Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asscher (PvdA) noemt order Van der Laan ‘hypocriet’

Geçen kartlarla yapılan alışverişin En jawel, de Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher (PvdA) kiest, hoe oliedom, de frontale aanval. De PvdA-lokalio blijkt een aardig mopje Turks Turks te spreken, zo zagen wij gisteren. Daarover ontstond meteen veel ophef. Ook integratieminister Eberhard van der Laan, de grote baas dus, vond dat dit absoluut niet kan. Politieke partijen moeten METEEN stoppen met het plakken van verkiezingsposters in andere talen dan het Nederlands, aldus de minister. Ik ben minister van Integratie en zeg voortdurend: het begint met taal. Politieke partijen hebben wat dat betreft een voorbeeldfunctie, die moeten niet zelf in een andere taal praten. Kijk, duidelijke taal verstaan we allemaal. Maar daar heeft ondergeschikte Lodewijk Asscher dus dikke poep aan. Check dan wat Asscher, toch maar een lokale onderknuppel, tegen de excellentie zegt: Ik vind de hele ophef ONTZETTEND HYPOCRIET. Het is een voorbeeld van de Wilderskramp waar we in zitten in Nederland. Ik trek geen enkele folder in. Prima, wat Asscher wil. Dat wordt snoeien.

Reaguursels

Inloggen

ik word stront ziek van fascisten hier op geen stijl kruip in de reet van blonde dolly want hij naai jullie als eerst whahahah

stevan | 20-02-10 | 13:50

de VVD doet anders niet onder voor de andere partijen. Hard veroordelen, maar ze blijken zelf ook flyers en pamfletten in het turks te verspreiden. Alle s voor de stemmen. www.kpnvandaag.nl/#ExtendedNews|/conte...

borderliner | 19-02-10 | 13:43

Merlot | 18-02-10 | 16:03
En vooral dat zalvende. Het vermogen om al zijn handelen te verkopen als handelen met een hoog ethisch gehalte. Zag hem gisteren bij Nova zijn priesterlijke gaven ten toon spreiden met zijn preek richting de PvdA apparatsjiks. Dat moet je kunnen en durven. Den Uyl had dat ook, die straalde altijd één brok betrokkenheid uit als hij door de politieke wandelgangen banjerde. Van Dam probeerde ook zo'n heilige te zijn, maar dat is 'm nooit echt gelukt omdat hij zijn ego niet helemaal in dienst kon stellen van de heilige boodschap. Asscher doet dat van nature.

Schoorsteenveger | 19-02-10 | 09:56

PvdA: wai hep schurft aan Nederland

anti020front | 18-02-10 | 23:00

Pvda doet alles voor de moslim stem. Vandaar hun terugtrekking uit Uruzgan. Ze zouden hun eigen moeder nog in een kopvod dwingen.

god is de geest | 18-02-10 | 20:37

[email protected] 20;09

Laat een baard groeien jongen!

god is de geest | 18-02-10 | 20:31

Het is echt bizar om te lezen hoe een stukje over de PvdA (die net als de VVD haar achterban op zoveel mogelijk manieren probeert te bereiken, de PvdA probeert het in het Turks, de VVD richt zich op potentiele kiezers in het Engels) binnen de kortste keren weer ontaard in een scheldpartij op 'de multiculti' en 'bontkraagdragende Naffers'. HET GAAT OVER EEN VERKIEZINGSPOSTER IN HET TURKS!
Nu weet ik dat de gemiddelde reaguurder nogal rechts is en zijn of haar xenofobie hier graag mag laten horen, maar het wordt een tikkeltje zielig... Mag ik zeggen dat er hier sprake is van een mate van xenofobe hysterie? Ja dat mag. Het meest verontrustende vind ik dat men hier mag stemmen eigenlijk...

Dan hebben ze hier ook een probleem, bijna alle campagnes hier zijn in het Fries.

Jelle. | 18-02-10 | 17:35

Bigi Bana Boy | 18-02-10 | 13:58
Wat let je ? Ik ben er ook voor.

websenior | 18-02-10 | 16:17

Blij dat iedere opgefriste fishermensfriend op GS nog een soort van oppositiebankje ter beschikking heeft. Ik bedoel waar moet je je zwaar overpeinsde plemp anders nog kwijt?
Het zou menig politicus ook vent maken eens op GS te lezen wat onderkukkels bezig houdt. U zit er toch namens ons? Waarom spreekt u dan Oeterwaals?
Nou, peupel 3024 meldt zich vanachter de balsahouten Ikeameubel met lullig blauw skaistoeltje en dito leeuwekoplogootje bij Asscher. Deze reactie heb ik overigens ook op uw PVDA website achtergelaten. Maar omdat ik niet wist of u al uit de kramp was, hier de “boomerangversie”, gewoon om zeker te weten dat mijn geluidsbarrièredoorbraak ook meetelt, tot vervelens toe (hoop ik). "Iedereen doet mee", toch meneer Asscher? Jammer, Jammer. van der Laan spreekt duidelijke en eerlijke taal en leek eindelijk eens uit een linkse monsterkramp te zijn ontsnapt. Gewoon omdat Geert al langer Midalgan adviseerde. "Nederlands in Nederland". Dat u, herr Asscher dan weer dingetjes gaat verzinnen om het weer aan te randen is weer een bewijs van de linkse kulkramp. Dus Asscher, uw kramp is de mijne niet. Als volksvertegenwoordiger zou je een dergelijk filmpje ook niet moeten willen maken. Want het is hier weer, "Ik Asscher vind" en dus “moet u dat ook vinden”. Wat doet het er toe wat u er van vind, de paus zegt geen condooms en we doen het lekker toch! Dit vraagstuk hoort helemaal niet thuis op uw mepalbordje. Er is wel beter te doen in *3Star*City* dunkt me. Wij weten wel beter. De "taalintegratie" is slechts lafjes aangeswaffeld, en om daar wat aan te veranderen is onlangs nog besloten de Nederlandse taal in de grondwet vast te leggen. En dat is niet niks, de "lands-encyclopedie" die niemand thuis op de plank heeft staan maar wel verondersteld wordt op te kunnen opdreunen. De "aap, mies, noot” van statenkundig Nederland. Gewoon omdat we er allemaal beter van worden. U slaat de moeder der kaasencyclopedieën open en gaat er gewoon in staan pissen! Als dat nou nog als Wildersplasser was geweest maakt u goede promotie, nee u doet het als laffe wildplasser. Waarom gaat u democratische processen frustreren? Het heeft wat weg van de narcistische trekjes van ene R. de Vries. Door welke hardnekkige kramp gaat uw nek in een dhimmitude spasme schudden? Zit uw haar niet goed? Probeer eens koush koush in uw schijding te kammen. Niet dat u er wat mee opschiet maar u doet de Marokkaanse gemeenschap er een groot plezier mee.

slakkenzout | 18-02-10 | 16:10

Laat die politieke partijen die hun verkiezingsposters aan de taal van 'Nieuwe Nederlanders' hebben aangepast, maar gerust hun gang gaan.
40 jaar na de komst van de eerste gastarbeiders met in hun kielzog grote groepen kansarmen/kanslozen, die anno 2010 nog in hun eigen taal moeten worden aangesproken, ondanks het feit dat er voor hen al zo'n 30 jaar gratis taallessen/inburgeringscursussen à 12.000 euro p.p. (Amsterdam) worden aangeboden.
Wat zegt dat?
Dat dit niets te maken heeft met het in een Wilderskramp schieten, maar nu juist het gelijk van eerst Fortuyn en nu van Wilders aantoont.
Het immigratie- én integratiebeleid heeft op alle fronten gefaald!

VanQuaadTotErger | 18-02-10 | 16:06

Onderknuppel?
Lokalio?
Hm.
Ik vrees dat ik Asscher als potentieel toekomstig premier moet tippen.
Hij heeft alles wat een PvdA premier "moet" hebben: ambitieus, eigenwijs, luistert niet naar anderen, gat in zijn hand, draaikont, schuift behendig verantwoordelijkheden af, multikulverslaafde, 020.

Merlot | 18-02-10 | 16:03

@ paardenvijg | 18-02-10 | 15:18
offtopic maar...
.
Marijke Vos...
Dat is die wereldvreemde wollen doos die altijd weer dingen roept waar ik ongelovelijk van moet poepen. (woman on top bijvoorbeeld... weet u het nog?)
.
Jaaah. bakfietsen en bootjes. Hoera !
Echt weer zo´n mutsige groenlinks inval.
Elke realist weet toch al lang dat alternatieve brandstof het probleem gaat oplossen. Gewoon vrachtwagens en bestelbusjes op... kernfusie ofzo. Het weldenkende westen is die afhankelijkheid van het midden oosten spuugzat. en oh ja, [sarcasm] het milieu enzo daarom doen we het ook! [/sarcasm]
.
Ik heb toch zo´n schurfthekel aan die Marijke Vos... das echt mijn vleesgeworden anti-erectie middel. Echt, als ik bang ben te vroeg af te gaan.. denk Marijke Vos en je kan weer ff. (werkt!)

nenny | 18-02-10 | 15:35

neemjemoederindemali | 18-02-10 | 14:03
'Gespleten tong' was misschien duidelijker geweest, maar 'dubbele tong' is toch ook wat moslims 'taquia' noemen, en die drinken geen alcohol, zeggen ze.

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 15:27

Dit is dus de linkse politiek ten voeten uit.
Creëer een (allochtoon taal)probleem, importeer een (allochtoon taal)probleem en als het probleem zich heeft kunnen vestigen dan de onschuld gaan lopen uithangen en zeggen dat wij, de PvdA, er tenminste iets aan doen.
En er ook nog secundaire winst in de vorm van stemmetjes mee willen incasseren.

Zo zijn de allochtoinen getto's in Nederland ontstaan en de vervuiler, de veroorzaker (de PvdA) gaat er in de persoon van v.d. Laan iets aan doen.
Ja zo win je stemmen, en als dat is uitgewerkt dan importeer je nieuw
stemvee uit een ander deel van wereld.
Komt dit u bekend voor?

Koningsluis | 18-02-10 | 15:24

Opzich is het niet eens zo gek om Turks te leren als je in de Randstad woont. Wel handig als je een broodje doner wil bestellen, als je in het Turks bestelt lijk je net 1 van hun, ipv een witmens, en krijg je dus vlees vers van de spies ipv uitgedroogde troep vol kraakbeen en aangekoekte reuzel, uit het warmhoudbakkie onder de spies.

Geef dhr Asscher dus groot gelijk..... :S

Ratzenberger1985 | 18-02-10 | 15:20

Inzake lokale politiek in Amsterdam, hierbij nog even een nieuw plan van onze wereldvreemde vriendin MARIJKE VOS:

Amsterdam wil winkels met vrachtfiets bevoorraden
AMSTERDAM - Winkeliers en andere ondernemers in Amsterdam moeten hun voorraden in de toekomst met elektrische voertuigen en zelfs met bakfietsen en bootjes laten aanrukken. Daardoor worden vervuilende vrachtauto's of bestelbusjes overbodig.

GroenLinks-wethouder Marijke Vos (Milieu) presenteerde donderdag een actieplan dat ertoe moet leiden dat ondernemers op een slimmere en milieuvriendelijkere wijze worden bevoorraad. Dat moet leiden tot minder verkeersopstoppingen en een schonere lucht. (ANP)

www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...

paardenvijg | 18-02-10 | 15:18

Natuurlijk moet het gewoon in het nederlandsch.
Van der Laan heeft gelijk. Maar ik snap de PVDA wel.... er zijn immers zo veel NIEUWE NEDERLANDERS die de taal niet spreken dat het heel lucratief is stemmen te winnen in het turks etc.
.
Maar verder moet Asscher natuurlijk gewoon zijn bek houden. Het IS namelijk INDERDAAD iets wat bij de minister van wonen wijken en integratie in het verkeerd keelgat zou moeten schieten.
.
Hoe hypocriet zou het bijvoorbeeld zijn om op zo´n poster in het turks als "partij punt" het punt "integratie" te zetten?? dat zou een enorme grap zijn!

nenny | 18-02-10 | 15:15

@Krachtmeester | 18-02-10 | 15:02. En dat is grote schande. Ik ben van mening dat als mensen gewoon weer gaan benoemen hoe het is, aanpakken wat er nodig is en belachelijk crimineel gedrag gewoon eens aan gaan pakken, er dit hele gedoe over postertjes niet eens zou zijn geweest.

1oog | 18-02-10 | 15:05

1oog | 18-02-10 | 14:29
Nee, niet iedereen is zichtbaar verontwaardigd over diep discriminatoir en bijkans geïnstitutionaliseerd wangedrag bij allochtone jongens richting autochtone meisjes, homo's, joden, enzovoort, want dat wordt al weer decennia vergoeilijkt en handig weggepleisterd met voetbalveldjes, jeugdhonken, hangplekken, stageplekken, voortrekregelingen, theesessies en soepsidieschuurtjes. Wilders is een gevolg, geen oorzaak.

Krachtmeester | 18-02-10 | 15:02

Asscher verkoopt zijn eigen moeder nog alsdat nodig is om zijn doel te bereiken.
Deze smethouder maakt van de stad Amsterdam een dorp.
Hoeveel nationaliteiten telt Amsterdam!
Gaan ze daar ook folders in vreemde taal voor uitbrengen.
We zijn weer terug bij af! En faciliteren met deze folders de onwillige allochtonen door hun moedertaal ipv het Nederlands te gebruiken.
Asscher de ondergang van Amsterdam!

Don Ballin | 18-02-10 | 14:56

1oog | 18-02-10 | 14:29

Te lastig zeker?
Je lijkt de PVDA wel. Die wil ook niet de discussie aangaan over deze zaken.

Tsja, een paar autochtonen die boeroepen tegen de multiculsamenleving meteen al als pogromstarters betitelen, het is me wat.
Ik ken ook nog wel een dochter van een hardwerkende middenstander in Zwanenburg die zag hoe haar eigen vader bij een roofoverval werd doodgeschoten door twee Marokkaanse boefjes.
Ik geef toe, het is wat anders dan drie gehoofdoekte slavinnetjes die angstig wegrennen omdat een paar studentjes "Nederland voor de Nederlanders" roepen.
Maar ik zou toch, was er de keuze tussen de overval en het boegeroep liever voor het laatste kiezen.....

knerf | 18-02-10 | 14:47

Moet je de twee google vertalingen eens lezen hierboven: die lui praten de Turken naar de mond, ze zouden deze uitspraken tegen autochtonen niet durven bezigen!
"Stem op ons voor minder discriminatie, iedereen een baan, die haram Wallen sluiten, straat coaches."

broomstick | 18-02-10 | 14:43

Het probleem in de politiek is dat rechts niet eensgezind is en links dit WEL veel meer is. Hierdoor wordt het erg moeilijk een rechtse coalitie te vormen.
Daarnaast zal Wilders voorlopig niet zomaar het gecreerde extremistische beeld van hem (Wilderskramp of wildersangst) doorbreken, want de groep babyboomerts (en de eerste generatie daarna) is opgegroeid met een schrikbeeld van rechts extremisme en dus het door de WO2 bekrachtigde linkse gelijk (al het rechtse direct vergelijkende met fascisme, zie je wel zij zijn eng)!
De te rechtvaardigende kritiek op ordeverstorende personen afkomstig uit bepaalde bevolkingsgroepen in dit land wordt daardoor (hoe onterecht en ongegrond ook) direct weggewuivd en gestelt dat dit zal leiden tot concentratiekamp praktijken...
Pas als de eerste generaties na WO2 zijn uitgestorven zal rechtse politiek dat cordon kunnen doorbreken, maar ik ben bang dat m'n vrouw tegen die tijd allang verplicht een boerka draagt...
(Met dank aan: Folkert Meinhof | 18-02-10 | 10:44 ik ben het roerend met u eens!)

gozahtje | 18-02-10 | 14:31

@Krachtmeester | 18-02-10 | 14:17 Dat soort zaken is iedereen verontwaardigd over en zou geen aparte verklaring nodig moeten hebben niet?

1oog | 18-02-10 | 14:29

@knerf | 18-02-10 | 14:23 Man de molen heeft je hard geraakt om een vergelijking te trekken tussen deze zaken. Doe geen moeite te reageren, ik reageer toch niet terug.

1oog | 18-02-10 | 14:29

Wat je er ook van vindt, Van Pruisen, Asscher is formeel gezien op geen enkele manier ondergeschikt aan welke minister dan ook. Een wethouder hoeft zich niet te verantwoorden tegenover een minister of de regering. De gemeenten hebben nu eenmaal eigen taken en bevoegdheden waarover de minister geen zeggenschap heeft. Als een lokaal politicus toch zijn oren laat hangen naar zijn Haagse partijgenoten dan doet hij dat louter uit carrièreoverwegingen.

Flatser | 18-02-10 | 14:26

1oog | 18-02-10 | 14:15

Ja, het is toch wat anders dan die twee oude dames die in Nijmegen vermoord werden door een criminele Marokkaan.
Dus om nu al van een pogrom te gaan spreken.....
A propos, enig idee hoeveel autochtonen al het (dodelijk) slachtoffer zijn geworden van die bontkraagjes?

knerf | 18-02-10 | 14:23

@polt | 18-02-10 | 14:10 je had erbij moeten zijn... je zou er stil van zijn geworden.

1oog | 18-02-10 | 14:15

---
Dat was geen antwoord op mijn vraag :)
Maar anway, dat zou kunnen. Vraag me alleen af waarom je het hier aanhaalt? Heeft het iets te maken met verkiezingsposters in het Turks?

polt | 18-02-10 | 14:21

Hij heeft gewoon gelijk.
Het is de plicht van iedere politieke partij en van de regering iedere stemgerechtigde in staat te stellen te stemmen.
-
Zieken worden desnoods met ambulances opgehaald
analfabeten krijgen mondeling uitleg
niet nederlands sprekenden worden in hun eigen taal voorgelicht
(...)
2emeREP | 18-02-10 | 13:31

Je vergeet iets heel belangrijks:
Er is een verschil tussen de plicht om iedere stemgerechtigde in staat te stellen te stemmen en de niet bestaande plicht om iedere stemgerechtigde in hun moerstaal te informeren.

Analfabeten en zieken (of blinden en doven) worden daarom terecht geholpen.

Maar mensen die minstens vijf jaar in Nederland wonen, worden geacht het Nederlands enigszins te beheersen. Je hoeft het niet vloeiend te kunnen spreken, maar op z'n minst zo goed dat je kan communiceren naar de gemeente toe en tussen de bewoners onderling.

Analfabeten, doven en blinden hebben genoeg andere mogelijkheden om hun Nederlandse taalkennis tot uitdruking te brengen en kunnen - ondanks hun handicap - toch communiceren met de door de gemeente(raad) gebezigde officiele taal: het Nederlands.

en zoals ik hierboven ook al heb gezegd, en ik herhaal:

Wat Asscher eigenlijk zegt in het Turks: stem maar op ons, wij regelen het wel voor u als we aan de macht zijn. Maar op het moment dat ze aan de macht zijn, kan je als Turks-sprekende weinig tot niks veranderen in je gemeente of controleren of de gemeenteraad haar werk goed doet, omdat alles verder in het Nederlands gaat.

polt | 18-02-10 | 14:20

En hier de link naar Lodwijk Asscher:
nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_Asscher...

Abranahn Asscher (van de Joodse Raad) was de overgrootvader van Lodewijk Asscher.
Lodewijk Asscher declareerder een ansichtkaart en babyrompertjes zoals in de link naar Wikipedia valt te lezen.

Een krent dus....

knerf | 18-02-10 | 14:19

1oog | 18-02-10 | 14:13
Schandalig als het waar is.
Wel zou ik omgekeerd graag net zo veel verontwaardiging van uw kant willen zien als autochtone meisjes op straat of in het zwembad bespuugd, beschimpt en verketterd worden door de kansenbroertjes van de door u genoemde schoolmeisjes. Want dat verrijkende gedrag is al tientallen jaren schering en inslag in de grote en middelgrote steden.

Krachtmeester | 18-02-10 | 14:17

Ikke niet sjnap al die Niederlandsje taal hier op dese sait?
ooveral is allus in toerks, zellufs du poosters voor du verkiesinge?

Buffell | 18-02-10 | 14:17

@polt | 18-02-10 | 14:10 je had erbij moeten zijn... je zou er stil van zijn geworden.

1oog | 18-02-10 | 14:15

Pfff... hier de Google Translation van Ossel:

PvdA Amsterdam
Krachtige, eerlijk, betrouwbaar en zo vrij als iedereen zich maar kunt wensen voor een stad

Amsterdam is een stad vol prachtige en faciliteiten. Isteyen kunt u hier lezen, ik werk, wonen en kan worden aangesloten op de stad en de mensen. Amsterdam is een stad PvdA'nin eerlijk.

Jobs voor iedereen die leeft dit Amsterdama banen. Dit betekent dat mensen zichzelf kunnen redden van armoede. En dat betekent dat mijn toekomst belangrijk is en met de PvdA niet gedaan ayrimciligin zal proberen te Amsterdam.
Op deze manier gerçeklestiriyorum:

* Een intense strijd tegen discriminatie.
* De schuld burgers helpen beter.
* Meer opleidingsplaatsen erg goed.
* Crisis in de tijdelijke banen voor zeker.

Krachtige, eerlijk en veilig voor Amsterdam:
PvdA'ya geef je stem.

Freek Ossel
3'cu nummer op de lijst, PvdA Amsterdam

broomstick | 18-02-10 | 14:14

@Krachtmeester | 18-02-10 | 13:57 Leiden.

1oog | 18-02-10 | 14:13

Als immigrant pas je je aan toch? toch?! Nee, hier in NL past heel het land zich wel aan de vreemdeling aan. Logisch.

TypeR | 18-02-10 | 14:10

En de pogrom gaat door. Gisteren bij een scholieren debat.. ophitsende taal en de zaal scandeerde steeds harder en harder, en harder.. Nederland voor Nederlanders!! ... vanuit de zijdeuren vluchtte drie, hoofddoek dragende, huilende meisjes van 14..

1oog | 18-02-10 | 13:51

---

Die drie hoofddoek dragende huilende meisjes hadden geen Nederlands paspoort?

polt | 18-02-10 | 14:10

Ach, het is gewoon een ouwe politieke truuk van de PvdA:
Je lokt eerst de kiezers door ze aan te spreken in hun eigen taal (of dat nou platte vakbondstaal is of turks of wat dan ook). En daarna komt het.... dan naait de pvda diezelfde kiezer gruwelijk met lokale belastingverhoging of ingewikkelde vergunningswetten, opgesteld in onbegrijpelijk ambtelijk Nederlands.
Dus eigenlijk wel grappig, die turkse posters. Zo laat de pvda gewoon z'n ware gezicht zien.
Het lijkt hetzelfde als een costa-del-sol tourist trap: 'Wij spreken Nederlands' staat op de voordeur maar binnen is alles in het Spaans.

Pomerol | 18-02-10 | 14:08

RAARR de folder in het Turks is gelijk aan het recht om te stemmen voor de gemeenteraad volgens Ascher? Vaag. Mensen kunnen ook zonder die folders in het Turks gewoon hun stem uitbrengen, als ze maar NL leren.

mental K | 18-02-10 | 14:06

-weggejorist-

Spacebunny | 18-02-10 | 14:05

Bigi Bana Boy | 18-02-10 | 13:58
Daar vindt je de mensen niet voor. Bovendien zijn Nederlanders niet beschaafd. Conservatief wel ja, dat dan weer wel. Ik ben eerder voor de oprichting van een moderne vooruitgangspartij, die alle relikwie- en religiefacties de wacht aanzegt. Nederland moet moderniseren. Geestelijk en materieel, maar ook en vooral in democratisch opzicht.

Krachtmeester | 18-02-10 | 14:03

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 14:01

Dubbele tong? Komen Erica Terpstra en Marcel van Dam dan eauk terug?

neemjemoederindemali | 18-02-10 | 14:03

Sliptong | 18-02-10 | 13:33
Het is wel typisch nederlands om te buigen naar de ander. Handelsgeest van een kleine natie zeg maar, vermengd met calvinistische moraal en bijbehorende dubbele tong. Die houding staat aan de wieg van wat nederlandse tolerantie wordt genoemd en is o.a. door de socialisten naar zich toegetrokken.

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 14:01

Krachtmeester | 18-02-10 | 13:56
* voor de oprichting van een echte conservatieve-(beschaafd)nationalistische partij pleit *

Bigi Bana Boy | 18-02-10 | 13:58

1oog | 18-02-10 | 13:51
Waar was dat?

Krachtmeester | 18-02-10 | 13:57

bintang | 18-02-10 | 13:50
De VVD is al in 3 stukken uiteen gevallen, namelijk: in een makelaarsfactie, een hup-Israël factie en een financieel-economische D66 factie. De laatste factie heet dan in naam nog 'VVD', maar daar valt nu toch echt weinig meer te bashen. Meer splinters kan ons kiesstelsel niet verwerken.

Krachtmeester | 18-02-10 | 13:56

Bigi Bana Boy | 18-02-10 | 13:53 : Maar hij zit er ook alweer een poos, en ook sinds zijn leiderschap is er een hoop loos.

Frederik Vijf | 18-02-10 | 13:55

Wat een onzin weer, en al die goedwillende migranten uit china en india, of uit zuid Amerika spreken de taal binnen de kortse keren. Is gewoon allemaal een kwestie van verkeerde stimulie geven. Als je een huis krijgt, een uitkering ontvangt en de boodschap dat je maar wat aan mag modderen dan komt het er ook niet van nee. Deze man is gek!

Fatwa | 18-02-10 | 13:53

broomstick | 18-02-10 | 13:48
Ik ben het zat om voor faturasini çocuklarimiza producten te betalen inderdaad.

Z.K.H. All Mighty | 18-02-10 | 13:48
Bij mijn weten was dat inderdaad Lodewijks (over?)grootvader.

Verder niks dan goeds over Lodewijk. Ik vind het één vd weinige PvdA' ers die ik wle zie zitten. Misschien dat de redding van de partij wel in deze jongeman te vinden is.

Bigi Bana Boy | 18-02-10 | 13:53

En de pogrom gaat door. Gisteren bij een scholieren debat.. ophitsende taal en de zaal scandeerde steeds harder en harder, en harder.. Nederland voor Nederlanders!! ... vanuit de zijdeuren vluchtte drie, hoofddoek dragende, huilende meisjes van 14..

1oog | 18-02-10 | 13:51

Femke heeft ook al jaren last van wilderskramp; in haar kaken.

absoloetlie | 18-02-10 | 13:50

PvdA bashen, in principe uitstekend, alleen een tikje zwak als het gaat om iets waar de VVD zich ook schuldig aan maakt.

bintang | 18-02-10 | 13:50

Hmm, Asscher is wel een erg joodse naam.

Zou het familie zijn van de voorzitter van de Joodsche Raad uit WO II? Die waren toen ook er erg goed in om mee te werken aan de vernietiging van hun eigen mensen.

Z.K.H. All Mighty | 18-02-10 | 13:48

Ik heb het geneuzel van Asscher door Google Translate gegooid en na hier en daar een i vervangen te hebben door een exemplaar zonder puntje, kreeg ik het volgende eruit:

Asscher
voor Amsterdam

Amsterdam prachtige stad en het moet blijven. Met al onze burgers die wonen in Amsterdam PvdA meer eerlijke en betrouwbare zelfs sommige ºehirimizi wil gaan aanbieden.

Ik ben voorstander van sociale rechtvaardigheid. Crisis en een laag inkomen burgers betalen faturasini çocuklarimiza producten. Onderwijs moet veranderen scholen of niet goed kapatilmali. Neighborhood en familie coaches (straat-en gezinscoaches) is te helpen. We zijn het scheppen van kansen.

Mensen kunnen gratis leven zoals ze zijn Ik ben een veilige stad gebleven. I The City, asociaal gedrag en discriminatie is niet geaccepteerd in Amsterdam, 'Wallen' is de strijd tegen de handel in vrouwen en onveilige taxi's zijn niet toegestaan çalismasina.

U maakt eerlijk en handtekening op een gülvenli Amsterdam Amsterdam voor een sterk en samen laten we eens proberen.

Lodewijk Asscher
PvdA Amsterdam per lijst

broomstick | 18-02-10 | 13:48

Morkovich | 18-02-10 | 13:38
Check !

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 13:47

Weet iemand of er na dit kabinet nog een kabinet komt of dat ze er maar mee ophouden?

Bakito | 18-02-10 | 13:44

Sliptong | 18-02-10 | 13:33
Precies, Echter je vergeet de bejaarden, gehandicapten e.d. die ze ook zullen gaan benaderen.

Drs. D. | 18-02-10 | 13:43

Ik heb al een tijdje last van kramp in mijn benen sinds ik achter de computer die items over Asscher volg.
Zou dat Asscherkramp kunnen zijn?

knerf | 18-02-10 | 13:42

Bos Hout | 18-02-10 | 13:26

Je bent gemeen, je verstoort mijn droom.

*doet frituurpan maar weer uit en wacht tot 15.00 uur*

neemjemoederindemali | 18-02-10 | 13:42

De analyse klopt: Het is wilders-angst

2emeREP | 18-02-10 | 13:31

Ga toch heen met je 'Wilders-angst'. Politici en ambtenaren (dat is in 0031 hetzelfde) zijn vooral voor maar één ding bang, en dat is het verliezen van hun baantje - het zijn dus net mensen. En so what als Wilders in een toekomstige regering komt? Toen de FPO in Oostenrijk in de regering kwam, zag iedereen ook al zogenaamd weer de gepoetste laarzen rondstampen. Maar wat was het geval? Ook met een niet-traditionele, niet-links-christelijke regeringspartij werd er een doodnormaal beleid gevoerd in Oostenrijk. Dit voorbeeld kun je voor eender welk ander Europees land aanhalen. Angst voor Wilders is op z'n best angst voor verandering en angst voor kritiek uit het o zo heilige buitenland (omzetverlies). Eenvoudiger wordt het niet.

Krachtmeester | 18-02-10 | 13:41

Drs. D. | 18-02-10 | 13:28
Zie deels mijn betoog @Sliptong | 18-02-10 | 13:33. Met name de pvda moet het hebben van de allochtoonse kiezer. Een rode kater in het nauw maakt rare sprongen.

Sliptong | 18-02-10 | 13:40

Zal ik doen! Ik heb een vrije dag vandaag. ;)

Morkovich | 18-02-10 | 13:38

Eb-El-Hard

Bigi Bana Boy | 18-02-10 | 13:37

winterpeen | 18-02-10 | 13:20
LOL

Sliptong | 18-02-10 | 13:34

@MrXXX | 18-02-10 | 13:20
VVD?
Je weet dat ook de VVD posters in andere talen dan het Nederlands maakte?
----

2emeREP | 18-02-10 | 13:34

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 13:01
Duitsers, Engelsen, Fransen voor mijn part voegen iets toe. Ze zijn namelijk toeristen die grof geld betalen in Nederland voor een *KUCH* vakantie. Goed voor de omzet, goed voor de economie. Gastvrij als we zijn staan we ze in steenkolen Duits, Engels en Frans te woord. Even gechargeerd: Turken, Marokkanen en ander allochtoon gespuis hebben heel wat minder meerwaarde in dit land. Zij zijn hier komen wonen en integreren deels. Het begint allemaal met de Nederlandse taal. Dan moet je niet met flyers aankomen in het Turks, berbers en of arabisch. Maar ja, de pvda grijpt elke strohalm aan om nog wat zeteltjes binnen te slepen. Gevalletje lammeren naar de slachtbank.

Sliptong | 18-02-10 | 13:33

@baatstra 13:17

Komediant die je d'r bent.Bos en zijn PvdA (wie de neuq is nu toch die Maarten Hamer waar je hier en daar nog weleens van hoort?) vinden het prima dat de F-16's er operationeel blijven, inklusief al 't personeel om die dingen in de lucht te houden, ze vinden het prima om er (militaire) trainers heen te sturen om de Afghaanse krijgsmacht en Pliesie op te leiden, ze vinden het prima om er de Nederlandse niet-militaire hulp te intensiveren etc. etc. Bovendien blijven Bos en de zijnen het maar konsekwent hebben over Uruzgan, daarmee evident de deur op meer dan een kier houdend voor militaire inzet in andere gebieden.

widtvoet ® | 18-02-10 | 13:32

Hij heeft gewoon gelijk.
Het is de plicht van iedere politieke partij en van de regering iedere stemgerechtigde in staat te stellen te stemmen.
-
Zieken worden desnoods met ambulances opgehaald
analfabeten krijgen mondeling uitleg
niet nederlands sprekenden worden in hun eigen taal voorgelicht
=
Wat een politieke partij doet gaat een minister geen flikker aan. Het zou me wat worden als de zittende macht zou bepalen hoe partijen aan de macht moeten komen.
Het feit dat van der Laan en Asscher uit dezelfde partij komen doet daar niets aan af.
-
Ook de VVD heeft anderstalige folders. Heeft de minister iets te zeggen over de inhoud/presentatie van campagne-materiaal?
Natuurlijk niet.
De analyse klopt: Het is wilders-angst

2emeREP | 18-02-10 | 13:31

Het linkse woord van 2010: Wilderskramp

websenior | 18-02-10 | 13:30

Ik weet niet of iemand de serie Brothers kent. Gaat over 2 Ierse broers, waarvan een in de politiek zit en de ander crimineel (a la Sopranos) is. Buiten het feit dat de serie heel mooi een beeld schets van de vieze spelletjes die gespeeld worden onderling in de politiek (omkoping, eigengewin, ene hand wast de andere hand, etc) is er ook een aflevering waar een van die broers de verkiezingen dreigt te verliezen. De gehele familie trekt erop uit om de Spaanse kiezers te misleiden. Lijkt wel of ik nu de Nederlandse versie van Brothers aan het kijken ben.

Drs. D. | 18-02-10 | 13:28

Die Asscher heeft volkomen gelijk, geen speld tussen te krijgen. Goed woord ook: Wilderskramp.

Kiegie | 18-02-10 | 13:27

neemjemoederindemali | 18-02-10 | 13:20
Ik hoop echt met je mee, maar een spoeddebat is op zichzelf is helaas nog niets. Pas bij de 1e spreekbeurt van Hamer weten we iets, tenzij Femke er bij de aftrap weer vol invliegt.
Maar houd zeer serieus rekening met wederom een deal waarbij de PvdDraai 'iets' accepteert dat Balkenende bij de NATO kan uitleggen, wat in een brief van het kabinet over 8-10 dagen wordt toegelicht.

Bos Hout | 18-02-10 | 13:26

De PvdA is totaal van slag; dat blijkt maar weer eens.

kuifje. | 18-02-10 | 13:26

MrXXX | 18-02-10 | 13:20

wat een lap tekst, kunt u uw punt niet in 2 zinnen helder maken?

neemjemoederindemali | 18-02-10 | 13:26

PvdA:
Wat moeten we dan
de taliban
is onze achterban...

spuitje11 | 18-02-10 | 13:25

MrXXX | 18-02-10 | 13:20
De lengte van uw reactie zegt niks over het niveau ervan...

Wishful thinker | 18-02-10 | 13:23

Morkovich | 18-02-10 | 13:20
Hou me op de hoogte maat.
Ben niet in de gelegenheid om het live mee te volgen.
*vanaf 16:30 inschakelen doet*

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 13:22

baatstra | 18-02-10 | 13:17
Zeer binnenkort zullen de kiezers Wouter en Jan-Peter wel laten zien wie hier echt de baas is.

Krachtmeester | 18-02-10 | 13:21

baatstra | 18-02-10 | 13:17
Vandaar dat Wouter A) akkoord ging met het EU-referendum naar de prullenmand te verwijzen en B) akkoord ging met de aanschaf van een JSF toestel. Wouter is nog geeneens zijn eigen richtingsgevoel de baas, laat staan dat hij anderen kan laten doen wat hij wil.

Mijnheer Pastoor | 18-02-10 | 13:21

Waarom ze niet gewoon Nederlands, Engels, Turks en Arabisch doen snap ik dan niet, een hele poster in het Turks?
OK de discussie of mensen die geen NL spreken mogen stemmen is een tweede en persoonlijk cind ik inderdaad dat als je geen informatie tot je kan nemen omdat je de taal niet spreekt je weninig te zoeken hebt in een stemlokaal.
Maar die uitwerking van de PvdA is zo dom, gewoon 4 talen en klaar, maar ja nu halen ze wel lekker vaak het nieuws en hopen ze natuurlijk op extra stemmen, want de boodschap dat de A staat voor Alllochtoon zal vast wel blijven hangen bij de nieuwe nl-ers.

Tja, moet het kiestelsel niet een beetje anders worden?
Als 10% van de belasting betalers +70% betaald dan zou die 10% imho meer te zeggen moeten hebben en kan een veratandige partij als de VVD gewoon aan de touwtjes trekken zoals het hoort, wij bepalen wel wat de hoofdkoers is en de Wilders/PvdA/GL/SP stemmers mogen een de kleur van het randje bepalen, wel zo eerlijk en dan zal het stukken beter gaan.
Dus een weging in het stembilljet:
Geen opgaaf inkomen? weging BLANCO (dus niet geen stem, want dat wordt nog steeds verdeeld volgens de uitslag dus geen stem is een stem voor iedereen met een groter deel voor de partijen die meer stemmen hebben gekregen.
Bijstand? weging 0.01
WAO? weging 0.1
WW? weging 0.2
inkomen onder modaal? weging 0.3
modaal? 0.4
2 a 4 x modaal? 0.8
4+ modaal? 1

Oh ja, dit is pp, dus als pappa 1000 bruto binnensleept en mamme 2500 is dit concreet 2 keer half modaal dus 2 x 0.3.
En tadaa toedeledoki PVV, SP, PvdA, ga maar lekker rommelen in de marge.

Geen stem? (dus niet gaan stemmen?) BLANCO ipv de huidige verdeling.
Dat verdelen is zo ergelijk, al die "leiders" na de uitslag die zichzelf als winnars zien terwijl de opkomst laag is zouden wel wat anders omgaan met een overwinning als er 50% blanco bij zit ipv dat ze een groot deel van die non stemmen bij mogen schrijven zoals nu.

BTW, mensen die zeggen niet te gaan stemmen eens een beetje uitleg geven over hoe het werkt, een schandaal dat het verschil blanco vs niet stemmen niet veel duidelijker wordt gemaakt, want oh wat zijn ze bang.

MrXXX | 18-02-10 | 13:20

Mijn Krampf.

winterpeen | 18-02-10 | 13:20

Zij die niet mee kunnen in de taal van het land, zijn überhaupt nog niet rijp om een vinger in welke pap dan ook te mogen hebben.

grote haas | 18-02-10 | 12:52

--

Inderdaad. En dat wordt vergeten. Wat Asscher eigenlijk zegt in het Turks: stem maar op ons, wij regelen het wel voor u als we aan de macht zijn. Maar op het moment dat ze aan de macht zijn, kan je als Turks-sprekende weinig tot niks veranderen in je gemeente of controleren of de gemeenteraad haar werk goed doet, omdat alles verder in het Nederlands gaat.

polt | 18-02-10 | 13:20

Kan iemand Trix ff vragen waar ze vanmiddag rond 17.00 uur uithangt?

Balkie heeft haar namellijk tegen die tijd wat te melden.

De domibeau vangt vandaag aan om 16.30 uur sharp.

Bier in koelkast, check
chips, check
vers frituurvet, check
vlammetjus en bitterballen in vriezer, check
champagne in koelkast, check
slingers en confetti, check

Laat die plakken op de OS maar zitten, dit nieuws is veul beter.

neemjemoederindemali | 18-02-10 | 13:20

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 13:15
Hehe. Dit maakt mij wel gelukkig ja.
*chips en nootjes klaar zetten gaat*

Morkovich | 18-02-10 | 13:20

Krachtmeester | 18-02-10 | 13:16
Omdat er nog altijd teveel Lodewijkjes rondlopen in Nederland.
Daarom.

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 13:18

Krachtmeester | 18-02-10 | 13:16
Ze willen geld en verder vooral niet aanpassen, ze zijn marokkaans en dat willen ze vooral zo houden!

gozahtje | 18-02-10 | 13:17

Van Geel: niet per se voor verlenging missie Uruzgan

haha.... van Geel begint al in te binden!
Goed gedaan Wouter,laat maar eens zien wie de baas is

baatstra | 18-02-10 | 13:17

***SPOEDDEBAT TWEEDE KAMER OM 15:00 UUR***

Flounder123 | 18-02-10 | 13:16

Het gaat niet om GOED Nederlands. Ik heb er geen enkele moeite mee als een van oorsprong buitenlandse NL-er het Nederlands niet helemaal correct beheerst. Veel buitenlandse accenten en verhaspelingen zijn vaak juist bijzonder geestig. Maar WAAR-OM spreken Turkse en Marokkaanse ouders na ja-ren Nederlanderschap zelfs op het schoolplein onderling nog steeds hun moedertaal? Zo isoleer je jezelf toch? Als ik voortdurend geheimtaal uitkraam in het publiek, word ik toch ook niet begrepen? Alle Indo's, Molukkers, Suri's, Mohikanen, enzovoort die ik ken spreken Nederlands in het openbaar. Waarom gaat dat bij veel Turken en Marokkanen vaak zoveel moeilijker? WAAR-OM?? Wil men wel begrepen worden?

Krachtmeester | 18-02-10 | 13:16

lol @ Morkovich | 18-02-10 | 13:15

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 13:15

Spoeddebat dus om 15:00 uur en in ieder geval met Balkie, Bos en Rouvoet.

absoloetlie | 18-02-10 | 13:15

15 uur!!!!!

Morkovich | 18-02-10 | 13:15

Heb je z'n reactie op AT5 gezien? Whahaha. 'Misschien zijn de mensen een beetje geschrokken vanm deze peiling en denken ze toch dat ze de PvdA nog een stem gaan geven, omdat ze graag met ons verder willen...'
Whahahahah Nee lul, we willen van jullie af! Is dat inmiddels niet duidelijk?? Kneus!

gozahtje | 18-02-10 | 13:14

Zeeschuimer | 18-02-10 | 13:11
Inmiddels zijn ze nu 10 minuten bezig waar het spoeddebat over zou moeten gaan en wie er in vak K dienen te verschijnen........

absoloetlie | 18-02-10 | 13:13

Fleauxe | 18-02-10 | 13:11
Maar zijn er ook genoeg die dat ook willen doen, da's weer de andere kant.

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 13:12

OT

is Mark Twain al weer ergens gesignaleerd? Gisteravond droop hij/zij met de staart tussen de benen af.

neemjemoederindemali | 18-02-10 | 13:12

Lol @Simpele Marxist | 18-02-10 | 13:07
Meeste partijen doen het waar het ze uitkomt. Het woord 'Wilderskramp' is zo gek nog niet.

Bos Hout | 18-02-10 | 13:12

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 13:01

In welke tijd leef jij?
Die Duitsers gaan al lang niet meer naar Nederland toe. Want dan wordt hun auto opgebroken door die bontkraagjes.
Het zijn alleen nog de kansloze, voormalige Ossies die ons land in hun transitbusje bezoeken om vervolgens in een Stayokay te verblijven.
De rijke Duitser gaat naar Thailand, Kenia of de Ostseekuste.

knerf | 18-02-10 | 13:11

@Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 13:08: Gelukkig genoeg kansenjongeren om de glasbak te legen. ;

Fleauxe | 18-02-10 | 13:11

Komt een dramatische val van de AEX aan komende maanden.... vooruitzicht met een regering waarin PVV plaats gaat nemen brengt Nederland aan de armoedestaf

baatstra | 18-02-10 | 13:11

absoloetlie | 18-02-10 | 13:04
De vraag is of ze voldoende steun krijgt hiervoor..

Zeeschuimer | 18-02-10 | 13:11

En wat blijkt? Het is allemaal de schuld van Geert Wilders!!! Heb ik maar 1 woord voor (en een hoop gegrinnik): h i l a r i s c h

kinky winky | 18-02-10 | 13:10

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 13:01

Pobeer eens om op een terras in 020 iemand te vinden die uberhaupt nederlands kletst. Engels is de voertaal maar dat is omdat we graag de toeristen ter wille zijn, ten slotte komen die poen brengen.

Die uitvretert finnen komen geld halen. Iets met kosten/baten

neemjemoederindemali | 18-02-10 | 13:09

Morkovich | 18-02-10 | 13:08
Ik weet het en zal me als een waardig verliezer gedragen.
;)

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 13:09

Duidelijke taal... (Van Asscher!!)

Wishful thinker | 18-02-10 | 13:09

Sinds de klassestrijd tientallen jaren geleden was beslecht had de PVDA niets meer om handen. Toen de grote groepen Finnen, Turken etc. kwamen hadden ze weer wat om VOOR te vechten TEGEN de heersende klasse, te weten de autochtone Nederlander... PVDA ga eens deaud!!

eerstneukendanpraten | 18-02-10 | 13:09

Fleauxe | 18-02-10 | 13:06
Ik denk dat ik vaste klant bij de "Gall en Gall" zou zijn.
*iets met Partij van de Gallbakken mompelt*

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 13:08

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 12:55
Zijn de 24 uur al om?
Politiek 24.. Aanvraag spoeddebat.

Morkovich | 18-02-10 | 13:08

baatstra | 18-02-10 | 12:34

Misschien heeft die angst voor sommige buitenlanders meer te maken met het asociale en vooral gewelddadige gedrag dat bepaalde groepen vertonen.
Je zal maar beroofd zijn of inelkaargeslagen door zo'n groepje bontkragen.

Ik zou zeggen: ga tegen zo'n slachtoffer van dat geweld eens je politiek-correcte praatje houden.

knerf | 18-02-10 | 13:07

Gelieve deze posters van de VVD er ook even tussen te zetten :
bit.ly/dfzQMW

.. dan kan er in ieder geval gezegd worden dat geenstijl voor het eerst objectief geweest is.

Simpele Marxist | 18-02-10 | 13:07

Gezien de partij achtergrond van meneer Ascher (PvdA) zal het morgen wel weer anders zijn. Die krijgt vanavond wat draaitips van Wouter.

Barbatruuk! | 18-02-10 | 13:06

Sowieso als autochtone Nederlander zijn we in de verkiezingen Amsterdam al erg duidelijk kwijt. De kleine(re) partijen zijn vvd en cda, grote partijen zijn die niksnutten van pvda, sp en groenlinks en d66 die ook een keertje meedoet.

Mwoah(Toch wel fijn dat achter dit woord gelijk al de termen mollah(moslim geestelijke/leider) en dergelijken komen staan), kzal wachten op de dag, dat we een quota in deze stad krijgen zoals bijv. hoeveel blanke Nederlanders er per dag percentueel door de stad mogen rijden in hun 'rijke stinkerd' auto want we willen niet discrimineren en misschien kunnen allochtonen zon auto niet betalen dus de blanken ook opgerot. Amsterdam is lekker ver afgezonken al.

nereoH, van SP/GroenLinks en PvdA alvast bedankt met jullie feministische inborst voor het naar de klote helpen van dit land, kblijf erbij dat deze lui is een keer hard genomen moeten worden/goede beurt moeten krijgen zodat ze eindelijk die mond met wartaal is dichthouden.

Larevenge | 18-02-10 | 13:06

Zeeschuimer | 18-02-10 | 13:00

Niets nieuws onder de zon, alle partijen waar een C in voorkomt zijn sowieso sprookjespartijen, de rest vermoed ik eauk, ofwel, gewoon een partij net als de rest.

neemjemoederindemali | 18-02-10 | 13:06

@Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 12:55: Nou, als jij momenteel PvdA-prominent was zou je ook wel een glaasje lusten. Of twee. ;
@Schoorsteenveger | 18-02-10 | 13:01: Duitsers zijn kewl, die mogen dat. Oder?

Fleauxe | 18-02-10 | 13:06

Zolang ze maar gillend over elkaar heen vallen binnen de PvdA, is het probleem straks vanzelf opgelost!

KaiserSoza | 18-02-10 | 13:05

boeie! Ik hoorde iets over een tietenblaadje. Verschaf mij eens wat meer info + beeld?

biermagnaat | 18-02-10 | 13:05

wilders heeft er nog niks over gezegd en toch wordt ie weer genoemd, bravo pvda

Duderoo | 18-02-10 | 13:04

Vandaag opnieuw spoeddebat; Agnes Kant vindt het nodig......

absoloetlie | 18-02-10 | 13:04

Je moet het hem wel meegeven die Morocco Mole, hij vecht door tot de laatste snik. Op naar de 0 zetels.

Sliptong | 18-02-10 | 13:04

Bij de PvdA in Mokum gaat het dus niet om de inhoud. Je kan met zo'n poster wel allochtonen naar de stembus trekken maar die allochtonen hebben geen benul op wie of wat ze stemmen. In de afgelopen 20 jaar hebben ze gvd tijd zat gehad om Nederlands te leren maar de PvdA hield van pappen en nathouden. Maar nu men overduidelijk op verlies staat, nu moet plotseling de allochtoon, die gvd te lui is om Nederlands te leren, naar de stembus gehaald worden.
Er zijn genoeg allochtonen die volledig zijn ingeburgerd, dus het kan wel! Jan Jaap van der Wal wist het zo leuk te zeggen. Je doet gewoon niet mee! Dus niet Nederlands sprekende allochtoon die hier al zijn hele leven de hand op kan houden, jij doet wat mij betreft niet mee!

Terpetijnzeikert | 18-02-10 | 13:03

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 13:01
Gezien uw nickname gaat u ook door 't stof voor een ander.

Bakito | 18-02-10 | 13:03

Asscher denkt zo de allochtonen terug te krijgen bij de PvdA, maar de allochtonen zullen ook meer D66 en GroenLinks stemmen dan voorheen.

websenior | 18-02-10 | 13:03

Echt, wat boeit 't nou.

Meneer Koffie | 18-02-10 | 13:03

pvda jullie moeten opschieten, straks is er nog maar een derde over.

Da was ik nie... | 18-02-10 | 13:02

Zo heb ik me er ook altijd over verbaasd dat die dikke Duitsers die 's zomers in hun dikke Mercedessen en BMW's naar onze stranden komen om zich daar nog breder te maken dan ze al zijn het zo gemakkelijk voor elkaar krijgen om aan de kraam in het Duits een ijsje of patatje te bestellen en dan ook nog in het Duits te woord worden gestaan. Zoiets dwing je kennelijk af, gewoon brutaal zijn, overal schijt aan hebben, en maximaal gebruik maken van de onderdanigheid van de ander.

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 13:01

Hij heeft gelijk. Waar maakt iedereen zich druk om. Dit land is allang in de uitverkoop gezet.

azijnseiker | 18-02-10 | 13:00

dááááág Lodewijk

Geile Markeerstift | 18-02-10 | 12:58

Mensen in het Nederlands aanspreken. Daar begint het mee. Een ieder die zo denkt behoort tot het Wilderskamp. Over groepen wegzetten gesproken.

Porrello | 18-02-10 | 12:57

Uiteindelijk zal blijven hangen dat de PvdA het koud vond afgelopen winter, waarin een groot deel van het electoraat zich zal kunnen vinden.

Bakito | 18-02-10 | 12:57

Dikke Mik | 18-02-10 | 12:52 : het zijn er nog zo weinig, en als ik op een gemiddelde verjaardag zit lijkt het wel alsof ik 1 op 10 outnumbered ben door de Multculijugend. Terwijl mijn leraarvrienden steeds meer anti worden (zitten midden in de stront) blijven ze maar heilig in pvda/groen links geloven. Het lijkt wel een beetje dat lemmingeffect, als niemand je tegen gaat houden loop je in de afgrond.

Frederik Vijf | 18-02-10 | 12:56

Kweenie of die van der Laan het beleidsmatig ook waar maakt, maar hij lult een stuk minder tenenkrommend dan sommige politici.

Achterdocht | 18-02-10 | 12:56

Fleauxe | 18-02-10 | 12:54
Ze hebben er de handen vol aan.
Dat ze nog aan campagne voeren toekomen is een raadsel.

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 12:55

Asscher is een beetje dom.

hoocheecoochee | 18-02-10 | 12:55

Waarom wordt de PvdA sociaal democratisch genoemd?
Ze zijn niet sociaal (bejaarden taks, AOW leeftijd, bank bonussen, commissariaten, bonnetjes) en ze zijn niet democratisch (Wolfsen en andere arrogante pluchezitters).

Boomschade | 18-02-10 | 12:54

@Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 12:47: En dat binnen één partij. Over 'de boel bij elkaar houden' gesproken.

Fleauxe | 18-02-10 | 12:54

NL kent maar 1 cultuur. Dat er mensen zijn die andere achtergronden hebben, betekend niet dat NL multiculti is. Is er een nieuw nationale feestdag dan dat uit een ander cultuur komt? Nope. Als we dat nou aanhouden, dan is dat duidelijk voor iedereen, ook nieuwkomers. Als iemand de NL taal niet spreekt, zal die hem denk ik ook niet kunnen lezen en ook niet kunnen verstaan. Hoe kan iemand dan een wel overwogen, zonder druk van anderen, besluit nemen om ergens voor te kiezen? Alleen maar van een reclame folder af? Dat is te belachelijk voor woorden. De websites zijn ook alleen maar in het NL.

KurtRussel | 18-02-10 | 12:53

Asscher klinkt redelijk, maar hij heeft ongelijk. Dat is het gevaarlijke effect van woorden (sofisme). Ergo: taal is heel belangrijk.
Zij die niet mee kunnen in de taal van het land, zijn überhaupt nog niet rijp om een vinger in welke pap dan ook te mogen hebben.

grote haas | 18-02-10 | 12:52

Wie nu nog als autochtone Nederlander op de PvdA stemt, verdient het om met zijn hoofd naar voren van een hoog gebouw gegooid te worden...

Dikke Mik | 18-02-10 | 12:52

@Sir Galahad the Pure 12:27

En hier bepaalt de gast in welke taal hij aangesproken wenst te worden, mag hij zonder ooit een cent te hebben bijgedragen meelullen over hoe de herberg ingericht moet worden, over het eten dat er geserveerd wordt, over hoe de kamermeisjes erbij dienen te lopen en over het minimale bedrag dat de herbergier jaarlijks dient te storten tbv. de zomerlange vakanties die de gast graag in zijn thuisland doorbrengt.

Hooguit is de gast eventueel bereid zich wanneer het hem uitkomt met frisse tegenzin van zijn volledig betaalde verblijf op gemeenschapskosten per taxi te laten vervoeren naar een wederom volledig gefinancierde kursus om wat vrijblijvende taallesjes te volgen. Vrouwen dan in aparte lokalen met louter vrouwelijke docenten uiteraard maar dat spreekt voor zich.

Dit land heeft watdatbetreft geen lichte griep, nee zelfs geen fikse longontsteking. Dit land is terminaal.

widtvoet ® | 18-02-10 | 12:52

De gezichten van de kneuters op de verkiezingsposters in mijn woonplaats spreken boekdelen. De tekst erbij is duidelijk overbodig.

Bakito | 18-02-10 | 12:52

Hij zegt; “Het is een belangrijk uitgangspunt voor ons dat iedereen in deze stad ook Nederlands MOET leren”. Gezien de poster in het Turks, geldt dat niet voor de Turkse Nederlander. Waarom zou hij of zij de moeite nemen Nederlands te leren als u toch met hen in het Turks communiceert?
Vragen, vragen en nog eens vragen.
Dank u Dank u

Pepijn Goudpalm | 18-02-10 | 12:52

Dus dit bevorderd niet Nederlandstaligen om Nederlands te leren? En zouden we niet boven elke winkel etc een bord moeten plaatsen in het Turks? Aangezien ze anders niet weten waar ze naar binnen gaan..

Irvanoz | 18-02-10 | 12:39

Bıjünkörf, Krüıdvat, Blökkür zijn al gespot in Düvüntür ;)

polt | 18-02-10 | 12:51

Zijn er ook posters in het dialect?

Zeeschuimer | 18-02-10 | 12:51

@De_Sfinx | 18-02-10 | 12:36: De PvdA gaat nog veel verder in haar campagne. Bij de vorige landelijke verkiezingen hebben ze nagenoeg elke moskee op vrijdagmiddag bezocht, met een lekkere appeltaart en mooie verhalen. Nu moet de partij dat zelf weten, het staat ze vrij. Maar het geeft duidelijk weer in welke hoek de PvdA zelf meent de meeste kiezers aan te zullen treffen.

Fleauxe | 18-02-10 | 12:50

En zo komt de Islam alweer een stapje dichterbij.

raster | 18-02-10 | 12:50

"Ook mensen die geen Nederlands spreken heb het recht om te gaan stemmen."
Daar zijn de meningen over verdeeld!

Porrello | 18-02-10 | 12:49

Als ik mijn boodschap wil verkopen aan mensen die geen Nederlands spreken, dan spreek ik ze ook in hun taal aan. Ik zie het hele probleem niet.

En door al deze heisa gaat waarschijnlijk het aantal stemmen van eerste generatie Turken voor de PvdA hard omhoog en dat lijkt mij geen winst.

Bos Hout | 18-02-10 | 12:48

Tsja, je kan het het met hem oneens zijn, Ascher blijft, in tegenstelling tot de andere pvda turkenposteraars, wel bij zijn originele standpunt.

Nicole | 18-02-10 | 12:48

Fleauxe | 18-02-10 | 12:44
Juist. Dat recht staat in het geheel niet ter discussie, maar wordt door Asschewr voor het gemak maar vertaald naar een geheel verzorgd arrangement met een lekker gebakje van suiker toe.

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 12:48

VVD: "In IJsselstein spreken we Nederlands"

Porrello | 18-02-10 | 12:48

het begint helemaal niet met de taal, kijk maar naar de rap Frans pratende NAFers in Frankrijk, ook gezellig geïntegreerd volk, tóch?

Ed71886710 | 18-02-10 | 12:38

---

in Marokko, Algerije en Tunesie is de Franse taal geen wereldvreemde taal. Toch een verschil. Maar er komt toch inderdaad wel meer bij kijken dan slechts taal. Het vermogen tot aanpassen aan de plaatselijke wetgeving bijvoorbeeld.

polt | 18-02-10 | 12:47

Zijn hele argument valt al bij de aanames; Nl dat nederland een Multiculti samenleving is.. dat is niet waar.. dat is waar jij naartoe wil.. het is (nog) niet de realiteit.
Maar goed de PvdA wil dus een meer talig ,multiculti Land, waar er geen ruimte is voor nationalisme (behalve voor de " nieuwe nederlanders" )

yeah, good luck with that.

poli | 18-02-10 | 12:47

Fleauxe | 18-02-10 | 12:44
Eens.

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 12:47

Van der Laan is nog de enige goed functionerende minister van dit kabinet. Jammer dat het een PvdA'er is en blijkbaar vinden z'n partijgenoten dat ook.

Jippie | 18-02-10 | 12:38

ik heb m'n twijfels over Van der Laan. (qua goed functioneren) maar okee, ieder z'n mening.
Heb eigenlijk meer het idee dat ie zichzelf voor lul vindt staan.
En de PvdA is wat in paniek. Ik denk dat ie niet anders kan dan dit veroordelen. Of ie het het echt meent is een tweede.

hanazawa | 18-02-10 | 12:47

@ Sir Galahad de Pure.

Asscher is er een, Cohen is er een, en zo zijn er tig voorbeelden te noemen van joden die er alls aan doen om het moslims te behagen, wel eens andersom gezien ?
En nee.... ik ben GEEN antisemiet.

grappert | 18-02-10 | 12:47

Ik wil als Nederlander kunnen lezen wat er staat aangeplakt op de officiele borden, die de gemeenten voor ons hebben neergezet. En ons, zijn de kiesgerechtigde Nederlanders en niet de buitenlanders die hier toevallig zijn.

lammelul | 18-02-10 | 12:46

Sir Galahad the Pure | 18-02-10 | 12:40
Veel Chinezen (mensen van chinese afkomst, maar met een nederlands paspoort, dus stemgerechtigd) spreken geen spat Nederlands. Nooit gemerkt dat de PvdA zo begaan is met hun lot als kiezer.

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 12:46

In de beste Kremlintradities van de PvdA kan op de youtube video ook niet gereageerd worden. En precies zo interpreteer ik ook het valse argument van Asscher: zielige allochtonen (die na vijf jaar nog geen Nederlands begrijpen) mogen wel de posters begrijpen, omdat hun stemmen nodig zijn, maar dat ze vervolgens geen snars begrijpen van de debatten en besluitvorming omdat die wel in het Nederlands gehouden, maakt ze geen reet uit. Typisch, typisch het rode pluche van de PvdA.

kapoerewiet | 18-02-10 | 12:45

De_Sfinx | 18-02-10 | 12:36
Nederland is allang niet meer Nederlands.
En het wordt nog veel erger.
Kijk maar naar de geboortecijfers, over een jaar of 30, 40 zullen stemmers met de naam Mohamed, Achmed etc veruit in de meerderheid zijn qua stemmers, vergeleken met "oud Hollandsche" namen.
Met dank aan PVDA, D66, Groen Links, CDA enz.
Trek je conclusie, ik vind het erg verontrustend. De vraag is wat er aan te doen, en daar geeft Wilders toch wel het meest duidelijk antwoord op.
Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Spokoynoy Nochi | 18-02-10 | 12:45

Nederlands leren in welke taal dan ook? Laatste zin moet meestal een goede zijn, maar deze laat zeer te wensen over xD

atticusje | 18-02-10 | 12:45

Asscher verkracht mijn stad al jaren. Die man mag een enkeltje Turkije krijgen wat mij betreft..

Janus Geminis | 18-02-10 | 12:45

@polt | 18-02-10 | 12:41
5 jaar? dat is toch de duur van de Vrijstelling van Inspanningstijd voor de muzikant lichte muziek?

Causa Sui | 18-02-10 | 12:45

Weg met het linkse bestuur uit Amsterdam, ophoepelen! Meer dan 60 jaar de tijd gehad om er wat van te maken en nu nog jammeren over dingen die zij allang haddne kunnen oplossen. Veiligheid, intergratie, educatie... het is gewoon walgelijk dat zij nog stemmen krijgen. Naar mijn mening is hetmoreel verraad aan iedereen in NL, allochtoon of autochtoon.

Frederik Vijf | 18-02-10 | 12:45

Sommige politici gedragen zich letterlijk als prostituees, vooral het op zieltjes winnen aankomt, tis politieke kredietcrisis maar wij komen naar u toe, hebben eenvoudig de tarieven aangepast, ook bij ons geldt voortaan gereduceerd van PvdA-bil!

william7055 | 18-02-10 | 12:45

"Als je geen Nederlands spreekt dan heb je alsnog recht om te stemmen."
Alsof van der Laan het stemrecht ter discussie stelt. Wat een bijzonder goedkope progressieve propaganda.

Fleauxe | 18-02-10 | 12:44

wilderskramp
ze blijven de schuld in andermans schoenen schuiven.
beseffen ze wel dat een zeer groot deel van vroegere pvda-stemmers nu op wilders gaat stemmen? hun oude achterban dus.
pvda=over en uit .

watsinneneem | 18-02-10 | 12:44

"Het is een voorbeeld van de Wilderskramp"
Precies, verlangen van mensen die hier al 10 jaar en meer zitten om Nederlands te praten is een verwerpelijk idee en kan alleen van Wildersaanhang komen. Dat dit gewoon normaal is in de rest van de wereld, tja...

Eventhorizon | 18-02-10 | 12:42

Walgelijk, en zo probeert de PvdA ALLE stemmen weg te trekken bij mensen die dus te stom zijn om te stemmen. Ja, want daar moet je voor kunnen lezen en schrijven, in het Nederlands ja. Maar dat maakt ze niet uit. Jij uitkering willen, jij Asscher stemmen!

Boudt | 18-02-10 | 12:42

Mijn partij doet het lekker in het Chinees. Die begrijpen gewoon de huidige wereldorde.

Bos Hout | 18-02-10 | 12:42

Zag gisteren een kort stukje op de staats teevee 2 waarin een turkse meneer van het CDA vertelde dat de vertaling van het nederlands naar turks was, en geen woord was overgeslagen. M.a.w. niet twijfelen aan de integriteit van de tekst, want die is precies hetzelfde en draagt derhalve dezelfde boodschap, alsof het om te beginnen daarom te doen was, jammer.

Ashtrey | 18-02-10 | 12:42

Waarom krijgen buitenlanders (ja ik schrijf buitenlanders want ze komen vanuit het buitenland!) meteen stemrecht eigenlijk? Is ook een recht wat gelijk op de helling moet. Is niet mogelijk in geen ander land behalve Nederland. Eerst 10 jaar wachten, netjes werken en de taal leren voor je mag stemmen! Doen ze in het buitenland ook!

italian bastard | 18-02-10 | 12:31

Om te kunnen stemmen voor de parlementsverkiezingen moet je de Nederlandse nationaliteit hebben en die verkrijg je nu door minstens op A2 niveau Nederlands te kunnen spreken/lezen en schrijven. Da's beginnersniveau weliswaar.

Om te kunnen stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen moet je de NLse nationaliteit hebben OF vijf jaar met een geldig verblijfsvergunning in NL vertoeven.

polt | 18-02-10 | 12:41

@ mayor_pickwick @ 12:26
Probeer jij maar eens eerst een Molukker te vinden die de Nederlandse taal niet machtig is. Dat wordt "a hell of a job". In tegenstelling tot veel Marokkanen en Turken spreken Molukkers doorgaans namelijk uitstekend Nederlands (en bovendien zonder een vreemd accent).

Sir Galahad the Pure | 18-02-10 | 12:40

Ik vind het zeer goed dat de Pvda mot heeft binnen eigen gelederen, hoe meer hoe beter. Blaas het kabinet lekker op en schrijf nieuwe verkiezingen uit. OP NAAR DE NUL ZETELS, iemand nog een taart liggen? (oud en bedorven geen probleem)

neemjemoederindemali | 18-02-10 | 12:40

baatstra | 18-02-10 | 12:34
Zijn er ook posters in het Chinees? In het Japans? Russisch? Oezbekisch? Heb ze niet gezien, maar dat kan aan mij liggen.

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 12:40

Dus dit bevorderd niet Nederlandstaligen om Nederlands te leren? En zouden we niet boven elke winkel etc een bord moeten plaatsen in het Turks? Aangezien ze anders niet weten waar ze naar binnen gaan..

Irvanoz | 18-02-10 | 12:39

Martinello | 18-02-10 | 12:38
Yep.

Von Münchhausen | 18-02-10 | 12:39

Nou wooptiedoo... PvdA'ers die weglopen naar D66.
Een vette hap van hetzelfde dus.

Lord_Crapsalot_II | 18-02-10 | 12:39

baatstra | 18-02-10 | 12:34
Nederland is van ons allemaal....? Nederland is van de mensen die de moeite doen om zich aan te passen. En dat doet niet iedereen, dwaas.

FreshClash | 18-02-10 | 12:38

het begint helemaal niet met de taal, kijk maar naar de rap Frans pratende NAFers in Frankrijk, ook gezellig geïntegreerd volk, tóch?

Ed71886710 | 18-02-10 | 12:38

Von Münchhausen | 18-02-10 | 12:35
Het mag toch zo onderhand wel eens duidelijk zijn dat de VVD ook een multiculti partij is, net als het CDA en de PVDA.

Martinello | 18-02-10 | 12:38

Om in't turks of arabisch pvda-gebonden stemadviesjes te geven, dat heet manipuleren.
Het zou de pvdallochtonen sieren als ze dan álle programma's van alle partijen volledig zouden vertalen in alle pak 'm beet 152 talen van alle stemmerds .., ze willen immers toch iedereen eerlijk voorlichten?

Causa Sui | 18-02-10 | 12:38

Van der Laan is nog de enige goed functionerende minister van dit kabinet. Jammer dat het een PvdA'er is en blijkbaar vinden z'n partijgenoten dat ook.

Jippie | 18-02-10 | 12:38

Jezus, ik geloof ik dat het met Van der Laan eens ben.
*temperatuur meten gaat*

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 12:37

De MultiCulti grap is al zover doorgeschoten dat als je Nederlands tegen een
duidelijk zichtbaar niet autochtone "Nederlander" spreekt je direct rechts en
dus ook een racist bent.

ServerGenius | 18-02-10 | 12:37

Wilderskramp? Dus zo noemen we het dus als iemand de PvdA aanspreekt op inconsistent gedrag. Is dat ook weer duidelijk. ;

Fleauxe | 18-02-10 | 12:37

Ga eens deaud lutser!

Jansen en Jansen | 18-02-10 | 12:37

Wilders is nog de enige die geen verkiezingsmateriaal in een andere taal uitdeelt. Maar misschien moet hij eens aan Molukse posters gaan werken.

mayor_pickwick | 18-02-10 | 12:36

Ik begrijp er niets van dat er geen nationale razernij is over deze hele toestand. Turkse verkiezingsposters, partij-bijeenkomsten in turks/Marokaans/whatever, het moet godverdomme niet gekker worden. Die Asscher moet direct van de lijst geknuppeld worden, evenals al die andere koekebakkers die niet-Nederlandse posters ophangen.
Intergratie is prima enzo [politiek correcte opmerking] maar laten we Nederland verdomme wel Nederlands houden aub.

De_Sfinx | 18-02-10 | 12:36

Wie is hier nou hypocriet? Asscher suggereert hier dat de PvdA de morele plicht heeft om voor iedereen die het recht heeft om te stemmen maar de nederlandse taal niet machtig is de verkiezingsverhaaltjes aan te bieden in een taal die wél begrepen wordt. Nou, dan heb ik twee vragen aan Asscher. Waarom moet dat dan tot aan de algemene wervende posters toe? En vooral, waarom wel in sommige talen, en in andere niet? En waarom juist in die talen die gesproken worden door groeperingen die de meeste stemmen op kunnen leveren? Als hij consequent is en het morele argument naar voren brengt, dan zouden er posters in honderd, nee tweehonderd talen moeten bestaan om al die achtergestelde niet nederlands sprekende slachtoffergevallen te kunnen bereiken, al die arme zielen die wél stemrecht hebben maar dat misschien niet eens wéten.
Nee Asscher, het is een schijnargument. Je probeert een actie te verdedigen die er op gericht is om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen van lui die over het algemeen wel degelijk de nederlandse taal beheersen maar gemakkelijker te paaien zijn als ze in hun eigen (sic!) taal worden aangesproken.

Schoorsteenveger | 18-02-10 | 12:36

@ServerGenius | 18-02-10 | 12:23
@Sir Galahad the Pure | 18-02-10 | 12:24

Volkomen eensch. Als je na 5 jaar nog geen redelijk Nederlands kan lezen/schrijven/babbelen ( ondanks vele , vele graties aangeboden cursussen ), dan wíl je gewoon niet integreren, dus waarom dan in godsnaam wel stemrecht? Daar heb je dan mijns inziens compleet geen recht op. Laat staan een uitkering, kienderbijslag en de hele riedel. Dan pleur je maar gewoon op. Klaar.

* Middelvinger naar Asscher opsteekt trouwens*

bello | 18-02-10 | 12:35

Maar, hoezo dan hypocriet? Zit van der Laan soms keihard verkiezingsposters in het Nederlands op te hangen in Marokko of zo?

Disneyland | 18-02-10 | 12:34

Bestuurders die het niet eens zijn met besluiten van hoger hand,moeten een ander vak gaan uitoefenen.Ontslaan en zonder wachtgeld ,werk laten zoeken.
Stoppen met dat knuffelen,de trap schoonvegen doe je van boven naar beneden.

fleurtje | 18-02-10 | 12:34

Goed zo Asscher!!!!
Nederland is van ons allemaal,ook al spreek je de Nederlandse taal niet of ben je hem nog niet goed bij machte.
Posters worden sinds jaar en dag in verschillende talen gedrukt en nu mag dat ineens niet meer?.... die Wilderskramp is zeer ziekelijk te noemen.
Je ziet hoe de vreemdelingenfobie steeds meer om zich heen grijpt,steeds meer probeert men de grens voor wat mensen die men ziet als vreemden probeert in te perken.

baatstra | 18-02-10 | 12:34

@ grappert @ 12:29
Hoe kom jij in hemelsnaam bij "de joden"? Is dat soms een latent-antisemitische Pavlov-reactie van jou? Of heb jij soms wat te veel naar Sander van Hoorn gekeken? Dit topic gaat helemaal niet over joden.

Sir Galahad the Pure | 18-02-10 | 12:33

Sir Galahad the Pure | 18-02-10 | 12:29
Precies...

Drs. D. | 18-02-10 | 12:32

@Requiescat in pace 12:22

Het Marokkaans is geen taal. Er wordt in Marokko o.m. Frans, Arabisch (landstaal) en Berbers gesproken.

Mason | 18-02-10 | 12:31

Waarom krijgen buitenlanders (ja ik schrijf buitenlanders want ze komen vanuit het buitenland!) meteen stemrecht eigenlijk? Is ook een recht wat gelijk op de helling moet. Is niet mogelijk in geen ander land behalve Nederland. Eerst 10 jaar wachten, netjes werken en de taal leren voor je mag stemmen! Doen ze in het buitenland ook!

italian bastard | 18-02-10 | 12:31

Amsterdam is een vrijstaat waar hele andere wetten en bijna geen normen gelden en waar uw belastinggeld in een rap tempo oppgestookt wordt.

DannyV | 18-02-10 | 12:30

ServerGenius | 18-02-10 | 12:23
Onwillendheid wordt in dit land beloond. Dat is precies waaraan dit land ten onder gaat.

FreshClash | 18-02-10 | 12:30

@ Drs. D. @ 12:25
Je vergeet het, vooral door de PvdA, gepropageerde, generaal pardon. Dat leverde ook duizenden nieuwe PvdA-stemmers op.

Sir Galahad the Pure | 18-02-10 | 12:29

Keer op keer zie je weer hoe joden de reet van moslims volkomen schoon likken, oke, dat je toenadering zoekt, alla, maar op zo'n manier?
Ik heb nog niet zo lang geleden een magistraat horen zeggen de islam nog niet zo gek te vinden,en jawel, pvda'er en uiteraard ook jood.

Ged, gedverdemme.

grappert | 18-02-10 | 12:29

LOL laat maar zien hoe ziek, triest, dom, achterbaks jullie zijn PVDA het is alleen maar goed. Koedoos!

doskabouter | 18-02-10 | 12:29

-weggejorist-

Vetdaykin | 18-02-10 | 12:29

leef!! | 18-02-10 | 12:24
Nee, maar wel gesnoeid.

Zeeschuimer | 18-02-10 | 12:28

Kan die hele "partij" niet gewoon even in elkaar donderen en de vergetelheid in zakken?
Scheelt een hoop gezeik.

CynicalBastard | 18-02-10 | 12:27

@ widtvoet @ 12:24
Guusje ter Horst is wereldvreemd. Wie bijvoorbeeld in landen als de VS of Australië geen Engels kent, krijgt geen paspoort (en dus ook geen stemrecht). En zo hoort het ook.

Sir Galahad the Pure | 18-02-10 | 12:27

Wat voor raars hij ook zegt, hij is wel de duidelijkste Pvda'ert die ik sinds tijden hoor en blijkbaar ook geen blinde PvdApparastjik-volger. En bij een totaal gebrek aan leiders bij de Pvda in Den Haag ruikt hij nu wijselijk zijn kans om zich te profileren.
Niet dat ik op hem ga stemmen, maar dat wist-ie al.

Bos Hout | 18-02-10 | 12:27

Mag hij nou ook vier vrouwen hebben ?

ikweetnogmeer | 18-02-10 | 12:27

Pvda is zo diep gezonken in de peilingen dat het alles zal doen om ook maar enige stemmen te behalen. Let maar op, met de verkiezingen gaan ze naar bejaardenhuizen om stembiljetten op te halen bij de dementen e.d., en de flyers in het Soedanees, oedonees, etc zijn al in de maak….

Drs. D. | 18-02-10 | 12:25

Dacht ik heel even dat hij op het eind ging zeggen: "Lekker Puh"
Om daarna in het Engels te zeggen: "Great Puh"
En in het Turks: "Gadvies Poeh"

Hooijstra | 18-02-10 | 12:25

Het is sowieso te absurd voor woorden dat mensen die geen basiskennis Nederlands hebben wél een Nederlands paspoort cadeau krijgen. Mensen die geen basiskennis Nederlands hebben, zouden vandaar ook niet mogen stemmen. Met dank aan partijen als de PvdA is dat echter wel het geval ("toevallig" krijgt de PvdA doorgaans overigens 80% van de allchtone stemmen).
.
@ Drs. D. @ 12:20
Obama is een ruggegraatloze opportunist.
www.washingtontimes.com/news/2008/oct/...

Sir Galahad the Pure | 18-02-10 | 12:24

@ Zeeschuimer | 18-02-10 | 12:19
En is'ie ook al besneden??

leef!! | 18-02-10 | 12:24

Heerlijk! Dat die ratten elkaar maar snel mogen opvreten. Hoorde Guusje net via Radio1 jammeren dat veel mensen zich niet realiseren hoe ingewikkeld het Nederlands wel niet is. "Heeft u bijvoorbeeld weleens geprobeerd een paar woordjes Turks te leren? Nou dat is echt geen makkie hoor." Ook in politieke bijeenkomsten zoals die oa. in Deventer worden georganiseerd -volledig in het hoekieboekie- ziet ze geen enkel kwaad. Wel kan ze zich erg opwinden over het onderscheid tussen alloch- en autochtoon. "Daar moeten we nu echt eindelijk eens vanaf durven stappen." Dat die schijtpartij met haar tot norm verheven leugenachtig gebraak maar rap definitief van het toneel mag verdwijnen.

Nooit meer PvdA!

widtvoet ® | 18-02-10 | 12:24

"Als je het Nederlands niet spreekt heb je nog steeds ..."
Het begint met taal!

En ohja, PVV is ongeveer de enige partij zonder de posters in.. variërende (correct verwoord?) talen, so...
STFU

Jhn, | 18-02-10 | 12:23

Wat ServerGenius zegt.

..zapper | 18-02-10 | 12:23

Stemgerechtigde immigranten die (dus na minimaal 5 jaar) nog geen Nederlands kunnen lezen zouden geen stemrecht moeten hebben.

ServerGenius | 18-02-10 | 12:23

de politiek praat al jaren een andere taal dan de burgers....

de pot verwijt de ketel....*zucht.*

Butt0n | 18-02-10 | 12:23

asscher is fout bezig

IN JE MIK | 18-02-10 | 12:22

Kan iemand deze gevaarlijke meneer ergens opsluiten? Hij is hard bezig om naast Nederlands ook Turks en Marokkaans als officiele taal te introduceren.

Requiescat in pace | 18-02-10 | 12:22

Ik heb ze inmiddels van elke partij gezien, behalve van de PVV. En mogen moslimpartijen wel in het niet-Nederlands flyeren? Ik maak me op het moment meer druk om het feit dat we pas 1 medaille hebben...

Dhr. Krans van Donk | 18-02-10 | 12:22

Lekker makkelijk van die hyocriet Asscher om Wilders maar weer de schuld te geven. Niet Wilders maar Asscher is bezig Amsterdam multitalig te verstieren. Van der Laan zei voor het eerst eens wat normaals, en meteen duikt Lodewijk de Ass er bovenop. Lul!

Fijnstoffer | 18-02-10 | 12:20

Kan het nu wel of niet? Mijn gevoel zegt nee, gewoon Nederlands. Echter Obama deed zijn verkiezingcampagne ook deels in het Spaans. Tja, en Obama is toch Obama….
Als het bijvoorbeeld gewoon Engels was, zouden we er dan geen probleem me hebben?

Drs. D. | 18-02-10 | 12:20

Een snor laten groeien en Asscher kan zelf over straat als Turk.

Zeeschuimer | 18-02-10 | 12:19

En zo is het maar net......

Drs. D. | 18-02-10 | 12:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken