Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marco Kroon stond borsthaar af

onvoorziene.jpgIn een ideale wereld was oorlogsheld Marco Kroon ondergedoken. Niet om de media te ontlopen, wel om diep undercover en zonder hulp van buitenaf een bende drugshandelaren op te rollen die verantwoordelijk is voor de anonieme getuigenissen jegens zijn persoon. Maar nee. In dit land staat hij gewoon BORSTHAAR AF voor de goede zaak: afgelopen zaterdagavond, heb ik vrijwillig borstharen afgestaan. Hoofdharen heb ik niet meer, maar zo kunnen ze toch onderzoek doen naar cocaïnesporen. Zoals bekend ligt de Nederlandse Jack Bauer onder vuur. Maar Marco K. gaat geen tweede Eric O. worden. Check dan die megaopening van De Telegraaf, inclusief een interview. Marco Kroon is sinds vanochtend een zaak van Nationaal Belang geworden. Dus nu snel in drie seconden een uitleg over hoe het nou precies zit: Kroon kocht nét voordat hij zijn Willemsorde ontving een viezig café cq. volkskroeg genaamd Vinny's. Het was zijn stamkroeg. Hij heeft het café samen met zijn din gekocht, schopte een paar vage drugs- en/of wapengebruikers eruit. Dit zette kwaad bloed. En nadat de politie vier drugsdealers oppakte, kwamen de verhalen. Zonder dat er -nu nog- concrete bewijzen zijn, is hij opgepakt op basis van anonieme getuigenissen van deze opgepakte vier criminelen. Het onderzoek liep sinds oktober en is al bijna afgerond. Als we tussen de regels lezen is Kroon zo goed als onschuldig. En nét voordat de kwestie was overgewaaid, kwam het Brabants Dagblad met de NAW van onze oorlogsheld. Gisteren deden ze er nog een schepje bovenop, over een week is de zaak geseponeerd. Kroon blijft de rest van zijn leven toch een heel klein beetje 'besmet'.

Reaguursels

Inloggen

Dus als je investeert in een foute tent moet je aan de schandpaal...
Beetje pensioenfonds zat tot zijn middel in de wapenindustrie voordat dat "not done" werd.(nu moet dat met een investeringsfonds constructie)
Tis dat er niet meer genoeg bomen zijn (komt door die boomvermalende krantenboys natuurlijk) anders konden we een rondje schandpaal voor de hele zaak bestellen.
Maar iedereen valt over zich heen om maar een groot verhaal te kunnen brengen.
Feiten zijn natuurlijk wel het laatste wat je nodig hebt in een leuke krantenkop.
En je kunt de kans een echte held te vermalen toch niet aan je voorbij laten gaan toch?

vriendhenk | 02-02-10 | 11:33

Welkom in de Bananenrepubliek der Nederlanden met zijn infantiele overheid achterlijke regeltjes en zwakbegaafde journalisten.

klein_broertje | 02-02-10 | 08:21

ik zit gvd net met kromme tenen naar Nova te kijken. Wat een stelletje ruggegraatloze mongolen werken er bij het Openbare Ministerie. Wie is die debiel van een OvJ dit dit aan het doen is?

Dikke Worst | 01-02-10 | 22:41

Robin20 | 01-02-10 | 22:10
Hij is helemaal niet opgepakt. Hij is uitgenodigd om langs te komen om een verklaring af te leggen. Hij is wel verdachte, maar men heeft niet voldoende bewijs tegen hem om hem vast te houden.

de oude nar (5) | 01-02-10 | 22:16

Echte NL pliesie, oorlogsheld oppakken na anonieme getuigenis zonder bewijs... wat een grap...

Robin20 | 01-02-10 | 22:10

Een schande hoe Nederland met zijn helden omgaat Je wordt gewoon uitgekotst omdat een paar criminelen valse info geven.
Ik schaam me voor de zoveelste keer om een Nederlander te zijn.
Marco voor mij blijf je de held van onze Army.
Hulde.

Wile E. Coyote | 01-02-10 | 20:55

Ja GS snap dat dan... Oorlogshelden zorgen voor een nationalistisch gevoel. En dat is niet linksch natuurlijk.

Da was ik nie... | 01-02-10 | 20:23

@ als een godmajoor | 01-02-10 | 09:02

Maandag en dinsdag altijd gesloten. Vanaf aankomende zaterdag ben je overigens weer welkom ;-)

El Martinez | 01-02-10 | 20:13

Groene baret: Eens een commando, altijd een commando!
Anoniem klikken: Eens een loser, altijd een loser!
Laat die klikkers voor straf de "Helletocht" lopen: www.dutchdefencepress.com/?p=1629
(doorscrollen naar onderen en op foto's klikken)

PG4161 | 01-02-10 | 17:30

Ik las dit elders, en da's een mooie ter overdenking.

Heeft men ook Colijn zijn MWO afgenomen nadat bekend werd dat hij zich op Lombok tebuiten was gegaan aan ongewenst gedrag? Zie Wikipedia-NL;

"Ik heb er een vrouw gezien die, met een kind van ongeveer 1/2 jaar op den linkerarm, en een lange lans in de rechterhand op ons aanstormde. Een kogel van ons doodde moeder en kind. We mochten toen geen genade meer geven. Ik heb 9 vrouwen en 3 kinderen, die genade vroegen, op een hoop moeten zetten, en zo dood laten schieten. Het was onaangenaam werk, maar 't kon niet anders. De soldaten regen ze met genot aan hun bajonetten. 't Was een verschrikkelijk werk. Ik zal er maar over eindigen."

Qwrk_II | 01-02-10 | 16:24

Wat een schande dat Kroon's naam zo door het slijk wordt gehaald door een 2e rangs dagblad.
De man heeft normen & waarden hoog in het vaandel staan en wordt nu kapot geschreven door een krant die blindelings achter anonieme tipgevers aanloopt.
In plaats daarvan zouden we onze hoed af moeten nemen voor deze man, waarvan er niet zo heel veel rondlopen in Nederland.

boerka_zoekt_vrouw | 01-02-10 | 16:21

Marco Kroon is helemaal niet opgepakt maar heeft zich op verzoek van Justitie gemeld voor het afleggen van een verklaring. Wel is hij gehoord als verdachte. Het feit dat hij daarna direct weer op vrije voeten is gesteld geeft aan dat er geen ernstige verdenkingen tegen hem bestaan anders zouden ze hem wel langer vast hebben gehouden. Ook het feit dat hij vrijwillig borsthaar heeft afgestaan voor forensich onderzoek geeft al aan dat er van de verdenking van veelvuldig cocaine gebruik niet veel waar zal zijn. Verder is hij iemand die zich heldhaftig heeft gedragen in een oorlogssituatie en dat staat los van hetgeen hij wel of niet gedaan heeft in Nederland.

de oude nar (5) | 01-02-10 | 16:05

Als je dacht dat men in dit land niet diepen kon zinken dan heb je je klaarblijkelijk vergist. Het moeras is nog veel dieper als vermoedt.... Walgelijk gewoon, ben er haast fysiek onpasselijk van.

Qwrk_II | 01-02-10 | 14:21

Dit is weer een uitgelezen kans voor het openbaar ministerie op om zichzelf in de media zo groot mogelijk voor joker te laten zetten. En waarom moet dat weer op deze manier? Als ze bij het OM nu eerst eens hun huiswerk goed deden, konden ze óf Marco gewoon met rust laten, óf hem inderdaad vervolgen zonder het risico te lopen om weer eens op hun plaat te gaan

Raceplee | 01-02-10 | 14:12

Bakito | 01-02-10 | 13:23

... tot zover jouw natte wind, het was het wachten waard. Next!

zeroise | 01-02-10 | 13:37

Meri59 | 01-02-10 | 10:42

Het laat me niet los en wanneer ik een goede opportunity zie dan zal ik deze benutten en misschien kan de PVV daarbij zelfs helpen.

ecologiste | 01-02-10 | 13:33

Onze steroide-woudloper kreeg ooit een lintje van de koninging om het blazoen van de krijgsmacht (na Srebrenica, Indonesie en WOII),van onze slappe regering en van het koningshuis op te poetsen. Een jongen van de gestampte pot met een toepasselijke naam moest symbool staan voor de herwonnen trots van de Nederlander en de VOC-mentaliteit.Dat ons land nog steeds in staat is om op illegale wijze de dienst uit te maken in een land, onder het mom van humanisme, maar in feite ingegeven door economische (Olie) en strategische (de vuist van de VS diep in het hol van ons kikkerland) motieven. Zoiets.
Ruzie zoeken in Noorse kroegen, aftuigen van kleurlingen, drugsgebruik en sexfeesten op onze fregatten, hadden onze kanonnenvleesfabriek in een kwaad daglicht gezet.
Met de onderscheiding van Kroon kreeg de reputatie van het leger een positieve draai. Nu blijkt dat hij een ordinaire crimineel is, zal op hoog niveau er alles aan worden gedaan om de boel in de doofpot te stoppen.

Bakito | 01-02-10 | 13:23

Dankzij mensen als marco kroon stellen die lintjes en medailles niks nada meer voor.. het zijn namelijk de personen die ze dragen, die er de waarde aangeven. Niet andersom.

djjmria | 01-02-10 | 13:22

Zo zie je maar weer, de criminelen worden beschermd door de staat en de eerlijke burger draait ervoor op.

Boudt | 01-02-10 | 13:13

Saaaaaaaai, zucht.....

Aart Z. | 01-02-10 | 13:10

Kapitein Kroon wordt beschuldigd door lafbekken. Anonieme tipgevers zijn, het woord zegt het al, laf. Dat kranten het vuurtje nog eens opstoken, zegt alles over het gebrek aan ethiek van die media. Dat justitie vervolgens het hele onderzoek op straat gooit, geeft ook al te denken. Mijn oma zei het vroeger al: "Je wordt nooit door een koets overreden, het is altijd een strontkar".

crone | 01-02-10 | 13:09

met zo'n bakkes kan ik me toch ook niet voorstellen dat hij helemaal fris is. waar rook is is vuur..

Demonische Eend | 01-02-10 | 13:08

"Al vijf jaar zit Besseling als adjunct in de hoofdredactie. Sinds het voorjaar van 2005 is ze plaatsvervangend hoofdredacteur. In het Brabants Dagblad zegt ze te staan voor een menselijker benadering van het nieuws. 'We moeten als krant vaker stelling nemen voor de regio. Niet met elke actiegroep meelopen, maar wel laten zien wat wij belangrijk vinden, de objectiviteit niet uit het oog verliezend.'"

Leuk he, die laatste zin? Says it all.

vraagstaart | 01-02-10 | 13:04

@Polletje Piekhaar | 01-02-10 | 10:47 *zwaait* Zo is dat.

.. en een diepe buiging voor Jerry Nick | 01-02-10 | 10:48. My thoughts exactly. Mooi verwoord.

Zo snel mogelijk opruimen die krant.

vraagstaart | 01-02-10 | 12:58

Annemieke Besseling, Algemeen Hoofdredacteur Brabants Dagblad.

Iemand een Hyves-profieltje of Facebookie gevonden met een nipple slip? Oproepje voor een swingers club, misschien? Anoniem bronnetje over transacties op de pillenbrug? Plempt u maar.....

Qwrk_II | 01-02-10 | 12:52

De meer dan sterke vermoeden m.b.t. de pedoseksuele gedragingen van Joris Demmink [SG Justitie] zijn dan toch OOK reden hem eens aan te houden en aan zijn taas te trekken?

Qwrk_II | 01-02-10 | 12:48

Laten we de hournalist die dit op z'n geweten heeft eens door het slijk halen. NAW gegevens graag.

fjordman | 01-02-10 | 12:48

het is de hoogste tijd om de mannen en vrouwen van het OM openlijk aan de schandpaal te nagelen. Het is precies zoals jullie schrijven, er zit een smet op zijn naam. Zou daar een claim uit te halen zijn?

zetberg | 01-02-10 | 12:43

Als wij nu eens allemaal gaan shrijven dat de we hebben gehoord dat de hoofdredacteur van de Brabantse Schoolkrant een Brabants Zwembad Verleden heeft.....

Stofzuiger | 01-02-10 | 12:18

Auteur Conny Braam ontdekte tijdens het onderzoek voor haar nieuwe boek, 'De handelsreiziger van de Nederlandsche cocaïnefabriek', dat Nederland tijdens de Eerste Wereldoorlog aan alle strijdende partijen cocaïne leverde.

Wist u al dat Amsterdam begin 1900 een prominente plaats innam in de productie van cocaine? Dat er scheepsladingen cocablad vanuit Nederlands Indie werden verscheept? Dat Nederland tegenwoordig meer telefoontaps plaatst dan de Verenigde Staten?
Marco Je blijft een held!

fotofuck | 01-02-10 | 12:14

@wakkere_nederlander | 01-02-10 | 09:15
Och, we leven nog altijd in een rijk land waar de openbare voorzieningen goed zijn, waar we droge voeten hebben en waar we kunnen zeggen wat we willen (nou ja, tot op zekere hoogte dan, getuige het politieke proces tegen Wilders).
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

HJDB | 01-02-10 | 12:12

Ik ben ook eens ff rond gaan kijken, ik heb een behoorlijke goede naam uitgezocht. LOL :-)

Meri59 | 01-02-10 | 11:59

@zeg maar jansen | 01-02-10 | 11:53
De tweede insinuatie, die ik in een korte periode voorbij zie komen.

Meri59 | 01-02-10 | 11:56

Meri59 | 01-02-10 | 11:48 Ik heb nog meer opmerkelijke plemps van je gevonden, ik zal ze niet herhalen want ik zit hier niet om het internet te kopiëren.
Mij is het wel duidelijk.

zeg maar jansen | 01-02-10 | 11:53

@zeg maar jansen | 01-02-10 | 11:34
Ik heb het hier over het algemeen over geloven is het niet. En dan maakt het mij niet uit welk geloof, in mijn ogen. Zoals je ziet, zie ik in elk geloof foute zaken... Wanneer u zich alleen baseerd op islamieten is uw zaak.

En nee dit is geen haat tegen Christenen over het algemeen, maar zoals ik daar zeg, ageren op "een PAAR gifkikkertjes uit het Christendom". Een paar is niet iedereen dacht ik...

Meri59 | 01-02-10 | 11:48

Bunkspam | 01-02-10 | 11:34 Alle gebruikers zitten in de coke-handel, aankopen is ook handel.

zeg maar jansen | 01-02-10 | 11:35

Jammer genoeg kunnen veel mensen de coke handel (misschien) en zijn heldhaftige optreden niet van elkaar gescheiden zien.

Bunkspam | 01-02-10 | 11:34

@ Morkovich | 01-02-10 | 09:25

Waarschijnlijk een zakje en een rietje.

Sociopaatje | 01-02-10 | 11:34

Meri59 | 01-02-10 | 11:31 Deze bijvoorbeeld, daar spreekt zeker geen haat uit jegens christenen?

"Nu hebben we hier al de Islam die vergiftigd, krijg je ook nog een paar van die gifkikkers van het Christendom erbij. Eén geluk daarbij, ze hebben slecht werkende hersenen.

Meri59 | 14-01-10 | 13:46 "

Komt van spitsnieuws.

zeg maar jansen | 01-02-10 | 11:34

@zeg maar jansen | 01-02-10 | 11:17
Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp u wel, maar vraag om eens wat meer na te denken. We (PVV) krijgen al genoeg shit op onze kop is het niet?

Meri59 | 01-02-10 | 11:31

@zeg maar jansen | 01-02-10 | 11:17
Vervolg:
wanneer hij er totaal niets mee te maken heeft

Meri59 | 01-02-10 | 11:29

Borsthaar??
Ik had mijn anusbaard voor die CSI gasten afgeschoren... laten ze het daar maar mee doen...!!
-Want wij zijn van roemrijk geslacht... enz...-

number668 | 01-02-10 | 11:28

@vliegende knorrepot | 01-02-10 | 11:17
U ook waarschijnlijk, althans wanneer u in Nederland woont. Dan kunt u niet anders dan in 1 van de Provincien wonen :P

@zeg maar jansen | 01-02-10 | 11:17
Wanneer er een moslim met zijn kop in beeld gaat vertellen dat natrappen een vechtpartij is. Ja dan ga ik er vollop in, want dat is namelijk een bewijs. Althans, ik ga er vanuit dat zo iemand niet een dergelijk verhaaltje op gaat hangen voor een camera.

Meri59 | 01-02-10 | 11:28

Meri59 | 01-02-10 | 11:12 Jammer voor je. Al die keren dat er bij een bericht over een overval geroepen werd dat het wel weer de 'usual suspects' zal betreffen, daar deed jij niet aan mee zeker?
Ik zal eens googlen.

zeg maar jansen | 01-02-10 | 11:17

@ Meri59 | 01-02-10 | 10:56
U is provinciaal?

vliegende knorrepot | 01-02-10 | 11:17

@zeg maar jansen | 01-02-10 | 10:59
En wat jij doet is haat zaaien, zegt deze PVVer, daar hou ik niet van, van dergelijke insinuaties.

Meri59 | 01-02-10 | 11:12

Kees en Keetje Egel hebben ook veel borsthaarstekeltjes, maar die staan zij pas af als zij naam en toenaam en foto's hebben gezien van de vier anonieme tipgevers. Voor wat hoort wat.

keesenkeetje | 01-02-10 | 11:09

Brabants Dagblad is ver van mijn bed. Hier hoor ik dat het een linkse krant is. Tja, vanzelfsprekend dat ze dan een held kapot willen maken. Want linkse denkers (geen oxymoron, dat bestaat echt helaas, net als giftige planten) vinden dat helden niet zouden mogen bestaan. Als sommige mensen helden zijn en de anderen niet, dan is er geen totale Gelijkheid. O jee.

caudillo | 01-02-10 | 11:08

Een officier van de commando"s met een kroeg en een vriendin, ja ja.

Uw Verzekeringsadvis | 01-02-10 | 11:05

Je reinste kinnesinne.

Einde van de Domheid | 01-02-10 | 11:00

Anonieme islamietjes? De meldingen kwamen kort na de bekendmaking van z'n heldendaden in Afghanistan, dat zet natuurlijk wat kwaad bloed in de moslimgemeenschap.

zeg maar jansen | 01-02-10 | 10:59

Wat een kut land, met een kut volk is dit toch. Is dan helemaal niets heilig meer hier? De man is een held en daar ga je toch niet zo mee om!

Gorgias | 01-02-10 | 10:58

@vliegende knorrepot | 01-02-10 | 10:40
Wat een onzinnig relaas van jou, journalistiek in nederland is vooral uit op sensatie dat is niet provinciaal verbonden.
Het ergste wat ik daar zie is dat mensen werkelijk alles overnemen van welke krant dan ook, maar de eigen hersenen niet gebruiken kunnen op een enkeling na. De krant zegt het, dus het is zo. Dat is dan erg gemakkelijk voor een corrupte arrongante elitaire bende uit Den Haag om iemand aan de schandpaal te nagelen voordat er ook maar enig echt bewijs is.

Meri59 | 01-02-10 | 10:56

Tja, het Brabants Lachblad. Daarbij steekt GeenStijl zelfs nog betrouwbaar af. Ongelofelijk hoe die krant keer op keer mensen afzeikt en veroordeeld nog voor er ook maar iets is bewezen. De BD redactie speelt zonder spoor van scrupules herhaaldelijk tegelijk rechter, jury en beul. Tegelijkertijd blijven de zure, hoogbejaarde heren zichzelf bejubelen om de ethische waarden van het journalistenvak en zien zij zich als miskende schatbewaarders van de onafhankelijke vrije nieuwsgaring. Nou, daar ben je snel klaar mee als 't provinciekrantje heeft besloten dat de abonnementsverkoop moet worden opgekrikt door weer 'ns iemand persoonlijk aan de schandpaal te nagelen. Marco Kroon is nummer zoveel die op die manier kapot wordt geschreven door deze zwaar tendentieuze club moraalridders.

Jerry Nick | 01-02-10 | 10:48

Helaas heb ik mijn abonnement op het ED/BD al opgezegd, anders zou ik het nu zeker doen. De linkse journalistiek munt uit in het bezwadderen van hun onwelgevallige lieden en het beschermen van hun idolen. Zo spreken ED/BD nog steeds over Volkert vd G. en Mohammed B. Dus waarom dan niet Marco K. ? En dan niet uitweiden over zijn militaire verleden. Maar ja, hij heeft een stelletje fundamentalistische moslims omgelegd en dat mag natuurlijk niet. Tenslotte zijn die min of meer heilig, net zoals die marokkaanse boefjes uit de wijk Vaartbroek.
Dit voor de ingewijden.

Polletje Piekhaar | 01-02-10 | 10:47

Qwrk_II | 01-02-10 | 10:36 Doe eens anoniem melden. Het blijkt dat dat werkt.

zeg maar jansen | 01-02-10 | 10:47

Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend van het Brabants Dagblad. Weer een stapje dichter bij de wereldheerschappij, GS!

Cookie8022 | 01-02-10 | 10:43

@ecologiste | 01-02-10 | 10:33
Nee, hij is wel in het nieuws geweest, lang geleden. De man waar ik het over heb heeft er een gehele documentatie van gemaakt. Ik ga hier niet vertellen wie het is en waar het over gaat. Ik kan je dat wel via mail doen, maar niet hier.
Hij heeft werkelijk alles uitgezocht en weet exact hoe krom het hier is in Nederland. Hij is geruineerd geweest door de staat en is er dus bloedlink op. Iemand die heel goed ervaren heeft wat het betekend om tegen de staat te vechten, maar ook heel goed weet wat de gevolgen daar van kunnen zijn.

Meri59 | 01-02-10 | 10:42

Brabo's deugen sowieso niet.
Stomme Kudt provincio's.
Kroon=Held.
En overigens ben ik van mening dat Nederland weer een Republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 01-02-10 | 10:40

Een SCHANDE hoe men hier ten lande met helden als Kroon omgaat na anonieme bronnen / bedreigingen!

Wanneer wordt Joris Demmink vervolgt?

Qwrk_II | 01-02-10 | 10:36

Meri59 | 01-02-10 | 10:23
Fred Spijkers?
Misschien zoek ik wel een keer de openbaarheid, maar kleine vissen kunnen zich beter schuil houden want roeren ze zich worden ze door haaien verschalkt. Tenzij er haaien zijn die het willen opnemen voor een kleine vis. Ik kan wel redelijk voor remora (zuigvis) spelen en hun parasieten lokaliseren, dat dan weer wel.
Toch zeer bedankt voor het aanbod.

ecologiste | 01-02-10 | 10:33

Met de wijsheid van nu kun je zeggen dat Marco die kroeg beter had kunnen verwerven door de tussenkomst van een stichting. Dan was er meer 'afstand' geweest.

JanRap | 01-02-10 | 10:33

@dugo, 10:31: rot op naar je kraakpand, stinkhippie!

Jan Kaas | 01-02-10 | 10:33

Ik ben eigenlijk een beetje geschrokken van het feit dat dit zo in het nieuws word gebracht. Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Gezien de smetteloze en zeer geeerde reputatie van de militair had het OM/Politie wel eens voorzichtiger en nauwkeuriger moeten opereren en berichten. Nu is deze militair met uitzonderlijke staat van dienst besmet. Had dat niet anders gemoeten? Had het niet beter onder de pet gehouden moeten worden totdat echt de onschuld/schuld vast zou staan? ik vind het zeer kwalijk dat dit zo geschied. Bah, het OM/Politie klunst in mijn ogen weer als een lompe olifant door de porceleinkast. Stelletje lutsers, die klub van de heer Brouwers.

web_krijter | 01-02-10 | 10:33

en terecht, opsouten met die royale gewoonte beroepsmoordenaars te verheelrijken..

dugo | 01-02-10 | 10:31

Ik stel voor dat Marco met een paar vrienden even de 'dreigbriefschijverts' duidelijk gaat maken dat hij dit niet gepast vindt!
* vuilniszakken gratis ter beschikking stelt *

Kobus Kloothamer | 01-02-10 | 10:30

@Superior Bastard | 01-02-10 | 10:14: De relevantie van die vergelijking ontgaat me.

Fleauxe | 01-02-10 | 10:27

Ow, en de politiek is schuldig, DNB heeft heul hard geroepen dat het zo niet langer kon, helaas wilduh niemand luisteruh. NOUT is ONSCHULDIG, I repeat, NOT GUILTY

neemjemoederindemali | 01-02-10 | 10:26

Klein beetje besmet????
Dit is een door de Nederlandse staat getrainde moordenaar die nu in OPSPRAAK komt omdat hij verdacht wordt van het consumeren van extracten van planten.

In wat voor een wereld leven wij??

Liberty 5-3000 | 01-02-10 | 10:26

Superior Bastard | 01-02-10 | 10:20

Daar heb je gelijk in, nogmaals mijn excuus.
Had er even geen tijd voor.
*hoopt op een klein beetje begrip van SB*

Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 10:23

@ecologiste | 01-02-10 | 10:08
Ik weet niet waar het over gaat, hoef ik ook niet te weten, maar ik weet er wel eentje die ook tegen de staat gevochten heeft. Als je wilt kan ik je met hem in contact brengen. Al is het maar om met iemand te praten die in het zelfde schuitje gezeten heeft. Daarvoor mag GS mijn mailadres aan je geven. Bij deze dus.

Meri59 | 01-02-10 | 10:23

Tijdens mijn middagpauze kom ik met mijn visie over deze testosteronharses.

Bakito | 01-02-10 | 10:23

@ ecologiste | 01-02-10 | 10:08
Heb ik vaker gehoord. Heb je een weblog?

ooltgie | 01-02-10 | 10:21

@ecologiste | 01-02-10 | 10:08
Ik zou er ook maar mee oppassen en goed overdenken, wat is het waard. Eigenlijk zou je daar een vrij grote groep gedupeerden voor bij elkaar moeten hebben.

Meri59 | 01-02-10 | 10:20

Er was geen enkele reden om nu al zijn NAW te publiceren. De personen die daartoe toch hebben besloten zouden zich eens moeten verantwoorden waarom ze dat toch gedaan hebben. Naar die beweeg redenen ben ik wel benieuwd, en waarschijnlijk verklaart dat tevens ook waarom die oorlogsheld überhaupt als verdachte is verhoord.

jaco | 01-02-10 | 10:20

gentle giant | 01-02-10 | 09:05
Inderdaad, dank voor deze deprimerende maar nauwkeurige samenvatting van de staat van ons land. (overigens was het 70 jaar geleden ook al zo).

Novius | 01-02-10 | 10:20

Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 10:17
Te makkelijk Teun, had eindelijk eens een diepgaand betoog van je verwacht, maar ja...

Superior Bastard | 01-02-10 | 10:20

Don'f fuck met Marco! Is en blijft een held....

Kobus Kloothamer | 01-02-10 | 10:19

Toch is het een vlek op z'n blazoen, ook al is hij onschuldig. Ik vind dat hij dan nog een lintje mag om het recht te zetten.

Lai | 01-02-10 | 10:19

s-devil | 01-02-10 | 10:16

Een bolletje wit, en je bent weer fit.

zovoklets | 01-02-10 | 10:19

@ Heau even en SB

Scuzi, ik was even bezig.

Flooks zegt het eigenlijk al @ 10:11

Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 10:17

Tja...
Zo gaat 't met kroegeigenaren.
Zwaar onderschat beroep.

ooltgie | 01-02-10 | 10:17

Een snuifje coke in de morgen , is een een oorlog zonder zorgen :-)

s-devil | 01-02-10 | 10:16

Ja, excact wat ik al het gevoel had. Dit is een man die er ingeluisd wordt.

Meri59 | 01-02-10 | 10:16

ecologiste | 01-02-10 | 10:08
Laat maar, ik weet precies wat je bedoelt, Sjeng denkt alleen nog maar aan zijn gezin en die paar mensen die hem liggen en die de moeite waard zijn.
En inderdaad bram zou kunnen, maar je krijgt de vinger niet vlug op de zere plek gelegd. althans aantoonbaar niet.
En die beschadiging, ook dat zal wel "rechtkom" ik weet niet hoe het bij jou zit maar de Sjeng vergeet en vergeeft niets!

Sjeng de helle | 01-02-10 | 10:16

Fleauxe | 01-02-10 | 10:11
Zoiets als dat je ooit eens een keer en slechte ervaring bij een restaurant hebt gehad en vervolgens nooit meer uit eten gaat?

Wel lief dat je voor Teun antwoord geeft..

Superior Bastard | 01-02-10 | 10:14

Heb niks met Kroon op, maar waar het OM werkt stinkt het, ik voel een zeperd aankomen, ga dat nou maar weer eens uitleggen meneer Brouwer.

60CX | 01-02-10 | 10:13

Kan GeenStijl effetjes HENK MEES, redacteur v.h. Brabants Dagblad, natrekken qua omstreden hoernalistiek gedrag? Gaapt hier niet een beerputje? Nou, nou?

BillyTheCad | 01-02-10 | 10:12

@ ecologiste | 01-02-10 | 10:08
Dat regelt GeenStijl wel voor je, gewoon de publiciteit zoeken, altijd leuk

vandezijlijn | 01-02-10 | 10:12

al=als
gecotroleerd= gecontroleerd

Fleauxe | 01-02-10 | 10:12

@Superior Bastard | 01-02-10 | 10:07: Daar dergelijk onderzoek, al in dit topic omschreven, kan worden ingezet door lieden die zelf nooit worden gecotroleerd dan wel berispt na het maken van fouten. In dat licht bezien ontstaat ruimte en rechtvaardiging voor de gedachte aan een weinig secuur werkende officier van justitie.

Fleauxe | 01-02-10 | 10:11

Nog even @Sjeng de helle | 01-02-10 | 10:05 *grijns* Dan zit één van jouw ploeggenoten uit die tijd over drie maanden hier. Als je het niet erg vind zal ik 'm vragen.

*nu echt out*

vraagstaart | 01-02-10 | 10:11

@Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 10:03: Mooi hé, over de 'structuur van sancties'. Ja Teun, te hard rijen is STRAF. Wildplassen is STRAF. Maar als OvJ een leven verwoesten en de baas komt niet verder dan 'dingen tegen het licht houden'
*citaat van George Orwell te binnen schiet*

Fleauxe | 01-02-10 | 10:09

Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:53

Jammer, jamer, jammer.
Ik heb ook zo'n ervaring maar dan niet bij de militairen, hoewel ik ook daar last heb gehad van ratten.
Kan niet zeggen hier wat waar etc. alleen maar dat ik een groot gevaar zou zijn voor laten we zeggen een substantieel deel van het konikrijk. Laat ik het daar maar bij laten. Ik kwam erachter toen ik na zeer lang speuren en aandringen 'per ongeluk' (ja het gebeurt soms dat er iemand 'toevallig' iets dropt, dus er is soms hoop) een stuk in handen kreeg dat alleen circuleert binen de hoogste kringen waarin dus beweerd werd dat ik een gevaar vormde.
De bewering is aantoonbaar onjuist maar ik ben beschadigd en kan er niets aan doen, alleen misschien wanneer ik Bram Moszkowicz zou kunnen betalen.
Maar je weet dat procederen tegen de staat vrijwel altijd op verlies uitloopt en jarenlang duurt zodat je failliet eindigt.

ecologiste | 01-02-10 | 10:08

GeenStijl begint alvast de rehabiliteren, +1. De komende weken zal de rest in medialand volgen, de handen wassend in onschuld.
Verder hoop ik voor de kapitein Kroon dat hij weer wat lol in het leven zal krijgen. Moedig is hij wel om de ambitie te hebben een pantserinfanteriecompagnie te gaan leiden, want daar lopen de echte amfetamine- en wietsoldaatjes rond. Op naar Uruzgan!
@ meneer Sjeng: Haal alle spannende jongensboeken die u nog bezit van zolder. Verkoop ze op koninginnedag voor een grijpstuiver. Wat u over heeft flikkert u in de vuilnisbak, bovenop uw militaire spulletjes ...

zeroise | 01-02-10 | 10:08

Fijne mensen, het is koud in Nederland. En 10 uur. Hier niet, hier schijnt de zon bij 30 graden en is het tijd voor een biertje aan het strand.

Dat zeg ik niet om jullie te pesten hoor, maar gewoon als mededeling dat ik even moet stoppen met tegelen wegens vertrek naar dat strand. Toedels!

*out*

vraagstaart | 01-02-10 | 10:07

Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 09:48
Hoezo dan?

Superior Bastard | 01-02-10 | 10:07

vraagstaart | 01-02-10 | 10:00
Neu, het laatste dat ik gewonnen heb waren de NATO kampioenschappen voor Snipers in 1983 te Duitsland, ( MG, gweer, pistool en machinepistool) daarna wel nog clubkampioenschappen gewonnen etc. de laatste in 2003, daarna geen spuit meer in de handen gehad.
Wel eens de wedstrijd gewonnen ondersteboven kotsen vanaf een kanonsloop en in Duitsland en een kroeg kort en klein geslagen met de ploeg omdat er naar een van ons gemept werd door de zgn. anti fascisten, samen met de internationale vrienden( legioen) die op dat moment aanwezig waren.

Sjeng de helle | 01-02-10 | 10:05

@baatstra | 01-02-10 | 10:01 Als het over anoniem bedreigen gaat heeft het dierenbevrijdingsfront, RaRa, de AFA, Milieudefensie, de kraakbeweging natuurlijk nog wel wat lichtjaren voorsprong op die paar PVV-ers.


Zoals jij ongetwijfeld heel goed weet maar gemakshalve maar even vergeten was.

vraagstaart | 01-02-10 | 10:05

Fleauxe | 01-02-10 | 10:02

Ik hoorde hem vanmorgen op BNR.
Tjongejonge, wat een prietpraat zeg.

Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 10:03

verraad van links | 01-02-10 | 09:37

Dat is dan ook weer zo.

*nog een type Sjeng voor Gruppe West zoeken doet*

Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 10:02

@Recht(s) Overeind | 01-02-10 | 09:48
Kijk maar uit, voor je het weet wordt je anoniem aangegeven wegens majesteitsschennis.

lieverdeauddanreaud | 01-02-10 | 10:02

@Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 09:48: Gelukkig heeft het OM alles op alles gezet om haar imago te redden, en liet Harm Brouwer het woord voeren. Je weet wel, de meest geloofwaardige en integere mens ter wereld.

Fleauxe | 01-02-10 | 10:02

Hoe gaat defensie dit reputatieprobleem oplossen?

Iemand met zo'n onderscheiding laat je toch geen 'vage' kroeg houden. Over een jaar of wat slaat iemand in die kroeg een ander de tyfus en heb je hetzelfde gezeik.

Die Defensieboekhouders verzinnen maar wat.

zovoklets | 01-02-10 | 10:01

Het anoniem bedreigen zit veel Nederlanders in het bloed... of niet dan PVVaanhangers?
We hebben er al een aardig staaltje van mogen aanschouwen
Kroon werd ook hier al schuldig bevonden zonder dat er ook maar iets bewezen is,kunnen Nederlanders ook zo goed,verhaallijnen opzetten die per direkt verzonnen zijn zijn en dan brengen als feiten.

Goed dat hij wordt bijgestaan door de beste advocaat die Nederland kent,de heer prof. dr. G.G.J. Knoops.
Die ook meteen zei tegen de kranten "Pas op met al die speculatieve verhalen,daar beschadig je mensen mee".

baatstra | 01-02-10 | 10:01

Kunnen al die mensen die hem gisteren ongezien veroordeelt hebben vandaag even van de erasmusbrug springen?

neemjemoederindemali | 01-02-10 | 10:00

@Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:58 LOL. (even heel erg off topic) Was jij ook nog bij de wedstrijden in Zuid-Afrika? Door de politie teruggebracht naar het hotel wegens te gevaarlijk om lopend op zoek te gaan naar een leuke kroeg met het team?

vraagstaart | 01-02-10 | 10:00

vraagstaart | 01-02-10 | 09:51
Eens.

Superior Bastard | 01-02-10 | 09:59

vraagstaart | 01-02-10 | 09:56
Wat zou je zeggen van Beieren of de Eifel en de Ardennen? prima landschap!

Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:58

Beetje vreemd dat Marco zich excuseert bij de majesteit terwijl de uitvoerende macht (justitie) in naam van de koningin opereert.
Reken maar dat het Bea geen fluit kan schelen.

antizanic | 01-02-10 | 09:57

@Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:53 Kijk kijk kijk.... wij hebben gemeenschappelijke vrienden Sjeng. *iets mompelt over Seedorf*

vraagstaart | 01-02-10 | 09:56

@Reykjavik | 01-02-10 | 09:10
een hekel aan drugs hebben ?

Man je lult uit je nek.die gasten vreten als ontbijt 10 pijnstillers waar een olifant van zou omvallen!
En dat is dan nog maar het ontbijt, dan zijn ze nog fris.
Kan je nagaan als ze moe worden.
Ze willen niet voor niks allemaal naar Afghanistan.

Zuitschuip | 01-02-10 | 09:55

Ik heb met deze man gediend in Afghanistan en kan vertellen dat hij iedere avond bij de lokale bevolking zijn shot heroine ging halen, hierdoor was op een dag zo stoned en geflipt dat hij zonder na te denken dwars door vijandelijk vuur liep. Later kreeg hij een medallie hiervoor....
In nederland verkocht hij de wapens die hij uit Afghanistan gesmokkeld had in zijn cafe. Een ruzie over de provisie met de plaatselijke coke dealer liep regelmatig uit op vechtpartijen in het cafe waarbij met messen en pistolen gedreigd werd zeker als hij gesnoven had.
Echt waar
was getekend: A.N. Oniem

whoppah | 01-02-10 | 09:54

@Recht(s) Overeind | 01-02-10 | 09:48 Wat een ongeloofwaardig verhaal!! Zo iemand bestaat toch helemaal niet?

*een droge luier aantrekken gaat*

vraagstaart | 01-02-10 | 09:53

Die kroeg verkopen en het dinnetje een pedicure-setje geven om the schnabbelen.
Probleem opgelost.

zovoklets | 01-02-10 | 09:53

ecologiste | 01-02-10 | 09:47
Mee eens, in mijngeval ben ik er jaren later achtergekomen wie en wat de bron was geweest.
Dit bleek een of ander linksch gefrustreerd ( ongenaaid) wijf te zijn die mij tijdens de week-ends in camouflage pak in de auto zag stappen met mijn loodspuit, in koffer, richting Duitsland voor ( sniper)training en dat was natuurlijk fascistisch.
En soms reden kameraden mee.
Het tweede feit dat er aan ten grondslag lag was:
Sjeng trainde elke dag met een luchtpistool voor wedstrijdtraining ( Europees kampioenschap) en ging drie maal de week naar Centrale training Pistool( kernploeg) .
Sjeng heeft voor alles bedankt de barrel verkocht( prive'bezit althans) en heeft voor de eer bedankt.
De baret en de ondrscheidingstekens zijn ook in de vullis beland.

Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:53

dat zou GeenStijl dan ook noooooit doen he, iemand op basis van geruchten en halve feitjes een beetje kapotmaken.....

Ballenman | 01-02-10 | 09:52

Recht(s) Overeind | 01-02-10 | 09:48
Schavuit van Oranje!

Sliptong | 01-02-10 | 09:51

@ Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:44
Is ook zo.
Maar mocht je ooit willen overstappen...

verraad van links | 01-02-10 | 09:51

Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 09:48
Vertel.

Heau even | 01-02-10 | 09:51

@Superior Bastard | 01-02-10 | 09:45 Eens met je laatste regel. En
1) Nee, maar die anonieme tips moeten kunnen leiden tot een verificatie-onderzoek en op basis dáárvan moet je iemand in staat van beschuldiging kunnen stellen c.q. constateren dat die tips om welke reden dan ook (verkeerd vermoeden, kinnesinne, weet ik veel) op niets gebaseerd zijn
2) dat maakt de rechter dus uit, als er vervolging wordt ingesteld.

Waar ik bezwaar tegen maak, is dat met name het BD al weer een soort volksgericht-benadering kiest: "er zal wel iets van waar zijn want anders zeggen ze zoiets niet". Kortom: er blijft altijd wel iets aan kroon hangen, al heeft hij helemaal niets verkeerd gedaan. Wat ik dus ook niet weet, geschreven het feit dat er geen vervolging, laat staan veroordeling is.

Zoiets als een 'vriendin" van je vrouw die aan iedereen vertelt dat jij haar hebt aangerand, gewoon omdat ze het niet kan hebben dat jullie gelukkig getrouwd zijn en zij niet. Ook al is het van A tot Z gelogen, er zijn altijd mensen die denken: waar rook is.....

vraagstaart | 01-02-10 | 09:51

Superior Bastard | 01-02-10 | 09:45
Klopt. Alleen had het wat gepasder geweest, gezien de hoogste militaire onderscheiding die hij draagt, als er met het hele gebeuren wat discreter was omgegaan. Het had ook prima buiten de pers gehouden kunnen worden. Ethiek is in dit land volledig zoek zeker als het om militairen gaat en dan ook nog die met eervolle vermeldingen.

Sliptong | 01-02-10 | 09:50

Lang leven de media zeg ik dan maar. Elk item, onderwerp whatever wordt helemaal uitgemergeld regardless welke consequentie dan ook voor die ene scoop c.q. kijk- en leescijfers. (bijv. wordt de dood van een b-ster tegenwoordig en masse door de media herdacht alsof hij zelf verantwoordelijk was voor de bevrijding van Arnhem in WO II). Het wordt eens tijd dat er voor deze lul- en kulberichtgeving een zwaardere sanctie komt dan een lullige rectificatie. Lekker schoffelen met klanten van de linkse kliek?

Allochteen | 01-02-10 | 09:50

Fleauxe | 01-02-10 | 09:33

Je gaat dit soort berichten toch anders bekijken na zo'n uitzending van gister.

Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 09:48

D66 rechters houden zelf wel van een goed snuifje op z'n tijd dus wie weet komt Kroon ermee weg.

blinde kip | 01-02-10 | 09:48

Ik ken een oorlogsheld die: Vluchtte naar de bossen van Canada toen de oorlog uitbrak, een kind van 17/18 zwanger maakte op 56 jarige leetijd, geld heeft gestolen van de joden (direct na de oorlog), wilde samenwerken met Hitler om baas van NL te worden, zijn vrouw loog-en-bedroog, meedeed aan illegale wapen leveranties, koning wilde worden van een bezet land (Indonesie).... pfff ... en de rest zal ik maar zeggen. Die man wordt nog steeds op handen gedragen en als "verzetsheld" neegezet. Zonder moeite.

Recht(s) Overeind | 01-02-10 | 09:48

Heeft Marco zich plaatselijk laten verdoven om die borsthaar te laten amputeren of heeft-ie gewoon op z'n tanden gebeten?
... pratend kutje op gezicht: -1

R.B.Scott | 01-02-10 | 09:48

@Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:36

Lol en weer een spijker op het hoofd geslagen. Als je nog hullup nodig hebt in Den Haag, dan ben ik je man !

basje.botervloot | 01-02-10 | 09:48

Wilhelmus Hendrikus | 01-02-10 | 09:33
Wat er krom is, is de wijze waarop hij bij een zaak betrokken wordt en hoe dat naar buiten wordt gebracht. Het gaat natuurlijk niet om een sponsor maar om kapitein Kroon, militiare Willemsorde drager. Dat zegt jou natuurlijk niets en het interesseert je nog minder. Maar dat soort mensen die buitengewone diensten hebben verricht behoren in die hoedanigheid te worden behandeld. Enige discretie had op z'n plaats geweest.

Sliptong | 01-02-10 | 09:48

Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:36

De achterbaksen in het systeem met achterkamertjesdeals brengen de oprechten in discrediet omdat ze bang zijn voor confrontatie.
Wij sullen niet versaegen ook al is de giertank nog zo groot. Misschien is dit wel de werkelijke oorlog.

ecologiste | 01-02-10 | 09:47

Er spelen twee kwesties.
1) Mag je iemand op basis van anonieme tips in staat van beschuldiging stellen?
2) Is hij schuldig of niet?

Het feit dat Kroon een oorlogsheld is doet absoluut niet ter zake en dient achterwege te worden gelaten bij de argumentatie.

Superior Bastard | 01-02-10 | 09:45

Maar even inhoudelijk, anonieme getuigen en observaties van politie. Welke van deze 2 is het betrouwbaarst vraag ik me dan af. In dit soort zaken is politie / justitie al zo vaak fout geweest dat je er echt niet meer van op aan kan. Zie ook Zembla van gisteravond.

uitderuifvreter | 01-02-10 | 09:44

Ach, als Marco het nu eens slim aanpakt kan hij er een hoge schadevergoeding aan over houden. Begin maar bij de media zou ik zeggen. Hij was al veroordeeld voordat het onderzoek was afgerond.

Baugnez | 01-02-10 | 09:44

Kroon zal altijd een held blijven! Niks besmet!

Maar wat zijn we onderhand een faalland aan het worden...

Harvester | 01-02-10 | 09:44

verraad van links | 01-02-10 | 09:42
Zit al in Kanton Süd! is prima zo.

Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:44

Het kan nog erger, er zijn bewijzen dat er werd gerookt in de kroeg... En anoniem klikken hoort helemaal bij dit land, de overheid maakt er zelfs reclame voor....

Megalomaantje | 01-02-10 | 09:43

@begrip | 01-02-10 | 09:40 Dat klopt - maar die doen dus geen mededelingen. En als je besluit niet tot vervolging over te gaan omdat de anonieme tips tot niets leiden, is er ook niemand beschadigd. Enter het BD.

vraagstaart | 01-02-10 | 09:42

vraagstaart | 01-02-10 | 09:40
LOL.
Maar nog niet al verrekt het! Die de bagger heeft veroorzaakt knapt hem ook maar op. Heb al meer dan genoeg andermans bagger kunnen opruimen.

Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:42

*sjeng functie bij Gruppe Ost aanbiedt*

verraad van links | 01-02-10 | 09:42

Ziet er naar uit dat dit weer een epic fail van het OM gaat worden.

Zzzzooooffff | 01-02-10 | 09:41

Nee, dat begrijp ik, vraagstaart. Afgezien van de berichtgeving van het BD, is het nog altijd de politie die diepgaand onderzoek heeft ingesteld naar Kroon. Hoe je het ook wendt of keert: dat blijft staan.

begrip | 01-02-10 | 09:40

Bos Hout | 01-02-10 | 09:24

Nu dus wel met de kennis van toe en de ervaring van vandaag.
Graag dan ook de rugnummers van de personen (inclusief de ratten) die hierbij betrokken zijn.

ecologiste | 01-02-10 | 09:40

*slinkse vraag*@Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:36 Maarreh... als ik je nou zou voorstellen om met die ondergrondse commandogroep..... Binnenhof... grote schoonmaak.... nou? Nou? Ja hé? *hoopt*

vraagstaart | 01-02-10 | 09:40

En deze:

Anonieme bronnen basis beschuldiging kapitein Kroon

Van een onzer verslaggevers

AMSTERDAM, maandag
De marechaussee liet tijdens de verhoren van Marco Kroon weten dat de beschuldigingen tegen de beroepsofficier zijn gebaseerd op anonieme bronnen van derden en observaties door de politie.
Tijdens die onderzoeken kwam de verdenking dat in het Bossche café Vinny’s, bezit van de kapitein en zijn vriendin, criminele activiteiten plaatsvonden waarvan Kroon op de hoogte zou zijn. Er werden de afgelopen maanden vier mensen gearresteerd.
„Toen ik deze kroeg kocht, wist ik dat er ook minder frisse figuren kwamen”, reageert de drager van de MWO. „Ik heb er de afgelopen tien maanden een flink aantal uit weten te werken, sommigen bij kop en kont de ingang uitgegooid. Daar maak je natuurlijk geen vrienden mee. Het zou heel goed kunnen dat de verdachtmakingen jegens mij uit die hoek komen.”

uitderuifvreter | 01-02-10 | 09:39

Wie zijn trouwens die andere verdachten? Waarom wordt marko wel met naam en toenaam als verdachte vermeld? Je zou zeggen dat zolang hij nog niet schuldig is bevonden, en zeker in zijn geval als bekende nederlander, je uitermate voorzichtig moet zijn om zoiets naar buiten te brengen. Bewust iemand besmetten c.q kapot maken! Ik zou 10.000.000 schade vergoeding eisen en snel wegwezen uit dit land.

Kruiddamp | 01-02-10 | 09:38

@begrip | 01-02-10 | 09:29 En ik had overigens niet de bedoeling jou of je vrouw te beledigen. Maar dat terzijde.

vraagstaart | 01-02-10 | 09:37

Ik zou het wel terecht vinden als hij boete voor de naam Vinny's krijgt.

verraad van links | 01-02-10 | 09:37

Hier het artikeltje. Hoeft niet iedereen op kosten gejaagd te worden...

Held Oeroezgan verafschuwt verdovende middelen

Marco Kroon vecht terug

DEN HAAG, maandag
,,Majesteit, ik heb uw vertrouwen niet beschaamd. Het spijt mij vreselijk dat ik nu in diskrediet ben gebracht!”
Die boodschap brengt kapitein Marco Kroon van het Korps Commandotroepen vandaag via deze krant over aan koningin Beatrix. De 39jarige beroepsofficier spreekt voor het eerst sinds hij wordt verdacht van drugsgebruik en drugs- en wapenhandel.
Kroon, die in mei door onze vorstin op het Binnenhof in Den Haag tot ridder werd geslagen en als eerste in 55 jaar de Militaire Willems-Orde kreeg uitgereikt: ,,Ik heb niets te verbergen, ik wil juist dat deze zaak tot op de bodem wordt uitgezocht. Want mijn goede naam is beschadigd, hoe dit uiteindelijk ook zal uitpakken.”

Vrijwillig

In een interview met deze krant, waarbij ook zijn vriendin Mirjam aanwezig is, vertelt Marco Kroon dat hij tijdens zijn tweede verhoor door de Koninklijke Marechaussee, afgelopen zaterdagavond, vrijwillig borstharen heeft afgestaan. ,,Hoofdharen heb ik niet meer, maar zo kunnen ze toch onderzoek doen naar de aanwezigheid van bijvoorbeeld cocaïnesporen”, zegt de man die in Oeroezgan heldendaden verrichtte en daarom een voorbeeldfunctie binnen en buiten Defensie kreeg. ,,Want ik gebruik geen drugs, ik verafschuw verdovende middelen, dat heb ik altijd gedaan.”

uitderuifvreter | 01-02-10 | 09:37

Voordat iemand voor de Willemsorde in aanmerking komt wordt hij doorgelicht.
Dat is ook met kapitein kroon gebeurd,
Wat hier gebeurt is een regelrechte schande.
Uit ervaring( Oud Officier) weet ik dat het zeer wel mogelijk is dat je het leven zuur gemaakt kan worden op basis van infame leugens en suggereringen, zonder dat je je ertegen kan weren.
Heb dit zelf meegemaakt:
Voorbeeld zoals het bij mij is gegaan:" U heeft op mensen geschoten! "'Ik heb op mensen geschoten? hoe kom je daar bij?""Onze goed ingelichte bron heeft dit aan ons gemeld!""Welke bron? ""daar geven wij geen antwoord op! "Hoeveel doden heeft U geteld? ""Wat bedoelt U? " "Nu als er geen doden zijn gevonden heb ik niet geschoten , want elk schot is raak! loop naar de kloten halve gek!"
"U heeft de leiding over een ondergrondse commandogroep!""Wat is dat nu weer voor geouwehoer? ""Als de ik de mogelijkheid had om een ondergrondse groep aan te voeren ter sterkte van b.v. een bataljon was de hele regering van kloothommels in Den Haag allang van de aardbodem geveegd, sterf af debiel en stik met je he!le rotzooi"
Thuis gekomen uniform en de hele mikmak in de vuilnis geflikkerd!
Maar het staat wel in je dossier en blijft er staan voor de rest van je leven.

Sjeng de helle | 01-02-10 | 09:36

Ik zit echt met m'n muil open te lezen hoe iedereen het zo onkies vindt om adresgegevens te plaatsen en mensen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen??
Jezus Christus wat een hypocriete bende. Hoeveel mensen zijn hier we niet "voor het leven getekend" (James Lastig | 01-02-10 | 09:06)? Ik noem een Haagse Keeper, ik noem Toine, Hercules nogwat en zo zijn er nog een paar (nou ja, een páár).
Sukkels.

de ondode dichter | 01-02-10 | 09:36

Reykjavik | 01-02-10 | 09:26
Het zou ook een ijverige scoop jacht kunnen zijn maar ik ben bang dat de theorie van vraagstaart de juiste is:
"alles wat boven het maaiveld uitsteekt, moet ten koste van alles worden kapotgemaakt"
Dat is de typische Nederlandse mentaliteit. Wij zijn een communistisch land met een kapitalisch lakje dat steeds meer aan het afbladderen is.
Over communisme gesproken: Als je echt iets wil bereiken en er schandalig rijk van wilt worden moet je in Rusland zijn, getuige al die miljardairs die hier al onze voetbalclubs en mooie vrouwen komen opkopen.

wakkere_nederlander | 01-02-10 | 09:36

Borsthaar afscheren is iets voor 'metroseksuele' mannen anno 2006.

kapotte_stofzuiger | 01-02-10 | 09:35

@begrip | 01-02-10 | 09:29 Inderdaad flauw - maar over het uit de duim zuigen zou ik willen verwijzen naar mijn tegel van 9:22. Ze passen bij het BD de realiteit wel degelijk aan aan wat in hun politieke kraam te pas komt. Als je onafhankelijke journalistiek wilt, moet je niet bij het BD (en Helmonds Dagblad, Eindhovens Dagblad: allemaal dezelfde club) zijn.

Het zijn slechte imitatoren van de Azijnbode. Provinciale zuurbekjes die niets liever doen dan mensen die wèl wat presteren omlaag halen.

vraagstaart | 01-02-10 | 09:35

Je zou maar met zo'n kop op de voorpagina van de televaag staan.
Majesteit, ow majesteit.. als het u blieft, het spijt mij.
Dat vind ik nou pas beschamend.. sorry hoor maar een dikke middelvinger zou ze kunnen krijgen.
Of wij in Afghanistan zouden moeten zijn daar kan je lang over lullen, maar die man heeft daar daadwerkelijk iets gedaan en om dan publiekelijk zo 'door het stof' te moeten gaan, schandalig!

ach, jij.. | 01-02-10 | 09:35

Anoniem beschuldigen of wat ook gebeurt: goede, trouwe strijders en waarheidsvinders achter hun rug om beschuldigen binnen de hoogste kringen zonder dat de betroken persoon dat ooit verneemt en zich kan verdedigen, bijvoorbeeld in kringen van topambtenaren, ministers, gedeputeerden, wethouders, burgemeesters.

ecologiste | 01-02-10 | 09:34

Gewoon met naam en toenaam in de media en als dan blijkt ie onschuldig is, wil ik Harm Brouwer stof zien vreten, daar hebben we per slot van rekening commando's voor.

Mask | 01-02-10 | 09:34

Ja hoor daar gaan we weer, GS haalt even een bruine arm bij defensie.....

Op alles en iedereen zeiken maar als een sponsor negatief in de media komt dan lenen ze zich hier wel om wat krom is recht te lullen.

Wilhelmus Hendrikus | 01-02-10 | 09:33

Schofterige streek van die 'anonieme bronnen'. Je hoopt at zo'n officier van justitie hard op z'n muil gaat, wanneer de aantijgingen onjuist blijken. Maar hé, ik heb gisteravond Zembla gezien... *zucht*

Fleauxe | 01-02-10 | 09:33

Je maakt een paar cartoons en je zit 5? dagen op je politiebureau en mag straks nog voor de rechter verschijnen ook.

Je verkondigt je mening en partijstandpunt als democratisch gekozen politicus en je kan door klachten van gesubsidieerde boeroepers met hulp van notabene het kabinet!!! nog voor de rechter verschijnen ook, en als het ernstig verward wil (en je wordt veroordeeld) dan is een van de fundamentele grondrechten in dit land voorgoed veranderd.

Je ben een held in Afghanistan maar wordt door de verhalen van een paar criminelen voorgoed beschadigt.

Zomaar wat anecdotes uit een klein landje aan de Noordzee....

The Evil One | 01-02-10 | 09:32

Sinds Zembla lees ik dit soort berichtgeving toch anders ...

Nog even los van het feit dat dat borsthaar nergens op slaat: als ie cocaine gebruikt heeft, wat dan? Is't ie dan handelaar? Of is ie dan juist gebruiker? Wat wil je met zoiets bewijzen?

noorderling | 01-02-10 | 09:32

Megaopening??? Tis gewoon een actie van GS om mij te laten betalen voor de televaag lijkt 't wel. Wil het artikel wel lezen maar op deze manier hoeft het niet van mij.

uitderuifvreter | 01-02-10 | 09:31

Wat Morkovich | 01-02-10 | 09:25 zegt.

Teun van het Tuinpad | 01-02-10 | 09:30

Meer wat voor Flabber, dat borsthaar!

Floris2202 | 01-02-10 | 09:30

"tot belooning van uitstekende daden van moed, beleid en trouw, bedreven door diegenen, welke, zoo ter zee als te lande, in welke betrekking ook, en zonder onderscheid van stand of rang, Ons en het Vaderland dienen. Deze Orde zal echter in bijzondere gevallen ook kunnen worden gegeven aan vreemde militairen, niet in Nederlandschen dienst zijnde." Dat gezged hebbende kunt U,k meneer Kroon, de hartelijke tyfus genieten met Uw militaire Willemsorde. Zo doen we dat in Nederland met helden! Met vriendelijke groet, babyboomend linksdragend niet presterend in een vinexwijk wonend Nederland. Ik WALG hiervan!

Sliptong | 01-02-10 | 09:30

Er waren natuurlijk geen dappere agenten voor het arrestatieteam te vinden. De kinderen moesten naar blokfluitles etc.
Vandaar de minnelijke aanpak bij de verhoren. Een andere burger krijgt gewoon een invalletje a la Castricum.
Je zou verwachten er wat kwaaie Taliban achter zou zitten. Maar het lijkt er nu meer op dat er wat kwaaie schieters en snuivers (ook van zuidelijke afkomst) op laffe wijze de dappere malle pietjes van justitie voor het karretje weten te spannen. De sukkels.
Vreemd dat alles zo in de publiciteit is gekomen terwijl Bouyeri of Van der Graaf nog als Mo B of Volkert vd G wordt aangeduid,

antizanic | 01-02-10 | 09:29

lol @ "Ik mag aannemen dat de politie in zo'n gevoelige zaak alles zeer zorgvuldig heeft gecheckt." van stadsjongen | 01-02-10 | 09:10
Je vertrouwen is amusant, op het aandoenlijke af.

Watler | 01-02-10 | 09:29

Nee, vraagstaart, dat vind ik een slappe vergelijking. Het BD zegt dat de politie 'uitgebreid onderzoek' heeft verricht naar Kroon. Aangezien de redactie dat waarschijnlijk niet uit de duim zuigt, is de kans dat Kroon schuldig is mijn inziens meer dan aanwezig

begrip | 01-02-10 | 09:29

Mensen praten.. Schapen blaten..
Het gaat hier om bewijzen, kom maar door!
Ben benieuwd wat het borsthaar aan gaat tonen.

Krone | 01-02-10 | 09:28

Welkom terug in Nederland, Marco.

verraad van links | 01-02-10 | 09:28

-weggejorist-

vraagstaart | 01-02-10 | 09:27

Dat hij verdacht is door praatjes van anderen daar kijk ik niet van op. De laatste tijd lees je hier steeds vaker over.
Zoals onlangs een onterechte inval door de politie na anonieme tip en gisteravond een uitzending over justitie op Zembla: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/01/...

Artwido | 01-02-10 | 09:27

@ wakkere_nederlander | 01-02-10 | 09:22: ik vrees dat het nog veel erger is: geen lastercampagne, maar domme scope-jacht zonder erbij na te denken... Zegt veel over het niveau van de hedendaagse journalistiek. Ehmmm.... niveau?

Reykjavik | 01-02-10 | 09:26

Mooie inhaker op Zembla van gisteren!

pwman | 01-02-10 | 09:26

Ik wil eerst zien wat de OvJ in handen heeft.

Morkovich | 01-02-10 | 09:25

Het is me godverdomme wat, in 0031 wordt identiteit van iedere lamlul die laf een oma beroofd angstvallig geheim gehouden. Maar deze drager van de Willemsorde wordt voordat hij ook maar berecht is even publiekelijk door het slijk gehaald. GVD, GVD, GVD!

lieverdeauddanreaud | 01-02-10 | 09:24

Was heeeeeel lang geleden bezorger van de maand van het Brabants Dagblad.
Is Marco Kroon nooit gelukt.
Zo.

Bos Hout | 01-02-10 | 09:24

… iets met rook en vuur mompelt…

begrip | 01-02-10 | 09:23

Marco Kroon is gewoon een èchte oorlogsheld, zoals ieder jongetje dat ooit droomde te zijn, hij durft meer dan wie ook, diep respect voor die Meneer.

Bardeau | 01-02-10 | 09:22

@ Remington.223 | 01-02-10 | 09:11 Idd. Ik ben een keer neergestoken door een bende tuig die binnenviel op een feestje. In het BD werden die lieden als "indringers" (inclusief de aanhalingstekens) omschreven, die geweerd zouden zijn omdat ze "werkende jeugd" waren in plaats van "studenten". Wij waren gewoon scholiertjes, maar dat paste niet zo in de stemmingmakerij van de krant. Dat die lui daar niets te zoeken hadden maar wel twee meisjes hadeen aangerand buiten, lieten ze ook maar onvermeld.

Kudtkrant.

vraagstaart | 01-02-10 | 09:22

Het feit dat Marco Kroon met naam en toenaam wordt genoemd zegt al genoeg.
Als hij echt als crimineel zou worden gezien dan zou de politiek correcte media hem wel "Marco K." noemen.
Aangezien dit niet het geval is bewijst dat voor mij dat dit een moedwillige lastercampagne is.
En de èchte criminelen blijven natuurlijk anoniem en worden niet eens met en gecensureerde naam genoemd!

wakkere_nederlander | 01-02-10 | 09:22

@ vraagstaart | 01-02-10 | 09:18
U slaat den spijker op het hoofd. Hulde aan een van de weinige helden die ons land rijk is en daar eindelijk eens voor beloond werd door de Opperschraper HM Trix.

basje.botervloot | 01-02-10 | 09:22

Dit land is toe aan een goede dictator..

Drecks | 01-02-10 | 09:22
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 01-02-10 | 09:20

De www.anwb.nl/ site is dood, lang leve www.geenfile.nl/ .
Als er geen cocainesporen worden aangetroffen wil dat alleen zeggen dat hij het begrepen heeft als drugsbaron. Nooit je vingers aan je eigen waar branden.

..zapper | 01-02-10 | 09:19

@lion@night | 01-02-10 | 09:17
Als je een Willemsorde krijgt (verdiend), moet je rekening houden met mensen die er alles aan willen doen om dat kapot te krijgen. Hele trieste zaak dit. Heel triest.

Balzakius | 01-02-10 | 09:19

Brabants Dagblad. Waarom bestaat dat nog? Volgens mij hebben we een test-JSF gekocht, ik stel voor dat die getest gaat worden vanaf Gilze-Rijen, en er door een technisch defect per ongeluk iets af valt boven die dode boom kwekerts. Is er ook meteen een reden om de rest van die bestelling af te zeggen, en net als Spyker met Saab in zee te gaan. Maar ja, van de klank Spijker(s) alleen al, krijgt Jack de Vries uitslag (nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers). Over besmet gesproken.

Watler | 01-02-10 | 09:19

Gelukkig. Er blijft tenminste nog één Nederlandse traditie overeind in deze tijden, waarin onze cultuur zo onder druk staat:


alles wat boven het maaiveld uitsteekt, moet ten koste van alles worden kapotgemaakt.


Klasse. Mooi. had-ie maar geen held moeten wezen. Er bovenuit willen steken is rechts en verwerpelijk. Allemaal gelijk, allemaal ondermaats. Dáár moet het heen en dat zàl lukken.

vraagstaart | 01-02-10 | 09:18

Als OvJ kiezen tussen draaideur crimineel no. zoveel of onderscheiden soldaat voor een carrièreboost, is toch geen moeilijke keuze. Handig om te weten waar men hun prioriteiten heeft liggen. En sneu voor Marco Kroon als hij er niks mee te maken heeft.

blinde kip | 01-02-10 | 09:18

waarom borsthaar als ie ook nog *kudthaar* heeft?

Rick212 | 01-02-10 | 09:18

Kroon is een held en daarom mag er niemand aan hem komen? Als-ie schuldig is, is-ie schuldig, als-ie niet schuldig is is-ie niet schuldig. Of er al dan niet terecht als verdachte is aangemerkt, dat zal nog wel blijken. Die voorpagina in de Telegraaf slaat nergens op. Een soort zelf-heiligverklaring of zo?

Schoorsteenveger | 01-02-10 | 09:17

Als je een kroeg opkoopt met een dubieuze reputatie dien je rekening te houden met verwachte tegenslagen.

Rest In Privacy | 01-02-10 | 09:17

-e

wakkere_nederlander | 01-02-10 | 09:15

HJDB | 01-02-10 | 09:10
Mooie verhaal behalve "Veel zaken zijn heel goed geregeld"
?

wakkere_nederlander | 01-02-10 | 09:15

Schandalig dat deze man nu zo in de media word afgemaakt nog voordat hij veroordeeld is.Ik wens hem bij deze heel veel wijsheid toe en ik geloof hem eerder als anonieme bronnen.Kop op Marco laat je niet klein krijgen.

huppeltrutje | 01-02-10 | 09:14

Wie is de kroongetuige, dat is de vraag!

NatteDweil | 01-02-10 | 09:14

Brabants dagblad wil scoren op een vuile manier idd. ,maar de reacties van die mensen op straat zijn over het algemeen mild en in de trant van 'nog niets bewezen.' Ik vrees toch voor de beste man, als ik ik denk aan de scoringsdrift van het OM. Mijn steun heeft ie, voor als het wat waard is..

quick nick | 01-02-10 | 09:13

Je kunt zeggen van het provinciale Brabants Dagblad dat hun methode inmiddels landelijk wort toegepast. Dat is een tendens. Mensen mopperen op de verderfelijke grote steden en dringen vervolgens kleinzielige dorpsprocessen op.
We zagen dat ook bij Paarlberg. Niet dat de onderste steen niet boven zou moeten komen, maar graag een proces zonder de man ondertussen publicitair zwart te maken en alle bronnen van inkosten beslag te leggen.
Hulde aan Zembla dat als eerste de zaak op een dieper nivo blootlegt. (Een paar jaar geleden overigens lag het OM ook al in GS kingen zwaar onder vuur.)

Einde van de Domheid | 01-02-10 | 09:13

Het BD is een linksig krantje dat er genoegen in schept om een gedecoreerde militaire held kapot te maken. Af en toe lees ik de papieren versie wel eens, en het valt me elke keer op hoe links deze krant is.
Jammer dat de simpele zielen in dit land iemand veroordelen op basis van geruchten.

Remington.223 | 01-02-10 | 09:11

Ik ken iemand die ook als commando op dezelfde kazerne zit als Marco Kroon. Die kerel is zo'n baas dat als je hem in de gang tegenkomt je direct 150 keer gaat opdrukken. Die doet dit echt niet. Marco Kroon is een HELD.

Cappuccino | 01-02-10 | 09:11

Als ik zijn rekeningnummer had zou ik onmiddellijk de prijs van een trappistje overmaken.

BBmetR | 01-02-10 | 09:10

Het blijft een vaag verhaal. Ik mag aannemen dat de politie in zo'n gevoelige zaak alles zeer zorgvuldig heeft gecheckt. Wat ik heb begrepen werd Kroon al een paar maanden in de gaten gehouden. Het is dus niet zo dat de politie in actie komt i.v.m. een paar geruchten.

stadsjongen | 01-02-10 | 09:10

Jaja, obv anonieme tips iemands leven overhoop halen. Het Brabants Dagblad laat zich van een hele slechte kant zien. Vanochtend komen ze met de kop dat Kroon na de verhoren "nog verdachte" is. Ja, nogal logisch! Dat is altijd zo in een politie-onderzoek...
Wat een godvergeten kudtkrant en kudtland is dit. Veel zaken zijn heel goed geregeld, maar omgaan met helden staat niet in ons woordenboek. Bah.

HJDB | 01-02-10 | 09:10

Heb het hier al eerder gezegd: Marco Kroon wordt al in de media (Telegraaf, en nu kennelijk ook de regionale media) en plein publique opgehangen voordat er ook maar 1 greintje bewijs is. Op basis van anonieme tips van -nota bene- drugshandelaren. Het OM zou zich eerst eens vier keer achter de oren moeten krabben voordat hierop zo'n keiharde actie wordt uitgevoerd. Had ook in stilte gekund. Kan niet, mag niet. Ik ken deze Kroon niet persoonlijk, maar wel een paar andere beroepsmilitairen. En als deze kerels zonder uitzondering ergens een teringhekel aan hebben, dan is dat aan drugs. Dat zegt niets over Kroon, maar wel over een verwachtingspatroon. Ik voorspel: die man is onschuldig, en is gewoon zwaar gepakt door de drugsfiguren die hij terecht uit zijn kroeg heeft geflikkerd. En het OM trapt er met open ogen in. Triest...

Reykjavik | 01-02-10 | 09:10

Loopt als een geolied machientje dat justitiële apparaat van Nederland!
En als de dove blinde media ook nog alles klakkeloos aanneemt dan viert gerechtigheid hoogtij!
NIET!

wakkere_nederlander | 01-02-10 | 09:09

Fijn land zijn we geworden he?
Was je vroeger nog onschuldig tot het tegendeel bewezen was, tegenwoordig wordt je van je bed gelicht als iemand een anoniem telefoontje pleegt en mag je je eigen onschuld gaan aantonen.
Dat zou in een democratische rechtstaat onmogelijk moeten zijn.

vagehond | 01-02-10 | 09:08

'besmet'?
Voor deze zaak kende ik hem niet, nu vind (ook) ik hem een held!

Snorro | 01-02-10 | 09:08

De telegraaf is geen bron.

Bichon Frisé | 01-02-10 | 09:08

Tja, helden kunnen we niet aan in NL. Zo zat ik met verbijstering te luisteren naar e.o.a. oetlul op Radio 1 afgelopen zaterdag die al wist te melden dat het wel al duidelijk was dat Kroon wat gedaan had, c.q. al bekend had...

Go Marco, ook dit soort klojo's kan je makkelijk aan!

Carpa | 01-02-10 | 09:08

Anoniem beschuldigen en je bent voor je leven getekend.
De Stasi was er godverdomme niks bij.
HirSS Balzak kan trots zijn op NeeDDRland.

James Lastig | 01-02-10 | 09:06

Wat een kudtland leven we toch ook in. Kan iemand een paar anonieme tipjes doorbellen over een paar OvJ's? Dat zijn pas criminelen.

Cappuccino | 01-02-10 | 09:06

Het interresseert me geen reedt. Die man is een held. Zelfs al ligt hij in zijn vrije tijd helemaal overbecoced tussen de hoeren en de wapenhandelaren (wat ik zeker niet geloof) dan is dat zijn zaak.

Vogelbeest | 01-02-10 | 09:06

Anoniem aangifte doen als je tijdens je werk bedreigd word, dat kan niet.
Anoniem iemand erbij lappen, kan wel.
Dit land kan echt veel beter.

gentle giant | 01-02-10 | 09:05

Dus wat hebben we nu geleerd. Het NIET noemen van volledige namen van verdachten is dus GOED.

Kaas de Vies | 01-02-10 | 09:05

Wat een geweldig land is het toch .....

James Lastig | 01-02-10 | 09:05

Juist goed. Laat maar zien dat echte mannen nog borsthaar hebben...

matt_maxx | 01-02-10 | 09:03

Fijn fenomeen, meld misdaad anoniem. Goed voor de betere zieke grappen, en illegale praktijken van onze politiestaat.

koolteer | 01-02-10 | 09:03

Schandalig!! Hoe laat gaat zijn biertent open?

als een godmajoor | 01-02-10 | 09:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino