "poststuk". Als er geen AW nummer voor je lokale partij te vinden is stuur je hem gewoon naar het landelijk antwoordnummer. De partijen zijn ook niet te beroerd om landelijke en gemeentepolitiek te mengen dus waarom wij wel ???
3) Gooi het geheel in de dichts bijzijnde brievenbus !

JackoN | 28-02-10 | 12:33

Iedere partij heeft zo zijn irriterend verkiezingsgedrag.

Groenlinks = brievenbushooligans
SP = posterplakasocialen en TV-spotterreur
PvdA = actualiteitenrubriektsunamisten, en zinloos geweld tegen rode rozen
CDA = Ongewenste Erwtensoep-specialisten (mét gekleurde verkiezingssjaals)
VVD = Dixielandververvuiling
D66 = winkelcentrumzeurterreur (mét gekleurde verkiezingssjaals)
PVV = Marktwandelingen met securitygorilla's (nieuw!)

De enige echt leuke verkiezingsstunt die ik ooit zag, kwam wonderlijk genoeg van een SGP-er.
Hij stond met een bord op de markt waarop stond: "Kan ik u helpen?".
Ik vroeg of hij sjoege had van belastingformulieren.
's Middags heeft hij mij er inderdaad mee geholpen.
Eerlijk is eerlijk; +1.
.

Merlot | 28-02-10 | 12:33

CDA in Stede Broec begrijpt ook niet veel van de NEE/NEE sticker.

sheller | 28-02-10 | 12:33

folders binnen gekregen van:
d'66
gemeentebelangen
pvda
vvd

cacique | 28-02-10 | 12:30

D66 in Groningen begrijpt de nee sticker ook niet, had er ook al 1 op de deurmat liggen.

Boumans | 28-02-10 | 12:29

Haarlem Schalkwijk
CDA
Vonden het het niet leuk dat ik ze eerst vroeg naar normen en waarden.
Volmondig ja en toen wees ik ze op de folders in de nee nee stikkers.

parkietje03 | 28-02-10 | 12:29

In Blaricum reed D66 (bestaande uit een stel stokoude mensen) op een ponywagen rond. Zou dat nou kiezers trekken?

Toine Tussenbeen | 28-02-10 | 12:29

OPLOSSING:
1) Wikkel je flyers in schijtpapier
2) Zoek op www.antwoordnummer.nl

JackoN | 28-02-10 | 12:29

Abugreip | 28-02-10 | 12:27
220 op de gleuf zetten is misschien een idee?

brienenoord | 28-02-10 | 12:29

Gisteren net een stapel papier van ongeveer 5 cm dik weggegooid. De weekvoorraad aan reclamezooi die m'n bus is ingestouwd, ondanks de nee/nee sticker.

Lumenatra | 28-02-10 | 12:29

@Technic0l0r_Jozef | 28-02-10 | 12:27
D66, u ambieert dus een functie als gekozen burgemeester.

Je Verzint Het Niet | 28-02-10 | 12:28

Van de PvdA heb ik ongevraagd de 'Rode Krant' mogen ontvangen en de SP ontbreekt natuurlijk ook niet. Links heeft nu eenmaal mediatechnisch en moreel gezien een streepje voor in ons land en als je dat niet kan accepteren dan ben je een reactionaire foute burgerlul die vooral centen moet fourneren en verder z'n bek houden. Zo zit dat in dit land en anders emigreer je maar naar een of andere uithoek in deze wereld. Deze samenleving wacht niet op uw mening maar verwacht wel uw solidariteit aangaande de financiering van haar ideeële (lees linkse) plannen. De bestuurselite zit er voor haar eigen welzijn niet voor uwe begrijp dat nou eens.
Leg u neer bij de feiten dat u een uitstervend electoraat bent en u zult zien hoeveel prettiger uw leven wordt als u ook gelooft wat de staatsomroep u als feiten voorschotelt.

Zarathustra1883 | 28-02-10 | 12:28

mijn vriendin heeft een nee/nee en die kreeg er 1 van CDA. Ook ik heb gefolderd voor D66, maar heb toch echt de nee/nee's links laten liggen.

Technic0l0r_Jozef | 28-02-10 | 12:27

Rotterdam:
CDA, Leefbaar Rotterdam
Maar ze vielen niet echt op naast de tientallen menukaarten, vreetketen, "pizza"bezorgerts, geloofpeop, flyers en andere zooi.
Heeft iemand een goede tip om die troep buiten te houden?

Abugreip | 28-02-10 | 12:27

@baruch goldsilberman | 28-02-10 | 12:21
en waar zijn de ouders?
1. Ouders werken en kinderen droppen zonder eten ... denk het niet
2. Ouders met uitkering voor de TV en kinderen droppen ... lekker makkelijk -> denk het wel

Je Verzint Het Niet | 28-02-10 | 12:26

Wij hebben een Nee- Nee- Nee- filter op de tv, dus zien we straks Hamert, Agnes en Femke gelukkig niet bij Buitenhof.

fuckje | 28-02-10 | 12:26

K vind het heurlijk al die foldertjes enzo, beetje kijken wat de lokale woonboulevards in de aanbieding hebben qua bankstellen, wat de mediamarkt tegen dumpprijzen verkeaupen doet, doe binnenkort wel een sticker op de brievenbus: 'Keep em coming'.

Ashtrey | 28-02-10 | 12:26

NEE / NEE Stikker...

Groenlinks en PvdA kreeg ik in de bus.

De andere partijen hebben me netjes overgeslagen!

nsfw | 28-02-10 | 12:24

De hond maakt gelukkig geen onderscheid in politieke kleur.

azijnseikerT | 28-02-10 | 12:24

De mensen bij de SP zijn ook blind

Panchini | 28-02-10 | 12:24

't mag een aanname zijn, maar zijn er onder "nee nee stickert bezitterts" niet een hoop potentiele stemmerts voor SP en GL?

joohoop | 28-02-10 | 12:23

Nee, gekleurd | Ja, Blank
Geen gekleurde folders in de brievenbus wil, enkel blanke ;-)

Je Verzint Het Niet | 28-02-10 | 12:22

Ik had gisteren ook een folder in mijn brievenbus, ondanks mijn Nee/nee sticker. Ik ga direct klagen bij het partijbureau van Pizza Turkmez!

runderlap | 28-02-10 | 12:22

GroenLinks snapt die sticker heel goed.
GroenLinks is gewoon één van de partijen die meent, dat de regels die zij maken, niet voor henzelf gelden.
Maar voor het volkse janhagel, dat van nature naar rechtsheid/slechtheid neigt.

Merlot | 28-02-10 | 12:22

Toiletpot ermee bekleed.

Morkovich | 28-02-10 | 12:21

Ik heb wel een NEE/NEE sticker. Is toch een beetje de grondhouding van het Oude Volk uit het land van melk en honing. Wij in Amsterdam Noord worden vooral geterroriseerd door Klaas Loef, PvdA mongool van het 2e uur. Inderdaad, dat lijk uit het filmpje met Bos. Diegene die het niet droog houdt is Loef. Die ander is Bos.
www.youtube.com/watch?v=UP6lRhjjSb0

baruch goldsilberman | 28-02-10 | 12:21

De kleuren groen en rood worden automatisch door m'n brievenbus weer naar buiten gedrukt...

MichieldeMuiter | 28-02-10 | 12:20

Mooie eindzin

WeesFatsoenlijk | 28-02-10 | 12:20

Ik werd gisteravond ongevraagd geconfronteerd met het hoofd van Femke Halsema
toen ik nietsvermoedend naar GS TV keek.
Mag dat wel?

bennietboosmaar verd | 28-02-10 | 12:20

Ik heb 'm op straat gegooid...

el mero mero | 28-02-10 | 12:19

@Nlz® | 28-02-10 | 12:15
Doet eens een Nee -Nee sticker in het Turks kopen ;-)

Je Verzint Het Niet | 28-02-10 | 12:19

Met een Nee/Ja sticker slechts SP, Groenlinks en SP ontvangen in Amstelveen... hier valt linksch reclamemateriaal waarschijnlijk onder de categorie huis-aan-huis bladen...

Francky | 28-02-10 | 12:19

Hier TROTS op NL Arnhem

reoN | 28-02-10 | 12:18

Al tot twee keer toe de propagandafolder van D'66 in de bus ondanks een heel duidelijke Nee-sticker.
Echter in Amsterdam schijnt het zo te zijn dat als die vervuilende rommel van de overheid c.q politieke partien komt , het allemaal wel mag van de rechter.
Het beste is dan ook die troep gewoon voor het stadhuis te dumpen.

knerf | 28-02-10 | 12:18

Groen links verleugend haar achtergrond, misschien snappen ze alleen de kleur groen en niet de kleur van nee.

opinari | 28-02-10 | 12:17

Een tas van de WG (Werknemers Groepering) in Oldenzaal hing pontificaal VOOR mijn anti-spam sticker.

Rest In Privacy | 28-02-10 | 12:17

Ik heb dan wel geen nee/nee-sticker, maar ik kreeg hier in Rdam-noord wel acht flyers van een of andere turkse PvdA-knuppel in de bus, uiteraard allemaal in het turks.

Nlz® | 28-02-10 | 12:15

LOL .. ben benieuwd naar het resultaat

Tine | 28-02-10 | 12:15

bij mij kwam die vieze gritsten democraten rommel in de bus ondank mijn NEE NEE stikker ( tegen het CDA zeg je meteen NEEEEEE WEG ERMEE ) met een tang van de vloer gepakt en linea recta in de vuilbak ermee!

word tijd dat de PVV hier in Eindhoven ook in de gemeente komt om korte metten te maken met die graaiers

biggy | 28-02-10 | 12:14

Partijen zoals GL en SP zijn overal tegen, maar bijna nergens voor ... ach toch wel ... nog een generaal pardon wat we al lang niet meer kunnen betalen, maar dat mogen we niet weten ...

Je Verzint Het Niet | 28-02-10 | 12:14

NEE / NEE sticker geeft ook niet aan dat je geen folders krijgt het geeft aan dat je geen folders wilt, een degelijk verschil.

xzaz2 | 28-02-10 | 12:14

Je kunt natuurlijk ook overal een probleem van maken..

Dutz0r | 28-02-10 | 12:13

In Vught geen GroenLinks folder. Maar die doen hier ook niet mee.

LaPachanga | 28-02-10 | 12:12

Amsterdam:
Tot nu toe hebben bij mij de PvdA en het CDA mijn overduidelijke NEE/NEE sticker genegeerd.

p0rn0 | 28-02-10 | 12:11

@Jansen en Jansen | 28-02-10 | 12:08
Echt waar? Wat een grote problemen heb jij in je leven!

PietPiloot | 28-02-10 | 12:10

In een ongefrankeerde envelop stoppen en naar de verzender sturen.
Ook goed voor de werkgelegenheid.

Boomschade | 28-02-10 | 12:10

Ongefrankeerd retour zenden aan afzender, met een mededeling over de "nee" sticker.

Jan Passant mk2 | 28-02-10 | 12:09

Ik heb een nee/ja sticker, en groenlinks pleurde hem er bij mij ook gewoon in.

RodeBaron | 28-02-10 | 12:09

brienenoord | 28-02-10 | 12:07
Schrijf je toch NEE/NEE met een stift op je brievenbus? snappen ze ook wel hoor

sko | 28-02-10 | 12:09

Femke donderde bij een vorige verkiezingsspot ook al alllerlei posters uit haar cabrio, ze zijn gek daar bij GL!

Normpje | 28-02-10 | 12:09

Twee brievenbussen. Een groene bij de oprit en een alom bekende oude gleuf in de deur. Beiden voorzien van een duidelijk, begin januari vervangen, NEE/NEE sticker. En de flyers, folders en lijsten van de gemeenteraden en dorpslijstidioten vallen achter elkaar in de bus. SP spant de kroon gevolgd door D66. Van de PvdA niets. De lijstopsommingen dorpsidioten laat ik maar achterwege.

Jansen en Jansen | 28-02-10 | 12:08

Het viel mij ook al op, in mijn brievenbus D66, met een van de punten een duurzame stad...

knutsel | 28-02-10 | 12:08

Hebben ze toevallig een antwoordnummer?

Dan kunnen we terugsturen.

IkWilOokWatZeggen | 28-02-10 | 12:08

Ik heb geen NEE/NEE-stickert. Mag ik nou niet meedoen? Ies dicriminaassie!

brienenoord | 28-02-10 | 12:07

Ook nog op zondag folderen? tss

sko | 28-02-10 | 12:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland