Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burkaverbod deel MMXC

boerkaa.jpgJa, hoe zat het ook alweer met het Burkaverbod? Welnu, dat vroeg de Tweede Kamer zich voor een keertje ook af. Want vorig jaar werd er al gevraagd om zo'n verbod en sindsdien is het angstvallig stil op het Burkafront. Tot diep in de nacht ondervroeg de Tweede Kamer onze waarde ministers. Waar is die wet gebleven? En waarom voert het kabinet van ministers de wil des volks niet uit? Want niet alleen potentieel lekkere wijven, maar ook zwembaden motten al burka's. Dat staat de emancipatie van de vrouw in de weg. Geert Wilders vermoedde zelfs christelijke sabotage. Welnu, die wet was *kuch* een beetje vertraagd omdat het ding in een diepe lade was verdwenen. Ofwel, een commissie van juristen, islamisten en een imam is al een jaar bezig om dit wetsvoorstel te 'onderzoeken'. Doe es opschieten met een beslissing zeg. Zelfs de carnavalsvereniging van Oeteldonk was al eerder met een burkaverbod!

Reaguursels

Inloggen

ik snap hier nix van ,op een pasfoto mag je niet lachen je oren moeten zichtbaar zijn en noem maar op wat voor regeltjes noch meer.
in tunesie (een moslimland worden hoofddoekjes zelfs verboden) en hier in een (noch westers ) land , zitten ze te discuzeuren over een burka .
het zal wel aan mij liggen maar ik snap er nix meer van.

loewende koe | 23-10-06 | 07:44

Er deugt niks van die mansen met die burka's, als ze zo graag met z'n ding op lopen, laat ze lekker blijven waar ze met die dingen lopen kunnen.
Wij hebben een vrij land, en moeten het zo houden, af die burka en anders ophoepelen. Het had al lang verboden moeten worden. voor het zelfde geld zit er een terrorist in met bommen om zijn middel en een bijbel in zijn hand.
Het zijn levens gevaarlijke monster doeken. verbieden die handel.
Als je in de trein of bus of tram gaat en je ziet zo burka geval, niet in stappen, ik herhaal, niet in stappen, levens gevaarlijk.

gladys50 | 22-10-06 | 19:38

@complain
je weet zoveel over de islam
vertel ons eens hoe oud aisha was?
hoeveel moorden de profeet liet plegen?

de boerka is net als een hoofddoek een symbool van totale onderwerping aan een facistisch regime. De islam.

als je zonodig je loyaliteit tov de geweldzuchtige islam wil tonen, doe dat dan in een islam land.

of mogen wij ook met blote benen de moskee in? nee heh.. wij moeten ons aanpassen aan de islam, maar de islam? die doet niets, behalve af en toe wat geweld plegen. Niet vreemd, als je de koran of het leven van de profeet bekijkt, dan snap je dat niets goeds ooit uit de islam zal kunnen komen.

de islam is namelijk een oorlogsgeloof. een onderdrukkingsmechanisme.

brullioo | 21-10-06 | 17:24

burka en hoofddoek verbod.... is belediging voor nederlandse cultuur als moslims dat mogen dragen. Nederland is een christelijk land en geen islamitisch land... oprotten allemaal met burka of hoofddoek.

zeeuwse babbelaar | 21-10-06 | 17:16

Wederom een bewijs waar de politiek in dit land goed in is. Grote woorden voor de camera en in de krant, aandacht trekken, problemen tot zaken van landsbelang maken die het niet waard zijn en als er dan keuzes gemaakt moeten worden..... Ja,ja,ja,ja eingenlijk willen we dat niet en weten het niet zo goed.

nadenkeniseenkunst | 21-10-06 | 12:23

Orang Gila!

Rest In Privacy | 21-10-06 | 10:28

altijd gedach dat moslims dom zijn, maar dit is pure winst. ze vreten teveel geiten en kamele. hierdoor is er een overschot aan restprodukten zoas haren. om deze te verwerken kunnen ze het geboorteoverschot bezig houden (leuk voor de toeriste). nu kun je natuurlijk ondergoed hiervan maken, maar in in een burka gaat 50 x zoveel haar. nu nog op de catwalk (of anderszins) de vrouwe zo gek zien te krijgen om dit aan te trekken, en jawel kassa! kunnen ze eindelijk poetin afbetalen of was dit bilaterale hulp?

d' 8hØker | 20-10-06 | 22:28

hoe moeten ze hun bommen dan verstoppen?

Avada1337 | 20-10-06 | 21:28

gevallenverstand 20-10-06 @ 13:56

Precies!

LibertasSimplex | 20-10-06 | 17:39

kamelen stront? lol kom nie uit de woestijn imbeciel zeg geen dingen als je niks over mij weet, je wilt je niet eens verdiepen in andermans cultuur maar je schreeuwt aleen kut allochtoon dit kut allochtoon dat, en ik hoef jou regels niet te volgen ik volg wel mein eigen regels en dat van nederland.!

Complain | 20-10-06 | 16:28

Better Than You 20-10-06 @ 12:50

domme idioot, zo werkt het niet helemaal. De 2e kamer maakt de regels, die wordt gekozen door alle burgers van het lang , mits volwassen en wilsbekwaam. Dat betekent dus net zo goe dmoslims.. Dus ga hier niet lopen doen alsof jij hier de regels bepaalt en anderen niet. Zo te horen heb ik -als volbloed arische nederlander - geen zinn om ondejouw regels hier te leven. Moet ik dan ook terug de rijn op?

Maaier | 20-10-06 | 14:36

Doe maar een nationaal vermommingsverbod ten bate van de veiligheid. Dat sluit ook bankrovers met clownsmaskers, krakers met bivalmutsen en gajes met integraalhelmen uit.

gevallenverstand | 20-10-06 | 13:56

@Salome Tsjesus, moet je nagaan wat er een lelijke wijven er op deze planeet rondlopen! Noord-Korea, beetje opschieten met die bom!

de Schepper-Dig-it | 20-10-06 | 13:15

Niet praten als je niks weet? Ik hoef het G*dver de G*dver ook helemaal niet te weten.

Dit is mijn land, ons land. We make the rules and you follow, en als je dat niet bevalt ga je toch heerlijk terug naar de woestijn.

Jij ongelovelijke zak kamelen str*nt.

Better Than You | 20-10-06 | 12:50

Het lijkt inderdaad een beetje een verkiezingstijd-item: ik vind boerka's absoluut belachelijk (en zo ook de redenen om er één te dragen), maar over hoeveel vrouwen in NL gaat het? Ik werk in Amsterdam-Centrum, kom regelmatig op straat en in de tram, en ik heb hier nog NOOIT iemand in een boerka gezien. Wel veel hoofddoekjes, maar nooit de volledig bedekkende variant. Zal in West vast wel anders zijn, maar hierover zeuren als politicus is 'voor de bühne". Overigens heb ik geen probleem met een verbod hoor.

Kees Maf | 20-10-06 | 12:49

uit = het *Slaat voorhoofd*

Verdwaalde T | 20-10-06 | 12:44

Leg uit ons onwetenden dan maar eens haarfijn uit, Complain.

Verdwaalde T | 20-10-06 | 12:42

jullie snappen het niet, burka is niet verplicht bij moslims, het is een traditie bij somigge landen onder ander iran zoals het besneiden van vrouwen zoals hirsi ali lulde dat is aleen in somalie, niet praten als je niks weet :)

Complain | 20-10-06 | 12:32

tja, strijd aan de eene kant vind ik het balchelijk in de fik die dingen ! maar aan de andere kand als ik naar het postuur kijk.

Wil ik echt NIET weten wat eronder zit

X)

hewlettpakkerd | 20-10-06 | 12:30

In Tunis is een verbod op het dragen van hoofddoekjes in het openbaar.
En hier in nederland moeten ze nog denken over een verbod op burka's.

Artwido | 20-10-06 | 12:13

Ik was een beetje dom (vrij naar Maxima), maar ben er weer. *gaat ff rustig in hoekje zitten bijkomen van eerste echte ban pff*

empe04 | 20-10-06 | 12:06

We zitten hier niet in de zandbak, dus gewoon uít die burqa. Als 't in tunesië kan heven wij zeker niet toe te geven aan het ultra-conservatieve deel van de Moslims, maarja... out of touch met hun roots, en dan hou je je dus keihard vast aan je verstokte tradities he. Het is al langer bekend dat Moslim-landen (op enkele uizonderingen na *KUCH*iran*KUCH*) veel progressiever zijn dan de geëmigreerde Moslims. VERMOEIEND.

Pepsicle | 20-10-06 | 12:05

De strekking achter de burka is dezelfde als bij het hoofddoekje. Een onderwerping aan de legbatterij die islam heet.

Ed Cetera | 20-10-06 | 12:04

Moet ik dan me lederen burka met weerhaken inleveren?

dlseth | 20-10-06 | 12:01

@ Shani 20-10-06 @ 11:18

Helemaal met je eens. Om nog even je turks op te frissen: orosbu=hoer

Effe kijken, dit is ook wel n beetje geil (tikkeltje nsfw):
www.exile.ru/2004-September-17/whore-r...

Kale Imero | 20-10-06 | 11:35

Tunesië (islamitisch land) wil zelfs alle hoofddoeken op straat gaan verbieden.
Dan moet het verbieden in Nederland van burqa's en bivak mutsen toch niet zo moeilijk zijn?
Overigens vind ik het veel belangrijker dat er een verbod komt op het dragen van leggings en naveltruitjes door dikke wijven.

Bloedhoest | 20-10-06 | 11:29

Burkadragers gewoon het land uitflikkeren en dan alleen zo'n ding nog toestaan met carnaval. Dat hier nog over gepraat moet worden. De eerste keer dat ik een brukazeug tegenkwam, schrok ik me wezenloos. Wat dus wel niet te denken dan van al onze tere kinderzieltjes die tegen die spoken moeten aankijken?
Optiefen met die fundo's.

Deense Postbode | 20-10-06 | 11:28

In het kader van de verkeers veiligheid kan men ook het een en ander verbieden. Hoofddoeken o.a.

Deze hoofddoeken zorgen voor gevaarlijke situaties in het verkeer.
Deze oogkleppen moeten verboden worden want er zijn verhalen over bekend dat deelnemers aan het verkeer met deze kopdoeken ongelukken hebben veroorzaakt.
Bij paarden worden de ogen voorzien van oog kleppen om geen paniek te veroorzaken. Bij deze vrouwen zijn ze aangebracht om het verkeer niet te hoeven zien en daardoor is men niet verantwoordelijk.
Want niet gezien is niet veranwoordelijk.

solidstate | 20-10-06 | 11:23

Burka's voor moslima's zijn OK. Maar dan moeten moslims verplicht, bij het consumeren van het huwelijk, een rubber burka om hun zwaard van de profeet trekken. Is het probleem binnen enkele generaties opgelost.

@Zeurders 20-10-06 @ 10:52
Optiefen met die onzin, joh!

AWH Docters vLeeuwen | 20-10-06 | 11:18

@verdwaalT
hehe tuurlijk, maar ja born and bread in boogie down a to the s to the s and e-n ! je weet toch!

ed.. | 20-10-06 | 11:18

En hoe meer gesluierde (dus "zedige") vrouwen er in Nederland rondlopen, hoe meer de ongesluierde vrouwen zullen worden gezien en behandeld als slettebakken. Volgens mij is het lastigvallen en naroepen met "hoer!" van vrouwen al niet ongebruikelijk in sommige delen van de grote steden...

Shani | 20-10-06 | 11:18

Die moslima's hebben allemaal ee vitamine D tekort, dus verbieden die doeken.. HET IS VOOR HUN EIGEN GEZONDHEID! Knoflook is goed voor de huid, maar zonneschijn is nog veel belangrijker...

Otto de Potto | 20-10-06 | 11:16

Kale Imero 20-10-06 @ 11:08
Die onderste link zie ik vaak als ik in 020 ben. Deze zomer zat ik met een paar collega’s te Febo-en in osdorp, loop er zo’n exemplaar voorbij. Het was fcuking 30 graden en die muts liep in zo’n zwart ding MET handschoenen een kinderwagen voort te duwen. Ja handschoenen, geen enkel stukje huid mocht blijkbaar het zonlicht aanschouwen ofzoow. Echt een oorbeeld van vrijheid *kuch*
Andere mogelijkheid is dat we Michel Jacson hebben gezien.

nl0raf | 20-10-06 | 11:15

ed.., je begrijpt mijn punt. Assen is Drenthe. *duh*

Verdwaalde T | 20-10-06 | 11:15

Ik wil een Porno-zwembad...ééntje waar alles om sex draait. GangBang in de douches. Zweet-beffen in de sauna's. Harde klitmassage. Olie massages onder de hoogtezon. Verplicht alles uit. Zal wel wat onwennig zijn de eerste keer, maar daarvoor is het pierenbadje. Lekker onder water blijven als je het te kwaad krijg zo open en bloot.
Vooral de vrijgezellen-avonden zullen populair zijn..... In de hallalruimte, waar het pikkedonker is, mogen de burka's ook gerust uit. Niemand die het ziet....

Tomahawk33 | 20-10-06 | 11:13

@verdwaal T
assen ommeland?

ed.. | 20-10-06 | 11:12

In allerlei landen is op dit ogenblik een discussie aan de gang door moslims georganiseerd om de hoofddoek en de sluier geaccepteerd te krijgen.

En nog zijn er domme achterlijke mongeaulen die durven te beweren dat het niet georganiseerd is.

Tegen die mensen zeg ik ga eens gau deaud!

The Muslim teaching assistant who sparked a political storm after she refused to remove her veil during lessons, has won her employment tribunal case for victimisation against the school which suspended her but lost her claims for discrimination and harassment. Ms Azmi was awarded £1,000 for "injury to feelings" after she succeeded in her claim of victimisation. But her claims of direct and indirect discrimination, and her claim of harassment, were dismissed.
Kirklees Council suspended Aishah Azmi, 24, after she refused to remove her veil while teaching at Headfield Church of England Junior School in Dewsbury, West Yorkshire.

The school said face-to-face communication was essential for Ms Azmi's job as a bilingual support worker. The case fuelled an ongoing debate about the use of the veil and the way that the Muslim community integrates into British society.

In a statement Mrs Azmi said she was considering an appeal against the decision to dismiss three of her claims. "It is clear that discrimination against me has taken place and I am disappointed that the Employment Tribunal has not been able to uphold that part of my claim," she said.

"I am taking the advice of my legal team at Kirklees Law Centre and will be looking to appeal against that decision. However, I am pleased that the tribunal have recognised the victimising way in which the school and the local education authority have handled this matter and the distress that has caused me."

She criticised the political involvement in the issue: "Sadly the intervention of ministers in my case (against the ministerial code) makes me fearful of the consequences for Muslim women in this country who want to work
www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archive...

Hoofddoeken en sluiers niet voor deze maatschappij geschikt.

solidstate | 20-10-06 | 11:11

Die burka's interesseren me eigenlijk niet eens zo, het gaat me er meer om dat het verplicht niet verplicht voor die dames moet zijn om ze wel of niet te dragen.

Howlin' Mad | 20-10-06 | 11:10

Als je zo'n lelijk afghaans wijf bent met snor, dan zou ik me ook achter die boerka willen verbergen.. Ik ben voor Boerka !

JustMe27 | 20-10-06 | 11:10

nog zo laat in het jaar komkommernieuws? Het blijft wel lang doorzomeren he..

EnigeEchtePietert | 20-10-06 | 11:09

@ed.., o.a. pinguins gespot in Assen, Hoogezand, Winschoten, Stadskanaal.

Verdwaalde T | 20-10-06 | 11:08

@ Zeurders 20-10-06 @ 10:59
Daar twijfel ik niet aan :) Ben bezorgd over mijn dan toekomstig chronisch verkouden medelanders en het effect daarvan op mijn zorgtoeslag.

Howlin' Mad | 20-10-06 | 11:08

Ok, even in scène zetten. Persoon met boerka flaneert op en neer ergens waar politie staat. Gebeurt natuurlijk niets mee. Vervolgens even iemand met een bivak muts laten rondlopen. Die wordt natuurlijk meteen opgepakt. Dan gelijk door naar de commissie gelijke behandeling. Ies discriminatie van autochtoon! Aanpakken die dhimmi's!

Shani | 20-10-06 | 11:06

Waar die Tweede Kamer zich al niet druk over maakt.
Lingo van de buis? Kamerdebat!
Boerka? Kamerdebat!
Kritisch rapport van de Rekenkamer over 15 miljard euro voor een paar JSF-vliegtuigjes? Geen interesse.

SuperG | 20-10-06 | 11:06

@ pietje precies 20-10-06 @ 11:03
Thnx. Ben ook hard aan het g00glen, linkie terug indien voorradig.

Howlin' Mad | 20-10-06 | 11:05

@traag
ook in grunn...- sterker nog, de buuv van een vriend van mij heeft er een (misschien zijn het er 5, maar veel variatie zie ik er niet in)- heb je vrouwen (althans ik ga er vanuit dat dit vrouwen zijn) die volledig de radicaalste burka mode volgen. dus met gaas veur de ogen!
@verdwaalT
waar in ommeland dan?

ed.. | 20-10-06 | 11:04

@ Howling MAd 10.49

Dit is de link, ergens midden in dit stukje. Alleen hier staat het dus gewoon als eenregelige stelling. Iedereen kan dit wel schrijven, daarom was ik benieuwd of er meer bronnen waren www.hetvrijevolk.com/?pagina=1692&..... WORDEN_WE_WAKKER_

pietje precies | 20-10-06 | 11:03

@koffiepot 20-10-06 @ 10:55

Waar staat dat verbod dan? Ik kan het niet vinden.

Pagan Bastard | 20-10-06 | 11:02

@Ollecram 20-10-06 @ 10:49
Nee, ik woon in een van de vijf grote steden. Al jaren. Heb ook een tijdje naast een beruchte moskee gewoond.

Traag | 20-10-06 | 11:00

kom er maar in, michael jackson

kat in de zak | 20-10-06 | 10:59

@Howlin' Mad 20-10-06 @ 10:57
Als je geluk hebt kom je in aanmerking voor een ontheffing :)

Zeurders | 20-10-06 | 10:59

@monfer: volgens mij zijn er in 020 wel meer dan enkele tientallen te vinden, maar het zou me verbazen als het meer dan 1% van de moslimaas is. Sommig jonge moslimmeiskes vinden het een mooie manier om zich af te zetten tegen hun verwesterde ouders, een soort halal-punkbeweging eigenlijk.

Zeurders | 20-10-06 | 10:57

@ Zeurders 20-10-06 @ 10:48
Moeten we allemaal verplicht naakt over straat zeker straks. Het wordt winter, dude!

Howlin' Mad | 20-10-06 | 10:57

Ik ben tegen alle opgelegde vormen van klederdracht tenzij het een corporate identity moet weergeven. Ik geil op stewardessen :)

Sytze Vliegen | 20-10-06 | 10:57

Schijnheiligheid ten top van Verdonk. Wilders chapeau.

bad to the bone | 20-10-06 | 10:56

Raar dat je 0031 met een burka over straat mag. Het is namelijk verboden om je gezicht te bedekken. Anders ga ik ook naar de bank met een panty over m'n hoofd. Hmmm panty's....

koffiepot | 20-10-06 | 10:55

Als er één burka over de dam is ...

Nevermind | 20-10-06 | 10:53

Zeurders 20-10-06 @ 10:48

Ik heb ergens gelezen dat het in 020 om enkele tientallen burqaas gaat, symboolpolitiek dus, ik dacht altijd dat links daar het patent op had, blijkbaar niet dus.

monfer | 20-10-06 | 10:52

Even voor de mensen die nog nooit een live burka hebben gezien. Ga eens verhuizen naar een stad stelletje boeren.

Armageddon | 20-10-06 | 10:51

Nahhhh... Als je ziet hoe die Arabische Dames er in het algemeen boven de 30 uit gaan zien... Hangbuik en SNOR, man!!! Ik zeg: VerPLICHTEN die dingen man!!! Ook voor lelukke ouwe NLse wijven!!! Want we gaan natuurlijk niet leaupen discrimineren hier heh!!! Rita! Aan dat ding!! Niet janken! Om met Borat te spreken:"Silence, Woman!"

Comrade Enver Hoxha | 20-10-06 | 10:51

@Zeurders
Die ontheffing heb je bij deze ; )

Lucifer | 20-10-06 | 10:50

ik heb liever dat ze die nerts gewoon omhouden, weetje hoe eng islamitische vrouwen met snorren zijn?

egome | 20-10-06 | 10:50

Een meederheid van de kamer wil het. Wat is het probleem? Doorvoeren die hap en handhaven. Als het een accijns was geweest was het allang ingevoerd.

Lucifer | 20-10-06 | 10:50

@ Traag 20-10-06 @ 10:21
Woon je in Tjietjerkstraadeel ofo?

Ollecram | 20-10-06 | 10:49

@ pietje precies 20-10-06 @ 10:35
Doe 'es linkje plze

Howlin' Mad | 20-10-06 | 10:49

Terug naar de burqaas: het overgrote merendeel van de moslimaas heeft geen burqa (zelfs in 020), hooguit een hoofddoekje dat mijn (overigens Christelijke) oma ook draagt, maar dan bij voorkeur in combinatie met een blingbling-outfit.
Kortom, Verdonk profileert zich weer even door een marginaal probleem buiten proporties op te blazen. En waarom specifiek burkaas, beter een niet-discriminerend verbod om het aangezicht te verbergen. Uiteraard kan voor bijzonder lelijke personen een ontheffing aangevraagd worden.

Zeurders | 20-10-06 | 10:48

Doe maar een Islam verbod...

Maxx | 20-10-06 | 10:47

jaja, het empe04 verhaal is nu voorbij, nu weer effe ontopic aub

Tommygunner | 20-10-06 | 10:46

empe04 20-10-06 @ 10:41

Ik zie hier de humor niet van in, ik dacht dat er de afgelopen jaren teveel in 0031 is gebeurd om dit nog 'grappig' te kunnen vinden.

monfer | 20-10-06 | 10:45

empe 04
3e gordijn rechts
culturele broedplaats 9
4498 LM Kraakstad

pietje precies | 20-10-06 | 10:45

maar inderdaad even over de burkaas... Moet ik eens flikken om in het zwart met alleen mn ogen zichtbaar een bank binnen te lopen...

Tommygunner | 20-10-06 | 10:44

empe vraagt om een ban. Hij (/zij) kan z'n internetverslaving niet meer de baas en vraagt langs deze weg om hulp. Joris, help empe maar eventjes.

Maaier | 20-10-06 | 10:44

Erg voorspelbaar. Dat verbieden ze echt helemaal nooit. We zijn met zijn allen veeeeeeeeeeel te bang voor de moslims.

Nederland wil geen tweede Frankrijk zijn met de rellen en uitgebrande Opel Astra's (daar Citroens uiteraard).

MiRRoRMaN | 20-10-06 | 10:44

@CoJoNes & Traag. Ook in Groningen, zowel stad als ommeland. Niet zoveel als in de randstad, evengoed lopen die pinguins ook hier rond.

Verdwaalde T | 20-10-06 | 10:44

@empe04 spammhoeerrrrrrr, wtf heeft dit nu weer met burkaas te maken?

Zeurders | 20-10-06 | 10:43

@ empe04 10.37

Veel plezier met je ban, maarehhh.... wat is hiervan de toegevoegde waarde, die ontgaat mij? Een oproep om daar de boel te verbouwen, te stalken of erger?

pietje precies | 20-10-06 | 10:42

@empe04 20-10-06 @ 10:37
Empe, je bent een verschrikkelijke L*L die meewerkt aan het intimideren van politici die - geslaagd of niet- proberen het landbelang te dienen. Joris?

Zeddegeizot | 20-10-06 | 10:41

Bedankt Empe04, effe Verdonk een bloemetje sturen

Tommygunner | 20-10-06 | 10:41

*EDIT* BAN

empe04 | 20-10-06 | 10:41

@De-Schepper-Dig-It
Ah welnee. Overal waar je komt (op elk continent) hoor je de mannen zeggen dat in 0031 de meeste mooie vrouwen rondlopen.

Salome | 20-10-06 | 10:41

empe04 20-10-06 @ 10:37

Wat wil je hiermee bereiken?

monfer | 20-10-06 | 10:40

@TRaag
Nee, nog nooit in Grun, maar cosmopoliet als ik ben, heb ik geruime tijd in 020 verbleven.

CoJoNes | 20-10-06 | 10:39

Burka's verplichten! (80% vd nederlandse vrouwen zijn nl oerlelijk!)

de Schepper-Dig-it | 20-10-06 | 10:39

-weggejorist-

empe04 | 20-10-06 | 10:37

Wordt weer een record aantal reacties. Krijgen we weer de reacties van gelukkig hoef ik niet te weten wat er onder zit Maar Verdonk heeft gesproken. Ze heeft haar achterban zien slinken en moet daarom maar weer uitspraken doen net voor de verkiezingen.

independ | 20-10-06 | 10:35

Los van het verbod op Burkas (dat is gewoon terecht en ik begrijp werkelijk niet dat hier nog enige vorm van discussie over is; alhoewel er mensen zijn die vinden dat zo'n lap stof bevrijdend werkt, of dat die de integratie bevordert) las ik op een andere weblog dat er een school in Engeland is (het land waar het kruisje om de nek van een stewardes al als provocatie wordt gezien en derhalve VERBOTEN is) waar met VERPLICHT wil dat ieder meisje een hoofddoekje draagt, moslim of niet... Heeft iemand daar weet van?

pietje precies | 20-10-06 | 10:35

Burka's ies goed, vrouw mag niet veel mascara op, ies dan hoer!

Antipartypoeper | 20-10-06 | 10:33

'Boerka' schrijf je dus met oe en een k.

Het woord is dus al helemaal ingeburgerd. Nu de dragers nog.

DA | 20-10-06 | 10:33

@CoJoNes 20-10-06 @ 10:26
In Grun????
@John McClane 20-10-06 @ 10:22 & Intosi 20-10-06 @ 10:27
Joehoe, hier is een liefhebber!!!

Traag | 20-10-06 | 10:32

-Edit: SPAM!-

Verdwaalde T | 20-10-06 | 10:31

Is Ootmarsum aangesloten op het grote www? zie Cpt 20-10-06 @ 10:21 & Traag 20-10-06 @ 10:21.

.grover | 20-10-06 | 10:31

En wat zich ook wreekt: er wordt respect geëist voor dit soort idioterieën. Maar hoe kunnen wij nou respect opbrengen voor emotioneel onvolwaardige mensen die eeuwig kind willen blijven en zich niet kunnen beheersen?
What goes around, comes around. Het is gewoon logica.

Salome | 20-10-06 | 10:30

Dag PiaH,
Hoezo in Nederland????
Zeker nooit in 020 rondgelopen?

emrah | 20-10-06 | 10:29

Ik zie meer in een burka plicht voor den lelijke medelandsters.

..zapper | 20-10-06 | 10:28

@ Cpt 10.21

Ja gek he, hoe zou dat nu komen? Zomaar over de Islam berichten terwijl er uit die hoek gewoon helemaal niets gebeurd. Ik zie ze ook nooit op straat die moslims en er schijnen zelfs moskeeen in Nederland te zijn heb ik gelezen...

pietje precies | 20-10-06 | 10:27

@John McClane:
Dan pleit ik ook voor een verbod op te laag hangende broeken, waardoor ook vrouwen een bilspleet laten zien... Net als bij hun mannelijke tegenhanger zeer onsmakelijk, hoor....

Intosi | 20-10-06 | 10:27

@Traag,
onlangs in een weitje nog!

.grover | 20-10-06 | 10:26

@Traag 20-10-06 @ 10:21\
Ik

CoJoNes | 20-10-06 | 10:26

De burka is niks anders dan 'n achterlijke interpretatie door theologische fossielen. Die zwak, bang en dom zijn en de godsdienst misbruiken om vrouwen te knechten. Jaloezie en kwetsbaarheid zijn hele normale verschijnselen in een relatie/huwelijk, maar daar moeten beide partijen volwassen mee om zien te gaan. Veel islamitische mannen blijven eeuwig kleine kinderen, die te zwak zijn om met dit soort volwassen sentimenten om te gaan. Hun oplossing: vrouwen de grond intrappen en onder vodden wegstoppen, zodat je nooit ergens een kwetsuurtje oploopt. Het is kleinzielig, armetierig, dom en emotioneel onvolwaardig. Vooral dat laatste is een kwestie die zich op allerlei andere niveaus ook wreekt. Zij blijven eeuwig bang voor van alles en nog wat, en angst is een slechte raadgever. Resultaat: geweldsuitbarstingen en agressie, omdat zij hun emotionele kant niet kunnen/willen ontwikkelen of beheersen.

Salome | 20-10-06 | 10:25

Ik heb hier in nederland nog nooit iemand met burka gezien..... waarom al die ophef ? Moet iedereen in het openbaar niet herkenbaar zijn?

PiaH | 20-10-06 | 10:25

Lijkt me niks, een straatbeeld met wandelende biechtstoelen...

colonnecinco | 20-10-06 | 10:25

Traag, ik. En velen met mij.

Verdwaalde T | 20-10-06 | 10:24

Kan ik hier ook pleiten voor een string-die-boven-broek-uitkomt-verbod?

John McClane | 20-10-06 | 10:22

Ik heb nog nooit iemand met een volledige boerka gezien. Wie wel?

Traag | 20-10-06 | 10:21

Zeer opvallend dat GeenStijl vooral berichtjes over de Islam naar buiten brengt. Schijnt een trend te zijn.
Slim natuurlijk want anders bezoekt geen hond dit weblog of welk weblog dan ook.

Cpt | 20-10-06 | 10:21

Ik snap de prioriteiten wel. Burqa's worden amper gedragen. Er zijn grotere problemen.

bookie | 20-10-06 | 10:20

Alweer iets over burka's of linkse mensen. Bestaan er maar 2 onderwerpen of zo?

blawablawa | 20-10-06 | 10:18

Knallen met dat verbod!

Behangdelul | 20-10-06 | 10:16

Verbieden die dingen!

ScHiZzi | 20-10-06 | 10:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken