Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk. Zo wordt politiek weer helder

Jemigdepemig LOL! Zo kan het dus ook. Niks geen nuffige enerzijds anderzijds verhaaltjes en een beetje zus en een beetje zo maar gewoon hop, duidelijke standpunten voor de GR2010. Bovenstaande pica is gemaakt in het Haagse Benoordenhout. Daar heeft men dus iets te kiezen: het verschil tussen D66 en VVD is helder voor bewoners. Of nou ja, helder. Jemig de pemig mozes kriebel weetjewelweetjeniet.

Reaguursels

Inloggen

VVD, gedraag je eens LIBERAAL!

De VVD zou electoraal flink kunnen profiteren als ze net als de meeste linkse partijen voor een liberaal drugsbeleid zouden pleiten, dus voor legalisering en tegen hogere straffen of gebiedsbeperking coffeeshops. Nu onderscheiden ze zich niet van andere rechtse partijen als de PVV en het CDA, wat doodzonde is. Nu ben ik als vrijheidslievende liberaal bijna gedwongen om op D66 te stemmen.

Mark 9712 | 26-02-10 | 11:14

haha, ik geloof nooit dat die foto in het Beneurdenhout genomen is, daar wonen alleen maar bejaarde kakkers... Of het zou dan een "Cannabisjuwelier" moeten heten, anders past die zaak niet tussen de groentejuwelier en de traiteur.

Rudolfinski | 25-02-10 | 12:08

boonke | 24-02-10 | 17:13: juistem, ik ben laatst bijna helemaal over de rooie gegaan toen de zoveelste belg zijn boem boem auto voor de woonflats liet staan terwijl je daar niet eens mag stilstaan. Niet dat ik zo vaak in de coffeeshop kom maar daar woont een heel leuk aardig meisje. Het is ook niet fijn als je daar woont en het is om de haverklap herrie, mensen in de tuin en rotzooi overal. Daarom staat er tegenwoordig een mannetje bij de deur, netjes gedragen of a la de garda in ierland gedragen worden richting deur en een enorme rotschop onder je hol krijgen. Dat werkt en nu vinden de mensen in de straat de coffeeshop niet meer als een rustig bruin cafe, win win want ze komen nu stiekem ook eens even kijken 'wat er allemaal te doen valt' (en nemen stiekem een licht hashjointje mee)

sufkut | 24-02-10 | 21:25

@Joost Maghetweten | 23-02-10 | 16:43

Kom je wel eens in coffeeshops? Die overlast waar jij het over hebt heeft weinig met criminaliteit te maken, maar met dubbelparkerende klanten, afval dat op straat wordt gegooid en dat soort onzin. Kijk bijvoorbeeld naar London in Den Haag. Die coffeeshop is aanzienlijk verkleind zodat mensen daar niet langer kunnen zitten en er dus minder overlast is.

boonke | 24-02-10 | 17:13

En dan ga je toch twijfelen

neegijdan | 24-02-10 | 14:03

Duidelijk D66 dus

StuffKikker | 24-02-10 | 12:54

Ben het over het algemeen wel met D66 eens. het probleem alleen is dat de partij voor 90% bestaat uit een stelletje koekwausen. Neem maar eens een kijkje wie de lijsttrekkers zijn in de vijf grote steden. Daar wordt je niet vrolijk van. Daarbij kreeg ik laatst een foldertje in de bus met de wethouders erop van D66 Eindhoven. Dat waren echt een stelletje malloten bij elkaar. Toen even gaan vergelijken met andere partijen en kwam op hetzelfde uit. Het lijkt er sterk op dat je een enorme drol moet zijn om de lokale politiek in te willen.

VVD stem ik sowieso niet voor de gemeenteraadsverkiezingen. De idioten dingen die de VVD ex-burgemeester van Eindhoven wilde waren ronduit absurt. Geen bier bij het kampioensfeest van PSV in 2008, stratumseind eerder dicht enz.

Het is dus even kijken op wie ik stem. Ben van plan om lokaal te stemmen op een liberale partij, maar weet nog niet welke.

Stakkert | 24-02-10 | 11:20

nulzesentwintig | 24-02-10 | 01:48
Je hebt inderdaad een overheid nodig. Die zal zo klein mogelijk moeten zijn. De rechten van de mens zijn dan: absoluut, minus schending van de rechten van een ander, minus de overheid die nodig is om bescherming te regelen. Da's niet perfect, maar dan ben je wel een heel eind.

Nitrandil | 24-02-10 | 10:52

D'66 is voor gedogen, de VVD voor handhaven. VVD dus.

Gejo | 24-02-10 | 09:22

Na jaren VVD stemmen weet ik het nu niet meer.
dacht dat VVD stond voor vrijheid van keuze.

Statistisch doet Nederland het erg goed met het huidige beleid.
Statistisch gezien doen andere landen met een streng drugs beleid het erg slecht.

Lijkt me simpel, je gaat niet dood aan softdrugs.
Legaliseren zorgt voor minder criminaliteit vooral in de aanvoer.

Verbieden zorgt voor meer criminaliteit, minder vrijheid voor de burger om zelf een keuze te maken. Ga vooral over naar het Amerikaanse systeem! Miljarden verdampt in een strijd waarvan ze nu zelf aangeven deze niet te winnen.

1% van de bevolking zit in de gevangenis.............
Van mijn ouders had ik verwacht te beslissen op basis van gevoel, van politici op basis van statistische ervaring en realiteit.

Quasistatistiek | 24-02-10 | 07:43

Triest van de volspartij voor vrijheid en democratie om in eerste instantie voor te zijn, met een voorstel van de burrie notabene en dan nu op eens faliekant tegen schreeuwen. D66 in deze dus.

Quincy Jones | 24-02-10 | 01:54

Nu zou ik flauw kunnen zijn, en roepen, nou doe maar dan.

Maar aangezien ik zeker respect hebt voor het ideaal dat je voor ogen hebt zal ik dat niet doen. Het punt met het ideaalbeeld dat je schetst is dat je aan de ene kant iedereen zn gang wil laten gaan maar aan de andere kant zelf aangeeft dat zulks organisatie vereist. Doordat je zoiets gaat organiseren ben je alweer halverwege democratie. Want iets zal je ideaal in goede banen moeten leiden. Ik ben van mening dat het gewoon NIET KAN.

Het feit dat je ideaal nergens bestaat zegt daarover ook wel iets.

nulzesentwintig | 24-02-10 | 01:48

nulzesentwintig | 24-02-10 | 00:23
Het is makkelijker om een werkelijk liberale staat op te bouwen in een weinig 'ontwikkeld' land. De enige behoefte is erkenning van drie mensenrechten (leven, vrijheid en bezit) en aanvaarding van overheidsgezag om deze te beschermen. Ik geloof dat ik zeer wel in staat zou zijn om zulks te organiseren. Probleem is echter dat ik mijn gelijk dan met de vuist moet bedingen, en dat is niet werkelijk mijn ding.

Beschaving trouwens, noem ik niet het domweg door de meerderheid laten bepalen wat er gebeurt (want elk van uw 'beschaafde landen' is een democratie). Dat is zoiets als 'wanneer een man mij doodmept is dat verkeerd, maar wanneer de meerderheid van de bevolking er toe beslist, zal ik misschien wel demonstreren, maar mijn nek finaal voor haar ontbloten'. Een rechtenstelsel is moreel veel beter te verdedigen, en ik geloof dan ook dat je haar eerder 'beschaafd' kunt noemen dan uw 'ik ben groot, jij bent klein, dus ik heb gelijk'-democratie.

Nitrandil | 24-02-10 | 01:06

Nitrandil | 23-02-10 | 20:55

Wat jij zou willen KAN NIET. Er is geen beschaafd land ter wereld waarin je kan doen en laten wat je wil. En ik denk dat dit maar goed ook is. Misschien dat Haiti iets voor u is?

nulzesentwintig | 24-02-10 | 00:23

Ja die s leuk!
Maar dan toch maar Leefbaar Rotterdam.

basweetutwel | 23-02-10 | 23:11

D66 regeert.

Drs.. Gelul | 23-02-10 | 22:37

@el neuvo che | 23-02-10 | 21:54
...
- Bagatelliseren of niet bespreken van zaken die voor ú van belang
zijn: integratie, criminaliteit, bedrijfsleven.
...

Inderdaad! Meeste Wilders stemmers moeten eindelijk eens integreren, ophouden de wet te verbreken (o.a. door generalisatie en discriminatie) en een echte baan vinden.

Onderschepper | 23-02-10 | 22:23

Ik denk dat Nederland klaar is voor een nieuwe (echt) liberale partij. Ik begin aardig moe te worden van die a-liberale standpunten van de VVD. En dan met name de standpunten over privacy en drugsbeleid.

Ik vind het nogal ergerlijk dat ik het OF met de VVD of met GL of met D66 eens ben... Moeilijk kiezen.

F'Shizzle | 23-02-10 | 22:20

Ja, laten we vooral de nuance achterwege laten, want dat snappen de wilders-tokkies niet.

Onderschepper | 23-02-10 | 22:19

-weggejorist-

el neuvo che | 23-02-10 | 21:54

fjordman | 23-02-10 | 21:01
Nah, D66 is in principe overal tegen.
Ook wel een gemakkelijk gegeven.

Zo jammer! | 23-02-10 | 21:03

D66 is gewoon overal voor; lekker makkelijk.

fjordman | 23-02-10 | 21:01

nulzesentwintig | 23-02-10 | 19:13
De overheid heeft enkel het recht om iemands wil voortijdig uit te sluiten (bijvoorbeeld de verkoop van pistolen verbieden) als die wil een te groot gevaar voor de veiligheid van anderen inhoudt. De overheid is er om mensen tegen andere individuen te beschermen, niet tegen zichzelf. Als iemand de wil heeft van het balkon te springen, hoort geen wet zich tegen hem te keren. Zou je dat verlangen, dan krijgt de overheid de complete beschikking over de levens van haar onderdanen. Daarmee zou het principe van een vrije wil, van een vrij individu getorpedeerd zijn. Nog los van het moreel verderfelijke hiervan, zou de overheid hiervoor onmenselijke proporties aan moeten nemen, want zij zou elk gevaar voor de mens moeten uitbannen. Immers, overal schuilt gevaar! Je kunt zeggen dat de overheid alleen het allergevaarlijkste moet bestrijden, maar als een mens zichzelf wil schaden, vindt hij daartoe altijd wel een manier. Het is veel gemakkelijker jezelf te verwonden dan een ander, alleen het stoppen met water drinken is al genoeg. En in het andere geval, veel mensen kennen de wil tot leven, laat hen dan ook zelf bepalen hoe zij dat leven in willen vullen. Ook als dat inconsistent mag schijnen; de overheid is er niet om voor de mensen te bepalen hoe zij hun leven moeten leiden.

Nitrandil | 23-02-10 | 20:55

Mogelijk vreemd dat de landelijke VVD voor legalisering van softdrugs is en bij de gemeenteraads verkiezingen juist wil sluiten. Echter woon ik zelf in Den Haag en kan ik vertellen dat hier de coffeeshops hier zich concentreren in één buurt waar ook dichtbij een paar scholen zijn. Van mij mogen er dus wel een paar gesloten worden, dan gaan die ondernemers maar ergens anders een nieuwe starten. Hierbij is het (latere) belang van de scholieren groter dan het geld voor deze (vaak lugubere) ondernemers.

Rest In Privacy | 23-02-10 | 19:58

VVD en dan de shop een paar panden verderop? nee? plz, plz !

Da was ik nie... | 23-02-10 | 19:52

Nitrandil | 23-02-10 | 18:15

Dan kom je dus uit op het stellen van grenzen. Het voor iedereen (nog) makkelijker maken om aan verdovende troep te komen is in mijn optiek fout. Een biertje, vanaf 16 prima, een jointje, vanaf 18 prima. Maar moeten we dan ook maar heroine gaan toestaan? Of crack? Misschien niet zo gevaarlijk voor anderen als een vuurwapen, maar vele malen gevaarlijker voor jezelf. De (lage) drempel die er nu voor hard drugs ligt zou in mijn optiek omhoog moeten. Niet omlaag. Ik ben tegen betutteling van de overheid, maar zaken die zo gevaarlijk zijn moeten door de overheid onder controle (geprobeerd) gehouden worden. En een verbod is daar een prima middel voor, zeer waarschijnlijk het enige.

nulzesentwintig | 23-02-10 | 19:13

wat ik begrijp is dat de vvd overlastgevende coffeeshops willen sluiten maar de d66 deze wil verhuizen. doe mij maar vvd dan, de shop hier in de buurt is netjes en van die donkere tenten met een bontkraagpubliek voor de deur hou ik toch al niet.

sufkut | 23-02-10 | 19:07

'Stop de coffeeshop' is een naar christelijk trekje dat sinds de 'Balkenende malaise' z'n kop heeft opgestoken. Die gasten (Balkie & co) zouden zelfs de seksuele revolutie terug draaien als ze daar met onze moslim medelanders een meerderheid voor zouden vinden.

Zookrates | 23-02-10 | 19:02

Van mij mogen alle d66tigers zwaar aan de cocaine.

Quuick & Dirty | 23-02-10 | 18:59

Ik wil een coffeeshop in dit dorp!! d66? hmm

sparreke | 23-02-10 | 18:56

de VVD het was zo'n mooie droom...
Met nadruk op WAS!

Mr. Burn | 23-02-10 | 18:48

O ja, en ff doorspoelen naar 23.00 minuten

vantoetechem | 23-02-10 | 18:48

@Teun van het Tuinpad | 23-02-10 | 17:26
Assemargeylismagalles.

Barbatruuk! | 23-02-10 | 18:40

D66 +veel. Dat stop-coffeeshop-gedoe is vreemd.

WeesFatsoenlijk | 23-02-10 | 18:39

ik stem sowieso VVD. Nu zeker.

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 18:36

Nitrandil | 23-02-10 | 17:31

Wat was het deze keer? Een gewoon simpel jointje?

Boy Cot | 23-02-10 | 18:32

Overigens.. heeft D66 mijn stem in deze... verboden op dit gebied vind ik weinig liberaal..

1oog | 23-02-10 | 18:26

Prima en duidelijk.. zoals zeker de plaatselijke politiek moet zijn

1oog | 23-02-10 | 18:25

Ja coffeeshops sluiten daar bereiken we wat mee. Verbieden zonder daarbij over de gevolgen na te denken vond ik meer iets voor Christentuig.

Niekler | 23-02-10 | 18:23

Open solliciatie 3 minuten geleden van minister Plasterk zonet op 1 Vandaag: Misschien zoeken ze wel een journalist voor Geen STijl.

IndoFortuyn | 23-02-10 | 18:23

WTF?! Hier in Tilburg liggen flyers in de coffeeshop waarop de VVD vóór het openhouden van coffeeshops is... Nee, Tilburg is geen Den Haag en openhouden is iets anders dan openen, maar toch. Een beetje dezelfde standpunten zou je mogen verwachten.

76738e GS lid | 23-02-10 | 18:20

En samenkomst omwille van drugs is geen goed argument. Je verbiedt ook geen bushokje omdat er hordes criminele jongeren op af kunnen komen.

Nitrandil | 23-02-10 | 18:18

VVD is echt overal op deze manier tegen D66 bezig. Betwijfel of 't ook echt werkt.

Meneer Koffie | 23-02-10 | 18:18

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:46
Da's inderdaad een verdomd irritant voorbeeld. Als je uitgaat van logica en consistentie zou je moeten stellen dat de verkoop van pistolen legaal moet zijn, omdat men ook zou kunnen doden met een mes, bijl, vergif of zelfs water. Zulke zaken verbied je ook niet, waarom pistolen dan wel?
Omdat pistolen een dusdanig gevaar met zich meebrengen dat verkoop niet verantwoord is. Aan drugs zit zo'n gevaar echter niet vast, want de kans dat je anderen drogeert met een van je planten is miniem (geef iemand een plant, geef iemand een pistool, en zie of de bereidheid om criminele activiteiten te begaan gelijk is). Dit gaat uit van kansberekening, wat natuurlijk niet perfect is, maar daar zul je het mee moeten doen (anders kom je werkelijk nergens meer uit, behalve uit juist dat enige feit).

Nitrandil | 23-02-10 | 18:15

RedBullGeeftVleugels | 23-02-10 | 18:06
Precies. Toch een pluspuntje voor de D-tjes hoor!

Buffell | 23-02-10 | 18:08

Niet echt een liberale gedachte van de VVD.

4851 | 23-02-10 | 18:08

Ben het voor de verandering eens met D66.

RedBullGeeftVleugels | 23-02-10 | 18:06

Hier in de shop hangt ook zo een d66 anti pvv poster, aangezien PVV net als CDA VVD en andere partijen tegen een werken weed beleid zijn.

Ik geef D66 gelijk maar stem toch PVV voor Almere, moet eenmaal een tegen stem hebben tegen die moslim partij.

legionaire | 23-02-10 | 17:58

LTS__zwakstroom | 23-02-10 | 16:30
Dus wat doe je aan die wietrokende lui door VVD te stemmen? Niets, die blijven lekker doorroken.
Beetje slecht onderbouwd standpunt dus

Moeder Gans | 23-02-10 | 17:58

helder,

wilt u drugsoverlast, opgeschoten gajes, vreemde kereltjes op brommers, enz. enz. enz. stem dan D66.
Vooral als u kinderen heeft: hoe meer rotzooi er verkocht kan worden, hoe groter de kans dat uw kinderen ook aan deze rotzooi beginnen.

denk na voor u gaat stemmen!!

realisticus dutch | 23-02-10 | 17:52

Hippies van D66.
Alles behalve liberalen.

Lompe Loel | 23-02-10 | 17:50

Zolang er een gedoogbeleid is neig ik naar het VVD-affiche.
De aanvoer is nog steeds illegaal en de kweek tegenwoordig veelal in handen van geharde criminelen die dankbaar gebruik maken van de door overheidswege gedoogde "outlet" genaamd coffeeshop.
Stoppen met het gedoogbeleid zal tot te veel rotzooi leiden. Daarvoor telt ons land te veel afnemers. De controle is weg en het verkopen verdwijnt dan ook in de illegale sfeer.
Vraag is of dat wenselijk is, en of je dan als overheid niet beter zelf de regie in handen kan nemen dmv legalisatie. Hiermee kan de overheid veel extra inkomsten genereren (broodnodig) en de controle houden op bijv. leeftijd, belastingafdracht, en last but not least de kwaliteit (goede kweekmethodes -> volksgezondheid). Maar verkoop (in binnen- en buitenland) het maar eens als politieke partij dat je als overheid zijnde op de "dealerstoel" wilt gaan zitten.
Ik zou dus graag het verkooppraatje van de partijen aanhoren en dan een keuze maken ipv af te gaan op een "ja" of "nee" op een affiche. Een interessant vraagstuk is het zeker.

Russ Meyer | 23-02-10 | 17:50

Nitrandil | 23-02-10 | 17:39

Te makkelijk, staat gelijk aan dat het ok is om pistolen te verkopen bij de AH, omdat het pas vervelend wordt als er mensen worden afgeschoten.

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:46

@ woefdrammer | 23-02-10 | 16:50
Zeik niet zo, kudtkind. Wiet en hash, alcoholische versnaperingen, cocaïne en diverse opiaten worden al duizenden jaren gebruikt over de hele wereld. De hele mikmak was begin vorige eeuw nog gewoon bij Den ApotheekerT te krijgen.
Roesmiddelen zijn, net als eindeloze zeiksnorren, van alle tijden.

@ 00:00:01 | 23-02-10 | 17:45

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:36
Als iedereen daar behoefte aan heeft, waarom niet? De opbrengst zal wel dalen met het toegenomen aanbod, maar het is niet aan mij (of de overheid) om voor de burger te bepalen waarom hij niet strafbare dingen doet.

Nitrandil | 23-02-10 | 17:39

Eurotokkie | 23-02-10 | 17:29
Deze maatschappij heeft nu eenmaal een vangnet.
Overigens begrijp ik niet waarom er naast alcohol-controles in het verkeer geen drugs-controles zijn. Zouden de THC-testjes te duur zijn ofzo? Daarmee zou je toch ook een limiet kunnen gaan stellen aan het gebruik van soft-drugs tijdens/voor deelname aan het verkeer?

RoyalFlusher | 23-02-10 | 17:39

D66 natuurlijk.

glebber | 23-02-10 | 17:38

Nitrandil | 23-02-10 | 17:31

Dus iedereen een zooi papaverplanten in de tuin en gaan met die banaan?

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:36

+1 voor D66 in deze zaak.

Koning_poephoofd | 23-02-10 | 17:34

LOL @ de agressieve strepen op de poster van de VVD.

juriste | 23-02-10 | 17:31

Drugs is afkomstig van een plant. Het kweken van een plant op eigen terrein heeft geen consequenties voor de rechten van andere mensen. Mocht er bij de verkoop van een plant overlast ontstaan, dan dient dit te worden gezien als een toevallige bijkomstigheid, die niet specifiek met de plant te maken heeft. 'Ik sloeg hem in elkaar omdat ik een boom zag, dus de boom heeft de schuld en moet worden aangepakt,' is evenzo een onjuiste redenering. Conclusie: de overheid heeft niet met drugs te maken. Men kan hoogstens stellen dat het ambtenaren verboden is op het werk drugs tot zich te nemen, maar dat is veeleer een ander punt.

Nitrandil | 23-02-10 | 17:31

RoyalFlusher | 23-02-10 | 17:25
Ja goed maar soms ga je beginnen met 1 biertje dan 2 en voor je het weet
zit je aan de rum.
Je kunt dan afkicken op kosten van de belastingbetaler.

Eurotokkie | 23-02-10 | 17:29

@ jonescrusher | 23-02-10 | 16:40
Dat viel me ook al op. Ik meen gelezen te hebben dat de VVD in Den Haag net zoals D66 er tegen waren om coffeeshops bij voorbaat uit een wijk te weren. Schijnbaar zijn ze daar nu opeens op teruggekomen. In beide stemwijzers heeft de VVD overigens ‘Eens’ geantwoord op de stelling dat ALLE coffeeshops gesloten moeten worden’. Maar in hun verkiezingsprogramma spreken ze nergens over het sluiten van alle coffeeshops, wel over overlastgevende en die in woonwijken. Dus ja, wat een smerige opportunisten zijn het ook. Eerst overwoog ik nog de VVD een kans te geven op 3 maart, maar nu kunnen ze mijn stem wel vergeten. Dus toch nog maar even verder kijken…

Fulgrim | 23-02-10 | 17:28

-weggejorist-

stonedt | 23-02-10 | 17:26

Barbatruuk! | 23-02-10 | 17:24
Hoe schrijf je dat in het Turks ?

Teun van het Tuinpad | 23-02-10 | 17:26

Blowen moet net als alcohol gewoon kunnen, met mate(n).
Zet dan wel zo'n coffeeshop niet midden in een woonwijk. Doen ze hier in Breda ook niet. Overigens zou er een gebruikershoeveelheid zijn die je per dag zou mogen kopen. Hoe werkt dat dan? Je kunt toch gewoon alle coffeeshops afgaan en dan overal 5 gram kopen? En tot een tijdje terug kon je ook wiet online kopen (4 gram). Maar dat is nu plotsklaps ook niet meer toegestaan, of heeft het eigenlijk nooit gemogen?

RoyalFlusher | 23-02-10 | 17:25

Een coffeeshop in het Benoordehout, kleine kans van slagen gok ik zo... Gok ook zomaar dat D66 die poster niet heeft opgehangen, maar lachen is het wel.

Carpa | 23-02-10 | 17:25

Op de PvdA poster komt te staan.
Een coffeeshop in dit pand? Maybe, maybe not.

Barbatruuk! | 23-02-10 | 17:24

Als je D66 stemt weet je nu dus zeker dat er een blowende, snuivende, slikkende en spuitende bestuurders bende komt in de gemeenten en 2e kamer.

Boy Cot | 23-02-10 | 17:22

Dit is een goeie haha!! Even lezen link:http://www.vrijspreker.nl/wp/2010/02/nieuwe-partij-partij-vd-slavernij/
Is beetje satire maar mensen hebben niet door dat dit wel afspeelt in de huidige maatschappij.

Neukgraag | 23-02-10 | 17:21

@Joost Maghetweten

Je zegt dat mensen hier alleen D66 roepen om dit standpunt.
Jij roept VVD terwijl je uitlegt waarom je het hier oneens bent met D66. Precies hetzelfde dus, alleen een andere partij.

Sieb87 | 23-02-10 | 17:21

Vieze Tonnie | 23-02-10 | 17:17
Als je 2x modaal verdient dan zit je bij de VVD goed.

Eurotokkie | 23-02-10 | 17:20

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:14
Zeg, u hoeft niet komplete teksten te kopiëren en plakken hoor..

Zeeschuimer | 23-02-10 | 17:15

Ooh.

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:20

Vieze Tonnie | 23-02-10 | 17:17 : Vrijheid voor de mensen die het kunnen veroorloven.

Frederik Vijf | 23-02-10 | 17:20

Eurotokkie | 23-02-10 | 17:17
Thuis van waar ik ben geweest, jeweetzelluf.

Teun van het Tuinpad | 23-02-10 | 17:19

Het enige goede aan Den Haag is het bordje "einde bebouwde kom", staat tegenwoordig alleen zo verrot ver weg.

4142 | 23-02-10 | 17:19

Vieze Tonnie | 23-02-10 | 17:17

idd , veel vrije dagen.

Eurotokkie | 23-02-10 | 17:18

Eurotokkie | 23-02-10 | 17:17
Teun is wezen blazen. Als vloei heeft hij de campagne poster van de VVD gebruikt.

Steilloos ten Onder | 23-02-10 | 17:18

.. en ondernemen.

Vieze Tonnie | 23-02-10 | 17:17

VVD is er toch voor de en vrijheid enzo...

Vieze Tonnie | 23-02-10 | 17:17

Teun van het Tuinpad | 23-02-10 | 17:16

thuis van wat ?

Eurotokkie | 23-02-10 | 17:17

Ik ben niet echt fan van D66 maar de VVD waren toch zo liberaal? Coffeeshops moeten in mijn ogen gewoon kunnen behalve als het dichtbij een basischool of iets dergelijks zit, dan zeg ik nee.

SeriousBusiness | 23-02-10 | 17:17

Ik ben net thuis.

Teun van het Tuinpad | 23-02-10 | 17:16

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:14
Zeg, u hoeft niet komplete teksten te kopiëren en plakken hoor..

Zeeschuimer | 23-02-10 | 17:15

@NULZESENTWINTIG
Allemaal best, maar wat doet men tegen alcohol dan? Of tegen vet vreten? Of om helemaal door te slaan, wat doet men aan de snelst groeiende verslaving ondere jongeren, oftewel computer verslaafd? Geen alcohol meer verkopen, want tja kinderen zien het drink publiek en dat wil je toch zo lang mogelijk uitstellen. Nergens meer pc's tekoop, of we gaan verbieden dat iemand onder de 18 een pc mag gebruiken. Alle Mac's en durum tenten weg!! Kijk eens naar De Rokerij ofzo. Nette tenten, die marokkaanse tenten ben ik ook niet weg van.

KurtRussel | 23-02-10 | 17:08

Alcohol kan ik nog in mee, vind ook dat alcoholreclame teveel aanwezig is in het dagelijks leven. Daarna sla je compleet door. Ergens moet een grens getrokken worden, alcohol en drugs niet verbieden, maar wel heel duidelijk de keus laten maken: Ik neem een biertje, Ik neem een joint. Dat is al een hele stap voorwaarts.

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:14

VVD +1 in dit geval

El_Dictator | 23-02-10 | 17:14

KurtRussel | 23-02-10 | 17:08

Verkopen criminelen een BIG mac ?

Eurotokkie | 23-02-10 | 17:12

Ik ben tegen D66 en tegen blowen.

Morkovich | 23-02-10 | 17:10

Ik ben overigens voor blowen, maar tegen D66, laat dat duidelijk zijn.

Steilloos ten Onder | 23-02-10 | 17:09

D66 bij deze

Fakkelbrigade | 23-02-10 | 17:09

En dan geen coffeeshops meer, wat dan, dan stopt iedereen met telen, criminelen proberen het niet op straat te verkopen? Wat een dom iets zeg. NL heeft het laagst aantal gebruikers, minste overlast ervan, en dan wilt men het verbieden. @NULZESENTWINTIG
Allemaal best, maar wat doet men tegen alcohol dan? Of tegen vet vreten? Of om helemaal door te slaan, wat doet men aan de snelst groeiende verslaving ondere jongeren, oftewel computer verslaafd? Geen alcohol meer verkopen, want tja kinderen zien het drink publiek en dat wil je toch zo lang mogelijk uitstellen. Nergens meer pc's tekoop, of we gaan verbieden dat iemand onder de 18 een pc mag gebruiken. Alle Mac's en durum tenten weg!! Kijk eens naar De Rokerij ofzo. Nette tenten, die marokkaanse tenten ben ik ook niet weg van.

KurtRussel | 23-02-10 | 17:08

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:00
Schrijf dan gewoon; 'ik vind' ipv 'feit', overigens deel ik uw mening.

Ashtrey | 23-02-10 | 17:05

Bepaal jij niet!

:P

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:07

Dat jullie nog een politiek topic plaatsen naar die afgang bij de DWDD , toch

Eurotokkie | 23-02-10 | 17:06

Wat is er nou liberaal aan het verbieden van Jonko?

gozahtje | 23-02-10 | 17:05

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:00
Schrijf dan gewoon; 'ik vind' ipv 'feit', overigens deel ik uw mening.

Ashtrey | 23-02-10 | 17:05

Open een Coffeeshop in een pand naast de woning van Pechtold.
Kijken hoe hij dat vind.

winterpeen | 23-02-10 | 17:02

Joost Maghetweten | 23-02-10 | 16:52

Google, daha iyi bir toplum için!

homunculus | 23-02-10 | 17:01

Dit is toch geen liberaalisme van de VVD??? ik wil op de VVD stemmen en gewoon koffieshops.

Bertusdegrote | 23-02-10 | 17:01

nulzesentwintig | 23-02-10 | 16:56
U weet toch wel wat het verschil tussen een mening en een feit?

Ashtrey | 23-02-10 | 16:58

Het vaststaande feit in deze is dat bovenstaande mijn mening is :)

nulzesentwintig | 23-02-10 | 17:00

Al zou ik voor de VVD zijn; dit is populistische verkiezingsretoriek en geen liberalisme. Overal vol op de Wilders-vote, bah.
Duidelijkheid en echt liberalisme sinds '66 dus maar!

Stilløs | 23-02-10 | 16:59

Geenstijl, doe es je journalistieke plicht en geef wat background bij dit geval. Waar staat die (potentiele) shop? Wat is de omgeving, wat zijn de issues? Dit is gewoon makkelijk scoren.

BigBabou | 23-02-10 | 16:59

Requiescat in pace | 23-02-10 | 16:57
Want?

Steilloos ten Onder | 23-02-10 | 16:59

nulzesentwintig | 23-02-10 | 16:56
U weet toch wel wat het verschil tussen een mening en een feit?

Ashtrey | 23-02-10 | 16:58

In dit geval ben ik, zoals wel vaker, sterk voor de VVD. Coffeeshops en rokers moeten kapodt.

VVD +1

Requiescat in pace | 23-02-10 | 16:57

Ik stem voor.... meer van dit soort acties. Plak je standpunt op het hete hangijzer! Ik kijk uit naar posters op hangjeugdbankjes, boardrooms, flitskasten, Zoab-gaten, Gevechtsvliegtuigen etc. etc. Krijg er een beetje een analoog Web 2.0 gevoel bij.

nielsjeniels | 23-02-10 | 16:57

Wat veranderen die scholen aan de zaak dan?

dodehoekspiegel | 23-02-10 | 16:52

Het feit dat ik jonge kinderen liever niet bloot stel aan "koffieshoppubliek"
Het feit dat die kinderen beter zo laat mogelijk in aanraking kunnen komen met (sof)drugs? Het feit dat een coffeeshop in mijn optiek op een achteraf plek moet zitten, waar je doelbewust je hash of wiet gaat halen. Hoe minder toegankelijk hoe beter. Overigens ben ik voor het toestaan van softdrugs, alleen niet voor het confronteren van de kids en hun ouders.

nulzesentwintig | 23-02-10 | 16:56

makkelijke keus dus in deze: VVD

broodje_worst | 23-02-10 | 16:56

Ik ben toch echt voor de VVD, alleen waarom er geen coffeeshop mag komen snap ik niet. Niet bepaald liberaal of wel soms?

kritiekloze criticus | 23-02-10 | 16:55

Ik mag aannemen dat van beide partijen de programma's verder reiken dan alleen het toestaan van coffeeshops.

Watunflater | 23-02-10 | 16:55

Die posters hangen ook in coffeeshop boerenjongens in 020-baarsjes

loerelau | 23-02-10 | 16:54

Dat enge en te grote 'JA' in die D66-posters doet mij denken aan het evenzo grote 'JA' dat onze oosterburen *kuch* 'mochten' *hoest* kiezen kort voor het einde van de Weimar-republiek. Als iemand de verzamelde prutswerkjes van Joseph G. op z'n nachtkastje heeft liggen, dan is het Alexander Pochheld wel.
Mag ik deze Godwin plempen? JA, dat mag ik!

Krachtmeester | 23-02-10 | 16:52

Ik wil café's waar we je een sigaretje mag roken, welke partij draait het bedillerige verbod terug?

Mindy | 23-02-10 | 16:52

@homunculus | 23-02-10 | 16:45
Evet, ben. Google her ºeyi yapabilir

Joost Maghetweten | 23-02-10 | 16:52

Simonzzz | 23-02-10 | 16:26

Het is "beter dan".

Drifthout | 23-02-10 | 16:52

@nulzesentwintig | 23-02-10 | 16:50
Wat veranderen die scholen aan de zaak dan?

dodehoekspiegel | 23-02-10 | 16:52

Ik ben tegen VVD. Dus Ja, een coffeeshop.

Kraa! | 23-02-10 | 16:51

Mijn stem is locatie afhankelijk.

Als er links naast dat gebouw een kinderdagverblijf, rechts een peuterspeelzaal en tegenover een basisschool zit, neuh doe maar niet.

Anders zie ik het probleem niet zo.

nulzesentwintig | 23-02-10 | 16:50

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de VVD hier tegen is? Dat is toch juist de liberale partij voor vrijheid en zeau? Minder staatsbemoeienis enzovoort enzovoort.

Als dit een echte is, en geen soep, dan helaasch +1 voor D'66.

Steilloos ten Onder | 23-02-10 | 16:50

blowen is zeau 1979....

woefdrammer | 23-02-10 | 16:50

Het valt me op dat een ieder die hier D'66 roept dat allemaal doen in de overtuiging dat de VVD alle shops wil sluiten.
Misshien even iets minder roken en eerst eens inlezen?

Joost Maghetweten | 23-02-10 | 16:49

@Harp | 23-02-10 | 16:38
Huh? Gast! Als ik jou was zou ik uit eigenbelang stemmen op een partij die opkomt voor de aller aller zwaksten in de samenleving.

lieverdeauddanreaud | 23-02-10 | 16:48

lichtpunt | 23-02-10 | 16:43
Nee, dat zijn Koot en Bie.

niet voor de hond | 23-02-10 | 16:45

helaas, helaas... een punt waar de VVD het op laat liggen.

saintinel | 23-02-10 | 16:45

Birisi bunu tercüme miyim?

homunculus | 23-02-10 | 16:45

@Frederik Vijf | 23-02-10 | 16:38
Overigens is er in mijn dorpje ook geen shop.
ik moet er 15 tot 25 km voor autorijden.
Dus weinig coffeeshops is slecht voor het milieu...

da wizard | 23-02-10 | 16:44

Harp | 23-02-10 | 16:38
(?) Lezen nooit je sterkste vak geweest of wah?

Ashtrey | 23-02-10 | 16:44

doe eens poll!

Semmo | 23-02-10 | 16:43

@Frederik Vijf | 23-02-10 | 16:38
maar ook in de registratie van druggebruik... ivm met verslaving.
---
En wie beslist dan wat veel is.
En als ik dagelijks 5 gram kom halen dan krijg ik een stop op mijn coffeeshop abonnement, of moet ik verplicht naar Novadik.
Ik blow veel, maar voor een ander is dat misschien weinig.
Misschien deel ik het thuis wel met mijn vrouw of met de buren.
Registratie is altijd fout, ik maakt zelf wel uit wat teveel is...

da wizard | 23-02-10 | 16:43

Volgens mij heeft de helft hierboven niet door waar het over gaat:
Het gaat over overlast veroorzakende shops die worden verplaatst naar een woonwijk. VVD zegt: overlast (dus criminaliteit)= koffieshop dicht.
D66 zegt: overlast in het centrum, dat zetten we die jongens toch lekker in een nieuwbouw wijk? Leuk voor de kids.

Daarom VVD. Lijkt me logisch.

Joost Maghetweten | 23-02-10 | 16:43

Het aantal coffeeshops terugdringen terwijl de vraag gelijk blijft. Bravo!..

henkdekanarie | 23-02-10 | 16:43

hehe goeie verkiezingspromotie

Mopho | 23-02-10 | 16:42

Zielig om te zien hoe men hier dit soort marginale kleinigheidjes nodig heeft om alles wat maar naar links neigt met de grond gelijk te maken; wat dus totaal niet lukt.

14000 | 23-02-10 | 16:42

Dat soort posters zou men achter de ramen van moskeeën moeten plakken. Eeen poster van D66: "Islamisering en dhimmitude: D66 zegt ja!" en een poster van de PVV: "Islamisering en dhimmitude: de PVV zegt nee!".
www.hetverraadvanlinks.nl/PechtoldMosk...

Sir Galahad the Pure | 23-02-10 | 16:42

VVD is wat we stemmen als je begrijpt wat ik bedoel. En gasten van SP, houd nou eindelijk is je smoel.

-Emile- | 23-02-10 | 16:41

VVD, ik heb een hekel aan wietrokende Japen. Stinkende langharige werkloze tokkies blowen...
LTS__zwakstroom | 23-02-10 | 16:30/

Ik heb een hekel aan die tokkie zuipers, die alcohol zuipers.die ook nog bezopen achter het stuur gaan zitten. Of dat agressieve zuip volk.
Dat is pas Tokkie volk.

Neukgraag | 23-02-10 | 16:41

@DeDart | 23-02-10 | 16:37
Liefde voor de EU maakt blind en dat is in het geval van de D66 toch wel een schrijnend punt.

dodehoekspiegel | 23-02-10 | 16:40

Of ik nou voor een coffeeshop ben of niet: dit is verre van liberaal, VVD.
Preaufessor Pascal | 23-02-10 | 16:31
.
Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. De VVD is helemaal niet (meer) zo liberaal, in ieder geval komt het niet in de buurt van wat ik zou wensen. Ik zou ook mijn god niet weten waar ik op zou moeten gaan stemmen aankomende verziekin... ehh... verkiezing. De PVV heeft enkele sterke punten, maar dat zijn ook maar ondergesneeuwde kindjes, en ik kan die partij maar niet serieus nemen. Help mij. O tempora, o mores...

Huflind | 23-02-10 | 16:40

Mooi verhaal. Dit speelt in Den Haag waar VVD tot 3 maanden terug voorstander was van het Haagse coffeeshopbeleid. Waarschijnlijk bekt het in verkiezingstijd lekkerder om tegen te zijn. Trouwens.... een beetje liberale partij is natuurlijk voor legalisering van soft drugs!

jonescrusher | 23-02-10 | 16:40

Whahaha, zou bijna denken dat het kiekje in zaandam zijn genomen, want Daar zijn er ook een aantal voor en een groot aantal tegen: TON VVD etc.

Aerius | 23-02-10 | 16:39

da wizard | 23-02-10 | 16:32 : Inderdaad ik kom uit zo'n smerige polderstad en daar had je geen Coffeeshops, je had alleen tien nummers in je telefoon staan en met 10 minuten een huisdealert. Wel relaxed, maar enorm drempelverlagend omdat die gasten ook andere shit meenamen. Geloof echt in de legalisering, maar ook in de registratie van druggebruik... ivm met verslaving.

Frederik Vijf | 23-02-10 | 16:38

@DeDart | 23-02-10 | 16:37
Pechold?

Harp | 23-02-10 | 16:38

wat een gezeik hiero naar de vvd over dat het niet liberaal zou zijn enzo. De vvd streeft gewoon naar duidelijkheid. Iets is gewoonweg legaal of illegaal. Geen slap links gedoogbeleid.

Madice | 23-02-10 | 16:38

1-0 voor de VVD

websenior | 23-02-10 | 16:38

@lieverdeauddanreaud | 23-02-10 | 16:36
Zul je na 3 maart (en 9 juni) vast wat meer van ze gaan horen, linkse stumpert!

Harp | 23-02-10 | 16:38

deze heldere manier van campagne voeren pleit wel voor beide partijen.
denk toch dat ik voor D66 ga in deze, en landelijk waarschijnlijk ook. Of kan iemand me wijzen op mindere kanten van deze partij?

DeDart | 23-02-10 | 16:37

@MasthaX | 23-02-10 | 16:35
Dus ben je een stinkende langharige werkloze tokkie, aldus de liberalen.

dodehoekspiegel | 23-02-10 | 16:36

De VVD, bestaan die nog? Hoor je nooit meer wat van, of in ieder geval te weinig, en dat is heul heul jammer.

lieverdeauddanreaud | 23-02-10 | 16:36

VVD, ik heb een hekel aan wietrokende Japen. Stinkende langharige werkloze tokkies blowen...
LTS__zwakstroom | 23-02-10 | 16:30

Ik werk als webontwikkelaar en studeer als docent en rook 's avonds een jointje? Dus?

MasthaX | 23-02-10 | 16:35

Softdrugs gebruiken is een keuze, maar dan moet die keuze er wel zijn natuurlijk. Hup D66 in Den Haag dus...

dodehoekspiegel | 23-02-10 | 16:35

In deze moet ik D66 gelijk geven.

Ashtrey | 23-02-10 | 16:32

Liever een coffeeshop op de hoek dan een dealer achter in de steegjes...

da wizard | 23-02-10 | 16:32

volgens mij is het verkopen van weed nog steeds strafbaar. Deze linker partij roept dus op tot het plegen van strafbare feiten. sowieso, weedrokers -100

bobdobalina | 23-02-10 | 16:32

Of ik nou voor een coffeeshop ben of niet: dit is verre van liberaal, VVD.

Preaufessor Pascal | 23-02-10 | 16:31

-weggejorist-

Harp | 23-02-10 | 16:31

En dat terwijl de landelijke VVD juist voor legalisering van softdrugs is.

Hoog in de bergen | 23-02-10 | 16:31

Ik denk dat ikzelf het ook maar simpel ga houden en kijk welke partijen er voor winkels open op zondag en coffeeshops zijn. Al heb ik niet zo'n zin om op grote landelijke partijen te stemmen, die moet ik in principe niet zo op lokaal niveau.

Achterdocht | 23-02-10 | 16:31

VVD, ik heb een hekel aan wietrokende Japen. Stinkende langharige werkloze tokkies blowen...

LTS__zwakstroom | 23-02-10 | 16:30

Boeie ik woon toch niet in Den Haag.

MasthaX | 23-02-10 | 16:30

Dat zijn nou de grootste fouten van de VVD en de PVV.
Drugs vrijgeven is goed voor de misdaadbestrijding en goed voor de (legale) economie.
www.esquire.com/the-side/richardson-re...
Vrijgeven die handel dus.

Vogelbeest | 23-02-10 | 16:30

Dus D66.
Voor de echte vrijheid van ondernemers...

da wizard | 23-02-10 | 16:29

zal je zien dat zowel D66 alswel de VVD samen een coalitie gaat vormen in Den haag en dan krijg je daar wel een coffeeshop, maar mag der geen wiet verkocht worden...

en het ergste is nog dat Thom de Graaf aan de kassa komt te staan.

RM-rf | 23-02-10 | 16:29

juist dit is politiek.. Wel of geen gymzaal, nieuwe straatlantaarns noem maar op.
Lokale politiek hoe het moet zijn. HULDE!!

vannikname | 23-02-10 | 16:28

Dat is toch niet liberaal?

avalonicus | 23-02-10 | 16:28

D66 bij deze.

Leeany | 23-02-10 | 16:28

Rifapenbestrijding of Coffeeshops..., ach je kan altijd nog de huisdealert bellen.

Frederik Vijf | 23-02-10 | 16:28

D66 kan ik hierin steunen tenzij de shop in de kantine van een middelbare school wordt opgezet. *passieve en verdoofde jeugd hebben we nix aan roept*

Stroopdoos | 23-02-10 | 16:27

D66 is stom.

Dehaan | 23-02-10 | 16:27

VVD dus. Want het "Ja" van Dhimmie 66 betekent dat je er alleen Maroc kan kopen en geen nederwiet.

vraagstaart | 23-02-10 | 16:27

1-0 voor D66

Ragga | 23-02-10 | 16:27

Coffeeshop recht door zee!

c.onjo | 23-02-10 | 16:26

Liever VVD. Alles beter als PvdA of SP.

Simonzzz | 23-02-10 | 16:26

Kijk, zo kan het dus ook.
Helder en duidelijk.

Teun van het Tuinpad | 23-02-10 | 16:26

eindelijk wat te kiezen!!

dePool | 23-02-10 | 16:26

dan wordt t D66 =D

DIPSH0T | 23-02-10 | 16:26

Mooi gespot, of is deze ook niet echt? Je weet het nooit hier.

Achterdocht | 23-02-10 | 16:26

Beide partijen zijn kut, maar om dit standpunt: D66

xzaz2 | 23-02-10 | 16:26

Ik ben tegenvoor en voortegen en andersom.

Frederik Vijf | 23-02-10 | 16:26

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino