Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Socialisten zijn asociale vrekken

De Familie PieHet is officeel. Socialisten zijn gierige rotzakken die de beurs gesloten houden als er weer eens zo'n uitgemergelde knul van de Novib met een collectebus voor de deur staat. Dat hebben de NIPO en de werkgroep Filantropie van de Vrije Universiteit geconcludeerd na onderzoek. VVD-ers, GroenLinksers en splinterchristenen staan te boek als meest gulle gevers aan goede doelen. Nog een uitkomst van het onderzoek. "De echte onbaatzuchtigen bevinden zich onder de lagere inkomens." Kortom: arme sloebers geven het meest, en grootverdieners denken alleen aan zichzelf. Mensen die meer dan een 100.000 verdienen (Marcel van Dam, Felix Meurders en Vera Keur) geven maar een luizige 226 euro per jaar weg. Hiep hiep hoezee. Lang leve het cliché...

Reaguursels

Inloggen

Ik geef geen cent aan goede doelen, mijn centen gaan dan grotendeels naar overbetaalde managers en gebouwen. Het is Een grote welzijnsmafia ik word al doodziek van al die studentjes die in de winkelstraat je lastig lopen te vallen.
Laats had zijn ventje een leuk fotoalbum van verminkte mensen door landmijnen of zo iets, ik zij nog; ik wil dat fotoalbum van je wel kopen, ik vind die foto's wel gaaf, toen werd ie kwaad!!!.
Goededoelenorganisatie horen in een houtenkeet aan de rand van de stad te wonen!!!!.

Gifkikker | 20-10-06 | 11:42

Je kan tegenwoordig ook op alles promoveren...
Misschien moet ik maar eens een vervolgonderzoek doen naar het eten van draadjesvlees en andere oud-hollandsche gerechten in Nederland. Promoveren met 4 jaar moet dan wel lukken dacht ik zo...
Titel proefschrift; "Sudderlappen in de stoofpot; oud-hollandsche gerechten onder druk door toenemende globalisering van de hollandsche keuken."

Vast wel iemand die wat euries in een ouwe sok heeft om dit baanbrekende onderzoek te steunen.

Cyrus da Virus | 19-10-06 | 21:13

Conclusie moet zijn: Rijke mensen geven meer aan goede doelen. Maar nee, ze gaan zeuren over dat ze meer móeten geven omdat ze meer geld hebben.

Miggerd | 19-10-06 | 19:40

Alsof het progressieve belastingstelsel er al niet voor zorgt dat de betere verdieners (blijkbaar slimmere en/of hardere werkers) een meer dan evenredig deel van hun inkomen verplicht in de staatsruif flikkeren. En daar eten heel wat paupers van mee... bovendien vergaat je de lust van het doneren tegenwoordig wel, met de handelwijze van veel zogenaamde goede doelen...

Breinstein | 19-10-06 | 17:41

Kijk,een socialist wil graag voor de armen(die ze creeeren door dom economisch beleid)zorgen,maar dan wel met de inhoud van uw portemonnee.

de honden blaffen... | 19-10-06 | 17:40

helemaal mee eens.............. stop de door links gestuurde bloedzuig-cultuur in nederland!

joost57 | 19-10-06 | 16:07

Socialisten zijn vooral gul met andermans geld.

KropjeSla | 19-10-06 | 15:59

Als collectant (en ik ben geen uitgemergelde knul, Pritt) voor een aantal doelen kan ik beamen dat hoe groter het huis, en hoe groter de auto (alsmede het aantal) voor de deur, des te minder er in de collectebus wordt gedaan, als er wat in wordt gedaan. De beste collecte wijken zijn jaren-zestig nieuwbouwwijken, bejaardenhuizen en bedrijventerreinen waar vnl. zelfstandige ondernemers zitten. Villawijken, bungalowparken en dergelijke hoef je niet te collecteren: is de moeite niet waard.

koerbagh | 19-10-06 | 15:56

Altijd al gedacht .... vieze, vuige salonsocialisten!

sAner | 19-10-06 | 15:11

Socialisten hebben vaak wat minder dan VVD'ers, en fiscaal aftrekbaar is het ook een stuk minder ginstig, tja, dan kom je wel eens wat lager uit. Ik zou dolgraag jaarlijks 2 ton aan goede doelen willen geven, als dat 10% van mijn netto loon zou zijn.

3*links=rechts | 19-10-06 | 13:46

@Oxazepammetje 19-10-06 @ 13:30
Doe eens snel je internet opzeggen, kan je weer twee of drie afrikaanse hongernegertjes per maand mee in leven laten houden. Overbodige luxe, heb je toch niets aan. Laat maar eens zien hoe sociaal U is!

dlseth | 19-10-06 | 13:37

Aan wie zouden we dan moeten geven?, socialisten geven in principe aan elkaar toch, als in sociaal... Nee we geven niet aan de rechte lul met z'n grote bek, dat klopt die heeft al genoeg...

Wat een stemmingmakerij weer GS, waar is dat nou weer goed voor? Is er niet al genoeg hullie en zullie? Moet er nog meer olie op het vuur?
.
Veel reaguurders hier zijn trouwens toch te dom om fatsoenlijk te kunnen stemmen dus....
.
Het draait namelijk in het leven niet om geld maar om de mens en aangezien we allemaal soortgenoten zijn is het gewoon oerstom om elkaar af te vallen, wat heb je er aan, dat je beter bent dan je linkse buurman?
Eikels.

Oxazepammetje | 19-10-06 | 13:30

Laten we trouwens ook eens even vermelden dat het toch triest is dat er mensen langs de deur moeten om geld op te halen om onderzoek te doen naar nare ziektes!!!
Dit moet de staat laten onderzoeken en betalen.
Dat kan best van mijn € 1200,- per jaar aan ziektekosten...

da wizard | 19-10-06 | 13:24

De informatie van dit GeenStijl-Fox bericht is onjuist (waarschijnlijk niet per ongeluk). VVD'ers geven namelijk het minst (dat wil zeggen op Fortuyn stemmers na dan, want die geven nóg minder).

blawablawa | 19-10-06 | 13:23

Als ik meer had zou ik meer geven...

da wizard | 19-10-06 | 13:22

LPF-ers geven het minst van allemaal - nog minder dan de socialisten. Dat mag ook wel even genoemd worden.
Overigens, Malle Eppie, giften aan goede doelen zijn fiscaal aftrekbaar. Dat is handig dus, als je zelf wilt bepalen waar je geld heen gaat.

kapoerewiet | 19-10-06 | 13:21

Ik geef ook helemaal niks en de Nobelprijs winnaar voor de vrede is het met mij eens

BASinnic | 19-10-06 | 13:11

Cabrónes 19-10-06 @ 12:55

Ik schrok me al rot, ik hoor blijkbaar bij de allerrijksten...

sexpack | 19-10-06 | 13:04

@Hans Anders 19-10-06 @ 12:45

Zit wat in. Het is een kwestie van geven en nemen. Maar de socialisten willen alleen maar nemen terwijl de 'rijkeren' (zij noemen iemand al rijk met een bruto inkomen van 30 duizend per jaar, en die zich scheelt betaalt aan belasting om de inactieven in leven te houden) moeten geven. Zo werkt het niet. Stelletje verwende nesten met hun 'ik heb recht op' terwijl ze amper belasting betalen.

Cabrónes | 19-10-06 | 12:55

Nou da's nieuw voor mij... NOT!!!

Lachende Scheerkwast | 19-10-06 | 12:51

Ik las vanochtend in de Azijnbode heel wat anders. Socialisten zijn gierig, de SP voorop. Die willen al het geld dat anders naar goede doelen gaat lekker verdelen onder de arbeiders in de worstenfabriek zodat ze het uit kunnen geven aan kratjes bier, Astra's en toegangskaartjes voor een show van Frans Bauer live @ campingzender of TROS. Ze willen al het geld naar zichzelf toe trekken. Nederland is, ondanks een enorme gift aan het buitenland als percentage van het nationaal inkomen, een erg materialistisch land. In Amerika staan krantenbakken op straat, waar je een krant kan kopen, met een kastje er naast waar wordt gevraagd een dollar in te doen. Iedereen doet dat en betaalt netjes een dollar. Denk jij dat dat in Nederland zou werken? Dacht het niet.

Cabrónes | 19-10-06 | 12:49

85.000 geef ik weg aan mijn vrienden van de belastingen en slechts een mille of 2 aan goede doelen. Ik zou willen dat het andersom was...

sexpack | 19-10-06 | 12:46

bakoenin 19-10-06 @ 12:31

Mogelijk ben jij ook zo'n SP figuur die vindt dat de straat geveegd moet worden door de gemeente en niet dat het beter is de rommel op straat te vermijden door meer papierbakken. Er is niets mis met het wijzen van mensen op hun sociale burgerplicht echter als zorgvragers de vrijwillige mantelzorg benaderen met 'ik heb recht op' dan volgt er vaak eerst een uitgebreider intake gesprek. Als een allochtonenmoeder incontinent geworden is en er staat een kudde kinderen en familileden omheen die die zorg ook zouden kunnen geven, dan geeft de vrijwilliger een cursus. Het resultaat is vaak dat de allochtoon zijn vrouw of moeder in de zeik laat verkommeren.

Hans Anders | 19-10-06 | 12:45

Pritt stift kan niet lezen, maar dat is geen nieuws. Socialisten geven gemiddeld meer uit aan liefdadigheid dan VVD'ers... maar het klootjesvolk alhier op GS neemt alles maar weer klakkeloos aan, net als het gedweee volk in Nazi-duitsland.

Zalfje | 19-10-06 | 12:43

Zolang Nederland niet communistisch is geeft miljonair Paul Rosenmoller geen rooie rotmoer weg.

Ed Cetera | 19-10-06 | 12:41

Nee.. Socialisten vinden juist dat ze veel te weinig krijgen, en die asociale kleautzakken van rechts veel te veel. Socialisten zijn hier de slachtoffers van onze asociale maatschappij van grootgrondbezitters, aandeelhouders en magnaten! Proletariërs aller landen, verenigt u, het zijn allemaal kleautzakken. Negertjes geld geven, maar ons het proletariaat niets.
Schoften!

Tizzle | 19-10-06 | 12:38

Het enige wat ik gratis weggeef is terug te vinden na mijn dagelijkse gang op het toilet.
Anders was ik nooit zo rijk.
En [email protected] 10.53, bedankt voor je koffie!

Fuzzy-de-Bear | 19-10-06 | 12:36

Ik las ooit een sprookjesboek "de bijbel" Lang en moeilijk boek hoor.
Enfin, Daar werd ook gesproken over de rijke koningen die de arme vrouw wilden uitlachen toen ze al haar centjes doneerde, terwijl de koningen eigenlijk een zwak excuus van een donatie gaven.

Toen kwam Jezus, en begon ala Geenstijl de koningen op hun ballen te trappen dat ze gierig waren. Kortom, dit verhaal bestaat al langer.

Rijken zijn gierig, en de armen geven alles. Mooi sprookje toch?

Osaka | 19-10-06 | 12:33

Hans Anders 19-10-06 @ 11:32

Dan moet je beter om je heen kijken, en socialisten lopen niet te koop met hun overtuiging zoals Christenen die namelijk iets terug willen voor hun "vrijwilligerswerk" jawel een zieltje erbij op de kerkbank.

bakoenin | 19-10-06 | 12:31

@Tray Hornay 19-10-06 @ 12:25
Kunnen we een organisatie beginnen en die Milieuoffensief noemen? Gaan we leuke dingen doen zoals asbest schepen bouwen, gif lozen op Texel, zeehondjes doodt knuppelen, zonnepanelen en windturbines slopen en ons vastbinden aan hybride autos. Es kijken of daar een subsidiepotje voor is...

dlseth | 19-10-06 | 12:29

Sinds wanneer zijn de PvdAers socialisten.
Enne waar is de SP in dit verhaal ?

bakoenin | 19-10-06 | 12:28

Wie weet trouwens dat de postcodeloterij milieudefensie steunt? Jaja it's true, de linkse mafia heeft zich in die hele socialistische inteeltzooi ingegraven.

Tray Hornay | 19-10-06 | 12:25

Wat een FLUTbericht.
Kern is dat grootverdieners in NL een kleiner deel van hun inkomen aan goede doelen geven dan minder verdienende nederlanders. Sinds wanneer zijn de meeste grootverdieners journalist?
Jezus zeg, ik heb een tyfushekel aan Marcel van Dam maar als ik dit soort riooljournalistiek wil lezen koop ik wel The Sun. Staat er tenminste nog een lekker wijf op pagina 3.
*Gaat even een teiltje zoeken*

Iko Nal | 19-10-06 | 12:22

Arme sloebers geven meer, rijken minder
VVDers geven meer, socialisten minder
Arme sloebers stemmen VVD en de rijken zijn socialist???
Lekker onderzoek dus. Als het waar zou zijn betekent dat arme mensen dom zijn door op een partij te stemmen die alleen opkomt voor mensen met een bovenmodaal inkomen en rijkeLUIe donders. VVD de partij waar maar weinig mensen op moeten stemmen volgens de stemwijzer. hahaha

Adormin | 19-10-06 | 12:21

Fooien aan obers geef ik alleen als ze goed werk leveren (rara wat voor bijbaantje had ikzelf vroeger), aan goede doelen alleen als ik weet dat het goed besteed wordt (ies nie veel dus).

Tray Hornay | 19-10-06 | 12:14

Altijd al geweten dat dat linkse tuig te gierig is om ook maar iets aan het nationaal belang bij te dragen.Maar wel je handje op willen houden he? Werken ho maar.

Kingeef1975 | 19-10-06 | 12:12

Op terras 20% fooi, in restaurant 10% fooi, en die deurbedelaars nada. Laten ze de nier/hart/kanker/diabetes/jantjebeton/rodekruis-centjes maar ergens anders vandaan trekken. Kranten lees ik op het internet, een keurige nee/nee sticker op de bus en Jehova's lach ik uit. Als je nagaat hoeveel zo'n campagne al kost voor zo'n bedelaarsaktie ga je je echt afvragen waar het geld eigenlijk naar toe gaat.

OoO | 19-10-06 | 12:12

@Murdockyoufool,
Ik ben ook zo iemand die ze (van die uitzendbureauverkopers) altijd moeten hebben (ben ook een enorm vriendelijke jongen!). Loop ik daar over een enorm drukke winkelstraat, laten ze iedereen (bevestig hier geen vooroordelen/waarheden) lopen maar pikken ze mij er tussenuit.
Geef wel altijd een fooitje aan krantenjongens, obers etc.. Maar aan die commerciele shit heb ik geen zin.

Tray Hornay | 19-10-06 | 12:11

@dlseth 19-10-06 @ 12:05
Dat zeg ik........ plus nog wat extra info, lees nog maar een keer.
@kneuterzak 19-10-06 @ 12:05
Ja idd, maar zal dat ondergoed wel lekker zitten onder die super lelijke te dure pakken???

Tising | 19-10-06 | 12:10

@die hofstadtgruppe 19-10-06 @ 12:04
ben jij van nl afkomst ivm met jouw inlognaam???

Tising | 19-10-06 | 12:07

Overigens geef ik alle collectanten en kranten- en folderbezorgers die gelukkig nieuwjaar komen wensen iets. Kan mij die paar euro nou schelen. Wat ik stelselmatig weiger, is deelname aan de acties van die smerige clipboardterroristen op straat. Ik ben altijd de lul, zelfs ik als nadrukkelijk op zoek ben naar paddestoelen op het trottoir Heeft u even? Nee!

Murdockyoufool | 19-10-06 | 12:07

@Tising 19-10-06 @ 11:55
Hoe meer ze verdienen, hoe meer belasting ze betalen en hoe groter hun aandeel in het geldkraantje naar afrika/snoepreisjes voor kansjongeren/milieusubsidies. Die gasten met 52% inkomstenbelasting heeft, buiten eigen wil om, meer aan de medemens gegeven dan jij met je pauperinkomen. Das het enige voordeel van 52% inkomstenbelasting, dan kan je al die socialisten tegen de vlakte zwaffelen want je bent gewoon guller, socialer en beter dan die rooie loeders met hun uitkering. Muahaha!

dlseth | 19-10-06 | 12:05

@ Tising 19-10-06 @ 11:55

Je gedachte komt helemaal overeen met een bekend marketing verhaal.
Dure pakken dragen maar wel ondergoed aan hebben van de Zeeman.

kneuterzak | 19-10-06 | 12:05

Socialisten geven wel degelijk veel geld uit aan goede doelen, maar per definitie niet uit eigen zak

die hofstadtgruppe | 19-10-06 | 12:04

@Tray Hornay 19-10-06 @ 12:02

Mooi voorbeeld. Helaas gaan rijk en gierig vaak samen.

Cabrónes | 19-10-06 | 12:04

The van Gogh (god hebbe zijn ziel) had toen zo'n prachtig programma dat ie bij rijke politiek correcte Nederlanders langsging om geld (iets van 15000 gulden ofzo) op te halen voor een goed doel.
Weet nog dat ie bij Marco Borsato langsging die de bladeren van zijn enorme erf voor zijn enorme villa stond weg te vegen. Maar meneer zei doodleuk dat ie helemaal niet wist hoeveel hij verdiende en dat dat helemaal niet veel/eigenlijk modaal was.

Tray Hornay | 19-10-06 | 12:02

Hoe hoger het salaris, hoe knijperiger en egotistischer ze worden.......
en hoe meer ze willen voordringen, zowel in de winkel als op de weg die teringlui............. en als iets gratis is staan ze ook weer vooraan........ w8 ff moet kotsen......................... oh ja van de belasting hebben ze ook de meeste aftrekposten.................

Tising | 19-10-06 | 11:55

Nee, Socialisten doen het liefst aan liefdadigheid met het geld van andere mensen....

Aktivist | 19-10-06 | 11:45

Is toch ook van de belasting aftrekbaar!

bad to the bone | 19-10-06 | 11:44

Volgens mij doen we met z'n allen al een hele boel voor de minder bedeelden in deze wereld: www.minbuza.nl/nl/ontwikkelingssamenwe...

"Nederland draagt per jaar vier miljard euro bij aan de wereldwijde armoedebestrijding."

Het klinkt waarschijnlijk vreemd maar ik heb het gevoel dat het via de staat beter terecht komt tov de liefdadigheidsinstellingen. Iets met directeuren in dikke Benz-en enzo.

Ongelovige atheïst | 19-10-06 | 11:36

Zolang directeuren van goede doelen salarissen krijgen van 400.000 euro en meer kunnen de goede doelen van mij de pot op.

bijtertje | 19-10-06 | 11:34

Ik ben dankbaar dat ik in een luxe land leef.
De rest van de kut wereld zal me een worst wezen moehahaha

Echt He! | 19-10-06 | 11:33

als je alles weggeeft wordt je nooit rijck..

chrizzzt...uz | 19-10-06 | 11:32

@bookie 19-10-06 @ 11:19
Ja, dat behoorde ook tot de mogelijkheden. Of spierwitte gordijnen -toen in de mode- via de brievenbus met je huis-aan-huiskrant bevuilen.

@Gekke_Gert 19-10-06 @ 11:27
Giften kun je ook weer van de belasting afrukken, vandaar de hoge score voor de VVD'er.

Murdockyoufool | 19-10-06 | 11:32

Ik heb al eerder aangegeven dat ik in mijn vrijwilligers werk zelden, zeg maar nooit, een vrijwilliger met socialistische ideen ben tegen gekomen, ook geen werkelozen of muzelmensen, het zijn nagenoeg altijd Christenen die de vrijwillige mantelzorg of collectes lopen en lang niet alle Christenen stemmen op Christelijke partijen.

Socialisten en muzelmensen zijn echter well de grootste zorgvragers en als je ze aanspreekt op het vragen van hulp binnen de eigen familie, vrienden of relatiekring dan beginnen ze altijd over 'recht hebben op' ipv 'hoe kan ik mijn naasten mobiliseren'?

Hans Anders | 19-10-06 | 11:32

Dat is toch al lang bekend voor figuren als van Dam en consorten is het motto nog steeds "Links lullen rechts vullen"

Heintje Davids | 19-10-06 | 11:30

Ik vraag tegenwoordig eerst aan die deurbedelaars wat hun directeur verdient. En of ze dan nog wel zin hebben om zelf loonloos door de kou langs de deuren te gaan voor een paar duppies.

Grasgriezel | 19-10-06 | 11:30

@Tray Hornay 19-10-06 @ 11:18

Ontwikkelingshulp van de kerk is vaak bedoeld om zieltjes te winnen. Ik ben erg wantrouwend tegenover dat soort 'ideologische' hulp. Generaliseren wil ik niet doen, de religieuze mensen die ik ken zijn nl. een stuk minder materialistisch dat de socialistische medemens. Maar dat dat percentage van SGP zo enorm hoog is, komt niet alleen door hun welontwikkelde visie van de wereld en hun oriëntatie op bijvoorbeelde de medische wetenschap.

Cabrónes | 19-10-06 | 11:29

Steillozen en mede reaguurders, begrijp dan dat een goed doel de beste manier is om in korte tijd veel geld te verdienen. Bij dat leuke ceurmerc voor een goed doel hoeft volgens mij nog geen 10% van je inkomsten erin te gaan. Het lijkt mij duidelijk dat alle topmannen geld achteroverdrukken. Denk nog een keer na en zeg principieel nee tegen goede doelen, tenzij er een nieuwe bij is en ik of een van mijn trouwe volgelingen voor de deur staat.

Gekke_Gert | 19-10-06 | 11:27

Zijn VVD 'ers nu de arme sloebers van Nederland? Snap het niet meer wie geeft nu wat en behoort tot welke politieke kleur?

wie weet waar | 19-10-06 | 11:19

@murdock
Ik liep door de tuinen terug. Plantjes vertrappen.

bookie | 19-10-06 | 11:19

@Cabrones,
ik heb een zwak voor gristenen. Vaak zitten er hele rechtschapen mensen tussen die echt veel geven uit barmhartigheid. Mensen zoals Rou zou dit land wel meer kunnen gebruiken.

Tray Hornay | 19-10-06 | 11:18

Cabrónes: ik heb ook een hekel aan, nou, eigenlijk alle religie's maar, jij praat dikke peop. ;)

Daisy Bouterse | 19-10-06 | 11:18

@bookie 19-10-06 @ 11:06
Hahaha, jeugdherinneringen, maar klopt helemaal. Toevallig bestond mijn krantenwijkie uit een villawijkie. Armoe troef met kerst. Sommige pompeuze klootzakken haalden het zelfs in hun kop om me -14 jaar- uit te kafferen: 'Stop hiermee, je krijgt al betaald!'. Ja, twee cent (guldencent!) per krant, waarvoor je je de tyfus liep. Oprijlaan op en af. Het spreekt voor zich dat ik ze later terugpakt heb met wat verfbommetjes tegen hun gevel en auto.

Murdockyoufool | 19-10-06 | 11:14

Cabrónes 19-10-06 @ 11:07
Niet alles was met de kerk te maken heeft is slecht. Beetje simpel om altijd zo te redeneren.

mistere | 19-10-06 | 11:13

Als Nederlanders die gemiddeld minder dan 23 duizend euro (bruto) verdienen, nu eens kappen met die 1,4 procent van hun inkomen aan liefdadigheid of aan ontwikkelingshulp te geven scheelt dat ook weer een hoop gemekker tijdens de CAO onderhandelingen.

viktor kanzyani | 19-10-06 | 11:13

Dit is eeuwen geleden al ingegeven door de kerk.
Wie in de hemel wil komen kan zijn zonden afkopen door zijn nalatenschap aan de kerk.
Doordat de kerk steeds meer op de achtergrond is geraakt zijn de goede doelen het nieuwe afkoopmechanisme geworden.
Kortom, VVD-ers zijn als de dood om na hun duivelse praktijken op aarde niet in de hemel te komen en hebben zodoende de schijn gulle gevers te zijn.
Zelfs!! als ze iets weggeven is het nog voor eigen gewin.

De Intrigant | 19-10-06 | 11:12

geven arme sloebers dan meer dan 226 Euro per jaar weg?

Telegraafhoerrr | 19-10-06 | 11:10

Dus die zgn. arme sloebers hebben geld zat.

aa | 19-10-06 | 11:09

Aan de andere kant: die gristenen met hun naastenliefde voegen dus wel de daad bij het woord.

sammy de moraalridde | 19-10-06 | 11:08

Is helemaal niet vreemd.
Socialisten zijn de mensen bij wie het alleen maar om geld draait. Ze zeggen dat ze zich met anderen (ouderen, onderwijs etc) betrokken voelen maar het gaat hun puur om hun eigen portemonnee. Als die maar goed gevuld blijft. Bovendien valt het niet zo op om niks te geven aan een anonieme collectant...

drekzooi | 19-10-06 | 11:08

@Tray Hornay 19-10-06 @ 10:59

CU en SGP stemmers geven het meest. De kerk is zeker ook charity... dan kom je met die verplichte afdragen die ze moeten doen om niet verbannen te worden uit hun gristensekte inderdaad op een hoog percentage uit. Dat noem ik alleen niet 'geven aan goede doelen' maar 'afpersing' of 'chantage'.

Cabrónes | 19-10-06 | 11:07

[quote]
En nu mag je raden waarom arme sloebers arme sloebers blijven en grootverdieners meer en meer geld krijgen...
[/quote]
Uh ik kom er niet op, leg effe uit dan!

Daisy Bouterse | 19-10-06 | 11:07

yep that's me ..

Draaitafel Demagoog | 19-10-06 | 11:06

Socialisten zijn alleen maar socialist en solidair met anderen zolang ze er zelf profijt van hebben! Als de buit binnen is hoor je ze niet meer. Bah, egocentrisch en simpel volk...

Brouhaha | 19-10-06 | 11:06

Ja vroeger met een krantenwijk sloeg je de villawijk ook over met kerst. Kreeg toch bijna niets.

bookie | 19-10-06 | 11:06

... Het is ook leuker om andermans geld weg te geven...

Zeddegeizot | 19-10-06 | 11:01

nou dat weten we dan weer. volgende keer dat er zo'n televisie actie wordt gehuoden omdat er weer ergens een probleempje is (apenpest of zo) gewoon zappen.

frozenhenk | 19-10-06 | 10:59

Over die lagere inkomens. Weet je hoe dat mede komt?
Postcodeloterij
Bankgiroloterij
wordt allemaal als goed doel bestempeld.

Tray Hornay | 19-10-06 | 10:59

Ik had al zo'n vermoeden.

mistere | 19-10-06 | 10:58

waarom moet ik aan dat verhaal van die ketchup op die broek denken.
deze: flametroll.blogspot.com/2005/09/ketchu... trouwens: de beste man (een advocaat en partner bij een groot kantoor in London) is een aantal maanden later weggegaan bij dat kantoor...

mvg | 19-10-06 | 10:57

Ik ben al sociaal genoeg bezig... Dat doen die zieligheidshippies van de PvdA wel voor me met mijn belastinggeld. Ik is gvd gul genoeg.

dlseth | 19-10-06 | 10:55

Ligt het aan mij of staat dit artikeltje vol met tegenstrijdigheden?

Dikr | 19-10-06 | 10:55

Vergeten te zeggen: klopt niet altijd. Sorry, m'n pijp is kwijt

B.v.Leipebiesterfeld | 19-10-06 | 10:54

"Kortom: arme sloebers geven het meest, en grootverdieners denken alleen aan zichzelf"

En nu mag je raden waarom arme sloebers arme sloebers blijven en grootverdieners meer en meer geld krijgen...

Pieter | 19-10-06 | 10:54

Wat is hier nieuw aan ?
Hoef je echt geen duur onderzoek voor te doen.
Kijk gewoon eens bij de koffie automaat op het werk
Degene met de laagste salarissen geven het vaakst een rondje.
De echte vrekken, dus mensen die continue van anderen koffie drinken zijn diegene met de hoogste salarissen.

Moi | 19-10-06 | 10:53

Klopt. Onze huishoudster (we betalen redelijk) heeft gecollecteerd in het Lyceumkwartier in Zeist: *alarm uitschakelen, hond opsluiten, deur op een kiertje, vies gezicht* "Mijn man heeft al gegireerd" *hond in de tuin laten, deur dicht, gerammel van kettingen* Als er al opengedaan werd overigens.
.
Heb uit schaamte een leuk bedragje overgemaakt aan het WNF.

B.v.Leipebiesterfeld | 19-10-06 | 10:52

hmmm. hoeveel is 12 keer 2,50 voor het wnf? nou zo veel dus.
*steekt wat vingers in de lucht*
en verder: de belastingdienst: leuker kunnen we het niet maken, wel duurder.

mvg | 19-10-06 | 10:52

Ik geef hetzelfde als ik stem: blanco

Traag | 19-10-06 | 10:51

Ik ga meer geven ;-)

UTRECHT - Particulieren die een grote gift willen doen aan een goed doel, kunnen daar vanaf nu rendement uit halen. De Stichting Gedeeld Geven sluit voor een deel van het gedoneerde bedrag een verzekering af en garandeert levenslang een vooraf afgesproken rendement.

Volgens intiatiefneemster Ineke Koele kunnen schenkers ,,steun bieden aan de instelling van hun keuze en tegelijkertijd een zeer fraai rendement op hun vermogen behalen.'' Het rendement wordt jaarlijks uitbetaald.

Elf goede doelen hebben zich inmiddels bij de stichting aangesloten. Donateurs moeten minstens 250.000 euro schenken.

harry de leipe | 19-10-06 | 10:51

Klopt...... Ik geef elke maand 3 procent aan de Postcodeloterij

Tomahawk33 | 19-10-06 | 10:51

Bij mij is het juist extra verdienen: baksteen op het koppie van zo'n collectant en 70 eu extra :)

Berk | 19-10-06 | 10:50

Maar is er ook geen verband tussen het hebben van een laag inkomen en het socialisme? En heeft dat toch niet met opleiding te maken? De socialisten zijn altijd voor herverdeling van het geld en nivellatie, zolang ze er zelf maar voordeel aan hebben.

Cabrónes | 19-10-06 | 10:48

laat ik nou de uitzondering zijn die de regel bevestigd, want ik stem VVD en van mij krijgen ze niks!!

DJmarco | 19-10-06 | 10:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken