Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aluhoedje Tim Weert verlinkte Julio Poch

juliopoch.jpg Paginabreed interview in de Televaag vandaag met Julio Poch, de Transavia-piloot die er van wordt beschuldigd ten tijde van de Argentijnse junta dissidenten boven zee uit zijn vliegtuig geflikkerd te hebben. Vanuit de bak in Spanje is het de eerste keer dat Poch spreekt, sinds hij door collega's bij Transavia er bij gelapt werd. Een ouderwetse traditie natuurlijk in Nederland, de buren aangeven. Maar dankzij een rancuneuze señor Poch, die overigens alle aantijgingen ontkent, weten we meer over zijn NSB-collega's. Zo zou de grote instigator achter Poch's arrestatie een collega-piloot zijn geweest luisterend naar de bijnaam Captain Weird. Een diehard Zapruder-achtig aluhoedje dat heilig gelooft in complottheorieën rondom 9/11 en volgens wie de wereld een grote CIA-samenzwering is. Fijn type voor achter de stuurknuppel, maar goed. Samen met het retenlikkertje Edwin Brouwer Geert Jeroen Engelkes die 'Het Chefje' genoemd werd zou Cpt. Weird - die gewoon Tim Weert heet - uit jaloezie een klacht tegen Poch hebben ingediend. Vervolgens was een belletje vanuit Nederland voldoende om de tot Nederlander geneutraliseerde Poch in Spanje tussen de ETA-strijders te zetten. Uitzetting naar Argentinië wacht. Driewerf hoera voor het adequaat handelen van Nederland met oorlogsmisdadigers. Dat straks tijdens de kroning van Wim & Maxima een minstens net zo'n grote Argentijnse boef vooraan staat te klappen doet blijkbaar niet ter zake. Over Pappa Zorreguieta worden, net als het Koninklijk Huis, geen lastige vragen gesteld. Terwijl het toch een band schept, twee van zulke foute vaders...

Reaguursels

Inloggen

mooi land toch nederland met z`n nederlanders , 1 iemand zegt wat en zonder enige controle word een ander gestraft.
kapot gemaakt , ik kies geen enkele kant wil eerst het fijne weten voordat ik oordeel

spaansevlieg | 11-01-10 | 23:09

Maar die aluhoedjes geloven toch in chemtrails? Dat vliegtuigen ons met vergif domhouden. Dan is deze lutser medeplichtig. Of heel dom.

Uriël Fack | 11-01-10 | 22:55

Als Julio Poch nou eens niet zelf met een heleboel verhalen over zichzelf naar buiten was gekomen, dan was er uberhaupt niet zoveel te doen geweest over hem... Al waren zijn verhalen verzonnen: je roept wel e.e.a. over jezelf af, wanneer je je mond niet kunt houden over dergelijke zaken, of ze waar zijn, of niet. Spreken is zilver, zwijgen...

ep1965 | 11-01-10 | 21:32

de meeste piloten hebben het sociaal niveau van een busschauffeur. Ohnee. De buschauffeurs hebben nog contact met normale mensen.

zeiksmurf | 11-01-10 | 20:50

Tja, we zijn allemaal gelijk. Sommigen zijn alleen meer gelijk dan anderen.

Nederland heeft een lange historie als het gaat om aangetrouwde (oorlogs)misdadigers, why stop now?

Homer J. Simpson | 11-01-10 | 20:30

Geenstijl laat zich opnieuw laatdunkend over Zapruder uit.
Laat ik voorop stellen, dat Zapruder de klimaathoax al jaren geleden gedecodeerd had.
Geenstijl hobbelt er als een mank paard achteraan, pas ontwaakt op het moment dat er Emails boven komen drijven. Intelligente deductie is niet aan de redactie besteed.

Demoncratie | 11-01-10 | 20:04

Opvallend is dat zelfs de Teleraaf (bron van het spektakel in de pers) zich op de vlakte houdt of meneer P. nou wel of niet de beestachtigheden begaan heeft waarvan men hem verdenkt.
*
Meneer Poch beklaagt zich vandaag in de T. dat "het rechtsstelsel in Argentinië een tombola is".
*
Maar in zijn geval lijkt me dat geen probleem - met een goede advocaat is een goed gedocumenteerde 'onschuldige' carrière als Skyhawkpiloot aantoonbaar met getuigenverklaringen vast te spijkeren - ALS hij onschuldig is, that is.
*
Wat opvalt is (hoewel de feiten bekend waren natuurlijk) hoe diep men in de jaren '70 in Chili en Argentinië moreel kon afzakken. In zee gooien van politieke tegenstanders, laten adopteren van hun bloedjes van kinderen. Duitsche taferelen. Altessa Maxima! Denk daaraan tijdens Uw zonovergoten vakantie in, eh, Uw nieuwe vakantiehuisje waarvan ik de naam even kwijt ben. Vamos a la playa!

Prlwytzkofsky | 11-01-10 | 19:41

alweer een walgelijk artikel van GS. :(

Tim, succes ermee! ;)

flunkerT | 11-01-10 | 18:41

Wat boeit het dat het een aluhoedje is, eigenlijk? Zijn dat allemaal verraders omdat ze aan de grote klok hangen wat niet bekend mag worden van Geenstijl ofzo?

Enne... Hoezo is deze gast een verrader? Als ik na de oorlog een NSB-er had aangegeven, had me dat een NSB-er gemaakt?

Beetje dubbele boodschap ook, eigenlijk.. de man is nog steeds in hechtenis blijkbaar? Is dat nu volgens Geenstijl:

A onterecht
Waarbij er dus andere alu-hoedjes aan te pas zouden komen omdat hij als "scape-goat" gebruikt zou worden..

of

B terecht
Wat dus het feit dat de man een verrader is weer teniet zou doen, aangezien het me ook logisch lijkt dat Ex-Nazi's aangegeven kunnen worden zonder als NSB-er aangemerkt te worden)...

Beetje samenhangender meningen posten volgende keer, aub.

Saboteerik | 11-01-10 | 18:40

metropoliet | 11-01-10 | 16:13
''Waarom mensen als jij het voor deze beul opnemen is op zijn zachtst gezegd verdacht.'' Oh hij is al veroordeeld? Triest vind ik je uitleg. Echt waar.

Nicolaks | 11-01-10 | 18:28

Ik ga niet mee met het algemene sentiment 'iedereen uit Argentinië is verdacht'.
poppermotje | 11-01-10 | 17:30
Niet iedereen, maar sommige.............

Prins Pils | 11-01-10 | 17:46

Ik ben geneigd meneer Poch te geloven. Je hebt van die bijdehante types die graag willen laten zien dat zij ook weten wat er in de wereld om gaat en dan tot vervelens toe slimme opmerkingen blijven maken.

Destijds met de kapingen door de Molukkers kreeg ik ook steeds maar weer de vraag of ik daar soms ook iets mee van doen had. Ik was toch immers ook bruin? Dat Aruba niet echt in Indonesië ligt snapten die slimmeriken verder ook niet echt. Dus dan zei ik uiteindelijk maar een keer 'ja hoor natuurlijk'. Waren ze stil.

Dus zo zal het Julio ook wel zijn gegaan. Twintig jaar lang dezelfde vraag van zijn sociaal gemankeerde collega als die weer eens aangeschoten is. En dan ben je het een keer beu en roept 'Ja hoor ik heb ook allemaal mensen uit vliegtuigen gegooid, nou goed!'.

Ik ga niet mee met het algemene sentiment 'iedereen uit Argentinië is verdacht'.

poppermotje | 11-01-10 | 17:30

Deze man moet boeten, zodat NL er wat beter op staat, zodat we niet alleen maar trouwen met oorlogsmisdadigers/hun dochters, maar ook wel eens eentje aanpakken. Of hij nou schuldig is of niet, uitleveren.
Julio P wordt Zwarte piet gemaakt.

loebas667 | 11-01-10 | 16:51

familie zorreguita = FOUT
- 1

loebas667 | 11-01-10 | 16:50

Dikke +1 voor de laatste regels van dit artikel. Verder moet hij natuurlijk wel brommen als hij het daadwerkelijk heeft gedaan...

james aka strik | 11-01-10 | 16:39

Nicolaks | 11-01-10 | 11:30
De grens ligt ongeveer bij dat iemand tijdens een etentje op aan het scheppen is over de dodenvluchten die hij uitgevoerd heeft. Als je dan geen aangifte doet ben je strafbaar. Maar uit je posts lees ik dat je zelfs Hitler niet zou "verklikken". Volgens mij is dat dus geen verklikken, maar goed burgerschap. Het is namelijk iets anders dan de politie bellen wanneer je buurman de vuilniszakken te vroeg buiten zet. Verder heb je het over flinterdun bewijs. Getuigenverklaringen, zijn vluchtenboek en meer. Waarom mensen als jij het voor deze beul opnemen is op zijn zachtst gezegd verdacht.

metropoliet | 11-01-10 | 16:13

Hmm, vreemd stukje Brusselmans. Waarom pakt Pritt dit niet op? Eerdere stukjes over de heer Poch kwamen van zijn hand en waren objectiever. Nu kun je van GS moeilijk verwachten dat er hoor en wederhoor wordt toegepast en dat is vaak maar goed ook. Maar dit stukje gaat m.i. helemaal nergens over. Waarom wordt iemand die een massamoordenaar aangeeft vergeleken met iemand die zijn buurman aangeeft die iets tegen de bezetter heeft ondernomen? Waarom wordt hij vergeleken met mensen die de medemens aangeven die anderen proberen te redden van de gaskamer?

Dan het telegraaf stukje: Charles Sanders weet waarschijnlijk niet dat " zijn" krant jaren geleden een groot artikel heeft geschreven over Tim Weert. Captain en instructeur bij Transavia. Samen met zijn broer (ook gezagvoerder) stond hij op de foto. Het artikel sprak met veel lof over dhr Weert. Vanwaar deze plotseling omgeslagen houding van de krant ten opzichte van Weert? Ook geen wederhoor zeker?

2 kutartikelen.

Brusselmans -VEEEL
Sanders -VEEEL

uitderuifvreter | 11-01-10 | 14:44

-weggejorist-

Krishnamurti | 11-01-10 | 14:23

Dat zet dhr. Jeroen Engelkes als voorzitter van de stichting Hoogvliegers ( die zieke kinderen de dag van hun leven bezorgt ) in een heel ander daglicht, en dat is volgens mij niet terecht.

kontlikker of niet, als je van zoiets weet en je mond houdt, dan ben je pas echt fout!

Hulde voor de klikkerts.

Rest In Privacy | 11-01-10 | 14:00

Wat een ranzig stukje Brusselmans, dus alles wat meneer Poch in die kutkrant zegt opeens waar zijn. Nou volgens mij is het gezegde waar rook is vuur, die Poch zal wel niet voor niets vastzitten Spanje. Dat gebeurt heus niet op een verklaring-kje. Verder is de nuance ten aanzien Zorreguieta ook enigzins zoek, er is uitgebreid onderzoek naar gedaan en nergens is gebleken dat hij zich misdadig heeft gedragen ten tijde van de junta. Maar dat weet jij als goede onderzoeksjournalist natuurlijk een stuk beter. Goed dit is dus GS nieuwe stijl, gewoon wat reactonair lullen waar het kant noch wal raakt, gatverdamme wat een verschrikkelijk kut-site is dit toch geworden.

60CX | 11-01-10 | 13:43

zo als ik al eerder zei hier, twee smeerlappen waarvan er een misschien voorgoed de bajes ingaat voor het gruwelijk vermoorden van mensen en de andere smeerlap die er de opdrachten voor gaf zit aan de tafel van onze koningin en speelt onze toekomstige koningin paardjehop op zijn knieen.over verdorven gesproken.

Da Cockring | 11-01-10 | 13:42

Wat had Tim dan moeten doen? Braaf ja knikken en lachen als Julio weer zat op te scheppen over mensen die hij op afschuwelijke wijze hielp vermoorden? Nee, Geen stijl gaat hier echt de fout in. Het lijkt wel of GS mensen als Julio de hand boven het hoofd houdt... Foute boel!

dotter | 11-01-10 | 12:54

Wat is dit voor stuk? Moeten we nou ineens medelijden krijgen met die Poch-crimineel?
Of gaan we op GS gewoon tegen álles en iedereen zijn. Gewoon omdat het kán?

Inextremis | 11-01-10 | 12:51

je bent pas een idioot als je denkt dat 12 mensen in een grot 9/11 hebben uitgevoerd. Laat me niet lachen. NORAD heeft niks gedaan, dat is het luchtafweersysteem, kost maar 20 miljard per jaar. Voor het eerst in de geschiedenis niks gedaan die dag. Ra Ra, maar een man in een grot heeft het allemaal gedaan. Die ook nog eens op de CIA loonlijst staan. Stelletje aluhoedjes

Xandrino | 11-01-10 | 12:44

Zo Julio Poch wordt netjes teruggestuurd naar Argentinië nou Maxima Zorreguieta nog en dan hoop ik over dat kudtland voorlopig niks meer te horen.

zambezi | 11-01-10 | 12:41

SNITCH!

DIPSH0T | 11-01-10 | 12:39

Op Bali is er een verhaal uit z'n verband getrokken en inderdaad Cpt Weird was degene die dit heeft doorverteld, zonder hierover Poch heads-up te geven. De Co-piloot die vervolgens Poch heeft aangegeven is zo mogelijk nog een grotere nazi aangezien hij op basis van een verhaal uit 3e hand iemand aangeeft bij de Nederlandse staat. Zielig mannetje.
Ik heb deze informatie niet uit het telegraaf-artikel, maar dit verhaal heb ik van een wederzijdse vriend van Poch gehoord die hem al 20 jaar kent.

panpata | 11-01-10 | 12:36

Prins Pils | 11-01-10 | 11:51
Misschien kunnen we prins Constatijn aanwijzen als kroonprins, dan kan Alexander zijn carriere als projectontwikkelaar uitbouwen.

juriste | 11-01-10 | 12:29

@koops
Klassejustitie noemen ze dat... Veel kopstukken van de nazis konden na wo2 rustig doorgaan maar dan wel in de VS of als topman van een Duitse multinational...

keizeradmiraal | 11-01-10 | 12:27

Het is toch wel duidelijk dat Poch een gigantische crimineel was. Argentinië heeft aangegeven hem te willen vervolgen, bij Jorge Zorreguita was dat niet het geval. Daar zal het land zijn redenen voor hebben, doet verder niets af aan de foute aard van dhr. Poch.

Koops | 11-01-10 | 12:18

Vindoe | 11-01-10 | 12:07
LOL ben zelf weekend abonnee en ik voel mijzelf inderdaad al tijden wat slapjes.

Sliptong | 11-01-10 | 12:13

.......... er van uit gaande dat Poch niet verschrikkelijk bezig is z'n ass te redden.

Sliptong | 11-01-10 | 12:12

De Televaag, krant van Zwakker Nederland.

Vindoe | 11-01-10 | 12:07

Is
verleden
Jorge
Zorreguieta
een
tijdbom
onder
ons
koningshuis?
Misschien heeft Beatrix de fout van de eeuw gemaakt door haar zoon toestemming te geven om met Maxima te trouwen. Het begon eigenlijk al met de zogenaamde spontane kennismaking tussen Maxima en Willem-Alexander dat na alle waarschijnlijkheid een geregisseerd opzetje was van foute opa Bernard en foute Opa Zorreguieta. Het is niet ondenkelijk dat Bernard dacht daarmee twee vliegen in één klap te kunnen slaan. Met een eventueel huwelijk hielp hij zijn kleinzoon aan een charmante vrouw en zijn foute vriendje Jorge aan een min of meer politiek onaantastbare positie als vader van de toekomstige koningin van Nederland. Want zoals iedereen begrijpt, zal onze regering alle mogelijke diplomatieke en economische druk uitoefenen op Argentinië indien men in dat land serieus zou overgaat tot vervolging van Jorge Zorreguieta. Doch wat was het belang van Bernard hierbij? En waarom ging Beatrix overstag? Het belang van Zorreguieta was natuurlijk duidelijk. Maar wist hij misschien iets uit het omstreden verleden van prins Bernard dat zo erg was dat hij daardoor ons koningshuis onder druk kon zetten? Kan het duistere verleden van beide opa’s straks wel eens het einde van onze monarchie inluiden? Want als ze kunnen bewijzen dat Julio P. door het vliegen indirect meehielp de tegenstanders van de Junta uit te schakelen, kunnen ze misschien ook bewijzen dat Jorge Zorreguieta door zijn politieke inzet en steun aan de Junta eveneens indirect meehielp aan het onschadelijk maken van politieke tegenstanders. Want alleen al door zijn misdadig wegkijken voor de tirannie van deze Junta die hij als lid steunde, maakte Jorge zich medeschuldig aan alle gruweldaden van deze Junta. Ook door deze rechtszaak van Julio P. blijkt dat Jorge Zorreguieta door zijn aandeel in de Junta, een smet werpt op ons koningshuis en daardoor indirect op ons land. Zolang de politieke tijdbom Jorge Zorreguiete leeft blijft ons koningshuis chantabel en zal onze regering altijd gedwongen blijven zaken zoveel mogelijk in de doofpot te laten verdwijnen. Eigenlijk is het een slechte zaak dat wij ons koningshuis moeten beschermen tegen mensen die terecht wijzen op het foute verleden van de vader van Maxima en de grootvader van onze prinsesjes!

Prins Pils | 11-01-10 | 11:51

Ik sluit mij aan bij de meerderheid van de reaguurders: wat een dom stukje. Wat is er aan de hand daar op de redactie?

Troelstra2.0 | 11-01-10 | 11:49

Nou, daar zijn wel weer 3 spindoctors voor nodig om Zorreguita te rehabilliteren via de veroordeling van piloot Julio. Alternatief is natuurlijk om captain Weird gestoord te verklaren, wanneer het verkeerd loopt voor Zorreguita en dus worden de complottheorien alvast tevoorschijn gehaald. Zo staat alles nu in de week.

juriste | 11-01-10 | 11:43

Een collega die hij nauwelijks kende heeft een dubieuze verklaring afgelegd en dat zou genoeg moeten zijn als schuldbewijs? Er is geen enkel fatsoenlijk bewijs om hem te veroordelen. Geen documenten, geen getuigen (lol).
Trouwens afgezien van de schuldvraag, waarom wordt er allemaal zo moeilijk over gedaan. Hoeveel zijn er nou verdwenen in die tijd? 30.000 onfrisse linkse subversieve elementen. Ik zou er in dit land wel meer uit een vliegtuig laten gooien. Echt indrukwekkend is het ook niet als je het vergelijkt met de miljoenen van linkse tegenhangers als Pol Pot.

VerenigdeNederlanden | 11-01-10 | 11:35

JanVergoor | 11-01-10 | 11:20
Volgens mij ben jij een collega van de NSB piloot in kwestie, want anders kan ik het niet rijmen dat je maar voorbij gaat aan het feit dat op flinterdun bewijs iemand zijn leven is verwoest. Het is niet zo dat hij botten in zijn koffer aantrof en niet anders kon dan aangeven. Waar ligt de grens? Wanneer hoor je je vriend te verlinken en wanneer niet. Je kunt ook gewoon iemand negeren en vriend af zijn als je op een gegeven moment bepaalde uitspraken niet meer kan waarderen. Overigens ja, ja, ja. Eerst onomstotelijk bewijzen dan pas iemand insluiten.

Nicolaks | 11-01-10 | 11:30

@Nicolaks | 11-01-10 | 11:14
Als het alleen maar DAT was dan was meneer de pilotto niet opgepakt. Zelfs in Spanje moet er wel iets van bewijs zijn voor je im Knast gedonderd wordt.
Ik roep in de prive-sfeer nooit dat ik keiveul mensen uit het vliegtuig heb gegooid. En dit was niet 1 keer bij de borrel, meneer deed dit regelmatig en was er nogal fier op... Me dunkt dat het dan de moeite waard is om eea eens uit te zoeken. Maar ik begrijp dat jij EERST een veroordeling van een rechter wil zien alvorens iemand opgepakt mag worden. En is een lagere rechtbank dan voldoende of moeten eerst alle beroepsmogelijkheden uitgeput zijn voordat iemand opgepakt mag worden?

JanVergoor | 11-01-10 | 11:20

Nicolaks | 11-01-10 | 11:14
Inderdaad. Als je het sec bekijkt is deze man al compleet afgeslacht in de publieke opinie en zit hij al maanden in een Spaanse cel te stinken, enkel op basis van wat borrelpraat in Indonesie.

titsme | 11-01-10 | 11:19

JanVergoor | 11-01-10 | 11:02
Jij hebt hem al veroordeeld. Overigens was het m.i. meer borrelpraat en zeer zeker geen verklaring. Dingen geroepen in de prive sfeer met een drankje op, vervolgens verlinkt door NSB vriend en nu in de cel. Zo zie ik het.

Nicolaks | 11-01-10 | 11:14

Geenstijl weet de grens tussen cynisch en dom weer eens niet te vinden. Dit stukje is gewoon stommig en dom. Als je buurman stoere verhalen vertelt over het uit het vliegtuig gooien van levende mensen dan is het vrij normaal dat je dat aangeeft. Ik hoop toch niet dat het helpen arresteren van een medeplichtige aan moord al een NSB praktijk is. Ik zou het ook doen in ieder geval. En de vergelijking met Zorreguieta is niet alleen vergezocht ook nog eens totaal uitgemolken en zwak. Jammer dat geenstijl het laatste half jaar ze extreem aan kwaliteit inboet.

nnimrodii | 11-01-10 | 11:13

Lekker bezig, inderdaad, GeenStijl. Nog maar eens een kwalitatief teleurstellend stukje.
Want het is inderdaad schandalig dat iemand zijn collega - die tevens een massamoordenaar is - aangeeft. En iemand die gelooft in CIA-samenzweringen, maar waarschijnlijk wel een (zeer) bekwame piloot is, moet inderdaad niet achter de stuurknuppel zitten. Stel je voor!
Diep triest, diep triest..

H4x TBH. | 11-01-10 | 11:10

Hulde voor deze twee nederlandse piloten. Wat nou NSB? Die hele argentijnse junta waren de Nazi's van z-amerika, dus die mensen opknopen heeft niks met de NSB te maken. Tim Weert +1!

MDA | 11-01-10 | 11:08

@Nicolaks | 11-01-10 | 10:58
Da's een beetje een schoolplein mentaliteit is het niet? Volwassen mensen vinden het nl. WEL normaal om iemand aan te geven die zelf verklaard medeplichtig te zijn aan het in zee kieperen van mensen.

JanVergoor | 11-01-10 | 11:02

JanVergoor | 11-01-10 | 10:56
Tegen de tijd dat Poch berecht gaat worden... dat gaat nog wel even duren. En dat laat onverlet dat er best kritisch gekeken mag worden naar de gronden waarop deze man nu eigenlijk is opgepakt. En hoe betrouwbaar degenen zijn die deze verklaringen hebben afgelegd. En hoe voorgekookt dit allemaal is gegaan, om de hete aardappel 'Zorreguieta' te vermijden. Genoeg vragen nog me dunkt.

titsme | 11-01-10 | 11:02

@ Fleauxe | 11-01-10 | 09:49
@ Zzzzooooffff | 11-01-10 | 09:54
Geenstijl lijkt inderdaad volledig de weg kwijt. Eerst van pruisen die in vlaag van verstandverbijstering probeert Afshin Ellian af te fakkelen, maar dat bleek gelukkig in zijn eigen gezicht te exploderen. Gsteren Hoxha die denkt dat je ongelukken met hoge snelheid kan oplossen door winterbanden te nemen, maar dat explodeerde even in zijn eigen gezicht en nu dus weer Brusselmans die het aangeven van moordenaars een NSB mentaliteit noemt ?!? Geenstijl is met Zelfmoord bezig. Bij de Joop zullen ze inmiddels wel denken, een site die zijn eigen graf aan het graven is moet je niet storen. Succes Geenstijl !

Marcus Porcius Cato | 11-01-10 | 10:59

JanVergoor | 11-01-10 | 10:50
Zit je nog steeds in de kroeg? GW aanhanger ben ik zeer zeker niet en ik praat eveneens zeer zeker niets goed. Je hebt je oordeel met valse aannames al over mij geveld en het lijkt zelfs een beetje op wat die NSB piloot heeft gedaan. Als iemand misdaden heeft begaan dan hoort hij of zij daarvoor gestraft te worden. Lijkt me duidelijk. Ik verfoeilijk het verklikken.

Nicolaks | 11-01-10 | 10:58

tot Nederlander 'geneutraliseerde' Poch

ikweetnogmeer | 11-01-10 | 10:56

@titsme | 11-01-10 | 10:53
Daarom volgt er in Argentina een heuse rechtzaak waarin rechters zich over het bewijs buigen. Nix mis mee.

JanVergoor | 11-01-10 | 10:56

Hmmm...
'Poch' klinkt wel erg Duits maar da's niet zeau vreemd: in Argentina breek je je nek over de Duitse achternamen...
-
@Julio: Oewie oewas je vader en oewat deed hij, huh?
*doet Raymann na*

Ahasveros | 11-01-10 | 10:54

titsme | 11-01-10 | 10:53
*junta-piloot dat is*

titsme | 11-01-10 | 10:54

Het blijft een flinterdun lijntje bewijs waarop deze man wordt vastgehouden. Prima dat er eens vanuit een kritische invalshoek wordt gekeken naar degenen die een verklaring over Poch hebben afgelegd. Als Poch daadwerkelijk piloot was verdient hij een fikse straf, maar dan graag wel op basis van aantoonbaar bewijs. En niet op basis van wat borrelpraat.

titsme | 11-01-10 | 10:53

Sorry hoor, maar als die gozer schuldig is, heeft hij het gewoon keihard verdiend om in zo'n kloteland te worden berecht. Als hij onschuldig is, had hij misschien niet zo moeten opscheppen..... daar zal hij dan nu wel spijt van hebben.
In ieder geval geen reden om de boodschappert aan het kruis te nagelen. Die doet gewoon z'n burgerplicht.

GeenZeil | 11-01-10 | 10:53

@Nicolaks | 11-01-10 | 10:40
Waarschijnlijk een stuk meer dan jij. Maar als GW aanhanger zul jij er ook wel geen problemen mee hebben als 'linksekerkers' boven de noordzee gevraagd wordt uit te stappen.

JanVergoor | 11-01-10 | 10:50

Biep | 11-01-10 | 10:43
Dat had ik nu ook.
necrosis | 11-01-10 | 10:45
Wat moeten we eigenlijk zonder Joris ?

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 10:49

Hé, Joris (9:40) heeft een ban!
Ik wist niet dat dat mogelijk was.

necrosis | 11-01-10 | 10:45

Cortes | 11-01-10 | 10:40
Jammer....

Biep | 11-01-10 | 10:44

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 10:38
Ik kreeg er een soort plaatsvervangende schaamte van: het was zo geacteerd...
Onecht.Bah.

Biep | 11-01-10 | 10:43

Cortes | 11-01-10 | 10:32
We wachten het wel af.
[wink]

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 10:41

Hoe je het ook bekijkt het is en blijft laag bij de grond verlinken, mensen erbij lappen, mensen beschadigen, hoerig gedrag, bah! Hoe betrouwbaar zijn de tipgevers c.q. matenaaiers zelf? Wat weet een broodje kaas Transavia piloot nou van de toestanden destijds in Argentinie? Top geschreven Brusselmans!

Nicolaks | 11-01-10 | 10:40

Biep | 11-01-10 | 10:29
Spong viel door de mand, duidelijk.
Schreeuwen maakt je doorgaans niet echt geloofwaardig.

;)

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 10:38

@ Joris von Loghausen | 11-01-10 | 09:40

*Zwaait!!*

Air van Boven Dorens | 11-01-10 | 10:38

"Alu Hoedje verlinkte Julio Poch"
En Brusselmans verlinkte Tim Weerd.

Zzzzooooffff | 11-01-10 | 10:34

OT is de NL staat niet jaloers geweest op de DSB bank ivm hun talennt voor het expoiteren van domme mensen? De toename staatsgokken is significant. (Postcodeloterij, bankgiroloterij, staatscasino's, staatsloterij en staatslotto.)

Einde van de Domheid | 11-01-10 | 10:32

Cortes | 11-01-10 | 10:22
De Willem één cartoon is goed.
Ik ga niet commenten op je blog, omdat ik vermoedt dat je hem er dan toch niet opzet: Omdat je zo'n lekker giftig mannetje bent: een dikke zoen!

Biep | 11-01-10 | 10:31

azijnseiker | 11-01-10 | 10:23
Je gaat ons toch niet vertellen dat hij winterbanden uit zijn vliegtuig gooide en zo de verkeersveiligheid in Argentinie danig comprimeerde?

Randy McRanderson | 11-01-10 | 10:29

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 10:01
Gisteren keek ik naar (een herhaling) van Nova college, over de vrijheid van meningsuiting en het aankomende proces tegen Wilders. Spong probeerde te schreeuwen om zijn woorden kracht bij te zetten, maar het klonk meer naar gekerm
Tegen Majesteit durft hij kennelijk niet.

Biep | 11-01-10 | 10:29

Uw opinie | 11-01-10 | 10:26
Nah, we moeten in dit land niet op alle bejaarden zout leggen.

aardappelninja | 11-01-10 | 10:29

"Het Chefje" is iemand anders

Objection | 11-01-10 | 10:29

Ze hebben de man net zijn loopbaan laten afmaken. Zo was hij nog van dienst voor de samenleving. Nun hij dreigde te gaan genieten is hij opgepakt. Lijkt me zeer goede oplossing. Gevangeniskosten aftrekken van zijn pensioen en vervolgens de rest overmaken naar de stichting dwaze moeders.
Zou Maxima wel wat hebben gekregen met een gewone nederlander? Dacht het niet. Gewoon een spel van haar.

ecologiste | 11-01-10 | 10:26

-weggejorist-

Uw opinie | 11-01-10 | 10:26

@ azijnseiker | 11-01-10 | 10:23
Wat flikkerde jouw vader dan allemaal uit zijn vliegtuig?

Pa Cartwright | 11-01-10 | 10:26

azijnseiker | 11-01-10 | 10:23
Na de oorlog verlinkt door een NSB'er. Dat klinkt niet als een probleem. Wist die NSB'er niet dat de oorlog voorbij was?

Wijnand Duyvendak | 11-01-10 | 10:25

Cortes | 11-01-10 | 10:22
Dit is wel een tekening waard, lijkt me.
*zich afvraagt hoe goed Cortes vliegtuigen schetsen kan*

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 10:25

Ben blij dat dit een keer bespreekbaar is. Mijn vader is na de oorlog ook verlinkt door zo`n vieze NSBer.

azijnseiker | 11-01-10 | 10:23

Einde van de Domheid | 11-01-10 | 10:06
Volgens mij was die brief van zijn dochter.

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 10:22

"de tot Nederlander geneutraliseerde Poch": Brusselmans +1

Mr. C. Delicti | 11-01-10 | 10:21

Op het risico af weggejorist te worden want wanwege off topic, echter door inderhaast gesloten reguurderspanelen: zou het niet een kies idee zijn de foto met het stoffelijk overschot te blurren uit respect voor de nabestaanden? Blijkbaar kan het wel met een oversized barbie...

N=1 | 11-01-10 | 10:20

Ik wil nog wel even meeverlinken: Julio scheen zelfs bij 2 graden nachtvorst gewoon met zomerbandjes onder zijn landingsgestel te taxi-en.

John Muts | 11-01-10 | 10:18

Fleauxe | 11-01-10 | 10:08
Inderdaad, als de man dat op zijn geweten heeft is geen hokje te klein voor hem.

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 10:17

Heel goed Brusselmans. Goede zaak dat de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van tipgevers nauwkeurig onder de loep wordt genomen.

Superior Bastard | 11-01-10 | 10:16

Welke mongool heeft eigenlijk bedacht om dat zo te doen? Mensen uitroeien kan veel efficiënter. Beetje met vliegtuigjes lopen rommelen. man man.

Randy McRanderson | 11-01-10 | 10:15

Meneer de pilotto, u gaat deze vlucht doen, anders gaat u zelf met de volgende mee als passagier... Verantwoordelijkheid nemen voor je daden, maar met deze keus voor mn neus...
Voor hoeveel botbreuken is JP al verantwoordelijk en aan wie leveren we hem uit? Brussel wil niet...
* vliegt weg

Bowplaats | 11-01-10 | 10:15

Wat is nu precies je bedoeling hiermee? Die kerel moet gewoon berecht worden, klaar. Dat iemand hem uit jaloezie aangeeft doet niet terzake. Leuk nieuws, maar het spreekt dit pilootje nergens van vrij. @Wijnand Duyvendak | 11-01-10 | 10:08 Inderdaad; wat een kutverhaaltje weer.

Ctrpllr | 11-01-10 | 10:14

Fleauxe | 11-01-10 | 10:08
Volgens mij werden die bejaarden eerst verdoofd dus best humaan toch.

aardappelninja | 11-01-10 | 10:12

Geachte Nederlanders,
Julio P. was niet betrokken bij de doodsvluchten.
Jorge Zorreguita

Einde van de Domheid | 11-01-10 | 10:12

Bij de RVD draaien ze nu overuren. Op kosten van de belastingbetaler natuurlijk, dat dan weer wel. Downplayen maar...

Milton Friedman | 11-01-10 | 10:11

Nuance: ik bedoelde te zeggen dat de klachten van Julio P, niet echt objectief te noemen zijn. Wellicht strategie van de advocaat, aanval inzetten op de tipgever.
Kan er niets aan doen, telkens als ik die kop zie denk ik aan bibberende bejaarden boven de rand van een luik. Wetende dat ze dood zouden gaan, maar eerst nog vijf minuten door de lucht moesten zweven. Als P daaraan schuldig is mag hij wat mij betreft levenslang krijgen.

Fleauxe | 11-01-10 | 10:08

Brusselmans, er zit nog wel een verschil tussen een landbouwminister en een piloot die gevangenen in zee dumpt. Wat een kutverhaaltje weer.

Wijnand Duyvendak | 11-01-10 | 10:08

Vandaar dat die dude Maxima een brief schijft om hem te helpen met zijn situatie?

Einde van de Domheid | 11-01-10 | 10:06

Ik denk niet dat hij de opdracht om die vluchten uit te voeren had kunnen beantwoorden met "meh, ik wens mijn carriere in een andere richting vorm te geven."

Randy McRanderson | 11-01-10 | 10:05

@Joris von Loghausen 9:40
Erg flauw, die post.
Ieder ander had een -weggejorist- aan de broek en newbees zelfs een ban!
Ga je diep schamen en gum je comment uit

necrosis | 11-01-10 | 10:03

Meneer de pilotto heeft toch die vluchten uitgevoerd? Meneer de pilotto heeft daarover toch tegen iedereen die het maar horen wilde zitten pochen?
Je kunt dat alu-hoedje nu wel de maat nemen, meneer Brusselmans, maar had ie dan de houding "wir haben es nicht gewusst" moeten aannemen?
Had ie dan moeten zeggen, "jaaaaaaa, ik wist al jaren dat deze man betrokken was bij het uitroeien van andersdenkenden, maar ik zei dus niks hè. Die man heeft het al zo moeilijk gehad, die moest ineens een ander taal leren toen ie zijn land moest ontvluchten. Die is al genoeg gestraft."
Had u dat liever gehad, meneer Brusselmans? Of had u hem dan ook voor nsb-er uitgemaakt wegens meeheulen met de beulen?

JanVergoor | 11-01-10 | 10:02

Biep | 11-01-10 | 09:53
Spong heeft het maar wat druk, zo richting 20 januari.

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 10:01

Telegraaf was toch fout in de oorlog? schoenmaker blijft dan duidelijk bij de leest.

metropoliet | 11-01-10 | 10:01

geneutraliseerd = genaturaliseerd

John Toroflex | 11-01-10 | 10:00

Het complot achter 9/11 is geen theorie.

Heau even | 11-01-10 | 09:59

@ Uw opinie | 11-01-10 | 09:55
Da's nou die progressieve wind die door den Burelen waait hè.

Pa Cartwright | 11-01-10 | 09:57

Pa Cartwright | 11-01-10 | 09:50
Gelukkig zijn we allemaal niet hetzelfde.

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 09:57

De redactie is een beetje de weg kwijt volgens mij? Eerst dat gekke artikel over de dode vrouw met haar zomerbanden en nu dit? Even rebooten en weer fatsoenlijke dingen opschrijven. Het lijkt mij dat dhr. Weert geheel ter goeder trouw gehandeld heeft.

deministerpresident | 11-01-10 | 09:57

Biep | 11-01-10 | 09:53
Spong is naar verluidt voor het laatst gesignaleerd in een donkere ruimte...
Iets met leer, latex, kettingen en veel mannelijk vocht..

ach, jij.. | 11-01-10 | 09:56

Maar dit brengt ons terug op de man van adel in zijn saab.
ziet u nou wel dat hij gelijk heeft..

@Joris von Loghausen | 11-01-10 | 09:40
huisregels:
Nietszeggende reacties. 'first post'

Uw opinie | 11-01-10 | 09:55

Is Geenstijl met een zelfmoordactie bezig of zo?
Twee foute berichten in twee dagen. Gaat lekker zo.
Als die P. fout is, dan maakt het niet uit of een alu-hoedje hem aangeeft.
Ik ben het wel eens dat pappa Zorreguieta net zo fout is.

Zzzzooooffff | 11-01-10 | 09:54

Hebben ze daar bij Transavia een rariteitenkabinet aangenomen om die kisten de wereld over te sturen.

Randy McRanderson | 11-01-10 | 09:54

Vermoeiend, al die Amsbergjes, Zorreguieta's en hun foute familieleden en relaties. Gewoon allemaal optiefen deze allochtoontjes, waarvan sommigen nog het gore lef hebben om ons te vertellen dat we niet bestaan. We hebben geen ene reet aan die profiterende bovenlaag. Ze kosten alleen maar een hoop poen, geven een hoop gezeik, en corrumperen onze democratische rechtstaat (wat er nog van over is).

Fijnstoffer | 11-01-10 | 09:54

@ Nee dus! | 11-01-10 | 09:41
* zwijgt ...

laagvliegert | 11-01-10 | 09:53

ach, jij.. | 11-01-10 | 09:47
Ach jij, hou d'r over op er zijn al duizenden comments over geplempt. Met dit weer maakt iedereen weleens een uitglijer (en steek die oorlog in een donker gaatje)

Veel belangrijker... hoe zit het met Spong, die laffe glibberige wanadvocaat die er als de kippen bij was toen de piloot opgepakt werd in Espana? Die is zo stil....

Biep | 11-01-10 | 09:53

@ Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 09:41
Ik zou WOEST zijn.

Pa Cartwright | 11-01-10 | 09:50

@ ach, jij.. | 11-01-10 | 09:47
Enige speculaties omtrent die vraag kwam ik gisteren reeds tegen in een artikel alhier.

Pa Cartwright | 11-01-10 | 09:50

Dus nu gaan we de tipgever aan de schandpaal nagelen? Waarom Brusselmans? "Nou, omdat een massamoordenaar het zegt"
Jemig mina, ben je dan een idioot of ben je dan gewoon te dom om te schijten?

Fleauxe | 11-01-10 | 09:49

Nederland levert graag burgers uit aan landen die bekend staan als "slecht voor de gezondheid"...

da wizard | 11-01-10 | 09:48

Er schijnt ook ergens een prof Hoxha te zijn, die er ook 'perfide' praktijken
op na houdt. Vraag me af, wat die man zou doen ten tijde van oorlog..

ach, jij.. | 11-01-10 | 09:47

-weggejorist-

Butje Kef | 11-01-10 | 09:45

Google geeft aan dat Tim Weert zich vooral bezig houdt met het organiseren van activiteiten voor terminaal zieke kinderen. Daarnaast geeft hij een oorlogsmisdadiger aan... Ja dat zijn inderdaad wel erg goede redenen om iemand aan de schandpaal te nagelen.... Goed hoor GS!

Brandje | 11-01-10 | 09:45

Dat is wel een slimme zet van die dochter om die brief te sturen. Want misschien denk je eerst nog tijdens het journaal ... hoe kan dat nu zo'n sjeik vrijgesproken die ik zelf op video in de woestijn een onderdaan heb zien martelen. Dat zou in ons land nooit gebeuren. Nu denk je ja natuurlijk mensenrechten ... echt iets voor Nederland als het zo uitkomt.

Simon_GS | 11-01-10 | 09:45

Een haatdragende oorlogscrimineel mag in de foutste krant van Nederland zijn beklag doen over zijn collegae. Als ik er achter kom dat mijn buurman Ndugu een kindsoldaat ronselaar uit Oeganda blijkt, geef ik em ook aan. Dat is geen NSB-mentaliteit. Dat heet burgerplicht. Wel leuk van Joris dat ie als eerste was.

Drs.. Gelul | 11-01-10 | 09:44

Als hij het gewoon gedaan heeft, is er niks NSB's aan die actie van zijn collega, al is het een aluhoedjedragert.

Rest In Privacy | 11-01-10 | 09:44

Hadden die dissidenten trouwens wel een winter-parachute?

ownedbypowned | 11-01-10 | 09:44

-weggejorist-

marof | 11-01-10 | 09:44

bla bla bla, waarop Maxima zei:

"Ik heb dezelfde ogen en ik krijg jouw trekken om mijn mond.
Vroeger was ik driftig, vroeger was jij driftig, maar we hebben
onze rust gevonden.
En we zitten naast elkaar en we zeggen niet zoveel.
Voor alles wat jij doet heb ik hetzelfde ritueel.
Papa, ik lijk steeds meer op jou."

Johan C. | 11-01-10 | 09:43

niet ´de´ foto´s, maar gewoon foto´s natuurlijk.

waskuip-admiraal | 11-01-10 | 09:42

Nou ben ik dus wel benieuwd of zijn verhaal idd klopt. En ik ben ook benieuwd naar de foto´s van die braafmansen die Julio aangegeven hebben. Gewoon om te zien wat voor onderknuppels dat zijn.

waskuip-admiraal | 11-01-10 | 09:42

-weggejorist-

ownedbypowned | 11-01-10 | 09:41

Foute gasten mogen het land uit, toch?

Drs.. Gelul | 11-01-10 | 09:41

Eindelijk. Wie weret wat de reaguurdersnaam van de co-piloot is?

Nee dus! | 11-01-10 | 09:41

Ahh,
we mogen.

Losgaan op het koningshuis,
of toch maar transavia?

vander F | 11-01-10 | 09:41

Zie het probleem niet. Ik zou m'n moordende buurman ook aangeven.

waddapatja | 11-01-10 | 09:41

LOL @ Joris

Teun van het Tuinpad | 11-01-10 | 09:41

- weggejorist en opgerot -

Rest In Privacy | 11-01-10 | 09:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl