Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bob de Jong overgestapt naar ploeg NSB

bobjuigt.jpgJaha, stop maar met mailen. Man man wat een woede in Nederland. Ja, wat was Bob blij dat Sven gediskwalificeerd werd. Nog voor Sven het door had zagen schaatsliefhebbers een springende en juichende Bob de Jong op middenterrein en tijdens de aankondiging dat Sven gediskwalificeerd werd, sprong Bob zowaar een gat in de lucht. We zagen een breed lachende Bob die ondanks zijn sleepanker en absoluut buttrondje toch nog een bronzen plak in ontvangst mocht nemen. We zagen hem jonassen tijdens de bloemenhuldiging en het gejubel in het Heineken House in ontvangst nemen zonder te zeggen 'ok jongens, laat maar even'. Dat hebben we geweten. Blijkbaar vindt u dit soort 'sportief gedrag' erg akelig. Bedenk dan dat Bob the blob in de dagen vooraf precies wist te vertellen hoe hij Kramer moest verslaan (sure) en ondanks zijn grootspraak, tijdens zijn eigen 10.000 meter door Kramer werd aangemoedigd. Bob, niet juichen maar buigen (foto: hét moment dat Sven gediskwalificeerd werd).

Reaguursels

Inloggen

Waarom geen topic over die ongelooflijke loser van een bobsleeërt?
Die kan echt niet ongestraft huiswaarts keren, hoor!

Stomme Calkerlijer! Wat een zielige rukker ben jij. Boehoe... ik ben bang..., die bobbaan is eeeng. Wèèeee... godskolere wat een jankerd. Zelfs meiden boppen die baan zonder gemekker, maar nee hoor, wij hebben weer de grootste schijtebroek van de wereld gestuurd.... Sukkel Calker! Sukkel! Sissie! Palenbijter!

Giaur! | 26-02-10 | 15:59

Het is leuk voor de mindere goden als ze ook 'ns een keer wat winnen en daar hoeft niet zo smalend over gedaan te worden.

Voor Sven Kramer is een kleine tegenslag ook niet noodzakelijkerwijs verkeerd; hij zal waarschijnlijk een beter iemand van worden. Misschien wat minder rijk...

Ptah | 25-02-10 | 08:45

Vraagt die vrouw van de NBC aan Bob "Do you think Sven is stupid?"
Ze zouden zo maar kunnen denken dat Sven stoned was tijdens het interview en tijdens de race.

BOTTEAM | 25-02-10 | 04:17

Hé, Don't hate the player, hate the game. Punt.

potentieel terrorist | 25-02-10 | 02:56

Natuurlijk mag De Jong blij zijn, maar het is natuurlijk niet gepast om op deze manier te reageren. Dat zure gezeik van 'Kramer maakt een fout, De Jong wint brons, dus hij mag best zo juichen' is in mijn ogen minimalistisch overgerelativeer. Een fout als Kramer gemaakt heeft staat los van zijn kwaliteit als schaatser, en hoewel De Jong natuurlijk het volste RECHT heeft op zijn medaille, moet en mag hij (vanuit normen en waarden) niet zo ongecompliceerd blij zijn.
Ook al lijkt het me erg kudt om altijd in de schaduw van een ander te staan. Conclusie: gefeli Bob, maar wat ben je een kleaudtzak.

Dexstir | 25-02-10 | 01:49

Duidelijk een pact tussen Kramer en Kemkers. Beiden hadden de toto (1.Lee, 2.Skobrev, 3.de Jong) goed voorspeld. Een gouden plak van Kramer had hun dus alleen wat extra sponsorgeld opgeleverd. Kramer heeft met de een OR (gediskwalificeerd) laten zien dat hij zich niet meer hoeft te bewijzen. Echter, met deze epic fail gaan ze voor eeuwig de geschiedenisboeken in en zijn ze binnenkort het beste duo om in te huren door en voor bedrijven die weer op rails moeten worden gezet na een beetje tegenwind....
Kortom, een gevulde bankrekening is belangrijker dan een gevulde vitrine :-)
Of zou het toch echte pech zijn?

crk | 25-02-10 | 01:08

Wat een ongelovelijke A-sportieveling is dat. Ik verbaasde me al over die jap of koreaan of wat was het met zijn respectloze vlag. Hoe blij kan je zijn als je op die manier een plak pakt.

amaster | 24-02-10 | 22:32

@krem | 24-02-10 | 18:45

helemaal eens, ik rijd, idioot die ik ben, wedstrijden en inderdaad als je op je plaat gaat dan wacht er echt niemand, Integendeel rijden wordt er geroepen, doe ik trouwens ook als er één op z'n muil gaat;-)).

SJEAN | 24-02-10 | 21:03

Bob heeft nu toch gewoon recht op deze medaille? Dat er fouten zijn gemaakt in het Sven Kamp is niet zijn probleem.

Kliklaminaat | 24-02-10 | 20:17

Die foto is van de bloemenceremonie! Dit is demonisatie.

sjorsvdg | 24-02-10 | 20:16

best blij nu dat het gros van de reakties het gelukkig oneens is met de stemmingklopperige en bedroevend foute kop en inhoud van dit artikel

sills | 24-02-10 | 19:43

Bob is een matennaaier en een lijkenpikker....

Ayaan Sorry | 24-02-10 | 19:29

De Focking Heaumeau zat lekker met zijn moeder aardappeltjes te eten in hun eigen huisje buiten het Olympisch durp....
Zijn optreden tijdens Peking Express deed mij al vermoeden dat deze ..... niet helemaal kosher was.

Kwatz | 24-02-10 | 19:29

tja tis een stomme boer wat had je anders van hem verwacht.

dikkegek | 24-02-10 | 19:02

NSB-ers (verraders en erbijlappers) zitten vooral op de redactie en bij de kantoorratten die dit telegraaf blog bezoeken. Zelf kan men nog 10km toerschaatsen en heeft men nooit enige sportprestatie gelevered buiten in een computerspelletje.

antizanic | 24-02-10 | 18:57

@ En-el Hak | 24-02-10 | 14:07

zucht.. jij kent natuurlijk niet meer koersen dan de tour.. geloof me het gebeurt in bijna elke wedstrijd, elite, masters, beloften,amateurA, overal.. en ze rijden dan nog harder weg dan dat ze bij de nieuwelingen doen haha dus geloof niet dat het uit sportiviteit is maar gewoon berekend

krem | 24-02-10 | 18:45

gediskwalificeerd worden = verliezen....
Daar kan Bob weinig aan doen. Als ie was gevallen had je eenzelfde soort scenario gehad...

Alcoholic | 24-02-10 | 18:39

We zijn helemaal gek geworden .... veel te veel aandacht voor... het zal ongetwijfeld jammer zijn, maar goed, eigen schuld, dikke bult.
Wat dat betreft ben ik het volledig eens met ergernissen.wordpress.com/

Wees_eens_creatief | 24-02-10 | 18:37

Schaatsen is net als darts: het aanzien niet waard.

Ultrakul | 24-02-10 | 18:12

zal toch geen omkoperij geweest zijn????????????????

bmwf650 | 24-02-10 | 18:09

Goh. Volgens mij is dit een Godwinnetje in de titel... Winnen doe je samen, verliezen doe je alleen. Of was het andersom?

Mr Dixit | 24-02-10 | 18:05

Natuurlijk mag ons Bobske blij zijn maar de getoonde uitbundigheid is niet des Bobs bovendien in perspectief van het svwisseltje gewoon kudTgedrag.

hoocheecoochee | 24-02-10 | 18:04

Als Geenstijl zo nodig de NSB erbij moet halen dan stip ik bij deze ff aan dat eigenaar de Telegraaf destijds heulde met den bezetter en de NSB. Is toch ietsje erger dan blij zijn met je niet meer verwachte bronzen plak. Bovendien: HOAX, foto is van bloemenceremonie.

Hedel Vleespet | 24-02-10 | 18:02

Zou Sven die 3 ton terugeisen van Kempers?

"Kramer is already a millionaire, with a string of sponsorship and endorsement deals. However, a source close to the 23 year old told Yahoo! Sports that many of his deals were bonus related and that a second gold in Vancouver would have boosted his earnings by an estimated 300,000 Euros."
sports.yahoo.com/olympics/vancouver/sp...

Prof. D.A.H. Vintik | 24-02-10 | 18:02

wie is rob de jong

harob | 24-02-10 | 17:57

Wat een gezeik win je brons door dat een ander een fout maakt dan mag je niet eens blij zijn. Om hem met een NSB'er te vergelijken slaat helemaal nergens op ga dan liever reclame voor winter banden maken GS.

HollandsGlory | 24-02-10 | 17:46

ronduit belachelijk het gedrag na afloop van deze tuinkabouter. helemaal belachelijk dat de koreaan nog even op de schouders moest op initiatief van tuinkabouter. bah,wat een miezerig mannetje.

william2190 | 24-02-10 | 17:27

Bob, je bent een apaat.

yuck fou | 24-02-10 | 17:22

wat een onzin, sven is gediskwalificeerd en Bob heeft gewoon een bronzen plak, en daar is ie terecht heel blij mee. nog even en Bob heeft het gedaan. wat een gejank. en wat als een ander gediskwalificeerd was (die koreaan bv) hadden we dan niet met zijn allen hard gejuicht. beetje hypocriet.
En omdat kemkers een kapitale fout maakt, zou Bob niet mogen genieten van zijn bronzen plak. StierePeop!

oh nee he | 24-02-10 | 17:21

NSB'er? EnEsBeër? U zult de aanhangers en sympathisanten van Geert Wilders bedoelen!

wil van reem-talma | 24-02-10 | 17:07

WHEEEEE

Jongen ga allemaal bij de pakken neer zitten want Bob heb gejuicht toen ie brons verdiende..MAAAR als sven gewonnen zou hebben dan maakt het niet uit dat Bob pech had dat ie int begin niet lekker ging of die andere NL knul die ook niet echt goed ging....

Nee Sven denken we aan maar die andere hoe heet die ookalweer ;P

Gijsbert | 24-02-10 | 16:50

+K

Ad Telenooie | 24-02-10 | 16:49

Tut tut jongens. Bob is gewoon hartstikke blij dat 'ie een FRANSMAN net achter zich heeft weten te houden.
Een FRANSMAN, dames en heren.

Peppie van Cockie | 24-02-10 | 16:47

@Oogkoek | 24-02-10 | 16:19

en dan zeker de carnavalskraker zingen
'bij Hoevelaken linsaf'

Ad Telenooie | 24-02-10 | 16:41

Wat een teringlijer die Bob! Sven is de echte kampioen!
Op de radio hoor je ook dat die gelijk staat te juichen op het moment dat Sven verkeerd wisselt!

Crook | 24-02-10 | 16:41

Ja leuk dat je dan toch derde wordt, maar om nou te gaan juichen. Het is niet meer je eigen verdienste Bob, maar de fout van een ander dus je mag blij zijn dat je door geluk een bronzen plak hebt, maar zeker niet door je eigen kwaliteit, goede schaatser ben je maar dit is FAIL.

DickieDick | 24-02-10 | 16:40

Voor mij is Sven de Kampioen.
En die Bob de Jong met zijn muppet bekje mag niet in de schaduw rijden van Sven Kramer.
Al had hij de juiste baan genomen dan nog was hij de snelste op de 10 km geweest,
Dus bobby boy als ik jou was zou ik trots zijn erop dat ik later aan mijn kleinkinderen kon vertellen ,En zal opa jullie eens iets vertellen? opa heeft zelfs met de grote Sven Kramer mogen trainen en schaatsen.
En ik weet zeker dat die kleine kinderjes dan met open mond luisteren naar opa bob

sawwa | 24-02-10 | 16:38

leuk gevonden, NSB...

of wel | 24-02-10 | 16:26

Hoor net van insiders dat Bobbie de hotelkamer naast Svennie-boy heeft gehuurd en al de hele avond/nacht aan het feesten is met een stel Koreanen en Gerard "helder momentje" Kemkers. Ze hebben ook Frans Bauer laten aankloppen met een banaan in zn handen en toen moesten ze allemaal erg hard lachen.

Oogkoek | 24-02-10 | 16:19

goddamnit to hell met die hoaxen van tegenwoordig.

dr. fors | 24-02-10 | 16:13

dr. fors | 24-02-10 | 15:53
Lees de reactie nog ff door en kom erachter dat Bob toen helemaal niet juichte.
Dat was een hoax van Hoxha. Die foto is van tijdens de ceremonie!

Schaatser | 24-02-10 | 16:07

Ja Bram, de Beweging bestond ook uit meerdere mensen.

dr. fors | 24-02-10 | 16:06

Wat een onzin!
Snel schaatsen is één ding. Alleen is het, zeker op de 10km, ook van belang bij de 25 wissels steeds de goede baan in te schaatsen.
Pure fout van Sven en Gerard.

Terecht dat Bob juicht!

BramB | 24-02-10 | 16:01

Het gaat er om dat Bob juicht op het moment dat er zich een drama voltrekt voor Sven. Dan ben je gewoon een eng mannetje en een gladde paling. Compleet met kutbrylcreamkrullen en een stomme kop. Of was dat nu mijn vriendin.

dr. fors | 24-02-10 | 15:53

Wat een geloel; als Sven goud had gepakt, was Bob 4e geworden, voor de man ook een persoonlijk drama. Was Sven dan ook nederig geweest en had hij dan ook niet mogen juichen? Jesus, waar hebben we het over?!
Jammer Sven, gefeliciteerd Bob!

Fappentap | 24-02-10 | 15:39

Ja en Sven heb dat hockey mormel 'snachts in ijn nest liggen. en daar hoor je ome BOB toch ook niet over. Hij zou er zijn plak graag voor inleveren

darnoc | 24-02-10 | 15:18

Of juichen op zijn plaats is, laat ik even in het midden. De ware sportman herken je ook aan nedrigheid. De wijze waarop Sven zich direct na het incident voor de camera vertoonde toonde de ware grote sportman. Dito later voor Kempers, neemt prubliekelijk alle schuld op zich. De Jong toont zich het prototype van een hypocriet is so wie so al qua uitstraling geen uithangbord voor het Nederlandse schaatsen en sport. Waarom heeft hij nooit goede sponsors kunnen vinden na zijn goden plak in Turijn. Hij ziet er uit als een luttetje, heeft geen goede woorden en blijkbaar is het zichtbaar wat voor hyprocriete man hij is. Altijd half jammerend hoe oneerlijk de wereld ook is. Moeten we hieraan een voorbeeld nemen hoe we ons als topsporter moeten gedragen. Sven is kwaad, terecht, maar draagt zijn verlies in ieder geval manmoedig en als hij nu met de achtervolgingsploeg (zonder zielepoot Bob) ook nog eens goud haalt dan is hij de kanjer van het schaatsen voor mij en ik denk voor velen ....

kamer994 | 24-02-10 | 15:11

Kunnen we het asjeblieft even níet over schaatsen hebben ?
Voor De Literator is het vandaag: "just another svensday" !

De Literator | 24-02-10 | 15:00

Wat een gemiemel, redactie... Sven verliest, dus moet Bob balen terwijl hij eerlijk een medaille heeft gepakt? Hou toch op. Sven is een grote jongen die omgekeerd ook gewoon met zijn medaille zou juichen als Bob de Jong bijvoorbeeld in de race was geweest voor goud maar door een foutje (een misslag, een blokjesfout, whatever) het net niet zou halen. En dan zou Nederland keihard voor en met Sven hebben staan juichen.

Joris Draaksteker | 24-02-10 | 14:47

Hoxha heeft helemaal gelijk!
De Jong was gewoon 4e, maar door een fout van Kemkers wordt Kramer gediskwalificeerd en krijgt hij toch brons. Dit is een vreselijk drama voor Kramer. Als je dan zo zichtbaar gaat juichen ben je gewoon een misselijk naar mannetje.

JanModaal | 24-02-10 | 14:38

By the end of the day, it is just business...- als topsporters niet over een behoorlijke dosis egocentrisme zouden beschikken, dan zouden ze geen drijfveer hebben om te winnen. Als je fouten maakt, wordt je gediskwalificeerd, zo gaat dat in de sport. Bob de Jong heeft - met zijn 33 jaren- bepaald niet slecht geschaatst, hij heeft het volste recht om trots en blij te zijn en hij heeft het volste recht op zijn plak - daar kan 'ie met recht mee thuis komen.

azoturie | 24-02-10 | 14:36

Pssst, niet doorvertellen hoor, maar schaatsen is een individuele sport, dus natuurlijk juicht Bob. Ook dat is topsport: de concentratie gedurende 25 rondjes vast weten te houden. Kramer kon dat jammer genoeg niet op het moment supreme....

brunswijk | 24-02-10 | 14:32

In de voetsporen van Guus maakt Kemkers vanmiddag bekend dat hij Bondscoach wordt van Zuid-Korea, let maar op.

IMDNME | 24-02-10 | 14:24

ben benieuwd of ie nog gevraagd wordt voor de nieuwe "BOB" campagne.

nase | 24-02-10 | 14:20

Bob de Jong heeft gewoon goed gereden. Leuk voor hem dat hij er nu een medaille voor krijgt. Hoop dat hetzelfde voor Sven geldt over 4 jaar, met goud dan, welteverstaan..

Koning_poephoofd | 24-02-10 | 14:16

Nederland verliest een gouden plak door een verkeerde wissel, Belgie 19 levens....

bra-brand | 24-02-10 | 14:15

VoetbalPlusÉén | 24-02-10 | 13:53
20 k voor een bronzen plak.

DebD | 24-02-10 | 14:09

@krem | 24-02-10 | 13:20
In de koers gaat het helemaal niet zo. Kijk eens wat er gebeurt als de nummer twee in de Tour op de laatste dag stevig aanvalt....

En-el Hak | 24-02-10 | 14:07

Volgens mij is het best een goede prestatie als je Brons wint. Veel stommer is het om verkeerd te wisselen, hahaha. Wat eem sufferd die Sven. Gerard & Bob, een prima stel....

Leiphuizen | 24-02-10 | 13:57

@niet voor de hond | 24-02-10 | 13:20
Reactie/aanpassingen/rectificatie zou inderdaad op zijn plaats zijn. Zolang ze dat niet doen, doen Hoxha en GeenStijl hun 'stijlloze' naam eer aan. Kudtgasten.

HJDB | 24-02-10 | 13:56

trouwens,
ik zou daar toch niet om kunnen juichen, je hebt tenslotte gefaald en hard ook, want je schaatste als een oude man..
Een echt goede actie zou zijn.. je eigen plak afstaan aan de echte kampioen: Sven!

IN JE MIK | 24-02-10 | 13:55

Gefeliciteerd met je prijs Bob!

Krijgen sporters eigenlijk nog een premie of iets dergelijks wanneer zij een medaille winnen op de Olympische spelen?

VoetbalPlusÉén | 24-02-10 | 13:53

iets met brood en doood

pwman | 24-02-10 | 13:52

afgunst is op z'n plaats

IN JE MIK | 24-02-10 | 13:52

Prof. Hoxha? Heeft u ook meegewerkt aan bijvoorbeeld de nucleaire bewijslast tegen Irak of het IPCC-rapport. Bob leefde dus eerst mee met Sven, en was later gewoon blij. Normaal menselijk gedrag dus. En of je dan zo blij moet zijn wanneer je alsnog brons krijgt is persoonlijk, maar Bob was het wel.

CMPT | 24-02-10 | 13:51

Bob is ook een held, net als alle andere schaatsers die op de Olympics mogen aantreden. Het draait zeker niet alleen om Sven! Enorme fout, maar regels zijn regels.

Het gaat te ver om Bob nu NSB'er te noemen. Na 4 jaar keihard trainen en knokken, zelfs in de wedstrijd knokte hij zich er doorheen, heb je het recht te juichen als je op het podium komt!

S.E. von Pilsen | 24-02-10 | 13:45

Gefeliciteerd Bob!
Jij was gewoon beter dan Sven want daarom heb jij brons en hij niets. Dat zijn de feiten. Jij deed wat je moest doen en als Sven dat ook gewoon gedaan had dan was hij niet gediskwalificeerd geworden. Punt.
En ach, de Olympische Spelen... Meedoen is toch belangrijker dan winnen?

leo de pejo | 24-02-10 | 13:44

Ik had precies het zelfde gedaan, had die kemkers maar op moeten letten.

neegijdan | 24-02-10 | 13:40

Om bob nou meteen onsportief te noemen vind ik wel wat kort door de bocht...

Body14 | 24-02-10 | 13:31

het is maar een spelletje,eddie de eagle stond 4 jaar lang in de tuin te oefenen op een glijbaan en won ook nooit wat maar deed wel mee en daar gaat het toch om.. toch?

poetsnoet | 24-02-10 | 13:29

Bob heeft brons.
En kramer? De sukkel? Die heeft niks nakkes nada. Wel eeuwige roem, net zoals dat akkefietje met Hilbert van der Duim in 1981 (?) toe hij een rondje te vroeg dacht dat hij al klaar was en de overwinning al ging vieren terwijl zijn tegenstander nog effe aanzette en dus won....
Kramer en vooral de media dacht dat het slechts een formaliteitje was dat goud halen. Waarom zouden we erom schaatsen? Kramer haalt het wel effe.
Jaja, natuurlijk. En Ria Visser zou ik wel doen. Gewoon omdat het kan.

pete68 | 24-02-10 | 13:24

@ De_Sfinx | 24-02-10 | 13:12

hij heeft in ieder geval 1 ding goed gedaan en dat is na elke binnenbocht komt een buitenbocht..

krem | 24-02-10 | 13:22

Beetje extreme reactie vind ik. Tuurlijk ben je dan blij, maar wel kut voor Kramer natuurlijk. Beetje een klungelige fout van z'n coach. Maar het zijn en blijven mensen.

Superkuiken | 24-02-10 | 13:21

Sven is blijkbaar toch geen topsporter, en verder loop niet te janken over een medalje. Schaatsen, who gives a rat's ass...

Brakke Obama | 24-02-10 | 13:20

@ En-el Hak | 24-02-10 | 13:01
hoezo zou Bob geen respect ( aargh heb je dat woord weer) voor Kramer hebben ? zo gaat het nu eenmaal in de topsport.. je wint en je bent blij, Bob hoeft helemaal geen rekening met de faal van Kramer te houden.. hij wint een plak en mag daar blij om zijn, omdat het nu komt omdat Kramer de pech heeft dat hij zelf en z'n coach niet aan het opletten waren doet daar niks aan af.. in de koers gaat t vaak nit zo.. demareren als een gevaarlijke concurrent lek rijdt en gelijk hebben ze, moet hij maar niet lek rijden, sneu maar that's life

krem | 24-02-10 | 13:20

@De_Sfinx | 24-02-10 | 13:12. En, lucht het op?

Baugnez | 24-02-10 | 13:20

Hoxha, inmiddels is al uren duidelijk dat deze foto NIET genomen is op het moment dat Kramer gediskwalificeerd is. SatchRules | 24-02-10 | 12:50 toont de ware reactie van De Jong op het moment dat het misgaat.
Kom op met je rectificatie/excuses slappeling.

niet voor de hond | 24-02-10 | 13:20

Ach geef hem eens ongelijk. Hij wint een medaille doordat Kramer gediskwalificeerd werd, ja, dan zou ik ook juichen!
Als Kramer had gewonnen was hij het podium afgeschopt, dus laat hem ff blij zijn...

OverSoft | 24-02-10 | 13:16

Kan mij een shorttrack race herinneren van vorige spelen herinneren dat de eerste 4 vielen en nummer 5 met het goud wegliep. Reageerde hierop wel beschaafder dan nsbob

Kingeef1975 | 24-02-10 | 13:16

Ik vond hem al zo op Bono lijken

Symmachus | 24-02-10 | 13:15

De_Sfinx | 24-02-10 | 13:12
De rest van Nederland kotst helemaal niet op Bob.
Ik wel op jou.

Schaatser | 24-02-10 | 13:15

Hoxha is duidelijk geen sporter

Boris011 | 24-02-10 | 13:14

Je hebt winners en losers bij sport. Winners juichen, losers huilen.

Kei van de Aanstoot | 24-02-10 | 13:14

Als Bob er wat aan kan doen dat Sven verkeerd rijd? Laat Bob lekker blij zijn met z'n bronzen plak. Sven had precies hetzelfde gedaan.

DinkyWinky | 24-02-10 | 13:13

Goddank, dacht dat ik de enige was die me hier mateloos over liep op te winden. Bob de Jong is een hond, walgelijk onsympathieke en bovenal slechte schaatser die al lang over zijn piek heen is.
Wat hij gisteren liet zien was het toppunt van onbeschaamd egoisme en misplaatste blijheid. Op deze manier een medaille winnen is geen reden tot feest maar een reden tot schaamte. Hoe kun je in hemelsnaam juichen? Hij zette een bar slechte wedstrijd neer.
Ik ben blij dat de rest van nederland ook op De Jong kotst, hoop niet dat hij met z'n rotkop overal op tv aan tafel zit volgende week om te vertellen hoe goed hij het gedaan heeft.

De_Sfinx | 24-02-10 | 13:12

NSB-ploeg, welja Hoxha gooi er maar een Godwin tegenaan, gelijk had je toch al niet.

pendajo | 24-02-10 | 13:12

Zeer onsportief, tuurlijk is Bob blij met zn bronzen plak. Vergeet alleen niet hoe hij die verdiend heeft... Gepaste reactie lijkt me op zijn plaats in dit geval!

Marshall'80 | 24-02-10 | 13:12

De een zijn dood is de ander zijn....... Inderdaad.
Bob, Gefeliciteerd jongen.

PiGGY | 24-02-10 | 13:08

-weggejorist-

rocky117 | 24-02-10 | 13:07

Kweenie, ik kijk al schaatsen sinds Hilbert (je mot nog een rondje) van der Duim maar dit massale commerciele geneuzel, stemmingmakerij en zwarte pieten stemt mij droevig.

oedivats | 24-02-10 | 13:05

natuurlijk is hij blij dat hij gewonnen heeft wie niet, het is gewoon zuur dat sven een grote fout begaat.

@sven, zonder diepte punten geen hoogte punten

sirjasper | 24-02-10 | 13:03

Gerard Kemkers geeft om 16:30 een persconferentie. Ik denk einde samenwerking.

*BEEP* | 24-02-10 | 13:01

@krem | 24-02-10 | 12:47
Dat ontbreekt tegenwoordig in de maatschappij en doet blijkbaar ook in de sport opgeld: het totaal gebrek aan medeleven. Fuck you. 'k heb een tijdlang vechtsporten beoefend en het eerste wat je leert, is je tegenstander respecteren. Ja ja, zo ziet dat er niet uit in de ring, ik weet het, maar naderhand volgen de omhelzingen. Concurrende vechtsporters zijn negen van de tien keer ook nog eens met elkaar bevriend.
Welnu, dan spreken we in deze over een LANDENTEAM. En dan ga je als een mongool lopen juichen? Zeer onsportief.

En-el Hak | 24-02-10 | 13:01

Mooie prestatie Bob!! Gefeliciteerd!

rijdenderechter | 24-02-10 | 13:01

Het niveau wordt steeds beter hier, chapeau

neemjemoederindemali | 24-02-10 | 12:59

ik denk dat hoxha zal zeggen: nee ik sta mijn 3e plek wel af... als een echte verzetsman!! pfff lekker simpel om de nsb erbij te halen

Warhawk | 24-02-10 | 12:59

IDSMAddog | 24-02-10 | 12:46
Jij bent helemaal een bassie. Die plak niet verdiend door eigen prestatie? Nee iemand anders heeft die tijd voor hem gereden. Wedden dat jij ook had staan juichen als je denkt naast het podium te eindigen en toch een olympische medaille pakt? Niet zo schijnheilig doen.

PTS | 24-02-10 | 12:58

@ oedivats | 24-02-10 | 12:52

das waar maar dat maakt niks uit.. geen 10 is geen 10

iedereen weet dat Kramer de beste op de 10 is alleen deze wedstrijd even niet.. daarom is de OS ook zo'n bullshit omdat de winnaar niet altijd de beste is, je kan ook gewoon toevallig in de week de beste zijn.. geef mij maar gewoon een echte compititie ipv een toernooi, aan het eind vh seizoen is de nr1 ook echt de beste

krem | 24-02-10 | 12:57

Kudtsport. Ik was de puck al 2 tellen na het startschot kwijt.

Tobus | 24-02-10 | 12:56

Gaaaaaap...

Drs.. Gelul | 24-02-10 | 12:55

Hoxha, je bent een lul. De Jong is terecht blij met brons, ook al komt het door een stommiteit van Kemkers/Kramer.

@SatchRules | 24-02-10 | 12:50
Het is inderdaad deze foto www.telegraaf.nl/telesport/vancouver20... die er toe doet.

HJDB | 24-02-10 | 12:55

Vind het ook nog steeds ongelofelijk wat ik gisteren gezien heb in die laatste rit.
En het is lichtelijk onsportief van Bob om zich zo te gaan juichen. Maar dat is topsport, hoe denk je dat het bij het skiën, ijsdansen, roddelen gaat? Juist ja, precies hetzelfde, als iemand op z'n muil gaat of een poortje mist wint een ander goud. It's all in the game. Dus alle NSB-roepers ga lekker huilen met z'n allen.

wo ist der bahnhof | 24-02-10 | 12:53

of 2.

oedivats | 24-02-10 | 12:53

krem | 24-02-10 | 12:50
Jahaa, maar je wint geen 4 seconden met 1 extra binnenbocht

oedivats | 24-02-10 | 12:52

Bob de Jong: N(iet) S(ilver) B(rons)
Bob gaat misschien nu sturen in de 4 mans-Bob
Bob wordt de Bob voor de bezopen Erica Terpstra.

IndoFortuyn | 24-02-10 | 12:50

Er moet iemand geslachtofferd worden, dus dan de Jong maar??? Kom op GeenStijl, dat is toch nergens voor nodig? Volgens de televaag is dit trouwens de foto van het moment waarop de Jong de foute wissel ziet: www.telegraaf.nl/telesport/vancouver20...

Ziet er toch FF anders uit dan boven dit verhaal.

SatchRules | 24-02-10 | 12:50

@ oedivats | 24-02-10 | 12:49

als je 2x een binnenbocht neemt leg je toch minder afstand af ? waarom zou je anders wisselen..

krem | 24-02-10 | 12:50

En-el Hak | 24-02-10 | 12:31
Je kunt die aanwijzing aan zijn coach ook als professionalisme zien. Bob de Jong heeft (door schade en schande wijs geworden) de zaken gewoon beter in de hand dan Sven Kramer die zo onzeker/ongeconcentreerd is dat hij aan het eind van de kruising niet meer weet welke bocht hij moet nemen. Helaas worden fysieke en mentale vermogens bij de meeste sporters niet tegelijkertijd ontwikkeld.

Sanglier | 24-02-10 | 12:50
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 24-02-10 | 12:50

@IDSMadDog | 24-02-10 | 12:46
Daarentegen was Bob de Jong wel in staat zich te realiseren in welke baan die op welk moment moest schaatsen en dat blijkt ook onderdeel van de wedstrijd te zijn.

Aiii | 24-02-10 | 12:49

krem | 24-02-10 | 12:45
Pak je telraam erbij en ga maar rekenen..
Oja, Mart Smeets ga a.u.b met de fut en neem Ria (ik meur naar) Visser mee

oedivats | 24-02-10 | 12:49

Sja, Sven was ook lekker collegiaal naar Erben tijdens akt. Sven wist ook dat ie geen kans had op de 1500. Maar om de verveling tegen te gaan, lange wachten tussen de 5 en 10 in vancouver stond hij zijn plek niet af aan erben. Deze laatste kan het namelijk wel knallen op de 1500. Maar goed evenzogoed trieste afgang. Bob is een vreemde snuiter, die a la Hans van Helden in eklkaar zit.
Toedeloe

Jan-Willm | 24-02-10 | 12:48

@ En-el Hak | 24-02-10 | 12:43

meedeleven ? flikker toch op, er is niemand dood hoor, Kramer faalt en Bob pakt een prijs en is blij, hij is Kramer z'n nanny toch niet ?

krem | 24-02-10 | 12:47

@Tobiasje | 24-02-10 | 11:09

Ja, das nou precies het punt. Hij heeft die plak niet verdiend door eigen prestatie, maar door een fout van de coach. Hoe blij moet je daarmee zijn? Ik zou zo'n medaille niet willen hebben, maar ik ben ook geen topsporter. Naja, als je voorhuidjoggen meerekend wel misschien.

IDSMadDog | 24-02-10 | 12:46

Hoxha:
1) jij weet niet wat topsport is.
2) jij weet niet hoe erg de oorlog was.
Ik zou echt mijn excuses aanbieden voor deze vuige teksten.

Het Vragevuur | 24-02-10 | 12:46

Gefeliciteerd Bob, geniet ervan.

Superior Bastard | 24-02-10 | 12:45

O ja, nu is Kramer opeens een loser en een prutser. Hallo, hij heeft wel al een keer goud voor Nederland gepakt. Stelletje NSB'ers.

En-el Hak | 24-02-10 | 12:45

@ oedivats | 24-02-10 | 12:42

hoezo de snelste ? hij heeft niet eens 10km gereden..

krem | 24-02-10 | 12:45

Typisch oranje gevoel hier. Konden jullie niet met je oranje muts de straat op. Dan maar haten op de sporter. En Bob en die Koreaan moeten weten dat ze geen kampioenen zijn. Zo is die plak niets waard, hadden ze hem net zo goed bij de giftshop kunnen kopen.

Da was ik nie... | 24-02-10 | 12:45

of hij is gewoon blij dat ie na maanden/jaren hard trainen een medaille heeft gehaald op de OS2010.........

Warhawk | 24-02-10 | 12:45

Het wachten is op de volgende 10K met Kramer. Op een hooglandbaan gok ik op een wereldrecord laag in de 12:30, liefst tegn Lee of anders De Jong.
Want de Himmelhoch jauchende Bob is inderdaad zum kotzen, het fluitconcertje in het HHH was goed.
Voor de rest is Mart Smeets een journalistieke idioot. Het gaat er helemaal niet om of Kemkers dit niet expres deed. Enige wat telt is dat hij op het moment-supreme niet de juiste handelingen verrichtte c.q. op basis van, volgens eigen zeggen, een twijfelachtige, niet zekere waarneming wel een onomkeerbare beslissing nam. De druk kennelijk niet aan kon en volledig door het ijs zakte toen het erom ging. Veldkamp zat er in zijn analyse dichterbij.

stoomloc | 24-02-10 | 12:44

@Drs.. Gelul | 24-02-10 | 12:33
Dat zijn de regels. Maar het gaat nu om de houding van De Jong. Er zijn talloze voorbeelden van sporters die, ondanks hun winst, het verlies van de ander even prioriteit maken. Gewoon, uit sportiviteit. Kan me Karembeu die zich om Seedorf bekommerde nog herinneren. Ging Bob naar Kramer om even zijn medeleven te tonen? Volgens mij niet. En dat zijn dan landgenoten. Als voetballers op die wijze reageren, staan de kranten vol over de 'verpeste sfeer in het team'.
Nee, Bob maakte er zelfs een feestje van. Het is gewoon een nare gozer.

En-el Hak | 24-02-10 | 12:43

hij mag toch blij zijn ? wat is dit nu weer voor gezeik.. hij heeft toch niks met die sukkel van Kramer te maken, feli Bob, en geniet dr van

krem | 24-02-10 | 12:43

Niet zeiken, domme sport waarin het te al te lastig is om te weten in welke baan je moet schaatsen en dan klagen dat iemand anders zijn medaille viert die hij fair en square wint?
.
Het is alsof Feyenoord per ongeluk op het verkeerde doel gaat schieten in de klassieker tegen Ajax en dan naderhand iedereen gaat klagen dat de spelers van Ajax hun 50-0 overwinning vieren. Wereld op zijn kop.

Aiii | 24-02-10 | 12:43

Vuige titel
Heel vuige titel
Sporters rijden voor zichzelf, alleen met die instelling kom je aan de top.
Laat hem blij zijn met zijn medaille. Het is een harde werker.
Dat jullie zo erg met Sven meeleven is jullie zaak.
Echt hele vuige titel.

Het Vragevuur | 24-02-10 | 12:43

Winterbanden, the sequel.

wegmetdebijstand | 24-02-10 | 12:43

Begrijp het nou, OS ieder voor zich. Wat nou land vertegenwoordigen?

Irvanoz | 24-02-10 | 12:43

Onzinverhaal. Topsport is egoïstische business. Bob heeft zich vier jaar lang lopen afbeulen en is nu blij dat hij kan oogsten. Niks mis mee.

wegmetdebijstand | 24-02-10 | 12:42

Die Koreaan zit aan de rotzooi, dat kennie anders. verder is Bob een lulletje rozewater 1e klas en Kempers een zenuwachtige debiel. Sven een arrogante kwal maar hij is wel gewoon de snelste.

oedivats | 24-02-10 | 12:42

Bob je bent geen winnaar !!
en geen teamplayer..

Manic Mode | 24-02-10 | 12:42

Volledig terecht. Had Sven maar meer aan z'n hersencellen moeten werken.

..zapper | 24-02-10 | 12:41

Als het andersom geweest was, had Sven ook staan juichen om z'n bronzen plak hoor.

Baugnez | 24-02-10 | 12:40

Tuurlijk baalde hij van de diskwalificatie. Maar hij mag best blij zijn met zijn medaille. En ook juichen. Komt op mij niet over als 'ben blij dat Kramer de verkeerde afslag nam.'

Willem4246 | 24-02-10 | 12:40

Sanglier | 24-02-10 | 12:25
Belchinezen, net als gisteren. Ik zit te wachten op de fotoserie waarin je Gerard ziet bellen, dan een Bel-Chinees op de tribune en vervolgens het de aanwijzing van Kemkers: neem de binnenbaan.

niet voor de hond | 24-02-10 | 12:37

Flikker op, wat heeft hij met die prutsende Kramer te maken? Hij wint een medaille, is daar blij mee en viert dat. Je kater niet afwentelen op winnaar Bob, Hoxha.

PTS | 24-02-10 | 12:36

Wat een sensatie zoekerij zeg.. doe toch normaal Bob is blij hij krijgt brons maakte net als Lee geen wisselfout PUNT.

Jankerts

Malarkey | 24-02-10 | 12:35

Dus resumerend:
Het ruime merendeel reaguurders vindt dat Bob wel blij mag zijn met zijn medaille.
Bob toont wel begrip voor het foutje van Sven (zie ook Schaatser | 24-02-10 | 11:31).
Foto is niet van moment van diskwalificatie maar van het moment van de ceremonie (zie ook Schaatser | 24-02-10 | 11:58).
Dus wie is hier nu de NSB'erT, Hoxha?

Schaatser | 24-02-10 | 12:34

absoloetlie | 24-02-10 | 12:16
Ah in Duitsland had je bruinhemden. Gelukkig maar voor de WA, zwart heeft veel meer klasse.

Vieze Tonnie | 24-02-10 | 12:34

En-el Hak | 24-02-10 | 12:31

Hij die niet in de juiste baan rijdt verdient geen plak.

Drs.. Gelul | 24-02-10 | 12:33

Gefeliciteerd Bob!
Jij hebt wél opgelet, verdiend!

Mac The Ripper | 24-02-10 | 12:33

@SJEAN | 24-02-10 | 12:24
Het gaat ook om de wijze waarop. Topsport is hard, dat geloof ik graag, maar een beetje respect voor een landgenoot (je rijdt wel voor je land in deze, ja!), collega en werkelijk kampioen is op z'n plaats. De Jong reed gewoon bagger en hij weet 't. Wie al z'n kaarten op een olympische 10 km zet en dan bezig is met de plaats van z'n coach, is gewoon geen medaille waard.

En-el Hak | 24-02-10 | 12:31

Kramer is ook maar een tegenstadner. Rijd voor een andere ploeg. Dat hij nou toevallig nederlander is wil niet zeggen dat Bob dan maar treurig moet doen omdat hij geen goud gewonnen heeft. Bob heeft brons en is daar terecht blij mee.

NewEnglandPatriots | 24-02-10 | 12:29

Als PSV wint door een eigen doelpunt van de tegenstander piepen de boeren niet.

Drs.. Gelul | 24-02-10 | 12:27

Watunflater | 24-02-10 | 12:17
Erica

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 12:27

Hoxha is zelluf NSB met het schrijven van zo'n stukkie...

010waus | 24-02-10 | 12:27

Vergeet niet dat Kramer in Turijn de ploegenachtervolging verkloot heeft. Was dat ook opzettelijk? Was Sven omgekocht door de Italianen?

Sanglier | 24-02-10 | 12:25

Ok,
Ik vind het erg kut voor sven dat hij zo'n domme coach heeft,
daar kan bob toch niks aan doen?
ik zou ook een gat in de lucht springen met zo'n medaille.
X

Bruto | 24-02-10 | 12:25

Zonder Bob de Jong had deze afstand ons helemaal geen medaille opgeleverd.

vully13 | 24-02-10 | 12:24

@En-el Hak 12.20

Ach vier jaar geleden was Bob toch echt olympisch kampioen en trouwens ook al zou hij geen echte kampioen zijn zoals jij beweert, dan mag hij toch wel juichen. Met geen talent, in jouw visie dan, brons pakken op de spelen vind ik knap!!

SJEAN | 24-02-10 | 12:24

Hey Bob, je bent een panty!

IDSMadDog | 24-02-10 | 12:23

Wat @Wubbe Friezen | 24-02-10 | 11:06 zegt..

DeBruineSter | 24-02-10 | 12:23

Waar gaat het over. een onderdeel van de spelen waar buiten nederland geen hond naar kijkt en waar met moeite een aantal schaatsers voor te vinden zijn.
Wat curling is voor ons is de 10 km voor de rest van de wereld Slaapverwekkend.

svw | 24-02-10 | 12:23

Ik zou niet echt heel blij zijn als ik op die manier een medaille krijg. Vind het ook niet echt gepast om zo te staan juichen. Eigenlijk is het gewoon een lul die brons (ha) heeft gewonnen omdat de man die hij niet kan verslaan een fout maakt. Maar goed, Sven ziet deze foto ook en we weten hoe Sven schaatst als hij boos is.

*BEEP* | 24-02-10 | 12:23

En raakt Bob nu onder de indruk van zichzelf?

cekars | 24-02-10 | 12:22

Wat is dit voor een gezeik? Tuurlijk ben je als sportman blij als je tegenstander een fout maakt! Dat die ander dan toevallig ook een NL-er is maakt toch niets uit? Had hij wel mogen juichen als een buitenlander dit overkomen was?

De ouwe kluunwapser | 24-02-10 | 12:21

@DebD | 24-02-10 | 12:18
Echte kampioenen zijn goed te coachen. Zo niet, dan blijven het talenten, Bob is geen echte kampioen. Nooit geweest.

En-el Hak | 24-02-10 | 12:20

t468243 | 24-02-10 | 12:15
Moeilijk he, linkie kopiëren.

Buffell | 24-02-10 | 12:20

De schaatsers zitten allemaal bij de NSB, De Kóninklijke NSB zelfs...

Quichegerechtigde | 24-02-10 | 12:19

Pure stemmingmakerij, De Jong kan er toch niks aan doen dat het duo Kramer & Kemkers zo de fout in gaat? Moet hij zich schuldig voelen soms?

_6_Freak | 24-02-10 | 12:19

Allemachtig natuurlijk mag Bob blij zijn, hij heeft e rook voor getraind en gereden. Sneu mannentje ben je Hoxha om hem met een NSB-er tevergelijken!!! Een dikke,dikke min voor jou!!

SJEAN | 24-02-10 | 12:19

En 'spontaan' over de tribune opklimmen naar heit en mem is voor dramaqueens.

Von Münchhausen | 24-02-10 | 12:19

Boeiend, wat een gezeik om niets.
Laat hem lekker juichen joh, gun hem ook eens een pleziertje na de fout van, nee niet Sven, Kemkers.

Buffell | 24-02-10 | 12:19

En-el Hak | 24-02-10 | 12:12
Bob reed wel een goede race. De diesel komt altijd langzaam opgang. Oké hij had geen kans op goud maar dat wist ie zelf ook wel. Binnen zijn mogelijkheden was het gewoon goed. Daarbij, hij wisselde niet naar de verkeerde baan, Sven wel. Bob brons, Sven DQ. Zo is het nou eenmaal in de sport.

DebD | 24-02-10 | 12:18

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 12:11
De vraag is wie er aan de zijkant staat. Zelfstandig denken is moeilijk in de sport.

Watunflater | 24-02-10 | 12:17

By the way. De oplossing om verkeerde baanwissels in de toekomst te voorkomen:
www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid...
Gewoon een coach die zich niet met baanwissels bemoeit kon ook wel es helpen:)

Koffieleut | 24-02-10 | 12:17

En liever dit dan een huichelachtige blik van ontzetting, die je veel vaker ziet. Prijs Bob, de man die eerlijk voor zijn egoïsme uitkomt.
Mag die Kramer trouwens niet zo. Vooral niet sinds dat vingertje voor zijn mond (ssssjt) naar het publiek in Noorwegen.

Von Münchhausen | 24-02-10 | 12:17

Bob van harte gefeliciteerd! Hoxha je kunt niet verwachten dat iedereen in grafstemming verkeert alleen omdat Sven de verkeerde baan koos. Tuurlijk is Bob blij met brons, en mag 'ie?

Koffieleut | 24-02-10 | 12:16

-weggejorist en opgerot-

t468243 | 24-02-10 | 12:15

-weggejorist-

t468243 | 24-02-10 | 12:14

Dacht altijd dat GS niet aan nieuwskleuring deed.... maar helaas. Zie op andere sites veel beelden van een eveneens geschrokken Bob tijdens de fout van Sven. Maar daarna mag je juichen dat je toch met Brons naar huis gaat... linksom of rechtsom.... Jammer Hox... jij bent toch wel een beetje de NSBer van het clubje aan t worden... Dikke Doei

Norm | 24-02-10 | 12:14

@ _waverider_ | 24-02-10 | 11:20

Kun je wel allemaal moeilijke woorden gebruiken, maar daar wordt de inhoud van je betoog echt niet ineens waar van. Je kraamt de grootste onzin uit die ik tot nog toe heb gelezen deze dag.

Reject | 24-02-10 | 12:13

Dit is topsport. Maximale tijdsbesteding op hoog niveau, grote belangen met minimale aandacht voor spelplezier. Voor deze jongens gaat het alleen nog om het winnen en om de bijbehorende inkomsten.
Het interview wat Sven Kramer aan Peter Mueller voor de Noorse TV gaf was veelzeggend, hij verklaarde zonder schroom dat er gepraat kan worden over een overstap naar een andere ploeg als er geld genoeg is. Gefeliciteerd, Bob.

Sanglier | 24-02-10 | 12:13

Sven koos op het laatste moment voor 'links' en heeft daar nu 4 jaar lang spijt van!

Porrello | 24-02-10 | 11:08
LOL. Iemand nu nog een stemadvies nodig?
*en feliciteert Bob bij deze van harte met brons*

Von Münchhausen | 24-02-10 | 12:13

Wat een achtelijk gekozen titel zeg!
Hoe kom je erbij om hem een NSB-er te noemen?

Sven die maakt zelf de fout, jammer helaas dom. Maar dat neemt niet weg,
dat Bob de Jong gewoon een goede prestatie heeft neergezet door brons te winnen.

Mogen we dan straks ook niet meer juichen als je voetbalclubbie de beker wint, doordat die andere verloren heeft?

NSB....... Stumpers!

ThieR | 24-02-10 | 12:13

@DebD | 24-02-10 | 12:08
De Jong reed helemaal geen goede wedstrijd. Stel, jij gaat voor de prestatie van je leven, houd jij je dan bezig met de plek van de coach? Rijd je dan belabberde rondetijden?
Neuh. Toen Sven startte, zag ik een kampioen rijden, toen Bob startte, zag ik iemand die er zelf niet in geloofde. De Jong verdient die plak gewoon niet.

En-el Hak | 24-02-10 | 12:12

Dus als je juicht als je een medaille wint, ben je lid van de NSB?

In plaats dat Geenstijl trots is op de Nederlander die toch nog het podium haalt, kiest men voor het belasteren en een vergelijking met landverraders.

Ervan uitgaande dat dit grappig bedoeld is, moet ik wel erkennen dat ik een ander gevoel voor humor heb.

mario frieswijk | 24-02-10 | 12:12

Tsja, als ik zo had 'gewonnen' had ik me toch iets anders opgesteld. Geen woord over het feit dat er eigenlijk maar 1 de beste is. Goed gedaan Bob! Beetje hetzelfde als ruim juichen na een doelpunt tegen de voetbalclub die je heeft ontdekt...

Doc Damage | 24-02-10 | 12:11

Als we Sven achter Bob laten schaatsen tijdens de ploegenachtervolging hebben we alsnog goud !

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 12:11

Bob de hond.

splijtzwam | 24-02-10 | 12:10

Boeiend, ik zou ook blij zijn als ik een olympische plak zou winnen, op welke manier dan ook.

Bulloch | 24-02-10 | 12:10

Ik denk dat ik ook wel blij zou zijn met brons op de 10k op de Olympics. Maar op zo'n manier.....

GrijpStuivert | 24-02-10 | 12:10

wat een gezeur. Zo gaat dat in sport.

topcat | 24-02-10 | 12:09

Het is toch geen teamsport? Kom op zeg, niet zo hypocriet. Logisch toch dat je blij bent? Jammer voor Sven.

basset hound | 24-02-10 | 12:09

@Schaatser | 24-02-10 | 11:58: Hulde!
@Hoxha: door het stof, jij zuurpruim.

niet voor de hond | 24-02-10 | 12:08

Porrelo als jij een moppenboek schrijft ben ik de eerste die het koopt!

ROFLOLMOAROFLOL @ Porrello | 24-02-10 | 11:08
Sven koos op het laatste moment voor 'links' en heeft daar nu 4 jaar lang spijt van!

LOLMAOROFLOLOVL @ Porrello | 24-02-10 | 11:20
Kemkers heeft een nieuwe baan als tandarts, hij helpt je gegarandeerd van je plak af.

wakkere_nederlander | 24-02-10 | 12:08

vanaf heden kan Bob wat mij betreft volledig de typhus krijgen. Wat een enorme loser!

DualDenz | 24-02-10 | 12:08

Olympische spirit: my ass. Bob heeft gewoon een goede race gereden en terecht die bronzen plak opgehaald.
Wat als Kramer een Noor was geweest dan had je niemand gehoord over NSB praktijken.
Bob, gefeliciteerd met je bronzen plak.

DebD | 24-02-10 | 12:08

@Hoxha: Misselijk mannetje!

Zoek een baan... (bij de Kwikfit o.i.d)

Nr.14 | 24-02-10 | 12:06

Het is inderdaad een naar mannetje die Bob de Jong, een opschepper puur sang.
Hij was diegene die Sven wel zou verslaan............... ik wou hem wel eens zien schaatsen in een rechtstreeks duel tegen Sven.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit Topsport is, en dat zulke dingen kunnen gebeuren, en dit geval heeft ie geluk en verdient ie brons, dit hoort gewoon bij de sport. Hij had inderdaad misschien beter iets minder enthousiast kunnen reageren, maarja dit gedrag past wel bij de Jong.

Boerke007 | 24-02-10 | 12:06

Snap sowieso niet dat die gasten op het podium durven te gaan staan na zo iets. Ze weten allemaal dat er maar 1 de beste is.

splijtzwam | 24-02-10 | 12:05

Schaatser | 24-02-10 | 11:58

Dank u dat u weer eens de valse aard van Hoxha aantoont. Alles voor de kijkcijfers nietwaar?

Rob van Roos | 24-02-10 | 12:04

@Schaatser 11:58. Bedankt voor het vinden van mijn gelijk. @Hoxha, ga eens gauw sportief je excuus aanbieden. @zeg maar jansen, zeg eens gauw sorry.

Rob Emmer | 24-02-10 | 12:04

Nondeju, het is wel raak met het gespam hier op GS. Maar ja, dat krijg je ervan als je zo'n reclamerat als reaguurder RTLnieuws hier vrijuit laat spammen. Dan komt er vanzelf ander ongedierte.

Flodder | 24-02-10 | 12:04

Bovendien bakte Bob er geen pepernoot van. Beetje wijzen naar z'n coach, beetje treurige rondetijden neerzetten. En dat was dan, naar eigen zeggen, de wedstrijd waar hij vier jaar voor had getraind en het moest een hoogtepunt in zijn carrière vormen... Dikke poep. Bob was gewoon uitzinnig van vreugde omdat zijn missie alsnog was geslaagd, terwijl hij diep van binnen weet dat hij, met zo'n wanprestatie, geen prijs verdient.
Ga je schamen, Blob.

En-el Hak | 24-02-10 | 12:02

Denk trouwens dat als die Amerikaanse journalist geen barst in het ego Kramer had geslagen hij niet de verkeerde aanwijzingen van Kemkers had opgevolgd.

Flodder | 24-02-10 | 12:02

Flodder | 24-02-10 | 11:59
Zo zie je maar, niet alle schaatsers zijn sukkels (ook niet alle flodders waarschijnlijk)

Schaatser | 24-02-10 | 12:02

@Schaatser: Is da waar? Hoxha, jij gemeenspelert!

Baugnez | 24-02-10 | 12:01

Wel grappig om te zien hoe sport het altijd weer voor elkaar krijgt om de oer instincten los te maken van de personen waar je het het minst van verwacht.
Guess what mensen, nationalisme is al een halve eeuw gestopt met roken. Dus op het moment dat iemand bij schaatsen een bronzen plak mee naar huis neemt is het dat persoon gewoon gegund.

metalj | 24-02-10 | 12:00

wat een gejammer.
Feit blijft dat De Jong een medaille heeft en Kramer de loser van de dag is.

Hulde dat De Jong het gewoon op kan brengen z'n emoties te uiten en oprecht blij is.

sambalbaj | 24-02-10 | 12:00

Iedereen zou blij zijn dacht ik zo...

Plakanus | 24-02-10 | 12:00

@zeg maar jansen 11:29. Als ik fout zit, ben ik niet te beroerd Hoxha excuses aan te bieden, maar ik wacht daar nog even mee. Op foto in Telgraaf is de ontzetting van Bob (met muts) te zien als Sven verkeerd rijdt. Als hij Sven troost na diskwalificatie heeft ie ook nog z'n muts op (zie NOS). Op deze foto géén muts dus volgens mij ruim na diskwalificatie. Ik hou het nog even op stemmingmakerij van Hoxha.

Rob Emmer | 24-02-10 | 12:00

Ritalover | 24-02-10 | 11:46
Met rouwband om of zo.

Watunflater | 24-02-10 | 12:00

Schaatser | 24-02-10 | 11:58
Goed gevonden. Hoxha is viessss.

Flodder | 24-02-10 | 11:59

Hoxha, je bent een echte puur-Nederlandse kut. Topsport houdt in: er is maar 1 nummer 1. En dat is Lee. Kramer verdient niet de eerste plek. Dan had hij goed moeten wisselen. Punt. Kamkers schuld of Kramer schuld? Heeft Bob de Jong echt heelemaaal niets mee te maken. Hulde voor Brons. Hoxha is een kut.

dental | 24-02-10 | 11:58

is dit echt het moment van diskwalificatie?? damn, ik had op z'n minst gedacht dat hij zou zeggen liever sven goud dan ik brons. iedere keer als je naar dat brons kijkt moet hij zich toch vierde voelen.

HalliGalli | 24-02-10 | 11:58

En terecht, het blijft een competitie.

Woeter | 24-02-10 | 11:57

Als je brons goed oppoetst krijgt het ook een goudglans.

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:57

absoloetlie | 24-02-10 | 11:53
Schaatspak is oranje-zwart. Maar, nsb-pak is bruin. Jammer jong.

Vieze Tonnie | 24-02-10 | 11:57

Geniet er maar van ,lamlul!

Nik neem | 24-02-10 | 11:57

Hoxha,


Juichen is niet bij wet verboden. Je punt zal wellicht zijn dat hij niet zo'n goede "teamplayer" is.


Maar Hoxha, dat ben jij ook niet............ Jij komt in spijkerbroek opdagen terwijl de rest van het team wel de moeite heeft genomen om de outfit van de sponsor aan te trekken.


BEWIJS: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/08/...


De ketel zwart verwijt de pot dat ie ziet ! Zo........ dus........

Tyler-Durden | 24-02-10 | 11:57

jammer voor sven ook heel jammer voor kempers
maar mij interesseert het niet
wereldwijd is schaatsen folklore voor hoofdzakelijk nederlanders
in nederland is korfballen folklore voor nederlandse gristenen
en er schijnt ook nog ergens een land te zijn waar kaatsen top is
ik hou het maar op voetjebal

harob | 24-02-10 | 11:57

@ Geile Markeerstift | 24-02-10 | 11:51

Inderdaad, maar Bob had wel iets ingetogener mogen juichen ja.
Ik denk ook wel dat ie van binnen weet dat ie die bronzen plak "gekregen" heeft.

Sociopaatje | 24-02-10 | 11:56

Baugnez | 24-02-10 | 11:53 Maar een KNSBer mag dan weer wél zeker?

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:56

Lying Dutchman | 24-02-10 | 11:47
lol

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:54

Naar mannetje....!

reade romke | 24-02-10 | 11:54

Ir Mussert laat desgevraagd weten niet blij te zijn met de toetreding van Bob.
"Veel te veel oranje, dat schaatspak. Geeft dat jongmens eens een mooi zwart hemd, kameraden?"

absoloetlie | 24-02-10 | 11:53

Gaat me trouwens ook wel veel te ver om Bob de J een NSB'er te noemen. Dat getuigt van een non-empathische zurigheid

Baugnez | 24-02-10 | 11:53

Flodder | 24-02-10 | 11:44
Abortus erbij halen = inderdaad vreemd, maar ik vergaf hem de zijsprong zoals hij zelf schreef.
Ik = waverider?? Mafkees ok, maar inloggen onder een andere nick... doe effe gewoon, maar evengoed een boeiende complottheorie.

RTTus | 24-02-10 | 11:53

een beetje autistisch (en dan met name het aspect: gebrek aan empathie) hier en daar. Bob is uiteraard blij maar de blijdschap merkbaar vergezeld laten gaan van een beetje blijk van invoelend vermogen richting zijn harder rijdende collega was chique en op zijn plaats geweest.

Rest In Privacy | 24-02-10 | 11:52

Da's nou topsport en als je daar niet tegenkunt, moet je een andere baan zoeken /seth

Quichegerechtigde | 24-02-10 | 11:52

Schaatser | 24-02-10 | 11:47
LOL. Maar wat een sneu gedoe toch, dat schaatsen. Echt geen land die er iets om geeft. Vond het ook prachtig hoe een Amerikaanse journalist Sven Kramer keihard uit zijn aura van hoogmoedswaanzin trok. Je zag de paniek in zijn ogen bij die vraag. Huh! ik ben toch groot!
Dat hele schaatsen stelt mondiaal gezien geen ruk voor. Aan een Pieter van de Hoogenband is nooit gevraagd wie hij was na olympisch goud, hoor. Ondanks dat ik jeuk krijg van schaatsen, had ik Kramer dit niet gegund. Want hij is wel gewoon de beste.

Flodder | 24-02-10 | 11:52

Topsportes zijn per definitie egoisten.

kleingrutter | 24-02-10 | 11:52

Sociopaatje | 24-02-10 | 11:49
juustem. Al vind ik ook Bob's gejuich wel wat overdreven, zo zou ik niet graag winnen.

Geile Markeerstift | 24-02-10 | 11:51

Goh, was er eindelijk wat te zien. Tien kilometer kijken is net zo interessant als kijken hoe doe verf droogt.

Gimmel | 24-02-10 | 11:51

-weggejorist-

klaretaalzeewolde | 24-02-10 | 11:51

OK het is niet fraai. Maar is dit niet net zoiets als een EK / WK voetbalwedstrijd winnen op penalties? Je concurrent, die wellicht beter speelde, schiet mis en jij wint? Of je wint omdat een buitenspel van je eigen ploeg niet is opgemerkt? etc. Laten we niet heilig doen.

Korreltje Zout | 24-02-10 | 11:50

Ik vond die koreaan triester met zijn gejuich en zijn vlagje.
Hij werd gewoon 6 seconden kort gereden en daarna met zijn vlag zwaaien alsof ie iedereen stront voor ogen geschaatst had.

Sociopaatje | 24-02-10 | 11:49

Wat. Een. Vieze. Kleautzak...
Als je een beetje respect heb sta je niet te hossen...
Wat. Een. Vieze. Kleautzak...

mentalernie | 24-02-10 | 11:49

@ Porrello | 24-02-10 | 11:08
'Sven koos op het laatste moment voor 'links' en heeft daar nu 4 jaar lang spijt van!'

hahaha heel scherp! :D

Ja.. Rot voor Sven, maar als ik brons had zou ik ook juichen.. het blijven individuele prestaties en je gaat ervoor, dat iemand anders dan een fout maakt waar jij van profiteert, lijkt mij niet meer dan logisch.
Maar omdat Sven favoriet is is Bob nou de zielloze..
Go Rob, goede prestatie!

Infinity_Blaster | 24-02-10 | 11:48

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:40
Nou Teun, daar zeg ik geen nee tegen. Als ze er naderhand maar niet over liegt. Want daar heb ik echt een hekel aan!

Lying Dutchman | 24-02-10 | 11:47

necrosis | 24-02-10 | 11:46
Gelukkig, daar ben je.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:47

necrosis | 24-02-10 | 11:46 Joris zit aircrime te spelen vermoed ik.

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:47

Het zijn allemaal sukkels die flodders.

Schaatser | 24-02-10 | 11:47

Waarom zou hij niet blij mogen zijn met zijn olympische medaille, hij kan er toch niets aan doen dat Sven 2x de binnenbocht pakt.

staaf86 | 24-02-10 | 11:47

@LolitisJustin | 24-02-10 |
Dat wordt een dikke vette ban voor jou. Lutser!

Baugnez | 24-02-10 | 11:47

@Teun van het Tuinpad 11:31
Ik was reeds op spamhoerjacht om 11:28.
Mijn [!] maakt overuren.
@LolitisJustin
Je wint écht geen goud, die is al vergeven aan YeahBaby

necrosis | 24-02-10 | 11:46

Dood, brood, glorie... zo gaat dat.. Bob: feli!

Dirk Tang | 24-02-10 | 11:46

Het zijn allemaal sukkels die schaatsers.

Flodder | 24-02-10 | 11:46

Op de OS kom je niet alleen uit voor jezelf, maar ook voor je LAND. Dat schijnt Bob te vergeten. Zelfs voetballers juichen niet uitbundig als ze tegen hun oude club scoren.

Maar ook Heineken had de huldiging iets kunnen aanpassen...

Ritalover | 24-02-10 | 11:46

@ Tyler-Durden | 24-02-10 | 11:34
Graag wat minder witregels a.u.b.
(Gaat weer gewoon op andere dingen letten dan schaatsen)

100%JERZY | 24-02-10 | 11:46

is er nog strooizout in Vancouver?

watsinneneem | 24-02-10 | 11:45

Het is 't spel! Gefeliciteerd Bob... Enuhh Sven : ga maar ff naar je naomietje van assert

KHJblues | 24-02-10 | 11:45

sflauw...

de Chef | 24-02-10 | 11:45

RTTus | 24-02-10 | 11:40
Ja, vooral abortus erbij halen vond ik erg sterk. Mafkees. Het zou me niet verbazen als jij Waverider bent onder een andere nick.

Flodder | 24-02-10 | 11:44

@TisNieZoMoeilijk | 24-02-10 | 11:40

Mee eens; maar het is op die afstanden de beste die er ooit geweest is... om over allround nog maar te zwijgen ;)

ShameLess | 24-02-10 | 11:43

*Naar de kapper gaat, voor een Bob-line*

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:43

Half Nederland kiest om de zoveel tijd voor links waar ze dan vervolgens vier jaar lang last van hebben.

Rest In Privacy | 24-02-10 | 11:43

Hoxha, wat ben je toch een sentimentele zuurpruim.
Topsport is geen sociale bezigheid. Topsport is egoïsme. Niemand die dat beter weet dan Sven Kramer. Chapeau voor Bob, die wel 25 keer de juiste baan koos.

niet voor de hond | 24-02-10 | 11:42

Misschien kan Bob invallen op de Bobslisssbaan? Daar is nog een plekkie vrij?

piemulspitzengefuhl | 24-02-10 | 11:42

Lul niet Hoxha! Dit is topsport. Blijf gewoon in je baan (zoals Bob) rij zo hard als je kunt, stap niet op blokjes en uiteindelijk krijg je gewoon wat je verdient. Win some, lose some. Bob heeft het verdiend!

Haraqiri | 24-02-10 | 11:42

Zo gaat dat.
Rusland 1 stond ook te juichen toen Canada 1 over de kop ging in de 2mansbob.
Ja wel weer een bob.

Maxima_Vulva | 24-02-10 | 11:41

Het gaat om winnen, ook al is het ten koste van je landgenoten en de grove fouten die er worden gemaakt. Is het sneu? Ja, dat wel, voor Kramer dan. Bob heeft groot gelijk. Als Apple vandaag failliet gaat, staat Steve Ballmer toch ook gewoon juichend op de voorpagina van de Times?

Eagle_Eye | 24-02-10 | 11:41

* iets met dood en brood denkt*

wilikniet | 24-02-10 | 11:40

Is Schaatsen niet per definitie een individuele sport waarin je je ego kunt strelen of zoals gisteren kunt spanken ?

Buiten de sponsor en de "atleet" in spé heeft de rest van de wereld er geen reet aan dat hij/zij een medaille heeft of niet.

Bob zal wel weten dat op zijn leeftijd met een opleiding MTS Bouwkunde Beheer momenteel niets te verdienen valt.

Dus die medaille bied perspectief op snabbels en babbels.

paranoia | 24-02-10 | 11:40

respect voor de absolute beste schaatser die Sven Kramer is....
ShameLess | 24-02-10 | 11:35

Erhmm, de beste schaatser op de 5 en 10 km dan toch. Er zijn nog heel wat andere beste schaatsers op afstanden waar Sven tot de middenmoot behoort. Persoonlijk zou ik graag eens een Nederlander(se) zien jaren lang de top is op 500/1000/1500m, dat zijn tenminste schaatswedstrijden warbij je niet in slaap valt.

TisNieZoMoeilijk | 24-02-10 | 11:40

Waverider snapt het helemaal! En alleen lutsers zeiken Bob nu af. Verdiep je eens in (de) sport en trek dan je mond pas open. Maar ja, dat krijg je als het volk na 4 jaar weer eens in een schaatshype valt. Opeens heeft iedereen een mening.

RTTus | 24-02-10 | 11:40

Het schijnt dat niet alleen de NS deze winter problemen op de wissel(s) ondervonden!

Don Ballin | 24-02-10 | 11:40

'T is wat met die Bobbers.

CoffeePatch | 24-02-10 | 11:40

Grasgriezel | 24-02-10 | 11:39 Maar dat Bobteam gaat toch helemaal niet zo goed?

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:40

Die Bobbobbob mag van mij best blij zijn.
Toch zou ik zoiets hebben alsof ik een moeilijk computerspel heb uitgespeeld met cheats. Of zo. Het bevredigt toch niet helemaal.

Grasgriezel | 24-02-10 | 11:39

GS hoaxed? Dit was niet het moment dat Kramer gediskwalificeerd werd?

Porrello | 24-02-10 | 11:39

het zullen wel geen vrienden zijn, ikzelf zou niet heel erg blij kunnen zijn als dit gebeurt.

nigie | 24-02-10 | 11:38

@ Tommygunner | 24-02-10 | 11:36

Dat jij het niet begrijpt is precies de reden dat jij ook nooit de top in sport zult halen.

Tyler-Durden | 24-02-10 | 11:38

@ Tyler-Durden | 24-02-10 | 11:34

Mooi gesproken

Rest In Privacy | 24-02-10 | 11:38

Blijkbaar vinden de meeste reaguurders dit gedrag helemaal niet zo akelig, Hoxha. Stemmingmakerij dus.

Zalfje | 24-02-10 | 11:38

@ Lying Dutchman | 24-02-10 | 11:36
ROFLOL.

verraad van links | 24-02-10 | 11:37

Nadat heel Nederland wekenlang Sven de hemel in heeft geprezen met dat irritante svenergy en svencouver is het uitgerekend Bob die een medaille pakt. Gefeliciteerd. Ook al juicht er niemand voor je, ook jij bent een atleet die hier vier jaar voor heeft getraind! En dan mag jij niet juichen omdat een ander Nederlands team een fout maakt. Man man, 't niveau van GeenStijl daalt met de dag. Begon 't met de PVV-verheerlijking, kwamen de winterbanden voorbij en is het nu good ol' GS dat een ander de medaille niet gunt.

ownedbypowned | 24-02-10 | 11:37

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:34 De oplazergalbak dan maar.

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:37

Mijn quote gister bij "de huldiging":

"Die moet je niet naast je hebben in de oorlog"

Ik kan dan ook prima leven met de kop van dit topic.

dr. fors | 24-02-10 | 11:37

Hij is gewoon blij ,zou ik ook zijn.

Braakbal | 24-02-10 | 11:37

LolitisJustin > Spam met onbewuste spelfouten.. netjes hoor..

ic3y | 24-02-10 | 11:36

he ja, wie zullen we vandaag eens lynchen?

master potter | 24-02-10 | 11:36

Weet iemand nog een leuk Maffiaspel?

Lying Dutchman | 24-02-10 | 11:36

Wat had Bob dan moeten doen? Huilen en medaille weigeren? Met een chagrijnige smoel op het podium gaan staan? Huldiging in Holland House afgelasten?

Nee hij doet wat alle andere sporters ook doen, blij zijn dat hij wat gewonnen heeft. Kramer en Kempkers zijn beide professionals en zijn de mist in gegaan. Een schaatser van dit kaliber moet blind weten welke baan hij moet volgen.

Rob van Roos | 24-02-10 | 11:36

Jammer voor Sven. Maar als hij bijvoorbeeld op een blokje was getrapt (wat vaker is gebeurt) of twee keer vals had gestart, dan was hij ook gediskwallificeerd. Zo werkt het nu eenmaal. En dat GS daar nu een zuur stukje over schrijft, is een blunder eerste klas! Maar GS maakt sinds de overname door de Telegrof wel meer blunders....

Sydough | 24-02-10 | 11:36

... Overgestapt naar ploeg NSB...

Echt tendentieus weer want ook hij zal hard getraind hebben.

Toch is het een matennaaier.

Rest In Privacy | 24-02-10 | 11:36

Zelf had ik iets minder blij geweest als ik eigenlijk geen recht had tot juichen. Ik kan er niet bij hoe je dan zo uitgelaten kan reageren. Ik vind dat hier ook een plek was weggelegd voor Erica Terpstra of die chef de mission en gewoon de vraag hadden gesteld. "Bob, vind je dit wel kunnen en belangrijker, vind je écht dat je een huldiging hebt verdiend?"

Tommygunner | 24-02-10 | 11:36

@ pietde1e | 24-02-10 | 11:34
Ga es deaud.
Aan die ziekte die je noemt.

verraad van links | 24-02-10 | 11:36

Ach ja, laat die man toch blij zijn met zijn eigen prestatie. Hij heeft zich altijd alleen voorbereid op alles, dus eigenlijk heeft hij ook niets met Kramer te maken. Iedereen is daar toch voor zichzelf en niet voor Nederland. Overigens vond ik zijn reactie aan de NOS camera net na de race zeer netjes en respectvol. Gewoon een groot sportman. Trouwens, als het een Duitser, Amerikaan, of Belg (bijvoorbeeld) was geweest zaten we nu met zijn allen te lachen/juichen over het onprofessionalisme van die gasten.

El Pinche | 24-02-10 | 11:36

uhm... eigen ploeg = oude ploeg ;)

ShameLess | 24-02-10 | 11:35

En terecht juicht Bob de Jong. Waarom zou hij dat niet mogen?

Quichegerechtigde | 24-02-10 | 11:35

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:31 Ga es deaud!

Stroopdoos | 24-02-10 | 11:35

Bob de Judas....

Kijk tuurlijk isie blij, maar ik vind het wel belachelijk... hij had toch wel even wat gematigder kunnen reageren; een beetje als een voetballer die scoort egen z'n eigen ploeg... wat ingetogener uit respect voor de absolute beste schaatser die Sven Kramer is....

ShameLess | 24-02-10 | 11:35

PvdA stemmert zeker, die deden hetzelfde toen Fortuyn werd "abgeknalt".

funkyd | 24-02-10 | 11:35

Trouwens, is die Lee al door de dopingcontrole heen? Probeerde halverwege de wedstrijd ook al de trap af te gaan maar werd tegengehouden...

Ritalover | 24-02-10 | 11:34

@ kersenflap | 24-02-10 | 11:24


".... openlijk lopen spugen op de concurrentie........"


Oh jee, ik wist niet dat Bob had lopen spugen op Sven.......... hé ?! Wacht eens even............ dat heeft ie niet gedaan !

Zeggen dat je weet hoe Sven te verslaan is, is geen openlijk spugen, enkel druk leggen. Dat hoort erbij, gebeurt in alle sporten.

Al die gevoeligheden zijn zwaar overtrokken. Het is voor Sven en omgeving ultra kudt ja, maar dan mag een ander nog wel blij zijn met zijn resultaat (brons).



Voorbeeldje (ietwat onrealistisch, maar ja, het gaat om het principe):

WK Finale 2010: Nederland - Italië
Materazzi struikelt bij beslissende strafschop en de bal komt maar 5 cm van zijn plek, Nederland is wereldkampioen. Iedereen juichend over straat.
Maar niet Wesley Sneijder. Die houdt zich dan rustig, geeft een bemoedigend klopje op de schouder van Inter-teamgenoot Materazzi en gaat daarna op tijd naar bed.........



Wat denk je zelf...........

Tyler-Durden | 24-02-10 | 11:34

Kopstubber | 24-02-10 | 11:33
LOL

AiSosa | 24-02-10 | 11:34

@ joris

Wilt u zo vriendelijk zijn LullisJustin te verlossen uit zijn lijdensweg ?

Bvd,

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:34

De een z'n dood is de ander z'n brood!
Had het iets ingetogener mogen zijn als je er als buitenstaander naar kijkt? Misschien wel...
Heeft een topsporter alle recht om uitgelaten en heel blij te zijn als jaren van training zich uit betalen? 100% zeker!

TisNieZoMoeilijk | 24-02-10 | 11:34

-weggejorist-

pietde1e | 24-02-10 | 11:34

En nu alleen zeiken, omdat het ook een Nederlander is.
Als Sven geen Nederlander was geweest, dan was Nederland oh zo blij met die bronzen plak voor Bob. Het is sneu, akelig en klote voor Sven, maar Bob heeft gewoon Brons.

macflipper | 24-02-10 | 11:34

azijnseikerT | 24-02-10 | 11:32 Ja, ik heb die halve Duitser ook zien zitten.


Off-topic: JORISSSSSSSSSSSSSS!

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:33

Hebben jullie dat ook wel eens. Ineens wil je een maffia spel spelen maar je weet er niet de juiste site voor.

Jammer vind ik dat.

a.n.alvabeet | 24-02-10 | 11:33

Niet zo dramatisch doen. In topsport heb je geen vrienden. Dat weten die topsporters allemaal en de meesten zijn zelf ook zo. Om topsporter te worden moet je volledig asociaal en egocentrisch zijn, anders haal je dat niveau niet. Niet zo janken over Bob dus. Bovendien schijnt Sven zelf ook niet de meest sympathieke figuur op aarde te zijn.

Bigi Bana Boy | 24-02-10 | 11:33

Gisteren heb ik ook nog even naar het skieen gekeken. Hoor ik ineens de coach van een Zwitser roepen: "Nach Oben! Nach Oben! Du Lapschwanz das du da bist!". De Zwitser trok zich daar natuurlijk geen reet van, ging gewoon verder omlaag en won uiteindelijk de wedstrijd.

Kopstubber | 24-02-10 | 11:33

Met topsport win je ook als een ander een fout maakt. Sven had ook kunnen vallen.
Kut voor Sven. Leuk voor Bob.

Al moet die mat er natuurlijk wel af Bob.

Cantamus | 24-02-10 | 11:32

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:32

bob=lul

te-echt | 24-02-10 | 11:32

Poep aan Sven!

Aarschschopper | 24-02-10 | 11:32

Prof Hoxha wat bent u zuur. Wat is dit een totaal gebrek aan waardering voor Bob de Jong.

Uw mentaliteit getuigd meer van NSB praktijken dan de mentaliteit van Bob de Jong. Door het af branden van een Nederlandse sporter die een uitzonderlijke prestatie neerzet.

Bob rijd een slecht eerste deel van zijn race, herpakt zich in het 2e deel en vecht zich terug. Wordt desondanks 3e, waar hij niet meer op had gerekend. Een man die voor goud komt, weet dat hij het laat liggen in zijn eigen race maar zich toch terug vecht naar goede ronde tijden en een respectabele klassering, is natuurlijk blij als het hij 3e wordt. Een medaille krijgt in plaats van de net niets zeggende 4e plaats.

Man, man, man wat vind ik u zielig.

je weet het | 24-02-10 | 11:32

geeft "de bob" toch weer een andere lading...

betelkinkie | 24-02-10 | 11:32

@zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:30

Er was een afvaardiging aanwezig..

azijnseikerT | 24-02-10 | 11:32

Eerst haal je de top (zilveren medaille in Nagano)
Daarna ga je door een diep dal ( falen in Salt lake city)
en dan wordt je weer top (goud in Turijn)
Bob de Jong heeft dezequeeste al voltooid
en zijn bronzen medaille was een mooi bonus.

Sven Kramer staat nu voor de uitdaging om alsnog top te worden.
Heeft hij vier jaar de tijd voor.
Prachtig sporters die zich vanuit een diepdal weer opwerken!
Bewondering voor Marianne Timmer.

Daarom is Falko Zandstra ook nooit een gewaardeerde topper geworden maar werd een tobber na een dip.

treo650 | 24-02-10 | 11:32

Bob laat zich niet de sventweg opsturen en wordt gewoon derde. Punt uit.

Moos Lambiek | 24-02-10 | 11:32

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:31
*uitzwaaien doet*

AiSosa | 24-02-10 | 11:32

verraad van links | 24-02-10 | 11:31
:)

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:32

Doe LolitisJustin is wegjorisen....

Sydough | 24-02-10 | 11:32

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:31

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:31

Gisteren in een interview dat ik met hem zag wekte hij anders de indruk dat hij liever 4e was geworden.. Beetje jammer dit bericht van geenstijl want ik heb net als vele andere gisteren gewoon tv gekeken en het absoluut niet zo ervaren zoals het hier staat..

Sjores de Pores | 24-02-10 | 11:31

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:31

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:31

Als straks op het WK een Duitser in eigen doel schiet tegen Nederland dan juichen we allemaal.

CoffeePatch | 24-02-10 | 11:31

Kan iemand Joris even bij de secretaresse wegroepen?

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:31

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:30

We hebben een spammert

60CX | 24-02-10 | 11:31

Iedereen die een plekkie opschoof was blij, zo gebrand ben je op een medaille. Als hij met ranen van medelijden in zijn ogen op Sven was afgeschaatst van:"Sorry Sven, ik vind het zo rot voor je...." dan had Kramer hem waarschijnlijk neergehoekt.

solex_tuffer | 24-02-10 | 11:31

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:31

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:31

@ Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:30
Nou, dan kan ik zo bij Bob in de ploeg.
:)

verraad van links | 24-02-10 | 11:31

Waar is necrosis als je hem nodig hebt.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:31

azijnseikerT | 24-02-10 | 11:29 De Koninklijke NSB.

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:30

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:30

achja waar maken we ons druk om. Dit was de laaste keer dat wij als Nederlanders hebben kunnen oogsten op de winterspelen. Als er een Koreaan over kan stappen vanuit het shorttrack en dan binnen 9 maanden boven de gevestigde top -Kramer kan schaatsen zegt dat genoeg over de ontwikkeling van het lange baan schaatsen internationaal. Houd er maar rekening mee dat al die Kimmetjes daar in Zuid Oost Azië nu weten dat er iets te halen valt op de Spelen op dit onderdeel en dat er nog wat van dit soort jongens over gaan stappen. Over 4 jaar staan daar gewoon 3 koreaantjes te juichen op dat podium en denken wij nog eens terug aan die gouden dag dat Bob de Jong brons pakte

Susbarbatus | 24-02-10 | 11:30

@LolitisJustin

SPAMWHORE

_waverider_ | 24-02-10 | 11:30

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:30

verraad van links | 24-02-10 | 11:28
[!] had pas een rotstreek geweest.
Dus.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:30

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:30

Waarom zou Bob niet mogen juichen ? Hij heeft toch een medaille gewonnen, al is het dan maar brons ? Ik zou het ook leuk vinden als ik een medaille gewonnen had.

Marcus Porcius Cato | 24-02-10 | 11:29

Moet dat niet K NSB zijn?

azijnseikerT | 24-02-10 | 11:29

Natuurlijk is hij blij met zijn medaille. Dat ze allebei voor Nederland schaatsen betekent niet dat het een teamsport is.

ikbenpeppie | 24-02-10 | 11:29

Zowel voor de Koreaan als Bob de Jong geldt dat ze puur door de fout van Sven c.q. z'n trainer een podiumplek krijgen, niet omdat ze betere prestaties hebben geleverd, dus dan lijkt enige terughoudendheid wat betreft je reactie mij op z'n plaats.

MrFancyPants | 24-02-10 | 11:29

El_Dictator | 24-02-10 | 11:27
Gemiddelde reaguurder? Je doet nu net alsof het hier stíkt van de PvdAérs!

kersenflap | 24-02-10 | 11:29

Rob Emmer | 24-02-10 | 11:26 Je haalt dingen door elkaar, deze foto werd gemaakt toen bekend werd gemaakt dat Sven werd gediskwalificeerd. Niet toen Sven de fout maakte.
Biedt jij Prof Hoxha maar eens netjes je excuses aan.

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:29

-weggejorist-

Bodhi | 24-02-10 | 11:29

Ik weet het niet. Hij heeft hard genoeg geschaatst om zo ver te komen en is uiteraard blij met een olympische medaille, maar op deze wijze daar aan komen, daar kan hij ook wat minder gevierd op reageren. Een topsporter is nog steeds een mens dacht ik en je op deze manier uiten getuigd niet van meevoelen met je medemens. Geldt voor die Koreaan precies hetzelfde. Wat ze dan later met een huldiging doen, daar heb ik verder geen moeite mee, er is ook niet iemand dood ofzo.

Achterdocht | 24-02-10 | 11:29

@LolitisJustin
G-unite deelt geen medailles uit, maar ik nomineer je wél voor een W&O!
*zwaait*

necrosis | 24-02-10 | 11:28

@ Hoxha: Eindelijk iemand die de onderbuikgevoelens van Nederland onder woorden weet te brengen.

@Bob: Wees een vent en geef je medaille en public weg, of emigreer voorgoed naar je trainingsland. Heim ins Reich was het toch?

Ritalover | 24-02-10 | 11:28

Als je je hele leven in dienst stelt van het meest overbodige, impopulaire en slaapverwekkende nummer dat de Winterspelen kent, de 10 km schaatsen, ben je nauwelijks een serieus sporter te noemen. Dat geldt ook voor die graftak van Veldkamp, heeft ooit de 10 km gewonnen en teert daar 20 jaar op, om later überhaupt mee te mogen doen aan WK's moest ie in Rwanda (of zo iets) de nationaal kampioen uithangen. Kunst.
Overigens: wel een klasse eerste reactie voor NOS-microfoon van Sven Kramer na afloop van het debacle. Als Bob niet zo zou slissen zou ie daar nog wat van kunnen leren.

Realo | 24-02-10 | 11:28

Bob heeft gewoon een compleet setje nu, daarom is ie zo blij. Zilver, goud en brons op de 10. In die volgorde.

Hazzer | 24-02-10 | 11:28

@ Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:26
NSB-er!

verraad van links | 24-02-10 | 11:28

Schaatsen, of all places...

cram | 24-02-10 | 11:28

gezien de reacties bij politieke stukjes blijkt dat de gemiddelde reaguurder niks tegen de NSB heeft, dus dit stukje maakt weinig indruk op ze

El_Dictator | 24-02-10 | 11:27

De een zijn dood de ander zijn brood. Bovendien gaat het bij de OS niet meer om het spelletje, maar om de knikkers. Nu ff ophouden met huillie doen, Sven en zijn coach waren gewoon een beetje dom (en arrogant).

60CX | 24-02-10 | 11:27

@Arrabinekoeterine | 24-02-10 | 11:25
De olympische gedachte is kennelijk niet aan jou besteed. Winnen is prachtig, mits de prestatie op eigen kracht wordt geleverd.

En-el Hak | 24-02-10 | 11:27

Hoe dan ook: niet de trainer maar Sven Kramer heeft de verkeerde baan genomen. Hij moet het dus vooral bij zichzelf zoeken en niet anderen de schuld geven. En het is natuurlijk zuur, maar kost hem dit zijn baan? Gaat hij er dood aan? Nou dan! Next!!

Certified prutser | 24-02-10 | 11:26

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:21
Nou, jij hebt ook een medalje heur !
* [x] om nek LotitisJustin hangt *

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:26

Hij heeft die plak toch gewonnen omdat Sven the man een fout maakt? Nou dan!

Baugnez | 24-02-10 | 11:26

Die foto is niet gemaakt op het moment dat Sven wordt gediskwalificeerd maar veel later. Hoxha is de enige echte lutser en zou moeten worden gediskwalificeerd!

Rob Emmer | 24-02-10 | 11:26

Ik gun het Bob van harte en hij heeft gelijk dat hij feest viert.

henriette | 24-02-10 | 11:26

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:22 Spamhoer!

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:25

Waarom zou hij niet mogen juichen? Sportief zijn doe je maar thuis. Dit zijn de Olympische Spelen man, waar onze geliefde premier naartoe gaat en waar Erica Terpstra heen moet, waar ons nationale biermerk adverteert. Hier staan grotere belangen op het spel. Winnen is belangrijker dan meedoen, weet je wel.

Het zou onprofessioneel zijn naar de sponsor en de politiek toe als we daar sportief gingen lopen doen.

Arrabinekoeterine | 24-02-10 | 11:25

Maar was die Bob wel nuchter?

zeg maar jansen | 24-02-10 | 11:24


LolitisJustin | 24-02-10 | 11:21 Doei.

Willianus Wortelus | 24-02-10 | 11:24

Bob de Jong weet kennelijk niet wat sportiviteit inhoudt. Iedereen heeft altijd een grote mond over kickboksen, maar neem van mij aan dat een beetje kickbokser niet juicht als zijn tegenstander zich verstapt en hij niet op eigen kracht wint.

En-el Hak | 24-02-10 | 11:24

Niks geen bescheidenheid. Je voelt hooguit emphatie en dan basta !
Als jij succesvol bent zakelijk, ga jij dan ook je centen niet uitgeven omdat anderen wat meer pech hebben in het leven ?
Tyler-Durden | 24-02-10 | 11:17

Als ik zakelijk succesvol ben, ga ik uit van mijn éigen kracht en niet openlijk lopen spugen op de concurrentie. Dat komt namelijk nogal kansloos en gefrustreerd over bij de klant.

kersenflap | 24-02-10 | 11:24

Fuck you @LolitisJustin | 24-02-10 | 11:21

Fleauxe | 24-02-10 | 11:23

Gisteren allemaal zeiken over die Koreaan met zijn vlag en nu weer over Bob? Laten we duidelijk zijn, Sven en Gerard hebben een fout gemaakt, de rest niet. Niet de snelste wint, maar degene die FOUTLOOS als snelste over de finish komt. Dat is sport. Ik heb gesproken. Jaloerse lutsers.

Scheisse65 | 24-02-10 | 11:23

Hoezo mag hij niet juichen.... HIj heeft goeverdoeme brons op zijn oude dag.... Dat is echt een top prestatie. Kramer en Kemkers hebben zitten kloten, dat had ook De Jong kunnen gebeuren. Alle negatieve shit van Kramer in de ijskast en uitbundig vieren dat we brons hebben. net zoals het brons van Van Riessen. Hoezo onsportief gedrag, die Koreaan deed toch ook de polonaise met de vlag toen hij hoorde dat hij goud had??????

Woutie | 24-02-10 | 11:23

Wie is Bob?

necrosis | 24-02-10 | 11:23

In sport heb je winnaars en verliezers.
Hoe je het ook uitlegt hij is gewoon blij dat hij Brons heeft en terecht, daar mag je ook blij om zijn.
stel: Skobrev had de fout gemaakt en Bob de Jong had door zijn diskwalificatie brons gepakt dan hadden we met zijn allen staan juichen, dus niet zeiken, het is topsport.

broodje_worst | 24-02-10 | 11:23

Pfff, wat een kansloos stuk...

010waus | 24-02-10 | 11:22

Je kunt hem er niet op aankijken als een ander een fout maakt, hij heeft gewoon wel een goede en foutloze race geschaatst en daarmee heeft hij brons gehaald.
Mag hij dan ook even blij zijn........ goed gedaan Bob en de volgende keer ben je gewoon weer 4e dus geniet er maar van.

polskidude | 24-02-10 | 11:22

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:22

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:21

Beetje schaatser weet welke baan die moet hebben.
3x een medaille op de 10 kilometer.
Van harte Bob!

Schaatser | 24-02-10 | 11:21

-weggejorist en opgerot-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:21

@ Fleauxe | 24-02-10 | 11:18
Ost zal orde op zaken stellen op dat kudt eiland.
Volgens mij zijn de moffen daar nooit vertrokken.
Ja, en dan krijg je inteelt NSB-ers.

verraad van links | 24-02-10 | 11:21

De Olympische spelen is geen evenement wat verbroederd, het is een evenement wat verdeeld en de grenzen en verschillen in culturen nog maar eens zwaar benadrukt. De Russen gooiden hun armen omhoog toen het Zwitserse bobslee team crashte. De Zwitsers en Oostenrijkers beschimpten elkaar over ski-bindingen. De ene sporter/landgenoot juicht wanneer de andere faalt. Het venijn vliegt je om de oren en oorlog is inderdaad datgene wat opborrelt als je de lutsers er zo ziet staan. Alles om zo'n nutteloos plakje metaal en wat evenzo zinloze eer. Nationale vlaggen worden er evenzo fanatiek gezwaaid als de //Godwin// destijds.
Opdoeken? Nee, liever zo dan met wapengekletter. Laat maar zien hoe achterbaks en vies je ook kunt zijn wanneer je even niet lievv bent. Je bent tenslotte een mens wat niet zonder dag en nacht kan bestaan.

Stroopdoos | 24-02-10 | 11:21

-weggejorist-

LolitisJustin | 24-02-10 | 11:21

De één zijn dood.... that's life! Doe je niks an! Bob, gefeliciteerd!

Flowers | 24-02-10 | 11:21

Sven gediskwalificeerd en dan nog maar brons halen. Wat voor een lutser ben je dan?

drama | 24-02-10 | 11:20

Dat viel me ook meteen op. Zonder meteen als Nederlandse zuurbek over te willen komen, maar Bob heeft niet gewonnen, Sven heeft verloren, dat lijkt Bob zich niet realiseren. Hij zou zich inderdaad wat nederiger mogen opstellen. Lutser.

En-el Hak | 24-02-10 | 11:20

Kemkers heeft een nieuwe baan als tandarts, hij helpt je gegarandeerd van je plak af.

Porrello | 24-02-10 | 11:20

Dat is echt flauw... Al kan ik me het wel goed voorstellen!

Blauwdraakje | 24-02-10 | 11:20

Oja en dan nu allemaal gaan zeuren over een held die op zijn leeftijd olympisch brons rijd. Sven heeft gewoon verloren, niet op tijd maar op beheersing. Hij had het pas echt verdiend als hij had gedacht FUCK kemkers ik ben aan het schaatsen en ik ga RECHTS.
Maar nee, hij ging naar links als een mak hondje net als heel politiek correct geindoctrineerd Nederland dat het tegenwoordig SCHANDALIG vind als je bijvoorbeeld tegen abortus bent. "Dat is een gepasseerd station" hoor je dan zonder enige neiging tot zelfkritiek of reflectie. Dat het moord van een jong kind is telt dan niet meer. Maargoed vergeef me de zijsprong, het is duidelijk: Zelfbevlekking en vingertjes zijn tegenwoordig de standaard.

_waverider_ | 24-02-10 | 11:20

Porrello | 24-02-10 | 11:18 : Die heeft zeker zijn anaalhelm op.

Frederik Vijf | 24-02-10 | 11:20

"* Voorleest *
De één zijn brood is de ander zijn door.

* tegeltje weer terughangt in toilet *"
Tyler-Durden | 24-02-10 | 11:12

Tegeltje op de zwarte markt gekocht zeker?

Rob van Roos | 24-02-10 | 11:19


Het schijn trouwens dat als je eenmaal voor Svenergy hebt gekozen je niet meer zo makkelijk kan wisselen.

Willianus Wortelus | 24-02-10 | 11:19

-weggejorist-

Henk Gemser | 24-02-10 | 11:19

Een godwin noemen wij dat, de nsb erbij halen.

Ook bijzonder onsportief. Dat zal ie wel merken tijdens de sponsor besprekingen.

down-under | 24-02-10 | 11:18

In politieke kringen heet dit een 'Kok-na-Fortuyntje'.
-
@verraad van links | 24-02-10 | 11:10: Niet, het zijn vast die klootzakken van Gruppe Texel. Belachelijke actie, ik begrijp dat een mens wilt winnen, maar toch niet op deze walgelijk uitbundige manier?

Fleauxe | 24-02-10 | 11:18

Ach die Koreaan stond ook al te juichen. Zo gaat dat nu eenmaal in de topsport. Beetje stemmingmakerij Hoxha.
Dankzij Bob hebben we toch nog een medaille gehaald gisteren, zo simpel is het.
Thanks Bob.

lustgeenthee | 24-02-10 | 11:18

Een verdiende bronzen plek....... of toch niet..

Hatsaflatsa | 24-02-10 | 11:18

Ach wie wordt er over 10 jaar nog herinnerd, de winnaar toch en niet de verliezer. Fouten maken is verliezen. Winnen telt. Welkom in de echte wereld!

Rest In Privacy | 24-02-10 | 11:18

NOS: "Lee verrast Kramer op 10km"
http://www.sportweek.nl/uploads/files/image/lee-wint-van-kramer-nos.jpg

Lee verrast Kramer? Leef je dan als journalist in een betonnen bunker of wat?

Porrello | 24-02-10 | 11:18

Bob, daar kun je mee thuiskomen.

Frederik Vijf | 24-02-10 | 11:18

hallo zeg | 24-02-10 | 11:15
De live commentator had het zelfs over 'uitdager' De Jong. Hij corrigeerde zich snel, maar het zegt iets over svenmonomanie.

Vieze Tonnie | 24-02-10 | 11:18

ja tuurlijk mag ie blij zijn, die Bob, maar dit geeft weinig respect naar Sven toe...

StopKnop | 24-02-10 | 11:17

"Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning." -Domenic Toretto-

Johnny de Baas | 24-02-10 | 11:17

Sommige mensen hierboven begrijpen de concepten sportiviteit, repect voor je ploegmaat, ere wie ere toekomt, ingehouden reageren omdat je totaal weggereden bent en als een slang in de medailles bent binnen gegleden en je handen dichtknijpen dat je uberhaupt een plak hebt niet helemaal, geloof ik...

Jullie weten wel wie jullie zijn...

goldsammy | 24-02-10 | 11:17

Tja, hij heeft er toch ook 4 jaar voor lopen beulen? Laat 'm dan, hij zal vast wel gemengde gevoelens hebben.

looprekje | 24-02-10 | 11:17

Allemaal harstikke lullig voor Sven Kramer. Maar uiteindelijk is Bob de Jong er niet voor hem maar voor zichzelf. Dat hij blij is dat hij Brons wint is dan alleen maar te begrijpen. Moet hij zijn vreugde dan laten ontnemen omdat een ander een fout maakt?

Nakur | 24-02-10 | 11:17

@ kersenflap | 24-02-10 | 11:1


Niks geen bescheidenheid. Je voelt hooguit emphatie en dan basta !


Als jij succesvol bent zakelijk, ga jij dan ook je centen niet uitgeven omdat anderen wat meer pech hebben in het leven ?

Tyler-Durden | 24-02-10 | 11:17

* gaat reclame maken voor dat lkkre ding uit Korea, gewoon omdat het kan *

fuckje | 24-02-10 | 11:17

Een grof schandaal.

-Emile- | 24-02-10 | 11:17

Bob mag best blij zijn dat hij door Sven z'n diskwalificatie nog een plak heeft. Ondanks dat je in 1 ploeg zit schaatst Bob de Jong voor Bob de Jong z'n prestaties. Daarom mag hij blij zijn. Hij vindt het absoluut lullig voor Sven, maar blijdschap mag het best winnen op zo'n moment. Nu niet lullig over Bob doen, dat is kift en Bob heeft niks fout gedaan.

GeileWillem | 24-02-10 | 11:16

Sjongejonge,, laat hem ook zijn momentje hebben zeg! Fouten zijn menselijk en daardoor verliezen mensen. Als Sven had gewonnen had ie ook niet teleurgesteld moeten zijn omdat Bob geen medaille had gekregen?

Juxta | 24-02-10 | 11:16

boos = blij natuurlijk

hallo zeg | 24-02-10 | 11:15

jawoor | 24-02-10 | 11:13
Natuurlijk heeft hij er ook voor gewerkt.
Desalniettemin is het ontzettend onsportief om te gaan juichen als je landgenoot dit mee moet maken. Dan past bescheidenheid.

kersenflap | 24-02-10 | 11:15

Is toch heel terecht dat hij boos is?
Ik word echt kwaad van al die berichten over 'Keizer Sven'. Heel reclame makend Nederland op zijn kop omdat alle 'Gefeliciteerd Sven' spotjes geschrapt moesten worden. Waarom al die aandacht voor die man? Bob de Jong heeft toch ook gewoon een medaille?! Niet janken, over 4 jaar weer een kans.

hallo zeg | 24-02-10 | 11:15

Zoveel meer respect ik voor Kramer heb gekregen na diens reactie, zoveel minder voor deze lul.

Reject | 24-02-10 | 11:15

Mag hij blij zijn? Hij rijdt prut en heeft eigenlijk geen medaille verdiend maar krijgt er toch een. Kramer's zaken zijn Kramer's zaken, De Jong kan het nauwelijks helpen dat Kramer een fout maakt.

Requiescat in pace | 24-02-10 | 11:15

Bob is een volbloed sporter, net als Sven, je gaat in een individuele sport namelijk altijd voor je eigen kansen, ook als de tegenstander valt of een foutje maakt is dat voordeel.
De redactie begrijpt dat niet, of wil gewoon een lekkere rel.... lutsers.

captainobvious | 24-02-10 | 11:15

Achja dat is toch topsport, tis zonde voor Sven. De een zijn dood is de ander zijn medaille zullen we dan maar zeggen. Misschien is die kemkers wel omgekocht door die belchinezen (koreanen).

MrBombo | 24-02-10 | 11:14

@ jawoor: precies. Vind het maar een naar stukje. Zo is sport nou eenmaal. 4 jaar keihard werken voor brons is ook heel erg goed. Jammer alleen dat het zo moest...

Dafman | 24-02-10 | 11:14

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:12
LOL

Vieze Tonnie | 24-02-10 | 11:14

Bob weet dat hij nooit meer een plak zal halen en zo kan hij nog een beetje uit de schaduw van Sven komen.

father | 24-02-10 | 11:14

als je met voetbal in eigen doel trapt mag de tegenstander toch ook juichen?

Sokje | 24-02-10 | 11:13

Hou zee!

verraad van links | 24-02-10 | 11:13

Ik vond die Koreaan irritanter eerlijk gezegd.

absoloetlie | 24-02-10 | 11:13

sport = sport, winnen = winnen.

Getson | 24-02-10 | 11:13


Bob de Jong een dikke +1. Ik zou net zo blij zijn met die bronzen plak.

En Sven heeft de vagijn van Naomi al dus die moet ziet zeuren.

Willianus Wortelus | 24-02-10 | 11:13

Hij heeft hier ook 4 jaar voor gewerkt, hoe zou jij je voelen?

jawoor | 24-02-10 | 11:13

Die man heeft er toch ook vier jaar voor getraind..

borgje | 24-02-10 | 11:13

Een beetje solidariteit met je landgenoten misstaat nooit.
Juichen als een (veel betere) landgenoot van je door zo'n drama heen gaat is in en in triest. Pek en veren voor die landverrader!

kersenflap | 24-02-10 | 11:13

Kanttekening aan dit alles: bob is door sven de eeuwige 2e.
Maakt sven eindelijk een fout en kan bob zijn laatste prijs pakken.
Ik zou ook juigen!

SjakieV | 24-02-10 | 11:13

*broek laat zakken en een B op allebei zijn billen schrijft*

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:12

-weggejorist-

laagvliegert | 24-02-10 | 11:12

Tjeemig de peemig, het zijn de topsporters niet die niet tegen hun verlies kunnen, maar de rest van Nederland klaarblijkelijk, get over it.

-NEXT-

KaiserSoza | 24-02-10 | 11:12

Hij wordt toch gewoon drie. Komt ook een stuk sympathieker over dan die galbak van een Krameer.
Toch blijf ik het een goeie vinden van Kemkers. Je hele hebben en houden inzetten op die Lee bij de bookmakers. En dan een epische winst boeken.

gbsp | 24-02-10 | 11:12

Ik zou als topsporter die op deze manier een medaille wint heel ingetogen reageren, zelfd egeldt voor die Koreaan. Prima gereden, maar je weet toch dat er een ander veel beter was.

peneukio | 24-02-10 | 11:12

-weggejorist-

Aad Teïst | 24-02-10 | 11:12

* Voorleest *


De één zijn brood is de ander zijn door.


* tegeltje weer terughangt in toilet *

Tyler-Durden | 24-02-10 | 11:12

Wat een bekrompe houding weer... beetje vertellen hoe iemand zich moet voelen. Man die gast heeft een medaille, laat hem lekker blij zijn.

iq180+ | 24-02-10 | 11:11

Laat de lente het land maar binnenwaaien

dogbitedog | 24-02-10 | 11:11

Bob is da bomb. Bob is een baas. Bob is top. Bob is een sympathieke Einzelgänger. Niet zeiken mensen.

Vieze Tonnie | 24-02-10 | 11:11

bob heb geljik, sven heeft een fout gemaakt op moment supreme. Dat is natuurlijk een drama voor de sporter en ook de mens kramer. Echter hoort goed wisselen van baan bij de sport. Bob deed het goed sven niet. Daag sven.
Overigens was de reactie van sven bij bert maalderink wel een teken van een groot sportman. Hulde voor dat

Johnny de Baas | 24-02-10 | 11:11

Hij heeft gewoon brons gewonnen op de Spelen, hulde voor die man. Allemaal heel naar voor Kramer maar regels zijn regels en Bob is derde.

MachtigMooi | 24-02-10 | 11:10

@ Fleauxe | 24-02-10 | 11:09
Sinds wanneer heeft Mitten een schaatsploeg?

verraad van links | 24-02-10 | 11:10

Beetje flauw dit GS... Het zijn topsporters. Zij leven voor het winnen... Bob, grote pik je hebt hem verdient knul!!!

vannikname | 24-02-10 | 11:10

terecht!

superjan | 24-02-10 | 11:10

ook beetje grof om de NSB er direct bij te halen zeg.
't is maar sport hoor.

Vogelschwanz | 24-02-10 | 11:10

topsport is hard, de een zn dood-brood etc. Niet piepen dus

vlietinho | 24-02-10 | 11:10

Mag Bob niet blij zijn met een bronzen plak?

wazapetaza | 24-02-10 | 11:09

En dan zegt Bob de Tong in zijn interview dat hij het op deze manier niet wilde winnen. En dan toch juichen... Raar ventje.

supertrom | 24-02-10 | 11:09

Wat een gezeik, alles draait blijkbaar om Sven.
Er zijn nog meer atleten die keihard getraint hebben voor een medaille.
En dan had hij zichzelf in moeten houden ??

Gezeik....

Tobiasje | 24-02-10 | 11:09

Doe je niet............. met vies vet bosje haar.............

JHW | 24-02-10 | 11:09

Wat. Een. Klootzak.

Fleauxe | 24-02-10 | 11:09

Bob slist en dat is geen gehoor.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 11:08

Sven koos op het laatste moment voor 'links' en heeft daar nu 4 jaar lang spijt van!

Porrello | 24-02-10 | 11:08

Oke, tot zover het hoodstuk schaatsen. next

Pausje | 24-02-10 | 11:08

Ach ja, de belangen zijn best groot, mij zal mijn opponent ook niets boeien. T is oorlog mensen, t is geen sport....

dnnss | 24-02-10 | 11:08

gaat te fur bob....... te fur....

fwenk | 24-02-10 | 11:08

Ah, de kont van Stalenburg moet ff worden gelikt? Laat Bob lekker juichen zeg.

Wickie de Fustviking | 24-02-10 | 11:08

Natuurlijk mag hij blij zijn, of hij er inderdaad sportief op reageert kan niet uit 1 moment opname blijken.

YouBastard | 24-02-10 | 11:07

Wat een afgunst. Is dat nou Oleumpische spirit?

deNeus | 24-02-10 | 11:07

Altijd al een naar mannetje gevonden...

tequilakuch | 24-02-10 | 11:07

Dus hij mag niet blij zijn met een medaille, omdat Kramer te dom was om te wisselen? Hij is derde geworden dus heeft hij die bronzen plak verdient, ondanks de stommiteit van Kramer.

alexandersteenbergen | 24-02-10 | 11:07

Schaatsen is geen teamsport. Bob wint door een fout, en haalt Brons. Ik zou ook juichen, had Kemkers maar geen fout moeten maken.

Balzakius | 24-02-10 | 11:07

Leuk man, sport.

Burgess | 24-02-10 | 11:07

Zeg is mijn mailtje nog binnengekomen over Bob de Jong?

Frederik Vijf | 24-02-10 | 11:07

De één zijn dood.......

Desperado | 24-02-10 | 11:06

Desalniettemin heeft Bob geen wisselfout gemaakt, wel?

Robin Hood | 24-02-10 | 11:06

ik snap zijn vreugde wel, maar had ook wat meer sympathie verwacht. alleen bij de gratie van een fout kan je een podiumplaats krijgen. dan past nederigheid...

Wubbe Friezen | 24-02-10 | 11:06

Het rare is dat wanneer ik om mij heen kijk, het echt niemand wat kan interreseren.
Schaatsen is toch winnen EN verliezen.

Xtrasmal | 24-02-10 | 11:06

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino