Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Europese internetpolitie bijna een feit

penguinpoef.jpg Wie in de waan verkeert dat ons nationale parlement nog iets in de melk te brokkelen heeft, gelieve dit artikel van Webwereld-journalist Brenno de Winter te lezen. Beschreven wordt hoe schimmig de besluitvorming in de Europese Commissie verloopt rondom de Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA) die tot de vorming van een Europese internetpolitie moet leiden. Denk hierbij aan laptopcontroles en mp3-checks aan de grens, providers die internetverkeer 24/7 gaan monitoren, het afknijpen van internet en overige strafrechtelijke maatregelen. In het diepste geheim besluiten anonieme Euroambtenaren in een vijfsterrenresort in Mexico hoe crimineel u bent met drie seizoenen Lost op uw harde schijf. Transparantie is ver te zoeken. Het EP is dan wel tegen ACTA. Maar via dubieuze trucs wordt het besluit er gewoon doorheen gejast. En het Nederlandse parlement wordt compleet buitengesloten. Hebben we te danken aan het Verdrag van Lissabon (2 x NEE) en PvdA-staatssecretaris Frank Heemskerk die heeft liggen slapen. Opmerkelijk is ook dat onze volksvertegenwoordigers geen flauw benul hebben hoe de besluitvorming nou werkelijk verloopt. D66 vertrouwt de EC voor geen meter. De SP denkt dat het allemaal wel eens kan gaan meevallen en iemand is die arme Martijn van Dam (PvdA) vergeten te vertellen dat de mening van Nederland er echt niet toe doet. Openmaken die MacBook en snel een beetje!

Reaguursels

Inloggen

Lang verhaal kort maakt het geen zak uit want waar men internet heeft, heeft men ook hackers. Er zal dus feilloos naast dit hele verhaal ook gewoon een anti-beweging op staan. In werkelijkheid is het niet werkbaar om een soort van internetpolitie te hebben omdat we hier met computers te maken hebben. Nu nog de halve wereld bijscholen over goede backups en het hele verhaal kan weer de prullenbak in.

EenZiener | 12-02-10 | 12:30

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID:

Het Europees Parlement heeft de nieuwe bevoegdheden die het dankzij het Verdrag van Lissabon gekregen bijna direct gebruikt:

Het verdrag tussen de VS en de EU over de overdracht van bankgegevens, dat een dag voor de ingang van het Verdrag van Lissabon was geratificeerd, is met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt. Zonder het verdrag van Lissabon had dit niet gekund. Dus, sukkels die tegen hebben gestemd: ongezien de tyfus!

GeenStijl is geen nieuwssite. Wat hier wordt gezegd is vaak in strijd met de realiteit. Dank voor uw aandacht.

Goed lezen! | 12-02-10 | 04:17

Als & wanneer het zover komt (maaaarrrr dat kan nog jaaaren duren: www.nu.nl/internet/2182537/aanpak-pira... ), dan kan iedere internetter z'n illegale zooitje anonimiseren m.b.v. www.torproject.org/easy-download.html....
De techniek bestaat al jaren en.wikipedia.org/wiki/Tor_%28anonymity... ,maar is nog geen gemeengoed doodeenvoudig omdat er (nog) geen noodzaak bestaat voor het gebruik ervan.
Wel is het gebruik van DHT voor het uitwisselen van torrentbestanden explosief gestegen. DHT werkt op basis van hetzelfde principe als het gecombineerd wordt met Peer Discovery.
.
De 'zware' jongens maken echter al jaren gebruik van freenetproject.org/ of soortgelijke darknets.
.
Doe er uw voordeel mee en bookmark alvast e.e.a. voor jaaren van vrijheid & internetplezier.

Hijo del Sol | 11-02-10 | 21:48

Zonder bodyscan kun je die USB-stick gewoon doorslikken.

PG4161 | 11-02-10 | 19:21

Jullie vergeten voor het gemak het hele debat over de SWIFT-overeenkomt te vermelden. Het Europees parlement heeft dat vandaag toch maar mooi massaal afgewezen, en ik zie geen enkele reden waarom ze wel voor ACTA zouden zijn.

patrizio | 11-02-10 | 18:36

macbook's zijn voor lutsers. Als je een mbp hebt dan tel je pas echt mee!

GrijpStuivert | 11-02-10 | 17:03

@ eppy

Dat kan in principe ook komen omdat alleen malloten nog voor plaatjes betalen, Adje, en dit soort plaatjes kopen.. is dus eigenlijk een pleidooi voor een internetpolitie..

Kweet niet.. ik word een beetje kriebelig van al die commissietjes en dergelijke. Ik denk dat we gefucked gaan worden.

Sjors W. | 11-02-10 | 16:12

www.top40.nl/index.aspx?&jaar=2010...
één tip voor de muziekindustrie, clean up your f*#kin act, wat een waardeloze crap zit er op moment in de top veertig......

eppy | 11-02-10 | 15:32

past precies bij dit communisme.

StylxZ | 11-02-10 | 15:30

Wat mij vooral verbaasT is dat Webwereld simpele dt-regels niet kent.

HelloPedro | 11-02-10 | 15:19

Ik heb mijn media (vooral heel veel porno!) allemaal op een truecrypt volume staan.
Ik wens je veel plezier dat ooit te kunnen ontcijferen als ze mijn harddisk checken

pleurtop | 11-02-10 | 14:52

heb drie dekenkisten vol met (legale) cd's, meer dan 2000 LP's, twee terrabite aan muziek waar het watermerk is uitgehaaldop mijn pc, deze zit in de tag maar kan je met diverse sofwareprograma's eruithalen.....
plus alles wat gratis aangeboden is op het net is legaal, lees de nederlandse wet er maar op na, een tokkie met een klein beetje kennis van de wet wint in een rechtszaak want er altijd nog zo iets als privacie.
en als iemand in mijn laptop wil kijken ga ik stennis lopen schoppen, niet dat daar wat opstaat, sterker nog alles op mijn laptop is legaal (windows7, office 2007 en de adobe reader) zat er al in bij de aankoop, 'k heb alleen de virusscanner eraf geflikkert die klotedingen vertragen mijn systeem.
en zo als Dhr. de Wit zegt alleen sukkels werken voor de staat, helemaal als het om ICT gaat dus betwijfel dat ze door de hardwarematige firewall van m'n HP server komen waar een ilegale versie van newsleecher op zit te rammelen en zo'n honderd gig per dag binnenhaald aan zooi....
en lukt dit wel, vinden we wel weer een andere manier om dit te omzeilen.
kortom verspilling van geld en tijd, dat ze godverdoeme maar eens meer geld uitgeven voor blauw op straat, 'k woon in een provinciaal stadje en we hebben last van jeugdbendes in plaats van dit stomme geneuzel.
overgens koop ik nog steeds cd's, LP's en films, ben alleen iets kieskeuriger geworden.....

eppy | 11-02-10 | 14:27

LOL @ reaguurders die denken dat 't in de VS beter is.

Spartz | 11-02-10 | 13:51

@0nt0pic @ 12:45: exact mijn gedachten
wedden dat die acta-ambtenaren "handig zijn met office" en verder niet?!

Dhr. de Wit | 11-02-10 | 13:40

En weer een stap richting politiestaat Europa...
*brandende fakkel en hooivork er vast bijpakt*

reinaarden | 11-02-10 | 13:24

Gewoon je illegale data in "de could" zetten..

Kim Jong-il | 11-02-10 | 13:01

@La Cosa Nostra
Een beetje vent gebruikt natuurlijk geen Windoos, dus niet zo'n nuttige link.
Voor de mensen met een echte computer/software werken is dit een alternatief:
phoenixlabs.org/pgosx/
moblock-deb.sourceforge.net/

Verder kun je met Tor en JAP soort van anoniem browsen en heb je natuurlijk een firewall om enge buitenstaanders te blokkeren.

Dit achterlijk gedoe gaat nergens toe leiden, alleen dat alle verkeer straks encrypted wordt verstuurd en de technologie voor anonymisering verder toeneemt.

0nt0pic | 11-02-10 | 12:45

Gelijk het grootste bezwaar van D66 aan de oppervlakte: Domweg JA zeggen tegen europa terwijl je niet de consequenties overziet. Verder vind ik D66 wel OK overigens.

je postbode | 11-02-10 | 12:42

"D66 vertrouwt de EC voor geen meter"
Ow ja? het zijn anders de grootste Europafielen die er maar bestaan.

Eventhorizon | 11-02-10 | 12:42

afbeelding Agnes Kant. Maakt niet uit hoe pervers je bent, zin in sex is weg.

je postbode | 11-02-10 | 12:40

LOL. Jaap de Hoop Scheffer klaagde onlangs over het zijns inziens belabberde niveau van de Nederlandse EU-ambtenaren in Brussel.

juriste | 11-02-10 | 12:39

Als dat echt gaat gebeuren, ga ik lekker mijn Canadese paspoort afstoffen en in omgeving Montreal wonen. Fuck de EU met hun vijfjarenplannen en enge regentenpolitiek.

The Green*Machine | 11-02-10 | 12:18

Alles is te koop, dus ook ALLE informatie uit gekoppelde databestanden over jou. Tienduizenden in binnen en buitenland hebben toegang tot deze info. Het volgende gaat dus gebeuren: Iemand wil je beroven van je identiteit en geld. Een corrupte advokaat verzamelt 'bewijs' uit goudmijnen van bestanden. Ontlastend materiaal wordt natuurlijk met rust gelaten. Rechters hebben geen kennis en middelen dus gaan mee in het 'bewijs'. Toedeledokie!

Milton Friedman | 11-02-10 | 12:11

-weggejorist-

Bloodzone | 11-02-10 | 12:09

mayor_pickwick | 11-02-10 | 12:02

De kern is altijd dat de bureaucratie erop vooruit gaat. Die schrijven immers de voorstellen e.d.

zovoklets | 11-02-10 | 12:09

systeemhaat moet het helemaal worden in 2010....!!

trotsopGn! | 11-02-10 | 12:07

Teen | 11-02-10 | 10:48
Uiteindelijk gaat het er ook niet om of je wat te verbergen hebt. Het gaat erom dat je privacy gerespecteerd wordt. Het gaat om respect voor de autonomie van het individu. Het gaat namelijk niemand iets aan hoe ik mijn leven in wil richten. D.w.z. welke boeken ik lees, hoeveel minnaressen ik heb, naar wie ik e-mail, welke muziek ik luister, wat ik uitgeef, wat mijn seksuele voorkeur is, etc.
Het is de drang van de bemoeizuchtige en middelmatige mens om het intieme leven van andere mensen in willen richten. Een hele natuurlijke impuls, daarom moet er des te meer tegen worden gevochten. Onder het mom van veiligheid worden de rechten welke juist beschermd moeten worden afgepakt. Zodra dit gebeurt is de staat daadwerkelijk gedegradeerd tot een dictatuur. De middelmaat zal dan eindelijk regeren.
De EEG was een fantastisch idee. Een vrije markt binnen een verzameling van landen. Een vrije markt sta ik altijd voor. Echter het aanvankelijke idee van de EEG is overhoop gehaald door incompetente politici met het Verdrag van Maastricht. Dit verdrag heeft de monsterlijke bureaucratie in het leven geroepen die tegenwoordig de EU heet. Deze mensen zijn verantwoordelijk voor de dictatuur in wording. Het overgrote deel van de nieuwe wetgeving (zo'n 80%) is afkomstig van de EU. En let wel: de EU wetgeving is rechtstreeks van toepassing in Nederland, zonder enkele tussenkomst van het parlement of de regering (= in theorie het Nederlandse volk).

Zodra de EU een eigen leger krijgt en rechtstreeks belastingen gaat heffen is het verhaal helaas over mensen. Vrijheid was een leuk experiment op het Europese continent, maar de domheid heeft dan eindelijk overwonnen.

*Immigratie naar de VS in orde brengt*

Krifko | 11-02-10 | 12:07

zovoklets | 11-02-10 | 11:59
Ze menen het verdrag goed genoeg te kennen om het ons allemaal aan te raden (hoewel ze een tweede referendum ook niet zo zagen zitten), maar de kern kennen ze dus gewoon niet.

mayor_pickwick | 11-02-10 | 12:02

Ja, hallo, ben ik dus even flink de Sjaak. Moet elke dag met laptop tussen Arnhem en Duitsland heen en weer voor mijn informatica-studie. Dat wordt sluiproutes nemen en tunnels graven.

Armada* | 11-02-10 | 11:59

Helaas voor de mensen die denk dat ze een rechtzaak over wel/niet privacy tegen de overheid kunnen winnen. Zo als al eerder genoemd, als er gezegd word AUFMACHEN, dan zult u als brave onderdanen die Macbook subiet AUFMACHEN voor onze Grote Leiders.

Treurige zaken! Off topic, welke politicus is er nog te vertrouwen?!

MBO-ert | 11-02-10 | 11:59

mayor_pickwick | 11-02-10 | 11:56

Dat ding behelst duizend pagina's.

zovoklets | 11-02-10 | 11:59

Stasi praktijken op Europees niveau.

Klapperfant | 11-02-10 | 11:57

Even los van de fundamentele discussie vind ik dit amateurisme schokkend. Hoe kan het dat twee mensen van een partij die VOOR Lissabon heeft gestemd niet weten hoe dit verdrag in elkaar zit?

mayor_pickwick | 11-02-10 | 11:56

Vroeger had je 'het vrije westen' en het "Oostblok". Tegenwoordig is dat geworden: Amerika (N en Z), het gecontroleerde en afgeluisterde redelujk vrije Europa en het half-open restant van het Oostblok. In feite schuift niet het vrije naar het oosten maar is een deel van de Oostblokpraktijken etc. naar het westen doorgedrongen met de steeds verdergaande politieke evolutie van de EU welke zelfs zover gaat dat politici en parlementen van lidstaten eigenlijk niet eens precies weten wat en hoe er speelt. Het enige waar ze wel degelijk weet van moeten hebben is dat ze de eigen nationaliteit en nationale zaken op zeer goedkope wijze hebben uitverkocht aan de EU en in veel gevallen de rechten van eigen burgers gewoon hebben weggegeven terwijl ze voor de schijn wel nog steeds over privacy dit en dat lopen te leuteren maar dat is nog slechts voor het aangezicht en de schijn !

Arienne | 11-02-10 | 11:54

Volgens Christian Engström, die in 't Europees Parlement zit voor de Piraten Partij, bestaat die internetpolitie al: christianengstrom.wordpress.com/2010/0...
.
Het lullige is dat 't EP erover aan 't praten is hoe dat Intellectual Property Observatory moet worden opgezet en óf 't überhaupt moet worden opgezet... blijkt de commissaris het al lang te hebben opgezet!
.
Van de site van IP Observatory: "Who is participating in the work of the Observatory?
The Observatory is composed of members from both the private and public sectors."
.
Dit betekent dus dat de overheid & bedrijven samenwerken om EU burgers te bespioneren en ze te betrappen op 't overtreden van intellectual property rights (downloaden van een MP3tje bijvoorbeeld). Ik vind 't een erg kwalijke zaak dat ze als overheid burgers gaan bespioneren voor bedrijven. We moeten allemaal Neelie Kroes 's mailen. Dat kan hier: ec.europa.eu/commission_barroso/kroes/...

Spartz | 11-02-10 | 11:51

Brusselmans, je kent je lezers echt een beetje te goed, creepy..
Ik zat even te kijken en ik heb op het moment inderdaad seizoen 2,3 en 4 van Lost op mijn laptop!!!!

Dikdounintoene | 11-02-10 | 11:50

necrosis | 11-02-10 | 11:27

Dan koop ik z'n grote Alienware laptop. Gewoon voor de lol.

GateKeeperNL | 11-02-10 | 11:50

Alleen al het feit dat het verdrag van Lissabon er zonder referendum doorgejaagd is, wijst erop de de hele EC een minachting naar de democratie is. Het EP is helaas alleen maar een façade zonder macht om het plebs tevreden te houden.
Vreemd dat D66 zich nu zo verzet tegen Alexander's heilstaat, de EUSSR.

Vrij_Onverveerd | 11-02-10 | 11:49

* simpele modus aan* Ik zal stoppen met illegale activiteiten op het internet als:
1. Importheffingen van goederen buiten de EU worden opgeheven.
2. Prijsafspraken tussen importeurs en retailers per definitie verboden worden, dus geen gezeik meer dat er substituten beschikbaar zijn en het dus wel mag.
3. Algeheel verbod op exclusiviteitsafspraken en dus ook geen gezeik meer over substituten.
4. Auteursrechten eindig worden, dus niet tot in de eeuwigheid een auteursrecht op een stuk. Nieuwe auteursrechten op een gejat stuk niet toestaan.
5. eindelijk erkennen dat met samplen en j eign ding er aan toevoegen dat er geen sprke is van schending van een auteursrecht maar dat er iets nieuws is gecreeerd.
6. Recht op gratis (thuis)kopieen van een aangeschaft stuk, digitaal is en blijft vluchtig.
7. Gerechtelijke toesestemming noodzakelijk om computers van burgers te doorzoeken.
8 Verbod op privaatrechtelijk auteursrechthandhavers, maak daar een overheidstaak van. Dat biedt de burger meer bescherming tegen oneigenlijke gebruik vanonderzoeksmiddelen en privacy schending

Zuma | 11-02-10 | 11:46

Ik zeg www.meervrijheid.nl, steunen en promoten. Doe wat je kunt. Hoe ver ga JIJ het laten komen? Of lees je dit, zak je achterover en maak je je pas druk als je een boete aan je broek hebt van 200.000 voor al je illegale mp3'tjes. Dan is het TE LAAT!

Rest In Privacy | 11-02-10 | 11:43

Lijkt er op dat heel de wereld een grote politiestaat aan het worden is.

Vogelbeest | 11-02-10 | 11:42

Laat me raden, Frankrijk en Italie zijn stiekem de leider in dit hele gesprek, en proberen nu hun three strikes wet in heel Europa erdoor te duwen.

Cobra6 | 11-02-10 | 11:41

OoO | 11-02-10 | 11:33
Als dat al mag, dan toch zolang als je het ding in gebruik hebt. Volgens mij mag je alleen van gekochte CD's/DVD's een kopie voor eigen gebruik maken.

Dolle Dries | 11-02-10 | 11:37

Martijn van Dam is van het clubje Pvda-hipo's die Wouter als voorbeeld hebben en daardoor ook datzelfde niets uitstralen.
Een soort van holistisch nihilistisch invisibilisme. "Zeg maar", zou Mariëtte toevoegen.

Bos Hout | 11-02-10 | 11:36

Helaas is TOR geen oplossing. Je staat geregistreerd bij een provider, maar je verkeer is niet te controleren. Dat is an sich al meer dan voldoende om de EDV-Polizei je voordeur te laten inrammen, en jou preventief vast te zetten.

singen sollt ihr, singen wie die Vögelchen....

g.reppeldel | 11-02-10 | 11:34

boonke | 11-02-10 | 11:29
Zo is het. Op feestjes minachting tonen en zeggen dat hij nog lager is dan een parkeerwachter ontneemt velen de lol.
Voor parkeerwachters is het een plus dat ze dan niet meer op de laagste maatschappelijke trede staan.

zovoklets | 11-02-10 | 11:33

Chris666 | 11-02-10 | 11:06
Bijna! Een vriend van jou mag een CD niet aan jou uitlenen, dus je mag daar ook geen mp3's van trekken. Als je bij een bibliotheek of videotheek een CD/DVD huurt, mag je daar wel een kopietje van maken, en daar weer mp3's voor eigen gebruik van maken.

OoO | 11-02-10 | 11:33

What goes up, must go down...

foex | 11-02-10 | 11:32

nebulous | 11-02-10 | 11:27

Die informatie hebben ze al. Of anders met een kwartiertje kompjoeteren. Tenzij je alles cash betaald en nooit bekeuring bij elkaar rijdt, geen mobiel gebrukt etc.

zovoklets | 11-02-10 | 11:30

boonke | 11-02-10 | 11:15

nos.nl/artikel/134190-nederlander-met-...

Denkt iedereen fijn dat ze hem hebben gepakt. Natuurlijk vind ik ook, maar de volgende stap is dat je op je laptop een pdf van een wetenschappelijk artikel bij je hebt at je gekregen hebt van een collega maar waarvoor bij Elsevier niet betaald is.
Het gaat hier om het publiek maken van privézaken met de argumentatie dat de staat = douane bepaalt (dus het verlengstuk van de Bilderbergers en de politiek) wat of publiek of staatsbelang is en dan doet het privébelang van de persoon in kwestie er niet toe. En dat mag gelden voor personen die de staat of de betreffende dounaneambtenaar onwelgevallig zijn.

ecologiste | 11-02-10 | 11:30

@zovoklets | 11-02-10 | 11:22

Hahahah! Dat kan wel eens een hele goede methode worden om douanebeambten te weren. Sterker nog, misschien kan ik wel een foto vinden die de beste man zo shockeert dat hij gelijk ontslag neemt. Als we die foto dan allemaal als achtergrond instellen lost het probleem zich vanzelf op :)

boonke | 11-02-10 | 11:29

@ trotsopGn! | 11-02-10 | 11:19
Precies. Ik heb genoeg te verbergen. Wat heb ik te verbergen? Gaat je geen reet aan. Alles van welke games ik speel tot wat ik verdien, van waar ik naar op vakantie wil tot m'n seksleven. Dingen privé houden is normaal.

De informatiebehoefte van de Staat is vrijwel de kleinste van alle groepen die ik ken, maar ze eisen toch de meeste informatie.

nebulous | 11-02-10 | 11:27

@GateKeeperNL 11:23
Hoeveel Semtex zou er in een MacBook passen?
*ongenuanceerd*

necrosis | 11-02-10 | 11:27

Boeie, wie vertrouwt die digitale meuk nou nog? Opschrijfboekje en een potloodje, veiliger voor meeglurende overheids mongeaulen gaat het niet worden.

modderfokker23 | 11-02-10 | 11:26

Leuk hoor zo'n baan als inernetplieise. Driekwart van je dag porno surfen en je een weg banen door ranzige poepsexalofnietmetkinderendingen. Gatver.
Geluk ermee, word ik liever parkeerwachter.

zovoklets | 11-02-10 | 11:25

Openmaken die MacBook en snel een beetje!
*
Je ken de ongenuanceerde tyfus krijgen, klote Unie!

GateKeeperNL | 11-02-10 | 11:23

Heerlijk rechts wetje toch?

lieverdeauddanreaud | 11-02-10 | 11:23

boonke | 11-02-10 | 11:19

Ik heb de foto van moeders in de blote reedt als achtergrond. Mentaal ijzersterke internetpliesie die dan nog verder wil.

zovoklets | 11-02-10 | 11:22

@zovoklets | 11-02-10 | 11:03
Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik zal er een paar degelijke sites bijnoemen, maar over het algemeen..

Balzakius | 11-02-10 | 11:20

@ boonke, dat is idd privacy. veel mensen schepen zich uit de discussie met deze opmerking: ''ik heb niks te verbergen, dus van mij mogen ze alles'' ....dat is dus de allerdomste opmerking van deze eeuw... iedereen heeft wat te verbergen of liever geheim. Privacy is een fundamenteel grondrecht, helaas wordt het het steeds heftiger op schandelijke wijze gebroken. En dat onder het mom van ''veiligheid en terrorismebestrijding''

trotsopGn! | 11-02-10 | 11:19

van Nazareth | 11-02-10 | 11:13

Aan het kruis timmeren mag ook.

Finnenhaaiensoep | 11-02-10 | 11:19

@zovoklets | 11-02-10 | 11:18

Jaja, heb je weer een kans om beledigend te doen gevonden jochie :) Gaat om het principe toch, misschien zien ze jouw moeder wel in haar blote reet staan, denk niet dat ze dat willen zien.

boonke | 11-02-10 | 11:19

@Audacitus 11:12 - 'Nou het kan voor hulpverlening handig zijn om nu al rekening te houden met taalachterstanden'

Serieus man? diep triest zeg, als ze dat in je porum zeggen... wat een land zeg...

tjemigdepemig | 11-02-10 | 11:19

Ze mogen mijn laptop open maken. Ik werk al jaren met Truecrypt. Werkt perfect om de bestanden geheim te houden. Controleurs kunnen nieteens zien dat er data op staat.
Bovendien, ik heb niets te vrezen want ik doe niets wat verboden is.

Oerkoendoe | 11-02-10 | 11:19

@Audacitus | 11-02-10 | 11:16

Dat vrees ik ook, maar zou zoiets in de rechtzaal ook stand houden? Stel dat je gewoon weigert en je op laat pakken en er een rechtzaak over begint. Zou de overheid dat daadwerkelijk gaan winnen?

boonke | 11-02-10 | 11:19

boonke | 11-02-10 | 11:15

Alsof de inernetplieisie foto's van jouw lelluke wijf wil zien wanneer ze alle keuze hebben binnen 2 muisklikken.

zovoklets | 11-02-10 | 11:18

boonke | 11-02-10 | 11:15

Sorry maar dat recht heb jij helemaal niet. Wordt nou eens wakker man.

Audacitus | 11-02-10 | 11:16

Ik ben heel benieuwd of een douane kereltjes daadwerkelijk mij zonder gerechtelijk bevel mag gaan dwingen mijn laptop te overhandigen/in te loggen/aan te zetten. Niemand kijkt in mijn laptop zonder dat de rechter mij daartoe dwingt. Achterlijk gezeik van de overheid tegenwoordig. Kennen ze het principe privacy nog? Het is mijn laptop en mijn naaktfoto's van mn vriendin. No way dat meneer de lowlife douanebeambte die gaat bekijken. Over mijn lijk.

boonke | 11-02-10 | 11:15

Blijkbaar kan je geen groter-dan tekens tekens gebruiken. Mijn bericht ging zo verder:

Ik maak wat de taalachterstand etc. helaas geen geintje.


Dit land is zo ziek als AIDS. Geert kom er astublieft in.

Audacitus | 11-02-10 | 11:13

Downloaders brandmerken?

van Nazareth | 11-02-10 | 11:13

Sick world run by even sicker people...

dutchdj | 11-02-10 | 11:12

Je mag er van mij over janken als het oplucht hoor. Maar je vrijheid als burger was je allang kwijt, zo sinds de jaren 70. Een paar van ons zijn in vrijheid geboren, de rest is al bij geboorte gefiscaliseerd en gestatisticeerd.

De eerste die van mijn zoon's geboorte op de hoogte werd gesteld was Ali Bos en de 40 rovers. Hij had al een sofinummer voordat er duidelijk ging worden of hij wel zou blijven leven.
De volgende die op de hoogte werdt gebracht waren Doctor Klink en Don van der Laan. Binnen no-time stond er een kliek op de stoep die wilden weten wat de etnische achtergrond was van het kind, wat wij als ouders verdienden en welk opleidingsniveau wij hadden. Of ik wel zeker wist dat ik geen Marokkaan was. Ik wist niet wat ik meemaakte. Nee mevrouw, ik ben kwart Indo.
- 'Weet u dat zeker?'
- 'Hoezo dat? En waarom schrijft u die info op terwijl we net van de Minister Eberhard van der Laan hebben gehoord dat we die info niet hebben?'
- 'Nou het kan voor hulpverlening handig zijn om nu al rekening te houden met taalachterstanden' <-- Ik maak helaas geen geintje.


Dit land is zo ziek als AIDS. Geert kom er astublieft in.

Audacitus | 11-02-10 | 11:12

die Macbook ?
klinkt raar.

Zuitschuip | 11-02-10 | 11:10

Hahaha, schiet me opeens iets te binnen. Vroeger mocht je toch legaal CD's van elkaar lenen? Dus jij hebt een CD en die leen ik even van je?
Nou, den zijn alle MP3's in mijn speler ook geleend... Geen speld tussen te krijgen!

Chris666 | 11-02-10 | 11:06

En weer zijn er nieuwe banen gecreeerd, nu nog de contributie omhoog schuiven Nederland!

ONS | 11-02-10 | 11:06

*zoekt bonnetjes van Cd's maar op*

Bjoert | 11-02-10 | 11:05

Zolang ik online mag peaukeren, reaguren op GS en op gutenberg.org kan zal het mij verder jeuken.

zovoklets | 11-02-10 | 11:03

*Alleen nog in bibliotheek doet internetten, naamloos prepaid-kaartje aanschaft en vanaf nu weer ouderwets de Playboy doet kopen.

Dolle Dries | 11-02-10 | 11:00

Martijn van Dam is degene die meende dat de president van Hamas wel op 4 mei een redevoering mocht houden. Veel dommer dan Martijn van Dam bestaat niet.

Arrabinekoeterine | 11-02-10 | 11:00

@trotsopGn! | 11-02-10 | 10:56
*kan niet wachten tot Iran zn EMP loslaat op europa*

Cryonic Devil | 11-02-10 | 10:59

Tijd voor een nieuwe revolutie waarbij we met de afgehakte koppen van de elite door de straten dansen! *denkt terug aan de Franse revolutie*

Norther | 11-02-10 | 10:59

Chris666 | 11-02-10 | 10:52 Je krijgt omgekeerde bewijslast denk ik.
En wie wordt er aangehouden? JPB? Nout Wellink, of ecologiste en Chris666 en ALLE anderen die hier reaguren bijvoorbeeld, voeg daarbij PVV stemmers, en allerlei personen die in de ogen van de gepriviligeerden een paar stappen terug moeten doen.

ecologiste | 11-02-10 | 10:59

Dit is trouwens 5 jaar geleden al besloten tijdens de Bilderbergconferentie. Er wordt nu alleen nog maar een democratisch sausje overheen gegoten.

Teen | 11-02-10 | 10:58

trotsopGn! | 11-02-10 | 10:56
De overheid databases koppelen??? Die kunnen amper 1 losse computer aan de gang houden. Overheid en ICT... Man man man.

Chris666 | 11-02-10 | 10:58

boehoe artikel en next

Golaio | 11-02-10 | 10:57

@mezelf
Ingebied?

laagvliegert | 11-02-10 | 10:57

wat een verassing.... bij gebrek aan woorden herhaal ik even de waardevolle post van Milton Friedman:

Het is niet alleen voor de private belastinginning (auteursrechten), maar vooral voor gedachtencontrole. Telefoons afluisteren, bijhouden waar iemand is (geweest), rekeningrijden, OV chipkaart, contant geld afschaffen, alle betalingen monitoren, zorg en ziekte vasteleggen in databases, etc.. En natuurlijk alle databases koppelen zodat niet alleen allerlei overheden, maar ook corrupte bankiers, advokaten, etcetera alles van je te weten komen zodat ze op ieder moment alles van je kunnen afpakken. 1984 = 2010.

Milton Friedman | 11-02-10 | 10:45

amen . *hopende dat meer en meer mensen hier bewust worden wat er gaande is*

trotsopGn! | 11-02-10 | 10:56

De Europese commissie is evil. Het Europese Parlement is een wassen neus. Nationale parlementen zijn nog grotere wassen neuzen.

Zzzzooooffff | 11-02-10 | 10:56

Gelukkig staan al mijn downloads op de mediaspeler en NAS.

Wim-Lex | 11-02-10 | 10:56

En vele hier maar blij zijn met Neelie en hoe daadkrachtig zij is. Daadkrachtig is ze inderdaad en daar gaan wij de komende jaren nog heel wat van merken op vrijheid\internet ingebied. Want het internet biedt veel te veel informatie aan het plebs over zaken waar wij eigenlijk helemaal geen weet van mogen hebben.

laagvliegert | 11-02-10 | 10:56

@De kantonnier | 11-02-10 | 10:47
Kan het nu even niet checken omdat ik Firefox met een of andere antitrack-button alleen thuis draai, maar GS heeft maar liefst 4 trackers draaien...2 van google; adsence en nog iets, omnitrack oid en nog iets...

Cryonic Devil | 11-02-10 | 10:55

@De kantonnier 10:47
Die zoekmachinetool deugt niet, ik zou gemiddeld 242 karakters per comment gebruiken en ik zou nog nooit een ban gehad hebben.
GU weet wel beter......

necrosis | 11-02-10 | 10:55

Jaja, D66, SP.. Maar wat van Paul ter Linden ervan ?

Balzakius | 11-02-10 | 10:55

Hoe bepaald die toekomstige MP3-Stasi dan aan de grens of de MP3's op jouw speler 100% legaal zijn of illegaal verkregen? Of dat ik legale rip's gemaakt heb mijn mijn eigen CD collectie? Nou? Nou? Man man man...

Chris666 | 11-02-10 | 10:52

Tja.... wordt dit ook zo'n schijn organisatie als de club van vriend Tim Kuik...

thesquid | 11-02-10 | 10:52

Teen | 11-02-10 | 10:48
Je vergist je.
Iedereen die geen extreemlinkse activist, ambtenaar, moslim of PvdA-apparatsjik is, is verdacht.
En volgens mij ben jij geen van vieren.

Merlot | 11-02-10 | 10:52

geniet er nog maar even van. Gelukkig zijn ze erg traag in Brussel, maar dat dit eraan zit te komen is al lang bekend toch.

Bluebook | 11-02-10 | 10:50

De EU neemt met deze censuurvorming, de eerste stappen op weg naar gedachtenpolitie, heropvoedingskampen en liefdevolle verpleging door psychiaters voor mensen die "fout denken".
Waar heb ik dat toch eerder gehoord.

Merlot | 11-02-10 | 10:50

Meer DDR toestanden. Héé en bedankt he?

bello | 11-02-10 | 10:50

He kijk, een regering die wel besluiten durft te nemen

Boris011 | 11-02-10 | 10:49

@Kaas de Vies 10:40
Dat wil BakEllende niet, het liefst zou hij verkiezingen voor het nationaal parlement ook nog afschaffen.....

necrosis | 11-02-10 | 10:48

Maakt niks uit. Ik heb toch niets te verbergen.

Teen | 11-02-10 | 10:48

necrosis | 11-02-10 | 10:44
Erger nog... ze pakken je Gameboy af of deleten je WoW account.

Krulsnor | 11-02-10 | 10:47


Wel allemaal klagen he?

Draaien jullie nu al een Tor serverT dan? Die kun je gewoon zo instellen dat er verkeer via jou mag lopen (veilig), maar dat je geen exit node bent (want onveilig).

Doe dat nu eens even; ik zou het prachtig vinden om morgen 30k nieuwe Tor nodes in .nl te zien!

Balsaq | 11-02-10 | 10:47

Ja ja, totale controle op burgers is de norm. Het is de U.S. natuurlijk een doorn in het oog dat die Europese klootzakken alles ongestraft kunnen downloaden, dus hun lobby heeft gewerkt, want bukken dat doen Europese leiders graag voor de U.S.

Westheimer 2.0 | 11-02-10 | 10:46

Ja ja de zegeningen van een verenigd Europa zijn vooral economisch, daar leveren we graag wat vrijheden voor in. Of niet?

Superior Bastard | 11-02-10 | 10:45

Het is niet alleen voor de private belastinginning (auteursrechten), maar vooral voor gedachtencontrole. Telefoons afluisteren, bijhouden waar iemand is (geweest), rekeningrijden, OV chipkaart, contant geld afschaffen, alle betalingen monitoren, zorg en ziekte vasteleggen in databases, etc.. En natuurlijk alle databases koppelen zodat niet alleen allerlei overheden, maar ook corrupte bankiers, advokaten, etcetera alles van je te weten komen zodat ze op ieder moment alles van je kunnen afpakken. 1984 = 2010.

Milton Friedman | 11-02-10 | 10:45

Ik guur/ gluur dagelijks op Geenstijl, ben ik nu staatsgevaarlijk?
Zo ja, wat gaat de ACTA dan doen:
-boete opleggen?
-pc in beslag nemen?
-opsluiten in EBI?
-electrische stoel?

necrosis | 11-02-10 | 10:44

Als dat zo is dan moeten we maar heel snel uit die Europese unie stappen. Komop zeg, veel gekker moet het toch niet worden... stiekeme ontransparante besluitvorming is niet goed...

Robert Irving III | 11-02-10 | 10:44

www.peerblock.com/

Handig programmaatje dat bepaalde IP-adressen blokkeert. Je kunt zelf kiezen welke, maar ik zou sowieso de Anti-P2P organisaties blokkeren.

La Cosa Nostra | 11-02-10 | 10:44

Quote : "Opmerkelijk is ook dat onze volksvertegenwoordigers geen flauw benul hebben hoe de besluitvorming nou werkelijk verloopt. "
Wat een pakkende samenvatting van het leven van onze mensen in DenHaag. Je zou er het vertrouwen van terugkrijgen van zoveel eerlijkheid.
* snel het stekkertje uit mijn netaansluiting trekkend *

basje.botervloot | 11-02-10 | 10:43

watsinneneem | 11-02-10 | 10:41
Whahaha... Dat is wel een heel erg enge droom! Maar ach, we hebben al de pand gestapo, dus dit kan er ook nog wel bij. Waarom hebben we uberhaupt nog deuren in onze huizen?

gozahtje | 11-02-10 | 10:43

en scheit hebben aan het volk .... hoera ....!

peetd2 | 11-02-10 | 10:42

laat die muis los of ik schiet !

watsinneneem | 11-02-10 | 10:41

Ik heb het jullie altijd al gezegd. We hadden "JA" moeten stemmen.

Lying Dutchman | 11-02-10 | 10:41

*tor netwerk inricht

rara | 11-02-10 | 10:41

uhm... Prepaid internet via de mobiel?

De kantonnier | 11-02-10 | 10:41

Misschien moeten we een referendum houden (PROEST!)

Kaas de Vies | 11-02-10 | 10:40

Dan kan ik me alvast voorbereiden op levenslang...

TurdBlossom | 11-02-10 | 10:40

Big brother is watching you...

Jaap Brulaap | 11-02-10 | 10:39

Moeten we maar een apart internet gaan oprichten...

Stefan Hoogland53078 | 11-02-10 | 10:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl