Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eureka! Allochtonen crimineel vanwege zorg

zigeunert.jpgEindelijk weer eens een verklaring voor het feit dat allochtone jongeren crimineler zouden zijn dan niet-allochtonen. Ze hebben gewoon openliggende psychische stoornissen. Dat blijkt uit een onderzoekje van een zorginstelling die hierover een rapport naar De Volkskrant stuurde. Jawel, autochtone kinderen hebben evenveel stoornissen als allochtone, maar hulpverleners denken dat het bij allochtone kinderen normaal is. En zodoende blijven allochtonen onbehandeld achter. En dan weet je het wel. Dat betekent automatisch dat ze in de criminaliteit belanden. De oplossing ligt voor de hand. Meer geld voor zieligheidsbehandelaars en een betere 'focus' op allochtonen. Geen garanties, over een paar jaar hoor je hier niets meer over. Probleem opgelost.

Reaguursels

Inloggen

Je kunt uit zo'n bericht ook de conclusie trekken dat sommige instellingen binnen de gezondheidszorg het, in tegenstelling tot de multiculturele idealen, waardevol vinden om etnische achtergrond te registreren. En je zou kunnen concluderen dat de autochtone Nederlander meer gepsychiatriseerd is dan de allochtone Nederlander. Maar dat soort interpretaties past natuurlijk niet in het standaard geestelijke gezondheidszorg = links = fout verhaal dat hier op geenstijl zo zorgvuldig gekoesterd wordt. Wel mooi, zo'n belevingswereld die zichzelf altijd weer bevestigd ziet, wat de input ook is. Voor dat soort gesloten zelfbevestigende denksystemen hebben we ooit een mooie term bedacht; religie.

un_chien_andalou | 20-01-10 | 17:46

-weggejorist-

joop-klepzeiker | 20-01-10 | 16:22

'Ze' maken van alle eerzame burgers in dit land psychopaten op deze manier. Wanneer houd de waan op en krijgt de draaideurcrimineel een gewone kogel door zijn kop?

ReligionSucks | 20-01-10 | 12:52

De intensieve zwakbegaafde allochtonen fokkerij zou die dan eindelijk aangepakt worden?

Amsterdam heeft mega-problemen met allochtone sub-VMBO types die de zorg verstoppen, geen normale gewetens functie hebben, crimineel en zo tegen de borst stuitend dom dat het een belediging voor de apen zou zijn om ze in Artis op te bergen.
De helft van de allochtonen is schoolverlater zonder papiertje, tot niets in staat, niet goed nederlands beheersen, geen vak opleiding, veroordeelt tot de straat.
We hebben er hier al vaker over geschreven, maar nu rechtstreeks uit de mond van een PvdA''r, de partij die het allemaal goed vond en de immigratie in bescherming heeft genomen.

fris4ever | 20-01-10 | 12:50

De zorg de schuld?!?! WTF... Eeuwenlange neef-en-nicht-vrijt-licht praktijken zullen ze bedoelen! I.N.T.E.E.L.T dus....

Brouhaha | 20-01-10 | 11:44

We zijn eruit, alles komt goed nu

Hei-kneuter | 20-01-10 | 08:00

Ja, laten we de Finnen eens knuffelen. Nog meer koetjie-koetjie doen en geven wat ze thuis gemist hebben.

Lekker met scootertjes de ene ellende na de andere uithalen maar daarna niet straffen. Nee, nieuwe scooter geven (als deze stuk is gegaan bij de actie) en alles goedpraten. Het wordt steeds gekker.

Jansen en Jansen | 20-01-10 | 07:06

wat denkt geenstijl hier nou mee? Dat een psychische stoornis voorbehouden is aan de allochtoon? Er zijn 6 miljard mensen op de wereld... weet je hoeveel daarvan allochtoon zijn?

dyzc | 20-01-10 | 06:48

Met haat en afkeer geindoctrineerde kindertjes zijn nu eenmaal heel moeilijk te behandelen. Tenminste als je denkt dat Islam een geestesziekte is natuurlijk.

Gorgias | 19-01-10 | 23:22

@Prof. Hoxha, als ik als witte man in 2008 in mijn sollicitaties eerlijk opgeef dat ik lagere en middelbare school in Suriname en Trinidad heb gedaan word ik niet aangenomen. Toen ik dat wegliet wel. Daar ben ik behoorlijk gestoord van geworden. Nederland is nog helemaal niet rijp voor een multiculturele samenleving. Het jeugdige autochtone doetje krijgt de voorkeur door het bedrijfsleven, is de leukste voor de baas, de allochtoon niet. Alleen bij de overheid is dat minder, maar daar neemt de vrouw die plek in.

Twee Jeetjes | 19-01-10 | 22:22

poppermotje | 19-01-10 | 19:10
Dus die blanken hadden er niets mee te maken ?
Want die negers waren immers daarvoor, tijdens en na de blanken arm. (grapje)
-
Maar hoezo waren die negers arm ?
Of bedoel je dat ze arm waren omdat ze niet voldeden aan wat wij hier in Europa met onze cultuur als rijk zien ?
Ik weet dat de meeste negers die voor blanken werkten zich meer vrouwen en meer vee konden veroorloven dan negers die voor negers werkten
Dat is wat daar als rijkdom wordt gezien.
-
Maar dat snapt 99.9% van de Nederlanders niet.
Die denken met rijk zijn aan een nieuwe Prius voor de deur en alle kinderen hun eigen Internet computer en minstens 3 verschillende sportclubs en een breedbeeld TV.
Kwestie van 2 culturen die je niet kan vergelijken.

Moi2 | 19-01-10 | 21:14

Is de belangrijkste conclusie hier niet dat de stoornissen niet worden opgemerkt, omdat ze zuchten en doorbuigen onder die achterlijke eer- een schaamtecultuur van ze? Als je zusje wordt geslagen omdat ze een Nederlandse man leuk vindt, ga je toch niet zeggen: "Pap, mam, ik voel me een beetje onzeker af en toe, ik weet niet wie ik ben".....

Boer in Amsterdam | 19-01-10 | 20:43

poppermotje | 19-01-10 | 19:58
Het Kapitaal, dat ben jij.
[Hand ophoudt]

Merlot | 19-01-10 | 20:40

Ik hoorde vandeweek al zoiets, waarop ik gelijk dacht, is me dat even convenient... overigens klopt het niet helemaal dat Volkskrant artikel, sommige allochtonen (Maroks en Suri's) hebben wel degelijk meer kans op bepaalde ziekten zoals schizofrenie, maar om daarmee nu het gedrag van de rotjongens goed te praten.... dat is namelijk wat er gaat gebeuren, men besluit simpelweg dat een grote groep er niets aan kan doen dat ze zo zijn. De prevalentie en incidentie voor een zeer ernstige ziekte als schizofrenie is echter al redelijk laag, ongeveer 1 op de 100 (hoge schatting) Stel dat Marokkanen een factor 5 hoger zitten is dat nog steeds maar 5 op de 100...

www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/zoek... (pdf zie tabellen op pagina's 761)

knutsel | 19-01-10 | 20:12

@Schoorsteenveger | 19-01-10 | 19:39 ik zeg brandhout.
@white trash | 19-01-10 | 19:40 natuurlijk, iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf.

Desalniettemin is alles de schuld van het Kapitaal.

poppermotje | 19-01-10 | 19:58

Moi2 | 19-01-10 | 17:15
Ze hebben het individueel beter, en ondertussen zijn ze bezig met het Islamiseren van de hele wereld, hetgeen het hoofddoel van de Islam is. Dubbelplusgoed dus van onze Nedermoslims, ze hebben het beter op aarde en straks in de hemel worden ze ook nog eens beloond door Allah. Je zou er bijna extra belasting op gaan heffen, op zulke rijke stinkerdsch.

white trash | 19-01-10 | 19:44

N.O. Brains | 19-01-10 | 18:09
Zou goed kunnen. Er zit een tijd aan te komen waarin je recht hebt op 'fun' in al wat je doet.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 19:41

poppermotje | 19-01-10 | 19:10
De conclusie die we dus uit jouw verhaal kunnen trekken is dat de blanke man niet verantwoordelijk is voor de armoede van de zwarte man.
Mooi, is dat ook weer eens bevestigd.

white trash | 19-01-10 | 19:40

poppermotje | 19-01-10 | 19:21
Een balk is scheluw wanneer deze om de lengte-as 'gedraaid' is. Als-ie dan ook nog krom is kun je er bijna niks fatsoenlijks mee doen. Veel individuën zijn volgens mij ook scheluw.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 19:39

@Schoorsteenveger | 19-01-10 | 17:20 zeg, dat woordje 'scheluw' kende ik nog niet. Maar uit de geraadpleegde werken begrijp ik dat dit hout betreft dat krom is getrokken omdat het nog uit één stuk bestaat in plaats van dat keurige spaanplaat dat uit ordentelijk versnipperde stukjes hout is samengeperst.

Zo zie je maar weer hoe schadelijk dat individualisme is.

poppermotje | 19-01-10 | 19:21

En hoe komen die psychische problemen dan? Al dat trouwen met je nicht heeft er vast niks mee van doen.

Hockey | 19-01-10 | 19:15

De agressiviteit veroorzakende stoornis Islam komt toch vrijwel slechts bij (bepaalde) groepen allochtonen voor. Empirisch aantoonbaar.

Vindefin | 19-01-10 | 19:11

@Moi2 | 19-01-10 | 18:12 voordat de blanken kwamen waren de negers arm, toen kwamen de blanken en werden rijk en de negers waren nog steeds arm. Toen gingen ze weer weg en waren de negers nog steeds arm.

Dat was de korte versie van het riedeltje.

poppermotje | 19-01-10 | 19:10

Het is als een boekhouding van een bedrijf. Je lijdt er verlies door. Afstoten!
Na 40 jaar mag best wel eens de balans worden opgemaakt.

Smarties | 19-01-10 | 19:01

Ik zou meer immigranten toelaten.

Zo jammer! | 19-01-10 | 18:55

Vraag: Moet je je als welzijnswerker geroepen voelen om de zedenmeester te spelen bij etnische minderheden?

cekars | 19-01-10 | 18:48

Ouders ook crimineel en frauderen als gekken. Het zit dus in de genen en in de opvoeding.
Voor de rest is het allemaal gel*l. De zorgindustrie wil klanten en huurt mensen in om ze klanten te bezorgen. Doen ze ook met alle schoolkinderen.

leefbarbaar | 19-01-10 | 18:45

Beste mensen onder het mom van wetenschap wordt u bedot waar u bij staat.
Als iemand marokkanen en hun ideeenwereld kent dan ben ik dit wel.
De kern is de definitie van de stoornissen waaraan deze mensen zouden lijden.
Persoonlijkheidsstoornissen (antisociaal voorop alsook oppositioneel alsook een onevenredig hoog percentage dat aan schizofrenie lijdt maar in absolute getallen te verwaarlozen is mbt. de eerder genoemde stoornissen)
U wordt gemanipuleerd !
Noem deze mensen ziek en je hoeft als overheid niet meer te doen dan pamperen . Noem ze bewust zoekend (provocerend) naar de confrontatie met de NLD-staat en de politiek moet er ineens iets mee.
Wetenschap wordt hier schaamteloos misbruikt om u , beste brave burger, de wind uit de zeilen te nemen om volmondig uw afschuw in het stemhokje straks te laten blijken.
Afschuw over de nalatige, passieve en bagatelliserende houding van uw dienaren in Den Haag wordt gepoogd hiermee te temperen.
Het is weerzinwekkend om te zien hoe de incompetente overheid zich met dit soort " onderzoeken " indekt.

Jokkebrok | 19-01-10 | 18:38

Komt dat niet door de Marokkaanse gewoonte die men ontkennen noemt. Zieke kinderen zijn slecht voor familie-eer, dus bestaan ze niet. Dat ligt dus niet aan de hulpverlening, maar aan de familie die doet alsof het gewoon een druk kind is i.p.v. een sociopaat met dwangmatige trekjes.

Zealot | 19-01-10 | 18:25

-weggejorist-

BoneyMBlackie | 19-01-10 | 18:19

poppermotje | 19-01-10 | 17:44
Toen ze een kolonie waren was het een welvarend land.
Dit duurde tot ca 15 jaar na de onafhankelijkheid.
In Kenia was het zelfs nog beter, dat kon je echt met Europa vergelijken.
-
Voor het geval je het standaard riedeltje "Blanken=kolonialisten=arme zielige nergertjes" gaat afsteken.
Ook voor de negers was het beter omdat kolonialisten hen beter betaalden dan de negers elkaar.

Moi2 | 19-01-10 | 18:12

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 17:57

Bore-out is de nieuwe rage.

N.O. Brains | 19-01-10 | 18:09

@Ed71886710

ja, het klopt allemaal. Een verschrikkelijke en inderdaad pathologische cultuur. Ik wil toch je lijstje nog even aanvullen. En dat is het geweld jegens dieren die in hun ogen onrein zijn. Honden en varkens bijvoorbeeld kunnen niet op hun empathie rekenen. Want ja, het staat geschreven... Dus zelfs het dierenrijk wordt niet uitgesloten van Islam-fascisme.

Fatwa | 19-01-10 | 18:05

poppermotje | 19-01-10 | 17:42
Is dat nederlands? Sloten op de kliko's? Wist ik niet.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 17:59

N.O. Brains | 19-01-10 | 17:23
Dat is weer een ander aspect. Sommige 'problemen' worden als excuus gebruikt en aanvaard, andere niet. Verschuift ook steeds. 'Burnout' doet het goed de laatste tijd maar zal ook wel weer minder populair worden.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 17:57

Aerostudent | 19-01-10 | 17:05
Even vierkant gezegd, de fout die zowel door de weldenkenden als door Wilders gemaakt wordt is de simpele gelijkstelling tussen individu en cultuur. Als individuën gelijk of gelijkwaardig zijn, zo wordt geredeneerd, dan zijn ook culturen gelijk of gelijkwaardig, zijn waarheden gelijk of gelijkwaardig en zijn religies gelijk of gelijkwaardig. Dat maakt dat culturen per definitie onherleidbaar zijn tot elkaar, elk hun eigen particuliere waarheid hebben en zich achter die waarheid kunnen en mogen verschansen. De weldenkenden geloven of hopen dat het een of andere redelijk inzicht (D66), moreel besef (CDA) of ideologisch uitgangspunt (PvdA, SP) als vanzelf als een soort paraplu boven al die culturen zal gaan hangen, Wilders gelooft daar niks van en wil alleen zijn eigen cultuurtje, maar beide kampen geloven in de onherleidbaarheid van culturen. Daar gaat het mis, want als dat zo is geldt dat óók voor de multicultuur en verzuipen we in het cultuurrelativisme. Culturen kunnen mijns inziens wel degelijk tot elkaar herleid worden, en geen enkele cultuur kan het zich permitteren om zich in een multi-etnische samenleving zich te beroepen op onbuigzame eigen waarheden en zich afzonderen. In dat proces van herleiding zullen sommige waarheden moeten sneuvelen, andere niet of nog niet.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 17:55

poppermotje | 19-01-10 | 17:44

Waarschijnlijk was het het mooist voordat de eerste mensen aankwamen.

* Uw recept voor een "Emulsie van verse slablaadjes" uitproberen gaat*

:-)

N.O. Brains | 19-01-10 | 17:51

@Moi2 | 19-01-10 | 17:30 wanneer was Tanzania een fantastisch land? Voordat de blanken weggingen of voordat ze kwamen?

poppermotje | 19-01-10 | 17:44

Misschien dat het moeten opruimen van schapenbloed uit de woonkamer, het moeten aankijken en meemaken van het ter plekke onverdoofd slachten van het schaap en het leed van de vrouwen in je omgeving ook allemaal niet meehelpt.

Maar dat laten we aan de welzijnsdeskundigen over. Ik denk dat het misschien wel efficienter is om schapen te leren niet te bloeden als hun strot - zoooo halal, goddelijk gewoon - wordt doorgesneden dan psychisch gestoorde ... mensen actief op te zoeken en te denken dat je met wat blabla de situatie ten goede kunt keren.

Dan ben je eigenlijk zelf wel behoorlijk rijp voor wat behandeling.

NoMinister | 19-01-10 | 17:44

@Schoorsteenveger | 19-01-10 | 17:20 ja maar dat is in het multiculturele herstel multi *etnische* Amsterdam. Hier in 5161 met maar twee allochtonen (die ene dat ben ik en die andere is nooit thuis), zie je de Nederlandse cultuur op zijn zuiverst:

sloten op de kliko's..

poppermotje | 19-01-10 | 17:42

Maar dit land is het nu gewoon zat! C'è ca!

italian bastard | 19-01-10 | 17:32

Du Mocro | 19-01-10 | 16:01
Hoezo ?
Tanzania was een fantastisch land !
Nu helaas gesloopt door de standaard Afrikaanse corruptie en mismanagement Overigens is corruptie ook standaard in de moslim wereld, dat noemen ze dan Baksheeshj

Moi2 | 19-01-10 | 17:30

Na het lezen van de reacties denk ik niet dat alleen allochtonen een psychish probleem hebben. Ik gun iedereen het beste...

Xinicus | 19-01-10 | 17:28

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 17:03

Ik constateer alleen nog maar dat het met psychische problemen tegenwoordig erg makkelijk ziekvieren is.

N.O. Brains | 19-01-10 | 17:23

poppermotje | 19-01-10 | 17:03
Lijkt mij niet dat het een algemeen verschijnsel is in de Nederlandse cultuur om zo geforceerd met regeltjes om te gaan. Is dat wellecht weer wel binnen de subcultuur van ambtenaartjes of andere dienstverlenertjes die willen laten weten dat zij de baas zijn en niet jij. In de Amsterdamse binnensad zie je vóórdat de vuilniswagen langskomt Jan en alleman tussen het grof vuil zoeken naar metaal, hout of ander spul dat een kennelijke waarde vertegenwoordigt. Niemand die deze mensen een strobreed in de weg legt. Soms zit er zelfs een briefje op een oude TV of radio met de mededeling 'werkt nog'.
Laatst sprak een medewerker van de stort er schande van dat ik een houten balk die buitenproportioneel veel scheluw vertoonde zomaar in de container 'hout' wilde gooien, want die balk was volgens hem nog goed. Hij sprak niet van een misdrijf, maar vond toch dat ik me niet gedroeg.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 17:20

EmilanoZapata | 19-01-10 | 16:35
Door de jaren heen hebben we al miljarden aan dit soort "oplossingen" uitgegeven.
Het enige resultaat was dat de situatie alleen maar slechter is geworden.
Eens bereik je een punt van "We hebben ons best gedaan nu is het einde oefening"
-
Bedenk dat er voor Nederland werkelijk geen enkel voordeel aan zit dat Moslims hier zijn.
Ze zijn zonder uitzondering hierheen gekomen omdat ze het hier beter hebben dan thuis maar laten werkelijk geen greintje waardering zien.
Hun aanwezigheid hier kost ons miljarden (!) per jaar aan uitkeringen, woningen, criminaliteit etc.
-
Dus waarom zouden we nog moeite moeten doen voor iets wat alleen maar ellende geeft ?

Moi2 | 19-01-10 | 17:15

Es gibt nun einmal übermenschen und untermenschen.

Obelix | 19-01-10 | 17:12

Beschouw het als een goede investering, en bedenk wat u er straks allemaal voor terug krijgt!.

neveragain | 19-01-10 | 17:11

Ik zie ze hier toch echt opvallend veel door de buurt stekkeren ( met hun blikjes energy drink ) : van die mannetjes waarvan die oogjes toch écht ietsje te dicht bij elkaar staan. Ja, dat krijg je ervan als je vader zijn nicht heeft liggen afpompen, en je opa zijn nichtje, en je overgrootopa zijn zusje etc.

En die gaan mijn billen wassen als ik oud en behoeftig ben? Als het niet om te janken was zou ik lachen. Hee en bedankt he?

bello | 19-01-10 | 17:11

Planken kun je het beste voortvarend mis slaan.

poppermotje | 19-01-10 | 17:07

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:47

Gelijkwaardigheid en vrijheid van godsdienst en meningsuiting. Dat zijn de grenzen waartussen je naar mijn mening moet laveren. Voor de duidelijkheid, daar valt niet onder: het weghalen van een kerstboom uit een schoolgebouw vanwege moslims. Dit is namelijke de hoogste vorm van discriminatie: gaan nadenken namens een groep mensen. Dat zijn zaken die je niet moet onderschatten als je het erover hebt dat de fluwelen handschoen niet werkt.

Ik wil dit soort situaties nog wel eens vergelijken met een huilend kind. Het werkt je op de zenuwen, je wordt er ongemakkelijk van. Het liefst zou je het een draai om de oren geven en buiten zetten. Maar wat werkelijk het probleem vaak is, is een gebrek aan positieve aandacht, anders zou het namelijk niet huilen. Een gebrek aan respect voor zijn of haar persoon in een veilige omgeving. Een kind heeft strenge regels en duidelijkheid nodig, maar ook alle vrijheid om zichzelf te ontplooien, zelf keuzes te kunnen maken en vooral: alle vrijheid om zelf fouten te maken. Zo wil ik de relatie overheid - burger nog wel eens zien. Implicaties: oa drugs volledig vrijgeven, agenten weer ongewapend (zie Engeland, jarenlang probleemloos!) en elke vorm van inbreuk in privacy of opdringing van religie afschaffen.

Aerostudent | 19-01-10 | 17:05

@Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:51 en wat in deze cultuur crimineel heet is in andere culturen heel gewoon. Zo was ik laatst op de gemeentewerf om mijn gescheiden afval netjes in de daarvoor bestemde vakken te deponeren toen mijn oog op een plank viel die een voorganger had gestort. Ik dacht de gemeente een plezier te doen door die plank mee te nemen, want aangezien je 18 ct per kilo moet betalen om zo'n stuk hout achter te mogen laten wordt tenminste de suggestie gewekt dat het verwerken daarvan netto geld kost, niet oplevert.

Maar dat was een misdrijf wisten de toegesnelde medewerkers. Die plank was nu van de gemeente en die gingen ze assimileren ik bedoel versnipperen tot spaanplaat.

Anyway, ik mocht het niet meenemen, zelfs niet voor geld, iets met regels. Niet in te passen in de cultuur en dus crimineel. In andere culturen daarentegen zie je mensen de hele dag rondscharrelen op vuilnishopen op zoek naar een plank.

poppermotje | 19-01-10 | 17:03

N.O. Brains | 19-01-10 | 16:57
Wat wel erg intrigerend is is de constatering dat binnen eenzelfde cultuur psychische problemen komen en gaan. Alsof elke context zijn eigen pathologie creëert.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 17:03

In 2005 was dit dus al bekend en is er 'n project gestart.

"NOAGG is op 1 januari 2005 officieel van start gegaan"
www.noagg.nl/index-frame.html

prekert | 19-01-10 | 17:01

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:51

Vanaf heden is het onderdeel van mijn cultuur:-)

N.O. Brains | 19-01-10 | 16:57

@De Ware Vrijheid | 19-01-10 | 16:42 de versnipperaar een tandje hoger zetten.

poppermotje | 19-01-10 | 16:53

@EmilanoZapata | 19-01-10 | 16:35 ja vooral dat registreren van etniciteit van GGZ klanten ten behoeve van de verzekeraars is briljant. Hoe nobel.

poppermotje | 19-01-10 | 16:51

N.O. Brains | 19-01-10 | 16:42
Als het als zodanig gevoeld wordt wel ja. Zo gaat dat met psychische problemen. Pathologisch liegen is in bepaalde culturen totaal geen probleem, laat staan een psychisch probleem, in andere culturen zul je als pathologisch leugenaar snel in de criminaliteit of in een inrichting belanden.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:51

Ik heb hier twee weken geleden al een reactie op gegeven, toen was het een onderzoek wat in het AD verscheen. Maar als het in de Volkskrant komt DAN geloven we het pas. Wat een gelul allemaal. In het AD stond dat 50% van de A'damse crimineeltjes of 100% van de Marokkaanse criminelen of 80% van de Marokkanen, maar daar niet van, psychisch-sociale stoornissen hebben en lichtelijk verstandelijk gehandicapt zijn. Mijn eerste reactie was natuurlijk dat de straffen dus wel weer lager worden omdat ze dankzij zulke onderzoeken straf vermindering krijgen wegens verminderd toerekeningsvatbaarheid. Zie het als een grap, maar ik wacht de eerste uitspraken van het A'dams gerechtshof met angst en beven af... Wat zegt de minister? Die heeft het over taal en inburgering. Taal en inburgering? Ze zijn hier geboren! Zitten hier hun levenlang al op school! Wat heeft dat met inburgering te maken? Of beter, wat zegt dat over de kwaliteit of misschien de doelstellingen die in het A'damse onderwijs worden gesteld? Ik wil de scholen niet de schuld geven, zij worden door dit kabinet met de rug tegen de muur gezet. Ik reageer vanuit een A'dams perspectief omdat ik hier woon. Ik neem aan dat dit een landelijk probleem is. Wat zou er moeten gebeuren? Ik denk dat er vanuit de overheid er op scholen een nieuwe lijn moet worden ingezet. Geen brabbelberbernederlands meer accepteren. Je zal zien dat je dan later misschien zelfs een baan zal krijgen, is dat niet leuk? Voor wat betreft de niet marokkanen, en dan vooral de negroidemedeburgers in de Bijlmer, daar is geen sprake van psychische stoornissen, maar van een "Get rich or die trying" epidemie. Dit is iets wat nu een jaar of 15 steeds meer terein wint. Meisjes denken allemaal de nieuwe Beyonce te zijn en de jongetjes de nieuw 50cent. Ook hier weer zal de overheid via de scholen deze mensen met de botte bijl een beetje verstand erin moeten slaan. Tevens pleit ik voor lessen in het omgaan met geld en budget. En als laatste ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie lol

waarisdelol | 19-01-10 | 16:51

Ashtrey | 19-01-10 | 16:49
Wrong topic, apologies.

Ashtrey | 19-01-10 | 16:50

Aerostudent | 19-01-10 | 16:17
Het is maar wat voor soort aandacht je bedoelt. Mijn argument is niet dat er geen aandacht zou moeten zijn, mijn argument is dat de fluwelen handschoen van de afgelopen decennia niet gewerkt heeft en dat het soort aandacht dat Wilders heeft mijns inziens óók niet gaat werken. Daartussenin ligt de ruimte, maar dan moet er de politieke moed zijn om cruciale culturele verschillen niet te maskeren of te ontkennen door een ideologie in stand te houden die individu en cultuur aan elkaar gelijkstelt.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:47

@Ed71886710 | 19-01-10 | 16:35
Helaas is dat allemaal waar. Dus wat doen we nu?

De Ware Vrijheid | 19-01-10 | 16:42

mental K | 19-01-10 | 16:40

Kijk, daar heb ik wel respect voor(echt). Wat wou u weten?

pius | 19-01-10 | 16:42

Is belastingontduiking eigenlijk een psychisch probleem?

N.O. Brains | 19-01-10 | 16:42

@pius | 19-01-10 | 16:21 Punt gemaakt. Heb nooit beweerd dat ik niet crimineel zou handelen, en ik vroeg niet wat u van het woord repressie vond, ik gaf aan wat ik er van vond. U staat alleen op 'zenden' vandaag?

mental K | 19-01-10 | 16:40

Aerostudent | 19-01-10 | 16:33
Out of Africa is out of Africa - daar ben ik heel principieel in.

*Als haas naar Appie rent*

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 16:39

Ik heb dat artikel in de Volkskrant gelezen en zie niet in waarom er zo spottend over gedaan wordt hier.
Is het omdat alle oplossingen buiten "stuur ze terug naar Marokko" hier niet geaccepteerd worden?Neem de moeite het artikel te lezen.

EmilanoZapata | 19-01-10 | 16:35

hun cultuur en godsdienst is ziekmakend, voor henzelf en hun omgeving. Het geroddel, de jaloezie, de sociale controle, de korte lontjes, de dwingende godsdienst, de dwingende etnische identiteit, de inteelt, de liefdeloze gearrangeerde huwelijken, de taboes, de mythe van de maagdelijke bruid, de mannelijke dominantie etc, het is vreselijk

Ed71886710 | 19-01-10 | 16:35

@Ashtrey | 19-01-10 | 16:28 een frisse salade wordt vanzelf een emulsie, als je maar fijn genoeg snippert. Ik heb daar zo'n apparaat voor.

poppermotje | 19-01-10 | 16:34

geurtje | 19-01-10 | 16:31
Het lot wil dat ik NU naar de Appie moet en later op zoek ga naar de KvT-buurtsuperT. Hebben ze daar ook gratis stickers, smurfen, hakenkruisjes of andere leuke hebbedingetjes?

Lees het later wel.

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 16:34

@Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 16:30

Ja laten we de surinamers terug brengen naar waar ze vandaan komen, Afrika! Wat deden ze eigenlijk in Suriname? :)

Aerostudent | 19-01-10 | 16:33

@Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:21 oh ik dacht dat u het had over verschillen IN flexibiliteit. Maar zijn wij het eigenlijk wel oneens? Tenslotte begrijpt niemand mij.

poppermotje | 19-01-10 | 16:32

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 16:14

ach, een theepauze moet kunnen.
heerlijk, zo'n kopje van de brandneten-melange die ik altijd bekom bij de hollandsche levensmiddelenhandel 'kost van tonningen', hier in de straat.

dus, als je nog een alternatieve buurtsuper zoekt.

geurtje | 19-01-10 | 16:31

Aerostudent | 19-01-10 | 16:17
De eerste generatie gastarbeiders was vrij snel vertrokken. Daarna kwamen de parasieten op de verzorgingsstaat af. Je hoeft alleen maar te denken aan de instroom van SurinamerTs in de jaren-70. Ook de meeste Marokkanen en Turken zijn hier niet in eerste aanleg gekomen om te werken, maar geloofden hun oren niet dat je hier ook geld kreeg als je geen flikker uitvroot.

Dus dat wij ze hebben opgehaald is onzin; ze zijn hier, nog wel zonder TomTom, zelf naar toegekomen.
Wel, dat ben ik met je eens, moeten we helpen met het terugbrengen. Dat is gewoon een morele plicht.

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 16:30

poppermotje | 19-01-10 | 16:14

Met andere woorden: de Meltingpot is een utopie, de Saladbowl is een realiteit.

*Out*

Ashtrey | 19-01-10 | 16:28

Goed ze hebben meer stoornissen, mag je dan nu ook zeggen dat ze gestoord zijn?

Jan Boel | 19-01-10 | 16:28

theo4116 | 19-01-10 | 14:46
Waarom zijn autochtonen zwaarder crimineel? Ik bedoel op welke delicten?

Smarties | 19-01-10 | 16:27

@Ashtrey | 19-01-10 | 16:23 woeha ik voel een Yin Yangetje opkomen.

poppermotje | 19-01-10 | 16:26

Stuur ze naar Haiti, ruimt lekker op toch?

Be de Laer | 19-01-10 | 16:24

poppermotje | 19-01-10 | 16:20

Zwart of Wit

Water of Vuur

Dag of Nacht

Binnen elke tegenstelling zit thans een gelijkenis. ;)

Ashtrey | 19-01-10 | 16:23

Nou, het artikel is toch wel wat anders. Het laat zien dat ouders van Marokkaanse en Turkse kinderen geen idee hebben wat psychische aandoeningen zijn. 'Dokter, Ahmed doet zo raar, zou hij ziek zijn?' Dat niveau dus. Radicale oplossing: bij geboorte meteen uit ouderlijke macht zetten, maar ja..

De Ware Vrijheid | 19-01-10 | 16:23

poppermotje | 19-01-10 | 16:21
Waarom wilt u daar dan iemand van overtuigen?

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:22

pius | 19-01-10 | 16:19

U van duurf afbijt.

pius | 19-01-10 | 16:22

Als reactie op je bericht van 16:03. Bedankt voor de tip.

Aerostudent | 19-01-10 | 16:22

mental K | 19-01-10 | 16:18

Sterker nog. Ik zet een flesje wijn op het feit dat u binnen nu en tien jaar een crimineel feit pleegt. Vraag mijn meel maar via GS dan kunt u het opsturen als het zover is. En wel eerlijk zijn he.

pius | 19-01-10 | 16:21

poppermotje | 19-01-10 | 16:14
Wie heeft het hier over 'binnendringen'. Ik niet. Ik heb het over verschillen en flexibiliteit.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:21

En nee, er bestaat niet zoiets als een voortschrijdend inzicht.

poppermotje | 19-01-10 | 16:21

Du Mocro | 19-01-10 | 16:13
Je kunt eauk nog es gedachtes lezen, man man, het kan niet op.

Ashtrey | 19-01-10 | 16:21

@Ashtrey | 19-01-10 | 16:16 anagrammen die antoniemen zijn. Is het niet prachtig.

poppermotje | 19-01-10 | 16:20

mental K | 19-01-10 | 16:14

U ontleent een betekenis aan het woord repressie zonder mij te vragen hoe ik daarover denk. Dat ga ik u ook niet meer vertellen natuurlijk. Daar heeft u mij niet voor nodig.

En als koekje van eigen deeg:
U treft mij als het type (pure speculatie) dat in andere omstandigheden dan nu grote risico's zou lopen tot het vertonen van crimineel gedrag. Op basis van mijn mensenkennis duurf ik dat te beweren. Voor wat het waard is natuurlijk.

pius | 19-01-10 | 16:19

@ pius | 19-01-10 | 16:14 uhhh dit subject ging toch over NL? Of zitten we (zo het u uitkomt) straks ook opeens in China of een ander 'zielig' land? Ik heb het over NEDERLAND. Zou u ook moeten doen, kunt u meepraten.

mental K | 19-01-10 | 16:18

@Schoorsteenveger

Ik ben het grotendeels met je eens. Toch blijf ik erbij dat juist deze groepen wél extra aandacht nodig hebben. Ik kan me niet voorstellen dat allochtonen, met de heersende beeldvorming in de media, zich ooit welkom hebben gevoeld in Nederland, terwijl we ze hier wel heen hebben gehaald. Juist daarom zou een meer individualistisch aanpak beter effect kunnen sorteren. Het feit blijft namelijk dat discriminatie een probleem blijft, ondanks de pogingen van de overheid om dat te veranderen. Er wordt hier wel eens lacherig over gedaan en gesproken over omgekeerde discriminatie, en daar zit zeker een kern van waarheid in. Echter, dit zijn processen waar generaties overheen gaan. Het is geen voetbalwedstrijd die na 90 minuten voorbij is en dan maak je de stand op. Het zijn maatschappelijke processen waarbij we pas over (tientallen) jaren de balans op kunnen maken.

Dan vind ik het zeer gepast om niet voor radicale denkwijzen te vallen, hoe aanlokkelijk dat ook mag lijken soms. Ik denk dat als men die basis in ieder geval met elkaar heeft, we op een veel contructievere manier kunnen praten.

Aerostudent | 19-01-10 | 16:17

@Du Mocro 16:04
Dat mocht je willen.....

necrosis | 19-01-10 | 16:16

Alleen een oliebol draait uitzichzelf om in de frituur.
Ik weet niet waar het opslaat maar het schoot mij net tebinnen.

winterpeen | 19-01-10 | 16:16

@Du Mocro | 19-01-10 | 16:13

Ach, je praat nu alleen maar uit angst. Denk gewoon s na, er gebeurt niks. Als ie MP word dan komt r een immigratiestop, de uitkeringen worden eerder gestopt, de straffen worden hoger en voor de rest? Inderdaad, geen flikker...

Fapswans | 19-01-10 | 16:16

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:11
Anagram;

Assimileerden
=
Islamiseerden

Soms spreekt zelfs uit louter toeval iets moois.

Ashtrey | 19-01-10 | 16:16

Ik ken (helaas) in Utrecht veel Marokkanen die bij Altrecht lopen en daardoor ontslagen zijn van sollicitatieplicht. Veel van hen hangen de hele dag rond in koffieshops en hebben daarnaast nog veels te veel tijd om rottigheid uit te halen.
Zoals ik in een eerdere link al aangaf; Veel van deze mensen weten maar al te goed de weg te vinden naar de gezondheidszorg.
www.altrecht.nl/eCache/INT/53/266.html...
Ze gebruiken het systeem juist.

prekert | 19-01-10 | 16:15

@ @ pius | 19-01-10 | 15:40: en dan uw woordgebruik: repressie.. dat klinkt mij heel verkeerd in de oren. Alsof het tegengaan van crimineel gedrag iets onderdrukkends heeft. Er wordt geredeneerd vanuit het welzijn van de crimineel, de 'onderdrukte' in uw woordgebruik. Laten we nou eens vanuit de slachtoffers redeneren en dit gewoon 'handhaving' noemen, handhaving van de vrijheid van de slachtoffers, handhaving van de wetten die we hebben afgesproken. Repressie mag u gebruiken maar dan alleen met als toevoeging '... van crimineel gedrag', of iets dergelijks. Repressie an sich klinkt zo vervelend dat ik het vaak gebruikt hoor worden als zijnde een argument. Terwijl het juist een positief ding moet zijn, want het waarborgt de veiligheid, vrijheid, welzijn, eigendommen, etc etc, van de slachtoffers!

mental K | 19-01-10 | 16:14

geurtje | 19-01-10 | 16:10
Ja, ik begrijp nooit zo goed wat mensen tegen etnische zuiveringen hebben, als je het netjes doet natuurlijk en met gevoel voor timing. Als ik de lokale Appie etnisch zou gaan zuiveren, zou er niemand meer achter de kassa zitten, dus dan denk ik, Berserker, die timing, dat is niet handig.

Wij spreken.

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 16:14

@Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:11 als je constateert dat er een vreemde cultuur is binnengedrongen kun je maar twee dingen doen. Assimileren of deporteren.

Een multi-etnische samenleving is mogelijk, maar een multiculturele niet.

poppermotje | 19-01-10 | 16:14

mental K | 19-01-10 | 16:10

Ja maar de keuze kan soms heel beperkt zijn. Als u in de sloppen van Mexico-stad woont. Of in Zuid-Afrika. Het gaat om de balans tusssen autonomie en omstandigheden. In Nederland is die balans duidelijk in het voordeel van de eigen keuze. Maar dat is lang niet overal zo. Walk a mile in there shoes. U kent het wel. Of niet waarschijnlijk.

pius | 19-01-10 | 16:14

Dus dat argument van Wilders wil de moslims uitroeien, beetje slap...

Fapswans | 19-01-10 | 16:06

Ik vrees dat jij hem onderschat, hij heeft gevaarlijke gedachten, hij heeft geen intentie om nederlanders te helpen, hij wil verdelen en heersen, more power!

Du Mocro | 19-01-10 | 16:13

Yoober64 | 19-01-10 | 14:32
U heeft volkomen gelijk in uw conclusie. Maarre we hebben deze allochtonen hier binnen gelaten voor de culturele rijkdom? En nu heet dat tegenwoordig om de vergrijzing tegen te gaan. Blijkt toch maar weer dat we op het verkeerde paard wedden, toch?

Smarties | 19-01-10 | 16:13

Aerostudent | 19-01-10 | 15:46
1e, je moet de tijd erbij zetten ander weet ik niet op welk bericht jouw reactie slaat.
-
Ik reageerde op jouw zinnetje
"We kampen in dit stinkend rijke land met enorme welvaart en iemand moet daarvoor boeten, dat is nou eenmaal hoe de gemiddelde oermens werkt."
Voor mij klonk dat zeer sarcastisch.
Wat jij verder met Widtvoet bespreekt moet jij weten.

Moi2 | 19-01-10 | 16:12

@Fapswans | 19-01-10 | 16:06 inderdaad, onvoorstelbaar.

Ik herinner mij nog de dag dat de oorlog op de Balkan begon. Dat beeld van die tank die een brug op reed en wat begon te schieten. Ik weet nog wat ik dacht. Pfft, een burgeroorlog in Europa, dat kan toch niet.

Kon toch.

De geschiedenis van de wereld is vergeven van de etnische zuiveringen. Het is niets bijzonders en de vraag is niet of het weer gebeurt maar wanneer. Beschaving is een illusie.

poppermotje | 19-01-10 | 16:12

poppermotje | 19-01-10 | 16:05
Ja, zo kun je alles kapotlullen. Hoezo assimileren? Is zich hier en daar enigszins flexibel opstellen gelijk aan assimileren? Dat is godverdomme nog niet eens integreren. Dat is bereid zijn om de elementaire fatsoensnormen van een multiculturele samenleving eerbiedigen en niet met voeten treden. Dat is bijvoorbeeld niet de botte, onbeschofte opstelling van die salafist Fawaz die openlijk roept dat een dialoog, een gesprek niet mogelijk is maar zich wel beroept op zijn rechten.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:11

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | anytime
dag beest! ja, 't is me wat met al die belangwekkende themata vandaag. ik zou bijna alle andere werkjes uit mijn poten laten vallen om het landsbelang te dienen met mijn verbluffende inzichten en femininieminieme intuïties.

maar ja, als uiteindelijk dan toch echte sociaal-darwinist (ik lees de waal nu, wat een gulden tip!) kies ik uiteraard weer gewoon voor de knikkers.
en: jij houdt het zinkend schip vast wel allenig op koers. houzee!

geurtje | 19-01-10 | 16:10

@ pius | 19-01-10 | 15:40 Dat is het 'em nou net: Nederland is niet Haïti, en dat begrijp ik ook wel. Plunderen is iets heel anders. Bling willen en daarvoor anderen leed aan doen, daar heb ik het over. Dat kan men wel toeschrijven aan een 'trauma' in de jeugd (verkeerd oortje gelegd worden ofzo) maar dan gaat men voorbij dat men een eigen keuze heeft. Iedere persoon heeft een keuze op een bepaald moment. Altijd. En als iemand kiest om kwaad te doen, dan komt dat omdat hij op dat moment de verkeerde keuze maakt, en niet omdat hij toen hij 4 was op zijn verkeerde oortje lag.

mental K | 19-01-10 | 16:10

@poppermotje | 19-01-10 | 16:02

LOL, een etnische zuivering... nou nou wat een krachttaal zeg.
Stel nou dat heel 0031 gek zou worden omdat te willen, denk je dan dat de andere Europese en westerse landen dat gewoon laten gebeuren? Dan zou de hele westerse wereld in t bootje moeten stappen, wat ook direct WO3 zou betekenen. Dus dat argument van Wilders wil de moslims uitroeien, beetje slap...

Fapswans | 19-01-10 | 16:06

@Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:03 u bedoelt assimileren. En dat weerstand futiel is.

poppermotje | 19-01-10 | 16:05

Aerostudent | 19-01-10 | 15:57
't Was een zijweggetje, iets met vliegen, hoge torens, islam - weet je wel. Verder no big deal.

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 16:05

@Stinkende Roede

Het schijnt genetisch te zijn. Net als met de Joden.

Aerostudent | 19-01-10 | 16:05

Vrijwel dagelijks hoor ik Turkse kinderen huilen, deuren dichtslaan en ouders (meestal de mannen) die helemaal door het lint gaan tegen kinderen, omdat ze denken zo het kind stil te krijgen (schreeuwen tegen een kind dat het niet moet schreeuwen... logisch).
-
De hoeveelheid verbale en fysieke agressie aanwezig in deze culturen... Dat we nog zoekende zijn naar het waarom heeft misschien te maken met het feit dat er over opvoeding (ouders) NOOIT wordt gerept. Dat deze jeugd meestal mentaal, en soms fysiek, verneukt worden zal wel niks te maken hebben met het grote aantal 'incidenten'.
Kind gaat te ver? Ouders de bak in.

Conwell Plassen | 19-01-10 | 16:05

necrosis | 19-01-10 | 15:57

Geenstijl vs Marokko.nl, dan staan we toch quite?

Du Mocro | 19-01-10 | 16:04

O ja. Jaja. Tsss. Allochtonen gestoord? Onbehandeld? Door justitie? Kinderen?

Ik zie heel veel vaagheid en iets dat zo tegen alle policor meningen ingaat dat ik ook maar 1 conclusie kan trekken: dit is een flirt met een allochtonen-gerelateerd probleem om NOG meer subsidie bijeen te graaien voor geaai, gepraat en geknuffel. En per saldo kan de dader er weer niks aan doen, want zielug.

Rot toch op, vroeger - ja, vroeger! - werd er ook niks behandeld maar ik waag te betwijfelen of er net zoveel mensen gestoord, crimineel en respectloos rondliepen (scootertuig zeg maar) als nu. Dusssss.

Maar brabbel lekker verder, welzijnsindustrie. Beter kunnen jullie niet. Niet toerekeningsvatbaar. Je kent het wel. En zo. Doei!

NoMinister | 19-01-10 | 16:03

Aerostudent | 19-01-10 | 15:39
Op de trein zetten? Lost niks op, tenzij je een complete cultuur op de trein wilt zetten. En dat laatste lijkt me niet echt beschaafd nee. Mijn punt is dat geforceerde individuele hulpverlening culturele verschillen verdoezelt, terwijl juist die culturele verschillen aan het begin staan van een lange keten van oorzaak en gevolg. Dat een 'allochtone' jongere zich niet aan zijn eigen cultuur kan onttrekken is een feit, maar dat het 'dus' de taak van de multiculturele samenleving is om op individueel niveau dat cultuurverschil te compenseren is maar de vraag. Dat zou betekenen dat als het gaat om het oplossen van maatschappelijke problemen de culturen binnen die multiculturele samenleving stram, star en onveranderlijk blijven terwijl die overkoepelende multiculturele samenleving de plicht heeft zich constant flexibel en veranderlijk op te stellen. Op een bepaald moment is die rek er uit en zal die samenleving om niet te desintegreren het dappere besluit moeten nemen om de individuele culturen, de een een beetje meer nog dan de ander, te verzoeken, desnoods te dwingen, zich hier en daar enigszins flexibel op te gaan stellen.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 16:03

@Krachtmeester | 19-01-10 | 15:41 etnische zuiveringen worden vooraf altijd 'ridicuul' genoemd. En achteraf 'onbegrijpelijk'. Want we zien het wel, maar we doorgronden het niet.

poppermotje | 19-01-10 | 16:02

Ahh wat lievv, je maakt er een linqs vs. rechts spelletje van.
Jammer, veul meer zit er niet in denk ik zeau.
Nou succes en sterkte dan maar.

Ashtrey | 19-01-10 | 15:59

Volgens mij heb jij borderline.

Du Mocro | 19-01-10 | 16:02

Ik heb me nooit zo verdiept in deze materie, maar er moet toch een oorzaak zijn voor een bevolkingsgroep-specifiek gedrag.
De manier waarop deze 'softe' benadering wordt afgedaan, doet vermoeden dat

1) jullie andere oorzaken menen te kennen, of dat
2) de oorzaak er niet toe doet, en straffen, het land uitsturen of wat dan ook zodat we er maar van af zijn, een structurele oplossing zou zijn

Indien 1) hoor ik dat graag, indien 2) zijn jullie een stel struisvogels

StinkendeRoede | 19-01-10 | 16:01

Oef, Tanzania, nou noem je een land, als ik besluit om 10 jaar lang in de gaza-strook te gaan wonen, dan zal ik ook wat onvriendelijke dingen meemaken.

Du Mocro | 19-01-10 | 16:01

Du Mocro | 19-01-10 | 15:50

Ahh wat lievv, je maakt er een linqs vs. rechts spelletje van.
Jammer, veul meer zit er niet in denk ik zeau.
Nou succes en sterkte dan maar.

Ashtrey | 19-01-10 | 15:59

Ouders met stoornissen komen naar nederland (in land van herkomst nooit geholpen). Vervolgens krijgen ze kinderen met stoornissen, die geven ze vervolgens een gestoorde opvoeding. Als de kinderen vervolgens ontsporen is het de schuld van de foute moderne maatschappij, maar dat is logisch.

wallie100 | 19-01-10 | 15:58

Reagerend op het topic. Quatsch!

Ik denk helemaal niet dat het normaal is dat mijn jongeren crimineel gedrag vertonen. En simpel geredeneerd. Je kan de omgeving van die jongere er moeilijk op aanspreken want de eer gaat boven eerlijkheid.
-
In mijn ervaring in ieder geval. Als je het hebt over de Marrokaanse, Turkse en Somalische cultuur dan kom je gewoon moeilijk binnen. Ze schermen zichzelf af over het algemeen.En er zijn ook grote onderlinge verschillen.
-
Als je het bijvoorbeeld hebt over schizofrenie, veel Marrokanen die ik ken accepteren dat soort psychiatrische termen niet. Zijn noemen dat Djin. Ofwel bezeten zijn door een boze geest. Die komt de Iman dan wel uitdrijven. Met minimaal succes natuurlijk. Djin, jawel.
-
De zorginstelling die verantwoordelijk is voor dit onderzoek moet zichzelf eerst eens laten onderzoeken. Want ze zitten in de verkeerde richting (understatement-alert)

pius | 19-01-10 | 15:58

@Berserker Nr. 666

En dat is relevant voor de feitelijke discussie omdat ... ?

Aerostudent | 19-01-10 | 15:57

@Du Mocro 15:50
"Links" denkt de problemen op te kunnen lossen door een absolute haatsite als marokko.nl te subsidiëren.
Je nick doet me vermoeden dat je daar ook "kind aan huis" bent, mocht dat niet het geval zijn, ga daar een buurten, je weet niet wat je leest.
Sites als marokko.nl leveren een "tegengeluid" op, het geluid van Wilders en co.
En NIET andersom!

necrosis | 19-01-10 | 15:57

@ harry1588 | 19-01-10 | 14:30

Die psychische problemen zou je dus kunnen differentiëren. Wellicht dat er dan veel op de afdeling pedagogiek terecht komen.

basweetutwel | 19-01-10 | 15:55

Kaas de Vies | 19-01-10 | 14:26
Misschien.... Tuurlijk!

C.Mill | 19-01-10 | 15:55

Moi2 | 19-01-10 | 15:24
??... Hij zegt toch "niet een (1)", lezen en je bespaart tijd en moeite.

Bukoswski | 19-01-10 | 15:55

Aerostudent | 19-01-10 | 15:46
Doen jij en je islamitische vrienden iets luchtvaartkundigs of zitten jullie meer in de zweefstudiën?

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 15:54

Huppeté, dwangbuisje om en zwemmen met die zooi.

Tjemig | 19-01-10 | 15:53

Volgens de meeste hier is alles te wijten aan ''Links'', en is ''Rechts de oplossing, waarom en hoe denken julllie dat zij alle problemen kunnen oplossen. met een toverstafje??

Du Mocro | 19-01-10 | 15:50

Du Mocro | 19-01-10 | 15:37
Tanzania
-
En nee, Wilders heeft niets te maken met mijn opvattingen.
-
Ook jij maakt weer de standaard fout door te denken dat Wilders de oorzaak is van de aversie van Nederlanders tegen Moslims.
Begrijp nu eens dat Wilders het gevolg is van die aversie.
Die aversie hebben de Moslims geheel en al aan zichzelf te danken.
En die aversie is niet alleen hier in Nederland maar ook in de rest van Europa.
Dus ook waar Wilders helemaal niets te zeggen heeft.
-
Het maakt helemaal niet uit of dit kabinet Wilders met een showproces kapot kan krijgen.
Zijn opvolger staat al klaar en zal, net als bij de dood van Fortuyn, weer extremer zijn.
De kans is heel groot dat dit proces een ramp voor de moslims hier zal blijken.
Zeker als Wilders "veroordeeld" wordt.

Moi2 | 19-01-10 | 15:49

Du Mocro | 19-01-10 | 15:41

Nee, daar heb ik figuren zoals jou veur, waarvoor grote dank!
Moet haast wel zuigen, wetende dat zhe teims R cheensjing.
Veel succes, ik kom je uitzwaaien, (perron 666) that's a promise!
Bye bye.

Ashtrey | 19-01-10 | 15:48

N.O. Brains | 19-01-10 | 15:46

Dat zal wel los loppen. Ik zie het niet gebeuren.

pius | 19-01-10 | 15:47

pius | 19-01-10 | 15:40

Wordt aan gewerkt. Wilders krijgt straks 2 jaar voor op lange tenen trappen.

N.O. Brains | 19-01-10 | 15:46

@moi2

Ja laten we weer polariseren en vooral niet bij de feiten blijven. Je roept nu in de wilde weg dat mensen zich schamen voor de welvaart en dat linksmensen (?) misbruik maken van die welvaart? Waar haal je dat soort onderbuikgevoelens vandaan?

Heel veel roepen, weinig concreet op mijn reactie ingaan. Zou het misschien zo zijn dat ik misschien ergens gelijk... nee laat maar. Rare gedachte,

Aerostudent | 19-01-10 | 15:46

Mocht dit zo zijn, dan zou je ook meer zelfmoorden verwachten onder die populatie. Het zou ook te mooi zijn, om waar te zijn...

azijnseiker | 19-01-10 | 15:43

Krachtmeester | 19-01-10 | 15:41
Ook op volle zee?

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 15:42

IGNORE THE TROLL-

Ashtrey | 19-01-10 | 15:36
Vind je jezelf niet een beetje zielig?

Du Mocro | 19-01-10 | 15:41

Aerostudent | 19-01-10 | 15:33

You're right, we hebben hier (vooralsnog) niet te klagen, maar dat betekend niet dat we plots in koor moeten zingen dat het hier alles rozengeur en maneschijn is.
Dat is namelijk niet zeau, we kunnen eindeloze discussies voeren over dit onderwerp en vergelijkingen maken met de rest der Welt, maar dan blijft onverlet dat de misstanden die in ons kikkerlandje op het menu staan niet gebagatelliseerd dienen te worden. Dat is alles.

Ashtrey | 19-01-10 | 15:41

Du Mocro | 19-01-10 | 15:31
Ik in elk geval wel ja. Als je mijn comments namelijk goed leest heb ik vooral kritiek op een omgekeerd discrimerende, slecht handhavende overheid, die bestaande problemen eerder verergert dan oplost.
Dus mocht jouw werkelijk ridicule angstdroom werkelijkheid worden, dan ga ik persoonlijk transporten tegenhouden. Jij ook? Of zit je alleen in het na- en vooroorlogse verzet?

Krachtmeester | 19-01-10 | 15:41

@ Willianus Wortelus | 19-01-10 | 15:09
Ik kijken, wachten, stomme programma volgen, op mijn lip bijten (want het programma zuigt echt), en toen viel het kwartje pas! HHahhaahha!
goeie!

mental K | 19-01-10 | 15:41

mental K | 19-01-10 | 15:30

Er zijn wel degelijk externe factoren aan te dragen voor het ontstaan van crimineel gedrag. Als uw hut in haiti gestaan had dan had u nu waarschijnlijk voedsel gestolen, of er met anderen om gestreden. Omgeving, erfelijkheid, omstandigheden opvoeding etc, het speelt allemaal mee.
-
Crimineel gedrag kan niet los worden van zijn context. Wat niet wegneemt dat je niet moet handhaven en straffen. Zeer zeker wel. Maar effectief straffen is de heilige graal. En de juiste combinatie van instrumenten zal moeten worden toegepast en dat is vaak complexer dan het lijkt. Dus preventie en repressie gaan hand in hand bijvoorbeeld.
_
Harder straffen sorteert ook niet de juiste effecten, alleen zijn in Nederland de straffen beneden de ondergrens van het moreel acceptabele. En daar moet wel wat aan gedaan worden. Drie jaar voor moord kan bijvoorbeeld niet. En toch gebeurt het met regelmaat.

pius | 19-01-10 | 15:40

@Schoorsteenveger

Het is inderdaad zo veel makkelijker om ze op de trein te zetten. Of zou het juist een teken van beschaving zijn om zo'n idee belachelijk te vinden?

Aerostudent | 19-01-10 | 15:39

Du Mocro | 19-01-10 | 15:37
Waarschijnlijk Nederland *proest*.

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 15:38

Aerostudent | 19-01-10 | 15:23
Hoe komt het toch dat juist de mensen die het meest doen alsof we ons moeten schamen voor onze welvaart er zelf juist het meeste gebruik van maken.
Dankzij die welvaart kan jij nu relaxed studeren en hoef je niet in een smerige fabriek te werken.
-
Bovendien is het opvallend hoeveel mensen in Nederland rondlopen die werkelijk niets bijdragen aan deze welvaart maar wel heel erg goed zijn in het uitgeven ervan.
Met name in het Linkse kamp wemelt het van dit soort lieden.

Moi2 | 19-01-10 | 15:37


Ik weet, altijd weer die lui die beweren "ik ken zoveel moslims die... bla bla bla"
Je kent ze maar heel oppervlakkig omdat jij als Kafir nooit in vertrouwen zal worden genomen.
Ze zullen vriendelijk tegen je zijn zolang dat voor hun van voordeel is.
Maar je zult nooit meer zijn dan een Kafir, een minderwaardige ongelovige.
-
.
Ik heb 10 jaar in een moslim land gewoond en weet echt wel hoe die over niet-gelovigen denken.

Moi2 | 19-01-10 | 15:24

Ik zie het al, jij bent 100% gebrainwashed door de Grote Blonde, eigenlijk ben jij staatsgevaarlijk.

En welke moslimland is dat dan?

Du Mocro | 19-01-10 | 15:37

Du Mocro | 19-01-10 | 15:31

Ja, 1945 was inderdaad een goed jaar, betekende namelijk het einde van een schrikbewind die de wereld in zijn greep had.

-IGNORE THE TROLL-

Ashtrey | 19-01-10 | 15:36

Zwitserland is sterk aan te raden.

Tenminste, als je kan omgaan met alle islamitische dictators die daar hun door de westerse regeringen verstrekte hulpgelden voor de War on Terror komen stallen!

Kom gerust eens een kijkje nemen op een zonnige zomerdag in Geneve.

Aerostudent | 19-01-10 | 15:36

dus we gaan weer praten...

Jax | 19-01-10 | 15:35

LOL@Du Mocro | 19-01-10 | 15:31
Ja, ik denk dat de Nederlanders niet te houden zijn, hahaha!

Overigens lijkt mij verscheping meer voor de hand liggen.

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 15:34

Het is toch al langer bekend dat er heel veel schizofrenie en daarmee gepaard gaand afwijkend (/crimineel) gedrag voorkomt onder Marokkanen die trouwen met neven en nichten. En dat dat niet herkend wordt omdat iedereen het normaal vindt dat Marokkanen gek doen.

poppermotje | 19-01-10 | 15:34

Yoober64 | 19-01-10 | 14:52
De enigszins wrange grap is hier dat de veelkleurigheid van de multiculturele samenleving in stand wordt gehouden door hier en daar selectief de kleurverschillen uit te willen vlakken. Het probleem is reëel maar wordt niet adequaat aangepakt wanneer de zorginstellingen, zoals hier voorgesteld, worden gedwongen om actief met kleurkrijtjes op pad te gaan. Zo krijg je, als je niet oppast, een heel leger van hulpverleners die om hun eigen baantjes veilig te stellen de politiek welgevallig zijn met het ontkennen van culturele verschillen door ze om te bouwen naar hulpverlening op individueel niveau. "Ze zijn zo omdat ze geen hulp zoeken" wordt dan omgebouwd naar "ze zijn zo omdat ze geen hulp krijgen." Dat suggereert een ongelijkheid in bejegening die er gewoon niet is en pleit voor ongelijke bejegening die verkocht wordt als het corrigeren van ongelijke behandeling.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 15:34

Het is toch al lang aangetoond dat het gros van de gastarbeiders van Marokkaanse komaf vanuit het Rif-gebergte afkomstig is, en deze berber, net zoals Volendammers, een rijk incest verleden kennen?
Dit met als gevolg dat de jeugd met diverse psychische problemen kampt, zoals schizofrenie.

Bij honden noemen ze dat ook wel 'doorgefokt'. Daar worden ze onbetrouwbaar en agressief van.

Is een onderzoek vanuit de Erasmus Universiteit geweest, kan hem alleen zo snel niet terug vinden.

frickY | 19-01-10 | 15:33

Kijk een Volkskrantleugentje:

'Terwijl allochtone kinderen even vaak een stoornis ontwikkelen als Nederlandse kinderen, ..'

Terwijl er zat onderzoeken zijn waaruit het tegendeel blijkt.

vander F | 19-01-10 | 15:33

@Inderdaad ... een schizofreen is nooit alleen !!!
* nog steeds in rijm-mode zit *
Je Verzint Het Niet | 19-01-10 | 15:24
En als een schizofreen nu zelfmoord wil plegen door van het dak te springen, hebben we het dan eigenlijk niet over een gijzelingsactie?

lovekila | 19-01-10 | 15:33

@Ashtrey

Noem mij 1 andere beschaving in de geschiedenis van de mensheid (!) waar zo veel mensen zo veel luxe hadden? Sterker nog: dat eigenlijk iedereen (!) een dak boven zijn hoofd heeft, voldoende te eten, stromend water etc.

Iets met ontevredenheid.

Aerostudent | 19-01-10 | 15:33

Du Mocro | 19-01-10 | 15:15
Ga toch heen met je guilt by association WO-II vergelijking, nitwit.

Krachtmeester | 19-01-10 | 15:22

Oke, dus als morgen de treinen weer zouden rijden om mocros te transporteren, dan zullen de meeste nederlanders met alle macht (desnoods ervoor springen) het proberen tegen te houden. Ik begin nederlanders steeds leuker te vinden.

Du Mocro | 19-01-10 | 15:31

Het probleem met de instroom bij de GGZ is eenvoudig op te lossen door het ziektebeeld 'bezeten' te noemen. Boven een bepaalde breedtegraad zijn mensen psychotisch, daar beneden heet het bezeten.

henriette | 19-01-10 | 15:31

Aerostudent | 19-01-10 | 15:23
11% in NL zit onder de armoedegrens.
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
1 op de 9 mensen, is er in mijn ogen 1 teveel.
Kom dus niet met zulke dooddoeners, de realiteit is nog altijd dat het heus niet zeau geweldig gaat als je nu wilt voorspiegelen..

Ashtrey | 19-01-10 | 15:31

phoeee... vroeger zei mijn vader ook al '.. die heeft zeker op zijn verkeerde oortje gelegen..' bedoelende dat dat vaak ten onrechte als excuus werd gebruikt voor crimineel gedrag. Nu wordt het aanvaarden van afwijkend gedrag gezien als oorzaak van dat gedrag? Pfff. Het wordt steeds gekker.

mental K | 19-01-10 | 15:30

@Ik kan Zwitserland aanraden, maar ook Noorwegen, UK, US, etc. zijn prima.
Balsaq | 19-01-10 | 14:26
UK raad ik tenzeerste Af, daar is het nog erger dan hier. US vind dat wij het zo goed doen en zij er nog veel van kunnen leren. Ook geen aanrader dus. De andere twee blijven mooie landen. Polen kan je hier ook onderscharen, die economie gaat groeien omdat ze de hub tussen Oost en West zijn. Verder nog nooit bontkraagje te zien daar, behalve bij strenge winters maar dan zijn het de Polen zelf :)

lovekila | 19-01-10 | 15:28

@Aerostudent | 19-01-10 | 15:23
Gelul!

Lets Kuttekrap | 19-01-10 | 15:26

Aerostudent | 19-01-10 | 15:00<
Ik heb vroeger veel moslims vrienden gehad.
Niet één daarvan is nog zonder strafblad
Niet één !
-
Ik weet, altijd weer die lui die beweren "ik ken zoveel moslims die... bla bla bla"
Je kent ze maar heel oppervlakkig omdat jij als Kafir nooit in vertrouwen zal worden genomen.
Ze zullen vriendelijk tegen je zijn zolang dat voor hun van voordeel is.
Maar je zult nooit meer zijn dan een Kafir, een minderwaardige ongelovige.
-
Jouw collega's zullen jou ook nooit als vriend bij hun thuis met familie uitnodigen omdat zoiets door de moslimgemeenschap niet gewaardeerd wordt.
Je nodigt namelijk geen Kafir uit voor een familiefeest !
-
Geloof me, jouw moslim collega's krimpen echt niet ineen als je ze dit verteld.
Als ze eerlijk tegen je zijn zullen ze het zelfs toegeven.
Ik heb 10 jaar in een moslim land gewoond en weet echt wel hoe die over niet-gelovigen denken.

Moi2 | 19-01-10 | 15:24

@j.fietsbel | 19-01-10 | 14:21
Inderdaad ... een schizofreen is nooit alleen !!!
* nog steeds in rijm-mode zit *

Je Verzint Het Niet | 19-01-10 | 15:24

@ widtvoet

Nee dat mag niet, want dan ben je een slappe zak van de linkse kerk die alles wil pappen en nathouden. We kampen in dit stinkend rijke land met enorme welvaart en iemand moet daarvoor boeten, dat is nou eenmaal hoe de gemiddelde oermens werkt.

Zet hem op Geert!

Aerostudent | 19-01-10 | 15:23

Schandalig dat in een ontwikkeld land als nederland *proest* de allochtonen (voorheen ook wel buitenlanders genoemd) in zo'n benarde positie zitten... meer geld naar de zieligheidsindustrie en vlug een beetje.

Sebnalak | 19-01-10 | 15:23

Geef ze dan gelijk een pamper voor volwassenen.

Je Verzint Het Niet | 19-01-10 | 15:23

Du Mocro | 19-01-10 | 15:15
Ga toch heen met je guilt by association WO-II vergelijking, nitwit.
Het is een al eeuwen bekend fenomeen dat er in Nederland notoir slecht gehandhaafd wordt, op alle gebieden. Wel wordt al-le verantwoordelijkheid in rapporten weggemoffeld. Ik wil gewoon een goed handhavende overheid, of het nu gaat om hooligans of scootertuigh. Telkens maar weer 'onderzoek' doen levert niet altijd wat op. Zelfs een schizofreen met een IQ van -20 weet ook wel dat-ie niet mag stelen, slaan, etc.

Krachtmeester | 19-01-10 | 15:22

@Zeeschuimer | 19-01-10 | 15:04

Nu heb ik helaas van dichtbij wel eens te maken gehad met psychoses en ik moet zeggen: enorme waarde hechten aan dure blingbling troep of het op hoge toon eisen van restecp hoorde niet echt bij het ziektebeeld. Ik word gewoon onpasselijk van de drang om criminaliteit bij allochtonen te verklaren vanuit een psychisch ziektebeeld. Types als Anja Meulenbelt gaan daarmee namelijk direct op de loop om de allochtone hufters tóch weer een slachtofferrol aan te meten.

zum kotzen | 19-01-10 | 15:22

Wat 200 jaar inteelt al niet voor gevolgen kan hebben...

Air van Boven Dorens | 19-01-10 | 15:22

@Du Mocro 15:15
Zit jij wel op de goede site?

necrosis | 19-01-10 | 15:22

Du Mocro | 19-01-10 | 15:15

Hoe komt u erop om dit verband te leggen. Fascinerend. Maar vooral vooringenomen. En niet een beetje.

pius | 19-01-10 | 15:22

Du Mocro | 19-01-10 | 15:09
Meestal wordt het omgedraaid. Iemand handelt crimineel, dus hij zal wel een psychose hebben, want anders zou je immers niet crimineel handelen.

Enfin, dat is decennialang het uitgangspunt geweest voor criminologen en nog steeds wordt er dikwijls zo geredeneerd. Wonderlijk - zo abnormaal is het niet om crimineel te handelen. De vraag is alleen wat je daar als samenleving mee zou moeten doen.

Nou ja, vraag. Bij mijn weten is er al jaren een Wetboek van Strafrecht. Daarin zouden hoge minimumstraffen moeten komen, omdat de rechterlijke macht al jaren het spoor bijster is en de crimineel maar wat laat aanschoffelen.

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 15:22

widtvoet ® | 19-01-10 | 15:17
lol@
pasopaardig Goh buuf, wat staan ze er weer heerlijk bij.
6 minutes ago from web

Ashtrey | 19-01-10 | 15:22

Hebben we al eens met een EEG onderzocht of er verschil is tussen een dode en een nog levende Marokkaan?

Oerkoendoe | 19-01-10 | 15:21

Mensen zouden gewoon eens wat aardiger tegen elkaar moeten durven zijn.

widtvoet ® | 19-01-10 | 15:17

Fantastisch die dubbele paspoorten. Je pleegt een delict en vlucht vervolgens naar je geboorteland en niemand kan je iets maken. Feit dat dit slachtoffers nalaat en geen veroordelingen moet toch een heerlijk stukje rust geven voor de gerechtshoven.

KeurMeester | 19-01-10 | 15:17

sorry klopt Hirsch Ballin

Kookviool | 19-01-10 | 15:17

Het ligt toch weer aan ons. Altijd wordt er wel iets gevonden om onszelf de schuld te kunnen geven.

Wijnand Duyvendak | 19-01-10 | 15:17

En politiek (s)links ... wat is de oplossing voor dit probleem?
Hetzelfde als altijd ... slechts twee woorden ... Meer Geld!
.
En van wie moet dat geld komen?
Hetzelfde als altijd ... Van de werkende en autorijdende bevolking natuurlijk!

James Lastig | 19-01-10 | 15:17

Kookviool | 19-01-10 | 15:14
Donner?? Je bedoelt EHB?

Ashtrey | 19-01-10 | 15:15

Soms is er ook gewoon behoefte aan duidelijke or-de-hand-ha-ving.

Krachtmeester | 19-01-10 | 15:14

In de zin van ''1945'', of bedoelde je wat anders?

Du Mocro | 19-01-10 | 15:15

Hulpverleners met een gummieknuppel zou dat helpen?

aderkalkballenbroek | 19-01-10 | 15:15

Du Mocro | 19-01-10 | 15:09
Ik ben geen Wildersaanbidder en ik geloof je toch niet. Criminaliteit kent vele oorzaken, waarvan er ongetwijfeld ook wel medische zijn te noemen. Maar we hebben de overheid niet opgericht om allerlei maatschappelijke problemen te medicaliseren. Soms is er ook gewoon behoefte aan duidelijke or-de-hand-ha-ving.

Krachtmeester | 19-01-10 | 15:14

@Fuckje
Broodje Donner is nu bezig, wat een drama is die man zeg.
Gaat over Saban B. die nog steeds los rondloopt, maar broodje Donner heeft hem helemaal op het spoor als ik het moet geloven.

Kookviool | 19-01-10 | 15:14

@Een relatie met hun cultuur of nog beter hun geloof kan echt niet de oorzaak zijn lijkt mij.
Marcus Porcius Cato | 19-01-10 | 14:48
indirect is dat het dus wel, omdat dit geloof het huwelijk tussen neef en nicht bevorderd. En op de lange termijn doet inteelt niet veel goed. Dat weten we hier in Nl al langer, vb Urk, Katwijk...

lovekila | 19-01-10 | 15:14

Het boek en toneelstuk De heren van de thee krijgen ineens een heel andere betekenis.

websenior | 19-01-10 | 15:12

Ik zou "de zorg" niet gelijk de schuld willen geven, sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden, verder ben ik niet bekend met genen die criminaliteit veroorzaken.
Ik ben wél bekend met de risico's van neef-nicht, broer-zus en ouder-kind relaties.
De kans op afwijkingen is enorm en kunnen tot grote gezondheidsrisico's leiden voor de kinderen die uit zo'n relatie voortkomen.
Ik zie de huidige overheid echter geen maatregelen treffen, daar zijn ze te slap voor en het is niet policor.
@Graaf Fledermaus 14:39
Denk jij écht dat NL niet zonder CDA kan, wat mij betreft nemen ze de komende 20 jaar plaats in de oppositie, 4 kabinetten BalkEllende en er is amper een besluit genomen.
Doofpotteren en vooruitschuiven is wat ze doen.

necrosis | 19-01-10 | 15:10

Gewoon "eigen schuld".
<p> </p>
Dus heel simpel: 3 misdrijven en dubbel paspoort-- het land uit en nooit meer terug.
3 misdrijven en geen dubbel paspoort.-- levenslang. En niet in Nederland want dat is veel te duur, maar uitbesteden aan Spanje, Polen of een of ander ander land met goedkope kl*te gevangenissen.

Vogelbeest | 19-01-10 | 15:09

Die zorginstelling heeft gelijk, vaak is criminaliteit gelinkt aan psychose, maakt niet uit of je nederlander of mocro bent, maar de meeste Wildersaanbidders hier geloven dit natuurlijk niet.

Du Mocro | 19-01-10 | 15:09

Ah eindelijk de officiële verklaring voor het Marokkanen probleem, ze zijn achterlijk.
Tot die conclusie was ik al 5 jaar geleden gekomen.

Poepus | 19-01-10 | 15:08

artsen durven gewoon hun handen niet vies te maken ...

schrander | 19-01-10 | 15:07

Tja, eigenlijk zijn we allemaal patienten. We missen allemaal wel een schroefje of lijden al dan niet ernstig aan een jeugdtrauma. Den Haag, doe er wat aan!
Nederland verwordt straks tot één grote kliniek annex praatgroep. China 2.0.

Krachtmeester | 19-01-10 | 15:07

Gewoon direct na de geboorte je kind inleveren bij het opvoedingsdepartement van minister Rouvoet, en na 18 jaar krijg je hem/haar welopgevoed terug.

N.O. Brains | 19-01-10 | 15:07

Nee menier, ik niet crimineel, iek randdebiel.

robert39 | 19-01-10 | 15:06

@Teun |14:48
Het is allemaal compleet nietzeggend, dus ik kan er verder niets over zeggen.

fuckje | 19-01-10 | 15:04

zum kotzen | 19-01-10 | 14:54
Klopt. Maar psychoses (waangedachten, achterdocht, geen grip op de realiteit) op een vroege leeftijd kan het begin zijn van schizofrenie.

Zeeschuimer | 19-01-10 | 15:04

Aerostudent | 19-01-10 | 14:57
't Schijnt dat er in Gorinchem onlangs nog rellen zijn geweest tussen Molukkers en allochtonen - dat is de Volkskrant.

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 15:02

Als Marokkaanse jongeren nu minder zouden blowen dan zouden ze minder djinns hebben en betere Moslims/burgers zijn.
Verder is er een rol weggelegd voor de ouders en hebben veel ouders die verzaakt. oud nieuws. MOet je het negeren? Kan1 Moet je achter de voordeur? Zou ik zeker doen. Spijbelen? Hup... pourqois? Slecte resultaten, afwezig starende blik, ruzie op het schoolplein. praten/dealen.

Einde van de Domheid | 19-01-10 | 15:00

KeurMeester | 19-01-10 | 14:53
Het probleem is meer dat in deze partijen die mensen zitten voor wie een gewone baan te vermoeiend is.
Deze mensen zijn gewoon vreselijk asociaal en gaan liever parasiteren op de gemeenschap door te "werken" voor subsidiesponzen.
Goed salaris, extreem relaxte werkomstandigheden en absoluut geen enkele verantwoordelijkheid afleggen.
Dat ze daarmee Nederland kapot maken interesseert ze niet, als zij maar hun geld krijgen.

Moi2 | 19-01-10 | 15:00

@Moi2

"De ene kinderlijke naïeve ideetje na de ander wordt verzonnen, behalve de meest voor de hand liggende, namelijk dat Moslims criminaliteit tegen een niet-moslim niet als criminaliteit zien."

En autochtonen zijn heel toevallig wél crimineel om die kinderlijke naïve ideeen?

Hoe veel molsims ken jij persoonlijk, die er zo over denken? Ik ken er een heel stel, hoogopgeleid dat wel, die ineenkrimpen van walging als je zulke waanideeen aan ze voorlegt.

Aerostudent | 19-01-10 | 15:00

Conclusie : het zijn pamperfinnen .

dogbitedog | 19-01-10 | 14:58

Goh, dus ze gaan dat on(be)handelbaar tuig weer massaal in de wajong droppen? Krijgen we er weer een sloot "zangers lichte muziek" bij?
Alsof dat relatief schijntje hun van de straat zou kunnen houden, hun bling-bling ego vergt merkkleding en een dure auto/scooter, daarnaast moeten ze zich binnen de pikorde van hun mattie's toch met enige regelmaat bewijzen, door met een pipa te gaan zwaaien voor een argeloze winkelier die inmiddels al vaker onder schot is gehouden dan de gemiddelde gepensioneerde zandhaas.
En dan te bedenken dat het zo veel goedkoper kan, gewoon, met een enkeltje zandbak, dan wel een stuk touw...

koen_c_s | 19-01-10 | 14:58

Van de Laan wil etnisch gaan registreren (is Spong al wakker?)

N.O. Brains | 19-01-10 | 14:58

@Yoober64
Precies. Niveau van de reacties is naar mijn mening ook vrij oppervlakkig in deze. Als men verder leest dan alleen de kop, beter nog het gehele stuk in de Volkskrant zelf, zal men ontdekken dat er nergens excuses worden aangedragen voor het feit dat allochtonen vaker crimineel zijn. Wel een oorzaak voor het feit dat allochtonen met psychische stoornissen onderbehandeld blijven, in tegenstelling tot autochtonen. Logisch gevolg van niet kunnen aarden in de maatschappij is dan een groter risico op crimineel gedrag.

1+1=2 en geen 3, geenstijl.

Aerostudent | 19-01-10 | 14:57

Nu is het natuurlijk ook wel zo dat je als Marokkaan nooit iets goed kunt doen.

Uhh... ja, dat is zo.

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 14:56

Finchische stoornis (dank fuckje)
" Een door hulpverleners bij criminele allochtonen bewezen ziekte die prima behandelbaar is mits er maar genoeg fondsen beschikbaar komen. Negatief resultaat altijd door te beperkt aanwezige fondsen. Finchische stoornis wordt primair veroorzaakt door een gebrek aan liefde van de samenleving voor de zieke. "

Oerkoendoe | 19-01-10 | 14:56

Aha! Jeugdzorg gaat de problemen achter de voordeur oplossen @vragenuurtje! *proestend en ROFLLOL-lend over de vloer schuddebuikt*

Krachtmeester | 19-01-10 | 14:56

Ik dacht trouwens dat psychische stoornissen als schizofrenie zich niet eerder dan het 15e levensjaar openbaren, en bij veel mensen pas in / na de adolescentie. Hoe kan het dan dat veel finnetjes vóór het puberen, op hun 12e ofzo, al volleerde crimineeltjes / klootzakjes zijn?

zum kotzen | 19-01-10 | 14:54

stop pamperend links!

Bluebook | 19-01-10 | 14:53

Ik word zo vreselijk moe van die simplistische, kinderlijk naïeve Linkse redenen waarom moslim kinderen crimineel zijn.
De ene kinderlijke naïeve ideetje na de ander wordt verzonnen, behalve de meest voor de hand liggende, namelijk dat Moslims criminaliteit tegen een niet-moslim niet als criminaliteit zien.
-
Het antwoord is altijd, nog meer geld en nog meer focus.
Die klootzakken worden al doodgeknuffeld, met averechts effect.
Wat zeggen die linkse kinderlijk naïeve subsidieparasieten ?
Nog meer doodknuffelen, dat werkt !
-
Triest dat er in Nederland zoveel zijn die te beroerd zijn om te werken maar liever parasiteren op de gemeenschap en "sociaal" gaan doen in een subsidiesponzen clubje.

Moi2 | 19-01-10 | 14:53

hahaha, Geert gaat jullie vet geld uit de portemonee trekken... wacht maar....

Einde van de Domheid | 19-01-10 | 14:53

Pvda & Groenlinksch-liefde: Meevoelen met de zieligerds en ze hulp aanbieden door ze ergens weg te moffelen in de maatschappij. Maw. de bevolking mag( moet) ze helpen.

KeurMeester | 19-01-10 | 14:53

@Schoorsteenveger | 19-01-10 | 14:40
Helemaal met je eens!

@ Krachtmeester | 19-01-10 | 14:42
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat de autochtone ouder sneller zal herkennen dat zijn kind bijvoorbeeld adhd heeft, waar een allochtone ouder eerder zal zeggen dat zijn kind gewoon druk is.. En waar het die vroege signalering betreft schieten die allochtone ouders gewoon tekort, dat blijkt. En doordat deze vroege signalering ontbreekt blijven de kinderen die problemen hebben, met zichzelf in de knoop zitten en raken in de problemen. Komen zo vaak in aanraking met justitie, waar dan alsnog een diagnose wordt gesteld.
Dit gebeurt bij autochtone kinderen statistisch gewoon veel minder.
Het percentage jongeren dat allochtoon is: 25%
Het percentage allochtone jongeren in een JJI (jeugdgevangenis): 60 %
En het percentage jongeren met een psychische stoornis in een JJI: 90%
(bron ditzelfde volkskrant artikel)
De berichtgeving is zeer oppervlakkig hier op GS, jammer had ik meer van verwacht

Yoober64 | 19-01-10 | 14:52

Het is ook heel normaal. Als je tante ook je moeder is tenminste.

godsammekrake | 19-01-10 | 14:51

@no Brains

Tja, de weg naa het loket in de bibliotheek ook niet, vandaar dat het loket naar de voorkant van de moskee kwam

Fatwa | 19-01-10 | 14:50

Tegenwoordig heeft elk kind wel al een x aantal psychische problemen met veel verschillende oorzaken.. Of je nou een ras echte Nederlander bent of niet.
Big f*ing deal, dit is weer een typisch geval van gevolgen aanwijzen.
Als je nou weet te vinden waar die problemen vandaan komen, DAN heb je pas een goed onderzoek gedaan.. Kun je het namelijk ook oplossen.

M_K | 19-01-10 | 14:49

Ik vind het trouwens wel handig als allochtonen, vooral Marokkanen en Antillianen, geregistreerd worden. Dat scheelt een hoop extra werk in de nabije toekomst.

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 14:49

*tijdelijk even out is*

Teun van het Tuinpad | 19-01-10 | 14:49

Juist. Psychopathie is ook een psychisch ziektebeeld. Maar een psychopaat die misdaden pleegt kan nog wel 100% toerekeningsvatbaar worden geacht. Treurig altijd, die pogingen om crimineel en antisociaal gedrag van allochtone huftertjes (altijd jongetjes, hebben de meiden misschien minder last van pyschische stoornissen???) te verdedigen / verklaren vanuit het perspectief van 'ziekte' of beter nog, 'de autochtone maatschappij'.

zum kotzen | 19-01-10 | 14:48

Nou ja, zolang het maar niets met de Islam te maken heeft dan vind ik alles goed. Een relatie met hun cultuur of nog beter hun geloof kan echt niet de oorzaak zijn lijkt mij. Het is wel zielig natuurlijk dat juist weer de allochtonen onbehandeld achter blijven. Zij zijn ook altijd het kind van de rekening en het is goed dat de Volkskrant dit intens zielige nieuws onder onze aandacht brengt. De Volkskrant, uw krant voor het weg bagatelliseren van de echte redenen.

Marcus Porcius Cato | 19-01-10 | 14:48

fuckje | 19-01-10 | 14:46
Helaas.
Hou me op de hoogte!
Onder het mom van aardig zijn, zeg maar.
;

Teun van het Tuinpad | 19-01-10 | 14:48

Nu ook bij het vragenuurtje.

loerelau | 19-01-10 | 14:47

Oh god, ze weten de weg naar de hulpverlening niet te vinden.

N.O. Brains | 19-01-10 | 14:46

gelul, deze mensen voelen een existentiële leegte en zijn niet meer te redden. Enkeltje Caraïben graag!

toutefois | 19-01-10 | 14:46

-weggejorist-

theo4116 | 19-01-10 | 14:46

@Teun....
Te triest voor woorden, de meeste parlementariers. Kijk je ook mee?

fuckje | 19-01-10 | 14:46

Zolang de PVDA het voor het zeggen heeft heb je gelijk Hoxha, maar dat gaat veranderen. The sooner the better

doskabouter | 19-01-10 | 14:46

@Graaf Fledermaus 14:39
NEEEE! Wat er ook gebeurt, géén CDA meer aan de macht. Vergeet niet dat zij voor een heel groot deel verantwoordelijk zijn voor de deplorabele staat waarin 0031 verkeert. Doe me dan een coalitie VVD/PVV/SP. Wellicht moeilijk werkbaar, maar minder gehinderd door een sprookjesgeloof en wel een aardige afspiegeling van de mening van het volk.

koolteer | 19-01-10 | 14:45

@fuckje | 19-01-10 | 14:44:

MET varkenslappen hè, dan dan weer wel! :-)

Balsaq | 19-01-10 | 14:45

Krachtmeester | 19-01-10 | 14:42
Now that you mention it: Vanochtend zat ik waratje nog te telebankieren!

Berserker Nr. 666 | 19-01-10 | 14:45

fuckje | 19-01-10 | 14:44
Had je iets beters van hem verwacht ?
;)

Teun van het Tuinpad | 19-01-10 | 14:45

tele2 | 19-01-10 | 14:27

Inderdaad, de boeren in het volgende filmpje zijn dan ook hoogstwaaarschijnlijk van Finse afkomst. www.spitsnieuws.nl/archives/video/2009...
Van mij mogen ze wel de q-koorts krijgen, lost het achterliggende probleem zich vanzelf op. Waarom hebben we die beesten eigenlijk geruimd? We hadden ze net zo goed, beter nog, i.p.v. de maandelijkse uitkering aan onze Finse troetelpsychootjes kunnen geven. Weg loverboy-probleem, aanrandingen en verkrachtingen etc. etc.
Wakker worden Nederland, er zijn ontelbaar veel oplossingen!

lipjeslezer | 19-01-10 | 14:44

@Schoorsteenveger | 19-01-10 | 14:40
Dank voor uw stuk. Ik had even geen zin om het uit te leggen.

Porrello | 19-01-10 | 14:44

Fatwa | 19-01-10 | 14:32
Haha, je hebt nog een punt ook.

Vieze Tonnie | 19-01-10 | 14:44

Het Llinksch-refrein: ik ben slecht en ik wil bloeden!!!! (ten laste van uw rekening, dat dan weer wel) (en dan hou ik ook een beetje voor mezelf achter, ok?)

Rest In Privacy | 19-01-10 | 14:44

Tofu Dibi gaf nog geen minuut geleden DE oplossing: Buurtbarbeques in de Vogelaarwijken!
Echt, ik ben nuchter, en verzin dit niet!

fuckje | 19-01-10 | 14:44

Yoober64 | 19-01-10 | 14:32
O, ik begrijp het al. We hebben het hier dus niet zomaar over doodnormale MENSEN (die overigens gewoon wél dagelijks werken, autorijden, behangen, tele-bankieren, koken, you name it), maar over een soort achtergestelde indianen die geesten zien. Gelukkig dat we dat nu weten zeg! Culturele antropologen, kom er maar in!
Wat denk je nou, dat schuld en schaamte bij autochtonen niet zou voorkomen?
Pseudo-wetenschappelijke bullcrap, dat schrijf je. Een mens is een mens is een mens. Cultuur speelt EEN belangrijke rol, maar overdrijven is ook een kunst. En het laatste wat overheden moeten doen, is om eveneens in die overdrijving te gaan zitten.

Krachtmeester | 19-01-10 | 14:42

De schaamtecultuur, het haantjesgedrag, de doelloosheid, het alles willen hebben (en dan ook nog een beetje meer) maar er weinig tot niets voor willen doen, het gebrek aan zelfreflectie en relativeringsvermogen en geweldverheerlijking..... zow: dat was de analyse.

Optiefstralen met al dat begrip: mensen laten zich alleen behandelen wanneer ze dat zelf willen... en dit soort mensen WILLEN doorgaans niets.
Krijgen, hebben en houden: dat is de bomb.

Biep | 19-01-10 | 14:41

@Graaf Fledermaus | 19-01-10 | 14:39
Wat jij vind mag je houden.
Ik weet niet veel zeker, maar een ding wel en dat is dat reaguurders het nooit ergens over eens zijn.
Ik hoop dat we het daar over een kunnen zijn, ja?

lieverdeauddanreaud | 19-01-10 | 14:41

hulpverleners

Graaf Fledermaus | 19-01-10 | 14:41

Kunnen we afspreken dat we het nog één jaar proberen met de softe aanpak, en mocht er dan nog geen verbetering optreden, we daarna overgaan op deze methodiek? resources.bplondon.org/images/antiinsp...

koolteer | 19-01-10 | 14:41

20 hulverleners of één ticket naar huis.

Zo moeilijk is die keuze toch niet....

Graaf Fledermaus | 19-01-10 | 14:41

"Terwijl allochtone kinderen even vaak een stoornis ontwikkelen als Nederlandse kinderen, is de kans dat hun probleem wordt behandeld de helft kleiner."
Wat ik niet lees is hoe dat komt. Er wordt gesuggereerd dat het probleem bij de zorginstellingen ligt, maar dat is natuurlijk lulkoek. De vrijwillige instroom van 'Nederlandse' kinderen is natuurlijk veel groter dan die van 'allochtone' kinderen. Met andere woorden, de sociale context is volstrekt anders, de rol van de ouders is volstrekt anders. Moeten die zorginstelligen 'dus' actief achter de voordeur van de allochtonen gaan duiken, die kinderen naar buiten sleuren en in behandeling nemen om de statistieken recht te trekken? Is het de rol en de plicht van zorginstellingen om culturele verschillen tussen bevolkingsgroepen te compenseren dan wel te verdoezelen? Is het de rol van de zorginstellingen om de multiculturele droom zoals die nog steeds gedroomd wordt overeind te houden? Ik denk van niet. Het probleem zit 'm in het verschil tussen instroom en dat verschil gaat terug op culturele verschillen die in het huidige politieke klimaat onbenoembaar moeten blijven.

Schoorsteenveger | 19-01-10 | 14:40

"Steeds meer allochtone cliënten melden zich aan bij Altrecht. "
www.altrecht.nl/eCache/INT/53/266.html...
"Nu al is meer dan de helft van alle cliënten afkomstig uit de allochtone doelgroep."

prekert | 19-01-10 | 14:40

Ik vind dit behoorlijk stigmatiserend t.o.v. mensen met psychische stoornissen. Hoezo zouden die crimineel zijn dan?

lieverdeauddanreaud | 19-01-10 | 14:39

@allemaal
Ik denk niet dat we hier nog iets op hoeven te zeggen. Ik weet niet hoe het met de rest van de reaguurders zit, maar in mijn directe omgeving spreekt inmiddels zo'n 60-70% van de mensen die ooit met hart en overtuiging op PVDA, D66 en SP stemden, openlijk hun steun uit voor de PVV. Ik denk dat een coalitie van VVD, PVV en CDA de enige optie is die nog rest na de volgende verkiezingen. Helemaal als GW veroordeeld wordt en er nog meer scooterkloodtzak "incidentjes" plaatsvinden. Daarna is het denk ik wel een heel eind afgelopen met de kansjongerenterreur in ons land.

Graaf Fledermaus | 19-01-10 | 14:39

@ Fatwa | 19-01-10 | 14:32
"... struikel je over je vele broertjes en zusjes die maar als een soort tsunami uit de vulva van je moeder bleven komen..."
EPIC.

@ 00:00:01 | 19-01-10 | 14:38

@Jan Shit | 19-01-10 | 14:27:

De Suisse Romandie is dan ook een linksche poel des verderfsch; nee, ik heb het over Zwitserland, met een hoofdletter --die Deutschschweiz dus-- alwaar zulksche linkschheid nauwelijks van toepassing is.

Zürich als stad heet links te zijn in de Deutschschweiz, maar geloof me, in vergelijking met bijna elke Nederlandse stad is het gelukkig rechts genoeg.

Balsaq | 19-01-10 | 14:37

Loop maar eens door een ziekenhuis alleen maar habbiebabbies.
Ik snap niet die medici nog niet berbers en arabisch praten.
Had een hoop gescheeld in Nijmegen.

Bokkie | 19-01-10 | 14:37

En als 60% inkomstenbelasting niet genoeg is om dit geweldige voorstel te betalen verhogen we 't toch gewoon nog een keer ?

despecialist | 19-01-10 | 14:36

Dat hele islamvolk heeft problemen, iq van een geit en psygisch zwaar gestoord...

Bill le Koek | 19-01-10 | 14:35

De arremietige resten van de links politiekcorrecten doen zo ontzettend hun best om de waanzinnige islamitische tak van de multicul te verdedigen tegen die Wilderse horden dat het grappig wordt.

Hanxie | 19-01-10 | 14:33

Kaas de Vies | 19-01-10 | 14:26
Meer met aannemelijke zekerheid

JodelDeBodel | 19-01-10 | 14:32

Tja, hoe wordt je schizofreen?

Als je een 'geloofsoveruiging' (smerig akelig woord is dat geworden) hebt die je verteld wat je allemaal moet laten en moet haten, dan draai je ook wel door als je bijvoorbeeld je blanke klasgenoot Jan ziet staan met een biertje terwijl hij lekker staat te zoenen met Karin en zich opmaakt om een lekker vrijdagavond wipje te maken...(met andere woorden :gewoon gelukkig is en zijn leven invult naar eigen inzicht)

En verder met situatieschets gaand:
Ongezellige vodden voor het raam, een arabisch vatsig kleedje waar je met je blote voeten op moet lopen en de geur van knoflook die van je ouders afkomen (deodorant is belast met een fatwa). En terwijl je nog denkt aan Jan en Karin struikel je over je vele broertjes en zusjes die maar als een soort tsunami uit de vulva van je moeder bleven komen en dan denk je toch : " goh, volgens mij ben ik hier thuis wel schizofreen geworden ja'

Fatwa | 19-01-10 | 14:32

@Kaaas de Vries: PRECIES!

joemiejas | 19-01-10 | 14:32

Ik heb het artikel van de volkskrant zojuist gelezen, en daaruit kwamen andere conclusies dan hierboven gesteld.
Er is sprake van ontkenning bij de ouders van de allochtone kindertjes als er zich psychische problemen voordoen. Bijvoorbeeld dat in Turkije en Marokko schizofrenie niet als zodanig benoemt of herkent wordt, maar bezetenheid wordt genoemd. Dit resulteert erin dat de ouders deze problemen niet bij hun kinderen herkennen, of uit angst voor sociale represailles dit achterhouden tegen de omgeving. DAT is de reden dat een groot deel van de allochtone kinderen met psychische problemen niet bij de reguliere, vrijwillige, zorg geholpen wordt, maar via de justitiële weg.

Yoober64 | 19-01-10 | 14:32

-weggejorist-

libia majora kalus | 19-01-10 | 14:31

tsja, hard roepen : "Jij bent een racist", voordat je het zeker weet, kun je ook als een minderwaardigheids-complex beschouwen ..
"Mijn land is beter als nederland" als megalomanie en "jouw moeder is een hoer ", zou je ook als sexueel gefrustreert kunnen zien ...

demonizer | 19-01-10 | 14:31

Prachtig toch? Een van de snelste manieren om van crimineeltjes af te komen is ze onder de rokken van zielzorgend Nederland te proppen.

Jaap de Paap | 19-01-10 | 14:30

seven | 19-01-10 | 14:28
Thanks.
*snel lezen gaat*

Teun van het Tuinpad | 19-01-10 | 14:30

Kan PsygoMocro straks een mooi rijmpje schrijven hoe ze m hebben genezen...

Fapswans | 19-01-10 | 14:30

Pfff, als je al kijkt naar wat een psychische stoornis is wordt je wel heel bedroefd. Een meisje van 26 dat zegt depressief te zijn hoeft al niet te werken. Zwak begaafde jongeren wordt meer vergeven als ze in de criminaliteit gaan, terwijl dat geen excuus is (hoe dom moet je zijn om 'nee dat mag niet' niet te begrijpen).

Echter voor de zeer beperkte groep die echt iets heeft (psychoses, schizofrenie) mag er wel aandacht zijn. Er zijn mensen die gewoon echt ziek in hun hoofd zijn (en dan bedoel ik niet ziek in het hoofd als de gemiddelde reaguurder). Maar die mensen die de hulp echt nodig hebben dienen dan ook goed behandeld te worden. Dus niet ze met een parcetamol weer de straat op keilen, maar behandelen tot we zeker weten dat er maar één persoon de kliniek verlaat en niet twaalf persoonlijkheden of iemand met dertien roze olifanten.

Maar, wat ik wel vind is dat het allemaal nu te makkelijk afgeschoven wordt op psychische problemen. ADHD, MS, depressiviteit, etc. er zijn mensen die er écht last van hebben, maar de meeste mensen met dit soort problemen zijn gewoon ongelovelijke zeuren.

harry1588 | 19-01-10 | 14:30

Gelukkig, er is dus tóch een verklaring gevonden.

Gezwelgje | 19-01-10 | 14:29

105 Teletekst di 19 jan
***************************************
Mariniers begeleiden hulpverleners

***************************************
`Nederlandse mariniers gaan in Haïti
Nederlandse hulpverleners bij hun werk
begeleiden.Ook gaan ze helpen bij de
evacuatie van weeskinderen.Gisteren
kwam het marineschip Hr.Ms.Pelikaan aan
in de haven van Haïti.'

Zomaar een knotsgekke gedachte: zouden we onze staande bij Jantjes niet ook voor de begeleiding van hulpverleners in 0031 kunnen inzetten?

Krachtmeester | 19-01-10 | 14:29

Zou het niet door neef nicht relaties komen?

Braakbal | 19-01-10 | 14:29

Daarom moeten alle anderen ook een stoornis of post traumatisch stress syndroompje oplopen. Gelijkheid boven alles. //cyn.mode//

Stroopdoos | 19-01-10 | 14:28

Uiteraard, het is niet hun schuld.

Steilloos ten Onder | 19-01-10 | 14:28

Marokkaanse jongens zijn big business voor &#8216;welzijnsmaffia&#8217;

Het Parool, 7 april 2007. " Meer dan dertig organisaties en jaarlijks miljoenen euro&#8217;s voor een paar honderd Marokkaanse probleemjongeren in Slotervaart. En nog steeds de hoogste score op inbraak, geweld en vandalisme. Concurrentie onder zorgaanbieders: &#8216;Twintig hulpverleners op één gezin helpt niet. "
mariannelamers.nl/?p=120 (volledige artikel daar te lezen)

seven | 19-01-10 | 14:28

lipjeslezer | 19-01-10 | 14:26

We hebben meer geiten nodig in Nederland? :)

tele2 | 19-01-10 | 14:27

‘Wij zijn de enige GGZ-instelling die etnische herkomst registreert. Daardoor hebben wij dit kunnen onderzoeken.
---
In ieder geval +1 voor het lef van deze instantie.
Maar als het aan de politiek ligt zal hier snel een verbod voor komen...

da wizard | 19-01-10 | 14:27

Ondertussen kan haast een aparte sectie worden opgericht voor alle berichtgeving over Fincidenten (prachtig gevonden!) en aanverwante gebeurtenissen.
'
Ik lees net dat de hele situatie in Culemborg nog steeds gespannen is : "Zaterdag reed een Marokkaan in op de betonblokken van de afgezette Diepenbrockstraat." (is al anderhalve week geleden, maar ik heb het gemist in het nieuws).
'
Wellicht dat dat ook de reden is dat niet altijd alles bij naam word genoemd in allerhande nieuwsberichten, omdat het probleem op die manier wel heel makkelijk zichtbaar word gemaakt voor 'de rest van Nederland'.
'
@Balsaq; ik was laatst in Geneve, en voelde me direct 'thuis' op het station in Geneve. Het leukste was nog dat het algemene uniform (botnkraagjes, petje & nikes) ook daar van toepassing was.

Jan Shit | 19-01-10 | 14:27

@ seven | 19-01-10 | 14:22
Inderdaad. Vraag me af wie de opdracht voor dit onderzoek gegeven heeft. Wellicht één van de (zorg)verzekeraars waar de schrijver in de laatste alinea aan refereert?

@ 00:00:01 | 19-01-10 | 14:26

"Jawel, autochtone kinderen hebben evenveel stoornissen als allochtone..."
Dat verbaast me. Het was altijd een feit dat er gewoon meer stoornissen voorkwamen bij allochtonen..
www.trimbos.nl/onderwerpen/feiten-cijf...

Zeeschuimer | 19-01-10 | 14:26

@Fatwa | 19-01-10 | 14:22:

Je zult er wel even voor moeten zorgen dat er iemand voor 150% (dacht ik) van je studieschuld garant staat (vraag je ouders), en dan zou ik inderdaad maar vertrekken.

Ik kan Zwitserland aanraden, maar ook Noorwegen, UK, US, etc. zijn prima.

Balsaq | 19-01-10 | 14:26

Die 'stoornissen', worden die niet veroorzaakt door de welig tierende inteelt binnen de Finse families? Als die Mohammeds nou eens kappen met hun nichtjes aan te duwen en zich gewoon weer oud en vertrouwd aan de geiten vergrijpen, is er niks aan het snotje! Probleem lost zich op deze manier vanzelf op. Ik zeg: DOEN!

lipjeslezer | 19-01-10 | 14:26

Misschien heeft het ook met inteelt te maken?

Kaas de Vies | 19-01-10 | 14:26

Ze moeten gewoon wat vaker fietsen. Want van lichaamsbeweging wordt je de helft minder depressief.

Niet voor Jan | 19-01-10 | 14:25

Verder totaal niet relevant, maar...
landelijk examen Financial Auditing gehaald. :) Drie hoeraatjes voor mijzelf.

Henry | 19-01-10 | 14:25

Zie hier: Poging nummer 7967834589345 van linksch om maar niet de kudtmarokkanen de schuld te geven van hun criminele gedrag.

tele2 | 19-01-10 | 14:24

SNEL, duw dit onderzoek in de doofpot en ontsla die mensen.
De telefoon bij het anti-discriminatie bureau staat al roodgloeiend...

da wizard | 19-01-10 | 14:23

Power stems from the barrel of a gun.

Blijf het zeggen: soms wordt slechts één taal begrepen. Meestal is dat de taal die men zelf ook spreekt.

Nee dus! | 19-01-10 | 14:23

@balsaq

*in juni afstudeerd en een leven in betere oorden gaat organiseren*

Fatwa | 19-01-10 | 14:22

Werkt thee tegenwoordig ook voor psychologische aandoeningen?

königsberg | 19-01-10 | 14:22

Nu ook allochtonen niet veilig voor de gesubsidieerde geitenwollensokken welzijnsmaffia. Problemen betekend daar puur kassa, dus echt oplossen is het slachten van de kip met de gouden eieren. (Lees subsidie)

seven | 19-01-10 | 14:22

Gelukkig, de web_krijter is me voor.
Anders zou je toch gaan denken dat ik een stoornis heb overgehouden in mijn jeugd.

Teun van het Tuinpad | 19-01-10 | 14:22

Ja, dat we dààr nooit aan gedacht hebben!

Dit is onvoorstelbaar. Dit kan alleen in Nederland. Ik kijk vanuit .ch toe, en vraag me werkelijk af waarom er nog hoogopgeleiden zijn die in Nederland blijven wonen.

Balsaq | 19-01-10 | 14:21

Als ik zeg schizofreen denk ik echt aan een autochtoon ?

a fout
b nee aan bontkraagjes

j.fietsbel | 19-01-10 | 14:21

Dus de fout ligt bij de hulpverleners ? Dat heb ik altijd al gedacht.

samuel colt | 19-01-10 | 14:21

Tofik Dibi stelt dit zo aan de orde in het vragenuurtje, ook op ned.1 te zien.

fuckje | 19-01-10 | 14:21

Ook nog wel naar de volkskrant gestuurd. Hadden ze het niet beter naar de TeleVaag kunnen sturen? :D

Zarkul | 19-01-10 | 14:20

Nee, nee, zeg niks, te makkelijk.

web_krijter | 19-01-10 | 14:20

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl