Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vaag verhaal in Marianne Vaatstra Zaak

mariannesepia.pngEen van de hardnekkigste verhalen die tot op de dag van vandaag in het Friese Kollum de ronde doen, is dat tijdens het onderzoek naar de moord op Marianne Vaatstra de zoekactie met speurhonden van hogerhand werd afgelast. Omdat de honden een politiek onwenselijke kant op liepen. Naar het AZC. Kassameisje Marianne Vaatstra werd op 1 mei 1999 verkracht en vermoord. Ze was 16. De dader werd niet gevonden en vier jaar later ging het dossier in een lade. Maar in Kollum en omstreken hebben ze het er nog over. De speurhonden -zo wil de mare- liepen in 1999 namelijk linea recta richting het aan het plaats delict grenzende asielzoekerscentrum. Een of andere politiek-correcte superieur bij het Openbaar Ministerie besloot daarop de zoektocht af te blazen en de honden terug te roepen. Zeggen ze in Kollum. Nog steeds. Dus we hebben het ook maar van horen zeggen. Kan gelul zijn. Nergens wordt zoveel geluld als in dorpen. Later werd door Justitie in Leeuwarden gecommuniceerd dat uit DNA-onderzoek was gebleken dat de dader een blanke West-Europeaan was. Het hielp weinig, daar in FRL. Misschien is het niks, misschien is het alles. De Televaag heeft vandaag een verhaal over een veroordeelde hashman die met een hele vage gast in een Noorse gevangenis heeft gezeten. Artikel HIERRR.

Reaguursels

Inloggen

koffieboer | 14-01-10 | 14:38 - Een van deze asielzoekers heeft naar haar ook een snijdende beweging langs z'n keel gemaakt en de gestolen fietsen waarop ze reden lagen vlakbij het dode lichaam van Marianne. Voor de moord hebben bewoners van het azc ook twee piepjonge meisjes uit Kollum verkracht, dit was te lezen in Panorama of de Nieuwe Revu. Daarin stond ook dat de politie het azc niet binnenmocht van mevrouw de directeur om de bewoners niet te stigmatiseren. Dit verhaal stinkt, het zal je kind maar zijn dat door haar eigen regering voor de tweede maal werd verkracht.

ineke | 15-01-10 | 02:22

Alberto Stegemann gooi alles aan de kant hier ligt je kans. Je laatste kans om ever serieus genomen te worden. Een van de tips: een van de belangrijke verdachten is in die nacht overgeplaats naar het ROA Musselkanaal in een "Nacht und Nebelactie" (bron: Telegraaf). Aan de slag. Doel: ontmaskering van een van de grootste links politiek-correcte doofpottenacties in de jaren 90tig ter voorkoming van "de" Volksopstand. Bij succes: maatschappelijke acceptatie als een van de belangrijkste (misdaad)journalisten (Peter kan wel wat concurrentie gebruiken).

ad melkert | 14-01-10 | 23:49

Doen we over... Voelt natuurlijk lullig dat je één van de weinigen bent waarvan het DNA reeds verplicht is opgenomen in een DNA database... krijg je onmiddellijk de neiging er voor te pleiten dat heel NL dat verplicht moet doen....

Megalomaantje | 14-01-10 | 23:21

Leiphuizen | 14-01-10 | 20:25

Voelt natuurlijk lullig als je als een van de weinigen bent die reeds zijn DNA is opgenomen in een nationale database, krijg je onmiddellijk de neiging er voor te pleiten dat heel NL dat verplicht moet doen....

Megalomaantje | 14-01-10 | 23:12

Man man , want een verhaal. Dat van die honden is btw echt een onzin verhaal, \e hebben een beetje te veel slechte films gekeken daaro. 10 tegen 1 dat Marianne is vermoord door iemand die lokaal goed bekend was.
Enne als meneer de ex gedetineerde zo geloofwaardig is dan moet die maar naar Peter R de V gaan. Die pakt deze zaak zo op als er maar een sprankje hoop aan kleeft. Ze hadden gewoon iedereen uit de provincie een dna monster moeten afnemen. (mogen ze van mij van iedereen in NL morgen doen)

Leiphuizen | 14-01-10 | 20:25

De aluhoedjes stromen weer binnen. Bronnen, ho maar.

MacReady | 14-01-10 | 18:54

Waarianne??

Q. Rieuz Obstynaed | 14-01-10 | 18:39

Interessant verhaal. Zou me niks verbazen als het waar is.

caspert79 | 14-01-10 | 18:39

Het zou zomaar kunnen dat onze nauwkeurig politiek correct geïnstrueerde polizei werd gedwongen de andere kant op te kijken. Dit gedrag loopt vlekkeloos parallel aan het gedrag dat onze *kuch* gezagsdragers heden ten dage in grote steden etaleren. Liever snel cashen met onzinboetes dan maatschappelijke problemen oplossen. Prioriteiten. Als je het probleem niet ziet of deznoodz ontkent, hoef je er ook nix aan te doen. In WO II was daar een naam voor, is me even ontschoten. Gewoon je onderdanen opofferen aan vreemde mogendheden gebeurde toen ook. Uit hoofde van 'het bestuurbaar houden van de natie'.
Hoezo respect voor de polizei?

pennestront | 14-01-10 | 17:15

... En de manier waarop men vooral probeerde het asielzoekerscentrum buiten de schijnwerpers te houden is meer dan verdacht. Als justitie het goed had willen doen dan was iedere asielzoeker binnenstebuiten gekeerd om daarmee alle verdachtmakingen richting asielzoekerscentrum weg te nemen. Maar veronderstel dat een asielzoeker de dader was/is. Reken maar dat in Friesland, tenminste in dat stukje Friesland, de pleuris was uitgebroken en dat is was slechte publiciteit geweest voor al die zielige geldzoe... asielzoekers. Wedden dat justitie veel onder het tapijt heeft geveegd. De schijnheilig koppen van justitie op tv en de manier waarop men zich van de domme hield was tenenkrommend.... Het was simpelweg niet meer dat gezond en normaal geweest om het asielzoekerscentrum met chirurgische precisie uit te kammen.. Zou uiteindelijk blijken dat het geen asielzoeker was geweest, dan nog was een gedegen onderzoek richting centrum niet meer dan logisch en terecht geweest.

Megalomaantje | 14-01-10 | 16:48

Marianne Vaagstra ?!

swaffol | 14-01-10 | 16:32

De manier waarop het meisje is vermoord en de manier waarop men in de zandbakken vee slacht komt toch aardig overeen en het DNA onderzoek was dat een zuiver en betrouwbaar onderzoek?.... Speeksel of een bloedmonster kan men verwisselen om daarmee niet langer verdachte zijn...

Megalomaantje | 14-01-10 | 16:28

Ik blijf erbij dat Foppe erachter zit.

Wijnand Duyvendak | 14-01-10 | 16:06

Volgens mij zijn er indertijd ook klokkenluiders geweest die melding maakten van een nachtelijke spoedoverplaatsing van uit het AZC. Tegelijkertijd werden alle administratieve sporen van deze man gewist. Omwille van de politieke gevoeligheid van AZC's werd de dader als de donder weggetoverd.
Daarna kan de man zijn uitgezet en zou het verhaal van Gerrit Veldman ("Ik ben Gerrit en ik staal als de raven, .....) waar kunnen zijn. Er is verschil tussen "handelsboeven" en verkrachters en moordenaars. Dat Gerrit met een vrachtwagentje hash aan het rondkarren was, maakt hem niet meteen onbetrouwbaar als getuige. Het OM gebruikt wel grotere boeven als kroongetuige. Toch? (Peter de la S.)

Bull Dozer | 14-01-10 | 15:52

rechercheur | 14-01-10 | 14:26
In mijn site statistieken staat toevallig Fod Justitie - Spf Justice.

juriste | 14-01-10 | 15:51

zommesje | 14-01-10 | 13:11 :

"Jezus jullie geloven het liefst ook alle wanhopige dorpsverhalen als er maar een buitenlander het doelwit is. "

Hoezo? Zijn grootsteedse verhalen betrouwbaarder dan dorpsverhalen? Vandaar dat die Televaag een grootsteedse krant is..... Die lui hebben deze winter bv. al minstens 10 keer een Elfstedentocht gereden, terwijl in Friesland op tal van plaatsen de eendjes nog dapper zwemmen op de route..........

Big Swinging Dick | 14-01-10 | 15:32

en nou aan het werk.

Neaul | 14-01-10 | 14:53

koffieboer | 14-01-10 | 14:38
1 Irakees, die al lang is uitgesloten.

MacReady | 14-01-10 | 14:53

conclusie:

De dader is een blanke, west europiaan die iets met het kamp te maken had. Dus een van de kampbewaarders, of wellicht een toeleverancier.

Bolkestein | 14-01-10 | 14:45

-weggejorist-

rechercheur | 14-01-10 | 14:43

ouwehoerzak | 14-01-10 | 13:07
En niet te vergeten dat zij die avond in de plaatselijke discotheek lastig is gevallen door asielzoekers.

koffieboer | 14-01-10 | 14:38

Waldnet altijd +1 :')

MiaWallace | 14-01-10 | 14:37

-weggejorist-

rechercheur | 14-01-10 | 14:30

-weggejorist-

rechercheur | 14-01-10 | 14:26

-weggejorist-

rechercheur | 14-01-10 | 14:24

fart majeur | 14-01-10 | 13:13

Zo fanatiek zijn ze hier in Kollum niet hoor,
Dan moet je naar de Westereen.

(Btw, Kollum ligt net op de grens van de wouden en de klei)

Slager de Bakker | 14-01-10 | 14:18

Als je altijd hetzelfde rondje loopt met een hond, kan hij dat na een tijdje alleen. Dus dat ze direct naar een AZC lopen wil niet zeggen dat ze wat met Marianne te doen hadden, misschien kwamen ze er vaker.

Pikkestrijder | 14-01-10 | 14:17

Booka | 14-01-10 | 14:08
Bron?

MacReady | 14-01-10 | 14:15

Niks nieuws toch dat links de waarheid verdraait en manipuleer.

veel vaak en vet | 14-01-10 | 14:09

@harry1588 | 14-01-10 | 11:38
Leuk, maar zelfs de rechercheurs zijn er van overtuigd (en dan praat ik over de rechercheurs die meegewerkt hebben na de heropening van de zaak) dat het iemand uit het asielzoeker moet zijn geweest. Alleen is er a) niet de politieke draagvlak voor om dit onderzoek in die richting voort te zetten. En b) is het bewijs niet overtuigend genoeg voor een rechtsgang.

Booka | 14-01-10 | 14:08

Op de conclusies van dat DNA-onderzoek valt nogal wat af te dingen. De resultaten geven aanleiding om de dader te zoeken tot ver voorbij de poorten van Wenen. De beschreven kenmerken komen tot diep in Roemenië voor. Het enige wat echt vaststaat is dat het DNA niet van een neger, arabier, eskimo of chinees afkomstig is. Het is zeer suggestieve en tendentieuze berichtgeving van een OM dat er alles aan gelegen is deze zaak in de vergetelheid te brengen.

Hansopje | 14-01-10 | 13:54

Waarom worden stukken uit HP/De Tijd, VK en andere media integraal gecopy/paste en de Televaag stukken niet, stelletje TMG-knechten?

viezeric | 14-01-10 | 13:30

Fleauxe | 14-01-10 | 11:28
Helaas F, heb in mijn omgeving gezien dat de Leeuwarderpolitie moe/misselijk/nieuw team/overspannen rechercheurs had bij aangifte van een verkrachtingszaak van jong meisje tegen asieler.
Uiteindelijk is geseponeerd, wat zeker te maken had met dit rotzooitje en de lange duur -5jaar- voor de zaak voorkwam. (Aangifte dezelfde tijd als de moord op Marianne).
Dit meisje heeft het overleefd, maar is extra geknakt door de behandeling na de aangifte. Overigens is betreffende man ook spoorloos verdwenen.

klompenmeissie2 | 14-01-10 | 13:25

Misschien een blanke wereldverbeteraar die op het AZC werkt??? Zijn er genoeg van namelijk.

Lord_Crapsalot | 14-01-10 | 13:21

@necrosis | 14-01-10 | 12:18
Je schrijft:
wat zonde van zo een mooi meisje
en stelt GS vervolgens voor een beloning uit te loven.
---
mafkees.
Dat ik daar vervolgens mee aan de haal ga en je absurde idee nog wat oprek waarvan jij meent dat het dronkemansgebrabbel is zegt niets over mijn vermeende alcoholisme en alles over jouw totale gebrek aan zelfonderzoekend vermogen.

2emeREP | 14-01-10 | 13:21

Het was/is publiek bekend dat de dader buiten het dorp gezocht moest worden vanwege de manier hoe de verwonding bij haar aangebracht was.
Er heerste destijds een grimmige sfeer in en rond het dorp omdat er niet adequaat opgetreden werd door de instanties om uit te sluiten dat de dader zich in het azc bevond.
Door dit lakse optreden was de vogel al gevlogen al dan niet bewust laten gebeuren.
De meeste asielzoekers waren/zijn economische vluchtelingen die absoluut geen respect hadden voor het Nederlandse rechtssysteem, die er maar op los leefden met goedkeuring van de sneue SP, Groenlinks en de PvdA, mede door hen is Nederland aan het verloederen geraakt en de sympathie voor buitenlanders naar het dieptepunt gezakt.
Om terug te komen op het artikel geloof ik dat er een kern van waarheid in kan zitten.
Hopelijk gaat justitie er iets mee doen zodat het eindelijk opgelost kan worden en de nabestaanden het een plek kunnen geven.

F.Fluitketel | 14-01-10 | 13:20

Ze hadden nadat Marianne vermoord was dat hele asielzoekerscentrum moeten doorlichten! Al die lui daar, een voor een!! Maar hebben ze dat gedaan? Ik denk dat de politie niet eens meer weet wie daar in die tijd allemaal opgevangen waren! En dat is waarschijnlijk ook de reden dat de moordenaar van Marianne vrijuit is gegaan.

Als je logisch nadenkt moet de moordenaar uit dat asielzoekerscentrum komen! En dat heeft niets met racisme te maken, maar meer met kansberekening! Hoeveel asielzoekers waren daar toen opgevangen? Allemaal nog even een DNA testje laten ondergaan zou ik zeggen!!

TheLeader | 14-01-10 | 13:18

Wat had justitie destijds moeten doen ? Het asielzoekerscentrum zou door een woedende Kollumse menigte (alle 5600) bestormd zijn. We hebben het hier wel over de Friese Wouden, daar word je al gelynchd als je in het Nederlands naar de weg vraagt.

fart majeur | 14-01-10 | 13:13

Urkenaren en ex-gedetineerden spreken altijd de waarheid, op het woord van God te vertrouwen.

Bukoswski | 14-01-10 | 13:13

P.C.M. Baas1309 | 14-01-10 | 12:52
Ik geloof niet dat Marianne Vaatstra maagd was.

je moet wel een ongelofelijk grote lul zijn, dat je zoiets schrijft als je je realiseert dat het kind voordat ze op een schofterige manier is vermoord eerst op beestachtige manier werd verkracht.

Ga je diep schamen, gek!

Big Swinging Dick | 14-01-10 | 13:12

Jezus jullie geloven het liefst ook alle wanhopige dorpsverhalen als er maar een buitenlander het doelwit is.

zommesje | 14-01-10 | 13:11

De jaren 90. Een afgrijselijke politiek correcte periode voor de autochtone blanke mensch.

- Vaatstra was op een NIET Westerse manier vermoord (keel doorgesneden)
- De honden gingen linea directa naar het AZC
- Plotseling waren er een aantal asielzoekers spoorloos.
- DNA is nooit op alle AZC'ers afgenomen

Ik vind de politiek correct overheid een nog grotere moordenaar!

ouwehoerzak | 14-01-10 | 13:07

Vaag verhaal. Hollema zou dus moeten weten wie die persoon was, hebben ze hem dat niet gevraagd ? Waarom heeft Veldman zelf de naam niet , tenminste een voornaam , hij zat toch bij hem op de cel ? waarom komt Veldman nu pas met dat verhaal aanzetten ? Autochtone verkrachters en moordenaars zat, maar keelsnijding en een AZC om de hoek, dat vraagt wel om een nader onderzoek. Ik geloof niet in doofpottheorieen, maar dat men destijds veel te omzichtig is omgesprongen met mogelijke daders uit die hoek geloof ik zeker.

Monkeyman | 14-01-10 | 13:05

@ al die suffers die het hele artikel niet in beeld kunnen krijgen: Met rechts klikken op de "HIERRR" link en dan "Openen in nieuw tabblad" of handelingen van gelijke strekking.

Reaguurbuisje | 14-01-10 | 12:54

Ik geloof niet dat de politie moedwillig een moordonderzoek saboteert om wat voor "politiek wenselijke" dingen dan ook. Is het politiek wenselijk dat de bevolking geen vertrouwen heeft in de rechtstaat? Misschien als t spoor naar het huis van de hoofdcommisaries zou leiden...

Fapswans | 14-01-10 | 12:54

du Roi Soleil | 14-01-10 | 11:49

Ik geloof niet dat Marianne Vaatstra maagd was.

P.C.M. Baas1309 | 14-01-10 | 12:52

@Jean Kleaut Balsac | 14-01-10 | 12:40 * Traantje wegpinkt bij zoveel dankzegging *
Zegt het voort, ook aan Reaguurbuisje | 14-01-10 | 12:42

Behaard smaalkopje | 14-01-10 | 12:52

Zeker een Duitse herder, die worden in in hoger beroep op genetisch historische grond ongeschikt verklaard worden als het om een AZC gaat ...

Eric3891 | 14-01-10 | 12:48

Jezus, jullie geloven ook echt alle zielig wanhopige dorpsverhalen als er maar een buitenlander het doelwit is. Dit gaat echt helemaal nergens over.

zommesje | 14-01-10 | 12:46

Ik hoop voor die vent dat het geen sensatiezoeker is.
Wat een teringlijer als hij dit allemaal verzint. Denk eens aan de ouders...

pleurtop | 14-01-10 | 12:44

"Waarom niet het hele artikel plaatsen..."
@jandoppie | 14-01-10 | 11:19
't hele artikel staat er wel, als je uitzoomt zie je het.
Onhandig dat je niet naar benee kan scrollen - dat dan weer wel...

Reaguurbuisje | 14-01-10 | 12:42

Dit speelt in de tijd van Paars.
Dat de niet blanke moordenaar van een blank meisje niet wordt vervolgd omdat deze uit een "asiel"zoekers centrum komt kan heel goed.
In die tijd werd je als Multiculti criticus direct verketterd en kapot gemaakt want iedereen moest Multiculti mooi vinden
Paars was een typisch linkse regering dus volksverlakkerij is hun tweede natuur.

Moi2 | 14-01-10 | 12:41

Behaard smaalkopje | 14-01-10 | 12:35
(ik ben wat langzaam met lezen vandaag, vandaar).
Nogmaals dank! (x2)

Jean Kleaut Balsac | 14-01-10 | 12:40

Behaard smaalkopje | 14-01-10 | 12:23
Mijn dank grenst aan het oneindige...

Jean Kleaut Balsac | 14-01-10 | 12:38

Typisch Nederland. doofpot, doofpot en doofpot. We zijn zo dodelijk correct. Dat wordt onze ondergang. We gaan net zolang door tot we met zijn allen zeggen' Allah akkbar'. De politiek beschermt je niet, ze zijn druk met zichzelf en hun leugens. De rechters beschermen je niet, ze zijn druk met met hun status en hun wan uitspraken. Ze hebben maar 1 afkeer, en dat is als mensen voor eigen rechter gaan spelen. Dat maakt ze brodeloos. En dat kan niet. En de politie? daar is er te weinig van, en wat ze wel doen is knudde. Veel verkeersboetes en verbergen van echte problemen. Maw, we worden aan ons lot overgelaten. Tijd voor een revolutie.

womannicer | 14-01-10 | 12:36

Fleauxe | 14-01-10 | 11:45
Ik houd niet van fictie en lees alleen non-fictie.

juriste | 14-01-10 | 12:36

@Jean Kleaut Balsac | 14-01-10 | 12:24 Je kunt ook gewoon op PageDown slaan, zonder te F11'en ...

Maar nòg beter is het de link te volgen die Behaard smaalkopje reeds 2 x met alle oplettende lezertjes deelde ... ;-)

Behaard smaalkopje | 14-01-10 | 12:35

@Behaard smaalkopje | 14-01-10 | 12:23
Dank u wel!

Mja, leuk verhaal van dagblad De T. te A. maar die zakagenda en eerdere veroordelingen zijn geen bewijzen. In Kollum zaten natuurlijk meer pipo's die van alles op hun kerfstok hebben.

En-el Hak | 14-01-10 | 12:34

Overigens begrijp ik nog steeds dat DNA onderzoek niet. Ik viel destijds in de doelgroep (leeftijd, locatie), maar ben nooit opgeroepen.

MacReady | 14-01-10 | 12:32

fleaux 11:48
Krijgt hij dan zijn 72 knaapjes niet ?

the wanderer | 14-01-10 | 12:29

Tegengehouden van hogerhand? Joris Demmink?

Charles de Batz | 14-01-10 | 12:25

lion@night | 14-01-10 | 12:09
Nope.
*voor het eerst KUTMac mompelt*

Jean Kleaut Balsac | 14-01-10 | 12:24

Dit zou betekenen dat een leven van een lokaal schoolmeisje ondergeschikt is aan het asielbeleid en de licht ontvlambare aard daarvan. Moeilijk te bewijzen zonder een kleurrijke fantasie. Typisch Televaag weer. Wat ik wel moet toegeven is dat de website van de Televaag beter te lezen is dan die dode boom van ze, daar wordt ik depri van. RIP Marianne. Een gruwelijk zinloze dood.

Stroopdoos | 14-01-10 | 12:24

Als rasechte Kollumer kan ik bevestigen: driewerf gelul (dat verhaal over die honden).

MacReady | 14-01-10 | 12:24

Behaard smaalkopje | 14-01-10 | 12:18
Het onderzoeken waard, lijkt mij.

Zeeschuimer | 14-01-10 | 12:21

Ja... hoe kan ik dat stuk in Baphomet's naam lezen? Kan nie scrolle joh!

En-el Hak | 14-01-10 | 12:19

@Nilfisk 12:06
Je kwetst mijn gevoelens.....
@2emeREP 12:05
Mijn advies: drink geen alcohol op de vroege morgen, dat ondermijnt je secundaire hersenen.
Ik schreef: wat zonde van zo'n mooi meisje!
Ik schreef niets over schadeloosstelling aan de ouders.
Ga je roze olifant uitlaten, ofzo!

necrosis | 14-01-10 | 12:18

Hm. Enige relevante citaatjes uit telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2010/1/...

"In Noorwegen kwam in mei 1999 een nieuwe gevangene naast hem op cel; een „klein, gedrongen, vadsig mannetje, dat gebrekkig Engels sprak” ... Hij bezat een zakagenda met allemaal adressen van mensen uit onder meer Kollum en Zwaagwesteinde. Deze adressen waren allemaal door de mensen zelf geschreven, want het waren allemaal verschillende handschriften” ... Uit de Noorse dagvaarding bleek dat de man naar Noorwegen was gekomen als asielzoeker rond 4 mei 1999, nadat hij „geweigerd” was in landen als Nederland en Duitsland ... hij had gedreigd een Noorse vrouw de keel door te snijden” ... de man begin augustus 1999 „ineens verdween” uit de gevangenis, ontslagen of verplaatst naar het asielcentrum in het stadje Lyngdal ... „Hij was de man op de opsporingsfoto, die ik toen voor het eerst zag, in de Vaatstra-zaak."

Behaard smaalkopje | 14-01-10 | 12:18

Fleauxe | 14-01-10 | 11:52
Goed dat je dat even naar buiten brengt. Anders wordt het zo overschaduwd door de dood van Henny Van Voskuylen.. lol

Balzakius | 14-01-10 | 12:11

En het wachten is op Petert r. de Vriesch!

Harvester | 14-01-10 | 12:09

@ Jean Kleaut Balsac | 14-01-10 | 11:35
@ Ok_Insanity | 14-01-10 | 11:35

gebruik je F11 toets (volledig beeld), dan kun je het gehele artikel lezen en/of scrollen.

Rest In Privacy | 14-01-10 | 12:09

Wat is dit? Het jaar van het met terugwerkende kracht concluderen dat we collectief alles hebben zitten verneuken wat er te verneuken valt de afgelopen 20 jaar?

Die Nachtuil weet je | 14-01-10 | 12:07

"Ik wil geen roem" maar dan wel met je smoel in het artikel staan. Jaaaaaa ja....

Huppelepup | 14-01-10 | 12:06

necrosis | 14-01-10 | 12:00
Nee dat doe ik niet, daar hebben we al eens over gediscussieerd.... Dat jij je daar heerlijk bij voelt weet ik inmiddels.

Nilfisk | 14-01-10 | 12:06

@necrosis | 14-01-10 | 12:00
Stijgt de beloning als het meisje mooier is?
Aansluitend op je voorstel denk ik:
doe een poll over de schaal van mooi waar MV zich bevond ten tijde van het delict.
Misschien nog een plusfactor toevoegen voor de schaal van mooi van de daders.
Zo dat je dan dus democratisch vast stelt hoe veel geld zo een mooi koppie broedend ouderpaar moet krijgen als schadeloosstelling.
mafkees.

2emeREP | 14-01-10 | 12:05

Een blanke West Europeaan?
Je bedoelt net zo'n blanke West Europeaan als die man die een jaar of twee terug in Amsterdam een agente met een mes te lijf ging en waarbij de agente desondanks de man wist dood te schieten. Toen werd door de overheid ook direct geroepen dat het om een blanke Amsterdammer ging. Elsevier kwam er toen achter dat het om een Marokkaan (= West-Afrikaan) ging.
.
Zo'n blanke West Europeaan dus?

James Lastig | 14-01-10 | 12:05

Had hij geen haar ofzo kunnen nemen van die gast in de gevangenis? Heb je DNA-vergelijkingsmateriaal in handen.

polt | 14-01-10 | 12:04

@2emeREP | 14-01-10 | 12:03
Het terugkomen van de Vaatstra zaak is zo ritmisch als hartslagen. Daar zijn we nog lang niet vanaf.

Balzakius | 14-01-10 | 12:04

In Numeradeel weten ze al jaren wie de daders zijn.
Sietse, Hielke samen met Reinier Paping. Een uit de hand gelopen feestje van 3 oer-Friezen.
Het oppakken van de werkelijke daders zou het Friese imago een grote deuk hebben doen oplopen.
Stil leggen dus en in de doofpot er mee.
-
Ik snap dat wel

2emeREP | 14-01-10 | 12:03

Fleauxe | 14-01-10 | 11:48
Welja, BZN kan er ook nog wel bij..
:)

Teun van het Tuinpad | 14-01-10 | 12:01

@Nilfisk 11:47
Als je je eraan stoort moet je op het [deze reactie is niet oke] knopje drukken.
Dan ontvang je een melding, dat je melding is ontvangen.
On topic: wat zonde van zo'n mooi meisje!
Kan GS geen beloning voor de gouden tip uitloven?

necrosis | 14-01-10 | 12:00

Vogelbeest | 14-01-10 | 11:51
Ik ben niet bekend met criminaliteitscijfers maar weet wel dat de asielzoekerscentra veel werkgelegenheid opleveren voor werklozen, die daar administratief werk kunnen gaan doen en voor de honderden juristen die worden gedetacheerd bij de IND om de asielaanvagen te beoordelen.

juriste | 14-01-10 | 11:58

lol@ ".. een politiek onwenselijke kant op liepen".
Hoe buitengewoon triest het ook zou zijn als dat het geval is. Als dat uitkomt mag degene die dat besloten heeft bungelen (figuurlijk enzo, al zou letterlijk ook geen slecht idee zijn). Maar hem of haar zal dan wel aan alle kanten het hand boven het hoofd gehouden worden.

Hertogin v. Pauperen | 14-01-10 | 11:56

Stoin cold crazy you know.......

Boutkaboster | 14-01-10 | 11:55

du Roi Soleil | 14-01-10 | 11:49
Zei Stalin dat? ooooh egt waar joh?

Writhen | 14-01-10 | 11:53

Ja hallo he, we hebben het hier over een ex-gedetineerde! Aandachtshoer.

azijnseiker | 14-01-10 | 11:52

Hebben ze het DNA van Janssen al vergeleken, met het gevonden DNA op Vaatstra?

william7055 | 14-01-10 | 11:52

@juriste | 14-01-10 | 11:33 Wellicht dat de angst en weerstand bij burgers iets te maken heeft met de criminaliteit?

Vogelbeest | 14-01-10 | 11:51

@Exped | 14-01-10 | 11:46 Top!

jandoppie | 14-01-10 | 11:51

du Roi Soleil | 14-01-10 | 11:49
Dat ze maagd was had ik ff gemist.. (net als de rest van Kollum)

jack and friends | 14-01-10 | 11:51

En die politiek-incorrecte honden? Zijn die al vergast? Want voor dat soort honden is geen plaats in Nederland. Wél voor alles wat aanschuimt uit den verre.

du Roi Soleil | 14-01-10 | 11:50

@Joris: kan Stoine | 14-01-10 | 11:16 aub een dubbele zwitsal en een dubbele wachttermijn krijgen?

Vogelbeest | 14-01-10 | 11:49

Het interesseert de politiek geen fluit hoeveel blanke maagden gekeeld worden. Het interesseert ze geen fluit of dit door uit de wildernis gekomen Prachtmensen gedaan wordt.

Het enige wat ze interesseert is het verwezenlijken van de multikulturele droom. En daar mag best wel wat bloed bij vloeien. '"You cannot make an omelet without breaking eggs" zoals hun grote voorbeeld Stalin al zei.

du Roi Soleil | 14-01-10 | 11:49

precies, het is een vaag verhaal. meer ook niet.

Ballenman | 14-01-10 | 11:49

@Balzakius | 14-01-10 | 11:48: Oh.... Nou dan maken we er een lekkere stoofpot van.

Fleauxe | 14-01-10 | 11:49

@Teun van het Tuinpad | 14-01-10 | 11:44: Inderdaad, laat ons dansen: www.youtube.com/watch?v=MijpIxlX1FE
-
@gruppenfuhrer | 14-01-10 | 11:41: Demmink zal zijn lot niet ontlopen, is het niet hier dan wel na z'n overlijden.

Fleauxe | 14-01-10 | 11:48

@Fleauxe | 14-01-10 | 11:45
U bedoeld Dick© Bruna©® ? Neeh, Nijntje©® -Alle rechten voorbehouden- is uit.

Balzakius | 14-01-10 | 11:48

Ja nou weten we wel dat Stoine een fipo heeft gemaakt, ik stoor me nog meer aan al die bye bye comments zeg....

Nilfisk | 14-01-10 | 11:47

jandoppie | 14-01-10 | 11:19
Jean Kleaut Balsac | 14-01-10 | 11:40
In Firefox gewoon pijltje naar beneden....

Exped | 14-01-10 | 11:46

@ Teun
Iets waar iets.
Sterk hoor.

Teun van het Tuinpad | 14-01-10 | 11:45

Goh: "Kollum laten weten dat dit dorp niet meer hoeft te rekenen op een nieuw AZC. De reden: het drastisch afgenomen aantal asielzoekers dat naar ons land komt."
Toen wisten ze schijnbaar niet beter..

Zeeschuimer | 14-01-10 | 11:45

@juriste | 14-01-10 | 11:39: Je leest te veel werk van A.C. Baantjer. Iedereen met een scherp mes kan de was doen. Beetje luguber onderwerp, lees eens iets van Dick Bruna.

Fleauxe | 14-01-10 | 11:45

Fleauxe | 14-01-10 | 11:28
Soms zegt 1 woord meer dan 1000 zinnen.
Iets waar JP nog iets van kan leren.
;

Teun van het Tuinpad | 14-01-10 | 11:44

@Roeptoetertttt | 14-01-10 | 11:35
Joris Demmink is zo machtig dat ook geenstijl daar niets over plaatst, vast getrouwd met een Rothschild snol.
Hoe is het eigenlijk met dat hinderlijk volgen van de Crem afgelopen?

gruppenfuhrer | 14-01-10 | 11:41

*feliciteert Stoine met zijn eerste plaats*

Geiteneuker | 14-01-10 | 11:40

Bunt_ | 14-01-10 | 11:36
Grapjas, dat gaat dus niet, anders zou ik het niet vragen.
(er zijn er overigens meer die daar last van hebben, zie ik.)

Jean Kleaut Balsac | 14-01-10 | 11:40

Hoe vaak komt keel doorsnijden voor, dat is ook een vraag die gesteld kon worden. Wie snijden gebruikelijk kelen door. De dader had handigheid in het snijden. Kon ook een slager zijn, een arts, etc.

juriste | 14-01-10 | 11:39

@Stoine 11:16
En je laatste.....
*zwaait*

necrosis | 14-01-10 | 11:38

nou in ieder geval nachecken dat verhaal van deze ex gedetineerde... mocht het onzin zijn (digitale) schandpaal nagelen voor lulk03k. Als het klopt, is het een mooie aanwijzing

Johnny de Baas | 14-01-10 | 11:38

@ Stoine | 14-01-10 | 11:16: Ophoeren, peuter. Ga je moeder pesten! Sjoe sjoe wegwezen.

dr. tikshit | 14-01-10 | 11:38

T'is natuurlijk een enorm bullshit verhaal over die politiehonden, maar goed in Friesland was men er altijd al heilig van overtuigd dat het een asielzoeker geweest moet zijn (echte Friezen doen zo iets niet) dus als zo'n 'vermoeden' niet uit komt dan gaat men allerlei bullshit verhalen verzinnen.

Want, als uit DNA blijkt dat het een west-europese man was dan had het uiteraard ook gewoon een van de NEderlandse medewerkers van het asielzoekerscentrum kunnen zijn. Maar goed, de allochtone haat is groot in Nederland en dan is de zondebok al snel gevonden. Het verhaal is echter temeer grote boelkoek omdat asielzoekerscentra niet gesloten worden als een asielzoeker iemand vermoord. De sluiting wordt namelijk besloten in Den Haag en die interesseert het niet dat de lokale bevolking tegen is, dat zijn ze namelijk toch wel.

En, fleaux: domme rukker, maar dit overigens ook geheel terzijde.

harry1588 | 14-01-10 | 11:38

Fraai dat alleen maar de kop van het artikel gelikt word.
Het is en blijft een weird case daar in Kollum...

@Stoine
*Bye Bye Zwaai Zwai*

C:/SanMiguel | 14-01-10 | 11:37

@juriste | 14-01-10 | 11:33
"Het schept bovendien werkgelegenheid" En op langer termijn ?

Balzakius | 14-01-10 | 11:37

Wisten wij dat niet al?
Volgens mij wezen alle sporen die kant op.
Maar ja multicull isl ekker spul. De overheid denkt met de allochtoon mee..

Ook daar moet een onderzoek naar komen en alle vuiligheid wat de overheid uitflikkerd moet onderzocht worden en de verantwoordelijken gestraft.

Bij voorbeeld Joris demmink??

Tja in het wegstoppen van feiten daar is de overheid heel goed in..

Roeptoetertttt | 14-01-10 | 11:36

@Stoine | 14-01-10 | 11:16
rot op naar Fok! ofzo

Als politieman/vrouw heb je toch ook een soort van geweten? Hoe werkt dat nou als je dit soort orders voor jezelf moet houden?

gruppenfuhrer | 14-01-10 | 11:36

Kijk nou?!!

"" Op een gegeven ogenblik,het was 2 augustus,zijn cel gaat open en hij gaat weg heb hem niet terug gezien. In de week van 2/9 augustus kreeg ik weer een krant waarin een telefoonnummer stond van journalist **Dominuique Weesie**,ik heb hem gebeld en mijn verhaal verteld waarna hij het eerste vliegtuig naar Noorwegen zou pakken,hij was zeer geintreseerd in mijn verhaal,maar helaas hij is niet komen opdagen. ""

paranormaal.blog.nl/general/2010/01/12...

Hij die gaapt | 14-01-10 | 11:36

@echt_links | 14-01-10 | 11:34: Jaaaaaa, je kunt het wel. Speciaal voor jou, een prachtig lied: www.youtube.com/watch?v=FCNBO6WwQ5Y
-
En nu maar hopen dat Peter R de Vries dit tot op de bodem gaat uitzoeken.

Fleauxe | 14-01-10 | 11:36

Als het even kan de blanke man de schuld geven.

Randy McRanderson | 14-01-10 | 11:35

@Sowieso_21 | 14-01-10 | 11:31

Kan niet bij mij :S ...

Ok_Insanity | 14-01-10 | 11:35

@Pritt Stift
Is het mogelijk het hele artikel te linken?
Bij voorbaad dank.

@jack and friends | 14-01-10 | 11:19
Gaat eens snel deaud, held op sokken!

Jean Kleaut Balsac | 14-01-10 | 11:35

Wisten wij dat niet al?
Volgens mij wezen alle spoeren die kant op.
Maar ja multicull islekker spul. De overheid denkt met de allochtoon mee..

Ook daar moet een onderzoek naar komen en all vuligheid wat de overheid uitflikkerd moet onderzocht worden en de verantwoordelijken gestraft.

Bij voorbeeld Joris demmink??

Tja in het wegstoppen van feiten daar is de overheid heel goed in..

Roeptoetertttt | 14-01-10 | 11:35

@Stoine | 14-01-10 | 11:16

doei doei :D

Ok_Insanity | 14-01-10 | 11:34

IK HERHAAL: OP Urk lopen de honden ook nog ergens (niet) achteraan..

echt_links | 14-01-10 | 11:34

De asielzoekerscentra zijn big business voor degenen die er aan verdienen (huisvesting met name en hulpambtenaren). Het schept bovendien werkgelegenheid en geeft een economische impuls aan arme regio's. Nadeel is de criminaliteit en de angst en weerstand bij de burgers.
Ik heb ook gelezen dat het OM geen onderzoek wilde doen naar de asielzoekers, terwijl haar keel was doorgesneden en dat duidt toch op slachten van dieren.

juriste | 14-01-10 | 11:33

Het staartje gaat vanzelf kronkelen..

dr. tikshit | 14-01-10 | 11:33

kapotte_stofzuiger | 14-01-10 | 11:22

LOL. Zou me niets verbazen!

On:
Dit zijn altijd weer van die korreltje zout verhalen. Helemaal in de Televaag.
Om nou gelijk conclusies te trekken op basis van een of ander verhaaltje gaat me wat ver.

M_K | 14-01-10 | 11:32

Televaag sluikreclame -1

MiLKUNi | 14-01-10 | 11:32

Leuk te zien hoe GS zich al in de teksten indekt tegen onwaarheden. verstandig

Bluebook | 14-01-10 | 11:31

Ok_Insanity | 14-01-10 | 11:29
Naar beneden scrollen..

Sowieso_21 | 14-01-10 | 11:31

Normaal geloof ik dit soort aluhoedje verhalen niet maar deze keer op een of andere manier wel. Er is daar een beerput die geopend dient te worden!!

ShakeTA | 14-01-10 | 11:30

Stoine | 14-01-10 | 11:16
Terug naar Fok! jij, daar scoor je met first posts.

AiSosa | 14-01-10 | 11:30

@Balzakius | 14-01-10 | 11:25: Ja, lul maar lekker. Wacht maar, over een paar jaar zal de Revolutionaire Schokker Garde het land bezetten. En dan hebben wij het voor 't zeggen.
Maar, ook dit geheel terzijde.

Fleauxe | 14-01-10 | 11:30

Zet dan het HELE artikel bij de link.....

-1!

Ok_Insanity | 14-01-10 | 11:29

@Teun van het Tuinpad | 14-01-10 | 11:24: Jij ook altijd met je retorisch geweld... ;)
-
Hoe graag ik ook tegen de linkse rakkers aanschop heb ik moeite te geloven dat de politie zich bij een dergelijke beslissing neer zo leggen. Sure, het PvdA-korps in 020, die zouden de honden vermanend toespreken. Kopje thee, Marokkaans koekje erbij. Maar die nuchtere Friezen, zouden die zich laten leiden door politieke voorkeuren in een onderzoek naar de moord op een -godbetert- 16-jarig meisje. Naar ik heb begrepen had het lieve kind een incisie in de keel. Zo'n schoft van een dader wil je dan toch oppakken.
Enfin, mocht dit toch waar blijken te zijn. Aan de schandpaal met die OvJ. Maar alleen als het waar blijkt te zijn.

Fleauxe | 14-01-10 | 11:28

Stoine | 14-01-10 | 11:21
Als u zich daar al vereerd door voelt...

Sowieso_21 | 14-01-10 | 11:27

@Zeeschuimer | 14-01-10 | 11:22
LOL

superappelflap | 14-01-10 | 11:26

@Fleauxe | 14-01-10 | 11:23
Oh daar komt Flevo-Fleauxe weer hoor.. Mensen wat u ook zegt, begin niet over iets dat met Flevoland te maken heeft, want dan heeft u Fleauxe in uw nek. ;)

Balzakius | 14-01-10 | 11:25

Ah, een ex-gedetineerde. Die staan bekend om hun betrouwbaarheid.

Biff Eagleburger | 14-01-10 | 11:24

Ik mis de "mannen in witte pakken" nog in het verhaal.

Dundunbanza | 14-01-10 | 11:24

Stoine | 14-01-10 | 11:21
Tsja..

Teun van het Tuinpad | 14-01-10 | 11:24

@stoine
Gefeliciteerd,je zwitsal koppie zal snel verdwijnen.

Nik neem | 14-01-10 | 11:24

@donjon | 14-01-10 | 11:22
Duitse herders, hoe incorrect wil je het hebben....

kapotte_stofzuiger | 14-01-10 | 11:23

@donjon | 14-01-10 | 11:22
Het doet me denken aan religieuze honden in een zin van Hans Teeuwen tijdens een show.. Maar goed.

Balzakius | 14-01-10 | 11:23

@echt_links | 14-01-10 | 11:21: OP Urk, het is OP Urk. Niet in. Urk is een eiland, wat de rest ook moge beweren. Maar dit geheel terzijde.

Fleauxe | 14-01-10 | 11:23

politiek correct -1
@ Stoine | 14-01-10 | 11:16
en je laatste prutsert

Chefnick | 14-01-10 | 11:23

"Omdat de honden een politiek onwenselijke kant op liepen."
____________

Politiek incorrecte honden .. schandalig, dat moet toch niet mogen.
En dan zijn ze ook nog hond.... dat is al helemaal politiek incorrect.

Rest In Privacy | 14-01-10 | 11:22

@Stoine | 14-01-10 | 11:16
Al die moeite; vals emailadres aanmaken, IP proxy installeren, registreren bij Newsmedia en dan net zolang op F5 drukken totdat je een nieuw topic ziet.
Hulde!

kapotte_stofzuiger | 14-01-10 | 11:22

Stoine | 14-01-10 | 11:21
Enkele minuten, dan bent u hem kwijt.

Zeeschuimer | 14-01-10 | 11:22

Goh en ik maar denken dat DNA structuur van mensen onderling miniem verschilt, knap dat je dat weet.

Golaio | 14-01-10 | 11:21

Stoine | 14-01-10 | 11:16
Loezert scheer je weg!

Aardappeleter | 14-01-10 | 11:21

In Urk lopen de honden ook nog ergens (niet) achteraan..

echt_links | 14-01-10 | 11:21

@ Stoine | 14-01-10 | 11:16 Bye bye
* op [!] drukt...*

@ 00:00:01 | 14-01-10 | 11:21

Opa Brutus | 14-01-10 | 11:18
U heeft daderkennis?

Zeeschuimer | 14-01-10 | 11:21

@jack and friends | 14-01-10 | 11:19
-1 haal dat and friends ook maar weg.
OT: Mmm, ik heb wisselende gedachten. Erg moeilijk. Ik kom zo terug met een mening.

Balzakius | 14-01-10 | 11:21

-weggejorist-

Stoine | 14-01-10 | 11:21

"DNA-onderzoek was gebleken dat de dader een blanke West-Europeaan was"
Discriminatie!

kapotte_stofzuiger | 14-01-10 | 11:20

@Stoine | 14-01-10 | 11:16
Gefeli lutser.
Joris kom er maar in...

superappelflap | 14-01-10 | 11:20

@ Stoine | 14-01-10 | 11:16
ook je laatste denk ik.
Interesse vraag: zag zij er zo uit toen ze verkracht werd? schokkend

Uw opinie | 14-01-10 | 11:19

-weggejorist-

jack and friends | 14-01-10 | 11:19

Doe es vage gast opzoeken dan.
*moet aan Shawshank denken*

Zeeschuimer | 14-01-10 | 11:19

Waarom niet het hele artikel plaatsen...

jandoppie | 14-01-10 | 11:19

Pfoe, lastige zaak hoor. Uiterst merkwaardig dat justitie de zaak niet nader onder de loep heeft genomen. Mocht dit waar blijken te zijn, dan direct een fakkel (en rieken) tocht richting desbetreffend OM.

Fleauxe | 14-01-10 | 11:19

-weggejorist-

Opa Brutus | 14-01-10 | 11:18

-weggejorist-

Trocomolotief | 14-01-10 | 11:18

Ik ben er van overtuigd dat het zaakje stinkt.
Het is niet de eerste en helaas waarschijnlijk ook niet de laatste fuck up van ons geweldige rechtssysteem *kuch*
@stoine bye bye zwaai zwaai ,wanker!!

Nik neem | 14-01-10 | 11:18

*zwaait naar Stoine*
OT
Peter R weet hier toch alles van ?

Teun van het Tuinpad | 14-01-10 | 11:18

Iemand al die Belgische leraar Jansen gecheckt?

Nee dus! | 14-01-10 | 11:16

-weggejorist en opgerot-

Stoine | 14-01-10 | 11:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland