
In de categorie "Tegenstrijdige berichten" vandaag de Televaag en het AD. Volgens de wakkere krant van Nederland hebben drankrijders rond oud & nieuw dit jaar geen schijn van kans. Een netwerk van intensieve alcoholcontroles door heel Nederland moet vannacht iedereen met een slok op achter het stuur tegen de lamp laten lopen. Smoezen zijn zinloos. Controle = blazen. Woordvoerder Zuiderhoek van het KLPD:
"We gaan assistentie verlenen aan alle regionale politiekorpsen. Onze surveillanceteams gaan de rijkswegen af om op provinciale wegen automobilisten met een slok op aan te houden". Als we deze mijnheer moeten geloven kunt u vandaag na zonsondergang achter iedere boom een blaastest verwachten. Zuiderhoek zegt feitelijk: De politie controleert al geweldig goed tegen alcohol en wij gaan ze daarbij helpen. En oh ja! Ook de voorlichtingscampagnes van de overheid zijn stuk voor stuk toppertjes. Nou dat moet ook wel, want met die controles vannacht schijnt het behoorlijk mee te vallen. Het AD belde een rondje met politiekorpsen en ontdekte dat 17 van de 26 korpsen afzien van grote acties om automobilisten met te veel drank op te pakken. Reden? Gebrek aan personeel.
"Gerichte alcoholcontroles kosten te veel menskracht. Die hebben we nodig voor de openbare orde." Oftewel. Agenten zijn straks druk genoeg met het voorkomen dat tokkies hun achterbuurt in de fik steken om ook nog eens uw promillage te testen. Desalniettemin luidt het GeenStijl ZuipAdvies onveranderd: Ga lopen, pak de fiets of neem een (illegale) taxi.
Reaguursels
InloggenBen niks tegen gekomen gister van Rotterdam naar Amsterdam Niksss
Pas op mensen: straks gaat Kluivert ijsjes halen op de scooter. Hoewel ja dan ook in de taxi weinig beter af bent ;-) Controle of niet, neem lekker je verantwoording en ga niet rijden als je gedronken hebt. Een goed 2010 toegewenst!
Ter compensatie geeft de overheid een verschrikkelijk weer alarm af, in de hoop dat niemand de weg op durft.
Men mag ook niet beschonken achter het fietsstuur, aldus de NSB. Dus voor de mensen die in een politieregio wonen die haar boetequota nog niet heeft gehaald: drink niet!
En het zal wel druk worden want het OV doet vanavond niet veul.. Ik kan vanavond de laatste bus om 7 uur nemen, daarna mot je euh.. lopen!
Tja, alcoholcontroles zijn kudt, .... maar rijden onder invloed is nog veel kudter.
Dus aan iedereen die te dronken is om een taxi te bellen, ... neem afslag hiernamaals !!!
-weggejorist-
Of blijf thuis en laat de andere zichzelf druk maken over hoe ze op het feestje komen en gaan.
Wij gaan weer lekker goed aangeschoten rondjes rijden in het weiland van een vriend (afgesloten eigen terein. Niet openstaand! En geen weg te noemen). Vuurpijlen van het dak schieten.
En ja daar zijn we al eens voor aangehouden en achteraf bleken we niet in overtreding.
-weggejorist-
Door al die politiebezuinigingen uit de koker van de beschermvrouwe van de Anonieme Alcoholisten lopen drankorgels minder snel tegen de lamp. Gewoon zwaar straffen die bezopen automobielbesturende figuren, ze zullen je kind maar aanrijden. Snap nog steeds niet hoe het mogelijk is dat een narcistische alcoholcrimineel als Terhorst baas van de politie kan zijn.
AD en Televaag zijn allebei Kudtkranten.
snorder nodig: lekker bij de bushalte wachten:P
-weggejorist-
Wat ben ik blij dat ik geen auto heb:)
Als je geen rijbewijs hebt, kunnen ze hem ook niet in beslag nemen! Maar beste blijft natuurlijk om gewoon lekker te gaan lopen... Met die kutkou is het toch alleen maar volhouden buiten...
Kak (heeft godzijdank al jaren ene Bob als vriend).
gewoon thuis blijven
JustPwnT | 31-12-09 | 12:30
JustPwnT | 31-12-09 | 12:31
Volgens mij ben jij nu al in de lorum.
@ mezelf 12.30. het is sowieso.. toch? :P
Hmm, die enters werken niet echt... beetje onverzichtelijk.. maarja.. trouwens hansfree bellen doe ik niet! ik bedoel natuurlijk met het telefoontje in de hand :)
Met alcohol achter het stuur ben je naar mijn inziens zowiezo een randebiel..
Mja ieder z'n ding
Ik ga iig maar ff wat boze geesten verjagen naar oerhollands traditioneel gebruik met behulp van een melkbus en wat carbid
Hmm, ik ben benieuwt wanneer ik minder ongelukken zou veroorzaken.. met of zonder een paar sapjes op... zonder een paar sapjes op kan ik me niet concentreren, dus doe ik naast het verwisselen van mijn cd, het roken van mijn sigaret, het drinken van een bak koffie ook even handsfree bellen en kijken welke leuke damens zich op de stoep in veel te koude kleren bivakeren. Terwijl met een paar sapjes op, ik kijk naar elke auto in de hoop dat het geen blauw en rode strepen heeft! en zo doende tevens het verkeer in de gaten houd :)
maarja.. zal wel aan mij liggen.. ik heb ook weleens het idee dat met hard rijde ik veel veiliger bezig ben.. zelfde laken een pak :)
trouwens, beide keren dat ik een ongeluk veroorzaakt heb... (jaja :P ik kan dus echt niet rijden!!:)) was ik nuchter!!!!!!!! (nu rijd ik 9 van de 10 keer ook wel nuchter.. maar toch..)
proost.
Dronken bestuurders als munitie gebruiken tegen relschoppers. Ik weet nog even niet zeker hoe, maar vooral doen. Aan beide soorten tuig mis je helemaal niks.
"Het politiekorps Rotterdam-Rijnmond zet honderd agenten meer in dan bij de vorige jaarwisseling. Vannacht hebben 1100 agenten dienst. Het grootste feest in Rotterdam is op de Erasmusbrug" (Trouw).
De lezing van het AD lijkt me aannemelijker dan die van de Televaag, maar hoop desondanks vurig, dat ze tog nog ergens een paar blikken koddebeierTs weten te vinden, die de idioten, die bezopen achter het stuur kruipen, het leven op de grofst mogelijke manier zuur maakt.
-weggejorist-
-weggejorist-
Update:
Wel degelijk controles (onbekende source).
Wat te verwachten...
A1 A'dam-Amersfoort-muiden.
A1 Amersfoort-Apeldoorn-Ede.
A10 ring noord-volendam.
A12 Utrecht-Arnhem-wageningen.
A20 Rotterdam-Gouda-Capelle ad Ijssel.
A2 Utrecht-Den Bosch-Zaltbommel.
A6 Lelystad-Almere-Almere centrum.
A7 Purmerend-Den oever-Hoorn.
A28 Groningen Hoogeveen-Assen.
A35 Enschede-Wierden-Almelo.
A4 Amsterdam-Den Haag-Leidschedam.
A58 Goes-Vlissingen-Middelburg.
A10 Ring Zuid-Geuzenveld.
A58 Tilburg-Eindhoven-Oirschot.
A2 Maastricht-Eindhoven-Nederweert.
A13 Den Haag-Rotterdam-Delft.
Nou een gewaarschuwde reaguurder blijft thuis.... anders...0.0 %
Ik zeg: ethanol op de opiumlijst zetten.
@joemeloen
je hebt een klein beetje gelijk. Ken 2 'agenten' in opleiding. Maar dat zijn nou niet bepaald de meest snuggere personen die ik ken.
Politie in Nederland : BLA BLABLABLABLABLABLA....
Maken geen poep klaar..... Oh ja... wel 10 miljoen verkeers-snelheidsovertredigen scoren waarvan bijna 90 % van nog geen 10 km te hard ....
Tis maar net waar je als politie ''goed'' in bent
Zwakke maffe kliek waarvan de top zich maximaal verrijkt zonder enige tegen prestatie. Zielig voor die nauwelijks LBO geschoolde dienders die voor nog geen 1500 eurootjes p/m achter de boom staan... om..... jawel veelal simpele ''verkeersmisdadigers'' moeten scoren. Meer zit er veel al niet in voor die stumperds.
Een echt vak leren is wel moeilijk.
-weggejorist-
@fleauxe
Ooh, zeker. Maar ik kan u daarover een heel boek schrijven.. laten we daar aub niet over beginnen ;)
@biep
Soort van Hoek van Holland praktijken neem ik aan? Ach het is altijd wel iets, laten we er gewoon het beste van maken.
Kum bay ya, my Lord, kum bay ya;
Kum bay ya, the Lord, kum bay ya;
Kum bay ya, my Lord, kum bay ya,
O Lord, kum bay ya.
*werken gaat*
Fleauxe | 31-12-09 | 11:25 Dus de natuurlijke selectie is voor jou niet genoeg?
Fleauxe | 31-12-09 | 11:15
Uiteindelijk zal zo'n georganiseerd volksvuurwerk, dat in plaats zou komen van het vuurwerkgebruik zoals dat nu plaatsvind ook weer onwenselijke tafrelen veroorzaken: denk je niet?
Alles wat niet mag word des te aantrekkelijker.... dat is altijd al zo geweest. Zo kan je overal wel contrôle op uitoefenen, dat lijkt me ook knudde.
@zeg maar jansen | 31-12-09 | 11:23:
Ja, uiteraard opzichtig. Als je als grijze muis deur 't leven wilt dan neem je wel een Prius.
Reinaert | 31-12-09 | 11:23
Gelukkig maar.
Ik moet de volgende keer wat duidelijk zijn, my bad.
@zeg maar jansen | 31-12-09 | 11:18: Daar gaan we weer, vrijheid blijheid. Onzin. Als iemand zich een jaar lang misdraagt, pak hem dan maar z´n explosieven af. Simpel zat.
@Nacho_Vidal | 31-12-09 | 11:18: Ik stel in het geheel niet voor om iedereen z´n lol te ontnemen. Alleen niet voor mensen van wie je kunt verwachten dat ze er niet mee om kunnen gaan. Is toch eigenlijk heel logisch?
Biep | 31-12-09 | 11:21
We wachten af.
Ik kan het altijd nog op een drinken gaat zetten.
;
@Teun van het Tuinpad | 31-12-09 | 11:17:
Een man een man, een woord een woord. Loffelijk principe.
Ik weet trouwens ondertussen wat een roze DS is. Dat scheelt ook alweer.
Reinaert | 31-12-09 | 11:20 Ook wel wat opzichtig eigenlijk.
www.dyna.co.za/cars/Cadillac_59_Cabrio...
Fleauxe | 31-12-09 | 11:15
Heb 2 kenissen die werken op een ambulance, breek me de bek niet open.
Reinaert | 31-12-09 | 11:13
Ghehe.
Scuzi mijn beste.
Ik bedoel uiteraard zo'n spelletjesdoos.
*nog niet helemaal scherp is*
Teun van het Tuinpad | 31-12-09 | 11:10
Gefeliciteerd met het diploma, en als dank maak je een dooie van haar?
Oh, oh, Teun, trap er toch niet in! spelcomputers zijn de duivel.....
Dan vind ik het AD toch 1000% betrouwbaarder dan de Televaag. Ervaring behaald vanuit uit het verleden, geeft u overigens geen zekerheid voor de toekomst.
Of blijf thuis.........
@zeg maar jansen | 31-12-09 | 11:14:
Ik ben bewust kinderloze vader (huh?), zit dus niet met moeilijke keuzes opgescheept. Al zou ik een roze DS wel een beetje te veul van het goede vinden, ook veur mezelf. Zit 'm vooral in de kleur: een roze DS is me te zoet, een roze Cadillac Eldorado (met pluchen bekleding) vind ik nog nét te doen. Gevoelskwestie.
necrosis | 31-12-09 | 11:11
Ach, ik zou dat mormel het liefst achter het behang plakken, momenteel, nu dat ze tien is en alles beter weet. Vrouwen zonder kinderen weten dat maar al te goed.;)
Maar ik laat me de mond niet snoeren!
@Fleauxe
Die zullen zoals gewoonlijk vooraan staan (dat is toch ook zo bij Frans Bauer ;) )
Gewoon 1 of 2 grote shows. Maar het zal nooit gebeuren. Vuurwerk afnemen van Nederlanders is zelfde als kalkoen weghalen bij Thanksgiving day. Althans, ik weet geen betere vergelijking.
Fleauxe | 31-12-09 | 11:15 Legitimatie moeten ze al laten zien want er zit een leeftijdsfiltertje op. En voor de rest: Vrijheid blijheid.
Reinaert | 31-12-09 | 11:13
Ze moet en zal zo'n ding hebben.
En beloofd is beloofd.
Heb haar trouwens al zien spelen bij een nichtje.
Je moet eens weten hoe snel die kinderen zijn met dat soort dingen.
colonnecinco | 31-12-09 | 11:16 Ja, happy zonder caps.
@mezelf en Teun (die bril was voor een zoontje van een collega)
-weggejorist-
@Nacho_Vidal | 31-12-09 | 11:02: Dat is zeker een goed idee, zolang invaliden/ouderen en zieken er ook maar van kunnen genieten. Of een verbod op knalvuurwerk, dat zou ook nog een heleboel ellende schelen.
@zeg maar jansen | 31-12-09 | 11:03: Waarom toch, je doet het nu voorkomen alsof de meerderheid in ons land jaarlijks met de justitie in aanraking komt. Godzijdank niet zeg.
@Teun van het Tuinpad | 31-12-09 | 11:05: Zonde, alsof die doktoren en verplegend personeel niets beters te doen hebben. Moet je voor de grap eens kijken hoe dat dronken volk zich 's-avonds tegen het medisch personeel gedraagt. Daar word je bepaald niet vrolijk van.
@Geer de Kluiver 11:08
Da's zielûg voor de boom, ik opteer voor een betonnen pilaar van een viaduct.
En waarom heeft iemand die (dronken) een kind doodrijdt nog steeds zijn rijbewijs?
Of rijdt hij zonder?
@Biep
ja je hebt gelijk, kijk, veel dingen worden tegenwoordig overdreven veilig aangepakt door ouders, maar met vuurwerk kan je maar beter voorzichtig zijn. En die kinderen zijn nog zo jong, ze weten niet beter dan met washandje toch??
Reinaert | 31-12-09 | 11:13 Geef jij je kinderen nooit iets wat je zelf graag zou hebben? Maar een roze DS is misschien wel raar ja, hij lijkt Van Dal wel.
citcity.citroen1.info/Cinema/goddessgr...
@Teun 11:07
jazeker, daar is toch over gepraat? Vereniging van oogartsen stelde zoiets voor. Kijk die mensen zijn natuurlijk niet volledig objectief. En ik snap ook wel dat mensen niet willen dat zoiets leuks wordt ontnomen van ze. Maar wat denk je hoeveel mensen er vanavond iets gaan verliezen? Dat zullen er weer een boel zijn.
Ook mensen die zelf niets zullen afsteken. Ik heb gister van een Rayban zonnebril (oude) een vuurwerk bril gemaakt. (gewoon venster glas erin geplaatst) Nu maar hopen dat hij deze wel wil dragen. Het is puur voor de veiligheid. En ach, het ziet er op deze manier ook wat stoerder uit.
@Teun van het Tuinpad | 31-12-09 | 11:10:
"Er staat vanavond een roze DS op het programma."
Is ze daar niet nog een beetje te jong voor dan?
@Biep 11:05
Je hebt het over kinderen.... pas maar op, straks gaan de kuitenbijtende GS dames weer los op jouw persoontje.
Maar ik help je wel hoor.
Fleauxe | 31-12-09 | 10:59
Hopelijk is dit cynisch bedoeld...
Dat kun je toch niet menen wat je daar zegt.
Biep | 31-12-09 | 11:05
Ik plant ze in een bak met aarde in steek ze aan.
Klaar.
Verders zal ik toch geen kind aan haar hebben.
Er staat vanavond een roze DS op het programma.
Gisteren heeft ze badje 100 gehaald ( zwemles ) en als papa wat beloofd, dan doet tie dat ook.
;)
-weggejorist-
zeg maar jansen | 31-12-09 | 11:03
En wat Nacho_Vidal | 31-12-09 | 11:02 zegt.
Is dat een optie ?
necrosis | 31-12-09 | 11:03
Ja, vriesblaren en zwarte nagels?
Nacho_Vidal | 31-12-09 | 11:02
Het was geen grap hoor ;)
Voor kleine kindjes, zoals die van Teun, is dat het veiligst. Ik heb mijn dochter er ook zo bij laten staan. Nu is ze tien en kijkt er graag naar, maar heeft geen ambities richting afsteken.
Fleauxe | 31-12-09 | 10:54
Het knalt hier ook al aardig.
(woon vlakbij een ziekenhuis en jawel, inderdaad, de eerste ritjes zijn al gedaan)
Of het vuurwerkslachtoffers betreft durf ik niet met zekerheid te zeggen maar de kans is groot.
Nacho_Vidal | 31-12-09 | 10:57
We zullen voorzichtig doen, thanks voor de tip.
@Biep 11:00
Een nat washandje?
Wat nu als het vriest
Fleauxe | 31-12-09 | 10:59 Wat ik al zei: Alleen in een totalitaire staat.
Wat LellikenDraok | 31-12-09 | 10:54 zegt is een veel beter advies. De tokkieagentjes moeten hun tax halen voor bos en zn bende. Dus die vinden fietsers uitskende prooi om geld op te halen. Bovendien sta je maandag helemaal voor lul op het werk als je vertelt dat je niet met de auto bent omdat je rijbewijs is ingenomen omdat je dronken op de fiets zat.
@Fleauxe
Dan vind ik het voorstel om gewoon in elke stad 2 a 3 grote shows te geven beter, veiliger, en goedkoper. Wie het wil zien betaald er gewoon voor.
@Biep
haha, ik zie het al voor me.
Vuurwerk = milieu moord!
Femke, doe er wat aan!
OT
Man draait door in Nokia-city Finland.
Nacho_Vidal | 31-12-09 | 10:57
sterretjes: met je hand in een nat washandje de sterretjes vasthouden... gaat prima!
@zeg maar jansen | 31-12-09 | 10:51: Via internet aanvragen bij de politie, twee weken van tevoren. Zo pak je gelijk de impulsieve types, die vergeten dat. Bij positieve beschikking even langsgaan op het bureau en klaar is Kees. Kost niet zoveel.
Verder vind ik het argument dat er 'alsnog dingen kunnen misgaan' niet overtuigend genoeg om dan maar een heel plan naar de prullenbak te verwijzen. Wie gepakt wordt als doorverkoper/gever van vuurwerk aan Tokkies mag twintig jaar lang niets meer kopen. En als dat niet werkt, dan leggen we het land toch gewoon droog tijdens Oud en Nieuw. Zie het zo, verantwoordelijkheid neem je samen. Zo niet, dan maar niemand.
Lullig, maar een keer moet het afgelopen zijn met die losgeslagen liederlijkheid.
@Teun
Pas op met sterretjes! Die kutdingen kunnen gaan krullen en dan om je hand heen komen.
@Fleauxe
80,- fucking euro. Inderdaad
@Teun van het Tuinpad 10:48
Zolang mevr. Teun maar nul scoort is er niets aan het handje.
Mooie opmerking van een arts op televee: een huisarts wilde het aantal alcoholisten in zijn praktijk verminderen, hij ging zelf gewoon meer drinken...
@OoO 10:51
de "P" staat voor passeren (aldus een ervaren blazer)
Goedemorgen allemaal!
Straks eens fijn traditioneel een uur blauwbekken bij de oliebollenkraam, nieuwe champagne kopen (kon er niet van af blijven) en nog eens een kozijntje in de lak zetten.
Klokslag 00:00 met de buren het dak op en kijken naar het vuurwerk van de rijken (wij hebben uitzicht op het luchtruim boven Overveen en Bloemendaal)
Daarna ons eigen pauperpakketje ontsteken.
Ik heb er zó'n zin in... oh!
Fleauxe | 31-12-09 | 10:54 De totalitaire staat geeft dus een vergunning af voor het kopen van vuurwerk. In jouw optiek dan.
Als die tokkies in hun Vogelaarwijken hun handen, hoofden en andere zaken willen opblazen, dan moeten ze vooral hun gang gaan. Door het afsteken van evenementenvuurwerk en andere explosieven zal overbodig en/of defect straatmeubilair naar het hiernamaals sturen. Het in de brand steken van lokale Opel Ascona's, Volkswagen Scirocco's en Ford Escorts en Capri's zal kortstondig de CO2 uitstoot doen toenemen, maar de positieve effecten voor het klimaat op de langere termijn zijn natuurlijk onmiskenbaar.
En als ze zich tegoed willen doen of te buiten willen gaan aan Pion Pils en andere alcoholica van Lidl/Aldi/Arie de Prijsknaller, zou ik ze geen strobreed in de weg leggen. Gun ze deze jaarlijkse uitspatting. Het tokkie groepsgevoel zal er wel bij varen, sociale isolementen worden kortstondig terzijde geschoven en zelfs (o)ma tokkie krijgt een zoen op haar stoppelige wangen. 031 kan zo mooi zijn.
.... en dan het gewéldige advies: ga maar fietsen! :)
Iemand al ooit veroordeelt voor rijden onder invloed? Ga dan vooral níet fietsen, want dan kost het je bij aanhouding alsnog je rijbewijs!
Wat ik denk is dat die politiebureaus heel mooi vertellen niet zo te gaan controleren maar het dan tóch doen... hebben die klojo's!
@Teun van het Tuinpad | 31-12-09 | 10:46: Voor het eerst dit jaar steek ik iets af. Bezoek vind het prachtig, dus één doosje siervuurwerk kan geen kwaad. Duur? Man man man, 80 voor een stuk. Dat doen we volgend jaar dus maar niet meer.
Langs de politie voor een uitdraai is een goed idee. Hier hebben ze het er maar druk mee. Het is 10:00 geweest en ik hoor hier bijna non-stop hulpdiensten.
Nacho_Vidal | 31-12-09 | 10:50
Zo heeft een ieder zijn voorkeuren, klopt.
Maar ik vind het gewoon pijn doen als ik zo'n pijl van 25,= de lucht in knal.
Ik bedoel, van drank heb ik in ieder geval nog hoofdpijn de volgende morgen.
Ik kijk wel toe en neem een extra hapje ofzo.
3 sterretjes met mijn dochter is mij genoeg.
;)
@Fleauxe 10:47
En wie brengt mij dan naar huis?
Fleauxe | 31-12-09 | 10:45 Alles. Wie moet dat controleren? Wie betaalt dat? En het biedt geen garantie. Iemand met een goed bewijs van gedrag kan dan voor anderen vuurwerk kopen en dan ben je terug bij af.
Nou, goeiste fleswisseling iedereen! Ik geloof trouwens niks van die meter, ben wel eens gecontroleerd na 5 Leffe Dubbel, en mocht gewoon doorrijden. Met compliment van de blaasinstructeur die mij een P van Prima toerekende.
@Teun van het Tuinpad
Zonde van het geld is het zeker, maar dat is in feite alles. Ach 1 dagje per jaar. Je koopt toch ook weleens iets wat je niet bevalt en dat leg je vervolgens in de kast. Hier heb je tenminste nog enigzins wat lol aan.
necrosis | 31-12-09 | 10:46
Euh, dan kom ik er met mijn 17 punten nog karig vanaf.
;
@Fleauxe | 31-12-09 | 10:45: ene=een
@necrosis | 31-12-09 | 10:43: Dan bel je de politie en laat je het sujet oppakken.
Fleauxe | 31-12-09 | 10:41
Da's een mogelijkheid maar dan voor iedereen ?
Maar best lastig uitvoerbaar.
Misschien is het een optie om mensen voordat ze vuurwerk gaan kopen even langs de politie te sturen voor een uitdraai, of zoiets.
Er zijn namelijk genoeg personen die het houden bij 3 sterretjes ( lees Teun )
Ik vind het weggooien van mijn geld, dat vuurwerk gedoe.
@Teun van het Tuinpad 10:41
Ik had 41 punten, ben ik nu stoer?
@Fleauxe 10:43
Iek schnap. Daarom blijf ik dit jaar gewoon lekker vanuit de tuin naar het vuurwerk kijken, fles champagne. Simpel
@zeg maar jansen | 31-12-09 | 10:42: Die vergelijking slaat als ene tang op een varken. Vuurwerk alleen voor hen die dat jaar niet met de politie in aanraking zijn geweest. Wat is daar op tegen?
ik ga pas rijden als ik niet meer kan lopen
@Nacho_Vidal | 31-12-09 | 10:38: Simpel; dat volk vormt al een gevaar als ze op straat lopen. Simpel zat. Helemaal als ze ook nog eens kleine explosieven is toevertrouwd.
... of neem een taxi.
@Brusselmans
Wat nu als de chauffeur ook flink gezopen heeft?
Fleauxe | 31-12-09 | 10:41 Nee, net zo min als je autorijden aan een kastje.
necrosis | 31-12-09 | 10:34
"0 - 7 punten: Je hebt geen alcoholprobleem.
8 - 12 punten: Bekeken over de afgelopen twee jaar drink je niet overmatig veel, maar minderen kan geen kwaad. Het zal altijd in je voordeel werken.
Meer dan 12 punten: Je alcoholgebruik bezien over de afgelopen twee jaar is te hoog. Als je de vragen 4, 5 en 6 met ja hebt beantwoord kan dat een aanwijzing zijn dat je op weg bent naar een alcoholverslaving, of al verslaafd bent. Het is wenselijk om je drinkgewoonten aan te passen."
Gelukkig had ik de vragen 4,5 en 6 met nee beantwoord.
;)
@Teun van het Tuinpad | 31-12-09 | 10:31: Zou het een idee zijn om de verkoop van vuurwerk te koppelen aan een verklaring omtrent gedrag?
Jansen is gewoon thuis vanavond, met wat buren van op loopafstand.
Er is hier namelijk geen achterbuurt dus heeft de plaatselijke koddebeier alle tijd en gelegenheid voor drankcontrole, tenzij een van zijn buren hem uitnodigt natuurlijk.
@Fleauxe
Het is allebei zielig. Maar hoe bedoel je? Onveilig maken?
Je Verzint Het Niet | 31-12-09 | 10:31
Klinkt goed JVHN !
Hier staat vanavond een avond met vrienden voor de deur.
Heb er zin an.
Of ik ga met een slaapzak bij het bushokje om de hoek liggen posten. Als er dan een paar vlegels de ruiten intikken, spreek ik ze aan.
Oh shit! Terug naar het winterkleding-topic! Hier in Rotterdam vallen piepkleine sneeuwvlokjes... Dat wordt nog druk in de winkels *proest*
Moeha, net de ikalcoholist test van Google ad gedaan en behoor nu tot "risicovol gebruiker".
Test-fucken gaat het helemaal worden in 2010!
Daarom, daarom blijf ik ook lekker thuus vanacht. Geen zin meer om om 6 u s'ochtens terug te fietsen met mijn dronken harses en dan ander dronken gespuis tegen te moeten komen.
"Agenten zijn straks druk genoeg met het voorkomen dat tokkies hun achterbuurt in de fik steken om ook nog eens uw promillage te testen."
Lol!
Laat ze, is dat probleem ook meteen opgelost, geen vogelaarwijken meer :)
En als je niet met je poten van alcohol af kan blijven terwijl je weet dat je nog moet rijden binnen een paar uur ben je of ongelooflijk stom of heb je een wilskracht van 0,0. Ik begin er pas aan als ik weer thuis ben :)
idee: dronkens tokkies op afgesloten rijksweg laten rondrijden???? Minimaal 120 km/h.
Lost een hoop op
Fleauxe | 31-12-09 | 10:23
Eens.
*zich de talloze incidenten van de afgelopen jaren tijdens oudjaar voor de geest haalt*
@Teun van het Tuinpad | 31-12-09 | 10:22
Vanavond zoals gewoonlijk met vrienden naar een klein restaurant waar bijna ieder jaar dezelfde mensen komen op oudejaarsavond. Afhankelijk van het weer om 12 uur even vuurwerk kijken en dan terug voor de champagne (helaas geen Veuve Clicquot), maar die ligt al klaar voor morgenochtend bij het onbijt.
kunnen ze niet tegelijk in die tokkie wijken de orde handhaven en blaas testen afnemen?
kunnen ze toch zeggen dat ze orde hebben gehandhaafd en ook nog eens iedereen die ze tegen zijn gekomen heben laten blazen. staat vast goed in het één of ander raport van 5874 pagina's over oud en nieuw
Als je weet dat een dronken voetganger 5x zoveel kans heeft op letsel als een dronken automobilist, moet je je dronken vrienden dan wel adviseren de auto te laten staan?
*zucht* Mensen die drinken en toch de auto pakken zijn onbeschrijfelijk zielig. Maar niet half zo infantiel als het volk dat drinkt, om vervolgens als een wildeman de buurt onveilig te maken. Hopelijk heeft de politie van Hoek van Holland geleerd en treedt ze meer kordaat op tegen dergelijke types.
ik rij veel beter als ik bezaupen ben
Je Verzint Het Niet | 31-12-09 | 10:21
Ghehe, ik had niet anders verwacht.
Moeten we de deur nog uit of staat de bubbels voor vanavond thuis al klaar ?
Je Verzint Het Niet | 31-12-09 | 10:16 En viagra! Kunnen ze elkaar wat vermaken de eerste uren in het nieuwe jaar. *sop sop sop*
@Superior Bastard | 31-12-09 | 10:19
Ja ho even, en wie gaat dan die drones besturen?
Zoloft an alcohol gaan niet samen...........
Je Verzint Het Niet | 31-12-09 | 10:18
Laten we daar hier nu net geen problemen mee hebben.
;
Maar goed, ik ben maar wat blij dat ze niet drinkt, als er na een avondje uit gereden moet worden.
@Teun van het Tuinpad | 31-12-09 | 10:18
Teun, hier (nog) geen sneeuw maar wel 2 graden vorst en geen problemen met wat rijden voor een constante CO2 uitstoot...
Maar eigenlijk is het gewoon weer Kudt weer vandaag.
Van de vele tientallen keren dat ik, per enkele reis van ongeveer 100 kilometer, de Bob was ben ik hoogst zelden gevraagd te blazen. Dat heeft me zeer verbaasd, juist omdat het altijd in het weekend is. Ik durf te wedden dat ik morgenvroeg weer thuis kom zonder onderweg gecontroleerd te zijn.
Gewoon het leger de achterbuurten insturen (en met scherp laten schieten) en de politie de alcoholcontroles laten doen.
Opgelost.
Je Verzint Het Niet | 31-12-09 | 10:16
Is het eigenlijk wel weer om te gaan rijden ?
;)
@Teun van het Tuinpad | 31-12-09 | 10:15
Neem een partner die niet drinkt ?? maar een partner die wat gedronken heeft is wat makelijker te nemen :-0
@Stroopdoos | 31-12-09 | 10:14
maar dan wel oliebollen met wat laxeermiddel :)
Het zal niet zo zijn dat van de best 'geinformeerde' nieuwssites er eentje het niet helemaal goed heeft. Hamvraag is: geldt dit voor Algemeen Denk dat we het goed hebben blad, of voor de Televaag...
@Kutwijf Bert | 31-12-09 | 10:12
het wordt spekglad in belgie dus dat is geen optie, dan toch liever wat veiliger achter wat blik.
Neem een partner die niet drinkt.
*Mevr Teun lief aankijkt*
-weggejorist-
Deze jaarwisseling belooft wat. Oliebol voor *kuch* ijverige pliesie meenemen doet*
Ik adviseer DETO taxi: www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/...
aanpakken die zuiplappen!
en de beste wensen alvast, straks gaat het niet meer lukken om dat hier neer te plempen (wegens drugs en drank vermoed ik.)
Of ga leaupen! Prettige jaarwisseling.
REAGEER OOK