Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rob Hoogland eet Kip Jolo voor ontbijt

jolometvinger.jpgHadden wij al eens gezegd dat Rob Hoogland -daily columnist bij de Televaag- een ontzettende oké knakker is? Iemand die én Nescio én A.L. Snijders én L.H. Wiener tot zijn favo schrijvers rekent, dan heb je het wel begrepen, qua literatuur naar de mensen toe. Vandaag komt Rob Hoogland in de krant van Wakker Nederland met een fijne column over Francisco van Jole, content manager van de met belastinggeld gefinancierde linksprogressieve opiniesite Joop.nl, die onlangs in een VPRO-radioprogramma zijn rabiaatlinkse zegje mocht doen over de komende veranderingen op het MediaPark. Volgens Jolo zitten we middenin een Rechtse Coup. "En niet zo'n beetje ook." BELUISTER de volslagen kierewiet praatjes van kip zonder kop Van Jole, kroonprins van knettergek links. En lees daarna de column van poelier Rob Hoogland: HIERRR. Uw dag ook weer goed. Geen dank, at your service...

Reaguursels

Inloggen

Duik in eenvoudige belevingswereld van Jole links = goed en rechts wil altijd alles voor zichzelf. Wat een stumpert is die jol toch

jaap1423 | 26-01-10 | 13:27

Raar, zeker omdat Van Jole zelf van 1981 t/m 1985 lid is geweest van CP'86, maar daar hoor je niemand over...

El Martinez | 25-01-10 | 23:57

Ik schat de kans vrij groot dat een willekeurig boodschappenlijstje van L.H. Wiener veel interessanter is dan bovenstaande column. Om over de comments (inclusief deze) nog maar te zwijgen.

Santaclawz | 25-01-10 | 23:10

"... Wat doen we: stoppen met voederen, of vanuit een vliegtuig in zee kieperen..." Dat laatste niet echt oirbaar, maar afgezet tegen de volstrekte nitwitterigheid van Fransisco van Lullo weer wel acceptabel. Waarna ik dus gillend van de lach onder mijn internottafeltje wegzakte, om daarna kirrend van plezier mezelf weer in de surfstoel te hijsen. Zelden zo'n goeie afzijkert gelezen. Hulde!

Reykjavik | 25-01-10 | 21:39

Zojuist naar het meelijwekkende gestamel van van Jole geluisterd. Wel een taai baasje; hoe meer hij op de huid gezeten wordt , hoe rabiater hij wordt. Overigens een paranoide tunnelvisionair...

justinianus | 25-01-10 | 21:20

... start 'applaus_1m30s.mp3' voor Rob Hoogland

Dhr. de Wit | 25-01-10 | 20:34

Van Jole is voor Rechts wat Wilders is voor links lijkt het. Waar ik dan weer niks van snap. Nu ja gefeliciteerd dan maar, met deze definitieve column over van Jole.

Rochel | 25-01-10 | 18:54

Zoals Rob Hoogland het opschrijft kan bijna niemand het. Vooral die laatste 2 zinnen zijn van een prima 'pak-aan' gehalte......

Trappetoni | 25-01-10 | 18:41

Toen de gs poll er was wie de beste collumnist was het afgelopen jaar heb ik Hoogland geklikt. Ik had gelijk. Ik heb altijd gelijk. dussss

wim kokring | 25-01-10 | 17:51

Hoogland is een coole gozer

Mkx© | 25-01-10 | 16:33

Van Jole snapt ook al niet dat 'Links' versus 'Rechts' en 'Progressief' versus 'Conservatief' twee heel verschillende dingen zijn. De VVD mag wel rechts zijn, maar is in tegenstelling tot het CDA geen conservatieve partij. Zoals de SP links is, maar in tegenstelling tot GroenLinks en D'66 een conservatief programma heeft. Van de PvdA hangt het af vanwaar de wind waait, daar is weer geen peil op te trekken.

mqyc | 25-01-10 | 16:23

Las gisteren een column van oké-reaguurder bottehond op het Vrije Volk ( hetvrijevolk.com... ) over de meer rechtsprogressieve opiniesite GS die geheel volgens progressieve methode cens0red wegens lange tenen en pikken. Bottehond at Pritt Stiften voor ontbijt, en was niet meer welkom.

_ILT_ | 25-01-10 | 10:49

Dank voor de link,ook mooi die 2 betere filmpjes van demonstratie bij proces Wilders.Voor iedereen aan te raden.
Oke nog even dan:Jole -veel en Hoogland +veel.

HamVraag | 25-01-10 | 16:14

Van Jole gaat het eindelijk beseffen.
De tijd van CHANGE komt eraan.

Pierus | 25-01-10 | 16:11

@Einde van de Domheid | 25-01-10 | 14:48 Ik zeker niet, want Tegenlicht komt niet op BVN... groeten en wellicht tot morgen, ik ga slapen. *out*

vraagstaart | 25-01-10 | 15:17

vraagstaart | 25-01-10 | 14:04
Vanavond Tegenlicht met Jim Rogers en Marc Faber.
Mensen die je noooiit bij de rechste media tegen zult komen.

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 14:48

Normaal vind ik 't een beetje een voorgekookte HEMA-worst, die Rob Hoogland. Maar dit is toch wel rechtse directe op Jolo z'n uilenbril.

Ad Hominem | 25-01-10 | 14:41

Als je het mij vraagt nogal een gemiste kans die column. Hij had de mogelijkheid om met argumenten geen spaan van die Van Jole heel te laten, maar in plaats daarvan een zwak stukje over hoe zielig Van Jole is. Hetgeen ook zo is, maar niet aan de basis staat van een bijzonder sterk goed onderbouwd betoog.

VerenigdeNederlanden | 25-01-10 | 14:12

zoals iedereen hier zou kunnen weten, ben ik van het smerigst denkbare linkse allooi. ik accepteer het niet langer om met dezelfde kam als een Van Jole of een Oudkerk geschoren te worden. Van Jole weet iets over de beginjaren van internet. punt. niet meer en niet minder. en ik hoop bij alles en iedereen, dat Van Jole niet de volgende clown is die in de voetsporen van Plasterk mag spetteren omdat een auto-cue columnpje kunnen doen op de teevee voor pvda betekent dat je regeringsverantwoordelijkheid kunt dragen.

Mr. Bever | 25-01-10 | 14:04

@Einde van de Domheid | 25-01-10 | 12:18 Sommige mensen die betaald worden uit een subsidiepot werken echt wel hoor. Het is niet allemaal PvdA wat de klok slaat. Zo zijn er mensen in de Thuiszorg die zich te pletter werken, bij Artsen Zonder Grenzen, de politie.... als je goed zoekt vind je er duizenden.

En, naar ik hoop, ook bij de Publieke Omroep. Zeker als Powned en Wakker Nederland erbij komen.

vraagstaart | 25-01-10 | 14:04

Beste Rob. Als trouwe lezer van je column was ik het ook nu 200% met je eens!

havertje | 25-01-10 | 13:58

Van Jole, je bent een domme, totaal mislukte , in linkse ideeen totaal verdwaalde gluiperd. Zelfs Ciska Dresselhuijs, toch ook een typetje dat stevig de linkse dogmatische kerk aanhangt, was het in dat radiopprogramma met je oneens. Maar ook dat kon de linkse plaat beton voor je hoofd niet doen verdwijnen.
Julio P. we hebben een overbekend klusje voor je. Start de vliegtuigmotoren maar! Want van J. is ongeneeslijk besmet met het linkse virus, dat zijn hersenen volledig heeft aangetast.

havertje | 25-01-10 | 13:57

Hoogland = eindbaas. Alhoewel het uiteraard erg makkelijk is om van een dorpsgek als Jolo gehakt te maken, doet ie het toch met klasse.

despecialist | 25-01-10 | 13:55

Onlangs had Pat Condell een aardige column waarin hij betoogde dat we Anjem Choudary (die Britse Mohamed Enait van islam4uk) dankbaar moeten zijn omdat hij als malloot zo prachtig illustreert hoe gestoord de islam kan zijn. Die zelfde functie blijkt Van Jole keer op keer voor links te vervullen.

Hetze Haatstra | 25-01-10 | 13:49

GS nu definitief doorgeefluik voor tweedehandse
opgewarmde Telegraaf meuk?

MaxiMutsVerus | 25-01-10 | 13:45

Volgens mij zitten wij al sinds jaar en dag in een "Linkse Coup".

bandit | 25-01-10 | 13:44

Het einde is best goed.

Having fun? | 25-01-10 | 13:39

Voor een goeie rechtse columnist kan ik Ephimenco van de Trouw aanraden. Deze column was echt waardeloos, een beetje op de man spelen, vast heel vermakelijk voor tokkies maar persoonlijk het ik liever argumenten.

Aan de andere kant, Pritt moet natuurlijk zijn collega's van de telegraaf media groep wat exposure geven.

nietsist | 25-01-10 | 13:33

Typisch Televaag, beetje op de man spelen en een zinsopbouw hanteren die het papier niet waard is. Hoogland, Van Jole, het zijn allemaal schreeuwlelijkerds met een bord voor hun kop.

Jikovitch | 25-01-10 | 13:29

Je kunt iedere dag weer lezen wie er allemaal in een heropvoedingskamp moeten worden opgesloten en waar een peloton mariniers overheen zou moeten worden gestuurd.
dadoorunrun | 25-01-10 | 12:30

Wat een origineel stukje links gedachtegoed!

NoMinister | 25-01-10 | 13:19

Grappig, links geeft nu rechts er de schuld van dat de verzuiling in het bestel terug is, terwijl zij degenen zijn die jarenlang puur linkse propaganda programmering hebben gevoerd. De verzuiling is dus door links terug, door gekleurd nieuws te brengen en rechts geluid te vermijden. De verrechtsing is slechts een reactie daarop en was met objectieve journalistiek zonder de linkse brainwashpraktijken niet nodig geweest.

Atheisme.nu | 25-01-10 | 13:12

Geheel objectief is het wel een Televaagstukje... Hoe Llinks en centrifugaal Jolo ook is

hfakker | 25-01-10 | 13:11

Nou, maar eens even lezen dan.

"Niet zodra verschijnt hij in de nabijheid van een microfoon dan wel camera, of het gaat mis."

OMGWTFBBQ. En dat mag voor een landelijk dagblad schrijven? -1

Bij Londen linksaf | 25-01-10 | 13:00

@Einde van de Domheid | 25-01-10 | 12:18
je maakt m.i. een denkfout in je plempsels, het is niet zo dat iemand die niet bij de van Jole kerk hoort, automatisch rechts is, of automatisch een industrieel is. Wat van Jole roept is een karikatuur, een indeling die mank gaat.

Onderbuik | 25-01-10 | 12:39

Alle columnisten in dit land zijn atheist.
Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:54

Poesjemiauw zeg, en dat telkens als ik denk dat je onmogelijk in staat kan zijn nog grotere onzin uit je mouw te schudden. Chapeau, kerel!
Of bedoelde je échte christenen? Die bestaan inderdaad niet.

You-On-A-Gin | 25-01-10 | 12:36

50% van de Nederlanders zou volgens Van Jole progressief zijn. Laat Nederlanders eens per onderwerp een mening geven. Bijvoorbeeld over de multiculturele samenleving, kernenergie of misdaadbestrijding. Dan blijkt ineens dat dat progressief idealisme verdomd weinig weerklank onder de bevolking vindt

Conclusie: Veel van de zogenaamd progressieve Nederlanders zijn helemaal niet zo progressief als Van Jole zou willen. Als 70%-80% van de Nederlanders een stop op immigratie willen, waarom lijkt het dan bij de omroepen alsof iedereen hartstochtelijk voorstander is voor mèèr immigratie? Kortom: links heeft de omroepen heel hard nodig om types als Jole aan het werk te houden.

Angelica | 25-01-10 | 12:35

Links is triest, een genetisch manco, dat blijkt wel weer.

Zo jammer! | 25-01-10 | 12:32

Hoogland zegt dat Nescio én A.L. Snijders én L.H. Wiener tot zijn favorieten behoren. Dan heb je het volgens GS wel begrepen. 'Kanjers om in Hoogland's karakteristieke volkse taalgebruik te blijven, vergeleken bij prutsers als Tom Wolfe, Vladimir Nabokov en W.F. Hermans. Sinds decennia geeft Rob zijn ongezouten mening over alles waarvan zijn onderbuik alarmsignalen verstuurt naar de door goedkope whiskey half afgestorven zenuwen in een van zijn rudimentaire hersenkwabben. Dat leidt in alle gevallen tot een voorspelbaar meninkje dat volledig samenvalt met die van de doorsnee PVV-stemmer. Wel heerlijk voorspelbaar; Je kunt iedere dag weer lezen wie er allemaal in een heropvoedingskamp moeten worden opgesloten en waar een peloton mariniers overheen zou moeten worden gestuurd. Nou GS, de wakkere drinkebroer van de krant met het dubieuze verleden ziet het allemaal een stuk minder helder dan Van Jole. Er is nl. de laatste jaren wel flink gekrijst dat de linkse kerk de opinie bepaalde in omroepland, maar in feite is dat vanaf het begin van de jaren '80 altijd anders geweest. Echter nu is de rechtse revolutie in Hilversum wel compleet met de komst van 'Powned' en 'Wakker Nederland'.

dadoorunrun | 25-01-10 | 12:30

Geniaal ende briljant!

Dirk Zijn! | 25-01-10 | 12:25

jole is gewoon een gevaarlijk extreem links mannetje

Je Verzint Het Niet | 25-01-10 | 12:22

Veel verdienen: prima, maar dan zal je er ook voor werken. Graaien is te makkelijk.
vraagstaart | 25-01-10 | 10:21

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 12:20

vraagstaart | 25-01-10 | 11:31
Beetje dubbel wat je zegt.
Wat je zegt is, 'je moet werken voor je geld tenzij er subsidie is.'

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 12:18


Rob Hoogland schaar je toch niet onder fanatici????? Waarom moet alles wat hij zegt zogenaamd intellectueel onderbouwd worden, hij geeft gewoon recht voor z'n raap commentaar en wordt daaaaardoor door de meeste mensen begrepen.
Jolo is gewoon hysterisch, is van een heel andere orde, gewoon een gillende keukenmeid.

lanex | 25-01-10 | 12:17

Van Jolen typisch linkschmensch
links lullen, rechts vullen

opzouten.nl | 25-01-10 | 12:17

Fleauxe | 25-01-10 | 09:58

Die conclusie had ik om 9.31 ook al getrokken maar evengoed fijn dat je het ook ziet.
Het bewijst maar weer wat een domoor die van Jole is, alleen is die Hoogland, wiens goedkope colmns ik herhaaldelijk heb gelezen, geen haar beter.
Allebei dus een vette -1

knerf | 25-01-10 | 12:05

Bedankt, Pritt. +1
En Rob Hoogland +10. Het is literatuur wat die man schrijft, van een ongekend, bijna enge, trefzekerheid. Jeauleau virtueel deaud.

Fijnstoffer | 25-01-10 | 12:04

De ene klootzak Hoogland) die nooit enige onderbouwing heeft in zijn columns, zeikt de andere klootzak (van Jole) af die herhaaldelijk maar wat staat de roeptoeteren.
OK, what's next?

knerf | 25-01-10 | 12:01

De internet-archeoloog is al aan het dementeren.

BroodenSpelen | 25-01-10 | 11:56

Boom Headshot

virusz | 25-01-10 | 11:42

De metafoor die Van Jolo gebruikt zegt veel meer over zijn eigen denkraam dan over rechts. Zoals iedere amateur geschiedkundige weet, voor een geslaagde revolutie moet je eerst TV en radio bezetten en dan de strategische plekken in de infrastructuur. Nu raken zijn "progressieve" vrienden een deel van de TV en radio kwijt, dat tast de machtsbasis direct aan.

Goed ook om te merken dat mensen als Jolo en Elsbeth Etty zich geen enkele raad weten met de verlate tegenreactie op de linkse dominantie in de media die ons land sinds de jaren '70 kwelt. Je zou denken dat deze oude "revolutionairen" iets weten van actie=reactie. Bovendien blijft de meerderheid van de publiek omroepen (tegen de politieke verhoudigingen in) gewoon links. Links heeft in NL nog nooit 50% van de stemmen gehaald, altijd minder. Toch beschouwt men de dominantie van de linkse kerk in Hilversum blijkbaar als een verworven recht.

@Rob Hoogland, ik zeg vliegtuig, als we toch bezig zijn met coupen.

Kruisvaarder | 25-01-10 | 11:39

@Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:49 Ah, het ging om het meedoen in het publieke bestel. Waarom zou "rechts" geen subsidie mogen of willen krijgen? We betalen er toch ook voor? Of is de 100% subsidiepot alleen bedoeld om de mening van 50% van de Nederlanders uit te venten (waar 80% van die subsidie door enge rechtse veelbetalers is opgebracht, ook nog)? Da's toch raar?

N.B. Ik zie mezelf "we" gebruiken bij "rechts". Als liberaal (links, dus) ben ik al gewend in de hoek "rechts" gedrukt te worden door mijn mede-linkse socialistische broeders en zusters. Zo gewend dat ik het bijna zelf ben gaan geloven, ook nog. Eng, eigenlijk.

vraagstaart | 25-01-10 | 11:31

en zo'n losgeslagen column komt in de krant?!

two ball cane | 25-01-10 | 11:31

Rob Hoogland praat ook al Geenstijls, hij gebruikt het woord "prutser"!

Eerstaanw. ingenieur | 25-01-10 | 11:30

Zo Pritt, weer je verplichte televaag linkje geplempt voor vandaag.... moet ik klikken?

Ad Rectum | 25-01-10 | 11:27

@Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:45 Op het gevaar af in storende herhaling te vervallen: als 50% van de mensen niet links is, zou daar best wel een deel rechts van kunnen zijn.

En zoals wakkere_nederlander | 25-01-10 | 09:57 al stelde: "Het is toch van de zotte dat er in Nederland zelfs een persiflage op een rechtse talkshow is terwijl er niet eens een echte is (Van Zon op Zaterdag)?"

Een betaald format zoals dat op de commerciële omroepen te vinden is als dat van Mens, dat zich idd enkel op ondernemers en degelijke focust (zoals wij in onze dialoog ook weer doen, en dat is niet mijn bedoeling) gaat voorbij aan die andere groep mensen: rechts, maar geen ondernemer / grootindustrieel/ kapitalistische uitbuiter. Gewone mensen, zoals jij en ik, als publiek en mogelijk als onderwerp als ze iets interessants te melden hebben.

En dan wil ik eigenlijk mensen als Wim Bosboom, in zijn TROS-tijd. Mensen als GBJ Hiltermann. Dikke Wibo. Kortom: tegenwicht tegen het eenzijdige linkse getoeter uit Hilversum. En dan heb ik het niet over belspelletjes of Mens-meuk, maar echte programma's, zoals het verguisde TROS Aktua dat is gesneuveld in de Netwerk/Nova-aanval van de linkse omroepen.

vraagstaart | 25-01-10 | 11:26

wakkere_nederlander | 25-01-10 | 10:23
Oh, dus het is het gebrek aan ervaring waardoor de commerciëlen er tot op heden niet in zijn geslaagd om programma’s op niveau te maken? Ervaring kan de Telegraaf op het gebied van kranten maken niet ontzegd worden en dat heeft ook niet in een kwalitatief hoogstaande krant geresulteerd …….. Maar goed, ik begrijp dat dit het excuus is voor kutprogramma’s door WNL de komende vijf jaar?

Gilles dela Tourette | 25-01-10 | 11:22

Dat gezeik over linkse en rechtse tv... Ben het met Aad van den Heuvel in DWDD van afgelopen vrijdag eens. Het maakt geen kloot uit of een programma links of rechts geluid laat horen en dat er geen verzuiling meer nodig is. Zolang het maar gemaakt wordt door mensen die hun vak verstaan. Laat de nieuwe omroepen zich maar gewoon bewijzen met een eigen programma. Het is wel heel erg makkelijk om mee te drijven op het succes van programma's als Goedemorgen NL.

nadastilo | 25-01-10 | 11:22

Nietvoordekat | 25-01-10 | 11:05
Jeauleau behoort tot de linkse omerta, en de linkse omerta verbiedt praten ten nadele van links.

darmflora | 25-01-10 | 11:20

Lever kwaliteit en doe mee!
Maar no more astro/tv en ringtones-sheid!

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:56
Nee, maar nu gooi je het op RTL4 achtige omroepen en daar hadden we het nou juist niet over.
Punt is toch dat Powned haar plekje zal moeten verdienen met goede programma's, anders lopen de leden gewoon weer weg. Loon naar werken omvat wel meer dan alleen geld binnen harken en winst maken.
Bovendien, zei het eerder ook al, wordt ook Powned deels betaald (met een tussenstapje dat we belastingheffing noemen) uit het loon van werkende mensen.
Dus dan is mijn vraag aan jou, waarom zouden rechtse mensen wel mogen betalen, maar niet mogen bepalen?

ZSU-23-4 | 25-01-10 | 11:06

Biep | 25-01-10 | 11:03
Jolo ziet ZIJN mening opeens tegengesproken worden. Kan me voorstellen dat dat niet meevalt, volgens mij is dat 'm nog niet vaak gebeurd.

Nietvoordekat | 25-01-10 | 11:05

ZSU-23-4 | 25-01-10 | 11:00
Laat hem nou, hij moet het allemaal nog verwerken...

Nietvoordekat | 25-01-10 | 11:03

Nietvoordekat | 25-01-10 | 10:59
Het valt niet mee hoor, plotsklaps vanuit een villa in een plaggehutje te moeten gaan wonen ;)
Jolo overdrijft zoals kleuters ook weleens doen: hysterisch huilen na het vallen.
Mijn moeder zou zeggen: zal ik een ambulance bellen, schat? té-tû... enz.

Biep | 25-01-10 | 11:03

Het is geen 'loon naar werken'.
Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:49
Het is wel loon naar werken, je hebt weer eens niet opgelet.
Waarom zouden mensen met een andere mening dan die van de gevestigde morele supermensch w'èl loon mogen afstaan om de omroepen in de lucht te houden en niet mee mogen vreten uit de mede door hen betaalde staatsruif?

ZSU-23-4 | 25-01-10 | 11:00

Nog een half jaartje en dan is Francisco van Jole de beste vriend van Rutger Catricum. Rutger is op dit moment namelijk een spoedcussus 'linkse media' aan het volgen, zodat hij volledig geintegreerd het omroepbestel in kan gaan.

Er gaat dus gewoon helemaal niets veranderen in Hilversum, jammer.

Nerdhunter | 25-01-10 | 10:59

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:54
Goed dat je een hoge dunk van rechts hebt. Heb ik ook.

Het punt is dat de media in dit land veel te links is, en dat daar best wat meer evenwicht in mag komen. Nu is het natuurlijk waar dat dit een ruk naar rechts betekent (weg van het totale linksgeorienteerde mediapark dat we nu kennen, dat is), maar wel meer naar het midden, en naar een eerlijker afspiegeling van de samenleving. Ik snap niet wat je daar tegen kunt hebben. Er blijft nog steeds uw favoriete linksch-indoctrinatie, maar er komt ook het één en ander om de (ja, die bestaan) rechtse Nederlander te bedienen. Lijkt me niet minder dan eerlijk, wel?

Daarnaast is het nu vooral links dat zich als een watje gedraagt, het houdt zielig vast aan het monopolie dat het door de jaren heen opgebouwd heeft. Dat past links wel, eigenlijk, maar het is een beetje zwak om dan te gaan klagen dat rechts zich als een mietje gedraagt. Het gevecht en het debat eerlijk in gaan lijkt me geen teken van mietjes-achtig-heid, maar gewoon goed fatsoen.

Mietje.

Nietvoordekat | 25-01-10 | 10:59

ZSU-23-4 | 25-01-10 | 10:52
Lever kwaliteit en doe mee!
Maar no more astro/tv en ringtones-sheid!

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:56

img7.imageshack.us/img7/2857/darstelle...
Wat een dijk van een column van Rob Hoogland, een barok portret met blauwe en gele veertjes van Francisco van Jole. Sommigen plegen van Jole eerder te zien als een zwart-wit mannetje.

Biep | 25-01-10 | 10:55

Lompe Loel | 25-01-10 | 10:52
Alle columnisten in dit land zijn atheist.
Er is toch ook niemand die loopt te leuren met het feit dat er geen reli-spirituele columnisten zijn?
Rechts gedraagt zich een beetje als een mietje en dat past rechts niet.

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:54

Van jole zegt de verzuiling is terug, en dat heb ik vaker gehoord de laatste weken. En allemaal gaan de dames en heren ervan uit dat dat een negatief iets is. Ik denk dat het duidelijkheid schept. Nu staat iedereen voor zijn eigen geluid, en is duidelijk vanuit welk beeld (links of rechts) de tv gemaakt wordt. Men kan zich niet meer voordoen als "onafhankelijk nieuwsprogramma" en ondertussen proberen de socialistische heilstaat te stichten.

Equus africanus asin | 25-01-10 | 10:53

Ook vaak gebruikt voor grote mensen die dubbele banen doen, exorbitante salarissen hebben... Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:13
Alsof het hebben van overbetaalde dubbele banen alleen typisch is voor de rechtsmens. De publieke omroep doet in principe aan politieke kartelvorming en nu daar andere stromingen ook een bescheiden stem krijgen staat "progressief links" op de achterste poten. Maar ik begrijp het wel, er wordt wanhopig geprobeerd de deksel op de beerput te houden.
Die van Jolo lijkt wel wat op Ceausescu, alleen heeft hij geen machtsmiddelen ter beschikking. Jammer voor hem.

ZSU-23-4 | 25-01-10 | 10:52

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:45
Er is maar 1 blad in Nederland waar men goeie journalistieke artikelen kan schrijven en dat is de Elsevier.
Nou kan je dit rechts noemen maar zo zie ik dit niet.
Je hebt meer last van links gedreven journalistiek dan van rechts gedreven journalistiek.
Links lijkt altijd in de verleiding te komen om van een journalistiek stuk een column te schrijven. Kijk naar de Volkskrant.
Deze krant heeft meer meningen, columns dan elke andere krant.
Vroeger las je een krant nog voor het nieuws, tegenwoordig leest men dit soort kranten als lei-draad voor hun mening.

Lompe Loel | 25-01-10 | 10:52

vraagstaart | 25-01-10 | 10:42
Powned draait toch ook op subsidie?
Welsiwaar onder het motto: 'Waarom wij niet ook?'
Maar toch, het is geen autonome organisatie.
Het is geen 'loon naar werken'.

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:49

Las gisteren een column van oké-reaguurder bottehond op het Vrije Volk ( hetvrijevolk.com/index.php?pagina=1045... ) over de meer rechtsprogressieve opiniesite GS die geheel volgens progressieve methode cens0red wegens lange tenen en pikken. Bottehond at Pritt Stiften voor ontbijt, en was niet meer welkom.

_ILT_ | 25-01-10 | 10:49

Een colmntypert met zo'n rotkop kan zo mee als jurylid van popstars.
Waarom moet er altijd een foto met zo'n leluk hoofd bij die columns worden geplaatst?
Dat geeft echt geen meerwaarde aan het stukje tikwerk.

Wa un langzaam kutcolumn trouwens van die verrekte mongol !

Zuitschuip | 25-01-10 | 10:48

Wat een treurig betoog van Fransisco van Jole.
De man is duidelijk de weg kwijt. Waarom denkt hij dat rechts zo verkeerd is? Dit is totaal ondemocratisch. Een beetje respect voor anders denkende mensen kan geen kwaad lijkt me.
Maar blijkbaar mag enkel de rechts denkende mens respect opvbrengen voor alles en iedereen en links niet. Als links mens hoef je niemand te respecteren die het niet met je eens bent.
En dan vinden ze het vreemd dat men links tegenwoordig niet meer serieus neemt.

Lompe Loel | 25-01-10 | 10:47

vraagstaart | 25-01-10 | 10:30
Prima, maar om nu rechtse journalistiek op de TV te krijgen:
=
'met een campagne waar een aan aids lijdende bijstandsmoeder zich voor zou schamen'.
=
Bovendien vraagstaart: Rechts is niet nooit aan de bal, dus waar heb jij zo'n interview ooit op TV gezien.
Mens/Jorritsma, prima programma's, maar er zijn nu gewoon eenmaal minder Industrielen/werkgevers dan mensen die ervoor werken. Ook stellen zij nooit vragen als: 'Ben je bonus gedreven, waarom ontsla je mensen als je er goed voor staat?'
Het lijkt erop alsof er een minderheid is die de meerderheid graag de wil op wil leggen en daarvoor 'de onderdrukte' speelt.
De meest rechtse programma's zijn overigens bij de VPRO. Waar anders vind je lange en diep interviews met grootinvesteerders. (Zelfs cycli.)
Als rechtse omroepen de kans krijgen doe ze belspelletjes, nightporn en ringtones verkopen. Alles voor een beetje meer. (Het is niet anders.)

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:45

@Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:23 Sorry, ik snap je vraag niet. Kun je 'm toelichten?

vraagstaart | 25-01-10 | 10:42

Geweldige column van Hoogland. Vooral over de opmerking van van Jole waarin deze aangeeft dat 50% van de Nederlanders progessief is en dus niet zit te wachten op een rechts geluid? Hierop schrijft Hoogland dat dan 50% kennelijk rechts is maar voor van Jole doen die dus niet mee? Die lul van van Jole is typerend voor de linkse kerk, alles wat wij zeggen klopt en iedereen die het daar niet mee eens is zetten wij even in de hoek als extreem rechts. Linksmensen hebben de wijsheid in pacht......... denken ze.

Bedplassert | 25-01-10 | 10:40

Links Nederland is al vijftien jaar niet meer progressief.
Hoog tijd voor een rechtse, progressieve en duurzame partij die zonder dogma's de problemen aanpakt. Te beginnen met het linkse bolwerk te ontmantelen.

ZDEV | 25-01-10 | 10:39

Geheel terecht, zou er niet nog meer woorden aan vuil maken. Van Jole maakt zichzelf volkomen belachelijk, zoals hij altijd al heeft gedaan en altijd zal blijven doen.

Isaac_Newton | 25-01-10 | 10:31

@Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:17 Jestelt: 'Rechtse journalistiek wil het verhaal vertellen van de happy few. (financieel gezien.) " Da's niet mijn interpretatie hoor. "Rechts" is van oudsher de aanduiding voor conservatief. En om bij jouw voorbeeld te blijven: een diepte-interview met de net ontslagen medewerker na 28 jaar trouwe dienst, dat zijn de items die je bij de Vara, de VPRO, de NOS en de KRO tot vervelens toe nu al krijgt.

Wat óók interessant zou zijn, is een dergelijk diepte-interview met degenen die die mensen hebben moeten ontslaan: de beweegredenen (en die zijn meestal continuïteit-gerelateerd, winst is daartoe enkel een middel) en de persoonlijke gevoelens die ZIJ daarbij hebben. Als je de illusie zou hebben dat het allemaal gevoelloze, koude slagers zijn (en die zijn er ook wel) zit je er naast. Ik heb bij nogal wat grote bedrijven op directieniveau geadviseerd, ook bij dit soort trajecten, waar op puur menselijke gronden een directie besluit om honderden mensen niet te ontslaan - ook als dat het bedrijf veel geld kost.

Die kant van de medaille zie ik dus nooit op televisie. Of in een krant. Soms in Elseviers Magazine.

vraagstaart | 25-01-10 | 10:30

+1 voor de 'uit een vliegtuig flikkeren boven zee' + 'rechtse coup' grap!

Envoorjehetweet | 25-01-10 | 10:29

Fleauxe | 25-01-10 | 10:25
RTL-Z is een van mijn goto channels. Ben Verwaayen en Fukuyama een van de interessantste geinterviewden. Waar heb je het over?

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:26

Kom er maar in Rob! Gewoon omdat het kan.

JP_Nee! | 25-01-10 | 10:25

@Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:18: Het feit dat jij rechtse journalistiek niet kunt appricieren wil niet zeggen dat het geen journalistiek is.

Fleauxe | 25-01-10 | 10:25

Gilles dela Tourette | 25-01-10 | 10:12
"Maar ik ben benieuwd wie er hier allemaal naar de pareltjes van WNL gaat zitten kijken; kwaliteitsprogramma’s zoals we die van de commerciëlen gewend zijn? In een Telegraaf-opmaak met lekker veel plaatjes en weinig “tekst”? Rob Hoogland zal het vast prachtig vinden."

Natuurlijk zal dat programma van WNL er niet zo gelikt uitzien als Nova of De Wereld Draait Door.
Zij hebben immers jaaaaaaaaaaaarenlange ervaring als monopolisten.

wakkere_nederlander | 25-01-10 | 10:23

vraagstaart | 25-01-10 | 10:21
Waarom dan Powned?

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:23

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:13 Zekers! Daar heb ik overigen net zo'n grote hekel aan. Veel verdienen: prima, maar dan zal je er ook voor werken. Graaien is te makkelijk.

vraagstaart | 25-01-10 | 10:21

Een heerlijke column. En 'geen argumenten'? Leer eens lezen.

Von Münchhausen | 25-01-10 | 10:21
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 25-01-10 | 10:21

Wat die kerel ook over de EO uitkraamt, whoehahaha.
Nooit geweten dat Get the Question een rechts spelletje is.

Fleauxe | 25-01-10 | 10:18

Ja, die Hoogland is me er eentje. Er gaat een andere wind waaien binnenkort dan die stinkwind van dit stinkbewind.

JP_Nee! | 25-01-10 | 10:18

Rob Hoogland schrijft verschrikkelijk, want met Annie van drie hoog achter in het achterhoofd. Maar ja, dat hou je tog, met de Telegraaf.

Niet voor Jan | 25-01-10 | 10:18

Fleauxe | 25-01-10 | 10:15
Fox?
Sarah Palin?
De dieptejournalistiek over Nederland.
1.....
2.....
Moehahaha!

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:18

vraagstaart | 25-01-10 | 10:13
Journalistiek is een instrument om te vertellen wat er gebeurt.
Rechtse journalistiek wil het verhaal vertellen van de happy few. (financieel gezien.) Het is dan niet opportuun een diepte interview te doen met de man of vrouw die is ontslagen omdat het bedrijf een groter winst target wilde behalen.
Moet ik uit jou woorden opmaken dat rechts eigenlijk heel zielig is, geplaagd wordt op de kleuterschool en in het beroepsonderwijs collectief vernederd?

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:17

@Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:02: Wel eens van FOX gehoord?
@Teun van het Tuinpad | 25-01-10 | 10:07: Mogge.

Fleauxe | 25-01-10 | 10:15

Even het fragment gehoord. Francisco spreekt heel geagiteerd; ik maak me daar zorgen over. Hij draait helemaal door. Ik hoop maar dat hij van de semtex af kan blijven.

Mark d'Aviano | 25-01-10 | 10:14

wacht dat kan beter:
Wat een mooie beeldspraak zeg! LOL

wakkere_nederlander | 25-01-10 | 10:14

vraagstaart | 25-01-10 | 10:09
Wat een mooie beeldpraak zeg! LOL

wakkere_nederlander | 25-01-10 | 10:14

Dat kleine pestjongetje op de kleuterschool dat met alle blokken, zijn armen er omheen geslagen, in een hoekje zit. Boos kijkend naar de andere kinderen.
vraagstaart | 25-01-10 | 10:09
Grappig voorbeeld.
Ook vaak gebruikt voor grote mensen die dubbele banen doen, exorbitante salarissen hebben en mensen ontslaan om betere winst targets te halen.
Een beeldspraak die iederen kan gebruiken, niet?

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:13

@Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:02 het zou natuurlijk al een heel stuk schelen als je met een niet-linkse mening kans maakt om de School voor de Journalistiek te doorlopen. Maar ook daar heeft de linkse Inquisitie er wel goed voor gezorgd dat mensen met hen niet welgevallige standpunten de eindstreep niet halen.

Preventief ruimen - en dan maar verbaasd doen dat er alleen linkse mensen van die school komen. "Journalistiek is niets voor rechtse mensen". Mijn reedt, mijn beste.

vraagstaart | 25-01-10 | 10:13

Ondanks herhaaldelijk pluggen door GS neem ik geen abo op de Telegraaf! En natuurlijk lult van Jolo uit zijn nek. Maar ik ben benieuwd wie er hier allemaal naar de pareltjes van WNL gaat zitten kijken; kwaliteitsprogramma’s zoals we die van de commerciëlen gewend zijn? In een Telegraaf-opmaak met lekker veel plaatjes en weinig “tekst”? Rob Hoogland zal het vast prachtig vinden.

Gilles dela Tourette | 25-01-10 | 10:12

Dat kleine pestjongetje op de kleuterschool dat met alle blokken, zijn armen er omheen geslagen, in een hoekje zit. Boos kijkend naar de andere kinderen.

En krijsend naar de juf rent: "Ze hebben al mijn blokken afgepakt!"

Omdat er een jongetje drie blokjes heeft genomen om er een torentje van de bouwen.

Geen tijd om zelf te spelen, alleen bezig om anderen het spelen onmogelijk te maken.

"Van MIJ, van MIJ!!"

"Nee Franciscootje, andere kindertjes hebben ook recht op die blokjes."

Gillend en trappelend werpt het jongetje zich op de grond en blijft daar huilen over het hem aangedane onrecht tot zijn moeder hem van school haalt.

Niemand wil nog met hem spelen. En waar andere kinderen zich ontwikkelen, blijft Fransiscootje hangen op het niveau van een verwende vijfjarige.

Eigenlijk moet je medelijden hebben met iemand die zo in een kramp moet leven. In zijn zelfgebouwde martelkamer.

vraagstaart | 25-01-10 | 10:09

mm, toch kan ik mij voorstellen dat terugvallen van 95 naar 85% heel bedreigend kan aanvoelen voor een reactionair als Jolo.
Enkele van de beroemdste alleenheersers uit de geschiedenis bouwden al strafkampen bij een 98% verkiezingswinst.

Jan Passant mk2 | 25-01-10 | 10:08

Haha "Wat doen we: Stoppen met voederen, of vanuit een vliegtuig in zee kieperen?
We hebben het hier wel over een rechtse coup, ja?!"

Briljant, Hoogland +10 !

Behaard smaalkopje | 25-01-10 | 10:08

Fleauxe | 25-01-10 | 09:58
Goede conclusie !
Mogge.

Teun van het Tuinpad | 25-01-10 | 10:07

Hoogland +1, alhoewel het wel de Guido Wijers van de columnisten is....
Die hele links omroepkliek is een grote geldverslindende machine. Afschaffen en aan het werk. Met een echte baan waar je echt moet werken voor je centen.
Nu zijn het vooral die kokette, links politie correcte zeikers die daar de dienst uit maken en onze belastingcenten er doorheen jagen.
En ach, Jack van Gelder moet een ton inleveren maar kan daar mee leven!
Ach gut wat een aardige vent is dat toch. Er zijn gvd mensen die in nog geen 10 jaar een 100K verdienen en veel harder werken maar ach die Jack is toch een toffe peer.
Hij houdt maar een salaris over van ruim 180K. Ik doe het er ook voor!

pete68 | 25-01-10 | 10:03

Ik vind de Telegraaf een k*tkrant. Al jaren. En Telegraaflezers zijn viesch. Een GS reclamecampagne helpt daar geen moer aan.

arend66 | 25-01-10 | 10:02

Fleauxe | 25-01-10 | 09:58
Rechtse journalistiek, rechtse TV het is een illusie.
Rechtse mensen zijn helemaal niet met journalistiek en TV bezig.
Je kunt natuurlijk wel zeggen dat alles te links is.
Prima.
Maar een 'stem op ons want wj doen het beter' is tot dusver net gelukt.
Waarom?

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:02

Iets met selectieve en perceptie lijkt van Jole vaak te treffen. *therapietje voorschrijven doet*

Stroopdoos | 25-01-10 | 10:01

Rob maakt één kwalijke fout; de oorspronkelijke biotoop van dat vogeltje is niet het Internet, maar de Amsterdamse gracht. Van Internet begrijpt Jolo niets.

denwop | 25-01-10 | 10:01

Hoogland, leuke columnist. Ophouden met voederen is lijdensweg verlengen. Ik stem voor linea recta uit vliegtuig sodemieteren. Kan daar geen nieuwe poll van gemaakt worden?

Robin Hood | 25-01-10 | 10:00

Hoogland? Net zo'n Popo Jolo als van Nieuwkerk die cultuur met sport lanceert en dan denkt dat ie goed bezig is.

Einde van de Domheid | 25-01-10 | 10:00

Driehoek08 | 25-01-10 | 09:50
GS steeds coulanter in de beoordeling van de Televaag? De appel valt niet zo ver van de boom en de Televaagzoontjes komen een beetje uit de puberteit dus het dwarse raakt er een beetje af. Ze beginnen bij GS steeds meer op Sjuul te lijken, met het verschil dat ze hun eigen voornamen in ieder geval wel kunnen spellen.

Anders nog? | 25-01-10 | 09:59

Zegt die ene stumperd tegen de andere stumperd, ja maar jij bent een linkse stumperd. Incestieus gekissebis over wie nu underdogje mag spelen.

7anPau1 | 25-01-10 | 09:59

Een rechtse coup bestaat louter bij de gratie van een links bastion. Feitelijk geeft Van Jole toe dat het hele mediapark één links bolwerk is. Wisten we al, maar toch fijn om het even bevestigd te krijgen van OpperLinksMensch Francisco.

Fleauxe | 25-01-10 | 09:58

Francisco van Jole is een links extremist die in een schijnwereld leeft.
Jarenlang is de Publieke Omroep vrijgebleven van enige rechtse inbreng.
Nu komt er één rechts ochtendprogramma (waar geen hond naar kijkt want rechtse mensen werken 's morgens) en meteen spreekt deze haatjournalist over een "coupe".
Volgens hem is er alleen een gezond evenwicht tussen links en rechts als rechts monddood wordt gemaakt. Waarom zo'n haat en waarom zo'n angst voor wat rechtse tegenwind?

Het is toch van de zotte dat er in Nederland zelfs een persiflage op een rechtse talkshow is terwijl er niet eens een echte is (Van Zon op Zaterdag)

He Francisco, ben toch eens blij dat je binnenkort echt rechts beeldmateriaal hebt waar je lekker op los kan gaan.
Als ik linksdenkend journalist was zou ik dat heerlijk vinden.

wakkere_nederlander | 25-01-10 | 09:57

Misschien moet hij lid worden van de Ad Melkert Club voor eenzame mensen aan de linkse verongelijkte top.

Hooijstra | 25-01-10 | 09:57

Dat een columnist van de Telegrof een fan is van Nescio (ik weet het niet) kan niemand verbazen. Net zomin als de totale identificatie met de uitvreter.

Bovendien laat Rob Hoogland zich kennen als een heuse internetontkenner. Mag ik iemand met kritiek op Van Jole zo noemen? Ja, zo mag ik iemand die afgeeft op de ontdekker van de internets noemen.

Anders nog? | 25-01-10 | 09:56

Jolo = Doomed.

Patrick Zweedsey | 25-01-10 | 09:55

Subsidie en Linksch. Siamese tweeling.

Vogelbeest | 25-01-10 | 09:53

*wink*@NoMinister | 25-01-10 | 09:45 thnx

vraagstaart | 25-01-10 | 09:52

Ik vind het opvallend dat GS steeds coulanter wordt in de boordeling van de Televaag. Lijkt wel alsof GS onder druk wordt gezet door zijn eigenaar... Erg jammer jongens, daar gaat jullie imago.

Driehoek08 | 25-01-10 | 09:50

Wat een lutser.
Rassenrellen in Culemborg op tv.
Bij Joop was er niets over te zien toen het hot was.
Dus iemand zal het moeten doen.

Pinocchio | 25-01-10 | 09:49

BOYCOT joop.nl van van Jole. Een en al censuur als je iets schrijft wat kritisch is. Laatst geschreven over Hanneke Groenteman dat hij een invalidenparkeerkaart heeft voor haar huis maar zij is niet invaliden. Gelijk een BAN. Als je het heb over Anja Meulenbelt en zegt ik heb nog nooit een jood met een bomvest een bioscoop in zien gaan dan ook gelijk een BAN. Wat een theater.

maneggio | 25-01-10 | 09:48

niet links progressief maar links agressief

wlodek | 25-01-10 | 09:47

vraagstaart | 25-01-10 | 09:39

Kom nog even terug (was al weg) om mijn waardering voor je reactie te plempen. Perfecto!

* out *

NoMinister | 25-01-10 | 09:45

Ha wat een zurig angstzweet, hij moet een lovebaby nemen met marcel von damn want daar rolt hij graag zijn rode loper voor uit.

43 | 25-01-10 | 09:45

Wat een jankend kutkind zeg, die Van Jole, haha. Probeer nou eerst eens rustig adem te halen en op een kalme manier dat te zeggen wat je wil zeggen. Nu stotter je zomaar wat letters door elkaar en snapt slechts een enkeling nog wat je bedoelt te zeggen.

patat - generatie | 25-01-10 | 09:44

-weggejorist-

Kutsnob | 25-01-10 | 09:44

Ze gaan verliezen. En ze weten het. Van Jole weet het. De hegemonie van paternalistisch links is weldra voorbij. Het Leven verandert waar ze bij staan. Hun leven. En dat maakt rancuneus. Interessant om te zien hoeveel grumpy old men and women nog moeten passeren aleer dat besef ook bij hen is ingedaald.

Radikal Subjektiv | 25-01-10 | 09:44

Dit kan ik met 1 woord afdoen: schitterend!

peneukio | 25-01-10 | 09:43

bestromen is bestormen en schertSartikelen was de tweede. sorry..

vraagstaart | 25-01-10 | 09:42

Flauwe voorspelbare column. Maar ja GS is telegraaf-kindje dus moet hier wel aandacht aan besteden.

jacques4431 | 25-01-10 | 09:41

Briljant! De colum van Rob Hoogland dan he.
(s)links Nederland krijgt eindelijk een beetje tegengas in Hilversum.

Remington.223 | 25-01-10 | 09:40

In ieder geval blijft de linkse waarheidsverkrachting bij Van Jolio in stand - alles wat riekt naar aantasting van de Linkse Hegemonie in Medialand wordt meteen uitvergroot en gekarikaturiseerd.

Zo wordt de toetreding van een paar niet-linkse omroepen aangeduid als "een rechtse coup" (gaat Powned met die roze tank van GS het Mediapark bestromen? Het Plein van de Helse Agitprop ontruimen?), Wilders heet een racist / rechtsextremist, liberalen heten ineens "neo-liberalen" om de gewenste overeenkomsten met neofascisten (zoals wij allen weten linkse geestverwanten van de AFA maar dat mag niemand weten) te suggereren, enzovoort.

Ik kan me voorstellen dat de diarrhee van de naderende realiteit Fransisco dun door de broek van zijn fascistische illusies loopt - en Rob Hoogland giet hem zo te lezen nog wat Haarlemmerolie door zijn kokhalzende keelgat.

Het wordt een jolig jaar. Francisco van Jolig, voor al uw schertartikelen.

vraagstaart | 25-01-10 | 09:39

Goeie column, in de 2e zin gaat het al fout.

fart majeur | 25-01-10 | 09:38

@Mirakel 9:30
Je hebt het één keer mogen aanschouwen?
En nu, zwaar aan de Prozac?

necrosis | 25-01-10 | 09:38

necrosis | 25-01-10 | 09:15

Een abo'tje op de krant van wakker nederland en je hebt GS niet nodig om hem bijna dagelijks te lezen ;-)

NoMinister | 25-01-10 | 09:35

Vlijmscherp
"... dat ongeveer 50% van de Nederlandse bevolking niet progressief is..."
Maar kennelijk moeten die dus gewoon hun muil houwen, vindt van Jole.

beastiaan | 25-01-10 | 09:35

hahaha een ziek zwak vogeltje...*proest* loopt fluitend naar de koffieautomaat.

De kantonnier | 25-01-10 | 09:35

Chavez van Jole, de linksche tiran die na het verlies van 1% van zijn pinda's al moord en brand schreeuwt. Van Jole denkt het gelijk aan zijn kant te hebben maar wat is dat gelijk, zonder de andere helft, nu waard? Niks.

Stroopdoos | 25-01-10 | 09:33

necrosis | 25-01-10 | 09:32
Graag gedaan.
;

Teun van het Tuinpad | 25-01-10 | 09:33

Het is typisch dat Rob Hoogland wordt aangevallen op ontbrekende argumenten terwijl de man een column schrijft die vooral ook leuk moet zijn terwijl Van Jole ook geen argumenten hanteert - slechts zijn afkeer en voorkeuren etaleert - en daar wordt niets over gezegd.

De linkse mentaliteit in 0031 kan niet beter onder het voetlicht worden gebracht dan in deze reaguursels.

NoMinister | 25-01-10 | 09:33

@Teun van het Tuinpad 9:22
Ha, dáár had ik wat aan, nu kan ik meepraten met de rest.
Teun +1
Hoogland +1
En Jeauleau -666

necrosis | 25-01-10 | 09:32

Leuk stukje. Ik vind het onderwerp nogal boeie *not*. Maar het thema Jolo mag wel eens wat breder aangepakt worden. "Het"wordt nog steeds aangekondigd als internet guru op de TV. Wat een aanfluiting, die idioot kan de internet explorer nog niet eens aan de praat krijgen. Geen flauw benul waar het over gaat die mafkees. Ik heb me altijd dood geergerd aan zijn stukjes. En ik ben niet de enige heb ik de indruk. Dus: Hoogland: Held!

NickName69 | 25-01-10 | 09:31

Tjonge, als dit DE discussie is over de media in NL, dan schakel ik helemaal nooit meer in. Omrop Fryslan aanschakelen doet...

Brimstich | 25-01-10 | 09:31

Dat die schele (pardon bijziende) van Jole het heeft over een "rechtse coup" zegt genoeg.
Hij geeft daarmee zelf toe dat de media in linkse handen waren.
Dus een beetje ondoordachte uitlating van die Schele (pardon: Bijziende)
Altijd leuk om te horen als dat mannetje kwaad wordt.....

knerf | 25-01-10 | 09:31

nou GS, het heeft even geduurd, en we hebben lang moeten bashen, maar nu lijken eindelijk meer mensen overtuigd van Van Jole zijn idiote opvattingen

markuitarnhem | 25-01-10 | 09:30

Simpele column zonder argumenten.
Hoogland -1

Kutsnob +1

Chèvre Chaud | 25-01-10 | 09:30

De column van Hoogland is onovertroffen slecht. Het is gewoon geen column.
Bovendien is Jolo liev. Geeft zelfs zijn aaifoon aan Haiti. Mick, zo onder de indruk van zijn baas, kruipt daarvoor in zijn endeldarm.
www.jeroenmirck.nl/2010/01/iphone-voor...
Net zoals hij bij al zijn voorgaande werkgevers heeft gedaan, waarvan ik het 1 keer heb mogen aanschouwen.

Mirakel | 25-01-10 | 09:30

Kutsnob | 25-01-10 | 09:22

Ach, meneer is jurist. Ik ben nog steeds voor die oorlog, met de argumenten dat SH een gevaar was voor eigen volk en vooral voor ons. Tsja, een 'volkenrechtelijk' mandaat. Wake up, dat zijn zaken waarmee we onszelf in de voet schieten. Als je geen goed meer kan doen omdat je geen 'volkenrechterlijk' mandaat hebt, dan kun je weinig meer. Want dat moet door de derde wereld -meuk in de UN worden goedgekeurd. Lekker mandaat. juridisch natuurlijk allemaal erg interessant, maar verder een heel slechte zaak.

Begrijp je nu wellicht waarom de USA die The Hague invasion act hebben opgesteld en aangenomen? Internationaal gerechtshof? En dan gaan de derde wereld landen en de arabische landen zeker bepalen over de USA ergen mogen ingrijpen? Wat een quatsch! Terrorisme heeft ook geen 'volkenrechterlijk' mandaat nodig. En het produceren van massa-vernietigingswapens door landen die het westen en Israel haten ook niet. Hoe wilde je dat gevaar neutraliseren dan? Betje vergaderen in de UN, alle derdeereld landen geld toestoppen en dan is het wel ok? Nogmaals: wat een quatsch!

NoMinister | 25-01-10 | 09:29

@kleingrutter 9:16
Hoe jammer dat die "trekstreep" aan de rechterkant doorloopt tot onderaan mijn beeldscherm en ik dus NIET kan scrollen.
Iemand een beter idee dan een groter beeldscherm kopen?

necrosis | 25-01-10 | 09:24

Flippo 3.0 | 25-01-10 | 09:18

Ja, hallo! Van Jole gebruikt ook geen enkel argument. Hij roept dat je 6x per week 'De Telegraaf' 'krijgt' bij de ochtend-televisie verzorgt door WNL. Goed argument hoor, NOT. En dat er maar 1 progrssieve omroep is. Ook een feit om huizen op de te bouwen. NOT. En zo gaan we maar door. Wordt wel een saaie column en bovendien mag je mensen best toespreken volgens hun eigen normen, dat is voor hen wellicht verfrissend en zeker humor voor ons. Dus housop over argumenten, dat is bepaald niet een sterk punt van Van Jole om het maar heeeeeel zachtjes uit te drukken. En de column van Rob Hoogland is daar een heerlijk repliek op. Smullen maar!

NoMinister | 25-01-10 | 09:24

-weggejorist-

Kutsnob | 25-01-10 | 09:22

van 95% naar 85% klopt wel ongeveer. Onbegrijpelijk dat niet alleen van Jole maar ook Matthijs van Nieuwkerk piepen alsof hen ineens groot onrecht wordt aangedaan.

Onderbuik | 25-01-10 | 09:22

Het is trouwens uitermate vermakelijk om op joop.nl te lezen hoe linkse jankertjes jammeren over 2 uur 'rechts' WNL op TV terwijl de VARA uit NOVA wordt getrapt.

zum kotzen | 25-01-10 | 09:22

necrosis | 25-01-10 | 09:15
F11

Teun van het Tuinpad | 25-01-10 | 09:22

Er was maar één goede columnist, en dat was Theo van Gogh. Niettemin +1 kudo, omdat Francisceau afgezeken wordt.

Tennessee Whiskey | 25-01-10 | 09:20

Inderdaad pritt, een piepende en huilende Francisco, dat is een uitstekend begin van de morgen. Dat er nog maar vele mogen volgen.

Marcus Porcius Cato | 25-01-10 | 09:19

@Slau 9:06
Het verschil tussen beide heren is dat Jolo extreem links is, en ik daar niet van gediend ben.

necrosis | 25-01-10 | 09:19

wilmeister | 25-01-10 | 09:07

Ach, door links wordt door scootercriminelen af en toe iemand fysiek wat overbelast, om het zo maar uit ter drukken. En uit het vliegtuig gooien is humor. Linkse overheden met fanatici als Van Jole hebben altijd veel efficienter gezuiverd. Daarom is het humor en ook omdat een schamele 1,5 uur in de ochtend voor een wat rechtser geluid als rechtse coup wordt neergezet, hetgeen bij types als Van Jole toch wel meer inhoud dan rechtser nieuws. Dan zien ze zelf al de beelden van de 'Dwaze Moeders' in Argentinie voor zich, waaraan Wakker Nederland natuurlijk nooooit aandacht zou besteden. Dat werk. Dus zeer to the point humor en zo ken ik de columns van Rob Hoogland.

Van aanzetten tot geweld lijkt me geen sprake, dus gezeik krijgt hij hier niet mee. Hoewel Van Jole prima past in de cultuur van veel medelanders die alleen maar kunnen huilen over discriminatie. Va Jole huilt alleen maar over dat de 'progressieven' (= de facto enorm conservatieven en dan op een foute manier want tegen elke verandering van de status qua lopen ze te hoop) maar 1 omroep zuden hebben. Dat is niet alleen een onzinnige uitlating op zich, maar gaat ook voorbij aan het policor karakter van bijna alle omroepen. Daar gaat het eigenlijk om en daar komt het fanatisme van Van Jole ook vandaan. Straks schijnt er steeds meer licht op de echte feiten van wat nu nog een door hem en de zijnen ingevuld sprookje is.

NoMinister | 25-01-10 | 09:18

Heerlijke column.

HJDB | 25-01-10 | 09:18

Die column is helemaal op de man gespeeld, met pas in de laatste regels een argument. Sorry, maar daar vind ik weinig goeds aan. Maar wel vind ik Van Jole een eikel, heb wel eens een paar woorden met um gewisseld, man man wat een geweeklaag was dat. Tenslotte, gelukkig kijk is erg weinig TV, heb wel wat beters te doen. Van mij mag de publieke omroep zich opdoeken, of *heel* sterk een andere richting kiezen.

Flippo 3.0 | 25-01-10 | 09:18

Vermakelijk stukje van Rob.
Uilskuiken had misschien nog beter geweest.

Teun van het Tuinpad | 25-01-10 | 09:16

necrosis | 25-01-10 | 09:15
Het is maandag voor u.
Rechts, hoe symbolisch, kun je zowaar scrollen.

kleingrutter | 25-01-10 | 09:16

Hoogland rules! Alweer een prachtig stuk, Rob!

kommabijmebinnen | 25-01-10 | 09:15

@Rob Hoogland | 25-01-10 | 07:30
"Wat doen we; stoppen met voederen, of vanuit een vliegtuig in zee kieperen?"

Doe dat laatste maar.
Dat vinden vogeltjes meestal niet zo erg.

wakkere_nederlander | 25-01-10 | 09:15

En hoe kan ik de volledige column van hoogland lezen, ik krijg een smal beeld zonder de mogelijkheid naar beneden te scrollen, ik mis dus belangrijke info.
Kunnen wizkidGSadepten mij helpen?

necrosis | 25-01-10 | 09:15

Wij van WC-eend.....

bvdbos2004 | 25-01-10 | 09:14

Voor deze ene keer hoop ik van ganser harte dat Jeauleaux gelijk heeft. Werd wel eens tijd, zo'n rechtse coup in omroepland.

knutsel | 25-01-10 | 09:11

"Kip Jolo"?
Zit daar vlees aan dan?
*mompeld iets van voedselvergiftiging....*

necrosis | 25-01-10 | 09:10

LOL! Hoogland +1

Hans (U weet wel) | 25-01-10 | 09:09

@Slau | 25-01-10 | 09:06
En de voetbalfrustraties komen weer boven.

Bobsen | 25-01-10 | 09:08

Lol @ 'uit een vliegtuig kiepen'. Daar krijgt ie gezeik mee. Wel een goed idee trouwens.

wilmeister | 25-01-10 | 09:07

Gewoon geen aandacht aan die Jolo meer besteden, dan gaat het vanzelf over. Maar nu GS deze gek alweer onder de aandacht brengt heeft de VARA straks weer een reden hier op in te gaan en zo blijft Jolo aan de bak. Doodzwijgen is het beste. Jolo zal dan nog even proberen steeds harder te roepen maar dat zijn dan de laatste stuiptrekkingen voordat ie in de anonimiteit verdwijnt.

James Lastig | 25-01-10 | 09:07

Zowel Hoogland als Van Jole zijn zonderlinge fanatici die amper voor elkaar onder doen. Het uitspelen van hen tegenover elkaar in een topic als deze is net zo kortzichtig als hoor- en wederhoor tussen AZ en Ajax over het feit wie het matigste voetbal speelt.

Slau | 25-01-10 | 09:06

Uriël Fack | 25-01-10 | 09:00
Het is geen literatuur!
Hij (be)schrijft in normale taal de gevoelens van veel mensen en heeft het MI, als rechts mens, vrijwel altijd bij het rechte eind.
Hij schrijft luchtig, begrijpelijk en direct.
Bovenal heeft hij humor.

kleingrutter | 25-01-10 | 09:06

De commentaren van Rob Hoogland zijn heerlijk verfrissend.
@Uriël Fack | 25-01-10 | 09:00
Volgens mij ben je een beetje aan het projecteren. Kom zelf eens met argumenten. Waarom is zijn schrijfstijl om te huilen? Waarom is het een slechte column en waarom zijn zijn argumenten zwak?

Bobsen | 25-01-10 | 09:05

Je kunt zeggen: goeie column. Je kunt ook zeggen: té makkelijk. Alsof je een doodzieke junk nog een trap nageeft. Medelijden is de enige emotie die past als je de naam Francisco van Jole hoort.

zum kotzen | 25-01-10 | 09:05

hoogland = king

Bunschotert | 25-01-10 | 09:04

wakkere_nederlander | 25-01-10 | 08:56

Daar heb ik al op gereageerd. ik vind dat je het verkeerd ziet danwel de point mist.

NoMinister | 25-01-10 | 09:02

Rob Hoogland is al jaren top inderdaad. Doodgezwegen dor links, want niet tegenop te boksen. En dan wordt je gewoon genegeerd. Maar het is smullen geblazen.

NoMinister | 25-01-10 | 09:01

Slechte column. Zwakke argumenten. Beetje dissen is geen argumenteren. Verder is zijn schrijfstijl om te huilen, hij had wat kunnen leren van A.L. Snijders en Nescio.

Uriël Fack | 25-01-10 | 09:00

Hoogland is koning.

kleingrutter | 25-01-10 | 08:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl