
Er druppelt steeds meer informatie binnen over Nigeriaan Abdul Farouk Abdulmutallab. Zo blijkt de door Dutch Hero
Jasper Schuringa uitgeschakelde terreurnegert wel degelijk hulp ontvangen te hebben vanaf de grond op Schiphol. De website MLive.com sprak met passagier Kurt Haskell uit Michigan:
"Haskell said he and his wife were sitting on the ground near their boarding gate in Amsterdam, which is when they saw Mutallab approach the gate with an unidentified man. (..) While Mutallab was poorly dressed, his friend was dressed in an expensive suit, Haskell said. He says the suited man asked ticket agents whether Mutallab could board without a passport. The guy said, 'He's from Sudan and we do this all the time." Blijkbaar kan op Schiphol ieder maatpak met een glad praatje een terreurcel met explosieven en zonder paspoort op een vliegtuig krijgen. Volgens Haskell kon Abdul na een huilverhaal over Sudanese vluchtelingen probleemloos boarden. Op CNN zijn de experts begonnen met de
blamegame. En ook in Nederland roepen alle betrokkenen nu op het verherinvoeren van preventieve acties. Ze worden op hun wenken bediend: President Obama verkondigt net een kersverse
Airline Security Review aan. Bereid u dus voor op extreme veiligheidsmaatregelen op internationale luchthavens. Bukken op commando. Verplicht zitten & staan. Inside-out-bodyscans. Dat werk..
Reaguursels
InloggenAan boord komen zonder paspoort... Niet zo'n probleem hoor als je al door de checks bent gekomen. Daar had onze mislukte terrorist echt wel een geldig paspoort voor nodig. Eenmaal bij die kist vragen ze niet meer om je fotoboek. Vaag lulverhaal van een omstander dit.
Wedden dat mijn voorspelling gaat kloppen over dat dit allemaal een gimmick is om die nieuwe rontgen apparaten te slijten.
Ja dat wordt weer wachten dat heeft die stink moslim negerd weer flink voor elkaar
Zangeres zonder Naam.. zucht..
www.youtube.com/watch?v=GcA07j40dcs
Waar blijft nou de verantwoordelijke minister om ons te vertellen wat er werkelijk gebeurd is of durft hij/zij niet, misschien bang voor vragen hoe dit allemaal kon gebeuren. Dat bedoelen ik nou met dat gezeur van Bea wat in de hand gewerkt wordt door niets te doen.
Leuk artikel op AD.
www.ad.nl/ad/nl/1921/Aanslag-op-vlucht...
Nooit meer schiphol!
En het volgende incident dient zich aan: geen terreurnegert, maar eentje die iets verkeerds gegeten heeft en daarom (zegt-ie) zolang op de plee zat.
Een schijtnegert dus. Is dit toeval of is dit een testnegert die kijkt hoe de procedures aan boord nu zijn?
Dat is toch wel knap, zonder paspoort opstappen maar wel in het bezit zijn van een visum voor de VS, die notabene in het paspoort geplakt wordt...
Iets klopt er dus niet lijkt me zo..
@Oerkoendoe | 28-12-09 | 00:38
Nog even voor jou en al die andere noobs: de douane heeft hier NIETS mee te maken! Douane is een verlengstuk van de belastingdienst en die kijken alleen naar smokkel en economische delicten (bijv. nep-Rolexen). Dit is een zaak van airport security en grenspolitie (=Koninklijke Marechaussee).
Ik zie hier een nieuwe case voor Alberto!!
Gewoon niet meer via Schiphol vliegen. Ik kom al jaren binnen via Duitse luchthavens (zo'n 25-30 keer per jaar). Bij vertrek gewoon een goede controle.
Op Schiphol is de douane streng bij binnenkomst in Nederland, niet bij vertrek. Idioot gewoon.
Volgens SBS 6 loopt Jeroen binnen in de VS en is hij al bijna mijonair dankzij z'n heldendaad. Misschien kan Peter R. de Vries ook nog meedoen, want de schoenen van Jeroen zijn kwijtgeraakt.
er moet nu iig een cam in de wcs komen die verdachte handelingen detecteert.
Want dat is de volgende stap voor een beetje bombing zonder dat een NLer je lontje dooft.
Een flightsecure-wc-meekijk-juffrouw kan ook..
Opmerkelijk hoe massaal de nestbevuilers op die hoax van dat advocaatje duiken. Het is heel simpel: de airline die een passagier zonder juiste papieren probeert af te leveren in de US mag die op eigen kosten weer mee terugnemen. En daar heeft echt niemand zin an.
We staan weer lekker voor l*l als kudkikkerlandje...... het land waar alles kan!
Luilekkerland en alle mogelijkheden die daarbij horen.
CNN met de blamegame begonnen? Al in een van de eerste berichten was te horen dat hier (in Nederland) niks fout was gegaan. Alles wat fout is gegaan was DAAR.
Ach... een security review.
Er wordt enkel gekeken of alles goed ingericht hebben, proceduretjes op orde...
Dat zal vast ook wel het geval zijn.
Maar procedures naleven en uitvoeren is een tweede, en waar mensen werken...
@Tandarts, het zijn berekeningen van het ECMWF dat hoog scoort. Andere modellen zijn consistent, behalve de nestor in de meteo GFS. Het ziet er buitengewoon spannend uit en er is een euforische stemming. Het is verder absurd dat ECMWF en GFS op zeer korte termijn enorm verschillen. Gezien de consistentie ben ik geneigd ECMWF te volgen. Maar je kunt het nooit weten.
10 januari is erg ver weg en buiten het betrouwbare gebied, maar in de 15-daagse komt ECMWF met genoeg lijntjes die het laten doorwinteren. De controlerun zegt dat het net boven nul zal zijn. Niet teveel waarde aan hechten.
15-daagse pluim voor midden Nederland:
bit.ly/6qd7f4
8 pluimen voor de verschillende regio's van het land hier (server rookt):
bit.ly/5p8x43
@Zzzzooooffff | 27-12-09 | 20:27
Mijn comment was meer gericht op de laatste helft van jou comment.........
hoop dat je gelijk hebt.
PS, euforische reacties op de EC pluim (zie KNMI link hierboven)
bit.ly/5856jF
bukken, zuchten en op je vuist blazen...
www.knmi.nl/exp/pluim/Data/PLUIM_06260...
Stir Glenfarclas II | 27-12-09 | 21:02
Hier is het nu ongeveer acht tot tien graden onder nul als maximum. Ze verwachten hier een verscherping van de kou in de loop van de week. Ik heb nederland verlaten met een sneeuwdek, op 10 januari kom ik terug naar het groene land met grijs regenachtig 'winterweer'. Ofwel ik geloof er helemaal niets van. Misschien komen er een paar nachtvorstjes. nederland is snel aan het opwarmen, of dit door de mens veroorzaakt wordt, durf ik dan weer in twijfel te trekken. Strenge winters zijn verleden tijd in nederland. nederland wordt in de winters steeds meer geteisterd door depressies en zuidwesten winden. Daarintegen, lijkt de wind in de zomer steeds meer de oosthoek op te zoeken wat dan weer lekker warme zomers oplevert.
In Scandanavie lijkt het klimaat extremer te worden, hoewel de algemene trend ook opwarmend is. In de zomer heb ik 33 graden en 30 graden meegemaakt in resp. Zweden en Finland. In de winter kan het er soms tegenwoordig boterzacht zijn, maar soms ook echt extreem koud met Siberische temperaturen.
GeenWeer meteo servies update vanwege bijzondere ontwikkelingen in de modellen
De laatste prognoses van vanmiddag komen met matige tot strenge vorst overdag en strenge tot zeer strenge vorst 's nachts komend weekend, en dit bij een stevig briesje. Op ouwejaarsdag komt vanuit het noordoosten de vorst in het land en gaat het licht vriezen. Na een paar dagen gaat de temperatuur kelderen bij strakke oostenwinden. Voordat het streng gaat vriezen zijn er verschillende dagen dat het kan sneeuwen, ook stevig. Later zijn in de oostelijke aanvoer sneeuwstoringen uit het oostzeegebied mogelijk.
Het zijn nog steeds prognoses, maar het begint heel concrete vormen aan te nemen. Voorlopig is de winter op schema om historisch streng te worden.
Regilio moet toch wat selectiever worden in dat helpen van mensen.
9/11 -1
Zinloze bezetting Irak en Afghanistan +1
@Mordax 20:41
Vergelijkingen met WO2 zijn inmiddels juist weggeclaimd door diegenen de menen dat deze vergelijkingen geclaimd zijn door intellectueel links.
Dat zijn dezelfde lieden die inhoudelijke argumenten politiseren en zo hun eigen propagandataaltje hanteren voor hun kennelijk rechtse ideologie.
Tevens zit hier dus een goedkoop soort populisme achter, en deze wordt vervolgens breed uitgemeten in karikaturale grootspraak die meer inspeelt op associaties dan op kritisch verstand.
Vergelijkingen met WO2 (Rijksdag etc.) zijn inmiddels ook al fijn geclaimd door intellectueel links. Ik stel voor om nog wat verder terug te gaan in de geschiedenis en dan weet je dat uiteindelijk een rijk deel van de wereld overspoeld wordt door mensen die zich achtergesteld voelen en vervolgens dat rijke deel te gronde richten.
Blij is men.
*snel lezen gaat*
;
@De Briemusketier 20:27
Altijd aardig om te horen hoe iemand vindt dat hij het alleenrecht heeft om de lakens uit te delen.
Te korte lontjes zijn overigens niet aan te raden met oud en nieuw.
Hoewel... je kunt het altijd proberen. Ik zeg: toch maar doen!
BSE rundfunk | 27-12-09 | 20:27
ik ben eauk democraat en ik lust zeker bier.
schieten op politici doet ik niet, aangezien volkert de enige die de moeite waard was te pakken heeft genomen, uitgezonderd Geert Wlders dan.
.
gezien je afkeer van de gemiddelde kiezer ligt hier je kans om jezelf onsterfelijk te maken, en anders moet je ophouden met azijn pissen en gezellig een biertje meedrinken. leuker kan ik het niet maken voor je.
@AntKrol 20:32
Dat artikel is mij een beetje te Berlusconi.
Wat zou die man in pak hebben gedacht, jouw paspoort heb je toch niet meer nodig, die verkopen we even? Ik vind het een raar verhaal, maar mocht het echt waar zijn dat hij zonder paspoort mocht boarden dan hebben we in nederland wel wat uit te leggen.
Want, zou hij dan soms in Nigeria zonder paspoort zijn opgestapt?
Zo ja, hoe is dat dan mogelijk.
Zo nee, waarom moeten ze dan zonodig hier zonder paspoort willen boarden (daarmee je eigen terreuroperatie in gevaar brengend), maar blijkbaar succesvol ook nog! door dat een of andere mien te veel oxfam novib spotjes heeft gekeken (als het verhaal klopt, er zijn namelijk veel centjes gemoeid met de mogelijke nasleep)
Grappig, ik lees net op de televaag. Vnv wil alle passagieren met bodyscanners checken, en het beste? De belastingbetaler moet het ophoesten vinden ze.
Waarom spoken de de woorden inside job, false flag steeds door mijn hoofd?
En waarom is de regering toch zo ontzichtbaar?
Ik wed dat het eu parlement het gaat toestaan om de bodyscanners te gebruiken en de privacy en de risico's van het gebruik aan haar laars lapt, in naam van veiligheid en de war on terror....
Ach vroeger was alles zo simpel in Rome.
De rechters keken heel simpel tegen misdaad aan.
Ze vroegen alleen : Who benefits......
Als we deze vraag hier bij stellen......
Kstap toch niet in vliegtuig..... Ze doen maar.
newsflash: een italiaanse nucleair ingenieur, woonachtig in Rijswijk, is dood aangetroffen in een plas bloed met vastgebonden handen...
www.newnotizie.it/2009/12/27/olanda-uc...
@De Briemusketier 20:11
Nou ik heb mijn twijfels of Volkert van de Graaf stereotyp is voor de doorsnee stembusganger, zoals u stelt.
Mogelijk, mogelijk. Good thinking...
Hobbykip | 27-12-09 | 20:18
Je komt echt niet op een vlucht zonder een paspoort. Zeker niet naar de VS.
Wat voor zielig verhaal er ook verteld wordt. Alle pasagiersgegevens worden opgestuurd naar de VS en door een data mining applicatie gehaald. Als je op een no-fly list staat, dan vlieg je dus niet. Als je helemaal geen paspoort hebt, dan komt de Marachaussee je ophalen.
WaitingLine | 27-12-09 | 19:36
Alle veiligheidsmaatregelen die wereldwijd genomen worden zijn tegen Moslimterrorisme.
Hoe dom moet je dan zijn om dan een heel groot gedeelte van je grondpersoneel uit deze Moslims te laten bestaan ?
Deze lieden kunnen zonder toezicht in en rond vliegtuigen doen wat ze willen.
-
In Nederland, waar men moslims haast dwangmatig positief discrimineert, vindt men dat blijkbaar heel normaal.
Men laat liever eigen bevolking het risico lopen opgeblazen te worden dan dat we Moslims de indruk geven dat we denken dat moslims aan terrorisme doen.
Wanneer om het even welke terroristische organisatie een aanslag wil plegen dan loopt het wel iets uitgekiender. Gewoon een mannetje installeren in de Tax-Free shop. Een fles shampoo wordt uit je handabage gehaald en daarna mag je vrij een liter of wat drank kopen die zo mee het vliegtuig ingaat, 1 mannetje op de goeie plaats en BOEM.
Jaap de Paap | 27-12-09 | 20:12
Spannend!
BSE rundfunk | 27-12-09 | 20:11
volkert van de graaf, dat is nog eens een democraat.
hij zou alleen bier moeten lusten.
@necrosis 20:16
Dat was een vrouwelijke, dus een lullin.
necrosis | 27-12-09 | 20:16
Zin in een barbecue worstje?
@Zzzzooooffff | 27-12-09 | 20:07
Wat een gelul!
Hoe staat het eigenlijk met de piemol van de terreurschurk.
Ik hoor/ lees daar niets over.
Ashtrey | 27-12-09 | 19:25
Is er nu.
Heeft iets weg van de brand in de Reichstag (1933).
Resultaat: meer protocollen, meer geldverslindende plannen, minder geld voor de burger, en een versteviging van de zittende macht.
Tevens zien we het associatieve taalgebruik van bierliefhebbers sterk toenemen in de richting van anti-moslimisme.
Anchoring via het NOS journaal en via de politiek heeft zo te zien onherstelbare schade toegebracht aan het kritische verstand, dat dus inmiddels geen onderscheid meer kan maken tussen het ene en het andere.
En dat moet dan straks naar de stembus om de democratie van Nederland te waarborgen.
Landverraders.
Wat een gelul. Je komt echt niet op een vlucht zonder paspoort, zeker niet naar de US of A. Er gaat een berg informatie over pasagiers naar de USA: persooninformatie, creditcard, tot wat je eet. Ga je mij echt niet vertellen dat ze een gast uit een land waar het een teringzooi is zo maar op een vliegtuig zetten zonder paspoort. Misschien was die meneer in het pak iemand van 1 of andere veiligheidsdienst, de onze of de Yanks.
En dan wordt het wel heel erg verdacht.
Als die meneer die dit bekend maakte wat er gezegd werd tegen de baliemedewerkers bij de gate, dan sprak die meneer in pak dus Engels. Terwijl die baliemedewerkers bij de gate dus gewoon Nederlanders zijn.
Gevalletje false flag of een manier om in and outside bodyscans er door heen te krijgen?
Volgens mij is het raadsel nu wel opgelost en heeft een en ander dus , zoals altijd, niets met de Islam van doen.
mark twain | 27-12-09 | 19:09
.
Je kan tevreden zijn: zonet het item op één bekeken (Vlaamsche TV) en het woord 'islam' kwam in de hele reportage niet voor; ze hielden het op religieus extremisme. Toppie, niet?
Ashtrey | 27-12-09 | 19:25
Is onderweg.
Mijzelf 18:52 veur den kop slaat.
Maar er is één ding dat ik zeker weet, als enz.
WaitingLine | 27-12-09 | 19:36
Op het ene vliegveld wat makkelijker dan op het andere.
bello | 27-12-09 | 19:31
Is Mark Twain misschien een moslim? Want die ontkennen ook altijd schuld!
Of is Mark Twain zo'n policor die bij elke terroristisch aanslag graag het woord moslim vermijden. Net zoals bij die aanslag door die moslimsoldaat op die Amerikaanse basis meteen policor roepen dat het om een gestoorde eenling ging.
Goed dan hebben we miljoenen gestoorde eenlingen op de wereld die toevallig allemaal moslim zijn!
@baatstra | 27-12-09 | 18:52
Ik geloof niets van het verhaal dat iemand zonder paspoort in een vliegtuig naar de VS kan stappen. U wellicht ook niet.
Ik geloof wel dat die Nigeriaanse moslim Abdul Farouk Abdulmutallab snode plannen had, hoewel gelukkig erg knullig uitgevoerd.
Maar is één ding weet ik zeker, als Abdul Farouk naast u had gezeten, zou U gedacht hebben dat Abdul Farouk een sigaretje op wilde steken en hem in bescherming hebben genomen tegen de moslimhater Jasper Schuringa.
Hoe ik dat zo zeker weet? Ach ik lees zo hier en daar wel eens wat van iemand die regelmatig een blik bedorven Spinazii, gevuld met godwinnetjes, opentrekt.
Wat Laura kan, kan een negert ook, en dat zelfs zonder paspoort! Gelukkig gaat er vast weer niemand verantwoordelijk voor worden gehouden, want zo doen we dat nou eenmaal hier in Nederland...
wauw mlive.com op GS het kan toch niet gekker worden, heb die site elke dag bezocht tijdens mijn uitwisselingsjaartje in michigan.
funkyd | 27-12-09 | 19:42
Och, zolang er alleen islamitische Amerikaanse negers in het vliegtuig zitten.
Slap verhaal van die Haskell.
Daarom hoef ik die andere (islamitische) negerts hier ook niet. Je kan niet zien of ze alleen een uitkering willen, of 300 onschuldige burgers vermoorden omdat het vliegtuig toevallig richting Amerika vliegt.
Ik stem voor een aparte vlucht voor moslims. (Wel met remote control ontsteking om te voorkomen dat ze met 300 man aanspraak kunnen maken op de maagden omdat "iemand" de kist in het witte huis wist te landen....)
Geheel terzijde. Onder moslims zullen er ook personen te vinden zijn , die een klap van de molen hebben gekregen. Op GS tref je ook wel van dat soort types aan.
mark twain | 27-12-09 | 19:12
Geheel ontopic. Onder moslims zullen er veel personen te vinden zijn, die een
klap van de molen hebben gekregen. Op GS tref je ook wel van dat soort types aan.
Als het zielig is? Dan; met dank aan Bert Koenders (PvdA).
@ Moi2 | 27-12-09 | 17:41
Ja er is altijd wel een manier om iets aan boord van het vliegtuig te smokkelen. Hoe goed de luchthaven ook beveiligd is.
Leuk, die link van de blamegame.
Subliminaal? let dan eens even op de koppen van de alinea's op die site:
-
Were the proper security checks performed?
So how did the explosives get through?
Is there any way of detecting these kind of explosives?
Why were there no U.S. air marshal security officers on the flight?
We recommend .... More Justice.
@mark twain | 27-12-09 | 19:12
Ahaaaa, de 'insanity plead' , jaaa die kan je altijd lekker inkoppen. Kan altijd toch? Lekker makkelijk. Neemt niet weg dat dit soort ge-OH bijna altijd uit dezelfde hoek komt. Is bijna gegarandeerd. En dat.... valt niet weg te lullen.
Tja, hij was zwart. Dan mag van de NL-politici alles.
Het zou me niets verbazen als het geen geintje van die Nigeriaan was, maar gewoon een aanslag.
Ashtrey | 27-12-09 | 19:25
Tonnie hoopte de kopij vanavond nog aan te leveren, maar hij moet even loskomen uit die rimboe. Anders morgen.
hoeveel olie zit er in Nigeria? Ah, een heleboel.
maar erg instabiel landje. Binnenkort maar eens een troepenmachtje stationeren, niet?
Ashtrey | 27-12-09 | 19:25
ik f5 me gek.
;
ROFLOL@Jaap de Paap | 27-12-09 | 19:11
Beroemd en berucht, die Teun.
Hoelaat staat den feuilletonnie closing chapter oplinie?
Jaap de Paap | 27-12-09 | 19:11
LOL !!
allemaal effe oefenen met ome bob.
.
www.youtube.com/watch?v=5RC77jr8CHY&am...
HY78. | 27-12-09 | 19:16
gewoon je broek laten zakken dus, en verdachte types moeten het hava nagila op een fatsoenlijke wijze beheersen anders zitten ze zeau tussen de andere haatbaardjes.
.
je moet toch wat.
die kerel was doodsbang. Als in trance. En toen mocht Jasper niets meer zeggen.
Nou moeten die poortjes er wel komen, natuurlijk.
Goed verhaal hoor.
@necrosis | 27-12-09 | 19:13
Excuus.
mark twain | 27-12-09 | 19:09
Inderdaad, islamitische indoctrinatie heeft er niet mee te maken. Een beetje neger kan elke dag op iedere straathoek PENT regelen, rijst is moeilijker.
@De Briemusketier | 27-12-09 | 19:12
Afzonderlijk vervoer per trein heeft men zelf al georganiseerd:
www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/art...
Effe serieus: jammer dat er zo'n onevenredig hoog beroep wordt gedaan op beveiliging, check, dubbelcheck. Maar het blijkt nodig te zijn.
Als je het verschil tussen een Nigeriaan en Soedanees nog niet eens kan zien hoor je kinderboerderijen te beveiligen ipv. vliegvelden, mocht dit waar zijn...
Ze wisten kennelijk feilloos hoe je in sociaal wenselijk Nederland door iedereen als zielig en onderdrukt kan worden beschouwd. Dit land is GL/PvdA gehersenspoeld.
@HY78. 19:04
Had je niet even kunnen waarschuwen voor die foto, ik heb geen honger meer.
mark twain | 27-12-09 | 19:12
Ik ga direct alle reacties lezen.
Iemand al iets opgemerkt over de talenkennis van die advocaat?
He's from Sudan and we do this all the time.
Of die man in strakke pak sprak Engels. (Dus CIA ;-)
Of die advocaat verstaat Nederlands.
Geheel terzijde. Onder moslims zullen er ook personen te vinden zijn , die een klap van de molen hebben gekregen. Op GS tref je ook wel van dat soort types aan.
-weggejorist-
Er klopt niets van dit verhaal. iemand die van Nigeria via Amsterdam naar de USA vliegt komt niet eens bij een bookingssagent en ook niet door een paspoort controle. Heeft hij geen transitvisum dan moet hij via de Marechaussee (paspoort laten zien) en de Douane (Bagage controle) naar buiten en daar een nieuw ticket kopen. Vervolgens weer inchecken (paspoort en ticket laten zien), door de Marechaussee (paspoort laten zien), en dan nog een veiligheidscontrole aan de gate. En dat allemaal zonder paspoort? Denk het niet!!!!!!!
'Uw paspoort alstublieft'
'Nou, ik dacht van niet'
'En waarom dacht meneer van niet?'
'ik ben GS-reaguurder'
'Welke nick?'
'Teun van het Tuinpad'
'Oh sorry meneer, loopt u maar door; escortje nodig, nog?'
jaja, zijn gewone naam stond op de passagierslijst en op een lijst van belangwekkende personen maar was geen aanleiding tot vragen. wat doet zijn paspoort er dan toe?
meneer haskell is nog boos dat hij op de grond moest zitten? of is hij het op de grond zitten gewoon en kun je hem dus ook niet serieus nemen?
Ik was het niet! Het was een neger!
@zovoklets 19:06
Ja; nou je het zegt. Negers zijn erg gevoelig voor Voodoo-praktijken. Komt nog bij dat deze negert uit een gebied komt , waar de Voodoe haar oorsprong heeft.
Volgens mij is het raadsel nu wel opgelost en heeft een en ander dus , zoals altijd, niets met de Islam van doen.
jaja, zijn gewone naam stond op de passagierslijst en op een lijst van belangwekkende personen maar was geen aanleiding tot vragen. wat doet zijn paspoort er dan toe?
meneer haskell is nog boos dat hij op de grond moest zitten? of is hij het op de grond zitten gewoon en kun je hem dus ook niet serieus nemen?
Jaap de Paap | 27-12-09 | 19:07
lol
Toch fijn dat het onze regering behaagt zo helder te kommuniceren. Ook in deze weer.
Zeg maar beter niks dan zeg je niks verkeerds ook.
Vliegen wordt steeds leuker.
Nou hoop ik niet dat ze het visiteren gaan afschaffen. Ik hoef nooit met het vliegtuig, maar ga altijd even langs de controle.
mark twain | 27-12-09 | 19:04
Nee schuld. Die neger kan toch ook heul diep gehypnotiseerd zijn?
@zovoklets 19:02
Je bedoelt; georganiseerd door.
@Snikkel44 | 27-12-09 | 18:57
3D body scans, zou dat de reden zijn voor .........
www.spitsnieuws.nl/archives/media/2009...
Iemand al geroepen dat het de schuld is van de CIA?
En waarom zou ik Kurt Haskell uit Michigan geloven? De man heet Kurt for cryin' out loud. Kurt! Da's toch geen naam...
kijk aangezien toveren niet bestaat (partijvdarrogantie uitgezonderd die tovert zich elke kant op) zou dit smerig persoon wel eens hulp van een ander smerig persoon op een vliegveld gehad kunnen hebben, zie geen andere mogelijkheid
@progressief 18 :23
Onzin. Hij wilde Richard Pryor imiteren. www.youtube.com/watch?v=bjD4PHojNBUyor...
buut | 27-12-09 | 18:48
Wat ik je brom, over een jaar kan het beveiligingspersoneel aller vluchthavens op drie D lichaam-scans fappen.
VS:geen aanwijzingen voor complot
Niets wijst erop dat de aanslag op de vlucht van Northwest/Delta onderdeel
uitmaakte van een groter complot,maar het onderzoek loopt nog.Dat zegt Jane
Napolitano,chef Binnenlandse Veiligheid van president Obama.Zo wordt bekeken of de Nigeriaan banden had met al-Qaida.
Verder zegt ze dat er op dit moment geen aanwijzingen zijn dat de controle
op Schiphol voor de vlucht naar Detroit niet volgens de regels is uitgevoerd.De
veiligheidsprocedures worden bekeken.
@woefdrammer
geloof er geen zak van.
Dat zie je vaak bij mensen als er iets gebeurt wat niet in hun politiek straatje past. Zie 9/11.
Om maatregelen er door te drukken die het eu parlement nog steeds tegenhoud moet er toch wat gebeuren he.
Komt zo'n mislukte aanslagje wel precies op het goede moment toch?
Net zoals altijd worden er na een terreur actie weer nieuwe maatregelen doorgevoerd die anders niet mogelijk waren.
"Is there any way of detecting these kind of explosives?
A preliminary FBI analysis indicates the device contained PETN, also known as Pentaerythritol Tetranitrate, a highly explosive chemical. Experts say this would have been picked up using a swab commonly used in secondary screening. A body scan, particularly the new 3D imaging scanners being trailed at some airports, would also have spotted something strapped to his body, even in the crotch area."
Je kunt me gek, wantrouwig en paranoïde noemen, maar als ik dit stukje lees begint er wat te kriebelen en dat is niet de kopkaas.
Typisch Nederland. US oficials verklaren dat de veiligeheidscontrole normaal is verlopen. Dom Nederland loopt achter een wazige verklaring van een of andere passagier aan. En laat zich inspireren door onzinige SBS journalistiek van Alberto S. Om het af te maken met een partij vooroordelen en 'van horen zeggen verhalen'.
.
Feiten: het echtpaar praat over 'ticket agents'. En niet over de KMAR. Die zie je niet als je overstapt van niet-Schengen naar niet-Schengen. Als dit verhaal waar is praten we over Airline personeel. Maar dat is ook niet waarschijnlijk. Die krijgen een dikke vette boete als zie iemand zonder paspoort mee nemen. Daarbij, zonder paspoort wel een VISA hebben? Verhaal is bullshit.
geloof er geen zak van.
@bello | 27-12-09 | 18:40
Ik hoop ook dat het niet waar is maar als Al Qaida hier inderdaad achter blijkt te zitten dan hebben ze het in de puntjes voorbereid en vind ik het verhaal opeens niet meer zo ongeloofwaardig.
En er is nieuws:
www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland...
Nope, I´m not buying this one. Ze zijn niet helemaal achterlijk op Shithole Airport...
Mocht het wel waar blijken te zijn eet ik mijn bergschoenen op, Miljaarrrrr!
@Hobbykip | 27-12-09 | 18:37, die Jasper kan nog groot worden ......
-weggejorist-
Op Schiphol hangen honderden camera's. Ook op de gates op de E-pier waar de North West (Die heten overigens officieel Delta Airlines) kisten boarden. Ben beniewd wat de beelden die echt wel onderzocht worden op dit moment uitwijzen. Ik heb in ieder geval nog nooit gezien dat je op een Amerikaanse kist aan boord kon gaan zonder paspoort. Dat is een broodje aap.
Niet in Uruzgan natuurlijk.
@gentle giant | 27-12-09 | 18:36
Hahaha, tja we hebben wel wat goed te maken.......... Of heeft Jasper dat al gedaan?
Nederland 10 jaar erbij in Afghanistan, wat ik je brom.
Mag lijen dat de VS alle vluchten vanaf Nederland voor lange tijd verbieden, dat zal dat halfzachte immigratiebeleid eens stevig te kakken zetten.
Ofwel, de gewone onschuldige burger die een vliegreis maakt wordt (al dan niet letterlijk) in zijn hol gekeken en de 'soldaten van allah' fietsen fluitend door alle barrières heen. Het zou lachwekkend zijn als het niet zo'n godvergeten schande was.
Tja, in Nederland zijn genoeg mensen gevoelig voor "de zielige vluchteling" ........ Emotie = slechte raadgever. Hopelijk weten ze de man in het strakke pak ook nog aan te houden.
Ik geloof geen ene moer van dat verhaal van die "Haskell". Jullie hebben toch niet per ongeluk Micha Kat aangenomen?
Iemand misschien een idee dat dit een lulverhaal van mijnheer Haskell kan zijn. Hij stuurt een foto van zijn boardingcard naar Mylive.com en viert nu zijn 15 minutes of fame. Natuurlijk met een prachtverhaal.
Dank u redactie!
@D. Bunker 17:52
Unbannetje?
Straks een speciale (kerst)uitzending met alberto stegeman.. Op sbs6...
Waarom maken we niet een speciaal vliegveld voor Nieuwe Nederlanders en hun vrienden/familie? Dat zou enorm gastvrij zijn en dan heb ik op Schiphol geen hinder van extra controles etc.
@Eurotokkie: Met al dat vliegen weet ik ook wel dat de veiligheid zeker niet 100% is. Als je vaak langs die controles loopt weet je prima wat er wel en niet gechecked wordt, en ik kan zo een paar dingen aanwijzen die makkelijk langs de controle zouden komen (Albetro Stegeman kan me effe bellen als ie wil). Echter: zonder paspoort aan boord van een USA vlucht komen is gelul van de bovenste plank. Dat is nou net iets wat ALTIJD gechecked wordt.
@necrosis | 27-12-09 | 18:25
Gezien haar nick, geen bewijs, en procederen levert meer gezeik op dan dat het goed doet.
Welkom in de wondere wereld van de regeltjes-dictatuur.
Als deze info echt waar blijkt te zijn, is dit toch wel een hele grote blunder van Schiphol! Nl word weer flink te kijk gezet.
@oh nee he | 27-12-09 | 18:24
Ben jij een Somalische vluchteling? Nee dat dacht ik al. Waarschijnlijk ben jij een normaal belastingbetalende burger, en dat zijn dus de meest gevaarlijke.
@Rakkert | 27-12-09 | 18:19, passerende terreurnieuwenederlander dan?
@juriste 18:11
Gezien je nick: sue their sorry asses!
@ widtvoet ® | 27-12-09 | 18:23
Ja idd. Ze stoppen het ook al in hun reedt, dus waarom niet...
ik geloof er geen barst van, ik ben de afgelopen jaren nooit een vliegtuig ingekomen zonder een geldig paspoort te laten zien (bij de gate). hoe geloofwaardig is de persoon die dit verteld? of heeft die er belang bij (op tv=geld verdienen).
mocht ik fout zitten (wat ik me in deze niet kan voorstellen) is het echt schandalig.
@verraad van links 18:16
Passen een hoop explosieven in zo'n kup. Terrorimplantaten zouden het zomaar kunnen gaan worden in 2010.
Rakkert | 27-12-09 | 18:19
Helemaal eens: deze man is geen neger, maar een zongebruinde eskimo. Zijn doel was niet om te terroriseren, maar het was een roep om aandacht na persoonlijke problemen (lees: overlijden van zijn huisdier).
Het moet hier niet gekker worden: een beetje donkere mensen wegzetten als neger en zelfmoordaanslagen als terreur bestempelen.
Rakkert | 27-12-09 | 18:19
Terreurpiet is dat dan goed.
@Prins Pils 17:56
Allerminst. Integendeel. Maar dit was natuurlijk prutswerk van die gekke neger, laten we wel wezen. De echte professionele haatbaarden zouden dit varkentje wel wat intelligenter wassen.....
MDA | 27-12-09 | 18:12
Ik weet niet maar er is toch meermaals aangetoond dat
de bewaking en controle op Schiphol zo lek als een mandje
is dus het is zeker aannemelijk .
@ Rakkert | 27-12-09 | 18:19
Het was anders geen Bengaals vuur wat hij probeerde te ontsteken hoor.
@juriste | 27-12-09 | 18:11
Kom maar ik troost je wel.
"Terreurnegert"????? Jullie zijn écht een beetje dwaas aan het worden nu.....
@Hare Majesteit, let op!
nl.wikipedia.org/wiki/Nigeriaanse_opli...
@ widtvoet ® | 27-12-09 | 18:12
En dan krijg je dit ook nog:
www.youtube.com/watch?v=L4Svev2EbZw&am...
(6.40)
En Beatrix leest het morgen in de ochtendkrant, en dinsdagochtend leest ze 2 ingezonden brieven, en woensdag zit ze in een islamitisch jongerencentrum.
Only in Holland, the land of the weak...
Kijk zoals ik al eerder zei, je komt uit een zielig land, je bent aanhanger van het geloof van de vrede en je hangt een zielig verhaal op. Dan krijg je in Nederland alles gedaan.
De zwakste schakel blijkt toch altijd in Nederland te liggen,
niet dat ze hier aanslagen gaan plegen maar het
voorbereiden wordt hier niet echt bemoeilijk door de
overheid.,dat nu alle pijlen gericht zijn op Schiphol
is meer dan terecht.
En dan vragen sommige mensen zich nog altijd serieus af waarom veel piloten flink innemen voordat ze aan hun ritje beginnen...
Echt gelul van een paar Yanks. Ik vlieg ongeveer 2x per maand vanuit schiphol, en no freaking way dat iemand 'in een glad pak' iemand aan boord kan lullen zonder paspoort. Ik heb mensen geweigerd zien worden voor veel minder, en al helemaal op vluchten naar de USA. Bulllllll-shit.
@DrogePoepSteek | 27-12-09 | 18:10, hé, het is zondag ......
necrosis | 27-12-09 | 18:08
Het getreiter van marechaussees heb ik ook al meegemaakt, met z'n vieren stonden ze zich te vervelen en te jennen en ze hadden lol dat ik mijn aansluitende vlucht miste.
@necrosis | 27-12-09 | 18:08
Dat is dan een erg sippe gozer.
@gentle giant | 27-12-09 | 18:07
... en waarom het verder oorverdovend stil blijft.
@bbbachstra | 27-12-09 | 17:59, Nigeria en Nederland worden nu in 1 adem genoemd qua betrouwbaarheid, best wel eng, vind je niet?
"TerreurNigeriaan"
hmm dat gehype om woord vh jaar te willen lanceren ook
du Roi Soleil | 27-12-09 | 18:04
Ik miste niets en was blij dat ik geen waardevolle spullen in de koffer had gedaan (voorzienend vermogen, LOL).
@Roeptoetertttt 17:53
Familie van a3aan?
De broer van een ex van mij was marechausse, blond, militaristisch en zo racistisch als de pest (net als de rest van die familie).
Hij mocht op familiefeestjes graag vertellen hoe hij "mensen met een kleurtje" zat te treiteren op Schiphol.
Hmm. Aktuele situatie alerteringsniveau's Luchthavens opgeschaald (?) naar Lichte Dreiging: tinyurl.com/tepelklemmen
Langzaam wordt duidelijk waarom Bos er zo snel bij was om Jasper te feliciteren.
-weggejorist-
Einde van het gedoogbeleid en poldermodel.... eindelijk klaar met dat pappen en nathouden. Keiharde controles en zero tolerance aub. Laat dit een preventieve les zijn die ..... zijdank nog goed is afgelopen, anders waren we zeker de opperschlemiel van de klas geweest. Hup, code rood!
du Roi Soleil | 27-12-09 | 17:50
ROFL. Mijn koffer werd eens opengebroken op de hotelkamer in Tunesie. Ik deed de koffer altijd op slot. Er zat niets in om te stelen, maar wel proviand: koekjes, pinda's ed omdat ik het eten meestal niet lust.
correctie @ meself: Met = Van
*toetert maar mee met de roeptoetert*
wat een onzin: omdat iemand met een peperduur-maatpak iets gehoord heeft.. etc etc
Kan Geert Wilders hier even de Show gaan Voeren: worden alle niet-welkome terreurcellen stilletjes Return-To-Sender gestuurd in plaats van naar Big Brother JoU S A..
Ik zeg even helemaal niets, anders wordt ik weer weggejoritst als ik de beveiliging van Schiphol benoem.
Aktueel Dreigingsniveau gelukkig nog altijd Beperkt: tinyurl.com/anaalballetjes
Omdat ene Kurt misschien iets gezien heeft en daar misschien iets over heeft gezegd trekken wij de conclusie dat alles kan op Schiphol. Tja zo kan ik het ook. Beetje al te simpel lijkt me.
Speciaal voor die haatbaard een muziekje met 'onreine' vrouwen en veel Amerikaanse vlaggen: www.youtube.com/watch?v=Eo3Mhy6zuW0
(muziek is kudt, maar het gaat om de boodschap...)
Ja zeg, onze sterke arm der wet is momenteel druk bezig om ventjes met Belgische rotjes van hun bed te lichten, met wel drie autos en 10 agenten per inval. Die hebben effe geen tijd voor terrorisme. Scoren waar je kan, de PR legt wel uit dat er weer een "Enschede' voorkomen is door de 30 nitraatbommen!! (Buitenlandse rotjes die wat harder knallen dan de NL versie).
En zo werkt het schijnbaar..
brutus68 | 27-12-09 | 17:47
Als islamieten overal ter wereld terroristische aanslagen plegen, blijven mensen zoals u dit baggetaliseren tot eenmansacties van gestoorden.
Bent u echt zo naief of gewoon een aanhanger van de policore kerk?
Tok-tok!
-weggejorist-
IsNikSon | 27-12-09 | 17:47
klopt . maar volgens CNN heeft het vliegtuig geen toestemming gekregen van de amerikaanse overheid
om te vertrekken dit is vanaf Schiphol gebeurt.
De passagierslijst moet eerst worden goedgekeurd
dan mogen ze pas vertrekken.
tinyurl.com/terreurneger
Dank u redactie!
Of de paspoortcontroles nu wel of niet sluitend zijn op Schiphol weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat er geen luchthaven in de Westerse wereld is waar zóveel koffers na inleveren opengebroken worden als Schiphol. Wereldwijd staat onze nationale luchthaven daarom bekend. Er wordt driftig samengewerkt tussen het personeel dat de koffers scanned en degenen die ze zouden moeten vervoeren. Als er een laptop, camera oid op de scanner gezien wordt, dan wordt meteen een vriendje gebeld met het signalement van de koffer! En daar kom je dus pas op de plaats van bestemming achter!
@Teun van het Tuinpad 17:42
*moehahahahahahaha*
ROFLMAO
lourilex | 27-12-09 | 17:38
MichieldeMuiter | 27-12-09 | 17:38
Dat wist degene die hem aan boord van het vliegtuig liet niet.... (hoop ik)
Bij Nos Teletekst hebben ze ook humor: Die Terreurnigeriaan stond niet op de zwarte lijst. Vraag me ook af waarom he.....
Ik geloof geen reet van dat verhaal van die kale redneck. Die wil gewoon een graantje meepikken uit de (publiciteits)ruif. Hoe meer ik er over nadenk, heb ik het idee dat het een dwaze soloactie was van die gekke neger. Het is gelukkig goed afgelopen, maar meneertje de psychotische neger mag de komende veertig jaar (wild guess) doorbrengen op kosten van Uncle Sam in een omgeving met veel tralies.
Raar verhaal van dat advocatenechtpaar. De telegraaf moderator weigerde mijn reactie gisteren, want ik had namelijk meegemaakt (op airport in Midden Oosten, vlucht van KLM naar Amsterdam) dat twee zwarten voor mij wilden inchecken, maar dat er discussie ontstond met de baliemedewerker, die ging bellen. Ze werden doorgelaten. Bij de gate zag ik ze weer en toen werden ze door iemand geroepen. Ik ging even meeluisteren en meekijken, want er was immers terrorismedreiging (het was 2002 of 2003). Bij de gate moesten ze hun paspoorten laten zien en tot mijn verbazing moesten ze een handtekening in hun gloednieuwe paspoorten zetten. De Telegraaf moderator wilde dit bericht niet door laten gaan, dus daar zal wel iets niet aan deugen, maar wat?
De twee passagiers moesten door naar Canada.
Ik weet niet of deze link al is geplempt, maar dit is waarschijnlijk wat die gast bij zich had en aan had kunnen richten. *sick*
www.liveleak.com/view?i=079_1261862556...
jan-lul-de-behanger | 27-12-09 | 17:43
Dat kan maar ze krijgen ook hulp van niet -Moslims dus dat wordt moeilijk.
@Korporaal Banaal 17:39
Dat was Joris niet met jullie eens.........
*grijns*
Schiphol... Schiphol..... Is dat niet dat veel te dure vliegveld, met een beveiliging zo lek als een mandje, waar ze na het 'succes' van de vliegtaks wanhopig proberen om de weggeholde klanten terug te winnen?
.
Zal goed lukken zo...
Islamieten
hebben
vrij
spel
in
Nederland!
Hoeveel televisieprogrammas als Undercover in Nederland hebben Nederlandse politici nodig om hen erop te wijzen dat de veiligheid op Schiphol zo lek is als een mandje?
Nog steeds hebben onze policore politici niet door dat veel islamieten een groot gevaar vormen voor onze Westerse vrijheden en dat er een oorlog gaande is tussen de islam en het vrije westen. In deze oorlog is een mensenleven voor de aanhangers van deze ideologie niets waard en zien islamieten hun terroristen als martelaren. Waarom moest NCTb ons onlangs zo nodig laten weten dat de terroristische dreiging in Nederland omlaag kon?
Iedereen kan begrijpen dat juist in een tijd dat er weinig aanslagen zijn, de veiligheidsmaatregelen verslappen, en door gebrek aan goede controle de kans op een aanslag juist toeneemt. In een land waar islamieten met een grote bek maar het woord discriminatie hoeven te gebruiken om hun zin door te drijven en daardoor alle veiligheidseisen kunnen omzeilen, zullen deze mensen bij onze policore politici altijd vrij spel krijgen! Om met de Iraanse dictator Ahmadinejad te spreken, de Europese politici zijn gewoon dom. En neemt straks een Minister zijn/haar verantwoordelijkheid bij deze grove nalatigheid op Schiphol?
Bang voor een kabinetscrisis en eventuele vervroegde verkiezingen neemt dit kabinet met haar incompetente ministers nergens haar verantwoordelijkheid en kunnen de inmiddels heilig verklaarde islamieten verder gaan met de islamisering en het terroriseren van Nederland en de rest van de wereld!
Fijn. Als het een beetje tegenzit dalijk helemaal geen handbagage meer. Met dank aan de viktorinoxjatterTs van Van Middelkoop. Heeft die schonehandenlul al van zich laten horen trouwens?
met bijna een miljoen moslims, die voor hun "geloof" ongelovigen moeten doden is het het natuurlijk voor de hand liggend dat je die ook op Schiphol en andere luchthavens vindt. Dat deze man hulp heeft gehad van één of meer handlangers is dus gewoon heel waarschijnlijk. Misschien moet er een gebiedsverbod voor moslims komen (Zal Pechtold leuk vinden)
Korporaal Banaal | 27-12-09 | 17:39
Je hebt het tegen necrosis, denk daar maar eens over na.
WaitingLine | 27-12-09 | 17:13
Denk eerst even na voordat je reageert.
Wat dacht je van een pakketje met luchtdruksensor of gewoon ordinair klokje ?
-
Het enige wat ze hoeven te doen is het pakje ergens aan boord brengen.
Dan wel in de cabine (schoonmaak personeel), dan wel in de cateringkarretjes (catering) dan wel in de bagageruimte (beladers) dan wel ergens extern zoals bv wielkasten.(grondpersoneel)
En hoe goed op Schiphol op het doen en laten van personeel gelet wordt hebben diverse reporters al laten zien.
Laat de kop van Ubersturmbahnfuhrer Ernest Hisch Balin rollen.
@a3aan | 27-12-09 | 17:32
Ja,een Fin die een Nederlander moet kontroleren ....... HAHAHAHA
Natuur wel een Fin met een nederlands paspoort( in ieder geval één van de twee
paspoorten .)
@ necrosis | 27-12-09 | 17:36
Ik vind zijn comment een hoog realiteitsgehalte hebben, denk daar maar eens over na.
deve-lopment | 27-12-09 | 17:37
Was ook niet de bedoeling dat ie aankwam...
deve-lopment | 27-12-09 | 17:37
ik geloof niet dat het zijn bedoeling was om weer terug te vliegen...
Geloof er niets van. Wat voor een nut heeft het om iemand zonder paspoort in te laten stappen. Dan kan hij de eerste vlucht weer terug pakken, want je komt nooit Amerika in zonder papieren.
@a3aan 17:32
Ik vind jouw comment een hoog kaalkopjes gehalte hebben, denk daar eens over na.
Kijk en dit lezen die zielige terroristjes ook natuurlijk....
www.stadtiel.nl/page/Binnenland/Buiten...
Sperma Light | 27-12-09 | 17:29
Dat is het al , maar de overheid houd veel achter anders zou
er paniek uitbreken , als je weet hoeveel aanslagen
er verijdeld zijn die niet in het nieuws komen dan zou niemand meer gaan vliegen.
Eerst maar es de beelden
van de beveiligingscamera's zien,
als die er zijn.. (lijkt me wel)
Van hebben zeggen en horen zien,
daar kan ik niet zoveel mee.
Broodje aap. Hier geloof ik helemaal niets van.
Kijk nergens meer van op in dit land.
@Fleauxe | 27-12-09 | 17:25 : Ja dat bedoel ik dus ook. Niet de laatste handeling alleen. Been there twice! Wegens bestolen op de firma en op straat.
Die Nigeriaan blijkt te zijn ingehuurd door Peter R de Vries die wilde aantonen hoe makkelijk het is om een vliegtuig op te blazen.
-weggejorist-
importschot | 27-12-09 | 17:29
Dat zal ook de eerste maanden zo blijven tot ze weer
in slaap vallen , en dit gaat gebeuren en dan slaan ze weer
toe.
@progressief | 27-12-09 | 17:25: Dat zou, in linksrood Nederland, inderdaad de wereld op z'n kop zijn.
Chokoladebeveiliging. Oompa Loompaniers. Only in the Netherlands: tinyurl.com/loempaniers
Weer lekker speculatief gezwets, brusselmans. Dat vind je wel lekker hè?
Volgens mij was 't een eenmansactie, niet georganiseerd tenminste.
Door dit soort eikels zullen we allemaal wel anaal gevisiteerd worden binnenkort voordat je kan boarden.. dat zit wat lekkerder.
Ploertendodert | 27-12-09 | 17:28
Iran schijnt mooi te zijn..
-weggejorist-
Dat zullen ze gaan merken op Schiphool.
Alle vluchten vanuit Schiphol worden nu 10 keer beter in de gaten gehouden.
Was het om financiele redenen al beter om vanaf andere vliegvelden te gaan vliegen nu heb je er nog een reden bij gekregen genaamd tijdwinst bij vertrek en aankomst als je niet van Schiphol vertrekt.
Die muzelmannen zijn overal in NL al geinfiltreerd;Ook schiphol loopt al vol met die
"slapers" Het gaat nog wel eens héél erg mis daar of ergens in de lucht vanaf
Schiphol.Ik ga in het najaar weer naar de VS ;Mocht ik ergens neervallen dan mogen
mijn erven de hele erfenis gebruiken om Schiphol kapot te procederen.Stelletje hufters daar.Schop eerst dat onbetrouwbare personeel er eens uit!
Bullshit, zonder (nood)paspoort kun jij niet vliegen. Zoja, trek ik mijn rekeningen leeg, verkoop mijn huis voor contant geld aan een turkse familie, evenals mijn auto en vertrek morgen naar canada, nieuw-zeeland of australie.
Op commando bukken?
Ik denk dat ik een jaartje maar niet ga vliegen......
Dus ik word al jaren voor de kat zijn kut rectaal onderzocht,terwijl elke klapmongool door kan lopen.
Grappig dat ik deze "positieve discriminatie" direct op de hele Nederlandse maatschappij kan projecteren.
Wat zijn wij toch weer elite-racisten.
Wel makkelijk zo een Al-Qaeda kantoortje op Schiphol.
boasatlas | 27-12-09 | 17:20
Men zou in jouw reaguursel kunnen lezen dat je denkt dat je als roomblanke niet-moslim een streepje voor zou hebben in dit land. Wereld op z'n kop natuurlijk.
@JP_Nee! | 27-12-09 | 17:16: Zo'n noodpaspoort is op zich best snel gemaakt. Probleem is dat je wel eerst alle stappen moet hebben doorlopen. Aangifte, formulieren bij de KM invullen. Op zich zeer terechte procedures, het stopt een heleboel gesjoemel met identiteitsdocumenten. Daarentegen is het onbegrijpelijk dat een Sudanees zich hier simpelweg niet aan hoeft te houden. Dat is je reinste onzin en discriminatie.
Nou nou, knap stukje hoor en wederhoor weer.
Dat is een schelp ja meneer de douanier. En nu?
Onwaarschijnlijk verhaal van die Haskell. Zonder paspoort kom zelfs ik als roomblanke niet-moslim echt niet de grote plas over.
Lijkt me meer een publiciteitsstunt voor zijn advocatenkantoor.
Ja hoor. Voelt u me maar gerust even onder de balzak. Voor je het weet heb ik daar een zeldzame korenwolf verstopt.
Een organisatie is zo sterk/zwak als haar zwakste schakel en als je ziet wat ze op schiphol rond hebben lopen...
@Fleauxe | 27-12-09 | 17:06 : Wat een gekloot is dat he. Eerst aangifte doen en dan zo'n ROZE documentje in ontvangst nemen. De laatste keer dat ik dat had stond ik naast iemand die zich versprak: Hij vertelde dat ie 'm thuis vergeten was. Dan krijg je dus geen nooddocument. Wha.
Of ik een bonnetje heb van de kamera in m'n handbagage waarmee we ons vakantiegeluk hebben vastgelegd? Idioot!
Nee godverdomme elke keer je viktorinoxmesje van je sleutelbos jatten wanneer je 'm er weer eens vergeten bent af te halen.
100% controle alleen op vluchten uit Suriname en de Antillen.Controle op bolletjes slikkers. die zijn gevaarlijk. terrorristen gewoon doorlopen.
indien men nou ook de zelde maatregel zou nemen voor de vluchten naar de USA een ieder door de scanner/tassen grondig doorzoeken/vragen stellen .
GEK HE!! Als je in NL iemand met een andere huidskleur een stroobred in de weg legt wordt je meteen aangeklaagd voor discriminatie. DIt mag nu het utieme resultaat worden genoemd van het jarenlang monddood maken van de NL bevolking! Dit moet nu eens afgelopen zijn, want NL slaat hier weer een modderfiguur. (wat gelukkig door Jaspers kordate optreden nog een beetje wordt goedgemaakt!)
widtvoet ® | 27-12-09 | 17:07
Islamieten kunnen rare jongens zijn. Detroit zit ook vol met die rare jongens. Dus dat kan het niet zijn.
door dit soort gezeik, kan ik straks weer extra lang wachten voor achterlijke controles.
... en crimineeltjes mogen gewoon rustig doorlopen.
(zonder paspoort *proest*)
Tja, voor leugenachtige huilverhalen zijn we hier in nederland nou eenmaal erg gevoelig.
Moi2 | 27-12-09 | 17:09
Passagiers kunnen niet bij de bagage die in de buik van het vliegtuig wordt geladen.
Bullshit dus!
@Zeeschuimer | 27-12-09 | 17:06 : Heerlijk die Steve Miller Band. Mooie landing ook.
De incompetentie is in alle haarvaten doorgedrongen en.......... niemand is verantwoordelijk!
Naiviteit heeft vele duizenden doden op z'n geweten...
Als je op Schiphol kijkt wie de bagage in de vliegtuigen laadt weet dat alle controles op de passagiers volkomen onzinnig zijn en alleen maar dienen om deze passagiers een "veilig" gevoel te geven.
Daarbij komt het Nederlandse diepgewortelde en wel dwangmatig te noemen positief discrimineren van alles wat niet blank is dan weet je dat Schiphol één groot veiligheidsprobleem is.
-
Dat deze Nigeriaan op Schiphol niet gepakt is verbaasd me werkelijk niet.
Als ik Amerika was zou ik iedere vlucht uit Schiphol als veiligheidsrisico beschouwen.
Strengere veiligheidsmaatregelen +1
Milieusubsidies -1
@Zeeschuimer 17:04
In dar al-islam schijt je niet. Je pleegt toch ook geen aanslagen in eigen nest.
Heb ooit twee uur in de stress gezeten op Schiphol, m'n paspoort was gejat. Zodoende moest ik een zogeheten 'noodpaspoort' ophalen bij de Koninklijke Marechaussee. Nog nét op tijd de vlucht naar Miami gehaald, hetgeen ab-so-luut niet was gelukt zonder noodpaspoort. Onbegrijpelijk en welhaast jaloersmakend dat een man uit Sudan al deze moeite niet hoeft te ondernemen. Zou het werkelijk zo zijn? Wat ging daar mis?
Na 9/11 zouden de douaniers beter moeten weten.
JP_Nee! | 27-12-09 | 17:01
Kun je op de kinderboerderij leren zingen dan?
www.youtube.com/watch?v=OnlTrq6wLf0
Waarom Detroit? Waarom had hij het niet geprobeerd in (bijv.) A'dam?
Paspoort aub.
-Nee hoeft niet. Kijk: "Vrije doortocht." Staat er echt. Ook geen bagagecheck of kontrole op 't lijf dalijk. Mooie jokerT. Van een goede fee gekregen.
Marcus Porcius Cato | 27-12-09 | 16:59
Ja maar, ja maar. Er waren verzachtende omstandigheden. De man reisde met een enkele ticket, zonder koffer, met een bobbel onder zijn kleding en een koran in de handbagage.
Daarvan zou je het toch nooit verwachten? Denkelijk gaat Nederland op de terreurlijst i.p.v. Nigeria. We mogen ons eens hardop afvragen waarom men koos voor een vlucht over schiphol i.p.v. over Londen, waar de terrorist woonde.
weer een zooi kamervragen, glas, plas etc etc,
@Derechtselutser | 27-12-09 | 16:55 : Is dat een volle neef van Bruce Springsteen? Even wat zangles van tante Agaath kan helpen.
Zo komen die lui al tientallen jaren hier binnen. Er is daarvoor een complete industrietak opgezet. De zieligheidsindustrie.
Blackhole Airport,at your service!
Het schijnt dat het poeder dat hij bij zich had, pentaerythritol was. De vloeistof die hij erop spoot zal dan wel salpeterzuur geweest zijn. Lijkt me sterk dat je dat zonder hulp in een vliegtuig krijgt.
Toch maar wel aan 'racial / religious profiling' doen, dus.
Begrijp ik dat nou goed ?!? Vetrekt iemand vanaf schiphol ZONDER paspoort naar een niet schengen land ? Waanzinnig. Als dat zo is dan moet echt heel Schiphol van voor naar achteren doorgelicht worden.
Hee, mijn broek zakte zojuist af.
Vlogen ze met Meulenbelt airlines?
tot zo ver de beveiliging van Schiphol,
dan neem ik voortaan weer gewoon mijn 2L fles Cola mee aan boord, niemand die het ziet dus ;)
@JP_Nee! | 27-12-09 | 16:53
Bullshit, dit is pas vliegen! www.youtube.com/watch?v=KixMkBYRxq0
In 020 kan alles.
www.youtube.com/watch?v=RBXTNAdvGKI Dat is pas vliegen zonder paspoort. Wel te gek dat we door deze actie Nederland weer ietsje beter op de kaart krijgen. Riemen vast!
Binnekort meer nieuws op SBS6 bij Undercover in Nl?
Schiphol... zo hol (lek) als een mandje.
Schande!
REAGEER OOK