Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Red Bull sloopt The Bulldog

redbulsterk.jpgThe Bull Dog. De enige coffeeshop met een duidelijk zichtbare branding. Bekend bij alle rugzaktoeristen ter wereld die ooit Amsterdam bezochten. Maar ook populair bij boeren en buitenlui. Welnu, deze Bull Dog bestaat binnenkort mogelijk niet meer. De coffeeshop begon een aantal jaar geleden een energiedrankje met de naam Bulldog en ging net als Red Bull een sport sponsoren. De kleuren op het blikje leken zelfs een klein beetje. Maar Rood/blauw zijn ook de kleuren van Red Bull. Wat The Bulldog doet, dat mag niet volgens de rechter en stelde Redbull in het gelijk. Het Thais/Oostenrijkse drankje Red Bull zou nu een miljoenenclaim neerleggen bij de coffeeshop waardoor The Bulldog failliet gaat. Hoeft niet, maar kan wel. Bulldog moet Red Bull nu zo'n 29k betalen. Tja, toch een beetje het grootste energiedrankje ter wereld tegen een lokale Amsterdamse onderneming in soft drugs. Meer is het niet. Eindelijk rechtvaardigheid of zielig? U mag kiezen. (Uitspraak)

Reaguursels

Inloggen

Mijn inlognaam zegt al genoeg!

voor mij dus absoluut geen red bull meer!!
en dus ook geen bull it meer,
want dat is het B merk van de firma red bull

en als belangrijkste wil ik jullie verwijzen naar:
www.boek9.nl/index.php?//Red+Bull+Dog+...

als je daar het arrest goed doorleest,
wordt het duidelijk dat het grote geld de 3e rechtzaak gewonnen heeft.
Ondanks dat The Bulldog de 1e en de 2e rechtzaak al gewonnen had.

Voor mij als niet roker,
vind ik het belangrijker om een bedrijf als The bulldog in stand te houden,
in plaats van een multinational zo te keer zien gaan.

zie arrest europese hof L'oreal.
deze uitspraak is bepalend geweest voor dit arrest.

Voor mij geen Red Bull meer.

EX RED BULL DRINKER | 14-02-10 | 15:52

sta er 2007 in da vonnis? of bn ik nou leip?!

Hen3 | 12-02-10 | 22:41

Echt heel triest. Blikjes lijken gewoon niet op elkaar. Iedere idioot ziet het verschil wel, behalve de rechter natuurlijk. En over dat reclamesponsoring; we hebben in Nederland een vrij markt waar men alles van elkaar afkijkt. Shell begon met de Vpower en nu heeft BP, Texaco en de Esso soortgelijke brandstoffen.
Dit is gewoon zielig van Redbull. Vooral als ze nu nog een schadeclaim indienen, dan is het helemaal triest.

yener | 12-02-10 | 20:15

29.000 Euroroepie's boete? Is volgens mij de dagomzet van deze *kuch* vaderlandsche onderneming in *kuch* landbouwland Nederland!
Hallo GS: waar blijven de tendentieuze schrijfsels over de aanstaande ondergang van de Euroroepie!? Kijk - DAT doet er toe!!

Prlwytzkofsky | 12-02-10 | 20:04

Rechter was zeker een ouwe blind gek? Ik ga spontaan aan steekpenningen denken. Hoger beroep zou ik aantekenen.

monaco | 12-02-10 | 15:26

HET LIJKT NIETEENS OP ELKAAR!!!!
wat een bullshit uitspraak
wat een bullshit rechter
wat een bullshit gezeik van red bull
verdienen ze soms niet genoeg en gaan ze daarom maar mierenneuken om waar mogelijk maar wat funds vandaan te halen?

OHFOURSIX | 12-02-10 | 13:00

Coffeeshops mogen stuk.
M.u.v. een enkele nuance-ridder behoort de gemiddelde blower niet tot de groep personen die ons land groter, veiliger of leuker zal maken (een scooterkloodtzakje dat onschuldige burgers doodrijdt is zomaar een voorbeeld).
Ik stel voor: verstrekking van (soft)drugs alleen aan mensen wiens IQ aantoonbaar boven 120 is.

Überbottehork | 12-02-10 | 12:14

29k toch lachertje voor Bulldog?

Woods | 12-02-10 | 11:50

Wat een absolute bullshit zeg, sinds wanneer kan je een patent op het kleur blauw zetten?

Necramonium | 12-02-10 | 02:51

@ Coffeeshops moeten sowieso kapodt. Het zijn vmbo'ers en anderzins onrendabelen die blowen. Om over de uitbaters van dergelijke uitspanningen nogmaar te zwijgen.

fart majeur

wat ben jij een zielig mannetje!

lutser1 | 12-02-10 | 00:10

Geloof maar dat meneer De Vries zijn zeer goed lopende smoke toko heus niet voor een blikje vleugels op de waagschaal zet. De slimme vogel houd dat soort zaken gescheiden, hij heeft overigens het schitterende pand waar de Buldog huisvest jaren terug aan dhr. Carransa verkocht en huurt het vervolgens terug. Voorbedachte rade?

Don Ballin | 12-02-10 | 00:03

Platwalsen die zaadtent in Amsteldam.

Mike Gaatjeniksaan | 11-02-10 | 23:01

Ik zal the Bull..... ook niet missen, helaas. stelletje tillers. Red Bull..... takes the bull up his ass. Pleur dat gebouw maar in het majem tussen de rondvaartboten, in het zicht van al die andere tillers. Ga maar lekker weer metrotunneltjes boren.......

DSM IV: 302.89. | 11-02-10 | 20:32

Hoelang gaat t nog duren totdat die Jetske Schrijver bij één van de nationale omroepen te zien is? (Elke hele dag is te lang!) Ze mag gezien worden!
Wat een machtsvertoon van Red Bull, dat blikje lijkt er nieteens op!

Druk een punt | 11-02-10 | 20:04

Verrückte mongols!!

Dop | 11-02-10 | 19:58

Ehm, waar is de vergelijking eigenlijk

Russian 4.0 | 11-02-10 | 19:52

Bizar ! Lijkt niet op elkaar en The Bulldog, met Bull bestond al toe de Redbull piepeltjes nog hun geld moesten verdienen (hoe eigenlijk ?) om dat farcedrankjes op de markt te zetten.

Cinq-Marquis | 11-02-10 | 19:42

Oh, wacht my bad, heb nu het goeie vonnis gelezen, (foei Hox, verkeerde link) Komt allemaal neer op onderzoekje wat RED BULL heeft laten doen (lees: betaald).
Lijkt mij veel op de slager die zijn eigen vlees keurt, om het maar met de woorden van een Nederlandse nazi te noemen.

Booka | 11-02-10 | 19:19

We worden gehoaxt, Red boel heeft gewoon verloren. Vordering afgewezen. Iedereen betaalt eigen proces kosten.
Of heeft Hoaxha zich in het ootje laten nemen door AT5?

Booka | 11-02-10 | 19:11

Het paradepaardje van Amsterdam naar de kloten door zo'n overbetaald vies kutdrankje?
Dacht het niet!

René from the Café | 11-02-10 | 19:04

Terecht allemaal, je moet niet meedrijven op andermans merk.
Ik wacht eigenlijk liever op een proces van Coca Cola tegen River Cola, die de letters "Cola" op exact dezelfde zwierige manier gestileerd hebben als Coca Cola. Soms moet je twee keer kijken of je wel het gewenste product voor je hebt.
Idem dito voor sommige huismerken pindakaas of koffie e.d. bij de grootgruttert.

JanRap | 11-02-10 | 19:04

en bull it mag dus wel?

-AxA- | 11-02-10 | 18:29

Kinderachtig van Redbull... Mijn god zeg, wat een aanstellerij onder het mom van merk bescherming! Konden Amerikanen zijn...
-
-1 Redbull omdat het zeikerds zijn
-1 Redbull omdat het ook nog niet te blaffen is

Doc Damage | 11-02-10 | 18:24

terecht dat red bull ze aanklaagt om hun brand image te verdedigen, en wint. Een miljoenenclaim is echter nodeloos, ze zijn in amsterdam nu toch al op hun nummer gezet.

evilbanaan | 11-02-10 | 18:20

Ik zal de Bulldog geen seconde missen. Ik heb altijd het gevoel gehad dat die tent vooral draaide op het oplichten van toeristen.

Le Bref | 11-02-10 | 18:10

Wat een Bullshit.

Beëlzebul | 11-02-10 | 18:08

wiet geeft ook vleugels .. mag dat dan wel nog ?

hauwz | 11-02-10 | 18:07

@ houthakker
Bull-it is van Red Bull. Zoals ook alle advocatenkantoren van Red Bull zijn.
Is toch logisch?
'Cruijff citeert en nu naar de kroeg gaat'

james_lux | 11-02-10 | 17:58

gaat Bull-it energy drink er dan ook aan binnenkort?

Henk Houthakker | 11-02-10 | 17:41

@prekert
JA precies, stukken beter dan katoen.
Er is dus nog wel een markt als de bulldog failliet gaat!

bigcheese | 11-02-10 | 17:40

@bigcheese | 11-02-10 | 17:21
Ik heb twee broeken gemaakt van hennep. Is steviger dan denim en lichter.

prekert | 11-02-10 | 17:27

@ fart majeur | 11-02-10 | 16:05

Ga es deaud!

@de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:38

Kijk, zo kan het ook. ;)

de nakketikker | 11-02-10 | 17:26

coffeesjop. Nuff said. Kapodt moeten ze. Kaalplukken die criminele toko's.

JanVergoor | 11-02-10 | 17:22

waar wiet al niet goed voor is
Strooisel. In zijn ruwe vorm wordt hennepvezel gebruikt als bodembedekking voor dierenhokken. Hoewel de vezel licht is en behoorlijk wat water en geurtjes kan absorberen, is hij ook slijtvast waardoor er in de hokken geen papperige brij ontstaat. Daarnaast is de vezel onschadelijk wanneer hij wordt opgegeten.
Vezel. De vezel wordt gebruikt voor het afdichten van de verbindingen van (water)leidingen door om de schroefdraad vezels te wikkelen. Bij het nat worden zetten de vezels uit en zorgen zo voor een goede afdichting. Door de komst van de knelkoppelingen wordt dit nog weinig toegepast.
Touw. Henneptouw is erg sterk en wordt zowel in de landbouw als scheepsbouw gebruikt. Het touw wordt als dichting gebruikt tussen de houten delen van schepen, het breeuwen. De productie van het touw is weinig milieubelastend en niet duur.

Papier. Hennepvezel wordt gebruikt voor de productie van enkele papiersoorten. Onder andere vloeitjes (in Vlaanderen: sigarettenblaadjes) worden eruit vervaardigd.
Textiel. Tot de Tweede Wereldoorlog was hennep een belangrijke vezel voor het vervaardigen van kledij naast of in de plaats van linnen en katoen. Ze werd al in 600 voor Christus in China aangewend en bereikte Europa in de Middeleeuwen. In een groot deel van de wereld wordt tegenwoordig weer kleding, zoals broeken, jassen, sokken en truien, verkocht, gemaakt van hennepvezels.
Canvas. Hennep was eeuwenlang het standaard canvas voor zeilen uit de scheepvaart en tenten.

bigcheese | 11-02-10 | 17:21

zeg maar jansen | 11-02-10 | 17:09
Ik lees net op www.boip.int/nl/homepage.php over merkregistratie. Als je een merk registreert sta je sterk. Dan kun je een rechtzaak starten bij een conflict.

Morkovich | 11-02-10 | 17:20

@Morkovich | 11-02-10 | 17:10
En wat is daar dan mis mee? Het merk wordt ook genoemd in de begeleidende tekst.
Ik zou eens 'n haal nemen als ik jou was. Word je wat relaxter van.

prekert | 11-02-10 | 17:18

Redbull is niet te zuipen. Al die energiedrankjes eigenlijk. Jammer voor bulldog, maar de sterkste winnen altijd. Kan mij weinig schelen allemaal.

bandit | 11-02-10 | 17:16

Er zijn ergere kopieën...

da wizard | 11-02-10 | 17:15

Die Jetske van at5 moest er bijna van huilen. Is ook best lastig om iets te verkondigen wat niet waar is.
Weed sucks maar die kutstier moet van onze klotehond afblijven.

james_lux | 11-02-10 | 17:12

zeg maar jansen | 11-02-10 | 17:09
Merknamen kon je wel vaker tegen. Als je in een andere sector zit hoeft dat geen probleem te zijn.

Morkovich | 11-02-10 | 17:12

wedden dat zonder deze rechtzaak redbull zelf failliet gaat
het zou nutteloos zijn om deze rechtzaak te winnen omdat er dan een coffeeshop minder is
HOEVEEL zijn er wel niet alleen in de steegjes op de nieuwedijk en kalverstraat?

pim=vies | 11-02-10 | 17:11

prekert | 11-02-10 | 16:59
U bent inderdaad OT. Maar jij post een link die verwijst naar www.energy-drink.nl. Daarom: Cheapass.
Einde bericht.

Morkovich | 11-02-10 | 17:10

Als ze nu met dat geld de Wallen sponsoren. Naam veranderen in Red Bull district, dan hebben de dames die 100 uur per week achter het raam zitten ook weer iets te doen met al die opgefokte stieren.

irriducibili79 | 11-02-10 | 17:07

Het zoveelste bewijs dat het merkenrecht/auteursrecht en meer van dat soort shit op de helling moet...

Reaguurbuisje | 11-02-10 | 17:05

Zeeschuimer | 11-02-10 | 16:59 Ook rond, ook treksluiting. Dat wordt nog een probleem.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 17:03

Het is allemaal de schuld van AT5. Het is niet Bull Dog (met de nadruk op Bull) maar The Bulldog, een wereldwijd geregistreerd merk overigens since 1975. Red Bull talks bull, dat mag toch duidelijk zijn. Maak je over The Bulldog overigens geen zorgen, die kunnen dat prima handelen. Daar ken ik The Bulldog te goed voor.

Willy Dobbe | 11-02-10 | 17:00

Een Heineken blik lijkt ook wel erg op die van Redbull..

Zeeschuimer | 11-02-10 | 16:59

@Balzakius | 11-02-10 | 16:55
@Morkovich | 11-02-10 | 16:56
Wat nu weer?
Ik ben toch on topic?

prekert | 11-02-10 | 16:59

Jah, het is wat, besides hoeveel geld kloppen die knakkers uit de zakken van dumb ass toeristjes met die troep aldaar die ze wiet durven noemen?

@nu even niet 16:48
Ik snap uhm nie, come again?

Ashtrey | 11-02-10 | 16:59

prekert | 11-02-10 | 16:52
Die 1 liter blikken van Monster, ken je die? Toch niet goed lijkt me voor 10-11 jarigen om die per dag een stuk of 2 3 van de drinken?

Nacho_Vidal | 11-02-10 | 16:58

Ik ga binnenkort weer eens zo'n ding proberen.. Een joint.. -out-

Balzakius | 11-02-10 | 16:57

prekert | 11-02-10 | 16:52
Cheapass

Morkovich | 11-02-10 | 16:56

@prekert | 11-02-10 | 16:52
Heel fout.

Balzakius | 11-02-10 | 16:55

@zeg maar jansen | 11-02-10 | 16:50
Leuk plannetje voor Bulldog. Oranje blikjes tijdens Queensday. Als ze over hebben, verkopen aan toeristen! Helemaal goed.

Balzakius | 11-02-10 | 16:54

de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:38
Dat bedoel ik nou ook weer niet.

Vieze Tonnie | 11-02-10 | 16:53

Superior Bastard | 11-02-10 | 16:17
ik zag ook Barre73 | 11-02-10 | 16:37
dank ;-)
In dit oordeel is De Vries inderdaad goed de sigaar, het vonnis is niet mis. Alles moet vernietigd worden... - binnenkort afscheidsfeessie :-p

MalteseKnight | 11-02-10 | 16:52

@Nacho_Vidal | 11-02-10 | 16:47
Hehe...
www.energy-drink.nl/
Tune in and drop out. ;)

prekert | 11-02-10 | 16:52

Red Bullshit, gaan ze dan ook alle andere energiedrankjes aanklagen omdat er aluminiumkleur op de blikjes te zien is?
*Red Bull boycotten gaat*

koolteer | 11-02-10 | 16:52

Balzakius | 11-02-10 | 16:48 Ja, zeg ik. Oranje is vanaf nu mijn kleur. Van mij dus.
Ik kom bij iedereen op Koninginnedag wel even vangen.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 16:50

fart majeur | 11-02-10 | 16:31
Iedereen dus die weleens blowt is per definitie een loser. Met dat soort stellingen kan ik voor de rest eigenlijk niet veel. Succes ermee.

Strotgrondel | 11-02-10 | 16:48

fart majeur | 11-02-10 | 16:31
Ah... een kale lul, dus. Waarvan akte.

de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:38
dat was erg.... genuanceerd.

Lebowski Achiever | 11-02-10 | 16:48

Zulke drankjes waarbij je tanden uit je mond vallen als je ze maar aankijkt zouden verboden moeten worden door de Gristen Unie!

nu even niet | 11-02-10 | 16:48

@de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:38
Dikke lol. Een serieuze ondernemer die iemand anders anoniem uit gaat schelden voor Vette Sukkel.. Nee, je zal nu wel lekker slapen vanavond.
Ga je bonnen invullen en laat ons met rust. Er zitten hier meer ondernemers die wel normaal kunnen doen.
@zeg maar jansen | 11-02-10 | 16:42
Ik ben het ook met je eens hoor. De kleuren spelen trouwens ook een rol, maar in mijn ogen een hele kleine..

Balzakius | 11-02-10 | 16:48

prekert | 11-02-10 | 16:44
Hij heeft vast een bril, maar die gebruikt hij altijd om op te schijten

Nacho_Vidal | 11-02-10 | 16:47

Zou wel zoete wraak zijn voor de pornoboer die enkele jaren geleden uitgekleed werd door the bulldog voor the domeinnaam buldog.com

Ronman2k | 11-02-10 | 16:46

de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:38
Maak hier maar even reclame voor je bedrijfje.

Morkovich | 11-02-10 | 16:45

Nah, het blikje lijkt in de verste verte niet op Red Bull...
www.thebulldog.com/energy-drink.htm
Ik stel voor dat de rechter zich eens een brilletje laat aanmeten.

prekert | 11-02-10 | 16:44

Kan the Bulldog Redbull niet aanklagen? De namen lijken veel op elkaar, maar Bulldog was toch eerder..

Zeeschuimer | 11-02-10 | 16:44

de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:38
Daaaaaaaag!

Morkovich | 11-02-10 | 16:44

Rechter veroordeelt De Vries voor proceskosten? Waarom dan?
-
6.5. veroordeelt De Vries c.s. in de proceskosten, aan de zijde van Red Bull tot op heden begroot op EUR 904,00. Dit vonnis is gewezen door mr. M.E. Leijten en in het openbaar uitgesproken op 17 januari 2007

hfakker | 11-02-10 | 16:43

Balzakius | 11-02-10 | 16:37 Zie de overeenkomsten tussen "Red Bull" en "The Bulldog".
Dan gaat het om vier letters, te weten "Bull".
Dat zo'n rechter niet zegt dat ie aan die Bullshit niet wil meewerken.
Ik vind het vergezocht van die energieleveranciers.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 16:42

stuur gewoon een mailtje naar snoep dog. Hij wil vast wel een aandeel in het bedrijf.

Vig | 11-02-10 | 16:42

@de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:38
meldt*

Balzakius | 11-02-10 | 16:42

de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:38
Moet je toch lekker zelf weten man. Neem jij een lekker jointje, neem ik een lekkere pils

Nacho_Vidal | 11-02-10 | 16:42

Doe eens snel die link fiksen! Zie: Barre73 | 11-02-10 | 16:37

Toontje Larger | 11-02-10 | 16:40

@ fart majeur | 11-02-10 | 16:05
\
Goh heej, ben jij inderdaad een GROTE BULT POEP (zoals je naam al zegt)
Wat een crap peop jij zeg!!
Ik ben écht geen onrendabele (sterker nog elke maand lever ik een duizend of 3-3.5 in bij onze vrolijke vrienden van de belasting.. Heb een eigen toko, waar ik hard voor werk, en mijn vrienden (ook allemaal respectabele burgers met hoogstwaarschijnlijk een betere baan en salaris dan jij!!) blowen ook.
-
Ik heb het idee dat jij zelf een ondermaats presterende loser bent, die zich elke maandag ziek meld omdat ie weer teveel gezopen heeft!!
VETTE SUKKEL!!!-
-
zo dat wilde ik ff kwijt!

de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:38

Als je de kleuren Rood en Blauw kunt deponeren als zijnde "van jou", dan claim ik bij deze de kleur Oranje. Laat Koninginnedag maar komen.
Om over voetbaltoernooien maar even te zwijgen.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 16:38

Geef al die dames van plezier in A'dam maar een Red Bulletje.
Volgens Marijke zijn ze daar echt aan toe.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 16:37

@zeg maar jansen | 11-02-10 | 16:36
roflol. Dat zou ik als enige verweer gebruiken tijdens zo'n zitting.
Rechter: "Meneer Balzakius, wat heeft u te antwoorden op het betoog van Dhr. Red-Bull, Mr. Moskowich, Mr De Vries en Mr. Spong ?
Balzakius: "Een hond is geen stier"
Mwhaha

Balzakius | 11-02-10 | 16:37

Hoxha verkeerd linkje geplaatst.. de link is van de uitspraak van 2007 door de rechtbank. Deze link komt uit bij de goede uitspraak, nl die van het hoger beroep op 02-02-2010 bij het gerechtshof in Amsterdam:
www.boek9.nl/www.delex-backoffice.nl/u...

Barre73 | 11-02-10 | 16:37

En een hond is geen stier.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 16:36

de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:32
Dat is een genuanceerde opinie zoals ik ze graag zie.

Vieze Tonnie | 11-02-10 | 16:34

Red Bull en coffeshop's.. Tsjaa...

Morkovich | 11-02-10 | 16:34

Wahaha alsof de Bull Dog weinig geld binnenhaalt. Die hebben nog ergens wel een paar potjes waar een paar miljoen in zit.

Echt He! | 11-02-10 | 16:34

Wat een onzin, alsof red bull geld teveel heeft.

Als je het zo doet kan je zelfs super de boer aanklagen omdat het logo teveel op albert heijn lijkt.

Ikweetni | 11-02-10 | 16:32

Wat een gelul!! Weer typisch zo'n grote multi-national met een onbedwingbare drang om nog meer geld te verdienen en andere naar de klote te helpen!
-
Laat die arme toeristjes toch gewoon lekker Bull-dog kopen.. heeft niet eens met een stier te maken. Klootzakken zijn het.. al die grote bedrijven

de_nuance-ridder | 11-02-10 | 16:32

Strotgrondel | 11-02-10 | 16:19: losers komen voor in alle kringen, van hoog tot laag.
Lebowski Achiever | 11-02-10 | 16:24 : ik heb geen gezichtsbeharing. Hoofdhaar ook niet veel meer trouwens.

fart majeur | 11-02-10 | 16:31

Toch is het jammer, want in veel gevallen zijn kleinere (betere) producten kapot gemaakt door een groot merk.

Vind het in dit geval ook jammer, goed, dat blowen is dan niet mijn cup of tea. Maar u snapt.

Nacho_Vidal | 11-02-10 | 16:31

Wat zijn miljoenen? Als het om, bijvoorbeeld, 3 miljoen gaat, dan zie ik de Bulldog dat wel ophoesten. Anders vraag Snoop Dogg even.

Zeeschuimer | 11-02-10 | 16:31

Ja, het is inderdaad wel een beetje zielig dat de Bulldog in Amsterdam even wilde meeliften met het succes van Red Bull. Uitspraak is gewoon terecht.

Marcus Porcius Cato | 11-02-10 | 16:31

Energie drankjes? nee dank je.
Geef mij maar een oud hollands koffie infuus.

Hr-Flip | 11-02-10 | 16:31

Zie de gelijkenis ook niet. Er zit alleen in allebei de merken het woord Bull.
Maar dan kunnen we alles wel gaan verbieden

Langedikke | 11-02-10 | 16:30

Wat een zeurpieten... Het LIJKT er niet eens op, of willen ze gewoon patent op primaire kleuren in het algemeen ?

Vage_eddie | 11-02-10 | 16:30

Trouwens, A-merken zijn voor de voedselbank.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 16:29

Wie er zoveel geld wil halen bij de Red Bull is een held, meestal vliegen ze van éénhoog het raam uit.

zeg maar jansen | 11-02-10 | 16:28

Volgens mij ziet de rechter ze vliegen.

Drs.. Gelul | 11-02-10 | 16:26

Nacho_Vidal | 11-02-10 | 16:16
Zoete troep, dat is het.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 16:26

Wie heeft hier allemaal gesmookt? Ik lees idd bepaald niet een overwinning voor red bull. Of is dit de eerste uitspraak? Als De Vries c.s. morgen wakker wordt, blijkt het slechts een bad trip.

Vieze Tonnie | 11-02-10 | 16:25

fart majeur | 11-02-10 | 16:06
moet jij niet het snorretje op je bovenlip bijknippen?

Lebowski Achiever | 11-02-10 | 16:24

29k? Pfff, een beetje koffiesjop zet dat elke dag om, dus niet zo'n probleem lijkt me.

von sokkenstopfen | 11-02-10 | 16:24

Neuk die reT boel, keihard.

--neus-- | 11-02-10 | 16:24

Nietvoordekat | 11-02-10 | 16:20
Inderdaad, smaakt hetzelfde, doet hetzelfde.

Nacho_Vidal | 11-02-10 | 16:23

Strotgrondel | 11-02-10 | 16:19
Precies, kan er over meepraten. Totdat ik een brief kreeg van de Aldi dat de andere alcoholisten ook wel eens SchultenBrau wilden hebben.

Maargoed, flinke kortingen op meerdere pallets laat je niet schieten toch?

Nacho_Vidal | 11-02-10 | 16:21

Koop toch geen rooie stier. Mocht ik een keer een nachtje door moeten trekken dan is die troep van de AH (euroshopper energy drink) even effectief. Hondsgore rommel maar het houdt je in ieder geval wakker, en daar koop je het voor.

En voor 29 cent voor een blikje ga ik niet zeuren.

Nietvoordekat | 11-02-10 | 16:20

Toch maar gewoon het c-d-of-e merk kopen en red bull boycotten. Smaakt toch allemaal even viezig, en bovendien gebruiken we shizzle van de bulldog voor de lol en de ontspanning, die van redbull voor prestatie. Lol > prestatie. Daarbij is de bulldog toch net wat meer cultuur dan redbull.

keeskwal | 11-02-10 | 16:20

fart majeur | 11-02-10 | 16:05
Kom kom, in alle kringen van laag tot hoog zijn er mensen die nu en dan 'n jointje opsteken. Dan kun je beter de slijterijen sluiten, die brengen de maatschappij meer schade toe lijkt me.

Strotgrondel | 11-02-10 | 16:19

Blowen is voor loosers en Red Bull drinken ook, dus in die zin lijkt het wel op elkaar ja...

Chris666 | 11-02-10 | 16:19

MalteseKnight | 11-02-10 | 16:14
Zie noorderling| 11-02-10 | 16:14

Superior Bastard | 11-02-10 | 16:17

deaud aan alle zelfbenoemde a-merken en hun paarse broeken.

Bluebook | 11-02-10 | 16:17

@Behoorlijk VerBaasdt | 11-02-10 | 16:16
Ik voel al jaren niets. Chrystal Meth!

Balzakius | 11-02-10 | 16:17

Volgens de uitspraak heeft Red Bull verloren, dus waar komt die conclusie vandaan dat de Bulldog moet sluiten?

Frik | 11-02-10 | 16:17

@ PjottervanK | 11-02-10 | 16:16

Zelfde fabriek heb ik wel eens horen zeggen. Als in: het paupermerk van Red Bull. Maar geen zin om uit te zoeken of het ook zo is.

Nlz® | 11-02-10 | 16:17

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 16:15
*ping pang!*

althans zo voelt het bij mij altijd idd. Troep

Nacho_Vidal | 11-02-10 | 16:16

Red Bull geeft vleugels, blowen geeft vleugels.... Ik zie een fantastische samenwerking hier met een mooie slogan: Drink Red Bull als upper, rook een joint als downer en u voelt niets! Heerlijk!

Behoorlijk VerBaasdt | 11-02-10 | 16:16

En hoe zit het dan met BULLit?

PjottervanK | 11-02-10 | 16:16

Coffee-shops zijn zó 1980... weg ermee en weg dus ook met de Bulldog...

De Literator | 11-02-10 | 16:15

Red Bull geeft je vullingen vleugels.

Teun van het Tuinpad | 11-02-10 | 16:15

Laat de Bulldog maar fijn failiet gaan, kan er eindelijk iets op het plein komen dat leuk is.

Einde van de Domheid | 11-02-10 | 16:15

The Bulldog. Is dat niet die tent waar Hedy d'Ancona al tijden te pas en te onpas zo hoog van opgeeft?

widtvoet ® | 11-02-10 | 16:15

het boeldogblikje zal ongetwijfeld meer dan een beetje op dat van het brouwsel van meneer mateschitz lijken, had de boeldog dus, met de wetenschap van nu ( . . . ), beter anders kunnen doen.

baba4oog | 11-02-10 | 16:15

De rechtbank
6.1. wijst de vorderingen af,
6.4. wijst de vorderingen af,
Ieder betaalt zijn eigen process kosten - waar o waar zie ik dat Red Bull wint?

MalteseKnight | 11-02-10 | 16:14

Over marktwerking gesproken. Die andere nepper van de Dirk en C1000, de BULLit (smaak vrijwel identiek is aan die van Red Bull) , heeft de afgelopen 2 jaar een prijsstijging meegemaakt van bijna 200%! Schandalig! Zijn die productiekosten zo sterk toegenomen?

Porrello | 11-02-10 | 16:14

Miljoenencalim? In Nederland? Zeer onwaarschijnlijk.
@red: is dat niet de oude uitspraak, die dus nietig verklaard is? Doe es link naar nieuwe uitspraak!

noorderling | 11-02-10 | 16:14

Grote merken doen altijd snel huilie, wat een jankerds

Nacho_Vidal | 11-02-10 | 16:13

29k? dat is een kilo of wat hash verpatsen en ze betalen het lachend uit

Johnny de Baas | 11-02-10 | 16:12

Red Bull moet niet janken.

Sociopaatje | 11-02-10 | 16:12

Wat kunnen grote bedrijven toch in en in triest zijn. The Bull Dog bestaat al sinds de jaren 70. Zij begonnen ooit wiet te verkopen in lucifer doosjes tijdens Stamping Ground Festival in Rotterdam-Kralingen. Daar is het gedogen een beetje ontstaan. Of The Bull Dog een concurrent kan zijn van Red Bull.

KurtRussel | 11-02-10 | 16:12

Superior Bastard | 11-02-10 | 16:09

Humpf, Fijn van die dubbele ontkenningen en daar dan aan voorbijgaan.
"Kenne ze nie gewoan opsgrijfen dat het niet ken en hij se smoel moet hauwe"

Kipz0r | 11-02-10 | 16:12

@Bos Hout | 11-02-10 | 16:07
Het gaat hier niet om de drugs. Het gaat om de productie en marketing van Bulldog®

Balzakius | 11-02-10 | 16:11

Ondanks dat De Vries c.s. dezelfde kleuren ge-bruikt op haar blikje en flesje, zowel Red Bull als De Vries c.s. het element "BULL"gebruiken, het merk van Red Bull zeer bekend is en merk en teken voor identie-ke waren worden gebruikt, is de rechtbank van oordeel dat het door De Vries c.s. gebruikte teken en de door haar geregistreerde tekens zowel auditief, visueel als begripsmatig niet, althans onvoldoende overeenstem-men met het merk van Red Bull. De in dit kader gedane marktonderzoeken laten gezien de verklaringen van de beide partijdeskundigen zulke tegengestelde conclusies toe dat de rechtbank hieraan voorbij gaat.

Red Bull draait op voor gemaakte kosten.

Ik kan niet anders concluderen dan dat Red Bull verloren heeft..

bovenste_plank | 11-02-10 | 16:10

@His Goofness | 11-02-10 | 16:07
Inderdaad! Nadat de zaak verloren was, heeft Red Bull het op een andere boeg gegooid. En dat was de productie van Bulldog dwars liggen. Mede door de enorme afnamen van blikjes, en de overnames van Bulldog producenten.

Balzakius | 11-02-10 | 16:10

@Kipzor,
Even verder lezen:
"De in dit kader gedane marktonderzoeken laten gezien de verklaringen van de beide partijdeskundigen zulke tegengestelde conclusies toe dat de rechtbank hieraan voorbij gaat."

Superior Bastard | 11-02-10 | 16:09

Maar hoe moeten al die achtjarigen dan aan hun suger rush komen? Want dan zal Red Bull binnenkort ook wel ieder energiedrankje met een blikje in dezelfde vorm proberen te verbannen.

Nlz® | 11-02-10 | 16:08

Discutabel vonnis, maar... coffeeshop dicht: +1. Eind goed, al goed.

Rest In Privacy | 11-02-10 | 16:08

GateKeeperNL | 11-02-10 | 16:05
Mee eens, mits het op elkaar zou lijken. En persoonlijk vind ik dat absoluut niet het geval!

J-M | 11-02-10 | 16:08

En dat Calimero-verhaal is bullshit. De financiën van een drugsdealer zijn doorgaans ruim.

Bos Hout | 11-02-10 | 16:07

Jullie gaan er nogal aan voorbij dat de Bulldog in eerste instantie heeft gewonnen, maar in hoger beroep heeft verloren... Plus het feit dat Red Bull destijds zo'n bulk afname blikjes heeft gedaan dat Bull Dog zijn drankjes niet eens ingeblikt kreeg...

His Goofness | 11-02-10 | 16:07

Vind het nu niet echt op elkaar lijken ofzo.

dikkegek | 11-02-10 | 16:07

"Ondanks dat De Vries c.s. dezelfde kleuren ge-bruikt op haar blikje en flesje, zowel Red Bull als De Vries c.s. het element "BULL"gebruiken, het merk van Red Bull zeer bekend is en merk en teken voor identie-ke waren worden gebruikt, is de rechtbank van oordeel dat het door De Vries c.s. gebruikte teken en de door haar geregistreerde tekens zowel auditief, visueel als begripsmatig niet, althans onvoldoende overeenstem-men met het merk van Red Bull"

Ze lijken dus niet op elkaar. Of zie ik dat nou verkeerd?

Kipz0r | 11-02-10 | 16:06

Energiedrankjes zijn voor bontkraagjes en tokkies.

053 | 11-02-10 | 16:06

Hempieman | 11-02-10 | 16:04 : ga maar vast een baan zoeken. Lutser.

fart majeur | 11-02-10 | 16:06

-weggejorist-

Gerrit van Appel | 11-02-10 | 16:06

J-M | 11-02-10 | 16:02
Product bescherming. Gewoon omdat het kan.
Maar of het nou z'n tegenstander zou worden... Nee.

GateKeeperNL | 11-02-10 | 16:05

wat een onzin... kunnen prima naast elkaar leven lijkt me geen probleem... lekkere marktwerking toch...

niet van deze wereld | 11-02-10 | 16:05

Coffeeshops moeten sowieso kapodt. Het zijn vmbo'ers en anderzins onrendabelen die blowen. Om over de uitbaters van dergelijke uitspanningen nogmaar te zwijgen.

fart majeur | 11-02-10 | 16:05

Leuke publiciteit voor onze coffeeshop. Goed gedaan mannen!

Hempieman | 11-02-10 | 16:04

Vond die gehandicapte skiër bij p&w gisteren met Bulldog als shirtsponsor wel opmerkelijk.

Bos Hout | 11-02-10 | 16:04

Ik vind die blikjes eigenlijk niet echt op elkaar lijken...

m_a_r_c_o | 11-02-10 | 16:04

eerst waarschuwing geven en na geen verandering dikste claim op leggen

Factionwars | 11-02-10 | 16:03

"boeren en buitenlui"

Beetje redundant, niet?

Pa Cartwright | 11-02-10 | 16:03

ik zou in hoger beroep gaan en hopen dat je dit keer wel een capabele rechter hebt

Boris011 | 11-02-10 | 16:02

Zielig..

J-M | 11-02-10 | 16:02

Bulldog was d'r het eerst. En ik heb een hekel aan energiedrankjes.

BarCruque | 11-02-10 | 16:02

bullshit uitspraak.

S. Quentin Quale | 11-02-10 | 16:01

Is nogal te verwachten natuurlijk.

Kerstschoen | 11-02-10 | 16:01

Red Bulldog..?!

pappavan | 11-02-10 | 16:01

-weggejorist-

GeenFag | 11-02-10 | 16:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl